עוגת מיץ תפוזים

נחשב אצלי: קפה ומאפה

oranjuicecake1.jpg

יש לי שלוש סיבות לאהוב את החורף: חמין, קרמבו, ותפוזים. טוב, עכשיו החורף אמנם נגמר, אבל מסיבה קוסמית כלשהי סופה של עונת התפוזים עוד לא הגיע, ואני עדיין נתקלת בתפוזים מהזן הטוב ביותר – טעימים, עסיסיים, וממש ממש זולים. באינטרנט רצות המון גרסאות לעוגת התפוזים הזו, שבתוכה שמים תפוז שלם מרוסק (!). זוהי הגרסה שיצאה לי הכי טעימה. היא רכה ועסיסית, ובניגוד לעוגות רכות ועסיסיות אחרות, לא צריך להפריד ביצים בשבילה. את הכל מערבבים בקערה אחת. הניג'וס היחיד פה זה התפוז המרוסק, שבשבילו מומלץ להשתמש בבלנדר. בשביל הצילום אפיתי את העוגה בתבניות הסיליקון החדשות שלי (שקיבלתי ליומולדת מדני :) אך ניתן גם לאפות בתבנית מלבנית או אפילו עגולה. המתכון המקורי שייך ליעלה מ-ynet, ומצאתי אותו בפורום מתכונים.נט. הכמות: תבנית מלבנית של עוגה או 25-30 מאפינס.

  • 5 ביצים
  • כוס ורבע סוכר
  • 2 שקיות של סוכר וניל
  • 3/4 כוס שמן (כל סוג, חוץ מזית)
  • 3/4 כוס מיץ תפוזים (שסוחטים מבערך מ-2 תפוזים)
  • 1 תפוז מרוסק (בשלמותו! כולל הקליפה!)
  • 1 שקית אבקת אפייה
  • 2 כוסות קמח לבן רגיל
  • לזיגוג: חצי כוס מיץ תפוזים
עלות משוערת:

13 שקלים

עבודה נטו:

15 דקות

ההכנה

מחממים את התנור מראש ל-150 מעלות (העוגה בפנים זמן מדוד כשהתנור כבר חם. תחסכו לכם כאב ראש). שוברים את כל הביצים לקערה גדולה (יש פה המון בלילה, השתמשו בקערה הכי גדולה שיש לכם) ומוסיפים את הסוכר וסוכר הוניל. מקציפים (או טורפים היטב היטב במטרף ידני) למשך 2-3 דקות עד שנוצרת בלילה תפוחה מאוד ואוורירית (פי שתיים גודל ממקודם). מוסיפים את השמן, ומערבבים היטב.
oranjuicecake2.jpg

סוחטים מיץ תפוזים מבערך 2 תפוזים (כנראה שאפשר להשתמש במיץ מוכן, אבל זה בטוח פחות טעים). שוטפים היטב עם סבון את התפוז המיועד לריסוק (וזאת כדי להסיר את שאריות הריסוס מהקליפה – פויה). חותכים אותו לכמה חתיכות גדולות כדי שיתרסק בקלות. שמים אותו בבלנדר יחד עם קצת מהמיץ הסחוט ומרסקים בפולסים (פולס = הפעלה לשנייה ומיד הפסקה. יש כפתור מיוחד לזה) עד שיש רסק הומוגני (אבל זה בסדר אם יש קצת חתיכות פה ושם). אם קשה לו, הוסיפו עוד קצת מיץ סחוט והמשיכו לטחון. הוסיפו את הרסק לבלילת הביצים יחד עם שאר מיץ התפוזים הסחוט. אם אין לכם בלנדר, או שפשוט אין לכם כוח לטחינות האלו, גררו את כל הקליפה הכתומה מהתפוז, קלפו והפטרו מהחלק הלבן, חתכו את בשר התפוז לקוביות קטנות והוסיפו את הקוביות והקליפה הכתומה לבלילה. הוסיפו גם את השאר המיץ וערבבו היטב.
oranjuicecake3.jpg

הוספנו שמן, מיץ תפוזים, רסק תפוז? יפה. עכשיו מוסיפים פנימה את אבקת האפייה, מערבבים היטב, ומניחים בצד ל-5 דקות. בזמן זה אבקת האפייה מתחילה לתסוס בכל החומציות הזו שנוצרה. וכך כשנאפה אותה העוגה תתפח ותעלה יופי.

מוסיפים את כל הקמח בבת אחת – ומערבבים בכמה תנועות יעילות ורחבות. חשוב לערבב כמה שפחות, רק עד שהבלילה נראית יחסית אחידה ואין יותר פירורים של קמח (ערבוב יתר מפתח סיבי גלוטן שהופכים את העוגה למסטיקית). מעבירים את הבלילה לתבנית משומנת (שמשמנים עם טיפה שמן רגיל שמורחים עם הידיים) או מרופדת בנייר אפייה. אפשר גם לאפות בתבנית מאפינס או בתבניות סיליקון עם צורות יפות. מה שמתחשק לכם (אם אתם אופים בתבניות מאפינס, אל תמלאו אותן עד הסוף בבלילה, רק עד קו ה-3/4, כי העוגה תופחת מאוד). אופים למשך כ-40-50 דקות בתנור שחומם מראש. זמן האפייה משתנה מתנור לתנור ובהתאם לתבנית – מלבנית לקחה לי 45 דקות והמאפינס היו מוכנות אחרי 35 דקות. איך יודעים מתי מוכן? תוקעים שיפוד, ממתינים שנייה-שתיים, ובודקים אם הוא יוצא נקי או לא. נקי = מוכן. מוציאים את העוגה מהתנור מיד (לא משאירים בפנים, ואל תדאגו, היא לא תצנח, זו לא עוגה גבינה). אני יצאתי פעם מהבית כשהעוגה הייתה מוכנה, השארתי אותה להתקרר בתנור המכובה וכשחזרתי היא הייתה פשוט אבן. אל תחזרו על הטעות הזאת.

oranjuicecake4.jpg

אם אפיתם בתבניות סיליקון, חכו עד שהעוגות תתקררנה, ורק אז שחררו אותן (אין צורך לשמן את התבניות, אגב). כשניסיתי לשחרר חם, אחת התפרקה לי (טוב גם כשהיה קר, אבל אני עוד אלמד לעבוד איתן). אם בא לכם, מומלץ לפזר על העוגה כ – 1/2 כוס מיץ תפוזים סחוט [ + שתי כפות ליקר קוואנטרו, גם תוספת משגעת] כשהיא חמה – מה שהופך אותה לרכה, עסיסית ותפוזית עוד יותר. אם אתם במצב רוח חגיגי, יש דרך נפלאה להפוך את העוגה הזו לחגיגית באמת עם ציפוי גנאש. העוגה נשמרת נהדר במקום אטום (בתנור הסגור שלכם) למשך שבוע ואף יותר.

oranjuicecake5.jpg



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




64 תגובות בינתיים:

  1. ללא ספק העוגה מאוד מגרה.
    היו לי כמה אופציות לעוגות לשבועות.זאת העוגה נבחרת

  2. אהבתי את הצילום האחרון של הקערה, הבלילה שנשפכת מזכירה עיטור של כד לפרחים. לדעתי מגרה יותר לצלם צלוחית מלוכלכת עם שאריות עוגה. להבדיל מ"ביסים" מסודרים מידי שעושים לכבוד הצילום.

    מאיה עונה: את זה כבר עשיתי בבראוניז :)

  3. פעם ראשונה שאני אופה, ויצא טעים! אבל את בטוחה לגבי הכמויות? הספיק לי רק ל14 מאפינים… יכול להיות שלא נתתי לזה לתפוח מספיק?

    מאיה עונה: ברכותי! :) יכול להיות שהתבניות שלנו בגדלים קצת שונים. אני השתמשתי בתבנית מאפינס מסיליקון, ויצא לי כל כך הרבה שזה גם מילא תבנית מלבנית אחרי זה. לא נורא, גדול יותר, טעים יותר!

  4. מאיה, זאת פעם ראשונה (בחיים!) שאני כותבת איזשהי תגובה למשהו, רציתי רק להגיד שהאתר הזה ג-א-ו-נ-י כל הכבוד לך, הכל נראה כ"כ טוב הצילומים… וואו… מדהימים. אני הולכת לנסות את עוגת התפוזים, מקווה שייצא יפה כמעט כמו שלך.

  5. לא יכולתי שלא לחשוב על האמא היקרה שלי שמכל העוגות בעולם יש לה חולשה לעוגות תפוזים. אז חיש מהר הלכתי לקנות תפוזים כי זה הדבר היחידי שחסר לי ואני פשוט לא יכולה לתאר את החוויה! העוגה הכי כייפית בעולם החל מרגע ההכנה וכלה ברגע הבליסה. ירדנו על חצי תבנית ברגע שהיא היתה חמה ומאוחר יותר כשהיא התקררה ירדנו על החצי השני. במקהר גם היתה תנועה של אורחים בבית… :) על כל פנים מתכון קליל מעולה והכי חשוב טעים!!! זה הרגיש כמו קליפות תפוז מסוכרות!!! אגב זמן הכנה משוער חצי ממה שצויין כאן בפוסט.

  6. היום אני הולכת לאפות את העוגה.
    סחתי כוס מיץ תפוזים + ריסקתי תפוז שלם .
    יש לי שאלה: טעמתי את הרסק והוא מר קצת בגלל הקליפה והחלק הלבן של התפוז.האם הטעם מתאזן כאשר מוסיפים את שאר החומרים??

    מאיה עונה: אין שמץ של מרירות בעוגה. המתכון המקורי כלל חצי תפוז מרוסק, ובגלל שלא הרגישו אותו התחלתי לשים תפוז שלם.

  7. היי מאיה

    היום סוף סוף הגענו לעשות את עוגת התפוזים.
    עונג צרוף. יצא טעים מאוד ובעיקר פשוט מאוד להכנה.
    ההסברים היו מדוייקים וחלקם לימדו אותנו דברים שלא ידענו בעבר כמו אי השארת העוגות בתנור.

    תודה על הכיף בזכותך.

  8. הכנתי אותה ביום שישי האחרון – עוגה מדהימה.
    טעימה מאוד.
    בעלי (שחובב עוגות תפוזים במיוחד) אמר שהתפוז המרוסק זה רעיון גאוני.

    תודה

  9. יופי של עוגה ואתר נהדר! אני התמכרתי וממליצה לכל חברי לקפוץ לבקר.
    אני החלפתי חצי מהקמח לקמח מלא והוספתי עוד חצי כוס מיץ תפוזים, יצא נפלא!

  10. לאלו שאסור להם לאכול קמח חיטה. האם ניתן להשתמש בקמח אחר וכמה?

    מאיה עונה: קטונתי מלהכנס כאן לנושאי צליאק – אני לא מבינה בזה. המקום הטוב ביותר לחפש מתכונים מעולים נטולי-גלוטן הוא הבלוג של השף עמיר אילן

  11. הכנתי את העוגה היום, יצאה פשוט מדהימה, גם הריח וגם הטעם. פיזרתי לקישוט אבקת סוכר, לא שהיא צריכה תוספת מתיקות רק בשביל היופי :-) תודה על המתכון, בהחלט אעשה שוב!

  12. עוגה מדהימה אני מציע להפחית רבע מכמות הקמח ובימקום להוסיף קוקוס תנסו את זה בבית

  13. יצא מדהיייייייייייים
    תודה מאיה!!!!
    :)

    וכל כך מהיר וקל להכנה!!!

  14. […] עד כה הייתי נאמנה למתכון אחד (ונהדר) של עוגת התפוזים, סולת וקוקוס של ארומה, אבל לאחרונה גיליתי (די במקרה) את עוגת התפוזים הבאה ב"בצק אלים" – הבלוג המהמם של מאיה. המתכון המקורי הוא של יעלה מYNET. […]

  15. שאלה לי –
    אני רוצה לעשות את המתכון עם סוכר חום וקמח מלא.
    איך כדאי לשנות את הכמויות?

    תודה ,
    עינת

    מאיה עונה: סוכר חום = כמויות זהות.
    קמח מלא, הייתי ממליצה לעשות חצי חצי עם קמח לבן, אחרת העוגה תצא ממש יציקתית )מנסיון(.

  16. יצא מעולה!! חשבתי לעצמי – "מה כבר אפשר לחדש בעוגת תפוזים?"
    וואו – אין דברים כאלה!!! זו הולכת להיות העוגה הקבועה שלי! תודה!

  17. היי מאיה,
    הלכתי לפי המתכון בדיוק כפי שתארת, העוגה תפחה מדהים, לא התפצלה לחצי, יצאה רכה, נימוחה, עסיסית, הכל מצויין.רק הבעיה היא שהיא יצאה מרירה בטירוף! נראה לי שלטחון תפוז שלם אולי קצת מוגזם, ואולי כדאי ללכת על חצי תפוז או רק על הקליפות הצהובות ללא הלבן..
    מור.

  18. היי..
    אפשר חמאה במקום שמן?

    מאיה עונה: כן. חמאה מומסת, כמובן.

  19. היי מאיה,
    הכנתי את העוגה והיא יצאה מעולה, רק שהיא כמעט ולא תפחה לי ואת כתבת שהיא תופחת בערך בעוד שליש. אני תוהה האם טעיתי איפשהו? הבלילה עצמה יצאה לי מאוד נוזלית ואוורירית. אולי הקצפתי יותר מדיי? דבקתי בהוראות והקפדתי על הכמויות.

    למי שכתב שיצא לו מריר, קודם כל: האם שטפתם היטב את התפוז לפני, כולל קירצוף בסקוטצ'ברייט? הקירצוף מוציא קצת מהמרירות. גם יכול להיות שלזנים מסויימים קליפה מרה יותר. אני חושבת שהקליפות העבות הן מרות יותר.

  20. היי מאיה האלופה! ראשית (אמנם זה חוזר על עצמו בכל תגובה אבל אני לא יכולה להמנע ולומר שזה הבלוג המושלם! סחתיין עלייך)
    שנית הכנתי את העוגה לא יצא לי מריר יצא לי טעים בטירוף אבל העוגה יצאה נמוכה, או יותר נכון בדיוק בגובה של הבלילה ולא תפחה בכלל..
    יש לך רעיון מה יכל לגרום לזה?

    מאיה עונה: ככה זה אמור להיות!

  21. שלום מאיה
    איזת אתר מקסים ושימושי !!! תודה!
    קיימת האפשרות להחליף את הסוכר בממתיק? "כמו סוכר" ? אחר ?
    אם כן, באיזה כמויות ?

  22. מאיה, רק שאלה קטנה…

    אפשר לאפות בתבניות אינגליש קייק?

    מאיה עונה: אפשר. זמן האפייה ייתקצר מעט, אז שימי עליה עין.

  23. לא יודעת, אבל העוגה יצאה יבשה ולא רטובה ונימוחה.
    מאיה אולי יש הסבר לכך?

  24. הי מאיה,

    תודה על האתר המדהים והמתכונים הנפלאים. עם ריר ניגר ניגשתי לאפות את עוגת התפוזים, היא היתה בתנור כשעה והקיסם יצא נקי, שפכתי מעט מיץ תפוזים מעל כהמלצתך בעודה חמה, וחיכיתי עד שהיא תתקרר לחלוטין בטרם פרסתי לעצמי פרוסה מכובדת. אבל לאכזבתי הגדולה הכל היה דביק ורטוב בפנים, ממש לא אכיל. מה לדעתך עשיתי לא בסדר?

    מאיה עונה: או ששפכת יותר מידי מיץ (מה שלא סביר, כי ציינת ששפכת מעט), או שהעוגה לא הייתה אפויה מבפנים. מומלץ לתקוע קיסם ממש במרכז העוגה ולא בקצה שלה, ובעוד מקום ליתר בטחון. אני הייתי ממליצה גם לנסות לטלטל את התבנית ולראות אם העוגה רוטטת כאילו יש בה עוד בצק נוזלי בפנים, או לגעת בעדינות עם האצבעות ולראות אם יש לה מרקם קפיצי (אפויה היטב) או רך מאוד (לא אפויה מבפנים).

  25. הי מאיה
    במתכון לעוגת תפוזים ענית שאפשר חמאה מומסת במקום השמן- באיזו כמות?
    תודה

    מאיה עונה: באותה כמות כמו השמן. כוס חמאה מומסת ה 200 גר' וחצי כוס זה 100 גר'.

  26. שלום. העוגה יצאה מצויינת. אהבנו את המרקם של התפוז המרוסק בעוגה. אין מצב שהעוגה תשאר 5 ימים היא הייתה בשלבי סיום למחרת. הוספתי בערך כוס מיץ תפוזים מעל לעוגה החמה ויצאה רכה ועסיסית. תודה.

  27. אני גרה בחו"ל, לא זוכרת בדיוק כמה זה יוצא שקית של אבקת אפייה (קצת יותר משתי כפיות אולי?)
    ועוד שאלה – לא מצליחה להשיג כאן סוכר וניל. האם אפשר לוותר ולשים במקום כפית-שתיים של תמצית וניל?

    מאיה עונה: שקית אבקת אפייה זו בדיוק כף (3 כפיות, כ-14 גרם). ולגבי תמצית הוניל, בטח.

  28. מאוד אוהבת את העוגה ואת הבלוג ובמיוחד הצילומים (אני צלמת בעצמי)רציתי לשאול אם יש לך רעיון למאין סירופ תפוזים או משהו דומה במקום לשפוך מיץ תפוזים על העוגה המוכנה?

    מאיה עונה: הייתי מרתיחה חצי כוס מיץ תפוזים יחד עם כף מיץ לימון וכף אבקת סוכר למשך כמה דקות. עוד אפשרות היא לערבב שקית אחת (100 גר') של אבקת סוכר עם כף אחת של מיץ תפוזים, ואז נוצר ממש "קרם" תפוזי כזה שמתקשה על העוגה ונותן לה טעם מעולה.

  29. האם תפוז ירוק של התחלת העונה יהיה מריר מדי לעוגה

    מאיה עונה: אין לי שמץ, לא ניסיתי. אבל לא נראה לי שתהיה בעייה.

  30. תשובה ללאה, השואלת האחרונה.

    תפוז ירוק לא מתאים לעוגה זו ובכלל לעוגות תפוזים.

    כדאי להשתמש בקליפה של תפוזים רק כשהיא כתומה ועסיסית, אחרי שמתחיל ממש חורף וגשם.

    בשאר השנ אפשר להשתמש במיץ המקורר שיש בסופרים או בתפוזים שמגיעים מקירור, אבל ללא קליפה.

    אבל, אם רוצים את הקליפה, ניתן לטחון/לרסק קליפות תפוזים בעיצומו של החורף ולשמור בהקפאה. מומלץ לשמור בכמויות קטנות של מנה לעוגה בקופסאות קטנות.

  31. שלום מאיה ושאר החבר'ה,
    אתמול הכנתי, בהרבה רצון טוב ועם חומרים נהדרים, את עוגת התפוזים, ותשמעו – זה לא זה. נתחיל מעניין ריסוק התפוז, שהתגלה כניג'וס מלכלך, משפריץ ומעצבן במיוחד, והסתיים בניסיונות עלובים שלי להקל על הבלנדר באמצעות חיתוך התפוז על קליפתו בסכין. ככה, אגב, הלכו לי בערך שעתיים מהחיים (כולל השטיפה המתבקשת של המטבח אחרי הטבח). אבל הבעיה העיקרית התגלתה היום בבוקר, כשהגשתי לבני הבית פרוסה לטעימה מן היפיפיה – ואגב, היא באמת יצאה יפה להפליא, גבוהה ושחמחמה. עוד לפני שאמרו מילה כבר הבנתי – קליפות תפוזים זה לא טעים! זה פשוט לא טעים, או לא טעים לכו-לם – זה מר, נתקע בשיניים ומסרב להתרכך. אני עצובה ממש, במיוחד לאור יופיה ומרקמה המופלא של העוגה – פרט לאותך חתיכות מעציבות של מרירות שמנקדות אותה. מאיה, איפה טעיתי? ומה לעזאזל אני עושה עכשיו עם עוגה שלמה שרק לשמעה מקבל בעלי צמרמורים בגב?

    מאיה עונה: אם לא התרסק לך התפוז לגמרי, לא מפתיע שחתיכות גדולות שלו נשארות מרירות ונתקעות בשיניים. בפעם הבאה פשוט וותרי על ריסוק התפוז והוסיפי קליפה מגוררת דק. ועם העוגה שעכשיו? פרסי אותה לפרוסות אחידות, פזרי עליה קצת ליקר שאת אוהבת, וסדרי אותה שכבות שכבות עם קצפת ממותקת ופרי רך כלשהו שאת אוהבת (נניח דובדבנים מקופסה, או פלחים נקיים של תפוז). אפשר אפילו להוסיף פה ושם קצת מרשמלו. תני לזה לנוח במקרר לילה, ותקבלי טרייפל לתפארת.

  32. תגובה לתגובה:
    ראשית, המון תודה על התגובה המהירה כל כך ועל העצה המופלאה, שכבר לא תיושם על העוגה הזו, כפי שתביני מיד. ובכן, לאחר הפרצופים, איכס וכו' של בעלי, החלטתי לא לקחת סיכונים, והכנתי בצ'יק-צ'ק את עוגת הקצפת שלך (שיצאה משהו משהו, אגב). את עוגת התפוזים השארתי במקרר, וכשהגיעו האורחים, שיתפתי את חברתי באכזבה ונתתי לה לטעום. וול, טו מייק אה לונג סטורי וכו' – היא נ-פ-ל-ה ממשובחותה של העוגה, וכמוה כל מי שזכה אחר כך לטעום ממנה, כולל אותי. שתי מסקנות לי מהעניין: א. על טעם ועל ריח. העוגה מזכירה קצת קליפות תפוזים מסוכרות, ויש אמנם מי שלא אוהב, אבל מי שכן – יחגוג איתה. ב. אם רוצים להאכיל איתה קהל קצת יותר בררן – ילדים בעיקר – כדאי אולי בכל זאת להיפטר מן הקליפה הלבנה.שתהיה עונת תפוזים מוצלחת!

  33. העוגה יצאה מרה…

  34. יצא מעולה. מתה על האתר הזה.

  35. אפשר לעשות עם קלמנטינות? ואם כן באיזה כמויות?

    מאיה עונה: כן. הייתי ממליצה לחתוך אותן באמצע ולהפטר מהגרעינים, כי יש להן הרבה יותר. 3 קלמנטינות בערך מחליפות תפוז אחד, והמיץ נשאר באותה כמות.

  36. הבלילה עצומה. הספיק לי לתבנית מאפינס ו2 תבניות אינגליש קייק. יצא ממש טעים ולא חמוץ בכלל.
    המאפינס יצאו קצת פחות טוב, נדבקו לתבנית ולא השתחררו, גם לא כשהם התקררו (יש לי תבנית סיליקון..). למרות ששמתי מספיק שמן. לא נורא, פעם הבאה אני פשוט אכין עוגה.

    יש סיכוי להקטין כמויות? נגיד בחצי בערך?

    מאיה עונה: זה באמת הרבה בלילה, כי זה מתאים לתבנית עגולה גדולה. אין בעייה להכין חצי כמות.

  37. פשוט לא מאכזב. תודה רבה!!

  38. הי,
    כבר ניסיתי את המתכון מס' פעמים והעוגה מוצלחת ביותר.
    כעת, מבקשת לגוון מעט… האם תוספת לעוגה כמו פיסטוקים או שוקולד עשויים לשקוע לקרקעית (כמובן אחרי שהוספתי להם מעט קמח)??
    שאלה שניה היא, במידה ושמים מנג'טים בתוך תבניות הסיליקון, האם עדיין הם יתפרקו??

    המון תודה!

    מאיה עונה: אפשר וגם אפשר. אם תקמחי אותם קלות הם לא ישקעו. מנז'טים בתבניות סיליקון יעבוד בסדר גמור.

  39. היי מאיה,
    הכנתי את העוגה היום עם הרבה חששות – יצא להיט!! הטעם פשוט אדיר. לזיגוג השתמשתי בגראן-מרנייה (תפוז-קוניאק) מהול בטיפונת מים שהוסיף גם ארומה וגם טעם מעולה.
    למרות זאת, העוגה יצאה מעט דחוסה (ממש מעט) ואני תוהה ממה זה יכול להיות: יכול להיות שלא הקצפתי מספיק טוב את הביצים עם הסוכר? כי עם הקמח הקפדתי ממש לא לערבב הרבה אז לא נראה לי שזה בגלל הקמח. מה את חושבת?

    מאיה עונה: אחד משניים – או שלא הקצפת מספיק, או שהתנור לא היה מספיק חם והעוגה לא מספיק תפחה.

  40. לגבי השאלה ממקודם (חצי כמות) מה עושים עם הביצים?

  41. הכנתי עכשיו ויצא מעולה!!!! תודה

  42. בדיוק השבוע טעמתי עוגת תפוזים עם תפוז מרוסק בפנים, והיא הייתה ממש מרה.
    העוגה הזאת נראית מעולה ובא לי להכין, אבל אני מפחדת שגם לי יצא מר….

  43. היי מאיה, ההורים הגיעו לביקור והביאו מלאן תפוזים מהעץ של סבתא. חשבתי לעשות קאפקייקס תפוז, את חושבת שיילך טוב עם שוקולד צ'יפס וציפוי שוקולד?

    מאיה עונה: וואו, ילך נפלא!! רעיון מצויין.

  44. הכנתי אתמול ויצא אלוהי! רך ואוורירי כמו ענן בטעם תפוז. עם זאת, לא ריסקתי תפוז שלם אלא רק גירדתי קליפות מ-2 תפוזים שלמים והוספתי את ה-pulp שנשאר אחרי שסחטתי אותם.

    לגבי טמפרטורת האפיה – כשניסיתי לאפות ב-150 מעלות זה פשוט לא נאפה [אחרי 40 דקות עדיין היה מיימי לחלוטין], אז העליתי ל-180 וזה נאפה יופי תוך 20 דקות. כנראה שהתנור שלי חלשלוש :(

    אני רוצה להכין את העוגה הזו לאירוע יותר חגיגי, איזה ציפוי יכול לשדרג אותה? וניל? שוקולד? כל הצעה [ומתכון תואם] יתקבלו בברכה…

  45. היי מאיה,
    העוגה נראית נפלא!!!
    רציתי לשאול: כרגע אין לי מיקסר ושום כלי ידני מזלג מספיק להקצפת הביצים?

    תודה

    מאיה עונה: לצערי הרב מאוד העוגה הזו דורשת מיקסר. קצפת או מרנג עוד איכשהו אפשר היה להכין ידנית בעמל רב, אבל את הביצים האלה צריך להקציף 10 דקות תמימות, כי זה הבסיס שנותן את הנפח לעוגה (הטכניקה הזו אופיינית לעוגות מסוג "שיפון"). אם אין לך מיקסר, עדיין תוכלי להכין עוגות בחושות נפלאות, שבהן מערבבים כמה חומרים בקערה פשוטה עם מזלג. חפשי באינטרנט "עוגת תפוזים בחושה" ונסי את מזלך. נשמח לשמוע דיווח מה הכנת ואיך יצא.

  46. היי,
    אני רוצה להמיר את התפוזים בלימונים. יעבוד? צריך איזשהם שינויים במתכון?

    מאיה עונה: לא בטוחה שזה רעיון טוב. לימון הוא מאוד חמוץ ולטחון אותו שלם לתוך עוגה לדעתי זה מתכון לצרות. עם התפוז זה עובד בוודאות, הלימון לדעתי יחרבש את העסק. עדיף למצוא מתכון לעוגת לימון נורמלית. הייתי ממליצה אולי להכין את עוגת הקצפת שלי, ולהוסיף לה רבע כוס מיץ לימון וגרידה מלימון שלם. בזיגוג במקום יוגורט השתמשי בחצי כמות של מיץ לימון. יצא לך מעולה.

  47. עוגת התפוזים הכי טובה שיש, ואפילו סבתא עם "עוגת המיץ" הנצחית שלה מודה בכך!

    בתור אחת שלוקחת סיכונים באפיה אני יכולה להגיד שהעוגה עובדת מעולה גם אם מקציפים את הביצים ביד (מניסיון – במשך חצי שנה המיקסר שלי היה מקולקל). אם ממש מפחדים אפשר להוסיף כפית נוספת של אבקת אפיה.

    ושידרוג מדהים לעוגה: אני אופה את העוגה כמעט עד הסוף, עד שהיא יציבה מספיק, אבל עדיין עוד לא אפויה לגמרי (בערך 15-20 דקות לפני סוף האפיה), ואז מוסיפה עליה קרם לימון מהמתכן שלך לריבועי לימון, ואופה עד סוף האפיה. יוצאת עוגת תפוז עם קרם לימון, חגיגית ומדהימה. עוד לא הכרתי מישהו שלא התעלף ממנה.

  48. יצאה ממש ממש מרה ולא אכילה ביכלל… אבל לפחות תפחה יפה. פעם הבאה בלי הקליפה הלבנה.
    חבל.

  49. הי מאיה,
    נראה מעולה!
    האם נראה לך שהעוגה תתאים לתבנית של בבקה/קוגלהוף?

    תודה

    מאיה עונה: כן, אבל קחי בחשבון שזמן האפייה יתארך מאוד. שעה אפייה לפחות, מניסיוני.

  50. סתם אנקדוטה. היתה לי קערה כזאת בדיוק, שאמא שלי נתנה לי. הקערה האהובה עלי.
    היא נשברה לפני כמה חודשים, ועכשיו אני רואה אחת אצלך. מאוד חביב ונחמד.

    מאיה עונה: ונחשי איפה מצאתי את הקערה הזו? בדירה השכורה שגרתי בה ברמת גן. היא שימשה ככלי לאיסוף מי המזגן :)

  51. הכנו כבר פעמיים ויצא נפלא,
    הפעם היה לי אומץ והוספתי תפוז וחצי מרוסק , ויצא מדהים.
    תפוזים מזן "שמוטי" הכי מתאימים לטעמי.
    תודה מאיה!

  52. […] המתכון הזה לקחתי מבצק אלים שרובכם בטח מכירים. המתכונים שם תמיד יוצאים מעולה, את […]

  53. היי מאיה
    קניתי לאחרונה תבנית של 12 חצאי עיגולים עם חור באמצע…
    אפשר במיקרו, בתנור ובהקפאה,
    אבל אני לא יודעת איזה בלילה תתאים לתבנית כלכך קטנה כמו זאת..
    ישלך רעיון??
    תודה מראש,
    שיר

    מאיה עונה: לא ככ הבנתי את השאלה. כל בלילה תתאים. השאלה היחידה היא זמן האפייה, שתצטרכי קצת להתנסות איתו. את כל שאר הבלילה שנשארת מזגי לאינגליש קייק בצד ונגמר הסיפור :)

  54. הי מאיה יש לי שאלה: לגבי העצה להשאיר את הבלילה לחמש דקו עם אבקת האפייה, לאני לעומת זאת קראתי בכמה מקומות עצה הפוכה שברגע שמוסיפים את חומרי התפחה להכניס לתנור, כי כיוון שזה מתחיל לפעול- זה לא יתפח כמו שצריך בתנור…מה את חושבת?
    נראה לי שקראתי את זה אצל קרין גורן, אבל לא בטוחה.
    ואגב-עשיתי השבוע בחול המועד מנגל אצלי בבית ועשיתי מהתפריט מנגל האחרון שלך גם את טוסט הפיתה בשר, גם את הכנפיים בדיוק לפי המתכון שלך וגם את סלט הפתיתים עם הצוריסוס, וגם את הסנגריה, והפרגיות לפי המרינדה שלך, והוספתי תירס על האש, בקיצור האמת הכל חוץ מהשייטל שהתקמצנתי
    והיה פשוט אליפות!!!! ברור מסודר- עבדתי באותו יום ופעלתי לפי הקובץ שעשית ומאוד עזר לבחורה מפוזרת שכמותי..
    בקיצור תודה תדוה!!!!!

    מאיה עונה: מניסיון, אבקת אפייה מספיק חזקה כך שגם אם משאירים אותה קצת לשבת, היא עדיין פועלת שוב כשהיא נכנסת לתנור.

  55. היי מאיה,
    הכנתי את העוגה והיא יצאה לי מרירה , כפי שציינו פה גולשים נוספים.
    הסיבה לדעתי בהבדלים בטעם זה בסוג התפוז. יש תפוזים עם קליפה דקה אלו שמשמשים בדרך כלל למיץ (ניתן להשיג אותם גם לא בעונה) לעומת תפוזים עם קליפה עבה (אני השתמשתי בתפוז כזה).
    אפשר פשוט להשתמתש בזסט של תפוז שלם כולל הפלחים ואז לטחון ביחד.

    אני חושב שזה שווה הבהרה במתכון.

    תודה

  56. היי מאיה,
    חייבת להגיד לך שהעוגה הזו הפכה לעוגת הבית שלנו בחורף. אנחנו מתים עליה!!
    הבוקר הכנתי אותה שוב ויצאה נפלא כתמיד!!
    רק רציתי להציע לך-
    א. להוסיף את פינת התכלס כמו שיש במתכונים החדשים שלך. זה מאוד יעזור כי המתכון מאוד ארוך ואני אישית תמיד מסתבכת איתו ושוכחת דברים.
    ב. להוסיף שכדאי לסחוט את המיץ ולטחון את התפוז לפני שמתחילים עם ההקצפות והדברים.. כי זה מאוד מסרבל את ההכנה.

    זהו.
    שוב תודה. את אחלה :)
    נעה

  57. היי, האם אפשר לשים קמח תופח במקום קמח לבן רגיל?

    מאיה עונה: אם מוותרים על רוב אבקת האפייה (משאירים כפית אחת. אם אין אבקת אפייה, לא קריטי – העוגה תצא קצת פחות גבוהה)

  58. שלום מאיה,
    1. האם לאחר הקצפת הביצים יש להמשיך ולעבוד עם המיקסר או
    שעדיף לערבב ידנית את השמן, התפוזים,א. האפיה והקמח?
    2. כמות הבלילה שהתקבלה אצלי הספיקה רק ל-2 תבניות
    אינגליש-קייק חד"פ. זה בסדר?
    3. העוגות נאפו יותר משעה. מדוע?
    עדיין לא טעמתי אך הן נראות נהדר.מודה לך על המתכון והתשובות

    מאיה עונה: 1. כן, יש להמשיך עם המיקסר. 2. ישמצב שמילית אותן קצת יותר מידי… 3. כי כך אפית אותן? :)

  59. ללא ספק עוגת המיץ הכי עסיסית וטעימה שהכנתי אי פעם! לא היה לי סוכר וניל אז השתמשתי בתמצית וניל (אמיתית כמובן)ויצא יופי.
    עוד מתכון מנצח מבית בצק אלים. מאיה-את אלופה! תודה תודה!

  60. העוגה יצאה ממש טובה, והרוב חוסל ביום הראשון, אבל "העוגה נשמרת נהדר במקום אטום למשך שבוע ואף יותר" לא נכון לצערי, בגלל שהיא כל כך לחה היא התמלאה עובש בקופסת פלסטיק תוך 4 ימים. אז לא לשמור במקום אטום, קצת אוויר לדעתי יכול להועיל.

  61. הכנתי את העוגה היום בתבניות קטנות ויצא ממש טוב אני מתכוונת להקפיא חלק
    תודה למתכון

  62. אפיתי אותה שבוע שעבר ונחטפה,ועומדת לאפות אותה בעוד כמה דקות,נכנסתי לבדוק כמויות,נהדרת,עסיסית,ניחוח תפוזים באוויר,לחה וטעימה,תודה על המתכון

  63. מגיבה למתכונים ישנים

    מודה שמחוסר זמן השתמשתי במיץ מוכן + עוד לא הגיע הגשם השנה אז התפוזים (כמסתבר מהתגובות) כנראה עוד לא הגיעו לשיאם אבל יצא טעים בטירוף! התפוז המרוסק זה טוויסט נהדר. יופי של מתכון! בהחלט יכנס למאגר הקבוע

  64. אפשר להשתמש בתבנית של bundt cake 24 סמ? או שזה גדול מדיי? תודה!!

    מאיה עונה: מהניסיון שלי עם התבניות האלה, אין כזה דבר גדול מידי. מקסימום העוגה יוצאת יותר נמוכה, אבל העיצוב של התבנית למטה עדיין יופיע והיא תצא יפה. הדבר היחיד שצריך זה לשים לב לזמן האפייה.



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!