נשנושי חומוס פריכים

נחשב אצלי: ארוחה זריזה

בטח כבר הבנתם שאני אוהבת מתכונים של "ערבב, שגר, ושכח". אז זה בדיוק אחד מהמתכונים האלה, חוץ מהקטע של ה"שכח", כי אם תשכחו את החומוסים האלה בתנור תקבלו גרגרי פחם, ואז תיאלצו לנשנש שלווה שקיבלתם במשלוח המנות של שנה שעברה. אין דבר מוצלח יותר מלשבת ולנשנש תבנית שלמה של הגרגרים הפריכים האלה, ואם יש גם בירה באיזור, אז בכלל חגיגה. אם אתם מחפשים משהו ארוחתי יותר, ערבבו פנימה קצת עלים ירוקים ומיץ לימון וקיבלתם סלט מהמם לכל הדעות. המתכון המקורי ממגזין Everyday Food. הכמות: נשנוש נדיב לארבעה אנשים, ארוחה מלאה לשניים.

  • 1 פחית שימורים של גרגרי חומוס (לא גרגרי חומוס נא בשקית!!) – כ-560 גר' או כוס וחצי
  • לפחות כף שמן זית (אפשר עד שלוש)
  • חצי כפית מלח
  • פלפל שחור בשפע
  • 1 כפית אבקת פפריקה מתוקה
  • 1 כפית כמון
עלות משוערת:

7 שקלים

עבודה נטו:

2 דקות

ההכנה

כן, אני יודעת, חומוס מקופסה הוא השטן, אבל הוא פחות שטן מאבקת מרק, או מנה חמה, או במבה נוגט. טוב, לא באמת התכוונתי עם הבמבה נוגט.

מה שכן, כדי לצמצם נזקים, אנחנו רוצים להפטר מהמים המלוחים שאיתם הוא מגיע, וזה אומר לסנן אותו טוב טוב, וגם לשטוף אותו. לא, אל תדאגו, לא אכריח אתכם ללכלך מסננת לצורך העניין (אני רומנייה, זוכרים?), יש טריק עם הפחית: פשוט מסירים את המכסה עם פותחן קופסאות, ומחזיקים אותו במקום בזמן שמטים את הפחית בכיור ושופכים החוצה את כל מי הנתרן העכורים הללו.

אח"כ פותחים לרגע את המכסה כדי שאפשר יהיה למלא את הפחית שוב במים, ואז לשפוך אותם עוד פעם. חוזרים על התהליך פעמיים שלוש, או עד שהמים יוצאים כמעט שקופים. לא צריך להקפיד יותר מידי.

מפזרים את הגרגרים על תבנית מצופה בנייר אפייה (נייר האפייה קריטי אם אתם לא רוצים לשבת ולקרצף שמן שרוף מהתבנית למשך שעות). נייר אלומיניום עדיף מכלום, אבל הוא לא להיט, כי החומוס לפעמים נדבק אליו.

דגש חשוב!! שלא תגידו שלא אמרתי –
לא משתמשים בחומוס יבש (כלומר כזה שמגיע בשקית פלסטיק בסופר מהאיזור של הקטניות) – לא משנה כמה תאפו אותו, הוא לא יהיה אכיל, כי הוא נא!! חייבים להשתמש בחומוס מקופסת שימורים, כי זה חומוס שהשרו בשבילכם ובישלו בשבילכם. הגרגרים מקופסת השימורים הם בעלי מרקם מושלם לאפייה. לא ניסיתי להכין את זה מגרגרי חומוס מושרים ומבושלים ביתיים, אבל סביר להניח שזה יעבוד, כל עוד הגרגרים לא רכים מידי.

על גרגרי החומוס מפזרים לפחות כף אחת של שמן. אם אתם יכולים להרשות לעצמכם, שימו שתיים ואפילו שלוש. ככל שיש יותר שמן הגרגרים יוצאים יותר טעימים וקריספיים, אבל כף אחת זה המינימום הדרוש כדי שזה יצא טוב.

מפזרים על הגרגרים גם כפית גדושה של פפריקה מתוקה, וכפית גדושה של כמון. אלה שני תבלינים שאפשר להשיג בכל סופר מצ'וקמק, והם זולים מאוד, מחזיקים לנצח, ושימושיים מאוד בבישול, כך שאין לכם תירוץ לא לקנות אותם. אם מתחשק לכם לשחק עם תבלינים אחרים (נניח פפריקה חריפה, גרגרי כוסברה טחונים, בהרט, פלפל אנגלי, וכד') – לכו על זה. כמון ופפריקה הם תבלינים די פשוטים ובסיסיים בעיני ולכן השתמשתי בהם.

חוץ מכמון ופפריקה מוסיפים גם פלפל שחור בנדיבות, ומלח גס (לא חובה גס, אבל טוב יותר מרגיל. וחוצמזה, הוא עולה רק שקל!!!).

כדאי לערבב קצת את הגרגרים עם התבלינים והשמן כדי שהכל יהיה מצופה באופן אחיד. לא חייבים ללכלך את הידיים בשביל זה. אפשר לשקשק את הגרגרים על ידי הרמה של הקצוות של נייר האפייה. אפשר גם לעזור להם להתערבב עם סכין רחבה, או כף גדולה.

כשמוזגים שמן זית על משהו יש נטייה למזוג יותר ממה שצריך. ולכן אם ממש חשוב לכם להקפיד על כמות שמן נמוכה (רק כף אחת בדיוק ולא יותר, נניח), אני ממליצה לערבב את גרגרי החומוס עם השמן והתבלינים בתוך קערה בצד. אבל למה ללכלך קערה שלמה כשאפשר לעבוד כמו רומנים אמיתיים ולהשתמש בשקית פלסטיק פשוטה במקום??

הנה ככה –

אם אין לכם שקית זיפלוק מגניבה כמו שלי, קחו שקית חד פעמית חדשה מהסופר (באיזור של הירקות יש) והשתמשו בה. בבקשה להשתמש בשקית חדשה ולא כזו שמצאתם בבוידעם, או שהיו בתוכה מלפפונים מלפני שבועיים.

מכניסים את החומוס עם התבלינים, השמן, המלח והפלפל, אוטמים היטב, ומשקשקים טוב טוב עד שהכל מצופה באופן אחיד.

פותחים את השקית ומפזרים על נייר האפייה שבתבנית.

את הגרגרים מכניסים לתנור שחומם מראש ל-200 מעלות. למה לחמם מראש? כי לכל תנור לוקח כמות זמן שונה להגיע לחום המלא שלו, ואם כל אחד יכניס את החומוסים ויתחיל למדוד את הזמן לפני שהתנור חם, התזמון לא יהיה מושלם, והחומוסים לא יהיו אפויים מספיק ולא תבינו למה (או תדעו כמה זמן להוסיף). סמכו עלי שהכנתי את זה מספיק פעמים כדי לתת לכם תזמון מדוייק כמה שאפשר כדי שיצא לכם מצויין. עם זאת, כל תנור הוא שונה, ולכן מומלץ בערך 4 דקות לפני סיום האפייה המשוער להעיף מבט פנימה ולראות מה העניינים.

אופים את החומוסים בתנור שחומם מראש למשך כ-17 עד 20 דקות, או עד שהם שחומים וקריספיים, אבל לא יותר מידי. מצננים מעט ומגישים מיד עם בירה קרה קרה.

רוצים משהו ירוק יותר?
הכינו את סלט הבטטה שלי, רק במקום בטטה, שימו את החומוסים האלה. מה זה אומר? הוסיפו להם שפע של מיץ לימון, טיפונת שמן זית, וימבה של עשבי תיבול קצוצים (פטרוזיליה ו/או עירית ו/או נענע ו/או כוסברה). יאמי יאם!!

פינת התכל'ס
מסננים גרגרי חומוס מקופסת שימורים אחת (560 גר') ושוטפים היטב במי ברז עד שהמים יוצאים שקופים (אפשר לשטוף בקופסה עצמה ולסנן עם המכסה). מערבבים עם כף אחת לפחות שמן זית ומוסיפים כפית אחת של פפריקה מתוקה, וכפית אחת של כמון. מערבבים היטב. אם רוצים לגוון בתבלינים אחרים, אפשר. אופים בתנור שחומם מראש ל200 מעלות למשך כ-17 עד 20 דקות, או עד שהגרגרים שחומים מעט וקריספיים. מגישים חם.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




84 תגובות בינתיים:

  1. נראה מצוין – מוכרת לי המפית בתמונה האחרונה :) מעניין אם אני צודקת.

    נטלי

    מאיה עונה: צודקת צודקת ;)

  2. זה אחד מהדברים האלו בחיים שאתה פשוט מסתכל על זה ואומר בקול- "איך לא חשבו על זה קודם?!?!".
    ינוסה בהקדם!

  3. היי מאיה, נראה מעולה!
    בדיוק היום היה במכולת מבצע של 3 קופסאות שימורים שונות וקניתי אחת של חומוס, נראה לי שהמתכון ינוסה כבר בסופ"ש הקרוב.
    אני חושב שאפשר להשתמש גם בחומוס קפוא בשקית (ולהפשיר אותו לפני כמובן), לא? נראה לי שהחומוסים הקפואים האלה גם מבושלים כבר ויש מצב שהם קצת פחות מהשטן :) אבל אני לא בטוח…

  4. אני חייב לנסות את זה.

  5. נראה מעולה,וממש זורם עם בירה

  6. נראה נפלא, התמונות כתמיד מדהימות. אבל… לא חבל על שקית ניילון שמשקשים בה דקה וזורקים? אני מתכוונת לשקשק בצנצנת, לרחוץ ולהשתמש בצנצנת שוב לשקשוק הבא.

  7. המתכון ינוסה בהקדם, אכן איך לא חשבו על זה קודם???

    ואני לא מבינה את ההתנגדות הגדולה לגרגירי חומוס מקופסה. אני עשיתי קורס שבו למדתי על תהליך הכנת השימורים, וכל מה שקורה זה שמבשלים אותם בחום גבוה שהורג את החיידקים. ובמיוחד במקרה של חומוס אני אוהבת אותו מקופסא.

  8. נראה מעולה! ינוסה בהקדם
    יש חומוסים מושרים ומבושלים באגף הקפואים בסופר, אני זורקת אותם לפעמים למרק. מניחה שזה יעבוד גם כאן

  9. נשמע ממש טעים! ינוסה וידווח…
    אני שמחה לראות שאת משתמשת בטריק עם הקופסת שימורים והמכסה. אם לא מרק חרירה, לפחות יצא משהו מהסשן ההוא ;)

    מאיה עונה: בין הטריקים המוצלחים, רוני!

  10. וואללה. שיחוק (:

  11. תודה על הפוסט האדיר!
    מה לגבי הקליפה שעל החומוס? בקופסאות שימורים בדרך כלל החומוס מגיע עדיין "ארוז" בקליפה שלו, לא מנקים אותה?

    מאיה עונה: ממש ממש לא! זה מה שהופך לקריספי באפייה.

  12. מצויין,הכנתי במרץ 2010 ומאז התמכרנו (בכל זאת מומלץ לבשל את החומוס בבית,זו לא טירחה ואין מה להשוות למוצר בקופסא של שימורים).

    http://lemonginger.blogspot.com/2010/03/march-13.html

    מאיה עונה: מעולה! ושם אפילו כתבו על שימוש בזעתר בתבלינים.. אחלה רעיון

  13. נראה פשוט וקל ובהחלט ינוסה.
    מעניין אם זה יכול לעבוד גם עם גרגרי אפונה (מתה על גרגרי האפונה הפיקנטיים שמוכרים בפיצוציות).

    מאיה עונה: אחלה רעיון! חובה לנסות את זה עם אפונה לא מבושלת אבל, כדי להוריד את הסיכוי שתהפוך לקוואטצ'. אולי אפילו קפואה עדיין.

  14. לעצלנים ממש: אותו מתכון בדיוק עובד מהמם גם אם רק מחממים את גרעיני החומוס במים רותחים. אל תשכחו את הלימון :-)

  15. עובד גם עם פול ירוק!

  16. ניסיתי. זה לא נראה רטוב כמו בתמונה, אלא יותר יבש ו…אפוי מה עשיתי לא בסדר??

    מאיה עונה: אם יבש לך מידי, זה אומר שאפית קצת יותר מידי. נסה לזרזף קצת שמן זית מלמעלה, וזה יהפוך את זה ליותר חלקלק וטעים.

  17. נהדר, זה נראה במבט ראשון כמו אתר פורנו של חומוס. רק הלימון בולט בהיעדרו. אבל זה מתכון מהסוג שאני אוהב :-)

  18. אנסה בקרוב.
    ב"חומוס להמונים" מציינים שאפשר להכין חומוס קלוי מגרגרים יבשים שהושרו במים: http://humus101.com/?p=1067

  19. האם אפשר להחליף את החומוס בתירס או אפונה מקופסת שימורים?
    מה את אומרת?

    מאיה עונה: תירס יש מצב, אפונה מקופסה ממש ממש לא (היא תהפוך לקוואטצ').

  20. נשמע טעים, אני מניחה שאפשר לעשות את זה גם עם גרגירי חומוס מבושלים שהקפאנו?
    כאלו שבישלנו לבד ולא בישלו בשבילנו?
    את השדרוג לא ניסיתי, אבל כבר כמה זמן שאצלנו גרגירי חומוס הם נישנוש מעולה ובריא, גם ככה סתם – ישירות מהסיר עם זרזוף שמן זית ומלח-פלפל

  21. Just tried it! It's great!
    I used a little truffle oil for more flavor.
    Next time i'm going to try it with smoked paprika.

    Does it need to be very crispy? mine came out half soft half crispy..

    Also, about the bag.. I used it again to make potatoes for lunch!

  22. הכנתי ויצא מעולה!!!!
    אחלה נשנוש
    תודה רבה!

  23. מאיה זה נראה אחלה. אני חושבת שיש לי טיפ יעיל ומוזיל (אפילו שאני לא רומניה). אני משרה ללילה קילו או חצי קילו חומוס יבש בהרבה מים ואח"כ מבשלת את כולו עד שהוא מתרכך אבל לא מתפרק. כשמתקרר אני מסננת ומחלקת לקופסאות/שקיות ושמה במקפיא. וכך יש לי חומוס מבושל וטוב כשאהבה נפשי.. ואני לא צריכה את קופסאות השימורים מהשטן!

  24. מאיה שלום
    נראה מעולה, רוצה לנסות , שאלה קודם-
    אפשר להקפיא, או שיפגום בקריספיות?
    ואם אחרי צינון אשים בקופסאות, ולא יוגש חם? זה יהיה כה גרוע? [זה יהיה דומה לביסלי? או משו כזה?]
    אני רוצה לשים בקופסאות ולחלק לחברים, לדוגמא … אין מצב שיגיע חם לכולם..
    תודה!

    מאיה עונה: זה טעים גם פושר. קר לא ניסיתי. לא נראה לי שיעבור הקפאה טוב. חומוס עובר הקפאה באופן סביר כשהוא מבושל וזהו. אבל כשאופים אותו עד שהוא קריספי זה לא רעיון טוב להקפיא אח"כ…

  25. אני חושבת שזה המתכון שהכנתי הכי מהר, כלומר מהזמן שפירסמת ועד הזמן שהכנתי.. וראיתי אותו רק ביום ראשון!
    בכל מקרה היה פשוט ואפילו החבר הכה לא קולינרי התלהב.. רק שנשפך לי קצת יותר מידי מלח, ברמה שצורב בגרון, אבל לא נורא, שתינו הרבה בירה ופעם הבאה יהיה יותר טוב.

    רק שאלה-
    מתי אני בדיוק יודעת שהם מוכנים? הם צריכים להיות רכים או קשים ו'שבירים'? כי קריספיים זה תואר לא ממש מדויק. שהכנתי חצי היו קצת רכים מבפנים וחצי לא כ"כ.

    מאיה עונה: הם טעימים בכל מצב צבירה. אבל אני הייתי עוצרת בנקודה של 70% דרך מלהיות סתם חמים ומזוגגים ללהיות שרופים ושחומים ושבירים.

  26. יווו נראה מצויין! אני הולכת לנסות את זה עוד הערב!

    אגב, הכנתי את הפאנקייקס בננות שלך שהתפרסמו בעיתון בשבוע שעבר והם יצאו ממש מעולה! עם מעט מייפל טהור מעל זה פשוט מעדן.

    שרונה
    Photo.Fashion.Passion

  27. נוסה אתמול וזכה להצלחה!

    שאלה כללית – האם את ממליצה על אפייה בטורבו או בחום שווה מלמעלה ומלמטה?
    ניסיתי את מתכון חזה העוף ברוטב קוקוס ובוטנים לא בטורבו ולקח לי ה-מ-ו-ן זמן למרות ההקפדה על ההוראות… לא ידעתי להצביע על הגורם. יש לך רעיון?
    אגב, יצא מעולה למרות זאת :)

  28. טוב, אין לי אלא להסכים עם כל המגיבים האחרים ולומר שהמתכון אכן יצא מצוין! למעשה, זה היה טעים ברמה שגרמה לי לתהות למה שאני ארצה לאכול אי פעם משהו אחר…
    ההמלצה שלי כדי להפוך את החטיפים האלו לארוחה שלמה ומשביעה היא להוסיף לחומוסים האפויים עלים ירוקים ומיץ לימון (כמו שמאיה הציעה) ולערבב את כל העניין עם אורז לבן. יצא ארוחת צהריים (או ערב) טעימה ומספקת ביותר.
    כל הסיפור גם שרד בכבוד לילה במקרר וחימום חוזר במיקרו-גל, אם כי במקרה זה עדיף להשאיר את הלימון בצד ולהוסיף אותו אחרי החימום.

  29. היי, ניסיתי לשלוח לך מייל ומשום מה רשום לי שאין אפשרות לשלוח למייל שמופיע באתר/:

  30. אני מאוד אוהב להסתכל על מקורות של דפי אינטרנט ולראות איך הם בנויים (שלך בנוי מצויין!).
    אז היום עשיתי לי מין פרוייקט להשלים את אוצר המילים שלי בעיצוב אתרים ודפדפתי לי בכל מיני אתרים וניסיתי לעבור עליהם ולהבין איך הם בנויים. ואז חשבתי לעצמי, בעוד הבטן שלי מקרקרת, שהיות והיום יום שבת והבטן שלי אוהבת אוכל מבושל ביום שבת, שאקח לי הפסקה קצרה ואחפש בגוגל: "בלוג בישול", והפלא ופלא! מצאתי את שלך!

    אני כל כך שמח!!!!!!!

  31. חומוס קפוא יעבוד? אנחנו לא ממש נוהגים להחזיק חומוס בשימורים (כמו שאמרת, שטן..)

    מאיה עונה: כן, אבל כדי שיצא טוב את חייבת להפשיר אותו לילה במקרר (עדיף במסננת מעל קערה, כדי שכל הנוזלים יטפטפו החוצה), אחרת לא יצא קריספי.

  32. אחלה רעיון, תודה!

  33. http://food.nana10.co.il/Article/?ArticleID=787239

    שימי לב לזה, נראה קצת מוכר, לא?

  34. מה עם חומוס קפוא של סנפרוסט? אפשרי?

  35. יצא מעולה!

  36. מאוד מוצאת חן בעיני גישתך ה'רומנית' להכנת מזון,ללא יום וחצי הכנות את מבינה לנפש האנשים שבשבע בערב בא להם משהו להכין..
    טוב,ברור שאנחנו לא בעניני שימורים בטח לא חומוס..
    הכי קל בעולם בשבילי זה לקנות חומוס (אורגני…)
    לבשל חצי בישול ולהקפיא במנות של 250 גרם.
    ואז תמיד יש חומוס זמין
    וללא כל החולירע וגם זול מאוד מאוד.
    תודה על מתכון שנראה מנצח .
    נחכה למשחק הבא של ברצלונה ונפנק את הבנים.

  37. שלום מאיה,
    שלום לבצק אלים!!! מרגיש שהבלוג שלך נכתב עבורי..
    כן במיוחד בשבילי, אלו שמאסו בחיים..חח.
    בדר"כ הרבה מלל לוקח אותי לאיבוד. הפרעת קשב, הפרעת חרטה.
    אבל החלטתי לנסות לקרוא עד הסוף והתענגתי!!! בכלל אוכל יכול להיות אליפות ,אם רק מוצאים ת כל השחקנים המתאימים.
    אז קראתי על החומוס, ונראה קליל, אפילו בשבילי, אחד שפסגת חייו הייתה קורס שוקולד , ואני מבטיח לנסות ולעדכן מטעם אמיתי מאלו שאמת מזינים אנשים. תודה על ההשראה.
    תומר

    נ.ב
    הכי אהבתי שאצ מרה בתמונות למתקשים כמוני איך מזליפים עם שקית והטיפ של נייר אפייה לא לקרצף אח"כ שעות.
    אמרו כבר שהכל נמצא בפרטים הקטנים…

    לילה טוב

  38. טוב, נו, השתכנעתי, לא אשתמש בקופסאות שהבעל קנה בסופר (במקום החלוט וקפוא שכתבתי בטוש אדום ועבה שאני רוצה בשביל הקוסקוס, אבל זה לדיון אחר….).
    יופי של מתכון.
    זה קל, זה מהיר וזה בטוח גם טעים.
    מותק- ביג שיחוקיישן, וורי ביג.
    }{
    ארי

  39. שאלה-
    אפשר להכין בבוקר ולנשנש בערב או שחייבים להגיש מיד לאחר הקירור?

    מאיה עונה: הם אכילים גם אח"כ, אבל הם במיטבם מיד אחרי האפייה.

  40. עשיתי -פשוט חבל"ז-טעים בטירוף .
    מי שבדיאטה – ראו הוזהרתם -ממכר .
    לי יצא לשים את החומוס יותר זמן בתנור -ויצאו פריכים.
    בפעם הבאה -ותהיה -אשים פחות בכמות תיבול.

  41. מעולה – מה שנחמד זה גם שאפשר להשתמש בזה גם כחטיף מול הטלויזיה – וגם כארוחה, מעל אורז או קוסקוס. (אני עשיתי חצי תבנית ככה וחצי ככה..)
    מה שכן, בפעם הבאה אשתמש בחומוס שהשריתי ובישלתי בעצמי כדי להוזיל את המתכון.

  42. אחרי מס' פעמים שהכנתי את החומוסים הקלויים הגעתי לאיזושהי מסקנה…
    אני לא מבין למה את מתאמצת כל כך לשטוף את החומוסים ממלח ואז מוסיפה אותו בעצמך(?!!).
    שטיפת החומוסים משאירה מספיק מלח בפנים שמייתרת הוספה של מלח נוסף. גם בלי תוספת המלח זה יוצא מאוד מלוח.

    בקיצור – מתכון מצוין טעים ופשוט, דלגו על הוספת המלח.

    מאיה עונה: תכל'ס, צודק :)

  43. למה הכוונה באבקת פפריקה מתוקה? האם זה התבלין או משהו אחר?

    מאיה עונה: זה בדיוק התבלין.

  44. אבל למה חומוס מקופסא הוא השטן?
    (אומרת זו שכרגע סיימה ארוחת לילה של המתכון הזה)
    מתה על הבלוג שלך!

  45. לא חבל על השקית ניילון?
    חברים,איכות הסביבה,תשתמשו בשקית שהקרצתם מהבוידעם!
    אחלה מתכון! נראה ממש טוב,מכין
    *אבל* מערבב בצנצנת ולא בשקית ניילון
    :)

  46. חיכיתי להזדמנות לנסות את זה. המשחק של מכבי מחר נראה לי כמו הזדמנות מצויינת. מקווה לא להתאכזב. (מהמשחק).

  47. יש מצב לקבלת מתכון באם הוא אכן נוסה ומוצלח לאותם גרגרי תירס קלויים שמוכרים בפיצוציות?

  48. אהלן, כמה זמן זה ניתן לשמור אותו?

    מאיה עונה: יישמר במקרר כ-4 ימים. מומלץ להביא לטמפ' החדר לפני האכילה, כי זה לא כל כך טעים כשזה קר קר.

  49. פטרוזליה לפני ההגשה ככה לפזר טיפה למעלה יהיה נחמד??

  50. מעולה, זרקתי בתוך סלט עם תרד, עגבניות ומלפפון עם שמן זית מלח ופלפל.
    יצא מ ע ו ל ה.
    לפעמים הפשוט הכי טעים שיש.

  51. יצא לי טעים אש!
    פתרון מושלם כשאין זמן להכין סייד דיש וגם סתם ככה.

    תודה! :)

  52. הכנו ויצא מצוין, ניסינו להסיף מיץ לימון למעלה ויצא עוד יותר טוב! מה שכן, הכנתי שתי קופסאות- קופסא אחת נראתה לי ממש מעט….

  53. […] סופרמן). ניסיתי כמה מתכונים מבצק אלים שיצאו מצויין כמו חטיפי החומוס ופודינג שוקולד מהיר שהאחיינים שלי מאד אהבו, (עם […]

  54. מעולה ! (כרגיל). אחרי 15 דקות זה היה טעים ובאמת רק אחרי 17-18 נהיה קריספי, תיהיו עם יד על הדופק כשאתם מכינים את זה. בתוספת שתי חתיכות חזה עוף וטיפה סלט וקיבלתם ארוחה מעולה גם אחרי אימון משקולות רציני (חוץ מהתבלינים יש לנו רק טיפה שמן והמון חלבון מהחומוס). כיפק היי למיה (היי היי היי)

  55. אםשר גם לערבב את השמן והתבלינים בקופסה של החומוס אחרי שהוצאנו את המים, לא?

    מאיה עונה: כיוון מעניין! אבל בגלל שנשארות הרבה טיפות מים קטנות בפנים זה עלול להרוס את הציפוי עם השמן. בנוסף, החומוסים ממלאים אותה עד הסוף כך שלא נוח לשקשק כדי לקבל ציפוי אחיד של כל הגרגרים.

  56. אמרת שהקליפה של החומוס היא שנותנת את הקריספיות ולא להוריד אותה, אבל מה עושים כשהיא פשוט נושרת כאשר שוטפים את החומוסים?

    מאיה עונה: חלק מהקליפות נושרות, אבל תמיד הרוב נשאר על החומוסים.

  57. יצא ממש ממש טעים, תודה! :)

  58. למרות כל האזהרות בחרתי לנסות את המתכון עם חומוס יבש.
    אחרי השרייה של למעלה מלילה ובישול של 3 שעות (אולי טיפה יותר) המשכתי עם המתכון לפי ההוראות.
    20 דקות בחום של 200 מעלות (במדף העליון בתנור) הביא לתוצאה מצויינת. גרגרי החומוס היו פריכים טיפה מבחוץ ורכים מבפנים. כמובן שזה ״טיפה״ יותר ארוך משימוש בשימורים, זה אפשרות מצויינת כאשר מנסים להמנע מהם. מצד שני תהליך הבישול אומנם אורך הרבה זמן , אך לא דורש השקעה כלל. בנוסף שמעתי שאנשים מבשלים חומוס ואז מקפיאים אותו לשימוש מאוחר יותר, זו אפשרות מעניינת.
    ממליץ לנסות.

  59. ….לא משתמשים בחומוס יבש (כלומר כזה שמגיע בשקית פלסטיק בסופר מהאיזור של הקטניות) – לא משנה כמה תאפו אותו, הוא לא יהיה אכיל, כי הוא נא!! חייבים להשתמש בחומוס מקופסת שימורים….
    את נהדרת!!!! אלו המשפטים שפשוט גורמים לאנשים כמוני לא לחשוש מהמטבח!!!!

  60. אני שמחה להודיע שהתיבול הפיקנטי הזה עובד מדהים גם על גרגירי פול ירוק! קניתי גרגירי חומוס ופול ירוק מוקפאים, תיבלתי אותם בכמות כפולה ויצא מדהים! אם כי יש לי כמה הערות והארות: מיץ לימון ושום מוסיפים בעיטה מעולה למתכון. השמן תמיד מרגיש לי מעט מדיי (יצא לי להכין את זה גם בכמות רגילה) אז. בנוסף, עדיף להישמע למאיה! 20 דקות זה 20 דקות, אני זילזלתי בשיזוף של החומוסים ו5 דקות נוספות ייבשו אותם טיפה יותר מדיי – לא קריטי אבל ניתן למנוע את העניין ע"י משמעת עצמית.

  61. לפני הכל יש לי הערה קטנה שנכונה לא רק למתכון הזה. לפני שמשתמשים בקופסת שימורים חייבים, חייבים! לשטוף היטב את המכסה עם סקוט'ש ונוזל כלים או משהו. אף פעם אי אפשר לדעת איזה עכבר שמן או יצור אחר רבץ על הקופסא במחסן של הסופר או בארגז של המשאית. במיוחד חייבים להקפיד על כך כשעושים שימוש חוזר בקופסא בתור מסננת כמו שמאיה המליצה. וכמובן תודה גדולה על המתכונים המעולים.

  62. מדהים! בפרץ ספונטניות הלכתי להכין

  63. אני פריקית של חומוס מקופסה. רציתי רק לספר שאני שנים מכינה נשנושי חומוס אבל בטיגון. לדעתי זה יותר טעים ועסיסי, אם כי יותר משמין כמובן. אה, ואני מוסיפה גם הרבה שום! חובה שום…

  64. אני לא בשלן אבל זה טעים "לאלה " וקל להכנה .טעים.

  65. הוי, זה מעולה!

  66. היי מאיה,

    יש לי שאלה, אפשר להכין את זה על הגז?

    לצערי, אין לי תנור עובד בדירה (כאילו יש, אבל השותף טוען שלא כדאי להדליק אותו, אז ויתרתי על האופציה הזו)
    ורציתי לדעת אם תוכלי לתת אופציה חלופית בכל מתכון (עתידי :)) של תנור לאיך ניתן לעשותו על הגז (ע"ע הכרובית של אייל שני) ?

    מאיה עונה: יש סיכוי שאם תטגני את זה עם כמות נאה של שמן זה יעבוד. לצערי אני לא יכולה לפרסם גרסאות מותאמות אישית לכל מתכון לכל אחד מסיבות די ברורות. גם ככה המתכונים ארוכים בטירוף. את מוזמנת לשאול פרטנית ואנסה לעזור.

  67. ייתכן שזה הנשנוש הכי טעים עלי האדמות.

    מכינים את זה במינימום פעם בשבוע! :) מאיה אין כמוך

  68. היי מאיה,
    יצא מעולה! רעיון קל ופשוט.
    והרי לך רעיון –
    לא פתחתי את קופסת השימורים עד הסוף, השארתי אותה מחוברת לקופסא, סיננתי את המים כשהמכסה סגור, שטפתי וסיננתי.
    לתוך הקופסא הוספתי שמן ותבלינים, סגרתי את המכסה, ערבבתי ושפכתי על נייר האפייה.
    טעים!!
    תודה!

  69. היי מאיה.
    יש לי שעועית בובעס (הענקית הלבנה, טעימה ממש) שהשריתי ובישלתי עד שהיא התרככה, למטרה אחרת בכלל ויצא יותר מדי אז שמרתי חלק בצד.
    את חושבת שהמתכון הזה יעבוד אם אחליף את החומוס בשעועית בובעס הזו?

    תודה

    מאיה עונה: יש סיכוי. קשה לי לחזות מראש… נסי, מקסימום לא יצא פריך. אבל בטוח יצא טעים ומתובל.

  70. תודה מאיה! ניסיתי עם שעועית הבובעס ויצא מהמם!

  71. למה לעזאזל לא קניתי עוד פחית של חומוס?!

  72. נסיתי כרגיל עם הרעיון שלך רק שהוספתי לזה הרבה אבקת שום, ואורגנו מיובש. ופפריקה חלקה רגילה וחלקה חריפה. יצא מדהים…
    וזה אחרי שסיננתי את זה דיי טוב ועשיתי את זה באובן דיי מעפן שיש לו בריחה של חום… תודה רבה

  73. שכחת לכתוב בפינת התכל'ס לשים מלח ופלפל. שכחתי לשים ויצא קצת תפל. חוץ מזה מגניב לאללה

  74. יש לי במקפיא חומוס שבישלתי. איך להשתמש בו? להפשיר במים ולייבש, או לתת לו בישול קצר נוסף?

    מאיה עונה: להפשיר, לסנן, ולהשתמש כרגיל. אם הקפאת עם מי הבישול את יכולה להכין איתם את מרנג החומוס המפורסם! גגלי ותופתעי

  75. אהבתי ממש את האתר ואת סגנון הכתיבה! בעקבות הצלחת מתכון הפסטה שמנת בטטה, גם מתכון זה ינוסה בהקדם! תודה (:

  76. הכנו גם עם חומוס וגם עם שעועית ויצא נהדר! כל מי שטעם התלהב. מאיה, אין כמוך!

  77. הכנתי עכשיו (עם חומוס קפוא של סנפרוסט) שבישלתי 3-4 דקות במים רותחים וסיננתי, מתרכך בצ'יק אז חייבים להשגיח שלא יצא ממרח.
    הוספתי שתי כפות שמן זית, חצי כפית מלח, כפית פפריקה מעושנת, כפית פפריקה מתוקה, וחצי כפית רוזמרין יבש שכתשתי לאבקה במכתש ועלי.
    יצא מעולה ממש. ממש. ממש.
    רוב תודות על רעיון מצוין

  78. […] חומוס פריך – עוד מתכון מעולה של בצק אלים. חומוס משימורים, קצת תבלינים והופ לתנור. יוצא טעים מאוד ואפילו בריא. אגב אם לא רוצים פחית שימורים פשוט משתמשים שוב בטריק המקפיא, משרים חומוס בכמויות, מבשלים ומכניסים בשקיות למקפיא. יעיל מאוד גם לצורכי הכנת חומוס ביתית. […]

  79. היי מאיה, עשיתי עם חומוס קפוא ויצא מעניין. לא בטוחה שזה אותו המרקם שאת מתארת. אחרי שמתקרר, איך מומלץ להגיש? לחמם במיקרו? לחמם בטוסטר אובן? כמה זמן לדעתך מחזיק במקרר? תודה רבה על האתר המושקע. שרון

  80. […] חומוס פריך – עוד מתכון מעולה של בצק אלים. חומוס משימורים, קצת תבלינים והופ לתנור. יוצא טעים מאוד ואפילו בריא. אגב אם לא רוצים פחית שימורים פשוט משתמשים שוב בטריק המקפיא, משרים חומוס בכמויות, מבשלים ומכניסים בשקיות למקפיא. יעיל מאוד גם לצורכי הכנת חומוס ביתית. […]

  81. תודה על ההנחיות הבהירות והמפורטות. אני שואלת לגבי איחסון הגרגרים המוכנים ו אפויים במקרר? בקופסה סגורה בארון? וגם כיצד לחמם בהגשה הבאה? תודה על ההמלצות.

  82. היי
    יש איזה בעיה בקישור לאתר הוויקס ?רציתי להזמין חוברת וזה לא נפתח בכלל, רק מסך לבן ומבאס…

  83. שלום
    הגרגרי חומוס בקופסא הם ממש רכים
    זאת הכוונה ?



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!