קנאלה – עוגת פודינג קריספית

נחשב אצלי: מתוק ומושחת

הפעם הבאתי לכם מתכון מסורתי מחבל בורדו בצרפת. העוגה הקטנה והאישית, מזכירה קצת קרם ברולה: מבפנים היא קרמית, מבחוץ יש לה קרום קריספי וקרמלי. המרכיבים, ביחס לתוצאה המרהיבה, זולים וזמינים בכל בית: חלב, ביצים, וקמח. הבלילה הדלילה והפשוטה (כמעט כמו בלילת פנקייק) מסמיכה בתנור ומקבלת קראסט שחום ומהמם. המרכיב היחיד שהוא קצת אקזוטי הוא רום. אבל נוכחותו לא קריטית. יש קצת טכניקה (לחמם חלב ולמזוג לקערה) אבל אני סומכת עליכם שתעמדו בזה. אם אין לכם תבניות סיליקון עם שקעים בדוגמה המסורתית, השתמשו בתבנית סיליקון עם שקעים בכל צורה אחרת, או בתבנית מאפינס פשוטה ממתכת. הכמות: 8 עוגות בינוניות או 12 קטנות.

  • 2 כוסות חלב 3%
  • 1.5 כוסות סוכר
  • 3/4 כוס קמח
  • שליש כפית מלח
  • 2 חלמונים
  • 25 גר' חמאה (אפשר להגדיל את הכמות עד 100 גר')
  • 1 כפית תמצית וניל
  • 1 כף רום אמיתי (לא תמצית)
  • לשימון התבנית:
  • כ-25 גר' חמאה מומסת, או שמן צמחי נייטרלי (הכי טוב קנולה)
  • גיוון:
  • 200 גר' שוקולד מריר
עלות משוערת:

11 שקלים

עבודה נטו:

8 דקות

ההכנה

את המתכון המקורי מצאתי בספר של מרת'ה סטיוארט, וכצפוי, הוא כלל הרבה יותר מידי סוכר והרבה יותר מידי חמאה. אבל הכנתי אותו כלשונו, עם צמצום קל בכמויות הסוכר.  יצא מדהים, מהמם, מושלם. טרפתי כל התבנית כמעט לבד.

אח"כ כבר הייתי יותר מתוחכמת וחיפשתי מתכונים דומים באינטרנט כדי לראות מה אולי פספסתי. מצאתי מתכון של פאולה וולפרט שכלל רבע מכמות החמאה אבל פי שתיים חלמונים. ניסיתי אותו והוא גם יצא מצויין. ואז ניסיתי, להקטין גם את כמות החלמונים ולערבב בין המתכונים. יצא מעולה. ואז הכנתי אותם שוב ושוב ושוב כדי לוודא שאני לא הוזה, ושבאמת כל טמבל יכול להכין. ורק הגעתי למסקנה שזה באמת נכון.

מתחילים עם קערה, אליה מוזגים כוס וחצי סוכר. אפשר סוכר חום (יוצא יותר קריספי, אבל לטעמי פחות טעים כי הטעם הקרמלי קצת משתלט). אפשר גם לצמצם לכוס אחת, אבל השוליים יוצאים פחות קריספיים. בתמונות כאן השתמשתי בקערה היעודית שלי לקנאלה, עם פיות מזיגה מושלמות לפיזור הבלילה בין השקעים בלי לכלוך.

מוסיפים לסוכר גם שלושת רבעי כוס קמח רגיל ושליש כפית מלח. מה מלח קשור כאן? בלעדיו יוצא מתוק-בלתי-נסבל. שכחתי להוסיף פעם אחת ויצא כמעט בלתי אכיל [כמעט, אבל לא מספיק בלתי אכיל]. המלח חשוב לאיזון המתיקות החזקה של הסוכר, שהכרחית ליצירת הקראסט הקריספי מבחוץ.


שימו לב, בניגוד למה שעשיתי בתמונות פה, מערבבים היטב את כל החומרים היבשים לפני שמוסיפים פנימה את החלמונים או החלב (אחרת נוצרים גושים).

מפרידים שתי ביצים. את החלמונים מוסיפים לקערה ואת החלבונים שומרים בכוס מכוסה במקרר לשימוש אחר (חביתה / מרנג / אפשר גם להקפיא!). מתחילים לערבב את החלמונים עם תערובת היבשים. שימו לב, שוב, מדובר רק בחלמונים של הביצה, בלי הלבנים. ניסיתי להכין את זה עם 2 ביצים שלמות במקום החלמונים והיה טעם לוואי של חביתה (ועל זה כנראה אחראי החלבון = עדיף בלעדיו).

מתחילים לזרזף פנימה באיטיות כוס אחת של חלב קר מהמקרר, תוך כדי ערבוב.

בהתחלה קצת קשה לערבב ויש גושים, אבל עד שתסיימו למזוג מהכוס הגושים ייספגו והבלילה תהפוך שוב לחלקה.

אפשר לערבב את הבלילה עם מזלג, אבל הרבה יותר טוב לטרוף עם מטרפה ידנית, כי כך נותרים פחות גושים של קמח ולא צריך לסנן.

בזמן שמתעסקים עם החומרים בקערה מחממים בסיר קטן כוס נוספת של חלב יחד עם 25 גרם חמאה. אפשר להגדיל את כמות החמאה עד 100 גרם וזה יוצא קצת יותר טעים ועסיסי, אבל לדעתי לא שווה את האקסטרה שומן. מוסיפים לסיר גם כפית תמצית וניל. או:

אם יש לכם מקל וניל אמיתי חצו אותו במרכזו וגרדו את כל הגרגרים השחורים החוצה ושימו פנימה (ופה זה ממש שווה את זה בניגוד לסתם עוגה בחושה, שם לא מרגישים את ההבדל). בשלו את החלב על אש בינונית עד שהחמאה נמסה. טלטלו את הסיר או ערבבו מעט מידי פעם כדי שהחלב לא יישרף בתחתית (יש לחלב נטייה לפעמים להצטבר בתחתית הסיר ולהיכוות ואז נוצר ריח לא נעים). שימו עין על הסיר בזמן שאתם מערבבים, כי חלב גם גולש אם מרתיחים אותו יותר מידי.

כשהתערובת חמה מאוד (אפשר גם רותחת, רק זהירות שלא יגלוש!), ואחרי שהחמאה נמסה לגמרי, מזגו באיטיות את התערובת ישירות לקערה עם שאר החומרים שעירבבנו מקודם, תוך כדי טריפה. אל דאגה, הביצים לא יתקשקשו.

לא למזוג את הכל בבת אחת, זרזפו את זה פנימה באיטיות, כדי שיתערבב כמו שצריך ולא ישפריץ. התערובת תתחמם לטמפ' של חום הגוף. לא יותר מזה. ובגלל זה הביצים לא מתקשקשות.

מערבבים פנימה את הרום, אם יש (הוא מאוד מאוד מוסיף, אבל לא חובה). אם אתם ממש יסודיים (או שקוראים לכם מרת'ה) תוכלו גם לסנן את הבלילה, כדי להיפטר מגושים – הניחו מסננת מעל סיר הבישול, שהצטנן קצת בינתיים, מזגו את התערובת לתוכו, ואז סננו שוב לתוך הקערה (אל תלכלכו עוד קערה בשביל זה). במסננת ישארו שאריות מהקרום של החלמון ואולי כמה גושים של קמח. באפייה הכל נספג, ולכן לא קריטי לסנן (אני לא טורחת). שימו לב שהמרקם של הבלילה המוכנה הוא דליל מאוד (קצת יותר דליל משמנת מתוקה) – אל דאגה, ככה זה אמור להיות.

וזהו. סיימנו. ועכשיו מגיע הקטע הקשה. המתנה.

הבלילה חייבת לנוח מינימום 8 שעות במקרר, כשהיא מכוסה היטב. אם אופים מיד בסיום ההכנה, וגם אחרי כמה שעות בלבד של צינון, זה פשוט לא יוצא טעים (מנסיון) – יש לזה טעם של עוגת פנקייק, אבל לא של קנאלה. אחרי זמן ההמתנה המינימלי – שהוא 8 שעות ולא דקה פחות – כל שעה מנוחה שתוסיפו רק תשפר את התוצאה – יצא יותר קריספי מבחוץ וקרמי מבפנים. הזמן האופטימלי הוא בין 12 שעות ועד לשלושה ימים של צינון.

במהלך הצינון מתגבשת שכבה מוצקה שצפה לה מעל הבלילה, וזה בסדר. לפני האפייה ערבבו את הבלילה שוב כדי לאחד את כל החומרים (גם הסוכר ששקע מטה) ובאפייה הכל הופך לחלק ואחיד.

כשאתם מוכנים לאפות (או שקצה סבלנותכם) חממו את התנור ל-200 מעלות (ייקח לו בין 10 ל-20 דקות להתחמם, תלוי עד כמה הוא מצ'וקמק). בינתיים המיסו 25 גר' חמאה בקערית במיקרוגל. בעזרת כפית, מוזגים מעט מאוד חמאה לתחתית של כל שקע. בערך חצי כפית לכל אחד. אפשר להשתמש בשמן צמחי במקום חמאה, אבל פחות טעים. אל תעיזו לא לשמן – כי השכבה הקריספית תידבק לכם והקנאלה לא ישתחררו החוצה. חובה לשמן את התבנית.

שימו לב, אם משמנים את התבנית יותר מידי (נניח, מתפתים למזוג שמן לתוך השקעים ישירות מהבקבוק כדי לחסוך ניקיון של כפית, אההמ) נוצרת תופעה שמכונה בפי הצרפתים WHITE ASSES (כן, תחת לבן) וככה זה נראה – כתמים לבנים ומכוערים. שלוליות השומן מבעבעות בצידי התבנית ומונעות מהקראסט להשחים בצורה אחידה.

בנוסף, אם שימנתם יותר מידי, או שהשתמשתם בהרבה חמאה בבלילה (100 גר' זה הרבה), בזמן האפייה השומן צף למעלה ועולה על גדותיו. שימו לב שאתם מניחים את התבנית בתבנית גדולה יותר, כדי שלא יתמלא לכם התנור בשומן שרוף.

רק חצי כפית של שומן (חמאה, כאמור, או שמן) מספיקה כדי שהקנאלה לא יידבקו, ואין אפילו צורך להבריש את שולי התבנית. מספיק למזוג את החמאה לתחתית השקעים ובמהלך האפייה היא מתפזרת היטב ומצפה גם את השוליים. לא צריך לטרוח עם מברשת, מנסיון.

אחרי ששימנתם, מוזגים את הבלילה כמעט עד הסוף. אם משתמשים בתבנית סיליקון מניחים אותה קודם על תבנית יציבה גדולה יותר, כי אם תנסו להרים אותה כשהיא מלאה בבלילה, הכל ישפך (כן, מנסיון).

במקור אופים את הקנאלה בתבניות נחושת ייעודיות שעולות הון תועפות וקשות מאוד להשגה מחוץ לצרפת, או אירופה בכלל. את התבניות אסור לשטוף וחובה להעביר אותם תהליך שנקרא Seasoning – ציפוי הדופן הפנימית בשעווה מעורבבת בשמן (תערובת שנקראת white oil) ו"אטימה" בטמפ' גבוהה. הטיפול המיוחד הזה (שמבצעים פעם בכמה חודשים) מייצר מאפים עם קראסט שחום, אחיד, וקריספי במיוחד שלא ניתן לחיקוי בשום דרך.

תחליף טוב וזמין הוא תבנית מאפינס רגילה. הצורה תצא "מאפינית" סטנדרטית ולא מגניבה כמו השאר, אבל נוצר קראסט נהדר. שימו לב שאסור בשום פנים ואופן להשתמש במנז'טים (עטרות נייר של מאפינס), כי זה מפספס את כל האפקט של המתכת הלוהטת והפודינג המבעבע וכל הקראסט ילך לאיבוד.

יש גם תבניות סיליקון, שמחקות את צורת הקנאלה המסורתית. רבים טוענים שהן השטן, אבל אחרי אם מקפידים על כמה עקרונות גם איתן אפשר להשיג קראסט מצויין. ההשחמה לא אחידה כמו בתבניות האחרות (תמיד נשארת נקודה בהירה בבסיס), אבל התוצאה יפהפיה וטעימה.

לי יש תבנית סיליקון של 8 קנאלאים גדולים, וחן, אצלה התארחתי בפוסט הקרבונרה, הלוותה לי תבנית יפהפיה של קנלאים קטנים. את התבניות האלה אפשר להשיג בחנויות מתמחות והן יעלו בערך 70 שקל. מעולם לא ניסיתי תבניות סיליקון מהשוק או בחנויות כלי בית פשוטות, אבל שמעתי עליהן דברים נוראיים ואני לא ממליצה. בגלל שהתבניות גמישות ולא יציבות, חובה להניח אותן על תבנית יציבה גדולה יותר לפני שמוזגים פנימה את הבלילה (מניסיון מר שלי, כרגיל). אין לכם תבנית סיליקון? גללו לתחתית הפוסט להפתעה.

זמן האפייה משתנה בין תבנית מאפינס ממתכת לתבנית סיליקון (מוליכות החום שלהן שונה), אבל בשני המקרים חייבים לאפות עד שהקראסט של העוגות שחום היטב. החלק העליון של המאפה הוא לא אינדיקציה טובה למוכנות.

דמיינו לכם את הבעסה שהייתה לי אחרי שהוצאתי את אלה מהתבנית מבלי לבדוק קודם. התחתית שלהם הייתה שחומה ומושלמת, והם היו לבנים כמו סיד. שום קרום ושום כלום. אז מה עושים? בודקים לפני שמשחררים את הקנאלה מהתבנית! ואם הוצאתם מהתבנית והתבאסתם, החזירו בעדינות את הקנאלה בחזרה לשקעים ודחפו לתנור לעוד זמן אפייה.

יכול להיות שהחלק העליון של המאפים יראה לכם שחום וקרמלי ואז תוציאו את הקנאלאים ותראו שהם לבנים ורכרוכיים. צריך להוציא לרגע את התבנית ולבדוק עם סכין או כפית איך נראים השוליים מבפנים – אם הם עדיין לבנים ועוד לא שחומים, אופים עוד 7-10 דקות. עד שהקראסט לא זהוב עמוק או, יותר טוב, חום כהה, אל תוציאו. ואל תפחדו מטעם שרוף. שימו לב שייתכן שבשולי התבנית המאפים יהיו יותר שחומים מבמרכז. במקרה זה עדיף להוציא, כדי להמנע מאפיית יתר. אנחנו רוצים שהתוך שלהם יהיה רך ופודינגי.

ככה נראה קראסט תקני וקריספי (שהוא יותר כהה מבדרך כלל, כי הכנתי כאן עם סוכר חום). יצאו לי גם קנאלאים כמעט שחורים לגמרי שהיו קרמליים להפליא בלי שמץ של טעם שרוף. ותתעלמו מהצבע בחלק העליון – הוא לא אינדיקציה!! אם בכל זאת החלק העליון השחים מאוד אבל הם עוד לא מוכנים, תוכלו להניח עליהם יריעה של נייר אלומיניום ולמנוע מהם להשחים עוד יותר. נסו להיזהר מאפיית יתר, כדי שהבפנים של העוגות ישאר רך ופודינגי, כי זה החלק הכי טעים (אני אוהבת אותו ממש gooey, ומוכנה לוותר על קצת קריספיות וזמן אפייה בשביל זה). עם הזמן תיסגרו בדיוק על הזמן המושלם בתנור שלכם.

לתבנית סיליקון עם 12 שקעים קטנים, אופים בין 40-50 דקות, ובמידת הצורך גם 55 דקות.
לתבנית סיליקון עם 8 שקעים בינוניים, אופים בין 50-55 דקות, ובמידת הצורך גם 60 או 65 דקות.
לתבנית מתכת 40 דקות יספיקו בהחלט.

כל זמני האפייה נבדקו פעמים רבות על תנור במצב "טורבו".  טורבו הוא מצב בו התנור מפעיל מאוורר חזק שמפזר את החום בצורה אחידה יותר מאפייה רגילה. אם אין לכם שמץ של מושג איזה תנור יש לכם, אל דאגה. פשוט אפו עד הזמן המומלץ, ומשם המשיכו לאפות והשגיחו שהקראסט הפנימי משחים היטב לפני שמוציאים. ייתכן והאפייה תיקח יותר זמן (זמני האפייה במתכונים המקוריים הם משעה ורבע ועד שעתיים שלמות!).

במהלך האפייה הבלילה הנוזלית מבעבעת ומסמיכה ומסמיכה, והשוליים הופכים לקריספיים. כל הבית מתמלא בריח מטריף של קרמל.

כשהם מוכנים, מוציאים בעדינות את המאפים מהתנור והופכים את התבנית על נייר עיתון (או נייר אפייה אם אתם ייקים). נותנים שתי מכות לכל שקע עם סכין ומניחים לתבנית לשבת ולהתקרר קצת למשך 10 עד 20 דקות מבלי לגעת. בלי הצינון בהפוכה המאפים צונחים, ואם מנסים לטלטל את התבנית ולהוציא אותם מיד, הם מתקווצ'צ'ים ונהרסת הצורה היפה שלהם. מטלטלים את התבנית בעדינות על הנייר (מאוד בעדינות, המאפים עדיין קצת רכים), ואז מרימים באיטיות. הם אמורים לצנוח החוצה בקלות. אם לא עובד, מחלצים אותם עם סכין.

הם מאוד עדינים לרבע שעה הראשונה, אבל כשהם מתקררים מתפתח הקרום הקריספי המענג. אז סבלנות. מומלץ לצנן את המאפים על רשת מורמת, כדי שהחלק התחתון שלהם לא יהפוך לSOGGY.

הקנאלאים קריספיים למשך 24 שעות מרגע אפייתם, ומשם הקרום מתחיל להתרכך. הם מחזיקים בפוטנציה שבוע בקופסה אטומה. ההכנה קלה מאוד, ולי אישית, אחרי הרבה מאוד אימון, לוקחת ארבע וחצי דקות בול. בפעם הראשונה שתכינו תתמכרו, ובפעמים הבאות תשפרו את הטכניקה עד שיצאו לכם קנאלאים מושלמים לקנאת כל חבריכם ושכינכם.

זה המתכון הבסיסי. וכפי שציפיתם, לא לקחתי שום מרכיב כמובן מאליו ועשיתי בערך 14 ניסויים עם הרכבים שונים – ולהלן מסקנותיי:

– אפשר להחליף חצי מכמות החלב בשמנת מתוקה 10% או 15% או 30%. יוצא טעים מאוד.

– אפשר להחליף את הסוכר או חלק ממנו בסוכר חום, יוצא קרום פריך יותר, אבל הטעם הקרמלי שתלטני מידי לטעמי.

– אפשר להכין קנאלאים שוקולד – יוצא נפלא: מוסיפים לחלב שמרתיחים בסיר 200 גר' שוקולד מריר ומערבבים היטב להמסה. חייבים לצמצם את כמות הסוכר לכוס אחת בלבד (במקום כוס וחצי), כי השוקולד עצמו מתוק באופן מפתיע.

– ניסיתי להכין קנאלאים לימון: השמטתי את הרום והוניל והוספתי 2 כפיות מיץ לימון סחוט וכפית אחת של קליפת לימון מגוררת דק. יצא פחות מוצלח מהגרסה הקלאסית לטעמי, ואני אוהבת לימון.

-לא באמת צריך 100 גר' חמאה. גם 25 גר' חמאה זה מספיק. אבל כפי שתתארו לעצמכם, 100 גר' יוצא קצת יותר טעים.

– שני חלמונים מספיקים בהחלט. אבל אם יש לכם שלושה או ארבעה, השתמשו בכולם. יוצא קצת יותר טעים. בכל מקרה לא מחליפים בביצה שלמה כי הקנאלאים מקבלים טעם של חביתה אפויה.

– מינימום זמן המתנה במקרר 8 שעות. מתחת לכך מתקבלת תוצאה מאכזבת עם טעם סתמי. ככל שהבלילה תנוח יותר במקרר יצא יותר טעים.

– אפשר להכין רק עם כוס אחת של סוכר (במקום כוס וחצי), אבל יוצא פחות קריספי

– השלב של הרתחת החלב ומזיגתו לבלילה הכרחי. ניסיתי להכין בלי זה (פשוט ערבבתי הכל בקערה) והמאפים התקבלו גרגריים עם מרקם מוזר, גם לאחר המתנה ארוכה של הבלילה במקרר.

הקנאלאים שלי רחוקים ממושלמים, אבל כל הטועמים השתגעו מהם. ונכון לעכשיו, לא נתקלתי בהם בשום מקום, ואף אופה ששאלתי לא הכיר אותם. אשמח אם תאירו את תשומת ליבי בתגובות אם נתקלתם בהם במאפייה כלשהי.

עוד על קנאלה, מרחבי האינטרנטים:
מליסה אפתה את הבלילה בתבנית עוגה עם חור, ונשארה בחיים כדי לספר
ביאטריס הוסיפה שוקולד, ג'ינג'ר והל (אבל יצא לה עוגתי ולא פודינגי מבפנים!)
ג'וסלין ניסתה הרבה ווריאציות וגם חיה.
המתכון המקורי והמהולל של פאולה וולפרט
וידאו מקסים של קנדית צרפתייה מכינה קנאלה, חובה לצפות רק בגלל המבטא (וכמה נקי ויפה היא עובדת) – התגובה שלי מלפני 3 חודשים, בפעם הראשונה שהכנתי, עדיין שם (marlakash).

אוהבים "בצק אלים"? תחרות הצילומים יוצאת לדרך!
יוצא לי לקבל הרבה תגובות של קוראים שמכינים מתכונים מהבלוג. אותי מאוד מעניין לראות אם המתכונים יוצאים דומים למה שאני מצלמת! כדי לבדוק את הנושא אני מכריזה על תחרות צילומים פתוחה לכל. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להכין מתכון מהבלוג, לצלם את המנה המוכנה, ולשלוח לי לאימייל. התמונות המגניבות ביותר יפורסמו בבלוג (עם קרדיט, כמובן), והתמונה שהכי תמצא חן בעיני תזכה את שולחה בתבנית קנאלה מסיליקון, חדשה דנדשה בשווי 80 ש"ח, מתנת חנות 4chef בקרליבך תל אביב, ששמחו להשתתף בחגיגה (שם, אגב, קניתי את התבנית המצויינת שלי). הזוכה יוכרז ביום ראשון, ה-20 לדצמבר, בעוד שבועיים.

פינת התכל'ס
מערבבים בקערה סוכר, קמח, ומלח. מוסיפים חלמונים ומתחילים לערבב תוך כדי הוספת כוס אחת של חלב קר בהדרגה. מערבבים עד שנוצרת תערובת אחידה וחלקה לגמרי. בסיר קטן, מביאים לרתיחה את הכוס השנייה של החלב, יחד עם החמאה והוניל. מבשלים עד שהחמאה נמסה (נזהרים שלא יגלוש). מוזגים את התערובת החמה אל הקערה בזרזוף תוך כדי טריפה. תתקבל תערובת פושרת-חמימה ומאוד דלילה במרקם (וזה בסדר, היא לא צריכה להיות סמיכה). מערבבים פנימה רום, מכסים,  ומצננים ל-8 שעות לפחות, ועד שלושה ימים. משמנים תבנית שקעים בחצי כפית חמאה מומסת או שמן לכל שקע. מחממים תנור מראש ל-200 מעלות. אופים עד שנוצר קראסט שחום בצידי המאפה (יש להוציא את התבנית ולבדוק בפנים עם כפית או סכין) – 40 דק' לתבנית מאפינס ממתכת, 40-50 דק' לתבנית סיליקון של 12, ו-50-60 לתבנית סיליקון של 8. הופכים על נייר עיתון, מניחים ל-10 דקות, ומטלטלים את התבנית לשחרור הקנאלאים. ממתינים רבע שעה להיווצרות הקרום.

דגשים חשובים להצלחה:
חובה להרתיח חצי מהחלב בסיר עם החמאה. המתכון לא מצליח אחרת.
חובה לצנן את הבלילה לפחות 8 שעות. המתכון לא מצליח אחרת.
אל תשכחו להניח תבנית סיליקון על משטח יציב לפני המילוי, אחרת יהיו צרות.
לא לשכוח לשמן את השקעים, אבל לא יותר מחצי כפית שומן לכל שקע (אחרת נוצרים כתמים לבנים על הקרום)
לאפות עד שהקראסט שחום בפנים, אבל הבפנים עדיין פודינגי ורך. יכול להיות שזה סותר, ואם כן, עדיף קראסט פחות קריספי כדי שהתוך ישאר רך ופודינגי. אל תאפו יותר מידי.

והכי חשוב, תהנו. או כמו ששר אבי סינוואני: "כל המצברוח שפתאום עולה, כל המצברוח בגלל הקנאלה".



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




208 תגובות בינתיים:

  1. ואוו!!! ממש השקעת, עם כל הניסויים עם החומרים השונים, תבניות, זמני אפייה ומתכונים שונים. חשבתי שהגעת לשיא ההשקעה עם הקוקילדה הביתית (שיצא מדהים), אבל אשכרה השקעה של דוקטורט! אני לא חושב שמרת'ה טרחה פעם יותר ממך על מתכון (גם ככה את רוב הספרים מוציאים רק בשמה).

    לגביי זה שבשום פנים ואופן לא לעשות עם מנז'ט, כי אם שמים את החמאה בתוך המנז'ט, ואחר כך מפרידים אותו הקנאלה יקבל צורה מגניבה של מנז'ט! אבל השאלה היא אם הוא יהיה חיוור?
    ועוד שאלה, אם אני משתמש בתבניות מיני מאפינס, זה יצא בערך 20 דקות אפייה? (רק תני לי הערכת זמן, בערך שיהיה לי אזור זמן שאני אוכל לעשות בו ניסויים)

    (אוווו חפרתי…)

    מאיה עונה: לא חפרת, אני אוהבת תגובות ארוכות :)
    אם תאפה עם מנז'ט, לא רק שלא יווצר לך קראסט טוב, גם אם כן יווצר, ברגע שתנסה להסיר את המנז'ט, כל הקרסט יוסר איתו. לגבי תבנית מיני מאפינס, הייתי אופה לפחות 30 דקות ורק אז מתחילה לבדוק עם כפית את הקראסט מבפנים. אתה יכול לשמן אותם עם קצת פחות חמאה מומסת מהמצוין במתכון.

  2. מילא שאת מבשלת מעולה, כותבת מעניין ובעלת כישורים טכנולוגיים מוכחים.
    אבל שגם תצלמי תמונות מעולות כאלה? זה לא מוגזם להחזיק אצלך את כל הכשרונות?

    אולי תעשי לי ילד?

    (ואגב, המשפך של הקנדית הוא רעיון מעולה)

  3. וואו! נראה ממש טעים :) חייבת לנסות… יש מצב להחליף את החלב במשהו פרווה? אני יודעת שזה שינוי ענק אבל יש מצב נראה לך במשהו? תודה.

    מאיה עונה: אין מצב להכין את זה פרווה. את יכולה לעשות ניסוי עם מיץ תפוזים אבל זה יצא משהו שונה לגמרי ואין לי מושג אם זה יצליח. 

  4. ובקשר לתחרות – אפשר לשלוח כמה תמונות? :)

    מאיה עונה: אפשר, אבל את כולם במייל אחד.

  5. נראה כל כך טעים… אני לגמרי הולך לנסות (כולל קניה של תבנית)

  6. רצית לדעת אם עוד מישהו מכיר.
    ובכן, עבדתי פעם במסעדה (שלא נזכיר את שמה) והקונדיטור (שהתחנך בצרפת) רצה להכין קאנלים לצלחת הפטיפורים. אפילו הזמינו תבניות מיוחדות לעניין, אבל עד שהן הגיעו הנסיונות נעשו על תבניות סיליקון. הנסיונות היו טעימים מאוד בעיני, אבל לא מבחינתו לא היו מספיק מוצלחים.
    בסופו של דבר אורך החיים של תפקיד הקונדיטור היה קצר מהזמן שנדרש להזמנת התבניות, כך שהקאנלים לא הספיקו להגיע אל התפריט.

  7. רחמים, מאיה, רחמים.

    דבר כזה על הבוקר? ועוד ביום ראשון?

    אין ברירה. צריך לעשות את זה.

    דודי
    http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp?FolderName=lokore

  8. הי מאיה,
    איזה כיף לראות מישהו שאוהב משהוא ונכנס לתוכו עם כל הלב והנשמה. והתוצאות שלך בהתאם. תענוג לכל החושים.
    ולעניין הקאנלים, נראה לך שמתאים להשתמש במנזטים חד פעמיים מאלומיניום? ומה לגבי הגודל שלהם וזמן האפיה?

    מאיה עונה: נראה לי שזה יהיה אפשרי, אבל לדעתי תצטרכי לשמן אותם יותר כבד מתבניות רגילות, עם כפית אחת של חמאה מומסת ולא חצי כפית. אם הגודל שלהן הוא כשל שקעים של תבנית מאפינס רגילה, הייתי אופה 40 דק' ואז מתחילה לבדוק כל 7 דק' מה המצב שלהן. אני מניחה שהאלומיניום מעביר חום עוד פחות טוב מסיליקון ומתכת, ולכן זמן האפייה יהיה קצת יותר ארוך כדי להשיג קראסט טוב. מצד שני, נסי לא לאפות יותר מ-55 דק' כדי שיישאר לך פודינגי במרכז. אשמח לדיווח אם זה הצליח!

  9. מלכה!!

  10. נראה ממש מושקע….
    חיכיתי הרבה זמן לפוסט חדש…
    גם לי יש כמה תמונות בבלוג שלי…
    http://tvlab.tv/chefdanielle/
    אולי אני באמת אכין משהו ואשתתף בתחרות….
    יש לך המלצה למשהו מתוק שממש אהבת?
    דניאל.

    מאיה עונה: ריבועי הלימון הם האהובים עלי ביותר. אבל גם הקאפקייקס שוקולד גבינה, ואם את מחפשת אתגר – ריבועי הTWIX מצויינים.

  11. וואו, איזו השקעה! נראה מעולה.
    הבלוג שלך מדהים — ממש עושה חשק לבשל ולאפות.

    האם ניתן להכין את המתכון עם חלב 1.5%? פשוט זה מה שיש כרגע בבית. אם לא, אחכה לביקור הבא בסופר :-).

    תודה.

    מאיה עונה: לא נראה לי שיהיה אסון אם תשתמשי ב1.5 אחוז. אולי אפשר לשים טיפה יותר חמאה בבלילה כדי לפצות על זה.

  12. אוי מאיה, גרמת לי ליירר על המקלדת (שוב)
    הכל נראה כל כך טוב!

  13. הפתעה נעימה לשבוע עמוס שבפתח …
    אהבתי את המדור שלך השבוע בעיתון עם השמרים , נראה שאשתמש בו (בשבוע שעבר נעדרת וחסרת לי)
    אכן- את אלופה !

  14. אפשר להשתמש בספריי שמן(יש לי כזה בטעם חמאה) במקום בחמאה המומסת לשימון?

    מאיה עונה: בהחלט! רק זהירות עם הכמות…

  15. נראה פגז. אני מרים את הכפפה בעניין הצילומים. אולי תעזרי לי לבחור מתכון? המגוון שלך גדול מדי.

    מאיה עונה: שלושת המתכונים הכי אהובים עלי, בלי סדר מסויים: נודלס בוטנים ללא בישול, השווארמה, והקרבונרה. אם באפייה חפצה נפשך – אני הכי אוהבת את ריבועי הלימון ואת הקאפקייקס שוקולד גבינה :)

  16. נראה אלוהי!!!

    אני פשוט נדהמת כל פעם מחדש!!! אני כל כך אוהבת לקרוא את התהליך שלך עד שאת מוצאת את המתכון המושלם, את ההצלחות ואת הפאשלות (המעטות) שבדרך לשם.

    את פשוט מדהימה!!!

  17. יצא מדהים וכמובן טעים =] תודה רבה על המתכון.
    את יכולה להביא מתכון טוב של הום פרייז ומוקפץ

    ושוב תודה רבה עוגה מעלפת

  18. אם אני רוצה להשתמש במקל וניל, האם להמיר כפית תמצית במקל שלם? זה לא יותר מידי?

    מאיה עונה: סביר להניח שזו לא ההמרה הכי מדוייקת, אבל מקל וניל שלם נותן, לדעתי, את כמות הטעם הטובה ביותר. אני אף פעם לא שמה חצי מקל וניל בכלום, אלא תמיד מקל שלם. שירגישו את הטעם! פה, בניגוד לתמציח, אין טעם לוואי לפחד ממנו, וגם הרום נותן קונטרה כך שהוניל לא יהיה יותר מידי שתלטני.

  19. נראה נפלא כתמיד. הבעיה – אין לי תבנית אפיה למאפינס… בשביל זה אני משתתף בתחרות! :)

  20. שאלה לגבי הקנלה. לחמם את התנור ל 200 מעלות .השאלה שלי האים להמשיך לאורך כל האפיה ב 200 מעלות?

    מאיה עונה: כן. לכל אורך האפייה אופים על 200.

  21. מאיה, מתי הספר?
    רוצה שאהיה הסוכנת שלך?
    איזה כיף ביקשתי ליומולדת תבנית סיליקון של קוגלהופים קטנים וקיבלתי בטעות כזו! אזנק על המשימה בסופש הקרוב. ישר כח, את גדולה

  22. אני לא מאמינה שבסוף הפוסט קישרת לשיר הזה! מהרגע שסיפרת לי בפעם הראשונה על המאפה הזה חשבתי לעצמי "המממ השם ממש מזכיר צינגלה. אני לא אגיד את זה בקול רם כי זה בטח נשמע טיפשי מידי"

    מאיה עונה: האמת, רעיון של דני. לי אין כזה מוח מלוכלך :)

  23. מהשמים נפלת אליי עם המתכון הזה.
    בשבת היו לי אורחים והכנתי עוגה שדרשה חלבונים בלבד. נשארו לי 4 חלמונים ותהיתי מה לעשות איתם (רוטב וניל? קרם פטיסייר? אבל זה אומר להכין עוד עוגה… וחלמונים לא מתנהגים כ"כ יפה בהקפאה). ואז נתקלתי במתכון שלך, שגם נראה נפלא, גם לקח בדיוק עשר דקות להכין, וגם נופל בנישה שאי אפשר לפספס איתה. הבויפרנד הזיל ריר על הבלילה, אבל לא הרשיתי לו לטעום.

    מכיוון שאנחנו מתים על קרמל בבית, החלפתי שליש מהסוכר בסוכר חום אמיתי, ואני מקווה שזה יצא טוב. חוץ מזה אני לא אוהבת לזרוק אוכל לפח, אז החלטתי להמר ולשים את כל ארבעת החלמונים בפנים, ובמקביל הגדלתי קצת את כמות החמאה (מ-25 גר' ל-50 גר'). מה את אומרת – האם כדאי לצמצם את כמויות החמאה לשימון התבניות?

    (במקרה שלי זו תהיה תבנית מאפינס, אני לא בטוחה שאספיק להגיע היום לחנות אפיה נורמאלית. מה שכן, אולי אצלם את התוצאה ואקווה שבפעם הבאה תהיה לי תבנית מגניבה מסיליקון…)

    מאיה עונה: וואו, אני מקנאה (לי תמיד יש רק חלבונים מיותרים). נראה לי שכן חשוב שתשמני אותה, כי קצת יותר קשה לשחרר את הקנלאים מתבנית קשיחה ולא רכה כמו סיליקון. שמרי עליהם טוב באפייה והוציאי כשהקראסט שחום ומושלם. אל תשכחי להניח על תבנית גדולה יותר. ספרי איך יצא.

  24. העוגה הזו, שצריך בשבילה רק חלבונים, היא עוגה מופלאה לחלוטין, וגם לא מסובכת. אם תרצי – אשמח לחלוק איתך את המתכון. הייתי מזמינה אותך לבשל אצלי אבל המטבח שלי לא ממש אטרקטיבי בימים אלה – אולי אחרי שהשכנים מעליי יגמרו לשפץ, ואז יחזור לי אור השמש הטבעי הביתה (כרגע יש לי גדר פח גבוהה מסביב לחלונות וניילונים עליהם).

    ולסיום, מחמאה בנימה אישית: למען האמת, בלוג האוכל שלך תמיד עורר בי חשק עז לפתוח בלוג משלי. יש לא מעט נקודות השקה: גם אני מעצבת (במקור מתחום הפרינט, בימים אלה עושה הסבה לאינטרנט), אני מאוד אוהבת לצלם, ואוכל זה התחביב הגדול שלי. רק מה, חשבתי על זה והגעתי למסקנה שאת היית פה קודם, וכל מה שאעשה יהיה רק חיקוי עלוב… חוצמיזה, אני עצלנית מידי בשביל להשקיע כמוך במתכונים מפורטים ומוסברים, אז ירדתי מזה.
    מה שכן – המתכונים שלך ל"ארוחה זריזה" היו פתרון מעולה כמעט כל פעם שהייתי חייבת לארגן אוכל בצ'יק צ'ק רק מדברים שיש בבית, אז תודה.

  25. אוהבים את הבלוג? מעריכים את ההשקעה? רוצים להודות למאיה בדרך יותר משמעותית?

    בכן, אין דבר קל מזה. עשו לעצמכם הרגל. בכל פעם שאתם מבקרים כאן הקליקו 5 פעמים על הפרסומות של גוגל.

    על כל קליק מאיה תקבל כמה סנטים, אבל אם כולנו נעשה זאת הסנטים יצטברו לדולרים. ומאיה תוכל לקנות עוד תבניות, מחבתות ועדשות למצלמה.

    אני אישית מוצא זמן להגיע כמעט כל יום כדי להקליק.

    דודי
    http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp?FolderName=lokore

  26. אוף, מאיה….

    איזה באסה!!! הכנתי מלא מתכונים שלך אבל לא את כולם צילמתי :(

    אשלח לך מה שיש לי עד כה!

    נ.ב.
    מצפה לי סופ"ש ארוך של בישולים ;)

  27. לא הבנתי דבר אחד – משמנים רק את תחתית השקע בכפית חמאה מומסת ולא נוגעים בכלל בדפנות השקע? האינסטינקט אומר לי לשמן כל סמ"ר בתוך השקע…זה בטח טעות נפוצה שלי, אבל עדיין… מה נכון לעשות?

    מאיה עונה: נכון, זה גם האינסטינקט שלי, אבל אחרי שראיתי בוידאו את הצרפתיה עושה כך, התחלתי גם אני לשמן רק את התחתית ולא שמתי לב להבדל!! אין צורך להשקיע בלשמן את הדפנות כי במהלך האפייה השומן צף ונצמד לצדדים גם ככה. בדוק.

  28. דודי כליפא, בתקנון של אדסנס הם די ברורים שאסור למפעילי הבלוג לבקש שילחצו על הפרסומות. מצד שני לא בדקתי מה המגיבים אמורים לעשות. אבל יש סיכוי שמאיה תקבל מייל נזעם מגוגל ישראל.

  29. איזה פוסט מושקע ונהדר! תודה!

    ברגע שירד לי החום הקנאלה האלה יצאו לדרך.
    ורק שאלה: עד כמה הוניל נחוץ? זה אולי נשמע חריג בנוף, אבל אני ממש לא אוהבת וניל…

    מאיה עונה: חריג בהחלט :) את יכולה להשמיט את הוניל ולראות איך יצא. שכחתי באחת הפעמים להוסיף וניל (הגעתי למצב שאני מכינה את זה כמו רובוט, אז לפעמים התפספס לי מלח ולפעמים התפספס לי וניל) – זה עדיין היה טעים, אבל הרגיש כאילו חסר משהו. אם את בכל זאת רוצה להוסיף טעמים כדי שיהיה מעניין, ההימור שלי הוא על קצת קינמון (בערך שליש כפית) וקמצוץ אגוז מוסקט. את יכולה גם להוסיף קליפת לימון שתיתן לבלילה ארומה נפלאה.

  30. מאיה, לא ידעתי איפה מגיבים על הדלישס אז כתבתי פה….
    נכנסתי לספר של מרתה, ורוב המתכונים ששמו שם ב-PREVIEW היו טווילים, שזה נראה כמו גירסה מעצבנת,טרחנית ודקה מידי של עוגיות (מה לעשות, אני אוהב שיש "בשר" לעוגיה חח) .אני מקווה ששאר הספר לא ממשיך בקו הזה.

  31. תכננתי להגיב פה אבל כשראיתי שהולכת לצאת לי תגובה באורך הגלות, שלחתי לך מייל שכולל גם תמונות… הסיכום הוא שיצא טעים בטירוף, אם כי לא יפה כמו שרציתי. אולי בפעם הבאה.

  32. היי מאיה,

    תודה על מתכון (שנראה) מדהים!
    הבלילה כבר במקרר ואחרי התלבטות קצרצרה (בחיי!) הלכתי לפי המתכון שלך. הלבטים היו בעיקר מול המתכון של הצרפתיה.
    היא מוסיפה על החלמונים גם ביצים שלמות, ובכלל… ההכנה היתה שונה. אני מניחה שניסית גם את הגירסה שלה. האם יש הבדל בטעם?
    שלך ללא ספק הרבה יותר קלה ופשוטה :-)
    שאלה נוספת, אני לא מחובבי הרום וטעמו. את חושבת שאפשר להוסיף אולי ליקר בשביל הטעם? חשבתי על משהו בסגנון אייריש קרים שאני מאד אוהבת.
    ואגב, אם את מחפשת מטבח גדול ומואר להכין ולצלם בו – מטבחי הוא מטבחך!

    מאיה

    מאיה השנייה עונה: שמתי את הוידאו רק להתרשמות כללית של איך אופים את הקנלאים. אני לא מכירה את המתכון שלה ולא היה לי ביצים לנסות אותו, כי אני כבר הגעתי למתכון מושלם מבחינתי ולא רציתי לנסות מתכון יותר מסובך שבו מבשלים את הביצים עם החלב עד שהם smoooze. זה כבר לא בצק אלימי כל כך… אם את לא אוהבת רום את יכולה לשים גרנד מרנייה, או אולי ליקר דבש. אבל אייריש קרים מתחבר לי יותר עם שוקולד מאשר עם טעם ונילי טהור. לדעתי זה פחות יתאים.

  33. הי מאיה,
    מאוד אוהבת את הבלוג וכמוך מעריצה שרופה של מרתה (למדתי להכיר אותה בשהייה של שנתיים באוהיו לפני כמה שנים) כמובן שיש לי ערימה של מגזינים שלה וגם כל מיני כלים מקיי מארט, כייף גדול. הקאנלה נראה מדהים והבלילה שלי כבר במקרר מחכה לאורחים שיגיעו הערב להדליק נר ראשון.
    הבלילה יצאה לי דלילה יחסית (קצת יותר דלילה משמנת מתוקה) רציתי לבדוק איתך שזה בסדר כל עוד יש לי זמן לתקן.
    תודה וחג שמח!
    תמר

    מאיה עונה: אין שום בעייה, הבלילה צריכה להיות דלילה. חג שמח!

  34. הכתבה השבוע לחנוכה שלך בעיתון יצאה ממש חגיגה לעיניים, מאוד יפה ואינפורמטיבי!

    מאיה עונה: תודה! עבדנו עליה קשה… שמחה שאהבת :)

  35. מאיה יצא לי מהמם! תודה תודה תמשיכי עם מתכונים כאלה שעושים טוב לנשמה ולכרס ….

  36. @ רועי. תמיד, אבל תמיד, יהיה מישהו שישאל "עם הקיטבגים?"

  37. אתמול, נר ראשון, הבאתי איתי את הקנאלה שעשיתי וכולם ליקקו שפתיים – מגדול עד קטן! הצלחה גורפת.
    המתכון מוצלח ויצא לי מצויין, רק שפעם הבאה אסתפק בכוס אולי טיפי פחות סוכר, לא צריך שיהיה מתוק מדי, לדעתי.
    מה שכן, התתלבטתי איך להגיד את המילה קנאלה. תוכלי אולי לכתוב באנגלית.
    האם זה KANALA, או KNALA… הטריד אותי שלא יכולתי להיות בטוחה בשם…
    גם אלו צרות, אבל של עשירים…

    מאיה עונה: הכי הגיוני לקרוא את זה כמו הצרפתים: ca-na-lay. את יכולה לצפות בוידאו של הצרפתיה הקנדית, היא אומרת את זה ממש מגניב.

  38. תודה רבה על האתר והמתקון המעולה כמו תמיד.
    תהיתי אם כדאי אולי להחליף את ה 8 שעות במקרר ל4 שעות במקרר ולחצי שעה במקפיא?
    מה את חושבת מאיה יש סיכוי שיצא משהו?
    בכל מקרה אני ינסה קודם את השמונה שעות.

    מאיה עונה: החצי שעה במקפיא לא תשיג יותר מחצי שעה במקרר. זה לא עניין של קירור (כמו בצק פריך, נניח, שצריך להיות קר כדי להיות יציב, ולכן אפשר להקפיא אותו וזה יותר מהר), אלא עניין של מנוחה. גם אם תכין אחרי ארבע שעות זו לא תהיה צרה, אבל אם כבר הכנת בעבר, אתה תרגיש מאוד בהבדל.

  39. @דודי, הנני חייל סדיר ואיני מכיר את הביטוי, אבל אני מעדיף לא להתעסק עם האח הגדול. אם לך בא לראות את חדר 101 מבפנים, BE MY GUEST.

  40. @ רועי. אם באח הגדול עסקינן, אני ממליץ לך לקרוא את אדי חוטובלי. אפשר ללמוד הרבה מהנהג מונית הגרוזיני הזה:

    http://www.tapuz.co.il/blog/userblog.asp?foldername=hutubeli

    מאיה עונה: טוב, חדל קשקשת. אלא אם כן הכנתם את המתכון ויש לכם פידבק.

  41. המממ… הכנתי את הבלילה אתמול בלילה כדי שיהיה להדלקת נרות של היום. לא היה לי רום.. שמתי ברנדי. מקווה שלא הרסתי.
    מישהו יודע אם זה תחליף ראוי?
    (גיגלתי קצת.. וכל המתכונים שראיתי רום היה כתוב רום/ברנדי.. אז..)

    מאיה עונה: לא רק שזה תחליף ראוי, זה יצא אפילו עוד יותר טוב מרום לדעתי.

  42. קודם כל תודה על התשובה הזריזה! :)
    ודבר שני.. אולי הקערה שהשתמשתי בה ממש גדולה, אבל נראה שיצא מעט בלילה :)

    יש סיכוי שאני אצליח למלא תבנית של מאפינס? (תבנית של 12…)

    מאיה עונה: אם הכנת לפי המתכון, זה ימלא לך בול 12 שקעים.

  43. היי,
    ראשית ברצוני להביע את מלוא הערכתי למתכון זה כמו גם ליתר. ההתכונים מוגשים בצורה נהדרת , מעוררת חשק וכל מה שנותר הוא פשוט ךךכת בעקבותייך ולהגיע בבטחה אל מחוזות מימוש המתכון.
    שאלתי היא בנוגע לרום, האם זה משנה אם משתמשים ברום כהה או בהיר?
    תודה!
    אלי

    מאיה עונה: הכוונה היא לרום כהה. אני משתמשת בקפטן מורגן.

  44. מאיה, יש לי שאלה – אם רוצים את זה מתוק מעודן ומפחיתים את כמות הסוכר לכוס אחת בלבד, צריך לפצות על כך בשינוי הכמויות של שאר המרכיבים?

    מאיה עונה: הקונדיטור הצרפתי היה אומר לך שכן. אני צמצמתי לכוס אחת בלי לגעת בשאר המרכיבים ויצא לי אחלה בחלה.

  45. היי מאיה,
    קשה לעמוד בפני התמונות וההסברים הידידותיים שלך…
    שאלה לפני שאני יוצאת להרפתקאה: למה להמיס חמאה ולצקת לתבנית? למה לא למרוח ממש מעט חמאה רכה בכל שקע? ועוד משהו- יש לי תבנית מאפינס של 12 שקעים, כנראה שזה הגודל הרגיל ולא הקטן. עלי לצפות למילוי של 8 שקעים בלבד?
    תודה!

    מאיה עונה: את יכולה להתחיל בלשמן 10-9 שקעים. אם את רוצה למלא את כל ה-12 תצטרכי למזוג קצת פחות בלילה לכל אחד. אצלי בתנור השקעים החיצוניים יותר קריספיים ולכן אני ממלאת אותם, ואז אם יש עוד בלילה אז את האמצעיים. את יכולה להשתמש בחמאה רכה, אני פשוט שוכחת לרכך חמאה, ויותר נוח לי פשוט להמיס אותה מאשר לחכות שעתיים עד שתתרכך, או להפוך אותה במיקרו שוב ושוב כדי שרק תתרכך ולא תימס…

  46. מצטרפת לשאלה של קודמתי לגבי שימון השקעים עם חצי כפית חמאה as is ומוסיפה שאלה: האם צריך "לחמם" את הבלילה מהמקרר לטמפרטורת החדר לפני ההעברה לשקעים והאפייה? או פשוט לאפות בלילה קרה מהמקרר?

    מאיה עונה: אין צורך לחמם את הבלילה לטמפ' החדר לפני האפייה. אפשר לאפות ישירות מהמקרר. באחת הפעמים שהכנתי, הוצאתי את הבלילה והיא ישבה שעה מחוץ למקרר לפני שאפיתי. התוצאות היו זהות. ואם את מצליחה למרוח שקעים בחמאה קרה, be my guest (כי אני לא, ואני עצלנית ושכחנית מידי כדי לרכך חמאה, ולכן אני שמה חמאה מומסת).

  47. בוקר טוב!
    אז אתמול בערב הכנתי והנה הרשמים שלי. מאיה, אני אשמח אם תגידי איפה טעיתי :)
    הכנתי בתבנית של 12 מאפינס, ואכן – מילא 12 שקעים בדיוק.
    בתנור שלי כנראה צריך פחות מ 40 דקות.. לפחות 10 פחות, כי זה כבר היה סופר שחום וקרמלי בצדדים (יותר מידי לדעתי)
    אבל, הדבר שהכי התבאסתי ממנו: הפכתי את התבנית אחרי האפיה, ונתתי מכות עם כף ואז חיכיתי שיתקרר. אחרי שהוצאתי את הקנאלות, ראיתי שהן התכווצו לגמרי :(
    הטוסיק שלהם פשוט נפל.
    אולי זה בגלל שנתתי מכות גם בלמעלה (או בעצם למטה)? הייתי צריכה לתת רק בצדדים?
    וגם – מצטרפת לכמה חברים פה מלמעלה, נראה לי שאפשר לשים רק כוס אחת של סוכר.

    בכל מקרה, אל דאגה – כל ה 12 נטרפו :)

  48. עדיין לא הכנתי, אבל יש לי תוכניות להכין עם חלב סויה.
    כשאני עושה קרם פטיסייר עם חלב סויה יוצא מצוין, נראה איך ילך כאן..

  49. היי מאיה
    אז בנוסף לכל יש לך גם טור בעיתון? לא יאמן
    אפשר לדעת איזה עיתון? ברור שאני רוצה לראות גם את מה שאת עושה שם…

    חג שמח!

    מאיה עונה: כל יום רביעי, מדור האוכל ב"זמנים מודרניים" של "ידיעות אחרונות".

  50. ראשית כל קבלי מחמאות על הבלוג המקסים, הצילומים המרהיבים והמתכונים הנהדרים.
    לגבי הקנאלה- רום הוא חובה?

    מאיה עונה: כפי שכתבתי, הרום לא חובה.

  51. מאיה, לא הגבת לי ממקודם
    יש לך רעיון למה הן נפלו לי?
    כשהן הפוכות….?

    מאיה עונה: אני מניחה שזה קורה בגלל שהבלילה במרכז עדיין קצת רכה. המסקנה היא שעדיף להוציא אותן וישר לצנן אותן הפוך, כדי שהקראסט הפריך ישמור על הצורה שלהן.

  52. הצלחה אדירה!

    במקום רום הוספתי וויסקי משובח. השינוי היחידי שעשיתי הוא לחמם את הבלילה כמעט לרתיחה לפני הקירור.

    תמונה במייל (מאיה, אנא הוסיפי)

  53. היי מאיה! קודם כל רציתי לומר שאני מאוד אוהבת את האתר שלך, אני חושבת שבזכותו התחלתי לבשל לעצמי (ולא לשדל את השותפים להכין ארוחות צהריים) שלא לדבר על זה שהדברים של האפייה, שזה החלק האהוב עליי, פשוט מעולים ובמיוחד ריבועי הטוויקס שכבר הכנתי כמה פעמים וכל פעם אנשים עטים עליי בבקשות "מאיפה המתכון" (ואני נותנת בחפץ לב :). אגב, אני ממש מקווה שתוציאי ספר מתישהו, פשוט כי המתכונים פה מצויינים לגמרי. לא קרה לי שנכשלתי פה עם משהו, והכנתי הרבה (חבל שלא צילמתי..).

    את תבנית ה8 שקעים מסיליקון לקנאלה קניתי לפני איזה שנתיים, פשוט כי היא נראתה מתוקה, כמובן שהיא העלתה אבק ושכחתי לגמרי מקיומה עד עכשיו שסוף סוף יש לי הזדמנות לנצל אותה.

    הכנתי את הקנאלה, ופשוט לא הצלחתי להוציא אותן מהשקעים… טפיחות קלות על התבנית וטלטול עדין, אחר כך כמובן שהטפיחות נהיו אלימות קצת יותר והטלטול הרעיד את הבית, ובסוף נשברתי והוצאתי אחת אחת עם סכין, מה שגרם גם לפציעתן של חלק מהקנאלות ולבאסה טוטאלית.
    רציתי לשאול, שמעתי שבפעם הראשונה שמשתמשים בתבנית סיליקון צריך לשמן אותה כמו שצריך, השאלה אם זה סתם שמועה זדונית, ואם יש לך המלצות לעתיד בנושא – איך מוציאים את הקנאלה (לעזאזל) מהתבנית?

    עד כאן החפירה היומית, תודה :)

    מאיה עונה: אם הם נדבקו אותם, פשוט שמני פי שתיים בפעם הבאה. לי הם נדבקו רק כששכחתי לשמן, וחצי כפית חמאה לכל שקע תמיד הספיקה לי. נסי לשים כפית גדושה של חמאה ותראי איזה יופי הם יקפצו החוצה. לא לשכוח להניח על תבנית יותר גדולה, כי החמאה גועשת ועולה על גדותיה של התבנית סיליקון.

  54. דווקא ציננתי הפוך ישר.
    החלק שנפל הוא כאילו הטוסיק שלהם, ולא הלמעלה… :(
    לא ברור למה. טוב – נאלץ לנסות שוב.

  55. הצלחה מסחררת – כבר הספקתי להכין 3 פעמים.
    הוספתי ברנדי במקום רום, יצא מעולה. חשבתי בפעם הבאה לנסות להוסיף קצת אספרסו, נראה לי שזה יאזן את המתיקות ויוסיף טעם מעניין. מה דעתך?

    מאיה עונה: לדעתי את יכולה להוסיף אבקת אספרסו לחלב המתבשל בסיר ולערבב להמסה. תוכלי גם להחליף ברנדי בליקר קפה. ספרי איך יצא!

  56. זה נראה מהמם. הכנתי בלילה עם 4 חלמונים, 50 גר' חמאה וכוס סוכר אחת. היא נחה עכשיו במקרר שלי (זה באמת השלב הכי קשה), וחשבתי שכדי לא לאבד את הקרסט המפתה, אולי כדאי לשמן את התבניות שימון יסודי עם חמאה רכה ולפזר סוכר לפני שאני מוזגת אליהן את הבלילה. מה את אומרת?

    מאיה עונה: אני יודעת שזה מפתה, אבל לא נראה לי שזה רעיון טוב לשים סוכר בשוליים. הכנת כבר בעבר ולא היית מרוצה מהקראסט? זה יכול להיות ניסוי מעניין, אבל לא הייתי רוצה שתעשי זאת בניסיון ראשון (זה עלול לשרוף את השוליים מהר מידי). תראי קודם איזה קראסט יפה יוצא בלי תוספות סוכר בשוליים, ואח"כ אם צריך תעשי את הניסוי. זו דעתי :)

  57. מאיה, מה עם התמונות שלי?

  58. מהמם!!! טעיייים!! מושלם!
    וזה *למרות* שיש לי רק תבנית מאפינס סיליקון של שש בינוניות…
    הקריספיות מבחוץ והפודינגיות בפנים והוניל והקרמל… התעלפנו מתים.

  59. נס תבנית הקנאלים, המתכון לתבנית בת 12 שקעים הספיקה לתבנית 15 שקעים…
    מי שיציץ בתמונה עם התבנית מחדש יגלה שלמרות החנוכה זה לא באמת נס :)
    בכל מקרה ניסנו והמתכון מנצח !תודה!

  60. את שאריות הבלילה טיגנטי לי במחבת עם קצת חמאה לקבלת פנקייק אלוהי

  61. טיגנתי כמובן

  62. מאיה,
    יצא מעולה כבר ב"מכה" הראשונה!!
    הכנתי את הבלילה בשישי בצהריים, שהמתינה בסבלנות עבור בראנץ' בשבת.
    עקבתי אחר ההוראות באדיקות מסיונרית,
    כאשר כשעה וחצי-שעתיים לאחר ההוצאה מהתנור הם היו בשיאם – מעולים.
    ולראיה – שלושה אנשים חיסלו כמעט תבנית שלמה (מאפינס של 12….)
    ממש מיוחד וטעים, נראה מעולה ובאמת כמעט ללא עבודה.
    תודה רבה

  63. דבר ראשון – אני חייבת לשבח. ברגע שראיתי את המתכון, הייתי בצבא, ורק חלמתי על הרגע שאני אוכל להגיע הבייתה ולנסות אותו.. את פשוט מדהימה!

    אבל לחלק הבעייתי – הבלילה יצאה לי דלילה כמו חלב.
    היא אמורה להיות כל כך דלילה? לנסות להוסיף קמח?
    וגם – מה עדיף? יש לי תבנית סיליקון של לבבות או מאפינס מברזל..

    תודה,
    ושוב – את היחידה שיכולה לגרום לי לפנטז כל השבוע על משהו שבכלל לא טעמתי :)

    מאיה עונה: הבלילה אמורה להיות דלילה, אל דאגה

  64. עזרה !
    הכנתי היום את הקנאלה בדיוק לפי המתכון בלי שום שינויים.
    אפיתי בתוך תבנית סיליקון של 8.

    הבסיס יצאה קריספי והבפנים פודינג, יש לציין שהם יצאו בול כמו בתמונות היפות שלך :)

    הנה השאלה: הבעיה היא ששאר הקנאלה חוץ מהבסיס יצאה מאוד מאוד מסטיק?!

    יש לך אולי רעיון למה כל שאר העטיפה חוץ מהבסיס יצאה מסטיקי כמו צמיג.

    בתודה
    מאיה

  65. הכנתי היום לראשונה, עבור לקוח קשה במיוחד: החבר, שבילה 5 שנים מחייו בפריז ואף אוחד בידידה טובה שנולדה בבורדו. הוא הודיע שהטעם כמעט זהה למקור, והוסיף מיד למפרט הקינוחים של ארוחת הסילבסטר הקרובה שאנחנו מבשלים לחברים.

    בצרפת, אגב, אפשר לבחור בין שלוש דרגות עשייה של הקאנלה, שנעות בין בהיר יחסית למשהו שנראה על גבול השרוף (אבל אין לו טעם כזה). אני מעדיפה את הבהיר, החבר את הכמעט-שרוף, אז הכנתי משהו באמצע. יצא מעולה! תודה על המתכון :)

  66. […] מי שלא מכיר את מאיה שיכיר ומהר. הבחורה יודעת לבשל (גם בידיעות אחרונות לדעתי, למרות שפה לא ממש מוכרים אותו), ולצלם צילומים מגרים… (ומאוד מומלץ לחטט בבלוג המופלא שלה). אז גם יובל וגם אני עוקבים באדיקות אחרי הבלוג שלה, ומדי פעם מישהו מאיתנו מתגרה מאיזה מתכון ומבצע אותו (הטוויקסים שעשה יובל היו הפקה נחמדה אך עתירת מתוק שלא ממש תחזור על עצמה בקרוב, למשל). הפעם הדפסתי את שיר האהבה של הגברת לקאלאים (canneles), שחיכו בסבלנות לתורם, ואחרי שעשיתי אתמול פלפלצ'ומה ולחם (שלא יצא מי יודע כמה לטעמי, אבל יסמין נהנתה עד מאוד), הוחלט שאתמול נעשה את התערובת, והיום את העוגיות המופלאות (שלכבודן נקנתה תבנית של מיני מאפינס, כך שניסינו עם 2 תבניות- מיני ופול סייז- מה יותר טעים? בסוף מגלים). לפרוייקט גוייסו הבנים, שנהנו מהעשיה ומהתוצרת: – חצי כפית חמאה בכל חור, כמו שכתוב! – אז שימו לב לריכוז של עמית. הוא ממש השתדל ושפך את התערובת לתבנית בדיוק רב – ככה זה נראה לפני האפיה – והנה זה בא! אושר ללא גבול- יוצאים מהתנור (הקטנטנים): ומתייבשים להם על הרשת (אחיהם הגדולים יותר): וככה זה נראה מבפנים!!! […]

  67. היי איה…ניראה כלכך טוב!!!

    אגב אצלינו הם תבולים ברום..זו הגירסה לקרסימס.

    תודה..וחבל שלא ידעתי על התמונות כי יש לי כמה שהכנתי מהאתר שלך ובהצלחה!!!

    יום טוב][

  68. הרסת אותי. לא יכולה לחכות עד שאגיע הביתה להוציא את זה לפועל. מקסים!

  69. טוב, הנסיון הראשון שלי לא היה כל כך מוצלח, הכנתי בתבנית סיליקון של 15 קנאלאים קטנים, אחרי 45 דקות אפייה התחלתי לבדוק מה מצבם, הישבנים היו כבר שחומים אבל בפנים לבן לגמרי, המשכתי לבדוק כל 10 דקות בערך ואחרי משהו כמו שעה ורבע הצדדים התחילו לקבל צבע והוצאתי אותם. אחרי ההמתנה הישבנים והראשים שכבר היו שחומים לגמרי, התקשו מאוד, חלקם ממש התאבנו… החלקים שלא נשרפו לגמרי היו טעימים בכל זאת….

    בכל מקרה, אני לא מתייאש ואנסה להכין אותם שוב, אני חושב שזה קרה בגלל ששימנתי ביותר מדי חמאה, את חושבת אולי על סיבה אחרת?

    מאיה עונה: הימור שלי הוא שהתנור שלך קצת "קר". נסה להעלות את הטמפ' שלו ב-20 דקות ותראה מה קורה לזמן האפייה.

  70. שלום, רציתי לשאול האם במקום רום ניתן להוסיף אלכוהול אחר, למשל ברנדי?

    מאיה עונה: אפשר, ואף מומלץ

  71. זה בסדר לחזור על מה שחלק גדול מהמעירים אמרו כאן?

    הרגת אותי!!! זה נראה מ-י-ע-ו-ל-ה!!!

    ינוסה בשבת… חיפשתי משהו להכין והנה, קפץ עלי!

  72. שאלה: כמה זמן אפשר לשמור את הבלילה במקרר ?
    האם 3 ימים זה המקסימום או שאפשר יותר זמן ?

    מאיה עונה: בספר של מרת'ה כתוב עד ארבעה ימים, אבל בכל המתכונים האחרים ראיתי זמנים קצרים בהרבה. המקסימום שאני עשיתי זה יומיים וחצי קירור. מעבר לכך אין לי מושג. אבל לדעתי לא אמורה להיות בעייה. כל עוד לבלילה אין ריח מוזר, אפשר עדיין לאפות אותה.

  73. שלום, היכן ניתן לקנות את תבנית השקעים בירושלים ( אני מחפשת המון זמן ולא מוצא) וממש מתחשק לי להכין את המתכון הנ"ל.

    תודה רבה על אתר מקסים ומועיל

    מאיה עונה: מצאתי מתוך מאמר ב-ynet על חנויות למוצרי אפייה בכל הארץ: "לה שף" – החנות משתרעת על פני שטח של 240 מ"ר ומציעה כלים וחומרי גלם לבישול ולאפייה. רח' הסדנא 1, תלפיות, ירושלים. טל' 02-6749194. בוודאי להם יהיו תבניות סיליקון מעניינות, ואם לא, אז סתם תבנית מאפינס.

  74. היי
    אם אני רוצה להכין למסיבה, יום לפני האם זה אפשרי או שזה כבר לא טעים?
    אם אני מכינה את הבלילה נניח היום (יום שני) ויום רביעי אופה – האם זה לא יותר מדיי זמן במקרר?

    אתר נהדר – האלפחורס יצאו לי נהדרים!

    מאיה עונה: אין בעייה לשמור יומיים במקרר, להיפך – יצא יותר טעים! הכי טוב לאפות שעה לפני ההגשה, כדי שיהיו טיפה חמימים, וקריספיים בטירוף.

  75. נוסה היום- היה טעים מאוד למרות שהבעל אמר שלא נראה לו העניין ושהריח לא טוב???(על מה הוא מדבר) הוא אמר שיצא מעולה!!!
    לעניות דעתי יצא טעים אבל אני לא בטוחה בגובה התבנית שקעים שלי של 12 אבל נמוכה…אז הם יצאו לי כמו ספוגנייה דחוסה ונראה לי שבגלל זה הם היו רק טובים
    אני מתכוונת לנסות שוב – אבל לקנות תבנית שקעים ייחודית…
    לגבי המסיבה ויתרתי כי זו מסיבה של 60 איש – לא יכולה להשאיר זאת לשעה לפני :-(
    תודה על אתר נפלא וצילומים מרהיבים, אני ממליצה עליו לכל מי שאני מכירה!

  76. הכנתי שוב לחברים… כמה שאני לא מכינה זה לא מספיק! נטרף! כל אחד לוקח עוד אחד ועוד אחד ומסביר מה זה מזכיר לו ולמה זה דומה ומנחש בין לבין הביסים מה יש בפנים ופתאום – אין יותר!!
    היו 44 מיני קנאלה!! תמונה אצל במייל…

  77. לא שאני שומרת כשרות, אבל נגיד שיש כמה כאלה במשפחה
    מה קורה אם אשתמן בחלב קוקוס במקום חלב רגיל?
    ובלי קשר, את אלופה! ועושה לי חשק לבשל (שזה באמת הישג לא מבוטל ואת צריכה לקבל צלש על זה)

  78. האמת שיש לי מתכון צרפתי לקנאלה (שהתחנפתי לשף פטיסרי כדי לקבל אותו) אבל הוא היה מלא חמאה ולכן החלטתי קודם לנסות את שלך..
    והאמת שאני ממש שמחה שהחלטתי כך.
    יצא מדהים! הכנתי 12 כאלו אתמול בערב (אין לי מושג איך להגיד קנאלה ברבים בעברית) ונכון לעכשיו נשארו ה- 4 האחרונים..
    תבורכי.

  79. אלוהים, זה אחד הדברים הכי טעימים שאכלתי. השתמשתי בתבנית סיליקון פשוטה ויצא מדהים!!! תודה רבה

  80. הכנתי ויצא טעים! המון תודה על המתכון.
    שאלת אם מישהו נתקל במקום שמוכר, אז בינתיים לא, אבל נתקלתי בקנלה בטלוויזיה, אחים ואחיות, עונה 1 פרק 4 דקה 10…
    קיטי מביאה לשרה הביתה ומספרת שבניו יורק היא היתה אוכלת את זה כל הזמן…
    קבלי לינק
    http://tvshack.net/tv/Brothers___Sisters/season_1/episode_4/

  81. כיוון שאני משתייכת לכת הבריאותנים (על פי בן-זוגי שיחיה), ניסיתי את המתכון עם קמח מלא 70% וסוכר חום (כי זה מה שהיה בבית). לטעמי יצא טוב, אבל אני לא יודעת איך זה בהשוואה לטעם המקורי. בכל מקרה, הכל נטרף על ידי חבורת ארגנטינאים אוהבי מתוק. מזל שהבלילה הספיקה ל~20 שקעים קטנים כי אכלתי שלושה על המקום מיד אחרי האפייה (השתמשתי בתבנית של 15 שקעים מסיליקון).

  82. המלכה האם

  83. היי מאיה, קודם כל רציתי להגיד שהבלוג שלך נפלא :)
    ניסיתי להכין את הקנאלה, אך התבנית שלי היתה נמוכה הרבה יותר משלך והקנאלות שלי יצאו קטנות ונמוכות, האם זה רק בגלל התבנית או שיכול להיות שפישלתי גם במשהו אחר? בנוסף, הן יצאו לי דביקות במיוחד והציפוי נדבק לפה כמו טופי (ולא במובן הטוב), מה את מציעה לי לשנות לפעם הבאה?
    אשמח אם תעני לי כי אני ממש רוצה לנסות שוב ולהצליח..

    מאיה עונה: נסה לאפות על טמפ' מעט גבוהה יותר ולזמן קצת יותר ארוך. זו לא טעות שלך, אם לא אופים בתבנית קנאלה הם יוצאים נמוכים, אבל עדיין אמורים להיות קריספיים מבחוץ. ככל שעובר זמן הם קצת מתרככים מבחוץ ואפילו נהיים קצת דביקים, כך שזה טבעי.

  84. תודה רבה :) (אגב,אני בחורה, לא בחור)

  85. היי

    קודם כל יופי של אתר!
    שנית שאלה- האם בכל פעם שמתכון כתוב קמח (ובמיוחד בקנאלה)- הכוונה היא לקמח תופח או קמח ללא חומרי תפיחה?

    מאיה עונה: אלא אם כן כתוב קמח תופח במפורש, תמיד הכוונה היא לקמח רגיל.

  86. נראה מאוד טעים אבל האם הקמח הוא קמח אוסם תופח מאליו או פשוט להוסיף אבקת אפיה לקמח????
    אני צריכה תשובה דחופה!!!!!!

    תודה

    מאיה עונה: במתכונים באופן כללי תמיד יכתבו במפורש אם צריך קמח תופח. אחרת – קמח רגיל. וכאן, כאמור, הכוונה היא לרגיל. אני מעדיפה להשתמש באבקת אפייה עם קמח רגיל במקום קמח תופח, אגב, שהוא סתם יקר. ההמרה פשוטה – פשוט מערבבים כל כוס של קמח עם כפית אבקת אפייה ומקבלים קמח תופח.

  87. אפשר להחליף את הרום בוויסקי?

    מאיה עונה: כן.

  88. היי מאיה
    זה נראה כמו מתכון מעולה ואני ממש רוצה לנסות
    רציתי לשאול האם את ממליצה\לא ממליצה לערבב את החומרים במיקסר (קיצ'נאייד ודומיו) על מהירות נמוכה? נראה לי קצת מקל על כל הסיפור
    תודה

    מאיה עונה: נכון שאת סומכת על הסטנדרטים שלי בכל הנוגע לקלות הכנה? הם מאוד מאוד גבוהים (יענו, מאוד קשה לשכנע אותי שמשהו קל ומהיר להכנה). ובמקרה הזה אני אומרת לך בלב שלם – אין על קערה ומטרפה. אבל זה כמובן עניין של העדפה. אמא שלי, נניח, תעדיף להכין כל דבר בפוד פרוססור מתוך עקרון.. :)

  89. היי אם במקרה מישהו שהכין את המתכון רואה את התגובה בזמן הקרוב – האם הבלילה אמורה לצאת מאוד נוזלית לפני שמכניסים למקרר? זה לא נראה ככה בתמונות
    עקבתי אחרי המתכון במדויק אבל אני שוקלת להוסיף קמח כי זה נראה ממש שנוזלי
    עצות?

    מאיה עונה: אל-דאגה, הבלילה אמורה לצאת נוזלית.

  90. היי, זה קצת שונה ממה שציפתי, יצא לי קצת טופי, אבל אכיל,
    הביפנוכו נראה אותו דבר כמו בתמונות (אני חושב ששמתי יותר מדי סוכר וחמאה, פעם הבאה אני אקצץ בכמויות)

  91. היי מאיה,
    קצת באיחור אבל גם אני רוצה לנסות… הכנתי את הבלילה והיא כבר כמה שעות במקרר מחכה בסבלנות.
    סתם הערה קטנה ולא ממש חשובה:
    הלכתי לחפש בחנויות את התבנית של ה-12 שקעים ולא מצאתי אותה בשום מקום. השתגעתי ובסוף קניתי את זו של ה-15 כי השמיניה היתה נראית ממש גדולה מדי.
    בקיצור, חזרתי בבאסה הביתה ונכנסתי שוב לאתר והסתכלתי בתשוקה על התבנית של ה-12 ומה גיליתי? שגם בתמונה של ה-12 שצילמת יש 15 שקעים… :)

  92. קודם כל תודה על כל המתכונים הנפלאים. את הקאנאלה ניסיתי עם קמח של צליאקים-נטול גלוטן- שהוא פחות או יותר קורנפלור, והוא נדבק קשות בתבנית המאפינס. טעים מאוד אבל יצא בחתיכות. האם לקמח הזה צריך יותר חמאה ויותר לשמן את התבנית? חוץ מזה מי שינסה אותו עם הקמח צליאק צריך לשים בחלק העליון של התנור, כי הוא לא משחים דוקא למעלה כשהתבנית באמצע התנור.

  93. לגבי החלבונים המיותרים:
    היה פעם ריאיון עם בן (מ Ben and Jerry של הגלידות). בין שאר הדברים, הוא אמר שהם עושים הרבה ניסיונות בהכנת טעמים חדשים במטבח הביתי. כששאלו אותו מה הוא עושה עם החלבונים שנשארו לו אחרי הכנת גלידה, הוא אמר: "אני שם את כולם בקערת זכוכית נקיה, עוטף היטב עם שתי שכבות של ניילון נצמד ומכניס למקרר. אחרי חודש אני מוציא אותם החוצה וזורק לפח…"

  94. מ-ד-ה-י-ם. זה כל מה שיש לי להגיד. כמה שזה פשוט להכין, ככה זה טעים.
    אגב, מצאתי תבניות סיליקון עם 18 שקעים, באיכות ממש טובה ובמחיר סביר לגמרי –
    http://www.nb-nesbad.co.il/product.asp?pid=2607&cid=707
    בזמן שאני לא מכין קנאלה, התבנית עושה חלטורות כתבנית לקוביות קרח מגניבות…

  95. בלוג מהמם!
    מתכונים מטריפים, כל הכבוד לך על ההשקעה!!

    שלפתי את המתכון לילדי בן ה-13 (אוהב מתוקים) הכנתי לצידו, בדיוק לפי ההוראות שלך.
    יצא מטריף חושים, זהוב בצדדים, מתוק ויאמי מבפנים.
    תאווה לחושי הלסת
    :)

  96. בוקר טוב לך גברת בצק אלים!
    איזה אתר מדהים לכיפור הכנתי עוגת גבינה של טלי,ריבועי לימון,עוגת קצפת עם ציפוי יוגורט וקנאלה אין לי מילים לתאר את ההצלחה של כל עוגה בנפרד מדהים מדהים מדהים בעברי למדתי אצל הנס ברטלה ועבדתי קצת בתחום אז אני קצת מבינה תודה על כל מתכון בנפרד ועל אתר כל כך מיקצועי ומפורט פשוט תודה.

  97. קראתי את המתכון שאחד הלילות בשבוע שעבר בעודי עסוקה באריזת הבית לקראת מעבר. פינטזתי על הרגע שבו אחבר את התנור ואוכל להכין את הקנלאים (קנלאות? קנלאיות?)
    באחד הסיורים המודרכים בהום סנטר קניתי תבנית סיליקון של מה שנראה כמו מיני קנלאים ואתמול ב 1:30 בלילה התחתי במלאכת הכנתה הבלילה.
    קמתי בבוקר ועקבתי במדויק אחרי ההוראות, הבלילה נחה כראוי ואפילו סיננתי פעמיים.
    האפייה הייתה זוועה! גם אחרי יותר משעה הקנלאים לא נראו שהולכים לכיוון כלשהו. הוצאתי אחד לבדוק והקטסטרופה הייתה כואבת מנשוא – החלק העליון היה פודנגי ונוזלי למדי (רך מאוד) לא היה שום קרום בשום מקום – לא למעלה ולא בצדדים. בתחתית הקנל הייתה בלילה שהפכה שמשהו קשה כמו לחם שלא פתח. איום ונורא! האכזבה. עוד לא הבנתי מה עשיתי לא בסדר ואני עוד אופה ובשלנית מנוסה ביותר (שנתיים כטבחית במסעדה תופס?) אייה חטאתי?

    מאיה עונה: חשוד מאוד. לדעתי יש בעייה עם התנור שלך. לא יכול להיות מצב שאחרי שעה (!) של אפייה, החלק העליון נשאר פודינגי לגמרי, אלא אם כן הוא לא חוטף מכת חום כראוי. כל התנור שלך אמור להיות חם בצורה שווה. איך יכול להיות מצב שהחלק התחתון נאפה והתייבש כמו סולייה אבל החלק העליון נשאר פודינגי? בכל תנור נורמלי זה בדיוק ההפך. החלק העליון הופך לפריך ושחום ומפתה להוציא את הקנאלה לפני שהבפנוכו שלו אפוי. האם הנחת את התבנית על תחתית התנור, בטעות? יכול להיות שהתנור עבד על תוכנית מוזרה במקום טורבו? אם זה תנור חדש, הייתי מתקשרת לשירות הלקוחות ומנסה לברר מה לעזאזל קורה איתו. אני מצטערת שלא הצליח לך – אבל אני יכולה להבטיח לך שהמתכון הזה בדוק עד רמת הפסיק, לא רק אצלי, אלא גם בעשרות תנורים אחרים. מקווה שבעיית התנור תיפתר ותשובי להנות ממטעמים אפויים מושלמים כמו שמגיע לך!

  98. למרות שניסיתי בפעם השנייה בדיוק לפי ההוראות -לצערי הבלילה לא נאפתה בתנור ולא עלתה בכלל אלא רק נשרפה. שמתי על 200 מעלות בתבנית סילקון למשך 50 דקות והשתמשתי בקמח טופח. יש השערות מה קרה?

  99. היי מאיה!
    הכנתי מקודם את הבלילה ועכשיו היא נחה לה במקרר עד מחר בערב בערך.. יש לי שאלה שלא קשורה בהכרח לקאנלה – לגבי מקל וניל. היום זאת הייתה הפעם הראשונה שהשתמשתי במקל וניל בחיי. כדי להוציא את הגרגרים חציתי אותו לאורכו, פתחתי אותו ועם סכין גירדתי את השחור. העניין הוא שהכל הפך לי לגושי מאוד בתוך הבלילה. הגרגרים לא התפזרו להם בקערה אלא נשארו גושים, לא חשוב כמה ערבבתי.
    אני אציין שבהתחלה ניסיתי על יבש וזה מה שקרה, ולאחר מכן ניסיתי לרכך אותו קצת על ידי כך שהכנסתי אותו לחלב הרותח ואחרי דקה או שתיים חתכתי אותו – אבל התוצאה הייתה זהה.
    מה עושים?

    מאיה עונה: אם טורפים טוב את גושי הוניל בבלילה הם מתפזרים בקלות לגרגרים קטנים. אם זה לא קורה, כנראה שהוניל שלך ישן (במיוחד אם מקל הוניל עצמו קשיח, לא גמיש ולא מבריק מבחוץ). בכל אופן, כל עוד מחממים את התערובת עם הוניל בתוכה (כולל המקלות אפילו!), היא תקבל טעם טוב של וניל, ותוכלי לסנן החוצה את הגוש. אני הייתי ממליצה לך להרתיח פעמיים – פעם אחת לכבות את האש, לכסות, ולהשהות ל-30 דקות, ופעם שנייה בשביל למזוג לתוך הבלילה. בזמן השהייה הזה, טעם הוניל ייספג עוד יותר. אני במקומך הייתי שוקלת לקחת את מקל הוניל למי שקניתי אותו ממנו ולצעוק עליו. זה מצרך מאוד יקר וזה ביזיון למכור מקל וניל ישן במחיר מופקע, כי עדיף כבר תמצית.

  100. היי מאיה,
    כמו כולם גם אני רוצה להחמיא על האתר, התמונות והמתכונים.
    אני ממליצה לכל חבריי (לפחות אלו שמבשלים ואופים) שיכנסו לאתר ויהנו ממנו כמוני.
    בקשר לקנאלה, התגובה שלי די זהה לתגובה של עומר. מבחינת המראה, מאד דומה לשלך וטעים מאד אבל…
    הן יצאו קטנות מאד (כאילו התכווצו ממש) ודביקות – באמת כמו טופי.
    ראיתי שהמלצת לעומר לקנות תבנית של קנאלה אבל קניתי בדיוק את התבנית שצילמת למעלה (זאת מסיליקון עם 8 שקעים מהחנות של קרין גורן).מאחר וקניתי את אותה תבנית אני לא רואה מה הבעיה. חשוב לציין ששמתי 50 גרם חמאה בבלילה ושימנתי את השקעים עם מברשת (ראיתי מה כתבת אבל החלטתי שאני חייבת לנסות ואם לא יצא פעם הבאה אשים חמאה רק בתחתית כמו שכתבת). את חושבת שזו הבעיה?
    בבקשה עזרי לי כי אני מתה להכין את זה שוב ושיצא בדיוק כמו בתמונות!
    תודה רבה.

    מאיה עונה: לא נעים לי עכשיו לרדת על התבנית של קרין גורן, כי מעולם לא ניסיתי אותה בעצמי, אבל אני אגיד את האמת – אם הכנת לפי ההוראות, עם חלב נורמלי, חמאה נורמלית, החנית את הבלילה ללילה במקרר, אין לי הסבר ללמה הן מתכווצות. יכול להיות שהשקעים בתבנית הזו יותר קטנים משלי, או שהתנור לא מדייק בטמפ' שלו. אין לי כל כך הסבר לזה, למען האמת. מצטערת… לפחות יצא טעים!

  101. היי מאיה
    התוודאתי לבלוג שלך רק היום:-) נראה משגע (את הבלוטות…) וגם הצילומים מקסימים.
    יש לי שאלה לגבי כמויות.
    מאחר ונראה לי ש8-12 קנאלות זה ממש מעט,והכמות שציינת היא לתבנית אחת.
    איזו כמות בלילה את מכינה בבת אחת?
    (אפיה של אחת אחרי השניה?)
    תודה

    מאיה עונה: 8-12 זה באמת מעט. לי בבטן יכולים להכנס לפחות 20 בבת אחת! אם את רוצה לאפות כמות כפולה, פשוט תכיני כמות כפולה בקערה גדולה יותר ותאפי בשתי נגלות אחת אחרי השנייה באותה תבנית

  102. הי מאיה,
    הכנתי את הקנלות החמודות ומתוך כל תהליך העשייה יש לי מסקנה אחת עיקרית וחשובה:
    תמיד להקשיב לך ולא לנסות להתחכם!!!!!!
    הטעות הראשונה שלי הייתה שחשבתי לתומי שלא ייתכן שזה יספיק רק לשים כפית חמאה בתחתית התבנית אז מרחתי גם בדפנות, ובמהלך האפייה כל החמאה עלתה למעלה וזה היה פשוט קטסטרופלי!!! הכל היה חמאה.. גועל נפש..
    טעות שנייה שלי הייתה בזה שלא הקשבתי לך לגבי הסוכר החום.. אמרתי לעצמי שמה כבר יכול להיות? אני אוהבת קרמל אז אין סיבה שאבהל מהעובדה שיש לזה טעם קרמלי.. מה רבה הייתי הפתעתי שכל העסק הזה של הקאנלות יצא בסופו של דבר פשוט לא אכיל. כל הניסינות שלי להתכם הובילו אותי ללזרוק אותן לפח אחרי ביס אחד.

    לרשום לעצמי – לסמוך עליך ולהקשיב לך!! :))

  103. אז ככה, גיסי אכל בזמן טיול באירופה איזשהי עוגה בטעם ספקולוס (תערובת תבלינים בטעם כמו של עוגיות לוטוס) ומאז הוא מנסה ממש מתגעגע לטעם (בדיוק כמובבלוג של מליסה :-)).
    כשניסה לתאר לי את המרקם שלה זה הלך ככה: מין פאדג'י חמאתי קרמי כזה, אבל לא לגמרי כמו קרם ברולה אלא יותר עוגתי… ניסינו לחפש מתכונים באינטרנט ללא הצלחה, עד שקראתי פה על הקנאלה, ונראה לי שהמרקם בול מה שהוא חיפש.
    אז הכנתי לו במקום בטעם וניל-רום בטעם ספקולוס (הוא הביא משם את התבלין!) אבל לגמרי באשמת התנור המעאפן שלי הכל נשרף :-(
    אחת העוגות שהייתה יותר באמצע ניצלה, והוא טעם ואמר שזה ממש דומה!
    צפוי מקצה שיפורים בקרוב…
    תודה על המתכון !!

    מאיה עונה: דייויד לייבוביץ כתב בזמנו בבלוג שלו על ממרח ספקולוס (שטרם טעמתי, אבל הייתי מתה). לדעתי 2 כפות גדושות של כזה דבר בתוך הבלילה יסדרו את העניינים.

  104. היי מאיה, שאלה –
    עד כמה זה קריטי שהחלב יהיה 3%? יש לי 1% בבית ונורא בא לי להכין את המתכון דווקא עכשיו :)

    מאיה עונה: מעולם לא ניסיתי עם חלב 1% אז אין לי מושג איך זה יצא. אם את מנסה, נשמח לעדכון.

  105. נשברתי וקניתי 3%.
    הכנתי את הבלילה וחיכיתי כמו ילדה טובה עד שהיא תסיים את ענייניה במקרר.
    היום הכנסתי את הפלא הזה לתנור. היתה לי רק תבנית סיליקון לפונדנט והשתמשתי בה.
    יצא מדהים. חוסל תוך דקות. את אלופה. תודה!!!

  106. לא מתאפקת להגיב!כל הבית עם ריח נפלא! הבעיה כמובן זה לחכות בסבלנות עד שאפשר לאכול…

  107. יש לי כמה שאלות.

    1. לגבי אלכוהול, אין לי רום או ברנדי. יש לי וויסקי או בייליס או תמצית בטעם רום. האם משהו מאלה מומלץ ויעבוד מספיק טוב או שפשוט לוותר?

    2. שקלתי להכין בתבנית מיני מאפאינס (כדי שיהיו יותר יחידות) ותהיתי אם זה כדאי או שהם ייצאו בלי מספיק אמצע פודינגי וסתם יהיו קטנים ומבעסים?

    3. מה את חושבת על להוסיף כפית או חצי כפית של תמצית בטעם שקדים?

    מאיה עונה: 1. לכי על וויסקי, הכי טוב. 2. אם את אופה בתבנית קטנה יותר, תאפי על טמפ' טיפה יותר גבוהה ופחות זמן. נסי לאפות על 220 מעלות רק עד שהשוליים קריספיים. 3. אם את מוסיפה תמצית שקדים הייתי משמיטה את הוויסקי, אחרת זה סמטוכה של טעמים.

  108. סחתיין עלייך, אתר מדהים!
    מת על המתכון… אחד הטעימים, אכלתי בבורדו
    :P

  109. אתמול אבא שלי חגג יום הולדת 60 . שתי אחיות שלי החליטו שהן אחראיות על הקינוח המשני ( אני תמיד אחראית על הקינוח הרשמי, הפעם הוא היה טארט השוקולד שלך שיצא מצויין ;) ושתיהן הכינו קנאלה ! אז למרות שיש לי במקרר עודפי קנאלה , ברגע שהם יגמרו , אני מכינה קנאלה חדשים !
    תודה על הפוסטים הנפלאים שלך !

  110. וואו נראה מעולה!!
    וכל הכבוד על ההסברים המפורטים והסבלנות שלך.
    הולכת לנסות בגרסה נטולת גלוטן

  111. שלום לאלופה! אני, מורידה את הכובע, מצדיעה ומתפעלת עד מאוד , כיצד ניתן להיות ברשימה….?

  112. היי מאיה, יש לי חלב 2% בבית, האם נראה לך שזה עלול לפקשש משהו במתכון? אני אגדיל את כמות החמאה ליותר מ- 25 גר'. תודה!

  113. מעדן! פשוט מושלם!

  114. הי מאיה,
    אז השבוע רכשתי תבנית קאנלה של ווילטון (10$ במבצע). תהיתי אם יש משהו שאני צריכה לעשות עם התבנית לפני שאני משתמשת בה לראשונה. חוץ מזה, 40 דקות את אומרת יספיקו?
    תודה רבה רבה. משוגעת על הבלוג שלך.

  115. היי מאיה,
    הכנתי את זה בדיוק לפי ההוראות (החלפתי חצי כוס סוכר לסוכר חום וטיפה יותר חמאה), ואחרי האפייה והצינון הקראסט החיצוני יצא צמיגי מאוד.. מה יכולה להיות הבעיה?

  116. אפשר להחליף את הרום בברנדי? :P

    מאיה עונה: אין בעייה. אפשר אפילו אייריש קרים או וויסקי.

  117. היי, כל מה שיש לי לומר "איזה כיף" אפיתי יצא מהתור ואיתו כל השכונה חחח כולם חיפשו מי אופה? הריח אלוהי והטעם… עניים מתגלגלות וקולות גירגור עונג…

  118. הי מאיה… דבר ראשון אני מאוהבת בבלוג שלך!!! תמשיכי כך…
    דבר שני אתמול עשיתי את הקנאלה ואכלנו אותם כמה שעות טובות אחרי… עדין היה קראסט בחוץ אבל בפנים עניין הפודינג נעלם וזה נהיה מסה רכה אבל דחוסה?! האם טפיחתי יותר מידי או פשוט לא מגישים את זה קר???
    לילה טוב ותודה מראש
    חן

    מאיה עונה: לא כל כך הבנתי בסופו של דבר אם זה היה טעים או לא… אני אוכלת את זה גם יום לאחר מכן וזה טעים לי בטירוף. יש פחות קונטרסט בין הקראסט הפריך לבפנים הרך (הכל די הופך להיות רך).

  119. זה היה מצוייןן בעייני…. אני היום יעשה עוד מסה בכדי לבדוק את העינין… את מדהימה!!!
    תודה

  120. היי,
    אפשר לאפות בכלי חרסינה בגודל של מאפינס?
    או בכלי סיליקון, אבל בודדים- בלי תבנית שמחברת בינהם?
    זה מה שיש בבית…
    תודה.

    מאיה עונה: סביר להניח שהסיליקון יעבוד. לגבי החרסינה, זה סיכון כי אופים בטמפ' מאוד גבוהה והיא עלולה להתבקע. לא לשכוח להניח על תבנית מצופה בנייר אפייה, כי זה יגלוש קצת.

  121. מקסים (ספציפית ובכלל). אבל קוראים לזה קאנל. נ סגולה ו-ל שוואית. לא מבטאים את ה-e האחרונה. וזה באמת טעים מאד.

    מאיה עונה: תודה על הביאור, אבל בדקתי את זה עם בחור פריזאי אסלי ואומרים את זה "כאן-לה" מבלי להגיד את הא' באמצע. ובזו נסגרו תהיותיי, חיפושי ופשפושיי. קאנל לדעתי זה קינמון.

  122. היי מאיה,
    זה פשוט נהיה ענין קבוע, כל בוקר אני מדפדפת בארכיון המתכונים ומחליטה מה להכין ותמיד תמיד יוצא מוצלח! תודה!
    אני מקווה מאוד שתעני על שאלותי כדי שאדע לפעם הבאה,
    הכנתי פרווה עם חלב סויה ו25 גר' מרגרינה, שימנתי בחצי כפית מדודה של שמן בכל שקע והם יצאו ממש שומניים בחוץ עד כדי כך שהייתי צריכה לנגב עם נייר מגבת, יש לך רעיון מה זה יכול להיות? בנוסף, התבנית שעליה הנחתי את הסיליקון גם התמלאה בשמן.
    חוץ מזה שיצאו שומניים הם יצאו ממש כמו בתמונה והם ממש ממש טעימים אבל באופן מוזר אני לא בטוחה שכך הם צריכים לצאת, הקראסט שלהם קריספי צ'ואי כזה, לא כמו שקרמל יוצא בדר"כ, האם כך זה צריך לצאת?
    הבפנים הוא מאוד רך אבל הוא לח, הייתי צריכה לאפות עוד קצת?

    ולמרות כל הנ"ל 2 כבר נאכלו בעודם חמים ואת השאר החבאתי לשבת, הם טעימים בטירוף, איך החצי אמר, תגידי לצלמת הזאת שתביא עוד רעיונות כי היא יודעת לבשל!
    מקווה שלא6 ארוך מידי, שוב תודה!

  123. היי מאיה,

    אני הבנתי שלא צריך מנג'אטים,
    אבל האם אפשר להכין את המתכון בתבניות אלומניום????

  124. היי מאיה,

    האם ניסית פעם להקפיא את הקאנאלים?

    תודה!

    מאיה עונה: לא. לדעתי אפשר להקפיא את הבלילה. את הקנלאים המוכנים אני לא בטוחה שכדאי. אם את בכל זאת מנסה, ממליצה להפשיר אותם בתנור חם על 150 מעלות כדי לנסות לשחזר את הקריספ החיצוני.

  125. מאיה שלום,
    מזה זמן אני משוטטת באתר שלך וממליצה עליו. אני מודה שמצאת את הדרך לפוגג גם את החרדות הקשוחות שלי..
    במסגרת פינתנו "קולות מן העבר" שוטטתי בארכיון והחלטתי לנסות לפנק את בני ביתי (לפני שידעתי שהם יתחמקו בשיטתיות מלהכין שנות טובות)בקאנלים.
    התקדמתי צעד אחר צעד לפי ההנחיות ואף אימצתי את ההמלצה לא לסנן את הבלילה (לא פשוט!). לאחר שהמאפים הצטננו ונשרו מהתבנית ניסיתי לחתוך אותם כדי לטעום אך אויה! הם יצאו כה צמיגיים ובלתי לעיסים (אבל עם תוך רך ו"פודינגי"). יש לך מושג מה קרה כאן?

    מאיה עונה: יש מצב שהתנור שלך לא היה מספיק חם. כשהקנלאים מתקררים, לפחות בסמוך למועד ההכנה, הם צריכים להיות קצת פריכים ולא ספוגיים מבחוץ. זה קורה רק אח"כ. נסי לאפות על 20-30 מעלות יותר בפעם הבאה. את הקנלאים הספוגיים את יכולה לקלות על תבנית שטוחה בתנור חם ל-10 דקות ולשפר את הפריכות שלהם.

  126. הי מאיה,
    רק עכשיו גיליתי אותך ונהנית עד מאוד!!
    ניסיתי את המתכון ומשום מה החלמונים לא התפרקו לגמרי אלא נשאר מלא גושים קטנים של חלמון וסוכר וכשסיננתי במסננת יצא שבעצם כל החלמון נשאר מחוץ לבלילה- מה עשיתי לא טוב?
    תבורכי!

  127. כבר הרבה ימים שהמתכון הזה ממתין אצלנו (לא הדפסנו, זה ממש ספר הוראות (: ) לתורו ויושב לנו בראש. השבת ניסינו, יצא ה ו ר ס!
    הכנו את הבלילה אתמול בצהרים, נצמדנו חזק להוראות, התגברנו על המון פירורי חלמון/קמח/סוכר בבלילה והכנסנו למקרר ל-24 שעות.
    כל השאר הלך חלק, הכנסנו לתנור בתבנית סיליקון ייעודית ואחרי 40 דקות של הפצת ריחות משכרים בבית יצאו המדהימים האלו לאויר העולם.
    אפינו בינתיים רק 15 כאלו, את שאר הבלילה נאפה מחר ואז נעשה הפסקה כי אצלנו הם לא נשארים בכלי, אנחנו לא עומדים בפיתוי!
    תודה מאיה, על מתכון מדהים ועל בלוג נהדר!

  128. היי מאיה
    הכנתי שלשום בכלי נחושת שהשאלתי מאחותי שהביאה מחול .למרות התופעה שכבר הדס כתבה עליה בפוסט מעלי (חלמון שנשאר כגוש במסננת-אני פשוט נלחמתי ודחפתי את רובו בכוח מהמסננת לקערה)
    יצא מעולה.
    יש לי שתי שאלות איך באמת קורה שהחלמון מתגבש ומסרב להיות מסונן
    והאם ידוע לך איפה אפשר לקנות בארץ את התבניות הייעודיות ממתכת?
    תודה על המתכון הנפלא והאתר המדליק

    מאיה עונה: ממה שאני ראיתי, אין בארץ את התבניות האלה (אמיתיות מנחושת, הכוונה). גם בארה"ב די קשה להשיג אותן, למרות שנתקלתי בהן בחנויות אנטיקה (והן עולות הון, 10 דולר לכל תבנית פיצפונת אישית). המקום היחיד שבו הן יחסית נפוצות הן צרפת. אני קניתי אותן בפריז בבוטיק מיוחד רק של קנלה שנקרא Baillardran.

  129. והאם תבניות הסיליקון עושות באמת את אותה עבודה?עד שאסע לפריז…….

    מאיה עונה: עוד לא ניסיתי את הנחושתיות (עדיין לא עשיתי להן תהליך של seasoning – ציפוי ואיטום בשעווה מיוחדת, שאלוהים יודע איפה אני אשיג עכשיו), אבל הסיליקוניות מצויינות והקנאלאים יוצאים שחומים ויפהפיים. הבעייה היחידה היא ה"תחת" הלבן שנוצר למטה. אבל זה לא קריטי לטעם.

  130. תודה

  131. הי מאיה
    הכנתי את המעדן הזה היום… והם יצאו טעימים ופריכים אבל לא היה לי מרקם של "פודינג" באמצע… באמת שעשיתי הכל ע"פ הוראות מפורשות שלך כמובן! ככה לפחות נראה לי…:)
    אולי תעזרי לי במה טעיתי? זאת הפעם השלישית שאני מנסה את המתכון אבל משהו שם לא נעשה כראוי…
    תודה ולילה טוב

    מאיה עונה: כנראה טמפ' האפייה לא נכונה. אולי תנסי לאפות על 20 מעלות פחות ואת אותו זמן האפייה?

  132. יש סיכוי שזה יעבוד בתבניות מאפין בגודל רגיל? אין לי תבניות מיוחדות לזה ואין לי למיני מאפין :(

    מאיה עונה: כן, כמו שציינתי במפורש ואף צילמתי בפוסט.

  133. אהלן,

    הגעתי למתכון בחיפושי אחר עוגות פורטוגזיות מדהימות שטעמתי בקנדה: Pasteis de Nata. נראה מעולה, ולוחצים עלי בבית להכין את הקאנלה (לא היו צריכים ללחוץ יותר מדי חזק… אני די משתף פעולה). אם במקרה יוצא לך להתקל בגרסא הפורטוגזית (במעטפת בצק עלים) — מומלץ מאד (למרות שמעולם לא הכנתי).

  134. היי מאיה.:)
    אני אתחיל כמובן בלשבח אותך על המתכונים המעולים והטעימים, שמתאימים גם לאופים החובבים (והלא מבוגרים במיוחד) ביותר (אהמאהמ-אני).
    תודה רבה על שעות מרובות של הנאה במטבח!:)

    ועכשיו לשאלה לגבי המתכון הזה, שיש לי הרגשה שקצת פיקששתי אותו. הבחוץ יצא מאוד מאוד אפוי על גבול השרוף, ומשום מה לא קריספי במיוחד כמו שאת מתארת אותו, אבל הבפנים מאוד רך (ובמאוד רך אני מתכוונת לזה שהוא נראה לא אפוי).
    חשבתי שאולי לא אפיתי מספיק זמן, אבל הבחוץ הרי יצא אפוי אז איך זה ייתכן?
    אגב, אפיתי חלק בתבנית סיליקון, ומה של נכנס אפיתי בתבנית מתכת, ככה שאני משערת שלתבנית אין קשר.

    אני אשמח אם תעני לי מה עשיתי לא בסדר.:)

  135. במחשבה שנייה, המרקם אצלי די דומה למרקם אצלך (של הבפנים). יש להן טעם קצת רטוב ופודינגי כזה, אז אולי זה בסדר?

    מאיה עונה: ככה זה אמור לצאת! יצא לך פרפקט. כל הקטע בקנאלה זה הקונטרסט בין הבפנים הפודינגי לבחוץ הקריספי. זה אדיר בעיני. מקווה שיצא לטעמך….

  136. היי מאיה ואם אין לי רום? האם חייב רום או בכלל אלכוהול או שאפשר לוותר?

    מאיה עונה: כמו שציינתי בפסקה הראשונה, נוכחות הרום היא לא חובה. אפשר לוותר אם אין.

  137. עשיתי בתבנית שושנים מסיליקון והחלפתי רום בויסקי (שיתן טא'צ) אני אישית השתמשתי בתמצית וניל אמיתית ויצא מעולה!!!
    אחלה מתכון פשוט מאוד ונראה נהדר לאירוח

  138. אההה והכי חשוב אפשר להכין בטוסטר אובן סטודנטיאלי פשוט ויוצא מעולה!

  139. נזכרתי לבדוק באיחור אם הגבת, אבל כן, זה מאוד לטעמי המרקם הפודינגי הזה! זה פשוט נראה קצת חשוד כי זה נראה קצת לא אפוי… אני משערת שחשד זאת תגובה מבוקשת ממי שאף פעם לא הכינה פודינג וגם אכלה אחד כזה אולי פעם אחת בחייה…

  140. איזה יופי את כותבת. פעם ראשונה שלי בבלוג שלך ועכשיו אני מבינה למה המליצו לי עליו כבר מספר אנשים. רואים שאת נהנית מבישול ואפייה – כל הכבוד והמשיכי לגרום לנו להזיל ריר.

  141. הי מאיה! מתכון מדהים, תודה!
    הכנתי אותו פעם אחת, בתבניות של מאפינס מסיליקון, ובדקתי כל הזמן את הצד אם הוא מספיק שחום. בסוף כשהתייאשתי וזה היה כבר די שחום, הקנאלה היו לא ככ אכילים – הבפנים היה פודינגי ורך אבל הבחוץ היה ככ קשה שאי אפשר היה לנגוס בזה בכלל. זה אומר שזה היה יותר מידי זמן בתנור?
    אמנם אמרת לא להכין במנז'טים – אבל האם זה אותו איסור גם למנז'טים שהם מאלומיניום/סיליקון? זה פחות נדבק מאשר נייר.
    תודה רבה!!

    מאיה עונה: הקנאלה אמור להיות מאוד פריך מבחוץ. את יכולה לתת לו יום יומיים והוא יתרכך בחזרה. יש מצב שאלומיניום יעבוד, אבל סיליקון לא יעבוד (אני מכירה את המנז'טים האלה – יש להם שפיצים קטנים בשוליים שיידבקו בטירוף ואי אפשר יהיה להוציא את זה אח"כ).

  142. תודה על התגובה המהירה! אני חייבת לנסות שוב עד שזה יצליח! :)

  143. היי מאיה
    גם אני כמו דניאלה לפני עשיתי באותה הדרך בדיוק ויצא מאד קשה צמיגי ולא אכיל מבחוץ.
    לא פריך. ההשארה שלי הייתה אולי יותר מידי זמן.
    אילו עוד בעיות יכולות לדעתך לגרום לכך?
    תודה רבה על האתר המצויין
    שגיא

  144. הי מאיה, פיית המתכונים! יש אפשרות להמיר את החלב במתכון לחלב סויה למשל לטובת הרגישים ללקטוז?

    מאיה עונה: לדעתי לא אמורה להיות בעייה.

  145. מדהים ! אחד ההכי מושקעים שךף ללא ספק.
    אני מת על ההרחבה שלך בפרטים, והתיאורים הויזואליים של כל שלב ושלב, במקום שבמתכונים של אחרים אני שואל את עצמי תוך כדי הכנה אם ככה זה אמור להראות\להרגיש\להיות סמיך וכו כאן זה פשוט בול, אין שאלות חד וחלק !

    תרשי לי לפרגן אפילו עוד קצת על שלל הנסיונות ,התרכובות והתבניות ! פשוט כל הכבוד !!!

    קניתי ב- La Bovida תבנית של 12 קנאל קטנים ואני מת להשתמש בה מאז, מה שאני מנסה להגיד שעוד היום הבלילה תהיה במקרר !!!

    תודה !

  146. אוח, מאיה, אם יש אלוהים קטן, תת אלוהים כזה, שמוקדש רק ל"יאמי" – שישמור עלייך!
    כמה פשוט, ככה טעים! לקח קצת יותר זמן אצלי, כי הטורבו של התנור שלי פקקטה :/ אבל היה שווה לחכות! (לא המתנה מוגזמת, בכל זאת, תבנית מאפינס ממתכת…)
    קריספי בטירוף מבחוץ, פודינגי-גן-עדן מבפנים, מתוק בדיוק כמו שצריך!
    יש לי חבר שיש לו קדחת של קרם ברולה, שיטעם בעוד דקות מספר.. אני בטוח שהוא יחמיא בפה מלא, ברעשים שמעלים סימני שאלה מהצד השני של הדלת. O_o
    רב תודות!

  147. יצא מדהים!! למרות שהייתה לי תבנית של עוגות פלא קטנות. פשוט טעים. תודה רבה! העלית תמונה לפייס קו יחד עם המתכון מובן:
    http://www.facebook.com/ronabd?ref=tn_tnmn

  148. האם שווה לדחות את הכנת הבלילה ביום בשביל הוניל או שאפשר להוסיף יום אחרי?

    מאיה עונה: לדחות. התערובת סופגת טעמים בזמן ההשהייה ואם לא יהיה וניל הטעם יהיה פחות "עגול". וואו, קיבלתי בחילה מעצמי הרגע!

  149. הכנתי ויצא פשוט מדהים!
    הכנתי בתבנית מאפינס רגילה (הכי זמין ונוח) ומשום מה נהיה בקנאלה שלי שקעים כמו בקנאלה שמכינים בתבניות המיוחדות! מוזר מאד… אני עדיין מנסה לפענח איך זה קרה… אולי הקנאלה פשוט ידעו מה הייעוד שלהם??

  150. שלום מאיה
    האתר מדהים! הצילומים מוציאים את העיניים…
    לגבי הקנאלה- נראה לך שאפשר להמיר את החמאה בשמן או שאין סיכוי שזה יצא מוצק?
    תודה

  151. היי מאיה,
    יש לי תבנית פרלינים מסיליקון (קוטרה כ-3 ס"מ והעומק כ-1.5 ס"מ). חושבת שתוכל להתאים? אני מעדיפה את הגרסה המוקטנת על פני גודל של מאפינס, השאלה אם זה יהיה קטן מדי ואם לא- איך את חושבת שזה ישפיע על זמן האפייה?
    תודה!

    מאיה עונה: קטן מידי. הכל יצא גוש דביק אחד, ורוב הסיכויים שהוא יישרף. לא ממליצה.

  152. היי מאיה,הכנתי את הקנאלה לפי ההוראות אבל השתמשתי בתבנית אחרת מסיליקון שמיועדת לסברינות(כמו תבנית קוגלהוף קטנות)
    אז ככה השאלה שלי היא: האם הקרמל מסביב אמור להידבק לשיניים? זה הרגיש לי יותר מידי קרמלי ונידבק לשיניים ולכן אפיתי את הנגלה הבאה קצת פחות למרות שהקנאלה לא יצא מאוד שחומה.
    איך בדיוק אמור להיות המרקם מבחוץ?
    אני בהחלט מתכוונת להכין שוב.
    ובנוסף לא שימנתי עם הרבה חמאה אבל עדיין במהלך האפייה התרכז המון חמאה למעלה.
    אשמח שתבהירי לי היכן טעיתי.

    מאיה עונה: לא טעית, ככה זה אמור לצאת. אם את רוצה שיצא פחות דביק, את יכולה להחזיק לתנור לאפייה של כמה דקות על 160.

  153. היי מאיה! הכנתי אתמול סוף סוף את הקנאלה! אפילו השקעתי ברום על פי המלצתך,קפטן מורגן :)
    קיבלתי את המרקם שתיארת,קריספי מבחוץ ורך מבפנים,אבל כל המעטפת מאד מאד שומנית,ככה שכשנוגעים האצבעות נשארות שומניות…האם ככה זה אמור להיות? שמתי בתערובת 50 גר חמאה ושימנתי בחצי כפית חמאה מומסת. בנוסף הבחוץ יצא מאד קשה ונדבק לשיניים…האם אפיתי יותר מדי? השתמשתי בתבנית ממתכת עם 12 שקעים ריבועיים,אפיתי בערך 50 דק או קצת יותר כי המסביב עדיין לא השחים אחרי 40 דק…
    אשמח אם תעזרי לי..
    יוליה

    מאיה עונה: השמנוניות אמורה להעלם תוך כמה שעות, ומבחינת הדביקות – זה המרקם של העוגה וזה חלק מהקסם שלה. אם זה דביק לך מידי, את יכולה לקלות אותן בתנור חם על 160 מעלות למשך כ-4-5 דקות ואז הבחוץ יהיה יותר פריך ומתפצפץ. קחי בחשבון שהחלק הפנימי יהיה פחות רך ועסיסי במקרה כזה.

  154. זה פשוט מושלם. אין לי מילים.

  155. שנים אני מפנטזת על הקינוח הזה, והיום סופסוף הכנתי אותו. והאמת? לא עשה לי את זה בכלל. וגם השותפים לא אהבו.

    יצא כ"כ מתוק…

    ואני דווקא חושבת שיצא לי בדיוק כמו שאמור לצאת – פריך וקרמלי מבחוץ (וקצת נדבק לשיניים, חלק מהקסם), רך ופודינגי מבפנים, עם חזק של וניל אמיתי…

    נפלתי. לכל דבר יש פעם ראשונה.

  156. הי מאיה, אפיתי את הקאנלים בתבניות הנחושת היעודיות שרכשתי במיטב כספי (ממש במיטב) בפריז, ובמקביל בתבניות קפקייק אישיות מסיליקון.

    יצא די טוב בשני סוגי התבניות, ולהפתעתי לא נרשמו הבדלים משמעותיים. הכיצד?

    אגב, כתבת שלא שוטפים את התבניות מנחושת. אז איך אמורים לנקות אותן אחרי האפיה?

    את שאר כלי הנחושת שלי אני שוטף ומייבש מיד.

    מאיה עונה: בגלל שכלי הנחושת עוברים תהליך שנקרא SEASONING (בדומה למחבת ברזל יצוק), לא מומלץ לשטוף עם סבון (עם מים חמים אפשר), כי הוא מסיר את שכבת השמן הטבעית שאמורה לשמור על הנחושת. שכבה זו אמורה להיות מורכבת משעוות דבורים (או BEESWAX, שאמורים להשיג אצל איכרים שמוכרים דבש, לרוב בשווקי איכרים). אני עוד לא שימנתי את שלי, אבל זו אמורה להיות הדרך. אם כל פעם אתה משמן מחדש עם חמאה, אז אין בעיה לשטוף כרגיל עם מים וסבון ולייבש מיד.

  157. בתור בעלת טוסטר אובן מאעפן ממוצע – לתבנית סיליקון עם 6 שקעים בלבד נדרשו 90 דקות על חום של 220 מעלות כדי להגיע לתוצאה הרצויה.

  158. מאיה האם המתכון מתאים להריוניות? יש לך מושג? הכנתי כמה פעמים בעבר ותמיד יצא מעולה, אני לא חוששת לאיכות התוצאה. אבל עכשיו אני עם מגבלות מסוימות… מצד אחד אפיה של שעה בחום גבוה נשמע לי מספיק לקטול את כל חיידקי הסלמונלה, מצד שני – אם התוכן "פודינגי" אולי זה בכל זאת לא מספיק. מה דעתך??

    מאיה עונה: מספיק, מספיק. זה עובר אפייה של שעה, בכל זאת.

  159. הי
    אני עושה את המתכון הזה המון יוצא מעולה מתים על זה אצלנו בבית וכל מי שהזדמן לו לאכול את זה ולא הכיר מקודם מתעלף, האתר שלך מדהים ואנחנו כאן בבית עוקבים בשמחה
    תודה רבה לך אתר נהדר ואת מתארת וכותבת נפלא
    יעל

  160. הכנתי, יצא מעולה אם כי קצת מתוק מדי..
    תודה על המתכון
    יכנס לפנטיאון ללא ספק

  161. מאיה היקרה,
    חיכיתי שנסיים את המאפינס הקודמים בקוצר רוח כדי שאוכל להתפנות לקנאלות :)
    שאלתי היא לגבי התבנית: יש לי תבנית 12 מאפינס מתכתית אבל גם יש לי תבנית של ריבועי קיש קטנים יותר (גם 12), עם תחתית נשלפת. מאוד בא לי להכין את הקנאלות בה, שיצאו קטנות ומסולסלות בצדדים – אבל תהיתי מה תהיה דעתך: איזה מהן עדיפה?
    סוף שבוע נעים!
    א.

    מאיה עונה: למרות שהיא נשמעת מגניבה, התבנית המתפרקת נשמעת לי בעייתית לאפיית קנאלה. אני מפחדת שהבלילה הנוזלית תיזל לך החוצה בהמהלך האפייה… עדיף ללכת על בטוח עם תבנית מאפינס רגילה.

  162. היי מאיה,
    חיפשתי את התבנית היפיפיה הזו בכל מקום ולא הצלחתי למצוא.
    באיזה תבנית אפשר להכין את המתכון במקום? ואיך ישתנו זמני האפיה מההבדל בגדלים?
    תודה רבה!

    מאיה עונה: אנא קראי את המתכון שנית, התייחסתי לזמני אפייה בתבנית מאפינס.

  163. אוייי,כן השעה 4 לפנות בוקר.אני רוצה להכין את הבלילה כדי שמחר בצהריים כבר אכין את הקנלה. לא זכרתי שהשתמשתי בכל המקלות וניל שהיו ברשותי,ואין לי וניל אמיתי רק תמצית וניל מזויפת מה לעשות???התמצית היא של מיימונס ונכון לכרגע אין לי את האופציה להשיג וניל אמיתי. לוותר??:(

    מאיה ממחר בצהריים עונה: אל תוותרי – לכי על זה.

  164. קצת בדיליי, אבל…
    ניסיתי לקרוא את כל התגובות כדי לא להיות נודניקית ולשאול פעם נוספת אם מישהו כבר שאל. אבל התייאשתי, אז – אפשר לאפות בתבניות של עוגות אישיות? כאלה מקרמיקה.
    תודה

    מאיה עונה: מניחה שכן. לא לשכוח לשמן היטב.

  165. היי!
    ראשית מיותר לציין שהאתר שלך מדהים ומדוייק.
    לגבי הקנאלה , הכנתי את המתכון מעל 10 פעמים וכל פעם אני נדהם מהקלות ומהיופי שלו.

    לגבי מקומות שמוכרים , בדליקטסן של רותי ומתי ברדו ביהודה הלוי מוכרים קנאלה מעולה, שם למעשה הכרתי לראשונה מה שגרם לי לחפש באינטרנט ולהגיע למעשה לאתר שלך.
    תודה רבה על מתכון נפלא.
    אסף

  166. תודה רבה!
    יצא מופלא!!

    אחלה מתכון

  167. אכלתי קנאלים מושלמים אצל חברה טובה ואז נכנסתי לגוגל כדי לחפש מתכון ולא האמנתי למראה עיני – מעולם לא פגשתי בכזו השקעה, התלהבות וסקרנות במחקר על הקנאלים שנראה שנכנסת אליו כל כולך וגם הנדיבות בנכונות לשתף וללמד את הקוראים. והכל בליווי תמונות מאירות עיניים וחיך! פשוט תענוג. יישר כוח! הלוואי וכמה מהמנהיגים שלנו היו ניגשים לסוגיות הבוערות במדינה שלנו באותה מידה (או אפילו בחצי מהכמות הנ"ל) של מסירות והשקעה.

  168. היי מאיה!
    אני נמצאת כרגע בז'נבה על הגבול עם צרפת ובביקור בשוק מקומי נתקלתי בעוגות הקאנלה. אני מציינת כאן שזו הפעם הראשונה שלי שאני טועמת את המאכל המדהים הזה. אז אני טעמתי אחד תפוזי. זה לא הקלאסי כמובן אבל היה מדהים, אז המלצה לפעם הבאה. אני לא באמת יודעת מה הכניסו לתוכו אם זה ליקר או גרידה או רק מיץ אבל אני מאמינה שאת תדעי יותר ממני! אגב הם לא היה דביקים זה רק היה מין גלייז כזה, והרגישו כמו עוגה מבחוץ ורך ומהמם מבפנים.

    מאיה עונה: יאמי! איזה שדרוג מעולה!! סביר להניח שהשתמשו גם בליקר וגם בגרידה. אנסה את זה בפעם הבאה.

  169. היי מאיה, הכנתי את הקנאלה בדיוק לפי ההוראות, בסוכר השתמשתי בדמררה לכל הכמות והשתמשתי במקל וניל אחד. הם לא יצאו כל כך רכים בפנים אבל הבעיה העיקרית היא שהם סופר מתוקים, יכול להיות שזה קשור בסוג הסוכר? או שאולי אני צריכה להשתמש בפחות סוכר? חוץ מזה הם יצאו מהממים וקריספיים בטירוף מבחוץ, מתכון מעולה :)

  170. כבר פעם שניה שאני מכינה את זה והם צונחים לי ממש בזמן האפייה. הם תופחים באיזשהו שלב ואז לקראת הסוף כשהם משחימים הם צונחים לכמעט חצי מהגודל… מה ני עושה לא נכון?

  171. היי מאיה

    אני עוקבת אחרי הבלוג שלך עוד כשהיה בחיתוליו :-)
    נראה לי שהכנתי כל מתכון שאי פעם פרסמת
    קיבלתי שלישייה של תבניות מקוריות מנחושת (כן!) הבנתי שצריך לשמן אותן בתערובת של חמאה ודונג, יש לך מושג איפה אני יכולה למצוא דונג למאכל? מצאתי חנויות רק בהן מוכרים דונג לקוסמטיקה

    תודה

    מאיה עונה: מהמחקר שעשיתי בזמנו באינטרנט, הבנתי שצריך לאתר יצרני דבש ולנסות להשיג מהם. אולי בשווקי איכרים וכד'. עוד אפשרות זה בחנויות טבע. אשמח לדיווח אם את מוצאת!

  172. היי מאיה! את פשוט מדהימה! אני כל כך רוצה לנסות את המתכון. חיפשתי את התבנית ו אני לא מוצאת בשום מקום. בבקשה ממך, שתפי אותנו מאיפה קנית?
    תודה רבה ויישר כוח!
    סוניה

    מאיה עונה: 4שף או קוקסטור בתל אביב

  173. הי מאיה,

    קודם כל תודה על המתכון (וגם על מתכונים אחרים נהדרים שכבר נטרפו). התבנית יוצאת ברגעים אלו מהתנור!

    כאן בפריז יש גם תבניות מעניינות שהן מסיליקון עם אבקת מתכת, שהיא בעצם תבנית שאפשר לנקות כרגיל, עם תוצאות (כמעט) כמו של המתכת, ושלא צריך כמעט לשמן! היא עולה 20 אירו בbon marché ויש של 12 קטנים או 8 גדולים.
    התבנית מגיעה עם מתכון של איזה שף-פטיסייר עטור פרסים והוא מאוד שונה משלך (יש שם ביצים שלמות וקמח תירס, הבלילה נשמרת במקרר 24 שעות והאפייה היא בשתי טמפרטורות שונות), אנסה גם אותו ואדווח על תוצאות!

    ולשאלתי; את חושבת שיהיה מוצלח לשבץ פרי, נגיד דובדבן, בתוך קנלה? או לחילופין, קוביית שוקולד?

    תודה מראש!

    נועה

    מאיה עונה: שניהם יעבדו מצויין בעיני.

  174. ועוד דבר קטן – טעמתי עכשיו, יצא טוב, אבל – קצת קשה מדי בחוץ ופודינגי מדי בפנים! מניחה שהבעיה היא לא באפייה אלא בבלילה – מה עשיתי לא נכון?

    מאיה עונה: ככה זה אמור לצאת!!!!!

  175. מאיה יקרה איזה הסבר מושקע! נדיבות במיטבה, כמו שאת עושה תמיד. ולקאנלים. תענוג צרוף… אלהי הדברים הפשוטים….. טעם עילאי. אפיתי אותם בתבניות מאפינס ממתכת, אבל לא גדולות, ומכיון שנשארה עוד בלילה, שפכתי אותה לתבניות מאפינס יותר גדולות קצת ומסיליקון. זה כמובן יצא וריאצה לדבר האמיתי- אבל מקורמל ופריך מבחוץ, ורך ונימוח מבפנים וכל כך טעים… דאגתי שלא ישאר פריך למחרת, אבל נגמר תוך שעה בערך!!! וכמובן שכבר הזמנתי ב-EBAY תבניות רגילות ותבניות מיני לקאנלים!!! הנחושת עולים פחות או יותר 200 שקל ליחידה, אז החלטתי בנתיים להרגע!!!! גם עם כל התחליפים, זה כזה מעדן.
    תודה רבה רבה!!!!

  176. דבר נוסף ששכחתי. בשיטוטיי ברשת, בחיפוש אחרי תבניות נחושת, מצאתי את האתר הזה ממנו אפשר לקנות דונג דבורים.
    http://www.jandnsales.com/products.htm

  177. אני מניחה שהתשובה תהיה לא, אבל בכל זאת – את חושבת שאפשר להכין ללא ביצים ולהחליף אותן במשהו אחר?

    גם אם כן, גם אם לא – הם מדהימים ומאוהבת בבלוג שלך :)

  178. היי מאיה,
    כולי תקווה שתראי את השאלה ואקבל תשובה בעתיד הקרוב :)
    לא הכנתי את הקנלה זמן מה לכן יש לי מספר שאלות:
    אם אין לי רום האם אני יכולה להשתמש בוויסקי או ברנדי ואם כן מה עדיף?
    יש לי תבנית שקעים לקנלה כמו שציינת של 8 שקעים, לפני שקניתי אותה מניסיון עבר הבלילה ממש לא מספיקה ל8 קנלה ועוד כאלה גבוהים האם ייתכן?
    עוד דבר הקנלה שלי יוצאים פודינג דחוס ולא קצת אורירי כמו שלך מדוע?
    סליחה מראש על החפירה.
    תודה

    מאיה עונה: עדיף ברנדי, לדעתי. אבל ההבדל לא כזה קריטי. לתבנית שלי, שיש בה 8 קנלה-אים, הבלילה מספיקה בול. מקסימום את יכולה למלא את כולם עד למעלה ולהשאיר אחד ריק. הפודינג שלי יוצא די דחוס…

  179. תודה מאיה על המענה,
    הכנתי כמות כפולה ויצא מושלם!!
    ברור שהתמכרנו!!
    :)

  180. באמצע הלילה, בעודי משוטטת בבלוגים של אוכל ראיתי את המתכון והחלטתי להכין!
    אחרי השלב הראשון, כשקיבלתי בלילה נוזלית כמו מים הייתי בטוחה שמשהו לא בסדר.
    למרות זאת, החלטתי להמשיך בהכנה.
    אחרי לילה במקרר, אפיתי את הקנלה ויצא ממש טעים!
    אני מניחה שלא בדיוק ככה זה אמור לצאת (מעט נדבק לשיניים) אבל הפודינג באמצע היה הורס!
    אז תודה:)

  181. יש ברשת כורסאל בתל אביב קנאלות.
    הבלילה שלי עכשיו במקרר, מחכה למחר להשוואה.

    תודה על המתכון!!

  182. קודם כל, את אלופה!
    שנית, אני יודעת שהמתכון הזה פה כבר שנים, אבל עכשיו ראיתי שביקשת שיספרו לך אם מוכרים איפשהו כאלה – אז כן – ב"סנדוויץ" בנחלת בנימין בתל אביב. אבלללל היו לא קריספיים כל כך (אולי היו קצת ישנים), בכל אופן אלה שהכנתי לפי מתכון שלך יצאו הרבה יותר טוב. :)

  183. היי מאיה,
    הכנתי את המתכון שלך כמה פעמים, חייבת לפרגן ביותר!
    רק שאלה קטנה בכל הפעמים שהכנתי התחתית (שהיא בעצם הכיפה בזמן האפיה) יוצאת לי שחומה מידי, ליתר דיוק שרופה…
    את חושבת שהתנור חם מידי (200) או אופה יותר מידי (40-50 דק עד שהם חומים באמצע) או אופה גבוה מידי (מרכז התנור)… יש לך פיתרון?

    מאיה עונה: האפייה בטמפ' גבוהה הכרחית ליצירת הקראסט הפריך ושמירה על תוך פודינגי רך. הפתרון הוא לכסות בנייר כסף באמצע האפייה…

  184. טעם אלוהי אבל נדבק והרס את התבנית!!

    מאיה עונה: למזוג מים רותחים, להשרות חצי שעה, ולקרצף עם סקוצ'. יורד בלי בעייה. ואם לא יורד, משרים עוד פעם במים רותחים והפעם לשעתיים. (אומג אני נותנת טיפים לניקיון. מה קורה לי)

  185. הי.
    מה לגבי גרסאה נטולת גלוטן?
    ראיתי שתי תגובות ישנות, אבל לא מתכון. האם קמח קונדיטור (על בסוס תירס) הוא תחליף מתאים? האם היחס הוא 1:1?

    מאיה עונה: לדעתי לא יעבוד – דיוויד ליבוביץ דיווח על נסיונות עם קורנפלור כתחליף לקמח בעוגות פודינג אפויות (מתכון אחר, אבל דומה מאוד בקונספט) – וקיבל חביתה מבעבעת עם שלוליות שמן – לא מומלץ. יש מצב שקמח שקדים יעבוד, וכדאי להגדיל את הכמות בכ-20% בערך, כי יכולת הספיגה שלו פחותה ביחס לקמח.

  186. אולי נאמר כבר – אבל לא ראיתי…
    האם אפשר לעשות את הקנאלה בתבנית אחת גדולה ונמוכה?

    מאיה עונה: טכנית זה אפשרי, ותצא לך מעין עוגת פודינג, אבל המרקם לא יצא אותו דבר, ויהיה יותר קשה להגיע לקריספי בחוץ, ורך מבפנים בלי שיישאר נוזלי ונא לגמרי – בגלל גודל התבנית. אז בגלל זה הייתי ממליצה לאפות על טמפ' נמוכה יותר – 180 מעלות. זה לא יצא אותו דבר, אבל עדיין יצא טעים. מעין עוגה קרמית רכה. הקראסט יהיה הרבה פחות דומיננטי.

  187. אתמול הכנתי קנלה (אחרי שלפני שנה ראיתי מתכון של זה בעיתון, ולפני חצי שנה השגתי לי תבנית מתאימה). תוך כדי ההכנות נתקלתי במתכון שלך עם כל ההסברים המפורטים והמצוינים וממש התלהבתי!
    אז אני הולכת לנסות את המתכון שלך עוד השבוע כי המתכון מהעיתון לדעתי לא משהו.
    ואגב, יש קונדיטוריה במבשרת ציון של הקונדיטור דוד לאור, והקנלה שלו זה הדבר הכי. טעים. שאכלתי. מימיי.
    הוא מכין אותם בתבניות מתכת (שהוא בטח הביא מצרפת אני מנחשת) והם התמורה הכי טובה שאפשר לקבל ל-12 שקלים פנויים שיש לך. אם יזדמן לך לבוא לאיזור הוא שווה ביקור.

  188. נטרפתי על המאכל הזה שטעמתי לראשונה במאפיית/קונדיטוריית הבייקרי המהוללת ביד חרוצים בתל אביב שאני פשוט סוגד לה.. כל הכבוד ויש הרבה כבוד לפוסט המושקע בטירוף שלך עם כל הניסיונות שאפו !!! דעי לך שאני לא אחד שמגיב הרבה בפוסטים, פשוט שרואים מישהו כל כך משקיע חייבים להחזיר לו בפרגון !!! יאללה אני הולך לנסות את המתכון. בי נשיקות והמון תודה !!!

  189. יצא פצצה ! טיפ קטן : בנאגלה הראשונה לא לאפות את הכל כי ייתכן שתרצו לשנות את הטמפרטורה כדי שייצא פחות/יותר קריספי לפי טעמכם. בהצלחה

  190. היי מאיה! מתכון אליפות (:
    מכינה בפעם האלף ואחת, אבל מה, מזמן לא עשיתי והוספתי את כל החומרים לפני ששמתי לב שצריך לחמם את החמאה עם החלב, זה ייצא בסדר אם לא חיממתי את החלב עם החמאה או להכין חדש? ):

    מאיה עונה: זה יעבוד, אבל הבפנים לא יצא רך ופודינגי. זה פשוט קרה לי פעם. לשיקולך :)

  191. היי, קראתי עכשיו את המתכון של chefsteps והם ממליצים להשתמש בקמח לחם ובכלל לעשות את כל הערבוב בבלנדר… ניסית את המתכון? מה את אומרת?

    מאיה עונה: לא ניסיתי. אם מתחשק לך ללכלך את הבלנדר לך על זה. לא נראה לי שהתוצאה תהיה שונה משמעותית, למעט חסכון קל בזמן. אני מאוד סקפטית לגבי שינויים במתכון הזה כי באמת ניסיתי אותו עשרות פעמים ובעיני הוא מושלם. אבל הקמח לחם נשמע כמו ניסוי מעניין.

  192. כל כך התלהבתי להכין את זה היום עד שראיתי 8 שעות המתנה :(( אני ממש רוצה לנסות את זה למרות שהחצי השני של המתכון נראה ממש מסובך

  193. הי מאיה,
    כבר המון זמן שאני מסתכלת על המתכון הזה ומתכננת מתי אנסה אותו. עכשיו סוף סוף קניתי תבנית והחלטתי שהגיע הזמן!
    מבחינת טעם יצא נהדר, הקנלים יצאו ממש יפים וגם באמת היה פשוט מאוד להכנה!.. הדבר היחיד זה שהמרקם של החלק החיצוני לא יצא קריספי אלא מין סטיקי כזה, שממש צריך לגרד בכח מהשיניים :(
    יש לך רעיון איפה טעיתי?

    תודה!
    עינת

    מאיה עונה: אחרי כמה שעות המרקם החיצוני עשוי להפוך להיות טיפה דביק. את יכולה לאפות אותם שוב על 150 מעלות כ-10 דק' וזה אולי יפתור את הבעייה.

  194. היי
    תודה על המתכון!
    בחלק מהמתכונים לקאנלה עושים שילוב עם אבקת סוכר,
    מה דעתך? יש לך המלצה מבחינת יחס כמויות?

    מאיה עונה: חבל על הכסף והטרחה של לקנות אבקת סוכר במיוחד. המתכון הזה מבחינתי מושלם ולא הייתי משנה בו כלום… לא ניסיתי אף פעם גרסה עם אבקת סוכר, אבל קשה לי להאמין שזה יצא יותר טוב. להיפך, אבקת הסוכר מכילה אחוז מסויים של קורנפלור וזה עלול לתת לפודינג בפנים מרקם "קמחי".

  195. ניסיתי ואני תמותי שם. יאווו, כמה טעימה השחיתות הזאת. אסון. שומרת את המתכון לנצח.

  196. מצאתי מקום שמוכר! גרציאני, יהודה הלוי 123 תל אביב.
    היה טעים ואדיר!

  197. יאוו!! יצא לי מושלם!!
    יש לי תבנית סיליקון של 18 קטנים ואפיתי בול 40 דקות. עשיתי 2 נגלות מאותה בלילה
    אחת אתמול והשנייה היום. שניהם חוסלו. תודה!

  198. נשבעת שקראתי את כל התגובות!!

    יש לי מצוקת אלכוהול והאופציות הן – וודקה, מרטיני או ארעק.. משהו מהם רלוונטי כתחליף לרום?

    מאיה עונה: אפשר להשמיט וזהו. לא צריך בכוח :)

  199. קנאלה אפשר למצוא בדליקטסן ביהודה הלוי. כמו שאר הדברים שלהם גם הוא חלומי.
    עומדת להכין בדיוק ואעדכן :)

  200. הכנתי את המתכון שלך כבר כמה פעמים. אסון. אין מילים.
    אתמול סוף סוף יצא לי לטעום את המקור הצרפתי. (לה שוקט, אשדוד)
    מה אני אומר לך- שלך יותר טעים.
    רצה למטבח להכין שוב.

  201. היי מאיה,
    הכנתי ויצא מדהים. איך כדאי לאחסן? במקרר או בטמפרטורת החדר?
    תודה מראש!

    מאיה עונה: בטמפ' החדר, בקופסה אטומה. בתאבון!

  202. היי ניסיתי את זה ללא גלוטן(פשוט החלפתי את הקמח בקמח "כרגיל" ללא גלוטן) וזה עבד! יצא נפלא ובעיקר טעים(:

  203. יש אפשרות למתכון בקצרה? תודה

  204. איזה מתכון מופלא ומדויק. יצאו לי כה יפים וכה טעימים. תודה רבה!!!

  205. היי מאיה
    הכנתי ויצא מדהים! בדיוק חזרנו מאלזס וקניתי בסופר(!) תבנית שקעים יעודית לקאנלה.אז נכון לא מנחושת, אבל עושה את העבודה הייטב .ויש לה אפילו מייצבים קשיחים מאוד מהצדדים,כך שלא נשפך כלום.
    טעיםםם! כבר אמרתי?

  206. היי מאיה,
    אני מחפשת לקנות את התבנית סיליקון של ה-12 ולא מצליחה למצוא.
    אשמח מאוד מאוד להכוונתך.
    הסתכלתי כמובן באתר של 4שף ואין לא את התבנית 12 ולא את ה-8 כמו שלך (בכל זאת כנראה עברו כמה שנים מאז שהכתבה פה פורסמה).
    יש לך מושג או תוכלי לברר עבורי בבקשה היכן אוכל לרכוש תבנית כזו? תודה רבה לך.

    מאיה עונה: הייתי מתקשרת לפורשף (ונעזרת בסבלנות כי זה מספר ארצי, אוף איתם), או בודקת בחנות שנקראת "קוק סטוק" (שימי לב, זה סטוק לא סטור) שנמצאת בבן יהודה בתל אביב והיא מאוד מאוד מאובזרת בתבניות סיליקון.

  207. גם אני קניתי בקוק סטוק, תבנית של 15 (שזה מה שגם לך יש, לפי התמונה, למרות שכתוב 12) :)
    ויצא מעולה וטעים, תייגתי אותך באינסטגרם ❤️ תודה!

  208. יצאו נפלאים ממש, תודה על התחקיר המעמיק ועל המתכון המדוייק.
    הנה קישור לתבנית מעולה באמזון (אני גרה בארה״ב):
    https://www.amazon.com/gp/product/B077BXPKXV/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o03_s01?ie=UTF8&psc=1
    וגם רעיון: לעוגיו.נט נטלי לוין יש מתכון נהדר לפיננסייר שמצריך…3 חלבונים. אז הכנתי גם אותו, והשתמשתי בשלושה חלמונים כאן במקום שניים. יצאה חגיגה צרפתית ובעל מאושר :)



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!