פנה קוטה למאותגרי ג'לטין

נחשב אצלי: מתוק ומושחת


אני לא כזה מתחברת לפיאסקו המיופיף של שבועות (שאת לג בעומר, האח המכוער והמסריח שלו, כולם אוהבים לשנוא ואני סתם אוהבת). עם זאת, השנה החלטתי לשתף פעולה עם ההמון ולא רק לתת לכם מתכון מגניב שישנה את חייכם מקצה לקצה (הו, כן!), אלא גם לחגוג את שבועות בסטייל עם פרוייקט משולש חגיגי בשיתוף שני בלוגים שאני מאוד אוהבת: "מתכוניישן" (של הצלמת דנייה ויינר והסטייליסטית דיאנה לינדר) ו-home in style של רוני דה ליידה, כוהנת הסטיילינג. נפגשנו ארבעתנו ביום אביבי נאה כדי לבשל, לצלם, להחליף מתכונים, ובעיקר לגנוב לרוני המון כלים יפים מהארון. ומה אתם מרוויחים? מתכון לפנה קוטה שלא צריך להמיס בשבילה ג'לטין ואפשר להכין עם עיניים עצומות וידיים קשורות (בערך), מרשם לבניצה – פשטידה מהממת של גבינות עסיסיות, תרד ופילו פריך (זה קל, אל תפחדו), ואת המתכון הסודי של אמא של רוני לעלי גפן ממולאים עם רוטב יוגורט פיגוזי.

את המנות הכנו וצילמנו אצל רוני בבית, בצור משה. רוני שלפה מהארון את הקולקציות המהממות שהיא מייבאת מחו"ל, דיאנה הביאה ארגז עצום מלא בכלים יפהפיים שליקטה במסעותייה בחו"ל, ודניה ואני הבאנו מצלמות וציוד.

מיותר לציין שהפנה קוטה הצנועה שלי, ברגע שעברה לידי המקצוענים, הפכה לסוג של דוגמנית על. לא כך?

המתכון שלי – פנה קוטה עם מרכיב סודי
פוביית הג'לטין שלי התחילה בתיכון, אחרי שהכנתי פנה קוטה ל-10 חברות. כל הג'לטין שקע לתחתית בגושים גדולים ומביכים, ומלמעלה נשארה בלילה נוזלית של שמנת וסוכר. על הפובייה הזו כבר התגברתי, למעשה, בעיקר בזכות עוגת מוס הלימון המופלאה של אורנה ואלה. אבל זה די ברור שהרבה אנשים עדיין מפחדים (ודי בצדק!) ובגלל זה מונעים מעצמם שלל יפה של תענוגות קולינריים. לא עוד! אז מקום להרעיף עליכם דגשים ועצות וטריקים ותמונות (כמו שעשיתי במתכון שרבט התפוזים, שהכיל ג'לטין), ישבתי וחשבתי איזה מוצר סופרמרקט נגיש מכיל ג'לטין ויכול לשמש אותנו פה. ואז גיליתי אחד, בדקתי אותו, וגיליתי שהוא מושלם. תוכלו לנחש מהו? רמז: הוא קשור לחג שאני הכי אוהבת. הכמות: בין 5 ל-8 מנות.

  • 1 חבילה גדולה מרשמלו לבן (לא בטעמים) – 180 גרם
  • 3 שקיות שמנת מתוקה 30% ומעלה (סה"כ 750 מ"ל)
  • 1 כפית תמצית וניל או מקל

עלות משוערת:

28 שקלים

עבודה נטו:

15 דקות

ההכנה

ניחשתם נכון. כל הטררם הזה התחיל עם ערימה של חבילות מרשמלו שנשארו מל"ג בעומר. נזכרתי בטריק גאוני שראיתי בווידאו פעם, על שימוש במרשמלו לייצוב קצפת, ואז המוח התחיל לעבוד שעות נוספות: למה רק מרשמלו אחד ולא הרבה? חיש קל, היפ הופ, הושלכו לקערה מרשמלואים בצירוף מזיגה נדיבה של שמנת מתוקה ונזרקו למיקרוגל לבילוי זריז. התקבל סוג של גנאש מרשמלו. הוספתי גרגרי וניל, מזגתי לכוסות שלחתי למקרר והתפללתי. ואז המשיך המוח לעבוד: "איזו תגלית מסעירה, מאיה! אם זה יעבוד, זה יעורר סערה בעולם הקולינריה! מה אי אפשר להכין מזה?! מוס סלמון עם מרשמלו! בוואריה ממרשמלו! עוגת מוס ממרשמלו! אין סוף לחדווה ולששון!". הפנה קוטה יצאה מעולה, חלקלקה, עשירה וקרמית. אף אחד שטעם (למעט אחד חד אבחנה) לא הצליח להבחין בזיוף המוצלח.

אחרי שקיבלתי את אישורם של כמה פודיז רציניים, החלטתי שזהו, הגיע הזמן לחשוף את זה לאוויר העולם. ולפני שתתחילו לראות מתכוני פטנט עם מרשמלו מבצבצים בבכל מקום, תזכרו איפה ראיתם את זה קודם.

מעצב שופרסל יקר: מה לעזאזל עבר לך בראש כששמת את הצילום הזה על האריזה? just saying. למרות העצם הפאלי על האריזה, אני הכי ממליצה על המרשמלו של שופרסל כי הוא הכי לבן, והכי זול (5.5 שקלים בשופרסל דיל/ביג).

רק שלושה מרכיבים פשוטים – אז שיהיו טובים. מה זה מרשמלו מאיכות טובה? אחד אורגני כזה שגדל בפרדס גלילי ללא ריסוס ובהדברה טבעית, ונקטף מהעץ (בסבלנות ואהבה) בבוקר ההכנה? לא ממש. אבל עדיף שזה יהיה מרשמלו לבן ולא ורוד או צהוב, או בטעמים זוהרים של בננה ושאר פיכסות. קיצור הדרך הערמומי עובד רק אם התוצאה תישאר לבנה ואצילית כמו במקור, בלי צבעים מוזרים, ובלי טעמי לוואי של תוספים מלאכותיים. אל דאגה, את הטעם "המרשמלואי" הבסיסי השמנת מסתירה היטב. אבל אם הוסיפו לו תמציות טעם אקזוטיות, עדיף לוותר. על כאלה דברים אני לא לוקחת אחריות כאן.

בדקתי, ורוב חבילות המרשמלו בארץ הן בדיוק 180 גר'. למזלנו, הכמות הזו מספיקה בדיוק כדי לייצב 3 כוסות של שמנת מתוקה לכדי שלמות פנה-קוטאית רכה וקרמית למהדרין.

רוצים גרגרי וניל שחורים יפים? לכו על מקל וניל. אין מקל? השתמשו בתמצית וניל פשוטה, יוצא גם טעים מאוד (בדוק). את מקלות הוניל שלי קניתי לפי משקל לפני 4 שנים בחנות מעולה ב-ebay, וכשרציתי לחדש את המלאי עכשיו הם לא הסכימו לשלוח לי לישראל. בעל החנות כתב לי באימייל שאחת מכל שלוש חבילות שהוא שולח הולכת כאן לאיבוד, והם הפסיקו למכור לישראל. לשם השוואה, כתב ברוס, בעל החנות, במדינה עם הסטטיסטיקה הכי קרובה לכך הולכת לאיבוד חבילה אחת מתוך 50. לתשומת ליבך, מנכ"ל דואר ישראל. אני בינתיים חיה על האספקה הדלה שנותרה לי, ומקווה לנס משמיים שיפיל עלי קילו של מקלות חדשים מתישהו.

שמים בקערה חסינת חום (כזו שאפשר לדחוף למיקרוגל, יענו, לא ממתכת) את כל המרשמלו (לא צריך להפריד אותם אם הם נדבקים אחד לשני), ושופכים מעליו את כל השמנת המתוקה – 3 קרטוניות של 250 מ"ל כל אחת, או סה"כ 750 מ"ל. אם אין לכם מיקרוגל – שימו את כל המרכיבים בסיר במקום בקערה ופשוט בשלו את זה על אש קטנה עד שהכל מתמוסס, תוך כדי טריפה.

לא, זה לא מתכון דל שומן. אבל יש שתי הצעות לצמצום כמות הקלוריות בסוף הפוסט, אם אתם בקטע.

לוקחים את הקערה עם השמנת והמרשמלו ככה כמו שהיא (אין צורך לערבב, ועוד לא מוסיפים את הוניל עדיין) ודוחפים למיקרוגל ל-2 דקות על עוצמה מקסימלית. כאמור, אם אין מיקרוגל או שלא מתחשק, אפשר לחמם את הכל ביחד בסיר בינוני על אש קטנה ולטרוף מידי פעם, עד שמתמוסס.

השמנת תתחמם והמרשמלו יתרכך וקצת יתנפח. מוציאים ומערבבים טוב טוב כדי שהמרשמלו יתחיל להתמוסס אל תוך השמנת.

מערבבים דקה אחת שלמה, וממש מועכים את המרשמלואים עם המטרפה כדי לשבור אותם ולמוסס אותם. אפשר לעשות את הפעולה הזו גם עם מזלג או כף עץ, אבל זה ייקח יותר זמן. מטרפה היא הכלי הכי יעיל לביצוע המשימה.

אחרי שהמרשמלואים התמוססו טוב אבל לא התפרקו לגמרי, מחזירים למיקרוגל לעוד דקה של בישול. מוציאים ומערבבים שוב, עד שכל המרשמלו מתמוסס ונוצרת בלילה חלקה, צחורה, בלי גושים קטנים של מרשמלו, ועם קצת קצף למעלה. שימו לב לא לחמם את המרשמלו מעבר לדרוש כדי למוסס את הגושים, כי חימום יתר הורס ג'לטין.

אם אתם רואים גושים קטנים של מרשמלו שעדיין צפים אתם חייבים למוסס אותם היטב, כדי שלא יישאר כל זכר לקיצור הערמומי שלכם. תזכרו – מבחינת כולם זוהי פנה-קוטה תקנית לחלוטין, ואסור שאפילו יחשדו שמישהו זייף פה משהו.

אחרי בערך 3 דקות של ערבוב וסיכול ממוקד של גושי מרשמלו, קיבלנו סוג של גנאש מרשמלו. שהוא טעים מאוד בפני עצמו (תנסו לא לשתות אותו סתם ככה, כי לא תוכלו להפסיק). כל מה שנותר לעשות זה להוסיף פנימה את הוניל ולחלק אותו בין כוסות (אם השתמשתם במקל וניל, מומלץ להגיש בכוסות שקופות, כדי שיראו את הנקודות היפות).

שווה מאוד להשקיע במקל וניל אמיתי כאן (מחירו, כאמור, 10 שקלים בחנויות מתמחות, אם אין לכם סרסור ווירטואלי). שימו לב שהמקל שאתם קונים גמיש, מבריק ועסיסי, אחרת זה אומר שהוא ישן.

להוצאת הגרגרים פשוט חוצים את המקל לשניים עם סכין קטנה חדה ושפיצית, ומכל חצי "מסיעים" את הסכין לרוחב הבפנוכו שלו, כדי לגרד החוצה את כל הזהב השחור הזה.

אם רוצים, אפשר להוסיף בנוסף לגרגרי הוניל גם את מקל הוניל עצמו לתערובת השמנת והמרשמלו, ולתת להם להצטנן ביחד על השיש, כדי להוציא עוד יותר טעמים מתרמיל הוניל (גם בתרמיל עצמו יש המון טעם, לא רק בגרגרים).

אל דאגה, התערובת יכולה לשבת לפחות שעתיים בטמפ' החדר לפני שהיא מתחילה להסמיך. רוב ההתייצבות נעשית רק במקרר.

כמות המנות כאן תלויה בגודל המנות. אם תשתמשו בכוסות חמודות וקטנות, זה יכול להספיק גם ל-8 מנות ואפילו יותר. אם רוצים מנות יפות וגדולות, זה יספיק לבערך חמש.

אם רוצים למזוג לתוך הכוסות בלי לעשות הרבה בלגאן מסביב, אני ממליצה ללכלך עוד כלי עם פיית מזיגה (נניח קנקן), או להשתמש במצקת או כוס מדידה עם ידית כדי להעביר כמויות מדודות של הבלילה בלי שיישפך יותר מידי בצדדים.

תוקעים את הכוסות עם הבלילה במקרר למשך 4 שעות לפחות, כדי שהפנה קוטה תתקרר ותתייצב היטב. אם הפנה-קוטה לא מספיק יציבה, יש לה מרקם של מעדן חלב – ראו הוזהרתם. תנו לה את הזמן והכבוד שלה, כדי שתקבלו מעדן מלכותי כמו שמגיע לכם.

אם אין לכם זמן לחכות, בין 30 ל-60 דקות בפריזר גם מספיקים כדי לייצב את הפנה-קוטה, תלוי כמה הכלי שלכם רחב וכמה הרבה מזגתם לתוכו. רק אל תשכחו אותה בפריזר ליותר מזה, כי היא תקפא (אפשר להפשיר אותה במקרר ללא נזק). מגישים את הפנה קוטה קרה קרה ישירות מהמקרר, כי אם ממש חם בחוץ, היא עלולה להתרכך בטמפ' החדר ולהפוך לכמעט נוזלית (במקרר היא תתקשה שוב). הפנה קוטה מחזיקה היטב במקרר למשך שבוע. אם תכסו אותה טוב, היא יכולה גם להחזיק יותר.

גרסה קלילה ומוסית יותר
רוצים למתוח את הכמויות כדי שהקינוח יספיק ליותר מנות מאותם מינונים בדיוק? ממיסים את המרשמלו במיקרוגל רק עם שקית אחת של שמנת מתוקה (במקום שלוש). בוחשים את התערובת כרגיל עד שהיא חלקה לגמרי ומניחים לה להצטנן לטמפ' החדר (אל דאגה, היא לא תתקשה עדיין). כשהתערובת סיימה להצטנן, מקציפים את שתי השקיות הנותרות של השמנת המתוקה לקצפת יציבה יחד עם הוניל (שימו לב, שמנת מתוקה מקציפה מהר יותר אם היא ממש קרה. אז אתם יכולים לתקוע אותה בפריזר ל-10 דקות וזה יעזור. לא מעבר, כי היא קופאת בטיל). כשהקצפת מוכנה, מזרזפים את תערובת המרשמלו הפושרת פנימה לקערה וממשיכים להקציף ל-30 שניות עד שהכל מתאחד למוס יציב ואיתן. שלא תעיזו לזרזף פנימה תערובת מרשמלו חמה או אפילו חמימה, כי זה יגרום לכל הקצפת היפה שלכם לקרוס. מחלקים את המוס בין הכוסות ומצננים לכמה שעות. המרקם מתקבל הרבה פחות קרמי מהפנה קוטה והרבה יותר דומה למוס. היתרון הוא שעכשיו זה יספיק ל-10 עד 12 מנות, כי יש לנו הרבה יותר נפח בתערובת, וכל מנה כוללת פחות קלוריות כי יש בה יותר נפח בפחות משקל (למה? כי מאותם מרכיבים בדיוק קיבלנו פי שתיים מנות, ובכל מנה של מוס יש פחות קלוריות מאשר מנה של פנה קוטה דחוסה וקרמית).

רוצים לחסוך בשומן וקלוריות?

החליפו שליש מהשמנת המתוקה (כוס אחת) בחלב רגיל. זה תקף גם לגרסה המוסית וגם לפנה-קוטה הרגילה. התוצאה טיפה פחות עשירה, אבל עדיין טעימה ומשכנעת לגמרי. שלא תעיזו להכין רק מחלב, כי יוצא מרקם של דני וניל (ניסיתי, אלא מה?).

בגלגול הראשון של המתכון הזה הוספתי פנימה גם שמנת חמוצה (ניסיתי להגיע לתוצאה אחרת לגמרי – בכלל לא פנה קוטה. לא, אתם לא רשאים לדעת מה), והתקבל מרקם מוס-גבינתי שכזה. אני שומרת לעצמי את הזכות להמשיך עם הניסיונות וכשאגיע למשהו טוב, אדווח.

גיוונים – כי למה להשאיר משהו פשוט וקל?

רוצים פנה קוטה קפוצ'ינו? הוסיפו 2 כפות גדושות שטוחות של אבקת קפה נמס (נניח טסטר'ז צ'ויס) לתוך תערובת השמנת החמה וטרפו היטב כדי שהקפה יתמוסס. חלקו למנות. אם הקפה לא מתמוסס כמו שצריך, חממו את התערובת קצת במיקרוגל. בבקשה אל תשאירו גושים של אבקת קפה בפנים, זה לא טעים. מגישים עם קצפת מלמעלה ופידור קל של קקאו.
רוצים פנה קוטה לוונדר? הוסיפו 2 כפות גדושות של פרחי לוונדר מיובשים לתערובת השמנת החמה וטרפו היטב. תנו לתערובת לשבת כחצי שעה בטמפ' החדר לספיגת טעמים. סננו החוצה את פרחי הלוונדר וחלקו למנות.
רוצים הגשה משודרגת? חתכו נקטרינה בשלה ויפה לקוביות קטנות והגישו למעלה (אין צורך בסוכר או לימון, הנקטרינה העסיסית מושלמת עם הפנה קוטה כמו שהיא). אפשר גם לקצוץ נענע ולערבב עם הנקטרינה.

פינת התכל'ס
מניחים בקערה שקית גדולה מרשמלו (180 גר') יחד עם 3 שקיות שמנת מתוקה (סה"כ 750 מ"ל). מחממים 2 דקות במיקרוגל. אם לא רוצים מיקרוגל, אפשר להמיס את הכל ביחד בסיר על אש קטנה. מערבבים עד שהמרשמלו מתמוסס לחלוטין ואין גושים. אם צריך, מחממים עוד דקה במיקרוגל. נזהרים מחימום יתר, שיהרוס את הג'לטין. מוסיפים 1 כפית תמצית וניל (או גרגרים ממקל וניל אחד). מחלקים בין כוסות אישיות ומצננים לפחות 4 שעות לייצוב. מגישים ישירות מהמקרר.

עוד דברים טעימים לשבועות:
לביבות גבינה מעולות.
עוגת גבינה בצק עוגיות – מפילה כל אחד, באחריות. אפילו קרין גורן השתכנעה.
טארט גבינה ותותים בזיגוג יין, חגיגי ומפואר.
קיש ארבעת הבצלים – או רק שלושה? אל תתקטננו…
עוגת גבינה של טלי – הכי קלה, הכי זריזה, הכי טובה, נקודה.
ריקוטה ביתית – זול יותר וטעים יותר מריקוטה קנויה.
גבינת שמנת ביתית – כנ"ל. מעולה גם לעוגת גבינה, וזולה יותר מנפוליאון.
קאפקייקס שוקולד גבינה – סביר להניח שיש לכם כבר את כל המרכיבים.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




114 תגובות בינתיים:

  1. […] מאפה בלקני מבצק פילו במילוי גבינות ותרד, וקינוח הורס: פנה קוטה מרשמלואית למאותגרי ג'לטין של מאיה מבצק אלים (וכמובן […]

  2. […] טעים…אחרי שתקראו את הפוסט שלנו תוכלו להמשיך לקרא על פנקוטה למאותגרי ג'לטין אצל מאיה ועלי גפן ממולאים אצל […]

  3. ענק. מת לנסות כבר… אבל אני תקוע בעבודה…

    מאיה: רוצה לצאת תותח? תכין בעבודה במיקרוגל. תקפוץ לסופר להביא מרכיבים ותכין חצי כמות. עד הפסקת הקפה של ארבע יש לך קינוח.

  4. המממ… שילושים קדושים אני אוהבת.
    השילוב בין שלושת הבלוגים האהובים עליי הוכיח עצמו כמנצח.
    אין כמו 'לוק אנד פיל' שכזה.
    שאפו !!
    את הפנה קוטה שלי אמשיך להכין כפי שאני רגילה (אני לא מאותגרת ג'לטין), אבל לפוזט הזה אחזור שוב ושוב כדי להתמוגג מהיופי הצרוף.
    שאפו לכולכן !!!
    חיבוק גדול גדול.
    אריאלה

  5. רעיון מבריק! מה עושה מי שאין לו מיקרוגל?

    מאיה עונה: ממיס בסיר על אש נמוכה. מוסיף את תמצית הוניל רק אחרי ההסרה מהאש.

  6. רעיון גאוני!! פשוט וקל.
    אהבתי!!
    ושאפו על השילוש :-)

  7. לי אמנם מעולם לא קרו תקלות-ג'לטין (בניגוד לתקלות אחרות שקורות לי כל הזמן), אבל המתכון הזה נשמע מספיק מסקרן בשביל לבדוק אותו.
    לגבי האריזה של שופרסל: את לא יכולה להיות יותר צודקת. כנראה שלמעצב יש תסביך פאלוס רציני, אחרת אין שום דרך להצדיק את מה שקורה שם.

  8. את גאונה!!
    עכשיו אני שוקלת להוסיף את זה כקינוח נוסף בשבועות.
    אני אזכה בהערצת המשפחה ללא ספק

  9. למרות שאני לא מאותגר ג'לטין (היו לי כמה פאשלות, אבל אין דבר שאי אפשר לטפל בו עם מכות חשמל, פסיכיאטר טוב וחומרים כימיים מאוד חזקים), נראה לי גאוני לחלוטין – רק חבל לי לגמרי שהטעם המרשמלואי נעלם לו… נראה לי דווקא שיכול להיות מגניב פנה קוטה בטעם מרשמלו, לא?

    אבל בלי קשר – את גאון. נראה רעיון מעולהלה!

    מאיה עונה: הטעם לא הולך לאיבוד לגמרי, אבל הוא מאוד מאוד עדין. חדי-אבחנה יכולים לשים לב אליו, אבל אם לא תגיד להם במפורש רוב האנשים לא יצליחו לעלות על זה.

  10. הבלוג הזה הוא אחד השווים אם לא ה_
    אני יושבת בעבודה, בכלל לא בטוח שאכין את המתכון הזה ובטח לא היום. אבל קוראת בשקיקה, המיצים עובדים, בלוטות הרוק משתוללות ואם הייתי כלב, בטח כבר היה נוזל לי ריר.
    כל פוסט הוא חגיגה לכל החושים. תמונות מעולות, מתכונים מפתים והסברים מפורטים וברורים וכייפיים לקריאה.
    ובנוסף, פירוט העלות הכספית והזמן והתחליפים האפשריים ממש ממש מועילים ומבורכים.
    הקיצר, מאיה, כבר כתבתי לך מלא ואת רק משתדרגת עם הזמן.
    כל הכבוד ובהצלחה ורק תמשיכי!

  11. אוף איתך!
    את לא תאמיני אבל יש לי מתכון שהמצאתי שהמרשמלו מחליף ביצים, וממש רציתי לפרסם אותו בקרוב אבל השגת אותי :P

    נראה מעולה ומסוגנן!
    great minds think alike

  12. תודה! מתכון מדליק!
    רוצה להכין לילדים בגן לכבוד החג אבל הכמויות יספיקו? ומה עושה מי שאין לו מיקרוגל?

  13. אני לא חושב שזו רמאות. מרשמלו זה פשוט ג'לטין וסוכר, ואינו דורש את הסיבוך של ג'לטין בדרך כלל.
    מה הסיכויים שזה יעבוד עם מרשמלו נטול ג'לטין (צמחונים וכו)?

    מאיה עונה: חקרתי את הנושא הזה כי ניסיתי להרכיב גם גרסה טבעונית. נוכחתי לדעת שמאוד מאוד קשה להשיג מרשמלו צמחי באופן כללי ובארץ במיוחד (צמחי = מבוסס אגר אגר). אם אתה משיג, לדעתי זה יעבוד. בכל מקרה נשמח לדיווח גם לגבי איפה אפשר להשיג מרשמלו צמחי.

  14. את פשוט גאונה!

  15. מתכון מדהים. אהבתי מאוד.
    איך אפשר לעשות פרווה?

    מאיה עונה: אי אפשר. זה כמו לנסות להכין גבינה פרווה.

  16. היי מאיה.
    אני מתה על המתכונים שלך, כל מתכון חדש אני ישר רצה לנסות…
    מה לגבי הרוטב תותים הזה שנראה מעולה?(בתמונה הראשונה…) נראה מגרה מידיי בשביל לא להוסיף גם אותו מעל…
    תודה וחג שמח.

    מאיה עונה: אם את מצליחה להשיג תותים (זה ממש הימים האחרונים של העונה), תטחני אותם עם טיפונת סוכר ומיץ לימון ותקבלי רוטב נפלא. אם את רוצה שהוא יהיה חלק וקטיפתי במיוחד, העבירי אותו במסננת לפני-כן.

  17. קרין גורן השתכנעה? נשמע שהיא ממש גנבה את המתכון וטענה שזה שלה. היא אפילו לא הזכירה אותך!!! לא יפה בכלל.

  18. איזה אתר מקסים וגם המתכון :) תודה רבה!!! נתת לי גם כמה רעיונות עכשיו :)

  19. טוב, את סוג של גאון קולינארי. הרווחת את זה ביושר ולו רק בגלל הפטנט הזה :-)
    מיותר לציין שנראה מעולה (במיוחד גרסת הקפוצ'ינו). והסטיילינג של דיאנה, הצילום של דניה והכלים המהממים עושים את כל הסיפור לשווה במיוחד.
    חג שמח!

  20. הנה רעיון שניסיתי ועובד מצויין
    שקית מרשמלו, 250מל שמנת מתוקה, 4-5 כפיות סוכר קריסטל, חצי כוס אבקת חלב יבש (מה ששמים בקפה כשאין חלב אמיתי), מחממים במיקרו ל2 דקות מחכים 10-12 שניות ושוב מחממים ל2 דקות, התוצאה היא עיסה גושית ומעניינת, כמו גומי לפני שהתקשה, מרדדים את העיסה ומכסים בעזרתה עוגה שהוכנה מבעוד מועד (במקום מרציפן).

    התוצאות תמיד מעניינות וטעימות (אם כי יותר מידי מתוקות לטעמי, שונא מרשמלו יחיה! D: )

    תודה על הפוסט הנהדר!

  21. פוסט יפה גאוני וקורע!!!!! אחלה טריק להרשמת והולכת שולל של אורחים תמימים

  22. מאיה, את מהממת.

  23. תשמעי, כשראיתי את "אפילו קרין גורן השתכנעה" הבנתי כמה אצילה את. גם צחקתי בקול רם וגם עשית כאן "מחווה" בהפוך על הפוך.
    כשראיתי את הפוסט שלה והקישור בפייסבוק כעסתי כאילו אני מכירה אותך אישית וביחד כתבנו את המתכון המקורי והנה גנבו לנו. משלא הגבת לדברים בדיון על כך בפייסבוק (הגבת בנימוס) תהיתי ביני לבין עצמי…
    והנה היום זה הגיע – התיחסותך המעודנת אך המשעשעת מאוד לנושא הוציאה אותך ענקית.
    שאפו.

  24. בעניין מקלות הוניל שלך: את יכולה להזמין מאי ביי לשירות "כתובת פיקטיבית" בארה"ב כמו mustop ודומיהם. אני לא יודעת כמה זול יותר זה יצא לך (אם תזמיני יחד עם עוד דברים מאותה חנות כנראה שזה ישתלם) – אבל לפחות זה יגיע לארץ. או שתזמיני חבילה ממש גדולה עם הרבה אנשים שיחלקו את עלות המשלוח.
    האמת היא שאני מתפלאת שנתנו לחבילה להכנס בפעם הראשונה לארץ, כי מקלות וניל הם לא כמו פירות יבשים, הם עדיין "חיים" יחסית ונראה לי שזה נכלל באיסור להכניס פירות וירקות לארץ (עפ"י משרד החקלאות. מחשש להדבקה של מחלות צמחים).

  25. אה, ואגב, הכנתי היום מקרונים לפי המתכון שלך ויצאו מאמם (חוץ מהעובדה שאני לא יודעת לזלף. עצוב אך נכון). מילאתי במסקרופה עם וניל (אין תותים נורמליים כבר) ובלמון-קרד קנוי. מה שכן, הם יצאו נורא כתומים. זה משונה מאוד. מצד שני, אין להם מרקם של אפיית יתר אז נראה לי שזה אשמת החלבון+שקדים+אבקת סוכר.

  26. כמה FINESSE במאיה אחת. היא צריכה לשלוח לך תמלוגים (:

  27. בתמונה הראשונה הפנקוטה עם ציפוי אדום ושווה. מה זה!!!!

  28. רעיון מעולה, נראה לך שיש מצב לתת לזה טוויסט לימוני או שלא מתאים?
    כולי קנאה על איחודי הבלוגים… מתי תעשי תחרות שהפרס שלה יהיה לעשות יחד איתך פוסט?? אם את עושה אני הראשונה להצטרף.

    חג שמח,
    ענת

  29. נראה פשוט מעולה!
    היום בדיוק הכנתי את העוגת גבינה של טלי בפעם המאה.
    יש לי שאלה קטנה שלא קשורה לפוסט:
    רציתי לדעת אם אולי יש לך מתכון טוב לעוגיות ללא סוכר(או לפחות עם מעט מאוד סוכר).
    תודה

  30. הי מאיה
    חפשי מקלות וניל באי ביי בקישור הזה:
    http://shop.ebay.com/i.html?LH_BIN=1&_kw=vanilla%20beans&_clu=2&_fcid=100&_localstpos=&_sop=15&_stpos=&gbr=1
    מופיעים בחיפוש תחת vanilla beans

  31. תודה רבה על המתכון. לדעתי קארין גורן פשוט העתיקה את המתכון שלה. חוצפה שאין כדוגמתה.

  32. וואו. עושה חשק לגמרי. נראה לי שאכין לשבועות ואעלף את כולם. את פשוט מעולה. תודה.

  33. איך שמרת על המקלות טריים למשך ארבע שנים?? אני לא יודעת אם זה אחסון לקוי או איכות המקלות אבל למזלי הרע תוך מספר חודשים התייבשו לי כמעט כולם. אשמח לעצת מומחה.. 

    מאיה עונה: צרות של עשירים, הא?? לוקחים קבוצות קבוצות של 15-20 ומגלגלים אותם בלפחות 5 שכבות של ניילון נצמד כל אחד. את הכל מחזירים לשקית המקורית של מקלות הוניל ואותה שמים בתוך שקית זיפלוק. שומרים בתוך ארון סגור, מוצל, וקריר. בכל פעם שולפים החוצה רק חבילה אחת ומשאירים אותה עטופה בין שימוש לשימוש בניילון הנצמד, וגם אותה בתוך זיפלוק משלה. אסור לשמור את המקלות במקרר או במקפיא כי זה מייבש אותם. ככה החזיקו לי 4 שנים. מכל המקלות המשומשים הכנתי ליטרים על גבי ליטרים של תמצית וניל.

  34. היי, אני רוצה להכין את הקינוח הנפלא הזה לכ-13 אנשים (ערב שבועות). פי כמה כדאי להכפיל את המתכון בשביל זה (1.5, 2)?
    וגם, איפה קונים מקלות וניל?

    תודה :).

    מאיה עונה: הייתי מכינה פי שתיים כמות. מקלות ווניל אפשר להשיג בחנויות מתמחות (כמו 4שף), ולפעמים גם בדוכנים או בוטקאים מאובזרים בשווקים, או בשוק לווינסקי.

  35. כבר קניתי הכל (היה ממש קשה:), הולכת להתגבר על שנאת המרשמלו שלי ולנסות.

    איך את מכינה תמצית וניל? ניסיתי ונראה לי משהו השתבש כי יש לי המון וודקה וניל.

  36. ברור לך שהבעיה היא לא בדואר ישראל. לא הם מאבדים את החבילות (רמז: הישראלים המתוחכמים שמרגישים שדפקו את אגד)
    נתקלתי בכמה וכמה חברות שלא שולחות לישראל, או שולחות בדואר רשום בלבד (מה שמקפיץ את המחיר בעשרות עוד מאות אחוזים) בגלל שחבילות לא מגיעות ליעדן.

  37. נראה מעולה!!
    אני אכין בטוח לחג.
    אפשר מתכון לשכבת התותים למעלה? אם זה באמת תותים…?

  38. קיוויתי למתכון בלי ג'לטין מדגים :(
    בכל אופן, יפה כרגיל

  39. היי במקום להוסיף גלטין את פשוט משתמשת בגלטין שקיים במרשמלו … כך שהשם "ללא גלטין" זה לא ממש ללא גלטין /:

    מאיה עונה: השם הוא "למאותגרי ג'לטין". תודי שזה הרבה יותר קל מלהשרות, להמיס, לערבב, ולהחזיק אצבעות. לגבי טבעונות / כשרות – אין לי איך לעזור בנושא. ג'לטין תמיד היה ותמיד יהיה מוצר מן החי.

  40. הלו מאיה! קודם כל, היות ואני תמיד מבקרת שקטה וזו הפעם הראשונה שלי בתגובות רציתי לומר שבצק אלים הוא הבלוג האהוב עליי ושהיצירתיות שנשפכת ממך גורמת לי לרוץ בכל עדכון למטבח ולנסות דברים, גם אם אני קצת מבלפת במתכונים:)
    יש לי שאלה מאתגרת בשבילך, את חושבת שזה יעבוד עם ממרח מרשמלו (fluff)? לפני כמה זמן קניתי צנצנת בשביל מתכון שהסתבר כגרוע במיוחד ועכשיו זה סתם שוכב שם בארון ופשוט לא מוצלח מספיק בשביל להכנס לי לסנדויץ'..

    מאיה עונה: לצערי הרב אין לי בכלל ניסיון עם FLUFF, אז אני לא יכולה להגיד לך אם זה יעבוד. אבל הייתי ממליצה לך לנצל את הפלאפ לשימושים יותר מעניינים, נניח להכין איתו פאדג' (חפשי בגוגל).

  41. מדהימה!

  42. אחרי שראיתי בפייסבוק את הלינק לאתר של קרין גורן, מאד כעסתי, וגם עכשיו צחקקתי, כשקראתי את ההערה: "ולפני שתתחילו לראות מתכוני פטנט עם מרשמלו מבצבצים בבכל מקום, תזכרו איפה ראיתם את זה קודם."
    זה נראה נפלא, ולי זה דווקא נשמע מאד מגניב בתור גנאש מרמשלו מוקצף לציפוי עוגת וקאפקייקס P: מה שבטוח זה ינוסה בקרוב.
    תודה מאיה D:

    מאיה עונה: חייבת להזהיר שגנאש המרשמלו לא עובר הקצפה טוב. הוא דליל מידי מכדי לתפוס נפח בטמפ' החדר, וכשהוא מתקשה הוא מתקשה ממש ואי אפשר להקציף אותו. הדרך היחידה היא להקציף קצפת ולזרזף אותו פנימה כשהוא פושר, כמו שהצעתי בווריאציה.

  43. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח וגם הצחיק אותי ה: "איזו תגלית מסעירה, מאיה! אם זה יעבוד, זה יעורר סערה בעולם הקולינריה! מה אי אפשר להכין מזה?! מוס סלמון עם מרשמלו! בוואריה ממרשמלו! עוגת מוס ממרשמלו! אין סוף לחדווה ולששון!"

  44. מאיה, את מדהימה שחשבת על זה לבד!
    פנקוטת מרשמלו זה ענין חתרני בעליל (כמו כל זווג של קלאסיקה איטלקית-אירופית וטראש אמריקאי…)

    אני מכירה את השימוש בו כמייצב בכל מיני מתכוני אינסטנט, לרוב אמריקאים.
    נייג'לה משתמשת בו בשני המתכונים להלן שאני מצרפת לך להמשך השראה. לשניהם יש סרטונים ביוטיוב מתוך התכניות שלה ואמנם את שניהם לא הכנתי, אבל הפאי נראה לי הרבה יותר מבטיח…

    מוס שוקולד מהיר, מתוך נייג'לה אקספרסhttp://www.foodnetwork.com/recipes/nigella-lawson/instant-chocolate-mousse-recipe/index.html

    גרסה שלה ל-grasshopper pie (מתוך "Kitchen"; זה מתכון אמריקאי במקור) שם היא ממיסה את מרשמלו לבן במעט חלב, מוסיפה ליקרים (קרם דה מנט וקרם דה קקאו) ומקפלת פנימה שמנת מוקצפת!
    http://www.foodnetwork.com/recipes/nigella-lawson/grasshopper-pie-recipe/index.htm

    ואת עוגת הגבינה עם העוגיות – שלך בלבד לנצח נשיקה במצח – אני מקווה לנסות סוף סוף בקרוב.

  45. אני מכירה את הפנה קוטה הזאת! צילומים מהממים כמו תמיד גברת :)

    נטלי

  46. יצא נהדר. באמת. תודה.

  47. בקשר לפנה קוטה. כמה שמנת וכמה מרשמלו אצטרך ל-15 מנות?

    מאיה עונה: ממליצה להכפיל כמויות: 2 חבילות מרשמלו וליטר וחצי שמנת מתוקה.

  48. יום שישי האחרון אירחתי 6 צרפתים.
    כל הארוחה היתה טעימה, אך כשהגענו לקינוח הפנה קוטה (מתכון המפורט לעיל)- כולם פשוט התמוגגו מהנאה(כולל אותי כמובן).
    אם צרפתים מגיבים כך, זאת באמת מחמאה ענקית….
    מתכון פשוט מעולה!
    תודה רבה!

  49. מאיה, האם אפשר לשמוע על הטריק שהזכרת בנוגע למרשמלו שמייצב קצפת? יש לי תמיד בעיה עם קצפת שנמצאת בין שתי חלקי עוגה.
    ועוד משהו….איך מכינים תמצית וניל? מאוד רוצה להכין.

    תודה..

    מאיה עונה: הטריק לקצפת – פשוט לרכך מרשמלו אחד או שניים במיקרוגל ולערבב פנימה שמנת מתוקה. מקציפים כרגיל, הקצפת יוצאת יציבה יותר. תמצית וניל זה פשוט המון המון מקלות וניל משומשים שמשרים בוודקה.

  50. שאלה של טמבל, אבל צריך מרשמלו לבן בלבד, נכון…

    מאיה עונה: כפי שכתוב בפוסט כמה פעמים, כן.

  51. בהמשך לתשובתך על תמצית הוניל: לאחר כמה זמן השריה התמצית מוכנה לשימוש וכמה זה המון? 10-20? בכמה וודקה? תודה רבה!

    מאיה עונה: אני מתחילה עם בקבוק וודקה פחות חצי כוס (כדי שיהיה מקום למקלות), וזורקת פנימה מקל בערך פעמיים בשבוע. אחרי 10-20 מקלות וכחודשיים הוודקה הופכת לכהה כמו קפה ואז היא מוכנה לשימוש. מומלץ לנער כל כל כמה ימים.

  52. הי מאיה,
    האם יש בעיה להשאיר את הפנה קוטה במקרר כמעט 24 שעות לפני ההגשה?

    מאיה עונה: אין שום בעייה, היא תחזיק שם עד שבוע לפחות.

  53. אין לי מיקרוגל בבית (מטעמי בריאות)וניסיתי את הגרסה על האש- יצא מעולה!!! לדעתי אף הרבה יותר קל ופשוט מאשר שלבי ההכנסה למיקרו.

    התחלתי במספר דקות על אש יחסית גבוהה ואח"כ כיביתי אותה והמשכתי למוסס את המרשמלו- הוא נמס לחלוטין ללא כל קושי
    כפי שציינת, היה עלי להתאפק לא לשתות את כל הגנאש המדהים הזה
    עכשיו הגביעים במקרר- אלפי תודות על הפוסט הסופר גאוני הזה…

  54. הבלוג מוצלח ואהוב את כבר יודעת,ועוד משהו -אני אוהבת כלכך את ההתיחסות לתמונה ולמה שאת כותבת על גבי התמונות זה עשוי כלכך יופי..ממש נהדרת , ואיך את מכינה תמצית וניל ? כי יש לי המון מקלות וניל מאוחסנים בצנצנת זכוכית צרה וארוכה (של אספרגוס)

  55. פעם ביקשתי שתוסיפי אותי לעדכוני המייל, אמרת שהוספת, אבל זה לא פעל. אבל לא משנה, התרגלתי לRSS. למרות שזה לא מושלם.

    בקשר למתכון – אני אקנה את המרכיבים ואכין את זה בבסיס. אם הכל ילך כשורה, והחיילים\מפקדים יתנו את אישורם, אני שוקל לפנות לרמטכ"ל ולהמליץ שתקבלי אות הוקרה. מתכונים קלים כאלה תמיד מוערכים בצבא.

    מאיה עונה: צורפת סופית. בהצלחה עם הניסוי

  56. הכנתי לערב שבועות, האורחים די נהנו, אבל – יצא לי כמו דני לבן (מאוד לבן) :(. לא יודעת מה עשיתי לא בסדר כי הלכתי בדיוק לפי המתכון, עם מרשמלו לבנים בלבד, עשיתי רק עם שמנת (לא שליש-שני שליש) והשתמשתי בתמצית וניל איכותית ביותר…

    לא נורא, תודה בכל זאת על מתכון קל ונחמד.

  57. אני לא כותבת הערות בדר"כ, אבל…
    הכנתי את המתכון לערב שבועות ויצא בדיוק כמו בתמונות, המרקם וגם הטעם, שווה להשקיע במקל וניל (למרות שלמצוא אחד כזה היה קשה)

    איזה כיף!
    :)

  58. היי,

    נשמע קיצור דרך מדהים!
    בקרוב על מדפי השיפודיות.
    מקווה שהטעם מלהיב כמו החיסכון :)

    אשמח אם תבקרי בבלוג שאני פותח:
    http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=2019285&r=1

  59. אני תוהה.. האם אחרי שהפנהקוטה התייצבה, אפשר להוסיף מעל קצת שוקולד לבן מומס, או שזה כבר יהיה מתוק מידי?

    מאיה עונה: אני תמיד בעד עוד מתוק, הסף שלי מאוד גבוה. ממליצה לך להמיס את השוקולד הלבן עם שמנת מתוקה כדי שישמור על מרקם נעים וחלק.

  60. זה יעבוד עם שמנת צמחית במקום השמנת המתוקה? אני שומרת כשרות ורוצה להכין את הפנה קוטה למנה אחרונה אחרי סעודה בשרית.

    מאיה עונה: אם את אוהבת את הטעם של שמנת צמחית, זה יעבוד.

  61. מפתיע שקרין גורן "השאילה" עוד מתכון :) ממישהו אחר…

  62. הי מאיה,
    סוף סוף אני מוצאת זמן לתת פידבק.
    הכנתי את המתכון באותו יום שבו הוא התפרסם לארוחה משפחתית. הכפלתי כמויות ל-10 אנשים ויצאו מנות גדולות ומספקות וגם טעימות בטירוף! המתכון גאוני. אהבתי במיוחד עם קוביות הנקטרינה שמשדרגות את כל העסק ברמות.
    מה שהיה מצחיק – אף אחד לא ניחש מה המרכיבים ואז דווקא אחי הקטן (בן 13) אמר: "יש לזה טעם של מרשמלו"…

  63. לא ידעתי שאפשר לכתוב כל כך הרבה על אוכל!
    תודה רבה על פוסט מדהים

  64. זה נראה מעולה! אני מתכוונת להכין את זה מחר (ליום השנה שלנו) אבל אין לי מיקרוגל. האם אפשר להמיס את המרשמלו בשיטת בן מרי?
    תודה רבה! תמונות ומתכונים מעלפים!

    מאיה עונה: אפשר להמיס בסיר על אש קטנה.

  65. הי מאיה.

    תודה על תשובתך בעניין תמצית הוניל(להכנה ביתית)
    יש לי עוד שאלה: איני משתמשת, כמוך, במקלות וניל לרוב ואין וכנראה גם לא תהיה ברשותי כמות כזו של מקלות משומשים.
    אם כך, האם אפשר להמיר את המקלות המשומשים במקלות וניל חדשים? וכמה?

    תודה!

    מאיה עונה: אני מניחה שחמישה יספיקו, אבל הייתי שמה אותן בצנצנת גדולה של ריבה במקום בבקבוק שלם עם וודקה, אחרת יצא דליל מידי. תחצי את כל המקלות ורוקני את הגרגרים אל תוך הצנצנת לפני שאת מוסיפה את המקלות המרוקנים עם הוודקה. לא לשכוח לשקשק מידי פעם. דווחי איך יצא!

  66. היי, יש סיכוי שיצליח גם עם מרשמלו תוצרת עצמית? אין סיכוי שאני קונה את הג'יפה מהסופר….

    מאיה עונה: מרשמלו ביתי הוא כל כך אצילי שחבל לבזבז אותו על זה. אם כבר את מתעסקת עם ג'לטין ועניינים, את יכולה להכין פנה קוטה רגילה ולחסוך את השימוש בסירופ תירס שהוא לא מהבריאים…

  67. חברה שלי מכינה מוס שוקולד להריוניות על בסיס מרשמלו, וחוסכת את הביצים החיות. יוצא מעולה!

  68. יצא פשוט מעולה!! כולם אכלו וניסו לנחש את המרכיבים ללא הצלחה! מעדן, ומתאים לקטגוריה שלו "מתוק ומושחת"…
    :)

  69. קודם כל אני רוצה לציין שהאתר שלך הוא בין המושקעים והיפים שראיתי, ותמיד תענוג להיכנס ולראות מה חדש.
    לגבי הפנקוטה- כתבת שלא מרגישים את המרשמלו, אבל כשאני עשיתי, מ-א-ו-ד הרגישו את הטעם (מיותר לציין שעשעתי כמובן לפי הכמויות שנתת)…זאבל זה עדיין קינוח קטלני שגרר סבב מחמאות (אני הגשתי אותו עם חתיכות קטנות של אננס טרי למעלה). פשוט לדעתי, מי שעושה צריך לקחת בחשבון שהמרקם והמראה מאוד דומים לדבר האמיתי, אבל הטעם יוצא טיפה שונה.

  70. הי מאיה,
    אני מעריצה מושבעת!קוראת אותך מלונדון ומכינה בהצלחה,וזו פעם ראשונה שאני אי פעם רושמת תגובה. נדלקתי על הרעיון הגאוני בפשטותו של הפנה קוטה מרשמלו! אולם…נראה שאני הראשונה שהצליחה לפשל את הבלתי מתפשל…הכנתי עם שמנת צמחית ואחרי 7 שעות בקרר המרקם עדיין היה יוגורטי למעט קרום דק למעלה…?לאחר לילה במקרר זה השתפר אך רק למרקם של דני וניל. what went wrong? אודה על עזרתך אני נואשת ויש לי אורחים…

    מאיה עונה: זה מעניין מה שאת אומרת כי כשאני בדקתי את המתכון הוא תמיד הצליח למעט שני מקרים: א.כשהשתמשתי רק בחלב. ב. כשלא ציננתי מספיק את הפנה קוטה, היה לה באמת מרקם של דני וניל (במיוחד כשהיה ממש חם בחוץ)

    עם שמנת צמחית לא ניסיתי, כי אני לא אוהבת להכין דברים "חלביים" כשרים – יש לי רתיעה גדולה מזה
    עוד יותר מאתגר זה העובדה שהכנת את זה עם שמנת צמחית בחו"ל ולא בארץ, ואין לי מושג איזה מוצרים יש אצלכם ומה באמת מכילה "השמנת" המסתורית הזו שלך. האם היא גלאט כושר? האם היא מכילה חומרים מייצבים?
    לדעתי זה יכולות להיות שתי סיבות – או בשמנת אין מספיק שומן ולכן המרקם הוא של דני וניל, או שיש רכיבים אחרים בשמנת שמונעים מהג'לטין להתגבש. האם הכנת אי פעם פנה קוטה "רגילה" מהשמנת הזו?
    הייתי ממליצה לך לנסות להכין את הקינוח הזה בצורה חלבית עם double cream או heavy cream ולוודא שמצליח לך (אפילו חצי כמות). אם לא… אז אין לי כל כך פתרון. מוצרי הפרווה הם מוצרים הפכפכים ואף פעם אי אפשר לדעת איך הם יתנהגו בתנאים מסויימים.

  71. היי מאיה,
    יש חנות בשוק מחנה יהודה שנקראת אורגנו, עד לא מזמן הוא היה מוכר מקלות וניל ב-3 שקלים למקל… עכשיו הם עולים 5 שקלים, עדיין הכי זול שאפשר למצוא והם ממש טובים :) הכנתי מהם תמצית וניל ביתית

  72. הי שוב אני ממעבדת מאותגרי הפנה קוטה הלונדונית…אם את זוכרת חתמנו את התכתבותינו בשבוע שעבר בסיכום שאנסה להמיר את השמנת הצמחית בחלב קוקוס. ובכן אני עומדת לנסות אך הפעם כדי למנוע עוגמת נפש אלך על ניסוי בכמות מזערית, כרבע מהכמויות במתכון. לפיכך: האם לשנות בהתאם את זמני המיקרוגל?
    המון המון תודה לך!!!

    מאיה עונה: צריך לפחות דקה במיקרוגל. אח"כ המשיכי לחמם בהתאם למצב – צריך להמיס היטב את כל פתיתי המרשמלו הקטנים עד שהם נטמעים לגמרי בבלילה. בהצלחה!

  73. היי,
    חושבת שזה יצליח גם עם מרשמלו home made לפי המתכון של על השולחן?

    מאיה עונה: כן, אבל חבל. עם כל ההתעסקות עם הסירופ והג'לטין, עדיף כבר להכין פנה קוטה תקנית…

  74. הי מאיה המקסימה, אני גאה לבשר לך על הצלחתו הכבירה של הניסוי בחלב קוקוס! מן הסתם יש לזה טעם מאד דומיננטי של…קוקוס… כך שזו למעשה פנה קוטה קוקוס, אבל מאד מאד טעימה ועם המרקם הנכון. אני יודעת שיש לך המון שומרי כשרות בין מעריציך אז זו בשורה נהדרת לכולנו. המון תודה על הייעוץ והתמיכה ובעיקר על מהירות התגובה. אני אמנם רק גיליתי את הבלוג המדהים שלך לאחרונה, אבך עכשיו שאני יודעת גם כמה מפורסמת את למעשה ממזמן, אני אפילו עוד יותר מתרשמת מכמה נשארת DOWN TO EARTH ואת ממשיכה להגיב במלוא האכפתיות והמקצועיות לכל תגובה. את מדהימה וכל הכבוד! נ.ב: הייתי שמה משהו על הפנה קוטה קוקוס מלמעלה לאזן מעט את הטעם הקוקוסי-אבל ככה'נ לא תותים. יש לך איזו הצעה? אולי גנאש שוקולד מריר או נוטלה? תמשיכי כך! (תקפ' תעודות בביה'ס או לא?…)

    מאיה עונה: איזה כיף, תודה! הייתי שמה משהו טרופי למעלה, נניח קוביות של אננס מעורבבות עם קצת קליפת לימון (ואולי גם מיץ קצת) ונענע קצוצה…

  75. אהלן,
    מותר לערבב עם מיקסר או שהג'לטין ימות?
    תודה.
    ועוד שאלה בלי קשרעל בצק של עוגיות כאלה עם ריבה – אם נניח אין לי אבקת סוכר ומטחנה ודרושה לי כמות מסויימת של אבקת סוכר – כדאי להחליף באותה כמות של סוכר רגיל ולהמיס?
    תודה,
    מיכל

    מאיה עונה: אני לא מבינה למה לך לערבב עם מיקסר… זה המתכון הכי פשוט בעולם. לא? לגבי העוגיות עם הריבה, קשה להגיע למרקם של אבקת סוכר עם סוכר רגיל גם אם הייתה לך מטחנה. סוכר רגיל נותן מרקם קצת אחר, אבל עדיין יעבוד כציפוי לעוגיות, כל עוד הן עדיין חמות (אחרת הוא לא נדבק).

  76. תודה.תודה ושוב תודה!!! ואם אני לא בנדם של טרופיים?…אפשר בכל זאת איזה שוקולד מריר מומס? פרי אחר?..million thanks

  77. אממ…אני לא יודעת אם זה עוזר שאיזו שהיא מידה אבל את יכולה למצור מקלות וניל בשוק מחנה יהודה בירושלים או לפחות באחת מחנויות התבלין מהצד של רחוב אגריפס

  78. מדהימה מדהימה !! מאז האלפחורס אני עוקב באופן סיסטמתי וכל פעם מתענג מחדש….

  79. השימוש במרשמלו כל כך גאוני! אני עדיין בשוק מהפשטות של המתכון הזה!
    אם כי, יש לי שאלה… במקום קפה- מותר להוסיף מיץ…? (של ספרינג\פריגט וואטאבר) או שזה יהפוך את העיסה לנוזלית מדי? או שזה לא יתערבב בכלל? כי אני דיי בונה על מיץ דובדבנים.

    מאיה עונה: כל תוספת נוזלים לעסק תהפוך אותו לרכרוכי מידי ועל גבול הג'ליאי. אם אתה רוצה להוסיף נוזל כלשהו, זה חייב לבוא על חשבון השמנת לא הייתי מחליפה יותר מכוס אחת של שמנת בנוזל אחר, כי אתה מסתכן במרקם של "דני וניל". השומן בשמנת הופך את הפנה קוטה לעשירה וחלקלקה, במקום סתם כמו מעדן חלב. הגבול עובר בשתי כוסות שמנת + כוס אחת נוזל אחר (אני מחליפה כוס אחת בחלב).

  80. הי מאיה,
    אני מתה על האתר שלך ועוקבת באדיקות ואיך שראיתי את זה אמרתי "מעתיקנים…!"
    http://www.mako.co.il/food-recipes/recipes_column-hospitality/Recipe-a3ebd06495ce131006.htm&sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=258168615
    אני שומרת לך את כל הקרדיט הראשוני…

  81. מאיה, לא מצאתי מרשמלו לבן ליד הבית. את חושבת שאפשר לעשות עם צבעוני? חוץ מהצבע תהיה לזה השפעה נוספת?

  82. הי מאיה
    הכנתי את הפנה קוטה כקינוח החג החגיגי הוספתי לו טופ של תפוחים בחמאה וקינמון (בכל זאת, ראש השנה…) יצא אליפות וגרף מחמאות לרוב כולל הכתבה של המתכון לחמותי לעתיד.
    אז תודה רבה לך עליו ועל שאר חבריו הכיפים והמוצלחים ושתהיה שנה פוריה, יצירתית וטעימה מאד!

  83. הכנתי את זה כקינוח, יצא מדהים! הנקודות וניל השחורות פשוט מהממות.. אימא שלי אמרה שהיא מפסיקה לקנות גלידה :) (חבל שהיא לא יודעת כמה משמין זה באמת.. חח ) תודה רבה לך!

  84. יצא מדהים!

    יכול להיות שלקחו לך את המתכון?
    http://www.mako.co.il/food-recipes/recipes_column-hospitality/Recipe-a3ebd06495ce131006.htm

    מאיה עונה: אכן כן.

  85. טוב את פשוט גאון!! עשיתי את המתכון בלי הוניל, בתוספת כוס אספרסו. יצא טעים בטירוף. לא יאומן- כמה קל להכנה-ככה טעים!
    תודה!

  86. היי מאיה,
    באיזה מרשמלו את ממליצה להשתמש ? בחנויות יש רק מיני צבעוניים. לא אהבתי.

    במידה ואני רוצה להכין פנקוטה רגילה, על אותה כמות שמנת, בכמה סוכר וג'לטין להשתמש ?

    מאיה עונה: במגה ובשופרסל יש להם מרשמלו של מותג הבית, שיש בו לבן או ורוד מאוד עדין, אני משתמשת בזה בלי בעייה. אל תשתמשי בצבעוניים. את יכולה מקסימום לקנות שתי חבילות ולקחת משתיהן רק את הלבנים. 2 כפות סוכר על כל גביע שמנת מתוקה, ועל שלושה גביעים – שקיק אחד של ג'לטין (14 גרם). שימי לב לפוסט השרבט תפוזים להוראות קצת יותר מפורטות על איךלעבוד עם ג'לטין. במקרה זה המיסי אותו עם קצת מהשמנת המתוקה.

  87. תודה :-)

  88. אני מאוד אוהבת את הבלוג שלך, את יצירתית בטירוף והצילומים שלך מטריפים. אבל, וזה אבל גדול – אני לא אוהבת את לקיחת הבעלות שלך על מתכונים, שהם ללא ספק מתכונים ש"צפים" ברשת.

    גם את הפטנט עם המרשמלו, וגם את עוגת הגבינה עם בצק העוגיות את לא המצאת. אני מכירה את 2 המתכונים/רעיונות האלו עוד לפני שהעלית אותם לבלוג. את לא צריכה כל הזמן לחשוב ש "גונבים לך" כי רוב הסיכויים שהם לא (למעט המקרה המכוער הזה עם נענע שלקחו לך אחד לאחד את הפוסט עם החומוס. זו באמת הייתה גניבה…). ואם בלוגר אחר יעלה מתכון לפנה קוטה עם מרשמלו, זה לא אומר שהוא ראה את הרעיון אצלך והחליט לשחזר (או שכן, לכי תדעי).

    בכל מקרה, אני מקווה שקצת תשתחררי מהקיבעון המחשבתי הזה. יש לך באמת בלוג נהדר ואני מקווה שתצליחי איתו אפילו עוד יותר.

    מאיה עונה: כפי שתוכלי לראות בבלוג, אני תמיד מקפידה לתת קרדיט במתכונים בהם זה רלוונטי, גם כי זה חשוב, וגם כי זה מעניין בעיני להראות את תהליך ההתהוות של המתכון. אשמח ללינק או רפרנס לפנה קוטה שמתבססת על מרשמלו במקום ג'לטין, כי אני לא הצלחתי למצוא, לא בעברית ולא באנגלית (לפחות כזה שפורסם לפני ה-1.6.2011 בו פרסמתי את המתכון שלי).

  89. הי מאיה, אני מתה להכין את הפנהקוטה
    כמה שאלות – יש אפשרות להכין את זה לא במנות אישיות? נגיד באינגליש קייק לתת לזה להצטנן ואז לחתוך פרוסות?
    את הרוטב תותים היפהפה הזה שמופיע בתמונה הראשית את שמה אחרי שהפנה קוטה כבר שהתה במקרר והיא יציבה או לשים את הרוטב לצינון גם? תודה מראש

  90. אחד הדברים שאני אוהבת זה שאת יודעת לפרגן לאחרים, כל הכבוד!!
    חוץ מזה, העיצוב, הצילומים, והמתכונים פשוט מקסימים. המשיכי כך.

  91. מעוללללהההה!!!! אפילו שאני קונדיטורית עם 14 שנות ניסיון…הייתי חייבת לנסות, יצא נפלא, רעיון מעולה לפעילות עם ילדים, אפשר להוסיף מחית בטעם פטל לשידרוג..חג שמח ותודה.

  92. היי מאיה,
    א- גם אני מת על האתר שלך.
    ב- אני לא מרשמלואית אבל הנה דוגמא למתכון שראיתי ממזמן [תאריך הפרסום לפי האתר הוא ב-2008!] לפנה קוטה עם פלאף וג'לטין [שיוצרים מרשמלו]-
    http://www.culinaryconcoctionsbypeabody.com/2008/12/05/hugs/
    אם מחפשים ממש בטוח מוצאים מישהו שהשתמש במרשמלו ממש..

    וסתם ברמת העיקרון, כבר נתנו לך לינקים למתכונים שנייג'לה (לדוגמא) משתמשת במרשמלו לייצוב..

    מאיה עונה: לגבי נייג'לה את צודקת (למרות שהדיון היה על פנהקוטה מרשמלו, ולא על מרשמלו כמייצב באופן כללי. לזה יש עוד אלף דוגמאות), אבל להכין פנה קוטה עם ג'לטין ומרשמלו פלאף די מפספס את המטרה. הפלאף הוא לתיבול, ולא לייצוב. כמו-כן, "בטוח אפשר למצוא" זה לא טיעון קביל בוויכוח זה. בדיוק בגלל זה ביקשתי לינק כהוכחה בעבור נפנופי הידיים שהלכו כאן…

  93. הי מאיה, זה שוקי מברזיל.
    עשיתי את זה עם 2 חב' שמנת + 1 חלב ובלי התמצית וניל – ועדיין, יצא מעולה!
    אמנם זה דורש תוספת סוכר לטעמי, אבל אני חושב שהמרשמלו כאן הוא פחות מתוק…
    תודה.

  94. […] שחתכנו קודם. הסבר נחמד למקלות הוניל ניתן למצוא פה. מפרידים את הביצים, ושמים את החלבונים בצד. את החלמונים […]

  95. הממ. הצלחתי לפקשש את זה.
    אחרי 2 דקות במיקרו המרשמלו כבר היה סופר נפוח, ולגמרי נוזלי.
    המשכתי, למרות שהנחתי שטוב כבר לא ייצא מזה, לפחות אשרוד כדי לספר.
    אחרי 4 שעות במקרר + שעה בפריזר זה עדיין נוזלי יותר מדני וניל…
    אולי שווה לקחת בחשבון להתחיל מדקה במיקרו ולראות מה קורה.
    (לפחות גיליתי היום שיש לי סופר-מיקרו!)

  96. תקשיבי, זה פשוט גאוני. כמה קל וכמה טעים!!!!!! תודה :)

  97. אפשר להשתמש בשמנת 15%? הרי אין פה הקצפה…

    מאיה עונה: מניחה שכן, אבל קח בחשבון שככל שאתה מצמצם באחוזי השומן, כך הפנה-קוטה מתרחקת מהפנה-קוטיות שלה ומתקרבת למחוזות המעדן חלב… אבל אף פעם לא ניסיתי עם 100% שמנת לבישול, אז ייתכן וזה עדיין עשיר במידה במקרה כזה. אשמח לדיווח.

  98. הי. נשמע מדהים .
    אפשר להכין את זה עם ריצ' במקום שמנת??

    מאיה עונה: טכנית אפשר אבל אני ממש ממש לא ממליצה.

  99. גגגגגאאאאאוווווווננננננניייייי!!!!!!
    אין מילים לבטא כמה המתכון הזה גאוני!!!
    את מלכה!
    הכנתי צ'יק צ'ק. תקעתי במקרר ל-4 שעות.
    הגשתי בכוסיות קטנות ושמתי צלוחיות עם תותים חתוכים, שבבי מקופלת ואוריו'ס מפוררים שכל אחד יוכל לשים בכוס שלו, ליקקנו את האצבעות, קצרתי מחמאות (וכמובן ששלחתי לכולם לינק למתכון).
    תודה!!

  100. הי מאיה,
    הבלוג שלך מ-ד-ה-י-ם! כל מתכון הצלחה!
    2 שאלות:
    1. האם אפשר להכין את הפנקוטה יום קודם, או שעדיף באותו היום?
    2. האם לחכות עם הרוטב של התותים להגשה או שאפשר לשים מראש?
    תודה!!!

    מאיה עונה: אפשר ואף מומלץ להכין מראש. עם הרוטב מחכים עד לרגע האחרון כי הוא מכתים את הפנקוטה הצחורה אחרי כמה דקות.

  101. מאיה!
    את גאונה!
    הכנתי את הפנקוטה עם רוטב תותים וקצת פטל לקישוט לכבוד הסילבסטר. יצא אש! כולם עפו על זה!
    אין עליך!
    (אשלח לך תמונה אם תשלחי לי את המייל שלך)

  102. מאיה יקרה, הכנתי השבוע את המתכון, בגירסה המוקפצת והשתמשתי בקרם למילוי ולציפוי עוגה. יצא טעים להפליא וממש כיף שבזכות המרשמלו הקרם הופך ליציב יותר. סחטיין על המצאת מתכון כל כך מוצלח!

  103. קראתי את המתכון הזה לפני כמה שנים טובות ומאז זה הפך לאחד מקינוחי הבית שלנו. אנו נוהגים לפזר בכוסות הגשה קטנות יחסית (מתוק ומושחת מאוד) ולמעלה לעשות שכבת ג'לי תות/פטל ויוצא פשוט אלוהי!!

  104. טוב, איך זה הגיוני שאני קוראת את הבלוג בקביעות עוד מהיום שנולד עד היום ואת הפוסט הזה גיליתי רק עכשיו? לאדעת, זו שערוריה. בכל אופן – איזה רעיון גאוני, באמת. אני בתקופת המרשמלו הביתי (מכינה הרבה מטעמים הזויים לגמרי) ואני הולכת לנסות את זה בקרוב.
    נכון שכמה שנים כבר עברו – אבל אם במקרה את עדיין רוצה המלצה לחנות ששולחת בקביעות לארץ, יש לי כזו – אני לא מוכנה לשלם את המחירים המופקעים שיש כאן למקלות. מהחנות שאני קונה בה זה יוצא 1.5-2 למקל, וזה הבדל משמעותי. batch אחד מספיק לי לחצי שנה בערך, בשימוש אינטנסיבי ביחס למטבח הממוצע.

    מאיה עונה: אשמח להפנייה! אני מצאתי חנות אחרת באיביי, אבל אולי ישיותר טובה / או במחיר יותר טוב.

  105. מה עוד אפשר להכין עם ה"גנאש מרשמלו"? יש לי כמות גדולה של מרשמלו ואני מחפשת רעיונות…

    מאיה עונה: מה לא! אפשר להקציף שמנת מתוקה ולקפל פנימה למוס, אפשר לשייש לתוך בלילת בראוניז או עוגת שוקולד, אפשר להשתמש כמלית לעוגיות סנדוויץ, או למלית לפרנץ' טוסט (או סתם טוסט קוואטצ' עם ממרח שוקולד) אפשר לערבב עם גבינה לבנה למעין עוגת גבינה קרה, וכו'.

  106. הי מאיה,

    להוסיף פנימה צנצנת נוטלה יילך לדעתך?
    בא לי פנקוטה שוקולדית…
    ואם כן אז באיזה שלב להוסיף?

    מאיה עונה: מתוק מידי. עדיף לך להוסיף 150 גר' שוקולד מריר מומס. יצא מעולה.

  107. […] הקודם או להשתמש בקיצור הדרך המעולה שלמדתי בבלוג "בצק אלים" של מאיה מרום המדהימה ושמייד אפרט […]

  108. למרות ההפצרה, ניסיתי כמות קטנה של מרשמלו ו(רק!)חלב
    (סתם כי היה אמצע הלילה, לא היה לי שמנת וחשתי בפוטנציאל)
    ויצא ממש מדליק!!! מעדן וניל טעים וקליל, אחלה בחלה של פינוק בכוסות אישיות
    הרבה יותר טעים ועשיר מדני שובבני או משהו בסגנון
    כנראה פחות טעים מהפנקוטה אבל עדיין מוצלח וגאוני
    מאיה זה מסוג המתכונים של 2 באחד – אל תזלזלי בגרסת החלב!

  109. מאיה יקרה, אולי יהיה לך רעיון במה להחליף את המרשמלו למוצר ללא סוכר… סובלת מסכרת הריון אבל ח-י-י-ב-ת פנה קוטה. אפשרי בכלל? תודה :)

    מאיה עונה: את יכולה להכין פנה קוטה סטנדרטית עם ממתיק חלופי שמותר לך לאכול.

  110. מאיה, את פשוט מדהימה, האופן שבו את מסבירה הכל, אני תוהה מאיפה יש לך את הסבלנות לכתוב ולפרט כל דבר בצורה כל כך מדויקת, זה מרשים ביותר!!
    והאופן שבו את גורמת לדברים להיראות פשוט, ממש עושה חשק לבשל.

    אני בדרך להכין את הפנה קוטה עם המרשמלו (ואגב הכנתי גם את הגספאצ'ו ויצא מוצלח בטירוף).

  111. תודה על הרעיון…האם הפנקוטה תחזיק מעמד מחוץ למקרר כמו עם גלטין?

  112. הי. שאלה. יש מצב להכין קרם מרשמלו כזה עם שמנת צמחית במקום השמנת? אני רוצה קרם מרשמלו לציפוי עוגה פרווה…

    מאיה עונה: לכאורה כן, אבל תזכרי שהשמנת הצמחית ממותקת וזה עלול לצאת מתוק מידי… אולי עדיף קרם קוקוס

  113. שלום רב
    לגבי הפנה קוטה עם המרשמלו
    לא הבנתי כמה מנות יוצאות במתכון הראשון
    מדוע אם רוצים יותר מנות , פשוט להכפיל את הכמות ?
    תודה לתשובתך המהירה
    NLR

  114. היי, האם אפשר להכין את הקרם מרשמלו יום לפני ולשים בשקית זילוף?
    ואיך צובעים? עם צבע מאכל רגיל?
    תודה רבה!❤



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!