פסטה קרבונרה

נחשב אצלי: ארוחה זריזה

פסטה קרבונרה היא פסטה עם רוטב קרמי של ביצים ופרמזן, ולרוב נכלל בה גם בייקון (לא בריא אבל טעים. עובד יופי גם בלעדיו). הרוטב מתחבר בקערה בצד מכמה מרכיבים פשוטים ונוסף לסיר עם הפסטה המסוננת ברגע האחרון, שם הוא מסמיך ומתבשל מחום הפסטה בלבד. נאמנותנו למקור המתכון לא תמנע מאיתנו לשדרג ולשנות אותו – כמובן. אם אתם לא בעניין של בייקון (ואני לרוב לא, אבל למען המדע והאנושות ניסיתי להכין את המנה גם עם בייקון), תוכלו להוסיף לפסטה שלל של תוספות מעניינות: אפונה, עגבניות שרי, פירורים של ריקוטה או מוצרלה, ואפילו פירורי לחם קלויים עם קצת שום. זה כבר לא יהיה קרבונרה אבל זו תהיה ארוחת צהריים מענגת.

היופי האמיתי בקרבונרה היא שמכינים אותה כשאין כלום בבית. אצל רוב האנשים כלום אומר שפותחים את המקרר ומוצאים בירה, שתי ביצים, וגבינה עם עובש. אבל בכל זאת, אם במזווה יש פסטה, ובאחורה של המקרר מתחבא גוש של פרמזן (שמחזיקה חודשים), אז יש קרבונרה. מטיבי לכת ברי-מזל יקפצו לקצב ויבדקו אם יש לו בייקון, ואז זו בכלל חגיגה. חלקכם ישקשקו מפחד למשמע עניין הביצים "החיות" אבל אבטיח לכם שאם אתם משתמשים בביצים טריות שנקנו ממקור אמין (סופר גדול שמגיעה אליו סחורה טרייה בסדירות ולא חנות בסמטאות שוק הכרמל, נניח) לא אמורה להיות בעייה.

שימו לב שאני מאריכה בהסברים, כהרגלי, וגורמת תמיד למתכונים להראות מסובכים וארוכים. אבל המתכון במקרה הזה הוא פשוט ולעניין. ברגע שתכינו אותו פעם-פעמיים תראו כמה קל הוא, וכמה קשה לפשל איתו – וכמה הוא כל כךךךך טעייייםםםם.

  • לרוטב:
  • 250 גר' פסטה – בכל צורה שאוהבים (חצי חבילה)
  • 3 ביצים
  • חופן גבינת פרמזן מגוררת (בערך 40-50 גרם – בבקשה פרמזן אמיתית ולא אבקה), או פקורינו
  • אופצייה:
  • 5-7 רצועות בייקון
  • גיוונים אחרים:
  • חופן אפונה קפואה, או עגבניות שרי חצויות או 150 גר' חזה עוף חתוך לקוביות או 150 גר' גבינת ריקוטה או מוצרלה
עלות משוערת:

15 שקלים

עבודה נטו:

13 דקות

ההכנה

שלב א' – מכינים את הפסטה

ממלאים סיר גדול בהרבה מים מהברז. ממליחים בנדיבות (לפחות כף או שתיים). כדי שתצא פסטה טעימה המים שלה צריכים להיות מלוחים כמו מי ים. וזה תקף לכל פסטה שאתם מכינים. מביאים את המים לרתיחה פראית על אש גבוהה. מוסיפים פנימה את הפסטה וממשיכים לבשל על אש גבוהה (שימו עין מידי פעם, כדי שלא יגלוש). אצלנו בבית חצי חבילת פסטה סטנדרטית (כלומר 250 גר') מספיקה לארוחה משביעה לשני אנשים. אבל אנחנו חזרזירים, וזה לא מייצג. אצלכם זה יכול להיות שונה.

שימו לב, הפסטה נכנסת פנימה רק כשהמים רותחים מאוד.

ומה עושים בזמן שהפסטה מתבשלת לה? עוברים לשלב הבא:

שלב ב' – מכינים את הרוטב

מגררים חופן של פרמזן טרייה לתוך קערה. בכל הבדיקות שעשיתי לא היה לי אומץ לנסות גבינות ירודות יותר מהפרמג'יאנו רג'יאנו שסחבתי איתי מאיטליה (אתם לא רוצים לדעת מה עוד סחבתי מאיטליה). וזה פאק רציני – כי יכול להיות שעם פרמזן ישראלית זה פחות להיט. אצל ההורים שלי במחסן, למשל, מתחבאת לה קופסת פלסטיק ענקית של אבקת פרמזן מוכנה של קראפט (שיש לה יותר טעם של גרביים מטעם של גבינה), ואני די בטוחה שאמא שלי עדיין מעיזה להשתמש בזה. אז חבר'ה – בגלל שיש פה מעט מאוד מרכיבים וזו בובה של ארוחה – תנו כבוד, השקיעו כמה שקלים אקסטרה ותקנו גבינה קשה ומסריחה כהוגן, שתיתן לכם כבוד בחזרה. אם לא פרמג'יאנו רג'יאנו – אז פרמזן של תנובה, או גבינת פקורינו, או מנצ'גו. כולן לדעתי יתנו תוצאות ראויות, יחזיקו זמן רב במקרר כשהן מכוסות כמו שצריך, ותהיינה נהדרות על כל תבשיל, פסטה, או מרק שתכינו בחורף הקרוב. השקעה משתלמת בהחלט.

כמה פרמזן? קשה לי לתת כמות, וזה גם לא כזה קריטי. לכמות של חצי חבילת פסטה צריך חופן נאה של גבינה מגוררת (קצת יותר מחצי כוס). ככל שתשימו יותר גבינה זה יהיה יותר טעים, אבל חופן זה המינימום. זה מה שנותן את כל הטעם לרוטב.

אל הפרמזן המגוררת מוסיפים 3 ביצים. שימו לב שכמויות אלה מנפקות כמות נאה ביותר של רוטב, שיכולה להספיק גם ל-3/4 שקית פסטה. תכף תראו איך "מותחים" את הרוטב כך שיספיק ליותר פסטה.

חוסכים זמן ומתבלים את הרוטב כבר עכשיו – מוסיפים קורט נדיב של מלח (בזהירות, הפרמזן כבר מלוחה) ופלפל שחור. טורפים עד שנוצרת תערובת אחידה. ועכשיו כל שנותר לעשות זה לחכות לפסטה שתהיה אל-דנטה.

משועממים? הרוטב לא נראה לכם מספיק גבינתי? הוסיפו עוד קצת פרמזן.

ולגבי הפסטה עצמה – אזהרה: יותר מידי אנשים מבשלים את הפסטה שלהם יותר מידי. גם אם כתוב על האריזה "12 דקות בישול" זו לא תורה מסיני. אחרי 12 דקות הפסטה שלי כבר סמרטוטית כל כך שזה עצוב. אני לרוב מבשלת 8-9 דקות בלבד, בהתאם לסוג, ומתחילה לטעום את הפסטה כבר אחרי 7 דקות, וברגע שאפשר לנגוס בה והיא לא קשה יותר אני מפסיקה את הבישול. פסטה רכה וסמרטוטית זה פיכסה!!

שלב ג' – מחברים הכל ביחד

לפני שמסננים את הפסטה לוקחים ספל ואוספים בזהירות כוס אחת ממי הבישול של הפסטה מתוך הסיר. מניחים בצד. תכף נשתמש בהם. את שאר הפסטה מסננים קלות ומחזירים ישר לסיר.

לא צריך להשקיע בסינון יותר מידי, כי כל הרטיבות הזו תעזור לרוטב שלנו להישאר חלק ומשיי. בשום פנים ואופן אל תתפתו לשטוף את הפסטה במי ברז!!! TAPWATER=BAAAD

מחזירים את הפסטה מהמסננת בחזרה אל הסיר, כשהיא עדיין נוטפת מים, ומסירים את הסיר מהכיריים. שופכים פנימה את רוטב הביצים שהכנו ומוזגים גם שליש כוס ממי הפסטה החמים ששמרנו בצד.

מתחילים לערבב בזריזות. תוך דקה של ערבוב תערובת הביצים תסמיך ותהפוך לקרמית וצהבהבה.

מי הבישול החמים מונעים מהביצים להפוך לחביתה מקושקשת – זה סוג של פלא. בישלתי את המנה הזו פעמים רבות במגוון של תנאים ולא משנה כמה ניסיתי, הביצים לא התקשקשו לי!! מוזר מאוד.

אם הרוטב סמיך מידי ומתחיל להראות דביק או גרגרי, הוסיפו ממש מעט מי פסטה והמשיכו לערבב.

אם, לעומת זאת, בתחתית הסיר מצטברים נוזלים מימיים (כמו כאן בתמונה), אפשר להניח את הסיר בעדינות על אש נמוכה ולהמשיך בערבוב. תוך כמה שניות הנוזלים יסמיכו ויצטרפו לרוטב שיצפה את הפסטה. אם בישלתם יותר מידי והרוטב גרגרי, חזרו לשלב הקודם, פסקה אחת למעלה.

בקטע הזה, שימו לב, שאם אני רוצה קצת יותר רוטב, אני יכולה פשוט להוסיף עוד קצת מי בישול. ולכן, גם אם אין לכם הרבה ביצים ופרמזן, אפשר "למתוח" את הכמות של הרוטב גם ליותר פסטה, אם פשוט מוסיפים בהדרגה עוד קצת מי פסטה. בלית ברירה, הרוטב יספיק גם לחבילת פסטה שלמה, אבל יהיה פחות ממנו.

בדרום איטליה, אגב, בכל מקום שאכלנו את המנה, היא הגיעה עם הביצים כשהן מקושקשות. רשלנות השף? לא ברור. נראה לי זה פשוט הסגנון שלהם בדרום. זה עדיין טעים בטירוף, אגב.

הנה דוגמה לפסטה קרבונרה מעולה שאכלנו באמצע הטרק בהרי הדולומיטים בצפון איטליה. אני חושדת שהם שמו גם שמנת ברוטב.

מטיבי לכת? זו העת לבייקון

לא יקר כמו שחשבתי. לא לעשירים בלבד, אבל קצת קשה להשגה. את הבייקון שבתמונה קניתי אצל קצב יקרן בכיכר המדינה (על הפינה המערבית של ז'בוטינסקי. תגידו לו שאני שלחתי אתכם). 6 פרוסות נדיבות שקלו 60 גר', עלו בערך 7 שקלים, והספיקו למנה נדיבה לשניים. לא רע, הייתי אומרת.

בייקון זה פינוק. אני לא ממליצה לאכול את זה יותר מפעם בחודש-חודשיים כי זה מממממש לא בריא (מדובר, אחרי הכל, באפידרמיס של חזיר. סליחה על ההגעלה, אבל זה נכון). אם החלטתם בכל זאת להתפנק, שימו לב לכמה עקרונות פשוטים שמאפשרים לחסוך בקצת שומן.

קודם כל, שימו לב שהרבה מהבייקון זה שומן לבן. אל תתפתו להסיר אותו, כי אחרי הטיגון אי אפשר להבדיל מה"בשר" ל"שומן". הכל קריספי וטעים מאוד. וזה משמין EITHER WAY אז אל תנסו להתחכם. פורסים את הבייקון לרצועות דקות.

את הבייקון אני מטגנת במחבת טפלון מבלי להוסיף שמן.

במהלך הטיגון הבייקון מתחיל להגיר הרבה שומן משל עצמו, כך שאין צורך.

הטיגון אורך בערך 3-4 דקות, ובסופו המחבת תתמלא בשומן הטבעי של הבייקון, ופיסות הבייקון עצמן יהפכו לשחומות וקריספיות. העבירו אותן לצלחת מרופדת בנייר סופג והניחו בצד.

לשומן עצמו שנשאר במחבת יש כמה וכמה שימושים מעניינים. הנושא הזה הוא כבר HARDCORE אז אני אשאיר לסקרנים פתח יציאה כדי שנוכל לחזור לענייננו. במקרה הגרוע ביותר תנו את זה לחתול הראשון שתראו והוא יאהב אתכם לנצח. אני טיגנתי בזה כמה עצמות בקר, כיסיתי במים עם ירקות קלופים והכנתי לי ציר בקר למהדרין שנכנס ישירות לפריזר.

אם השתמשתם בבייקון, מערבבים אותו פנימה עם הביצים ומי הפסטה בתחילת הערבוב. לא לשכוח לפזר קצת פטרוזיליה, סתם כי זה יפה.

הפסטה נשמרת היטב במקרר ליומיים לפחות והיא נהדרת בחימום במיקרו. אתם יכולים בכיף להכפיל כמויות ולהנות מהפסטה גם מחר ומחרתיים.

לא רוצים בייקון? קבלו גיוונים
הפסטה קצת פחות מרגשת בלי בייקון. לדעתי היא טעימה בפני עצמה, אבל אם רוצים, אפשר להוסיף לה עניין בכל מיני דרכים (שהן לא תקניות, כמובן, אבל ממתי זה אכפת לנו):

להשתמש רק בחלמונים במקום ביצים שלמות. הרוטב יצא מאוד מאוד עשיר. אין גבול לכמות החלמונים, אתם יכולים לשים גם חמישה או שישה, כל עוד אתם מוסיפים מספיק מי פסטה כדי לאזן אותם ושהרוטב ישאר קרמי.

להוסיף לסיר עם הפסטה המתבשלת דברים מעניינים בדקות האחרונות של הבישול, לפני הסינון: חופן של אפונה קפואה (בערך 2 דקות לפני סוף הבישול), עגבניות שרי חצויות (דקה לפני סוף הבישול), או קוביות קטנות של עוף (2 דקות לפני סוף הבישול).

להוסיף עם הרוטב ומי הבישול גם עשבי תיבול קצוצים: טימין / בזיליקום / פטרוזיליה הולכים מעולה

לערבב פנימה לתוך הפסטה המוכנה קצת ריקוטה או מוצרלה.

אם אתם ממש רוצים ולא יכולים להתאפק, תוכלו להוסיף לקערה עם הביצים והפרמזן גם שמנת מתוקה (לא יותר מחצי כוס). רע בטוח לא יצא מזה.

רוצים עוד השראה לגיוונים? הנה.

הפוסט צולם במטבחה המהמם של חן גבירץ – קוראת תל-אביבית קבועה שהציעה לי בנדיבותה להתארח ולבשל, וגם הישקתה אותי לשוכרה בברנדי מנדרינות מהמם והלוותה לי תבנית חיונית לצילום הפוסט הבא (רמז: זה קריספי מבחוץ, פודינגי מבפנים, ומגיע מצרפת). תודה, חן!

רוצים לראות איך מכינים קרבונרה בוידאו? הנה הדגמה מוצלחת (למרות שהבחור צ'יז-מניאק לגמרי).

הכנתם וצילמתם את התוצאה? השאירו תגובה בפוסט ושלחו לי את התמונה באימייל. את התמונות המגניבות ביותר אטען ידנית לתגובות עצמן (אם במקרה התפקשש לכם, צלמו בכל זאת!).

פינת התכל'ס
מבשלים חצי חב' פסטה לדרגת אל-דנטה. בינתיים מערבבים בצד חופן פרמזן מגוררת עם 3 ביצים ומלח ופלפל. כשהפסטה מוכנה שומרים כוס אחת ממי הבישול ומסננים קלות. מחזירים לסיר ומסירים מהאש. מוסיפים פנימה את תערובת הביצים יחד עם שליש כוס ממי הבישול ומערבבים לדקה, עד שנוצר רוטב סמיך. אם רוצים, מוסיפים גם רצועות בייקון דקות שמטגנים כמה דקות במחבת ללא שמן ומספיגים בנייר מגבת. אם הרוטב סמיך מידי מוסיפים עוד מעט מי בישול, ואם הוא דליל מידי, מחממים מעט על אש נמוכה תוך כדי ערבוב.

עדכון
איך יכולתי לשכוח מהפסטה המהממת של איילת הירשמן? ווריאציה קלה וטעימה על קרבונרה (כולל וידאו).

עדכון – 2.11.09
חברים יקרים, בצק אלים נבנה, באהבה רבה, כאלטרנטיבה למתכוני המיינסטרים מבחינת הגישה, הירידה לפרטים, צילומי השלבים, וכן – חוסר הכשרות. אין בכוונתי לשנות דבר בסגנון הבישול שלי או "לצנזר" / לשנות מנות מוצלחות כדי לא "להרגיז" קהלים רגישים. אנא המנעו מלהתלונן על נושא הכשרות בתגובות.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




106 תגובות בינתיים:

  1. pasta alla carbonara חייבים להכין עם guanciale (או בייקון מלחי חזיר, אם מתעקשים). בלי זה זה סתם פסטה עם רוטב מתחכם :-)

    ולעשות את המנה פשוט טעימה בלי בייקון (גם אני לא מהחובבים)- פשוט לקחת "סוף"/"קצה" של נקניק מהמעדנייה בסופר הקרוב לביתכם (הקצוות שכבר אי אפשר לפרוס אותם ומיועדים לפח- כל נקניק יהיה סבבה, מה שיש, והכי טוב מספר נקניקים, לא פרוסים, רצוי מעושנים, מעורבבים וזה גם יעלה גרושים). מטגנים אותם טיפה לפני ההוספה לפסטה, וזהו :-)

    מאיה עונה: נשמע רעיון מעולה! תודה על הטיפ

  2. התאים לנו במדויק לתכולת המקרר הריק, ועם עגבניות שרי שימיהן היפים מאחוריהן – יצא מעולה. הסיר חוסל בשניות!

  3. התמונות מרהיבות, הטעמים נראים מטריפים, ממש אפשר להריח עד כאל… ינוסה בקרוב מאד. תודה.

  4. אני מאלה שממש לא יודעת לבשל כלום , וגם הוראות הכי פשוטות לא מצליחות לי.כבר הפסקתי לנסות . אבל מאד אוהבת לקרוא ולראות תמונות , והבלוג שלך אהוב עלי במיוחד: האהבה שלך לבישול , הניסיונות לפשט את התהליך , והתמונות המרהיבות של כל שלב , פשוט עושים לי את זה. רציתי שתדעי שגם מי שלעולם לא תצליח לבשל ביצה קשה , נהנית לקרוא על בישולים.

  5. פוסט מעורר תיאבון כרגיל וגורם לי לרצות לשנות את התוכניות המקוריות לארוחת הצהריים…
    אני חושבת שאפשר להחליף את הבייקון בחזה אווז (?) או אפשר לשלב גם וגם.
    שאלה: את הבייקון מוסיפים רק בשלב הערבוב עם הפסטה? או שכדאי להוסיף קודם לביצים והגבינה כדי שיספגו את הטעם?

    מאיה עונה: הבעייה היא שאם נעשה את זה הבייקון יאבד את הקריספיות שלו ויתרכך. אם את רוצה יותר טעם של בייקון את יכולה להשתמש במחבת שבה טיגנת את הבייקון כדי לערבב את הפסטה עם הרוטב (אחרי ששפכת החוצה את רוב השומן, כמובן).

  6. זה נקרא לשוכרה?? מזל שצילמת את הכוסות, לפחות יש לי תיעוד של כמה באמת שתית…
    רציתי רק לספר שהכנתי את זה כבר פעמיים השבוע ובגלל שלא היה לי כוח ללכת למכולת גבינות או לכל מקום אחר שמוכר פרמזן רג'יאנו, השתמשתי בפרמזן של "גד" (קניתי בגוש וגיררתי לבד) ויצא מעולה!

  7. אכלתי פסטה קרבונרה בקאן במסעדה איטלקית ושם הגישו לי את הפסטה עם ביצה בחצי קליפה מונחת במרכז. אני הייתי אמורה לערבב את הביצה בצלחת עם הפסטה.
    החזרתי וביקשתי שיעררבו לי. אבל היה טעים בכל זאת.

    לגבי מים לפסטה: אמא שלי טוענת שמים מלוחים לוקח להם יותר זמן לרתוח ולכן אנחנו שמות את המלח במים רק אחרי שהם רותחים. לא בדקתי את זה אף פעם אבל אולי עכשיו אני אנסה.

    ולגבי פרמיזן: אני יכולה להחזיק חודשים ואז פתאום בא לי, ואני עצלנית שאוהבת שהגבינה כבר מגוררת ובמקרר זה לא מספיק טוב. לכן אני קונה בסופר במעדניה פרמיזן ומבקשת שיגררו לי אותה, יש להם מכונה. את הקופסה הזאת אני מחזיקה בפריזר, ומדי פעם משתמשת בקצת. זה מחזיק יופי.

    וחוץ מזה, יש לנו מתכון לצהריים של היום.

  8. אהבתי את הגרסא נטולת הבייקון, נראה מתאים בדיוק לימים שהמקרר ריק..
    תודה
    יערה

  9. זה פשוט ניראה מעולה, אני אכלתי פסטה כזאת,ניראלי, כשהייתי בפולין ומאז אני מנסה לגלות איך להכין את זה, אבל אני חושבת שאני גם טעמתי את זה עם שמנת אז תוכלי לתת לי רעיון איך להוסיף למתכון שלך שמנת??

  10. חשוב!
    בשלב בישול הפסטה, יש להוסיף את המלח למים רק לאחר שרתחו (ולהביא אותם לרתיחה נוספת לפני הכנסת הפסטה).

  11. אני קוראת נאמנה, וגם מיישמת לעיתים קרובות. די ביאס אותי הבייקון. גם גבינה ובשר ביחד, וגם בשר חזיר… בוטה מידי לטעמי. אני אנסה את הגירסה עם האפונה.

  12. היה לי מאד קשה לחשוב על משהו כריספי מבחוץ ופודינגי מבפנים שמצרפת, חילזון?! אבל הוא לא דורש תבנית, וגם מרק בצל בלחם.ואז חשבתי על טארט, אבל אני לא יודע אם הוא צרפתי, קריספי מבפנים או מבחוץ!
    זה מאוד מתסכל…:(

    מאיה עונה: עוד רמז – זה אפוי, וזה מתוק. וזה מאפה שמקורו בחבל בורדו.

  13. קרם ברולה!!!
    אני לא יכולה לחכות לפוסט הבא..

    מאיה עונה: ניסיון יפה, אבל זה לא קרם ברולה :)

  14. התאכזבתי.. איך אמר אברי גלעד- אבותינו העדיפו למות ולא לאכול חזיר.
    חבל, וגם אם אוכלים, למה להקדיש לזה בלוג בפרהסיה כשרבים (וטובים?) מקוראייך, מאיה, שומרי מסורת?
    עצוב לי.

  15. היי מאיה,
    נשמע שהיה לכם יופי של טיול מעורר השראה (למתכונים) באיטליה. איזה כיף.
    תתחדשי על התמונה במדור ב"זמנים מודרניים" (אם כי היא קצת מסודרת ומאורגנת מדי לטעמי).

  16. אני חייבת להגיב לתגובות של נעמה ונועה- קצת פלורליזם!! גם הרבה מהקוראים הנאמנים אינם שומרי מסורת ונחמד לקבל גם מתכונים כאלה. עם הכל הכבוד אני באמת לא רואה שום פגם בדבר.
    מאיה תודה רבה על המתכון!! נראה מעולה ופשוט

  17. מאיה – ברוכה השבה… חיכיתי בקוצר רוח למתכון חדש באתר שלך.
    יופי של מתכון ואנסה אותו בגרסת העגבניות ולא הבייקון.

    יובל

  18. נשמע מעולה וממש בא לי לנסות! (זה כל כך מתכון לעצלנים… מושלם בשבילי!) יש תחליף גבינתי פחות שמן לפרמזן? ריקוטה 5% יעשה את העבודה לבד?

    מאיה עונה: ריקוטה יצא שונה, אבל טעים. חשוב בכל זאת לשים לפחות כף-שתיים של פרמזן מגוררת כדי שהרוטב יצא טעים ולא ירגיש כמו "גבינה עם ביצה". תוכל גם לנסות עם בולגרית 5%, כמו במתכון של הירשמן. אם כבר בקטע של בריאות, אפשר גם להוסיף לפסטה גם עלי בייבי תרד טריים עד שהם קצת קמלים. בתאבון!

  19. אפשר לקבל גירסה כשרה? נניח, תחליף כלשהו שיכול להחליף את המרכיב הבשרי (בייקון או כל מה שלא יהיה)
    אני לא אדם דתי אבל שומרת כשרות. יש לך זכות להציע כל מתכון, אבל אולי כסולידריות לשומרי כשרות אפשר להוסיף גירסה נוספת.
    תודה

  20. אני חייבת לציין, כי לא ציינת בפוסט, במיוחד בשביל לאנשים שחיים כמו חוראניים (אני, למשל): פרמזן מחזיקה בפריזר. לנצח. מגגרים אותה ישר מהפריזר לתוך האוכל, יהא אשר יהא, והיא כמו חדשה. קונים פעם בשנתיים גוש מספיק גדול ושוכחים אותו בפריזר. עוד לא יצא לי לבדוק אם זה עובד גם עם פקורינו.

  21. אז בעצם הביצים חיות או לא חיות? אבא שלי לא יגע בשום דבר שקשור לביצים חיות :S לגביי הפוסט הבא – אולי פלמבה?! ניחוש פרוע סתם כי הייתי רוצה לדעת איך מכינים :P

  22. החזרת אותי לילדות, כל הכבוד. אצל אימא שלי הקרבונרה הייתה עם רצועות דקות של כתף בקר מעושן או מפולפל, וקמצוץ של גבינת גרוייר. מממ…

  23. גיליתי את התשובה! שלחתי לך במייל אני לא יודע אם מותר להגיד… ואני ממש בטוח!
    הכנתי את הפסטה ויצא מדהים! ממש טעים:). זה הדבר היחיד שאכלתי היוםXD ובדיוק סיימתי את הסיר (לא לבד). שלחתי לך תמונה במייל ואם את יכולה להוסיף אותה לתגובה בבקשה.

    (תמיד כל מה שאני מכין אצלך מצליח בפעם הראשונה!;)

  24. יצא מדהים. אני בדרך כלל לא משאיר תגובה (אפילו שאני מנסה הרבה מהמתכונים), אבל זה באמת יצא חבל על הזמן. לא היה לי מושג שבקרבונרה אין שמנת, מתכון מעולה! תודה.

  25. אמרתי לך כבר פעם שאני אוהבת את האתר שלך? רק בזכות המתכונים והתמונות הנהדרות התחלתי לנסות לבשל בשנה האחרונה. המתכון הספיציפי הזה גורם לי להזיל ריר כבר יומיים. היום – ננסה

  26. ובכן, אני קורא קבוע (ומגיב בפעם הראשונה…) ומייד שראיתי את המתכון ידעתי שבשבוע הזה תהיה ארוחת ערב נהדרת.
    שינסתי את המשפחה, רעננו את הפרמזן (נגמר בשבוע שעבר) והביצים הטריות (אם כבר אז כבר) יותר מזה לא צריך… זרקנו את עגבניות השרי שכמעט פג תוקפן והתוצאה נשלחה אליך…

  27. אוף, ורק לי יצאה פסטה עם ביצה מקושקשת. כל-כך מתסכל!

  28. כבר זמן רב שלא בישלתי לפי מתכון שלך ואני חושב שיש לנו כאן מנצח ברור במתכון שאני אנסה.

    לגבי הקינוח, לא רוצה להרוס לשאר, אבל, פלאן בציפוי מלט?

  29. נראה מדהים והפוסט על איטליה מושלם. ומאיפה הקערה בצורת קולקציית נייג'לה?

    מאיה עונה: את סיר הפח המדהים הזה, מציאת חיי, קניתי ביורו אחד בשוק הפשפשים בנאפולי!

  30. הלכתי במיוחד לקנות פרמזן למנה הזאת. כשהגעתי לשלב שמערביים הכל יחד ברוטב לא הפך לקרמי ונשארו לי נוזלים בסיר, אחרי שהדלקתי את האש (קטנה!!) הכל נהיה לי פירורי וחביתי ולמרות שהוספתי עוד מים הרוטב לא שינה מרקם.
    ואני בכלל לא אוהבת חביתה!

    מה עשיתי לא נכון? אמרת שהמתכון קלי קלות!

  31. הערה + אנקדוטה:

    הערה: נהוג אכן להשתמש בשמנת מתוקה למתכון זה (לכמות של 250 גר' יש להוסיף קצת יותר מחצי כוס, ובנוסף להודי את גבינת הפרמזן לרבע כוס ולהשתמש ב 2 ביצים)

    אנקדוטה: יש הטוענים שהמתכון הזה הוא די חדש למטבח האיטלקי והוא מגיע מהחיילים האמריקאים במלחמת העולם השניה ששילבו את הבייקון והביצים שלהם עם הפסטה המקומית. אך ככל הנראה המתכון הזה הוא עתיק יותר. יש טוענים שבגלל שזהו מתכון מהיר הכנה אז הכינו אותו כורי הפחם (Carbonarti) על מבערי פחם ברחוב, או בגלל הפלפל השחור שמנקדד את הרוטב הבהיר ונראה כמו שבבי פחם.

    בכל מקרה זהו אחלה מתכון…

  32. אחלה קרבונרה! גם החכמנו ;-) וגם שבענו. הצליח מעולה, עם פיסות קטנטנות של האם (ללא חתיכות שומן!) ועם אפונה, תוספת חביבה עלינו במיוחד.
    התמונות שלך מבריקות. אולי עלו עוד רמה בזכות כל ההשראה מאיטליה?…

  33. אין. פשוט אין עליך.

    יום אחד כשאהיה גדול – אני רוצה להיות את

    פשוט בלוג נפלא. מעריץ אותך.

    אנא בקרי בשלי

    http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp?FolderName=lokore

  34. התרומה שלי לבלוג האלים

    אני מתחייב לבוא כל יום וללחוץ על כל הפרסומות :)

  35. תגובה ראשונה שלי פה, אך לא הפעם הראשונה שאני מכינה בבית מתכונים שלך. הכנתי אתמול את הקרבונרה – יצא מעולה! הוספתי אפונה והשתמשתי במנצ'גו במקום פרמזן (זה מה שהיה בבית). יצא קצת נוזלי מדי, שמעתי לעצמך וערבבתי כמה דקות מעל להבה קטנה. לא הספקתי לצלם – חיסלנו הכל מהר-מהר. נכין שוב, בטוח.

  36. בכל טיב טעם אפשר לקנות בייקון

  37. הקלקתי על כל הפרסומות – כל מי שרוצה לתמוך בבלוגרית המדהימה – מוזמן להקליק

  38. מאיה
    אני קוראת פה הרבה, מהאלה שנכנסים כל יום לראות אם עדכנת.
    רק רציתי להגיד שנכנסתי היום לבלוג אפייה בתפוז והייתי בהלם, כל כך התרגלתי לבלוג הנהדר הזה, מלא בתמונות והערות משעשעות (ובלי שגיאות כתיב בכלל!) שהבלוג ההוא פשוט הזוויע אותי.
    המשיכי לכתוב
    את אדירה

  39. התיצבתי, הקלקתי, להת' מחר

  40. רעיון – אולי תוכלי מתישהו בבקשה לעלות מתכון לפיצה איטלקית?! תודה :)

    מאיה עונה: הי סילביה, המתכון שלי לפיצה עדיין בתהליכים, וכדי לפרסם אותו אני צריכה לסגור המון קצוות: מה זמן ההתפחה האופטימלי, האם ללוש הרבה באמת עושה הבדל, האם רוטב מפחית מספיק או שצריך לבשל רוטב טרי, איך עושים שהבצק יצא קריספי ולא סמרטוטי, ועוד ועוד ועוד. ברגע שהמתכון יושלם – אפרסם בפירוט.

  41. יש בייקון גם בטיב טעם, 9 ש"ח ל100 ג'.
    נראה מעולה ומתאים בדיוק לימים בלי מצרכים במקרר :)

  42. היי מאיה אני רזי, אני בן 17(תתגאי שיש גם קטינים שקוראים פה^^) ואני קורא באתר שלך רק כמה ימים וכבר התאהבתי!
    רציתי לשאול אותך על הפסטה. בווידאו שקישרת אליו השף מוסיף את הרוטב ואז משאיר את המחבת עם הפסטה והרוטב על האש מה שאני מניח יוצר קרבונרה "לא תקנית" כמו בדרום איטליה(או שאני טועה וזה יוצא אותו דבר את תגידי לי..)
    אז רציתי לדעת איך את ממליצה לעשות את הקרבונרה? גרסאת הצפון או הדרום?

    את עוד תשמעי ממני ועל איך יצאה לי הפסטה.
    רזי :)

    מאיה עונה: לא כל כך זוכרת איך נראתה בסוף המנה שלו, אבל הוא דילל את הביצים בכל כך הרבה גבינה ומי בישול, לא נראה לי הגיוני שהן יצאו מקושקשות. בכל מקרה, הגרסה התקנית היא רוטב חלק וקרמי, ולא ביצים מקושקשות…

  43. מאיה, יש לי רשומה חדשה. הפעם על שקשוקה, פוקר ואהבה (:

    http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1582859

  44. באתי. הקלקתי על 8 פרסומות. הלכתי (:

  45. הי מאיה,

    אומנם הבלוג נכתב בעיקר למי שאוהב לאכול, או לקרוא על אוכל, ואני גם כזו וגם כזו, אבל אני בעיקר עובדת עם אוכל. כזה שיש בו סוכר.

    למיטב הבנתי, הסיבה שהביצים לא מתקשקשות אלא יוצרות מרקם קטיפתי היא שכמו בקרם פטיסייר ודומיו, הביצה עוברת תהליך חימום איטי יחסית, במגע עם המים החמימים והפסטה שבדרך להתקרר. בעצם, במקום שהחלבון "יתפרק", השומן בחלמון "קושר" הכל ויוצר מרקם חלק.

    בכלמקרה, כל הכבוד על ההשקעה בבלוג!

  46. אהבתי את התמונה של היד.
    נטולת הציפורן. תמשיכי כך.

  47. הי מאיה, ראיתי את הבלוג שלך ממש במקרה והוא נראה לי מקסים. לצערי לא הצלחתי להבין איפה אפשר להירשם כמנויים כדי לקבל עדכונים למייל. תוכלי לעזור לי עם זה?
    תודה, טלי.

  48. מאיה, כבוד על אזכור הבלוג שלךבמגזין Craft!!! קיבלת המון מחמאות, ובצדק |חנפן|, הבלוג שלך אכן ברמה בינלאומית :))))

    ומעבר לזה, הבאת לי אותה בגעגועים לפסטה קרבונרה (שנים…שלא אכלתי קרבונרה מוצלחת), המתכון ינוסה בקרוב. תודה@!

  49. […] והנה מה שעשיתי בבית מהשאריות- אלתרתי רוטב מהיר על בסיס ראש סלרי ושמנת, מילאתי בצק פסטה (שרידדתי במערוך) בכמות שווה של גבינת ריקוטה ופרמז'אנו עם מעט מלח ופלפל, וזהו, ארוחה ביתית ומהירה! עוד רוטב מצוין ואהוב עלי במיוחד הוא רוטב קרבונארה, הייתי מצרפת מתכון אבל מאיה מ"בצק אלים" מיטיבה לעשות זאת ממני ובליווי תצלומים מעולים, קישור מצורף כאן. […]

  50. אני לא יודעת מה המקור, אבל בקרבונרה שאני מכירה יש גם המון בצל שמיטגן לאט עם הבייקון, ומעניק למנה טעם אלוהי פשוט! הבצל צריך להשקיף ולהזהיב, חלילה לא להכרח. והררררבה פלפל שחור גרוס, ומכאן השם

  51. הי מאיה,

    תודה על המתכון המעולה! מתכוונת לנסות.

    אגב, לא יודעת מה עושים באיטליה, אבל בניו-יורק (איפה שאני חיה) אוכלים פסטה קרבונרה על פנצ'טה ( pancetta) ולא עם בייקון.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Pancetta
    זה דומה לבייקון אבל בכל זאת טעם אחר, שמאוד הולם את הקרבונרה.
    אין לי מושג אם יש את זה בישראל, אבל כדאי לך לנסות לחפש!

    בהצלחה, ותודה

    אלינור

  52. ה PANCETA זה בעצם אותו החלק ממנו עשוי הביקון
    פשוט ה PANCETA היא עבה וניתן לחתוך אותה לפירצונכם ו הבייקון בדרך כלל פרוס דק מאד.

    מיניסיון רוטב קרבונרה עם PANCETA יוצא מאד טעים (וזה למרות שכך השומן יותר מורגש ואני לא מחובבי השומן).
    הערה נוספת לגבי הביצה הקרושה, אני מכיר מספר איטלקים שכך מכינים את הקרבונרה, וזה לא פיקשוש שהביצה נקרשה אלה הכוונה.

    כמו בכל אוכל לכל מתכון יש המון גרסאות ואין גרסה נכונה יותר או פחות, העיקר שמה שאתם מכינים יהיה לכם טעים

  53. ניסיתי, יצא טעים. הצעה לשיפור: ביצה אחת פחות

  54. היי מאיה

    שאלה מתסכלת: לי אין שום בעיה עם הביצים החיות, אבל לחבר שלי יש. לעומת זאת, כשאמרתי לו פרמזן ובייקון הוא התחיל לרייר. האם יש איזושהי דרך להכין את המתכון בדרך אחרת, ללא ביצים חיות?

    אני מתביישת בכלל לשאול…

    מאיה עונה: אם אין ברירה, עדיף קרבונרה "מקושקשת" מבלי קרבונרה בכלל! הוסיפי קצת יותר מי בישול מהרשום במתכון ועמדי עם שאר מי הבישול בשלוף ליד הסיר. שימי אותו על אש בינונית ובשלי תוך כדי ערבוב עד שהביצים מבושלות. הוסיפי מעט מי בישול אם הביצים מסמיכות מידי. יש מצב שאפשר לבשל אותן בלי שיתקשקשו, אבל זה דורש קצת ניסיון (וטעייה). גם אם מתקשקש, לא נורא, יש בזה הרבה פרמזן ובייקון כדי שזה עדיין יהיה טעים. בהצלחה ובתאבון.

  55. כמו שעון, מקליק על הפרסומות כל יום.
    פרמזן רג'אנו יש, וגם פקורינו.
    הערב עושים קרבונרה. בעזרתך ובעזרת השף המדליק מהוידאו (:
    תמונה מחר

  56. אכזבה. יומיים רצוף ויצא לי עם פירורים. לא יודע אם זה מקושקשת או פירורי פקורינו או פרמזן. אבל יצא ממש טעים. לא שווה תמונה

  57. נראה מדהים!!! אני מזילה ריר על המקלדת כל פעם שאני נכנסת לפה!!
    שאלה: זה ילך טוב עם קוביות בטטה? (אני די בטוחה שכן, אבל כדי להיות בטוחה)ו… מה בדיוק לעשות כדי שזה יצא טוב???

    תודה מראש 3>

    מאיה עונה: בטוח ילך טוב. תצלי אותן בתנור עם מלח-פלפל וקצת שמן זית (קוביות קטנות של בטטה צריכות בערך 25 דקות על 200 מעלות) ותערבבי פנימה ברגע האחרון. אם כבר אז כבר – הייתי מוסיפה איתה קצת אגוז מוסקט – זה שילוב מעולה עם בטטה.

  58. היי מאיה,

    המתכון נראה מצויין, אני חושב לנסות את התוספת של קוביות העוף… נראה לך ששתי דקות באמת יספיקו לבשל אותו?

    ודרך אגב, רק אצלי לוקח לכל התגובות להיטען ממש הרבה זמן?
    מעל 5 דקות… ואין לי בעיה באתרים אחרים. 

  59. היי אולי יש לך במקרה מתכון קל ללחמניות דביקות (sticky buns)??

    מאיה עונה: כן!!!!! שלחתי במייל.

  60. "ציר בקר למהדרין" עם שומן בייקון – גדול!
    רק טענה אחת: למה את לא כותבת יותר? אני נהנית מכל רגע של קריאה, וגם המתכונים שלך נהדרים.
    more, please

    מאיה עונה: אם זה היה תלוי בי הייתי כותבת בבלוג במשרה מלאה. אבל יש גם לימודים, ועוד הרבה דברים שדורשים זמן משלהם. אם את רוצה יותר "בצק אלים" לוריד את מוזמנת לפתוח "זמנים מודרניים" של ידיעות אחרונות בכל יום רביעי ולהנות משלושה מתכונים בכל שבוע. פחות פירוט, אבל מוצר דומה, וגם הוא מוגש באהבה רבה…

  61. אוי זה פשוט יותר מידי. אמנם בביקון אני לא נוגעת אבל התמונות שלך פשוט מפילות אותי כל פעם מחדש. נראה לי אני אנסה את הגרסא נטולת הבייקון בסופ"ש :)
    רק בקשה אחת – עדכני את האתר לעיתים יותר תוכופות! אני על קוצים מפוסט לפוסט :)

  62. אני לא בא לבקר חלילה אבל קרבונרה קרבונרה זה עם שמנת
    לא שהמתכון הזה לא טוב אבל הוא לא קרבונרה :)

  63. מאיה, אני עם סילביה…..
    מצפה בקוצר רוח למתכון של פיצה!!! :) :) 3>
    ואם את כבר עושה ניסויים..מה עדיף ברוטב? אורגנו יבש/ טרי או בזיליקום??

    נ.ב.
    ידוע לך איפה אני מוצאת בייקון באיזור הדרום? רוצה מאוווד בייקון ברוטב, אבל לא בא לי לנסוע מקרית גת עד כיכר המדינה :(

  64. I made the sauce for the kids with 5 leftover egg yellows ("Chelmonim") plus a couple more eggs and the cheese, and they loved it. A much healthier substitution to Mac&Cheese :-)
    I wanted to comment about the "beyzim mekushkashot" (sorry, don't have Hebrew on this computer):
    As we ate, the pasta left in the pot "drank" the pasta water and looked just like "beyzim mekushkashot", so I just added more water before serving another round. I ended up using quite a bit, so next time I'll save two cups of the pasta water.
    Thanks for an easy and tasty recipe!

  65. חוץ מלפזר מחמאות לרוב,
    רציתי להציע לתבל במעט אגוז מוסקט.
    חג אורים שמח

  66. […] פסטה קרבונרה […]

  67. להשיג בייקון טוב וזול אפשר בחנויות הרוסיות. יש לא מעט כאלה והן פזורות גם בירושלים עיר הקודש למכביר. מבין סוגי הבייקון הנמכרים במעדניות אלו, אני ממליץ על ה"רו-בייקון" של ולדמן, נראה לי, או על בייקון אמריקאי. בכל מקרה הכל שם יותר זול מבמעדניות הפנסיות….

  68. גם אנחנו ניסינו ונהנינו מאוד מהתוצאה – http://mitzicooking.blogspot.com/2010/01/blog-post_09.html
    בורסיה שלנו היתה ריקוטה
    תודה
    מיצ ומיצי

  69. היי מאיה, אתר פשוט מדהים!
    השתמשתי בשניים מהמתכונים שלך כדי להפתיע את הבנזוג בארוחת ערב רומנטית…
    הכנתי קרבונרה ולקינוח קנאלה.

    הבחור בילה כמה שנים באיטליה ולכן מכיר היטב את הקרבונרה וגם חובב שלה,
    הוא טען שטעים ויצא בדיוק כמו שאמור להיות.
    לטעמי המנה היתה מעט תפלה – לא כל כך תפסה את הטעם של הבייקון וגם יצאה קצת דביקה מדי (בכל זאת טעימה כמובן…). טיפים?

    את הקנאלה אפיתי בתבנית מאפינס, כך שהם יצאו דומים יותר לעוגיות מאשר למאפים המהממים שבתמונות שלך, אבל בכל זאת אדירים – קריספיים מבחוץ ופודינגיים מבפנים.
    מה שכן, יש לי שתי שאלות:
    1. השוליים קצת נדבקו לי, למרות ששימנתי את התחתיות לפי ההוראות שלך. איך להמנע?
    2. האם יש דרך להגיש את הקנאלונים חמים? שכן אחרי כל הצינון הזה הם מגיעים לפה קרים לגמרי… איך אפשר לחמם בלי לפגוע בהם?

    שוב תודה על המתכונים הנפלאים, מצפה לתשובתך (:

  70. לכל חובבי הכשרות, את הבייקון החלפתי בסלמון מעושן, הוספתי עוד קצת עירית קצוצה. יצא מצויין.

  71. […] עכשיו, אני נוטה לחשוב על עצמי בתור אדם סובלני, יחסית. (לא, באמת.) ואני מכבדת את אמונותיהם של אנשים, גם אלה שחילוניים קיצוניים יותר ממני וגם את אלה שפחות. ונכון שרוב האנשים לא יבחרו את מידת הדבקות שלהם במצוות היהדות בתור אחד ממרכיבי הזהות העיקריים שלהם, אבל זה לא אומר שזה לא קיים. ויותר מזה, זה יהיה די נאיבי לנסות להעלים מזה עין. חוץ מזה שאני חושבת שזה פוגעני לומר שכל רגע אפרוץ בתהליך תשובה כמעט-מיידי ואורח-חיי הנוכחי הוא מין העמדת פנים או דבר-מה נמוג… חוץ מזה, זה גם יהיה מוגזם לומר שאין מודעות מתמדת לזה ביחסים בין שני אנשים. בדיוק כמו שאני יודעת של. מערבבת בשר וחלב אבל לא אוכלת חזיר, אז אם אני מזמינה אותה לבשל איתי קרבונרה זה צריך להיות עם חזה אווז, בעוד שכשהולכים עם ש. לאנשהו, צריך מקום עם תעודה. בדיוק כמו שאחת החברות שהיו לי בתיכון הייתה תמיד נמצאת אצלי בבית, אבל בפסח הייתה מציעה לי לבוא אליה כדי שהיא תוכל להמשיך להעלים עין מזה שהבית שלי לא כשר. זה עוד אחד מהדברים האלה שחייבים להיות שם כדי להיות מסוגלים לנהל את האינטראקציה, כמו לדעת שמישהו נפגע משפה בוטה, או שמישהו לא שומע כל כך טוב אז צריך לדבר בקול רם. […]

  72. אהלן וסהלן!
    קודם כל אפתח בתשבוחות מעומק ליבי על המיזם. הכנתי עד כה את הבטטות, עוגת הדבש (+דבורים ממרציפן- השתמשתי בצבעי-מאכל-3-שקל והדבורים יצאו קצת חולות שחפת אבל עדיין הסיפור גרף שמחת בית השואבה) ואת הפאי תותים+מסקרפונה (כרגע אין הגבלת תקציב שאני יודעת עליה- אז השתוללתי על מסקרפונה) וגם יצא מעולה, אם כי הבצק קצת נדבק לתבנית והיה צורך בהסבר קל להיאבקות במשקל בינוני בחילוצו ("זה סוג של קרמבל!!"). אגב, לבצק על בסיס קמח מצות היה טאץ' של קנייעדלעך. אהבתי.

    בכל מקרה, אני חמה על הפסטה קרבונרה אבל יש לי חשש קל מסלמונלה. לא שרפי גינת מהדהד בראשי, אבל סלמונלה מת אחר כבוד רק מעל (בערך) 50 מעלות, ואני לא בטוחה שיש שלב כזה במתכון. אולי בגלל זה האיטלקים מקשקשים לעייפה את הייצעך?
    רק האל יודע.

    בכל מקרה, תודה רבה על המתכונים- הכל יצא נפלא והעבודה שלך מאחורי הקלעים מורגשת לחלוטין בכך שהמתכונים אכן מדוייקים וקולעים. שאי ברכה!!

  73. ניסיתי עם חתיכות סלמון מעושן במקום בייקון… יצא מדהים!

  74. מאיה נראה לך שעם גבינה צהובה זה יילך? ז"א במקום הפרמזן

    מאיה עונה: זה יהיה הרבה הרבה פחות טעים. אבל זה יהיה אכיל…

  75. […] 2007 דפדוף:    […]

  76. היי מאיה,

    ראשית ברכות על המקום הנפלא הזה.
    שנית, האם לדעתך ייצא טעים אם אחליף את הקרבונרה בחזה אווז?

    תודה רבה!

  77. אגב פרמז'ן
    איך שומרים על פרמז'ן במקרר כמו שצריך (כתבת מכסה כראוי)?
    תוך שבועיים הוא מתקשה כמו אבן…. זה בסדר?
    תודה

    מאיה עונה: אני שומרת את הפרמזן בחבילה המקורית שלו, ובתוך שקית וואקום במקרר. מחזיק יובלות ועדיין נשאר טעים לבישול.

  78. רק רציתי לשתף אתכם:
    אחת המנות שאני הכי אוהבת זה פסטה קרבונרה. לאחרונה גיליתי את המתכון הזה באתר ומאז אני מפנטזת על להכין אותו לבד בבית. הבעיה העיקרית היא שאני בהריון… אז אסור (בגלל הביצים שלא ממש מבושלות…).
    כנראה שאני אאלץ לחכות בסבלנות עוד חודשיים…

    מאיה עונה: היי גלית, את יכולה להכין את הגרסה ה"לא-תקנית" והמקושקשת יותר… פשוט בשלי את הפסטה עם הביצים על אש קטנה עד שהן מתקשקות. עדיף ממלפפון חמוץ עם נוטלה!! :)

  79. לא שווה להכין בלי בייקון או תוספת אחרת – יוצא דיי סתמי
    תשקיעו בתוספות!!!
    בכל מקרה – האתר הזה מדהים :)

  80. וואוו! תודה!
    סוף סוף יכולה לוותר על התואר: "לא יודעת לבשל!" יצא לי ממש ממש טעים ודווקא לא עם בייקון :)
    פעם ראשונה שאני קוראת בבלוג ואת הופכת אותו פשוט לחוויה כייפית.
    לא מרגישה שהתבלבלתי או שהרגשתי חוסר אונים מול כל המצרכים.
    יצא זול ומהיר!
    אני מחכה למחר לבשל עוד משהו :)
    את עושה פה משהו מבורך!

  81. נראה לי עם חתיכות חזה אווז מעושן… מממממממממ…

  82. לא פעם ראשונה שאני מכינה את זה, הפעם ללא ספק יצא הכי טוב.
    חשבתי להשתגע ולנסות להכניס תירס בפנים אבל השתפנתי ברגע האחרון וויתרתי :)

    הנה כמה תמונות(מהפלאפון אבל לא נורא):

    http://tinyurl.com/3zdufh5

    http://tinyurl.com/3pmwbbt

    http://tinyurl.com/3k6p654

  83. היי מאיה, דבר ראשון האתר מדהים ואם לאודות על האמת הוא היחיד אצלי במועדפים :).

    הכנתי היום את המתכון בפעם השנייה, לאחר כמה מסכנות שצצו אצלי מהפעם הקודמת.

    1- את הרוטב אני מכין בבן-מארי על הסיר של הפסטה בזמן
    שהפסטה מתבשלת (מונע גרגרי פרמזן שלא נמסים אחר כך,
    ונותן רוטב קרמי משגע)

    2- את הבייקון אני מטגן בסיר של הפסטה בזמן שהיא ממתינה על
    המסננת … (לא לשכוח לנער את הפסטה שלא תדבק לעצמה
    כי זה די מבאס)

    3- מרכיבים הכל ביר של הפסטה …

    4- חסכנו לנקות מחבת :)

    * אני השתמשתי באגוזי מלך קצוצים בתור תוספת. לדעתי משתלט
    קצת יותר מידי על הטעם, אולי הייתי צריך להוסיף פחות…

    מקווה שאהבת,
    אשמח לתגובות\רעיונות.
    כפיר

  84. […] מבצק אלים בחרתי מנה מייצגת מאד – מהסוג שעושים תוך רגע, עם מרכיבי מקרר בסיסייים, בעלות של חצי גביע קוטג' ובטעם שמגמד את כל השאר. פסטה קרבונרה! […]

  85. משהו יכול להסביר את הניגוד בין המצדדים בבישול פסטה עם או בלי מלח ?
    על רוב האריזות כתוב לבשל ללא מלח או שמן.

  86. הי מאיה, אני חובבת מושבעת של המתכונים שלך, תמיד קוראת ונהנית
    אבל בכל זאת זו תגובה ראשונה שלי.
    אני חורגת ממנהגי, ולהגיד לך למה? זה לא בגלל הנושא הכשרותי בפוסט הזה (הבלגתי), אלא דווקא בגלל העדכון שלך, בו את מבקשת לא להעיר לך על כך,
    את קוראת לכל ה"קהלים הרגישים" שלא להתקומם על השילוב הנורא של חלב עם בשר ועוד חזיר!!!! ואת שוכחת, שגם את, וכל קוראי בלוג שלך, שייכים לקהל הרגיש הזה (כולנו יהודים)ואם לך זה לא צורם- כנראה כי התרגלת לחטוא בזה, הרי שלרוב הקוראים זה מפריע.
    ואני מבקשת ממך, בשם עוד הרבה קוראים שמבליגים בגלל ההערה שלך, בפעם הבאה שבא לך להמציא מתכון חזירי כזה, לפחות לא להוסיף כאלה הערות גאוותניות על ה"מנות המוצלחות" שלך שאינך מסוגלת (!!!) לשנות אותם

    מאיה עונה: היי איריס. כל אחד מבשל איך שהוא אוהב ואיך שהוא רגיל. אני מבשלת לא כשר, וככה אני. התגובה שכתבת לי כאן שוות ערך בעיני לזה שאני אכנס אלייך הביתה ואתחיל לרדות בך על הבישול הכשר שלך ועל זה שהוא לא הגיוני בעיני. לא נראה לי שהיית מקבלת זאת בברכה, ולכן אני לא מעוניינת שאנשים עם מנהגים קולינריים אחרים משלי יירדו בי ב"בית" שלי, שזה הבלוג הזה. אני כותבת בשביל הכיף שלי, ולא בשביל לרצות אף אחד. אם זה לא מוצא חן בעינייך, צר לי.

  87. הבלוג שלך נהדר! המלצה: מנסיוני, עדיף 4 חלמונים על 4 ביצים. כדאי גם להוסיף קצת שמנת מתוקה לתערובת החלמונים והגבינה.

    בתיאבון!

  88. פעם ראשונה שאני בבלוג ואני חייבת לומר שהוא נהדר!! ההסברים הארוכים והתמונות של השלבים הן בדיוק מה שסטודנטים שלא יודעים לבשל צריכים :)
    אני ממש אוהבת פסטות, אז כמובן שהייתי חייבת לנסות את המתכון. ניסיתי בלי הבייקון ובפעם השניה שהכנתי אותו החלטתי להוסיף גבינת רוקפור – שתפצה על המליחות החסרה. לדעתי זה הוסיף המון.

    תודה!!

  89. רוצה להתחיל במשפט ״ איש איש באמונתו יחיה״
    אמשיך שזאת פסטה שאני ממש אוהבת ותמיד פחדתי להכין מחשש שתהיה חביתה .. הכנתי כבר פעמיים ויצא ממש טעים!
    יש לי תמונה אשמח להעלות לא יודעת איך ואיפה …
    אני הכנתי עם בייקון מהודו ולא מחזיר ( חיה בארה״ב ולנו יש בכל סופר ) משום שבעלי לא אוכל חזיר אבל אין לו בעיה עם חלב ובשר … אני לעומת זאת היתי נהנת גם מהמקורי אבל כדי יאכלו איתי ולא אוכל את הסיר לבד הייתי צריכה לאלתר :-)
    בנושא שאר הויכוח על הדת מאיה אני איתך … במיטבח שלך בשלי בישבלך מי שלא מתאים שיעבור לתפריט אחר באתר המדהים שלך. תודה!

  90. הי מאיה
    קודם כל רציתי להגיד שאני ממש נהנת מהמתכונים והתמונות. אני מבשלת המון ולא מגדירה את עצמי חובבנית :) אבל במתכון הזה ממש חידשת לי!! לא היה לי מושג שקרבונרה זה עם ביצים הכנתי המון פעמים פסטה עם בייקון שמנת ופרמזן אבל אף פעם לא עם ביצים… אפילו שאני לא ככ אוהבת ביצים אנסה בכל זאת. אני לומדת המון מהאתר שלך!!
    אשמח לקבל מתכון שלך לפסטרמה ביתית ניסיתי כבר כמה פעמים להכין אבל זה לא יוצא דומה לגרסה מסוימת שאכלתי הבשר יוצא לי קצת יבש ולא מספיק מתובל…
    תודה

  91. הי מאיה,
    משהו לא עבד. אני השתמשתי בפסטה איכותית, קניתי גם פרמזן אמיתי בגוש במעדניה שמתמחה בגבינות, עשיתי אחד לאחד כפי שמופיע במתכון, ויצאה לי פסטה עם טעם לוואי, לא יכולתי לאכול אותה. האם זה יכול לנבוע מגבינה לא טריה? מהטמפרטורה ההתחלתית של הביצים? אולי יש לך רעיון למה לא הצליח אף על פי שפעלתי לפי הוראותייך, כי אני מאד אוהבת פסטה קרבונרה והמתכון כ"כ פשוט, שחבל לי לא לנסות שוב בגלל פקשוש אחד. תודה!

    מאיה עונה: קשה לי לדעת מה השתבש בלי היכולת לטעום בעצמי. אני יכולה להגיד בוודאות שבכל הפעמים שהכנתי את המתכון הזה הוא יצא פגז, וטעמו אותו הרבה אנשים אחרים שגם אהבו. המסקנה היחידה האפשרית שלי היא שמשהו לא היה בסדר באחד מחומרי הגלם שלך – ובסבירות גבוהה הגבינה. יכול להיות שהתחלופה במעדניה הזו לא מדהימה, והגבינה שמכרו לך הייתה ישנה, או סתם לא טעימה. בגלל שמעדניות לרוב מתגאות במוצרים מעולים (במחירים מופקעים) ושירות מעולה, הייתי חוזרת להתלונן להם.

  92. יצא מעולה אפשר גם להוסיף עגבניות מיובשות ובזיליקום, זה רק מוסיף!תודהעל המתכון!!

  93. היי מאיה!
    תמיד קצת חששתי להכין קרבונרה, אבל באמת שיחקת אותה עם המתכון! יצא מצויין, המון תודה.
    רק אזהרה קלה למי שמכין עם בייקון: אל תעשו את הטעות שלי ותזרקו אותו על מחבת לוהטת מדי די אז הבייקון נוקם ומשפריץ שומן לכל עבר :\
    ושוב תודה

  94. מאיה! חזרנו לא מזמן מאיטליה והתרפקנו על טעמים שכבר לא נטעם.. זכרתי שכתבת פעם על פסטה קרבונרה והחלטתי לנסות. כקוראת אדוקה ידעתי שהמתכונים שלך מנצחים ושוב הוכחת זאת. היה לי ולבעלי ערב מענג של פסטה קרבונרה כהלכתה (כולל הבייקון!) ולקינוח פונדנט ריבת חלב מעולה. תודה רבה לך!!!

    חשוב לי גם לחזק אותך בעיניני הכשרות. זהו ביתך ומטבחך ומותר לך לבשל בו כרצונך. אני בטוחה שמי שלא מתאים לו יכול לסגור את החלון ולקרוא באתרים אחרים. לא יתכן שבלוג פרטי יצטרך להזהר ולשקול מילים כדי לא לשחוט פרות קדושות של אנשים אחרים.. כל הכבוד לך ויישר כח!

  95. אוי מאיה אין עלייך! כמה פשוט- ככה אליפות :)
    כבר מלא זמן שרציתי להכין את המתכון ומשום מה רק אתמול התאפשר. השילוב עגבניות שרי חצויות אפויות עם שמן זית, פלפל גרוס ומלח גס יחד עם פטרוזיליה קצוצה מלמעלה היה מנצח. תודה לך :)
    אגב, אני מצטרפת לבקשה מהפוסט של הריבת חלב לעוד מתכוני אוכל אמיתי, אם אפשר, צמחוני :)

  96. הכנתי עם בייקון ופרמז'ן ואפילו קצת פטרוזיליה. היה טעים מאוד (למרות שנראה לי שאני מעדיפה בייקון בתוך סנדוויץ' או עם ביצה) – אבל הוספתי רק שתי כפות מים בערך (על חצי חבילת ספגטי ושלוש ביצים כמו שאמרת), לשם השוואת טמפרטורות, ובכל זאת יצאו לי ממש הרבה נוזלים בתחתית הסיר שסרבו להסמיך בלי להפוך לביצה מקושקשת (כך שהפסקתי לנסות לאדות אותם באמצע, כי עדיף הרבה נוזלים קרמיים). בכל מקרה, רק רוצה להזהיר שכדאי לדלל עם המים במתינות רבה (אבל כן לערבב קצת מי בישול חמים עם הביצה לפני ששופכים למחבת כדי להקטין את סיכויי ההתקשקשות).

  97. יאוא תקשיבי! בדיוק אתמול קיבלתי מתנה מכונה להכנת פסטה, ועכשיו חיפשתי רוטב לשלב עם הפסטה שאכין וזה פשוט נראה בול!! זה כל כך מה שאני הולכת להכין היום! אחד לאחד!

    תודה תודה תודה!

  98. מתכון פצצה!
    יצא חבל על הזמן, בייקון והכל

  99. […] לפסטה פרג העדינה החלטתי לשדך רוטב מיוחד דומה לרוטב קרבונרה אבל פרפרזה נטולת בשר. (נעזרתי במתכון של רוטב קרבונרה של בצק אלים) […]

  100. מנה חלומית! זה היה הספגטי שכל חיי רציתי להכין ואפילו לא ידעתי. הכנתי עם סלמון מעושן בצל ירוק קצת עגבניות שרי ופטרוזיליה. אבל הכוכב הראשי הוא ללא ספק הרוטב ההזוי הזה מביצים וגבינה. כמו שראיתי שכתבת פעם "שאבתי את המנה לפרצוף שלי" תוך דקות והתמלאתי כמו חתול מפוטם. איזה יופי של אתר. תודה לך!!

  101. איך מדפיסים??

  102. ניסיתי את המתכון ויצא פשוט דוחה.
    אולי לא השתמשתי בגבינה מספיק טובה,
    אבל הרבה זמן לא יצא מתחת ידיי דבר כל כך מגעיל
    בעלי ממש ירק כפשוטו כשטעם את הפסטה
    ממש עגמת נפש :(

  103. גיליתי באיחור קל את המתכון…
    יצא ממש מעולה :)
    לקטנים מכרנו שזה 'רוטב לבן' והם טרפו וביקשו תוספת

  104. היי. הגעתי למתכון הזה דרך גוגל. הוא נראה נפלא.
    את שנונה, מבדרת, ומקצועית. פשוט תענוג צרוף לקרוא.
    תודה רבה על המתכון! בטוחה שייצא לנו מושלם בזכות הדרכתך(:

  105. מעולה, מעולה, מעולה! הכנתי אין ספור פעמים ותמיד מצליח וטעים כל כך.
    מי שהתאכזב כי זה מכיל חזיר תמיד יכול לעבור הלאה, למתכון הבא.

  106. 10 שנים אחרי, עדיין מתה על המתכון הזה



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!