קארי עוף למתחילים

נחשב אצלי: ארוחה זריזה

מה זה "קארי"? תערובת של המון המון תבלינים וצבעים. להודים יש קארי משלהם, לתאילנדים יש, ומי יודע למי עוד. לי יש קארי משלי – במקום לטחון גרגרי כמון, כוסברה, הל, כורכום, פלפל במטחנת התבלינים שאין לי, אני משתמשת באבקת קארי מוכנה. סביר להניח שבטעימה עיוורת קארי טחון-טרי היה לוקח, אבל כשיש רק אבקה בבית, זה לוקח טעימה עיוורת על שניצל טבעול. כשיש לי מרץ ללכת לסופר אני קונה הרבה עשבים (פטרוזיליה, בזיליקום, בצל ירוק, נענע, וכוסברה – שאני אפילו לא אוהבת) ומכינה לעצמי מחית קארי ירוקה וריחנית בפוד פרוססור.

את שתי הווריאציות לרוב נהוג להכין מחלב קוקוס, אבל את הקארי מהאבקה אני דווקה מכינה מיוגורט, והוא יוצא קרמי, עדין ונפלא (ולא חמוץ בכלל). במחית הקארי המוכנה, שקניתי במכולת תאילנדית אפלולית בנווה שאנן, ליד התחנה המרכזית הישנה בת"א, אני משתמשת במקום לשים פלפל חריף כי היא חריפה כמו הגהינום ולא מצדיקה קארי משל עצמה (כמובן שחובבי החריף יחלקו עלי). את הקארי החריף עלי אדמות, שהכנתי מהמחית המוכנה, דני זלל עד הפירור האחרון. אני, אשכנתוזית שכמוני, עוד בוכה ומתייפחת עד היום מהביס האומלל שהעזתי לקחת.

  • חצי בצל בינוני
  • 4 כפות אבקת קארי מכל סוג
  • אופציה: מעט פתיתי צ'ילי
  • אופציה: 1 שן שום כתושה
  • 500 גר' חזה עוף חתוך לקוביות בינוניות של כ-3-4 ס"מ
  • 1 וחצי כפות סוכר
  • 1 גביע יוגורט ביו 3% (200 גר') – אפשר להחליף חלק בשמנת מתוקה
  • לתוספת נודלס:
  • מים רותחים
  • 1 חבילה אטריות שעועית
  • קארי ירוק למשקיעים:
  • חופן גדול פטרוזיליה
  • חופן גדול כוסברה
  • חופן גדול עלי נענע ללא גבעולים
  • חופן גדול עלי בזיליקום ללא גבעולים
  • 4 בצלים ירוקים
  • 3 ס"מ שורש ג'ינג'ר קלוף
  • 2-3 שיני שום
  • 1 כף רוטב דגים
  • 1 כף רוטב סויה
  • 2 כפיות חומץ (אפשר גם מיץ לימון)
עלות משוערת:

21 שקלים

עבודה נטו:

14 דקות

ההכנה

קארי מאבקה: לעצלנים ממש
כבר הזכרתי זאת בעבר, אבל רוב התבשילים הטובים מתחילים בלטגן בצל. ניסיתי להכין את זה בלי לטגן בצל, ברגעים של עצלנות-על, ואפילו אם שמתי שום, זה פשוט יוצא משעמם. הבצל המטוגן מוסיף מימד חשוב של טעם שבלעדיו יש לזה טעם של קרם בטעם קארי ולא משהו טעים באמת. נקודת ההתחלה הייתה ה-Curry in a Hurry המפורסם של מארק ביטמן (גם לנייג'לה יש גרסה מגניבה – בוידאו). אחת הוריאציות שהיו רשומות בספר שלו הייתה עם יוגורט – בפעם הראשונה פחדתי לנסות לבד אז עשיתי חצי יוגורט וחצי שמנת מתוקה. יאם. אח"כ התחלתי להקטין את המינון של השמנת ובסוף – רק יוגורט 3%. וזה טעים טעים טעים. ושוב, בגלל שאני מוסיפה קצת סוכר אז זה לא חמוץ.

מתחילים בטיגון של בצל. פורסים בצל לרצועות דקיקות ומטגנים אותו בבערך כף של שמן במחבת על אש גבוהה. אם רוצים, אפשר להוסיף פתיתי צ'ילי שייטגנו עם הבצל ויוסיפו חריפות נעימה.

מערבבים כל 20 שניות בערך, אחרת הבצל נשרף והטעם שלו יעיב על כל התבשיל. כל ההשחמה של הבצל לוקחת בערך 5-6 דקות על אש גבוהה וערבוב תכוף. אם אתם לא מספיק בטוחים בכשרונכם לא לשרוף דברים, אפשר לעבוד על אש נמוכה ואז הבצלים מתקרמלים לאט מאוד (תוך בערך רבע שעה) ואז אפשר לעשות עוד דברים במקביל – כמו לבדוק מייל, לשחק מטקות, או לצפות בסרטונים מצחיקים של חתולים ביו-טיוב.

אחרי שהבצל סיים להשחים אפשר להוסיף שן שום כתושה ולהקפיץ אותה 30 שניות, אבל לא חובה. ועכשיו מפוצצים את הכל באבקת קארי. למה מפוצצים? כי אחרי שמוסיפים את היוגורט הטעם מאוד מתעדן וצריך לשים *הרבה* כדי שירגישו. 2 כפות של קארי רק על הבצל,  ואחרי זה נפזר עוד על העוף עצמו. האבקה חלשה בטעם בדיוק מהסיבה שתיארתי למעלה – היא פשוט תערובת טחונה מראש, ולא מי יודע מה טרייה, וצריך יותר ממנה כדי להגיע לטעם שמרגישים. אם יש לכם מחית קארי ואתם מאוד אוהבים חריף, תשתמשו בה במקום האבקה. אני מעדיפה פשוט להשתמש במחית כתבלין, במקום לקצוץ פלפל חריף – עוד קיצור דרך. כפית שטוחה של מחית שוות ערך בחריפותה (המורגשת מאוד) לחצי פלפל חריף ירוק קצוץ עם גרעינים. מוסיפים את זה פנימה להקפצה של כמה שניות לפני שמוסיפים את העוף.

ככה נראית אבקת הקארי שלי (להשיג בכל סופר בפחות מ-10 שקלים). וכך נראית מחית הקארי האימתנית (ניתן להשיג גרסאות דומות, ואולי אף מתונות יותר, בחנויות מתמחות בכ-20 שקלים. בנווה שאנן היא עולה 12 שקל). משמאלה לקארי זה רוטב דגים (שנשתמש בו אם נכין את הקארי הירוק המושקע – מתכון למטה) – הוא מגיע בבקבוק קטן, צבעו חום כהה והוא דליל מאוד ומסריח מאוד. בטיב טעם תשלמו עליו כמעט 20 שקל, אבל בנווה שאנן הוא עולה רבע מכך. והדבר המוזר הזה משמאל? זו התוספת שלנו. כי קוראי בצק אלים לא מחכים 20 דקות לאורז, הם מכינים נודלס תוך 2 דקות.

כשאתם קונים את העוף (אפשר גם הודו, אגב) בקשו מהקצב חזה עוף שלם אחד. אל תסכימו אם הוא ינסה למכור לכם נתחי "שניצלים" – שהם פשוט חזה עוף מפורפר ומשוטח, שהוא דק מידי לענייננו ומי בכלל יודע מתי הכינו אותו. חזה עוף ממוצע שוקל בערך חצי קילו ואמור לעלות בסביבות ה-17 שקל בסופר סטנדרטי (ואפילו בטיב טעם).  הוא מספיק לשלוש מנות נדיבות של קארי. בקשו מהקצב לחתוך אותו לקוביות בינוניות (ולא קטנות!!!) של בערך 3-4 ס"מ. אפשר גם רצועות, אבל קוביות יוצאות יותר עסיסיות.

אם הבצל "שתה" את כל השמן והמחבת יבשה, הוסיפו בערך כף נוספת של שמן, כדי שהעוף לא ייחרך. אם הייתם על אש נמוכה עברו לאש גבוהה והמתינו עד שהמחבת תהיה לוהטת. הוסיפו את כל העוף למחבת בבת אחת והשתמשו בכף עץ כדי להפריד בין הקוביות ולפזר אותן באחידות על תחתית המחבת (אם לא תעשו זאת תגלו בסוף גוש של קוביות עוף שנדבקו ונשארו לא מבושלות). נותנים להן להיטגן בערך דקה-שתיים בלי לגעת בהן.

בינתיים מפדרים בנדיבות עוד אבקת קארי (בערך 2 כפות), ומלח-פלפל מלמעלה. לוקחים עוד כף עץ (סה"כ שתי כפות) ומתחילים להקפיץ את העוף במחבת ולערבב אותו עם הבצל והקארי תוך כדי. ממשיכים להקפיץ את העוף עוד דקה וחצי בדיוק. שימו לב לזמנים – ווידאתי אותם שוב ושוב ואני סומכת עליכם לעבוד עם סטופר, כדי שלא יהיה מצב שהעוף שלכם יהיה יבש. לקוראי בצק אלים לא יוצא עוף יבש!!  sir, yes sir!!!

כשהעוף כמעט מוכן מפזרים עליו כף וחצי של סוכר (אפשר חום ואפשר לבן). המטרה של הסוכר היא לעשות אוף-סט לחמיצות של היוגורט. אם משתמשים בחלב קוקוס אז לא מוסיפים סוכר.

מערבבים היטב ומכבים את האש. עכשיו עושים "ווידוא הריגה" על קוביית עוף כדי לוודא שהכל עשוי כהלכה – מוצאים את הקובייה הגדולה ביותר במחבת וחותכים אותה באמצע. היא אמורה להיות לבנה במרכזה (או אפילו קצת שקופה, אבל לא וורודה) ומאוד מאוד עסיסית. שימו לב שהעוף עוד ממשיך להתבשל מהחום של עצמו גם אחרי שמכבים את האש. אז בבקשה. אל. תייבשו. לו. את. הצורה.

ועכשיו מגיע הקטע של הרוטב – את הגרסה הזו ניסינו גם עם חלב קוקוס (בתמונה פה למעלה) והיא יוצאת קצת משעממת לדעתי. חלב קוקוס צריך בסיס טעמים חזק יותר מאבקה מוכנה מהסופר – מיד אספר לכם איך עושים זאת.

השילוב המנצח כאן הוא יוגורט ביו 3%. כן, ההוא שאתם אוכלים בבוקר עם גרנולה. לא ממותק, לא עם פירות, לא עם וניל. יוגורט פושטי של דנונה או יופלה. אגב, ניסיתי את זה גם עם שמנת חמוצה 9% ולא יצא טוב (הרוטב יצא גרגרי ודלוח משום מה). יוגורט עובד הכי טוב. אם אתם מפחדים, תעשו חצי כמות יוגורט והחצי השני שמנת מתוקה – אבל ממש אין צורך, זה יוצא פשוט מעדן. ואף אחד גם לא צריך לדעת מה יש בפנים.

אחרי שמכבים את האש מחכים לפחות 30 עד 60 שניות כדי המחבת תצטנן מעט, ורק אז שופכים את היוגורט פנימה. אם תנסו לחמם את היוגורט על האש ולבשל אותו הוא פשוט יתפרק (איך זה נראה? הרוטב יהיה כהה עם נקודות קטנטנות לבנות). לכן, מכבים את הלהבה ומשאירים אותה סגורה גם אחרי שמוסיפים את היוגורט. כמעט סיימנו. .

מערבבים את היוגורט עם העוף החם עד שהוא מתאחד לרוטב חלקלק וקרמי. ומוכן.

מגישים על אורז או על אטריות צלופן (שמוכנות תוך 2 דקות של טבילה במים רותחים, ראו הסבר בהמשך).

קארי ירוק למשקיענים
כשיש לכם זמן וכוח, מומלץ להשקיע בקארי ירוק אמיתי. זה, ספציפית, הוא ווריאציה על מתכון מספרו של דורעם גונט, שמציע להוסיף פנימה עם חלב הקוקוס גם פרוסות דקות של בצל ואננס מקופסה (ואין לי מילים לתאר כמה זה טעים). את מחית הקארי מכינים בפוד פרוססור תוך שניות ספורות – אבל זה דורש גיחה לסופרמרקט. כי צריך בשביל זה הרבה עשבים.

אם אתם מתעבים כוסברה (למרות שאני ממתעבי הכוסברה המושבעים ביותר, ומשום מה זה טעים לי) אתם לא חייבים לשים. ואם יש לכם הכל בבית חוץ מפטרוזיליה, אז העולם לא יתפוצץ. מה שבעיקר חשוב כאן זה שיהיה שום, ג'ינג'ר, והרבה הרבה עשב (כל שילוב של פטרוזיליה [כן!], בזיליקום, בצל ירוק, נענע, וכוסברה). כל השאר הופך את זה רשמית ל"קארי" – אבל בהתבסס על תערובת כלשהי של עשבי תיבול מהרשימה, שום, וג'ינג'ר בלבד, תצא לכם מחית ריחנית, עסיסית, וטעימה להפליא. איך מקלפים ג'ינג'ר, אגב? זה קל. עם כף!!!

ובכל זאת מה צריך?
דוחפים את כל העשבי תיבול יחד עם הג'ינג'ר, השום והפלפל הירוק לפוד פרוססור וטוחנים למשך כמה שניות עד שנוצר רסק אחיד. מוסיפים רוטב סויה, רוטב דגים (שמכונה "נאם פלה" וניתן להשגה בסופרים גדולים באיזור של המצרכים האסייתים – ראו איך הוא נראה בתמונה למעלה), וחומץ (אפשר גם מיץ לימון במקום החומץ – אני לא מרגישה בהבדל בין השניים בתוצאה הסופית וחומץ תמיד יש לי). מומלץ להכין את המחית סמוך למועד ההכנה, כי היא מאבדת מטעמה אם שומרים את אותה במקרר יותר מידי.

מחממים את השמן במחבת (כמו ממקודם) ומוסיפים פנימה את המחית. מטגנים אותה למשך חצי דקה עד שהיא מתחילה לשחרר את ניחוחותיה לאוויר. בגרסה הזו לא צריך לטגן בצל.

מוסיפים את העוף למחבת, מערבבים אותו היטב עם המחית, ומשטחים על תחתית המחבת כדי שהקוביות יקבלו צריבה טובה למשך דקה – בלי לגעת (כמו ממקודם). מקפיצים את העוף דקה אחת נוספת תוך כדי ערבוב, ומוסיפים פנימה חצי פחית של חלב קוקוס. וכי למה חצי ולא פחית שלמה?!? כי אחרת פשוט נוצר מרק קארי ולא תבשיל קארי. לדעתי חבל על הבזבוז. חצי פחית ממלאת את המחבת בימבה של רוטב, מספיקה כדי לצפות את העוף וגם לפיזר על האורז בצלחת. את חצי הפחית הנותרת שמרו מכוסה במקרר ותכינו ממנה קינוח (רעיונות?השתמשו בו בפודינג טפיוקה, אורז דביק תאילנדי עם מנגו,  או בפנה קוטה). לא ניסיתי להשתמש ביוגורט בוויריאציה הזו, ולא נראה לי שזה יעבוד כל כך. אני ממליצה על חלב קוקוס.

מערבבים את העוף עם חלב הקוקוס ומבשלים דקה אחת נוספת עד שהרוטב מבעבע ומסמיך מעט. מכבים את האש ומגישים מיד.

אוהבים דגים? נסו קארי דג ולא תצטערו!

בוקר אחד הלכנו לאכול ארוחת בוקר בביסטרו "נעה" ביפו, וחלפנו ליד חנות דגים מעניינת. מצאתי שם מוסר טרי ויפהפה, וקניתי לנו שני פילטים (שילמתי 39 ש"ח על דג אחד של בערך קילו, והקארי השביע את שנינו לארוחת ערב מוקדמת).

בבית פרסתי את הפילטים לרצועות עבות לרוחב. הכנתי מחית קארי בפוד פרוססור, טיגנתי אותה בקצת שמן, הוספתי את חלב הקוקוס, וערבבתי והבאתי לרתיחה.

כשהרוטב רתח הוספתי פנימה בעדינות את הפילטים של הדג. כיסיתי במכסה. חמש דקות בול – ומוכן. מבושל היטב, רך ועסיסי. מהארוחות המוצלחות ביותר שהיו לנו. מומלץ בחום עם כל פילה דג טרי ושמן שאתם מוצאים (בקשו מהמוכר עצה לגבי פילטים עם פחות עצמות, שיהיה יותר כיף לאכול).

איך מכינים אטריות צלופן ב-2 דקות


מוזגים מים רותחים מהקומקום לקערה או סיר. טובלים חופן של אטריות צלופן במים הרותחים (חבילה אחת בדרך כלל מכילה שתי "סטיפות" – סטיפה אחת מספיקה ל-2 מנות – אם צריך, אפשר לגזור באמצע עם מספריים [טיפ של איילת הירשמן] ). מחכים 2 דקות. שופכים את המים. ויש נודלס. שימו לב שהאטריות תפלות מאוד ולא טעימות בלי הרוטב של הקארי. אז תפזרו רוטב בנדיבות.

חלק מהפוסט צולם במטבחו המואר והנהדר של איתי קישון בתל אביב. איתי סיפק גם שירותי דוגמנות ידיים וזכה לתשלום נאה בדמות מחבת ענקית של קארי ועוגת גבינה עם בצק עוגיות לקינוח. משתלם לדגמן בבצק אלים. תודה לך, איתי, על האירוח והתמיכה :)

פינת התכל'ס – קארי רגיל לעצלנים
מחממים את השמן במחבת ומטגנים בצל עד השחמה. מפדרים ב-2 כפות אבקת קארי. מוסיפים למחבת את העוף ומפזרים באחידות על פני התחתית (אם צריך, מוסיפים שמן). נותנים לעוף להיצלות דקה אחת, במהלכה מפזרים מלמעלה עוד 2 כפות של אבקת קארי. מערבבים את העוף עם הבצל והקארי ומקפיצים לדקה וחצי. מכבים את האש, ממתינים 30-60 שניות ומוסיפים את היוגורט. מערבבים אותו פנימה בעדינות (אסור לבשל את היוגורט על האש).

פינת התכל'ס – קארי ירוק למשקיענים
טוחנים בפוד פרוססור את עשבי התיבול יחד עם השום, הג'ינג'ר והפלפל הירוק. מוסיפים כף רוטב סויה, כף רוטב דגים, ו-2 כפיות חומץ או מיץ לימון. מחממים את השמן במחבת ומטגנים את המחית עד שניחוחה עולה. מוסיפים את העוף ומשטחים באחידות על תחתית המחבת לצריבה של דקה אחת. מערבבים ומקפיצים את העוף לדקה נוספת. מוסיפים חצי פחית של חלב קוקוס, מערבבים ומבשלים דקה נוספת עד שהרוטב מבעבע ומסמיך מעט.

אוף טופיק
מגזין האוכל האמריקאי "בון אפטיט" בפסקה מבדרת ביותר על מקומה המכובד של ה"שווארמה הישראלית" בארסנל הגריל העולמי. שימו לב לסטיילינג היצירתי בצד ימין. תצלום השווארמה הופיע על גבי עמוד שלם במגזין.

lolz-ba.jpg



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




83 תגובות בינתיים:

  1. מדהים! מדהים! מדהים!!

    כמה אינפורמציה! לא נגמרת, כמה כיף שאת ככה חולקת הכל עם כולם, פשוט תענוג!

    ינוסה כבר מחר בערב (בטח שהגרסה לעצלנים:))

  2. פשוט פוסט מעולה! איזה כיף, אנחנו כבר הרבה זמן רוצים להכין קארי (וגם ראיתי את נייג'לה המהממת מכינה את הcurry in a hurry). הרסת אותי כמו תמיד עם התמונות, וההסברים פשוט נפלאים.
    תודה!

  3. נראה שווה, אבל תוהה מה מדד החריפות? מתאים להגשה גם לילדים?
    ועוד בקשה אם אנחנו כבר כאן, פעם פעם צרפת למתכון של עוגיות PDF נוח להדפסה, למרות "גרסת התכלס" זה חסר, חבל, יש פה דברים שווים שווים.
    תודות

    מאיה עונה: אם לא שמים צ'ילי בכלל, אבקת הקארי לא חריפה. ובתכל'ס גם פלפל ירוק חריף הולך לאיבוד כמעט לגמרי ולא מרגישים אותו (במיוחד אם לא שמים את הגרעינים). אני הייתי מתחילה עם שליש פלפל חריף ומנקה יסודי את הגרעינים, וממשיכה משם הלאה בהדרגה עד שכולם מרוצים.

  4. רגע ושכחתי. איפה עוגת הגבינה עם בצק העוגיות? בתור מי שטעם הגלידה האהוב עליה הוא של בן&ג'ריס עם בצק עוגיות, נשמע מפנק במיוחד..

  5. פשוט תענוג. אין עלייך!

    ינוסה בתקווה מחר.. רק בגלל הסקרנות לטעום את זה :)

  6. נראה טעים וקל להכנה, כמו תמיד!
    אדווח אחרי ההכנה.

  7. נראה משגע! ינוסה כבר היום לארוחת הצהריים.
    רק תהיתי אם ניתן להוסיף גם ירקות, ואם כן איזה מומלץ ובאיזה שלב בבישול מוסיפים אותם.

    תמשיכי לתת לנו מתכונים נהדרים ותמונות מגרות :)

    מאיה עונה: אפשר לפרוס גזר דק להוסיף לבצל בדקה האחרונה של הטיגון לפני שמוסיפים את העוף. כל ירק מעבר לכך לוקח הרבה זמן בישול ותופס הרבה מקום במחבת – מה שיפריע לצריבת העוף בתחתיתה. אם את רוצה, תוכלי לחתוך ברוקולי או כרובית לפרחים קטנים (של ס"מ-שניים), להוסיף לבצל בדקות האחרונות של הבישול, לטגן קצת, ואז להוסיף שליש כוס מים רותחים למחבת ולבשל על אש גבוהה עד שהמים מתאדים. בשלב זה תצטרכי לפנות את הירקות מהמחבת לצלחת בצד ולהוסיף מעט שמן כדי לטגן את העוף. בשלב ההקפצה מחזירים את הירקות פנימה ואח"כ מוסיפים את היוגורט על אש כבויה.

    אם את מכינה את גרסת הקארי עם הדג (בה הרוטב קודם מובא לרתיחה ואז הדגים מאודים בו למשך חמש דקות), תוכלי להוסיף לרוטב גם קוביות קטנות של גזר, אפונה קפואה (כבר בשלב שאת מביאה את הרוטב לרתיחה), פרחים קטנים של כרובית או ברוקולי, וגם שעועית ירוקה טרייה קטומה בקצוותיה. בתאבון!

  8. אם משתמשים בחלב קוקוס לא עדיף להרתיח אותו טיפה שיתמזג אם הקארי/עוף?

    מאיה עונה: אין צורך להרתיח, הוא מתמזג היטב תוך כדי הערבוב. אם תרתיח אותו אתה מסתכן בכך שהעוף יצא יבש וסיבי…

  9. באיזה סמיכות הרוטב (עם קוקוס) צריך להיות?

    מאיה עונה: בסמיכות של יוגורט בערך

  10. נראה משגע ומעורר תיאבון.
    תודה על מתכון נהדר
    צחי

  11. תענוג לקרא את הפוסטים שלך.

    שאלה: אמרת שהיוגורט מחליף את חלב הקוקוס. זה גם ל-200 מ"ל חלב קוקוס (חצי פחית)?

    עוד שאלה: הרוטב באמת מספיק כדי להתערבב באיטריות? גם לאוהבי רוטב כמוני?

    בקשה: אפשר פוסט על טפיוקה פודינג? אכלתי כזה רק פעמיים, פעם של גו נודלס שהיה משעמם ומיימי, ופעם תוצרת בית שהיה מתוק, רק וטעים טעים. קניתי טפיוקה אבל אף פעם לא היה לי האומץ להכין.

    תודה!

    נ.ב. אני מהקוראים השקטים שנהנים מהמתכונים שאת מפרסמת, ורציתי להגיד לך שבנוסף לתוכן הנפלא, שאפו על העיצוב. הלוואי ועוד אתרים יוכלו לבנות אתר תקני ומעוצב כזה.

    מאיה עונה: אם מחליפים יוגורט בחלב קוקוס שמים רק חצי פחית (200 מ"ל). אם רוצים, אפשר לשים פחית שלמה אבל לטעמי זה בזבוז, במיוחד אם אפשר לשמור במקרר לשימוש אחר. יוצא המון רוטב, מספיק בשביל להספיג הרבה אורז או אטריות.

    ניסיתי להכין פודינג טפיוקה כמה פעמים וכבר הגעתי למצב שיוצא לי אכיל ואפילו טעים, אבל זה לא מספיק פרזנטטיבי בשביל פוסט שלם –  הוא ידרוש עוד ניסויים. המוצלח ביותר עד כה היה מתוך ספרו של דורעם גונט. גם הפודינג אצל אליס (אליו קישרתי בפוסט, למעלה) לא רע בכלל. החוכמה היא לא לבשל את הטפיוקה יותר מידי, אחרת נהיה לה מרקם של נזלת (סורי על הדימוי, אבל זה בדיוק זה).

  12. ממממ… הצילומים יצאו נהדר, כיף לאיתי שיש לו מטבח כזה.
    אני קצת אמביוולנטית לגבי האפשרות לקלף ג'ינג'ר בכף- לא יותר פשוט להשתמש בקולפן ירקות? (במיוחד כשהג'ינג'ר לא לגמרי טרי, כלומר, המצב הרגיל בסופרמרקטים בארץ)

    מאיה עונה: יש שתי בעיות בקולפן ירקות – א' הוא לא נכנס למקומות הקטנים של הג'ינג'ר שקשה להגיע אליהם (מתחת לבית השחי), וב' – לרוב האנשים אין קולפן ירקות מספיק איכותי כדי להתמודד עם הקליפה העצית והמעצבנת. כנראה שרק אני מספיק פסיכית כדי לשלם 80 שקל על קולפן של Zyliss :)

  13. יו… סוף סוף פירסמת פוסט! כבר הייתי ממש מיואשת מרב געגועים ונאלצתי ללכת לרכוש לי 2 ספרי בישול להרגעת העיניים הגדולות שלי…
    בכל מקרה, היום אני אלך על הקארי של העצלנים. חם בחוץ. יש לי יוגורט כבשים, נראה מה יצא…

  14. בסוף הכנתי עם "יוגורט יווני" 8% של שומרון שהוא אגב מעדן בפני עצמו. יצא חמצמץ אבל טעים לי מאוד. לשף לעומת זאת היו כמה טענות…
    את השום והג'ינג'ר הכנסתי לאורז במקום. יאמי…

  15. לפי דעתי מחית הקארי הירוקה נחשבת לחריפה ביותר.
    יש את האדומה שחריפה פחות ואת הצהובה שהכי הכי מעודנת מהשלושה.

    חולה על קארי וממליץ על כף של חמאת בוטנים לתבשיל.
    יוצא יאאאאאאאמי!

  16. מהמם! עכשיו הכנתי, ודווקא בלי סוכר… מאד טעים וכל כך קל ומהיר.
    תודה תודה ותודה בריבוע.

  17. חייבת להגיד שהאתר שלך מדהים !!!
    הצילומים פשוט מעולים ומעודדים להכין…

    שאלה – אם אני רוצה שהמתכון ישאר כשר… מה יחליף את היוגורט ? להשאר עם חלב הקוקוס ?

    תודה

    מאיה עונה: חלב קוקוס הוא כשר למהדרין ופרווה, השתמשי בו

  18. היי מאיה!
    אני חובבת מאוד גדולה של האתר,קוראת פה בערך מאז שהוא קיים ועוקבת אחרי הפוסטים.
    חייבת להגיד לך שזה אתר האוכל הכי מרשים מכל בחינה שהיא-צילומית,פירוט,וכמובן טעמם של המתכונים :)
    רציתי לשאול אותך,בהזדמנות זו שפרסמת במקרה מתכון שמצריך פוד פרוססור.
    אני רוצה לקנות אחד טוב (אני ובן זוגי קנינו אחד ב200 שקלים והוא נהרס בשימוש השני) ואני מניחה שאולי את יודעת או יכולה להמליץ על אחד טוב?
    אשמח לתשובה!

    מאיה עונה: הפוד שלי זה הפוד הישן של אמא שלי, שמחזיק, לדעתי, כבר 10 שנים כמו גדול: מג'ימיקס. מומלץ מאוד!

  19. המתכון והבלוג נראים מדהים

    אם אפשר כמה טיפים :
    1. כדי להבטיח עוף שלא יתיבש לעולם טובלים את קוביות החזה בקמח ומטגנים טיגון קצר (העוף לא צריך להיות מבושל).
    2. אם את רוצה לבשל שמנת חמוצה יש לערבב לתוכה מעט קמח (משהו כמו כפית למיכל שמנת) כשהיא קרה. גם עם הקמח אין להרתיח את השמנת – זה יביא להתפרקות

    תודה ובתאבון לכולם.

  20. אני לא מבין את ה"אוף טופיק". מה את מנסה להגיד? זה תצלום שלך?

  21. מאיה שלום,
    רוצה להודות לך על האתר המקסים.
    עוקבת בקביעות אבל רק היום סוף סוף הכנתי מתכון שלך- יצא מעדן. חוסל עד הטיפה האחרונה (ניגבו את המחבת…)

    תודה רבה לך
    מיכל

  22. עשיתי ביום שישי לי ולבן זוגי את הקארי הפשוט יותר – זה עם האבקה – יחד עם אורז לבן וסלט קטן בצד, ויצא ת-ע-נ-ו-ג. חיסלנו את כל הכמות וזה היה הרבה יותר מדי לזוג….
    הערה קטנה: לא יצא לי לטגן את העוף לפי הזמנים שנתת, כי למרות שהמחבת היתה לוהטת, לקח הרבה יותר מדקה וחצי עד שהעוף היה מוכן.

    הרבה תודה על ההשראה והמתכונים הנפלאים, לימור

  23. היי, אני ממש אוהבת את האתר ומשתמשת בו תדירות כבר המון זמן, אז ראשית – סחטיין!

    הייתי ממש שמחה (ובטח גם אחרים כמוני) אם היית מוסיפה עמוד עם רשימת כל המתכונים, מאחר והחיפוש והתגיות עדיין דורשים ממני לדפדף ולחפש :) תודה!

  24. לא הבנתי את הקטע של "כל שילוב של פטרוזיליה (כן!)" למה "כן"? כל הפיסקה הייתה קצת מסורבלת, קשה להבנה.

    מאיה עונה: כתבתי "כן!" כי קארי לא אמור לכלול גם פטרוזיליה, כי היא לא קשורה. אבל פעם אחת ניסיתי עם, וזה יצא יותר טעים. אז כן! שמים פטרוזיליה! אבל לא חייבים

  25. כמו שמישהו אמר פה לפני, מחיות הקארי הירוקות יכולות להיות דיי קטלניות בחריפות. למי שרוצה משהו יותר עדין מומלץ להשתמש במחית קארי אדומה (ואישית לדעתי הטעם שלה הרבה יותר טוב.)
    על תבשיל קארי אפשר לשדרג ממש בקלות עם תרמילי הל שלמים, שנותנים להם דפיקה קטנה עם הסכין כדי לפתוח וזורקים לסיר בהתחלה בהתחלה, כשעוד אין בו כלום, וקולים עם שמן. זה נותן לו טעם מהמם. ולפי מה שראיתי אפשר למצוא תרמילי הל בכל סופר ממוצע היום. מומלץ!

  26. יש ענית לי! חעחעחע P:
    סתם
    אני פשוט מת על האתר שלך ואני כבר מת לנסות את הקארי דגים! D:
    וואי אני מת שתבואי לבשל אצלי במטבח אני בן 14 וממש אוהב לבשל אבל אני לא יודע אם המטבח שלי מתאים לצילומים S=
    חחחח תמשיכי להמציא מתכונים!

    מאיה עונה: דור, אם יש לך מטבח מואר (אבל באמת מואר! לא מפלורסנט חחח) תשלח לי תמונה שלו ואולי אם אני אהיה בסביבה אני אקפוץ לבישול זריז

  27. היי מאיה
    הכנתי את המתכון עם אבקת קארי שקניתי בשופרסל. שמתי 4 כפות כמו שכתבת. השתמשתי ביוגורט 3% בהתאם למתכון אך עם כל ביס שלקחתי הרגשתי את האבקה בפה. היא לא התערבבה עם היוגורט כמו שצריך למרות שערבבתי היטב. האם יש אבקות קארי שלא מומלץ להשתמש בהם או שאני פשוט בשלנית גרועה?
    תודה.

  28. היי מאיה!
    תודה רבה על הפוסט המושקע, קארי הוא אחד החביבים עלי ותמיד כיף למצוא קיצורי דרך.

    רציתי לשאול – כמה זמן ניתן לשמור במקרר את מחית הקארי הירוק? אפשר להכין כמות ולהקפיא?

    מאיה עונה: אפשר לשמור במקרר בערך יומיים (מומלץ בצנצנת ו"לאטום" בשכבה של שמן זית, אחרת זה משחיר). אחרת, מקפיאים ומפשירים במיקרוגל. בתיאוריה זה נשמר לחודשים בפריזר, אבל הטעם מתחיל ללכת לאיבוד אחרי שבוע שבועיים…

  29. כמדי פוסט,ניסיתי את המתכון…הריח אפף את הבית,הבן זוג הזיל ריר ויצא כ-ל כך חריף ששנינו לא הצלחנו לאכול הרבה. הקארי שהשתמשתי בו הוא קארי מאדארס של תבליני מיימון,בצבע כתום. מישהו מכיר קארי פחות חריף? באבקה…אין לי שאיפות להכין FROM SCARTCH… ורק שתדעי שחברים שלי טוענים שמאז שהתחלתי לקרוא את הבלוג שלך בישולי יום שישי בארוחות הסטודנטים שלנו בב"ש השתפרו פלאים!
    :-)

  30. היי
    אני הגרופית מספר אחת של רייס'ס (פוסטר בחדר והכל) ולכן ישר הקלקתי ללינק שפירסמת. אך אויה אני לא כל כך מבינה את המתכון האמריקאי הזה מה זה graham cracker crumbs?

    מאיה עונה: graham crackers זה פשוט ביסקוויטים. פתי בר יעבוד מצויין. וגם ביסקוויטי 'לוטוס' בטעם קרמל.

  31. קודם כל, היוגורט- אם משתמשים ביוגורט עיזים הוא לא מתפרק גם בחום וזה עושה את השלב הזה בטוח יותר לפשלונרים כמוני…

    ובקשה: אני מתה על האתר, אבל לא מצליחה לחפש ולמצוא במהירות רק מתכוני "ארוחות זריזות", החי]וש מוציא לי מעט מאוד תוצאות… איך עושים את זה ביעילות?

    וכמובן- אין כמוך מאיה. האתר שלך הוא באמת הצלה:)

    מאיה עונה: קודם כל, תודה. שנית האינדקס הוא בעייה שקיימת כבר הרבה זמן ואני צריכה למצוא זמן לפתור אותה. מקווה שזה עוד יהיה בחופש הזה.

  32. הכנתי את ה"קארי למשקיענים" לקח בדיוק 5 דקות (כולל הנודלס) ויצא נהדר!
    אני אגב מחזיקה פטרוזיליה וכוסברה קצוצים וקפואים בצנצנות (בפריזר כמובן) מחזיק מעמד יופי.

    מה עם איזה מתכון לדים -סאם?

  33. נראה נהדר חייבת לנסות את הקארי המושקע.

  34. רק היום רק היום!
    מנה ראשונה של חומוס בתוספת ג'וחה, עם כל התבלינים והבורגולים שמסביב- ח י נ ם!! כן כן! כמו שאתם שומעים! בעל הבית החליט להביא בפינוק של יום שישי- פתוח מ10 בבוקר עד השעות הקטנות של הצהריים המאוחרות. המנה השנייה – עליכם!

    אז כמו ששמעתם, הולכת להיות חגיגה אצל אבו צ'יצ'ו- החומוס עם הג'וחה היחיד באשקלון!
    אם אתם מביאים את הנשים שלכם, ייתכן וגם תקבלו בוסה בכניסה, אבל לא מבטיח!

    שבת שלום, מזלוחים שכמותכם!

  35. כמה טיפים:

    * אם יוצא חריף מדי, הוסיפו עוד חלב קוקוס. הוא ממתן להפליא את הטעמים.

    * מחיות הקארי הקנויות לא מוצלחות לטעמי. החריפות שלהן משתלטת על שאר הטעמים. אפשר לוותר עליהן כליל, ובמקומן להוסיף למתכון מעט אבקת צ'ילי (או פלפל ירוק חריף במקרה של קארי ירוק בפוד פרוססור).

    * אגב, הקארי הירוק מהפוד פרוססור הולך מעולה עם דגים – קוביות סלמון למשל. אל תוותרו על כוסברה בתוכו, גם אם אתם לא אוהבים, כי היא משתלבת מצוין ולא תרגישו אותה כטעם מובהק. אנחנו מוותרים על הסויה ומכניסים קצת כורכום או אבקת קארי במקום.

    * אם אתם מבשלים את חלב הקוקוס עם התערובת לזמן ארוך יותר (עשר דקות) ורוצים רוטב סמיך יותר, נסו להוסיף עדשים כתומות.

    ואיזה כיף לאיתי על הארוחה הטעימה (:

    מאיה עונה: אחלה טיפים, תודה!

  36. אני ממש אוהב לראות את כל המתכונים פה, לדעתי אוכל זה לא דבר קשה, פשוט צריך להרגיש אותו, לחוש אותו, לדעת מה הוא צריך, ורק אז זאת לא תהיה בעיה להכין אפילו עוגה מסלרי ומוואסאבי.

    יום טוב אנשים ושבוע נפלא!

  37. אחרי פעמיים – אפשר להכתיר את המתכון כהצלחה מסחררת, גם בגרסת האבקה + יוגורט, וגם בגרסה המושקעת עם חלבקוקוס. יצא מעולה כל פעם.

  38. מעולה. איך יוצא לך בצל כה חום וטעים עם רק כף אחד שמן?
    אצלי זה רק נהיה שקוף.
    תודה

    מאיה עונה: החוכמה היא לעבוד על אש גבוהה ולערבב כל הזמן כדי שלא יישרף, אבל יתפוס צבע טוב. גם 2 כפות שמן זה לא כזה נזק… :)

  39. הכנתי ויצא מעולה!
    שאלות:
    1. הכנתי את הקארי הירוק ושמתי 4 כפות אבקת קארי מאדרס ויצא טיפה חריף-האם לא צריך להוריד את הכמות?
    2. האם את ממליצה לטגן את העלים לפני צריבת הבשר. אני הוספתי אחרי צריבת הבשר ככה שאני לא בטוחה אם כל הטעם מוצה מהעלים-למרות שעדיין יצא טעים מאוד.
    3. שאלה אחרונה קיויתי שייצא טיפה מתוק (שמתי פחית שלמה של חלב קוקוס) האם פיספסתי משהו? צריך עוד סוכר?

    מאיה עונה: כל אבקת קארי היא שונה. שלי לא חריפה כלל. עכשיו את יודעת ששלך כן, אז הקטיני כמויות בהתאם :) כשאני מכינה את הקארי הירוק עם בשר אני משרה את הבשר במחית הקארי לחצי שעה במקרר ומטגנת אותם יחד. אם את רוצה שיצא לך מתוק (אני פחות אוהבת), הוסיפי עוד סוכר…

  40. מצאתי בלוג ממש חמוד- נראה לי שגם את תאהבי אותו! את הבלוג כותבת בחורה שמכינה את כל המתכונים מספר העוגיות של מרת'ה סטוארט עד שהיא תסיים את הקולג':

    http://everylastcookie.blogspot.com

  41. עשיתי עכשיו את הגרסה ה"פושטית" מהאבקה ויצא מדהים!!! אבל לטעמי לא יצא מספיק רוטב (אני מאלו שאוהבים להטביע ברוטב). האם ניתן להוסיף עוד יוגורט? והאם זה אומר להוסיף עוד אבקה? המון תודה על מתכון טעים וגם נטול גלוטן!!

  42. יש טיפים להכנה עם בשר בקר? (את הגרסה מאבקה)?
    והייתי שמחה להוסיף לו גם ירקות (פלפל ירוק? גזר? שעועית ירוקה?)..

  43. WOW
    בחיים לא הייתי חושבת להוסיף לזה יוגורט, איזה רעיון מדהים! בטח בגלל שאני ירושלמית אז הכשרות משפיעה עליי :P
    בכל מקרה, יש לי אבקה, יש לי עוף ואפילו יוגורט.
    מחר למישהי הולך להיות עוף בקארי :)

  44. הכנתי קארי ירוק עם עוף ויצא מדהים!
    תודה תודה!!!
    אין כמוך!

  45. אחלה מתכון תודה!
    גם אני הכנתי עם אבקה מהשופרסל שקונים לפי משקל וגם לי כמו אבישג היא לא התערבבה וגם לא היתה חריפה בכלל. בקיצור יצא טעים אבל יכול לצאת יותר. שימו לב לא לקנות את האבקה הזאת..

  46. לצמחונים:
    טגנו בצל סגול + גרעיני כמון, הוסיפו רצועות גזר (3 גזרים), הוסיפו רצועות כרוב סגול (רבע כרוב לערך), הוסיפו עדשים שחורות מבושלות (לפי העין), הוסיפו אורז אדום מבושל (לפי העין), הוסיפו קארי ירוק ביתי (בדרגת חריפות לפי הטעם האישי), חצי פחית חלב קוקוס.
    בתאבון.

  47. תודה רבה על המתכון! הכנתי את הקארי למשקיענים ויצא מעולה! עשיתי שני שינויים – בשלב טיגון הקארי הוספתי רצועות בצל, שיצא קראנצ'י ועסיסי, ובשלב הסופי (כלומר, בצלחת) שמתי מעל הקארי חציל קלוי.

  48. המתכון נראה מדהים! יאמי!
    אני רוצה להכין את הגרסא של המשקיענים…יש לי את כל המרכיבים חוץ משמן דגים. האם זה אפשרי להכין בלי? או שיש משהו שאפשר להוסיףבמקום?
    תודה :O

  49. יצא מעולה! לפני ההכנה הבעל אמר שהוא לא ממש רעב, אחרי שהכנתי, הוא אכל שתי מנות. תודה רבה!

  50. שלום,
    יש לי שאלה קטנה-
    כמה זמן רצוי להחזיק את הקארי במקרר?

    מאיה עונה: אם הכוונה היא למנה המוכנה, הייתי אומרת עד 4 ימים. מעבר לכך, מריחים טוב טוב ואם זה לא מסריח, אז עדיין אפשר לאכול.

  51. מאיה, תוסיפי בבקשה פלפל חריף לרשימת המצרכים. היה ממש מבאס לחזור מהשוק ולגלות ששכחתי…

  52. מאיה, הרגע סיימתי להכין את המתכון עם האבקה הקנויה. השתמשתי בזו שמופיעה גם אצלך בתמונות. הרוטב יצא קצת חולי ולא קרמי. האם צריך להוסיף מלח בשלב כלשהו?
    תודה!

  53. דרך אגב, סתם שמתי לב או שבאמת את מוסיפה יוגורט לתוך העוף? פשוט נראה לי לא כשר לגמרי… אזל זו זכותך… כדאי להוסיף הערה למטה שחלק מהתמכונים לא כשרים…

  54. בישראל קשה למצוא הרבה אנשים שיודעים מה זה אוכל הודי והמסעדות, ירחם השם…. כל אחד שטעם פעם אוכל הודי בטיול בגואה או מקום דומה חושב שיודע מה זה… ובכן, אם אתם רוצים למצוא דוגמה לאוכל הודי טוב מחוץ להודו, המקום זה אנגליה – תענוג בל יישכח.
    בינתיים למי שאכל שם פעם אוכל הודי טוב ומתגעגע לטעם אני ממליצה להימנע מלהתקרב למסעדות ההודיות שבישראל כי אין להם מושג מה הם עושים.

    המלצתי למצוא איזה עובדת זרה הודית או נפאלית שתבשל לכם ותלמדו ממנה, או שתקנו ספר הודי מקורי שתורגם לאנגלית ותקנו את כל החומרים הדרושים כפי שמופיעים במתכונים ותמלאו אחרי כל הוראות הבישול במדויק – אם תחפפו זה לא יהיה זה… וקחו לתשומת לב – בשום פנים ואופן לא לקנות את אבקות הקארי המוכנות או ממרחים למיניהם שמסתובבים היום בשווקים – הממרח היחיד להכנת קארי אותו אני מכירה ואולי אפשר להשתמש בו מחוסר ברירה הוא הצנצנות של החברה ההודיתRajah, קצת קשה להשיג את זה כי מיבאים תחליפים זולים שלא כדאי להתפתות להם.

    ואם אתם נוסעים לאנגליה מומלץ בחום להיכנס למסעדות ההודיות שכמעט כולן מצויינות.

  55. חבל שאין בישראל מסעדה הודית טובה כמו בלונדון למשל. האוכל ההודי שניסיתי לאכול בישראל לדעתי הוא בלתי אכיל. חבל שההיכרות הראשונה של ישראלי תהיה מפגש עם "מסעדה" של חובבנים שחושבים שהם יודעים לבשל אוכל הודי. עדיף להימנע או במזל למצוא מתכון טוב ואותנטי. חפשו ספר טוב של שף הודי בעל מניטין ואל תתפתו לכל מתכון או לכל מסעדה ישראלית שמתיימרת להכין "מטעמים" הודים – אתם פשוט תאבדו את החשק וחבל. אוכל הודי טוב זה אוכל משגע. מאחלת לכם הצלחה שתגיעו אל הדבר הזה.

    מאיה עונה: ישבתי וחשבתי ולא הבנתי מה קשורה התגובה למתכון.

  56. רק לוודא – אם יש לי מחית קארי מוכנה, אז אני יכול להשתמש בה ולא להשתמש באבקה בכלל? ואם כן, אז כמה לשים ובאיזה שלב?

    תודה רבה,
    דן

  57. תודה רבה על המתכון יצא מעולה!
    ממליץ בחום על יוגורט של מחלבות השומרון הוא ממש קרמי ולא חמוץ
    ובנוסף הוספתי גמבה כתומה… :)

  58. הכנו את המתכון ו…חיסלנו את המחבת וניגבנו הכל עם חלה, אחרי זה לא באמת צריך לשטוף כלים.. תודה מאיה!

  59. האתר שלך מדהים!! פשוט כיף!!! רק שאלה: האם יש/תהיה אפשרות להדפיס את המתכונים/תקציר-שורה תחתונה כפי שראיתי באחד המתכונים? ההסברים המפורטים מהממים פשוט כשאני רוצה להדפיס לי את התכלס כדי להכין אני לא מצליחה

  60. שכחתי את הסוכר ועדין יצא סבבה, אז אם מישהו אוהב חמצמץ ודיאטטי, זה הולך.

  61. היי,
    הכנו את המתכון הפשוט לכמות כפולה של בשר ולא ידענו האם להכפיל את התבלינים לרוטב.
    8 כפות של קארי נראה לנו יותר מידי, התלבטנו ושמנו 6 בסה"כ.
    יחד עם כמות כפולה של יוגורט ו-2 כפות סוכר – הבשר והרוטב יצאו ממש חריפים עם טעם מודגש של אבקתיות.
    האם טעינו עם הוספת כמות הקארי, או כך זה אמור להיות?

    מאיה עונה: אם היה טעם אבקתי, כנראה ששמתם יותר מידי אבקת קארי… בגלל שיוצאת כמות גדולה של רוטב ביחס לבשר, יכול להיות שאפשר להגדיל את כמויות הבשר, אך לא להגדיל משמעותית את כמות הרוטב.

  62. הי
    בדיוק כשהחלטתי לחזור ולספור באדיקות נקודות נפלתי על האתר שלך. אני בכלל פה בגלל הוורדפרס (הוא הוצג בתוך מבחר מקרי של אתרים המבוססים על הכלי) ונשארתי בגלל… טוב זה דיי ברור הוא כל כך יפה ומאיר עיניים ומעורר תיאבון וריור
    אז זרקתי את הנקודון התנפלתי ישר על שלושה מתכונים ומרוב התלהבות הזמנו חברים לסיבוב נוסף ביום למחרת
    ולגופו של עניין – המתכון הזה אחלה. ויש תובנות שנובעות מעשייה כפולה יום אחרי יום:
    עם פרגית הוא יותר עסיסי (וכמובן גם הרבה יותר יקר) אבל גם עם חזה עוף הוא אחלה.
    עם יוגורט עיזים 5% יצא יותר עשיר ומעניין מיוגורט רגיל 3%
    ותוספות קטנות – פטריות מטוגנות וקאשיו שזרקנו פנימה רק הוסיפו פינוק.

    והוא התיידד היטב עם הסלט בטטות ולימון

    בעזרת הרוטב שנשאר אני מתכננת לזכות בתואר בת הזוג של העונה וולהשתמש בו כממרח לסנדוויצים כיפים להתבטטות מול פרק בסדרה רוק 30 מחר בערב…

  63. אוףףףף לא רשום חלב קוקוס ברשימת מצרכים…
    יוגורט עיזים הולך טוב עם קארי למשקיענים או שזה ביג נו נו?

  64. היי מאיה, המתכון נראה מעניין והתמונות מגרות את הדמיון והעין.
    רציתי לדעת אם אפשר, במקום פוד פרוססור, לקצוץ דק דק את כל העשבייה ולאחר מכן להיעזר בממחה ידני להכנת הקארי המושקע יותר?

    מאיה עונה: אין בעייה. רק לקצוץ את הג'ינג'ר היטב כי הבלנדר לא ידע איך לאכול אותו.

  65. מאיה
    קרעת אותי בתאורים שלך..התמונות משגעות, הערב אני יוודא הריגה עם המתכון שלח

  66. יצא מעולה (גירסת העצלנים כמובן, עם יוגורט) עכשיו אני אשב לצפות בסרטונים של חתולים מצחיקים.
    תודה!

  67. אני אנסה עם טופו במקום עוף עוד היום… מה דעתך? הזוי? פשוט בעלי צמחון.

    מאיה עונה: למה לא? נשמע לי סבבה דווקא.

  68. מאיה שאלה קטנה :)
    אפשר לוותר על הרוטב דגים בקארי למשקעינים? או לשים משהו אחר במקום?

    תודה :)

    מאיה עונה: שימי רוטב סויה במקום.

  69. יש לך עוד רעיונות מה לעשות עם קארי ירוק חוץ מעוף-חלבקוקוס? אני מת על הקארי אבל לא מוצא מתכונים יותר מגוונים מאשר השילוב הזה.

  70. מאיה שלום, רציתי לשאול אם אפשר להכין את הגרסה הפשוטה ולחמם אותה יום למחרת במיקרו ? תודה

    מאיה עונה: כן.

  71. השתמשתי בקארי של מגה ושמתי בדיוק את הכמות שכתוב… כבר בזמן ההכנה קצת נחנקתי כשהתבלין פיזר ענן בבית.
    אחכ כשאכלנו אני ובעלי בקושי הצלחנו להתמודד עם רמות החריפות (אני ויתרתי, הוא ניסה ובכה).
    fail :(

    מאיה עונה: מחית קארי, מניחה? המחית סופר חריפה, כפי שהזהרתי.

  72. הכנתי את הגרסה למתחילים עם מחית קארי וחלב קוקוס (מטעמי כשרות).
    הוספתי גם תרד שצבע הכל בירוק ופי 3 בערך מכמות הקארי במתכון (אוהבים חריף). יצא מעולה וקטפתי המון מחמאות..

  73. אז ככה. המתכון חוגג אצלנו שעות נוספות… כל פעם שאין לי רעיון/זמן/יותר מדי דברים במקרר אני מכינה את העוף וכל פעם אני ובעלי מופתעים מחדש מכמה שזה טעים ("אני רוצה מזה כל יום!" כך נאמר לי). ועוד דבר קטן. החלטתי יום אחד להכין מתכון הודי אמיתי ( עם כל הכבוד לאבקת קארי של הסופר) אז חיפשתי אחר מתכון לצ'יקן טיקה מאסאלה ועקבתי אחר כל הפרטים. יום שלם לקח לי לקנות את כל המרכיבים ומשלושה מקומות שונים (עקבתי אחר הכל, זעפרן , פאפאיה, גאראם מאסאלה ) לקח לי המווון זמן להכין הכל ולסדר לפני ההכנה. נו ומה יצא?? המתכון הזה זלך טעים פי מיליון ולא דורש מרכיבים מיוחדים או יותר מרבע שעה הכנה. אז תודה לך מאיה :)

    מאיה עונה: יאי!!!!!! גם אני שקלתי לנסות לעשות כזה דבר, אז חסכת לי :)

  74. היי!
    אחרי שהגרנו ריר על התמונות החלטנו לאזור אומץ ולהכין את גרסת היוגורט עם קארי צהוב, ועד עכשיו אנחנו בהלם מכמה שהיה טעים! :-)
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10205607343401641&set=pcb.10205607347401741&type=1&theater
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10205607342801626&set=pcb.10205607347401741&type=1&permPage=1

  75. טעים אש!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  76. עשיתי עם משחת קארי ירוק איכותית שקנו לי בתאילנד ועם יוגורט. הכנתי את זה עם אטריות אורז אדום שמזמן קניתי ולא ידעתי מה לעשות איתן.
    יצא יאם לגמרי!!! המון תודה!

  77. ואי נראה מעולה! מזל שמיר עושים קניות וזה הדבר הבא ברשימת ההכנה!
    ועכשיו לשאלה… האם אפשר להקפיא מחית קארי ולהשתמש בפעמים הבאות??

    מאיה עונה: אין צורך להקפיא אפילו! מחית קארי נשמרת מעולה בטמפ' החדר

  78. מדהים, מדהים,מדהים ,נפלא ומרגש ,שמחה שהכרתי את האתר שלך
    ותודה…
    אין על האתר שלך ועל המתכונים שלך
    הכנתי כבר מהמתכונים שלך וזה עושה חשק לרוץ למטבח , לצערי אין את כל המתכונים וכפי שאת רואה גם השעה לא מאפשרת:)

  79. אין ספק שאני הולכת להכין את זה וגם את הקראמבל שזיפים
    וגם את המוס שוקולד שלך:)

  80. מתכון נהדר, תודה!

  81. שאלה, אפשר להשתמש ביוגורט לבן 3% של אקטיביה? (זה מה שיש פה כרגע במקרר…)
    תודה :)) נראה אש

    מאיה עונה: כן. רק לשמור שלא ירתח ויתפרק!

  82. היי מאיה, יש לי כרעיים של עוף ואבקת קארי.
    איך אפשר להכין את זה? האם להכין את העוף בתנור ואז לשלב עם האבקה והבצל? או שעדיף להכין במחבת ואז להכניס לתנור כדי שהעוף יהיה מוכן?

  83. אם בכל זאת אני מכינה ממשחת קארי ירוק קנויה, מה כמות המשחה ל400 גרם חזה עוף בבקשה?

    מאיה עונה: לא כל כך משתמשת במחית קארי כי זה חריף לי!! מניחה שכל דבר בין כפית גדושה לכף גדושה, תלוי כמה חריף את אוהבת.



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!