גראטן ניוקי

נחשב אצלי: ארוחה זריזה

בהמשך לשוונג שהתחלתי פה לפני יום העצמאות – הפעם שוב מתכון עם חמישה מרכיבים! לא מדובר בגראטן על בסיס ניוקי שמכינים לבד, חס וחלילה, אלא משתמשים בניוקי המוכנים שקונים בסופר ליד הפסטה. האלה שניסיתם פעם להכין ויצא פיכסוש? כן, אלה. מסתבר שכשעוטפים אותם ברוטב גבינתי ומקרימים להם את הצורה בתנור הם הופכים למשהו אחר לגמרי. מושלם לארוחת צהריים מהירה, או כמנת רושם נהדרת בבופה שבועות גדול. המתכון מגיע מתוך nigelissima, הספר האחרון של נייג'לה לוסון. על הספר הפעם אני דווקא לא ממליצה, אגב, כי בניגוד לספריה הקודמים המתכונים בו משעממים וחסרי מעוף, והתמונות נראות רע ממש (ירקרקות וחולניות… קדם-דפוס, מישו?). אבל יש כמה הברקות ספורות והמנה הגאונית הזו היא אחת מהן. בתיאור שלה היא אפילו כותבת שאפשר לטגן את הניוקי המוכנים האלה טיגון מהיר במחבת והם הופכים למעין תפוחי אדמה צלויים "אינסטנט". האישה הזו. פשוט גאון. במקור נייגלו'ש שפכה על הניוקי, כמה צפוי, תערובת של פרמזן, חלב ומסקרפונה (שכמובן החלפתי בגבינת שמנת דלת שומן כי, א. למי יש כסף למסקרפונה, ב. המסקרפונה שיש בסופר היא שיט ואל תנסו לשכנע אותי אחרת, ג. 40% שומן זה ממש death in a box). לתוצאה הייתה טעם מיוחד שהזכיר קצת גבינה מלוחה. ואז היה מתבקש לגמרי לקחת את זה לכיוון ארץ-ישראלי ולהוסיף פנימה בצל קצוץ וזעתר מלמעלה! וזה טעים טעים טעים. אפילו לא צריך את הפרמזן כי לא מרגישים אותה. עוד יתרונות: מלכלכים רק תבנית ומזלג. בלי קערות ומחבתות לרטבים וכד'. הכמות: 4-5 מנות נדיבות.

  • 500 גר' ניוקי קנוי
  • חצי גביע גבינת שמנת 5%
  • 250 מ"ל שמנת מתוקה 15%
  • 1 בצל בינוני
  • 1 כוס פירורי לחם מסוג פנקו
  • שדרוגים אפשריים:
  • 2 קופסאות טונה ו/או חצי כוס תירס מקופסה ו/או 1 כוס פירורי קרקרים

עלות משוערת:

32 שקלים

עבודה נטו:

12 דקות

ההכנה

להכנת הגראטן הצטרפתי לחן שוקרון, הידועה לכולכם בתור שירלי נמש, בעלת בלוג המתוקים היפהפה "מתוקים שלי" ואשת חיל באופן כללי.

חן גרה באיזה כפר קטן ושליו וכבר בנסיעה אליה התחילו לעלות באפי ניחוחות בנוסח פרובאנס. אחרי ארוחת בוקר זריזה שינסנו מותניים וניגשנו להכנות – חן הכינה עוגת סנדוויץ' מעולה עם מלית גבינה (שהפכה, הפלא ופלא, לפי אלף יותר טעימה אחרי שדפקנו לה מכת קור בפריזר), ואני הכנתי את הגראטן האמור. אני רק אציין שהייתי מופתעת לגמרי מההצצה אל מאחורי הקלעים של הצילומים של חן – הייתי בטוחה שמעורבת בעניין תאורת סטודיו ששוקלת טונות, וחלל תעשייתי עצום, אבל את יצירות האמנות הקטנות שלה היא מייצרת באמצעים צנועים בהרבה! סחטיקה.

כמו-כןןןן, מגיע לחן כיפאק היי, כי גם היא הוציאה חוברת מתכונים חדשה! מברוק. צ'ק איט אאוט.

ולענייננו – יש לנו ארוחת צהריים להכין, הרי.

את הניוקי שבתמונה, או משהו דומה, תוכלו למצוא באיזור של הפסטות היבשות. הוא לא צריך קירור כי הוא לא מכיל ביצים. רק תפוחי אדמה (כולל קמח תפו"א), וקמח, פחות או יותר. הוא נשמר לנצח במזווה והוא לא איום ונורא כמו שאתם חושבים. במיוחד בהקשרנו הספציפי. תנו לו צ'אנס.

אני מעדיפה להשתמש במיני ניוקי, כי זה פשוט מניב יותר מנות, אבל אם אתם מוצאים רק ניוקי בגודל רגיל, אפשרי בהחלט (קחו בחשבון שתצאנה רק 3 מנות ממנו, בערך).

כל ניוקי מוכן שאפשר לקנות יתאים לענייננו (יש כזה של אוסם, יש כזה תוצרת חוץ, ויש גם למגה/שופרסל כאלה במותג של עצמם). נייג'לה טוענת שהיא משתמשת בניוקי טרי או קפוא, אבל לא יצא לי להתקל בדברים כאלה בארץ. אם יש לכם תקציב לניוקי טרי (איפה מוצאים כזה דבר, דאמיט??) אל תעטפו את הדבר האצילי הזה ברוטב עשיר מידי ותסתפקו ברוטב עגבניות טרי. היופי של המנה הזו הוא שהרוטב העשיר שלה נותן 100% חיפוי לטעם הנחות של ניוקי פושטי סטנדרטי ותעשייתי. הוא עולה בין 10-13 ש"ח לשקית, תלוי כמה אתם מזליסטים. ניוקי טרי יעלה הרבה יותר. אגב, גם רביולי קנוי יתאים כאן! אפשר להשיג כזה במקררי הסופר, ולאחרונה נתקלתי גם ברביולי יבש, מוכן לבישול, באיזורי הפסטה של השופרסלים הגדולים. הוא קצת יקר (13 שקל לחבילה) אבל הוא לא רע בכלל. ואם אתם לא מצליחים למצוא ניוקי בכלל, גם פסטה רגילה בכל צורה שאתם אוהבים – תצליח.

בתפקיד המסקרפונה האצילית תככב היום גבינת השמנת דלת השומן, חברתן הטובה של כל נשות הדיאטה למיניהן – סימפוניה 5%!

כל גבינת שמנת אחרת תהיה מצויינת למטרה זו – גם כזו עם הרבה אחוזי שומן (כמו נפוליאון, או פילדלפיה, על כל חיקוייה הרבים והמוצלחים). אני לא ממליצה להחליף אותה בגבינה לבנה 5% – התוצאות תהיינה בלתי צפויות ובשביל לחסוך את ה-5 שקלים על הסימפוניה היקרה אתם מסתכנים בלזרוק את שאר 18 השקל של המרכיבים האחרים לפח. וחבל. זו לא מנה זולה, אבל היא שיחוק רציני והעבודה האפסית מפצה על הכסף שהיא עולה.

בתפקיד החלב של המתכון המקורי, נכנסת לתמונה השמנת לבישול – 15% שומן בלבד, אך מוסיפה את העושר והרכות שהלכו לאיבוד עם המסקרפונה. אני הגדלתי את הכמויות שלה כדי שהרוטב לא יצא יציקתי. אפשר, כמובן, להשתמש בשמנת מתוקה רגילה עם יותר אחוזי שומן, ואפשר גם להשתמש בשמנת סויה (בדקתי אצל גל, יוצא פיקס). אם אתם רוצים מנה טבעונית, פשוט השמיטו את גבינת השמנת השתמשו בך הכל חבילה וחצי של שמנת סויה במקום.

ומה שעושה את המנה הזו לגמרי זה הציפוי הפריך – פירורי לחם. אני ממליצה בחום רב על פירורים מסוג "פנקו" שזה פשוט פירורי לחם גדולים וגסים יותר, שבאפייה אשכרה מקבלים קראנצ' בניגוד לאחיהם החורגים והמגעילולים, פירורי הלחם התעשייתייים א-לה "פירורית ימית 2000" שלא ממש טובות למטרותינו.

הם כמו נסורת. פנקו פי אלף יותר טוב. הנה דוגמה לאיך נראית חבילה סטנדרטית של פנקו. אפשר להשיג בכל סופר (גם אם האריזה לא נראית ככה):

אם אין לכם פנקו, פשוט קחו כמה פרוסות של לחם ישן (מהמזווה או מהפריזר… גם לחמניות או פיתות יעבדו), תשאירו אותו בחוץ כמה שעות עד שהוא מתייבש, וטחנו לו את הצורה בפוד פרוססור, או פשוט קצצו אותו לפירורים דקים בסכין חדה (הרבה יותר קל לקצוץ את הלחם אם הוא ישב בחוץ כמה ימים והתייבש). פירורי לחם ביתיים פי אלף יותר טובים כאן, אך לשם הנוחות והעמחה'יות (זו מילה בכלל?!) צילמתי את המנה עם פנקו.

אז זהו! עשינו שופינג, ואנחנו מוכנים לפעולה! זה הולך ככה:

מביאים סיר גדול של מים מומלחים היטב לרתיחה. אנחנו הולכים לתת לניוקי בישול ראשוני. חשוב להמליח את המים היטב כדי שיהיו מלוחים כמו הים (כמו שנייג'לוש אומרת). בזמן שהמים מתחממים מכינים את הרוטב, כי הוא צריך להיות מוכן לפני הניוקי. ברגע שמסננים את הניוקי הם חייבים להכנס מיידית לרוטב המוכן.

את הרוטב מכינים בתבנית הצלייה עצמה! כי למה ללכלך עוד כלים סתם.

אני ממליצה על תבנית פיירקס או זכוכית עמידה, כי אז המאפה לא נשרף בקצוות. אם יש לכם רק תבנית ממתכת, פשוט צפו אותה בנייר אפייה כדי שהמאפה לא יידבק לכם לשוליים. לא ממליצה על נייר אלומיניום.

שמים בתבנית חצי מגבינת השמנת (את השאר שומרים לסנדוויצ'ים או מערבבים עם קצת בצל מטוגן ועירית קצוצה, מלח ופלפל לדיפ מעולה), ושופכים מלמעלה את השמנת לבישול.

מועכים עם מזלג.

מועכים ומערבבים עד שהגבינה מתמוססת לכדי רוטב משיי וחלק. זה בסדר אם יש בסוף עדיין גרגרים פה ושם. מתבלים במלח ופלפל.

קוצצים את הבצל לקוביות בינוניות. הכי נוח לקלוף אותו, אגב, אם מעיפים לו את הס"מ העליון והתחתון, ואז הקליפה מתקלפת בחתיכה אחת בשתי שניות.

קוצצים קודם לאורך, ואז לרוחב.

מוסיפים את הבצל לרוטב שבתבנית. כפי שאתם רואים ניסיתי עם בצל סגול ובצל לבן וזה יוצא די דומה. הסגול פשוט יותר פוטוגני.

אם רוצים לתת לרוטב  טאצ' מצ'וכלל שכזה, אפשר להוסיף חצי כפית אגוז מוסקט. אבל אז זה לא ים תיכוני, שתדעו. מדגדג לי להגיד לכם שאפשר לשדרג את זה עם איזה שן שום קצוצה, או קצת עירית או טימין, אבל אני אחזיק את עצמי כי אנחנו רוצים לשמור כאן על פשטות!

פשטות היא המלך! או המלכה! המממ, כן.

כשהמים רותחים זורקים פנימה את כל הניוקי מהחבילה (אם הניוקי הגיעו בשקית, לא זורקים אותה. אם הגיעו בשקית קשיחה במבנה של מגשית שכזו, כן זורקים, היא לא תעזור לנו).

הניוקי צריכים להתבשל בין 2 ל-3 דקות, או עד שהם צפים.

כשהם צפים הם מוכנים.

אם אתם מכינים עם פסטה או רביולי, פשוט בשלו אותם לפי הוראות הצרכן, מינוס דקה, כי הם יעברו עוד אפייה בתנור ואנחנו לא רוצים שיהיו רכרוכיים.

כשהניוקי מוכנים (ומיד!!!!! אסור לחכות איתם אחרי הסינון, אחרת הרוטב יצא יציקתי), מסננים אותם קלות ומעבירים אותם ישירות לתבנית, כשהם עדיין נוטפים מים.

לא שוטפים במי ברז בשום פנים ואופן. המים שדבוקים לניוקי יעזרו לרוטב בגראטן לקבל מרקם חלקלק. כשאני וחן הכנו את המנה, הגיח פתאום בעלה והתחלנו לפטפט על הא ודא, ושכחנו שהניוקי יושב לו במסננת והופך ליציקה. ובסוף הגראטן יצא יבש מידי. והכל בגלל ה-5 דקות האלה שהוא ישב וחיכה לנו. אז אל תחכו בקטע הזה – תעבדו ככה שהרוטב יהיה מוכן בתבנית ותשפכו את הניוקי המסונן ישירות לתוכו. לא צריך להשקיע יותר מידי בסינון.

מערבבים טוב טוב את הניוקי ברוטב עם הבצל כך שהכל יהיה אחיד והומוגני.

המממ, כבר עכשיו זה מתחיל להיות טעים.

אני מניחה ששמתם לב שעוד לא נתתי כאן פטנט רומני.
אז הנה זה בא.

ההגיון הבריא שלכם אומר לפזר את פירורי הלחם ישירות מהשקית  על גבי הגראטן ולזרזף קצת שמן זית מלמעלה. ככה:

אבל אם מזלפים את השמן ככה, הוא לא מכסה את הכל באחידות וזה יוצא הרבה פחות שחום ופחות טעים גם. וכאן נכנס הטריק הרומני:

השקית של הניוקי, כן? לא חבל לזרוק אותה ככה? לא עדיף למלא אותה באדמה ולשתול גרעין של אבוקדו ולקבל שתיל יפה בשקל תשעים?? סתם סתם, אני צוחקת, חחחחחחחח.

נשתמש בשקית כדי להמנע מללכלך כלים (כי הבטחתי לכם. ולא, הסיר לבישול הניוקי לא נחשב! מים רותחים זה לא באמת לכלוך! פויה!).
פירורי לחם יוצאים הרבה יותר שחומים וטעימים אם פשוט מערבבים אותם בצד עם שמן הזית במקום לזלף אותו מלמעלה.
אז מערבבים את הפירורים עם שמן הזית בשקית! הריקה! של הניוקי!

זה בסדר אם יש שם קצת שאריות של קמח או פירורים. פשוט שמים בפנים את כוס הפירורים הדרושה.

מעל זה מוזגים 2-3 כפות שמן זית, קצת מלח ופלפל.

ומקווצ'צ'ים את השקית מבחוץ עם הידיים. אפשר גם לסגור את הקצה של השקית וממש לשקשק אותה וללוש אותה כדי שכל הפירורים יקבלו ציפוי הגון ואחיד של שמן.

את הדבר הזה אפשר כמובן לעשות גם בקערה בצד. אפשר גם לא לעשות ופשוט לפזר את הפירורים ולזלף את השמן מעליהם באחידות.

עכשיו הכי קל בעולם לפזר את הפירורים ישירות מתוך השקית כך שיכסו באחידות יחסית את פני המאפה.

תוקעים את יצירת האמנות הזו לתנור חם שחיממתם מראש על 200 מעלות טורבו (זה הסימן של המאוורר). קולים לזה את הצורה בין 10 דקות לרבע שעה (או אפילו 20 דקות אם התנור שלכם חלש) – או עד שמלית הגבינה מבעבעת בטירוף והפירורים שחומים.

מגישים חם וטורפים מהר מהר.

שדרוגים!!

חסר לכם חלבון? אין בעייה!

הוסיפו קופסה או שתיים של טונה בשמן, מסוננת היטב, לתערובת הניוקי שערבבתם עם הרוטב.
גם תירס (טרי או מסונן מקופסה) הולך כאן מצויין. ילדים יעופו על זה.

אם אתם רוצים משהו יותר מקורי מפירורי לחם, לכו על פירורי קרקרים.

פשוט אספו מהארון את כל הקרקרים הישנים שלא אכלתם בשנה האחרונה, קצצו אותם דק עם סכין, ופזרו מלמעלה. אין צורך בשמן או תיבול, הטעם החמאתי מגיע בילט אין. על הפירורים האלה צריך להשגיח מקרוב כדי שלא יישרפו, אז אולי שווה להתחיל את 10 הדקות הראשונות עם נייר אלומיניום מלמעלה, ורק לקראת הסוף להסיר אותו. הם משחימים מאוד מהר.

עוד תוספות מבורכות, בנוסף או במקום: חופן נאה של עגבניות שרי חתוכות לרבעים, או פלפל אדום קצוץ לקוביות קטנות. שדרגו כיד המלך.
טעים גם נטורל, בלי כלום.

בתאבון וחג שמיייח!

גשו לבלוג של חן למתכון השבועות החגיגי שלה – עוגת סנדוויץ' עם קרם גבינה ושוקולד לבן.

בתור אחת שתקעה בערך חצי קערה מהקרם הזה, אני יכולה להעיד על כך שהוא מאוד מאוד טעים. מאוד.

והשילוב שלו בתוך שכבות של עוגיות דקות ומתובלות – גן עדן. לחצו כאן למתכון.

פינת התכלס
מערבבים בתבנית פיירקס גדולה חצי חבילת גבינת שמנת 5% (בערך 100 גר') יחד עם 250 מ"ל שמנת לבישול 15% (אפשר גם 30%), עם מזלג. מתבלים במלח ופלפל. מוסיפים בצל בינוני קצוץ. מבשלים חבילת ניוקי מוכן (500 גר') במים רותחים מומלחים לפי הוראות היצרן (2-3 דקות, עד שצף). מסננים קלות (לא שוטפים!!!) ומערבבים עם הרוטב. מפזרים 1 כוס פירורי לחם ומזלפים מלמעלה 2-3 כפות שמן זית. אופים על 200 מעלות עד שמבעבע ומזהיב.

תחליפים ושדרוגים: אפשר להשתמש בגבינת שמנת 30% וגם בשמנת מתוקה 30% אם רוצים. זה רק יצא יותר טעים. אי אפשר להחליף בגבינה לבנה! אני ממליצה על פירורי לחם פנקו, אבל אפשר גם לטחון שאריות לחם ישן ולהכין בשניות ספורות פירורי לחם ביתיים בקלות ובזול. אם לא מוצאים ניוקי, אפשר רביולי קנוי או אפילו סתם פסטה – מבשלים לפי ההוראות, מסננים קלות, ומערבבים עם הרוטב. אפשר להוסיף 2 קופסאות טונה ו/או חצי כוס גרגרי תירס ו/או להשתמש בקרקרים קצוצים בכמות זהה לפירורי הלחם.

גרסה טבעונית: משמיטים את גבינת השמנת ומשתמשים ב1.5 חבילות של שמנת סויה במקום השמנת המתוקה.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




82 תגובות בינתיים:

  1. זה נראה נחמד, ונשמע טעים, אבל בגלל שיש בכותרת את המילה "גראטן", וגראטן זה דבר כל כך פשוט להכנה (אם יש מעבד מזון) וכל כך אלוהי, שזה נראה קצת כמו חילול הקודש :)

  2. היי מאיה,

    יש ניוקי טרי מעולה של חברת ״פסטה נונה״, יש להם גם פסטות, לזניות, רטבים ואולי עוד דברים… הם מאוד איכותיים.
    אנסה את המתכון עם הניוקי שלהם, אם כבר חג, אז משקיעים:)
    תודה, נראה ממש מעולה!

  3. ואת הניוקי הטרי ניתן למצוא במקררים בסופרים, ממש ליד הגבינות.

  4. הי מאיה!
    שאלה לגבי הבצל-
    האם לא יוצא קצת חיי מידי?
    היית ממליצה לטגן אותו לפני למי שלא חובב טעם של בצל חיי?

    מאיה עונה: הוא מאוד מתרכך ומאבד את החריפות שלו באפייה.

  5. אם שאלת, אז ניוקי טרי הכי טעים בארץ הוא של "פסטה דלה קאזה" כמובן!
    יש להם חנויות באיזור שרון (סקולוב ברמת השרון, בכפר מל"ל ובקניון שרונים) אבל נראה לי קצת חבל להכין משהו שיסתיר את הטעם של הניוקי שלהם.

  6. יאמי מקסים טעים יאממממממממממממממ
    אפשר לשים במקום הניוקי כרובית?

    מאיה עונה: למה לא! חתכי אותה לפרחים ותחלטי קלות במים רותחים עד שהם מתרככים חלקית לפני השימוש.

  7. וואוו, איך באת לי בזמן !!! מצאתי שקית ניוקי בארון ונורא לא ידעתי איך להכין אותם. קטנטנים, צפופים חיוורים… וכל היום אני באתרים של אוכל, מחפשת מתכונים לשבועות, משהוא שעוד לא הכנתי מעולם. תודה רבה, הולך להיות מה-זה טעים !!!

  8. ואני הייתי משדרגת את הגבינה לגבינת גורגנזולה [כן כן הקלוריות….. ]
    ומרגישה שגן עדן זה פה

  9. נראה מעולה! תודה על המתכון!

    האם אפשר להשתמש גם בשמנת 10% או שזה יפגע בטעם?
    ומה עושה מישהו עם תנור ישן ללא טורבו? האם יעבוד במצב רגיל של 200 מעלות?

    מאיה עונה: אפשר שמנת 10%. אין בעייה לאפות בלי טורבו, זה פשוט יקח קצת יותר זמן. רשמתי טורבו כדי שאנשים שלא משתמשים בטורבו שלהם ידעו להשתמש בו. אני אופה הכל על טורבו (כולל מקרונים…)

  10. תודה על הגרסה הטבעונית, מעריכה את זה מאד. ינוסה בהקדם!

  11. היי מאיה,
    ממש התלהבתי מהמתכון! חשבתי להכין אותו לשבועות אבל כבר קנינו את כל המצרכים לשבועות וגם ככה התפריט שלנו גדול על כמות המוזמנים :(
    יש אפשרות להכין את הגראטן הזה עם פסטה רגילה סטייל פנה/פוזילי? ומה דעתך על תוספת פסטו?

    מאיה עונה: לגבי שימוש בפסטה – כתבתי במתכון, קראי היטב. לגבי פסטו – למה לא.

  12. היי מאיה,
    קודם כל הבלוג שך מעולה!!! כל מתכון שניסיתי יצא מדהים
    וזה מתכון קל ומעולה לשבועות!
    שאלה קטנה -האם ניתן להכין את התערובת בתבנית יום לפני ללא פירורי הלחם וכמובן ללא האפיה?
    כך שלפני שהאורחים מגיעים שמים את פירורי הלחם ומכניסם לתנור?

    מאיה עונה: כן. במקרה זה אני ממליצה לשמור שליש כוס ממי הבישול של הניוקי ולערבב אותם גם פנימה. כי בצינון העסק עלול להפוך לקצת יציקתי כי הניוקי יספוג המון מהנוזלים בזמן השהייה במקרר. אני מניחה שגם שליש כוס חלב במקום מי הבישול יעשה את הטריק.

  13. כמה גרם גבינה צריך? לאילו מאיתנו שלא ימצאו בסופר סימפוניה (או קוטג\צפתית וכל חברותיהם הישראליות)

    מאיה עונה: כ-100 גר'.

  14. ממש ממש מעריכה את זה שהשקעת את הזמן גם בגרסה טבעונית!! למרות הכותרת החלבית נכנסתי לקרוא רק כי אני אוהבת לקרוא את המתכונים שלך וממש שמחתי לגלות אופציה טבעונית! תודה!

  15. ואם בא לי להוסיף פנימה חבילת פטריות (כן כן הפשטות, אני יודעת, אבל בכל זאת), צריך לשנות משהו בכמויות? שלא יצא מימיי מדי? ולטגן אותן קצת, לא? או שברוח הבצל החי שבמתכון לזרוק אותן פנימה כמו שהן?…

    מאיה עונה: הייתי מציעה לטגן אותן קצת כדי שיפרישו נוזלים ואם כבר, זרקי שן שום קצוצה פנימה, אולי? :)

  16. הכי משוחד בעולם כי טעמתי את הפיילוט, אבל אני חייב להגיד שזה כל כך טעים שממש רבנו על השאריות. מתכון היסטרי!

  17. נשמע מצויין אבל כמו מאיה אחרת, אני מרגיש צורך להוסיף לזה משהו כמו פטריות, אולי קוביות בטטה, שום בוודאות, אולי עשבי תיבול… זה מרגיש נורא PLAIN ככה, ותירס\טונה הופכים את זה יותר לעוד יותר אינסטנט וצ'יפ בהרגשה\הגשה.

    תודה על המתכון, הוא ינוסה בקרוב. אבל בחיי – אין צורך להמשיך להסביר לנו איך לקצוץ בצל, בכל מתכון שיש בו בצל. רובנו קצצנו בצל גם לפני "בצק אלים", ואלו מאיתנו שלא, הבינו כנראה את ה"טריק הגאוני" של לחתוך לכיוון הזה ואז לכיוון ההוא ולקבל קובציות, בפעם הראשונה, השנייה, או השלושים שבו הוא הוסבר :P

    מאיה עונה: גם אני מרגישה קצת טיפשית כשאני יורדת לרזולוציות כאלה, אבל באמת שאני לא יכולה לסמוך על כך שכל הקוראים קראו את כל ארכיון "בצק אלים", אחרת כל פוסט היה מתקצר לעשירית אורך. ייאמר לזכותי שזה רק 2 תמונות הפעם, ולא המגילות שהייתי עושה פעם. ולגבי הטונה/תירס – הכי מנת ילדים, אבל טעים בטירוף. ופרנקלי – זה טעים בטירוף גם בלי כלום. רק זעתר וקצת לימון מלמעלה.

  18. התלהבתי, קניתי ניוקי, עשיתי את המתכון ויצא… לא טעים. היה לזה טעם צ'יפי שהשאיר תחושה לא נעימה בבטן ושלושת רבעי תבנית הלכה לפח. מבאס, בד"כ את מצליחה יותר

  19. הכנתי היום בגרסה הטבעונית (הוספתי גם גבינת טופוטי) וכיסיתי בקרקרים.

    הטעם נחמד, אבל אז טעמתי את זה מהמקרר – זה ממש טעים קר!

  20. עם הסבר בצל, בלי הסבר בצל, רק שימשיכו להגיע המתכונים המשובחים :)

    אגב, ניסית עירית-שום? זה ממש מקפיץ רטבים על בסיס שמנת ונראה לי שאני אנסה את המתכון כמו שהוא, עם זה ופטריות. אולי אפשר גם להוסיף קוביות עוף ולהכין ארוחה שלמה בתבנית אחת… דיווח יגיע.

    עוד מחשבה – מהתמונות זה נראה כמו משהו קצת MESSY לחלוקה מתבנית גדולה (לא שאיכפת לי, אני מבשל לי ואף אוכל לעתים ישירות מהתבנית בלי בושה), אם מכינים את זה נגיד לשבועות לאורחים או סתם באירוח, נראה לי שאולי יהיה מוצלח לאפות ולהגיש בתבניות קטנות (כמו מיני-לזניות). זה גם חוסך צלחות…

    אוף, שש בבוקר, ועכשיו עשיתי את עצמי רעב. נלך לישון.

  21. גם לי לא יצא כל כך טעים
    ובכלל גבינה "כאילו שמנת" 5% היא מוצר לא טוב
    לא באמת טעים כמו גביהת שמנת, וגם לא בריא כמו גבינה כרגילה – מלא בחומרי ייצוב לא בריאים ואף מזיקים
    נראה לי שעדיף גבינה שמנה וחלב, והרפמזן בטח לא מזיק פה לטעם כי אחרת זה מאוד משעמם
    מצטערת

  22. דארלינג
    מאז הלילה אצל פאוזי עם הטיזינג שלך אני מחכה לפוסט הזה!!!
    נראה שווה והולך להיכנס מיד לרשימת ה-TO DO

    צ'או

  23. מאיה
    לטבעונים-להחליף את השמנת המתוקה וגם את גבינת השמנת יחד בשמנת סויה למריחה?

    מאיה עונה: במקום גבינת שמנת ושמנת מתוקה משתמשים אך ורק בשמנת מתוקה מסויה (יש כזו של אלפרו, 5%, מצויינת) – כוס וחצי.

  24. בהתחלה חשבתי שאין מצב להכין לפני החג ולחמם, אח"כ מישהי כתבה שהיה טעים גם קר, אז אולי זה כן ילך?

  25. במילה אחת:
    מ-ו-ש-ל-ם-!-!-!

  26. היי מאיה,

    קודם כל, אין עלייך.

    האם אפשרי לעשות בתבניות אלומיניום חד-פעמיות של מאפינס ואז לחלץ ולהגיש כמעין מתאבן אישי, או שאם הניוקי לא יהיו בשכבה אחת בתבנית יצא פחות טעים ואפוי (וגם לא תהיה תחתית קשיחה ואז הכל יתפרק)?

    מבחינת שדרוגים, יש לי המון שאריות גבינות כמו קשקבל, פרמז'ן, פטה, בולגרית – יש טעם להוסיף או שכמו שאמרת לא ירגישו אותן כמעט?

    תודה רבה ושיהיה לך חג שמח!

    מאיה עונה: אפשר להוסיף אותן בכיף אבל קחי בחשבון שהפטה והבולגרית יגנבו את ההצגה לשתי הגבינות האחרות, אז אולי אותן אפשר לשמור לנגלה אחרת או לפיצה! לגבי תבניות האלומיניום, אפשר, אבל הייתי מוסיפה עוד 3/4 כוס חלב לתערובת כדי שהיא לא תישרף בקצוות. ככל ששטח הפנים של המאפה רחב יותר (יענו יחס גדול יותר בין פירורים לניוקי), הוא יוצא פריך וטעים יותר. ככל שהכלי עמוק יותר, מרגישים אח"כ שיותר חסר את הקראנצ' של הפירורים, וכולם רבים על הלמעלה.

  27. מכיוון שחלקנו סטודנטים עניים בלי פיירקס ותנור טורבו, רציתי לדעת אם המתכון יתאים לתבנית אלומיניום חד״פ וטוסטר אובן סטודנטיאלי ?

    מאיה עונה: אין שום בעייה!

  28. קראנו,נהנינו, הכנו(האמת הכנתי) לארוחת החג הביתית והיה מאוד טעים לכולם.בהחלט כיף שיש מנות כל כך קלות להכנה שקוצרות הצלחה שהיא לא ביחס להשקעה. תודה!

  29. יצא טעים, כמה הערות אחרי ניסיון ראשון:
    *ממש לא מומלץ לעשות עם ניוקי בגודל רגיל (לא מצאתי בסופר את הניוקי הקטנים כמו במתכון), זה יצא קצת בצקי ומבאס.
    *מומלץ להוסיף בזיליקום ושאר תיבול, לשדרוג הטעם.
    *אפשר להוסיף שמנת/חלב למי שאוהב את העסק נוזלי יותר.

    בסה"כ טעים מאוד, אבל הניוקי הגדולים אכזבו :(

  30. היי מאיה. גיליתי את האתר שלך רק לפני חודש וכבר הספקתי ליהנות ממנו ולקבל אחלה רעיונות. המתכון הזה ממש בא לי משמיים. אתמול קניתי בייבי ניוקי במבצע בטיב טעם ובזכותך עשיתי איתם אחלה של דבר. לא היתה לי שמנת או גבינת סימפוניה. במקום אלה, השתמשתי בריוויון וקוביות של ברי עיזים. את הבצל טיגנתי בחמאה מלוחה וגם הוספתי שום. תיבלתי במלח, פלפל לבן ואגוז מוסקט. הכנתי פירורי לחם בעצמי מבגט מיובש שהיה לי בבית, עירבבתי אותם בשמ"ז כמו שהצעת.יצא מעולה. תודה שידעת שיש לי ניוקי. זו הפעם הראשונה שאני קונה ניוקי. עכשיו אעשה זאת שוב, גם כי זה טעים, וגם כי אני אוהבת להגיד ניוקי. חג שמח!

  31. קשה שלא להגיב על מנות שקוצרות קריאות התפעלות, עוד טרם שמי מיושבי השולחן טעמו מהן. הכנתי לארוחת החג, קניתי פרורי פנקו שהזהיבו היטב, והמנה נראתה נפלא!!!
    הכנתי עם סימפוניה פלפלים ובשאר נצמדתי להוראות שלך. היה כל-כך טעים שלמחרת הכנתי שוב!!!
    זה כבר ברפרטואר שלי !!!!

    תודה רבה את כוכבת !!!

  32. היי מאיה

    תודה על המתכון. ו"עמח'ה" זו לא מילה. "עמך" כן (אם התכוונת במובן של עממיקו).

  33. באמת שקשה שלא להצטרף לתשואות. המון תודה מאיה על מתכון נהדר. הניוקי הקטנים כיכבו בגאוניות, הבצל שקצת הפחיד בעת קריאת המתכון היה עדין וכמעט שלא מורגש. התפנקנו עם פילדלפיה מוקצפת אך איזנתי עם שמנת של 15%. קצת אגוז מוסקט, פנקו ופרמזן.אין כמוך ואין מתכון שנוסה באתר ולא קצר תשואות.

  34. מתכון גאוני!
    בא לי לנסות אותו עם גבינת עיזים…

  35. הניוקי של המותג של מגה לא רעים בכלל – והם טעימים במיוחד עם בולונז מושקע ומבושל באריכות. עשית לי חשק (עם הגרסה הגבינתית הקיבה שלי תתקשה להתמודד אני חוששת).
    וטיפ קטנטן לשדרוג בולונז: להוסיף כמה מחטי רוזמרים לשלב טיגון הבשר. לפני הוספת העגבניות אפשר להוציא. מעמיק את הטעם חבל"ז (ואם מוציאים בכלל לא מרגישים את הרוזמרין)

  36. יש ניוקי מדהים בפסטה דה לה קאזה בהוד השרון. בכלל המקום הזה מחייב ביקור, קטלני שם.עם רוטב פסטו שלהם זו מנה מנצחת. יקר אבל שווה לאירועי רושם

  37. הכנתי לשבועות… זרקתי כמה פטריות שהיו לי, קצת גרד לימון ומוסקט ויצא טעים בטירוף!! תודה

  38. היי מאיה וכולם!
    רציתי לשתף שהכנתי גרסה טבעונית למתכון ויצא מאד מוצלח!
    את השמנת הרגילה החלפתי בשמנת טבעונית מסויה ובמקום הגבינה- גבינת טופו (שהיא דומה במרקם).
    יצא מאד טעים רק שאני לא כ"כ אהבתי את הטעם של הבצל ה"טרי". אולי זה קשור לטעמים של הסויה אבל אני חושבת ששווה לטגן אותו וגם להוסיף מללללא שום (כי שום זה מצוין).

    שבוע טוב!

  39. יאמי! :)

  40. תמיד שאלתי את עצמי למה הניוקי האלה מהסופר טובים חוץ מלהוציא סתימות מהשיניים או כתוסף תזונה לאנשים עם מחסור בסיליקון, אבל וואלה במתכון הזה הם נראים טוב ובטח כל הרוטב שנספג באפיה מרכך אותם למצב אכיל.

  41. חזרתי כדי לאכול את הכובע (והניוקי). גראטן זה לא, אבל יצא מאוד טעים. בגלל הבצל הסגול החתוך גס, הכל נצבע בצבע קלוש של סגול.

  42. הכנתי היום לארוחת ערב ויצא נחמד מאוד (אני לא כל כך התלהבתי, כי אני לא כל כך אוהבת דברים מוקרמים, אבל הבנזוג חובב הגבינה חיסל הכל בחדווה). השתמשתי בחצי-חצי פילדלפיה וסימפוניה, בעיקר כדי לסיים את הפילדלפיה שנשארה לי משבועות, והוספתי לתערובת אבקת שום מטעמי נוסטלגיה (מי אמר תפוחי אדמה מוקרמים בשמנת אייטיז ולא קיבל?). אחרי שטעמתי, חשתי דחף עז להוסיף לכל העסק בייקון קצוץ קטן ומטוגן – ונראה לי שבפעם הבאה אני גם אטגן מראש את הבצל עד שהוא יהיה ממש זהוב. אמנם זה פחות פשוט, אבל גבינה עם בצל מטוגן זה אחד הדברים אם לא ה-.

  43. אה, ונראה לי ששיטת ההקרמה הנ"ל תעבוד מעולה גם על כרובית או ברוקולי חלוטים, ולא רק על פסטות.

  44. ואה כן #2, הכנתי בתנור בלי טורבו כי, ובכן, לתנור שלי אין טורבו. יצא סבבה, רק ששמתי על חום פחות גבוה וזה עדיין היה מוכן מהר יחסית (עשר דקות). והכנתי בתבנית אלומיניום והקצוות לא נחרכו והכל הושחם כראוי.

  45. שלום מאיה !
    המתכון נשמע מעניין. יש לי שאלה, את מכירה אולי מתכונים לאפייה עם ליקר שוקולד?
    בתודה מראש :)

  46. היי מאיה, דבר ראשון המתכונים שלך תמיד מצליחים לי אז תודה רבה.

    לגבי המתכון זה, האם אפשר להחליף את הגבינת שמנת בשמנת חמוצה 15% שומן?

    תודה :)

    מאיה עונה: במידה ואת מערבבת אותה עם שמנת מתוקה עם 30% ומעלה, אז כן. אם לא, אז לא.

  47. היי מאיה,

    נשאר לי יוגורט כבשים מאיזה מתכון- נראה לך שאפשר להשתמש בו במקום גבינת השמנת? או שיצא נוזלי מדי?

    תודה,
    אילנה

    מאיה עונה: אין לי מספיק ניסיון עם חומר הגלם הזה, אז לא יודעת להגיד לך. מצד שני, יוגורט כבשים אפשר בד"כ לחמם מבלי שיתפרק, אז יש סיכוי שדווקא יעבוד.

  48. אז כדי שלא יחסר לך דלק… הכנתי את הניוקי האלה כבר שלוש פעמים מאז ששיתפת.מתה על זה למרות שקצת כבד… משתמשת בסימפוניה עם פלפלים קלויים וטעים ביותר. המשפחה שלי פחות מתלהבת אז לפחות בפעם הראשונה מזה זמן רב אני יודעת שיש משהו במקרר שהוא רק שלי!! החלפתי פעם גבינה ביוגורט שומרון היה נהדר, אם כי קצת דליל. אחלה מתכון. תודה רבה !!

  49. הי מאיה,

    לא היה לי ניוקי אז ניסיתי עם פסטה פוסילי (AKA ביסלי גריל). יצא…'פסדר. פשוט נראה לי שבגלל שזו פסטה עם הרבה נפח לא היה מספיק רוטב אז יצא קצת יבשושי, ולא מוקרם ומצופה ברוטב כמו אצלך. נראה לי שכדאי לציין שאם משתמשים בפסטה עם הרבה נפח כדי לצמצם בפסטה או להגדיל את כמות הרוטב.

  50. בהחלט ממליצה בחום על הניוקי הטרי והמעולה של פסטה נונה (לא, אין לי אחוזים). קונה אותו, יחד עם רביולי למינהו שנמצא במקרר מוצרי החלב בסופר, ליד כל ענייני השמנת והחמאה. האריזה נחמדה למראה בתכלת וחום ומשבצות קטנות. קשה לפספס. יש גם מוצרים דומים טריים ארוזים במקררים מתוצרת שטראוס, אגב, אבל אני מעדיפה לפרנס מפעל קטן ונחמד כמו של פסטה נונה.
    איכשהו יש לי הרגשה שככל שאיכות הניוקי טובה יותר, המאפה יצא טעים יותר.
    אני הכנתי את הניוקי שקניתי הכי פשוט שאפשר: המסתי במחבת גדולה מעט חמאה וחצי חבילת שמנת לבישול. העברתי את הניוקי המבושלים להקפצה קצרה. בהגשה מעל – גירור קטן של פרמזן או קשקבל או רוקפור. אמנם, כמו כל המאכלים הגבינתיים – יציקתי משהו, אבל טעים אש.
    בהחלט אנסה את הגרסה הזו עם הקראנצ'יות של הפירורים בתנור. בפעם הבאה.

  51. תודה, במקום טונה שמתי מקרל בטריאקי (יותר זול מטונה כאן!) ויצא מעולה.

  52. יצא פשוט מושלם!!!! עשיתי פרורי לחם מחלה שהיתה לי ויצא מדהים!!!! ובכלל אני מאוהבת בבלוג שלך כל מה שהכנתי מפה יצא פשוט מושלם, רציתי לשאול אם יש לך מתכון ללחם שיפון נורא נורא בא לי להכין

  53. אפשר גם עם גבינות שמנות יותר? סימפוניה קצת יקר ותמיד יש לנו שמנת מתוקה 38. ראיתי שכתבת למישהי שהיא יכולה לשים שמנת חמוצה. מה עדיף? חמוצה או נפוליאון?

    מאיה עונה: ברור שנפוליאון!

  54. אז ככה, אני עוקבת אחריי המתכונים שלך כבר לא מעט זמן, מודה, לא באדיקות, רק כשיוצא לי או כשאני מחפשת משהו ספציפי, אבל זה בעיקר בגלל שאני לא בשלנית גדולה :)
    הכנתי את הניוקי עם כמה אילוצים – שמנת חמוצה 9% שלמה+דיללתי עם קצת חלב 3%, פשוט כי זה מה שהיה, וליתר ביטחון הוספתי טיפה בולגרית מעודנת (חסרת טעם שלא ממש ראויה להיקרא בולגרית אך חשבתי שתוסיף למרקם). אה, ובצל ירוק כי התעצלתי לקצוץ בצל רגיל. כמובן שאני לא מחזיקה פירורי לחם, וגם לא היה כבר איפה לקנות, אז הוצאתי שתי פרוסות לחם מהפריזר, קליתי קצת בטוסטר וטחנתי במיני בלנדר שלי – את הכל שמתי בתבנית אלומיניום חד פעמית, בטוסטר המצ'וקמק שלנו, ו… יצא פשוט מעולה!!!! חבר שלי אמר שזו מנה של מסעדה! אמנם הוא לא אנין טעם במיוחד, אבל הוא לא ממש מתלהב מדברים חדשים בדר"כ, וקשה לסחוט ממנו מחמאות על אוכל..
    בקיצור – היה שווה לאלתר ולא לוותר כי אין כל מה שצריך בבית – קל, זול וגאוני!

  55. הי,
    יצאה מנה מעולה, כולם אצלנו אכלו בהתלהבות (במיוחד הקטנה שמאד התלהבה מה"יוקי" (-:

  56. מתכון אליפות!!!
    מהרגע הראשון שראיתי אותו חיכיתי להזדמנות להכין אותו. פשוט מאוד קל ועם תוספת של טונה,שן שום(טוב…2 שיניים),וקצת אגוז מוסקט יצא מדהים וטעים.
    בהחלט יהיו פעמים נוספות של הדבר הזה ורעיון שקפץ לי לראש לאחר שסיימתי לאכול הוא לשדרג את המאפה עם פחית עגבניות מרוסקות איכותית ולעשות מאפה טונה ניוקי במין רוטב רוזה ואפילו להוסיף כפית אורגנו מיובש לעסק.
    תודה לך.

  57. הכנתי היום ויצא פשוט מעולה ! התבנית כמעט התחסלה (ע״י שני אנשים)!!
    הכנתי גם את הסקונס ולא יצא משהו, הן לא כל כך תפחו ובטח שלא נראו כמו שלך..
    אני חושבת שזה אולי מחסור בקמח..
    תוכלי לומר לי מה לעשות/איך לשפר?
    תודה רבה.
    נ.ב המראה לא אומר כלום על הטעם : )

  58. ניסיתי, יצא מדהים!

    תודה רבה רבה על המתכון!!

  59. מה נשמע מאיה? יש לי גבינת שמנת 30%. אני יכול להשתמש בה? תודה.

    מאיה עונה: כן.

  60. טוב אז הכנתי את הגראטן ויצא טעים ברמות קשות, מה שכן לא יכולתי שלא לשדרג אותו מעט…

    אז השתמשתי בכמות כפולה של שמנת לבישול 15%
    הוספתי סלסלה של פטריות שמפניות חתוכות גס
    עירית ושום וגם אגוז מוסקט
    קצת פתיתי מוצרלה

    יצא מושלם!!! תודה :-)

  61. ניוקי מעולים יש ל"פסטה איטליה" היא מוכרת אותם קפואים, בחנות קטנה ברחוב אגריפס, קצת לפני שוק מחנה יהודה ויש גם משלוחים לתלאביבים ולמודיעין. יש להם גם מיני רביולי קפואים וטובים.

  62. השנה אירחנו חברים לראש השנה בפעם הראשונה בחיינו – ברוכים הבאים לעולם המבוגרים! הכנתי את הגראטן כתוספת למנה העיקרית, ויצא נפלא. מנחם, שמן ומהמם. אנחנו גרים בארה"ב והחלטתי שזו מנה קלאסית גם לתנקסגיבינג.

  63. היי מאיה!
    אני רוצה להחליף את השמנת לבישול בכזאת של 38% עמידה להקצפה של תנובה ולא יודעת אם היא מתוקה או נייטרלית. אמנם לא כתוב ברכיבים סוכר, אבל בכל זאת תהיתי אם את יודעת?

    מאיה עונה: היא לא מתוקה. רק קצפת צמחית היא ממותקת למיטב ידיעתי…

  64. האם יש אפשרות שתהיה הפסקה של כחצי שעה/שעה בין שלב ההכנה העיקרי, לפני הוספת פירורי הלחם והאפייה ועד לסיום ההכנה, פיזור הפנקו והאפייה? (מקווה שהניסוח לא מסורבל מדי)

    מאיה עונה: אם תוסיפי עוד חצי כוס חלב בערך (אם לא יותר) לתערובת, אז כן. כי הניוקי סופגים נוזלים כשהם מתקררים וזה עלול להפוך את העסק ליציקתי מידי. וודאי שהוא לא יציקה לפני שהוא נכנס להשחמה הסופית בתנור וערבבי פנימה עוד חלב או שמנת מתוקה אם צריך, לפני שמפזרים את הפירורים.

  65. סוף הדרך של מתכון!!!!!!!!!!!!!! פשוט, חומרים זמינים, מהיר לביצוע וטעים כאילו עבדתי ימים שלמים……….מומלץ!!!! שאפו!!!

  66. היי! תודה על המתכון!
    ניסיתי אותו פעמיים. בפעם הראשונה הוא היה מאוד טעים, החבר טרף הכל, אני קצת פחות כי זה היה לי מעט "כבד" (אני חובבת מאכלים קלילים).
    בפעם השניה הוספתי כמות יפה של כרובית חתוכה לחתיכות קטנות ויצא אחלה – יותר קליל ואוורירי, כמו שאני אוהבת. שמתי קצת יותר גבינת סימפוניה, ובחרתי בזו בטעם הפלפלים הקלויים.
    (הכנסתי את הכרובית + את הבצל לתנור לבד לכ15 דקות לפני שהוכנסה עם שאר המרכיבים. אין לי מושג אם זה היה הכרחי, אבל זה יצא טוב!)

    מחכה לנסות עוד מתכונים שלך.
    כרובית

  67. היי , רציתי לדעת איך לשלב עם הגראטן ניוקי בייקון . האם לטגן לפני ולהכניס עם הכל לתנור ?

    מאיה עונה: לטגן (לא צריך שמן לטיגון בד"כ כי הוא מפריש לבד), לצנן על מגבת נייר, לקצוץ גס ולערבב פנימה. את יכולה להשתמש בשמן של הבייקון לציפוי פירורי הלחם מלמעלה (אללי!)

  68. וואו! הכנתי היום ויצא טעיייים. מדהים איך מתכון של דקה וחצי יוצא כזה טעים וגורף מחמאות!
    תודה :)

  69. מצטערת, יצא ממש ממש לא טעים.
    אפילו לא יודעת להסביר למה
    דןןקא עקבתי אחרי ההוראות….

  70. מאיה צהריים טובים,
    קראתי בעיון את התגובות, אבל עדיין אני רוצה לוודא שהבנתי היטב. מחר אני מכין את המתכון אבל מאוד רוצה שהוא יוגש חם וטעים ברגע שהסועדים מגיעים, להבנתי, ניתן לעשות את כל ההכנות ורגע לפני שהאורחים מגיעים להוסיף לתבנית חלב או שמנת כדי שלא יהיה מוצק מידי, ואז להכניס לתנור (בתוספת פירורי הלחם).
    מתנצל מראש על החפירה
    דן

    מאיה עונה: כן. אפשר לבשל את הניוקי, לערבב עם כל החומרים בתבנית, ורק אז לאפות. במקרה כזה אני ממליצה להוסיף בערך רבע כוס ממי הבישול של הניוקי לתבנית יחד עם כל השאר, כי כשהניוקי מתקרר הוא קצת סופג מהנוזלים – שלא תצא לך יציקה.

  71. הבצל בהחלט חי מידי גם בעשרים דק אפיה. ממליצה לטגן לפני

  72. היי מאיה,
    קודם כל הבלוג שלך מקסי, כיף לקרוא אותך והמתכונים שלך מעולים!
    ניסינו להכין את הגרטן ניוקי ולטעמי דווקא בצל מטוגן היה משדרג אותו פלאים. בדרכלל אין לי בעיה עם בצל אבל הוא באמת היה חי מידי

  73. אני לועסת ברגעים אלו ממש ויצא מעולה מעולה.
    מאחר ואני קצת טרחנית בכל זאת טיגנתי קלות מראש את הבצל (בחמאה) וגזרתי עם מספרים קצת עירית שהיתה במקרר לתוך התערובת.
    הניוקי של השופרסל עשו יופי את העבודה והפטנט הרומני עם השקית ימומש גם במתכונים אחרים (התקמצנתי והשתמשתי בפירורית זהב – אין תלונות.
    דרך אגב הכל הוכן בטוסטר אובן מעפן. 20 דקות + 5 דקות רק מלמטה, כי הלמטה פחות חם בטוסטר שלי.
    תודה לך מאיה.

  74. ראיתי לאסם נדמה לי ניוקי לא יבש…אולי הוא חצי יבש…

  75. שיא הטעים, שיא הפשטות! השולחן התמוגג מנחת. הוספתי פרמזן לבלילה ולדעתי אפילו שדרג את התוצאה. ובכל זאת: מה היית מציעה כדי לחסוך את השימוש בשמנת?

    מאיה עונה: חלב קוקוס? או אולי להחליף חלק ממנה בחלב רגיל.

  76. האם המתכון יעבוד עם חלב במקום שמנת? [ללא שינויים נוספים]

    מאיה עונה: כפי שעניתי בתגובה מעלייך, חלקית. לא יותר מ-50%

  77. לא היתה לי גבינת שמנת, שמתי חצי חבילה "מה-עז" 9% שומן ויצא
    מ ע ד ן

  78. אני מאוהבת במתכון הזה ומכינה אותו לכל ארוחה חגיגית. שאלה: אני שוקלת להכין אותו השנה לארוחת תנקסגיבינג שאנחנו מוזמנים אליה. אבל! אני אצטרך להכין אותו לפחות יום מראש. האם סביר להכין ואפילו לאפות יום או יומיים לפני ואז רק לחמם בתנור כמה דקות לפני הארוחה או שזה רעיון לא משהו?

    מאיה עונה: לא נשמר מדהים ונהיה קצת יציקתי. אולי תערבבי את כל המרכיבים בתבנית ותאפי רק לפני שאת יוצאת לארוחה? ואז כסי באלומיניום ושמרי על זה חם. מקסימום עוד זץ בתנור כשאת מגיעה.

  79. תודה רבה רבה!!!
    הכנתי אתמול לנוביי גוד ויצא מעולה.
    וריאציות – הכפלתי כמויות והשתמשתי בניוקי בשני צבעים , ולבלילה (קופסא שלמה שמנת + קופסא שלמה סימפוניה) הוספתי פרמזן מגורר, עגבניות מיובשות ופטריות. ופירורי גריסיני מלמעלה.

    נומ נומ.

  80. היי רוצה לשתף שהכנתי ויצא מושחת ונפלא (עשיתי עם גבינת שמנת אמיתית ושמנת מתוקה). חששתי שהבצל לא יספיק להיות מוכן אבל התבדתי והוא נתן קראנצ'יות מתפצפצת יחד עם הפאנקו (בטעם שום של מאסטר שף, להיט!).
    עוד משהו, לא קניתי ניוקי מיני, קניתי ניוקי תרד רגיל של שופרסל (5 ש"ח, שלא אקח?) וחתכתי כל אחד לחצי, נתן את אותה תוצאה של מנות מרובות ומשמחות. תודה לך, יצא נפלא. הולכת להכין את העוגה של שירלי נמש מהמתכון שצירפת פה. הבלוג שלך כתוב נפלא והכנסת לי אמביציה ושמחה למטבח. תודה!

  81. הכנתי את המנה כחלק מארוחה חגיגית למשפחה והמנה חוסלה תוך דקות, כולם נהנו וליקקו את האצבעות!
    ממש ממש טעים! אכין את המנה עוד פעמים רבות. תודה…

  82. הכנתי את המתכון הזה הרבה פעמים והוא תמיד נהדר. היום חשבתי להכין אותו אבל אין לי שמנת מתוקה. איך לדעתך זה ייצא אם אשתמש בשמנת חמוצה או יוגורט במקום? אני מבינה שזה לא יהיה בדיוק אותו דבר, אבל לדעתך זה ייצא מוצלח?



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!