עוגיות אלפחורס

נחשב אצלי: קפה ומאפה

alfajores.jpg

אלפחורס הן עוגיות סנדוויץ קטנות רכות ונימוחות שממולאות בריבת חלב. נורא קל להכין אותן בבית, ולבתי קפה יש הרבה חוצפה כדי לדרוש 4 שקלים לעוגיה קטנטונת (שאם נפלתם טוב היא גם רכה ונימוחה כמו שהיא אמורה להיות) עם חצי מיקרוגרם של ריבת חלב זולה ותעשייתית. יש פה כמה אבל'ים: צריך בשביל זה חלמוני ביצה (רק הצהובים), וצריך גם אבקת אפייה וסודה לשתייה שלא לכולם יש בבית. אבל העוגיות טעימות בטירוף ושוות את הכל! אם אתם לא בקטע של ריבת חלב, צירפתי גם הצעות לשני מילויים טעימים אחרים. ניסיתי מתכונים רבים והמתכון הזה הוא הטוב ביותר. הכמות: 40 עוגיות סנדוויץ קטנות.

  • 150 גרם חמאה
  • 3/4 כוס סוכר
  • 4 חלמונים (הצהוב – אפשר לשים אפילו 5 או 6 להשבחת הטעם)
  • כוס וחצי קמח
  • כוס וחצי קורנפלור
  • כפית אבקת אפייה
  • כפית סודה לשתייה
  • מעט גרידת לימון
  • אופציות למילוי:
  • ריבת חלב למילוי
  • נוטלה למילוי
  • למלית קרם גבינת שמנת ולימון:
  • חצי חבילה גבינת שמנת (בערך 115 גרם)
  • שקית אחת של אבקת סוכר (100 גרם, קצת פחות מכוס)
  • כף גדושה של קליפת לימון מגוררת
עלות משוערת:

18 שקלים

עבודה נטו:

30 דקות

ההכנה

alfajores1.jpg

מתחילים עם חמאה רכה. אפשר להשאיר אותה בחוץ כמה שעות כדי שתתרכך, או שאפשר לרכך אותה בפולסים קצרים במיקרו. מכניסים את קוביית החמאה (לא לחתוך לחתיכות) בקערה ומחממים 10 שניות. הופכים אותה לצידה השני בעדינות לעוד סיבוב של 10 שניות. וכך עוברים על כל הצדדים, ועוצרים ברגע שהחמאה רכה למגע. זה בסדר אם יש שלולית קטנה של חמאה מומסת מסביב, אבל אסור שהחמאה תשנה מצב צבירה ותימס כולה – זה ישנה לגמרי את המרקם של העוגיות והן יהפכו להיות קשות ויבשות מבחוץ.

alfajores2.jpg

כשהחמאה רכה מוסיפים פנימה את הסוכר. רוב המתכונים דורשים שימוש באבקת סוכר, אבל אני משתמשת בסוכר רגיל ויוצא לי רך ונימוח באותה מידה.

alfajores3.jpg

מקציפים את החמאה והסוכר עד שהם מתחילים לתפוס נפח ולהיות רכים ואווריריים. מומלץ לעשות זאת במיקסר או במיקסר ידני, כי ככה משיגים נפח טוב. אם אין לכם, מעכו את החמאה קצת עם מזלג ואז הקציפו אותה טוב טוב עם מטרף ידני.

alfajores4.jpg

כשהחמאה אוורירית ותפוחה מפרידים את הביצים ומוסיפים פנימה רק את החלמונים. אני אוהבת לשים שקית סנדוויצ'ים בתוך קערית קטנה ולהפריד לתוכה את הביצים.

alfajores5.jpg

בדרך כלל אני מכינה לי שקיות קטנות של 2-3 חלבונים ושומרת אותן במקרר עד שמתחשק לי חביתה (מתכון פה למטה).

alfajores6.jpg

אני יודעת שאתם רוצים לשאול אם אפשר להשתמש בביצים שלמות במקום – והתשובה היא לא!! התוצאה תהיה עוגיות של חדר אוכל צבאי, שכבודן אמנם שמור להן, אבל זה לא מה שאנחנו מחפשים פה. אם אין לכם שימוש לחלבונים (מרנג, או קאפקייקס או חביתה טעימה) אל תחשבו הרבה ותזרקו אותם לפח. כל ביצה עולה בערך שקל, אז תחשבו על זה כאילו קניתם חפיסת שוקולד מריר לעוגה. מבחינת העלות זה לא שונה בהרבה. ואל תנסו לשים פחות מארבעה חלמונים (ניסיתי, והעוגיות יוצאות יבשות), אבל אתם יכולים להשתגע ולשים יותר מארבעה, זה רק משביח את הטעם.

אם אין לכם ביצים בבית או שאתם סתם עקשנים, נסו להכין את העוגיות האלה (יש סרטון וידאו מעולה) – שהן בלי ביצים בכלל, ואם אופים אותן רק 5-6 דקות הן יוצאות די דומות לאלפחורס (אבל פחות טעימות). הכנתי אותן עם 200 גרם חמאה ויצא מעולה.
alfajores7.jpg

ובחזרה לענייננו, כשכל החלמונים בפנים, ממשיכים להקציף היטב עד שהתערובת אחידה, אוורירית, וקצת כתומה.עכשיו מוסיפים פנימה את החומרים המתפיחים: אבקת אפייה ואבקת סודה לשתייה. החומרים האלה נראים קצת ניג'וס ממבט ראשון, אבל ממילא אתם הולכים לסופר כדי לקנות ריבת חלב, אז לכו שנייה לאגף האפייה ותקחו לכם קופסה קטנה של סודה לשתייה (זה עולה שקל וחצי, יחזיק לכם שנה וחצי, ומשתמשים בזה המון באפייה, וזה גם טוב בתור דאורדורנט) ואבקת אפייה שזה גם מצרך זול שמחזיק להרבה זמן. בלי שתי התוספות האלה ביחד (כן, גם אבקת אפייה וגם סודה לשתייה!!) העוגיות יצאו שטוחות ודחוסות ולא יהיה להן את המרקם שאנחנו רוצים.

לפי מה שהבנתי הארגנטינאים לא מוסיפים קליפת לימון, אבל זה היה במתכון המקורי שמצאתי ובלי זה הרגשתי שחסר משהו לעוגיות. אתם לא חייבים להוסיף את זה, אבל לדעתי כדאי.

מערבלים את תערובת החמאה יחד עם האבקות וקליפת הלימון עד שהכל מעורבב היטב. ועכשיו כל מה שנותר זה להוסיף את הקורנפלור והקמח (וככה יהיה מינימום ערבוב כי הכל כבר מעורבב היטב לפני-כן).

alfajores8.jpg

רגע, קורנפלור אמרתי?! כן! למרות שעוגות ועוגיות מכינים לרוב מקמח, לקורנפלור יש תפקיד חשוב מאוד בעוגיות האלה והוא זה שהופך אותן לרכות ונימוחות. שימוש בקמח בלבד עלול לפתח את סיבי הגלוטן ולפגוע במרקם (בדיוק אותו קטע כמו בבצק פריך שדיברנו עליו כבר). אז כן, הקורנפלור קריטי פה (וגם אותו תקנו בגרושים במחלקת האפייה בסופר).

מניחים מסננת מעל הקערה ושופכים פנימה את הקמח והקורנפלור גם יחד. מטלטלים בעדינות את המסננת כדי לנפות פנימה את הכל (זה גם מערבב אותן וגם מאוורר אותן).

alfajores9.jpg

ועכשיו לוקחים כף גדולה או מרית, ופשוט "מקפלים" את הקמח לתוך תערובת החמאה בעדינות (מקפלים – יענו, מערבבים בעדינות ע"י הצמדה של המרית לדפנות הקערה וערבוב בתנועות סיבוביות ואיטיות). החוכמה כאן היא לאחד את הבצק לתערובת גסה ופירורית בכמה שפחות התעסקות. הוא לא צריך להיות אחיד והוא לא צריך להפוך לגוש – אסור ללוש אותו! הוא פירורי ויש פה ושם איזורים שעדיין רואים פירורים של קורנפלור, אבל זה בסדר כי זה יתאחד בהמשך.

alfajores10.jpg

עכשיו יש בצק ויש לנו שתי ברירות. או שמרדדים לנו בסבבה עם המערוך (זה למי שיש זמן וסבלנות ורוצה עוגיות עגולות מושלמות), או שיוצרים גליל של בצק ששומרים במקרר עד 24 שעות, ואז פשוט פורסים אותו לעוגיות ואופים (זה למי שאין זמן וסבלנות או שאין לו מערוך).

דרך א' – רידוד במערוך

alfajores13.jpg

אפשר לרדד ישר אחרי שהבצק מוכן, אם כי צינון קצר (30 דקות במקרר, או 10 דקות במקפיא – לא לשכוח לעטוף אותו היטב בניילון נצמד ולשטח אותו לפיתה) הופך אותו ליותר נוח לעבודה. קמחו את השיש שלכם במעט קמח או בקורנפלור (בערך כמות של כפית, לא יותר). חלקו את הבצק לשני חצאים ועבדו עם חצי מהכמות בכל פעם.alfajores11.jpg

שטחו את הבצק עם כפות הידיים (זה יעזור גם לאחד אותו אם הוא פירורי מידי) ורדדו אותו עם מערוך לעובי של בערך 3-5 מ"מ (העובי תלוי בכם ובכמה שאתם אוהבים. שימו לב שהעוגיות תופחות בתנור ומוסיפות בערך 40% לגובהן). אם יש לכם קורצן עוגיות כדי ליצור עיגולים, מה טוב. עד שנצלבו דרכי עם Williams Sonoma בניו יורק לא היו לי קורצנים והייתי משתמשת (תחזיקו חזק) בקרטון הפנימי של הנייר טואלט. תכינו לכם לפחות שניים שלושה כי הם מתחילים להתקמט לפני סוף הנגלה וצריך להחליף.

alfajores12.jpg

אל תפחדו אם הבצק פירורי מידי. ככל שהוא יותר פירורי הוא יצא יותר טעים. אל תתפתו ללוש אותו כי הרידוד יעשה אותו בהדרגה יותר נוח לעבודה. מה שכן נחמד פה, בכל זאת, הוא שהבצק לא נוטה להדבק לשיש (כמו בצק שמרים נניח) ואפשר להפריד אותו בקלות מהשיש עם מרית דקיקה או אפילו סכין גדולה שפשוט מעבירים מתחתיו.

דרך ב' – הגליל המגניב

alfajores14.jpg

חלקו את הבצק לשניים והעבירו חצי מהכמות לריבוע גדול של נייר אפייה. השתמשו בנייר כדי לגלגל אותו בהדרגה לגליל ארוך (בערך 20 ס"מ, וקוטר של בערך 3 ס"מ). טריק טוב (שלמדתי ממרת'ה הגאונה מהוידאו כאן) הוא לקפל את הנייר לחצי, ומעל הנייר לאסוף את הבצק לגליל ע"י הצמדה הדרגתית של סרגל או איזשהו משהו דק וארוך לדפנות שלו (תראו בסוף הוידאו, זה די פשוט).

alfajores15.jpg

אחרי שיש לכם גליל מגלגלים אותו קצת קדימה ואחורה כדי שהוא יהיה עגול בצורה מושלמת, ואז – כאן הטריק הגאוני – במקום לשים אותו ככה כמו שהוא במקרר ושהחלק התחתון שלו ישתטח – דוחפים את הרול שלנו (מגולגל בתוך נייר האפייה) לתוך גליל קרטון של נייר מגבות. אוטמים היטב את הקצוות כדי שלא יתייבש וזורקים למקרר ל-30 דקות לפחות (אפשר עד 24 שעות) או למקפיא ל-10 דקות בלבד.

alfajores16.jpg

כשרוצים עוגיות מוציאים, פורסים לפרוסות, ואופים. pure genius.

alfajores17.jpg

העבירו את העוגיות לתבנית עם נייר אפייה. שמרו על לפחות 2-3 ס"מ של רווח בין העוגיות כי הן תופחות לצדדים ולגובה במהלך האפייה. חממו את התנור שלכם מראש ל-180 מעלות (חובה לחמם מראש ולהתחיל לאפות רק כשהתנור סיים להתחמם – זמן האפייה חייב להיות מדוד על השנייה).

alfajores18.jpg

האפייה קצרצרה. בין 4 ל-5 דקות. אסור שהעוגיות תתפסנה צבע, הן אמורות להשאר צחורות ולבנות, ויש מצב שהן יראו לכם לא מוכנות או רכות מידי. אבל הן מתייצבות עם הקירור ואל תתפתו להשאיר אותן בתנור יותר מכך כי אז הן תצאנה כמו עוגיות חמאה רגילות, ולא (כולם ביחד – ) אלפחורס ר-כות וני-מוחות.

alfajores19.jpg

למילוי פשוט מניחים בערך כפית ריבת חלב על כל עוגיה ועושים סנדוויץ' עם עוגיה נוספת. ולעניין ריבת החלב – אני הייתי בטוחה שהריבה הפושטית שאני קונה בסופר היא סבירה ומתאימה בהחלט למטרות אלו. עד שטעמתי ריבות חלב מארגנטינה, שעולות – שימו לב – אותו דבר!!! ההבדל בטעם הוא עצום, ואם אני שמתי לב לזה, אז כל אחד יכול לשים לב לזה. תסתכלו על רשימת המרכיבים בצנצנת ותוודאו שהיא מכילה חלב אמיתי, סוכר, ואולי קצת גלוקוזה ווניל. ריבות חלב פושטיות (אההמ.. קומידה…) מכילות הרבה חומרים מייצבים ואבקת חלב – הן גרגיריות ומתוקות להחריד בניגוד לריבות המבריקות והקרמיות. מומלץ לחפש את אלה האיכותיות תוצרת חוץ בסופרים הגדולים. אגב, בשום סניף של שופרסל לא מצאתי ריבת חלב נורמלית.

alfajores20.jpg

ולמי שלא אוהב ריבת חלב, יש חלופות. לא בדיוק קלאסיות, אבל טעימות כמעט באותה מידה. אפשר סתם למרוח נוטלה (או אפילו ריבה, תכל'ס), ואפשר להכין קרם לימוני ופשוט של גבינת שמנת: מקציפים חצי חבילה של גבינת שמנת אמיתית (30% שומן לפחות) – שזה בערך 115 גרם, לא חייב להיות מדויק – יחד עם שקית של אבקת סוכר (100 גרם, קצת פחות מכוס) וכף של גרידת לימון (שימו לב למתכון וידאו שנתתי למעלה, מכינים שם בוידאו גם את הקרם הזה). מומלץ שהגבינה תהיה בטמפ' החדר ככה היא תתערבל יותר טוב.

כשאתם מסנדווצ'ים את העוגיות מומלץ לעשות את זה בין שתי כפות הידיים, ולא רק עם האצבעות, כי העוגיות רכות מאוד ועלולות להקרע או להתפורר.

alfajores22.jpg

פינת התכלס
מרככים חמאה במיקרו בפולסים קצרים (שתהיה רכה למגע, אבל לא מומסת!!). מקציפים את החמאה הרכה עם סוכר עד לתערובת תפוחה ואוורירית. מוסיפים פנימה את החלמונים, אבקת האפייה, הסודה לשתייה וגם קליפת לימון (לא חובה). מנפים פנימה את הקורנפלור והקמח ומקפלים בעדינות לתערובת פירורית יחסית אחידה.

אפשר לרדד ולקרוץ עוגיות (מומלץ אחרי צינון במקרר), ואפשר לגלגל לגליל ארוך, לעטוף בנייר אפייה, ולשמור במקרר. לפני האפייה פשוט מוציאים, פורסים לפרוסות, ואופים. זמן האפייה קצר: 4-5 דקות בלבד בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות. העוגיות תיראנה רכות וצחורות, וזה בסדר. מצננים וממלאים בריבת חלב.

אוף טופיק – ניצול חלבונים

alfajores21.jpg

מאז ותמיד אהבתי להכין לעצמי חביתות חלבונים אחרי אימון. אני מתה על ביצים וזה לא הכי בריא לתקוע שתיים כאלה כל יום, אז פשוט אכלתי רק את החלבון וככה חסכתי את רוב השומן והכולסטרול. את כל החלמונים הצהובים הייתי שומרת בכוס מכוסה במקרר ופעם בכמה זמן שצברתי מספיק חלמונים הייתי מכינה אלפחורס. אתם יכולים לעשות הפוך – להכין אלפחורס ולשמור את החלבונים במקרר לחביתות שלכם. את החביתות אפשר להכין עם בצל מטוגן ופטריות ואפילו עגבניה קצוצה וקצת שום אם אתם בקטע. אני אוהבת את זה בלנקו – רק עם קצת מלח ופלפל וזהו. מגישים עם כף גדושה של גבינת שמנת ופרוסות דקיקות של בצל ירוק. מעדן!



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




167 תגובות בינתיים:

  1. כמה קורנפלור?
    כמה קמח?

    מאיה עונה: תיקנתי, תודה!

  2. יאממממ!
    יש סיכוי למרשם לריבת חלב תוצרת בית? אמור להיות פשוט למדי.

    סיפור קצר: לפני לא מעט שנים אחותי הייתה חברה בקיבוץ שהיו בו יוצאי ארגנטינה. כולם הכינו ריבת חלב בבית. הקטע הוא שיש טריק – מבשלים חלב וסוכר הרבה זמן וצריך לבחוש המון – מה עושים? שמים בסיר גולות זכוכית (כן, ג'ולות של משחק מזכוכית) אבל מה? חייב להיות מספר לא זוגי… זה גורם, משום מה, לגולות להסתובב בסיר מעצמן ולבחוש את התערובת "אוטומטית".

    מאיה עונה: כעקרון הדרך הכי פשוטה להכין ריבת חלב בבית היא להניח בסיר פחית של חלב מרוכז (או אפילו כמה, עדיף), לכסות במים קרים, להביא לרתיחה, ולבשל למשך שלוש שעות. חייבים כל הזמן לבדוק שהפחית מכוסה היטב במים, אחרת היא תתפוצץ וזה לא נעים. לא ניסיתי את זה אף פעם כי פחית חלב מרוכז עולה 10 שקלים והחסכון של 4 שקלים לא שווה לי את העבודה :) 

  3. אני גם מצאתי מתישהו מתכון לריבת חלב שמצריך שימוש בגולות (!!!).
    300 גרם סוכר עם 1 ליטר חלב, 1 שקית סוכר וניל ורבע כפית סודה לשתיה.
    מערבבים הכל, ומרתיחים. שמים 6 גולות גדולות ונקיות, ושומרים על אש שתספיק כדי לשמוע את הגולות זזות ומערבבות לנו את הריבה(במקום לבחוש) שעתיים וחצי עד שלוש.
    מיותר לומר שבחיים לא היה לי כוח לעשות את זה.
    בטח אפשר להוסיף סירופ סוכר (זה נשמע מהמתכונים שצריכים את זה)

  4. אחח… אלפחורס.
    תודה על המתכון ושלל העצות. בהחלט אנסה.
    חייב לציין שהמתכונים שלך פשוט להיט. כל הכבוד!

  5. ממממ…כרגיל מעורר תאבון
    רק דבר אחד לא הבנתי – למה להפריד את הביצים לתוך ניילון – זה נשמע לי כמו מתכון ודאי לחלבונים שנוזלים לאורך כל השיש או במקרה הגרוע בין מדפי המקרר…וחוץ מזה – לא חבל על עוד ניילון שיצטרף להר הזבל של החברה המודרנית?! אני הייתי בוחרת להפריד לקופסת פלסטיק רב פעמית, או בשם האסתטיות לתוך כוס שתייה ולכסות אח"כ בצלוחית…

    מאיה עונה: את צודקת לחלוטין. הבעייה שלי, עדיין, היא לשטוף את כל הקופסאות האלה אח"כ. עצלנות, מה לעשות :)

  6. נראה טוב.

    מומלץ מאוד להוסיף קוקוס (אישית אני מאוד אוהב קוקוס וזה מוסיף מראה יותר איכותי לעוגיה) במיוחד עם מטגנים אותו (בלי שמן רק במחבת) כדי שיתפוס צבע חום עדין יפה.

    ושאלה,
    כבר הכנתי הרבה פעמים בעברי אלפחורס ומהיותי "חסכן" תמיד ניסיתי לנצל את הבצק בצורה מירבית (הרעיון של הגליל מגניב ביותר ונראה לי יעיל) אך היו לי חלקים שלמים של בצק שפשוט לא התחברו לשאר התערובת והיו בצורת גבישים קטנים כאלה, יש פתרון? הבעיה רק אצלי? אולי פתרונות יצירתיים למה לעשות בשאריות הבצק?

    מאיה עונה: את כל השאריות תקווצ'ץ בחזרה ביחד לגוש בצק, ורדד שוב כדי לקבל עוד עוגיות. סביר להניח שאלה יצאו קצת יותר יבשות כי הן ספגו קמח מכל הרידודים הקודמים…

  7. שלום, אני רוצה לעשות עוגיות אלה לפסח האם יש דרך עם קורנפלור וקמח מצות דק?
    ומה עם הגילגול בקוקוס?
    ואיפה בדיוק הסרטון של וידאו?
    תודה מראש על כל תשובה.

    מאיה עונה: אני לא מתה על קוקוס, אבל אתה מוזמן לגלגל בקוקוס אם תרצה. לא ניסיתי להכין את העוגיות עם קמח מצה, אני לא בטוחה שזה יצא כל כך טוב. אם אתה מנסה ויוצא לך טעים, דווח לנו! הסרטון נמצא כאן (של עוגיות דומות, אבל ללא ביצים).

  8. הי מאיה,
    האלפחורס נראות מעולות וינוסו בהקדם, אבל התאכזבתי למצוא אותן במקום את ההמלצות המובטחות למסעדות באוסטין…

    אנחנו גרים באוסטין כבר שנתיים ובקרוב חוזרים לארץ וכמובן שחייבים לפני-כן למצות את האפשרויות הקולינריות של בירת טקסס. מצפים ומחכים לחוות דעתך המלומדה

    מאיה עונה: צודקת צודקת צודקת! אני חייבת זאת לפחות לכל קוראיי הטקסנים החביבים שסייעו לי במייל בריל-טיים און-לוקיישן :) עד שאני אגיע לפוסט (זה יהיה אחרי פוסט פסח) יש לי המלצה אחת עיקרית (שאפילו לי לא יצא לבקר בה, אבל קיבלתי לפחות 8 המלצות שונות) והיא: Magnolia Cafe  באוסטין טקסס (קצת דרומה ל – downtown על הרחוב הראשי) עם ארוחות הבוקר הטובות ביותר ביקום.

  9. מאיה..
    כרגיל, מתכון נפלא וכמובן…הצילומים….חבל"ז.
    סיימתי הרגע להוציא מהתנור, מחכה שיתקרר ואז אמלא.
    נראה שהצליח. אימצתי לשעת חרום את פטנט גליל הנייר
    ושידרגתי..עטפתי את השוליים עם נייר כסף וכך זה
    החזיק ושרד יופי את הקריצה…עכשיו מה שנותר זה
    לחכות לילדודס שיחזרו…ו…מקווה שיעבור…
    לכולם…שבת קסומה ומתוקה עם אלפחורס..

  10. שלום מאיה,
    האלפחורס נראות נהדר…עכשיו מאיה שלי מכינה את ה"סנדביצ'ים". אנחנו גם מגלגלות בקוקוס, למרות שאין את זה במתכון שלך. יצא מדהים! את גאון, וגם חסכת לנו 6 שח לכל עוגיה שהבת שלי היתה מזמינה לעצמה עד היום ב"גרג" המקומי. עשית לנו שמח, אין עלייך. תודה רבה ופסח שמח,
    סיגל ומאיה מטבעון

  11. שמעי המתכונים שלך טעימים ברמות שעוד לא נתקלתי בהם.

    העוגיות יצאו נ-ה-ד-ר. כתמיד אצלך.
    איזה טעם ! איזו פריכות ! תודה
    רק הייתה לי בעיה עם פריסת העוגיות (עבדתי לפי שיטת הגליל) לא כולם יצאו עגולות. לא היה לי בנמצא גליל של נייר סופג ריק אז השתמשתי בשתי גומיות. אולי בגלל זה?
    אפשר גם להשתמש במילוי חלבה למי שאוהב. השילוב עם החמאה בשמיים.

    ועוד משהו שאני חייב לספר לך, שתדעי, כמה אני שמח שמצאתי את הבלוג שלך וכמה הנאה אני שואב מהמתכונים הנפלאים.
    נער בן 19 ואוהב לבשל, אבל קצת סולד מהמתכונים המתגנדרים של ספרי הבישול. לא יודע. לא מתחבר.
    וכאן.. אחח איזה כיף
    אלו לא רק המתכונים, אלא הדרך החיננית והמלאת כנות שבה את כותבת אותם. בגובה העיניים. ויוצא טעים. אחד אחד !
    הכנתי עד עכשיו את הריקוטה, הלביבות בטטה, העוגה של אמא. יצא לי שם של שף. כולם שואלים אותי מהיכן אני משיג את המתכונים האלו. סבתא מבסוטה מהשם המקורי של הבלוג והאמא אוהבת את המצרכים הזולים ואת הגמישות. אני אוהב הכל.

    אז זהו. קבלי ממני תודה ענקית ושיהיה לכם חיים מאושרים

    מאיה עונה: כיף לקרוא, תודה לך וחג שמח!!! :) 

  12. היי מאיה,
    רק רציתי לספר שהמתכון נהדר והעוגיות יצאו מעולות!!
    הפטנט של קירור גליל הבצק וחיתוך בסכין הוא אדיר לחלוטין וחוסך את הרידוד המעצבן ולכלוך השיש וכו', רק בשביל זה היה שווה לנסות :)
    הכנתי את העוגיות במילוי ממרח שקדים ויצא נפלא ממש, תודה!

  13. שיטת גלגול קלה ויעילה יותר לטעמי היא הגלגול בנילון נצמד.
    היא גם שומרת על הצורה של הבצק ללא צורך בעריסה, וגם אוטמת את הבצק טוב מספיק להקפאה.
    חותכים מלבן גדול של ניילון נצמד ופורסים אותו על השיש.
    מניחים עליו שליש עד חצי מכמות הבצק. מעצבים עם הידיים לפס מעט ארוך ודק מהגליל הסופי שרוצים.
    מגלגלים את פס הבצק בתוך הניילון ומשאירי את שני הקטבים של הניילון פתוחים.
    עכשיו תופסים את השני הקצוות ומגלגלים על השיש ממכם והלאה. כמה פעמים שצריך עד שנוצר "נקניק" בעובי ובאורך הרצוי.
    את הקצוות שהתכווצו והסתלסלו מקפלים ומדביקים (הם נצמדים מאליהם לניילון כמובן).

    מקררים, ופורסים את העוגיות דרך הניילון.

    זה הרבה הרבה יותר מהיר מלקרוא את התיאור, או לצפות בוידאו של מרתה.

  14. היי מאיה,
    כמו תמיד התמונות מעלפות…
    ניסיתי את האלפחורס במתכונת כשל"פ, כשהחלפתי את הכוס-וחצי קמח ב-3/4 כוס קמח תפו"א (שהוא דומה מאוד לקורנפלור, כך שניתן היה פשוט עוד קורנלפור) ו-3/4 כוס קמח מצה דק.
    כיוון שרציתי לטשטש מעט את טעם המצה, שמתי מעט יותר גרידת לימון.
    הבצק אכן היה מעט יבש מדי, ולכן הוספתי בערך כף חלב (אולי אם הייתי מוסיפה חלמון חמישי זה היה מספיק לתיקון המרקם).
    התוצאה הסופית מצוינת, אולם העוגיות די מתפוררות, וקשה למרוח אותן בממרח בטמפ' החדר, אלא כדאי לחממו מעט כדי שיהיה נוזלי יותר.
    הטעם די לימוני, אבל בכל זאת מרגישים את טעם המצות… לכן אולי צריך למצוא טריק אחר לפסח, או פשוט לוותר על העוגיות האלה בשבוע הזה :-)

    בעניין הטיפים:
    * פטנט הגלגול בניר אפיה של מרתה בטויארט אכן נוח, ואח"כ אפילו אפשר להשתמש שוב בניר ולאפות את העוגיות עליו, אבל אני בכל זאת אחזור לשיטת הגלגול בניילון נצמד, כפי שכבר מישהו הציע כאן בתגובות.
    * את גליל הקרטון לא ניסיתי – אבל הנה טיפ לחיתוך ששומר על הצורה העגולה של העוגיות:
    כשפורסים את הגליל פשוט לסובב שמינית סיבוב את הגליל בין חיתוך לחיתוך, וכך הגליל לא "מתיישר" תחת הסכין.
    * טיפ בעניין החלבונים:
    באמת חבל על השקיות, והן פוטנציאל ללכלוך, גם במקרר (מה את עושה אם בטעות נוצר חור בשקית?).
    אין שום בעיה לשמור את החלבונים בקופסת פלסטיק כמה ימים במקרר, ולאורך זמן במקפיא (כן, כן!), ולפני השימוש פשוט להפשיר ולהשתמש כמו בחלבון טרי.

  15. היי מאיה,
    החלטנו להיות יצירתיים ולעשות אלפחור אנושי. היתה קצת בעיה עם הקוקוס בבית השחי :) (לא ויתרנו על הקוקוס!)

    תודה.

    מאיה עונה: ענק!! גאונים אתם :)

  16. פשוט נהנית לקפוץ לכאן מדי פעם ולהנות מהתמונות היפות והכתיבה.
    כל הכבוד!

  17. אפשר לצפות את העוגיות המוכנות בשוקולד (מחממים במיקרו או מעל סיר עם מים) ואז לצפות אותם בקוקוס טחון

  18. יצא לי להכין אלפחורס המון פעמים ורציתי לנסות מתכון אחר ניסיתי את המתכון הזה והוא לא היה מוצלח כמו הקודם אז הנה המתכון:
    300גרם קורנפלור
    200גרם קמח
    חצי כפית אבקת סודה לשתייה
    2כפיות אבקת אפייה
    100גרם חמאה רכה
    100גרם מרגרינה רכה
    150גרם אבקת סוכר,מנופה
    3חלמונים
    3כפות קוניאק או ברנדי
    1כפית תמצית וניל טהור
    קליפה מגורדת מ1לימון
    1קופסה ריבת-חלב
    אופן הכנה:
    1.מנפים יחד לקערה בינונית את הקורנפלור,הקמח,אבקת הסודה,ואבקת האפיה.
    2.בקערת מערבל מקציפים את החמאה עם המרגרינה ואבקת הסוכר לקבלת תערובת תפוחה ואוורירית.מוסיפים את הקוניאק,הוניל וגרידת הלימון.
    3.במהירות נמוכה,מוסיפיםאת תערובת הקמח,ומערבלים מעט רק עד שהיא נספגת בתערובת(ערבול יתר פוגע במרקם הרך).עוטפים בניילון,ומצננים במקרר 60-30 דקות.
    4.מחממים את התנור לחו בינוני (180 צ.).מרדדים את הבצק בין שתי דפי אפייה לעובי 8-7ס"מ.בעזרת חותכן או בכוס בקוטר 6ס"מ קורצים מהבצק עיגולים.
    5.מניחים את עיגולי הבצק בתבניות עם מרווחים ביניהם.אופים 10-8 דקות עד שהעוגיות יציבות ומקבלות צבע זהוב בהיר מאוד.מצננים בתבנית 5דקות ובעזרת מרית מתכת משחררים מהתבנית בזהירות וממשיכים לצנן על רשת.
    6.מורחים על מחצית מהעיגולים שכבה עבה של ריבת-חלב ומצמידים להם עיגול בצק ליצירת "סנוויץ".מורחים שכבה דקה של ריבת-חלב בשוליים מסביב,ומגלגלים את השוליים בקוקוס כמו גלגל(לעיצוב שוליים מושלמים,אפשר להשתמש בשקית זילוף,ןלזלף תלולית של ריבת-חלב במרכז העוגייה ,ואז להדק בעדינות עוגייה נוספת,ולגלגל מייד בקוקוס)

  19. המתכון הזה מהספר של רוני ונציה "עוגה עוגה"

  20. צילומים נפלאים מדהימים ומענגים יותר מהאכילה עצמה!!!

  21. יאמי.
    התגובה שלי היא דווקא בנוגע לחביתת החלבונים. בזמנו (מזמן) עשיתי התלמדות בסניף כלשהו של בית קפה כלשהו בת"א, ואז היה נורא באופנה לאכול חביתות חלבונים, והיה איזה איש אחד שהיה נכנס באופן די קבוע ומזמין את ארוחת הבוקר של המקום, רק בלי החלמונים. זה נראה לי מוזר.
    בשלב מסויים זה הפסיק להראות לי מוזר, וכשהעליתי (לאחר עיון כאן) את התיאוריה שלהכין חביתה מחלבונים בלבד יכול להיות ממש מגניב, חטפתי בראש מאמא.
    בסופו של דבר, יום אחד היו לי הרבה יותר מדי חלבונים מיותרים (שאריות-קסטרד, נדמה לי) והכנתי מהם חביתה. אכלתי אותה עם לבנה – לא גבינת שמנת – תוצרת בית, ובצל ירוק, וזה היה מופלא.

    חוץ מזה, אני חושבת שעברתי כבר על כל המתכונים שכאן, או כמעט, ואני נהנית מאוד. במיוחד מהצילומים.

  22. שאלה חשובה מאוד!!!

    אני רוצה להכין את העוגיות הנפלאות האלה אבל שיהיו פרווה ולא חלביות.
    האם אני יכולה להחליף את החמאה ולהשתמש במקום במרגרינה??
    בבקשה-תעני!!

    מאיה עונה: אפשר להחליף במרגרינה (יוצא פחות טעים).

  23. יצא ממש מצויין, אבל…

    1. העוגיות אצלי יצאו עם מרקם גרגרי (לא הריבת חלב אלא העוגיה עצמה). – יש מצב שאבקת סוכר הייתה עוזרת במקרה הזה, אבל גם ככה לא היה לי כח לטחון/לקפוץ לסופר לקנות טחון :S (מה גם שלא ידעתי שייצא כך – פעם ראשונה שלי באלפחורים) – כך שאני ממליץ לטחון, אפילו אם אתם קצת עצלנים כמוני)

    2. הבצק יצא אצלי ממש ממש רך, גם אחרי שעה וחצי במקרר. במקרה זה תוספת קטנה של קמח תוך כדי הרידוד (ידני, כי עם המערוך אי אפשר היה לעבוד – היה נדבק למשטח העבודה ולמערוך) עזרה מאוד.

    3. העוגיות ממש ממש התרחבו ותפחו, אם אתם חושבים ששמרתם על מספיק רווח תחשבו שוב :)

    בהצלחה ובתאבון :)

  24. שאלה: קמח תופח או רגיל? ..
    תודה..

  25. תודה על מתכון מעולה, הכנתי יצא בדיוק כמו שתארת פריך ומשאיר טעם של עוד. אוהבת את התאורים המלווים בתמונות ותודה לך שוב על השיתוף.

  26. עוגיות מעולות. דרך אגב, בארומה דורשים תמורת עוגית אלפחורס אחת שבעה שקלים. אבל היא מדהימה.

  27. זה התחיל כשחיפשתי מה לעשות עם ארבעה חלמונים. הגעתי לאתר הזה. נשביתי בקסם המתכונים ובעיקר התמונות, והחלטתי להכין אלפחורס. מכיוון שלא מצאתי ריבת חלב ראויה לשמה, הוספתי ממרח תמרים וקוקוס.
    הממ…
    תשמעי, לא מזמן חזרתי מטיול בדרום אמריקה, יצא לי לטעום שם כמה אלפחורס, ובכנות, המתכון שלך מכניס את כל מה שטעמתי עד כה לכיס הקטן. יצא פשוט מעולה! הם חוסלו אתמול, ובקרוב אני מתכוונת לחזור על ההצלחה. תודה רבה!

  28. ההסבר היה מאוד מפורט וברור, תודה רבה וכל הכבוד!!
    השתמשתי באבקת סוכר כהמלצה ממתכון אחר ויצא פשוט נ-ה-ד-ר!
    כמילוי השתמשתי בריבת חלב ובממרח חלבה-יאמי!
    הוספתי גם קוקוס בצדדים, זה מוסיף המון!
    אז תודה רבה ושיהיה בתאבון!

  29. עדיין לא הכנתי אבל ההסבר מדהים ברור ותודה על כל מילה ועצה.
    כל טוב

  30. קודם כל, הבלוג שלך מעולה. הכתיבה שלך שנונה וגרמה לי לחשוב שגם לכשל מטבח שכמוני יש סיכוי.
    עקבתי אחרי המתכון הזה, כפי שהופיע בעיתון, והעוגיות תפחו לי לממדי ענק, והן הפכו למין כיפות כאלה, במקום להישאר דיסקיות שטוחות. איפה טעיתי?!

    אז בקשר לסיכוי שלי הדעות חלוקות, כי חוץ מזה היה מאוד טעים…

  31. שלום אני דור ואני בן שלוש עשרה.
    אני אופה עוגות כבר חצי שנה ואני מאוד מוצלח בזה.
    אפיתי כבר עוגת פירורים,אלפחורס,עוגיות,עוגת שוקולד ועוד.
    אני חייב להגיד לך שכל אבל כל כל המתכונים שלך מצויינים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    יש לך בלוג מעולה,פירוטם טובים ובכלל,את לא כמו כל האופים באינטרנט ובטלוויזיה,את כותבת כאילו את מסבירה לנו את הדברים אישית ובצורה כיפית ונחמדה.
    התמונות בבלוג שלך יפות ממש ויש לך כשירון אדיר.
    אני מקווה שתמשיכי לכתוב וליצור מתכונים כל כך טובים!!!
    דרך אגב,אני גר ממש ליד הבית הישן שלך.

    מאיה עונה: תודה! שמחה לשמוע (ראיתי גם את התגובה הקודמת :)

  32. אופס…. חשבתי שהתגובה הראשונה לא התקבלה, בכל מקרה תודה על ההודעה ולילה טוב!

  33. […] המתכון מבוסס על המתכון הזה שמבוסס על המתכון הזה. […]

  34. היי מאיה ,
    רק רציתי לחזק את ידך ולהודות לך על המתכון הנפלא ועל ההסבר המדהים .
    את אחת מן היחידות שאני מכירה שהופכות את הבישול לכיפי וקליל ולא מסובך ומעיק .
    רק רציתי לשאול שאלה אחת : כמה זמן בערך צריך לחמם לפני כן את התנור ?
    אשמח אם תעני לי , וישר כוח .

  35. הי לך!
    כמה טיפים קטנים שאני אף פעם לא חולקת, אבל המתכון שלך נראה לי הכי קרוב למתכון של הסבתא הארגנטינאית שלי שאני מרגישה מחויבת לעזור לשפר…
    דבר ראשון, תבורכי, כבר ראיתי בתוכנית של קרין גורן ]בערוץ 2, יש באתר קשת אם מישהו רוצה לחזות בקטסטרופה בעצמו[ מתכון מזופת לאלפחורס שכלל בין היתר, פודינג וניל, והיא אמרה שהעוגיות צריכות להיות [חס וכרפס] קשות וקריספיות, ומה שעושה אותן נימוחות זה הריבת חלב אחרי איזה יום. הו הזוועה.

    אז למה שרציתי לומר, לפי המתכון של סבתא, שמים את הסודה לשתייה בכפית, ואז לוקחים לימון ושופכים מעל קצת כדי שיתסוס טיפה, ואז מכניסים לתערובת, זה השלב האחרון…
    את הבצק שמים במקרר שלוש שעות, שעה לא מספיק, שעתיים זה גבולי וארבע זה יותר מדי… כמובן שבמדף האמצעי במקרר…
    הקוקוס זה חובה, אצלנו מי שמעיז לא לאהוב קוקוס צריך לחפש מישהו שיגרד לו את הקוקוס. אחרי ששמים את הריבת חלב [תוצרת ארגנטינה כמובן] מוחצים קצת ואז מגלגלים בקוקוס.
    עדיף לחכות לילה עד שמחברים אותן, לפחות לחכות עד שיתקררו לגמרי, אחרת הן יתפוררו [גם ככה יש סכנת התפוררות, אבל פחות]
    אצלי לוקח 8 דקות לאפות אותן, וצריך שהן יהיו טיפ טיפה זהובות, לא לבנות לחלוטין, בעיקרון לפי סבתא הלמטה צריך להיות זהוב, אבל אי אפשר להרים אותן כשהן חמות כי הן מתפוררות…

    מקווה שצלחת את החפירה!

  36. ורק אבקת סוכר כמובן!

    שיהיה סופ"ש נפלא!

  37. היי מאיה,

    המתכון שלך מעולה! ניסיתי כבר כמה מתכונים, ובהחלט יצא הכי טעים.

    כמה הערות לטובת כולם:
    1. מאוד מאוד מומלץ להשתמש באבקת סוכר ולא סוכר רגיל.
    2. בדיוק בשביל מתכונים כאלו צריך מד חום פנימי של התנור (עולה 60 ש"ח בחנות הכי יקרה שראיתי), אם אתם שואלים למה, אני אסביר: עשיתי שני נגלות, בראשונה התנור היה רק על 150 מעלות אז הוספתי לעוגיות עוד 3 דקות, בשניה הוא היה על 180 מעלות ל-6 דקות. בסיבוב הראשון העוגיות יצאו קצת יותר קשות, ולכן נשברו. בשניה הן יצאו רכות אבל עדין קצת לחות ולכן לא מתפוררות.
    אז אם גם לכם העוגיות מתפוררות, כנראה שאפיתם בטמפרטורה הלא נכונה…
    3. אם העוגיות תפחו לכם מידי, או שלא קיררתם מספיק את הבצק או ש שמתם יותר מידי אבקת אפיה. לי נכנסו בתבנית אחת 23 עוגיות (היה אפשר בכיף להכניס עוד 3) כשקוטר כל עוגיה הוא 6 סמ'. העוגיות תפחו מעט מאוד ונשארו בדיוק בצורה המקורית שלהן.
    את הבצק השארתי לשעתיים במקרר לפני שנגעתי בו.
    4. על מנת להמנע מפיזור קמח על משטח האפיה (מה שהורס את העוגיות!!!) תעבדו על נייר אפייה. גם הכל נשאר נקי וגם הבצק לא נדבק אליו בככל!
    על המערוך פיזרתי קמצוץ קמח על מנת שלא ידבק אליו שום דבר.
    זהו, מקווה שעזרתי.

    והרגעה קטנה – הבצק יוצא מאוד פירורי, זה לא רק לכם – אבל העוגיות עדין יוצאות מעולה.

    בהצלחה לכולם!

  38. זו כבר הפעם הרביעית שאני מכינה אלפחורס עם המתכון שלך!

    פשוט מ-ע-ו-ל-ה !!

  39. שלום מאיה.. אני פשוט מאוד עובדת בארומה ואני מאוד אוהבת הלפחורס שמכינים שם. אני קצת דואגת שלא יהיה הטעם כמו שמוכרים אותם בארומה.. זה לא חשוב..אני עכשיו רוצה לנסות את המתכון הזה.. אבל אם אני לא רוצה להגזים בחמאה כאילו 100 גרם מספיק או לא? לכל הכמויות האלה? כי זה מוגזם יש כולסטרול למרות שאני רזה אבל ואי ואי זה יותר מדי.. אפשר או לא? גם אני לא חשבתי על מה שאמרה מיטל אני דואגת שיקרה מכשול .. אני ממתינה לתגובתך

    מאיה עונה: האמת היא שטעמתי בכמה הזדמנויות את האלפחור'ס בארומה ולא התלהבתי כל כך. לדעתי הן קשות מידי ולא מספיק מתפוררות, ויש ממש מעט ריבת חלב.

    לגבי הכולסטרול והשומן – גם אם תפחיתי בחמאה (לא מומלץ), עדיין יש לך 4 חלמונים שהם חלק קריטי במתכון ואי אפשר להחליף אותם (כלומר, אפשר, אבל אז זה לא היה רך כמו אלפחור אמיתי, ואז כבר עדיף לך להכין עוגיות שיבולת שועל מקמח קינואה עם בוטנים וכוסמת במקום שוקולד צ'יפס – ומה כיף בזה?). העצה שלי, תכיני את המתכון בדיוק, ופשוט תגבילי את עצמך לעוגייה-שתיים ליום, וזהו. תורידי אותן עם כוס גדולה של מים ותהיי שבעה ומרוצה.

  40. עשיתי את המתכון הזה אבל היה מכשול לא יודעת למה.. אוכלת את זה בהתחלה זה תעים אבל בסוף יש כזה משהו מר אולי אני הגזמתי באבקת סודה לא יודעת מה קרה :( אמת התאכזבתי .. כולם בבית חכו לי בסוף היה בעסה :(

  41. הכנתי..יצא מעולה! מעולה! מעולה!

  42. מאיההההההההה
    רק לקרוא אותך….את משעשעת..
    אני אחזור שוב עם תגובה על העוגיות.

  43. וואי רק רציתי להגיד שזה האתר הכי מדהים שראיתי בחיי הוא ממש ממש עוזר זה האתר היחיד שיש בו את כול התשובות והעזרה שדרושה לכול אופה ומבשל אני ממש ממש שמחה והיום ניתקלתי באתר שלך אני ממש מעריצה אותך את עושה עבודת קודש!

  44. שוב ושוב ושוב בא לי חשק להכין את האלפחורס המדהימים שלך
    ושוב כולם מחמיאים וכולם מבקשים מתכון
    ואני מפנה אותם לאתר המושקע שלך
    המון תודה בברכת חג שבועות שמח !

  45. כרגע העוגיות יצאו מהתנור,יש להן מעט טעם לוואי של חלמונים…הקפדתי על כל ההוראות

  46. בסוף יצא מעולה :)אחרי שמרחתי בריבת חלב וקוקוס יצא ממש טעים

  47. נראה לך שאם נשתמש בגבינת השמנת הביתית שלך כמובן עם סוכר וגרדת לימון את חושבת שה יצא מוצלח? סתם רעיון לחסור בשומן ובהליכה לסופר
    אשמח לשמוע את דעתך
    מתה על הבולג שלך הריבועי טויוקס להיט:)

  48. אני מתכוונת שהגבינה שלך תחלף את הגבינת שמנת האמית (והשמנה)
    מקווה לתשובה מהירה כי אני רוצה להכין עוד היום

  49. העוגיות יצאו מדהימות, שרדו בקושי את יום האפייה. אבל המילוי גבינת שמנת ולימון יצא נוזלי ממש ולא שמיש ונשאר במקרר כנראה לתמיד. מה יכול היה להרוס אותו? לצערי הוידאו שקישרת כבר לא קיים לכן אני שואל

  50. הכנתי ויצאו מדהימים.
    ברירת מחדל מצויינת לחבונים מהגלידה.
    שלחתי לך מייל עם תמונות.

    תודה

  51. הבלוג שלך פשוט נפלא- גיליתי אותו לא מזמן עם העוגיות קוקילידה שיצאו סוף הדרך- עוגיות השוקולד הכי טובות שהכנתי עד היום, וזה ממשיך לשווארמה שאני חייבת להכין ולאלפחורס הנהדרים האלה…
    ראיתי שהפנת לקישור של מתכון אחר לאלפחורס, כשקראתי את המתכון השני (במתכונים נט.) המתכון היה נראה קצת מוזר, מה גם שהיה צריך לאפות שם ב130 מעלות ובכלל, זה לא המתכון שנתת כאן… מכאן השאלה- האם בכלל להתייחס למתכון ההוא או שללכת על המתכון הנוכחי?
    תודה רבה רבה והמון בהצלחה לך!  

  52. תודה רבה על המתכון!
    ניסיתי לעשות אותו אבל כל הבצק מתפורר! אני לא מצליחה לעשות עיגולים..
    מה אפשר לעשות?

    מאיה עונה: תנסי ללוש אותו קצת. אם זה לא עוזר לטפטף עליו קצת מים ואז ללוש קצת. הרידוד של הבצק זה קצת "לש" אותו ובדרך כלל אחרי הרידוד הוא הרבה פחות פירורי. אל דאגה – אם הבצק שלך פירורי זה אומר שהוא יצא ממש טוב אחרי האפייה! זה המרקם שצריך להיות.

  53. התסובבתי שבועיים עם חשק עז לאלפחורס טעים, ובמקום לקנות ב"שמו" כמו כל המעאפנים הכנתי לבד (אפילו שהיא אחראית על האפייה בד"כ, ואני על האוכל). הוספתי גרידת לימון, 4 חלמונים ולדעתי חשוב מאוד – קוקוס לגלגול בסוף!
    יצאו לי רק 20 עוגיות סנדוויץ', או כי לא רידדתי מספיק או כי כל עוגייה היתה בקוטר מפנק…
    כיף כיף.

  54. שלום,
    הכנתי מתכון זה בעבר, ולאחר שלב הפירורים- קיררתי אותו בצורת גליל, כך שכל שנותר לי הוא לחתוך אותו.
    הפעם, החלטתי להכין לבעלי הפתעה ואני מכינה עוגת אלפחורס. לצורך כך, אני צריכה לרדד את הבצק ולקרוץ עיגולים, אך הוא פירורי לי מידי ואני לא מצליחה ליצור ממנו בצק אחיד.
    חשבתי להוסיף חלמון או עוד חמאה, ולעבד בוו גיטרה.
    ראיתי שהמלצת להוסיף מעט מים, אך אצלי הבצק ישב לילה במקרר, והיום הוא יהיה אחרי שני לילות במקרר (לא יודעת אם זה אמור להפריע….)
    האם יש לך רעיון אחר?? או אולי פתרון המים רלוונטי??

    תודה רבה, ויש לך אתר מקסים!

    מאיה עונה: אני מציעה שתשטחי חצי מהבצק בתבנית עגולה של עוגה ותאפי אותו על 180 מעלות בערך 10 דקות (זהירות שלא יזהיב). אח"כ תוציאי בזהירות את העוגייה הענקית החוצה. הסירי את הרינג של העוגה, הניחי על העוגייה בבסיס מגבת וצלחת הפוכה, והפכי את הכל כך שהעוגייה תשתחרר מבסיס התבנית והצלחת תיתן לה קונטרה כדי שלא תתפורר. חזרי על התהליך עם החצי השני של הבצק. אני ממליצה לרכך קצת את ריבת החלב במיקרוגל, כי היא מאוד סמיכה ועלולה "לקרוע" את העוגייה העדינה. עוד אופצייה היא לערבב לתוכה קצת שמנת מתוקה או אפילו קצפת. ספרי איך יצא!

  55. היי מאיה.
    האמת שאתמול בערב הכנתי כבר את העוגה ורק היום קראתי את התגובה שלך….
    הבעיה שלי היתה עם הבצק עצמו שיצא פירורי מידי, אבל מישהי אמרה לי שכדאי להוסיף קצת חלב, וזה אכן עשה נפלאות. את העוגיה יצרתי ע"י חיתוך של עיגול- באמצעות תחתית של תבנית עגולה (26), כך שהעוגה יצאה ענקית. המילוי הורכב משמנת מתוקה מוקצפת, אליה קיפלתי ריבת חלב מחוממת מעט (עם חלב- כדי לרכך אותה), וכדורי שוקולד לבן (כמו קליק) לקישוט ובתוך העוגה, סתם כדי לתת פאנץ' נוסף. יצא מגניב.
    אני לא יודעת בדיוק לאן לשלוח לך תמונה….

  56. לפני שבוע הכנתי את האלפחורס- יצאו מדהימים!!!
    בעלי, שלא יוצא לו להחמיא הרבה התלהב כ"כ ואכל 10!!! עוד באותו הלילה (סיימתי ב -12 בלילה) את השאר שלחתי למשפחות – וזה חוסל בשניות.
    המגש הראשון היה בתנור 5 דקות ויצא קצת פחות נימוח מהשני ששהה 4 דקות (השני יצא מוצלח יותר!!!) לצערי לא מצאתי ריבת חלב שונה מקומידה אז זה מה יש
    חייבת לציין שצריך לחמם מעט את הריבה כי היא לא נמרחת טוב, ולהמתין עד שהעוגיות מתקררות לפני שמסדווצים…
    אני קרצתי אותן בצורת לבבות – יצאו יפות מיוחדות וכמובן גלגלתי בקוקוס…. חבל על הזמן תודה תודה על האתר הנפלא.

  57. הרגע סיימתי להכין סנדוויצ'ים ויצא מדהים!
    תודה על המתכון

    טיפ:אם ריבת החלב נוקשה מידי ושוברת את העוגיה במריחה, כמו שקרה לי, אני ממליצה על שקית זילוף ואז הריבה מתרככת יותר ואפשר מקסימום למרוח קצת עם האצבעות :)

  58. קודם כל- רציתי להקדים ולהגיד שבכל מה שקשור במטבח ואפייה, אני ממש מלכת "שתי הידיים השמאליות" ולמרות הכל בזכות ההדרכה הנפלאה שלך הצלחתי להכין את האלפחורס הנהדרים האלו! המון תודה! :)
    מה שכן, לקח לי כמה נסיונות לפני שבאמת הצלחתי,
    הנה כמה הפקות לקחים שכדאי ללמוד מהנסיון המר שלנו (אל תצחקו עליי יותר מידיי, אני משתפת כדי שאחרים לא יטעו כמוני) :)

    א. האפייה בתנור על נייר אפיה ותבנית שטוחה. התמונה עם הרשת מסמלת את השלב הבא. מי שינסה, לעומת זאת, לאפות על הרשת של התנור- יקבל עיסה נוזלית בתחתית התנור… לא מומלץ בעליל! (כן, אני מדברת מנסיון…)
    ב. הייתי מציעה להוסיף למתכון את עובי הפרוסות. חיתוך לפרוסות עבות מידיי יגרום לכל הסנדויץ' של האלפחורס להיות עבה מידיי ואי אפשר יהיה לתת בו ביס הגון…
    ג. כדי לפזר קקאו בצידי העוגיות צריך למלא בהרבה ריבת חלב- ברמה כזו ש"ימעך" לצדדים ואז אפשר לגלגל את העוגייה על צלחת קוקוס שידבק בשמחה

    שוב, המון תודה :)
    (לא להאמין שאשכרה הצלחתי! איזה ריגוש!)
    ובתיאבון!!!

  59. זהו, אני רשמית מאוהבת. בתמונות, בהסבר הנהדר והקליל שלך ובאלפחורס. ניסיתי כל כך הרבה מתכונים מכל מיני מקומות וסוף סוף מצאתי את המתכון המושלם! אני קוראת סמויה של הבלוג כבר זמן מה וכבר נהנתי מכל המתכונים (הצמחוניים) שהעלת והכל (חוץ מהסלט בטטה אם להיות כנים..) היה משגע.
    בקיצור- עשית לי את היום. מחכה לעוד פוסטים..
    ועוד משהו קטן למיכל- אין באמת צורך בלפוצץ את העוגיה בריבת חלב, אפשר לשים כמה שרוצים וכדי להדביק את הקוקוס פשוט עוברים עם כפית/ סכין למריחה עם מעט ריבת חלב על השוליים של העוגייה ואז לגלגל בקוקוס..

  60. שלום לך מאיה,,יו את לא מאמינה העוגיות יצאו סוף הדרך, כל כך בכלות הבצק יצא מושלם,שמתי את הבצק לחצי שעה במקרר בצורה שיטחית עטוף בנילון ניצמד ופשוט רידדתי על ניר אפיה וזה הלך מצוין,,תודה על המתכון הנהדר,

  61. וואו, יצא מעולה!
    חתכתי אותן עבה מדי, לדעתי אפיתי איזה דקה יותר מדי,ועדיין – אי אפשר להפסיק לאכול!!
    פשוט רצח.

    תודה רבה! :)

    (עכשיו רק מתכון לפיצה! כמו שכבר אמרתי על מתכון אחר..)

  62. אלחה אלפחורס.
    אני רק בן 11 ואני ואחותי עשינו אותם ויצאה מעולה כשעשינו עם ממרח שוקולד של "השחר העולה".
    המון תודה!

  63. האם אפשר להקפיא את העוגיות?
    (כמובן ללא מילוי…)

  64. תודה רבה על המתכון,יצא מדהים…
    קצת הורדתי בפרופורציות אומנם,ויצאו לי בסופו של דבר 40 עוגיות בדיוק כמו שרציתי.

  65. עשיתי את זה מלאמלא פעמים ויצא לי פיצוווווו!!!!
    כל השפחה שלי טרפה את זה….זה נעלם תוך יוםXD

  66. פשוט …. מ ד ה י מ ו ת !!

  67. מאיה, הצילו!
    הכנתי לראשונה את האלפחורס. הם שהו 5 דקות בתנור ויצאו לבנבנים ופריכים מאוד. התעצלתי למלא אותם באותו היום ולכן אחרי הקירור איפסנתי אותם בקופסה סגורה, למילוי מאוחר יותר. למחרת פתחתי את הקופסה והתגלו עוגיות רטובות שנדבקו אחת לשנייה :-(. אולי לא נתתי להן מספיק זמן להתקרר?
    ייבשתי אותן עוד 3 דקות בתנור, והן, כצפוי, יצאו עוגיות חמאה טעימות :-).

    מה עשיתי לא נכון?

    מאיה עונה: זה אף פעם לא קרה לי.. מוזר! יכול להיות שהן לא היו מספיק צוננות כששמת אותן בקופסה. אולי אם תשימי במקרר בפעם הבאה זה יעזור…

  68. העוגיות מעולות,הכתבה מצויינת, התמונות נהדרות,תודה.ודרך אגב גם החביתה היתה מפתיעה.

  69. מאיה הכנתי את המתכון שלך פעמים רבות. בכל פעם המתכון היה יוצא סביר אך העוגיות עדיין דמו יותר לעוגיות חמאה ולא אלפחורס.. לאחרונה בגלל מחסור בחמאה בסופר קניתי מרגרינה חלבית והכנתי את שאר המתכון אותו דבר .. יצא פשוט מדהים הן היו נימוחות ונמסו בפה הייתכן??

  70. הצחיק אותי שהוספת מתכון שיינצל את החלבונים…
    אנחנו משתמשים רק בחלבונים בחביתות וכואב לי הלב על כל החלמונים שאנחנו זורקים (3 לכל חביתה). זה יהיה ניצול מעולה וגם יש לי את כל המרכיבים.

    דרך אגב, יש דבר שנקרא lemon curd שזה כמו ריבת לימון ואם מערבבים את זה עם גבינת פילדלפיה זה יוצא ממש ממש טעים. נראה לי שזה מה שאני אשים במקום האבקת סוכר ומיץ לימון.

  71. טוב אז סוף סוף הכנתי אותן והטריק עם הגליל לא עבד לי בכלל!

    ניסיתי לפרוס וזה התפורר. בסוף רידדתי את זה בחזרה וזה היה קר וקשה וגבישי. לקח לי מלא מלא זמן ויזע.

    גם בגלל שבניתי על הגליל וזה לא עבד עשיתי עיגולים עם כוס והן יצאו ענקיות- ורק 10…
    קצת התבאסתי מכל זה.

    אבל בשורה התחתונה, לחבר שלי היה טעים ופריך.

  72. יצא ממש טעייייים .. כל הכבוד על ההשקעה :)

  73. עשיתי את המתכון הזה הרבה פעמים ויצא לי מזה טוב…כל מי שהבאתי לו ממף טרף את זה!תודה רבה! (=

  74. למי שמחפש אח"כ מתכון לניצול ערמות של חלבונים ולא בא לו על חביתה יש את עוגת מעדן המלאכים המפורסמת שמצריכה משהו כמו 12 חלבונים.
    יש המון ורסיות שלה ברשת ביוטיוב גם באתר של מרתה סטיוארט.
    באנגלית זה ניקרא angel food cake

  75. ניסיתי ויצא נפלא.
    אני מאוד מאוד אוהבת לאפות ולבשל. בעיקר בימים של חורף אני יושבת ועוברת בין בלוגים ומזילה ריר על מתכונים, יש לך אולי מתכונים לדברים פשוטים שיוצאים נפלא?
    אני מחפשת מתכונים לא מסובכים מדי כי לא תמיד יש מי שיעזור לי בקטעים המסובכים (אני בת 12, אז יש לי בעיה עם תנורים לא ממש מרשים לי לגעת בהם..)
    תודה!

  76. חבל שלא ראיתי שיש לך מתכון לאלפחורס קודם..
    הכנתי לפי מתכון אחר והבצק ממש לא יצא טוב, אני חושבת שאולי בגלל כמות החמאה.
    העוגיות נמרחו לי בתנור והפכו למשטח אחד דק ומכוער.
    יש לי עוד את החצי השני של הבצק שהקפאתי ואני מנסה להוסיף לו קמח וקורנפלור כדי להציל את מה שנשאר.
    המלצות?
    שמתי לפי המתכון שראיתי 200 גרם חמאה וכוס וחצי פחות כפית של קמח וקורנפלור.
    כדאי לעבוד פה עם קמח תופח או קמח לבן רגיל?
    הבצק יצא מעט דביק, ודווקא שמתי אותו שעתיים במקרר
    יש מצב שלשתי אותו יותר מדיי.

    בפעם הבאה אני עושה את המתכון שלך, כ"כ הרבה יותר ברור ומפורט

  77. הכנתי את האלפחורס ויצא פשוט מעולה חוץ מריבת החלב שממש לא טעימה, ראיתי שהמלצת לא להשתמש בסוג הזה אבל זה היחיד שהיה בסופר :-(

  78. מי שבא לו להשקיע יכול להכין לבד ריבת חלב בשביל המילוי:
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3661441,00.html
    עשיתי חצי כמות – יצא מעולה ולא יותר מדי עבודה.

  79. טיפ לרידוד במערוך למי שאין לו מערוך (או לא רוצה ללכלך אותו): לוקחים גליל של ניילון נצמד (עם הניילון נצמד!) ומרדדים. לאחר הנגלה הראשונה, אם נדבק בצק לגליל, פשוט מקלפים סיבוב אחד של ניילון נצמד. כמו-כן, גם בסוף הרידוד, פשוט מקלפים סיבוב של הניילון נצמד והוא חוזר להיות גליל ניילון נצמד נקי.

    מאיה עונה: גאון את. ייאומץ בהחלט!!

  80. הכנתי את האלפחורס אלפי פעמים והפעם כשהכנתי, הבצק נעשה אבקתי במקום להיות פירורים פירורים, הוספתי את כל המצרכים לפי הסדר ומשהו לא עבד.
    ניסיתי לקבץ את זה בידים, אבל זה נעשה גוש רגע אחד ורגע אחר, נגעתי בו – פופ! אבקתי שוב.
    שמתי אותו במקרר ובפריזר, ושום דבר לא עזר.
    לפני רגע נגעתי בו שוב והכול היה אבוד, אז החלטתי לזרוק אותו לפח מרוב תסכול.
    איפה טעיתי? מה גרם לו להיות כזה מבאס?
    תודה
    נעמה

  81. מזלי שיש לי אמא חכמה, וגם מעט שכל.
    כשזרקתי אותו עטפתי אותו בנייר אפיה לפח ריק. אמא הרטיבה אותו – והפלא ופלא – הבצק נהיה כמו שצריך.
    תודה בכל מקרה,
    נעמה

  82. וואו, פשוט מצוין!

    הבצק הפירורי הטריד אותי, אבל עם מעיכה בידיים ורידוד ניתן היה לקרוץ עיגולים

    יצא מדהים, חצי נחטפו ברגע שגלגלתי בקוקוס..
    תודה!!

  83. טוב… זוהי הפעם הראשונה שאני כותב באתר ובאמת אחלה אתר ואחלה עוגיות! חבל על כל התסבוכות מאתרים אחרים!!
    1. ריבת חלב: ראיתי שלמעלה חיפשו מתכון לריבת חלב והובאו כל מיני מתכונים מסובכים… עזבו אותכם! קבלו מתכון של 10 דקות עבודה.
    לוקחים כוס סוכר ורבע כוס מים, שמים בקלחת או מחבת על אש בינונית ונותנים לתערובת להתבשל תוך כדי בחישה עד שנוצר צבע קרמלי עמוק (לא חום!!). מוסיפים מיכל שמנת מתוקה ומערבבים כחמש דקות ו… זהו! הריבת חלב מוכנה! אין צורך בגולות אין צורך בשלוש שעות. ניתן להוסיף חצי מקל וניל לשמנת המתוקה ואז להוסיף אותם ביחד לקרמל!
    נסו ולא תחזרו לריבת חלב קנויה לעולם!

    2. לגבי יצירת הצורה: ניסיתי שלוש דרכים:
    רידוד וקריצה, גלילת התערובת וקירורה במקרר וגלילת התערובת והקפאתה. בשתי הצורות האחרונות פורסים את הגלילה וטבעות ואופים.
    לענ"ד, השיטה שעובדת הכי טוב היא השלישית- יוצרים, כמו שמסבירה כותבת האתר, גליל מפירורי הבצק, מכניסים למקפיא לחצי שעה ומיד כשמוציאים פורסים. הסיבה שבמקפיא זו הדרך הכי טובה מפני שאנו רוצים מינימום של התעסקות בבצק. בשיטה זו אנו נוגעים פחות בהרבה משיטת הרידוד וכמו כן כשמקררים את הגליל במקרר- כשמנסים לפרוס אותו- הוא תמיד נמעך קצת בתחתית- מה שלא קורה כשמקפיאים. בנוסף- כשמקררים במקרר- העוגיה לא יוצאת חלקה ויפה אך כשמקפיאים- היא יוצאת מושלמת!!!

    מאיה עונה: תודה על הטיפים, ולגבי רוטב הטופי, זה רעיון מגניב ומקורי, ויש מצב שאנסה אותו מתישהו. להכניס ריבת חלב הביתה בצנצנת זה צרות בשבילי.

  84. 5 ליטר חלב קילו סוכר ושלושת רבעי כפית סודה לשתייה
    לבשל עם כמה כפיות בתחתית עד שכשמטפטפים עם כפית הטפטוף יוצא ארוך :)

  85. אהה ומעט וניל

  86. שאלה: איך אפשר להפוך את המתכון לנטול גלוטן?

    מאיה עונה: אין לי מספיק ניסיון באפיית GF כדי לייעץ בנושא. את מוזמת לחפש פתרונים והשראה אצל גב' טארטלט, אצלה יש המון מתכוני עוגיות ללא גלוטן.

  87. הכנתי כמה פעמים וכל פעם מפתיע אותי מחדש כמה שזה מעולה. תודה!!

  88. מאיה, חיפשתי מתכון לאפחורס כבר זמן מה, הגעתי לשלך בחיפוש גוגל פשוט… הכנתי את העוגיות למסיבה והן יצאו פשוט מדהים. תודה על מתכון מדוייק ומעולה.

  89. עם כל התגובות הללו אני מיד משנסת שרווליי ורצה אצה לעבודה חחח :)

  90. היי מאיה,
    הכנתי אלפחורס (לא מהמתכון שלך)והבצק יצא לי דביק שאי אפשר לעבוד איתו. נכנסתי למתכון שלך וראיתי שאסור ללוש אותו, יש לך הצעה בשבילי? אשמח לעזרה!! :)

    מאיה עונה: באופן כללי זה לא פיר להכין מתכונים אחרים ואח"כ לבוא אלי עם בקשות ושאלות כשלא מצליח. בדיוק בגלל זה אני מנסה הרבה מתכונים עד שאני מפרסמת, כדי לוודא שהמתכון שלי הוא הכי טוב. אם הבצק שלך יצא דביק, זה אומר שיחס הקמח/קורנפלור/נוזלים לא טוב. נא ללמוד לקח להבא ולא להכין דברים לא מבצק אלים :)

  91. הכנתי, יצא מדהים!!! ניצח כמה סבתות ארגנטינאיות שאני מכירה!
    שיטת הגליל יצאה פחות יפה והעוגיות קצת התפרקו (חלקן) אחרי האפיה אבל עם הכוס יצא ללא רבב!

  92. חחח צודקת מאיה, רק אחרי שנהרס לי הבצק גיליתי אותך :)

  93. הרגע סיימתי להכין את האלפחורס ויצא לא פחות ממדהים וטעים.

    אבל כמובן שזה לא יכל להיעשות ללא כמה דרמות בדרך
    התחלתי להכין בידיעה שיש לי את הכל המצרכים, אך פתאום שמתי לב שחסרה לי כוס שלמה של קמח ולימון(ואז נזכרתי שכמובן הכנתי סקונס לפני כמה ימים)…ישר שלחתי את החבר להביא את החסר.
    שלפתי מהמקרר חזרה את הקערה והתחלתי להכניס את האבקות ואבוי! במקום לערבב לאט בעדינות ובזהירות, בטעות הפעלתי שוב את המיקסר…בצעקות של "לא! לא! לאאאא" דרמתיות שלא יביישו את דמויות דיסני, התאפסתי על עצמי וקיוויתי שהבצק לא שם לב למה שעוללתי…כמובן שהוא לא יכל להתעלם לכן יצאו קצת עקומות והיה קשה להעביר אותן מהחיתוך למגש, אבל סוף טוב הכל טוב!
    אבל מה שכן נראה לי שבשביל הפעם הראשונה שאני מכינה אותן, יצא לא רע בכלל:)

    ד"א, כמה זמן אפשר להשאיר את הבצק המגולגל במקפיא?

    המון תודה!
    שבת שלום

    מאיה עונה: אפשר להשאיר אותו חודש בלי דאגה, ואני השארתי גם חודשיים שלושה ויצא אכיל למדי.

  94. רציתי לדעת ,אם אני מחליפה את הסוכר באבקת סוכר,האם זה נשאר אותו כמות?(3/4 כוס?)

    מאיה עונה: המאיה של לפני שנתיים הייתה אומרת לך "לכי על זה". אבל המאיה של היום לא תגיד כזה דבר. מצד אחד אבקת סוכר היא יותר קלה פר נפח, אבל מצד שני יש בה גם קורנפלור. טוב, WHAT THE HELL, לכי על זה. אבל יש מצב שהעוגיות תצאנה טיפה יותר מתוקות.

  95. שאלה:
    המסתי את החמאה (או המרגרינה – אם אני רוצה פרווה) והיא נהייתה מדי נוזלית, מה אני עושה במצב כזה? להכניס למקרר ולחכות שתתקשה מעט?
    אשמח לתשובה מהירה, אני באמצע…

  96. אתמול הכנתי את עוגיו האלפחורס.
    הן יצאו מדהימות… נימוחות עם טעם גן עדן!
    בעבר הכנתי את "עוגיות סנדוויץ שוקולד" ו"קאפקייקס שוקולד במלית גבינה" גם הם יצאו מדהימים!
    המתכונים שלך מדהימים ומפורטים כך שאין פיספוס!
    הפרוייקט הבא הוא ה"מקרון", חלבונים כבר יש ;-)!

  97. האם ניתן להמיר את החמאה בשמן?
    לא רוצה חמאה, ולא מכניסה מרגרינה לבית….
    יש עצה?
    תודה מראש…

    מאיה עונה: את יכולה לנסות, אבל לא נראה לי שזה יצא טוב. שמן הוא לא תחליף טוב לחמאה בבצקים פריכים לצערי. תצא לך קובבה, ולא עוגייה.

  98. יצא מדהים!!! הכל יצא מדויק מאוד!
    הטיפ של הגלגול בניילון נצמד מנצח, אבל טיפ קטן- ממליצה להשאיר את הבצק לזמן ארוך יותר במקרר/במקפיא. אני השארתי ל3-4 שעות במקפיא ויצא מעולה!
    לא לשכוח לגלגל בקוקוס :)

  99. היי מאיה!
    רציתי לדעת כמה ימים העוגיות מחזיקות מעמד וגם מהם התנאי אחסון האופטימליים עבורן? כדאי לשמור במקרר או מספיק בקופסה אטומה?

    מאיה עונה: העוגיות מחזיקות כ-5 ימים לפני שהן נהיות רכות ומתפרקות. אפשר לשמור אותן בקופסה אטומה מחוץ למקרר.

  100. יש אפשרות להחליף את הקורנפלור במשהו אחר? מקרה חירום לילי!!

    מאיה עונה: יש מצב שזה יעבוד עם קמח תפוחי אדמה, אבל זה בטוח ישפיע לרעה על הטעם. לא אחראית לתוצאות!!

  101. הכנתי היום את האלפחורס.
    42 עוגיות מדהימות ומתוקות.
    אין כמו האתר שלך, תודה רבה!
    בדרכי להזמין את חוברת המתכונים :)

  102. אני חייבת לציין שהאלפחורס יצאו טוב!
    אה והמלצה למי שאין מערוך , דרך טובה ללוש את הבצק ע"י בקבוק זכוכית או פלסטיק – זו גם דרך טובה וזה יוצא ישר, אומרת מנסיון. ממולץ. במידה ואין.

    והאתר הזה פשוט טוב, כל התמונות והסברים שמראים את הפעולות שצריך לעשות צעד אחר צעד!באמת ששאפו !

    חח וסתם נק' לציון, כשרציתי להכין רוגעלך מה רשמתי בגוגל ?
    "רוגלך – בצק אלים " השם של האתר שלכם, כי ידעתי שאם יהיה, זה יהיה הכי טוב. אבל לא היה :\ אבל לא נורא הסתדרתי ויצא נפלא!

    תמשיכו , אחלה אתר שיש !

  103. יצא מהמם ומדהים!!!!!! האורחים כמעט טרפו את הקופסא! רק שדרוג אחד: למרוח את דפנות האלפחורס בריבת חלב ולגלגל בתוך קוקוס- יותר אסטתי ויותר טעים :)

  104. נשאר לי גליל של בצק, הקפאתי והוצאתי רק לאחר חודש – למרות שחששתי, יצא נפלא.

  105. מאיה, עשיתי הכל כמתואר, בשיטת הגליל.
    העוגיות יצאו בצורת חרוטים, ולא שטוחות. גם עוגות תמיד יוצאות לי כך.
    הן טעימות, אבל מה ניתן לעשות בפעם הבאה כדי שיצאו ישרות?
    חוצמזה הבלוג קסום.
    צביקי

    מאיה עונה: אפשר בפעם הבאה לשטח כל פרוסה עם תחתית של כוס זכוכית, מפודרת בקצת קורנפלור.

  106. ווואו פעם ראשונה שלי! יצא מדהיםםם!! והכי שווה להשים את זה בקופסא יפה כזאת כמו בפרסומות! תודה רבה!

  107. הי מאיה –
    עכשיו שישי בערב ואני רוצה להכין מחר על הבוקר, כדי להביא איתי לחברים לרגל דירה חדשה… הבעיה היא שעכשיו חנויות האפייה הקרובות לביתי די סגורות (אהמ), יש לך מושג אם יש ר"ח איכותית בטיב טעם? על איזה פירמה את ממליצה?

    תודה!

    מאיה עונה: סורי שפספסתי, מקווה שהסתדרת. בכל אופן, לא ממש משנה הפירמה, אלא רשימת המרכיבים – שהחלב יהיה ראשון, ולא חס וחלילה סוכר או אבקת חלב וכל מיני פיכסות. אבל אם אין ברירה, תאמיני לי כמילוי לעוגיות אף אחד לא יתלונן על איכות ריבת החלב וכולם יהיו עסוקים בלגלגל עיניים באקסטזה ולשאול מאיפה המתכון.

  108. נראה נהדר וינוסה בהקדם!
    אני מתה על אלפחורס ואלה שניתן למצוא בארץ ממש טעימות- אהבתי בעיקר מה שנמכר בחנויות יילו ב-7 ש"ח אבל עוגיה אחת גדולה וטעימה.
    לא יצא לי להיות באגרנטינה אבל מספר פעמים שהביאו לי נחלו אכזבה גדולה :(
    אני מתה על הבלוג שלך ומחכה לחוברת מספר 2- הייתי רוצה חוברת לצמחונים אם אפשרי :)

  109. הי.
    נראה לי שיצא לי קצת יבש אפשר את כמויות הקמח והקורנפלור בגרמים?
    תודה מראש
    עדי

  110. היי ,
    לא יצא לי טוב… הן נפלו לגמרי ויצאו שטוחות , ממש הקפדתי על 4 דקות בתנור – הן נראו בתנור אפילו טוב – תפוחות כאלה אבל איך שהן יצאו – הן נפלו ונהיו כמו סתם עוגיות חמאה… עם ריבת חלב.
    הן עדין טעימות אבל זה ממש לא אלפחורס… אוף אני לא יודעת למה לא יצא לי טוב…
    תודה מראש,

    מאיה עונה: זה כנראה קרה כי שמת יותר מידי חומרי התפחה, ויש מצב שגם פחות מידי קמח.

  111. היי מאיה!! רציתי להגיד תודה רבה על המתכון! הוא נהדר!!!
    יוצא לי לאפות המון, ואני מאוד אוהבת לעשות אלפחורס, אבל בכל פעם יש לי בעיה אחרת. במתכון אחד הבצק רך מדי, בשני קשה מדי, באחר קשה מאוד להרים את העוגיות אחרי הקריצה..
    המתכון הזה מעולה! הבצק יצא נהדר, לא נדרש הרבה זמן כדי לקרר אותו, מאוד קל לרדד ולקרוץ אותו. והכי חשוב- העוגיות יצאו מעולות!!!

  112. אני מתה להכין את האלפחורס,אבל אין לי ריבת חלב! :( שלחתי את אמא שלי לשני סופרים שונים ולא היה שם..
    כרגע אני בהתלבטויות אם להכין ריבת חלב ביתית (לפי המתכון של מישהו מהתגובות כאן) או לוותר ולהכין בפעם אחרת..
    אבל זה מבאס!!

    מאיה עונה: הייתי מכינה את רוטב הטופי של עוגת הגבינה ומסמיכה אותו עם כף קורנפלור. מספיק דומה לריבת חלב בעיני. הכיני את רוטב הטופי כרגיל, ובצד ערבבי את הקורנפלור עם כמה כפות חלב קר. הוסיפי לטופי החם ובשלי 20 שניות נוספות תוך כדי טריפה מתמדת, או עד שסמיך.

  113. הכנתי את העוגיות לפני חצי שעה ואין מילים עד כמה המתכון קל להכנה וטעים בטרוף.. סוף סוף הצלחתי להכין עוגיות רכות בלי להרוס בסוף. שבת שלום:)

  114. לא כל כך הצליח לי…
    עקבתי אחרי המתכון מילה במילה, אבל הבצק היה נורא רך ומתפורר ופשוט לא הצלחתי לרדד אותו, גם אחרי קירור ארוך. ניסיתי לגלגל לגליל והקפאתי – גם לא הצליח, כשהוצתי מהקפאה – אי אפשר היה לפרוס לעוגיות עגולות, וקיבלתי פירורים. בסוף החזרתי את הפירורים הבצק לקערה הוספתי כף שמנת מתוקה (קראתי באיזה מקום שזה פתרון טוב למקרים כאלה) – יצא בצק מאוד מאוד פירורי אבל לפחות כזה שאפשר לרדד אותו.
    אחרי האפיה יצא… נחמד. לא יותר. לא בדיוק זה במרקם, והטעם לא מיוחד. לא יודעת למה, בדרך כלל מתכונים מהאתר שלך מצליחים לי.
    מה עשיתי לא נכון?

    מאיה עונה: אולי נפלת על חלמונים קטנים במיוחד? יכול להיות שהטעם לא היה טוב בסוף בגלל לישת יתר. בפעם הבאה במקום שמנת, פשוט להוסיף עוד חלמון.

  115. את פשוט גאונה. משעשעת, מדוייקת, משקיענית. גאונה.
    תודה!

  116. לצערי, מעולם עוד לא יצא לי לטעום אלפחורס, כי כל פעם אני אומרת שאם זה כל כך יקר, ובסוף יהיה לא מספיק טעים כדי לתת לי חווית אלפחורס מוצלחת, זה לא שווה את זה. אז קניתי ריבת חלב, רק מסתבר שזאת בדיוק זאת שאמרת לא- קומידה. הנה, זאת- http://galam-km.co.il/apage/82288.php .
    השאלה שלי היא האם זה בכלל שווה את זה? האם להשקיע בעוגיות ולהסתכן בזה שריבת החלב תהרוס לי? אשמח מאוד אם תעני לי.

    מאיה עונה: ריבת החלב לא תהרוס לך. ריבת חלב מוצלחת במיוחד גורמת לעוגיות להיות אקסטרה-טעימות, אבל גם ריבת חלב בינונית מניבה עוגיות מוצלחות ביותר. אגב, קומידה לאחרונה הוסיפו ליין חדש של ריבת חלב איכותית, כך שלא בטוח שנפלת לגמרי. רואים לפי רשימת המרכיבים שעל האריזה – כשהמרכיב הראשון הוא חלב, זו התחלה טובה.

  117. שלום, ברצוני לדעת אם הכמות תספיק ל2 תחתיות מס 26 של תבנית אפיה קפיצית וזה במקום להכין עוגיות לא זה לא מתוך עצלנות אלא זה חלומה של בתי אשר חוגגת מחר יומולדת ואני רוצה להפתיעה עם "עוגת אלפחורס ענקית :-) אשמח לקבל תשובה בהקדם האפשרי תודה ויקי…………….

    מאיה עונה: מקווה שלא פספסתי… אני לא בטוחה שהבצק יספיק לצפות שתי תבניות 26. יכול להיות שהוא יספיק ל24 ס"מ, אבל 26 זה מאוד גדול. אני הייתי ממליצה להכין כמות וחצי של בצק ואם נשאר ספייר, פשוט להכין אלפחורס קטנטנות ולקשט איתם את הלמעלה של העוגה. בתאבון ומז"ט!

  118. היי מאיה ! אני בת 16 והתחלתי להתאהב באפיי לפני כשנה . רק רציתי להודות לך על המתכון נפלא ! אני נהנת להכין את האלפחורס האלה , יוצא טעים מאוד , אין סיכוי שלא יסיימו את כל האלפחורס שהכנתי אחרי יום . פשוט ל נשאר כלום , כולם טורפים את זה !

  119. שלום מאיה,
    רק רצינו להגיד שניסינו את המתכון שלך ויצא לנו כל כך מעולה שאנחנו מתפנקים על העוגיות האלה כל בוקר,
    ומתחילים את היום עם טעם מתוק.
    כבר הרבה זמן אנחנו מחפשים מתכון לאלפחורס,
    בערך מאז שיוסי קנה את האלפחורס של "בן עמי" והתמכר… :)
    החלטנו לנסות את המתכון שלך כי הוא הכי מפורט שמצאנו,
    ופתחנו סדנת אלפחורס במטבח בשבת בצהריים.
    יצא לנו כמו של בן עמי…!

    העוגיות הולכות ואוזלות, אז כנראה שבשבת הקרובה נכין מלאי כפול (!) ואולי אפילו נחלק קצת לאחרים את היופי הזה

    אנחנו ניסינו של סוגים של ריבת חלב:
    של קומידה מסדרת קונדיטור פרימיום – מרשת "מגה"
    ושל נאמן (בצנצנת זכוכית) – מרשת "טיב טעם".
    שני הסוגים מאוד דומים וטעימים.
    וגם, לא היה לנו חותכן עוגיות או כוס בקוטר מתאים,
    אז השתמשנו בפקקים גדולים מפלסטיק של בקבוקי שתייה (כמו של מים בטעמים…) יצא גודל טוב לעוגיה.
    והכי חשוב, אזרנו אומץ והכנו אותם בטוסטר-אובן הנאמן שלנו, והוא לא איכזב.

    המון תודה :)
    מבטיחים לנסות עוד מתכונים שלך

  120. שלום מאיה
    ניסיתי אתמול את המתכון, עקבתי ב-ד-י-ו-ק אחרי ההוראות ויצא נורא. הבצק התפורר, נדבק לשיש ולמערוך ונקרע למרות שקימחתי את הכל. לקח לי שעה לקרוץ עיגולים במצב הזה ולמתנה בסוף קיבלתי עוגיות עם ריח עז של ביצים.

  121. היי מאיה,
    קודם כל, תודה על כל התכונים המעולים שלך.
    הכנתי את העוגיות לפי המתכון, הן יצאו טעימות אבל קצת חונקות. רציתי לדעת אם ככה הן צריכות לצאת או שפשוט פספסתי משהו….
    טעמתי עוגיות מארגנטינה (הוואנה ) והן לא היו יבשות בכלל אלא נימוחות ולחות.
    תודה.

    מאיה עונה: העוגיות אמורות לצאת מאוד רכות, אך לא מתפוררות. ייתכן והיו חסרים קצת נוזלים בבצק. בפעם הבאה תוכלי להוסיף חלמון אחד, או כף או שתיים של מיץ תפוזים כדי לאחד את הבצק.

  122. היי מאיה יקרה! איזו מעולה את, תאמיני לי, שינית לי את החיים בכל הנוגע למטבח.
    הכנתי את העוגיות ונראה לי שיצא מעולה! יש גם תמונה-
    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151941972595523&set=a.10151311086695523.817481.597750522&type=1&theater&notif_t=like
    הצעה מטופשת לכל מי שנשאר לו שאריות מקריצת העוגיות (או כמו שלי קרה- שהבצק כבר התרכך מדי וטרם נכנס לתנור וכך איבד את צורתו העגולה), אפשר להכין צורות כמו בפלסטלינה! אני עשיתי לב, כוכב וכלב. אפשר לראות בלינק :)

  123. היי מאיה.
    שאלה לגבי איחסון העוגיות
    הכנתי את העוגיות, ממתכון אחר אומנם, אבל בכל מקרה לפני הגלגול בקוקוס אחי אמר לי למעוך מעט את הסנדוויץ כדי שהריבת חלב תצא קצת בחוץ ואז תתמלא בשבבי קוקוס. האם כדאי שריבת החלב באמת תימעך לה החוצה? ולאחר מכן, כששמתי אותן בקופסה, העוגיות התנגשו מעט אחת בשנייה וריבת החלב נמרחה והעוגיות כבר לא היו יפות. מה לעשות??

    מאיה עונה: אני לא מחסידי הקוקוס מסביב, מהסיבות שציינת.

  124. Hi Maya,
    I'm in the States, and I wondered if "1 cup" in Israel is also 240ml like here. AS far as I remember the measurements in Israel are a little different, and that can affect the whole recipe !
    Toda raba me'rosh, Lilach

    מאיה עונה: לא בטוחה לגמרי. לדעתי בישראל זה 225 מ"ל. אבל לגוגל הפתרונים.

  125. יצא מעלף!!! תודה הם הוכנו כדי לשמח אדם אהוב ועצוב .. חולקת איתך את הנקודות הטובות שאקבל :)
    רציתי לשאול איך כדאי לאחסן . סידרתי יפה בקופסאות מתכת ואני חוששת להכניס למקרר
    מה דעתך?

    מאיה עונה: אין צורך במקרר. רק לאטום היטב את הקופסה ולשמור בארון מוצל וקריר.

  126. העוגיות יצאו מעולה!!!
    והרבה בזכות הסברים וההדגמות…

    (בזכות העוגיות המדהימות האלו
    פגשתי בפעם הראשונה באתר האלים הזה…
    (אלפחורס בגוגל..)
    ומאז הוא במועדפים שלי….

  127. היי מאיה. המתכון נראה מעולה. האם לדעתך יש אפשרות להשתמש למילוי העוגיות בממרח לוטוס במקום בריבת חלב? תודה ;-)

    מאיה עונה: אין בעייה.

  128. שלום מאיה:)
    הכנתי את האלפחורס. הם יצאו מדהימים ונהדרים:)
    שאלה: עד כה הם אמורים לתפוס גובה בזמן האפייה? שלי יצאו מעט מעט עם גובה, יותר שטוחים. אשמח לתשובה:)

    מאיה עונה: הם אמורים לצאת טיפה יותר עבים ממה שרידדת אותם.

  129. היי מאיה,

    העוגיות שלך נראות מדהימות! אני ניסיתי היום להכין ובמקום עוגיות רכות תפוחות ומתפורות יצרו לי קציצות שטוחות ודביקות. עקבתי בדיוק אחרי המתכון וניסיתי להשאיר בתנור קצת יותר זמן, אבל זה לא עזר. השתמשתי בחמישה חלמונים במקום ארבעה, זה הדבר היחיד שהוספתי. אני לא יודעת מה קרה ואני קצת מאוכזבת. אפילו הכנתי ריבת חלב תוצרת בית כי פה (אוסטרליה) קצת קשה/יקר להשיג. את יכולה לנחש מה הייתה הבעיה? אני די מנוסה באפייה אבל לא אופה הרבה עוגיות אז קשה לי לשים את האצבע על הבעיה. אשמח לשמוע את דעתך.

    מאיה עונה: מאוד מקווה שהספקת לצלם כי אין לי שמץ מה זה "קציצות שטוחות ודביקות". תוכלי אולי להמחיש לי בצילום? אפשר באימייל או בפייסוש…

  130. אשמח לדעת אם יש אפשרות להמיר את הביצים בדבר אחר? הילד שלי אלרגי לביצה ונורא רוצה אלפחורס….

    תודה,
    חן

  131. שלום מאיה!
    רציתי לשאול האם אפשרי במקום כפית סודה וכפית אבקת אפיה וקמח רגיל , להוסיף כוס וחצי קמח תופח?

    אודה מאד אם תעזרי לי בכך.

    מאיה עונה: מניחה שיעבוד.

  132. ..

    מאוד נהנתי לקרוא את המתכון המשובח הזה.

    ולפי דעתי, מומלץ בחום להוסיף קוקוס.

    תודה רבה פ.י.

  133. היי מאיה,
    המתכון מעולה, יצא לי בכל פעם שניסיתי:)
    רציתי לשאול כמה זמן החלבונים יכולים להחזיק במקרר?

    מאיה עונה: אם הם מכוסים כמו שצריך, אפילו חודש. כל עוד הם לא מסריחים, הם שמישים.

  134. התקשיתי מאוד עם הבצק אבל יצא מושלם!

  135. היי מאיה!
    נהנתי לקרא את תהליך ההכנה והתמונות היפות ןכמובן גם את התגובות. עשיתי בדיוק כמו שכתבת ויצא לי טעים וקל להכנה.
    אפילו צילמתי את האלפחורס אבל אין אפשרות לצרף.חבל!
    תודה על המתכון. מיכל

  136. היי מאיה, אולי זו שאלת קיטבג אבל ליתר ביטחון:
    כשאת כותבת כוס- את מתכוונת לכוס מדידה? (240 מ"ל)וכפית- 5 מ"ל? תודה רבה, גם אני קוראת מושבעת. את מצוינת!!!

    מאיה עונה: כן.

  137. הכנתי עם הילדים ויצא מ-ע-ו-ל-ה.
    לא היה לי מספיק קורנפלור אז הכנסתי עוד חצי כוס קמח במקומו. כאמור יצא מעלף.

    תבנית ראשונה, כרגיל אצלנו, נשכחה דקותיים יותר מדי והוצאה בזעקות שבר, כשהעוגיות חומות מדי. בתבנית השניה שמרנו כמו כלבי שמירה ויצא לבן, רך ומעלף.
    *העוגיות תופחות, אז למי שאוהב כמוני עוגיות קטנות, כדאי לעשות גליל ממש צר (לדעתי- 2ס"מ)ולפרוס לפרוסות צרות (רבע,שליש סנטימטר) כי זה מכפיל את הגובה באפיה וזו גם ככה עוגיית סנדביץ'.
    *הבצק היה קצת פירורי – אז אני והסו שף בן החמש וחצי סדרנו את הפירורים בפס לאורך נייר האפיה וגלגלנו. אחרי שעתיים ככה במקרר הפירורים היו מאוחדים לגליל מצוין וקל לחיתוך. עדיין, נראה לי שבניילון דביק יותר נוח.
    *תודה רבה! נכין שוב.

  138. א-י-ז-ה ט-עים!!!
    לא האמנתי שיצאו לי עוגיות כאלו טובות, אבל הן פשוט משגעות ורכות ונימוחות בטירוף.
    תודה רבה על מתכון כה טוב ומפורט :)

  139. היי,
    את החמאה להקציף במיקסר עם וו הקצפה או גיטרה?

    מאיה עונה: גיטרה

  140. איזה כיף!!! יופי של הוראות הכנה. מצויין לאנשים כמוני שלא אופים בחיים כלום מרוב פחד. יצא נפללללא!!
    תודה!

  141. אני ניסיתי הרבה מתכונים של אלפחורס אבל כמו זה לא נפגתי מעולם. יצא פשוט מושלם. תודה מאיה

  142. האם אפשר לשים את הבצק במקרר ולהכין את העוגיות למחרת? האם יהיה צורך באפייה ארוכה יותר?
    תודה! (אגב, הכנתי אותם כבר מלא פעמים וזה תמיד יוצא מוצלח!)

  143. טוב, הכנתי אותן, סוף סוף! יצאו מדהימות!!!
    הבעיה שלי היתה שהריבת חלב נזלה לצדדים אחרי שחיברתי שתי עוגיות. איך אצלך היא יושבת כ"כ יפה ובנוקשות?
    ושאלה נוספת, לגבי המילוי מגבינת שמנת. נפוליאון בטעם טבעי (16%) תעבוד כאן?
    אשמח לתשובה…

    מאיה עונה: בוודאי.

  144. אם אני אוסיף טיפונת צבע מאכל קרמי לבצק , זה יכול להרוס את המרקם? כי מתחשק לי לנסות אלפחורס כחלכחלות אבל אני פוחדת להרוס הכל :(

    מאיה עונה: לא נראה לי, להיפך. זה בצק די פירורי אז טיפונת צבע מאכל רק יעזור לאחד אותו, לצורך העניין.

  145. הי, לבת שלי יש מחר יום הולדת והיא מאד אוהבת אלפחורס ( קנויים בעוונותי) החלטתי לנסות ולהכין לה.
    קצת מלחיץ כל התגובות של האנשים שנתקלו בקשיים עם המרקם של הבצק..
    ושאלה: בטקסט את כותבת להשתמש בוו גיטרה אל בתמונות רואים וו הקצפה. זה משנה? ואם כן אז מה עדיף?

    מאיה עונה: כי בתמונות הכנתי עם מקצף ידני. בזמנו עוד לא היה לי מיקסר. אם הבצק לא מתאחד לך ברידוד פשוט תטפטפי בהדרגה כמויות ממש קטנות של מים או חלב. אבל ממש בזהירות כדי שהבצק לא יהפוך לנוזלי או דביק.

  146. בדקתי, יש לי או וו לישה או וו הקצפה. וו גיטרה אין לי. מה לעשות?
    תודה מראש!

    מאיה עונה: אם אין ברירה אז וו הקצפה.

  147. יצא מ ע ו ל ה !!!!!
    תודה רבה על המתכון שהולך להכנס לפנתאון המתכונים שלי.
    קל ומושלם! גם בהכנה גם במראה וגם בטעם :)
    תודה.

  148. הבצק היה כל הלילה במקרר נהיה קשה אבן יש תקנה?

    מאיה עונה: להשאיר בחוץ חצי שעה ולראות אם משתפר. אם לא, להשפריץ מעט מים ולנסות לשטח קלות (אם יש שפריצר, עדיף במקום לטפטף עם היד).

  149. אחרי שהמילוי יצא יבש מידיי.. התקשה במקרר והכל נראה נורא ואבוד.. הכל הסתדר לבסוף ויצא מושלם!! תודה רבה :)

  150. היי מאיה,
    הכנתי הכל לפי המתכון אבל הבצק יצא לי ממש ממש פירורי אפילו קרוב למרקם טחון
    זה בעיה? ואם כן את יודעת למה זה קרה?

    מאיה עונה: במקרה זה מוסיפים קצת מים לבצק עד שהוא מחזיק. קמח הוא יצור קפריזי שאוהב לשתות כמויות שונות של נוזלים בהתאם למליון משתנים (לחות, טמפ', האוורור במטבח, ואלוהים יודע מה עוד).

  151. מומלץ להגיש עם מים קרים!
    [מחמת המתיקות]

    אגב אלפחורס נשמע ארגון טרור וכך גם הטעם..

    מאיה עונה: לדעתי קורט פצפון של מלח גס על כל עוגיה יסייע עם המתיקות. בשיא הרצינות. נסי!

  152. הי מאיה,
    המתכון מעולה ממש- תודה את אלופה.
    אני שמתי א. סוכר ואני חושבת שהעוגיות בכל אופן יוצאות משובחות יותר.
    כל הקטע עם הגליל, מקליל לגמרי את העבודה. קניתי את הרעיון לעוד כל מיני עוגיות עם בצק מעצבן שלא גומרים להוסיף לו קמח.

  153. אם אני רוצה להמיר את הסוכר לאבקת סוכר…כמה צריך לשים?

    מאיה עונה: לא ממליצה.. הבצק גם ככה מאוד עדין וממש יתפורר לך בידיים. לא תוכלי לרדד. אם את ממש מתעקשת, המירי אחד לאחד, ובמקביל חשבי 15% ממשקל הסוכר והחליפי את הכמות הזו של קורנפלור במתכון בעוד קמח

  154. יש לי בבית רק 125 גר' חמאה ואני מתעצלת לקחת את האוטו ולנסוע לקנות, יש לך רעיון לתחליף של 25 גר'? אולי שמן?

    מאיה עונה: רק לא שמן!!!!!!!!!!!!!!!! צמצמי כמויות, או אם את עצלנית פשוט החסירי כמה כפות קמח/קורנפלור

  155. היי זה דחוף אני רוצה לדעת כמה גרם זה בדיוק הקמח הקורנפלור והסודה לשתיה כי אין לי כוס מדידה יש לי כוס חד פעמי פשוטה .

    מאיה עונה: יש מחשבוני המרה בגוגל לרשותך…

  156. היי הבצק יצא לי לא פירורי בכלל!! יצא חלק ממש זה בעייתי? זה יכול לגרוע את הטעם של העוגיות או את צורתם? ממש דחוף

    מאיה עונה: לא בעייתי. לכי על זה!

  157. היי מאיה :)
    הכנתי אותן כבר מיליון פעמים ויוצא מעולה אבל יש לי שאלה שונה הפעם.
    יש אפשרות איכשהו להכין מראש? אני רוצה לתת אותן במתנה שבוע הבא.
    תודה!

    מאיה עונה: אין בעייה להכין ולהקפיא. אפשר גם לפני וגם אחרי האפייה.

  158. היי מאיה,
    אני מכינה עכשיו את העוגיות אבל הבצק יצא לי מאוד מאוד פירורי (לא פירורים גדולים, אלא ממש אבקתי)
    השתמשתי בחמישה חלמונים, יש לך רעיון למה זה ככה? או שזה בסדר?
    מנסה בינתיים לגלגל ולשים במקרר, מקווה שיצא בכל זאת :)
    המון תודה!

    מאיה עונה: מקווה שהסתדר, ואם לא, אפשר לטפטף טיפונת (ממש טיפונת) מים ולקפל את הבצק על עצמו עד שהוא מתאחד.

  159. חוזרת אלייך שוב :)
    ריבת החלב שלי נוזלית והעוגיות פשוט מחליקות אחת על השניה. יש לך איזשהו טיפ לזה? בינתיים תקעתי קצת את הצנצנת במקפיא.
    מתכון מדהים, תודה!!

    מאיה עונה: להבא ממליצה פשוט לקנות סוג אחר. אם את רוצה להציל את זאת, את יכולה לשים אותה בתבנית קטנה ולאפות בתנור על 150 מעלות כ-20 דק', זה יצמצם אותה.

  160. מתכון מעולה! האם אפשר להשתמש בחותכן בצורת לב? העוגיות ישמרו על צורתן באפייה? תודה!

    מאיה עונה: אפשר! הן קצת תופחות בעובי אבל יחסית שומרות על הצורה

  161. הכנתי ויצא מעולה!! תודה על המתכון המפורט!

  162. היי,
    תודה על המתכון המעולה!!
    רוצה לדעת להבא- אם אני רוצה להכין את הבצק בבוקר ולהמשיך (לקרוץ ולאפות) רק בערב, האם זה אפשרי? כמה זמן הבצק יכול להיות במקרר בלי שייהרס?

    תודה רבה!

    מאיה עונה: לפחות שבוע, אם לא יותר!

  163. היי מאיה,
    המתכון שלך מושלם, המון תודה!

    אני מתכננת להכין עוגיות חמאה ורציתי לשאול אם לדעתך אפשר להשתמש במתכון הזה לעוגיות, פשוט בלי למלא בריבת חלב?
    תודה מראש (:

  164. היי מאיה
    אני הכנתי את הבצק ושמתי במקרר וניגשתי אליו רק אחרי כמה שעות והוא התקשה מאד.
    איך אני יכולה לרכך אותו בחזרה??

  165. הי, רשמת שיש סרטון על איך לגלגל את בצק העוגיות. אפשר קישור, בבקשה?

  166. המתכון הטוב ביותר ברשת העיברית לאלפחורס. מצליח כל פעם וכ"כ טעים.

  167. אני לא נוהגת לכתוב תגובות בדרכ אבל הפעם באמת שאני חייבת.!
    כבר שנים שאני מכינה את האלפחורס המושלמות הללו!!!! וואווו! קלות, פשוטות והכי טעימות שיש!
    תודה רבה על מתכון פשוט מטריף ♥️



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!