עוגת אחו ירוקה

נחשב אצלי: קפה ומאפה

בתור אחת שבקושי יודעת מה זה "נבדל", האינדיקציה היחידה בשבילי לתחילת המונדיאל היא זה שהתחילו לשים את השיר שלו בזומבה. עם זאת, טורניר כדורגל בינלאומי רם-פרופיל הוא ללא ספק תירוץ טוב לחלוק איתכם את אחת העוגות ההזויות שהכנתי לאחרונה. היא ירוקה (הא, כמו דשא), והיא מכילה כמות נאה של (תחזיקו חזק): פטרוזיליה! חכו, אל תברחו עדיין. הניחוח של הפטרוזיליה מאוד מאוד מתעדן באפייה ומתאזן על ידי הסוכר, ומתקבלת עוגת ספוג עסיסית בטירוף, ירוקה להפליא, עם טעם מתקתק ונעים של עשבי תיבול. ות'אמת? היא עוגה מצויינת לקפה. אז אם נענע בתוך הלימונדה זה כבר סטנדרט, ורוזמרין בתוך עוגיות זה גם לג'יט, אז למה לא עשבים בתוך עוגה? במסעדה האיטלקית Roberta's במנהטן, שם המציאו את העוגה (ובספר שלהם פורסם המתכון, ואח"כ גם כאן), מגישים אותה מפוררת לקראמבל פריך לצד גלידת שומר (אותה חסכתי מכם…) – אבל אני הסתפקתי בהגשה הרבה יותר פשוטה – עם זיגוג לבן ולימוני שמתאים פה בול. החוכמה היחידה היא לא לאפות אותה יותר מידי, כדי שתישאר עסיסית ולא תתייבש. לא היה בנאדם אחד שטעם את העוגה ולא השתגע עליה בטירוף, וזה כולל בין היתר את גל, וגם את עלמה, שהצטרפה אלי ליום בישולים ואפייה שכולו פטרוזיליה (לכו אליה כדי לראות את לביבות הפטרוזיליה המעולות שרקחה במטבחי. ואף מילה על עמבה). הכמות: תבנית עגולה בקוטר 24 ס"מ.

  • לעוגה:
  • 2 חב' פטרוזיליה
  • חצי חב' נענע (לא חובה)
  • 3/4 כוס שמן
  • 4 ביצים
  • 1 ושליש כוס סוכר
  • 1.5 כפיות אבקת אפייה
  • 1 כף קורנפלור
  • 2 כוסות קמח
  • לזיגוג (לא חובה):
  • 3/4 כוס אבקת סוכר
  • 1 כפית מיץ לימון

עלות משוערת:

21 שקלים

עבודה נטו:

20 דקות

ההכנה

כמה הערות על השינויים שביצעתי:

המתכון המקורי כלל גם חצי חבילת נענע, שמאוד מאוד הוסיפה, אבל העוגה עובדת היטב גם בלעדיה – במיוחד לאור העובדה שזה ניג'וס להוריד את העלים שלה מהגבעולים העבים, וזה דורש קניה של עוד צרור. אם כל כמות הפטרוזיליה הזו מרתיעה אתכם, אני מניחה שאפשר להחליף חצי ממנה בכמות דומה של נענע, ואולי אפילו בזיליקום (בזהירות איתו – כי יש לו טעם מאוד דומיננטי. לא בטוחה שהעוגה תעבוד עם 100% בזיליקום. אבל יכול להיות שאני טועה). אבל אל תפחדו ותנו לה צ'אנס כמו שהיא – אתם ממש תופתעו כמה העוגה הזו טעימה, עם או בלי קשר לפטרוזיליה.

עוד שינוי שעשיתי זה להשתמש בשמן רגיל במקום שמן זית – זה הרומניזם שבי שמתקמצן על השמן היקר שלי :( שמן זית הולך מעולה בתוך עוגות בחושות, והניחוח הפירותי שלו ממש "זוהר" אחרי האפייה ונותן לעוגה אפטר-טייסט חמקמק וקסום. כאן, בשילוב עם הפטרוזיליה, הוא מתבקש לגמרי. אבל גם שמן צמחי רגיל (נניח קנולה או חמניות או כל סוג אחר שמגיע בבקבוק פלסטיק של מיצפטל כזה) יוצא בסדר גמור.

במתכון המקורי אמרו לשים את הבלילה המוכנה למשך לילה במקרר, כי זה גורם לה להיות יותר ירוקה. ממה שראיתי, ההשהייה במקרר גורמת לבלילה עצמה להיות קצת יותר ירוקה (בעיקר יותר כהה) – אבל העוגה עצמה יצאה בול אותו דבר כשאפיתי מיד, בלי השהייה במקרר. אז לידיעתכם – אפשר להכין את העוגה מראש ולשמור את הבלילה במקרר, אם כי לטעמי העוגה האפויה דווקא משתבחת עם הזמן, כל עוד מכסים אותה בניילון נצמד ושומרים במקום אטום.

המרכיבים סטנדרטיים למדי, והדבר היחיד שיוצא דופן כאן הוא כף הקורנפלור. הטריק הזה ידוע – מחליפים חלק קטן מהקמח בעוגות בקורנפלור וזה גורם לקמח לצאת "רך" יותר, ויותר דומה לקמח עוגה, שיש בו אחוז גלוטן נמוך יותר, והוא מניב מרקם רך ונימוח יותר לעוגה.

אוקיי, אז ניתן לה צ'אנס? ניתן! היידה הופ!


טכניקת ההכנה של העוגה דומה לכל עוגת ספוג אחרת. מקציפים ביצים שלמות (כן כן, לא צריך להפריד) עם הסוכר עד שהן אווריריות בטירוף ופי 3 בנפח, ואז מערבבים פנימה מחית פטרוזיליה שמכינים תוך כמה שניות בפוד פרוססור.
אז כן, זה אומר שצריך כמה מכשירים חשמליים בשביל העוגה הזו (אי אפשר להכין אותה בלי להקציף ביצים ואי אפשר לעשות את זה ידנית לצערי, אבל יש מצב שאפשר להכין את מחית הפטרוזיליה לבד אם קוצצים אותה דק דק עם סכין גדולה, ואז לוותר על הפוד פרוססור. או לטחון עם בלנדר מוט!).

לוקחים את שני צרורות הפטרוזיליה וחותכים אותם באמצע. זה נפטר מרוב הגבעולים, וזה מספיק טוב בשבילנו בשלב זה כי הכל נטחן דק אחר כך בפוד. אם אתם קוצצים ידנית יכול להיות ששווה לכם להשקיע וקצת לברור החוצה יותר מהגבעולים. אלה שמצויידים בפוד פרוססור יכולים לוותר על הקטע הזה ולהמשיך הלאה.

שמים את הפטרוזיליה בפוד. את הגבעולים שנשארו בצד אפשר לברור, להוציא משם את העלים שנשארו ולהוסיף לסלט. לי אין סבלנות לזה ואני זורקת :(

אם משתמשים בנענע, מפרידים אותה מהגבעולים. כאן צריך להשקיע כי הגבעולים של הנענע ממש עבים וקשים וזה לא יהיה נעים להתקל בחתיכה כזו בתוך העוגה. אז לא משנה אם קוצצים ידנית או טוחנים יסודית – נפטרים מכל הגבעולים! עלים נטו מחצי צרור זה בערך כוס אחת דחוסה. אפשר גם להשמיט אותה אם לא מתחשק לברור עלים וגבעולים – אבל מומלץ, כי זה מוסיף.

טוחנים את כל העשבים בפוד עד שהם מתחילים להיקצץ דק דק.


באיזשהו שלב יתחיל להיוצר רסק דק.

מזרזפים פנימה תוך כדי טחינה את השמן (רגיל או זית, כאמור), וטוחנים עד שנוצר ממרח ירוק בוהק וריחני ביותר.

זהו, הרסק מוכן.

בשלב זה אפשר לשמור את הממרח מכוסה במקרר כמה ימים לפני שמכינים את העוגה, אם רוצים.

זה היה החלק הקשה. נעבור לעוגה עצמה.

שוברים את הביצים לתוך קערה (אין צורך להפריד), מתחילים להקציף על מהירות גבוהה, ומוסיפים בבת אחת את כל הסוכר.

במתכון המקורי הכמות הייתה 1 ו-2/3 כוסות, שכמובן אוטומטית צמצמתי קלות ל-1.5, ואפשר בכיף למשוך את זה מטה ל-1 ושליש, אבל אני לא ממליצה פחות. בכל זאת, יש פה פטרוזיליה שצריך לאזן. העוגה יוצאת מתוקה אבל לא מידי.

מקציפים את הביצים והסוכר על מהירות גבוהה למשך כ-5-6 דקות.

לאט לאט התערובת תתחיל לתפוס נפח ולהתבהר בצבע שלה.

בסופו של דבר, הביצים מגדילות את נפחן פי 3 או אפילו 4, והופכות לקצף אוורירי, רך וכמעט לבן.

עוצרים ומוסיפים פנימה את המלח (לא לוותר!), אבקת האפייה, הקורנפלור (אם אין, אפשר לוותר עליו), ומערבבים טוב טוב.

כבר בשלב זה אני יכולה ללקק חצי מהקערה. כזו אני.

מחזיקים חזק ומוסיפים פנימה את רסק הפטרוזיליה (בשלב זה הייתי צריכה לעודד את עלמה ולהסיח את דעתה על ידי הצבתה כדוגמנית ידיים). מקציפים עוד כמה שניות עד שהכל נטמע פנימה לבלילה אחידה וירוקה!

כן, זה באמת קורה.
אגב, כבר עכשיו אפשר לתת לק לבלילה הירוקה המסתורית ולראות שזה לא נורא בכלל ואפילו די טעים!

מוסיפים את הקמח (הוא ישקע פנימה) ומערבבים רק עד שהוא נטמע בבלילה. נזהרים מערבוב יתר.

מוזגים את העוגה לתבנית שבחרתם (מיד פירוט על האופציות). שימו לב שהבלילה לא תגיע ליותר מ-2/3 גובה מהתבנית, כי היא מאוד תופחת באפייה. חשוב מאוד לשמן את התבנית היטב – אפשר בשמן רגיל ואפשר למרוח חמאה עם האצבעות (שיעזרו לרכך אותה).

עשיתי גם ניסיון אחד ללא גלוטן שיצא סביר ביותר (התבנית הימנית בתמונה) – החלפתי את כל הקמח הלבן בתערובת של פיפטי-פיפטי קמח סויה וקמח כוסמת (לא כוסמין, כוסמת! – buckwheat). המרקם יצא מעולה: עסיסי, אוורירי ונימוח, אבל הבעייה שלי הייתה עם טעם הלוואי של קמח הסויה. אני מניחה שאפשר לשחק פה עם כל מיני סוגים של קמחים ללא גלוטן (נניח תערובת קמח "תמי" שנמכרת בחנויות טבע, או להחליף את קמח הסויה ב-80% קמח אורז + 20% קמח תפוחי אדמה או קורנפלור). אשמח לדיווחים בתגובות אם אתם מנסים משהו.

אופים את העוגה בתנור שחומם מראש ל-160 מעלות טורבו. זמן האפייה משתנה בהתאם לסוג התבנית וגובה הבלילה. ככל שהבלילה יותר עבה וגבוהה, ככה הזמן יתארך. אני מזהירה מראש שאני עם תנור חדש (סימנס, תותח על!) שאני עדיין לומדת ומתרגלת אליו, וחשוב שתהיו עם יד על הדופק מבחינת זמני האפייה, כי יכול להיות שהזמנים שאני נותנת כאן יהיו פחות מדוייקים מהנהוג. התנור הזה אופה כל כך חזק, שאני נשבעת שכל העוגות שלי מוכנות 30% יותר מהר, ואני לא בטוחה שזה אמור להיות ככה. אז בזהירות עם הזמנים.

העוגה מוכנה כשהיא תפוחה, קפיצית ושחומה מלמעלה, וכשנוגעים בה עם אצבע היא יציבה אבל עדיין טיפונת רכה כמו ספוג רטוב. זה הסימן שצריך להוציא אותה. אל תנסו לבדוק עם קיסם, כי אם הקיסם יוצא נקי, העוגה כבר כנראה אפויה מידי. זו עוגה שחייבים לאכול כשהיא רכה ועסיסית, אחרת היא מבאסת וחונקת. מקסימום, אם חתכתם וגיליתם שהיא לא מספיק אפויה, אפשר לתקוע אותה שוב בתנור לכמה דקות.

אז בקיצור – תבניות וזמני אפייה משוערים:
לתבנית בקוטר 24 ס"מ – אופים כ-30 דק', אבל מתחילים לבדוק קפיציות אחרי 25 דק'
תבניות אינגליש קייק (הבלילה מספיקה לשתיים) – מתחילים לבדוק אחרי 20 דק'
תבנית תנור רחבה – בין 11 ל-15 דק' בלבד
תבנית מאפינס – בין 11 ל-15 דק' בלבד

אני החלטתי להתחכם ואפיתי בתבנית המדלן האהובה עלי – שימנתי אותה בימבה חמאה, ומיליתי את השקעים רק לחצי מגובהם. האפייה לקחה כ-13 דק' והתקבלו מאפים קטנטנים, פריכים וחמאתיים, ומושלמים ברמה לא הגיונית. אם יש לכם תבנית כזו – אל תוותרו על התענוג הזה. מדלן פטרוזיליה, הידד! רק חסר טחינה ושוט של עארק ליד.

ונעבור לפנדלים –

זיגוג שוס לימוני, שדרוג היסטרי לעוגה
לוקחים בערך 3/4 שקית של אבקת סוכר (בערך 75 גר' או 3/4 כוס), ומערבבים לתוכה מיץ לימון בכמות מאוד קטנה (בערך חצי כפית).

מערבבים עם מזלג עד שאי אפשר לערבב יותר ונוצרת יציקה. מוסיפים עוד טיפטיפונת מיץ לימון ומנסים לערבב שוב עד שנוצרת משחה סופר סופר סמיכה שיותר דומה למלט. מוסיפים בזהירות ובהדרגה כל פעם כמה טיפות נוספות של מיץ לימון עד שהמרקם רך יותר, אך עדיין סופר סמיך.

מורחים את הזיגוג על העוגה ונותנים לו להתקשות.

זהירות, אגב, עם הכמות של מיץ הלימון – אם המשחה תהפוך לרכה ונוזלית, הזיגוג יהפוך לשקוף כשהוא יתייבש וזה יהיה הרבה פחות יפה. אפשר להכין את הזיגוג גם עם מים רגילים, או חלב או יוגורט. בתמונה העליונה הכנתי אותו עם כמות פצפונת של תה ירוק מוכן כדי לתת לו גוון ירקרק מפתה.

אפשר גם להגיש עם קצפת ממותקת קלות.

פינת התכל'ס
טוחנים בפוד פרוססור 2 צרורות פטרוזיליה (נפטרים מרוב הגבעולים עם קיצוץ רופף בסכין) יחד עם 3/4 כוס שמן לרסק אחיד (אפשר להוסיף גם 1 כוס דחוסה עלי נענע ללא גבעולים, בערך חצי צרור. לא חובה). מקציפים בנפרד 4 ביצים יחד עם 1 ושליש כוס סוכר עד שנוצר קצף אוורירי, תפוח ולבנבן. מערבבים פנימה חצי כפית מלח (כן!), 1.5 כפיות אבקת אפייה, 1 כף קורנפלור, ואת מחית הפטרוזיליה ומערבבים לבלילה ירוקה אחידה. מוסיפים 2 כוסות קמח ומערבבים רק עד שאחיד. מוזגים לתבנית ואופים על 160 מעלות (טורבו) עד שהעוגה תפוחה, שחומה, ומעט קפיצית (ר' זמנים כמה פסקאות למעלה). היזהרו מאפיית יתר, העוגה מתייבשת מאוד בקלות.

לזיגוג: מערבבים 3/4 כוס אבקת סוכר עם 1 כפית מיץ לימון, ומוסיפים עוד מיץ לימון בהדרגה עד שנוצרת משחה סופר סמיכה. מורחים על העוגה ומניחים לייבוש.

אוצו רוצו לבלוג של עלמה לקרוא את הפוסט הירוק שלה – לביבות פטרוזיליה, שהייתי קצת סקפטית לגביהן אך נפלתי שבויה בקסמיהן.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




93 תגובות בינתיים:

  1. אוי, זה נראה כ"כ מזעזע שחייבת לנסות! מתי ימציאו כבר (או ייבאו כבר?) תחליף ביצים?

  2. טוב זה אחד המתכונים המטורפים! חייבת חייבת להכין ::))

  3. אוקיי, לחלוטין גרמת לי לרצות לחזור ולנסות להביא לכדי שלמות את עוגת התרד שהכנתי כמה פעמים לפני אי אילו חודשים ותמיד יצאה נחמדה.. אבל לא מספיק טובה (עדיין).

  4. דווקא להחליף את הכל בנענע נשמע לי נהדר (ומצטערת, אולי הגרסא היחידה שאני יכולה לחשוב עליה כטעימה, גל ועלמה עם כל הכבוד אוהבים יותר מידי דברים מוזרים שאני אוכל לקחת את דעתם)

    מאיה עונה: לפי הניסוח זה לא מספיק ברור, אבל הרבה אנשים שהם גם לא גל ועלמה ניסו ואהבו בטירוף!!!

  5. אני מרגיש שאני חייב לצעוק את זה – לא טעמתי דבר טעים כל כך כבר זמן רב. אם אתם לא רצים עכשיו לקנות פטרוזיליה ולחמם תנור, משהו משובש אצלכם.
    (לא לוותר על הנענע)
    וחוץ מזה, הפוסט יפייפה, ואני רץ לעלמה. ביי!

  6. […] אמרה לי שהיא הכינה עוגת פטרוזיליה יכולתי להגיב רק בצורה שבה כל אדם שפוי אחר היה מגיב- […]

  7. עלמה טבעונית, לא? מה שאומר שיש גירסה טבעונית לעוגה… אפשר פירוט? :)

    מאיה עונה: עלמה הסכימה באופן יוצא דופן לטעום מהעוגה למרות חוסר טבעוניותה. לצערי אין דרך לטבען עוגת ספוג. אבל יכול להיות שיש דרך לפטרזל עוגה בחושה טבעונית… פשוט מוצאים מתכון עם 3/4 כוס שמן וטוחנים אותו בצד עם הפטרוזיליה. הייתי מגדילה את כמות הסוכר במתכון שכזה בכ-30% כדי לפצות על ניחוח הפטרוזיליה. אם מישהו מנסה ומצליח, שלחו לי ואעדכן את המתכון.

  8. נשמע מדהים. לטובת חברי הטבעונים, בבקשה, מה במקום הביצים?

  9. הצבעוניות של הפוסט הרגה אותי!
    אני שונאת פטרוזיליה, אבל זה נראה מהמם!

  10. אגב אני הכי בעד שמן זית כי זה יותר בריא. יש הבדל במחיר אבל הוא לא גדול, ולדעתי הפער בבריאות שווה את זה…

  11. זה כל כך מוזר שאני חייבת לנסות את זה היום!!!!

  12. נראה מעולה!
    לא יודעת איך יהיו התגובות, אבל… אני כבר אשכנע אותם ;)
    יש לי ליד הבית מקום טבעוני שמכין שייק ירוק מפטרוזיליה+כוסברה+ סלרי+ חסה+ תרד+ מנגולד ונענע הם מערבבים גם עם מנגו+ תמר וטחינה גולמית, אף אחד לא האמין לי שזה מושלם- עכשיו כבר כולם מכורים…
    יש לי בגינה פטרוזיליה ונענע- אשמח להשתמש בהן, יש לך מושג מה הכמויות בגרמים? ראיתי שהמתכון שלך שונה מהמקורי(בו יש משקלים), על כן, אשמח לדעת מה ההמרה פחות או יותר.
    ואם אני רוצה לשים שמ"ז, לשים באותה כמות של השמן הרגיל?
    המון תודה! :)

    מאיה עונה: מבחינת המרת המשקל, הכמות מאוד דומה למתכון המקורי – פשוט החבילות האמריקאית יותר קטנות (הם אמרו ארבע חבילות, והמשקל והנפח הרלוונטי תקף ל-2 חבילות ישראליות סטנדרטיות – 4 כוסות דחוסות של פטרוזיליה יצאו לי בערך 140 גר', והנענע 30 גר'). אשמח לשמוע מה זה המקום הזה כי אני מחפשת מקומות שמכינים שייקים ירוקים בנרות! המקום שרחל טלשיר המליצה עליו בספר שלה נסגר…

  13. וואוו!!!!
    המתכון הראשון בבלוג שלך (וכל שאר המתכונים כבודם במקומו) שהעיף אותי לירח ובחזרה (ומזל שהעיף אותי בחזרה, כי.. well you know.. וואקום על הירח)!

    תודה רבה!!

  14. דאיייייייייייייייייי בדיוק הכנתי פוסט על עוגת תפוזים ונענע!
    מאיה- לא יודעת מה שינית אבל התמונות לאחרונה פשוט מפילות ביופיין. התאורה נהדרת והצבעים ממש מדהימים!
    יופי חי!

  15. הו, הסקרנות!
    אני חייב לנסות!

  16. מאיה, זה נשמע מתכון שוס.
    תתחדשי על התנור. לי יש של בוש (שזה בעצם סימנס עם שם אחר) כבר 6 שנים והוא באמת תותח.
    ולשאלתי – זמני האפיה שכתבת הם לפי התנור שלך או שהוספת? כי אכן הבוש אופה יותר מהר מתנורים אחרים וכבר התרגלתי לקצר זמני אפיה בכל מתכון שאני מקבלת.
    תודה :-)

    מאיה עונה: זמני האפייה הם לפי איך שהתנור הקודם שלי היה אופה, כולל אזהרה מראש להיות עם היד על הדופק מבחינת זמני המוכנות. שמחה לדעת שזה לא רק בראש שלי! עכשיו מתחילה להבין את כאב הראש שיהיה לי עם כתיבה מתכוני עוגות מעכשיו :(

  17. יוווו סופר מגניבבבב!
    אוהבת כשאת מתפרעת ;)

  18. נשמע הזוי- ולכן חייבת לנסות :)

    יש לי כמות גדולה של נענע – אפשר להמיר את כל הפטרוזיליה בנענע?

    כתבת 2 חבילות פטרוזיליה- כמה זה בערך? 2 כוסות?

    מאיה עונה: 4 כוסות. מניחה שאפשר להחליף את הפטרוזיליה בנענע.

  19. אדיר! מוכרחה להכין :)

  20. טוב, זה תחליף ביצים
    http://mashudov.wordpress.com/2014/06/07/egg/#more-597
    לא ניסיתי אותו מעולם ובטח שלא בעודה הזו

    אבל עם מישהי או מישהו רוצים להרים את העניין ולספר לנו, זה יהיה נהדר.

  21. כתבת לא לוותר על המלח, אבל ברשימת רכיבים לא מופיע מלח…

  22. המקום נקרא טבעל'ה ונמצא בכפר סבא.
    כתבתי לך הודעה פרטית בפייס בנושא.
    ועוד משהו שנזכרתי… קראתי בעבר שככל שטוחנים נענע יותר היא נעשית מרירה יותר, על כן אסור לטחון אותה יותר מידי… למשל להוסיף אותה ממש בסוף הטחינה ללימונענע.
    יודעת משהו בנושא? עלול להשפיע על העוגה?
    תודה על התשובה!

    מאיה עונה: לא שמעתי על כזה דבר וזה אף פעם לא קרה לי – בכל אופן, טחנתי את תערובת הפטרוזיליה והנענע בטירוף ולא יצא מריר :)

  23. את מהממת, תמיד, ואני אנסה.
    תודה!

  24. הפלת אותי לרצפה…YYY לא יודעת מה לעשות…נראה לי שפשוט אעשה..מוזר מוזר מוזר.
    את מ ד ה י מ ה

  25. והרי לכם קוראת אמיצה:
    ניסיתי, היו כמה תקלות (הפטרוזיליה לא נקצצה עד לרמת הרוטב, הוספתי את השמן מאוחר מדי, ואז גם גיליתי שאין לי טורבו בתנור..)
    אבל תקשיבו- יש לזה טעם שלא דומה לכלום… זה מגניב ממש ואף טעים!!
    מחכה לחלק לכמה שפני נסיונות כדי לוודא שאני לא מוזרה.

  26. מעולה
    מעולה!
    מעולה!!
    מעולה!!!
    מעולה!!!!
    יצאה רכה, נימוחה, עסיסית והטעם שבאמת מורגש הוא של הנענע עם מתקתקות עדינה!
    תודה! :)

  27. לא האמנתי אבל הייתי חייבת לנסות!

    התוצאה: את הבנזוג הסקפטי צריך להרחיק עם נבוט מהעוגה אחרת היא תתחסל.
    ילד אחד בן 7 טרף וביקש עוד (ושאל אם הוא עדיין צריך לאכול סלט בערב אם הוא אכל כ"כ הרבה ירוק…).

    אפיתי בטוסטר אובן אז היה צריך לאפות קצת יותר (וגם הלמעלה לא שחום חתיכי כמו בתמונות), אז מאוד עזר שתיארת את המרקם הנכון.

    תודה תודה ושוב תודה :-)

  28. טוב אז גם אני מהאמיצות וניסיתי (בתוספת נענע ועם שמן זית, עשיתי חצי כמות בתבנית שקעים של 12)
    בואו נאמר שהשכנים האמריקאים שלי גמרו מהצלחת אבל בשבילי זה היה עם יותר מדי טעם של- כן כן- פטרוזליה:)
    מחכה להרפתקאות נוספות!

    מאיה עונה: שימי לב שייתכן שמחוץ לישראל חבילות הפטרוזיליה הן בגודל שונה, ולכן כדאי לוודא את כמות הפטרוזיליה בנפח: 4 כוסות עלים.

  29. העוגה בתנור, כבר עברה את החצי שעה, ועדיין לא השחימה. ואז, בעודי קורא את התגובות, קלטתי שלא שמתי טורבו (כי לא הזכרת את המילה טורבו בפינת התכלס :-( )
    מחזיק אצבעות שלא תתייבש!
    אחלה פוסט!

    מאיה עונה: צודק, אתקן מיד.

  30. הכנתי אותה היום ויצא פשוט מעולה!
    השילוב של הזיגוג הלימוני עם הנענע גאוני והצבע יפהפה

  31. מה עם העוגה כבר בערך 40 דקות בתנור ועוד לא השחייה בכלל??? להוציא? לחכות שתשחים?

    מאיה עונה: לחכות שתשחים. כל תנור הוא שונה…

  32. אז ניסיתי. יצא טעים! עם ניחוח פטרוזיליה מעט חזק, אבל הטעם לא מרמז על התוכן. אפיתי בקפיצית בטורבו והיה צריך הרבה יותר מחצי שעה, יותר לכיוון ה-50 דקות אולי אפילו שעה. ייתכן שהתנור שלי מרמה בטמפ׳? חשבתי תמיד שמרמה למעלה, לא למטה.

  33. אחת העובדות הביאה את העוגה לעבודה, פשוט מהממת והיא כמובן נתנה לי את האתר הזה. עוגה מדהימה טעימה, רעננה ועדינה מאוד וואו אני חייבת לנסות לאפות אותה בעצמי. קראתי כאן על זמני אפיה וטמפרטורות, הכי כדאי לרכוש מד חום לתנור ואז תמיד תדעו את הטמפרטורה האמיתית. עוד הפעם: העוגה פיצוץ!!!

  34. נראה מעולה ומפתה..
    את מציינת במתכון מלח אבל לא כתבת כמה.. קורט?
    תודה
    (-:

  35. כל כך מופרך שהייתי חייבת לנסות!
    ריח פטרוזיליה מעט דומיננטי לדעתי ובדיעבד הייתי שמה יותר נענע,
    אבל טעים!!!!!!!! כל מי שטעם אכל עוד.

    מעניין כמה אנשים בישראל אכלו עוגת פטרוזיליה בימים האחרונים…

  36. אה, עכשיו ראיתי שציינת את כמות המלח בפינת התכל׳ס
    תודה

  37. אגב, אני עושה את כל המתכונים שלך עם ״קמח תמי״ ללא גלוטן ותמיד יוצא מצוין. מהניסיון שלי לא כדאי להשתמש בקמח סויה כתחליף כי הוא באמת משאיר טעם לוואי לא נעים.

  38. עשית לי חשק….
    אפשר גם בטוסטר אובן בלי טורבו?

    מאיה עונה: אין בעייה. טוסטר אובן אופה על טורבו אוטומטית כי הוא מאוד קטן ומתחמם מהר לאללה.

  39. עומדת לנסות להכין את זה בלי אופצית טורבו בתנור…. נקווה לטוב…

  40. אז ככה, הכנתי בתנור רגיל (וישן) בלי אופציית טורבו. הוצאתי אותה טיפה רוטטת ועשיתי לי גם מאפין קטן לדוגמה כדי לטעום. יצא שווה! (לפחות המאפין, העוגה היא למחר)
    הקטע עם הלימון והאבקת סוכר היה קצת לא ברור- הוספתי הרבה יותר מחצי כפית לימון על פחות משליש כוס אבקת סוכר (לא היה לי יותר) וזה עוד היה יחסית סמיך ודביק ומאוד לא נוח למריחה על העוגה… ("פצע" אותה).
    חוצמזה, אהבתי מאוד את הרעיון והמקוריות!!! תודה!

  41. סוף הדרך. פשוט סוף הדרך.
    הכנתי עם קמח מלא וקמח תופח כי לא הביאו לי מהסופר קמח לבן.
    ועדיין היא יצאה פירותית, עם ניחוח של עשבי תיבול מעודן. טעימה כל כך ויפה כל כך!
    מעניין אם הערכים הבריאותיים של הירוקים נשמרים בחום, אם כן זה להיט מטורף.
    תודה רבה :-)

  42. יצא לי מעולה! רק האמת שהציפוי מעט הרס… ממליץ לטעום קודם פרוסה אחת עם ציפוי לפני שמקלקלים את כל העוגה. אבל חוץ מזה עוגה ממש טעימה…

  43. מוכרחה להזהיר, למקרה שיש אי שם עוד משוגע לנענע שינסה לעשות מה שאמא שלי עשתה: היא שמה כאן צרור של נענע, אבל צרור נענע גדול כזה מהשוק. מה שיצא הוגדר כ"עוגה בטעם משחת שיניים או מסטיק אורביט ירוק"… לא מומלץ במיוחד. P:

  44. נראה מאוד מסקרן!
    רק רוברטה זה בברוקלין לא במנהטן, תני כבוד לפרוור :)

    מאיה עונה: ספי, כבר אמרתי לך שאתה שולטטט? בזכותך אכלתי את מרק פירות הים הטעים בחיי (בקסטרו, סן פרנסיסקו)!!

  45. הכנתי את העוגה.
    אמא שלי ראתה אותי מתעסק עם פטרוזיליה, וכשהוצאתי אותה מהתנור היא שאלה ״הכנת פשטידה?״
    ״הכנתי עוגה״
    ״עוגה עם פטרוזיליה?״
    באותו רגע שנינו התחלנו להתפקע מצחוק במשך כמה דקות כשהבנו שהכנתי פאקינג עוגה עם פטרוזילה!
    אבל אז טעמנו, ונכין אותה שוב ללא ספק :)

  46. גיליתי איך לשווק את זה!! אני קוראת לה "עוגת לימונענע" שזה מתחבר לאנשים עם משהו מתוק וירוק ואז הם לא מעקמים פרצוף =].

    הכנתי שבוע שעבר ויצא להיט. לא היה לי הרבה פטרוזיליה ודווקא הנענע באדנית כבר עולה על גדותיה, אז היא הייתה עם יותר נענע ופחות פטרוזיליה ונראה לי שזה שילוב מוצלח, אם כי לא טעמתי את הגרסה המפוטרלת כהוגן. גם השתמשתי בחצי-חצי שמן קנולה וזית, זה לא היה מורגש כל כך.
    הבאסה היחידה שהכנתי אותה עגולה והיא צנחה לגמרי באמצע… אני חושדת שאולי לא אפיתי מספיק כי היו חלקים "רכים" באמצע אבל מסביב היא הייתה אפויה לגמרי אפילו על גבול היבשה. אנסה שוב השבוע בתבניות אינגליש.

  47. היי מאיה!

    היי מאיה!
    גם אם העוגה הייתה מביצי דגים קרוב לוודאי שבעיניים עצומות הייתי ניגשת למלאכה- כי פשוט אין מתכון אחד שלך שלא נוסה במטבחנו התל אביבי הקטנטן ולא גרף הצלחה מסחררת :) ושכפולים אינסופיים לבקשת הקהל.

    ועד אז, אשמח לדעת איפה אוכל להשיג את התבנית המדלן ה*מושלמת* שבתמונה??

    המון תודה

    מאיה עונה: תבניות מדלן חדשות ומצוחצחות ניתן להשיג ב-4שף ברח' קרליבך בתל אביב. כזו וינטג'ית אפשר למצוא רק בחנויות יד שנייה באירופה, ולעיתים רחוקות גם בארה"ב.

  48. היי מאיה!
    נראה אדיר, אזכור את המתכון ליום הרפתקני :)

    רציתי לנצל את ההזדמנות להגיד תודה על כל המתכונים הנהדרים, אתמול הכנתי למשפחה את הפבלובה (נהדרת – והם כל כך התרגשו שהצלחתי להכין מרנג) והקנאלה (הכנתי את גרסת השוקולד כי אני מכור, ובתבנית של 12 מאפינס קטנים – נראה לי ששתי ההחלטות קצת פגמו בניגוד קריספיות/פודינגיות שצריך להיווצר. אבל לי היה ממש טעים).

    שוב תודה! ורק תמשיכי

  49. הו מעולה, שמח שיכולתי לעזור! עברתי ללהרכיב טיפים על ניו יורק בימינו אם תצטרכי השלמות אחרי עלמה ואבנר 8)

  50. הי מאיה! המתכון נראה מהמם ואני בהחלט הולכת לנסות אותו.
    יש לי שאלה אחרת- אני מחפשת לקנות תנור חדש ואני זוכרת שבאחד הפוסטים שלך היה דיון על הנושא. תוכלי בבקשה להפנות אותי לשם? והאם את מרוצה מהסימונס החדש.

    מאיה עונה: מרוצה סוףףףףףףףף

  51. הכנתי (כי אני אוהב דברים לא שגרתיים – במיוחד באוכל) ולהפתעתי גם הילדים נהנו ממנה. כמובן שסיפרנו להם על התכולה רק אחרי הביס הראשון (יש להם נטיה לא לאכול דברים שלא נראים להם – אפילו מבלי לטעום אותם)

  52. הכנתי את העוגה עכשיו – ויצא פשוט מדהים!
    תודה מאיה!

  53. העוגה הזאת נראת מממש ממש ממש טוב חייבת להכין אותה עוד השבוע! רק יש לי שאלה .. באם ניתן להחליף את הסוכר בממתיק אחר ?

  54. ירוק בעיניים.
    זה נפלא, זה מרענן, זה מושלם
    אבל אנחנו מחכים למתכון חדש!!!!

  55. וואוו, זה היה כל כך מוזר שהייתי חייבת לנסות, וגם היה לי קהל שבוי, הכנתי לאירוע, וגם היה נדרש עוגה פרווה אז התאים לי בול
    לדעתי העוגה חביבה, הציפוי הלימוני הורס, פעם הבאה אני אכין בקאפקייקס שיהיה ביס עם הציפוי.
    הפטרוזיליה לא מורגשת בכלל, רק הנענע, ונראה לי שפעם הבאה אני אגדיל את כמות הנענע, שתהיה יותר מרעננת, נראה לי שעם מוס לימון העוגה הזאת להיט.
    מהממת!!!
    היו כל מיני השערות למה זה ירוק, במיוחד שציינתי שזה נטול צבעי מאכל, שדרך אגב הילד שלי בן שנתיים וחצי עף על זה, אז לגן זה נראה לי מצויין בלי צבעי מאכל וכל ההורים מרוצים

  56. נראה מדהים ומרענן!!
    שאלות:
    1) אז מה עושה מי שיש לו תבניות 26 ו-28 אבל לא 24? להגדיל כמויות בצורה כלשהי או לאפות ב-26 ולדעת שתצא עוגה נמוכה?
    2) מה עושה מי שאין לו טורבו בתנור?
    3) את חושבת שאפשר להחליף חלק מהפטרוזיליה בבזיליקום ולהוסיף גם גרידת לימון לעוגה? אני חשה הרפתקנית :)

  57. שוב אני :)
    1) הכמות סבבה גם לתבנית 26. לא יצא נמוך במיוחד.
    2) גם בלי טורבו זה הולך
    3) הכנתי ללא התוספות ההרפתקניות ויצא טעים אבל… כנראה שנסחפתי עם כמות הפטרוזיליה (טעות #1 – המתלהבת) וגם לצערי זה לא נאפה מספיק, מהפחד לאפות יותר מדי (טעות #2 – הסקפטית). החזרתי לתנור רק אחרי שכבר שמתי את הציפוי (טעות #3 – הפזיזה) ואז שכחתי שם את העוגה (טעות #4 – הטרגית) :(

    אין מנוס מלהכין את העוגה שוב :-) הפעם אוסיף גרידת לימון גם בעוגה. הרגשתי שזה היה חסר (במה שכן הצלחתי לטעום מהחלק האפוי מספיק, לפני שהפך לפחם בסבב התנור השני).

  58. נראה מהמם סופסוף משהו מקורי!
    נראה לך שאפשר להקפיא את העוגה?

  59. היי. אפתח ואגיד שאני ממש ממש אוהב את הבלוג הזה וממליץ עליו לכל נפש חיה.
    ממש התרגשתי להכין את העוגה ולהוכיח לכל מי שסיפרתי לו על זה שאפשר להכין עוגה מפטרוזיליה.
    הלכתי בדיוק לפי ההוראות (שמן זית, נענע וכו וכו) לצערי התאכזבתי קשות. נשאר טעם מוזר מר ולא נעים של פטרוזיליה במקום טעם מרענן. ואני דווקא מאלה שאוהבים פטרוזיליה .
    כתוב שהיא יותר טעימה למחרת. אני מאוד מקווה שזה נכון.

  60. חזרתי היום עם המון פטרוזליה מהסופר(היה מבצע, אלא מה?)
    אז אמרתי שאני מכינה עוגת פטרוזיליה.
    אה פשטידה הוא אמר. דחפתי אותו מהמטבח.
    יצאו לי קאפקייס רעננים ויפים מאוד(17 דקות בתנור מדויק למדי, על 350 מעלות של אמריקאים)
    התגובות התחילו מ-מממ פטרוזיליה? רק הפרוסטינג טעים, והמשיך בעוד אחד ועוד אחד וכמעט לא נשאר. תודה:-)

  61. יצא מושלם מושלם מושלם!! גם יפה וגם טעים:)
    תודה!

  62. עשיתי את העוגה. האמת- לא נפלתי, יצא נחמד אבל לא משהו שאני אכין שוב.
    מה שכן, ממליצה מאוד להוסיף גרידת לימון.

  63. כמו שאמרה כרמיל אי שם למעלה – אני כל כך מסוקרנת שלמרות שאני ממש לא משכונעת שאוהב, אני חייבת לנסות. סחטיין על המקוריות ויאללה, עד המונדיאל הבא שתינו לומדות מה זה לעזאזל נבדל… ;)

  64. הכנתי פעמיים!!!
    אמנם הדעות של הסביבה היו חלוקות ביותר אבל אני עפתי עליה. רק בשביל הצבע המהמם שלה שווה להכין אותה.

  65. ומה היית מציעה כפתרון לסטודנטים האביונים ללא פוד פרוססור? נראה לי שלקצוץ את כולם עד דק זה ניג'וס לא מבוטל.. גם אין לי מכתש או שמהו, רק פטיש שניצלים :(
    יש סיוע?

    מאיה עונה: ניסיתי קצת לחשוב על פתרון ולא הצלחתי. הדרך היחידה היא לקצוץ ידנית דק דק. מניחה שאפשר להתחיל עם מספריים כדי לגזום לחתיכות קטנות יותר ונוחות לקיצוץ אבל אין מנוס מקיצוץ ידני מייגע למדי (למעט בלנדר מוט, אם יש)… סורי!! :(

  66. הי מאיה, אני חולה על הבלוג שלך! רציתי להפנות את צומת ליבך לכך שבמצרכים לא כתבת חצי כפית מלח. מזל שקראתי לעומק את הפוסט… עכשיו אני הולכת להכין את העוגה :)

  67. כמה זמן העוגה נשמרת ואיך את ממליצה לאחסן?

    מאיה עונה: אני מכסה אותה בניילון נצמד ושומרת בתנור המכובה והסגור. נשמר בערך שבוע. אפשר גם להקפיא למשך חודש ואף יותר, אבל צריך לעטוף בכמה שכבות נאות של ניילון נצמד.

  68. שוס! אכלתי את העוגה אצל חברה-היא סיפרה לי על האתר, הכנתי גם. מצחיק וטעים! מה צריך יותר מזה?

  69. מאיה, זו העוגה הכי טעימה שאכלתי בחיי…
    הכנתי אותה כבר פעמיים, הפעם הבאתי לעבודה, אחרי הרבה מבטי חשדנות "פטרוזיליה?!" "זה ירוק!" "שמן זית?!?!" הם טעמו ונשבו בקסמה.
    חילקתי את המתכון כבר ל-15 אנשים and counting
    תודה!!!

  70. מאיה איפה את?? אני לא מאמינה שכבר עבר כל כך הרבה זמן ועדיין אין פוסט חדש
    מה קרה??

    מאיה עונה:הייתי בחו"ל וקצת באטרף של חוברת חדשה. עוד כמה ימים מתכון חדש…

  71. יש תמונות שזה נראה כמו הדבר הכי טעים בעולם, באחרות זה נראה מוזר מדי. נראה משוגע לגמרי, ולא נראה לי שזה פונה למכנה המשותף הרחב ביותר. אבל אשמח לנסות בהזדמנות

  72. הכנתי את העוגה בצורת קאפקייס, לחבורה של אנשים שהתחילו סקפטיים וסיימנו מלאים במחמאות. תודה!!!

  73. טעים ממש, קיבלתי תגובות כל כך חיוביות!! אבל בלי הזיגוג התגובות היו בין "לא! אכיל אבל לא בשבילי!" ל-"טעים ומעניין"

  74. מאז שפרסמת את המתכון הצקתי לכל מי שסביבי והתחננתי לעוגת פטרוזיליה, כי אני ואפייה זה ממש לא,
    איזה מזל שבדיוק היה לי יום הולדת
    וקיבלתי עוגת פטרוזיליה
    רכה, ריחנית, נימוחה ומושלמת
    אחת העוגות הטעימות ביותר שאכלתי
    תודה!!!

  75. הי מאיה, אני מתה על הפוסטים שלך ולכן למרות שאני לא בטוחה שאני ככ בעניין הירוקים נראה לי שאני אנסה את זה :)
    מה עושים אם אין טורבו בתנור? איך האפייה צריכה להיות?

    תודה! ושנה טובה :)

    מאיה עונה: אם אין טורבו, האפייה פשוט תיקח יותר זמן, על אותה הטמפ'.

  76. היי מאיה,
    רציתי לשאול, ובעצם לקבל טיפ – איך העוגה יוצאת לך למעלה כ"כ מושלמת וישרה באותו קו? כשאני מכין עוגות כאלה הגובה אינו סימטרי. תודה ושנה טובה!

    נ.ב
    קיבלתי את החוברת האיטלקית והיא מוש-למת!

  77. נשמע מעולה! יש סיכוי לתחליף לביצים?
    בעלי ממש אלרגי ועדיין הייתי רוצה להכין לו את המתכון עם תחליף כלשהוא…

    מאיה עונה: לצערי טכניקת ההכנה של העוגה הזו בונה על הנפח שמתקבל מהקצפת הביצים, ואין להן תחליף. אם זה היה מתכון של עוגה בחושה (ללא הקצפה), אולי היה אפשר, אבל לצערי תצטרכי לוותר. לא בטוחה שלהוסיף רסק פטרוזיליה לעוגה בחושה יעבוד טוב. סורי…

  78. שלום אני בת 12, אני מאוד אהובתך לבשל אז החלטתי לנסות את המתכון המוזר הזה, האחים שלי וסבתא שלי לא ממש התלהבו מהרעיון של עוגת פטרוזיליה, אמא שלי לא ממש הגיבה לעניין.
    בסוף החלטתי שסבתא שלי, אמא שלי והחברות שלה שבדיוק באו יהיו הטועמות הראשונות, אז הכנתי זיגוג לימון (דרך אגב יצא דליל מדי, חתכתי חתיכה אחת, טיפטפתי קצת זיגוג לימון, לקחתי 4 כפיות והגעתי לסלון מאוד לחוצה. קיבלתי תגובות חמות למדי, אני אישית נלחצתי קצת מהריח, אך היה מאוד טעים בסוף.
    תודה על המתכון, דרך אגב במקום 30 דקות, העוגה הייתה צריכה 40-45 דקות.

  79. דוחהמז!!

  80. כתבת לא לשכוח מלח ולא כתבת כמה

  81. לא ראיתי במתכון כמה מלח… ובנוסף, אבקת הסוכר שלע "שתתה" הרבה מיץ. למה לא להתחיל עם יותר?

  82. היי, יש אפשרות להחליף את הסוכר בממתיק אחר כמו אגבה או מייפל או דבש או כל דבר? או להקטין את הכמות?

    מאיה עונה: מניחה שאפשר להקטין את כמות הסוכר בכ-30% מבלי להשפיע על המרקם. לא הייתי ממליצה להחליף במייפל או אגבה כי הם נוזליים מידי ועלולים לדפוק את יחסי הרטובים/יבשים בעוגה. סביר להניח שסוכר קוקוס יעבוד במקום (מדובר בסוכר יקר, כ-25 ש"ח לחצי ק"ג בלבד, להשיג בחנויות טבע, אבל הוא סוכר טבעי ובריא יחסית, והאינדקס הגליקמי שלו נמוך במיוחד, אז הוא כמו מעין שילוב של מייפל ואגבה ובלי הנוזליות. אפשר כמובן להשתמש ב"כמו-סוכר", שזמין עכשיו בצנצנות פלסטיק גדולות ליד הסוכר בכל סופר).

  83. היי מאיה, מתכון שוס! תודה.
    הסתבכתי עם הזיגוג: התחלתי לפי ההנחיות בדיוק. לא קרה כלום, חוץ מגושים גושים של אבקת הסוכר, זאת למרות שלא ויתרתי והמשכתי לערבב עם מזלג יותר מרבע שעה אינטנסיביים. אז הוספתי עוד ועוד מיץ לימון, כבר שתי כפות בערך. ואז נוצרה לי משחה מאוד מאוד סמיכה, שלא ניתן למרוח אותה על העוגה, כי היא לא נמרחת ויותר מידיי סמיכה והתחילה להרוס לי את העוגה העדינה. אז הוספתי עוד ועוד מיץ לימון, נוצרה משחה יותר נמרחת, אך בכמות מאוד קטנה שלא מספיקה לכסות חצי מהעוגה ומאוד חמוצה (וגם מתוקה, אך לימון מאוד דומיננטי). אז נאלצתי להוסיף עוד אבקת סוכר ועוד לימון. בסופו של דבר הגעתי ל-2 שקיות של אבקת סוכר (100 ג' כל אחת) וחצי לימון סחוט. מרחתי איכשהו את הציפוי על העוגה, אבל זה בקושי נמרח, יצא עבה נורא, לבן מאוד, מתוק מאוד וחמוץ מאוד. איפה טעיתי?

    מאיה עונה: לא טעית! ככה צריך להיות הזיגוג – כשאוכלים את העוגה יחד איתו הוא מאוד מוסיף.

  84. אסון! כולי דמעות…
    עשיתי בדיוק לפי המתכון. אחרי 25 דק' בדקתי. העוגה נראתה לי שחומה מלמעלה, ומרקמה היה כשל ספוג רטוב כשנגעתי בה באצבע.
    היום הבאתי אותה לאירוע, והיא לא הייתה מוכנה בכלל. חתכתי אותה והיא הייתה עיסת פטרוזיליה. ואני בהתחלה לא ידעתי, חילקתי לכולם, וזה היה לא אכיל, אנשים כמעט ירקו.
    לדעתי הייתי צריכה להשאיר בתנור עוד 10 דק' לפחות.

    מאיה עונה: כנראה גובה הבלילה שלך היה גבוה. כשגובה הבלילה גבוה יותר מ-נניח-5-6 ס"מ צריך לאפות על חום נמוך יותר (160 ולא 180) ולמשך זמן ארוך יותר. את התאקל שלך היה כנראה פותרת בדיקה עם שיפוד. איזה בעסה עם הפאדיחה בהגשה! שונאת שזה קורה :( מקווה שבפעם הבאה יצליח לך יותר. כמו-כן, רק אומרת שאם היית מגישה לי עוגה כזו עדיין הייתי אוכלת ועפה על זה כי אני אוהבת לאכול בלילות נאות (כזו אני, פסיכית). אז חבל שלא הייתי בקהל :)

  85. היי, תודה, מאיה. אכן הבלילה הייתה גבוהה מ-5-6 ס"מ. אפיתי בטוסטר אובן. אפיתי על 160 מעלות, כך היה כתוב במתכון. לא, הבלילה הייתה ממש בלילה, גם אני אוהבת בלילות אבל פה זה היה מוגזם. איך שיפוד היה פותר את הבעיה? אמרת שהקיסם/שיפוד בכל מקרה צריך לצאת רטוב?
    שמישהו יתן לי עכשיו טיפ איך לצאת מזה. האם כדאי לפרסם הודעת התנצלות בוואטסאפ של הקבוצה? לצחוק על זה? לאפות שוב ולהביא כחוויה מתקנת? או להתנהג כאילו כלום לא קרה ולקוות שישכחו לי את זה?

    מאיה עונה: השיפוד אמור לצאת נקי (אולי עם קצת פירורים לחים עליו, אבל בלי בלילה). את יכולה ליטרלי להכניס את אותה העוגה בחזרה לתנור (אם נשאר משהו) ולאפות 20 דקות על 160. אני הייתי מתנצלת (וגם, ממש לא חובה) ומביאה שוב גרסה תקנית (מבלי להודיע מראש) לחוויה מתקנת. אם את ממש חוששת את יכולה בפעם הבאה לאפות בתבניות מאפינס על 180 מעלות כרבע שעה עד 20 דק' ואז הן בטוח תצאנה אפויות כמו שצריך.

  86. הכנתי! אכן טעים להפליא

  87. אוף…. כל כך הרבה זמן אני שמה על העוגה הזו עין , אחרי שלמדתי לאהוב את רב הרעיונות המשוגעים כך החלטתי לאזור אומץ… הכנתי חצי כמות, כוס פטרוזיליה וכמעט כוס נענע, הוספתי גדירת לימון , הכנתי זיגוג והטעם הוא בפירוש של משחת שיניים. שמחה שניסיתי אבל מסתבר שזה לא משהו שמתאים לכולם אלא טעם שכנראה אפשר לאהוב, אבל הוא לחלוטין לא רגיל.זו לא עוגת גזר…

  88. תודה רבה על מתכון הייחודי! היה כיף להכין ויצא ממש טעים!

  89. לא כתוב במצרכים כמות מלח

  90. היי היי, אתמול הכנתי גרסה טבעונית לעוגה הזו (גרסת קאפקייקס) ויצא מ-ע-ו-ל-ה. זכרתי שאמרת לחלוק אם יש כזו, אז הנה אני פה :)
    קודם כל, עם כל הכבוד לפטרוזיליה, אני מעדיפה את גרסת הנענע של העוגה הזו. היא עובדת טוב במיחוד בתוספת גרדת לימון מלימון שלם. התוצאה היא לימונענע משגעת. לגרסה הטבעונית אני מחליפה את 4 הביצים בקרטון שמנת סויה לבישול 5% ומכפילה את כמות אבקת האפייה. מנסיוני עם התנור שלי זמן האפיין בתבנית מאפינס עמוקה היה 21 דקות על 180 מעלות, אבל התנור שלי קצת חלושס ואין לו טורבו. כל השאר – בדיוק לפי הההוראות.
    בונוס: אני הכנתי את המתכון הזה בתור קאפקייקס לימונענע עם פרוסטינג מנגו ורוטב קרמל מלוח. לפרוסטינג: 100 גר' נטורינה רכה (בסיס קוקוס), 160 גר' אבקת סוכר ו-2 כפות נדיבות של מחית מנגו, ממנגו טרי שטחנתי בבלנדר מוט. להקציף לתערובת אחידה וקרמית, להכניס לשקית זילוף ולקשט. לרוטב קרמל מלוח: להמיס 30 גר' סוכר וקורט מלח במחבת עד לקבלת נוזל ענברי ולהוסיף מעט מים (בזהירות!). לתת להצנן ולהסמיך, לזלוף בעדינות על הפרוסטינג.
    הקאפקייקס נשמרים היטב בקופסה סגורה במקרר. לא ידוע לכמה זמן כי זה נסיון ראשון ואני לא מאמינה שהם יחזיקו יותר מיומיים, אבל נחיה ונראה :P

  91. כמות הפרוסטינג שציינתי למעלה היא לחצי מכמות המתכון (אני הכנתי 6 קאפקייקס גדולים), כך שאם תרצו להכין את הכמות המלאה, היא תספיק לכןם ל-12 קאפקייקס וצתטרכו להכפיל את כמות הפרוסטינג בהתאם.

  92. אתחיל בזה שהעוגה מושלמת! הכנתי אותה כבר פעמיים.
    זמן האפייה בתנור שלי הוא הרבה מעבר ל 30 דק..
    משום מה תמיד יוצא לי חלק יבש יותר וחלק רטוב בפנים העוגה.
    איך היא אמורה להיראות מבפנים??
    כל טיפ יעזור! תודה :)

  93. וואו , היא פשוט וואו!
    הכנתי אתמול חצי כמות בתבנית אינגליש אחת, הייתי חייבת לנסות כי אני סומכת על המתכונים שלך. היא נטרפה, בעבודה עפו על זה, בקושי גנבתי חתיכה לעצמי.
    הרגע מרחתי בזיגוג את התבנית השניה שהכנתי היום כי הייתי חייבת לשחזר את ההצלחה.
    לא ברור איך פספסתי את הפוסט הזה עד עכשיו.
    תודה!



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!