פוקאצ'ה

נחשב אצלי: השקעה

focaccia1.jpg

שתי הפוקאצ'ות האהובות עלי בכל ישראל הן הפוקאצ'ה של סלייס ברמת השרון (אותה מגישים כמו סנדוויץ עם אנטיפסטי בפנים וים של מוצרלה, והפוקאצ'ה של בליני בתל אביב (שנקלית על טאבון, ומוגשת נונ-סטופ לאורך כל הארוחה, יחד עם צלוחית של שמן זית וחומץ בלסמי). ולפני כמה חודשים גיליתי את סוד המתכון לבצק הזה. בצק שמשמש, אגב, גם לפיצה (בתוספת של 10 דקות עבודה נטו – בשביל רוטב עגבניות ביתי זריז). להרבה אנשים יש פחד מבצקי שמרים. אבל מעבר לכמה עקרונות בסיסיים, באמת שאין מה לפחד. הבצק יוצא רך, גמיש, ונפלא פשוט! וההכנה היא צ'יק צ'ק. מי שלא רוצה ללכלך את הידיים מוזמן להשתמש במיקסר. אני לעולם לא אוותר על התענוג של ללוש בצק שמרים. הכמות: תבנית מלבנית של עוגה או 4-5 פוקאצ'ינות בינוניות.

  • לפוקאצ'ה:
  • 4 כוסות קמח לבן רגיל
  • 3.5 כפיות שמרים יבשים (או 2.5 כפיות שמרים טריים כמו "שמרית")
  • 2 כפות סוכר
  • בערך 1.5 כוסות מים פושרים
  • 1.5 כפיות מלח
  • 3 כפות שמן זית
  • פיזורים אופציונלים מלמעלה:
  • עשבי תיבול קצוצים כגון בזיליקום, אורגנו, טימין
  • 3-4 שיני שום קצוצות
  • מלח גס
  • ממרח פסטו
  • ממרח עגבניות מיובשות
  • טפנד זיתים
עלות משוערת:

9 שקלים

עבודה נטו:

12 דקות

ההכנה

בצק השמרים לפוקאצ'ה: מרתיחים בקומקום טיפה מים, ומדללים את המים הרותחים במים מהברז כדי ליצור תערובת של מים פושרים (כאלה שנעימים למגע אצבע). השמרים אוהבים טמפ' פושרת. אם זורקים עליהם מים קרים מידי או חמים מידי, הם ימותו. מערבבים בקערה את הקמח ואת השמרים. השמרים צריכים להיות מצופים היטב בקמח כדי לא לבוא במגע עם החומרים האחרים – זה יפגע בתפיחה. מוסיפים את המים הפושרים, את הסוכר, את המלח, ואת שמן הזית. לשים היטב במשך 3-4 דקות עד שהבצק מקבל מרקם גמיש ונוצרים סיבים גמישים. הבצק קצת דביק, אז מומלץ לעבוד עם יד אחת, ולהשאיר את השנייה נקייה (לא כמו שעשיתי בתמונה, פשוט לא יכולתי להתאפק). כשסיימתם ללוש, השתמשו בכף ביד הנקייה כדי "להוריד" את שאריות הבצק מהיד.focaccia51.jpg

מתפיחים: השמרים ניזונים מהסוכר, ומתחילים לייצר בועיות אוויר קטנטנות בתוך הבצק, וככה הוא גדל וגדל ולבסוף מכפיל את הנפח שלו. בצק שמרים אפשר להתפיח בשתי דרכים: בחוץ או במקרר. בחוץ זה אומר במקום חמים וחשוך. את החשוך משיגים ע"י כיסוי הבצק במגבת (וניילון נצמד מתחתייה כדי שלא תתלכלך), ואת החמים משיגים ע"י כך שמניחים את הבצק ליד התנור, או ליד מכונת הכביסה. בקיץ אפשר להתפיח סתם כך על השיש. התפחה בחוץ אמורה לארוך בין שעה לשעתיים, תלוי כמה חמים ונעים לבצק. בחורף (כשקר בחוץ) יש לי טריק: אני מחממת את התנור ל-80 מעלות ל-10 דקות, מכבה, ומכניסה את הבצק פנימה. יוצר אפקט חממה ומזרז את התפיחה בטירוף. אפשר להתפיח את הבצק גם בתוך המקרר, אבל בשביל זה הוא צריך לבלות בפנים לפחות 7-8 שעות, או לילה שלם. הזהרו מהתפחת יתר, כי הבצק יחמיץ וייהרס.focaccia4.jpg

כשהבצק סיים לתפוח והכפיל את נפחו מעבירים אותו לתבנית מלבנית של עוגה (ששימנתם מראש עם טיפה של שמן רגיל שמורחים עם הידיים על כל הדפנות). אפשר גם לחלק את הבצק לכמה כדורים קטנים, ולשטח אותם על תבנית אפייה (בעובי של ס"מ-שניים) כדי לקבל פוקצ'ינות. מפזרים את הטופינגז שבחרתם (לפני האפייה!). אפשר לקצוץ כל תערובת שבא לכם של עשבי תיבול, אפשר גם להשתמש בעשבי תיבול מיובשים. אפשר למרוח פסטו או ממרח עגבניות מיובשות או טפנד זיתים. אפשר לפזר מלח גס, אפשר אפילו לגרר קצת גבינה צהובה או מוצרלה. על כל תוספת שאתם מוסיפים מזגו מלמעלה בנדיבות שמן זית, והשתמשו באצבעות כדי לעשות בורות עמוקים בבצק, כדי שהטעמים יחדרו פנימה. באפייה הם עולים בחזרה, אגב.focaccia2.jpg

מכניסים לתנור שחומם מראש ל – 180 מעלות, ואופים כ-20 דקות או עד שמזהיב למעלה. הפוקאצ'ה נשארת רכה ונפלאה למשך כמה שעות, אבל אח"כ יש לה נטייה להתייבש. ככה זה כשמכינים בצורה טבעית בלי חומרים משמרים כמו במאפיות. אבל זה לא חייב להיות ככה – תוכלו להוסיף למרכיבים בקערה לפני הלישה שתי כפיות של חומר שנקרא "משפר אפייה" (הוא נמכר בדואו יחד עם שמרית, בד"כ). הוא לא פוגם בטעם של הבצק, אבל הוא מוסיף גמישות, מאיץ את ההתפחה, ואיתו המאפים נשמרים יותר זמן. בכל מקרה, הפוקאצ'ה עוברת הקפאה מצויין. אני ממליצה לחתוך לריבועים, להקפיא בשקיות נפרדות, ולהשתמש לסנדוויצ'ים מושקעים של היום יום. לא צריך להפשיר – פשוט נסרו אותן לשניים, מלאו בגבינות, ירקות, נקניקים, מה שבא, הרכיבו, וצאו לעבודה. עד הפסקת עשר הפוקאצ'ה תפשיר באופן מושלם, ועד אז תשמש כמקרר למילוי הסנדוויץ. איזה טריק, הא?! (עובד גם על לחמניות קפואות, אגב) אם אתם מתכוונים להקפיא עשו זאת כמה שיותר מהר, לפני שהפוקאצ'ות יאבדו את הטריות.

לסיכום: דגשים לעבודה עם בצק שמרים

אל לשמרים לבוא במגע ישיר עם שומן (כמו נגיד שמן זית, או ביצים) או מלח. זה פוגם מאוד בתפיחתם. מה כן הם אוהבים? אוכל (סוכר) וסביבה חמימה ונעימה (מים פושרים). לכן, לפני שמוסיפים כל חומר אחר לבצק, מערבבים אותם היטב עם הקמח.

את הבצק מתפיחים במקום חמים ונעים למשך שעה-שעתיים עד שהוא מכפיל את הנפח. לא יותר. אפשר גם להתפיח במקרר למשך 7-8 שעות או לילה שלם. לא יותר.

בצק שמרים, בניגוד לבצק פריך ובצקים משונים אחרים, צריך ללוש הרבה. ככל שתלושו אותו יותר, כך יתפתחו וייקשרו סיבי הגלוטן (הסיבים היפים שמתחילים בזמן הלישה), והם אלה שמעניקים לפוקצ'ה את המרקם הרך והטעים שלה.

בניגוד לדעתה של סבתא שלכם, שמרים לא צריך "להתחיל" בקערה נפרדת עם מעט מהמים והסוכר (לערבב ולהשהות 10 דקות עד שתוסס). מערבבים אותם ישירות עם הקמח, וממשיכים כרגיל. אם אתם לא בטוחים לגבי הטריות של השמרים שלכם, אז תוכלו "להתחיל" אותם בקערה נפרדת בתור בדיקה: אם הם לא מעלים בועות תוך 10 דקות אז הם ישנים ולא טובים.

אוף טופיק
היום ביליתי את אחר הצהריים שלי בצילום מנה כחלק מתחרות צילום אוכל של המגזין "דרך האוכל" (שנגמרה היום). המתכון הוא לפילה מוסר בקרם חצילים עם קונפי עגבניות שרי וסיגר גבינת עיזים, והביא אותו השף אבי ביטון ממסעדת אדורה. וכן, המתכון מופלץ כמו שהוא נשמע. אבל הוא מאוד פוטוגני. כל המשתתפים היו אמורים להכין את המתכון בבית, לעצב את המנה על צלחת כרצונם, ולשלוח תמונה. החוק היחיד הוא שבצילום מותר להשתמש רק בחומרים המצויינים במתכון ותו לא. כמצופה, לקח לי המון זמן להכין. אבל בסוף יצאו תמונות משגעות. צילמתי גם את תהליך הבישול, כך שהיה כיף ומעניין. ולפחות הדג היה טעים. וגם הסיגר היה סבבה (הינט הינט, כל השאר לא). התלבטתי בין שתי תמונות, ולבסוף החלטתי לשגר לתחרות את התמונה הזו, משיקולי רקע וקומפוזיציה. אל תשאלו. בהצלחה לי!!eyefest.jpg



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




55 תגובות בינתיים:

  1. עוד פוקאצ'ה מעולה לרשימה: פוקאצ'ה-מוצרלה של ביג מאמא.

  2. אחלה בחלה… אני משום מה מחליף את הסוכר בשתי כפות דבש. אני לא יודע אם זה באמת משנה משהו, אבל זה כיף להוסיף דבש לדברים :)
    וכרגיל… הצילומים שלך מאמממממים. באמת. גם המוסר (ביחוד העלעלים החמדמדים).

  3. הפוקצ'ה נראית נהדר מריחים אותה מהתמונה.אך יש לי כמה שאלות:
    1. אם עובדים בדיוק לפי הכללים הרשומים האם הפוקצה יוצאתבדיוק לפי התמונות היפות המצולמות?אני מאוד אוהבת פוקצות אך אף פעם לא יצא לי פוקצה איכותית כמו במסעדות.
    2.האם צריך להפעיל תוכנית טורבו(אם מאווררי התנור) בתנור או אפייה רגילה ללא טורבו?
    3.הבנתי שברגע ששמרים באים במגע עם מלח/סוכר הם " מתים". האם כך הדבר? אם כן באיזה שלב בדיוק צריך להוסיף אותם ?
    אחרי שתעני לשאלותיי אני הולכת להכין את הפוקצות לפי כלליך.
    תודה לך מראש את מעולה

    מאיה עונה: עדכנתי כמה דגשים למעלה. אני אופה בטורבו בלי בעיה.

  4. מצויין! אני אנסה.
    אצ חייבת לתכנת גרסת הדפסה (או יש פלאג אין לוורדפרס)

  5. בהצלחה בתחרות!

  6. love the blog – the concept, design, photography and delivery – all top notch. you got my family addicted to the home made granola, and there's no turning back to the supermarket rubbish. I have 2 ideas for dishes that should fit right in: 1. shakshuka (I have no recipe but it shouldn't be too hard to find a good one) 2. Chili con carne (I have a recipe that over the years proved to be fail proof, rather easy and delicious) – let me know if you're interested
    thank you and good luck at the contest!

    מאיה עונה: רעיונות מצויינים! אפילו יש לי כבר מתכון מנצח לצ'ילי קון קרנה… 

  7. בהצלחה

  8. הי!
    קנינו טאבון עצים אמיתי וכמובן שגולת הכותרת של שאיפתינו לגביו היא להכין בו פוקאצות. האם יש דגשים מיוחדים להכנה בטאבון להבדיל מבתנור?!

  9. מאיה, בהצלחה!!!!!
    הפוקצה והמוסר נראים נהדר!!!

  10. וואוו, הפוקאצ’ה נראית כל כך טוב שלא הייתי רוצה להרוס אותה – ישר למיסגור :)

    בהצלחה בתחרות !! (בכיס שלך)

  11. ב ה צ ל ח ה !.

  12. אפשר לעשות את הפוקצ'ה גם עם קמח מלא ?

    מאיה עונה: אף פעם אל תשתמש ב-100% קמח מלא. אחרת המאפה שלך יצא קשה ודחוס. תתחיל עם 50% קמח מלא והשאר קמח לבן רגיל, ותראה איך יוצא לך, ואז תנסה לעלות ל-75%.

  13. אכן תמונה משגעת.
    בהצלחה לך!

  14. יש טעות קטנה עם כמות השמרים בשמרים יבשים משתמשים בשליש מכמות השמרים הטריים

  15. היי מאיה :) מצאתי את הבלוג שלך לפי הכתבה שפורסמה בעיתון "גלריה" וישר התאהבתי באתר!! אני חייבת לציין שהאתר מושקע ורציני, סחתיין על התמונות!

    טוב אז… ניסיתי את המתכון אבל ניסיתי לעשות אותו "בריא" יותר לכן הפכתי חצי מכמות הקמח הלבן לקמח מלא, הבצק היה רך וגמיש להפליא! הכנתי ממנו כמה פוקאצ'ניות קטנות ופיזרתי מעל רוזמרין לאחר האפיה בעודן חמות הכנסתי לתוכן גבינת חמד, עגבניות מיובשות בשמן זית ובזיליקום טרי מהגינה, עטפתי בניילון נצמד ודחפתי לפריזר למחרת אכלתי את זה וזה היה מעלף!! כול מי שנתתי לו לטעום לא האמין שאני הכנתי לבד את הפוקאצ'ה היה מדהים!

    בקיצור אני (וגם כמה מחבריי) מודים לך על המתכון! והמשיכי ליצור !

  16. אני רוצה להכין כמה פוקצינות לטיול של שבת בבוקר. אפשר להכין את הבצק יום קודם ולהשאיר במקרר?

    מאיה עונה: בהחלט!! אפשר להתפיח את הבצק לילה שלם במקרר. אם את רוצה להשקיע, את יכולה להתפיח אותו עוד פעם לפני הבילוי במקרר, זה יעשה אותו עוד יותר טוב. לפני שמכניסים למקרר חובטים היטב כדי להוציא את האוויר מההתפחה הקודמת.

  17. כשמשתמשים בקמח מלא יש צורך לשנות את כמות המים ?

    תודה,
    מוטי.

    מאיה עונה: אף פעם אל תשתמש ב – 100% קמח מלא כי הפוקאצ'ה תצא קשה כמו אבן. שים קמח רגיל וקמח מלא ביחס של 1:1, ושמור על אותה כמות של מים.

  18. ואי ואי כל כך טעיםםםםםםםםם יצא
    אני אוהב אותך. כל המתכונים שלך, אחד אחד, עושים זיקוקים בפה.
    לקח רק רבע שעה עבודה סך הכל. איזה דבר נהדר !
    תודה רבה לך !

  19. הפוקצ'ה עוברת הקפאה היטב גם אם לא מוסיפים לה את משפר האפייה?

    מאיה עונה: פוקאצ'ה תמיד עוברת הקפאה מצויין – גם כשהיא אפוייה וגם כשהיא לא. בשני המקרים מכניסים לתנור חם ישר מהמקפיא. משפר האפייה לא קריטי במקרה זה, כי הוא רלוונטי רק שהיא מתחילה להתיישן (הוא שומר על הטריות לאורך זמן).

  20. מדהים!! תודה על המתכון!

  21. אוף הפוקאצ'ה יצאה לי נמוכה וקשה!!!
    מאיה היקרה, עשיתי הכל אחד לאחד מהוראותיך ולא יצא לי טוב.
    הבצק תפח הכל היה בסדר אבל אחרי שזה יצא מהתנור הפוקצה יצאה קשה כמו דיקט וגם היא לא תפחה בכלל…? למה זה? אשמח אם תעני לי.. תודה

  22. הי מאיה!
    אוהבת מאוד את האתר והמתכון לפוקצ'ה מצוין.
    הבעיה היחידה-הפוקצ'ה תמיד נדבקת לי ,לא משנה מה ניסיתי,ניר אפיה,שמן,קמח…לא עובד.

    יש לך פיתרון?

    מאיה עונה: אם היא נדבקת, זה אומר שהיא לא מספיק אפויה וקריספית. תני לה מכת חום בתחילת האפייה על טמפ' גבוהה, ואז המשיכי את האפייה כרגיל. כשהפוקצ'ה קריספית היא לא אמורה להידבק. את יכולה לנסות גם להניח אותה יותר נמוך בתנור, קרוב יותר לגוף החימום התחתון.

  23. אני זקוקה להבהרה קטנה. האם צריך לרדד את הבצק כאשר מכניסים אותו לתבנית (כאשר אופים פוקצ'ה גדולה ולא פוקאצ'ינות), או שמא ניתן לשטח אותו באמצעות הידיים? ובינתיים, תודה על שעות רבות של הנאה שהסבת למכרי ולי עד עתה.

    מאיה עונה: משטחים עם הידיים. אין צורך לרדד…

  24. מתכון פשוט ומהיר להכנה, והתוצאה הייתה טעימה ביותר :)

  25. יצא מעולה… וכל כך פשוט.

    אגב – יש לי המלצה חמה (תרתי משמע) למקום אידיאלי להתפחת הבצק – לשים באוטו (אם יש ברשותך או ברשות מי מדיירי הבית).

    אני לא יודע כמה זה עובד בימים הקרים של החורף, אבל בכל שאר עונות השנה, האוטו מהווה סוג של קופסת חימום והבצק תופח בתוכו בצורה הכי טובה מכל שאר השיטות שניסיתי בעבר עם אי אילו בצקי שמרים.

    שוב – רב תודות על המתכון!

  26. המון תודה!
    אני לא בנאדם של מטבח בכלל, אבל ממש עשית לי חשק לנסות להכין את הפוקצ'ה הזאת,
    יצא מדהים ופוטוגני!

    אם זה לא עובד אז

    http://img155.imageshack.us/img155/6749/img8849r.jpg
    קישור לתמונה של הפוקצ'ה :)

    מאיה עונה: וואו, היא נראית בול כמו שלי

  27. טריק שלמדתי ממישהו שאיני זוכר את שמו (ועל-כן חומקת לה ההזדמנות לתת לו קרדיט) – להתפיח תחת הפוך!

  28. הכנתי פוקאצי'נות לפי מתכון מעט שונה, והן יצאו נפלא, אבל בשלב התפיחה השני, כשחילקתי לכדורים קטנים, נהיה קרום דק של בצק שהתייבש על המעטפת החיצונית וכששיטחתי אותו לפני האפיה נהיה מרקם טיפה קשה וגבשושי בבצק. לא בטוחה שזה פגם בתוצאה הסופית אבל היה לא נעים לעבוד עם הבצק. איך מונעים את זה?

    מאיה עונה: מכסים את הבצק עם מגבת לחה. אם את מפחדת שיידבק אפשר לכסות קודם בניילון נצמד, אבל לא להצמיד אלא להניח בעדינות מלמעלה, כדי שלא יפגע בתפיחה.

  29. מעולה!
    הבצק יצא בול כמו שאמרת וכך גם הפוקאצ'ה.
    טעים, משביע, ייחודי ופשוט להכנה.

    תודה

  30. תודה על המתכונים הנהדרים.
    האם כששמים את הבצק בתבנית צריך להוציא את האוויר מההתפחה?

    מאיה עונה: לא להוציא את כל האוויר, אבל כן צריך לעשות גומות בבצק. לא משטחים אותו לגמרי לפיתה, אלא עושים הרבה גומות עם האצבעות. האוויר שיוצא, יוצא.

  31. יצא פצצה.
    תקעתי בפוקצ'ה עגבניות שרי שהתפוצצו באפיה ומילאו את הפוקצ'ה נוזלים מהממים, ופיזרתי המון המון בצל קצוץ.

    רק רציתי להגיד שאני לא מצליחה ללוש ביד אחת – זה נראה לי מנוגד לחוקי הטבע – בערך שתי דקות מתחילת הלישה אני שמה לב פתאום שגם היד השניה לשה.

    זה מתכון נהדר, תודה רבה!!

  32. הכנתי ויצא מדהים!
    הכנתי שלוש פוקאצ'ות מכמות כפולה, וזה יצא ממש רך וטעים.
    בכלל, לעיתים רחוקות מתפקשש לי מתכון מפה :)
    תודה!

  33. הכנתי כמה פעמים ויצא מעולה. אני רק לא מבינה למה שמת את זה תחת הקטוגריה "השקעה"?? גם לא מבחינת הזמן וגם לא מבחינת החומרים…

  34. מתכון מעולה. הצליח מאוד.
    במיוחד אהבתי את הטיפ. למנוע מהשמרים מגע עם שמן
    תודה

  35. הי מאיה,
    האם ניתן לאפות ללא פונקציית טורבו? – התנור שלי קצת ישן…

  36. היי,יש לי שאלה: לעיתים קרובות קורה לי משהו מוזר כשאני מתעסק עם בצקי שמרים,לאחר שהבצק מוכן החלק הפנימי שלו עשוי משכבות של בצק אפוי ולא אפוי,יש לך הסבר למה זה קורה?

    מאיה עונה: לצערי אין לי הסבר, אבל יש לי פתרון. לאפות על 20 מעלות פחות, ולהאריך את זמן האפייה. האתגר הכי גדול בשמרים זה לדעת מתי להפסיק לאפות כדי שיהיה מספיק אפוי, אבל לא יבש…

  37. הי מאיה. יש לי שאלה. אם יש לי אבן שמוט זה יכול לשפר את האפיה? אם כן איך לגשת לזה? לחמם את האבן על החום הכי גבוה 30-40 דק׳ ואח״כ להכניס את התבנית? לכמה זמן?
    תודה!!!

    נ.ב.
    אחלה בלוג! אישתי ואני משתמשים בו הרבה בבישולנו :)

    מאיה עונה: כן על כל מה שאמרת, אבן שמוט משפרת בטירוף את האפייה, ואפילו לא צריך תבנית. אפשר להניח (או אפילו "לזרוק") את הבצק ישירות על האבן הרותחת (אם אתה לחוץ, שים נייר אפייה כחוצץ). הייתי אופה על 250 מעלות במקרה כזה (כולל החימום מראש, כפי שציינת). סביר להניח שזמן האפייה יתקצר מאוד, אבל אין לי אבן שמוט לצערי אז לא יודעת להגיד לך בכמה. כשהיא מתחילה להשחים תדקור אותה עם סכין ותוודא שהיא לא בצקית, ואז היא מוכנה.

  38. מאיה יקרה,
    כרגיל כמו בכל המתכונים שלך- יצא משגע!!
    אני חייבת להתוודות שבכל פעם שאני רוצה להכין מתכון מסויים- אני ישר מתסכלת אם הוא קיים באתר שלך..
    תודה!

  39. שלומות וברכות,
    אני קוראת נאמנה של הבלוג, אמנם לרוב שקטה, אך נהנית ממנו ביותר ואף הכנתי לא מעט מתכונים מתוכו שזכו להצלחה לשבחים רבים.
    יש לי שאלת שמרים: לי ידוע שההמרה משמרים יבשים לידיים היא ביחס של 1:3. איך יכול להיות שצריך במתכון 3 כפות שמרים יבשים או 2.5 כפות שמרים טריים? פספסתי משהו?
    שיהיה סופ"ש מקסים,
    אני

    מאיה עונה: בניגוד למה שאוהבים לטעון, בעיני אפייה זה לא מדע מדוייק. אני כבר לא זוכרת לפי איזו חוקיות המרתי בין השמרים היבשים לטריים, אבל ניסיתי את שתי הגרסאות ושתיהן יצאו סבבה.

  40. היי מאיה, הכנתי את הפוקצ'ה עם מילוי תרד וריקוטה. האם אפשר להקפיא כרגיל (לפני האפיה)? אני חוששת שהמילוי יצא משונה אחרי ההפשרה…

    מאיה עונה: אני מסכימה איתך.

  41. היי מאיה שאלה לאור חידושים חדשים…
    את חושבת שהמתכון הזה יעבוד עם הקמח החדש שהשמרים כבר בפנים?

    מאיה עונה: לא שמעתי על הקמח הזה, אבל אני מניחה שכן. עדיף לך תכל'ס לעקוב אחרי ההוראות שעל האריזה, ורק להיעזר בתמונות אצלי כהמחשה. לא לשכוח את הגומות עם האצבעות ושמן בסוף!

  42. מאיה, מה עדיף? להכין את הפוקאצ'ה לגמרי ואז להקפיא (אני צריכה להכין יום לפני ארוע) או להקפיא את כדורי הבצק, ואז להפשיר בדרך ולרדד ולמלא בבית שאליו אני מביאה את הפוקאצ'ה?

    מאיה עונה: להכין לגמרי ואז להקפיא. רק את השמן לשים ברגע האחרון.

  43. איזה מזל שיש כאן מתכון לפוקאצ'ה :) התחילו וישר תמו חיפושיי באינטרנט אחר מתכון טוב!

    נכין פוקאצ'ה הערב! תודה!

  44. הי
    קודם כל האתר שלך מספר 1 אצלי!! שאפו…
    ולגבי הפוקצ׳ה הכנתי אותה אתמול לפיקניק בים וכמובן שהיא חוסלה במהרה
    אבל אני קצת פדנטית ולטעמי היה לה מרקם של חלה לשבת.
    איך גורמים לה להיות מאין כפרית ומחוספסת? ז״א קשה מבחוץ ורכה מבפנים עם בועות אויר ענקיות??
    מקווה שהבנת את כוונתי…
    תודה ושבת שלום
    רוני

    מאיה עונה: אני חושבת שככל שתשימי כמות שמרים יותר קטנה, ותגדילי בהתאמה את זמן ההתפחה, כך תתקרבי יותר למרקם שאת מחפשת. כמו-כן, ככל שהבצק יותר רטוב ודביק, ככה הוא יצא יותר טוב בסוף.

  45. מתכון נהדר !!! הולכת לבצע עוד היום !!! בכלל, את נותנת מתכונים נהדרים והסיבה שאני אוהבת אותם כל-כך היא, שהם פשוטים מאד.

    תמיד מחפשת אצלך מתכונים, לפני שאני מכינה משהו חדש. גם אם אני לא מכינה לפחות מתקנת/ משפרת את "הראש"…

    אין כמוך !!!

  46. אדיר!! בזכות המאמר הזה הבנתי סוף סוף איך שמרים עובדים
    מה מותר מה אסור
    ולמה נהרסו לי בצקים פעמים קודמות שניסיתי להכין.
    המון תודה!!!

  47. בצק מעולה! מתאים גם לפוקאצ'ה וגם לפיצה.

  48. מתכון קבוע בביתינו (לפיצה)!!! ממליצה ספציפית בשביל פיצה על הקמח לפיצה הירוק הזה של סוגת נדמה לי…היא יוצאת יותר קריספית :)
    אין עליך מאיה!

  49. שלום! מאיה, האם את עדיין עונה לשאלות?
    אני מתעניינת בשלב הפשרה…
    את רשמת כתשובה למישהי "להכין לגמרי ואז להקפיא. רק את השמן לשים ברגע האחרון"
    את החלק של השמן ברגע אחרון, לא מובן.
    מה הכוונה?
    אם מישהו אחר רואה ויודע לענות, אשמח גם לתגובה. תודה!!

    מאיה עונה: הכוונה היא לא להקפיא עם שמן בגומות של הבצק. לשטח אותו, לעשות גומות, ואז להקפיא מיד. כשמפשירים, לפני האפייה, מפזרים את השמן ורק אז אופים.

  50. הפוקאצ'ה יצאה מ ד ה י מ ה !!!!
    זהירות, ממכר!

  51. היי מה נשמע???

    תודה רבה על המתכון הנפלא.

    בפעם הראשונה שהכנתי אותו, חשבתי שיצא לי דביק מדי, אז הוספתי קמח. הפוקאצ'ות נראה ממש יפה, והטעם היה סביר.

    בפעם השנייה, הלכתי ממש לפי הכמויות שרשמת, הטעם יצא פשוט מדהים (!), אבל משום מה הן יצאו מאוד בהירות…

    יש לך אולי השערה למה?

    תודה רבה :)

  52. היי מה נשמע???

    תודה רבה על המתכון הנפלא.

    בפעם הראשונה שהכנתי אותו, חשבתי שיצא לי דביק מדי, אז הוספתי קמח. הפוקאצ'ות נראה ממש יפה, והטעם היה סביר.

    בפעם השנייה, הלכתי ממש לפי הכמויות שרשמת, הטעם יצא פשוט מדהים (!), אבל משום מה הן יצאו מאוד בהירות…

    יש לך אולי השערה למה?

    תודה רבה :)

  53. היי:)
    האתר שלך מעלף טהכל יוצא לי מדהיים!!
    אבל כשהכנתי את המתכון הזה יצא לי עם טעם חזק של קמח. ייתכן שזה כי שתמשתי בכוס רגילה ולא מדודה.
    האם אפשר לקבל את המתכון בגרמים?
    תודה:)

  54. אפשר להכין עם קמח כוסמין?

  55. האם אפשר להכין עם קמח כוסמין? או שיצא פחות אוורירי?



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!