לביבות גבינה פשוטות

נחשב אצלי: מתוק ומושחת

אחח, אין כמו סופגניה רכה, טרייה ונוטפת שומן. אבל בבית, יש גבול עד כמה אני מוכנה למתוח את הגבול (חה). להכין סופגניות בבית זה הארדקור! אז אם אתם בכל זאת רוצים קצת חנוכה-ספיריט הום-מייד, הנה תחליף מעולה ולא פחות ספוג שומן: לביבות גבינתיות רכות וטעימות, שאפשר להגיש ככה כמו שהן, או לפדר באבקת סוכר. אפשר גם להרחיק לכת ולהגיש עם סירופ מייפל (אמיתי בבקשה, לא הקישקוש הסמיך הזה שמעז לקרוא לעצמו באותו שם). את הבלילה מכינים בקערה אחת מחופן מרכיבים, ומטגנים במחבת גדולה בנגלות. אפשר גם לאפות: הן תצאנה פחות יפות, אבל טעימות כמעט באותה מידה. המתכון פורסם במדור שלי ב"זמנים מודרניים" בחנוכה שעבר. הכמות: 20-25 לביבות. הרבה, אבל נחטף בטיל.

  • 1 גביע גבינה לבנה 5% (250 גר')
  • 1 ביצה
  • 3 כפות גדושות קמח
  • רבע כוס סוכר
  • כפית תמצית וניל
  • חצי כפית אבקת אפייה
  • אופציה: מעט קליפה מגוררת דק מתפוז או לימון
  • בערך חצי כוס שמן צמחי לטיגון – לא שמן זית (אני משתמשת בשמן חמניות)

עלות משוערת:

9 שקלים

עבודה נטו:

25 דקות

ההכנה

אני אוהבת מתכוני סבתא של פעם. בלי הרבה מרכיבים ובלי הרבה בלבולי שכל. הבעייה היא שסבתות פעם אהבו לטגן, ואני שונאת לטגן. שונאת את הריח שנדבק לשיער, ושונאת את הלכלוך על הגז אחר כך. ולכן אני מכינה לביבות רק בחנוכה. אבל אז אני חוגגת עד הסוף!

אגב, מי שגר באמריקה יכול להשתמש בתחליף מעולה לגבינה לבנה: כמות זהה של greek yogurt פלוס חצי כפית מלח (כן, מלח). קליפת התפוז היא לא חובה, אבל היא מוסיפה ניחוח מעולה ללביבות וממש משפרת את הטעם. אפשר להחליף בקליפת לימון לאפקט דומה, ואפשר גם להשמיט ולא יקרה כלום.

את הקליפה מגררים באמצעות מגררת דקה (כמו בתמונה). אם אין, משתמשים בחלק הדק של מגררת מטבח פשוטה, או בזסטר, אבל אני ממליצה לקצוץ את הרצועות המתקבלות עם סכין עד שהן קטנות ועדינות. ככה הן לא ייתקעו לאף אחד בשיניים.

זורקים לקערה את כל המרכיבים.

מערבבים היטב עד שהבלילה חלקה.

שימו לב לסמיכות שלה.

כשעוברים דרכה עם מרית היא נחצית כמו ים סוף, ובאיטיות גולשת בחזרה למרכז.

אחרי כשהבלילה חלקה מוסיפים לה בערך 2 כפות מים כדי לדלל אותה טיפה. אם תהיה סמיכה מידי, היא תעשה בלגאנים בטיגון (היא מתפרקת ונוזלת כשהופכים אותה, ונשארת רכה מידי בפנים בסוף הטיגון). אם הבלילה דלילה מידי, לעומת זאת, הלביבות יוצאות דקות מידי וקשה להפוך אותן כי הן סמרטוטיות ודקות

כשהבלילה מוכנה שולפים את המחבת הכי גדולה וכבדה שיש לכם במטבח. ככל שהמחבת יותר כבדה, ככה הסיכוי שתישרפנה לכם הלביבות קטן. מחבת כבדה ואיכותית מפזרת את החום יותר באחידות, והלביבות תצאנה יותר קריספיות ויותר טעימות. אם אין לכם מחבת כבדה, תוכלו לפצות על זה בקלות עם עוד שמן (בעסה, אבל נכון). אם המחבת מוצפת בשמן ואתם עובדים על אש נכונה, יכולה להיות לכם את המחבת הכי מצ'וקמקת בעולם ועדיין תפיקו לביבות לתפארת.

לכולנו יש זכרונות מרירים מהפעמים הראשונות שניסינו להכין פנקייק: השמן נשרף / הפנקייק נשרף / כל המטבח התמלא בעשן / כל הבניין נשרף / וכד'. זה לא כיף שהשמן נשרף, ולכן אתן לכם כמה טיפים כדי להמנע מזה:

א
כשהשמן בפנים, תעבדו על אש בינונית ולא גבוהה

ב
השתמשו בשמן שלא נשרף בקלות (יענו, נקודת העישון שלו נמוכה). שמן זית נשרף מאוד בקלות, אז תתרחקו ממנו כאן. באופן כללי שמן "מזוכך" (ובאנגלית: refined) יישרף פחות בקלות. אם אתם רוצים ממש להשכיל בנושא, לכו לראות את פרק השמנים של סדרת המופת good eats. אם אין לכם חשק, אני אתמצת: השמנים שנשרפים הכי פחות בקלות הם שמן חמניות, שמן סויה, ושמן בוטנים. אם יש רק קנולה בבית, לא ביג דיל. רק שימו לב שהוא לא נשרף לכם (יודעים לפי הריח, וכשהוא מתחיל להעלות עשן, גאון).

לגבי איזה שמן יותר בריא – אין כזה דבר. חימום של שמן הורג את כל הבריאות שבו. אז זה לא משנה. טיגון זה טיגון זה טיגון. רוצים משהו בריא? לכו לאכול קינואה.

ג
החליפו את השמן פעם אחת במהלך הטיגון. זה לא חובה אבל זה ישמור על הלביבות שלכם אחידות וטעימות ולא שרופות. וגם ככה שתי נגלות יסתכמו בחצי כוס שמן, שזה כלום. אז אין סיבה להתקמצן עליו.

לפני שמוסיפים את השמן למחבת, מניחים אותה על אש גבוהה בלי כלום לשתי דקות. כן, בלי שמן ובלי כלום. תניחו לה להתחמם כמו שצריך. אחרי 2 דקות עוברים לאש בינונית ומוסיפים את השמן. רבע כוס שמן לכל נגלה. אל תנסו לשים פחות, כי הלביבות רק יספגו יותר שמן. תאמינו לי! לא שמים פחות ולא שמים יותר. אחרי בערך 20 שניות אפשר להתחיל לטגן.

אני ממליצה להתחיל עם לביבה אחת כדי לבדוק את סמיכות הבלילה.
שימו לב להבדל. אם הלביבה עדיין סמיכה לכם מידי, תוסיפו טיפונת מים ונסו שוב.

אם מוסיפים סה"כ כ-2 כפות מי ברז הבלילה אמורה להגיע לסמיכות הנכונה. אבל בזהירות עם זה, שלא תצא בלילה דלילה מידי (היא משתטחת ממש ומאוד קשה להפוך אותה).

מוזגים כף אחת של בלילה בתלוליות אל תוך המחבת החמה עם השמן. אני מטגנת ארבע לביבות בכל נגלה, כי כשאני מסיימת לזלף את הלביבה הרביעית, כמעט מגיע הזמן כבר להפוך את הראשונה, ואז התהליך מאוד מהיר.  לא מחכים עד שכל הבלילה נוזלת מהכף. מחכים עד שיורדת רוב הכמות ועוברים ללביבה הבאה.

כל לביבה צריכה טיגון של בערך 40 שניות מכל צד. הופכים אותה כשמתחילות להופיע בועות קטנות בשוליים ורואים שהתחתית שלה מתחילה להזהיב.

לא באמת משנה איך הלביבה נראית. אם היא שחומה בצורה אחידה, או שיש לה טבעת שחומה מסביב והיא לבנה באמצע.

לפעמים קורה גם שלא מצליחים להפוך טוב והלביבה קצת מתחרבשת. אבל כל עוד היא לא שרופה והיא יציבה, היא תצא טעימה מאוד!

כשמסיימים כל נגלה של ארבע, מעבירים לצלחת מצופה במגבות נייר חד פעמיות.

פעם אחת שהכנתי גיליתי פתאום שאין לי בבית מגבות נייר, אז הנחתי על נייר עיתון להספגה ראשונית זריזה, ואז העברתי לצלחת עם נייר טואלט. לא מצב אידיאלי (הדיו של העיתון לא הכי בריא לאוכל), אבל אני מניחה שחוק שלוש השניות תקף כאן.

אחרי שעושים 3-4 נגלות, אני מחליפה את השמן.

אני שופכת בזהירות את השמן המלוכלך החוצה. לא לכיור! אני תמיד שופכת אותו למיכל הריק של הגבינה, סוגרת מכסה, ומעיפה לפח.

אחר כך, לוקחים מלקחיים, תופסים איתם שכבה נאה של מגבת נייר, ומנגבים בזריזות את המחבת משאריות הפיכסה. אחר כך שופכים פנימה רבע כוס חדשה של שמן, מחממים טיפה, וממשיכים לטגן כרגיל.

אפשר גם לאפות!
יוצאות טעימות מאוד, אבל לבקניות וקצת מכוערות (שומדבר שקצת מייפל וגרידת תפוז לקישוט לא יכול לשפר).

מחממים תנור ל-200 מעלות. מניחים נייר אפייה על תבנית אפייה גדולה ומוזגים עליו כף אחת של שמן צמחי (כמו ממקודם). משתמשים בידיים ומורחים את השמן כך שיצפה את כל נייר האפייה בשכבה דקה ומבריקה. זה נראה כאילו זה הרבה שמן אבל זו בסה"כ כף אחת. הרבה פחות ממה שהיו סופגות הלביבות בטיגון.

ככה נראות הלביבות אם לא שמים מספיק שמן (במקרה הזה, מרחתי את השמן על נייר האפייה עם מגבת נייר כי לא רציתי ללכלך ידיים). אל תנסו לחסוך בשמן כי הלביבות יצאו לכם כמו טוסטים דלוחים וחסרי טעם.

יוצקים על התבנית עם הנייר המשומן תלוליות קטנות של בלילה, בדיוק כמו במחבת. כשהתנור חם (זה אומר שהנורה שאומרת שהוא עדיין מתחמם נכבתה) מכניסים את התבנית פנימה ואופים בול 8 דקות. הלביבות תיפרדנה מהתחתית וישחימו טיפה בקצוות.

מוציאים לרגע את התבנית, הופכים את הלביבות לצד השני (שיראה אפילו קצת שחום בגלל שהוא נגע בשמן שלמטה) בעזרת מרית ומחזירים לתנור ל-2-3 דקות נוספות.

האפויות גם טעימות, בחיי:

יש להן טעם של צ'יפס עוגת גבינה. נסו תראו.

כל הלביבות, גם האפויות וגם המטוגנות, ממשיכות להיות טעימות גם שעות אחרי הטיגון, אבל הן מאבדות מהפריכות שלהן והופכות להיות סמרטוטיות. אם רוצים לחמם, מומלץ לעשות זאת בטוסטר אובן לזמן קצר, ואז הפריכות תתחדש.

איך מגישים? או עם סירופ מייפל, או עם שמנת חמוצה מעורבבת עם קצת וניל וסוכר. או סתם עם אבקת סוכר. חג שמח!

פינת התכל'ס
מערבבים בקערה גדולה גביע אחד גבינה לבנה 5% יחד עם רבע כוס סוכר, ביצה אחת, כפית תמצית וניל, 3 כפות גדושות קמח, חצי כפית אבקת אפייה, ואם רוצים אז גם מעט גרידת תפוז או לימון. מערבבים עד שהתערובת אחידה, ואם היא סמיכה מידי, מוסיפים עד 2 כפות מים לדילול (עד שמגיעים למרקם של טחינה מוכנה). מחממים מחבת גדולה על ריק ל-2 דקות. מוסיפים רבע כוס שמן ומחממים כ-20 שניות. מוזגים תלוליות למחבת באמצעות כף ומטגנים כל תלולית כ-40 שניות מכל צד. מומלץ לטגן בנגלות של 4, לתזמון טוב של ההפיכה. מעבירים למגבות נייר חד פעמיות ומגישים חם. אם אופים: לא מוסיפים לבלילה מים לדילול, משמנים היטב תבנית מצופה בנייר אפייה, ואופים 8 דקות על 200 מעלות, הופכים ואופים עוד 2 דקות.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




63 תגובות בינתיים:

  1. בדיוק אתמול הכנתי כאלה ועוד כמה מיני לביבות, מתכון פשוט ומצויין, מעניין שיצא בדיוק כמו שלך :)

  2. לביבות אצלי זה ה'מים' השני .
    נדיר שלא אלבב משהו.
    אם זה בטיגון (הכי טוב לסניף ה'מישלן' שפתחתי בגופי זה מכבר) אבל גם בתנור (הבת המעצבנת שלי מתעקשת לא להמשיך את השושלת , לא שמעה שגברים אוהבים לתפוס? לא חשוב…)
    קיצור- אחושילינג של פוסט.
    נשיקות וחג שמח דרלינג.

  3. נראה מעולה! אולי זה יציל אותי הערב מזה שלא הכנתי כלום לכבוד נר ראשון…

    רק שאלה אחת: מה עושים אם מההתחלה הבלילה דלילה מידי? להוסיף קמח?

  4. אני שמה עיני בלביבות האפויות- תודה על המתכון. שאלה: גביע היוגורט שווה בערך לכוס אחת (250 מ"ל)?

    תודה

  5. אימא שלי מכינה כאלה עם גבינת כנען, הלביבות יוצאות טיפה שמנות ועם מרקם יותר עשיר. החסרון היחיד הוא עלות הגבינה (בערך 18 ש"ח לחבילה). אני מניחה שאפשר לגוון גם עם גבינות אחרות, רוקפור, צ'דר וכאלה בשביל התיבול.

    בכל מקרה – שיהיה חג שמח!

  6. אה – והשאלה הכי חשובה – איך השגת פטל לתמונה?

    מאיה עונה: במחיר מופקע בסופר…

  7. הי נראה מעולה!
    מה הטריק בשביל להדפיס מתכון ללא התמונות?

  8. הרוסים קראו לזה אלדושקי :)
    אבל זה נראה מעולה איך שלא נקרא לזה!

    חג שמח

  9. אפשר בבקשה המלצה לסירופ מיפל טוב? יצרן, איפה קונים?
    תודה

  10. אניחנו אוכלים לביבות כאלו בדיוק פעם-פעמיים בשבוע לארוחת בוקר. אפשר לחסוך טיפה בקלוריות עם משתמשים בספרי שמן ובגבינה נטולת שומן (אני משתמשת בריקוטה) ולהוסיף פרי חתוך (דובדבנים קפואים במקום ראשון אצלינו).

    היום ניסיתי עם buttermilk וריקוטה מעורבבים וקמח תירס – יצא טעים בהיסטריה.

  11. אני חייב לצאת פה להגנת הסירופ מייפל התעשייתי.
    הוא אמנם לא טעים כמו המייפל המקורי האמיתי,אבל יש דווקא כמה מאכלים שאני מעדיף אותו על האמיתי הדליל…

  12. מאיה, אם אני בגלות בארה"ב איפה שלא שמעו על גבינה לבנה — יש הצעה לתחליף?

    מאיה עונה: סתיו, חבל שלא קראת בעיון, ציינתי במתכון באופן מפורש שבאמריקה אפשר להחליף ב greek yogurt.

  13. סתיו, את יכולה לנסות גם שמנת חמוצה שכאן (בארה"ב) היא הרבה יותר מוצקה ויותר דומה במרקמה לגבינה לבנה ישראלית וגם יוגורט יווני, ובפרט Fage – זמין ב- Safeway וב- Wholefoods

  14. מאיה, נראה מעולה. אני בטח אנסה את הגרסה האפויה (בלי הכף שמן :) )

  15. זה מאוד דומה למתכון הסופגניות דווקא של סבתא שלי – אם תטגני את זה בשמן עמוק, תקבלי סופגניות קטנטנות בצורות מצחיקות וטעימות-טעימות (אתמול גיליתי שזה מאכל רומני ידוע בשם פפאנש, אבל אצלנו בבית הוא מככב כל חנוכה). קצת ריבה, קצת אבקת סוכר, וכל הסופגניות התעשייתיות מחווירות והולכות להתבייש בפינה.

  16. זה המתכון הביתי שלנו להכנת לביבות גבינה.
    אפשר להוסיף לזה צימוקים שהושרו בכוס מים חמים 5 דקות או שהושרו בקצת רום (או כל דבר אלכוהולי). יוצא נהדר. חייבים להשרות את הצימוקים כי אחרת הם יבשים מדי ולא טעימים.

  17. יש לך טעות עם השמן.. למכון טיהור השפכים יש מפריד שמן (הוא צף..) ואילו הטמנה באשפה מבטיחה שהשמן יישפך איפהשהוא בדרך. כמות קטנה לא משמעותית בכל מקרה ומסעדות אמורות למחזר עם מפריד שמן קטן
    שפכי לשירותים..עדיף

  18. בתמונה הראשונה חשבתי שראיתי צימוקים.. או שזה הדמיון שלי שעובד שעות נוספות..? דווקא במקרה הזה הייתי מטגנת. אם כבר- אז כבר..
    חג שמח!

  19. חג שמח!
    איני יכולה להתעלם מהמקל וניל המגרה שמונח שם. רוצה רוצה רוצה גם.

  20. איך ידעת שאני חולמת על הלביבות האלו (שסבתי היתה עושה על לבן)
    אני חושבת שאנסה אותן עם פחות סוכר…אני לא אוהבת לביבות מתוקות…

  21. איזה יופי נראות הלביבות האפויות, פתרון מושלם לאדם כמוני ששונא לטגן.
    נהנתי לקרוא.

  22. מאיפה השגת את הפטל המדהים הזה לתמונה?!?!?!
    כבר כל כך הרבה זמן אני מחפשת מקום לקנות פטל!! ראיתי שחוות תקוע מתיימרים לגדל פטל ולהפיץ לחנויות אבל כבר הייתי במספר חנויות שרשומות אצלם כחנויות הפצה.. וכלום!

    מאיה עונה: בסופר "מגה בעיר" ליד הבית שלי, במחיר מופקע לכל הדעות (24 ש"ח לקופסה). אבל היו לי געגועים לפירות יער מסן פרנסיסקו, אז לא הצלחתי להתאפק…

  23. הי מאיה, נראה מעולה כתמיד. שאלה: האם יש אפשרות להחליף את הקמח בקונפלור / קמח תירס לכאלה שלא יכולים עם?

  24. תודה, מאיה ואביטל. עכשיו כשאני שקטה שאני יכולה להכין אפשר להתחיל לקרוא בעיון:)

  25. היי!
    מתכון מקסים כתמיד. אבל- האם ראית את זה?
    http://smittenkitchen.com/2010/11/apple-latkes/

    מעט נגוע באמריקנה אבל נראה כה טעים!
    חג שמח.

  26. הכנתי עכשיו את הלביבות השתמשתי במחבת קרמי בלי שמן עם גרידת לימון יצא מעולה תודה !

  27. מעורר תיאבון!
    אני אנסה היום. תודה!

  28. שלום!
    אני ממליצה על "טיגון-אפיה" במחבת אל-דבק איכותית בחום נמוך .אני מורחת חמאה או שמן עם מברשת סיליקון ואז הן כלל לא יוצאות שמנות,החסרון היחיד שזה כמובן לוקח יותר זמן כי עובדים בחום נמוך אך התוצאה יותר טעימה ויותר בריאה.(ובעיני גם יותר אסתטית)למעשה העבודה היא כמו עם פנקייק.

  29. חצי כוס שמן למחבת זה המון. לא בגלל הדיאטה, פשוט הבלילה התפוררה לחלוטין והלכה לפח. שכה דקיקה של שמן על המחבת. לא יותר מזה.

    מאיה עונה: נא לקרוא את המתכון בעיון. לא שמים חצי כוס שמן במחבת אלא רבע כוס שמן, בשתי נגלות

  30. אני תוהה, האם זה יעבוד עם גבינת עיזים (גבינה לבנה מחלב עיזים, של "גד") או עם גבינת סויה?

    תודה.

    מאיה עונה: אין סיבה שלא יעבוד.

  31. חבל שאין דרך לכתוב באותיות את הקולות שהשמיעו בני הבית כשטרפו בעונג את הלביבות.
    מ ע ו ל ה .
    והבית התמלא בריח של קונדיטוריה

  32. עם כמות גדולה יותר של קמח (נגיד, 250 גרם ככה) יוצא אחלה בצק לסופגניות. זורקים אותן בתוך שמן רותח (אני משתמשת בכף כי הבצק דביק לי מדי) והן צפות למעלה כשהן כמעט מוכנות. הופכים מצד לצד כדי להשחים – והופ – יש סופגניות גבינה הכי טעימות בעולם, וקל לגמרי להכנה. ממש לא הארד קור!

  33. מ-ע-ו-ל-ה, אני אוהבת לעשות אותם קטנות ל"ביס" וכמובן רק סירופ מייפל אמיתי!

  34. ניסינו את המתכון ויצא פשוט מעולה. אין מילים לתאר. הלביבות/פנקיקיות הללו פשוט נחטפו גם ללא רטבים ותוספות כלל. בדיעבד, לא הערכנו את הרעב של האנשים נכון ובפעם הבאה כמות הבלילה תהיה כפולה…

  35. ניסיתי עכשיו עם גרידת לימון ופטל למעלה… באמת מזכיר בטעם עוגת גבינה אפויה!!!! יצא מעולה!!!

  36. המתכון נראה נהדר. ננסה אותו בקרוב. אולי כמו רבים וטובים מהמתכונים שלך, גם הוא יהפוך לנכס צאן ברזל של הבית. אבל מה שרציתי לשאול, ובאמת חשוב לי להבין, זה למה כתבת (ולא סתם, עם סימן קריאה), לא לשפוך את השמן לכיור? אני נפתרת ככה מהשמן כמעט על בסיס קבוע…

    מאיה עונה: זה משהו שאמא שלי לימדה אותי. לא נראה לי שזה בריא לצנרת…

  37. more4me
    אני משתמשת בסירוף מייפל אורגני בכלל…נסה למצוע בחנויות מתמחות למוצרי מזון איכותייים
    (ובכלל הלביבות פצצה מאיה!)
    בי!
    ליאן

  38. זהירות!!!
    אשתי עשתה לי הפתעה טעימה,
    אבל גם השתמשה בעצה לגבי השמן המשומש, ושמה אותו בתוך הקופסה של הגבינה,
    דבר שגרר המסת הקופסה והעלאת המטבח באש…

    ראו הוזהרתם!!!

  39. אין, אין עלייך. מהממת. מעולה. התגעגעתי

  40. היי, אני שני (כותבת מהמשתמש של אמא שלי), ואני בת 16.
    היום הייתי בבית לבד ותקף אותי רצון עז לבשל, אך הבעיה הייתה שאני לא בדיוק ספצית בתחום ..
    נכנסתי לאתר שלך כי אני יודעת שאת מפרסמת מתכונים פשוטים וקלים וידעתי שאוכל לנסות להכין משהו מהאתר (:
    בהתחלה חשבתי שאין סיכוי שאני נוגעת בתנור, כי זה הפחיד אותי נורא, אבל אז ראיתי את הלביבות ואמרתי שהן נראות כ"כ טוב שאני חייבת לנסות !

    אכן ניסיתי – והן יצאו מושלם !! אז אמרתי שאני חייבת להודות לך על כך, ולהראות לכל השאר שגם בת 16 בלי ניסיון באפייה ובישול יכולה (:

    מאיה עונה: כל הכבוד! יאללה, עכשיו מקרונים :)

  41. קמח תופח ואפייה בתנור הפכו את זה לפנקייק מעולה!

    (אחלה אתר דרך אגב…)

  42. אני יודעת שזה מעשה לא חנוכאי בעליל אבל להשתמש בבסיס הגבינה-ביצה-קמח-א.אפיה ולהוסיף קצת רוטב עגבניות, אורגנו וגבנ"צ חתוכה לפיסות והנה לביבות פיצה שאפילו שונאי גבינה בכל צורותיה אוכלים =]

  43. חייבת להכין לביבות מחר והמתכון נראה לי מעולה
    יש לי רק קמח תופח בבית,
    אפשר להשתמש בו במקום הרגיל?
    אם כן, האם עליי להוריד את האבקת אפיה?

    מאיה עונה: כן. את יכולה להשתמש בו ולהעיף את אבקת האפייה.

  44. הי מאיה, באיזה סוג של מגדרת השתמשת לקליפת התפוז?
    אני כבר הרבה זמן מחפשת ולא מוצאת
    תודה רבה :)

    מאיה עונה: זה נקרא "מיקרופליין". אפשר להשיג בחנויות מתמחות לכלי מטבח. לפעמים יש לחנויות האלה גרסה משלהם למיקרופליין וזה לא המקור. תזהי אותו לפי הידית השחורה (לפעמים מגומי, לפעמים מפלסטיק).

  45. ניסינו בכל הצורות – מחבת, תנור – הכל היה מעולה.
    אבל לא התחשק לי שמן, ובבודדות זה לא יצא מוצלח על מחבת טפלון, אז החלטתי ללכת על גירסת הפנקייק – לשטח כף + מהעיסה, על מחבת פנקייק.
    שכבה דקה, יותר מקרפ, פחות מפנקייק.
    הבן שלי טרף כמעט את כל הכמות.

    ועוד שדרוג – להוסיף בערך חצי כפית אבקת שוקו לכל לביבת-מחבת כזו (שוקו מהסוג שנמס גם בחלב קר בלי גושים).
    משדרג פלאים.

  46. מעולה.
    העדפתי את הגירסה האפויה.
    במקום סוכר שמתי סוכרזית נוזלית.
    עוד מעט נר ראשון והקטן בן שנה יחווה את דעתו לאחר הטקס. בטוחה שיאהב.
    אגב, ראיתי לפני תקופת מה מישהו עם חולצה שמודפס עליה "בצק אלים". שאלתי אם מדובר באתר שלך אבל הוא לא ידע על מה מדובר. :)

  47. אפיתי אותן בתבנית של פנקייק מסיליקון, לא נדבקו ויצאו נהדר, למעלה שמתי אבקת סוכר, והשתמשתי בקמח תפוחי אדמה במקום קמח רגיל,מומלץ,בתיאבון

  48. היי מאיה,
    האם יש מניעה להכין את הבלילה כמה שעות לפני הטיגון/אפייה?

    מאיה עונה: לא נראה לי שתהיה בעייה.

  49. מאיה יקרה, מתכון הלביבות הזה מככב אצלנו מאז שפורסם (סלחי לי שרק עכשיו אני כותבת פידבק..)והוא תמיד תמיד להיט היסטרי.
    אני מכינה אותו עם ביתי בת ה- 3 ואפילו היא למדה לעשות אותו בצ'יק ו(כמעט) בלי ללכלך את העולם.
    לאחר ניסיונות וגרסאות שונות, גילינו שהכי קל לנו לשמן (עם גוש חמאה מהמקרר..) תבנית שקעים של קאפקייקס מסיליקון, מחלקים את הבלילה (הכמות מספיקה בדיוק לתבנית של 12 שקעים), 10 דקות בתנור ויש לביבות ריחניות ומעט תפוחות, עם חלק אמצעי רק וטעים. תמיד מתחסל.
    תודה!

  50. היי!
    אני גרה באוסטרליה, ולא בטוחה באיזו גבינה אוכל להחליף את הגבינה לבנה 5%…
    תוכלי להמליץ לי איך למצוא את התחליף?
    תודה

    מאיה עונה: באמריקה יש להם greek yogurt ולדעתי יש גם באוסטרליה. זה בול גבינה לבנה, רק בלי מלח. צריך לתבל אותה קצת, ויש חיקוי מדוייק להפליא.

  51. זה היה כל כך כל כך טעים!
    הכנתי את זה לארוחת ערב ולמחרת שוב לארוחת בוקר ולמחרת שוב.
    ואז הרופא אמר לי שאסור לי לגעת בחלב ומוצריו לשבועיים. אבל זה יעבור.

  52. פשוט אדיר!
    הכנתי את הגרסה האפויה ויצא כ"כ טעים, אני באמת לא רואה סיבה לטגן.

    רק יש בעיית כמויות – יוצא ממש מעט :)

  53. הכנתי עם סקי וניל, יצא להיט!

  54. נראה נהדר. יש דרך להפוך אותן ללא-מתוקות מדי? כאלו שישתלבו בארוחה חלבית ולא כקינוח?

    מאיה עונה: בכיף – פשוט מוותרים על הוניל והסוכר ומוסיפים קורט נדיב של מלח. אפשר גם לשדרג עם כמה כפות גבינה צהובה מגוררת מכל סוג.

  55. נראה מעולה! גבינה אין לי בבית
    שמנת חמוצה הולך?

    מאיה עונה: לדעתי יעבוד.

  56. שלום מאיה,
    לדעתך זה יעבוד גם עם קמח מלא?

    מאיה עונה: למה לא

  57. כמו שכתבו לפניי – יוצא נהדר בתבנית של קאפקייקס. אפיתי במשך 16 דקות בתנור בחום 220 מעלות.
    לתערובת הוספתי חמוציות – שידרג !

  58. […] כשאני כותב את הפוסט, חוזרים אליי זיכרונות מתוקים של לביבות גבינה שאחותי הגדולה היתה מכינה לי מדי פעם. אף פעם לא הכנתי […]

  59. כמו בכל חנוכה כשאני מכינה את הלביבות שלך–הצלחה כבירה.

  60. אפשר אולי להכין מראש יום לפני ולחמם בטוסטר אובן?

    מאיה עונה: בהחלט

  61. יצא נהדר! הכנתי עם קמח תפוחי אדמה במקום הקמח וגבינה דחוסה במקום גבינה רגילה. הוספתי גרידת לימון. תודה על המתכון!

  62. היי מאי,
    שאלה קטנה. יש לי בבית רק יוגורט ביו. וכאן באירופה כל החנויות סגורות. יש מצב להחליף את הגבינה ביוגורט ביו??
    תודה!!

    מאיה עונה: לצערי אין לי שמץ מושג איך זה יצא. היוגורט משמעותית יותר נוזלי ויש לו טעם חמצמץ יותר דומיננטי. אולי תשימי אותו בתוך בד כותנה ותסנני שעתיים לפני-כן? זה בטוח ישפר את התוצאה.

  63. טיגנו עם חמאה, יצא מהמם. תודה!!



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!