נודלס ברוטב בוטנים ללא בישול

נחשב אצלי: ארוחה זריזה

sesamenoodles.jpg

את הנודלס דווקא מבשלים, אבל את הרוטב לא. מכינים אותו בצד בזמן שהאטריות מתבשלות, ומיד לאחר הסינון הזריז, זורקים אותן פנימה לקערה, והחום שלהם ימיס את הרוטב הסמיך ויהפוך אותו לאמולסיה קרמית ומבריקה שתצפה כל אטריה ואטריה בזיגוג שמנמן וטעם מבריק. הדרך היחידה שיכולתי לעבור בשלום את שבוע הלימודים ראשון היא לפנטז מה אכין לעצמי לאכול כל ערב. ותוך כדי עלעול זריז בחוברת everyday food הקומפקטית שסחבתי איתי בתיק ל-"מבוא לטכנולוגיות מידע" המייגע, הבטחתי לעצמי שהערב אכין שוב את קלאסיקת הקיץ שלנו: מנה צמחונית אך עשירה ומשביעה, בה הירקות מתבשלים יחד עם הפסטה, והרוטב לא מתבשל כלל. תוך כדי דיווש הביתה דמיינתי לי את החגיגה המרגשת, וסימסתי לדני שיתחיל כבר לקצוץ גזר. הכמות: 4 מנות.

  • לנודלס:
  • 250 גרם פסטה (חצי חבילה), בכל צורה שאוהבים
  • חצי בצל גדול (אפשר סגול)
  • תפרחת גדולה של ברוקולי (או שתיים, אם ממש אוהבים)
  • אופציה: פלפל אדום, פרוס לפיסות דקיקות
  • 1 גזר גדול / שניים קטנים
  • לרוטב בוטנים ללא בישול:
  • כף גדושה מאוד של חמאת בוטנים
  • 3 כפות סוכר
  • 2 כפות חומץ
  • 2 כפות רוטב סויה
  • 1 כף שמן שומשום (לא חייבים)
  • 2 שיני שום
  • עד רבע כוס מי בישול מהפסטה
עלות משוערת:

14 שקלים

עבודה נטו:

22 דקות

ההכנה

קל לפצל את ההכנה של המנה הזו לשני אנשים שיעבדו במקביל. אחד יקצוץ ירקות, והשני יבשל את הפסטה ויכין את הרוטב בקערה. את רוב השלבים אפשר גם להכין מראש ולאכסן במקרר. ברגע האחרון כל שנותר לעשות הוא להרתיח את הפסטה, לזרוק פנימה את הירקות לרתיחה קצרה, ולערבב את הכל בקערה. הדבר הכי קשה כאן זה הקיצוץ של הירקות. אבל גם אחרי יום ארוך בעבודה או באוניברסיטה, להפריד ברוקולי לפרחים קטנים ולקלף גזר זה סוג של תרפיה, אפילו בשבילי.

sesamenoodles2.jpg

אז אמנם קוראים לזה נודלס, אבל מדובר בפסטה רגילה לכל דבר. תוכלו להשתמש בכל צורה שמתחשק, אם כי צורות קטנות ומפותלות "אוחזות" ברוטב בצורה הכי טובה. אנחנו הכי אוהבים להשתמש בצורה של הפפיונים. מבחינת הירקות, אפשר גם להשתמש בפלפל אדום (או כתום או ירוק), ולמעשה הגזר הוא אלתור שלנו. הברוקולי הוא נקודה רגישה אצל חלק מהאנשים, אבל אני אציין בשמחה שדני הוא אחד משונאיו המושבעים של הברוקולי (ושל כל דבר בריא ומזין) – והוא זולל בכיף קערה אחר קערה מהמנה הזו, עם כל "ברוקוליותה" הבוטה. הנודניקים יכולים לוותר ולא לשים.
sesamenoodles13.jpg

החוכמה בהכנה היא להכין את כל הירקות הקצוצים מראש ולסדר אותם כמו חיילים על צלחת כדי שברגע הנכון פשוט תפילו אותם אל תוך המים הרותחים, וככה לא יהיה לחץ של לחתוך מהר לפני שהפסטה תהיה מוכנה. בדומה למנת הפסטה עם העוף, אם תעמידו את המים לרתיחה מיד לפני שאתם מתחילים, זה פחות או יותר יספיק לכם בשביל כל הקיצוצים. אבל אם אתם קוצצים לאט, או שפשוט לא מספיק בטוחים שתספיקו, עדיף לסיים לקצוץ את כל הירקות, ורק אז להרתיח את המים לפסטה. בלי לחץ.

מעמידים סיר על אש גבוהה, וממלאים אותו בהרבה הרבה מים. ממליחים בכפית מלח (המים צריכים להיות מלוחים, ככה זה תמיד כשמכינים פסטה).

sesamenoodles4.jpg

הברוקולי מגיע בשקיות ניילון שקופות, ובדרך כלל יש שלוש תפרחות בינוניות בשקית אחת. כאן נשתמש באחת או שתיים. קוצצים לפרחים קטנים: תופסים את התפרחת הירוקה עם היד, ומשתמשים בסכין כדי לגזום כמה שיותר מה"גזע". אני אוהבת להשאיר קצת ממנו, כי הוא נשאר טעים וקראנצ'י אחרי הבישול. אני לוקחת את זה אפילו צעד קדימה ומשתמשת גם בגבעול העבה בתחתיתו של הברוקולי!!!

sesamenoodles6.jpg

החוכמה היא לקלף אותו (כי הבחוצה שלו סיבי כמו סלרי ונתקע בשיניים) עד שמגיעים לבשר הלבנבן שבתוכו, ואז לפרוס אותו לפרוסות דקות.

sesamenoodles7.jpg

זה אמנם לא טעים כמו הפרח עצמו, אבל זה מוסיף קראנץ' למנה, וזה גם בריא.

sesamenoodles5.jpg

אחרי שסיימנו לגזום את הברוקולי, נקלף את הגזר, ונקצוץ אותו כרצוננו. אם אין לכם סבלנות להשקיע , תקצצו אותו לפרוסות דקות (חצי ס"מ בערך) ובשלו אותו במים של הפסטה יחד עם השאר.

sesamenoodles19.jpg

אם אתם במצברוח לקיצוצים מופרעים, תוכלו לגזום אותו לגפרורים דקים, ואז לא צריך לבשל, אלא פשוט לערבב עם הפסטה המוכנה והחמה. זה קצת יבשל אותו – אבל הוא יישאר קראנצ'י. הדרך השנייה תקפה גם אם אתם יכולים לסנג'ר מישהו לקצוץ במקומכם, שזה מה שאני נוהגת לעשות.

בזמן שאתם קוצצים, תבדקו אם המים בסיר רתחו. אם כן, הוסיפו פנימה את הפסטה. שימו לכם טיימר ל-7 דקות בדיוק (זה הזמן שצריך לבשל את הפסטה עד גבול ה-"אל-דנטה", ואז מוסיפים את הירקות ומבשלים אותה עוד קצת). בינתיים תסיימו עם הקיצוצים.

sesamenoodles3.jpg

גם את הבצל קוצצים – לפרוסות דקות. אפשר להשתמש גם בבצל סגול – אבל לא קריטי.

sesamenoodles8.jpg

את השום נצטרך בשביל הרוטב. כדי לקלף שן שום בקלות, נותנים לה "זפטה" עם החלק השטוח של הסכין. ואז, באורח פלאי, כשהיא חצי מעוכה, הקליפה שלה נושרת בקלות רבה.

sesamenoodles9.jpg

קוצצים את השום דק מאוד.

sesamenoodles10.jpg

שמים בקערה גדולה (שתכיל את כל הפסטה אח"כ) את השום, החמאת בוטנים, ואת כל שאר החומרים. מערבבים במזלג עד שהרוטב קרמי וחלק. מי שאוהב חריף מוזמן להוסיף קצת פתיתי צ'ילי או טבסקו.

sesamenoodles11.jpg

בהתחלה קצת קשה לערבב את חמאת הבוטנים הסמיכה יחד עם הנוזלים, והרוטב ייראה כאילו הוא מתפרק, אבל אם ממשיכים בעקשנות למעוך את הכל יחד עם המזלג, מתקבל קרם חלק (ודי טעים!). וכשהוא יתחבר עם פסטה לוהטת, שעדיין נוטפת קצת מים רותחים, הוא ימס ויצפה אותה באופן מושלם.

sesamenoodles12.jpg

מניחים את הרוטב בצד, עד שהפסטה עם הירקות תהיה מוכנה.

sesamenoodles14.jpg

אחרי 7 דקות של בישול הפסטה, מוסיפים פנימה את הירקות. הפסטה, בשלב זה, צריכה להיות עדיין קצת קשה (אפשר להוציא פסט אחד לקרש חיתוך ולנסות לחתוך אותו – הוא אמור להיות רך בין האצבעות, אבל קשה לחיתוך עם סכין). ועכשיו – פנימה עם הברוקולי, הבצל (הפלפל, אם רוצים), ואת הגזר – אם לא קצצתם אותו לגפרורים.

sesamenoodles15.jpg

מבשלים את הפסטה והירקות יחד 3 דקות בדיוק.

sesamenoodles16.jpg

בינתיים, לוקחים כוס ו"גונבים" בזהירות קצת מי בישול לתוכה. נצטרך את זה בשביל הרוטב תכף.

sesamenoodles17.jpg

מסננים את הפסטה עם הירקות, אבל לא לגמרי. זה בסדר יש עדיין קצת מים, כי זה עוזר להמס את הרוטב. שופכים את הפסטה הרותחת ישר מתוך המסננת אל תוך הקערה שהכנו בה את הרוטב. אם קצצתם את הגזר לגפרורים, זה הזמן להוסיף אותם גם.

sesamenoodles18.jpg

מערבבים את הפסטה עם הרוטב בעדינות עם כף עץ, עד שהכל מצופה ברוטב בוטנים וכל הבית מתמלא בריח מטריף. מוסיפים כף או שתיים ממי הבישול ששמרנו בכוס וממשיכים לערבב קצת. אם הרוטב עדיין נראה לכם סמיך ומרוכז מידי, הוסיפו עוד קצת מים.

חלקו מהר לקערות ותזללו מהר, לפני שייגמר.

sesamenoodles20.jpg

פינת התכל'ס
קוצצים את כל הירקות, ומניחים בצד בזמן שמרתיחים סיר מלא מים מומלחים לפסטה. כשהמים רותחים מבשלים את הפסטה 7 דקות בדיוק. מוסיפים את הירקות הקצוצים (לא את הגזר אם קצצתם אותו לגפרורים דקים) ומבשלים 3 דקות נוספות. שומרים רבע כוס ממי הבישול. בינתיים מכינים בקערה את הרוטב: מערבבים את כל חומרי הרוטב עד שנוצר קרם חלק ומבריק. כשהפסטה והירקות מוכנים מסננים אותם קלות ושופכים לתוך הרוטב. מערבבים בעדינות. מוסיפים 1-2 כפות ממי הבישול. הרוטב יימס ויצפה היטב את הפסטה. אם הוא סמיך / מרוכז מידי מוסיפים עוד מי קצת מי בישול.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




107 תגובות בינתיים:

  1. שלום,
    יש לי שאלה,אני לא מחזיקה בבית ריבת בוטנים(לא כ"כ אוהבת) האם אפשר להשתמש במשהו אחר במקום?

    ורק רציתי להוסיף שאני מכירה את הבלוג שלך כבר כשנה וניסיתי כמה וכמה מתכונים והכל יצא מוצלח, אז תודה לך שיצרת בלוג כ"כ נגיש למאותגרי מטבח והראת שזה לא כ"כ נורא:-)

  2. הי,
    אני רוצה לציין שהתמונות כ"כ יפות ומגרות.
    טרם ניסיתי את המתכון אך נראה לי שבעלי ואני הולכים ממש להנות מארוחת הערב שלנו היום.
    תודה לך

  3. נראה ימי לאללה ואני מתכוון להכין את זה בגדול. רק שאלה אחת – למה לא להכין את זה עם נודלס מאשר פסטה? זה משנה את המתכון באיזשהי צורה? ונודלס ופסטה זה ממש לא אותו הדבר.

    מאיה אומרת: נכון. אבל נודלס מתבשלים תוך 3 דקות במים רותחים, ואז מה תעשה עם הירקות? תבשל אותם בסיר בנפרד? חראם על העבודה ועל הכלים המלוכלכים :)

  4. נראה מצוין, אני בדרך לסופר לקנות מצרכים…
    אולי סוף סוף אני אשתכנע שברוקולי ראוי למאכל אדם.

    בכל מקרה, לא מצוין בכמה גזרים יש להשתמש.

    מאיה עונה: תוקן, תודה!

  5. פשוט נפלא!אני מתה עלייך!

  6. נראה אידאלי – בריא טעים ומהיר

  7. מממ, אני יודעת מה אני אוכלת מחר בצהריים!

    אגב, בהנחה שאני הולכת על ברוקולי של סנפרוסט, בכמה מתוך השקית מדובר?

    מאיה עונה: אין לי שמץ – משתמשת רק בטרי. אבל זה יוצא כמות של בערך 2 כוסות של פרחי פרוקולי.

  8. באיזה חמאת בוטנים את משתמשת? ממותקת?

    מאיה עונה: אני משתמשת ב-SKIPPY עם האריזה התכלת. לא ממותקת ובלי חתיכות של בוטנים.

  9. הכנתי אתמול, יצא טעים מאד!
    שיניתי את היחס בין הפסטה לירקות – מלא ירקות וספל פסטה יבשה. זה היופי של המתכון – אפשר לשחק עם המרכיבים.

    מאיה, שאי ברכה על המתכון החכם (קצר-הכנה וטעים!)

  10. אז כבר כמה שנים שאני עוקבת אחרי המדור. ונהנית מכל רגע! התמונות הן אומנות לשמה וכבר הרבה זמן אני תוהה אם להדפיס בצבע כמה ולתלות לי במטבח. אמנם לא בישלתי מכאן כמעט כלום-אבל זו העצלנות שלי. אבל יש לי כוונה! וזה חשוב! בכל מקרה,הלך המחשבה כאן אדיר-מינ' זמן,מאמץ וכלים!! וזה רק יאיץ את כוונתי לבשל. אני מחכה כל הזמן לעוד דברים חדשים ותמונות וממש נהנית.אגב,השאלון של דני (כנראה בן הזוג המופיע כלינק) מעולה. כאיש מקצוע מהתחום,נהניתי למלא.יישר כוח. אדיר פה!אולי אני אבשל את הפסטה לשישי..

  11. ניסיתי הרגע את המתכון. איזה כיף! ארוחה משביעה ובריאה במינימום זמן וכלים. רציתי להוסיף רק שיש עוד פטנט שניתן להוציא מהמתכון – המי הבישול של הירקות והפסטה מצוינים כציר למרק (במקום אבקת מרק מהולה במים). בקיצור מתכון עם הרבה ערך מוסף.
    תודה לך מאיה

  12. הכנתי את זה עכשיו ויצא מקסים ומתוק וקל. מתכון ממש גאוני וחדשני! השתמשתי בברוקולי קפוא וזה סבבה. וגם הוספתי בסוף מלח גס, כהמלצתך במתכונים אחרים, וזה מאוד הוסיף! תודה רבה!

  13. ואו, זה נשמע ככ טוב, עשית אותי רעבה באמצע הלילה… נראלי שזו הולכת להיות הארוחת צהריים שלי למחר, יאמי!

  14. שאפו מאיה, זה נראה מעולה.

    ראיתי שרימפס קפואים אצל כצ'לה (מרכז שרונה, כפר סבא. קרוב מאוד לצומת רעננה), אבל לא תמיד יש אז כדאי לבדוק איתם טלפונית אם את מתכננת להגיע לשם (האתר שלהם עם פרטים נקרא ketzale).

  15. אני זוללת את זה ברגעים אלו ממש לארוחת צהריים. פשוט טעים!

  16. אם לא אוהבים ברוקולי אפשר להשתמש בשעועית ירוקה קפואה וחלוטה. טעים מאד ותודה.

  17. אני קורא את הבלוג כבר איזה זמן, ורק עכשיו מתפנה להגיד כמה אני נהנה ממנו – חבילה מושלמת של מתכונים מוקפדים, עיצוב מצוין, תצלומים יפהפיים, והכל שימושי ונגיש לעילא. באמת שאפו.

  18. מאיה, איזו מנה נהדרת – גם בריאה, גם קלה להכנה וגם כל כך יפה וצבעונית! ינוסה בקרוב, תודה!

  19. הכנתי אתמול לארוחת ערב, יצא מעולה :-) תודה…

  20. בקשר ללינקים, שרימפס קפוא אפשר למצוא במזרח ומערב, וזה אחלה, אני מכינה הרבה ותמיד יוצא טוב

  21. הכנתי ביום חמישי והיה מעולה. השתמשתי בחמאת בוטנים אורגנית, שאני קונה בגלל שאין תוספות של מלח וסוכר וכשמתרגלים לטעם זה ממכר.
    מה שרציתי להגיד זה שאפילו הבן שלי בן השנתיים אכל בהתלהבות, כולל הברוקולי, אז בכלל זה שיחוק.
    תודה

  22. יצא פַּסְטָּבָּמְבָּה :)

  23. נראה אכלה מתכון, תודה.
    מה עם גרסה להדפסה? ניסיתי לעשות 'העתק-הדבק' על רשימת המצרכים ופינת הת'כלס ב'וורד' וזה לא ממש עובד.

  24. יאמי!!! מתה לנסות!!!
    אפשר להשתמש עם חמאת בוטנים קראנצ'ית?? נראלי זה ייצא טוב יותר….
    אני אנסה! כי זה מה שיש לי בבית…

  25. ניסיתי! יצא דיי טעים!
    ועם החמאת בוטנים הקראנצ'ית יש כזה קראנצ' כשאוכלים….
    למרות שלא ראו מש את הרוטב על הפסטה, הרגישו אותו והיה דיי טעים!

  26. הכנתי עכשיו ויצא מצוין!
    בדיוק מה שצריך אחרי יום מזעזע בעבודה.

    ביום שישי ננסה את פאי הדובדבנים שלך, בתקווה שיצא מוצלח באותה מידה :-)

  27. יש איזשהו תחליף לחמאת בוטנים??

  28. I've always wondered how to make this, and now I know!

    Tried it a couple of days ago with mild modification, no vinager or carrot, because we didn't have them, and, for health reasons, whole wheat pasta and low sodium low calories peanut butter – and even with the healthy stuff it still came really really really good!

    This is one of those things that I know we'll be eating every week now.

  29. יש איזשהו שלב בדרך שאפשר לשלב בו גם חתיכות של חזה עוף?

    מאיה עונה: לא הייתי מסתבכת עם הוספת חזה עוף לבישול עם הירקות. הם צריכים בישול זריז בלבד, ולעומת זאת קוביות חזה עוף צריכות רתיחה חזקה של 3 דקות, וגם המים והפסטה מסביבן צריכים לרתוח בפראות. אחרת זו סכנה בריאותית. תוכלי לבשל חזה עוף בנפרד ולהוסיף אותו חם לצלחת יחד עם הפסטה והירקות. 

  30. אוף אוף, קשה להתמודד עם ריר באחת לפנות בוקר… אני אנסה בהקדם
    אין על "נודלס" בחמאת בוטנים, זה פשוט גאוני.

  31. התאהבתי בסכין שלך – חתיכה אמיתית. אפילו הלכתי לחפש אותה באינטרטת. מזה זמן אני חושק בסכין כבדה, אך לא חדה מדי, שמתגברת בקלות על גזר ושאר חבריו הקשים מבלי לסכן את האצבעות בקיצוץ מהיר. המלצות?

    אהבתי מאוד את המתכונים המקוריים, העיצוב והכתיבה. אחזור לבקר.

    מאיה עונה: את הסכין הנהדרת שלי הביא לי אבא מאמריקה. מומלצת בחום. מצד שני, גם בנעמן מצאתי סכינים פושטיות עם ידית פלסטיק חומה (מה שמכונה אצלנו: "סכין פרח'ה") שהן חדות כמו הגהינום, ואני משתמשת בהן כדי לפרוס עגבניות בעיקר. 

  32. יאמי. נראה מדהים.

  33. האתר שלך הוא חובה לסטודנט הרעב…

    כ"כ כיף לשוטט פה ולקבל תיאבון.

  34. החלפתי בין הסוכר לכף דבש
    ועל מנת לערבב את הרוטב ביתר קלות , הכנסתי למיקרו ל15 שניות- ממיס את חמאת הבוטנים

  35. הי מאיה,
    אני כותבת לך מארצות הברית.שנתיים כאן והתחלתי בתקופה האחרונה, סוף ההריון, להתגעגע לאוכל מהארץ. התחשק לי מרק תפוחי אדמה וכשחיפשתי, הגעתי לאתר שלך וההתרגשות היתה גדולה! קודם כל התמונות, כל כך מזכיר לי את הצילומים ב – Food Network ביחוד בתוכנית של ג'יאדה דה-לורנטיס ואינה גרטן. את כל כך מוכשרת וזה תענוג אחד גדול. גם אומנות האוכל וגם אומנות הצילום וגם, אומנות הכתיבה. אני אוהבת את התכלסיות שלך בלתאר את הדברים, חמוד ונפלא.
    אז הכנתי השבוע את מרק תפוחי האדמה והוא יצא משגע. משגע עוד יותר אחרי יום ואחרי שטחנתי אותו.
    והיום, הכנתי את הנודלס, OMG!!!! שילוב מדהים של קלות הכנה וחגיגת טעמים! אני הוספתי כמה עלים של כוסברה למעלה ולא הפסקתי עם היאמי, מממממ, יאמו,,, מממממממ…חהחהחחהחהחה.
    מאיה, תודה רבה!

  36. היי,
    באיזה חומץ כדאי להשתמש?
    האם חומץ אורז (זה מהסושי) מתאים?

    תודה,

    עידו.

    מאיה עונה: החומץ אורז של הסושי הוא קצת יותר מתקתק מחומץ רגיל. הקטע הוא שהוא מאוד יקר וחבל על הכסף אם אפשר להשתמש בחומץ פשוט ורגיל שעולה גרושים.

  37. הכנתי היום לכל החברים ויצא מהמם.
    תודה!

  38. קודם כל, את מדהימה!!! כזו קלות של מתכונים כמעט ואין אז כל הכבוד!!! הכנתי כמה כמה מתכונים שלך וכולם יצאו ממממ….

    שאלתי- אנ ירגישה לחמאת בוטנים אז אולי יש אפשרות להחליף את חמאת הבוטנים במשהו אחר או שאפשר לוותר עליה (מה שנשמע לא הגיוני במיוחד)?
    בבקשה תעני לי…

  39. היי דורין , לרגישים לחמאת בוטנים ישנם המון תחליפים כגון , ממרח שקדים , חמאת קשיו , ממרח סויה ולאחרונה טעמתי גם ממרח זרעי חמניות שהיה יאמי לחלוטין)
    מקווה שעזרתי

  40. נוסה בהצלחה על חמישה פעוטות בני שנתיים עד ארבע. השקט ששרר בזמן הארוחה, אח אח….

    ודרך אגב, יש לסנפרוסט שקית של לקט סיני להקפצה. עולה 20 ש"ח, אבל זה מחיר פעוט עבור מתכון זריז במיוחד כשרוצים לארח ילדים מהגן בבית ואין ממש זמן להשקיע.

  41. יאמי! חיפשתי המון זמן מתכון לרוטב בוטנים טוב :) נדמה לי שמחר מישהי הולכת לקנות חמאת בוטנים.

  42. מאיה היקרה.
    הכנתי את המתכון למרות שחבר שלי לא פתוח לטעמים חדשים והנודלס שלך היה פשוט הצלחה גדולה, ליקקנו את הצלחות…
    קל, פשוט וטעים.
    כו ירבו מתכונים כיפיים כאלה….
    אז:
    תודה על ההשקעה האדירה בכל אות ומילה, בכל תמונה והצגת העלויות.
    את מדהימה!!!!
    ממעריצה שפוקדת את האתר כל יום ומתגרה….

  43. קודם כל רציתי להתווסף למשבחים- האתר יפה ומושך לעין (ומפעיל את בלוטות הרוק) והמתכונים מוסברים בצורה מפורטת שלא משאירה הרבה מקום לשאלות וקלילה שגרמה לי לחייך לעצמי כמה פעמים.
    ניסתי את מתכון הנודלס והוספתי גם כרוב ויצא ממש טעים, נשאר המון אז לקחתי ללימודים וקיבלתי שבחים והזמנות לתוספת!!!

  44. לא שמתי לב לפרטים וקניתי חמאת בוטנים מתוקה, איך להכין איתה את הרוטב?
    תודה!

  45. לאחרונה אני מבלה הרבה מול האתר שלך
    אני אוהבת את ההוראות המדוייקות והצילומים המרהיבים
    לאחר הצלחת טארט הגבינה עם התותים
    הכנתי את מתכון הנודלס- שוב יצא משובח
    אכלנו באותו היום לארוחת הצהרים וגם בארוחת הערב, כיוון שבערב נשארה חתיכה קטנה של ברוקולי, הוספתי למתכון חופן נאה של שעועית ירוקה טריה קטומת קצוות והוספתי גם חזה עוף כך:
    לפני כל הקיצוצים והרתחת המים- משרים שתי חתיכות של חזה עוף פרוסות בעובי ס"מ במרינדה של: רוטב סויה, חמאת בוטנים, שמן שומשום וג'ינג'ר מגורר עד שמסיימים את הכנת הנודלס,
    מחממים מחבת פסים מרססים בשמן וצולים שתי דקות מכל צד
    מגישים את הנודלס והירקות ומעל תלולית נאה של עוף צלוי וטעים!
    הערה אחרונה בני בן השנתיים וחצי טען כי הפסטה חריפה לו
    ולכן בפעם השניה השתמשתי בשן שום אחת ולא שתיים
    שוב תודה ושבוע נפלא

  46. יצא מעולה!

  47. […] נו, לפחות חוסל'ה הגיע הביתה מוקדם וזה יצא ממש טעים. Likush 14 במאי 2009 כללי Hello World! […]

  48. הכנתי היום את הפסטה
    היה מדהים והיה כל כך קל להכין אותה שזה ממש מצחיק
    בהחלט אכין את זה שוב בעתיד

  49. הרגע אני אוכלת את זה- פשוט מדהים!!!
    עוד טריק לעצלנים באמת- במקום לקצוץ/לחתוך את הגזר, תלחצו עם הקולפן קצת יותר חזק וממש תקלפו רצועות גזר. אם הגזר ארוך אז חותכים את הרצועות לשתיים.
    ואז ממשיכים במתכון, כשאת הגזר מכניסים ממש בסוף לקערה עם כל הרוטב והפסטה (כמו את המקלות גזר במתכון..)

    בלי קשר- הכנתי את המתכון עם אפונה קפואה עדינה ויצא מעולה (למי שאין ברוקולי/פלפל/שאר ירקות)

  50. האם אפשר להכין עם נודלס, ופשוט להכניס את הנודלס והירקות ביחד למים הרותחים במשך 3 דקות?

    מאיה עונה: בהחלט!

  51. מאיה – אני מעולפת…………….
    עכשיו חיסלתי צלחת שלמה – את פשוט גדולה!
    איזו קלות, איזו פשטות ואיזה טעם אלוהי
    מעכשיו המתכון הזה יאומץ תכופות בביתינו הקט שבניו יורק
    ואני חושבת שמחר אפילו אנסה להאכיל את בני בן השנה
    הוא אוהב מאוד במבה וירקות אז אין שום סיבה שהוא לא יאהב את הפסטה הגאונית הזאת……….
    דרך אגב שאפו גדול על האתר המדהים שבנית לך עם הצילומים המדהימים שבו, שבלעדיהם לא הייתי חושבת לרגע להכניס לאחד מהתבשילים שלי חמאת בוטנים – אז תודה ענקית ו-
    ש נ ה ט ו ב ה ! ! !

  52. היי מאיה, מצטרפת לערמות המפרגנים, זו כבר הפעם השניה שאני עושה את המתכון (בהצלחה רבה, במהירות ובקלות) ואני בטוחה שיהיו עוד פעמים רבות. תודה!

  53. מעולה! עשיתי עם ארטישוק ירושלמי פרוס דק ואפונה הולנדית שהוספתי בשניה האחרונה. חלב קוקס אפשר גם להוסיף לרוטב

  54. הי מאיה,
    שוב הכנתי ושוב אני לא מפסיקה ללקלק פה את כל המזלגות, כפות, קערות…
    פשוט תודה על מתכון מנצח!
    לילך
    (מארה"ב)

  55. היי מאיה,

    הכנתי ורציתי לצרף תמונה לתגובה, איך עושים?… (:

  56. את כל כך מקסימה:
    "אפשר לנסות פסט אחד…" :-)

  57. קל וטעים! גם בלי ברוקולי ורק עם פלפלים במקום.

  58. יהיה ממש נחמד עם תוסיפי מהי כמות הקלוריות המשוערת

    וחוץ מזה- מדהים. כל הכבוד.

  59. מתכון מעניין.
    החלפתי את הברוקולי בעלי במיני-קישואים והוספתי עלי סלרי.
    יצא מעולה :)
    רק לצערי הרוטב יצא קצת חלש, הייתי מגדיל אותו טיפה. מצד אולי מכוון ששמתי 300 גרם אטריות.

  60. היה נודלס יחסית יבש שאמא הכינה בצהריים ושכחה בחוץ (ומכאן – יבש),
    רק אני בבית אז אין צורך ב-4 מנות ואין גם נודלס ל-4 מנות,
    בא לי על הרוטב הזה בטירוף כבר מאז שהוא פורסם (ואפילו קנינו חמאת בוטנים רק בשביל זה).
    מה עושים? מאלתרים!
    המרקם יצא קצת… פחות טוב (הפסטה נהפכה לטיפה עיסתית עם כל החום והרוטב, כמובן) :) אבל הטעם יצא מעולה!
    תודה רבה על המתכון, פעם הבאה מקשיבים לכל ההוראות!

    חוץ מדבר אחד – אני לא מסוגלת לא לטגן את הבצל. אין אפשרות כזו… אז נלכלך עוד מחבת!

  61. חומץ בלסמי הולך?

    (נראה מפתה ביותר…)

  62. טוב לא יכולתי להתאפק אז ויתרתי על התשובה הרשמית…

    זה יצא מוצלח עם חומץ בלסמי (שמתי רק כף אחת). בנוסף שמתי שמן אורז במקום.
    קצת מביך אבל.. ברגע האחרון גיליתי שאין לי שום והחלפתי אותו באבקת שום, ואפילו זה לא הצליח להרוס.

    בן הזוג שלי (שלא סובל ברוקולי במצב רגיל) נהנה מאוד ונתן ציון 93 בסולם האושר (שזה מאוד גבוה בסולם שלו)!

    מוצלח מאוד! תודה רבה!

    מאיה עונה: שמחה שהצליח לך! סורי שלא הגבתי בזמן. אבל יש מצב שהייתי אומרת לך לא לעשות את זה. יפה שהעזת! ככה מבשלים, מהלב עם GUTS :) כל הכבוד…

  63. שלומות!
    הכנתי הערב, יצא מעולה. ויתרתי על הסוכר והשתמשתי בחומץ בלסמי.

    בתור טבעונית אני מחפשת כל הזמן מתכונים מיוחדים ומהירים. זהו אחד מהם. ואכן היה דלישס!

    רוב תודות :)

    וגם רציתי לצרף תמונה אבל אין לי מושג איך!

    מאיה עונה: את מוזמנת להעלות תמונה בעמוד הפייסבוק, בצירוף לינק למתכון כמובן :)

  64. מאיה, את גאון. גרמת לי לחזור לבשל בענק. תודה.
    אני רוצה להכין את המתכון ואין לי חומץ בבית- מיץ למון יעבוד?
    תודה!

    מאיה עונה: לכו על זה. לימון זה תחליף סבבה לגמרי.

  65. פתאום שמתי לב שזה המתכון האהוב עליי בכל הבלוג המדהים שלך ועדיין לא כתבתי לו תגובה!
    אז הכנתי את הפסטה הזאת אינספור פעמים, היא מדהימה.
    בדרך כלל אני גם מטגן קוביות של חזה עוף בנפרד, בזמן שהפסטה מתבשלת, ומערבב אותן בסוף עם הכל, יוצא מוצלח מאוד.
    ברגעים של אובר-עצלנות גם כבר הכנתי את זה עם לקט ירקות קפואים (נורמנדי, שמכיל ברוקולי, גזר וכרובית) וגם יצא טעים מאוד ואז זה באמת כלום עבודה…

  66. כמה רעיונות לשדרוג :
    במקום חמאת בוטנים אפשר טחינה גולמית, או חמאת קשיו
    אפשר להוסיף גם פסטו מוכן
    אפשר להוסיף דג – סלמון מעושן או כל דג מוכן
    אפשר להוסיף כל ירק קפוא ולהפשירו במי הפסטה

  67. […] מאיה מ"בצק אלים" יש מתכון דומה, שאפילו פשוט עוד יותר להכנה והוא גם […]

  68. הכנתי היום עם חתיכות טופו קטנטנות, ויצא מעולה! הרוטב הזה, פשוט בא לי לשחות בו :)

  69. הרוטב עובד נפלא גם בתוספת לאורז לבן פשוט.

  70. סוף סוף הכנתי ויצא מעולה!
    הכנתי עם פלפלים טופו ושעועית ירוקה ויצא ממש משובח!

  71. היי מאיה, האם המנה שורדת במקרר יום או יומיים? חשבתי להכין לי לעבודה.. תודה!

    מאיה עונה: שורדת היטב, ויש אומרים שאף משתפרת!

  72. אדיר!! הכנתי את זה פעמיים ובשתי הפעמים שאלו אותי מה שמתי בפנים ונהננו מאוד (ולי קשה להנות משהו שאני מכינה..)

  73. היי מי
    האתר שלך מדהים, אני נהנית מכל (קריאה) של פוסט!
    רציתי לשאול:
    יש לך המלצה לשמן שומשום טוב? רוב השמנים שקניתי בחנויות טבע התחמצנו מהר..
    תודה :) 

    מאיה עונה: אני תמיד קונה שמן שומשום מיובא מתאילנד (שכתוב עליו בתאית) ואף פעם אין לי איתם בעיות. אם את לא מצליחה למצוא בסופר, נסי ברחוב נווה שאנן בתל אביב (חוויה תרבותית פותחת עיניים, האיזור של העובדים הזרים ליד התחנה המרכזית) – יש שם כמה מכולות אסייתיות כל כך זולות שזה כמעט פלילי. וכמעט הכל שם מיובא מהמזרח.

  74. פשוט תענוג לקרוא את הפוסטים באתר שלך.
    תמשיכי כך!

  75. למרות שהכנתי את המתכון עשרות פעמים (אני לא מגזימה) פתאום שמתי לב שהמתכון מכוון ל4 מנות. אני תמיד הכנתי את זה ל2 אנשים.. טעות שלי או של המתכון (נוסעת לקאמפינג ומתכננת להכפיל פי כמה וכמה, לכן חשובות לי הכמויות)

  76. כרגע סיימתי להכין – יצא מדהים!!
    מתכון מושלם לימי הסמסטר הגשומים.
    תודה!

  77. אפשר לוותר על הרוטב סויה ולהמשיך כרגיל?

    מאיה עונה: כן.

  78. פשוט ללקק את האצבעות, וכל כך קל להכנה!

  79. הכנתי עכשיו ויצא כל כך טעים :)

  80. הכנתי את זה אתמול עם חברה, יצא סוף הדרך, תודה לך :-)

  81. היי המתכון ממש מצא חן בעייני אני ממש אוהבת בוטנים :)
    בקיצור, הכנתי עכשיו ויצא טעםי מאוד אבל הפסטה יצאה קצת קשה לטעמי.. זה אמור לצאת ככה? ויש לי שאלה בקשר לבצל- זה נראה לי משונה מעט לזרוק בצל חי לתוך מים בתשבשיל כזה- יש אופציה אחרת לדעתך?

    מאיה עונה: אם הפסטה קשה, לא בישלת אותה מספיק. נסי לבשל דקה או שתיים נוספות להבא. ולגבי הבצל – הבישול אמור טיפה לרכך אותו ולהפטר מהריח החזק שלו. הוא לא אמור ממש להתבשל לגמרי. זה כל היופי.

  82. הכנתי היום אבל יצא לי ממש לא טעים: מתוק מדי. השתמשתי בסוכר חום דמררה ובחמאת בוטנים של bb בטעם מקסיקני כדי שיצא חריף יותר. זה לא היה אמור לשנות. יש לך מושג למה?

  83. אנחנו מכינים בלי סוכר בכלל ועם תוספת הצילי.
    יוצא מעולה!
    המתכון נכנס לספר המתכונים המשפחתי.
    גם את הירקות אנחנו מגוונים לפי מה שיש בבית ומתאים לחליטה.
    הפואנטה של המתכון בשבילנו היא הרוטב בוטנים.

  84. הי!
    היום גיליתי את הבלוג מהמלצות חמות מחברות
    הכנתי את המנה המפתיעה ונהנתי מכל ביס
    השתמשתי בבצל, גזר פטריות ובגל ירוק- שהקפצתי קצת במחבת לפני הוספתם לפסטה
    מעל המנה גם פיזרתי פרמזן שהולך נהדר

    תודה רבה! את אדירה!

  85. אוי כמה זמן פינטזתי על הפסטה הזאת… והיום זה קרה! הכפלתי כמויות. יצא חלומי. פעם הבאה גם עם צ'ילי. כל הכבוד על המתכון!

  86. יצא ואוווו!! וכ"כ פשוט. לא היה ברוקלי אז הוספתי סלרי קצוץ וגם שעועית ירוקה קפואה + שאר המרכיבים. את משהו משהו!

  87. ממש רציתי להכין את זה היום,
    אבל לא הייתה חמאת בוטנים באמ-פמ,
    אז קניתי שקית בוטנים קלויים ושקית צ'יטוס בטעם חמאת בוטנים, וטחנתי אותם בבלנדר עם כל הרכיבים של הרוטב,
    יצא להיט.

  88. נראה מתכון מעולה! אנסה היום!
    יש לי שאלה: אם יש לי חמאת בוטנים מתוקה לוותר על הדבש/הסוכר?
    כרובית תתאים במקום ברוקולי? אנחנו פחות אוהבים ברוקולי. תודה.

    מאיה עונה: כן, וכן! :)

  89. היי
    קיבלתי את הלינק למתכון הזה לא מזמן מחברה ואני מבינה שעבר המון זמן מאז שהכנת את המנה לראשונה. אבל אולי תוכלי לענות לי בכל זאת: אני מכינה בופה של מנת קרות, כמו פלטת ירקות עם מטבלים, סלט כרוב מעניין, סלט בורגול עם פטה ועדשים וכאלה. חושבת שהסלט יהיה טעים גם קר או שהחמאת בוטנים תתקשה ויהיה טעם של שומן?
    אודה לתשובתך

    מאיה עונה: זה לא כל כך טוב קר, אבל בטמפ' החדר זה מצויין. רק להוציא החוצה חצי שעה לפני הבופה.

  90. טוב, זה מטורף כמה שזה טעים!!

    לצערי התפקשש לי משהו עם המים ויצא לי קצת דביק כל העסק… :(
    הוספתי קצת שמן זית לרכך את המכה.
    והוספתי גם לימון – זה ממש משדרג את זה!!

    נכנס לפנתיאון המתכונים!

  91. היי מאיה, נתחיל בזה שהאתר מדהים- הכתיבה, המקוריות, ההנגשה לכאלה שלא בדיוק שולטים במטבח, וכמובן הצילומים והעיצוב שלא מאפשרים לוותר על שום פוסט, גם אם ברור לי לגמרי שזה מתכון שלא אכין.
    הכנתי עכשיו את הנודלס, בבית היה רק ברוקולי קפוא והחלטתי שהוא פחות יתאים אז שמתי פולי סויה (אדממה) קלופים במקום על תקן הירוק ופריך. משום מה לפסטה שלי לקח איזה שנה להתרכך אבל זה לא מנע מהמנה להיות מצויינת בסוף :)

  92. מה דעתך על קוביות טופו שמטוגנות בנפרד ומתווספות לקערה? ילך?

    מאיה עונה: בוודאי

  93. אפשר להכין את זה גם בלי ברוקולי עם ירקות אחרים?

    מאיה עונה: אפשר להכין עם כל ירק שאת אוהבת, ואפשר להשמיט כל ירק שאת לא אוהבת. זה טעים גם בלי ירקות בכלל.

  94. היי מאיה!
    לעצלנים מאד שבינינו – האם אפשר להשתמש בברוקולי קפוא במקום טרי? אם כן, איזו כמות לשים? חצי חבילה? והאם לבשל במים או כמו הגזר רק אחרי שמוציאים את הפסטה? תודה רבה!!!!

    מאיה עונה: אפשר, חצי חבילה, ולבשל במים 2 דקות לפני שמסננים את הכל.

  95. היי מאיה,

    קראתי כאן את התגובות על מנת לא לחזור על שאלות שנשאלו.. וראיתי שמישהי כתבה שהיא הוסיפה למנה נתחי חזה עוף שאותם השרתה במרינדה מראש ואז טיגנה על מחבת פסים בנפרד והוסיפה למנה..

    אם אין לי מחבת פסים, האם זה בסדר לטגן אותם על מחבת רגילה? תוכלי בבקשה להדריך אותי על איזה להבה (גבוה/נמוכה) וכמה זמן לטגן על מנת שיצא עסיסי ולא יבש? ואם כבר אני שואלת, האם יש לך מרינדה שמתאימה שאת ממליצה להשרות את העוף בה?

    המון תודה מראש :-)

    מאיה עונה: אין צורך במחבת פסים. יש לחמם את המחבת ללא שמן למשך 2-3 דקות עד שהיא לוהטת כמו אש הגהינום, ואת רצועות העוף להוציא מהמקרר חצי שעה מראש (כן!) – זה הסוד לעוף פריך ולא יבש. רק כשמתחילים לטגן מוסיפים את השמן ואחרי כמה שניות את העוף. מטגנים לא יותר מ-2 דקות. מרינדה: חלבון ביצה אחד, כף סויה, ו-2 כפות קורנפלור. לערבב טוב טוב ולהשרות. לא לשכוח להוציא מהמקרר מראש, כאמור.

  96. המון תודה!
    מקווה שיצליח :)

  97. […] * במקור המתכון לרוטב הוא של מאיה מ"בצק אלים" שמדללת אותו ומכינה רוטב לנודלס חורפי ומהמם: http://www.bazekalim.com/2008/11/10/lighter-sesame-noodles […]

  98. הכנתי היום ויצא מדהים (גם חבר שלי התרשם)!!! שילוב מעניין ומיוצד של טעמים, בהחלט שינוי מרענן מהרטבים הבנאלים לפסטה. תודה רבה :)

  99. היי מאיה,

    אם אני רוצה להוסיף טופו, באיזה שלב הכי כדאי להוסיף אותו?
    אולי כדאי לשים אותו קצת בתנור לפני ולהשרות אותו ברוטב חמאת בוטנים בזמן שהירקות מתבשלים?
    אשמח לעצתך…

    ובלי קשר המתכון נראה מעולה! הולכת להכין אותו השבוע :)

  100. היי מאיה:) המתכון נראה מדהים ואני הולכת להכין אותו השבוע, יש לי שתי שאלות:
    אם אין לי חומץ, מה אפשר לשים במקום?
    האם אפשר להחליף את הסוכר בסילאן? עדיף? או להישאר עם הסוכר?
    תודה מראש על התשובות ושבוע נפלא

    מאיה עונה: אפשר מיץ לימון במקום. ואפשר להחליף בסילאן, אין שום בעיה. אפשר גם דבש.

  101. ממליץ על חמאת בוטנים של B&D שהיא 100% בוטנים ומדהימה! יש לה טעם מתקתק שמגיע רק מהבוטנים הקלויים. אין בזה שמן דקל וחומרים משמרים ומלח סוכר ששמים בחמאות בוטנים של המותגים כמו סקיפי וכדומה. ולמעשה זה גם זול יותר, יש קופסה של קילו שעולה פחות מ-30 שקל. הקופסא שלה בצבע ירוק (לא להתבלבל עם האדום שמומתק ופשוט מתוק מדי כי כמו שציינתי יש לבוטנים מתקתקות טבעית מדהימה)
    הכנתי עכשיו יצא מדהים! תודה!

  102. היי,
    יצא לי לאכול נודלס במקום כלשהו שנסעתי למרכז וממש אהבתי.. הייתי בטוחה שזה מתכון סודי או משהו שאי אפשר להכין בבית.
    וחיפשתי מתכון למודלב בחמאת בוטנים וזה מה שמצאתי לשימחתי :) הענתי לפי המתכון (רק שהשתמשתי בנודלס) ולא היה לי ברוקולי….
    וזה יצא מדהים!!!!!!!
    נחטף ברגע ולא נשאר כלום אחרי 5 דקות נשאר סיר ריק!!
    תודה על מתכון נהדר…. :)
    אכין את זה השבוע שוב זה בטוח.. והפעם אוסיף ברוקלי :)

  103. הי,
    רציתי לשאול במה אפשר להחליף את הברוקולי? אני פחות אוהבת את הירק הזה…
    תודה רבה
    אחלה מתכונים (גם בידיעות..)

    מאיה עונה: אפשר להשמיט לחלוטין או להחליף בתרד, נניח, ואם גם תרד לא הכוס תה שלך, אפשר גם בלי.

  104. החלפתי את הברוקולי בשעועית ירוקה דקה, והוספתי תרד מופשר לרוטב. יצא סוףףףףף

  105. זה יצא בלי טעם :-( באסה אבל לא נורא. אנסה מתכונים אחרים שלך!

  106. נראה מהמם!! נראה לך שיעבוד גם עם כרובית במקום ברוקולי? :)

  107. מחפשת מתכון קליל לפסטה/נודלס שאפשר לקחת לביקור אצל הילדה בצבא. מכיוון שאנחנו מחובבי רטבי הסאטה למיניהם, חשבתי להכין (אולי טיפה יותרהאל דנטה מהרגיל) ולקחת לדרך בקופסא עטופה במגבת, שתשמור את הפסטה חמימה.

    מה את אומרת?

    מאיה עונה: רעיון מעולה! מה שכן, היא טעימה גם בטמפ' החדר :)



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!