טארט גבינה ותותים בזיגוג יין

נחשב אצלי: מתוק ומושחת

בשבועיים האחרונים הפך ביתינו למפעל לבלילות גבינה. המקרר נראה כמו מעבדה לזיקוק אורניום, עם שלל של צלוחיות וקעריות מנויילנות ומתוייגות בקידודים שונים. אחת עם גבינה כזו, אחת עם גבינה כזו, אחת עם אבקת פודינג, אחת עם קצפת, ועוד אינספור שילובים. את כולם בסופו של דבר מזגתי, בשלב זה או אחר, לבסיס טארט כשר לפסח שביססתי על מתכון ממגזין גורמה, וציפוי התותים בזיגוג היין האדום – היישר משער גליון גורמה האחרון. וככה נולד טארט הגבינה האולטימטיבי. בלי אפייה, בלי ג'לטין, וכמעט בלי עבודה. הכמות: תבנית בקוטר 24 ס"מ – כ-8 מנות.

  • לבסיס הטארט:
  • חצי כוס פלוס כף שקדים טחונים
  • חצי כוס פחות כף קמח מצה
  • חצי כוס פחות כף סוכר
  • 75 גר' חמאה מומסת
  • קורט מלח
  • למלית גבינה:
  • 250 גר' מסקרפונה
  • או ריקוטה
  • או גבינה לבנה 5% + כף גדושה שמנת חמוצה
  • שליש כוס סוכר
  • מיץ מחצי לימון
  • 1 כפית תמצית וניל
  • 250 מ"ל שמנת מתוקה (שקית אחת)
  • לציפוי התותים:
  • 500 גרם תותים (חבילה קטנה)
  • שליש כוס סוכר
  • מיץ מלימון שלם
  • 3/4 כוס יין אדום (מומלץ פורט)
עלות משוערת:

35 שקלים

עבודה נטו:

25 דקות

ההכנה

נתחיל עם הבצק (כשר לפסח!!!). אזהרה: יש לפנות לפחות שלוש שעות למלאכה – כי זה מאוד קשה. מערבבים שקדים טחונים עם קמח מצה, סוכר, וחמאה מומסת, וזהו. אה טוב אולי לא כל כך קשה.

שקדים טחונים – הכצעקתה? מדובר בשקדים שקילפו אותם וטחנו אותם לאבקה דקיקה ועדינה. לא משנה אם תקנו שקדים טחונים או שתקנו שקדים ותטחנו אותם בבית, זה יעלה לכם אותו דבר. 10 שקלים לשקית, שמספיקה לבערך שני בסיסי טארט 24 ס"מ.

וקמח מצה? זה פשוט קמח מצה שקונים בסופר. שימו לב שלא כתוב עליו חמץ – קצת תמוה הקטע הזה, אני יודעת, אבל אני בעצמי נפלתי בפח וקניתי בטעות קמח מצה חמץ. אז היזהרו לכם.

מניחים בקערית את קמח מצה, השקדים הטחונים, הסוכר והמלח. מוזגים את החמאה המומסת.

מפזרים ומערבבים עד שנוצר "חול רטוב" – או כמו שאני קוראת לו: חול במרקם של קובבה.

כמובן שאפשר להמיס את החמאה קודם בכלי, ואז להוסיף לתוכו את שאר החומרים, ובכך ללכלך פחות כלים.

שימו לב, אם משום מה אתם לא מוצאים שקדים טחונים בסופר (הם נמצאים במדפונים הקטנים מעל הירקות הלא-מצוננים, או במחלקת האפייה) או שמצאתם דיל שקדים קלופים בזיל הזול, תטחנו אותם לבד בפוד פרוססור. הוסיפו את הסוכר יחד עם השקדים כדי שהם לא יהפכו לממרח. הסוכר ישמור על אבקת השקדים יבשה וחלקה בלי גושים. יוצא בדיוק כמו האבקה הקנויה.

העבירו את חול הקובבה לתבנית שלכם. פה חישבתי את הכמויות לתבנית 24 ס"מ, שהיא הכי נפוצה. אבל הצלחתי גם "למתוח" אותן לתבנית 26 ס"מ בלי בעייה (הבסיס פשוט היה טיפה יותר דק). אם אתם לא רוצים לקחת צ'אנס, תכינו כמות וחצי.

מהדקים את הפירורים קודם לבסיס בצורה אחידה, ואז מועכים עם האגרופים מהמרכז לכיוון הקצוות כדי שחלק מהפירורים יתחילו לטפס על שולי התבנית. בגלל החמאה המומסת זה לא אמור להידבק לכם לידיים. אבל אם רימיתם וניסיתם לשים, נניח, 50 גרם חמאה, ולא את ה-75 שאמרתי, אז יהיו לכם חיים קשים (ואני אומרת את זה כי גם אני ניסיתי).

והנה, המאה ה-21 הגיעה גם לבצק אלים – קבלו וידאו משוכלל (נא להתעלם מרעשי השיפוצים בדירה שלידנו, והתאורה המעוננת).

שימו לב, אם מציק לכם לעבוד עם הידיים (למרות שלדעתי זה הכי נוח), פטנט (כל הקרדיט לדבורה):
קחו כוס מדידה והשתמשו בבסיס ובשוליים שלה כדי לדחוף וליישר את הבצק לקצוות ולתחתית. אני בדרך כלל מהדקת את הפירורים בידיים ועוברת עם הכוס רק בסוף כדי ליישר את הכל סופית.

אוקיי, אז עכשיו יש לנו בסיס נחמד. נאפה אותו בתנור (שחיממנו מראש ל-180 מעלות! כדי לתזמן את האפייה בול) כ-שש עד שמונה דקות, עד שהבצק מזהיב מעט, ומתנפח. לפעמים קורה שהבצק מתנפח קצת יותר מידי ומאבד את הצורה שלו (לפעמים גם השוליים נופלים קצת) – אל דאגה, ברגע שהוא מוכן ומוציאים אותו מהתנור, כשהוא עדיין חם ורותח, אפשר "לעבור" עליו עוד פעם עם הכוס וליישר את הכל כמו שצריך. אם נניח השוליים נפלו לכם, פשוט תניחו את הכוס בצמוד אליהם ותלחצו אותה בהדרגה לדפנות – זה אמור לסדר את העניין.

מניחים את הבסיס בצד עד שהוא מקורר לחלוטין. אני אוהבת להשאיר אותו בחוץ לילה שלם לפני המילוי, ללא כיסוי, כי אז הוא פחות נדבק לי לתבנית והוא יותר נוח לפריסה והגשה. בינתיים, מכינים את המלית.

אז ככה: אם אתם לא רוצים לעבוד בכלל – תכינו את הפאי עם מסקרפונה – גבינה שמנה ודשנה, מתוקה ועדינה, שלא צריכה כלום חוץ מקצת מיץ לימון וסוכר, והיא מדהימה כמו שהיא. יציבה ואיתנה, נפרסת לפרוסות ישרות וחתיכיות בלא מאמץ. רק מה? 18 שקל לקופסה.

ואם תרצו לחסוך קצת? תקנו ריקוטה ב-13 שקל לקופסה. היא קצת פחות יציבה מהמסקרפונה וזקוקה לתגבורת של קצפת (בעיקר בגלל הטעם, לבדה היא נוטה להיות קצת קמחית), אבל היא עדיין יוצאת טעימה ומעודנת, כמעט כמו אחותה השמנטוזה.

ומי שבא להציע לי פה גבינת שמנת – DON'T. היא חמוצה, צעקנית, ויש לה טעם לוואי תוקפני מאוד, גם אם מעדנים אותה עם קצפת. ניסיתי אותה פעמיים במינונים שונים עם קצפת ואפילו פודינג וניל וזה פשוט לא זה. חבל על הכסף והמאמץ. כל גבינה אחרת תעבוד טוב יותר.

ומי שלא רוצה לקחת משכנתא כדי להכין טארט – יצטרך לעבוד קצת. אפשר להכין גם עם גבינה לבנה פשוטה 5%, אבל נוסף לכם צעד: אתם צריכים לסנן אותה במקרר ללילה שלם – כי היא נוזלית מידי כמו שהיא, והטארט לא יצא יציב אחרת. אל תדאגו, זה קל. רק צריך לזכור להתחיל יום קודם.

אוקיי, אז במתכון המקורי צריך חצי קילו של מסקרפונה, שזה נראה לי כמות פסיכית לגמרי לטארט קטן של 24 ס"מ. אז אני התחכמתי ו"מתחתי" כמות של קופסה אחת על ידי זה שקיפלתי לתוכה קצפת משקית שלמה של שמנת מתוקה. וככה חסכתי 18 שקל. אז כפי שהזכרתי למעלה – אם לא בא לכם להקציף קצפת ולקפל, פשוט קנו שתי קופסאות מסקרפונה, ושלום על ישראל.

אז קודם כל מכינים את הגבינה שבחרתם: מערבבים אותה עם מזלג היטב היטב עד שהיא קרמית (שימו לב, המסקרפונה היא גבינה מאוד קשה. אל תעיזו!! לנסות להקציף אותה, כי היא תתפרק לכם. מניסיון. לערבב רק עם מזלג!). מוסיפים את הסוכר, מיץ הלימון, ותמצית הוניל, ומערבבים עד שהגבינה חלקה לגמרי. הריקוטה, אגב, קצת שונה במרקם שלה ממסקרפונה, היא יותר צמיגית, וצריך לערבב אותה חזק יותר, כי לפעמים נשארים בה גושים קטנטנים.

טועמים. זה צריך להיות מתוק וחמצמץ בצורה מורגשת יחסית, אבל לא יותר מידי – כי הבצק מתוק, והטופינג של התותים מתוק עוד יותר. ועכשיו לקצפת:

איך מקציפים קצפת?
אם יש לכם מיקסר (ידני או לא) – פשוט תשפכו את השמנת לתוך הקערה, ותקציפו למשך 2-3 דקות עד שנוצרות גבעות יציבות. זהירות לא להקציף יותר מידי, כי הקצפת מתפרקת (זה מתחיל כשרואים גבשושיות קטנות בגבעות של הקצפת, אז שימו לב).

אם אתם גיבורים כמוני ומקציפים קצפת ידנית, שימו את השקית של הקצפת יחד עם הקערה עצמה והמטרפה שלכם במקפיא לרבע שעה. אין לי מושג למה זה קורה אבל הקצפת מוכנה בחצי זמן ככה. זה לוקח בערך 2 דקות של עבודת ידיים, אבל עשיתי זאת פעמים רבות וזה אפשרי בהחלט!!!

אחרי שיש לכם קצפת יציבה משקית אחת של שמנת מתוקה (שימו לב, לא המתקנו אותה!), מקפלים אותה בעדינות לתוך הגבינה הממותקת.

מה זה מקפלים? משתמשים בלקקן או בכף גדולה ושטוחה, ובתנועות סיבוביות מבליעים בעדינות את הקצפת בגבינה. מומלץ קודם לערבב פנימה כף גדושה של קצפת, כדי לאוורר את הגבינה (את הכף הזו לא צריך לקפל פנימה, מערבבים רגיל), ורק אז מוסיפים את שאר הקצפת בתנועות קיפול.

אם אתם רוצים להכין עם גבינה 5% (זה יוצא קצת פחות טעים, אבל עם השילוב של הבסיס והטופינג של התותים יחד עם זיגוג היין, אנשים עדיין יעופו מזה לגמרי) אתם חייבים לסנן אותה יום מראש, כדי שהיא תהיה יציבה יותר ופחות נוזלית.

זה קל. מניחים מגבת נקייה על מסננת, מעל קערה. שופכים פנימה את הגבינה, מכסים קלות עם שולי המגבת, שמים במקרר, ושוכחים מזה ל-12 שעות.

בהתחלה ייראה כאילו לא קרה כלום (לא יצטברו הרבה נוזלים בקערה), אבל הגבינה תהיה הרבה יותר קשיחה ויציבה, כמעט כמו מסקרפונה. ועכשיו – עושים בדיוק את אותו הדבר. מוסיפים פנימה לימון, וניל וסוכר, ומערבבים. אני מוסיפה גם כף גדושה של שמנת חמוצה, וזה מאוד מאוד משפר את הטעם. מקפלים פנימה קצפת. הערה, אגב: למרות שלמתכון צריך רק 250 גרם גבינה, אני מכינה את זה מקופסת חיסכון של 500 גר' ואת כל מלית הגבינה שנשארת לי (שזה לא הרבה, היות ואני עושה "בקרת איכות" תוך כדי ההכנה, ואל תתייפיפו ותגידו שאתם לא) אני מחלקת בין כוסות קטנות ושומרת לי בסוד לקינוח בצד.

מורחים את מלית הגבינה על הטארט (הצונן! לא לעשות את זה כשהוא חם!) ומכניסים למקרר. עד כאן אפשר להכין שלושה ימים מראש. אבל את הטופינג של התותים עם הזיגוג חייבים להכין ביום ההגשה כי הם נהיים סמרטוטיים מהר מאוד.

להכנת ציפוי התותים:

מסירים מהתותים את החלק הירוק וחוצים אותם. שמים בקערה ומפזרים סוכר ומיץ לימון. מערבבים. משהים לפחות חצי שעה ועד שעתיים (מערבבים מידי פעם) עד שמצטברים מיצים בתחתית הקערה. מסננים את התותים מעל סיר קטן כדי שכל המיצים יטפטפו פנימה (אמורה להצטבר כמות של חצי כוס נוזלים פלוס מינוס). מוסיפים על זה שלושת-רבעי כוס יין אדום ומבשלים על אש גבוהה.

כמובן שבמגזין גורמה ממליצים על שימוש ביין מסויים מבציר מאוד ספציפי לכל מנה ומנה שלהם. במקרה הזה מדובר ביין פורט מתקתק. אבל הרשו לי לבשר לכם שהכנתי את זה עם יין אדום אקראי שבמקרה היה לי במקרר, וזה עדיין יצא טעים מאוד. אבל סביר להניח שעם פורט זה יצא קצת יותר טעים.

מבשלים את היין והסירופ ברתיחה כחמש עד שש דקות עד שהוא מצטמצם מאוד ומבעבע בפראות. מנמיכים לאש קטנה ומבצעים בדיקה: מוזגים מעט רוטב על צלחת, ממתינים חצי דקה, ובודקים אם הוא נוזלי מאוד או סמיך יחסית. אם הוא נוזלי, מבשלים עוד קצת. מעבירים את הסירופ לקערית קטנה ומניחים בצד עד רגע ההגשה. את התותים משאירים במסננת עד ההגשה, כדי שלא ירטיבו את העוגה יותר מידי ויעשו בלגאן.

ממש לפני ההגשה: מפזרים הר של תותים (שימו לב שאין יותר מידי נוזלים, כי העוגה תתפרק כשתנסו לחתוך אותה).

ומפזרים את סירופ היין. פורסים ומגישים. שימו לב, את העוגה בתמונה פה למטה הכנתי עם גבינה 5% שסיננתי כמוסבר בנ"ל. תראו איך היא יציבה!

כמויות וגדלי תבניות
אם יש לכם תבנית 26 ס"מ, או שהתבנית שלכם היא תבנית פאי ולא טארט (פאי היא גבוהה יותר, טארט היא יחסית נמוכה), צריך כמויות יותר גדולות. למקרה של מסקרפונה או ריקוטה צריך להוסיף עוד קופסה (ז"א סה"כ 500 גר' גבינה – 2 קופסאות + 250 מ"ל שמנת מתוקה – שקית אחת). למקרה של גבינה 5% פשוט קונים קופסת חיסכון של חצי קילו. שוב, כפי שהזכרתי למעלה, אני ממליצה בכל מקרה להכין את מלית הגבינה 5% עם כמות כפולה של גבינה כי אם כבר טורחים, וזה זול, אז שיישאר קצת אקסטרה לנשנוש.

הכנה מראש
את בסיס הטארט אפשר להכין שלושה ימים מראש ולשמור בקופסה אטומה בתנור המכובה. את מלית הגבינה, כל עוד ממלאים איתה מיד את הטארט, אפשר להכין גם שלושה ימים מראש ולשמור במקרר. מעבר לשלושה ימים הגבינה מתחילה להחמיץ. את התותים חייבים להכין ביום ההגשה (אם הם יושבים ברוטב של עצמם יותר מלילה הם נהיים סמרטוטיים ולא ייצוגיים), ולפזר על הטארט רק כשמגישים ולא דקה לפני-כן. הסירופ נשמר לפחות 3 ימים ללא קירור.

פינת התכל'ס
מערבבים בקערה את החמאה המומסת יחד עם השקדים הטחונים, קמח המצה, הסוכר והמלח. משטחים על תבנית טארט ואופים כשמונה דקות על 180 מעלות או עד שהבצק משחים מעט. מערבבים בקערה את הגבינה עם הסוכר, הלימון ותמצית הוניל. מקפלים אל תוך הגבינה קצפת יציבה שהקצפתם משקית אחת של שמנת מתוקה (בלי סוכר). מורחים על בסיס הטארט הצונן ומאכסנים במקרר עד שלושה ימים. מערבבים תותים עם סוכר ולימון ומשרים חצי שעה עד שעתיים. מסננים את הנוזלים לתוך סיר ומבשלים עם היין כחמש עד שש דקות עד שנוצר סירופ. לפני ההגשה מפזרים את התותים המסוננים ואת סירופ היין.

עוד מליות מעניינות במקום הגבינה:
קרם טופי וציפוי שוקולד מריבועי הטוויקס (חובה להקפיא לפחות שלוש שעות לפני ההגשה, כדי שלא יתפרקו בפריסה)
מלית הדובדבנים מפאי הדובדבנים (אופים בחום נמוך יותר: 150 מעלות לזמן ארוך יותר, מאחר ואין בצק לכיסוי)
מלית הלימון מריבועי הלימון (מחליפים את רבע כוס הקמח במלית בקמח מצה – אופים כרגיל)
מלית קרם פודינג שוקולד (אין צורך באפייה – מוזגים את הפודינג על הבצק המוכן ומצננים היטב. מומלץ להקפיא שעה לתוספת יציבות)
עוד קינוחים כשרים לפסח בבצק אלים:
מוס התותים האלמותי – 10 דקות עבודה, פרווה, ללא שומן, וטעים טעים טעים. נשמר היטב במקרר ואפשר להקציף מחדש אם הוא קצת מאבד את הנפח.
אננס בגריל עם מסקרפונה – אם קניתם בטעות 5 חבילות של מסקרפונה.
מוס שוקולד – קלאסיקות תמיד עובדות.
גלידת שוקולד ללא מכונה – כנ"ל.
חג שמח!!



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




97 תגובות בינתיים:

  1. נראה מצויין. אנסה בהקדם.
    מאד אוהב את הבלוג שלך.

  2. אם הבלוג שלך היה אשה – הייתי מתחתן איתה !

  3. נראה מעולה כמו כל הבלוג שלך.
    האם התחתית יכולה להתאים גם למילוי שוקולד או מילוי אחר
    שאפשר לאפות?

    מאיה עונה: בוודאי, והנה מתכון בדוק: ממיסים 200 גרם שוקולד מריר עם קרטונית אחת של שמנת מתוקה (נשמע מוזר "קרטונית", נראה לי שאני חוזרת ל"שקית"), מצננים מעט, מערבבים עם ביצה אחת, קורט מלח, ושליש כוס סוכר, ואופים 25 דקות ב-180 מעלות עד שיציב. מומלץ לכסות בשכבה של קצפת ממותקת.

  4. נראה מקסים וגם טעים:-) מאוד אוהבת את השילוב של גבינה ותותים, וזה שזה כשר לפסח זה אחלה. אנסה את התחתית עוד החג!
    חג שמח!

  5. איפה אפשר למצוא היום שקיות של שמנת מתוקה? יש רק קרטונים או בקבוקים

    מאיה עונה: שקית זה מין מונח ששרד הרבה שנים משום מה. הכוונה היא כמובן לקרטון קטן, או בקבוקון. בכל מקרה בכולם יש את אותה כמות, 250 מ"ל.

  6. אימממממממממממא! כמה יפה

  7. WOW!

    you're Gr8!!
    פסח שמח!

  8. אני מדמיינת את הטעם כבר, יאמ יאמ יאמ! ואיזה ידיים יפות… שלך מאיה?

    מאיה עונה: כן, הפעם הידיים שייכות ליי :)

  9. יאמ… אכין בהזדמנות.
    גם בלוגי לא ממש מתעדכן בספיישל כי אני חליתי פתאומית :(
    עצוב לי ויש לי סחרחורות..

    מאיה עונה: לא נורא, תרגיש טוב! חג שמח :)

  10. תענוג, מאיה. אני מעריץ אותך, את מתכונייך, ואת בני-בנייך.
    פסח שמח! :-)

  11. היי,
    ממש בא לי להכין קיש לפסח, אפשר להשתמש במתכון של הבסיס ולהחליף את כמות הסוכר בשקדים טחונים וקמח מצה? או שזה יתפורר…?

    מאיה עונה: בטח שאפשר! אין צורך להחליף את הסוכר בכלום, פשוט לשים יותר מלח (בערך חצי כפית או אפילו קצת יותר).

  12. יפה מאד! חג שמח!

    לגבי הקצפת – אחרי שעשיתי תחקיר מרנג מעמיק לאחרונה אני יכול להסביר למה להקפיא שמנת מקצר את ההכנה:
    ההקצפה מבוססת על החדרת אוויר והקשחת הנוזל – שמנת או חלבון של ביצה. בשמנת מה שמעניק יציבות זה השומן ובחלבון של הביצה זה חלבון. השומן מתקשח בטמפרטורה קרה יותר (כמו שחמאה מתרככת בחום ושמן זית הופך לג'לי במקרר)
    לגבי חלבון ביצה ההיפך הוא הנכון. כשמחממים אותו הוא הופך ליציב יותר – כמו בחביתה או ביצה קשה. כדי להקציף אותו עדיף להתחיל עם ביצה בטמפרטורת החדר, או להקציף מעל אדים חמים, או להוסיף סירופ סוכר חם (תלוי במתכון). גם חומצה מקשיחה אותו (החלבון עובר דנטורציה – מדע זה כיף :) ככה שהוספת מיץ לימון או קרם טרטר (חומצת מלח מתעשיית היין) עוזרים ליציבות שלו.
    אז זהו – פשוט הפרוייקט אוכל האחרון שלי כלל מרנג וקצפת, ועכשיו, שעה לפני הסדר, הכל כבר מוכן ואין לי מה לעשות יותר חוץ מלדבר עליו (ולאכול אותו עוד שעה)

    אז זהו – חג שמח. תמיד כיף לקרוא פוסטים חדשים

  13. גם אני נתקלתי בקושי לתיאור כמויות שמנת מתוקה ואני פשוט אומרת "מיכל". אם זה שקית/קרטונית/בקבוק זה עדיין מיכל וכמו שאמרת, בכולם יש את אותה הכמות.

    את קצת ערמומית, את יודעת? בפסקה הראשונה כתבת "כמעט בלי עבודה" ובפסקה אחרי כתבת לפנות לפחות שלוש שעות בשביל ההכנה. רק לי זה לא הסתדר? :)
    בכל אופן, זה נראה מגרה בטירוף! תמשיכי ככה, את נהדרת.

  14. איזו הפתעה נעימה לחג
    נראה שנישם בגירסת השוקולד תודה !

  15. ~ הבראתי ~
    יש לי שאלה:
    את קמח המצה עושים כמו פירורי לחם רק ממצה.
    אז רציתי לדעת אם אפשר לעשות גם עם פירורי לחם…
    לאחרי פסח…
    או להחליף בביסקוויטים כתושים….
    אשמח לתשובה =]
    יובל

    מאיה עונה: אחרי פסח פשוט מחליפים בביסוויטים מרוסקים. בגלל שהם מתוקים צריך להקטין את כמות הסוכר…

  16. תודה על התשובה..
    ד"א- הסתכלתי ב"לינקים ט.עי.מים" על האחרון שהעלת, אני והחבר הכי טוב שלי התפעקנו מצחוק…

  17. גם אני הסתכלתי בלינק האחרון שהעלת ב”לינקים ט.עי.מים” ואני חייב להגיד לך שבפעם השנייה שראיתי אותו (כן, כן זה ממכר ותודי.אתה חייב להסתכל על זה כמה פעמים…) פשוט התפקעתי. ומצאתי סירטון אפילו יותר מצחיק באותו "זאנר" של Dramatic pats!!! הנה הלינק http://www.youtube.com/watch?v=plWnm7UpsXk&feature=related ישנם עוד המון סירטונים מצחיקים כאלו של חיות דרמטיות P: אשמח אם תשימי את הסירטון ב”לינקים ט.עי.מים”
    נ.ב: אני פשוט מת מת מת מת על הבלוג שלך ומצפה בכל יום לפוסט חדש עם צילומים מקצועיים ומתכונים אף יותר !!!
    חג שמח!!!!!!

  18. וואו, יצא מהמם ויפה כמו בגורמה.
    איזה מסכנים, באמת הייתם צריכים לטעום ולדגום סוגים שונים של עוגות עם מילויי גבינה שונים? צצ צצ…
    :)
    תודה על כל העצות וההמלצות.

  19. נהנית מהאתר כל פעם מחדש.
    התבקשתי להכין קינוח לארוחת יום הולדת(שלי…) והכנתי ישר שתי תחתיות. אחת מילאתי בקרם גבינה 5% כמו שהוסבר עם התותים, לשנייה סיננתי עוד 250 גרם גבינה 5%, הוספתי סוכר ושמנת מתוקה אחת מוקצפת. לחגיגה הזו, המסתי 200 גרם שוקולד מריר, ועורבב במהירות פנימה…
    מה אגיד- אושר לאוהבי שילוב גבינה שוקולד. ותחתיות ממש מוצלחות לפסח.
    תודה.

  20. מתכון מעולה. אני באופן אישי אוהבת חמיצות מורגשת של גבינה. אבל מה? גבינת שמנת היא כבדה מדי ובעלת טעם לוואי וכשבא לי להכין עוגה זה תמיד קורה על המקום(ככה שאין מה לדבר על לחכות לילה לגבינה הלבנה) הפתרון המושלם הוא כמובן גבינת טוב טעם(גבינה מעולה לכל עוגת גבינה בעצם) יבשה, מעט חמצמצה וללא טעם לוואי. וכן, כבר ניסיתי לשלב במתכון הזה ממש ויצא כמובן מעולה.

  21. תודה מאיה.. כרגיל..

    תודה שירלי על הטיפ

  22. נראה מעולה… ומכיוון שכל מתכון שלך שניסיתי יצא מעולה אני מניחה שגם זה…

    רק הערה בקשר לשקדים שכבר כתבתי בבלוג של מירי, במתכון לעוגת התותים הנפלאה שלה
    יש שקדים קלופים ולא קלופים, כנ"ל לגבי שקדים טחונים, את הטחונים מזהים בקלות בזכות הפירורים החומים – שקדים קלופים וטחונים הם פירורים עדינים וצהבהבים בלבד. השקדים הלא-קלופים (טחונים או לא) זולים יותר, ולכן אינסטנקטיבית אנחנו יותר אוהבים לקנות אותם :) אבל
    כשמשתמשים בשקדים לא-קלופים טחונים בתערובת לעוגה זה נגמר ברע. התערובת גסה יותר, לא סופגת כמו שצריך את הנוזלים, לוקח לה מיליון שנה להיאפות וגם בחלוף עידן האפייה זה לא זה והבעסה רבה (תאמינו לי, במיוחד כשמכינים את זה כעוגת יומהולדת למישהו יקר ובסוף יוצא סנטימטר עוגה למטה ומתחת הכל דייסה).
    אולי יש לזה שימוש איפשהוא… אבל לבצקים בהם השקדים משמשים כמעין תחליף או חיזוק נלווה לקמח, או גם למרציפן (למי שלא אוהב את המרציפן שלו בטקסטורת חרוסת), ראו הוזהרתם.

    אגב כמו שהבית שלך נראה כמו מעבדה לגבינה היו זמנים שהבית שלי היה נראה כמו מעבדה למרציפן, והטיפ לגבי טחינת השקדים עם הסוכר – כפרה עלייך.

  23. נראה מדהים!!! אני מזילה ריר על המקלדת.

    שאלה-
    אפשר לעשות את הבסיס ללא שקדים (או אגוזים)?

  24. אחלה מתכון לחג אביבי ומרענן, כמו המתכון הזה :)

    תודה רבה ואחלה בלוג כמובן…

  25. אחד המתכונים הכי יפהפיים שלך עד היום!!!
    הצילום של שלושת המילויים מרתק, ובכלל, את רק משתבחת, כל הכבוד לך!

  26. וואו, איזה תמונות! הצילום של שלושת המילויים באמת מבריק, וגם הלפני-אחרי של התחתית.
    ינוסה בהקדם. תודה!

  27. הכנתי את זה ואהבתי את זה, ממש טעים:).מה כן, לא כולם אהבו את התחתית, אמרו שזה מוזר להם מידי. שנית, המלית לא קשיחה מספיק והתותים מתחילים לשקוע לאט לאט פנימה תוך כדי האכילה…

  28. הסיבה שקמח מצה שקנית הוא חמץ היא די פשוטה…
    מצה/קמח מצה שנשאר מפסח קודם הופך לחמץ לאחר פסח.
    את קנית קמח מצה שלא הוכן סמוך לפסח ולכן הוא חמץ :-)

    בכל מקרה המתכון נראה לי מושחת בצורה מטורפת :-)
    חמותי הכינה משהו דומה, רק במקום בסיס של שקדים וקמח מצה, בסיס של עוגיות יין… טעים בצורה שחיתותית!

  29. נכון שאת טיפוס עיקבי? (משקיען אנחנו כבר שמנו לב)

    הרווח כולו שלנו, אז תודה רבה על כך.

    נ.ב.
    הכי כייף לגלות את הפוסט לאחר פסח:)

  30. מדהים!

    רציתי לדעת אם כשעושים גרסא "לא כשרה" אפשר להחליף את קמח המצה בקמח רגיל, או שעדיף להשאר עם ביסקוויטים, כמו שענית פה למישהו לפניי.

  31. הכנתי ויצא מדהים!
    ממש כמו בתמונה!
    לטעמי ניתן להוריד מעט מכמויות הסוכר. יש כמויות נכבדות של סוכר גם בבסיס, גם בגבינה וגם ברוטב. אני חושבת שבפעם הבאה אצמצם את כמות הסוכר ברוטב ובבסיס.
    מעבר לזה, העוגה מושלמת!
    המון זמן חיפשתי עוגת גבינה טובה לפסח וזו באמת עשתה את העבודה!
    תודה על שלל המתכונים המעולים!

  32. אהבתי. כרגיל.

  33. נראה מדהים! כמו כמעט כל המתכונים שלך!

    שאלה לגבי היין: כשאת כותבת "כל יין אדום" הכוונה ליין יבש, נכון? לא "יין קידוש"?

    תודה!

  34. להתעלף מהתמונות שלך :)
    בלוג מקסים

  35. אם רוצים פאי לא כשר לפסח.. איך משנים את הכמויות לקמח רגיל?

  36. את פשוט מדהימה. כמה PASSION יש לך.

  37. היתה לי בעיה להתחבר לבלוג המדהים שלך (נו,….את כבר יודעת)
    כל יום ניסיתי עד שהיום זה הצליח סוף סוף!!!
    יכול שהיתה בעיה בוורדפרס?
    ואו כשאת מעדכנת את הבלוג אי אפשר להכנס?
    דברי איתי

  38. הי מאיה, יש לך אתר מדהים!
    לעניין הקצפת מסקרפונה. זה אפשרי, התפרק לך בגלל שערבבת לימון. את הלימון צריך להוסיף אחרי ההקצפה. בעיקר נוח להקציף יחד את המסקרפונה עם השמנת המתוקה – במקום להקציף לחוד ולקפל.

  39. הי מאיה,
    מצטרפת לכל המחמאות אכן אתר יפיפה, כתיבה שובבית וחגיגה במטבח
    אני רוצה להכין ליום עצמאות את העוגה את יכולה לפרט לי מה בדיוק לשנות במתכון כדי לא להשתמש בקמח מצה?
    תודה ועצמאות שמח

    מאיה עונה: כוס וחצי של פירורי ביסקוויטים (בערך 12-14 ביסקוויטים, מרוסקים), אותה כמות חמאה (75 גר'), 2 כפות סוכר בלבד (כי הביסקוויטים כבר מתוקים), וקורט מלח. זמן האפייה בערך אותו דבר, אולי טיפה יותר.

  40. שוב חיפשתי מתכון לקינוח ונזכרתי באתרך, פנינה מתוקה ומעוצבת של יופי-טופי.
    תודה!

  41. קפצתי למים וניסיתי לעשות את העוגה גרסאת החמץ-
    להלן מסקנותי:
    השתמשתי בכוס + שתי כפות בסקויטים טחונים (כ5 פתי-בר)
    רבע כוס סוכר ובכף גרידת לימון. יצא טוב אך לטעמי עדיין מתוק מידי, נראה לי כי בפעם הבאה אשתמש לתחתית בשתי כפות סוכר בלבד- אבל היא בהחלט שקדית ונהדרת.
    השתמשתי בפטנט שלך עם גבינת החמישה אחוז + כף שמנת חמוצה- יצא משובח וגאוני!
    והשאר הקפדתי לפי הוראותיך-
    העוגה נטרפה ונעלמה בדקה(לא הספקתי לצלם)והשאירה טעם של עוד..
    תודה ויישר כוח!

    מאיה עונה: מצטערת על העיכוב בתשובה שלי, אבל שמחה שהצליח לך בכל זאת! אכן 2 כפות סוכר מספיקות בהחלט לבסיס ביסקוויטים כי הם כבר מתוקים. ראי תשובתי למעלה לגבי הכמויות שאני משתמשת בהן.

  42. תודה על תשובתך אכן דיוקים חשובים גם לגבי כמות הביסקוטים כי יצא מעט נוזלי.

  43. שאלה לי ?
    מה עושים שנגמרה תקופת התותים ?
    מה מוסיפים לגבינה .

    מאיה עונה: אפשר דובדבנים טריים, או דובדבנים מסוננים מקופסה (שימי לב, יש לפעמים חרצנים!)

  44. היי מאיה
    בהמשך לתשובה על הדובדבנים:
    לעשות איתם משהו ?
    לבשל ?
    תודה !

  45. יפה מאוד, סחתיין על ההשקעה המרובה והצילומים המרהיבים, עושה חשק לבשל..
    פעם ראשונה שאני פה, אהבתי מאוד

  46. יואוו!! זה נראה מדהים!! חבל שלא ראיתי את זה לפני יומיים כשקניתי מצרכים לעוגות לשבועות… אבל זה נראה נהדר וינוסה בפעם הראושנה האפשרית, רק באמת מה עושים כשאין תותים יותר?

  47. האם אפשר להשתמש בריקוטה תוצרת בית שהצגת באחד הפוסטים בעבר? (אימצתי אותה ואת הגבינת שמנת תוצרת בית שלך, אנשים נופלים מהרגליים)

  48. אלוהים ישמור על הקלוריות, אבל זה נראה פשוט מצויין!

  49. לגבי האפשרות של מלית שוקולד שהעלית בתגובה לאחת הקוראות: אופים את המלית כשהיא כבר בתוך הבסיס בנוסף לאפייה הראשונית של הבסיס או שבמלית הזו אין צורך באפייה של הבסיס בנפרד? (פשוט במלית גבינה אין אפייה נוספת).תודה!

  50. מאיה היקרה . תודה רבה לך על הבלוג המקסים הזה. אני בפרוש מריירת עליו בלי סוף מאז שגיליתי אותו. מאוחר לצערי…
    שאלה לגבי הקמח מצה: משום שעכשיו לא פסח, האם עדיין היית ממליצה לי להשתמש בקמח מצה או ישנה אפשרות אחרת? למשל קמח או אגוזי פקאן?

  51. אם כרגע לא כל כך פסח. יש אפשרות להשתמש בקמח רגיל במקום קמח מצה או שזה מפקשש את הכל?

    מאיה עונה: במקום קמח, עדיף להחליף בכמות דומה של ביסקוויטים מרוסקים. תסתכלי כאן בתגובות מעלייך, הצעתי כמויות מדוייקות.

  52. […] טוב, עכשיו באמת לסיום – לאחרונה גיליתי את גדולתו של בלוג המתכונים של בצק אלים – ואני בהתלהבות של שיתוף, אז אם אתם רוצים להסתכל על אוכל מצולם יפה, להזיל ריר על מתכונים, או אפילו סתם לבשל משהו ממש טעים – מומלץ! אתם לא תאמינו איזו גדולה יכולה לצאת ממעצבת גרפית מוכשרת שאוהבת לבשל ויודעת לכתוב (אני לא יודעת מה איתכם, אבל אני מכינה לפסח את טארט התותים והגבינה הזה).למען הגילוי הנאות וההמלצה הכפולה, הגעתי לבצק אלים דרך אוכל זה טעים, בלוג מתכונים מוצלח נוסף, אם כי, אין מה לעשות, לא יפה באותה מידה, על אף שגם בו ממש כיף לחטט (וגם דרך חברתי הנהדרת הילה, שהציעה לי את אותו טארט תותים כפתרון לקינוח לארוחת החג). […]

  53. את העוגה הזאת אני מכינה בכל הזדמנות אפשרית שכשבא לי לעשות קצת שואו אוף!!
    עוגה מדהימה ובכלל בלוג מעולה – אני פשוט מכינה כל מתכון מהבלוג בלי לחשוש שמשהו יתפקשש ותמיד אני מרוצה!

  54. […] טוב, עכשיו באמת לסיום – לאחרונה גיליתי את גדולתו של בלוג המתכונים של בצק אלים – ואני בהתלהבות של שיתוף, אז אם אתם רוצים להסתכל על אוכל מצולם יפה, להזיל ריר על מתכונים, או אפילו סתם לבשל משהו ממש טעים – מומלץ! אתם לא תאמינו איזו גדולה יכולה לצאת ממעצבת גרפית מוכשרת שאוהבת לבשל ויודעת לכתוב (אני לא יודעת מה איתכם, אבל אני מכינה לפסח את טארט התותים והגבינה הזה).למען הגילוי הנאות וההמלצה הכפולה, הגעתי לבצק אלים דרך אוכל זה טעים, בלוג מתכונים מוצלח נוסף, אם כי, אין מה לעשות, לא יפה באותה מידה, על אף שגם בו ממש כיף לחטט (וגם דרך חברתי הנהדרת הילה, שהציעה לי את אותו טארט תותים כפתרון לקינוח לארוחת החג). […]

  55. האם הבסיס יכול לעבוד גם עם פקאן סיני טחון? בעלי ביקש לפסח פאי שוקולד (לפי המילוי שלך ) עם בסיס פקאן סיני. איך נשמע לך? כמה סוכר היית שמה?
    הכנתי אתמול את הבסיס שקדים לטארט שקדים וריקוטה ויצא מעלף (זה מה שקורה כשנתקעים בלי קמח בבית)

  56. פעם ראשונה שאני נתקל בבלוג הזה.ממש מצויין. שבת שלום

  57. היי מאיה.
    מספר דברים על הטארט המדהים הזה:
    א. המשפחה ובן הזוג לא סולחים לי על שהכנסתי אותו לחייהם.

    ב. לגבי זיגוג היין- הכנתי את העוגה בבית ולקחתי אותה לבית אחר, ולכן לקחתי את התותים אחרי כל ההכנה- בקופסא נפרדת, ואת זיגוג היין בישלתי אצלי ושמתי בצנצנת. התותים היו מעולים גם שעתיים שלוש אחרי, בקופסא. זיגוג היין לדעתי קצת התקשה, למרות שחיממתי שוב לפני שזיגגתי אותו על התותים, אבל הוא היה ממש כמו טופי. זו הייתה כוונת המשוררת? או שהחימום, השמירה בטמפרטורת החדר ושוב חימום- הרסו לי אותו?

    ג. האם ישנה גירסה נוספת למתכון לזמנים הקשים בהם זו לא עונת התותים? אשמח לשמוע הצעות

    ותודה על בלוג מקסים שגרם לי להתחיל לבשל, אחרי 26 שנים! :)

  58. היי מאיה, רציתי לשאול האם את ממליצה להכין את הטארט הזה גם עם בצק פריך, כמו זה של קיש הבצל.
    ותודה על כל המתכונים הנפלאים!

  59. מצטרפת לצליל על השאלה עם הבצק של הקיש + לא רוצה להכין כשר לפסח…משהו לשבועות יבוא טוב עם גבינה

    מאיה עונה: מחליפים בכמות דומה של פירורי ביסקוויטים.

  60. היי מאיה

    אתר מקסים, משתמשת במתכונים שלך מלא,
    ולרוב הולך לי
    אבל משהו הטארט לצערי לא עבד לי..

    הכנתי בתבנית חרס של טארט, ואמרתי שפעם הבאה אכין במתפרקת, רק הבצק ממש נדבק לתבנית ולא יצא בצורה אלגנטית
    המלית שהכנתי נראתה יצמיבה אחרי כמה שעות טובות בקירור (מסקרפונה וקצפת) אבל ברגע ששמתי עליה את התותים המסוננים הם פשוט צנחו פנימה :(

    רעיונות? הערות? לא מבינה מה עשיתי לא בסדר

  61. עוגה מדהימה! (היא הוכתרה אצלנו בבית כ'עוגה הכי טעימה בעולם!'- וזה לא כל כך פשוט להגיע לכזה תואר אצלנו..)
    תודה תודה תודה!!!!

  62. אני אשתמש בפירורי ביסקוויטים. יש עדיין צורך בשקדים טחונים? או שלא מוסיפים שקדים לביסקוויטים?

    מאיה עונה: אין צורך, אבל זה יוצא יותר טעים עם שקדים. אבל גם רק ביסקוויטים זה אחלה בחלה.

  63. יש לי סוכר וניל במקום תמצית. להשתמש בכפית או בשקית שלמה? שקית נראה לי כמו 2 כפיות.. אבל יש בזה סוכר אז אני צריכה לצמצם בסוכר של המסקרפונה?

    מאיה עונה: לא כזה קריטי, אבל שקית של סוכר וניל זה כף אחת. הייתי שמה שקית אחת ומפחיתה כף סוכר במקום.

  64. היי מאיה,

    אני רוצה לעשות את הטארט לשבועות…
    אפשר לשים קמח רגיל או שכדי להצמד למתכון ולהשתמש בקמח מצה?

    מאיה עונה: אפשר במקום קמח מצה להשתמש בביסקוויטים מפוררים. אפשר להחליף גם את השקדים הטחונים ולהכין את כל הבצק רק מביסקוויטים.

  65. היי מאיה,
    שאלה קטנה,
    בהנחה שזוהי לא עונת התותים, תוכלי לייעץ באיזה פרי כדאי להחליף כדי שיצא טעים באותה המידה? (תאנים, דובדבנים..)
    ואם כן יש צורך לשנות את הכמויות של היין, מיץ הלימון והסוכר? או אולי לוותר על אחד מהם?

    תודה!!

    מאיה עונה: דובדבנים יעבדו מצויין. שאר הכמויות יהיו זהות.

  66. אני עשיתי מיקס אנד מאטצ' של המתכון הזה עם עוד איזה מתכון שמצאתי.
    פוררתי 12 ביסקווטים.
    ערבבתי אותם עם 75 גרם חמאה מומסת, 2 כפות סוכר וקורט מלח בדיוק כמו שמאיה המליצה.
    הידקתי את זה על תבנית אינגליש קייק ואפיתי במשך 8-10 דקות על 180 מעלות.
    בנתיים פרסתי את התותים (בערך 5 בינוניים), הנחתי אותם על המסננת ופזרתי סוכר מעל.
    אחר כך הוצאתי את הבצק מהתנור. ולאחר שהוא התקרר, הנחתי שכבה צפופה של תותים עליו.
    ומעל לזה שמתי קצפת שהקצפתי משמנת מתוקה ו2 כפות סוכר מחוקות.
    שמים במקרר לשעתיים או כמה שצריך ואין זה מעולה מעולה מעולה . כמו שדודה שלי הייתה מכינה.

  67. גם אני אוהב להקציף שמנת מתוקה עם מקצף ידני. זה הרבה יותר כיף, וגם מספק משהו :)
    ולאחרונה גיליתי טריק שהופך את זה לקל ממש, בערך דקה של עבודה! אני משתמש בכלי מדידה לנוזלים צר וגבוה, אפשר גם כוס גבוהה או בקבוק גדול חצוי, מכניס את המקצף לתוכו, ופשוט מסובב אותו בפראות. זה כמו לשפשף את הידיים כדי לחממם אותן, רק שיש לך מקצף ביניהן. אה, וכדאי לקבע איכשהו את הכלי כי אחרת זה לא יציב (אני מסנג'ר את האדם הקרוב אלי ביותר באותו רגע).
    הטארט נראה ממש טוב, התמונות עם הרוטב שנוזל על המלית גורמות לבטן שלי לעשות רעשים ולמוח שלי לחשוב מחשבות מלוכלכות.

  68. הי מאיה, מקווה שאת עדיין קוראת תגובות לפוסט הזה…
    יש לי כמה שאלות:
    1. אני לא אוהבת כל כך בסיסים מביסקוויטים מפוררים לעוגות, האם אפשר להכין עם בצק פריך "רגיל", אפוי?
    2. אם כן – כמה זמן אפשר להכין מראש את העוגה? אם אני מוזמנת לארוח"צ אפשר להכין לילה קודם או שזה יהפוך את הבצק ל-SOGGY?
    3. רוטב היין – האם כל האלכוהול מתאדה? האם מתאים להריוניות?
    אשמח לתשובה בהקדם כי אני מוזמנת לארוח"צ חגיגית לכבוד הבחירות ביום שילשי ואני רוצה להכין את העוגה, תודה רבה רבה!

    מאיה עונה: 1. בוודאי. את יכולה להכין את הבצק מטארט השוקולד ולהשמיט את הקקאו. 2. אפשר להכין את הטארט עד יומיים מראש והוא לא יהיה סוגי. 3. כן, הבישול ארוך יחסית וזה מספיק זמן כדי לאדות את רוב האלכוהול.

  69. מאיה תודה רבה על התשובה! שאלה נוספת ואחרונה:
    גם אני אוהבת להכין בצק פריך בשיטת לייבוביץ', מאז שגליתי את זה חיי השתנו מאוד לטובה. אבל זכור לי שפעם אמרת לא להכין אותו עם עוגות "קרות" למילוי אלא רק דברים שצריך לאפות אותם (נגיד טארט שוקולד כן, אבל עוגת גבינה עם ג'לטין לא). אז פה אין ג'לטין אבל יש קירור. המ דעתך? אפשרי או שאחזור לרדד?
    ככה או ככה ממש תודה ואני בטוחה שיצא מהמם – האתר שלך מעולה :)

    מאיה עונה: את יכולה להכין את הבצק הלייבוביצי (גם אני מתה עליו), אבל אז צריך לאכול את הטארט תוך 24 שעות מרגע המילוי שלו, אחרת הבצק יתרכך מאוד.

  70. הכנתי בסוף את גירסת המסקרפונה, עם בצק פריך-שקדים של רביבה וסיליה ויצא מעולה. תודה רבה על המתכון הטעים והקל.

  71. אפשר לעשות את זה בכמה עוגות אישיות?

    מאיה עונה: כן.

  72. הי מאיה, תודה על המתכון. קצר שבחים והצלחה בארוחת החג השני. אליק

  73. הכנתי הבוקר! עם ריקוטה. וביסקויטים.
    יצא מ-מ-ש טעים ! אבל:
    המילוי גבינה עלה על דפנות הקלתית, אז השארתי בתבנית – שזה לא נורא.
    אבל האבל השני הוא שזה לא יציב בכלל! לא יודעת מה פספתי….
    אבל גם כשעל הצלחת עירבוביה מוחלטת של פירורים, מלית, תותים וסירופ – זה מפנק. אבל טארט זה לא יצא..

    מאיה עונה: ייתכן והתבנית שלך קטנה מ-24 ס"מ… לא מומלץ למלא את התבנית מעבר למה שהיא יכולה להכיל. החוכמה היא שעם הזמן הנוזלים המיותרים שבמלית זולגים החוצה ונספגים בבצק וכך הקרם מתייצב במקרר. אם יש המון המון המון קרם, הוא יישאר מאוד נוזלי כי הבצק לא יוכל למלא את תפקידו.

  74. תודה על ההסבר – מקווה שפעם הבאה אצליח יותר.

  75. נראה מצוין! אבל אפשר גם בלי יין?

    מאיה עונה: כן.

  76. ראיתי שיעצת להחלפה עם דובדבנים – אבל הם באותה עונה כמו התותים… אלה מהצנצנת נראה לי ילכו – אבל מה לעשות איתם? את אתו התהליך?

    תודה!!

    מאיה עונה: כן! לא לשכוח להזהיר את האורחים, כי תמיד בכל צנצנת יש איזה חרצן ממזר שמתחבא לו.

  77. תודה על התשובה – כך אעשה.
    ועוד שאלה מעט מטופשת – איך הוצאית את העוגה מהתבנית? באיזה שלב?

    חג שמח!

    מאיה עונה: ממש לפני ההגשה!

  78. היי מאיה,
    ממש מתחשק לי להכין לפסח הקרוב לכל המשפחה, כלומר בתבנית גדולה של תנור,
    אשמח לדעתך האם כדאי להגדיל כמויות פי 2 או פי אחד וחצי?
    תודה רבה רבה

  79. היי (: אחלה בלוג. ניסיתי את המתכון והשתמשתי למלית בגבינה פשוטה 5% ומשום מה כל המלית הייתה לא יציבה בעליל ואין לי מושג למה :< איך אפשר להמנע מכך בנסיון הבא?

    מאיה עונה: להקפיד על הסינון במגבת אוברנייט. זה קריטי למרקם. מעבר לכך, אפשר לייצב עם כפית אחת של ג'לטין.

  80. הי, אני מתכננת להכין אותה לחג בתור עם המלית לימון ומרנג שחום מלמעלה,יעבוד נכון?
    אחזור לדווח!

    מאיה עונה: כןןןןןן!! חולה על פאי לימוןןןןןן

  81. היי מאיה,

    נראה מעולה! יש לי שתי שאלות :) –
    1. האם השקדים לא גורמים לבצק לקבל טעם של מרציפן? (אני ממש לא מחובבי המרציפן)
    2. האם ניתן להחליף את השקדים באגוזים? ואם כן, באיזה אגוזים היית ממליצה להשתמש והאם באותה כמות?

    תודה!

    מאיה עונה: בצק לא ממש מקבל טעם של מרציפן. הטעם של השקדים מאוד עדין. אפשר להחליף באגוזי מלך / פקאנים / אגוזי לוז.

  82. היי מאיה, אני מכינה היום את הבצק (שתי תבניות, שסדר ולבקר שאחריו ובשני בבקר את הגבינה. לא נראה לי שזיגוג היין מתאים לי למשחקים באמצע הסדר מה עוד שזה לא אצלי בבית. השאלה – האם אפשר לזגג \ לקשט במשהו אחר?

    מאיה עונה: רכז רימונים מעורבב בדבש? אולי סתם סירופ מייפל.

  83. היי מאיה,

    אני מתכוון להכין את היפיפיה הזאת לערב החג אך מאחר ועונת התותים נגמרה הלכתי על דובדבני אמרנה, הקטע הוא שהם מגיעים כבר ממותקים עם הרוטב שלהם (קניתי בלגעת באוכל) יש לך רעיון איך לטפל בהם/אם בכלל?

    תודה!

    נ.ב מת על האתר שלך היו לי אין ספור הצלחות בזכותך…

    מאיה עונה: אמרנה מתוקים רצח אז הייתי דווקא מדללת איכשהו, אולי עם איזשהי כמות שווה של מיץ (דובדבנים / רימונים) + מים – להרתיח את הכל כמה דקות, לסנן, להסמיך את הרוטב עם טיפונת קורנפלור, ולהוסיף בהדרגה לדובדבנים לפי הטעם.

  84. היי מאיה. נראה מצויין ואני מתכוונת להכין למשפחה המורחבת מחר. האם אפשר להכין את היין בבית ולקחת אותו בקופסא? מישהי פה ציינה שזה הפך לה לטופי ואני לא רוצה לקחת סיכונים. מה דעתך..?

    מאיה עונה: עדיף צנצנת! וכן, אפשר. שימי לב שפשוט לא יצמצם לך יתר על המידה.

  85. הי מאיה, מאוד אוהבת את האתר אך טרם הזדמן לי להכין ממנו מתכונים רבים. הכנתי את המתכון הזה ויצא נפלא!! העוגה יצאה יפהפייה והתגובות היו משתפכות. בכלל לא מרגישים ״שמתפשרים״ על עוגה כשרה לפסח. פשוט מעולה! אגב, הכנתי תבנית עגולה ולשם כך הכנתי כמות בסיס כפולה (כדי שיספיק גם לדפנות). שאר הכמויות אותו הדבר כמו במתכון המקורי. כמו כן, גיליתי שהידוק הבצק באמצעות גב של כף מחליק את הבצק ונותן לו מראה אחיד וממש מקצועי. מאוד נוח לעבודה.
    תודה על המתכונים! אמשיך לנסות דברים נוספים. חג שמח!!

  86. מאיה הכנתי את העוגה בליל הסדר והוכתרתי למאסטרית שף :) אז הפירגון חוזר אלייך.. :)
    היום אני מכינה אותה שוב לחברים ומחר אנחנו גם מוזמנים – להכין אותה בפעם השלישית ?!? או שיש לך רעיון לציפוי שוקולד במקום המסקרפונה והתותים?

    מאיה עונה: לא בטוחה שהשילוב של גבינה ושוקולד יעבוד כאן טוב כל כך. אולי רוטב טופי במקום?

  87. אם אני רוצה גירסה נטולת גלוטן למתכון, אפשר להכין את הבסיס רק משקדים, או שצריך להחליף במשהו אחר?

  88. היי, אני רוצה להכין את הפאי הזה לתחרות פאי שיש בעבודה (היא בעוד יומיים אז אודה על תשובה בקרוב אם מסתדר). התחרות מתחילה ב3. אם אני אכין את התותים ב7 בוקר ורק אשפוך אותם על הפאי ב3 הם יישמרו? תודה מראש

    מאיה עונה: כן. אין בעייה בכלל.

  89. […] של איילת הירשמן וטארט גבינה ותותים בזיגוג יין של מאיה מרום מבצק אלים (הכנתי ליום הולדת שלי אבל היא לא היתה מספיק […]

  90. שלום מאיה,

    יש לי תבנית פאי בקוטר 28 ס"מ.
    אני עדיין יכולה להכין עם אותן כמויות שציינת בתבנית כזאת?
    או שאצטרך להגדיל כמויות, אם כן , כמה את ממליצה להגדיל.

    אודה לתשובתך המהירה!!

    מאיה עונה: ממליצה להכפיל כמויות. 28 ס"מ זו תבנית ענקית

  91. רציתי לדעת האם ניתן להשתמש בבסיס הזה והמלית האפויה מעוגת הגבינה של טלי?

    מאיה עונה: כן, אבל בשביל הכמות של העוגת גבינה הייתי מכינה כמות וחצי של בצק כדי שיספיק לתבנית ולשוליים שלה

  92. ועוד שאלה…
    את חושבת שאפשר להקפיא את העוגה? (אני הכנתי עם ריקוטה ושמנת מתוקה)

    מאיה עונה: לא מומלץ. המלית תהפוך למימית עם ההפשרה.

  93. היי מאיה..שאלה קצרה…אפשר להשתמש ביין מרסלה אדום במקום פורט? יש לי כבר במקרר פשוט:-)

    מאיה עונה: אין בעייה.

  94. הי הכנתי מילוי גבינה קצת שונה. 500 ג'גבינה 5%.
    גבינת שמנת 5% 200ג', פודינג ווניל חבילה, 2 סוכר ווניל וחצי כוס סוכר. יצא יציב וטעים. הכי קל . תודה על הבסיס שקיבלתי, התאמתי אןתו למה שיש בבית. חג שמח

  95. מתכון מעולה שניסיתי בהצלחה לפסח שעבר !
    הפעם יש לי שאלה – אני צריכה להכין אותו בגרסה ללא קמח (אפשר עם קמח קוקוס/שקדים/טפיוקה במקום קמח מצה ?) או שכדאי להחליף באגוזים טחונים בנוסף לשקדים הטחונים ?

    תודה רבה

    מאיה עונה: לא ממליצה. הייתי מוצאת מתכון לבצק טארט ייעודי ללא גלוטן (מניחה שלזה התכוונת?) מקום שהמתכון הזה די קפריזי בפני עצמו ולא יודעת איך הוא יתנהג עם 100% שקדים. סביר להניח שיימס לחלוטין לשלולית מבעבעת בתחתית התבנית ולא יידבק בכלל לשוליים.

  96. אז הכנתי את הפאי הזה לסדר ונרשמה התעלפות כללית ודרישה לשידור חוזר כבר ביום שישי. חשבתי לגוון ולשים במקום תותים אננס, מה את אומרת? תודה רבה!

    מאיה עונה: נשמע אחלה רעיון

  97. את הבסיס עם הביסקוויטים לאחרי פסח, בלי שקדים טחונים?



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!