שלושה שדרוגי ברביקיו קלים

נחשב אצלי: ארוחה זריזה


מתכוננים לברביקיו? הוזמנתם לעל האש אצל חברים ורוצים להביא משהו מיוחד? הנה שלוש הצעות זולות ופשוטות שתוכלו להכין בלי צורך בהרבה קניות מראש. זו השנה השלישית ברציפות שאני מכינה את כל השלוש לברביקיו המסורתי השנתי שלנו, וסביר להניח שגם מחר הן תיטרפנה עד תום. אם במקרה אתם מכינים את כל שלושת ההצעות, אני ממליצה בחום לדחוף את כולם לפיתה ביחד: ערימות של בצל מטוגן ומתקתק שמשדרג כל בורגר או כריך, מיונז ביתי קרמי וממכר מחופן מרכיבי מזווה (תקראו לו "איולי" אם קהל היעד שלכם בררן במיוחד), והדובדבן של הקצפת: מרינדת העוף הסודית והסופר-פשוטה שלי. חג עצמאות שמח!

מי שציפה לפוסט ארוך או מסובך, תנוחו :)
הפעם זה קצר וקולע. המתכונים המתוקצרים כולל המרכיבים למטה בפינת התכל'ס.

בצל מטוגן לכל הג'מע

רוב האנשים שאני מכירה לא בוחלים בקבבים והמבורגרים קנויים מאיכות ירודה. בגלל שהם לרוב נכנסים לפיתה יחד עם חומוס, אין מצרך מתאים יותר לשדרוג העסק מכף גדושה של בצל מטוגן רך, שחום, ומתקתק. גם אם אתם מכינים את ההמבורגר שלכם בעצמכם, או אם אתם בכלל אוכלים רק את העוף, או שאתם צמחוניים וזוללים ירקות קלויים על הגריל – גם אתם וגם החברים שלכם תהנו מהשדרוג הזה שנראה מאוד מושקע, אבל הוא מאוד פשוט. מה שכן, אני לא אכחיש, הוא לוקח זמן. בין 30 ל-40 דקות של טיגון על הכיריים (לא חייבים לשבת עליו, אפשר לעשות דברים אחרים ומידי פעם לקפוץ ולתת ערבוב).

בצל מאבד המון מהנפח שלו מטיגון, ולכן אם רוצים כמות מספקת (כזו שתצדיק את זמן ההכנה!), מכינים מלא פחות מקילו וחצי של בצלים! שזה בערך 4-5 בצלים ענקיים.

כדי לקלף בצל בקלות קודם חוצים אותו באמצע.

אח"כ קוטמים לכל חצי את השפיץ בכל צד.

כשמושכים את השפיץ כדי להפריד אותו מהבצל, הוא יקרע איתו גם חלק מהקליפה הדקיקה והמעצבנת.

זה יעזור לכם לשלוף אותה החוצה.

פורסים את כל הבצלים לפרוסות דקות.

שמים את כל הבצל בסיר. אם הסיר מתמלא ביותר מ3/4 מהנפח שלו, שומרים את שאר הבצל בצד בינתיים ומוסיפים אח"כ. הקפידו לא למלא את הסיר ביותר מ-3/4 מהנפח שלו, אחרת יעופו לכם בצלים החוצה כשתנסו לערבב. בהקשר זה אציין שאם יש לכם מלקחיים, מאוד נוח לעבוד איתם בהתחלה כדי לערבב את הבצל, כשיש הרבה נפח בסיר.

אם יש לכם סיר טפלון איכותי, אתם יכולים להתחיל בלי שמן ולהוסיף אותו רק באמצע הטיגון בשביל הטעם וככה תחסכו בשומן. אם יש לכם סיר מתכת מבריק הבצל יידבק אליו, וחובה להתחיל לטגן עם לפחות 2-3 כפות שמן ולוודא כל הזמן שהתחתית לא נשרפת.

עובדים על אש גבוהה או בינונית, תלוי עד כמה תחתית הסיר שלכם דקה ורגישה לשינויי חום. ככל שהסיר יותר מצ'וקמק / דק / ישן / זול, הסבירות לכוויות בצל בתחתית עולה, וצריך לערבב יותר בתכיפות ולהשתמש ביותר שמן. מהר מאוד תדעו באיזה סיר מדובר :)

בהתחלה הבצל יאבד קצת מהנפח שלו. בשלב זה אפשר להתחיל לתבל בנדיבות במלח ופלפל.

אם מתפנה מקום בסיר בגלל ירידת הנפח, אפשר להוסיף את שאר הבצל שחיכה בצד.

ממשיכים לטגן ולערבב מידי פעם (בערך כל דקה או שתיים, כל עוד עובדים על אש נמוכה. אם עובדים על אש גבוהה צריך לערבב כל הזמן, ואז התהליך ייקח כ-20 דקות).

אם קורה שנוצרים כתמים כהים על התחתית, או שמתחיל קצת להיות ריח של שרוף, אפשר לנסות לקרצף את המשקעים הפריכים עם כף עץ (לא כלי ממתכת! זה ישרוט לכם את הסיר). כף עץ אמורה להוריד די בקלות את כל הנ"ל אבל אם זה לא עובד, אפשר להוסיף טיפונת מים לסיר ולחזור על הפעולה.

אחרי בערך 30-40 דקות של טיגון (על אש בינונית), הבצל יאבד כ-80% מהנפח הראשוני שלו, ויהיה שחום, רך וריחני. בשלב זה מוסיפים כפית אחת של סוכר (אפשר גם דבש או מייפל) ועוברים לאש גבוהה לדקה או שתיים בזמן שמערבבים. זהו הקרמול האחרון שנותן מקסימום טעם.

כשהבצל מוכן מפנים אותו לקופסה ומניחים לו להתקרר לפני שחותמים אותה במכסה ושולחים למקרר. הבצל המטוגן נשמר במקרר כשבוע, אך מומלץ להביאו לטמפ' החדר לפני השימוש.

מיונז ביתי מהמם

נכון, אין בו שום, אבל 99% מהאנשים לא יודעים בכלל מה זה איולי אמיתי, אבל כן יודעים שזה טעים. אז אם יש לכם "שונאי מיונז" בחבורה, כאמור, פשוט תקראו לזה רוטב איולי וצפו בהם זוללים אותו ומורחים אותו על כל מה שזז. אני אוהבת למרוח אותו בפיתה או בלחמניה עם בשר, אבל הוא ילך מעולה בתוך סלט תפוחי אדמה (יש מתכון בפוסט יום העצמאות הקודם שלי). שימו לב, יש במיונז חלמון ביצה לא מבושל ולכן לא מומלץ לאכול ממנו אם אתם נשים בהריון או ילדים קטנים. כל עוד שומרים אותו בקירור (נניח, מניחים אותו בין שתי שקיות של ירקות סנפרוסט קפואים לפני שיוצאים לברביקיו), אין שום בעייה לכל שאר החבר'ה. אם אתם ממש ממש נרתעים מהחלמון, אתם יכולים להחליף אותו בכף אחת של מיונז מוכן. זה אמנם לא יהיה אותו דבר, אבל זה עדיין יהיה טעים.

מתחילים בקערה גדולה שאליה מכניסים את החלמון האמור, יחד עם כפית אחת של חומץ, כפית אחת של חרדל (לא משנה איזה סוג), וכפית אחת של דבש או סילאן או מייפל (אם אין, אפשר גם סוכר לבן רגיל).


מוסיפים קורט נדיב של מלח גס ופלפל שחור טחון וטורפים את כל החבר'ה ביחד באמצעות מטרפה ידנית.

שימו לב שבגלל הטריפה הידנית רוב הקערות נוטות לשקשק ולהסתובב וזה מעצבן ומפריע. הפתרון הוא לקחת מגבת מטבח, להרטיב אותה במי ברז, לסחוט, ואז להניח מתחת לקערה בשביל קונטרה. ככה היא לא זזה וכולם מרוצים.

אם אין לכם כוח בידיים (וצריך), אתם יכולים להכין את זה בפוד פרוססור, או עם בלנדר מוט. אבל אני הכי אוהבת להכין בידיים. זה גם שורף קלוריות.

מודדים בצד 3/4 כוס שמן צמחי רגיל (קנולה / חמניות / וכד'. טכנית גם שמן זית עובד אבל הטעם שלו שתלטני מידי). הכי טוב למדוד לתוך כוס מדידה עם פיה, אחרת השמן יעשה לכם בלגאן על השיש. אל תתפתו למזוג ישירות מהבקבוק (חכמולוגים שכמותכם, אני ישר עולה עליכם, הא?), כי כמות השמן מדודה, ואם תחרגו ממנה, המיונז יתפרק.

תוך כדי טריפה מתחילים לזרזף לאט לאט את השמן לתוך הקערה בזרזיף דקיק ביותר. חשוב מאוד להתחיל ממש בטיפין טיפין, אחרת התערובת תתפרק ותהפוך לגושים של פיכסה שצפים בשמן (או ההפך). הכי נוח אם מישהו אחד טורף מהר מהר ומחזיק את הקערה חזק, ומישהו אחר אחראי על הזרזוף העדין של השמן פנימה.

כבר אמרתי שחשוב לזרזף את זה לאט ובאיטיות, טיפין טיפין? זה חשוב!!!

לאט לאט, ככל שתוסיפו עוד שמן, התערובת תהפוך לאמולסיה:

היא תתבהר לצבע קרמי בהיר יותר ויותר, ותהפוך להיות סמיכה ומבריקה וצמיגית, כמו מיונז אמיתי.

גם אם המיונז נראה לכם מוכן, אל תעצרו לפני שהוספתם את כל השמן, ואסור להוסיף שמן מבלי לטרוף טוב טוב תוך כדי.

הנה, מוכן! רוצים ללמוד עוד על הכנת מיונז ואמולסיות באופן כללי? פנו לכם 20 דקות וצפו בפרק המרתק של GOOD EATS בנושא. רוצים מתכון נטו בלי החפירות מסביב (כפרה עליו, אלטון בראון, לפעמים הוא קצת חופר)? הנה כאן.

כשהמיונז קרמי וסמיך, וכל השמן בפנים, הוא מוכן. מעבירים מהר לצנצנת ושומרים במקרר עד שבוע. חשוב מאוד לשמור על המיונז קר כל הזמן כדי שלא יתקלקל. אני לוקחת אותו לברביקיו כשהוא ארוז בין שתי שקיות סנפרוסט קפואות, כאמור, והן שומרות עליו קר מאוד למשך 3-4 שעות לפחות בלי בעייה.

המרינדה הסודית שלי לחזה עוף

כולם תמיד באים ושואלים, "וואו מאיה, איך עשית?! מה שמת שם בפנים?".  משהו בשילוב הפשוט הזה של שום-חרדל-לימון עושה משהו לעוף. הוא גם מרכך אותו וגם נותן לו טעם מעולה. קשה לי להסביר איך זה עובד, וגם קשה לי להודות שזה כל כך פשוט. אבל ככה זה!! נסו ותופתעו.

על כל 500 גר' של חזה עוף (זה יכול להיות נתח פרוס דק – "שניצלים", ויכול להיות גם פרגיות), שמים שן שום קטנה אחת, קצוצה דק, יחד עם מיץ מלימון שלם, וכפית אחת של חרדל. מערבבים את הכל ביחד ומשרים לפחות 20 דק', אבל מקסימום שלוש שעות. מיץ הלימון יגרום לעוף להלבין קצת, כאילו הוא מבושל, וזה בסדר. אל דאגה, חזה העוף לא יצא ממש חמוץ אחרי הצלייה. הוא יצא רך, עדין, ונפלא.

הכי טעים להגיש את העוף בפיתה או לחמניה גדולה, עם ערימה גדולה של בצל מטוגן, ושכבה עבה של מיונז ביתי. יאם יאם יאם.

יש לכם עוד שדרוגים פשוטים לברביקיו? ספרו בתגובות.

פינת התכל'ס בצל מטוגן
חוצים ומקלפים 4-5 בצלים גדולים (בערך קילו וחצי). פורסים לפרוסות עבות. ממלאים את הסיר עד 3/4 מנפחו בפרוסות הבצל ומתחילים לבשל על אש גבוהה תוך כדי ערבוב למשך 7-8 דקות או עד שהבצל מאבד מאוד מנפחו. אם יש עוד בצל שלא נכנס, מוסיפים וממשיכים לבשל. מתבלים במלח ופלפל ומוסיפים 2 כפות שמן, ועוברים לאש בינונית ומטגנים כ-30 דקות נוספות ומערבבים מידי פעם, עד שהבצל שחום ומקורמל. מוסיפים כפית סוכר ועוברים לאש גבוהה לדקה אחת תוך כדי ערבוב. שומרים עד שבוע במקרר.

פינת התכל'ס מיונז ביתי
טורפים בקערה חלמון אחד, כפית חומץ, כפית דבש או מייפל, וכפית חרדל. מתבלים במלח ופלפל. מזרזפים מאוד באיטיות, תוך כדי טריפה מתמדת, 3/4 כוס שמן צמחי. ממשיכים לטרוף עד שמתקבל קרם סמיך ומבריק ומיונזי. שומרים במקרר עד שבוע.

פינת התכל'ס מרינדת עוף סודית
על כל 500 גר' עוף מתבלים בשן שום אחת, כפית חרדל, ומיץ מלימון שלם. משרים מינימום 20 דק', ומקסימום 3 שעות, אחרת העוף "מתבשל" יותר מידי ממיץ הלימון. במהלך ההשרייה העוף עשוי להלבין מעט, וזה בסדר.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




73 תגובות בינתיים:

  1. אחחחח הבצל המטוגן הזה הרג אותי, עד לפה אני מריחה רק מהתמונות. ותתחדשי על הלה-קרוסט המהמם!!

    מאיה עונה: תודה! מצאתי אותו ברחוב וקרצפתי אותו כהוגן – עכשיו כמו חדש :)

  2. אלוהים אדירים, הסרט שלינקקת אליו משוגע לגמרי. האווירה המדעית של נשינאל ג'אוגרפיק גורמת לי לתהות האם בשלב מסויים יגיח מאחורי המנחה אריה גדול שכמעט יאכל אותו, ואת המיונז.

  3. מעולם לא חשבתי שמיונז בייתי זה כזה עניין פשוט, תמיד תיארתי לעצמי 4 סבתות ו30 תרנוגולות שעובדות במרץ.. D:

    תודה על הפוסט הנהדר !!

  4. ואו!
    יאמי!
    ובדיוק היום הייתה השאלה מה להביא לפיקניק של מחר!
    תודה לך מאיה!

  5. אלטון בראון הוא גאון, אני מת עליו.
    חג שמח!

  6. מהמם! אימצתי בחום את שלושת השידרוגים!!!

  7. איזה פוסט שווה! המיונז קורץ לי, אבל תגידי אפשר לערבב בקיצ׳נאייד? נראה לי יותר נוח מבלנדר מוט ואין לי פוד פרוססור או שרירי ידיים :)

    מאיה עונה: שרירי ידיים זה לשטוף כלים אחרי זה!! :) סתם סתם, בטח שאפשר. קיטצ'ן אייד יעבוד מצויין. תשתמשי במקצף, כמובן.

  8. הלה קרוזה באמת מאמממם! אני נפרדתי ממשכורת שלמה בטולמנס :(

    מאיה עונה: סביר להניח שגם אני הייתי נשברת באיזשהו שלב. זה היה עניין של מזל. רכבתי באופניים על הגשר של רמת גן-תל אביב בצהריים וראיתי את החמוד הזה זרוק ככה בצד. איזו טמבלית (או טמבל) כנראה שרפה לו את התחתית והחליטה לוותר על לנקות אותו. אצלי הוא קיבל הזדמנות חדשה וחיים חדשים. וואו יורדות לי דמעות

  9. התמונה הראשונה של העוף זה מהברביקיו השנה?
    :)
    המיונז מדהים ממש, וזה חמש דקות עבודה בקושי (בעיקר לעצלנים כמוני שלא מקשקשים ביד אלא במג'ימיקס). אחרי שטועמים את זה, אי אפשר לחזור למיונזים התעשייתיים, אפילו אם כתוב עליהם הלמנ'ס (וזה עוד הרע במיעוטו…)

    מאיה עונה: כן, זה אותו אחד שאנחנו אכלנו. הכנתי את הכל מראש כדי לצלם. וכדי לא לבזבז ממאגר העוף שקנינו הלכתי לקצב במיוחד וקניתי פרגית אחת בודדה. וכמובן שחטפתי מבטים

  10. המיונז טעים להפליא. זה הרוטב הכי טוב שנתקלתי בו אי פעם להמבורגר!!

  11. מי נתן לך מבטים, מי? תגידי לי ונרביץ לו ביחד, או שנזרוק עליו פירורים של טארט גבינה

  12. איזה יופי!
    המלצה לחיסכון בשמן בטיגון הבצל: שמים בהתחלה מעט שמן, ואחרי כמה דקות פשוט מוסיפים קצת מיים- כמה כפות ומכסים לכמה דקות, זה נותן לבצל אפקט טיגון עם פחות שמן…

  13. בקשר לבצל המטוגן: משתלב מצוין גם כתוספת מעל בטטות אפויות בתנור או עם דאל הודי, בעיקר עם טיבול של כמון – כמו שהמלצת לעשות במתכון השאוורמה, שאגב, מבוצע מדי שבוע בעקביות רבה :))

  14. יצא לי כ"כ טעים!! תודה מאיה!

  15. מרגע שנחת הפוסט בתיבת הדואר שלי אני מפנטזת על הכריך.
    היום, בהשראתך הכנו את כל המתכונים (ואף אפינו לחמניות). היה מ-ע-ו-ל-ה!
    תודה

    מאיה עונה: וואו!! איזה כיף לכם! :)

  16. […] של שרדינגר (והתנצלות למי שקורא את הבלוג ואינו חנון P: )? אז מסתבר שאני לא היחיד שחשב על מיונז ביתי השבוע. עם זאת, אני מוסיף שום, ולכן זכאי לקרוא לתוצר שלי […]

  17. בששי בערב התענגנו על חזה עוף במחבת (של WOLL) לאחר שעה במרינדה – יצא עסיסי אבל השוס היה רוטב חמאת הבוטנים שנתת בפוסט עם אורז- שמתי יותר לימון מההמלצה במקור- כל כך טעיםםםם- תבורכי !

  18. הכנתי היום את כל שלושת המתכונים.
    החזה עוף יצא עסיסי ונהדר, הבצל התקרמל והיה טעים בטירוף (אגב מעט ספריי שמן לפני והרבה מים תוך כדי – כמעט בלי שמן)
    האיולי יצא משובח למרות העדר חומץ – השתמשתי במיץ לימון טרי…
    והכל בתוך לחם יצא פשוט נפלא!
    בקיצור עוד להיט מבית היוצר של "בצק אלים" – תודה!

  19. הכנתי את העוף ביום העצבנות כמרינדה לשיפודי פרגית. יצא פגז!
    עכשיו אני הולכת להכין על מחבת חזות עוף. מקווה שיעמוד בסטנדרטים…(-:

  20. הנה עדכון: העוף לא יוצא משהו על מחבת… יוצא חמוץ מידי וחסר טעם. כל כך שונה מעל האש שזה לא יאומן.

    אה…ויש לי שדרוג לברביקיו!
    אחרי כל הבשר, החצילים והפיתות (מרוחות בשמן זית, שום ועשבי תיבול) ששמתם על האש, הגיע זמן קינוח, לא?!
    אז קחו בננות ופרסו אותן לאורך על קליפתן. פזרו סוכר מעורב עם קינמון או שברי שוקולד ושימו על הגריל….יאמי!

  21. לא קשור למתכון, וסליחה על הקטנוניות,
    אבל פתאום שמתי לב שבראשית הבלוג את מפנה לקבוצה בפייסבוק – אז אנא, שני את "כנסו" ל-"הכנסו"
    זו שגיאה קטנה אבל היא כל כך צורמת (לפחות לי…)

    וחוץ מזה, האתר מדהים וכל מה שאני מנסה ממנו יוצא נפלא וסוחט מחמאות! אז תודה :)

  22. הכנתי את המיונז ויצא מעולה! השתמשתי בו לסלט ביצים וגם כממרח לסנדוויצ'ים עם פסטרמה ביתית והיה פיקניק נהדר. סחתיין!
    למה בעצם את לא מוסיפה שום? אני חושבת שאנסה את זה בפעם הבאה.
    פוסט נהדר, צילומים מגרים ששלחו אותי ישר למטבח :-)

  23. טוב, אני ממש אוהבת בצל מטוגן אז התוספת הזו בהחלט מדברת אלי, וגם המרינדה נראית מצויינת. אנו מתכוונים לעשות על האש בשבת הקרובה – אדווח על התוצאות…

  24. במתכון למיונז אפשר להחליף את החומץ במיץ לימון?
    ועוד אחד, אם אני מוסיפה מעט פרמזן ואולי אנטשובי
    האם זה יכול להיות רוטב לסלט קיסר?

    מאיה עונה: כן, וכן! :)

  25. אני רוצה לשכב עם התמונה האחרונה.

  26. מישהו יודע מה אפשר להוסיף למיונז כדי שיישמר יותר זמן במקרר, נגיד שלושה-ארבעה שבועות? הוא ממש מוצלח אבל אנחנו לא מסיימים אפילו כמות פיצפונת כזו בשבוע אחד.
    מה שמים במיונז התעשייתי למשל?
    אני יודעת שחומרים משמרים זה פיכסה אבל האלטרנטיבה היא מיונז תעשייתי וזה בטוח יותר גרוע.

  27. תודה על הפוסט מאיה. עזרת לי מאד !

  28. הכנתי את המיונז, הוא נראה טוב מאד, והמרקם שלו יצא אדיר!
    לא היה לי חרדל גרגירים אז השתמשתי בדיג'ון רגיל.
    אבל!
    יצא לזה טעם חלמוני מידי! וזה מבחיל… כאילו מרגישים שוכלים ביצה חיה,
    טרפתי את זה המון זמן ועשיתי הכל לפי הפוסט… מה אני צריכה לעשות?

    מאיה עונה: הטעם ה"חלמוני" שאת מרגישה זה בדיוק טעם של מיונז. רוב האנשים שטעמו את המיונז שלי השתגעו עליו ולא הרגישו טעם "חלמוני", אז זה עניין של טעם. אם זה ממש מפריע לך את יכולה לערבב אותו עם כמות שווה של שמנת חמוצה, להוסיף הרבה עירית קצוצה, ולקרוא לזה רוטב ראנצ', שהוא טעים מאוד בפני עצמו (באורנה ואלה מגישים אותו עם לביבות, ושופכים אותו על סלט).

  29. סתם שתדעי, הנוהג (סייגים: במסעדות, ובפעם האחרונה שבדקתי) הוא שמיונז (או איולי) שמכינים במקום מביצים לא מפוסטרות – זורקים אחרי 24 שעות ולא יותר.
    שבוע במקרר? לא הייתי שומרת את זה אצלי יותר מיומיים. אבל אני פחדנית. זה המקצוע שלי.

    מאיה עונה: אם מקפידים להכין בסביבה נקייה וסניטרית ומכניסים מיד למקרר אח"כ, אין שום בעייה, מניסיוני. הבעייה עם בלילות עם ביצים נאות זה שהן שוכבות להן בטמפ' החדר – שהיא הטמפ' האופטימלית להתפתחות חיידקים. אם זה הולך ישירות למקרר, זה מחזיק שבוע, ואפילו יותר (נשארתי בחיים כדי לספר).

  30. היי מאיה הכל נראה כ"כ טעים! בהחלט ינוסה בקרוב :)
    את חושבת שהמרינדה תתאים לחזה עוף לטיגון במחבת? במזג האוויר החורפי הבא עלינו לטובה אני לא יודעת מתי תהיה הפעם הבאה שנעשה על האש ואני לא יכולה להתאפק לנסות את המרינדה!

    ושאלה שנייה- המיונז הביתי ייצא אותו הדבר אם מחליפים את החומץ בלימון?

    תוספת נוספת שאני מאוד אוהבת להכין זה בצל ופטריות טריות מטוגנות יחד (בלי הרבה שמן)… יוצא יאמי יאמי עם המבורגר או עוף בלחמנייה! או אפילו סתם כתוספת ליד.

    מאיה עונה: אני מפחדת שהשום יישרף. את יכולה לשים את העוף במרינדה, ולפני הטיגון ממש לייבש אותו עם מגבת נייר ולהעיף ממנו את כל חתיכות השום. מחבת פסים זה אידיאלי, אם יש לך. לגבי המיונז, אין בעייה להחליף במיץ לימון.

  31. קודם כל- תודה רבה על כל המתכונים הנהדרים! אני מאוד אוהבת לבשל ואני שואבת המון השראה מהאתר המקסים שלך :)
    יש לי שאלה לגבי המיונז הביתי- האם אפשר להקפיא אותו במגש של קוביות קרח על מנת שישמר תקופה ארוכה יותר?

    מאיה עונה: זה רעיון מעניין, מעולם לא ניסיתי. לדעתי זה לא ילך טוב. אבל אם את מנסה, דווחי לנו.

  32. אפשר להאריך את חיי המדף של המיונז ולהשתמש בתחליפי ביצים, אבקת ביצים וביצים מפוסטרות, הצרה יהא שמה שנקבל יהיה מיונז סינטטי, בדומה למותגים הקנויים.
    בסופו של דבר הבחירה היא בין מיונז ביתי מביצים טריות בעל חיי מדף שאורכם כשבוע, לבין מיונז מסחרי פחות טעים בעליל שמחזיק כשנה.

  33. ראיתי לינק לכתבה הזאת בלמטה עכבר העיר.
    הופתעתי לגלות אני בבצק אלים, אבל הופתעתי לטובה מאוד.
    אני זוכר את הפוסט הזה, אהבתי אותו מאוד כשפורסם ואני אוהב אותו עדיין.
    סורי שלחתצי לך על האאוטבריין ובזבזתי כסף, אבל הפרסום אכן עובד!

    מאיה עונה: אל דאגה. אאוטבריין כנראה מחבבים אותי והוסיפו לי לינק מיוזמתם.

  34. הכנתי עכשיו את המיונז, יצא מעולה. אני והבחור ממש נדהמנו שהצלחנו להכין לבד פאקינג מיונז! קיצר מהמם מהמם.

    רציתי לדעת אם אחרי שזה מוכן אפשר להוסיף לזה דברים. נגיד שום (למה לא היה במתכון?) או קצת דבש..

    מאיה עונה: לפעמים אני עוצרת את עצמי מלהשתגע ולהציע מלא ווריאציות כדי שהמתכונים לא יהפכו לארוכים ומנג'סים. שן שום קטנה תלך מצויין בתוך המיונז, ואפשר גם להוסיף לו קצת רוטב סויה וג'ינג'ר מגורר, ואפשר גם דבש וטיפונת לימון, או נניח קורט נדיב של פפריקה חריפה… מה שמתחשק.

  35. ווואו
    הכנתי את הבצל המטוגן והמיונז והיה מדהים. כמובן שכבר עפתי והוספתי את הפטריות פורטובלו מהחוברת (למחרת הכנתי גם את הסלאפי ג'ו). היה כ"כ טעים והיה לי כיף לדעת שאני מצליחה להכין מיונז טעים טעים.
    היה כיף!! תודה

  36. וואו, נראה מדהים, מהמם ומעולה כמו תמיד!

  37. […] Then turn each half on its "back" and cut the edges off, which will remove the thin, filmy skin that's always so annoying to take off. I learned this method here. […]

  38. היי,

    קוראת פה הרבה אבל פעם ראשונה כותבת.
    אז הערב (מוצ"ש) נהייתי רעבה במיוחד אחרי בהייה מריירת בפוסט הזה.
    טיגנתי חזה עוף במחבת (רק בהשריה קצרה הרבה יותר כי הייתי רעבה והשום הפלא ופלא לא נשרף!), טיגנתי את הבצל ובמקום המיונז (שוב. רעבה!) מעכתי אבוקדו עם קצת מלח, פלפל ושמן).
    לקחתי 2 פרוסות חלה מתוקה שנשארה משבת, מרחתי אבוקדו, מעל החזה ומעליו כמות נדיבה של בצל מטוגן. לסיום פזרתי למעלה מעט מהפלפלים החריפים-אדומים-כבושים שאני מכינה ושאשכרה משדרגים הכל…
    מה אומר ומה אספר… יאמי!!!! כל מי שעבר בסביבה דאג לשאול מה אני אוכלת ולבדוק אם נשאר עוד משהו במחבת או בכלל.

    תודה על ארוחת הערב המוצלחת :)
    האיולי ינוסה בעתיד הקרוב.

    שאפו!

  39. היי, אם אני רוצה להכין את החזה עוף במחבת טפלון, מטגנים עם שמן או בלי?

    מאיה עונה: אפשר בערך כף שמן. לא צריך הרבה.

  40. שלום. יש לך אתר מקסים מאוד ורציתי רק לשאול אם ישנה אפשרות להחליף את החרדל במרינדה במשהו אחר?

    מאיה עונה: אפשר פשוט להשמיט את החרדל

  41. היי
    יש תחליף לסירופ מייפל לאלו שפחות אוהבים?…:)

    מאיה עונה: דבש או סילאן או סוכר, כפי שכתוב

  42. היי!
    לגבי המרינדה, האם עדי להשתמש בחרדל גרגירים או חרדל חלק?

    תודה רבה =)

    מאיה עונה: שניהם יעבדו

  43. azgf76

  44. 9a6hkfb

  45. 5l560o4v

  46. 1otxsfhm

  47. omw7l0

  48. ap8pgk

  49. gpjiai

  50. aeuf4u

  51. f0q3pg

  52. dv0ebz

  53. wdlwsi

  54. jitlxl

  55. ye4ty6

  56. jhh3do

  57. 8v6axt

  58. kgl91v

  59. n8oc1i

  60. io8pht

  61. env959

  62. rvscom

  63. ukti2x

  64. hf5x8l

  65. uakiye

  66. fzo8rm

  67. dxezgb

  68. t54qkh

  69. a6lacf

  70. nt0aqk

  71. c75s96

  72. kzq331

  73. ndohx7



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!