ריבועי לימון

נחשב אצלי: מתוק ומושחת

lemonbars.jpg

הלימונים חזרו, ובגדול! בין אם זה על העץ שלכם או במכולת שלכם, יש אותם בשפע ובמחיר שפוי סוף סוף. ואיזו דרך יותר טובה יש לנצל אותם מאשר להכין מהם קינוח עסיסי, מרענן ומיוחד?! פה מדובר חד משמעית בקינוח הכי מוצלח שאי פעם הצלחתי להכין (בתור חובבת מושבעת של קינוחי פירות בניגוד לקינוחי שוקולד שכבר יצאו לי מכל החורים). הבסיס הוא בצק פריך (בדיוק אותו טריק של ריבועי הטוויקס), שמעליו יושב קרם רך חמצמץ, לימוני, ומתוק ומדהים! כמעט כמו קרם לימונדה שכזה. קשה לדמיין את הטעם הזה, פשוט עדיף להעיז ולהכין אותם. שימו לב להדגמת הוידאו המגניבה של החבר'ה מ – Everyday Food של מרת'ה סטיוארט. המתכון שלהם כמעט זהה למתכון פה למעט כמה הבדלים בטכניקת ההכנה (שעברה אצלי מקצה שיפורים ואופטימיזציות לכדי שלמות טוטלית – דרך ארוכה מגזיר עיתון בן 4 שנים מהמדור של רוני ונציה). חשוב לעבוד עם מטרפה ידנית ולא חשמלית, אחרת קרם הלימון יצא אוורירי מידי ויימרח ויתפרק כשתנסו לחתוך אותו. כל המרכיבים זולים וזמינים, ההכנה לוקחת דקות ספורות, ומלכלכים רק קערה אחת. אין קינוח מושלם יותר מריבועי לימון, באחריות. הכמות: כ-16 ריבועים, תבנית מרובעת של 25 על 25 ס"מ

  • לבסיס הבצק הפריך:
  • 1 כוס קמח פחות 2 כפות
  • 2 כפות קורנפלור
  • קורט מלח
  • רבע כוס סוכר
  • 100 גרם חמאה קרה מהמקרר
  • למלית הלימון:
  • 4 ביצים
  • 1 כוס סוכר
  • 2/3 כוס מיץ לימון
  • קליפה מגוררת מלימון אחד
  • רבע כוס קמח
  • חצי כפית אבקת אפייה
עלות משוערת:

16 שקלים

עבודה נטו:

14 דקות

ההכנה

lemonsquares16.jpg

נגלה ראשונה – בצק פריך
אין פה שומדבר חדש, אותו סיפור כמו בכל הבצקים הפריכים האחרים שפרסמתי פה – רק בלי חלמון ומים – רק קמח, סוכר וחמאה. המשקיענים מוזמנים להחליף 2 כפות מהקמח בקורנפלור לפריכות מקסימלית. לא חובה אבל מוסיף המון, זה הופך את הקמח ל"רך" (מה שבדרך כלל עולה אקסטרה אם קונים קמח "רך" [שנקרא גם "קמח עוגות"] מוכן במכולת) ומוריד את אחוזי הגלוטן שפוגמים בפריכות ובמרקם הייחודי של הבצק. אפשר, אגב, להכין בפוד פרוססור, אבל זה ממש לא שווה את זמן הניקיון שלו וזה בסה"כ חוסך שתיים וחצי דקות של עבודה.

lemonsquares2.jpg

שמים כוס קמח בקערה. מוציאים שתי כפות לא גדושות של קמח ומחזירים לחבילת הקמח. מוסיפים במקומן 2 כפות זהות בגודלן של קורנפלור (רק אם יש לכם כבר קורנפלור. זה לא קריטי, אפשר להשתמש פה רק בקמח).

lemonsquares3.jpg

מוסיפים גם את רבע כוס הסוכר, וקורט מלח. מערבבים קצת עם האצבעות, ואז מוציאים את החמאה מהמקרר וחותכים אותה לקוביות גסות.

חשוב שהחמאה תהיה קרה קרה מהמקרר, זה החלק הכי קריטי בהצלחת הבצק! קוברים את קוביות החמאה בתוך הקמח עד שהן מצופות היטב, ומתחילים לפורר אותן עם האצבעות. הכיף הוא שהן לא תידבקנה לכם לידיים כי הן מצופות בקמח. עובדים בזריזות ומשפשפים את החמאה עם הקמח עד שאין יותר גושים גדולים ונוצרת לכם תערובת פירורית שאם חופנים אותה חזק עם היד היא נשארת גוש.

lemonsquares4.jpg

זהירות לא להתעסק עם זה יותר מידי כי החום של הידיים שלכם מחמם גם את החמאה וחשוב שהיא לא תהיה מושית.

למתכון הזה משתמשים בתבנית מרובעת קטנה יותר מהרגיל (25 ס"מ על 25 ס"מ). תבנית מרובעת קצת יותר גדולה גם תעבוד (30 על 27 גם יוצאת לי טוב), אבל תבניות מלבניות רגילות של עוגה זה כבר pushing it. הסיבה לגודל הזה, אגב, היא כדי שמלית הלימון תצא יפה וגבוהה. אם אתם משתמשים בתבנית מרובעת רגילה של עוגה תוכלו להסתפק באותה כמות של מלית, רק תכינו יותר בצק פריך (פי 1.5, ז"א כוס וחצי קמח, 150 גרם חמאה, ועוד כף של סוכר). שכבת הלימון תצא לכם קצת יותר דקה ככה. זה אמנם פחות דקדנטי, אבל עדיין יאמי יאם.

lemonsquares5.jpg

מרפדים את התבנית בנייר אפייה (אם אין לכם, פשוט שמנו את התבנית עם העטיפה של החמאה. אל תנסו נייר כסף – זה לא יעבוד), וזאת כדי שאפשר יהיה להוציא את הריבועים בצורה יפה ולחלק לאורחים. אחרת הם יתפרקו ויהיו מכוערים ולא תוכלו להגיש אותם אלא פשוט לאכול את הכל לבדכם וזה לא יהיה עסק.

lemonsquares6.jpg

מיד כשסיימתם את עם פירורי הבצק הפריך שפכו את הכל לתבנית ושטחו אל התחתית עם האצבעות. אמורה להיווצר שכבה של קצת פחות מס"מ. צ'יק צ'ק ויאללה למקפיא. בינתיים תדליקו את התנור וחממו אותו ל-180 מעלות. הבצק הפריך צריך לשבת בפריזר לפחות רבע שעה ואצלי זה בערך הזמן שלוקח לתנור להתחמם (עם טורבו). אפשר גם להשאיר אותו יותר זמן בקירור ואפילו יום שלם, זה לא יזיק לו (רק כסו אותו במשהו). ברגע שהתנור מספיק חם מעבירים את הבצק ישירות מן המקפיא פנימה לאפייה.
lemonsquares7.jpg

נגלה שנייה – מלית לימון
בזמן שהבצק קופא לו מכינים את קרם הלימון (שאפילו לא צריך לבשל קודם!). שוברים ארבע ביצים לאותה קערה שהכנו בה את הבצק (לא נורא אם נשארו קצת פירורים). מוסיפים את הסוכר. טורפים את התערובת 30 שניות חזק חזק עם מטרפה עד שהיא מבהירה קצת.

lemonsquares8.jpg

פה יש קטע חשוב – אם תקציפו את הביצים יותר מידי המלית האפוייה תהיה מלאה באוויר ויהיה בלתי אפשרי לחתוך את הריבועים (חצי מהמלית תישאר לכם על הסכין). אם תקציפו את הביצים פחות מידי (ז"א, רק תערבבו והתערובת תהיה סמיכה ובצבע צהוב כהה) המלית תשקע לכם למטה והבצק הפריך יצוף לכם למעלה. תאמינו או לא, זה קרה לי. לפיכך אנחנו משתמשים בכוח הידיים שלנו – אם טורפים חזק ומהר עם הידיים, זה מקציף את הביצים בדיוק במידה הנכונה. שימוש במקצף חשמלי / מיקסר יכניס יותר מידי אוויר לבלילה וזה לא מה שאנחנו רוצים. וחוצמזה, זה פחות כלים ללכלך כך שלכם לא באמת אכפת.

lemonsquares12.jpg

אחרי שבלילת הביצים והסוכר בהירה וקצת תפוחה, מגררים פנימה קליפה מלימון אחד. אם זה לימון מהסופר, תשטפו אותו טוב עם סבון כדי להסיר את שאריות הריסוס. אם זה מהעץ של השכנים, מה טוב. שימו לב שאם הזסטר שלכם (זסטר = כלי שעושה zest, יענו גרידה) מוציא חוטים דקיקים וארוכים תצטרכו לקצוץ אותם קצת עם סכין כדי שלא יתקעו לאף אחד בשיניים (אם כי יש אנשים שמוצאים שזה סקסי).

lemonsquares13.jpg

אם התברכתם במיקרופליין כמו שלי (כפרה עליו), תוכלו לגרר ישירות לתוך הקערה ללא מורא. הגרידה תהפוך לפתיתים קטנטנים ואווריריים והלימון ישאר ערום ולבנבן (כמו ההוא פה מימין) ואז אפשר לחתוך אותו ולסחוט בשביל המיץ שלנו (בלתי אפשרי לגרר אחרי שחותכים וסוחטים – בדוק).

אגב, אם עברו כבר 15-20 דקות מאז ששמתם את הבצק במקפיא, אפשר להעביר אותו ישר לתנור החם. כמו שמרת'ה תמיד אומרת: make it cold, bake it hot! את הבצק צריך לאפות בין 11 ל-13 דקות בתנור שחומם מראש. הוא צריך טיפ-טיפה לבעבע, להיות זהוב ואחיד, ולעשות צצצצטטטט. תבדקו כבר אחרי 10 דקות כדי לוודא שהוא לא שחום יותר מידי. לא אמורים להיות בו חלקים חומים. זהוב זה המקסימום.

lemonsquares14.jpg

בינתיים סוחטים לימונים עד שיש לכם שני שליש כוס (זה בערך שלושה לימונים קטנים או שניים גדולים). נסו לדייק ולא לשים יותר מזה – כי הריבועים חמוצים בצורה מושלמת, ואם תשימו עוד אז הם יהיו יותר מידי. שופכים את המיץ פנימה אל בלילת הביצים וטורפים שוב עם המטרפה.

lemonsquares15.jpg

שימו לב שטרפנו את הביצים עם הסוכר היטב לפני שהוספנו את המיץ לימון, כי יש לו נטייה לגרום לגבשושים בבלילה אם מוסיפים אותו לפני.

lemonsquares9.jpg

אחרי שטרפנו את הבלילה עם מיץ הלימון היטב היטב, מוסיפים רבע כוס קמח וחצי כפית אבקת אפייה. טורפים שוב עד שהתערובת אחידה לגמרי.

lemonsquares10.jpg

עכשיו מניחים את הקערה בצד ומחכים לבצק הפריך שיהיה מוכן.

lemonsquares11.jpg

כשהבצק מוכן וזהוב מוציאים אותו החוצה (עד אז כבר תסיימו להכין את המלית ואולי יהיה לכם זמן לכוס קפה וקצת מיילים), נותנים לו 30 שניות להוציא את האגרסיות שלו אל האוויר. כשאתם מוציאים אותו הורידו את טמפ' התנור לקצת פחות מ-150 מעלות והשאירו את דלת התנור פתוחה איזה 20 שניות כדי לעזור לו להתקרר קצת. המלית נאפית בחום נמוך בהרבה כי אנחנו לא רוצים שהיא תתפוס צבע *בכלל*, אלא רק תתייצב ותיאפה לה לאט ובסבבה. שופכים בבת אחת את מלית הלימון פנימה לתבנית כשהבצק עוד חם. אם התנור ירד כבר ל-150 מעלות מכניסים את התבנית בחזרה פנימה לכ-25 דקות נוספות.

lemonsquares17.jpg

כשהמלית מוכנה היא מזהיבה ממש מעט ובעיקר מתייצבת (מה שאומר שמטלטלים אותה קצת אז היא לא רוטטת). כשהגעתם למצב כזה תוכלו לבדוק עם האצבע את פני השטח – המלית אמורה להיות יציבה ולא רכה. מומלץ להתחיל לוודא שהכל כשורה כבר אחרי 20 דקות של אפייה, כדי למנוע פספוסים.
lemonsquares18.jpg

מוציאים ומניחים על השיש או על הגז (יותר טוב כי ככה האוויר זורם מלמטה ומסייע לקירור) עד שהריבועים מצטננים, ואז מעבירים אותם למקרר לחצי שעה לפחות. אם תנסו לחתוך אותם לפני-כן הם יתפרקו לכם!! כדי לפרוס, השתמשו בשולי נייר האפייה שבקצוות והרימו את כל העסק מהתבנית החוצה אל השיש או קרש חיתוך (הרבה יותר קל לחתוך אותם כשהם לא בתבנית). השתמשו בסכין גדולה וחדה כדי לחתוך אותם לריבועים. כדי לקבל ריבועים יפים וישרים מומלץ להכין בצד מגבת מטבח רטובה ולנגב את הסכין בין לבין. כן, זה ניג'וס, אבל ככה הריבועים יצאו יפים וחתיכים.
lemonsquares19.jpg

אם רוצים, אפשר לפדר את הריבועים באבקת סוכר (רק אחרי שהם התקררו, אחרת היא מתמוססת). אם לא רוצים, לא צריך. הריבועים נשמרים במקרר לפחות שבוע, והם גם טעימים ישירות מהמקפיא! (מומלץ להוציא החוצה 10 דקות לפני ההגשה).

פינת התכל'ס
מכינים את הבצק הפריך: מודדים כוס קמח (מומלץ להחליף 2 כפות לא-גדושות מן הקמח בקורנפלור, אם כי לא חובה). מוסיפים פנימה סוכר ומלח ומערבבים. מוסיפים חמאה קרה חתוכה לקוביות ומשפשפים אותה עם הקמח בין הידים עד שנוצרת תערובת פירורית. משטחים על תבנית שצופתה בניר אפייה ומעבירים למקפיא לכרבע שעה. בינתיים מדליקים את התנור שיתחמם ל-180 מעלות. כשהתנור חם מוציאים מהמקפיא ישר לאפייה – כ-11-13 דקות עד שהבצק מזהיב מעט. משתמשים באותה הקערה ומקציפים היטב (ידנית! מקצף חשמלי יכניס יותר מידי אוויר לבלילה והריבועים יתפרקו לכם) את הביצים עם הסוכר. חשוב להקציף היטב אחרת המלית תשקע למטה והבצק יצוף למעלה. מגררים פנימה קליפת לימון ומוסיפים את מיץ הלימון. מערבבים היטב. מוסיפים פנימה קמח ואבקת אפייה ומערבבים עד שאחיד. כשהבצק מוכן מוציאים אותו, ממתינים 30 שניות, שופכים את המלית ישירות אל תוך התבנית. מנמיכים את חום התנור למעט פחות מ-150 מעלות (מומלץ להשאיר את הדלת פתוחה קצת כדי לעזור לו) ואופים עוד כ-25 דקות עד שהמלית יציבה. מצננים לגמרי ומעבירים למקרר ל-30 דקות לפחות לפני החיתוך לריבועים.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




145 תגובות בינתיים:

  1. אוי, זה נראה טוב, ממש טוב, אנסה בשבת.

  2. נראה נפלא. אין כמו קינוחי לימון.
    מה הסיכויים שאפשר להסתדר גם עם קמח מלא?

    מאיה עונה: המממ…. בטוח לא 100% קמח מלא. אם כבר אז תנסי חצי חצי או אפילו פחות. אין לי כל כך ניסיון בעבודה עם קמח מלא. מה שכן, היתרון הבריאותי היחיד שלו על קמח רגיל זה שיש בו פשוט יותר סיבים שזה יותר משביע. במקרה הזה לא נראה לי שהשובע יעצור אותי מלקחת עוד ריבוע… :)

  3. שיואו, פינטזתי על הריבועים האלה עוד כשנתת את הלינק לוידאו. עכשיו בטוח אכין!!!! יאמי!!

  4. צילומים וטקסט מופלאים. אני אנסה (ואפשל) על בטוח

  5. לנועה, כיוון שזה שהקמח המלא הוא רק לבסיס אני לא חושבת שזה יהיה שינוי מהותי. רק קצת כבד יותר.

    מאיה, תודה.

  6. קודם כל, אתר מדהים ומושקע, אני מכורה כבר זמן מה וחולמת להכין משהו מהאוסף כי הכל כל כך מפתה!
    אז סוף סוף הכנתי את ריבועי הלימון וכמובן – פישלתי!

    לא הקצפתי את הבלילה מספיק כי עבדתי עם מקציף חשמלי (אין לי ידני) ופחדתי להקציף יותר מידי. לכן, בחצי עוגה הבלילה אכן צנחה למטה והבצק תפח מעליה ובחצי השני היא שמרה על כבודה והחליטה שהיא נשארת למעלה. בגלל כל הבלאגן ואולי לא בגללו, הבצק לא יצא לי לי פריך בכלל, הכל ניהיה די עיסתי.. (בחלקים שבהם הבלילה צנחה)

    ב-נ-ו-ס-ף (כן, אני מאד מוכשרת) הכנתי את העוגה בטוסטר אובן, (סטודנטית דלת אמצעים אני…) מה שאני בטוחה שלא הוסיף ל"הצלחה"… מה שמוביל אותי לשאלה: האם אפשר להכין את הריבועים בטוסטר או שאני יצרתית מידי? בכלל, יש עוגות שאי אפשר להכין בטוסטר?

    מבטיחה לנסות להכין שוב! אני לא מוותרת כל כך בקלות!

    מאיה עונה: כמובן שאפשר להכין בטוסטר! הטוסטר-אובן הוא תנור לכל דבר והוא אפילו מתחמם יותר מהר וחוסך ובחשמל. עדיף כמובן להקציף יותר מידי מאשר פחות מידי. מקסימום יהיה לך קשה לחתוך את הריבועים, אבל הם יצאו לך מאוד טעימים. אם הם יתפרקו קצת בקצוות פשוט שימי עליהם הרבה אבקת סוכר לשם הסוואה. עם המקצף שלך – פשוט הקציפי עד שיש בועות והתערובת בדיוק הופכת לצהוב בהיר, ולא מעבר. תנסי להקציף על המהירות הכי גבוהה במשך דקה-שתיים. אם מקציפים יותר מזה הקצף יותר ממכפיל את הנפח שלו.  וזה כבר יותר מידי. תודיעי לי איך יצא!!

  7. שתהיי בריאה ותזכי למצוות. הולכת לנסות את זה.

  8. מאיה, כרגיל, מעולה.
    כבר הכנתי, כהרגלי הכפלתי את הכמות (בצק פי 2 ופי 1.5) וגם הפכתי את המתכון לפרווה (מרגרינה בטעם חמאה),יצא מעולה! טעים ויפהפה. ההסברים מצויינים, התמונות מקסימות ומבהירות.
    אגב, הקצפתי במיקסר אחרי שנגמרו לי הידיים בהכנת הבצק.

    תודה רבה, מחכה למתכון הבא.

  9. תיקון טעות בתגובה לעיל:
    התכוונתי כמובן שהמלית פי 1.5. sorry.

  10. עשיתי את הריבועי לימון היום והם יצאו מדהימים. הצילומים מקסימים, והם גם מאד עזרו לי בהכנת המתכון
    תודה תודה תודה : )

  11. נראה מעולה.

    טיפ לחיתוך, זה עובד עם מרנג אין סיבה שזה לא יעבוד על הלימוניות: אחרי שמחלצים מהתבנית, לחתוך עם חוט דנטלי או חוט ניילון.

  12. השתמשתי במכונה לא ביד, הלמעלה יצא לי לבן. כמו כן לא היה לי תבנית ולא מצאתי תבנית של 25 על 25 ולא מצאתי חד פעמית כזאתי אז השתמשתי ב22.5 על 17.5.
    יש לריבועים טעם חמוץ מתוק עדיין לא החלטתי אם אני אוהב את זה

  13. הערה קטנה – הכנתי את הריבועים ביום שישי והם יצאו מעולים. לפני יומיים שמתי אותם בפריזר והם נשארו מאד טעימים (הם די מגניבים קפואים). אבל, אתמול אכלנו אותם (כאמור מהפריזר) והם עשו לנו (שלושה אנשים נחמדים) צרבת די מזעזעת. אני בטוחה שהם לא התקלקלו, אבל משהו בתהליך (לא יודעת עם זה הפריזר, או הזמן שעבר), גרם להם להשאר טעימים, אך לגרום לתוצאות לא סימפטיות…

    מאיה עונה: הריבועים מאוד מרוכזים בלימון. אז זה אחד משניים – או שאכלת יותר מידי מהם בבת אחת (וזה לא כל כך קשה, הנה אתמול הכנתי עוד פעם וגמרתי כבר חצי מגש), או שאת מלכתכילה רגישה לחומציות הזו של הלימון (השותף שלי כזה). אם כן, מומלץ להוריד איתם כוס גדולה של מים וזה קצת עוזר.

  14. דווקא לא אכלנו הרבה (נשארו רק 3…)
    מהידע המאד מוגבל שלי בכימיה, אני מניחה זה קשור לזמן שעבר או להקפאה, שגרמו ללימון להיות הרבה יותר חומצי (או משהו…)
    כי בומיים- שלושה הראשונים, במקרר זה היה מעולה ולא השאיר תופעות לוואי
    אבל בלי קשר הם טעימים לאללה, ושווים את הצרבת..

  15. וואו, אני ממש מתרגשת. :) כבר שנה אני שומרת את המתכון של רוני רנציה מוינט, ואין לי אומץ. עכשיו, עם התמונות וההסברים וההבטחות שזה פשוט, החלטתי שזה יהיה אפשרי. הבלילה של הלימון נראתה לי נוזלית מדי, והיה לי ברור שזה לא יצא, אבל עכשיו הוצאתי מהתנור, וזה לגמרי מוצק ויפהפה. אני אחכה בסבלנות עד לצינון ולקירור, ואחזור לדווח. זאת הפעם הראשונה שאני עושה משהו מפה. תודה! :)

  16. חזרתי להגיד שיצא אלוהי. חמוץ במידה ומעולה. הכל נחתך יפה. תודה!

  17. קודם כל – אתר מעולה :)
    יש לי שאלה לא קשורה – יש לך המלצה למתכון טוב לעוגיות חמאה פושטיות? רצוי שהבצק יהיה כזה שקל לעשות ממנו צורות. יש מליון מתכונים שונים באינטרנט, אבל בטח לך יש משהו בדוק ומומלץ, נכון? לינק יתקבל בשמחה :) תודה!

    מאיה עונה: וואו, התקלת אותי!! עוד לא ניסיתי להכין עוגיות כאלה, אבל למזלנו היה בדיוק כריסטמס והנושא נטחן לפירורים בכל המגזינים האמריקאים ובמיוחד זה של אהובתי. והופה – הנה מצאתי מדריך וידאו של מרת'ה להכנת עוגיות חמאה של כריסטמס (ומתכון כמובן). אני, אגב מכינה אלפחור'ס מדהימים שאם אופים אותם קצת יותר מזמן האפייה המומלץ (5 דקות בלבד!!) הן יוצאות פריכות בדיוק כמו עוגיות חמאה (דני מאוד אוהב). אבל אי אפשר כל כך להכין מהן צורות כי הבצק מאוד פריך ומתפורר.

  18. ראשית, תודה על האתר המדהים הזה!
    הכנתי את הריבועים, ולמרות כמה פאשלות שלי, יצאו מ-ע-ו-ל-י-ם! תודה!
    לטובת אלה שהמחשב שלהם רחוק מהמטבח, האם שקלת ליצור
    "גירסה להדפסה" של המתכון? או שאולי יש איפשהו ולא מצאתי?
    (ניסיתי להעתיק לקובץ וורד את התמצית בסוף, אבל יצא הפוך ומבולגן…).

  19. אחלה, תודה :)

  20. היי, קודם כל אחלה בלוג. אני מאוד נהנית
    הכנתי בסופ"ש את הנאגטס (היה מצוין) ואת ריבועי הלימון. השתמשתי במיקסר כי אין לי מטרפה אז ההסבר הנוסף מאוד עזר לי. לי היה טעים לדעת אחות אחת יצא חמוץ מידי (אבל היא בהריון) ולדעת השנייה מתוק מידי הבנים דווקא היו מרוצים.
    שאלה: כשכתוב במתכון כוס (2/3 כוס מיץ לימון) האם הכוונה לכוס מדידה או לכוס קפה? הלכתי לפי כוס קפה במיץ לימון (השוותי בין שניהם והמדידה נראה לי מעט מידי מיץ) וכוס מדידה בקמח (כי אז לא חשבתי על זה)…
    ובקשה: גם אני אשמח לגרסה להדפסה של המתכונים ושפינת התכל'ס תהיה בנקודות או שלבים (משפטים קצרים) כמו בספרי בישול.
    תודה על המתכונים וההשקעה

  21. עוגה משגעת !
    החמיצות והמתיקות בדיוק במידה הנכונה.
    זו העוגה השניה שאני מנסה מהאתר – עוגת התפוזים משגעת.
    אני כמובן אמשיך לנסות מכן מתכונים.
    תודה רבה

  22. יפיפה ומושקע, הצילומים מרהיבים כרגיל.

    מגי

  23. ניסיתי סוף סוף! כמה מסקנות:
    1. אין שום בעיה להשתמש במיקסר חשמלי. השתמשתי בעוצמה הכי נמוכה בשלבים הראשונים ושתי דקות בעוצמה הכי גבוהה אחרי שהוספתי את הקמח ויצא מעולה (אפילו שלא האמנתי שבלילה ככ"ך נוזלית תצליח לתפוח – היא הצליחה).
    2. אפשר לאפות אפילו פחות. הריבועים הכי טעימים כשהם לא לגמרי קשים.
    3. עדיין יצא קצת מתוק מדי, פעם הבאה אוריד רבע כוס סוכר.

    תודה!

  24. רק רציתי לומר שיצא מעולה, אבל (וזו טרוניה כללית, לא כלפי האתר חלילה) קצת חבל שביצים הן מרכיב כל-כך נפוץ בסוג כזה של מאכלים. אולי כדאי להוסיף לכל מתכון סעיף "חלופה לטבעונים"? נכון שזו טירחה ואנחנו אחוז אומלל למדי מהאוכלוסייה, אבל עדיין.. (:
    בכל מקרה, קיפ אפ דה גוד וורק.

  25. היי מאיה
    אהבתי והולכת להכין שיהייה לקינוח לארוחת צהרים
    של יום ראשון באיי שם…

    תודה על הגירויים והצבעים המהנים של התמונות שלך…

    שבוע טוב יקרה

  26. יש לי שאלה כללית: האם כל המתכונים שאת מנסה מהאינטרנט (נניח מהדלישס שלך) מצליחים לך?

    מאיה עונה: בערך 50% מהמתכונים שאני מנסה שווים את העבודה. כל השאר יוצאים לא אכילים, או שפשוט לא שווים את הזמן או את עלות החומרים. את המתכונים הטובים ביותר אני מנסה שוב ושוב, בדרך כלל תוך כדי נסיונות פישוט (שלא תמיד מצליחים). האלה שמעוררים הכי הרבה תגובות "וואו" מהטועמים והם יחסית פשוטים להכנה – הופכים לפוסטים בבלוג.

  27. ראשית, הבלוג מקסים. מכל בחינה שהיא: המתכונים, הצילומים, הכתיבה, הגרפיקה. משובח.
    שנית, אפיתי אתמול את ריבועי הלימון. יצא טעים מאוד, לדעת כל הטועמים. אצלי כבר אחרי 9 דקות בתנור המלית התחילה להשחים. אבל זו בעיה של התנור שלי, שחוזרת על עצמה.
    עוד דבר: השתמשתי בסוכר חום ויצא מעולה. בפעם הבאה אנסה להשתמש בקמח מלא.
    תודה לך!

  28. היי מאיה'לה!! לא התעדכנתי הרבה זמן בבלוג (עבודה חדשה, שיפוצים, עניינים), ואיך שפתחתי אותו ביום שבת – ראיתי את המתכון המופלא הזה ומיד מיד הכנתי. יצא מעולה, יש בתנור עוד נגלה למחר לעבודה.

    שוב תודה, ונשיקות!

  29. היי מאיה
    כמו שאמרתי הכנתי באותו יום והעלתי תמונה במתכונים נט…
    הבעיה היחידה שלי זה התנור כי היא השחימה מעט…
    אבל חוץ מיזה העוגה ניגמרה באותו יום..החומציות בידיוק מה שצריך
    וקלה לחיתוך…
    תודה

  30. נפלא!בעלי נעמד באמצע המטבח אחרי הביס הראשון והכריז שזה הטעם של עוגת חלומותיו מילדותו… אמא שלו איבדה את המתכון, אבל עכשיו מאיה מצאה אותו בשבילנו! תודה לך.

  31. נודע לי על האתר מידיד, שביקר בפרובינציה, ובמשך שבוע רק נעתי ונדתי כאן, מורעבת עד-אימה, מרוב חוסר יכולת להחליט מה להכין. אתר נפלא הכנת כאן, ותודה של האימפריה הבריטית שלוחה לך.

    לבסוף, אמרת שזו העונה ללימונים, וליידי אמיתית לעולם איננה מסרבת לצו העונה. היו לי שתי נקודות החלטה – האחת, מתי להפסיק לטרוף במטרפה הידנית שלי (לבסוף טרפתי למשך כשתי דקות, יצא תפוח קצת, לבן מלמעלה וצהוב מלמטה), ומתי להוציא את כל הסיפור (הוצאתי כשהבלילה הייתה יציבה, אבל עדיין נדבקה לאצבע כשנגעתי בה).
    התוצר יצא טעים למדיי, אמנם, אבל מרקם הבלילה הוא קצת, איך לומר, נזלתי. זה אמור להיות כך, או שהיא אמורה להיות יבשה ואוורירית? ואיפה פיספסתי? ומה זה אומר? והתנועה הציונית, לאן?

    מאיה עונה: המממ. יציבה?! הבלילה לא אמורה להדבק לאצבע כל כך, אלא להיות ממש יציבה. הדבר היחיד שאמור למנוע ממך להמשיך לאפות אותה זה שהיא מתחילה להשחים יותר מידי. היא צריכה להיות מאוד יציבה. וגם אז, צריך לצנן אותה קצת לפני שמנסים לחתוך, ומאוד עדיף במקרר :)

  32. הי מאיה,
    אני מכורה לאתר שלך!!!
    התמונות – את כישרון, תמיד רציתי לדעת לצלם כך.
    האוכל – Y Y Y איזה טעים זה נראה….
    איך אפשר לקבל עדכונים במייל כשאת מעדכנת? (כמו בבלוגים של תפוז)

  33. לבסוף, אחרי חודשים של הזלת ריר על התמונות כאן, שינסנו אני והחבר מותניים ויצא מצויין. חששתי בנוגע לשני נושאים – ההקצפה, שאכן הייתה לא פשוטה עבורי (וגם עבור החבר, שאמנם חזק יותר אך נוטה להיות מאותגר מוטורית) אך הסתדרה לבסוף, לאחר כמה דקות של עבודה. והאפיה – יש לנו רק טוסטר אובן. אני משערת שזה משתנה ממכשיר למכשיר, לפי מידות החום שאת ציינת נדרשו לנו 10 דק' נוספות לאפיית הבצק וכ-15 דק' נוספות למלית (ובעניין הזה באמת הייתי מוטרדת כי אין דבר שנוא עליי מטעם של ביצים טריות). התוצאה טעימה, החבר מגדיר אותה כ"חלומית", רק מעט דקה מדי, כ-2 ס"מ סה"כ. האם נשמע לך הגיוני להכין כמות כפולה מהמלית ולאפות לאורך יותר זמן?

    מכשהתקרר העסק גיליתי שני אגסים במקרר והחלטתי להכין תוספת קטנה של אגסטים בטופי שמפניה (שאריות של כאילו-שמפנייה ששוכבת לי במקרר כבר עידנים). יצא שילוב מצויין, מעכשיו לא אפקפק בטוסטר-אובן החביב שלי ולא אהסס לנסות את המתכונים המעולים שלך.

  34. שלום מאיה,
    גיליתי את האתר ממש לפני כמה ימים ואני לא מפסיקה להתרשם – הוא יפהפה, נוח וכיף להסתובב בו, והמתכונים מוסברים ברמת פירוט שטרם יצא לי להיתקל בה. זה שימושי ביותר לבשלנים מתחילים מאוד כמוני, כי זה בדיוק מה שתמיד חסר לי – הטיפים הקטנים והמדויקים.
    הערב אזרתי אומץ וניסיתי את ריבועי הלימון. ניקרו בי ספקות קשים באשר ליכולת שלי להצליח להכין את זה, אבל התיאבון שעוררו בי התמונות גבר עליי, ובסופו של דבר למרות כמה פאדיחות יצא מופלא. תודה! :-)

  35. אפשר שמן כתחליף לחמאה בעוגת הלימון וכן בשוקולד, ובכלל?

  36. היי מאיה,
    כיצד אפשר להמיר את הקמח בבצק כך שיהיה כשר לפסח?
    חשבתי על תערובת של קמח תפוחי אדמה וקמח מצה, לא יודעת איזה מינונים…

    תודה

    מאיה עונה: תרשמי מתכון: ממיסים 75 גר' חמאה ומערבבים פנימה חצי כוס פלוס כף של שקדים טחונים, חצי כוס מינוס כף של קמח מצה, וחצי כוס מינוס כף של סוכר. אפשר להוסיף גם קצת גרידת לימון, זה מוסיף המון טעם. מערבבים עד שנוצר "חול רטוב". משטחים על התבנית ואופים עד שמזהיב בחום של 180 מעלות. עשיתי את זה עם עוגת גבינה ויצא טעים מאוד!

  37. איפה אפשר למצוא תבנית 25 על 25? לא הצלחתי לאתר.

    מאיה עונה: המלצה שלי – 4chef ברח' קרליבך ת"א. יש להם כל תבנית אפשרית ביקום. אני מגיעה על אופניים בדרך כלל, אבל אם זה רחוק לך, אפשר להזמין מהאתר שלהם.

  38. הכנתי פעמיים- פעם אחת כמילוי לפאי כשר לפסח (לפי הטארט תותים) והשנייה כריבועים.
    יצא בשניהם ממש טעים (כן הקצפתי בקיצ'נאייד, על מהירות גבוהה לממש מעט זמן, ולא התפקשש כלל).
    לטעמי כמילוי לפאי (הרבה לימון, מעט בצק) אפילו יותר טעים.
    תודה על הבלוג המדהים וההשקעה מאיה!

  39. הכנתי היום את הריבועים, יצא אחלה!
    ההוראות המדויקות שלך ממש עזרו לי לצלוח את המתכון, ואני ממש לא אופה בחסד.
    אני (וגם בעלי והאורחים) שייכים למפלגה שחושבת שגם עם כוס סוכר (במקום כוס ושליש) הריבועים מתוקים מדי, ובפעם הבאה נצמצם קצת את הסוכר, אבל מעבר לזה – מושלם, ופשוט. תודה!!

  40. מאיה יקרה. תודה על הפרגון והלינק. את לא מתארת לעצמך כמה אנשים נכנסו לרשומה היום מבצק אלים.

    והרשומה שלך? מהממת כרגיל. את עושה משלוחים?

  41. אהבתי בעיקר את החלק על האנושי והמצמרר

  42. יצא מצוין אבל קצת חמוץ מדיי, כנראה התלהבתי יתר על המידה מהלימונים :)

  43. טוב…ניסיתי להכין את המתכון כמתנת יומולדת לאבי (או יותר נכון לומר כקינוח נוסף לזה של אימי…) עבדתי לפי המתכון ןלהלן שתי מסקנות:
    א. עניין הקצפת הביצים הוא יותר טריקי ממה שנראה…
    ב. טעם הלימון (שנמדד במדויק) קצת אלים מדי…
    טיפה בהרחבה אני יכולה לספר שקרתה לי הפאשלה המבאסת עם הכסאות המוזיקליים של הבצק והמלית…המלית נדדה לי למטה והבצק צף מעלה… הקטע המוזר הוא שזה קרה רק בחצי מהעוגה- מה שאומר שהצלחתי להציל את השאר, אבל עדיין לא הצלחתי להבין את השאלה הפיזיקלית שבעניין.
    החצי שהוצל נבדק ונטעם… היה טעים מאוד, אך מעט מחוספס ואלים מדי בלימוניותו.
    סה"כ המתכון מעולה! אני אכין שוב כדי לנסות להגיע לשלמות, רק שבפעם הבאה אני אקציף עד שתנשור לי היד… אה כן ונראה לי שאוריד מעט מכמות הלימון.
    בכל מקרה- תודה מאיה:-)

  44. יצא מדהים !!! הטיפים ה"קטנים" (כמו לשים לב לכמות המיץ לימון וכו') מאוד קריטית – יצא בדיוק במידת המתיקות\חמיצות הרצויה ! תודה

  45. זה חייב להיות בקירור כל הזמן, הא?
    באסה. כי רציתי להכין אותן לטיול סופשבוע לצפון. אני זוממת על החיתוכיות האלה מהיום שבו גיליתי לראשונה את האתר, ואתמול קיבלתי במתנה לימונים יפיפיים שיעשו את העבודה…

  46. ככה סתם ביום לא כ'כ בהיר (היום)השתנו חיי, הסבר קצר : בת 51 +3 בוגרים.
    שונאת מטבח מוצהרת וחסרת כשרון לחלוטין בתחום הסירים. אז זהו, לא בטוח. הטענה היומית הרגילה במשך 24 שנים בביתנו היא " אוף אמא אין מה לאכול בבית הזה"..לא עוד!!! חיפשתי מתכון לפטריות בגוגל וכך הגעתי אל גן עדן לאומללות שכמוני. כאן אצלך גיליתי שגם אני יכולה. התמונות,ההסברים,הסבלנות,כל כך ברור ונעים, בא לי לרוץ לחנות לקנות את כל החומרים את כל הכלים, רגע צריך לבדוק אם יש בכלל גז בבלונים..:)) לא באמת, אז בשלתי את מרק הפטריות המדהים, ואם זה מעניין מאיפה היו לאחת כמוני המרכיבים בבית אז הסוד הוא אתר קניות בשם כרמלה, אי אפשר להבין כמה הכל טרי כאילו נקטף לפני רגע בשדה מאחורי הבית. מעצלנות חיפשתי פתרונות וירטואלים לקניית פירות וירקות. העיקר, המרק יצא מדהים, החברה בבית בהלם. אבל רגע זה לא הכל, הכנתי גם את ריבועי הלימון,(יש לי עץ מדהים בחצר) סופני, עכשיו בטוחים בני הבית שהתחרפנתי לגמרי
    המון תודה לך מאיה פתחת לי צוהר לעולם חדש שירלי

  47. מאיה שלום

    היכן ניתן למצוא(אם בכלל) מקצף ידני גמיש כמו פעם?

    תודה מדניאלה

  48. מאיה, שוב שלום
    מצב קישור לתמונת מקציף הביצים הידני, עליו שאלתי.
    האם ידוע היכן ניתן להשיג מקציף שכזה???

    תודה רבה מדניאלה

    http://www.nostal.co.il/Site.asp?table=Terms&option=single&serial=769&subject=%E7%F4%F6%E9%ED%20%F9%E4%E9%E5%20%E1%E1%E9%FA

    מאיה עונה: הימור שלי? שוק הכרמל (בחנויות הקטנות בצדדים של השוק עצמו), או בשוק הפשפשים (תבואי עם תמונה של זה). את יכולה גם לנסות בחנויות כלי הבית הקטנות בסמטאות של שוק לוינסקי בדרום תל אביב.

  49. אני מכינה את המתכון פעם שניה, והפעם בשל אילוצים, שמתי מרגרינה במקום חמאה וסוכר חום במקום לבן. אני מקווה שזה יצא בסדר…

  50. הי מיה,

    בדיוק ניסיתי את חיתוכיות הלימון השבת לפי המתכון של מרתה
    ונראה לי שהטוסטר שלי בתהליכי גסיסה מתקדמים
    כי הבצק יצא מוזר וכך גם המלית – מה שכמובן לא מנע
    מחבריי הסטודנטים לחסלה כליל.
    יש מצב שתצרפי מתכון של טארט לימון? ראיתי שכתבת שהכנת ויצא לך מעולה..
    אחח..עוגות לימון – אין עליהן!
    תודה

  51. הכנתי את ריבועי הלימון
    הן מסתכלות עלי עכשיו ככה מהשייש מתקררות לאיטן
    יצאו חתיכות משהו משהו
    תיכף הן תכנסנה למקרר להרגע קצת
    אני כבר מתה לטעום איך יצא
    אני רוצה לפרגן על הבהירות הקלות והסבלנות של האתר המדהים הזה
    היפ היפ הורי
    *דרך אגב 1: הכנתי כמות וחצי גם בבצק וגם במילוי וזה יציב וחתיך
    *דרך אגב 2: את הבצק הכנתי בפוד פרוססור בפולסים יצא סוף הדרך
    תודה רבה

  52. טוב, בפעם השניה יצא טיפה פחות מוצלח, ואני תוהה מה עשיתי לא נכון. הן עדיין מאוד טעימות, פשוט הבצק מלמטה יצא כמו ג'לי. לא לגמרי, כי אפשר לחתוך והכל, אבל בכל זאת, אחרי פעם אחת מוצלחת אני יודעת איך זה צריך להיראות. הדבר היחיד שאני זוכרת שטעיתי בו הוא ההקפאה של הבצק. שמתי במקרר במקום במקפיא, ולרבע שעה בלבד. יכול להיות שזה לא הספיק לו? ויכול להיות שאפיתי מעט מדי כי פחדתי עליו. אני מתלבטת אם לעשות את זה שוב, או להסתפק במה שיש. חג עצמאות שמח :)

  53. הי מאיה,
    עשיתי את המתכון וכעת הריבועים מצטננים טרם יכנסו למקרר.
    שאלה כללית:
    כאשר שמתי את נייר האפיה בתבנית הוא יוצר קיפולים אשר בהמשך העוגה מתעצבת על פיהם (כן, אני מודה ששואפת לריבועים ישרים כסרגל ;-) בתמונותייך הנייר כה ישר…מה הסוד שלך?
    ותודה על עבודת הקודש שאת עושה!

  54. היי מאיה
    נראה אחלה מתכון! האם נראה לך שבמקום בתבנית אחת ניתן יהיה לאפות את הבצק והמילוי בתבניות טארטלטים? תודה!

  55. היי מאיה,
    מתה על הטעם הלימוני הזה, כ"כ מדוייק! טנקס!
    ומה הקטע- הבלילה כמובן ירדה לתחתית ובתום האפייה ראיתי רק את הבצק, אבל זה יצא מגניב, הפכתי את התבנית וזה היה מדהים… כמובן לא אוורירי כמו שרצינו אבל עדיין מושלם!

  56. הי מאיה,
    אני רואה שאצלך בתמונה הוספת פירות יער. האם ניתן לשלב קפואים ואם כן באיזה שלב של התהליך?
    תודה :)

    מאיה עונה: אפשר להגיש את הריבועים המוכנים עם פירות יער, ואפשר גם להטמין פירות יער (טריים או קפואים – אין צורך להפשיר לפני-כן) בתוך הקרם ממש לפני שנכנס לתנור.

  57. היי מאיה, מתכון אהוב מאוד, אני מכינה אותו די הרבה והוא תמיד מצליח. אני תוהה לגביו האם יתקבל טוב עם הוספת מרנג (את יודעת כזה שיושחם עם ברנר) מה דעתך ?

    מאיה עונה: הריבועים יקבלו מרנג באהבה רבה, ואני אקבל באהבה רבה את השאריות בדואר!!

  58. מרגש מרגש! אחרי חודשים של ציפיה, סוף סוף הכנתי את הריבועי לימון. ההוראות על ההקצפה הרגו אותי! פחדתי לאללה שהבצק יתהפך והכל יתפשל. הם עכשיו בתנור ונאפות, אז נראה..
    זאת שאלה מטומטמת אבל, איך אני יודעת את הגדלים של התבניות? כרגע אני מנסה למדוד לפי בלטות כדי שיצא בגובה המושלם אבל זה קצת פאתטי. יש טריק? או ללכת לקנות סרגל?
    אה והכנתי שבוע שעבר את העוגת גבינה ובצק עוגיות. אין מילים…

  59. יאמממ כמה שזה טעים.. אני רק לא מבינה למה את אומרת להכניס למקרר ישר..- זה מדהים כשזה חם ישר מהתנור!! ממכר

  60. מתכון מעולה
    אצלנו המלית הפכה לכוכבת של עוגת לימון ומרנג

  61. לחובבי הבריאות וחולי הצליאק: עשיתי את זה עם קמח כוסמת ויצא טעים. זה שונה מאשר עם קמח חיטה, כי לקמח הכוסמת טעם דומיננטי משלו, קצת אגוזי כזה, להבדיל מקמח החיטה הנייטרלי. מההשוואה בין פנקייק כוסמת לפנקייק קמח חיטה מלא, אני יכולה להגיד שקמח הכוסמת פחות כבד ויותר טעים, אבל צריך לקחת בחשבון שהטעם פשוט אחר לגמרי

  62. מה הסיכויים שאותו בצק יכול להיות קלתית לפאי לימון?

  63. ניגשתי בחשש (אני טובה בבישול, גרועה באפייה ובהקצפות), אבל למרבה הפלא יצא נפלא, אפילו שלא הקצפתי ידנית. קצת מתוק מדי, למרות שהורדתי כמה כפיות סוכר מהמלית ובבצק עצמו בכלל שמתי סוכר חום ברובו – אבל אני מחובבי חמצמצות הלימון.
    שילבתי עם פטל שלם בתוך המלית, והשילוב מעולה. בפעם הבאה אנסה לטחון נענע לתוך הבצק, כדי שייצא לגמרי לימונענע.

    תודה!

  64. מושלם! הכנתי לשבת האחרונה ואני לא יכולה להפסיק לאכול אותם! אין ספק שאצטרך למחוק את המתכון הזה מהזיכרון שלי, אחרת אני לא אוכל להיכנס בדלת תוך כמה שבועות…

    מאיה עונה: גם אני הטלתי חרם על המתכון הזה מאז שפורסם. פשוט צרה צרורה… אי אפשר לעמוד בפניו.

  65. יצא מעולה! הייתי קצת ספקנית, אבל נתקעתי עם 20 לימונים שהילדים קטפו מהעץ בחצר… אז הכנתי ("על החיים ועל המוות", מילמלתי לעצמי), ומהתנור יצאה עוגה מצויינת. לעולם, לעולם לא אפקפק במאיה! :)

  66. היי מאיה. עוד לא טעמתי מהעוגה [היא עוד במקרר..] אבל בינתיים התבאסתי משני דברים:
    קודם כל מסיבה כלשהי שאינני מבינה לקח למלית בערך 35 דקות להתייצב. בשנייה שהיא הייתה יציבה הוצאתי אותה להתקרר, ובאותה שנייה גם קלטתי שנוצרו בה מלא סדקים מכוערים! למה זה קורה?

    מאיה עונה: קודם כל אני מאוד מקווה (ודי בטוחה, תכל'ס) שמהטעם לא תתאכזבי, וזה הדבר הכי חשוב. לגבי זמן האפייה, יכול להיות שהתנור שלך קצת חלש, או שלא אפית על טורבו (הסימן עם המאוורר, גורם לכל המאפים להיאפות בצורה מהירה ואחידה יותר, ואני תמידמשתמשת בו, גם כשאומרים לי שאסור). שנית, אני לא כל כך יודעת למה נוצרו לך סדקים. יש מצב שזה קשור לכך שהתנור שלך לא מספיק חם והאפייה הייתה איטית מידי. מחכה לשמוע אם יצא טעים!

  67. האמת שקצת התאכזבתי… וזה בחיים לא קרה לי ממתכון שלך!!!
    בתמונות שלך המלית נראית עסיסית בטירוף, ולי יצא סתם פאי לימון, ולזה כבר יש לי מתכון מנצח… לא חשבתי שככה זה יצא, כי אצלך זה לא נראה כמו פאי…

    מאיה עונה: תצטרכי להסביר לי מה לא בסדר, כי ממש לא הבנתי את כוונתך. מ'זתומרת "סתם פאי לימון"? מה ההבדל בין פאי לימון לריבועי לימון בעצם? זה מאוד דומה, רק שבפאי לימון מלכלכים גם סיר בנוסף.

  68. חזרתי לעדכן:) יצא ממש טעים, הסדקים נוצרו כי.. הבצק עלה למעלה!
    למה זה קרה? מבחינת מרקם- הכל היה כמו שתיארת כאן. זאת אחת הפעמים הראשונות שאני אופה, אבל אני תמיד מכינה מתכונים שלך ויוצא מעולה. כרגע אני והתנור ב3:1 לטובתי ואני רוצה להמשיך לנצח, איך אמנע לפעם הבאה?

    מאיה עונה: בגלל זה קוראים את הפוסט היטב לפני שמכינים: ציינתי במפורש פעמיים שאם לא מערבבים את המלית מספיק אז היא תשקע למטה והבצק יצוף למעלה. למרבה המזל, עדיין יוצא טעים, אם כי מכוער. מצד שני, שומדבר שאי אפשר להסתיר באבקת סוכר.

  69. חזרתי משדה הקרב לדווח…
    אחרי שגרדתי את ה'לימון' לבלילה התברר שזה בכלל היה האתרוג של בעלי שנשאר מסוכות.
    ובכל זאת,יצא מעולה!!! (תודי שלא חשבת על הסטארטאפ הזה)
    המון תודה

    מאיה עונה: הייתי מתה לעשות ניסויים עם אתרוגים! רק חבל שכל אחד עולה 30 שקל… היצע וביקוש כנראה.

  70. מאיה יקירתי,
    מה את אומרת במקום לימונים , תפוזים?????

  71. הכנתי הכל אני חושבת כמו שצריך. לבסוף הכנסתי לתנור וגם אחרי 35 דק מלית הלימון לא לגמרי התייצבה. הוצאתי בכל זאת והכנסתי למקרר. זה התייצב פחות או יותר אבל המרקם והטעם היו קצת מוזרים.
    יכול להיות שצריך לאפות יותר מ35 דקות במידה וזה לא מזהיב ומתייצב?

    מאיה עונה: נשמע לי מוזר מאוד. לדעתי התנור שלך לא מספיק חם. בפעם הבאה אולי כדאי שתכסי בנייר אלומיניום ותעלי את החום ב-20 מעלות.

  72. האם "מיץ לימון" זה לימונים סחוטים או מיץ ששותים – כלומר מעט לימון, מים וסוכר?

    מאיה עונה: מיץ לימון זה מיץ סחוט טרי מלימונים אמיתיים. זו תמיד הכוונה בכל המתכונים. אם מתכוונים ל"מיץ ששותים", כדברייך, פשוט אומרים לימונדה :)

  73. אויש – שכחתי את הקורט מלח…הלך המתכון?

    מאיה עונה: לא. אפשר להוסיף מלמעלה בסוף, או לוותר לגמרי. זה קצת משפר את הטעם אבל לא בצורה מטורפת.

  74. הי מאיה, אז קודם כל אני מתרגשת לאללה כי אני קוראת אדוקה מזה כבר הרבה מאד זמן אך זוהי הפעם הראשונה שנכנסתי למטבח כדי ליישם.. עם תנור מעפן שעובד על גז ותבנית פיירקס הרבה יותר מידי גדולה אבל עם הרבה אמונה בצדקת דרכך..המסקנות: יצא מעולה!!! אז המון תודה, על הבלוג המושקע והמקסים שלך שאני מפיצה את אודותיו באדיקות ועל ריבועי לימון טעימים במיוחד שישמחו את האורחים שמגיעים אלינו הערב! שיהיה שבוע מצוין!

  75. אהלן :) אתר מהמם, אני קוראת בו כבר תקופה ומעולם לא הגבתי. עשיתי את מרק העגבניות היום (יצא פגז) והתכנון היה לעשות גם את ריבועי הלימון הכה מגרים האלה אבל אין לי אומץ בגלל הקלריות. יש סיכוי למתכון דומה דיאטטי יותר? מה אפשר להחליף כדי להרגיש פחות אשמה? תודה ורק תמשיכי!

    מאיה עונה: דווקא קרם הלימון לא כזה קיצוני – את יכולה להחליף את הסוכר בכמו סוכר אם את בקטע. עם הבצק הפריך אין הרבה מה לעשות כדי לשפר את מצבו התזונתי – כי הוא יצא לא טעים אחרת. ההצעה הכי טובה שלי – תאפי אותם כמו שהם, ותהני מהם ממנות קטנות ומדודות בצירוף 2 כוסות גדולות של מים בשביל השובע. העונש הכי גדול זה לאכול אוכל "דיאטטי" ולא טעים – גם מנה קטנה מהריבועים האלה תספק אותך מאוד.

  76. איזה אתר מדהים! אני מסתובבת רבות ומכינה קצת וכיף לראות אתר כזה משוקע :-) בקמח: הכוונה היא לקמח תופח או קמח רגיל?! ואיך לא מועכים את החמאה הקרה מהמקרר בבת אחת? אשמח לשמוע ממך!

    מאיה עונה: אם לא כתוב קמח תופח הכוונה היא תמיד לקמח רגיל. לא הבנתי את השאלה על החמאה…

  77. הכוונה הייתה: בסופו של דבר כן צריך למעוך את כל קוביות החמאה כדי שלא יהיו גושים, אבל איך עושים זאת בצורה שלא תחמם יותר מדי את החמאה?
    בכל אופן, הכנתי ממש היום ויצא מד-הים. כל כך קל ופשוט משאר מתכוני הלימון.. אלוהים איפה יש אזיקים כדי שלא אסיים את הכל..!

  78. את המתכון הזה כבר הכנתי מינימום 4 פעמים,
    היום החלטתי להכין כמות כפולה אני חייבת לציין שהנגלה הראשונה יצאה מושלמת.
    אבל את השניה שכחתי לאפות לפניי ששמתי את המלית ז"א שהבצק מקבל את האפייה הראשונה שלו ביחד עם המלית. תאחלו לי בהצלחה, מקווה שהטעות הזאת לא תעלה לי בטעם.

  79. הכנתי את הריבועים המדהימים האלו 4 פעמים לפחות (עם חמאת עיזים!) ויצא מדהים!
    אבל, אוי גוועלד: המשפחה שמורת כשרות ויש היום ארוחה בשרית.. להכין את הקלתית עם מרגרינה? יש לך הצעה אחרת לקלתית..?

    מאיה עונה: תכין עם מרגרינה.

  80. מוזר שאני שואלת עוד שאלה… :-)
    האם אפשר להחליף את הביצים ברסק תפוחי עץ? (60 גרם לביצה)

    מאיה עונה: לצערי לא. במתכון הזה הביצים הן חובה ואי אפשר בלעדיהן. באופן כללי במתכונים שיש בהם מעט מרכיבים יהיה קשה לוותר על ביצים, כי יש להם תפקיד קריטי ביצירת המרקם והמבנה של התוצאה הסופית.

  81. המלית חדרה את הבצק והתפזרה בתבנית :( למה לא הצליח…

    מאיה עונה: חבל שאתה לא קורא לעומק – התייחסתי לכך בפוסט. זה קשור למשך זמן הקצפת הביצים.

  82. לי ולאפייה ובכללי למטבח אין יותר מדי קשר חברי וטוב אבל תקשיבי הלימוניות היו להיט נתבקשתי להכין עוד לבית להורים, לקפה עם חברות ובכלל זה מעולה לאלה שלא חובבים שוקולד ומתוק באטרף. מדהים! (:

  83. פעם ראשונה שאני מכינה משהו מהבלוג שלך. יצא מעולה. אני שמחה שאני בהיריון ואוכלת בשביל שלושה, ולכן יכולה לחסל את התבנית בלי נקיפות מצפון.

    מאיה עונה: לאאאאאאא!! אסור לחסל תבנית שלמהההה. אזני את זלילתך עם שתי כוסות מים בין פרוסה לפרוסה ולא תרגישי בעונש. לבריאות!

  84. חלילה עונש. תענוג. והיום בתי בת השלוש וחצי טעמה ואמרה: אמא, זה ממש ממש טעים!

  85. היי מאיה, הכנתי ויצא מאור מוצלח, אבל עוד כששפכתי את הבלילה על הצק האפוי הוא התפרק במרכזו והתערבב עם הבלילה :\
    בנוסף, יצאה לי בלילה עם בועות
    כלומר 2 הטעויות האפשריות קרו לי!
    למרות הכל אני חייבת לציין שיצא מאוד מאוד טעים :)
    השאלה מה לא עשיתי לא בסדר?

  86. מאז'י הכנתי שוב! ושוב! ושוב! היום אשלים את החגיגה שמחכה במקרר עם מרנג שוויצרי שאשתדל לא ללקק את רובו

  87. אוף, לא הלך לי. בפעם הראשונה שהכנתי יצא מצוין, אמנם חלק בקצה יצא הפוך (בצק למעלה מלית למטה) אבל הרוב יצא מדהים!
    בפעם השנייה לעומת זאת, הריבועים כשלו כישלון חרוץ: הכנתי הכל לפי ההוראות, הכפלתי כמויות (גם בצק וגם מלית פי 1.5), הקצפתי ביד והשתדלתי כמה שיותר להקציף, יותר מהפעם שעברה כדי שאף חלק לא ישקע. אבל הפעם כל התבנית יצאה הפוכה! מלית למטה ובצק למעלה, והכל עיסתי. בן הזוג אמנם טען שזה טעים בכל זאת, אבל אני בתסכול השלכתי לפח.
    מאיה עזרי לי, מה עשיתי לא נכון? זה קינוח מדהים ואני ממש רוצה להכין אותו שוב, אבל אני פוחדת :( מה השתבש?

    מאיה עונה: קודם כל חבל שזרקת לפח. להבא נא לשלוח את השאריות אלי בדואר רשום! שנית, יש סיכוי שלא הידקת כמו שצריך את הבצק לשוליים ולמלית היה מקום נוח לזלוג דרכו מטה לתחתית. נסי לשטח את הבצק יותר עבה ואחיד, במיוחד בשוליים, ואחרי שהבצק יוצא מהתנור לעבור עליו עם תחתית של כוס ולהדק אותו קצת. להבא, שאת מכינה משהו שאת לא בטוחה לגביו, צלמי את התהליך ושלחי לי תמונות. אני בטוחה שיהיה לי יותר קל להבין מה קרה ככה ולעזור לך יותר. אם את ממש לא רוצה לתת לזה עוד צ'אנס את יכולה פשוט להכין כמות כפולה מקרם הלימון שפרסמתי במתכון המקרון, לבשל אותו על הכיריים, למזוג אותו לבסיס הבצק האפוי, ופשוט לשלוח למקרר ללא אפייה. הקרם יתייצב כמעט כאילו הוא נאפה. בהצלחה!

  88. היי מאיה, ניסיתי ואפיתי . יצא מאוד טעים!!!
    אבל.. יצא לח וסדוק. בעיקרון אפיתי בתנור איכותי ללא טורבו ב-150 מעלות. האם יש להשתמש באפיית טורבו במתכון הנ"ל??

    מאיה עונה: אני תמיד אופה על טורבו, בלי יוצא מן הכלל.

  89. היי מאיה,
    אחרי תקופה לא קצרה בה המון מתכונים התפקששו לי ודי ירד לי הביטחון, הערב הכנתי את ריבועי הלימון והם יצאו ממש טעימים וחמודים! תודה!

  90. אפשר להכין גם במתכונת של פאי? המלית יציבה מספיק? ועל איזה גודל תבנית את ממליצה?

    מאיה עונה: אפשר. קוטר 24 ס"מ יהיה בסדר.

  91. והיום בפינתו של הבחור שלי: "לחסל דברים שבמקרר": לימונים!
    הו לא! חשבתי שהלימונים יספיקו ובסוף לא יצא מהם מספיק מיץ והכל כבר היה בהכנה… (הופקו לקחים בנוגע לסדר העבודה!) אז השלמתי עם מים לאיזון הנוזלים.
    מבחינת קונסטרוקציה – הקפדתי על הכל ויצא מושלם!! (לא צף ולא שמאף!)
    אך אבוי! נראה לי שטעם הלימונים חסר קצת.. יותר מדי מזכיר לי חביתה…
    האם פיזור אבקת סוכר מלמעלה יציל את כבודי?

  92. הי מאיה,
    הכנתי את ריבועי הלימון כבר כמה וכמה פעמים והם נהדרים!
    אך יש לי שאלה: האם יש אפשרות להחליף את מיץ הלימון בפריגת קפוא בקופסת פלסטיק עגולה כזו, אם נניח במקום ריבועי הלימון אני רוצה להכין… ריבועי פסיפלורה :)
    את חושבת שזה יעבוד? האם להוסיף / לגרוע משהו מהמתכון המקורי כדי שיצא טעים?
    תודה רבה על המתכון המנצח :)

    מאיה עונה: יש מצב שזה יעבוד, אבל לא בטוחה אם ביחסים שבמתכון זה. נסי לחפש באינטרנט את מתכון הפאי לימונענע של קרין גורן, ובצעי את השינוי עליו.

  93. יצא מעולה! אהבתי מאוד. לא הצלחתי להקציף ביד אז שמתי במיקסר במהירות נמוכה ואחרי התנור מקוצר זמן שמתי במקפיא- עבד מצוין ועזר מאוד בחיתוך. אני מכירה היטב ואוהבת את המתכונים של רוני ונציה- שאפו שהצלחת להוריד מהפרק את בישול החלמונים עם הלימון, שמאוד מסרבל את העסק- ובלי לפגוע בטעם. להפך:)

  94. הכנתי ונראה ממש טעים! הכנתי אחד קטן שטעמתי והוא יצא ממש טעים אבל קצת חמוץ מדי… מה נראה לך מתאים להוסיף מלמעלה שיאזן את זה קצת? (מדברים שיש בבית.. ביניהם: קופסת שימורים של אפרסקים, רסק תפוחים, גבינה לבנה, יוגורט וחלב..)

  95. היי מאיה, עשיתי את ריבועי הלימון שלך, ויצא פצצה! סוף סוף החשק ההריוני שלי לריבועי לימון בא על סיפוקו… ;) (וכן, זה שווה את כל הצרבות שאחר כך…)
    יצאו לי יפייפיים וטעימים, ורק שאלה אחת: למה הבצק לא יצא לי פריך? הוא יצא מאד רך בסוף (למרות שהוצאתי אותו כשהוא היה זהוב במידה הנכונה…). כשעשיתי אותו (עם מרגרינה במקום חמאה) הוא יצא רך (״מושי״, כמו שקראת לזה), ולא גבשושי ויבש כמו שרואים אצלך בתמונה, למרות שעיבדתי אותו במהירות ואפילו עם כפפות (שמפחיתות את חום הידיים), זה קשור אחד לשני (ה״מושיות״ שלו וחוסר הפריכות שלו בסוף)? יכול להיות שזה כי המרגרינה לא הייתה מספיק קרה..? (נראה לי שהיא לא הייתה…)
    אשמח לתשובה כי אני רוצה להכין את זה מהר שוב! (בעלי בטירונות, ולא נראה לי שישאר לו עד שיחזור… ;))

    מאיה עונה: חובה להשתמש בחמאה קרה, אחרת היא נספגת בבצק ולא נוצרות שכבות קטנות ודקות של פתיתי חמאה וקמח והבצק יוצא "מושי" כהגדרתך. למרות שלפי דעתי זה עדיין טעים גם אם זה מושי :)

  96. היי,
    לא הצלחתי להבין מה הכוונה שכתבת: 1 כוס קמח פחות 2 כפות?
    אשמח להסבר.

    תודה!

    מאיה עונה: זה אומר שפשוט מודדים כוס קמח, ואחר כך מורידים ממנה שתי כפות קמח ומחזירים בחזרה לחבילה. במקום 2 הכפות האלו מוסיפים לקמח שנשאר בכוס 2 כפות קורנפלור. השילוב בין קמח לכמות קטנה של קורנפלור מניב בצק אוורירי ועדין יותר.

  97. מאיה, תודה על ההסברים הבהירים. ילד אחד שחוגג הבוקר שמונה יהיה בעוד כמה דקות מאושר מאוד מריבועי הלימון אותם ביקש. חששתי מלהפוך את כל העסק לחביתת לימון אבל הצלחתי. מזלי שהוא לא דיפדף עוד פעם בספר הענק של בון אפטיט וביקש ממני את העוגה ההיא שלקח לי שלוש שעות להכין (ליום הולדת ארבע).
    אז הנה קרדיט לך :)

  98. היי מאיה,
    המתכונים של מעולים כל דבר מצליח!
    אפשר להכין את הבצק בשיטה של דיוויד לייבוביץ'- בסיר וכו'
    ובמידה ואתפתה אפשר להכין כפאי לימון.

  99. הכנתי בשבת ויצא מ-ה-מ-ם!
    חוסל לחלוטין!
    יאם יאם יאם!

  100. אז גם אני ממעריצי האתר והמתכונים…
    מכינה כבר הרבה הרבה הרבה מאוד פעמים את המתכון המושחת והנהדר הזה.
    הפעם הכנתי כמות כפולה בשתי תבניות.
    תבנית אחת יצאה מוצלחת כתמיד (גם אם נשכחה קמעה בתנור) ואילו השניה, הפתעה: מלית למעלה ולמטה ובאמצע בצק פריך הכצעקתה?
    איך יתכן שיש מלית מוצקה וטעימה, בצק פריך ומלית רכה וברור טעימה….מה התפקשש בתבנית השניה?

  101. היי,
    אז אני בהלם שטרם הגבתי…
    אני חושבת שזה ה-קינוח הכי מדהים By Far! באמת! זה הקינוח היחיד שאין סיכוי שאני יכולה לעמוד בפניו!
    הפעם הכנתי כמות כפולה בתבנית תנות ענקית ובכמה ריבועים שהיו בצדדים, הבצק עלה למעלה (כל השאר יצאו מושלמים כתמיד).
    אז תודה על הנזק שאת עושה למשקל שלי… ;)
    סתם תודה רבה על המתכון המושלם! :)

  102. מאיה הצילו! ניסיתי להכין את הבצק והתייאשתי מהר, הוא יצא מאוד גושי – אולי לא מדדתי נכון את הכמויות(אופציה הגיונית-אין כוס מדידה) אולי שיחקתי איתו יותר מדי בידיים. אפשרי להכין את הבצק בפוד פרוססור? מעבד מזון יציל אותי?

  103. כמו שהשף גורדון מלמד..(: זה המרקם שאליו אני צריכה להגיע בערך?
    http://www.youtube.com/watch?v=1siW_wm9TnA

    מאיה עונה: לא שאני במעמד להעביר ביקורת על שף רמזי, אבל נראה כאילו הוא עיבד את הבצק שלו יותר מידי. בשלב כזה הייתי פשוט תוקעת בפריזר ומרדדת. או מורחת עם ידיים רטובות על תחתיתה ושולייה של התבנית ודוחפת למקרר לשעה שעתיים לפני האפייה. זה לא סוף העולם אם לבצק יש מרקם בעייתי לפני האפייה – בסופו של דבר הוא יצא פריך.

  104. מזל שאבא אוהב לדוג עם בצק מתוק.. נעשה עוד ניסיון תודה (:

  105. הי מאיה
    מה שלומך?
    נראה לך שאפשר להקפיא את הריבועים האלו?
    תודה
    ורד

    מאיה עונה: לדעתי כן.

  106. היי מאיה!
    זה ככ טעים!!! הכנתי אתמול לארוחה והתבנית כבר נגמרה..
    רציתי לדעת אם אפשר לעשות את המלית בטעם אחר אולי? חבר שלי לא אהב את הלימון (לא אוהב קינוחי פירות…) אבל ממש אהב את המרקם. נראה לך שאפשר להחליף את הלימון בכמות זהה של שוקולד מריר מומס? או אם יש לך רעיון אחר אשמח לשמוע.
    תודה!

    מאיה עונה: מניחה שאפשר לעשות גרסת תפוז – אבל קחי בחשבון שתצטרכי להוסיף לו מיץ לימון ולהפחית מהסוכר – אחרת יצא סופר סופר מתוק ובלתי אכיל. חפשי בגוגל orange bars…

  107. הבעיה היא הפירות.. תפוז לימון וכו הוא לא אוהב.. נראה לך ששוקולד יעבוד?

  108. מקפיצה את השאלה מלמעלה… :)
    פירות זו לא כלכך אופציה, את חושבת ששוקולד בכמות זהה יעבוד? אם כן מריר/חלב?

    מאיה עונה: לא ממליצה. זה מתכון לריבועי לימון.. לא הייתי הופכת אותו למשהו אחר. אם את רוצה ריבועי שוקולד, חפשי בארכיון את ריבועי שוקולד וולקנו.

  109. עקבתי אחרי המתכון מילה במילה, ויצא מ-ע-ו-ל-ה, קינוח מושלם. אין מילים בפי (כי הוא מלא בריבועי לימון)

  110. אז מעבר לזה שריבועי הלימון מושלמים (ממש) כמו שהם, אפשר להכין את זה עם פטל (במקום לימון) וזה יוצא מהמם.

  111. רציתי לשאול משהו שקשור למתכון. אני רוצה לקנות מגרדת מיקרופליין שתתאים לפרי הדר, גבינות וכו' אבל יש כל כך הרבה דגמים שאני הולכת לאבוד. יש לך איזה עצה איך לבחור? בתור מגרדת זה לא כל כך זול אז אני מקווה לקנות משהו שאכן ישמש אותי.

    מאיה עונה: לי יש שתיים, ואני ממליצה על זאת הצרה יותר (שלהב שלה ברוחב של הידית עצמה). הרחבה מוקפת במסגרת פלסטיק שכנראה לא עמדה אצלי בעומס ונשברה עם הזמן. שתיהן ס-ו-פ-ר חדות ושוות כל שקל.

  112. היי, זה נראה נהדר… יש סיכוי ללכת על בצק עלים במקום הבצק הפריך? לזרזז תהליכים…

    מאיה עונה: לא ממליצה. אפשר לקנות בצק פריך קנוי מגולגל כמו בצק עלים, או אפילו לקנות קלתית פאי מוכנה אפויה. בצק עלים יצא SOGGY ושומני בתחתית.

  113. […] תפוז – מבוסס על המתכון הזה מתוך בצק […]

  114. אחד המתכונים האהובים עליי! יש לך רעיונות לתחליף כשל״פ לבצק הפריך?

  115. שלום מאיה
    האם יש דרך להפוך לכשל"פ?
    זה אחד הקינוחים היחידים שיש עליהם קונצנזוס אצלנו בבית וגם הוא לא כבד מידי..חשבתי להכין לערב החג

    מאיה עונה: יכולה להכין את הקראסט מהמתכון כאן, במקום בצק פריך, ולשטח לתחתית בלי השוליים. את הקמח במלית אפשר לדעתי להחליף בקורנפלור או קמח אורז מלא.

  116. הי מאיה,
    זה נראה מהמם אך צרה צרורה אין לי קורנפלור בבית ולא כ"כ מתאפשר לנסוע לקנות (תינוקת צרחנית על הידיים..). במה אפשר להחליף? אולי אבקת סוכר?

    מאיה עונה: אפשר להחליף בקמח.

  117. פעם שנייה שאני מכינה… מתכון מושלם!! קינוח טעים בטירוף :))

  118. היי, הטריק של הקורנפלור עובד בכל פעם. שרשום במתכון שצריך קמח עוגיות/עוגות, או שזה עובד רק עם בצקים פריכים?

    מאיה עונה: עובד תמיד. הידד!!

  119. מה זה הדבר המדהים הזה?? יצא טעים בטירוף! (אפילו לבנזוג שמעקם את האף על דברים לימוניים!!!) הכנתי מלימונים טריים וריחניים מהגינה, וכשטיעמתי ריבוע ראשון- חתכתי מיד הכל למשולשים. (שישאר לי יותר..אחוות רומניות;) תודה רבה!

  120. הכנתי ויצא מצוין!! אכן מתכון קליל וכיפי שכולו בקערה אחת וללא הקצפה. אגב, אוהבת את האתר שלך (:

  121. הכנתי היום ויצא פשוט מושלם! (חוץ מזה שלא היה לי מספיק לימון, אז יצא טיפה מתוק מדי). זו גם ההזדמנות לציין שאני מאוהבת בבלוג הזה :)

  122. האם אפשר להחליף את הלימונים בליים ?
    תודה רבה !

    מאיה עונה: בהחלט!

  123. אחרי הרבה זמן של המתנה וחשש מההקצפה הכנתי את הריבועים והם יצאו פשוט מושלמים! איך שחתכתי אותם התבאסתי שלא הכנתי עוד תבנית כי ידעתי שהם יטרפו מהר! תודה על ההסבר המפורט!
    האתר הזה מדהים ועוד לא נתקלתי פה במתכון של עוגה שלא הצליח לי!

  124. היי מאיה
    הכנתי את הקינוח המעולה הזה בזמנו כשעוד לא הייתי טבעוני… מה הסיכוי לדעתך שאפשר להכין גרסה טבעונית ראויה שלו?

    מאיה עונה: אני בטוחה שזה אפשרי. נסה לגגל vegan lemon bars. אשמח לדיווח אם אתה מנסה!

  125. תודה רבה! אדווח!
    נ.ב. עכשיו ראיתי את התגובה – זה לא אמור להגיע למייל?

  126. למה אין אפשרות הדפסה?

  127. היי,
    אם ארצה להחליף את הקמח בקורנפלור במילוי, האם הכמות נשארת אותו הדבר או שצריך להפחית ואם כן כמה לשים?

    מאיה עונה: סה"כ כמות היבשים צריכה להשאר זהה. אם רוצים להחליף בקורנפלור, כל כף קמח שיוצאת החוצה, חוזרת בצורת קורנפלור. הכמות הכללית נשארת זהה.

  128. בלוג מעולה!! מומלץ להגיש קר או חם?

    מאיה עונה:עניין של העדפה. בעיני קר.

  129. הי מאיה,
    יש לי כרגע בעיית חלב, אפשר להחליף את החמאה בשמן?
    אם כן, איזה ואיזו כמות?
    ממש תודה

  130. יעבוד להחליף את החמאה ב-75 גר' שמן קוקוס בשביל להפוך את זה לפרווה?

    מאיה עונה: כן.

  131. שלום,
    הכנתי את המתכון פעמיים בשבוע האחרון וגיליתי משהו חשוב:
    המתכון יוצא הרבה יותר מוצלח אם ממתינים לאחר אפיית הבצק להתקררות לטמפרטורת החדר.
    אני סבורה שזה ההבדל האמיתי שמשפיע על כך שהמלית תהיה מונחת יפה על הבצק ולא תנזל לכיוונים לא רצויים.
    + לא רואה צורך להקציף ביד.
    בהצלחה לכולם!

  132. אחרי 25 דקות אפיה נוזלי לגמרי… ממשיכה לאפות ומתפללת.

  133. אני רוצה להשתמש במלית כקרם לקינוח אחר.
    לדעתך יעבוד לבשל אותה בסיר, לקרר ולסדר כשכבה בעזרת שק זילוף?
    תודה!

    מאיה עונה: כן. במקרה זה מומלץ להקפיד על הוספת החמאה כדי שהקרם יצא יפה בזילוף ולא יהיה יציקתי מידי.

  134. […] חמצמץ הם עוד יותר גדולים. אי לכך, את המתכון המעולה לריבועי לימון של מאיה מבצק אלים הכנתי אינספור פעמים ובגירסאות שונות. […]

  135. יצא מדהים!!
    תודה רבה

  136. איזה גודל ביצים צריך? XL זה בסדר.?

  137. מאיה, כמה חבל שהאתר לא מתעדכן באופן תדיר… אני ממש אוהבת את המתכונים שלך :)
    הכנתי אתמול, בדיוק לפי הכמויות, ויצא מעולה.
    הרבה פעמים אני מורידה סוכר, ופה לא עשיתי את זה בגלל שכתבת שזה המינון המושלם. אכן היה מושלם. תודה!

    מאיה עונה: תודה על המילים החמות!

  138. היי מאיה,
    2 שאלות לי אליך, הכוונה לכוס מדידה או שכוס חד"פ זה בסדר?
    בנוסף, האם אפשר להשמש במין לימון משומר של פריניב לדוגמה?

  139. מה יקרה אם אכין את הלימוניות עם שמן קוקוס? לא רוצה חלבי..

  140. היי, האם אפשר לשמור במקפיא?

  141. הי! ילך לביתם עם מרנג מעל כמו בפאי לימון? להוספת רושם…;)

    מאיה עונה: למה לא!!

  142. הצטרפתי לחגיגה באיחור :) שאלה קטנה – האם אפשר לעשות את העוגה עם קרמבל פירורים מעל?

  143. יעבוד עם פירות יער קפואים בפנים?

  144. שאלה

    אפשר במעבד מזון?

  145. עשיתי הערב. זה מטורף. מתכון גאוני, כלום עבודה ביחס לפאי לימון ״אמיתי״, טעים אותו דבר אם לא יותר. פשוט תודה!!!



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!