פחזניות

נחשב אצלי: מתוק ומושחת

creampuffs.jpg

אם חשבתם שהתענוג הזה שמור בבלעדיות לליידי גודייבות ששוכנות להן בבתי קפה בפריז, טעיתם. המרכיבים עולים גרושים, וההכנה הרבה יותר פשוטה ממה שאתם חושבים. הפחזניות מבוססות על בצק רבוך (שנשמע בעיקר כמו מילה גסה, אבל זה פשוט אומר בצק שמכינים בסיר על הכיריים). תוך כדי אפייה, נפלאות הכימייה והפיזיקה יוצרים בבצק חור במרכז, בו אפשר להחביא דברי ערך כמו קרם פטיסייר (שקצת מסובך להכין) או קרם חלופי נפלא שמרימים תוך דקה וחצי משלושה מרכיבים. מי שלא שף לא יבדיל, ואם תשקיעו ותמזגו מלמעלה רוטב שוקולד חם (או לחילופין רוטב טופי), יהיה עוד יותר קשה להבדיל. בחתונות מסורתיות הצרפתים אוהבים להכין מגדל ענק של פחזניות ולקשט אותם בשערות סבתא שמכינים מקרמל. זה נראה הזוי, אבל מאוד טעים, ונקרא קרוקומבוש. ולזה אני קוראת אוכל חתונות! בוידאו הזה מרתה השכנה מדגימה. המתכון מבוסס בעיקרו על הפחזניות הנפלאות של דורעם גונט, והמילוי מספר המתכונים "ששת" של על השולחן. הכמות: 15 פחזניות גדולות או 18 בינוניות.

  • לפחזניות:
  • 1 כוס מים
  • 100 גר' חמאה (חבילה קטנה, לא חמאה מלוחה)
  • כפית סוכר
  • קורט מלח
  • 1 ורבע כוסות קמח רגיל
  • 3 ביצים מס' 1 (הכי גדולות)
  • למילוי קרם וניל:
  • 1 כוס חלב
  • 1 שקית שמנת מתוקה
  • 1 שקית פודינג וניל אינסטנט (80 גרם)
  • לרוטב שוקולד:
  • 1/2 שקית שמנת מתוקה
  • 100 גר' שוקולד מריר
  • לרוטב טופי:
  • 1/2 שקית שמנת מתוקה
  • חצי כוס סוכר
עלות משוערת:

21 שקלים

עבודה נטו:

27 דקות

ההכנה

לפחזניות: מחממים את התנור מראש ל-180 מעלות. הבצק נמצא בתוך התנור זמן מדוד ומדוייק, ובגלל זה מאוד מומלץ לחמם מראש. מכניסים לסיר את המים, החמאה, הסוכר, והמלח, ומבשלים על אש בינונית עד שהכל נמס ומאוחד לנוזל אחיד. נזהרים לא להרתיח. מורידים רגע מהאש ושופכים פנימה את כל כמות הקמח בבת אחת. מחזיקים את הסיר חזק ביד אחת, ומערבבים חזק עם כף עץ ביד השנייה, עד שמתגבש לאט לאט בצק. מחזירים את הבצק אל הכיריים ומנמיכים לאש נמוכה. מערבבים עד שהוא מתחיל להתכדרר לכדור ונפרד מהדפנות של הסיר. מסירים את הסיר מהכיריים ומניחים אותו על השיש מעל מגבת רטובה (כך יהיה יותר קל לערבב בלי שהסיר יזוז). מערבבים עוד דקה עד שהבצק מתקרר טיפה. מתחילים להוסיף את הביצים, אחת אחת, ומערבבים היטב בין לבין, עד שביצה נבלעת, לפני שמוסיפים את הבאה. כשמוסיפים את הביצה התערובת נראית כאילו היא מתפרקת, אבל ממשיכים לערבב במרץ והיא תתאחד בחזרה. מערבבים מהר ובכוח כדי שהחום של הבצק לא יבשל את הביצה. אחרי שהביצה הראשונה נבלעת הבצק יראה כמעט ללא שינוי, אחרי השנייה הוא יהיה יותר קרמי, ואחרי השלישית הוא יהיה דומה במרקמו לחמאת בוטנים רכה. המרקם של הבצק הוא החלק הקריטי במתכון – ופה תמיד הייתי נופלת.creampuffs2.jpg

התערובת חייבת להיות במרקם רך, אבל שעדיין "תחזיק" (ולא תשתטח) אם תניחו אותה על נייר אפייה. אם התערובת תהיה רכה מידי, היא תצנח באפייה ויצאו לכם פיתות (זה מה שקרה לי בנסיון הראשון, שהוספתי 4 ביצים – כי קיבלתי עצה שהבצק צריך "ליצור חוט בין האצבעות כשמפרידים אותן", זה היה נאחס). הבצק צריך להיות מספיק רך כדי שאפשר יהיה לעבוד איתו (יותר רך ממה שהיה לפני הוספת הביצים). אם הבצק נראה לכם קשה מידי, טרפו ביצה נוספת בצד, הוסיפו ממנה כף אחת לתערובת (לעולם לא להוסיף ביצה שלמה) וערבבו. אם צריך עוד, הוסיפו עוד כף, וכך הלאה. אם פישלתם והבצק רך מידי, הוסיפו מעט קמח וערבבו עד שהבצק יציב יותר. creampuffs1.jpg

לוקחים שתי כפות ויוצרים כדורים של בצק (כף אחת ממלאים עד שהיא גדושה, ונעזרים בשנייה כדי להוריד את הבצק אל התבנית), ומניחים בתבנית עם נייר אפייה (בתמונות השתמשתי בנייר כסף כי בדיוק נגמר לי נייר האפייה, לא מומלץ). אפשר להשתמש בשקית זילוף אם אתם רוצים שיצאו לכם פחזניות דוגמניות ומחוטבות. הפחזניות תופחות מאוד באפייה ולכן מומלץ ליצור אותן בגודל כדורי פינג פונג, ואז יצאו לכם בערך 18 בינוניות. מניחים את הבצק באופן מרווח (לפחות 3-4 ס"מ רווח בין לבין) – זה יתפוס שתי תבניות, לא נורא. מוודאים שהתנור חם וכבר הגיע ל-180, ומכניסים את שתי התבניות פנימה. מכוונים טיימר ל-20 דקות בדיוק. אסור לפתוח את דלת התנור ב-15 דקות הראשונות, כי כל סביבת האדים שנוצרת בפנים חשובה מאוד כדי שיווצרו כיסי אוויר בתוך הפחזניות. אם תפתחו את הדלת האדים יברחו והן פשוט יצנחו. בזמן שהפחזניות בתנור, תוכלו להכין את הקרם למילוי.

אחרי 20 דקות של אפייה הפחזניות שחומות ויפהפיות, אבל אנחנו רוצים גם לייבש אותן, אחרת הן יצאו סמרטוטיות. מעלים את טמפ' התנור ל-200 מעלות, ופותחים מעט את דלת התנור (לא יותר מידי, רק קצת, כדי שהאדים יצאו, אבל החום ישמר). אופים ככה עם דלת פתוחה 8 דקות. מוודאים שלא נשרף. מוציאים מן התנור ומפרידים מיד בין הפחזניות לנייר האפייה, ומניחים אותן על משטח קר (השיש למשל), על הצד. כך יצאו האדים מהצד והפחזניות לא יהפו לסמרטוטיות. כשפחזניות התקררו לגמרי, חוצים עם סכין כמעט עד הסוף, וממלאים בקרם.creampuffs3.jpg

למילוי קרם וניל: מקציפים בקערה את החלב, השמנת המתוקה והפודינג עד שנוצר קצף יציב. עוצרים מידי פעם ובודקים אם הקצף נוזל מכף בקלות או לא. אם הוא מחזיק ונשאר הקצף מוכן. זהירות לא להקציף יותר מידי, לשמנת יש נטייה להפוך לחמאה אחרי הקצפה מרובה.

לחלופין, אפשר להכין קרם פטיסייר אמיתי (שעשוי משמנת מתוקה, חלמונים, סוכר, ומקל וניל). בפעם הקודמת הכנתי אחד כזה, ואחרי חצי שעה של שקידה מעל הכיריים יצא לי משהו שדומה בטעמו לדני וניל (כנראה בגלל שהשתמשתי בתמצית וניל ולא מקל וניל). מומלץ להשקיע בקרם פטיסייר רק אם יש לכם מקל וניל (שעולה בערך 12 ש"ח ליחידה). ממלאים את הפחזניות החצויות עם כף. פותחים את הלוע שלהן עם יד אחת, ועם היד השנייה ממלאים כל פחזנית בכף גדושה של מילוי, וסוגרים. אפשר גם למלא עם שקית זילוף כדי ליצור דוגמה יפה של הזלפה (כמו שעשיתי בתמונה). שקיות זילוף חד-פעמיות מניילון אפשר להשיג בכל סופר, ובקצה שלהם מרכיבים פיית זילוף עם צורות יפות (פייה איכותית תהיה מברזל ותעלה בסביבות ה-10-12 ש"ח. פוסט מפורט בקרוב). את הפחזניות המוכנות אפשר לשמור במקרר בערך יום.

רוטב שוקולד חם (גנאש) בחמש דקות: מחממים בסיר קטן על אש קטנה חצי שקית של שמנת מתוקה יחד עם קוביות של חבילת שוקולד מריר. מבשלים כ-5 דקות עד שנוצר רוטב חם וסמיך. מסירים מהאש וממשיכים לערבב כדקה שתיים עד שמתקרר קצת. הרוטב מתקשה במקרר, ואפשר לחמם אותו בעדינות במיקרו בפולסים קצרים של 10 שניות כל פעם.creampuffs4.jpg

רוטב טופי בשלוש דקות: מחממים חצי כוס סוכר במחבת יחד עם שלוש כפות מים מהברז. אחרי ששופכים אותו פנימה, לא נוגעים בו. לא מערבבים ולא מטלטלים את המחבת. משאירים אותו כמו שהוא עד שהוא נמס לגמרי. כשהסוכר מתחיל להזהיב, סופרים חמש שניות ומתחילים לערבב. אל תתעסקו בשום דבר אחר בזמן הכנת הרוטב. תנו לו את תשומת הלב שמגיעה לו – שנייה אחת יותר מידי והסוכר עלול להשרף. מוסיפים פנימה שמנת מתוקה (לפחות 32% שומן). בינתיים מוזגים רק חצי מקרטון שמנת (יש גם בקבוקים עם פקק), ומערבבים. חלק מהסוכר יהפוך לגושים, זה בסדר. ממשיכים לערבב על אש גדולה והגושים אמורים להתמוסס (אפשר לצמצם את תופעת הגושים אם מוציאים את השמנת החוצה 20 דקות לפני הזמן, או מחממים אותה בזהירות במיקרו בפולסים קצרים של 10 שניות). כשהרוטב חלק לגמרי ומגיע לסף רתיחה, הוא מוכן. אם הרוטב כהה וסמיך לכם מידי, הוסיפו עוד שמנת, ובשלו עוד עד לסף רתיחה (לא להרתיח, אחרת זה יוצא יציקה). הרוטב נשאר נוזלי גם כשהוא מתקרר, ואפשר גם לשמור במקרר עד ההגשה.

מוזגים רוטב חם על הר של פחזניות לעיני האורחים. אל תשכחו להחביא לכם כמה בצד.
המתכון הזה יחסית מורכב ולכן העליתי הרבה תמונות של התהליך לפליקר. כולם מוזמנים (הדפדוף נעשה בצד ימין).



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




81 תגובות בינתיים:

  1. שלום,

    הפחזניות מוציאות עיניים ^o_o^ וגורמות לבטן לעשות כל מיני רעשים מוזרים.

    רציתי להגיד שהדלישס שלך קצת מבאס כי רוב הלינקים (לאתר של מרתה סטוארט ומתכונים.נט) לא פעילים…

    בכל מקרה, תמשיכי כך! אתר מהמעוצבים, הקריאים והשווים ביותר!

    מאיה עונה: לאחרונה האתר של מרתה עבר "שדרוג". חוץ מכך שכל הלינקים הישנים הפסיקו לעבוד, הוידאואים (שעברו לתוך ממשק פלאש, בחירה נבונה לכאורה) התחילו לקרטע עד כדי רמה בלתי נסבלת. פעם הייתי מעבירה שם שעות. מה שכן, הוא נראה נפלא. הפורום של מתכונים.נט, לעומת זאת, פשוט יושב על מערכת מיושנת ועקומה יחסית וגם שם הלינקים מפסיקים לעבוד בסוף כל שנה (בגלל המעבר לדאטה-בייס חדש). אולי אני אשכנע את דיסוננס קוגנייטיבי לכתוב לי איזה סקריפט שיעדכן את הכתובות בדלישס.

  2. בלוג פנטסטי

  3. כמה הערות בונות לי אלייך יקירתי.
    ראשית לזלף את הפחזניות בעזרת שק זילוף וצנטר גדול 13 זה מעולה. הפחזניות תיראנה אחידות מקסימות וכמובן אסטטיות.
    שנית למה לפתוח אותן בצורה כזו ולא לזלף את הקרם מלמטה כמו בקלאסי? ואז למעלה לעטר בגנאש.
    אלו רק טיפים כמובן וניתן להכין אקלרים כמובן!
    בגדול הבלוג שלך מקסם תודה ובהצלחה בהמךש!!! :)

  4. […] הערת שוליים: מחר הולכת להתפרסם בגלריה ביקורת, מן הסתם מפרגנת, על בלוג האוכל "בצק אלים". אחלה בלוג, בהחלט – אבל בקשה לי מהיוצרת – אנא ממך, הכניסי תגיות או סיווגי קטגוריות, כדי שבעוד חודשיים, למשל, כשאחפש את המתכון לפחזניות, אוכל למצוא אותו בקלות. יאללה Web2.0צלמיות אלו מקשרות לאתרי סימניות משותפות בהם קוראים יכולים לשתף ולגלות אתרים חדשים. […]

  5. עוד לא ניסיתי שום מתכון – אני רק רוצה להגיד שהצילומים מדהימים ומעוררים חשק לנסות את המתכונים….
    בהצלחה.

  6. פחזניות נפלאות! הכנתי קטנות וממזריות, בגודל שני ביסים (קוטר 3 ס"מ), ויצאו מעל 30 יפיפיות. 20 דקות אפיה ב-200 מעלות עשו את העבודה.
    עוד מילוי מעולה: גנאש שוקולד לבן מוקצף (200 גרם שוקולד לבן מומס ב-250CC שמנת מתוקה רותחת, מצונן לילה ומוקצף)

  7. הפחזניות יצאו נפלאות אך שטוחות. זה לא הפריע לכולם לחסל אותם, אך יצאו לי רק תריסר.
    למרות שהוספתי רק 2 ביצים הבצק יצא נוזלי יחסית. אני חושבת שיכולות להיות מספר בעיות בדרך ההכנה שלי: הוספתי את המלח בסוף (טעות כתיבה קלה מהמחשב לנייר), כשהמסתי את החמאה במים היו שתי שכבות נפרדות ולא תערובת אחידה, אולי לא קיררתי מספיק את הבצק לפני שהוספתי את הביצים.
    אני אשמח להערות בונות.
    כל הכבוד על העבודה הקשה

  8. רוטב הטופי אלוהי
    הגלידה היא רק תירוץ כשהוא מחכה במקרר

  9. לא יצאו לי פחזניות!!!!!!!!!!!!!!
    צריך להוסיף עוד כוס קמח לפחות כדי שיצא משהו

  10. ברצוני עוגת פחזניות פרווה

    אם אתם יכולים לכתוב לי..

    בתודה חני והלן קוצקי

  11. ההסברים מצויינים והם ההשקעה שנותנת את הכיף להכין.
    ממש אחלה

  12. לצערי הפחזניות יצאו שטוחות אפילו שהוספתי חצי כוס קמח….
    נראה לי שכוס מים זה יותר מדי או שמא פחות ביצה

  13. הבצק יצא נוזלי? קורה.. זה רק בגלל שלא בושל מספיק.
    הבישול מצמצם את הנוזלים בעיסה ומאפשר לביצים להכנס "חלק".
    יש לבשל בערבוב עד שהבצק באמת באמת נפרד מדפנות הסיר.

    מבחן החוט – קיים, לא במתכון הזה. יש להרים כף מהעיסה ולחכות שהגוש יפול חזרה לעיסה, אם נפל תוך עשר שניות – מוכן, אם לאו, להמשיך לערבב!

  14. הפחזניות יצעו מעולות ותעימות!!

  15. בתור אחת שיודעת רק לבשל חביתה ותה הגעתי לשלב ההכנה עם חשש מה.
    המשפחה והחברים ניבאו אסון אך כעבור חצי שעה של הכנה (באדיקות קנאית -גישת המתכון הוא התנ"ך) יצאו פחזניות מדהימות וטעימות!
    המסקנה: כל אחד יכול להכין פחזניות
    טיפ לטכנופובים: אני עירבלתי ידנית ולא השתמשתי במיקסר\גיטרה\כל ההמצאות האלה ויצא אחלה .
    רב תודות!

  16. שלום
    א.אחלה אתר אני דיי חדש אבל לא צריך להיות הרבה זמן כגאי להבין שזה אתר מושקע
    ב.הכנתי את הפחזניות שלך והכול לפי ההוראות א.הם היו צרכים יותר זמן עד שהשחימו
    ב.הם לא תפחו לי בכלל
    ג.איזה חום צריך טורבו או רגיל
    תודה מראש על הכול

  17. תודה רבה על המתכון המפורט, הולכת להכין עם הרבה תפילות…
    כל הכבוד על הפירוט עד הפרטים הקטנים ביותר- ככה אני אוהבת שכותבים מתכון ושמתארים את כל התהליכים שאמורים לקרות בו.
    תודה רבה ויישר כח!

  18. הי מאיה (: ,

    לפני כמה ימים הכנתי את הפחזניות שלך , הם יצאו מדהימים !
    רק הבעיה שהם התחסלו בשניה D:

    רציתי לשאול אם יש לך איזה שהוא מתכון טוב לעוגת גבינה שאת יכולה לשים בבלוג ?

    תודה רבה (=

    מאיה עונה: היי גאיה. יש לי את עוגת הגבינה המפורסמת של טלי, שתמיד קוצרת מחמאות. את מוזמנת לנסות!

  19. דבר ראשון אני רוצה לומר שאני ממש נהנית מהבלוג המהמם שלך.
    רציתי לשאול לגבי ציפוי מוקה, את יודעת להכין.
    ב"שמו" יש פחזניות עם צפוי כזה ואני מתה לדעת איך עושים אותו.
    תודה רבה,
    אפרת.

  20. יצא מעווווולההההההה!!!

    הייתי מכינה פחזניות לפני 10 שנים ותמיד לא היה מצליח!
    האמצע היה נשאר לא אפוי והייתי צריכה לגרד את הבפנוכו של הפחזניות, כדי שהיו אכילות…

    הפחזניות שלך יצאו מדהים!!! בלי בעיות!!! מהניסיון הראשון!!!
    שמחה מאוד שיש לי מתכון מעולה לפחזניות!!
    אולם אני מעדיפה למלא אותן בשמנת מתוקה, קצת סוכר וכמובן וניל.

    אני מאוד מודה לך על המתכון! וגם כל החברים והמשפחה שלי :)

    ת ו ד ה!!!!

    תוכלי להציץ בתמונות: http://www.facebook.com/profile.php?id=646984158&ref=ts#/photo.php?pid=3023686&id=634204164

  21. עשיתי , אחלה פחזניות !טעימות טעימות !!!!!!!!!
    רק משהו קטן:הוספתי 2 ביצים בלבד,זה מספיק.
    אחרת התערובת יוצאת נוזלית מדי ולא מחזיקה את עצמה, כפי שיצא לי בפעם הקודמת.
    טעים וכדאי !
    בתאבון :)

  22. חשבתי להכין פחזניות מלוחות עם מילוי מעניין
    מה את ממליצה שלא יהיה מסובך מדי אבל כן יתן טויסט מעניין לפחזמיות ויהיה מרשים?

  23. אבקש לקבל מתקון למילוי לא מתוק לפחזניות שנים לא עשיתי ראיתי בטלוויזי אך לא הספקתי לרשום אז אשמח לקבל מתקון זה

  24. הפחזניות יצאו מהממות !!! ניסיתי כל כך הרבה מתכונים ואף פעם לא הצליח לי.יצא בדיוק כמו בתמונה תודה!

  25. הכנתי ויצא מדהים…. השקעתי עד הסוף גם מילאתי קצפת וגם כיסיתי ברוטב שוקולד. לא האמנתי שיצא לי !!!
    כל כך פחדתי שהבצק לא יצא שערבבתי אותו כמו מטורפת. אפילו עלה לי הדופק כשראיתי שזה נראה כמו בתמונה!!
    מתכון מצוין ומומלץ מאוד

    מאיה עונה: שמחה שהצלחת ונהנית!!

  26. היי מאיה, הפחזניות שלי כרגע בתנור ואני חרדה לגורלן כמו שלא חרדתי מזה זמן רב
    אבל נחזיק אצבעות.
    בכל אופן, הבטחת במהלך המתכון פוסט מפורט על טיבן של פיות הזילוף.. האם קיימת ולא ראיתי, או שחשבת שנשכח לך את ההבטחה?! :)

  27. האם פחזניות בלי מילוי (אין לי שמנת מתוקה :( ) יהיו אסון?

    מאיה עונה: אפשר להכין פודינג גם רק מחלב. אתה גם יכול למלא את הפחזניות בריבת חלב או אפילו בנוטלה או שוקולד השחר. עוד שילוב מגניב יכול להיות קצת גבינת שמנת וריבת תותים – ביחד.

  28. הכנתי ויצא מעולה! פעם שניה שעשיתי פחזניות בחיי, בפעם הקודמת לקחתי מתכון מאתר אחר. ואין ספק שהמתכון הזה לוקח ובגדול.
    קיבלתי מחמאות מפה ועד…
    ובכלל, האתר מקסים! מושקע וממש כיף לשוטט בו אפילו אם לא תיכננתי לאפות/ לבשל כלום. תודה!

  29. אכן, נראה מדהים..
    את רוטב הטופי ניסיתי דווקא עם מתכון אחר, של צ'ורוס (מין סופגניות ספרדיות שעשויות גם הן מבצק רבוך) ולצערי הוא ממש לא הצליח. אבל כנראה שהבעיה אצלי..
    בכל אופן, אני מאוד אוהבת את האתר, המשיכי ככה..

    מאיה עונה: היי קרין, אשמח אם תפרטי על הבעייה עם רוטב הטופי… אולי אוכל לעזור לפעם הבאה.

  30. אני לא יודעת למה בדיוק, כי בישלתי אותו כמו שכתוב וזה עדיין נשאר לבן ולא מאוחד ממש, גם כשהמשכתי לבשל עוד אחרי מה שמצויין במתכון…

  31. הכנתי את הפחזניות ביום שישי בצהריים (הוספתי בערך עוד כוס קמח כי הבצק היה מאוד נוזלי אחרי 2.5 ביצים!) ויצא מעולה, קצת התפקשש לי עם הצורות ולא תפח יותר מדי, אבל עם קצפת ורוטב שוקולד מעל- לא היה אורח אחד בארוחת שבת שלא התפעל ושיבח! יצא מעולה ! תודה רבה ושבוע טוב.

  32. המתכון מעולה וטעים!! לעקוב אחר ההוראות בדיוק. תודה רבה.

  33. 3 ביצים בגודל L, יגרמו לבצק לצאת נוזלי מדי- ויש להוסיף לפחות עוד חצי כוס קמח.
    לחילופין, אפשר להשתמש רק בשתיים.

    בשני המקרים יצא מדהים, תודה :)

  34. הכנתי תפחזניות אבל משום מה המרקם בפנים כאילו עדיו לא מוכ והקצפת יצא לי מיימת מה עושיםםם ???

    מאיה עונה: אם המרקם בפנים עוד לא מוכן, אם לא היו אפויים מספיק. תכניסי אותם לתנור לעוד 10 דק' על 180 מעלות. אם נוצר חור בפנים, אני ממליצה לחצות אותם עם סכין, לפתוח אותם, ואז לקלות בתנור. אם לא נוצר חור, את עדיין יכולה להציל אותם על ידי כך שתחפרי להם בבפנוכו ותצרי חור בעצמך. אם הקצפת יצאה לך מימית, לא הקצפת מספיק זמן…

  35. מאיה אהובה,קודם כל תודה רבה רבה על הכל על האתר היפה,על המתכונים,על ההשקעה וכו'.
    אני הכנתי את הפחזניות והאמת לפני שהכנסתי אותם לתנור וגם כשהם היו בתנור ידעתי שהם לא יצאו טוב לא יודעת למה.אבל כשהם יצאו איזו שמחה והפתעה!!!!!
    תודה רבה רבה באמת יצא מקסים!
    בהצלחה בהמשך…

  36. שלום!האם מתאים למלא את הפחזניות האלו גם בפירה תפ"א או פטריות וכו'?

    מאיה עונה: יצא מעולה, לכי על זה!

  37. […] ליתר בטחון גם במתכון לפחזניות של הבלוג (המצויין) בצק אלים, שכולל  אזהרות מפני כל מיני דברים שעשויים להשתבש […]

  38. היי,
    הפחזניות לא יצאו לי בכלל !! הבלילה הייתה נוזלית מדי ולא שמתי 3 ביצים גדולות אלא בינוניות, הוספתי עוד קמח נהיה לי צמיגי, בקיצור בלאגן אחד שלם.. אוףףף ותמונות ככ מגרות שבא לי פחזניות כמו שלך!
    מה לא עשיתי טוב? שמתי הכל לפי המתכון, קיררתי את הבלילה לפני הוספת הביצים, אין לי מושג למה יצאו לי ככה.

  39. יש איזה מילוי פרווה שיכול להתאים? [למשל עם ריץ']
    תודה רבה

    מאיה עונה: אני לא חסידה של שמנת פרווה. נסה את מלית הלימון של המקרונים, היא מצויינת (חמאה לא חובה).

  40. יצא מעולה!
    השתמשתי ב2 ביצים מס' 1 כי ראיתי שהבצק כבר קצת נוזלי
    תודה על המתכון!

  41. אני מאוד אוהבת את האתר שלך.

    הכנתי לראשונה בחיי פחזניות, והן יצאו מעולה.
    תודה על המתכון וההסברים המפורטים.

  42. היי=]

    רציתי להגיד שהבלוג שלך מאוד יפה ואני כבר מלא זמן מבקרת בו!

    שאלה לי אלייך- הקמח לא צריך להיות קמח תופח על מנת שהפחזניות יתפחו?

    מאיה עונה: אין צורך בקמח תופח. מה שמתפיח את הבצק זה הביצים בבלילה.

  43. היי, הכנתי אתמול את הפחזניות, וזו כבר הפעם השנייה שאני מנסה והן פשוט לא תופחות לי :(. יש לך מושג למה? אני עושה את המתכון אחד לאחד, והן נשארות שטוחות.

    מאיה עונה: יש מצב שהתנור שלך לא מספיק חם. נסי לאפות על 20-30 מעלות יותר.

  44. היי מאיה התמונות נראה נפלא, רציתי לשאול לגבי חום התנור האם הוא צריך להיות על טורבו? מכיוון שרשמת שמכניסים את 2 התבניות ביחד.
    (אם אכן צריך טורבו ואין לי בתנור יש לך רעיון לשיטה נוספת ?)
    תודה מראש.

    מאיה עונה: אם אין לך טורבו, אני ממליצה פשוט לאפות בשתי נגלות.

  45. מאיה, האם אפשר להפוך אותן לפחזניות מלוחות? אני מפנטזת כבר מלללא זמן על פחזניות במילוי פטריות..
    יש משהו שצריך לשנות בבצק?
    ויש לך הצעה למילוי פטריות?

    מאיה עונה: לא צריך לשנות כלום בבצק. למלית הייתי מציעה לפרוס דק 2 סלסלות של פטריות, לטגן במחבת עם שמן זית ושום קצוץ עד שמתרכך, ואז להוסיף כף או שתיים של קמח, לערבב עד שנראה יבש וסמרטוטי וכל הקמח נספג, ואז להוסיף חלב בהדרגה תוך כדי ערבוב בלתי פוסק. נניח כוס חלב בערך. להעביר למקרר לצינון (התערובת תסמיך עוד יותר), ולמלא. לא לשכוח מלח ופלפל בשפע.

  46. הצילו!!!
    תודה על המתכון המעולה אבל..
    בפעם הראשונה היה לי כנראה מזל של מתחילים
    היום, פעם שנייה, הלכתי על כמות כפולה. הכנתי את כל המרכיבים על השיש. 6 ביצים לא גדולות. כבר בביצה השנייה זה נראה שכל העסק נוזלי מידי. עצרתי משום מה רק אחרי החמישית.
    הוספתי כמויות לא הגיוניות של קמח על מנת לנסות להציל את המצב. עכשיו זה בתנור, מעריכה שיצאו פיתות
    מה יכולה להיות הסיבה?
    שאלה נוספת- אם התנור קטן, אפשר לאפות בכמה נגלות? הבצק יכול לחכות?
    תודה ושבת שלום
    קרן

    מאיה עונה: א. הבצק יכול להמתין במקרר, הכי טוב בשקית זילוף אטומה. ב. אם אפשר, כדאי לאפות בשתי תבניות אחת מעל השנייה. ב-3 דקות האחרונות אפשר להחליף ביניהן כדי שהתחתונה תתפוס צבע גם. אין חחש לקריסה כי אחרי 18 דק' אפייה כיס האוויר יציב בפנים. ג. אם הבלילה נוזלית מידי, עוצרים ומפסיקים להוסיף ביצים. מצד שני, יש מצב שכדאי להמשיך לערבב ל-30 שניות לפחות לפני שמוותרים על שאר הביצים, כי ברגע הוספת הביצה התערובת נראית מאוד נוזלית ומפורקת, ובסוף מתאחדת לבלילה קרמית ויציבה.

  47. האם אפשר לשמור את הפחזניות (ללא רוטב השוקולד) יום אחד?
    והאם לשמור במקרר או בחוץ?

    מאיה עונה: הכי טוב לשמור במקפיא. עם או בלי מילוי, ככה נשאר הכי קריספי. מפשירים בטמפ' החדר.

  48. ערב טוב, מתכון מנצח. למרות שכל נסיונותיי לאפות פחזניות לא צלחו, המתכון הזה הצליח , יש !!! תודה רבה :)

  49. בנגלה הראשונה של הבצק נכנסו רק 2 ביצים.. טיפה יותר והבצק היה יוצא נוזלי מידי. כשהזלפתי את הפחזניות על התבנית ראיתי שהבצק לא מספיק יציב אבל כבר אי אפשר היה לשנות כלום.. אפיתי את הפחזניות והן יצאו מאוד אווריריות וטעימות אבל שטוחות כמו פיתות.
    החלטתי לא לוותר והכנתי נגלה נוספת. הפעם השתמשתי ב-3/4 כוס חלב ולאחר הוספת הקמח (עם כפית של אבקת אפיה), ערבבתי את הבצק 5 דק' נוספות על הכיריים ובכך אידיתי את הבצק טוב טוב. הפעם, הביצים נבלעו היטב בתערובת והבצק יצא יציב בדיוק במידה.
    לדעתי חשוב להדגיש במתכון שלא צריך למהר להוריד את הבצק מהגז ושצריך לתת לו לאדות את הנוזלים העודפים על חום נמוך במשך כמה דקות.
    התוצאה הייתה נהדרת ורוטב הטופי פשוט משגע :) תודה רבה!

  50. היי עשיתי את הפחזניות, יצאו נפולות…
    הכנסתי עוד סיבוב נראה מה יצא מהן אחרי שהוספתי קמח:)
    בכל מקרה, מתכון קליל ביותר, בלי הרבה עבודה ולכלוך מיותר של כלים, אימצתי לחיקי:)

  51. מסתורי הפחזניות
    ממש כמו לרבים מהמגיבים כאן – יצאו לי פחזניות שטוחות לחלוטין, כי התערובת הייתה נוזלית מדי.
    גם אני עצרתי ב-2 ביצים והוספתי עוד רבע כוס קמח, אבל זה לא הספיק.
    זו לא בעיה ספציפית של המתכון הזה – בשיטוטי באינטרנט מצאתי רק מתכונים עם אותה כמות של נוזלים, פחות קמח ויותר ביצים.
    מה אנחנו מפספסים???

    מאיה עונה: זה נשמע לי מאוד מוזר שהתערובת יוצאת נוזלית אחרי שתי ביצים בלבד. יכול להיות שלא ערבבת אותה מספיק? אחרי שהביצה נטמעת פנימה התערובת חוזרת להיות צמיגית ובצקית. יש מצב לתמונה??

  52. אני תמיד מכינה אקלירים ופחזניות עם 4 ביצים ומעולם לא השתטח לי
    הסוד הזה להוסיף קמח בטמפ׳ רתיחה ומיד להוריד
    לעבוד עם מיקסר טוב וו גיטרה ולחכות בין הוספת כל ביצה עד שהביצה נטמעת לי
    מעולם לא השתטח לי הבצק ואני עובדת עם כוס קמח על 4 ביצים..
    מוזר.

  53. שלום, אני רוצה להכין לאבא שלי את המתכון הזה ליום הולדת שלו וקראתי את כל התגובות אבל עדיין לא הבנתי כמה ביצים צריך לשים בתערובת איפה לשמור את הבלילה אם אני רוצה לחכות לפני שאני מכניסה אותה לתנור אשמח אם תעני לי תודה בכל מקרה

    מאיה עונה: בין 3 ל-4 ביצים, תלוי במרקם של הבצק. הוא צריך להיות רך וניתן לזילוף, אבל שלא ישתטח לפיתה, אלא יישאר כגוש יציב אחרי הזילוף. אני לא ממליצה לחכות לפני ההכנסה לתנור, אלא להיפך – ממליצה לאפות כמה שיותר מהר, ואז להקפיא מיד אחרי שמתקרר. הם שומרים על הפריכות הכי טוב בפריזר. אפשר אפילו להקפיא אותן כשהן ממולאות.

  54. הרגע הכנתי את הפחזניות והן יצאו פשוט מעולה! תודה רבה!

  55. שלום מאיה
    שתי שאלות. בכוס הכוונה לכוס זכוכית סטנדרטית, או ל 240 גרם?
    את הטוסטר אובן לכוון לחימום משני הכיוונים או רק מלמטה?
    תודה.

    מאיה עונה: לכוון טוסטר לשני הצדדים, והכוונה לכוס זכוכית סטנדרטית.

  56. כמה נפגע הטעם אם מקפיאים את זה?
    ואפשר למלא ערב קודם כי אני צריכה להביא את זה לאירוע במשרד שיהיה בצהריים למחרת.. יש דרך להכין את הקצפת מראש ורק למלא אותה במשרד? היא תשרוד שעה נסיעה לירושלים?

    תודה!

    מאיה עונה: אני ממליצה לך להקפיא את הפחזניות המוכנות עם המילוי בפנים. ואז זה גם יחזיק יותר זמן בנסיעה לירושלים, וישמור על הפריכות שלו.

  57. ברור לי שזה באיחור מה,
    אך רק עכשיו עלה בי חשק עז להכין פחזניות וכמובן שאעשה לפי המתכון שלך,
    אני מנסה לראות את התמונות בפליקר, אך יש תמונה אחת בלבד (של הבצק..)

    האם יש עוד דרך לראות את התמונות?
    תודה! וכמובן- אין כמוך :)

  58. יצא מדהים אבל נשאר לי המון מילוי, למרות שהייתי מאוד נדיבה במילוי הפחזניות. הצעות (חוץ מלאכול בכפית, כמובן)?

    מאיה עונה: להקפיא ולהשתמש בעתיד כציפוי לעוגה או קאפקייקס, או לקפל פנימה קצף חלבונים ולהקפיא לגלידה.

  59. הי מאיה!
    אני רוצה להכין מיד את הפחזניות רק שאלה..
    ראיתי ב-1 התגובות שציינת שאת לא חסידת השמנת הפרווה אך אני בכל זאת מתעקשת להכין אותה(זה הולך להיות קינוח אחרי ארוחה בשרית וגם אין לי כרגע שמנת חלבית…). אשמח להכוונה איך ניתן לעשות מזה בכל זאת מילוי מוצלח וטעים… תודה תודה את אלופה.

    מאיה עונה: שמנת פרווה מגיעה לדעתי כבר עם סוכר ווניל קומפלט. רק להקציף ולהגיש. בתאבון!

  60. היי מאיה!
    ראשית, תודה רבה על המתכונים הנפלאים!
    שנית, האם ניתן לשמר את הפחזניות לעוד מספםר ימים או שהן טובות רק ליום ההכנה? אנחנו רק שניים כאן ויוצאת כמות גדולה :)
    תודה רבה!

    מאיה עונה: יאללה למקפיא! מפשירים בטמפ' החדר ויוצא כמו טרי.

  61. היי, יש לי שאלה שלא הצלחתי למצוא אליה תשובה ברשת..
    ניתן להכין בצק פחזניות יום-יומיים לפני האפייה ולשמור במקרר/מקפיא?
    תודה ושנה טובה!

    מאיה עונה: לא מומלץ. אבל אפשר להקפיא בכיף פחזניות אפויות והן נשמרות פריכות ומצויינות במקפיא.

  62. ניסיתי 4 פעמים.לא הלך.יצא נוזלי מידי.בישלתי על האש את הבצק כמה דקות,אחכ הורדתי והכנסתי את הביצים תוך עירבול במיקסר ידני(אולי המיקסר זאת הבעיה?) אחרי הביצה הראשונה כבר התחיל להיות נוזלי.סיימתי בוכה.יש מצב לשיעור פרטי?

    מאיה עונה: תמשיכי לערבב לפחות כמה דקות אחרי כל ביצה והבצק אמור לספוג אותה ולהתמצק. כל פעם אחרי שמוסיפים ביצה הוא מתפרק ונהיה נוזלי. החוכמה היא להמשיך לערבב. אין שום בעייה עם לעבוד עם מיקסר חשמלי, להיפך. לעשות את הערבוב הזה ידנית ממש ממש מעייף!! אם זה ממשיך להיות לך נוזלי גם אחרי ערבוב סופר ממושך, נסי לצלם את זירת הקרב ולשלוח לי

  63. עשיתי שוב.יצא מעולה. הטעות שלי אז היתה שלא בישלתי מספיק זמן את הבצק וחיכיתי שיהפוךלכדור וגם ששמתי את הביצים בבת אחת.בכל מקרה,תודה רבה,הצלת אותי(ממש)

    מאיה עונה: ואו איזה נאחס. שמחה שיצא בסוף! אני צריכה לתקן משהו במתכון שיהיה יותר ברור? לא מספיק ברור שמוסיפים את הביצים אחת אחרי השנייה ולא בבת אחת? הלחצת אותי קצת…

  64. מכינה בדיוק עכשיו את המתכון.
    עשיתי בדיוק כפי שרשמת רק ששמתי שתי כוסות קמח ולא כוס ורבע כי הבלילה יצאה ממש נוזלת.
    אחרי 20 דקות על 180 מעלות הן יצאו קצת שטוחות ולבנות

  65. רציתי לשאול כשכתבת ״1 כוס״ / ״1 ורבע כוסות״ האם הכוונה לכוס חד פעמית או לכוס אחרת?
    המון תודה מראש

    מאיה עונה: מדובר בכוס מדידה (או לצורך העניין כוס זכוכית סטנדרטית של חדר מורים) – ולא בכוס פלסטיק.

  66. היי,
    האם ניתן להמיר את החמאה בשמן?
    וכמה זמן אפשר לשמור במקפיא (עם/בלי מילוי)?

  67. יצא ממש טעים,ואפילו הרוטב טופי שהפחיד אותי יצא מעולה! אפשר להשתמש בו לריבועי הטוויקס?

  68. הי:)
    שאלה שאני לא מוצאת עליה תשובה- האם אפשרי לאפות פחזניות בטוסטר אובן?

    מאיה עונה: אפשרי בהחלט!

  69. גם הכנתי את הפחזניות מלא פעמים ויצא מעולה! אני מאוהבת ברוטב טופי והשתמשתי בו לריבועי טוויקס במקום החלב מרוכז. הכנתי איתו על אותו רעיון מין פאי אגוזים והוספתי קצת יותר שמנת מתוקה זה יצא טוב ובכל זאת אשמח לרעיון על איך אפשר לאוורר/לייצב את הרוטב. לא משהו כבד ובצקי כמו במתקונים אחרים לעוגות משהו שיותר דומה לרוטב. תודה תודה תודה

  70. יש דבר כזה להקציף קרמל?

    מאיה עונה: לא. אולי אפשר לקפל מעט קרמל מצונן לתוך קצפת.

  71. מעדכנת, אז עשיתי ניסוי והכנתי רוטב טופי עם כמות כפולה של שמנת מתוקה קיררתי והקצפתי, זה איוורר את זה במידה מסויימת ואני רציתי ממש מוס אז הקצפתי קצפת וקיפלתי פנימה עד שזה הגיע לטעם טוב ופחות מתוק מהרוטב. יצא מעולה! הכנסתי לכוס עם קצת שוקולד מומס וקראמבל שהכנתי מהמתכון של קראמבל שזיפים ולמקרר. יצא דומה לגלידת סאנדיי ומאוד טעים. פעם הבאה אוסיף קצת פחות קצפת שירגישו יותר את הטעם קרמלי. ממליצה בחום

  72. שלןם
    אני מנסה להכין את הבצק כבר 3 פעמים רק שאחרי 15 דקות הן כבר נשרפות ואז משטתחות ..
    מה
    לעשות?

  73. האם להנמיך את המעלות?

    מאיה עונה: כן. ב-20-30 מעלות בערך. התנור שלך חזק מידי.

  74. היי מאיה
    הבלוג מקסים נהנית לשאוב ממנו רעיונות , הזכויות שלך, הכל ברור ומושקע.
    שאלה קטנה אם תוכלי לעזור, האם אפשר להכין גנאש מחמש עשרה אחוז שמנת מתוקה השלושים פלוס יותר מדי , מה את אומרת, אפשר?
    תודה על ההשקעה
    מיכל.

    מאיה עונה: לכאורה אפשר, אבל יהיה פחות טעים ועשיר.

  75. פחזניות חמקמקות….
    המון פעמים ניסיתי, והן תמיד הצליחו לחמוק! שטוחות, סדוקות, עם המון אופי וטעם, אבל תמיד מכוערות שלא נדע.
    אבל!
    המתכון שלך אלוף. לא בטוחה אם זה האקסטרה כמה דקות בישול בסיר, או משחקי הטמפרטורה, אבל גם לא משנה, זה עובד וזה העיקר!!
    יצאו דוגמניות אחת אחת!

    תודה!!!

  76. היי לפני שנתיים בערך הכנתי את המתכון שלך ויצא מושלם (אפילו הכנתי אותו כמה פעמים).
    אתמול החלטתי להכין פחזניות שוב ולא הצלחתי.
    בישלתי את המים עם החמאה, הסוכר והמלח, הורדתי מהגז והוספתי את הקמח. עוד לפני שהוספתי את הביצים הבצק יצא נוזלי. ניסיתי להוסיף עוד קמח אך זה לא עזר ונשאר נוזלי.
    מה יכולה להיות הבעיה? והאם לאחר הוספת הקמח הבצק אמור להיות נוזלי?
    (בשונה מפעמים קודמות שהכנתי, ניפיתי הקמח, והחלפנו לגז חשמלי- האם זה קשור?)

    מאיה עונה: לא אמורים להוריד מהגז כשמוסיפים את הקמח, אלא להמשיך לבשל על הגז תוך ערבוב עד שנוצר כדור בצק אחיד. נא לקרוא היטב את ההוראות, הכל כתוב.

  77. רשמת בפירוש: ״מורידים רגע מהאש….. מחזירים את הבצק אל הכיריים״

  78. כל כך רציתי להכין פחזניות… 3 בלילות הלכו לפח… את כל הבלילות אני עושה בדיוק כמו שאת כותבת אבל לא משנה כמה ביצים אני מוסיפה, בסוף זה יוצא פיתה (אפילו עם ביצה אחת!)כשאני מורידה את הבצק מהאש לפני הוספת הביצה הבצק ממש כדור שנפרד מהדפנות כמו שאת כותבת כשהוספתי את הביצה באמת הבצק התפרק ואז הפך לבלילה אחידה אבל נוזלית כמו של פנקייק… למה לא הולך לי?

    מאיה עונה: זה ממש לא צריך להיות ביצה אחת, להיפך, הנטייה צריכה להיות להוסיף עוד ביצים! אפילו 4 ואולי טיפה יותר. אנא קראי כאן במתכון האקלייר תות לעוד קצת טיפים. עוד אפשרות היא שתנסי לאפות אקסטרה 6-7 דקות בתנור שלך לפני שאת מוציאה מהתנור.

  79. לכל אלו שהבצק יוצא נוזלי מדי – הבעיה היא בבישול של הבצק.
    קודם כל, את הנוזלים הבאתי ממש לסף רתיחה (לבועות הראשונות) ואז הוספתי את כל הקמח. לעערבב לערבב לערבב במשך כמה דקות, הבצק צריך להפוך לכדור (לא לדאוג- הוא לא ישרף כל עוד מערבבים) והוא יתחיל ליצור שכבה דקה של שאריות בתחתית הסיר. תדאגו להכין את הבצק על הגז נכון וכל השאר קלי קלות!
    גם אני ניסיתי פעמיים ברצף ונכשלתי.. ואז אמרתי טוב, פעם שלישית גלידה-ויצא מושלם!

  80. יצא פשוט מושלם. ממש תודה לך על המתכון וההסברים. כמעט התייאשתי מלנסות…
    מה שכן את הביצה האחרונה שמתי לאט לאט והייתי צריכה בסוף 2.5 ביצים בערך.
    פשוט רכות מדהימות וטעימות.

  81. הי
    לא הכנתי את המתכון שלך
    אבל מה שקרה לי זה שהכנתי בצק לאקלרים (שזה דומה לפחזניות)והבצק יצא לי רך מדיי . הייתי נורא מבואסת כי זו הפעם הראשונה שלי
    חיפשתי טיפים איך להציל את הבצק
    וכשקראתי באתר שלך שאפשר להוסיף קמח, הרגשתי שהצלת אותי
    עכשיו הבצק הרבה יותר טוב ויציב
    תודה רבה רבה רבה



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!