צ'יקן פוט פאי

נחשב אצלי: השקעה


בהתאם למזג האוויר הסגרירי שבחוץ, מוגש לכם באהבה המתכון הבא: מאפה עוף סמיך ומהביל בשתי שכבות: למטה תבשיל קרמי של עוף וירקות עם חמישה מרכיבים בלבד, ולמעלה ציפוי שתבחרו בהתאם למידת הסבלנות שלכם: בצק עלים מרודד (הכי פשוט), בצק אוורירי של לחמניות סקונס (הכי מהיר), או בצק פריך על בסיס גבינת שמנת (הכי מושקע וטעים). אם אין לכם סבלנות לטופינג, מלית העוף טעימה מספיק בפני עצמה בשביל להתלוות לאורז, פתיתים או אפילו גריסי פנינה מבושלים. ואם לא עשיתי לכם מספיק חשק עד עכשיו – יש גם וידאו (ותודה לעמרי רוט התותח, שבלעדיו זה לא היה קורה). חלק מהתמונות בפוסט צולמו במטבחה של מורן צמרת בחיפה – תודה גם לך! הכמות: 5-6 מנות.

  • למלית העוף:
  • 500 גר' חזה עוף שלם (לא פרוס ל"שניצלים")
  • 2 גזרים בינוניים
  • 5-6 מקלות סלרי
  • 1 בצל ענק
  • 2 כפות קמח
  • אופציות לציפוי:
  • כ-300 גר' בצק עלים קנוי (יריעה של כ-40 ס"מ, תלוי בגודל התבנית)
  • או: חצי כמות בצק סקונס
  • או: בצק קרים צ'יז (כמויות למטה)
  • לציפוי שחום: ביצה טרופה
עלות משוערת:

23 שקלים

עבודה נטו:

45 דקות

טוב, אז אם תמונה שווה אלף מילים, כנראה שוידאו שווה יותר:

חברים, כולם בבקשה: כיפאק היי לעמרי (מייל) על ההפקה המדהימה הזו.

כמו שאתם כבר מכירים אותי, אני אוהבת מתכונים עם מעט מרכיבים, ובמיוחד כאלה שיש לרוב בבית. וזה בדיוק מתכון כזה. המקור שלו הגיע מהספר Mad Hungry של לוסינדה סקלה קווין (עורכת האוכל של מרת'ה סטיוארט), אבל הוא עבר כמה שדרוגים, גיזומים, הכפלות ופישוטים ומוגש לכם לאחר כמה עשרות ניסיונות שבוצעו לאורך השנה האחרונה. מה לא עשיתי עם המלית הזו – מיליתי איתה עלי סיגר, מרחתי מלמעלה פירה בטטה והשחמתי בתנור, פיזרתי עליה פירורי לחם וקליתי בגריל, הכנתי איתה כיסונים מבצק עלים ביתי, וגם סתם אכלתי אותה עם כפית. אז אם תכינו אותה אתם, בוודאי תחשבו על מיליארד דרכים אחרות להנות ממנה.

המתכון הזה מאוד קל להכנה, אבל יש בו כמה שלבים והוא לוקח קצת זמן. הוא מפצה על כך בטעם נפלא, ומיעוט פסיכופטי של מרכיבים.

בוידאו צילמנו את זה קצת אחרת, אבל הכי טוב להתחיל דווקא עם העוף. אנחנו הולכים לקחת חזה עוף ולכבס אותו. כן, שמעתם נכון, פשוט לבשל אותו במים. אבל אל תדאגו כי הבישול קצר מאוד, והפרס הוא סוג של "ציר" עוף (מילה פלצנית למרק, כאמור) שבו נשתמש כדי לתת גוף לתבשיל. העוף יצא רך, עסיסי, והקוביות שלו ייעטפו באופן מושלם ברוטב סמיך וטעים.

קונים מהקצב חזה עוף שלם במשקל של בערך חצי קילו. זה בסדר אם הוא שוקל קצת יותר או קצת פחות. מבקשים מהקצב לא לחתוך אותו, אלא רק להיפטר מהשומן והגידים. שימו לב שאתם לא קונים נתח "שניצל" (שהוא חזה עוף מפורפר ומשוטח), אלא חזה עוף רגיל, שמנמן ושלם שלא נגעו בו וחתכו אותו. זה בסדר אם החזה מופרד באמצע לשני חצאים.

לוקחים סיר בינוני וממלאים אותו ב 5-6 כוסות מי ברז. לוקחים את חזה העוף כמו שהוא, ובלי לחשוב הרבה, מטביעים אותו במים. שמים את הסיר על אש גבוהה ומביאים את המים לרתיחה. מוסיפים למים חצי כפית מלח ושפע של פלפל שחור טחון. כשהמים יתחממו הם יתחילו להיות עכורים, ואולי יצופו קצת חלקיקים קטנים. זה בסדר גמור.

ברגע שהמים רותחים, עוברים לאש קטנה ומבשלים 5 דקות בול על השעון. ברגע שחמש הדקות האלה נגמרות, שולפים את העוף המבושל החוצה עם מזלג או מלקחיים ומניחים אותו על צלחת כדי שיתקרר וינוח קצת.

המנוחה חשובה כדי שהעוף יסיים את הבישול שלו עד הסוף, אז לא נוגעים בו ולא חותכים אותו עדיין. את מי הבישול של העוף לא שופכים אלא ממשיכים לבשל בינתיים על אש גבוהה! זה הבסיס לרוטב שלנו והוא מלא בטעמים של עוף, וחוסך לנו שימוש באבקת מרק או בציר. ייקח כמה דקות עד שנזדקק לו, ובינתיים אפשר לצמצם אותו ולרכז את הטעם שלו על ידי הרתחה של כמה דקות. זה לא חובה, אבל זה משפר מאוד את התוצאה.

בזמן שהעוף מגיע לו לרתיחה מתחילים עם הקיצוציאדה.

שימו לב, אגב, שקניתם מה שנקרא: "סלרי עלים" (סלרי אמריקאי) ולא "סלרי ראש" שמכיל בעיקר שורש וכמה גבעולים מסכנים וסמרטוטיים. אנחנו צריכים בעיקר גבעולים ועלים בסלרי שלנו.
מקלפים את הבצל ואת הגזר, ושוטפים טוב טוב את הסלרי (יש עליו תמיד חול וזה לא טעים). גוזמים את הסלרי כך שיתקבלו 5-6 מקלות עבים באורך של בערך 15 ס"מ. לא משנה אם זה מהחלק התחתון או העליון שלו, כי בסוף הוא מתרכך ולא מרגישים.

אגב, את הקליפות של הגזר והבצל, וגם חופן נאה של עלי סלרי, אתם יכולים לזרוק לסיר עם העוף, כי יש בהם טעם והם יהפכו את הציר לטוב יותר (עדיף להוסיף אותם לסיר בשלב הרתיחה, אחרי שהעוף כבר סיים את החמש דקות שלו וממתין בחוץ). ההבדל בטעם ממש מורגש בתבשיל הסופי.

קוצצים את הבצל לקוביות גסות (איך? קודם חותכים באמצע, ואז פורסים כל חצי לפרוסות לאורך ואז לרוחב, בשתי וערב).

את הסלרי פורסים לפרוסות דקות.

את הגזר קצת יותר אתגר לחתוך אז אני אסביר.

קודם כל מחלקים לשלושה חלקים. כל חלק חוצים באמצע, וכל חצי פורסים לשלוש רצועות. אחר כך מסדרים את כל הרצועות בשורה וקוצצים לקוביות בסכין גדולה. אבל אתם תחתכו איך שבא לכם, כן? בוידאו חתכתי בדרך הכי לא הגיונית שיש בערך.

אל תשקעו יותר מידי מחשבות בזמן קיצוץ הירקות כי אתם צריכים לשים לב לעוף ולראות מתי הוא רותח. להזכירכם, ברגע שהוא רותח הוא צריך להתבשל 5 דקות בול על אש קטנה, אחרת הוא יהיה קשה וסיבי ואתם לא רוצים את זה. שימו לכם טיימר מרגע הרתיחה אם צריך.

אוקיי, אז עכשיו יש לנו עוף מבושל, ציר רותח ומתובל, וירקות קצוצים. בואו נתחיל לבנות את התבשיל:

שמים מחבת טפלון גדולה ורחבה (או סיר גדול) על אש גבוהה ומחממים אותה על ריק (בלי שמן עדיין) למשך 2 דקות רצופות, ואם הכיריים שלכם מצ'וקמקות אני ממליצה אפילו 3 או 4 דקות. חשוב שהמחבת תהיה חמה כדי שהירקות ישחימו. זה מוסיף טעם וצבע לתבשיל.

כשהמחבת חמה כמו אש הגהינום מוסיפים פנימה כף עד שתיים של שמן (אפשר גם כף שמן וקוביה של חמאה, זה טעים) וממתינים כמה שניות. שופכים פנימה את כל הירקות (זהירות, זה משפריץ כי הכל חם מאוד) ומתחילים לטגן.

מתבלים בחצי כפית מלח ושפע של פלפל שחור.

מזכירה לכם שוב לשים לב לעוף ולזכור להוציא אותו מהנוזל המבעבע בזמן!

מטגנים את הירקות בערך 4-5 דקות, או עד שהם תופסים קצת צבע ומתחילים טיפה להתרכך.

בזמן שהירקות מיטגנים להם אתם יכולים להתפנות לקיצוץ העוף, שבינתיים הצטנן והתבשל לכדי שלמות.

פורסים אותו לפרוסות לאורך, ואז פורסים שוב לרוחב כך שיווצרו קוביות לא גדולות (בערך ס"מ או טיפה פחות).

אם חס וחלילה אתם רואים שהעוף ורוד במרכזו (זה לא אמור לקרות, זה אומר שהמים לא היו מספיק חמים או שהנתח היה ממש ממש גדול), אתם יכולים להחזיר אותו לטבילה נוספת של דקה אחת בציר הרותח. אבל תעשו את זה רק אם העוף ורוד. לבן-שקוף זה בסדר! ממש חשוב להיזהר מבישול יתר של העוף, במיוחד אם אתם מתכננים לכסות אותו בטופינג ולאפות אותו עוד אחר כך.

מפזרים על הירקות המטוגנים את הקמח ומערבבים.

בהתחלה הקמח יצפה את כל הירקות בשכבה דקה לבנה. אם זה לא קורה, הוסיפו כפית נוספת או שתיים של קמח עד שזה קורה. חשוב שכל הירקות יהיו מצופים בשכבה לבנה דקה של קמח (אל תגזימו עם הקמח. אם אתם מערבבים בעקשנות ונשאר עדיין קמח על תחתית המחבת אל תוסיפו עוד).

ממשיכים לטגן את הירקות והקמח עד שהוא מתחיל להיספג, אין יותר לבן במחבת, והירקות מתחילים להראות סמרטוטיים ואפרוריים, כמעט כמו פירות יבשים שכאלה.

הם אמורים לאבד את כל הברק שלהם ולהראות ממש יבשושיים.

בשלב זה מתחילים למזוג פנימה את הציר הרותח המאולתר שלנו בצד. עושים את זה בהדרגה, כמות קטנה בכל פעם (בערך חצי כוס), אחרת יהיו לנו גושים.

כדי למזוג אפשר להשתמש במצקת, או בכוס עם ידית, או אפילו בספל עם ידית. אם מפריעים לכם קליפות הירקות שהוספתם, אתם יכולים לדוג אותן החוצה עם שני מזלגות. הן כבר סיימו את תפקידן.

מוזגים את חצי הכוס הראשונה של הציר על הירקות. המזיגה הראשונה של הציר תיספג מיד וכמעט לא תראו שינוי בירקות. ערבבו היטב והוסיפו עוד קצת ציר. ערבבו שוב היטב, כדי שהכל יסמיך באחידות.

ברגע שהתערובת מסמיכה, הוסיפו עוד.

סך הכל כמות של ציר שצריך להוסיף לירקות = בערך 3 עד 3.5 כוסות. המרקם הסופי של הרוטב אמור להיות סמיך בערך כמו שמנת מתוקה, או אפילו טיפה יותר. אבל אם הוא מתחיל להראות יבש וגושי, צריך להוסיף עוד ציר.

ממשיכים להוסיף בהדרגה את כל הכמות האמורה של הציר, ורואים איך הירקות הסמרטוטיים הופכים כהרף עין לרוטב סמיך, מבריק ומפתה. יאם בם בידי בם!

אם במקרה קרה שאין לכם מספיק ציר בסיר בשביל להגיע למרקם הנכון של התבשיל ואתם צריכים עוד נוזלים, פשוט תוסיפו קצת מים במקומו. לא קרה כלום.

זורקים פנימה את קוביות העוף החתוכות שחיכו לנו בצד, מערבבים היטב ומכבים את האש.

התערובת אמורה להיות סמיכה.

מצד אחד שלא תהיה נוזלית מידי (אם זה קורה, פשוט עברו לאש גדולה והרתיחו תוך כדי ערבוב עד שהיא סמיכה כמו בוידאו) אך לא צמיגית מידי (אם כן, מדללים עם טיפונת ציר או מים).
מומלץ לטעום בשלב זה גם כדי להבין איזה אוצר יש לכם ביד, וגם כדי לוודא שהוא לא צריך עוד מלח ופלפל (לרוב הוא צריך).

ועכשיו מה? מוזגים לתבנית, מכסים בציפוי טעים ואופים! יש כמה אפשרויות:

א. בצק עלים קנוי
אני ממליצה לקנות בצק עלים על בסיס חמאה (יש בכל סופר, ויש גם בחלק מהמאפיות הנחשבות יותר). הוא אמנם יקר יותר, אבל אחרת מדובר בבצק שמקופל עם מרגרינה וזה די בעסה לכלי הדם שלכם. לא שחמאה רגילה זה שיא הבריאות, אבל אתם יודעים. just sayin. אני, אגב, הכנתי לכבוד הוידאו בצק עלים ביתי שקיפלתי בעצמי (מי היה מאמין שיגיע היום הזה. איזו הזויה נהייתי). רוצים מתכון לבצק עלים? המרשם של מרת'ה מה-Baking Handbook מצויין. כאן יש תמונות שלבים.

את הבצק לא חייבים להכין לבד, ואפשר גם לקנות מוכן בגלילים במקפיאים שבסופר. שומרים אותו בפריזר, כמובן. הדרך הכי טובה בעיני להפשיר אותו היא להעביר אותו ערב קודם למקרר ולתת לו להפשיר שם באיטיות (זה לוקח בין 9 ל-12 שעות). אפשר גם להפשיר אותו תוך בערך שעה בטמפ' החדר אבל אז הוא עלול להיות דביק. כשהוא מופשר מהמקרר הוא קר ונוח מאוד לעבודה.

גודל הבצק שתצטרכו תלוי באיזה תבנית אתם אופים. בוידאו אפינו בשתי תבניות אישיות נדיבות, שזו דרך בזבזנית יחסית כי יוצאות לכאורה "רק" שתי מנות מאוד גדולות. אני ממליצה לאפות את זה בתבנית אחת גדולה (אין לי מידות מדוייקות וזה לא כזה קריטי. תשתמשו בתבנית המלבנית שאתם רגילים להשתמש בה לעוגות וכאלה), ואז לפרוס לריבועים ולחלק לצלחות.

הבצק לכאורה מגיע כבר "מרודד" (ככה לפחות כתוב על האריזה) אבל הוא עדיין עבה מידי בשביל ללכת על הצ'יקן פאי שלנו. אז נרדד אותו קצת. נחשו על מה? יפה. שקית ניילון נקייה של סופר. לשקית הזו, בניגוד לניילון נצמד או נייר אפייה, יש נטייה מיסטית לא להדבק לשום דבר. ואני, רומניה שכמותי, תמיד נהנית לרדד עליה דברים – מבצק פריך, בצק שמרים, ועד הודעה חדשה. אפילו לא צריך קמח (אולי קצת למעלה כדי שהמערוך לא יידבק לבצק).

הבצק בדרך כלל מגיע בגליל. פורשים ממנו החוצה את כמות הבצק הרצויה וחותכים. את השאר מגלגלים בחזרה ומחזירים לפריזר. אם אתם לא מצליחים לפרום את הגליל, זה אומר שהבצק קפוא מידי וצריך לתת לו להפשיר עוד. מרדדים את הבצק לעובי של בערך 4-5 מ"מ.

מניחים עליו הפוך את התבנית (בין אם היא קטנה ואישית או גדולה) וחותכים את קווי המתאר שלה עם סכין חדה או עם גלגלת פיצה. שופכים את המלית הטעימה לתוך התבנית, ומלמעלה מניחים את הבצק. אפשר להדק אותו לקצוות בשביל היופי, אבל לא חייבים כי זה לא משנה באמת. אם רוצים שיהיה שחום ויפה, מברישים את החלק העליון של הבצק בקצת ביצה טרופה. אם אין לכם מברשת כמו שלי אפשר להשתמש בכף או אפילו באצבעות. אל תשימו יותר מידי ביצה כדי שלא יהיו שלוליות. מספיקה שכבה דקה. אם רוצים, אפשר לפזר מלח גס, שומשום, או קצח.

רוצים פסים יפים כמו שעשיתי בתמונה העליונה? חתכו את הצורה של התבנית באותו הגובה אבל עם 30% יותר רוחב (כי הפסים צפופים יותר ועולים אחד על השני, אז צריך יותר רוחב). פורסים את יריעת הבצק לרצועות בעובי כ-3 עד 5 ס"מ. מניחים את הרצועות על גבי הבצק כך שהן חופפות קצת אחת לשנייה. מברישים בביצה ואופים כרגיל. שימו לב, אם התבנית שלכם עגולה, תצטרכו קודם להכין רצועות, לצופף אותן, ורק אז להניח את התבנית ולחתוך אותן לעיגול, אחרת הצורה מתחרבשת.

את הצ'יקן פאי אופים על תנור שחומם מראש ל-180 מעלות למשך כ-15 עד 20 דקות, או עד שבצק העלים תופח ומשחים יפה.

ב. בצק סקונס ביתי
באנגלית זה נקרא Cream Biscuits, והוא אחד המתכונים הפשוטים ביותר שקיימים ביקום (וגם אחד המתכונים הראשונים שפרסמתי בבלוג). הוא מעולה בתור טופינג לצ'יקן פוט פאי. אני אוהבת להכין חצי כמות ולהוסיף חצי כפית אבקת שום. אפשר להסתפק בכפית אחת של סוכר, אבל לשים קצת יותר מלח מהכתוב במתכון המקורי, אחרת יצא תפל מידי בשביל הפוט פאי – חצי כפית מלח על חצי כמות מתכון, וכפית אחת על כמות שלמה. המתכון, כאמור, כאן.

את הבצק מניחים באמצעות כף בגושים קטנים מעל הבצק. אם אתם רוצים שזה ייראה ייצוגי במיוחד, אתם יכולים לרדד את הבצק ולקרצוץ ממנו עיגולים יפים. הגרסה הזו קצת פחות יפה מבצק העלים (עוזר אם מורחים אותה בביצה טרופה, כי אז היא משחימה יותר באחידות), אבל היא ממממממממממממש טעימה, ומוכנה תוך דקות בקערה אחת, ולא צריך להפשיר אותה.

את הפאי בציפוי הסקונס אופים למשך כ-15 דקות על 180 מעלות, או עד שהבצק מתבקע קצת ומשחים מעט. בוצעים קצת בצק עם מזלג כדי לוודא שהוא מוכן. אם לא, מחזירים לתנור ל-4-5 דקות נוספות.

ג. בצק שק"ם משודרג של לוסינדה
במתכון המקורי לוסינדה מכינה מהמלית כיסונים קטנים, ועבור הבצק היא משתמשת במתכון ל-Cream Cheese Pastry שהוא דומה מאוד לבצק שק"ם, רק משתמש בחמאה וגבינת שמנת במקום מרגרינה ושמנת חמוצה. הבצק הזה מדהים, וממש נוח לעבודה ולרידוד, אבל בעיני הוא קצת יותר מידי התעסקות יחד עם המתכון הזה. אם אתם רוצים להשקיע ולהכין אותו בכל זאת – המתכון כאן (למבולבלים, הנה המידות המעוגלות שנבדקו על ידי ויצאו מוצלחות מאוד: 200 גר' חמאה רכה, 100 גר' גבינת שמנת 30% [נפוליאון, נניח], רבע כוס שמנת מתוקה, כוס וחצי קמח, חצי כפית מלח גס). אפשר להכין בפוד פרוססור די במהירות (פשוט מערבלים את הכל ביחד), או ידנית (ואז מערבבים את הכל ביחד בקערה עד שנוצר בצק. מנסים להימנע מעיבוד יתר).

אפשר לחתוך מהבצק משולשים ולהכין סמבוסקי עוף עם אותה המלית.

את הבצק מרדדים לעובי כחצי ס"מ. אפשר לחתוך מהבצק משולשים ולהכין סמבוסקי עוף עם אותה המלית, ואפשר לכסות תבנית גדולה עם יריעת בצק מלמעלה. פשוט חותכים לפי גודל התבנית, מכסים את המלית ואופים על 180 עד שהבצק זהוב (בערך רבע שעה). את הסמבוסקונים אופים למשך דומה. אם רוצים שיהיה שחום יותר, אפשר להבריש את הבצק בביצה טרופה, כמו ממקודם..

אפשר גם לכסות את הפאי בפירה בטטה (כמו מכאן נניח) שהוספתם לתוכו חלמון או שניים של ביצה ושפע של פרמזן. וזה טעים מאוד.

אם אין לכם כוח לרידודים וערבובים, פשוט הכינו לעצמכם ערימה של גריסי פנינה (לפי ההוראות על האריזה, דומה מאוד להכנה של אורז רק לוקח בערך 20 דקות), ותאכלו את זה ככה. טעים באחריות.

המאפה נשמר מ-ע-ו-ל-ה במקרר למשך שבוע לפחות, ומתחמם במיקרוגל כמו בובה. קחו בחשבון שבצק עלים לא ישמור על הפריכות שלו אחרי צינון וחימום מחדש.

פינת התכל'ס
אם בונים על ציפוי בצק עלים, מפשירים במקרר ערב קודם. שמים 500 גר' חזה עוף שלם (לא פרוס לשניצלים) בסיר בינוני יחד עם 5-6 כוסות מים וחצי כפית מלח, ושפע פלפל. מביאים לרתיחה, עוברים לאש קטנה, מבשלים 5 דקות, ומוציאים את העוף למנוחה על צלחת. משאירים את מי הבישול של העוף על רתיחה (אפשר להוסיף להם קליפות בצל, גזר ועלי סלרי לטעם משודרג). בינתיים, קוצצים בצל ענק, 2 גזרים, ו5-6 מקלות סלרי לקוביות בינוניות. מחממים מחבת גדולה על אש גדולה לכמה דקות בלי כלום. מוסיפים את השמן והירקות ומטגנים 4-5 דקות. מתבלים בחצי כפית מלח ושפע פלפל. קוצצים בינתיים את העוף בצד לקוביות קטנות.

מוסיפים לירקות המטוגנים 2 כפות קמח ומערבבים עד שהקמח נספג. מתחילים להוסיף בהדרגה כ-3 עד 3.5 כוסות מנוזל הבישול של העוף. מערבבים היטב ומוסיפים עוד רק כשהתוספת הקודמת הסמיכה. מוסיפים את קוביות העוף ומכבים את האש. מעבירים לתבנית בגודל כרצונכם ומכסים ביריעה מרודדת של בצק עלים מופשר (מרדדים על שקית ניילון נקייה ומקמחים טיפונת מלמעלה אם צריך). מברישים במעט ביצה טרופה ואופים על 180 מעלות למשך 15 עד 20 דק' או עד שהבצק שחום ותפוח.

מתכון לציפוי סקונס (צריך רק חצי כמות) – מומלץ להוסיף חצי כפית אבקת שום ולשים, בניגוד למה שכתוב במתכון, חצי כפית מלח וכפית סוכר על חצי הכמות.
מתכון לציפוי בצק שק"ם משודרג – כמויות מתורגמות: 200 גר' חמאה רכה, 100 גר' גבינת שמנת 30% [נפוליאון, נניח], רבע כוס שמנת מתוקה, כוס וחצי קמח, חצי כפית מלח גס



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




118 תגובות בינתיים:

  1. נראה מעולה והוידאו גאוני!

  2. כלכך כלכך אני אוהבת את הבלוג הזה!!!!!!!!
    תודה רבה (:

  3. איזה וידאו אדיר! שאפו!

  4. תגידי ההורים שלי בחול ואני לא יודע לכבס יש.מצב את עוזרת לי קצת? ( אחלה וידאו )

  5. נראה טעים והוידאו יפייפה.
    מהנדסת המזון שבי רק חייבת לציין שבימנו מרגרינה יותר בריאה מחמאה, במיוחד זו שיש על המדף בסופר!

  6. אין. אין על הצילומים המשעשעים והמחכימים שלך. את צריכה לקבל את פרס האלימות של בלוגים. או פרס הבצקים.
    פרס כלשהו, זה בטוח.
    זה פשוט כל כך כיף לקרוא את הפוסטים שלך.
    תודה.

  7. הדס – למה מרגרינה יותר בריאה מחמאה? חשבתי ששומן טרנס זה השטן?
    ומאיה: נראה אדיר, כרגיל. ואני רק שאלה: ראיתי שעשית חורים בבצק. האם זה ליופי או שזה על מנת שבצק העלים לא יירטב מהאדים החמים של המילוי? ואם לא אוהבים את המראה המחורר, אפשר לוותר על זה?
    (לא שאני מתקרבת לבצק עלים מתישהוא בזמן הקרוב. הו לא. אבל אולי אכין את זה למשפחה אם הם יהיו נחמדים אליי…)

  8. נראה ממש טעים! והסרטון פשוט מושלם!! :)

  9. מעולה :}

  10. אני יודעת שזו שאלה מעצבנת, אבל אני חייבת:
    אם לא אוהבים סלרי, אפשר להחליף אותו במשהו אחר? אולי ברוקולי? או פטריות? נראה לי שפטריות ממש יכולות להתאים פה.

    מאיה עונה: פטריות הולכות נהדר בפנים, אבל קחי בחשבון שהן נותנות למלית צבע אפרפר שלא נראה מעורר תאבון במיוחד.

  11. מלכת עולם.

  12. כל הכבוד, את פשוט מלכה.
    נכון שאפשר להוסיף למלית גם בטטה? נראה לי שהמתקתקות שלה מתאימה..

    ועוד משהו, יש איזה בצק לא חלבי שכן יתאים לזה? (אולי הבצק של הלחמעג'ון או שממש עשיתי סלט..)

    מאיה עונה: הציפוי הלא חלבי הכי מתאים בעיני הוא פירה. רותי רוסו פרסמה בזמנו ב"מעריב" מתכון לצ'יקן פאי עם בצק שמרים, אבל לא ניסיתי. יש מצב שזה יעבוד… אני מעדיפה פריכות למעלה, ונראה לי שיהיה פחות מתאים המרקם ה"סופגנייתי" של בצק שמרים. אבל אולי אני טועה…

  13. מתכון מקסים ! אגב… עם כל בצק זה יוצא נפלא.. אני שומטת את הבצק לעיתים, ופשוט מכינה באשאמל אותו אני שופכת על כל התערובת.. קצת פחות קלוריות וקצת פחות אשמה..
    הבלוג אחד הטובים שיש !

  14. פוסט מ ד ה י ם . מחר אני אכין( כי אני צריכה לקנות סלרי…)

  15. אני פשוט אוהבת את הבלוג הזה! עוד לא יצא לי לעבור על כל הפוסט, אבל הוידאו פשוט מדהים… כל פעם נהנים פה מחדש :) מאיה כל הכבוד!
    ואין ספק שתמיד נשאר טעם של עודד

  16. הלסת דבוקה לשולחן

  17. פוסט מקסים!!! הסרט הגאוני והתמונות עושים חשק להכין.
    נ-ו-ם!!!!

  18. איזו מלכה. הוידאו פשוט נפלא. הצלחתם להעביר את הקסם של הבלוג לתוך הוידאו. שאפו

  19. על איזה בצק את ממליצה למי שכשר כמוני ולא מערבב חלבי עם בשרי?

    מאיה עונה: פירה עם חלמון ושמן זית.

  20. נראה לי גדול! בעיקר שיש לי המון בשר עוף לאחרונה שמתבשל במרקי העוף שלך החורף… נראה לך שאפשר להחליף?

    ומילה קטנה על סלרי – הכי טעים זה סלרי אמריקאי – כלומר רק הגבעולים, אלה שצבעם ירוק בהיר, אלא שאלה מופיעים רק באביב, נדמה לי…

    מאיה עונה: את יכולה גם לעשות את זה עם בקר טחון ולטגן אותו עם הירקות. הבעייה היא שאז אין לך ציר אינסטנט ואת צריכה להכין מרק עוף בשביל זה. או חלילה להשתמש באבקת מרק.

  21. הוידאו עשה לי את היום! נראה טעים מאוד, אכלתי את זה מלא באמריקה וחשבתי שזה יותר תיק.. אני אנסה שבוע הבא!

  22. מאז' כיף לראות אותך זזה במטבח, את חייבת ליצור גרסה עברית לGOOD EATS.

  23. א-ת ג-ד-ו-ל-ה-!!!
    לא באמת – את פשוט השראה מהלכת,
    איזה ווידיאו!
    (מצחיק שכולנו כותבים ווידאו… מראה בני כמה אנחנו…)
    מכינה את זה מחר!

  24. נרשם ויוכן בהקדם! זה נראה בדיוק כמו שאני אוהבת- מינימום מרכיבים, ויש ארוחה שלמה לשבוע שלם במנה אחת.

  25. כיף כיף כיף! מתה להגיע הביתה ולהכין. אהבתי מאוד גם את העריכה של הסרטון.

  26. פוטבול! (Go Giants!)

  27. הי מאיה,

    1. האם ניתן להחליף את החזה עוף בפרגיות חתוכות?

    2. האם המתכון לבצק שק"ם המשודרג מתאים גם להכנת עוגיות ממולאות או מגולגלות (עם תמרים, שוקולד וכו'), ואם כן, כמה סוכר אני צריכה להוסיף לבצק והאם להוריד את המלח?

    האתר שלך ייחודי ומופלא, תודה רבה על הכל!

    מאיה עונה: 1. כן. 2. לא להוריד את המלח, והייתי מוסיפה מקסימום כף או שתיים של סוכר אם בכלל. העוגיות המגולגלות לרוב מסתמכות על מתיקות המלית בלבד.

  28. זה יעבוד עם בצק פילו?
    ורק לשם הבהרה – במידה ואני לא מכסה, אז זה מוכן הישר מהסיר/מחבת בלי להכניס לתנור, כן?

    סרטון אדיר ומעורר תאבון. קבלי ח"ח :)

    מאיה עונה: לדעתי יעבוד עם פילו – רעיון טוב. אני ממליצה להניח כמה שכבות מלמעלה, ולהבריש חמאה מומסת (או שמן?!) בין השכבות. וכן, זה מוכן (וטעים!) ישירות מהסיר.

  29. המתכון מעורר כל כך הרבה חשקים- חבל שאני צמחוני. נראה לי שאנסה את העניין עם פרוסות סייטן וציר ירקות (אני שומע אותך מזדעזעת. עמך הסליחה)
    והוידאו אכן שידרוג מהמם – באיזו מצלמה צולם, אם אפשר לשאול?

    מאיה עונה: הוידאו צולם ב- CANON 7D של עמרי.

  30. אמא שלך יודעת איזו בת מוכשרת יש לה? את פשוט נ-ה-ד-ר-ת!

  31. מאיה, התבשיל הזה מדהים. הכנתי את הוריאציה עם הסקונס ויצא נימוח במיוחד. ממש אהבתי את הקיצור דרך של הכנת הציר עוף.
    בכלל, יש לך כשרון אדיר לייעל כל מתכון למינימום מצרכים ושלבים ולמקסימום טעם. תודה רבה לך!

  32. טעים, השיר, בווידאו, של מי?

  33. אפשר להחליף את הבצק עלים בבצק מלוואח? הוא כבר בא עגול

    מאיה עונה: אחלה רעיון, לכי על זה.

  34. הי מאיה
    נראה מדהים כתמיד!
    המתכונים שלך מחרבים לי את תקופת הבחינות..
    (במיוחד המרק עגבניות המהמם שהעלית לאחרונה)
    רציתי לשאול:
    יש לי בבית חזה עוף מחולק לשניצלים קפוא
    האם אפשר להשתמש בו עבור המתכון הזה
    או שהוא סתם לא יוציא ציר ויהיה מבאס?

    מאיה עונה: אם אין אפשרות אחרת, תשתמשי בעוף הקפוא. הוא יצא קצת פחות עסיסי, אבל לא נורא. ציר יהיה לך. זרקי אותו לסיר עם המים כשהוא עוד קפוא ותתחילי לחמם כבר שם. במקום להוציא אותו אחרי חמש דקות על אש קטנה, כבי את האש בסוף והשאירי אותו במים הרותחים עוד 5 דקות לפני שאת מסננת.

  35. יאםם. במה עוד אפשר להחליף את הסלרי חוץ מפטריות?

    מאיה עונה: מה עוד? כרישה / פלפלים / אפונה עדינה קפואה / כרובית / וכד'.

  36. את כזאת מתוקה!!! וכך גם הבלוג, ההגשה והמתכונים. מקסים, מרגש ומחכים!

  37. פוסט משובח (כרגיל) ! מאיה אלופה.

    אני הולך לנסות להגיש את תערובת העוף בתוך פחזנית מבצק רבוך
    (רעיון שקצת מרגיש כמו אולם חתונות משנות ה-90, אני מודה… אבל זה ממש מדגדג לי לנסות).

  38. זה היה נראה כל כך טוב (והקליפ מפוצץ מכישרון!), שלא הייתה לי ברירה אלא להכין לארוחת שבת (עם בצק קרים צ'יז).
    בינתיים זה נראה ומריח מעולה.
    רק הערה קטנה – כוס וחצי קמח לא הספיקה לבצק, הוספתי עוד כחצי כוס ואז אפשר היה לעבוד איתו.
    תודה על הפוסט ובכלל על הבלוג וההשקעה המטורפת!

  39. שאלת עצלנים (אל תהרגי אותי, אני סטודנטית חסרת זמן..):
    אפשר להכין את אותו הדבר עם ירקות שמגיעים בשקית קפואה?

    מאיה עונה: אם רבע שעה מהזמן שלך שווה לך 20 ש"ח, אז כן :)

  40. פשוט כייף לקרוא אותך ועוד יותר לצפות…
    כל כך שלא יכולתי להתאפק והכנתי היום לצהריים (לא היה זמן וכוח ולבצק אז השתמשתי ב-2 מלוואחים שפרסתי וסידרתי מעל התבנית בפרוסות).
    כשיצא מהתנור כבר באו לטעום ועד שהבאתי את המצלמה כבר לא היה מה לצלם בתבנית… היה מעולה פה אחד בכל הגילאים!!

  41. הכנתי! יצא מדהים! והשאריות שחוממו למחרת בתנור זכו גם הן לשבחים. נכנס ישירות לרשימת המתכונים שיחזרו לככב בשולחן שלנו שוב ושוב.
    תודה מיה. עשית זאת שוב!

  42. וגם – אני לא מצליחה להתאפק, למרות שתמיד נראה לי מעט מגוחך תגובות בסגנון -(…החלפתי את התפוחים בעגבניות ואת הסוכר בביצים ויצאה שקשוקה מעולה…)
    אבל… הוספתי בסוף למלית מעט שמנת מתוקה, וטרגון בנדיבות. יצא באמת משובח.
    אני מקווה שאת סולחת, בעלי גדל בבית עירקי, וטעמי המרק העוף הקלאסי לא עושים לו את זה…

  43. מאיה, למה הורדת את הפרמז׳ן שמופיע במתכון המקורי?
    מתאמי כשרות או שלא משתלב לטעמך?

    מאיה עונה: ממש לא מטעמי כשרות. לטעמי זה סתם מוסיף קלוריות ולא מספיק מרגישים את הטעם (המלית מספיק טעימה בעיני בפני עצמה). קצת חלב במקום חלק מהציר, לעומת זאת, מעשיר את המלית בלי לתרום הרבה קלוריות. אני מניחה שכמה כפות של שמנת מתוקה עוד יותר תוספנה.

  44. אני שונאת לאכול עוף, בעיקר כי הוא משעמם. אבל הוידאו נראה כל כך טוב וכל כך פשוט שיש לי ריר.
    ועכשיו אני בעבודה רעבה ,חושבת על איך אני אחזור הביתה לעשות את המתכון:)

  45. אני אוכלת את התבשיל ברגע זה והוא מדהים!
    עשיתי את הגרסה עם הסקונס, רק ששמתי שמנת לבישול (המחשבה על 30%+ שומן בארוחת צהריים לא קסמה לי)

    בפעם הבאה אנסה עם פירה :)

  46. מדהים! הוידאו מקסים, המוזיקה, הצילום, המתכון ואת :) תודה!

  47. יואו, צ'יקן פוט פאי זה אחד הדברים שאני אוהב להכין כל פעם שיש שאריות של פרגיות/עוף בגריל/עוף מכובס שצריך להיפטר ממנו (וה-GIF הראשון שלי של בישול שהכנתי). אני מוסיף גם פטריות, אפונה, תפוח אדמה ושמנת סויה לבישול של אלפרו (יתרונות – כשר כשצריך לארח ולא שמן). אם רוצים להתפרע אפשר להחליף את השמנת סויה בשמנת לבישול 15%.
    ציר העוף המקוצר שלך פשוט רעיון גאוני, עכשיו באמת אין תירוץ לא להכין ציר :)

    מאיה עונה: סקרנית לראות את הגיפ שלך!

  48. אחרי שהכנתי את עוגת הגבינה עם בצק העוגיות שקצרה מחמאות לא פרופורציונליות להשקעה בה, ואחרי עוגת הגבינה של טלי שאכלתי כמעט לבד, החלטתי להפסיק להיות טרמפיסטית שותקת, ולפרגן: הכנתי אתמול את הצ'יקן פוט (מינוס הפאי). וזה נראה פשוט מעולה. מי היה מאמין שאני אכין ציר עוף, ואפילו אשתמש בו!
    ותודה רבה על ההסברים המפורטים, אין מקום לתהיות באמצע הבישול ואין עליך :)

  49. אכן השקעה,
    אבל שווה, לדעת הבן זוג והבת, שהמציאה מייד למתכון שם חדש:
    צ'יקן פופאיי…

    אימצנו בחום את המתכון, ואת השם!

    המון תודה

  50. היי מאיה, חשבתי לכסות בפולנטה במקום בבצק ולאפות כך. מה דעתך?

    מאיה עונה: נשמע מעניין. מתבקש לתקוע בפנים ים של גבינה נמסה. ספרי איך יצא.

  51. היי מאיה,
    מה את אומרת, מנגולד יתאים בתערובת?
    אני לא מצליחה להחליט…

    מאיה עונה: לא נראה לי שהוא יזיק. תדאגי לתבל היטב במלח כי הוא יגרום להכל להיות קצת יותר תפל.

  52. היי מאיה
    המתכון היה נראה ככ טוב שכבר למחרת עשיתי תבנית ענקית ממנו. יצא מעולה. לא היה לי כוח לעשות בצק והיה לי בצק שמרים מוכן אז ניסיתי. יצא טעים מאוד אבל יכולנו לדמיין איך שפריחות של בצק עלים יותר מתאימה מלמעלה.

    תודה על מתכון מעולה

  53. הי מאיה, חייבת לשתף, שהאצר שלך מונח אצלי בסימניות באופן קבוע והוא מלווה אותי ואת שותפיי לחיים בכל ערב חמישי (כדי שנדע מה לעשות עם עצמינו בסופר בשישי). וזה ללא ספק הולך להיות השוס של מחר. חוצמיזה – איזה כיף שאת הכל יחד מלווה הקליפ המושקע. מאיפה המוזיקה, אם אפשר, בא לי שתלווה אותי גם בהכנה מחר…

    מאיה עונה: Shantel – Dubstar Bugarskij

  54. טוב אז עשיתי עם מלוואח ויצא אחלה (כמה שבצק עתיר במרגרינה יכול להיות). מה שכן, לא ממש אהבתי את המלית. היה לה טעם אשכנזי כזה. כאילו שמתי מלא אבקת מרק, למרות שלא שמתי בכלל.
    תיבלתי רק עם מלח ופלפל. מה לדעתך יכול להוסיף לה? כי כן אהבתי את הקונספט

    מאיה עונה: בעיני זה פלא שזה יוצא טעים רק מהטעם של העוף, הירקות, ומלח ופלפל. אבל אני יכולה לתאר לעצמי אם אנשים מסויימים צריכים קצת יותר "שבאנג". אז הנה דברים שאת יכולה להוסיף (לא בהכרח ביחד): אבקת כורכום, שום כתוש, פפריקה חריפה, כמה כפות רוטב סויה + כפית שמן שומשום, בהרט, פלפל אנגלי, או מיקס של עשבי תיבול כמו רוזמרין, טימין, אורגנו, וכד'.

  55. נראה מגרה בטירוף!! רק רציתי להוסיף ולהגיד שאני מכינה את אותו מתכון אבל עפ אפונה וגזר של סנפרוסט ןרוטב בשמל- יוצא מדהים

  56. מאיה, אני חייבת לך תודה גדולה על ארוחה מעלפת! שילוב של צ'יקן פאי שיצא הורס פלוס המקרון שאשכרה הצליחו!!!
    את מעולה והבלוג מצדיק את הבילוי הארוך מולו כל חמישי. ואכן המוזיקה ליוותה גם את תהליך ההכנה שלי. היה שווה.

  57. נראה פגז והוידיאו מהמם, הצבת לעצמך עוד סטנדרט שמעכשיו נראה שתצטרכי לעמוד בו :) כל הכבוד, גירל!

  58. שלום מאיה! רציתי רק לומר שהכנתי את זה ויצא מדהים! איזה כיף שיש אתר כזה. כמו cooking for dummies. תודה רבה לך! אמשיך להתעדכן לנסות את המתכונים שלך.

  59. יצא מעולה
    תודה רבה

  60. אפשר להקפיא מחדש בצק עלים מופשר? עד כמה שאני יודע וגם מופיע על גבי האריזה, אי אפשר להקפיא שוב.

    מאיה עונה: זה מה שהם אומרים. אבל אני אגלה לך בסוד שעשיתי את זה כמה וכמה פעמים ולא קרה כלום (כל עוד מפשירים במקרר).

  61. האם ניתן להשתמש גם בחזה עוף וגם בבשר החום (פולקע וחבריו) כדי לגוון בטעם וליצור עסיסיות? תודה!

    מאיה עונה: אפשר, למרות שממש ממש לא צריך. אפילו חזה העוף היבשושי בדרך כלל הופך לרך ועסיסי בשיטה זו.

  62. האם ניתן להכין את המלית מראש (נגיד בבוקר) ולאפות את זה עם הבצק עלים בערב?
    תודה

    מאיה עונה: אין שום בעייה. המלית נשמרת לפחות שבוע במקרר.

  63. מאיה שאלה…עשיתי את המתכון כמה פעמים ואהבנו מאד רק מה שמפריע לי זה הצד של הבצק שנוגע בירקות עם העוף ולכן נהייה מבושל ולא אפוי. יש דרך להמנע מזה?

    מאיה עונה: אפשר לאפות את בצק הסקונס בנפרד ואז להגיש ביחד. אבל אני דווקא אוהבת את המרקם הזה…

  64. הכנתי בגרסה כשרה- הכנתי את הבצק של הסקונס, אבל החלפתי את השמנת ב: כוס חלב שקדים, כוס רסק תפוחים, 2 כפות שמן.
    יצא ממש טעים!

  65. היי מאיה! נראה מגרה ביותר! ינוסה בקרוב!
    אבל איזו הצעה יש לך במקום אחד הבצקים- מטעמי דיאטה?

    מאיה עונה: פירה בטטה?

  66. אחרי ארוחת הצהריים היום אפשר לדווח: המלית שורדת הקפאה-הפשרה! הקפאתי מנה בשקית ניילון לפני בערך שבועיים, זרקתי אותה לקופסת אוכל לעבודה עם קצת פתיתים אתמול בערב (כלומר, הפשרה במקרר, לא במיקרו) והיום בצהריים זה היה כמו חדש.

    מאיה עונה: אני ואת גילינו ביחד שזה הולך על פתיתים, זוכרת?! :)

  67. תודה רבה – עבד מצוין גם בגירסה טבעונית!
    השתמשתי במתכון שלך כבסיס, הקפצתי סייטן (זה חלבון חיטה לתוהים) עם בצל, גזר סלרי ופטרוזיליה + גרגרי חרדל, כמון וגרגרי כוסברה (וחיזוק גם בתיבול עם אבקת ג'ינג'ר), הסמכתי עם קמח חומוס ובסוף אפיתי עם כרובית מבושלת קלות. לציפוי הלכתי על מחית תפוחי אדמה (בחיזוק פירורי לחם וסולת, לא היה צורך בביצה…).
    יצא כל כך טעים שאני מתכוונת להכין לארוחה משפחתית ובה יש רוב לקרניבורים!

    מאיה עונה: נשמע מצויין. הגידי לי נא, סייטן זה לא פשוט גלוטן טהור? היו כמה מחקרים בזמנו שאמרו שגלוטן גורם לירידה בספיגה של ויטמינים במעיים, ובאופן כללי יש הרבה אנשים (ספורטאים נניח) שמנסים להמנע מגלוטן מבלי שיש להם צליאק. את יודעת על זה משהו?

  68. הכנתי עם מלאווח (בצק עלים לעצלנים) פרווה (מטעמי כשרות) ויצא פשוט מעולה!!!
    המון תודה

  69. נראה מצוין, יוכן מחר לארוחת שישי!

  70. הכנתי היום ויצא מעולה.
    הוספתי חצי כוס שמנת מתוקה (15%) וכיסיתי בפירה תפוא ובטטה.

  71. היי מאיה,
    קודם כל אני אציין שאני נפעמת מהכישרון שלך – הקולינרי והעיצובי כאחד.
    ושאלה לי – מה הפסקול של המתכון בקליפ שהעלית ליוטיוב?
    תודה :-)

    מאיה עונה: Shantel – Dubstar Bugarskij

  72. אתר מהמם, תמונות יפיפיות והפירוט הזה מעולה. רעיון מצוין.

    מבחינת הטעם – אפילו הילדה אהבה את זה, ומדובר בדרדקית בת שלוש. אחיה התלהב מה"בורקס" למעלה…
    יצא מצוין!
    (קצת יותר מדי פלפל שחור, אבל ככה זה כשאומרים "שפע פלפל שחור" למישהי שגם ככה נוטה להפריז בשימוש בו).

  73. למחוסרי התנור שבינינו, יש אפשרות להכין גם בטוסטר אובן? או שזה יצא גרוע?

    תודה =)

    מאיה עונה: אין שום בעייה, להיפך! קלאסי להשתמש בתבנית המלבנית העמוקה של הטוסטר אובן.

  74. כמה נקודות

    1. הקליפ מדהים, צפיתי בו מלא פעמים …

    2. הפאי יצא מעולה.

    מסקנה – מגיע לך תוכנית בישול (:

  75. בדרך כלל אני קוראה סמויה, ובשלנית מרוצה מהמתכונים. בגלל ענייני כשרות, ובצק פריך (למאפים מלוחים, כך כתוב על העטיפה), פרווה, שנמצא במקרה במקפיא, רציתי לדעת אם גם זו אופציה אפשרית.

    מאיה עונה: אפשרי וטעים בהחלט. לא לשכוח להבריש בביצה טרופה בשביל שיצא שחום ויפה.

  76. מאיה הארוחות שישי שלי כבר מזמן אינן מה שהיו מאז שהכרתי את האתר שלך – והפעם הכנתי את המתכון הנוכחי שיצא נהדר כתמיד.. כשחתכנו את הפרוסה הראשונה נשארו הרבה נוזלים בתבנית, כנראה שהייתי צריכה לצמצם עוד קצת את הנוזלים. יש לך רעיון נוסף? תודה ומחכה למתכון הבא!

  77. תקשיבי אני כ"כ אוהבת אותך!!!!!!!!!!1
    הוידיאו גאוני!!!!!!
    והתמונות מדהימות!!!!!
    ואת כ"כ מצחיקה וחמודה!!!!!!!!!!
    אני מתה עלייך!!!!!!!
    מתה מתה מתה מ..

  78. במקרה ואנחנו כן מעוניינים להכים עם גבינה אל איזה את ממליצה? ומה הכמויות? או כמה חלב לשים במקום.

    מאיה עונה: אפשר להחליף חצי כוס מהציר בחלב, ולהוסיף בערך 30 גר' גבינת פרמזן מגוררת.

  79. מאיה מתי יהיה עוד פוסט?

    מאיה עונה: יום שלישי הקרוב

  80. הכנתי, יצא ממש טעים.
    כשסיימתי לסיר שבו טיגנתי את הירקות היה מין שחור מגעיל דביק כזה בתחתית XD
    והבצק של הסקונס היה צריך כמעט חצי שעה…

  81. אה והוידיאו מדהים, תעשי כזה כל פעם…

  82. יצא מעולה!!! הכנתי עם טופו וציר ירקות קפוא שתמיד יש לי. כמעט חצי נאכל כבר מהסיר. הכנתי עם הבצק של הסקונס וזה פשוט מעולה!!!!!!

  83. היי.. הכנתי פעם אחת בלי בצק (ועם קשיים של סטודנטים עם מטבח עלוב) ויצא טעים מאוד.
    עכשיו אני רוצה לעשות עם הבצק.. שטרם הופשר.. אפשר להפשיטו במיקרו? או שזה ממש חטא?
    ואיך בדיוק לעשות זאת?

    מאיה עונה: אין לי ניסיון כל כך טוב עם תכניות הפשרה במיקרוגל… אני מפשירה אוברנייט במקרר. הכי נוח בעיני. או שפשוט תשאירי בחוץ על השיש לשעתיים-שלוש…

  84. היי מאיה ,
    רציתי להגיד תודה על האתר , ושהוא מעולה!!!
    מתכון הזה ספציפית הספיק לי לכל הסופש, עשיתי אותו עם פירורי לחם מחיטה מלאה כי לא רציתי לקנות קמח , וזה יצא גם טעים , אבל פחות סמיך ממה שיצא לך בתמונות:) ובכל זאת נהנתי מאוד !
    מחכה לעוד מתכונים :)

    רן

  85. זה המתכון הראשון שאני מנסה מהבלוג, והוא ענה על כל הציפיות ואף יותר.
    הלכתי על האופציה המהירה, ואכלתי את התבשיל עם חיטת כוסמין מעורבבת באורז לבן.
    לא היה לי גזר וגם לא בצל, אז הכנתי עם קישואים וקולרבי (ובסוף גם קצת בצל ירוק). אני מניחה שהטעם יצא שונה מהתבשיל המקורי, אבל הוא בהחלט היה טעים מאוד, והטריק עם הציר והקמח מדהים! הקולורבי המוקפץ, אגב, ממש הפתיע בטעמו – יצא קצת כמו תפו"א, רק יותר קל.
    תודה!

  86. נראה מעולה!
    אפשר להכין בתבניות אישיות?

    מאיה עונה: בוודאי. זמן האפייה יתקצר קצת כי עיגולי בצק קטנים משחימים יותר מהר.

  87. הכנתי בשנית ונגמר תוך יום.
    אפילו התאפקתי והפשרתי את הבצק בלילה. והייתי מאוד גאה על ההצלחה עם הבצק עלים.
    אבלל – ממש התבאסתי שכל פעם שחתכתי חתיכה הכל נזל לצדדים והגובה של המאפה ירד.
    זה אמור להיות ככה או שלא יצא לי מספיק סמיך?

    מאיה עונה: זה אמור להיות ככה. אין מה לעשות, זה חלק מהצ'ארם הכפרי של המאפה הזה.

  88. הכנתי באוסטרליה. יצא מעולה!!!!

  89. הי מאיה!
    הכנתי בעבר עם בצק עלים (חמאה) ויצא מעולההה!
    ממש בא לי להכין הפעם עם בצק סקונס או הבצק השני אבל אני רגישה ללקטוז ולא יודעת במה אפשר להחליף את השמנת מתוקה/ לבישול.
    חלב כבר יש דל לקטוז, יוגורט או שמנת חמוצה ואפילו קרים צ'יז- אפשר להשתמש במוצרים מחלב עיזים, חמאה זה בסדר אבל מה עושים עם שמנת לבישול?? :)

    מאיה עונה: יש גם שמנת לבישול של אלפרו, לא אמורה להיות בעייה.

  90. הכנתי רק את החלק של התבשיל בלי החלק של הבצק והאפייה יצא ממש טעים. האם אפשר לדלג על חלק של הבישול מוקדם של העוף ולהוסיף אותו איכשהו למחבת? בהנחה שמשתמשים להסמכה בציר עוף שבושל מראש

    מאיה עונה: חבל על הסמטוכה של טיגון העוף. אני מציעה לבשל את העוף כמו במתכון רק להשתמש בציר עוף במקום מים. זה יעשיר את הטעם עוד יותר.

  91. אוקיי. לא רק שזה אחד הדברים הטעימים שהכנתי לאחרונה, חבר שלי לקח חתיכה לעבודה, נתן לחברו האנגלי לטעום וזה ענה: 'הטעם הזה גורם לי להתגעגע הביתה'.
    הרגשתי צורך עז לחלוק את ההתרגשות הזו איתך.
    זה גם בטח המקום לומר ששינית לנו את החיים ואנחנו מכינים את המתכונים שלך כל הזמן ו… טעים לנו!!

    תודה לך!

  92. יצא מצוין.
    תודה :)

  93. מה מבחינת הזמנים?
    כמה זמן לטגן את הירקות עד להוספת הקמח.
    לאחר הוספת הציר כמה זמן לחכות לפני הוספת העוף?
    ולאחר שהוסף העוף, כמה זמן לפני שפיכה לתבנית?

    תודה!!
    ישר כוח

  94. הי מאיה,
    כרגיל, נראה מדהים ומעורר תיאבון! לפני שלוש שנים הכרתי את הבלוג (השווארמה הביתית האלוהית) ובעלי מאז הפך לאדם מאווווד מאושר..
    שאלה חשובה- אני וסלרי לא ביחסים טובים, עם מה את ממליצה להחליף? ראיתי למעלה שמישהי העלתה את האופציה של פטריות, אבל איתן היחסים ממש גרועים.. יש לך הצעות? אני חוששת שרק גזר ובצל יהיה די משעמם…

  95. כל הכבוד על ההסבר המפורת!
    אכלה מתכן.יצא טעים.
    הוספתי קצת כורכום וקצת כמון.
    אבל 180 מעלות לבצק עלים זה לא מספיק אצלי.אפיתי ב200 מעלות

  96. הכנתי את הגירסה המקוצרת עם הגריסים.
    יצא פשוט מעולה.
    תודה רבה!

  97. היי מאיה,

    הכנתי הערב ויצא ממש טעים.
    לקח לי בערך שעה וחצי להכין (על כירה חשמלית מעפנה של פעם).
    לא שמתי לב להערות על הבצק סקונס, אז זה יצא מאוד מתוק. אני מתכננת להסיר את החתיכות סקונס מחר, להכין חדש ולחמם את הפוט פאי עם הסקונס החדש. מקווה שיצא מוצלח.
    מה שכן, המנה הזו ממלאת בטירוף.

    תודה ושבת שלום :-)

  98. מאיה – פוסט מקסים, הוידיאו מעולה (כן ירבו) ושאלה – האם אני היחידה בעולם שלא הבינה איך נרשמים כדי לקבל עדכונים על רשימות חדשות או שזה פשוט בלתי אפשרי?

    מאיה עונה: נרשמים במייל. רשמתי אותך.

  99. המתכון הזה פשוט מדהים!!!! אחד המאכלים האהובים עליי. תודה על הנתינה.

  100. אפשר לקבל מתכון לבצק שיהיה פרווה לשומרי כשרות? הבן שלי מחכה שאני אכין לו את זה בקוצר רוח.

    מאיה עונה: פשוט מכינים עם בצק עלים קנוי… מברישים בביצה ואופים כרגיל.

  101. ועוד מתכון נהדר עבר מתיקיית "להכין" לתיקיית "מוצלחים" ולתיקייה של הדברים שהבנזוג המאותגר קולינארית שלי אשכרה אוהב!!! אליפות עולם! תודה רבה!

  102. היי מאיה,

    אפשר להכן גם תחתית מבצק עלים וגם לצפות? כאילו כמו הבורקסים, אבל על גבי תבנית אחת שלמה?

    אם כן – לאפות קודם קצת את התחתית ואז להוסיף לאפיה את המלית והכיסוי העליון?

    מאיה עונה: לא ממליצה, כי התחתית תצא SOGGY. ממליצה רק על ציפוי בצק עליון…

  103. הי,
    את חושבת שאפשר להכין מהמלית סיגרים ממולאים? כמו במתכון שפירסמת עם בשר בקר? האם המלית של העוף רטובה מידי בשביל עלי סיגר? נראה רעיון מעניין לנסות ועל דרך קצת לחסוך בקלוריות…. תודה!!!!

    מאיה עונה: בהחלט!! התחתית אולי תצא קצת SOGGY, אבל זה יצא מצויין.

  104. מאיה, הכנתי כבר כמעט חצי מהבלוג, וכל דבר יצא מושלם :)
    רציתי לשאול, האם אפשר להשתמש בבצק פריך במקום בבצק עלים?

    מאיה עונה: אפשר בהחלט

  105. היי מאיה.
    אני רוצה להכין את זה בתבנית ולהקפיא לחג. יש סיכוי שיעבור הקפאה?

    מאיה עונה: בטח, למה לא? אפשר גם להקפיא עם כיסוי בצק לא אפוי ואז לאפות ישירות מהפריזר.

  106. תודה על התגובה המהירה!
    על כל פנים חששתי שאולי הכל יהיה מושי בגלל הקמח – אחרי הפשרה שיהיה מידי מיימי

    אני לא אופה בחג..

  107. חששתי קצת להגיב פה אחרי שנתיים וחצי אבל אני רואה שאת עדיין עונה למגיבים, אז הולכת על זה :)
    הכנתי את המלית והיא מחכה למחר לאפיה – שאלה: אפשר להכין את הפאי גם בתבנית חד פעמית? או בתבניות מאפינס חד פעמיות (מצאתי מתכון אחר שבו הכינו את זה בכלים אישיים) מאלומיניום? למאותגרי פיירקס…

    מאיה עונה:בהחלט בהחלט אפשר

  108. הכנתי הרבה מאד מתכוני עוף שלך אבל אין שום ספק שזה המנצח.

  109. הכנתי! יצא ממש מעדן! הוספתי קצת יין לבן לירקות בזמן הטיגון לפני הוספת הקמח…וגם תיבלתי עם קצת אבקת שום ,,אגוז מוסקט ותבלין חריף…גם הוספתי קצת שמנת מתוקה בסוף לפני הוספת העוף לירקות …על הבצק עלים פיזרתי קצת גבינה מגורדדת……בקיצור באמת מתכון מנצח!תודה שוב מאיהההה

  110. היי!
    מעולה וטעים
    הכנתי בעבר לפי הוראות המתכון ויצא מצוין

    יש לי נקניק סרוולט (מקל שלם), וחשבתי להכין את הפוט פאי איתו במקום העוף. מה את חושבת? תחליף ראוי?

    אם יש לך עוד רעיונות למה לעשות עם ככ הרבה נקניק אשמח לשמוע

    מאיה עונה: לדעתי זה מלוח מידי. הייתי מוסיפה כמות קטנה ממנו למתכון הרגיל עם קוביות עוף רק לתוספת טעם, כתבלין, ולא כמרכיב העיקרי… אפשר לקצוץ אותו לקוביות קטנות ולהוסיף לכל תבשיל שיש בו בצל מטוגן, לתוספת טעם בשרי ו"אוממי"…

  111. טוב מאיה, שתביני שאת אדירה ואני חולה על המתכונים שלך.. מעריצה משכבר הימים (2011) את המתכון הזה הכנתי אינספור פעמים ותמיד יוצא טעים.
    הפעם, תקלה.. אין חזה עוף שלם בסופר..(תקופת החגים)
    ויש לי במקרר חזה עוף יפה פרוס כבר לשניצלים..
    אפשרי להכין עם זה? אולי בישול קצר יותר?

    מאיה עונה: כן. פשוט לבשל 2-3 דק' פחות, או על חום נמוך יותר

  112. יצא חלום!!! לתערובת הירקות הוספתי גם פטריות וזוקיני.

  113. אני מפנטזת להכין את המתכון מלא זמן! נראה כ'כ טעים. סתם מעצלנות לקנות סלרי לא הכנתי. ו עכשיו יש לי! שאלה- בעלי חייב תמיד הארוחות ערב שיהיה די הרבה פחמימות כדי שיתמלא (מהאנשים ברזים האלה שאוכלים אוכלים ואפעם לא משמינים :#) אפשר חשים קוביות תפוחי אדמה במלית? כמובן צריך לבשל קודם נכון?

    מאיה עונה: אפשר בהחלט להוסיף קוביות תפו"א מבושלות.

  114. רק רוצה להגיד שאנחנו מכינים את זה הערב בפעם המי יודע כמה. משוגעים על המתכון הזה. תודה!

  115. אז ב 2012 הכנתי את זה בפעם הראשונה (אפילו רשמתי לך על זה שהילדים נהנו). מאז הם מבאסים ואוכלים אוכל של ילדים בלבד AKA פסטהלבנהשניצלקטשופלחםאחידגבינהצהובה אבל אצלי זה הפך למנת הדיפולט כשאני רעבה ממש. ככה סתם מעורבב עם אורז ואני מאושרת עד סוף היום.

  116. נראה מעולה! שאלה קטנה- אפשר להחליף את הסלרי במשהו אחר לטובת אלה שלא אוהבים סלרי? תודה!

    מאיה עונה: אפשרי, נניח כרישה, או בצל ירוק.

  117. המלית נפלאה.
    הכנתי רולדות והבצק נרטב בתחתית. היה נהדר למרות זאת, אבל אולי יש לך עצה נגד רטיבות?

  118. מתכון מושלם.
    מכינה לעיתים קרובות ולרוב נגמר באותו יום (צריכה להתחיל להכפיל כמויות)
    אנחנו עושים רק את המלית ואז זה אפילו לא מושחת קלורי.
    לאחרונה אובחנתי עם סוכרת הריון וגיליתי שגזר מקפיץ לי את הסוכר. יש לך רעיון מה לשים במקום שישמור על המתכון מושלם?
    תודה!



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!