עוגת גבינה של טלי

נחשב אצלי: מתוק ומושחת

cheesecake.jpg

טלי היא אמא של דיסוננס קוגניטיבי. חוץ מעוגת הגבינה המופלאה הזו (שאותה היא מכינה בזמן שיא של 4 דקות), היא עושה עוד המון דברים טובים. והעוגה? חלום. מכל הבחינות. את כולה אפשר להכין בפוד פרוססור בלבד (אפילו בלי לנקות בין שתי הבלילות), שמים בתנור, ושוכחים ממנה לשעה קלה. היא נשמרת מעל שבוע במקרר והיא עושה לי פרפרים בבטן כל פעם מחדש. והכי חשוב: היא כל כך קלה, שכל אחד יכול להכין! אם תרצו להגיש אותה לאירוח והיא לא נראית לכם מספיק מתוחכמת, תוכלו למזוג עליה רוטב טופי (שמכינים בשלוש דקות משני מרכיבים) או לזגג אותה בריבה יפה. העליתי תמונות נוספות של המתכון עם הסברים בפליקר שלי, למעוניינים.
הכמות: לתבנית עגולה בקוטר 26 אינצ'. כ-12 מנות.

  • לבצק:
  • 100 גר' חמאה או מרגרינה – שימו לב לסימוני המשקל על החבילה
  • חצי כוס סוכר
  • 1.5 כוסות קמח תופח (או קמח
    רגיל + 1.5 כפיות אבקת אפיה)
  • 1 ביצה
  • למלית הגבינה:
  • 750 גרם גבינה לבנה 5%
  • חצי כוס סוכר
  • 2 ביצים
  • 2 כפות קמח + 1 כף קורנפלור
  • 1 כפית תמצית וניל
  • אופצייה: 2-3 כפות שמנת מתוקה
עלות משוערת:

22 שקלים

עבודה נטו:

6 דקות

ההכנה

מחממים מראש את התנור לחום של 180 מעלות (אין צורך בטורבו – זה עם הסימן של המאוורר הגרעיני, למי שלא יודע). העוגה צריכה לקבל מכת חום כשהיא נכנסת לתנור החם. מקלפים חצי מהעטיפה של חבילת החמאה ומחזיקים בחצי העטוף כדי למרוח את החמאה ולשמן איתה את דפנות ובסיס התבנית. מכניסים את כל חומרי הבצק לפוד פרוססור (אפשר לעשות זאת גם ביד, בקערה, וזה אפילו די כיף), ומערבלים עד שנוצרת תערובת פירורית. מומלץ לחתוך את המרגרינה או החמאה לקוביות כדי שהיא תתערבל יותר טוב. בודקים שלא נדבק כלום לדפנות המכשיר ומגרדים מידי פעם את הדפנות עם כף או מרית. אם תרצו לעשות זאת בקערה, פשוט לושו את הבצק עד שנוצרת תערובת פירורית. כדי שהחמאה תתערבב טוב, מומלץ לקחת כמות של בצק בכל פעם ולשפשף אותה חזק בין הידיים. מעבירים את הפירורים לתבנית ומשטחים אותה קודם לדפנות (עם קצות האצבעות) לגובה של 3-4 ס"מ, ואז לתחתית (עם כל היד). cheesecake3.jpg

באותה קערת המיקסר (אין צורך לנקות בין לבין! יש!) מכניסים את חומרי מלית הגבינה, ומערבלים לתערובת חלקה ונוזלית יחסית (יותר נוזלית מיוגורט ופחות נוזלית מחלב). מידי פעם מעבירים כף או מרית על דפנות הקערה כדי שהכל יתערבב בצורה אחידה. גם את המלית אפשר להכין ללא מיקסר: פשוט טורפים את כל החומרים יחד עד שהתערובת אחידה. cheesecake4.jpg

מוזגים את המלית אל תוך התבנית עם הבצק. מכניסים לתנור (שחיממתם מראש ל-180 מעלות, כן?) לקומה האמצעית (מרחק שווה מהלמעלה והלמטה של התנור). אופים את העוגה למשך כ – 45 עד 55 דקות בתנור (הזמן משתנה בין תנורים, לכל תנור יש אופי וקפריזות משלו). אחרי חצי שעה של אפייה, תוכלו להבחין שהבצק הופך להיות שחום בקצוות, ועל המלית הלבנה מתחילות להופיע בועיות קטנות. כעת מומלץ להנמיך את חום התנור לכ – 150 מעלות, ולאפות עוד כעשר דקות – רבע שעה. ככה הבצק לא ישרף ולמלית יהיה עוד קצת זמן להתבשל מבפנים. בתום האפייה מכבים את התנור ופותחים טיפ-טיפה את הדלת (לא לגמרי). נותנים לעוגה להתקרר בהדרגה. אחרי חצי שעה בערך אפשר להוציא מהתנור, ולתת לה להתקרר לטמפ' החדר על השיש. אל תדאגו אם המלית נראית רכה או רוטטת מידי כשאתם מוציאים את העוגה, היא מתקשה כשהעוגה מתקררת. את העוגה שומרים במקרר מכוסה ומגישים קר. היא נשמרת בערך שבוע, ולפעמים קצת יותר. cheesecake2.jpg

שדרוגים
אני אישית אוהבת את העוגה כמו שהיא. אבל אם באים אליכם אורחים חשובים ואתם רוצים להראות אולטרה-משקיענים, תוכלו בקלות להפוך אותה לעוגת פאר של ממש. אפשר לקצוץ חבילה של תותים (הם עולים גרושים עכשיו!) לקוביות ולבשל עם חצי כוס סוכר בסיר עד שנהיית עיסה סמיכה, ולהעמיס על העוגה הקרה. אפשר לערבב גביע של שמנת חמוצה עם 2 כפות סוכר ולשטח על העוגה ב – 10 דקות האחרונות של האפייה. אפשר למזוג מעליה רוטב טופי חם ומושחת.

רוטב טופי חם ומושחת בשלוש דקות
מחממים חצי כוס סוכר במחבת יחד עם שלוש כפות מים מהברז. אחרי ששופכים אותו פנימה, לא נוגעים בו. לא מערבבים ולא מטלטלים את המחבת. משאירים אותו כמו שהוא עד שהוא נמס לגמרי. כשהסוכר מתחיל להזהיב, סופרים חמש שניות ומתחילים לערבב. אל תתעסקו בשום דבר אחר בזמן הכנת הרוטב. תנו לו את תשומת הלב שמגיעה לו – שנייה אחת יותר מידי והסוכר עלול להשרף. מוסיפים פנימה שמנת מתוקה (לפחות 32% שומן). בינתיים מוזגים רק חצי מקרטון שמנת (יש גם בקבוקים עם פקק), ומערבבים. חלק מהסוכר יהפוך לגושים, זה בסדר. ממשיכים לערבב על אש גדולה והגושים אמורים להתמוסס (אפשר לצמצם את תופעת הגושים אם מוציאים את השמנת החוצה 20 דקות לפני הזמן, או מחממים אותה בזהירות במיקרו בפולסים קצרים של 10 שניות). כשהרוטב חלק לגמרי ומגיע לסף רתיחה, הוא מוכן. אם הרוטב כהה וסמיך לכם מידי, הוסיפו עוד שמנת, ובשלו עוד עד לסף רתיחה (לא להרתיח, אחרת זה יוצא יציקה). הרוטב נשאר נוזלי גם כשהוא מתקרר, ואפשר גם לשמור במקרר עד ההגשה. מצויין גם על גלידות ופירות. מגיע לרוטב הגאוני הזה פוסט משלו. בקרוב.

יש לכם עוד רעיונות לשדרוגי עוגת גבינה? חלקו אותם איתנו בתגובות.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




205 תגובות בינתיים:

  1. אני מכין (יחד הילד והילדה) עוגה דומה מאוד, ולה אני מוסיף גרידת לימון וגרידת תפוז. נותן טעם נפלא.

    הבלוג נראה מעולה, תודה על ההשקעה! (וחג שמח כמובן)

  2. לא נראה לי שעוגת הגבינה הספציפית הזו צריכה קירור הדרגתי – היא לא יכולה לצנוח בגלל שהיא לא תופחת: אין בה ביצים מוקצפות! שזה שגעון

    אחלה מתכון וד"ש לטלי

  3. גיליתי את הבלוג הזה היום, אני אמליץ עליו בשלי. יופי של מתכונים והתמונות פשוט מושקעות ומעוררות תאבון!! מעולה

  4. גם הצילומים שלך משובחים .

  5. היי בוקר שבת טובה לך
    אז כמו שהבטחתי הכנתי אותה אתמול,היא פשוט קלה
    להכנה .וטעימה מאוד ,הוספתי קולי תותים שהכנתי עם אבקת סוכר ומעט
    מיץ לימון .תודה על המתכון .

  6. העוגה בתנור..האתר ניראה פשוט נפלא, מאוד אסטתי, מאוד נעים ועושה חשק.

  7. לא יכולתי לעמוד בפני מתכון לעוגת גבינה שדורש פחות מעשר דקות עבודה, וגם אם כן – מילים כמו "לא צריך לנקות בין שתי התערובות" קונות אותי כל פעם.
    כזו אני: בבישול יש לי את הזמן והאנרגיה להכין נתחי בקר ברוטב יין אדום עם אורז הודי מתובלן, אבל כל הקשור באפייה הוא מבחינתי תמיד עסק שדורש יותר מדי מדידות מדויקות וכלים מלוכלכים. היה כיף לגלות מתכון שמנפץ את הסטיגמה, ואפילו יצא נפלא (כולל הצעת ההגשה עם התותים למעלה).
    תודה (-:

  8. הכנתי, הבאתי כקינוח למנגל, אנשים טענו שאני צריך להחליף מקצוע לקונדיטור (מסדרן בקולנוע :).

    מעולה. קשה להאמין שזה היה כל-כך פשוט לביצוע. תודה רבה!

  9. קראתי את המתכון והוא מאוד קל ועשיר במראה….

  10. אכן יצא נפלא (עשיתי וראיאציה של עוגת שיש – כלומר לחצי מהתערובת הוספתי שוקולד מומס)
    אבל –
    מתאים לתבנית של 24 מקסימום. ב 26 יצא מאוד נמוך.

  11. העוגה נראית נפלא וגם נקראת כנורא טעימה.
    האם אפשר לפי דעתך להקפיא אותה ולהפשיר לפני אכילה?
    האם אין צורך לאפות אותה באמבט מים חמים כמו כל עוגות הגבינה?

    מאיה עונה: עוד לא ניסיתי להקפיא את העוגה הזו, אבל נתקלתי בעוגות קונדיטוריה (כאלה שמביאים למסיבות משרד) שהוצאו מהמקפיא והופשרו להן לאיטן בחוץ – לעוגות האלה יש נטייה לאגור גבשושי קרח לא נעימים. אבל נסי להקפיא כמות קטנה, ותראי. עוגות גבינה אופים באמבט מים כדי למנוע מהן להתבקע. העוגה הזו לא משנה מה עושים לה לא נשרפת ולא מתבקעת, זו פשוט עוגה שאי אפשר לפשל איתה!

  12. הצעת שידרוג: להוסיף למלית 150 ג"ר שוקולדצ'יפס מריר- הם שוקעים למטה במהלך האפייה, והפרוסה נראית מקסים. אנשים אוהבים את השילוב של שוקולד וגבינה.
    אפשר להוסיף לשתי התערובות גרידת לימון, זה ממש טעים.
    מזל ששבועות מתקרב- תהיה לי סיבה לאפות אותה
    כבר ציינתי כמה האתר מקסים?!

  13. העוגה הייתה הצלחה מסחררת, כל כך קלה להכנה וכל כך כל כך טעימה!
    האמת, מהרגע הראשון שראיתי את העוגה תיכננתי עליה.

    עוד דבר, על הבלוג המשגע, עם התמונות המשגעות, כל הכבוד!

  14. הערב הכנתי את העוגה, והיא יצאה טעימה מאוד. הבעיה שלא הצלחתי לקבל את הגוון הצחור של הגבינה, היא בכל זאת השחימה קצת.
    בהזדמנות הזו גם ניסיתי להשתמש בשבבי לימון מיובשים, תבלין שקניתי בניו יורק מזמן ואף פעם לא השתמשתי כי תמיד העדפתי גרד לימון טרי. ובכן, התברר שצדקתי – התבלין לא עשה כלום. בפעם הבאה זה יהיה גרד.
    בלוג נפלא, גם הכתיבה וגם העיצוב. תענוג.

  15. הכנתי את העוגה לכבוד שבועות- והיא היתה מאד מאד טעימה וקלה להכנה. הפכתי אותה לעוגת שיש שוקולד גבינה, על ידי כך שהוספתי 100 גרם שוקולד מריר מומס ל2/3 מתערובת הגבינה, מעל שפכתי את שאר התערובת, ו"חתכתי" בסכין כדי לעשות דוגמה יפה של שיש. כאמור- אהבנו מאד, ואני חושבת שזו הופכת לעוגה הקבועה שלנו לשבועות. תודה תודה!
    ובהזדמנות זו- האתר כולו מקסים, המתכונים והתמונות, פשוט כיף.

  16. התכוונת לתבנית בקוטר 26 ס"מ, נכון?

    מאיה עונה: כן, אם כי אחת התגובות פה ציינה שהעוגה יצאה קצת נמוכה, ואפשר אם כך להכיר בתבנית עם קוטר של 24. היא לא תופחת, אז פשוט אפשר למלא את המילוי עד כמה גבוה שאפשר. ואת השאר ללקק עם כפית.

  17. אמממ… יאממי…
    העוגה עכשיו בשלבי סיום אפיה…
    חיפשתי עוגת גבינה כזו, בלי הרבה מורכבות,פשוטה להכנה שעושה את העבודה.
    בלוג יפה ומושקע. תודה רבה
    אליש

  18. יש בעיה עקרונית לעשות את העוגה בפיירקס?
    נראית מופלאה, ואני רוצה לעשות בגרסת-יום-הולדת אישית.

  19. הי,
    קודם כל הזדמנות לומר כי האתר מקסים ברעיון, באסטטיות שלו, בשימושיות וכמובן בצילומים. ועכשיו עם הרעיון של ה-pdf ממש השתדרגת, כי אני מדפיסה הרבה וככה חוסך את הצורך למחוק את התמונות אחת אחת…
    אם אפשר עוד הצעת ייעול – מנוע חיפוש, ככה אוכל להגיע לעוגת גבינה שלי הרבה יותר מהר

    ולפני שאגיע לגבינה, אז קודם כל לשבח את הגרנולה, שהיא המתכון הראשון שניסיתי ממך ויצא מצויין ואכן לא מעיזה כיום להשחית כספי וקיבתי על גרנולה קנויה. אתמול (כבר פעם 4-5 שאני מכינה) הוספתי לראשונה פרג טרי וממש משדרג.

    ולגבי העוגת גבינה, אחלה. אכן מבחן ה-5 דקות הצלי. העוגה יצאה משובחה. אצלי זמן האפייה ה-1 צריך להתקצר – או בפחות חום, כי היא קצת השחימה. אבל חוץ מזה באמת יצא אחלה. כל כך קל. מזכיר קצת את העוגה של אורנה ואלה, אבל מה שטוב במתכון הזה הוא מספר הביצים המועט (אורנהואלה משתמשות ב-6 ביצים). קישטתי ברוטב טופי שיצא מקסים. בפעם הבאה אנסה לשלב את הטופי לתוך הגבינה (כמו שהציעו כאן עם השוקולד), וגם רעיון הפצפוצי שוקולד נשמע מעולה (לא ביחד עם הטופי כמובן).

    בקיצור, כה לחי ותודה…

    נילי

    מאיה עונה: אם את כזו אשפית בגרנולה, תתחילי למכור! נשבעת לך, לי יש כבר כמה קונים פוטנציאלים שהזמינו מראש. 

  20. למכור גרנולה – רעיון טוב. דווקא יש לי איזה ערב מכירות בקרוב. השאלה היא איך את מתמכרת? או במילים אחרות, כמה עולה חצי קילו ?

    :-)

    ומה עם החיפוש?

    מאיה עונה: התמחור תלוי בך, בעיקר. ומי קהל הקונים. ובאיך שאת ממצבת את הגרנולה שלך. אם תשימי אותה בתוך צנצנת זכוכית יפה עם סרט מסולסל ומדבקה מושקעת (כמו שאני הולכת לעשות לריבות השזיפים שלי – פוסט בקרוב) היא יכולה לשמש אפילו כמתנה ולא סתם משהו שקונים במכולת. נסי לדמיין כמה היו לוקחים על מארז כזה במקס ברנר.

  21. תודה על האתר המדהים . ולעצם העוגה הכול הלך מצויין קלי קלות העוגה תפחה יפה וניראתה משגעת עד סיום האפיה ברגע שהנחתי לה להתקרר בתנור למשך כשעה ואז גיליתי מין עוגה פשתידה נמוכה מאכזבת למראה אומנם תעימה אבל היא צנחה למישהוא יש הסבר למה זה קרא

    חגי

  22. בוקר טוב
    חייבת לציין לך שוב שהכנתי את עוגת הגבינה המעולה הזו…פשוט אימצנו אותה
    אתמול היא כיכבה אחרי הארוחה חלבית לחג ..
    אגב גם ביתי הגדולה מכינה אותה בכייף ..מוצלחת..תודה לאמא של טלי חההה
    ביי חג נהדר

  23. חג שמח (סוכות)

    חיפשתי ברחבי האינטרנט מתכון לעוגת גבינה ליום ההולדת של זוגתי דפנה, והגעתי לכאן, הבטתי בתמונה ואמרתי זהו, הגעתי למקום הנכון.

    מאחר ורציתי את העוגה גבוהה יותר, הוספתי בערך שני שליש יותר מהמלית, וקיוותי לטוב.

    העוגה יצאה מדהימה, מה גם שמזגתי למעלה לאחר האפיה קרם ברולה, שקניתי בסופר בצורת אבקה שמוסיפים לה שמנת מתוקה ומבשלים.

    מה אגיד, שבחים רבים זרמו מכל עבר והטעם השביח מיום ליום.

    אז תודה על ההשקעה בבלוג ובצילומים הנפלאים, היי ברוכה.

  24. הכנתי את העוגה כבר כמה פעמים והיא עוגה מדהימה, עשיתי לה כמה שדרוגים נחמדים : ראשית במקום כף קמח במלית הוספתי כף אינסטנדט פודינג ובבצק גרדתי גליפת תפוז. יצא מדהים תודה.

  25. א. לא קבלתי פרורים אלא בצק שרדדתי אותו
    ב. בלילת הגבינה היתה נוקשה מאד – רחוק מנזילות של חלב או יוגורט. קרוב יותר לשמנת רווית שומן.

    הכנתי את העוגה בדיוק על פי המתכון. אלי לי מושג מה התפקשש

  26. אהלן,
    אני רוצה להכין את העוגה לחבר שלי ליומולדת.
    הוא נורא אוהב פירות יער. מה לדעתך (כל מי שיש לו רעיון מוזמן לענות) הדרך הכי טובה לשלב במתכון פירות יער?
    תודה!

    מאיה עונה: יש דרך מצויינת! תקני לך חבילה של פירות יער (עדיף טריים – לקפואים יש טעם לוואי שמרגיש כאילו מלקקים פריזר, אבל פחות ירגישו את זה בתוך רוטב), תטחני אותה בבלנדר עם טיפ-טיפה מיץ לימון וסוכר (לפי הטעם). פזרי שלוליות קטנות של הרוטב (אפשר גם לעשות עם ריבה, אגב) שקיבלת מעל המלית העוד-לא-אפוייה (קטנות! לא יותר מכפית כל פעם) והשתמשי בקיסם או בסכין כדי ליצור דוגמת שיש מרהיבה. זה ייצא לך מדהים! הנה הדגמת וידאו נחמדה (הוא איטי ודי מקרטע, השימוש בטכניקת השיש יחסית בסוף 2:25).

  27. תודה רבה לך!!! הוידיאו ממש עזר לי וזה נראה מקסים ופשוט! מקווה שזה ייצא לי ככה :)

  28. תודה על המתכון המדהים!
    עשיתי את העוגה כבר 4 פעמים והיא היתה הצלחה אדירה!(ואני אופה מתחילה ומטה…)
    אבל…
    אשמח לקבל טיפ איך להשחים את הבצק בצדדים כמו בתמונה…אצלי הוא יוצא לבן עד בז'….:(

    מאיה עונה: מוזר מאוד. האם התנור שלך מגיע לטמפרטורה הנכונה? נסי לאפות על טמפרטורה גבוהה יותר (בעדינות, לא לייבש את מלית הגבינה העדינה).

  29. תודה.אני מנסה עכשיו את העודה ומגבירה את חום התנור אדווח בהמשך..

  30. ועוד משהוא….את כותבת שהעוגה יכולה להחזיק מעמד במקרר שבוע או יותר…אצלי היא לא מחזיקה מעמד אפילו יום אחד…מחסלים אותה תוך כמה שעות:))

  31. הי
    העוגה יצאה לי ממש חמוצה
    את בטוחה שזה רק חצי כוס סוכר ? בכל מתכוני עוגת הגבינה שלי יש לפחות כוס סוכר

  32. שאלה לגבי רוטב הטופי… האם להוסיף אותו גם ב-10 דקות אחרונות של האפייה או רק לאחר שהוצאנו אותה מהתנור?

    מאיה עונה: את רוטב הטופי מורחים על העוגה המוכנה רק אחרי ההוצאה מהתנור.

  33. כנראה שזו תבנית בקוטר 26 ס"מ ולא אינצ', אני בספק אם מייצרים תבניות כל כך גדולות.

  34. לקח לי להכין אותה 13 דקות על השעון. קלי קלות.
    יצא מדהים וטעים נורא. נדמה לי שזאת העוגת גבינה הטעימה ביותר שיצא לי לטעום. בכל נגיסה אתה מרחף בשמיים זרועי כוכבים ודובוני אכפת לי. נימוח בפה. אתה לא מאמין שקיימים כאלו מתכונים בכלל.

    הגשנו אותה כקינוח לארוחת שבת. כולם נהנו ואכלו את העוגה עד כלות. ואילו מחמאות קיבלתי !!

    אגב, הכנתי אותה בלי שום רוטב והיא נראתה נהדר. קרמית עסיסית וישרה.

    אלפי תודות !

  35. שלום,
    פעם ראשונה שהכנתי עוגת גבינה
    יצא נהדר , התלהבות כללית (כולל מבעלי שהוא שף בעצמו)
    תודה
    :)

  36. תודה רבה! עוגה נהדרת.
    עשיתי פעמיים, בפעם הראשונה יצאה יותר מוצלחת, אולם בשתי הפעמים לא יצאו לי פירורים אלא בצק די דביק. מה אני עושה פה לא נכון?
    תודה!

  37. הערת אזהרה קטנטונת – ניסינו לשדרג את המתכון על ידי הוספת אננס לתערובת הגבינה. אלא שמסתבר שאננס טרי ומוצרי חלב לא הולכים טוב ביחד, והעוגה יצאה מרה! בדקנו ומתברר שזו תופעה ידועה, שנובעת מקיומו של אנזים מסוים באננס טרי שמפרק חלבונים. בקיצור, אם מוסיפים אננס – רק משומר, או אחרי האפייה.

  38. יאמ יאמ יאמ, איזה טעם ומרקם מפתיע לעוגה כל כך מינימליסטית… הוספתי מיכל שמנת מוקצפת עם 2 כפות ריבת חלב, גם מוסיף המון.

  39. כמו אלקה לפני, גם לי הבלילה יצאה נוקשה מאד וממש לא נוזלית (אם כי מאד טעימה. אין כמו ללקק שאריות של מלית גבינה). העוגה בתנור עכשיו, ואני מקווה שתצא טוב, על אף נוקשות המלית.

  40. תודה:-) העוגה בתנור . שבועות שמח, קבלת התורה באהבה. אתר יפיוף.

  41. עוגה מעולה,גם בגרסא הנטולת סוכר(הכנתי עם תחליף סוכר-סוכרה דיאט).כל מתכון שלך בינגו,תודה!

  42. הכנתי את העוגה עם בתי בת ה -3 בערב שבועות
    זו הפעם הראשונה בחיי שאני מכין עוגה
    קל ופשוט להכנה והתוצאה – מתחרה בכל קונדיטוריה ממוצעת
    שידרגתי עם ציפוי של תערובת שמנת חמוצה גבינה 5% וחצי כוס סוכר (תמי סירקיס)
    יצא – פשוט פיצוץ
    תודה על היוזמה

  43. מאז התגובה שלי לפני כמה חודשים הכנתי את העוגה עוד פעמיים ובשתיהן העוגה יצאה מדהימה!!!
    כנראה הבעיה שלי בפעם הראשונה היתה שהשתמשתי בגבינה מיוחדת לאפיה במקום סתם 5% רגיל :)

  44. איזה מתכון מדהים!!! באמת בלי הרבה בלאגן, בלי הרבה חומרים מוזרים, אלא חומרים שיש לכל אחד בבית, בלי הרבה ביצים, וטעם של העוגה לא מהעולם הזה!! יצאה לי עוגה כמו של קונדיטור , כמו העוגות שנותנים במסעדות וכל חתיכה עולה 40 ש"ח.
    עוגה קלה זולה והכי חשוב טעימה .
    האתר מושלם! הסבר מפורט, תמונות מוצלחות
    מה שנשאר להגיד זה תודה רבה על האתר , וישר כוח!

  45. אני נמצאת בחו"ל ואין כאן גבינות שהן רק חמש אחוז,
    האם יש אפשרות להשתמש בגבינה שמנה יותר? יש גבינות מיוחדות לעוגות גבינה (מסקרפונה למשל) – האם אני יכולה להשתמש בהם?

  46. גם אני כמו שני שוהה בחו"ל. אין כאן גבינות לבנות כשלנו – יש כאן רק CREAM CHEESE גבינת שמנת -מאוד קשה שמנה ומרוכזת -או ריקוטה שאינה מתאימה כלל לעוגת הגבינה הזאת. אני משערת שצריך לערבב שמנת חמוצה עם גבינת השמנת כדי לדלל אותה, אך לא יודעת כמה גבינה וכמה שמנת לערבב. מישהו יודע?

    מאיה עונה: היי עפרה. הכנתי את העוגה הזו גם עם ריקוטה והיא יצא נהדרת! עדינה, יציבה, וקלילה. אם את נרתעת מטעמה המעודן של הריקוטה את יכולה לערבב פנימה שמנת חמוצה ביחס של בערך 1:4 (200 גר' שמנת על כל 800 גר' גבינה, נניח). לחלופין, תוכלי לחפש LOW FAT CREAM CHEESE ולנסות איתה. לא מומלץ להשתמש ב–NONFAT כי יש להן טעם של גבס.

  47. התרשמתי מכל התגובות החיוביות לעוגת הגבינה, וכמובן רצתי להכין אותה.
    גם לי התחתית יצאה בצקית ולא פרורית למה???
    ועכשיו הצצתי על העוגה בתנור ומלמעלה נוצרה קליפה, האם יש סיכוי שתצךיח לי העוגה? תגיבו! מישהו?

  48. הי,
    קודם כל-אני אוהבת את האתר שלך, את הכתיבה, התמונות-כל הכבוד!
    עכשיו שאלה:
    אני אופה משום מה את כל העוגות על השלב השני מלמטה(מתוך 5) כי נראה לי בעין שאם העוגה על השלב האמצעי היא יותר מידי קרובה לחום מלמעלה ועלולה להישרף.
    האם את אופה את כל העוגות על השלב האמצעי?

  49. עדכון: אפיתי על השלב האמצעי ויצא מצויין!
    האם את הכל אופה על השלב באמצעי?(עוגות, עוף)
    אשמח לשמוע!

  50. באמת עוגה מוצלחת
    טעימה, קלה להכנה ולא שמנה (יחסית):)
    תודה על המתכון.

  51. העוגה יצאה מדהימה! שידרגתי עם תותים וקצרתי מחמאות בטירוף.

    תודה רבה :]

  52. הכנתי לפני יומיים למסיבת בנות עם טופינג של תותים מבושלים בסוכר.
    היתה הצלחה מסחררת וקצרתי מחמאות.
    אני חושבת שזו אחת העוגות הקלות והטעימות שהכנתי מעודי.
    שאפו גדול לטלי!!!

    ושוב תודה על אתר נפלא :)

  53. אוקי, זו העוגה הבאה שאני מתכוונת להכין!
    ושאלה (אם עדיין רלוונטי שאלות כמה שנים אחרי… ):
    אני רוצה להפוך את הבצק לשוקולדי. כמה שוקולד כדי להוסיף? חשבתי סביב 100 גר', ולשים קצת פחות מהבצק שיוצא. הגיוני? הרבה מידי? בכלל אפשר לשלב שוקולד בתוך בצק פריך?

    מאיה עונה: שוקולד מומס מתנהג לא יפה בבצקים פריכים. אני ממליצה לך להשתמש בכף או שתיים של קקאו. זה גם יתן טעם חזק וגם צבע. לבלילה עצמה את יכולה להוסיף שוקולד מומס – בין 100 ל-200 גר', מה שבא לך.

  54. העוגה יצאה מהתנור ומילאה את הבית בריחות!
    היו לי קצת בעיות הבנה. את התותים עם הסוכר, צריך להוסיף לעוגה לפני ההגשה או כשהיא יוצאת מהתנור?

  55. שלום

    שאלה- האם אפשר לרפד את הבצק רק על תחתית התבנית ללא הדופןאם כן איך ניתן להקטין את החומרים של הבצק

  56. הניסיון שלי עם עוגות לא טוב, הכנתי את העוגה תוך היסוסים והעוגה ניטרפה!! קלה להכנה!טעימה כל כך!!
    כל הכבוד על האתר, על התמכונים הנגישים, יעילים ולא פלצניים, והתמונות הכל כך יפות שעושות הרבה חשק!!
    תודה!!!!

  57. כל כך טעים — גם אפשר להושיף שוקוצ'יפס…

  58. אפיתי אותה ללא הבצק והוספתי לבלילה 2 כוסות דובדבנים.
    האתר מצויין – אני ממש נהנית לקחת ממנו מתכונים!

  59. אהלן מאיה,
    הכנתי את רוטב הטופי כבר 3 פעמים (פעמיים לעוגת גבינה ופעם אחת למוס שוקולד), וכל הזמן יוצאים לי גושים, למרות שעשיתי הכל כמו שצריך (לא נגעתי בסוכר עם המים, חיכיתי בסבלנות על שיצהיב וחיממתי את השמנת בפולסים של 10 שניות). יש לך רעיון מה יכול למגר את התופעה המרגיזה?
    הכנתי אתמול את הקיש במנות אישיות (תבנית מאפינס), ויצא כ"כ חמוד וטעים…

    מאיה עונה: גם לי נוצרים קצת גושים בהתחלה, אבל אם ממשיכים לבשל על אש קטנה למשך דקה או שתיים ומערבבים, אז הגושים מתמוססים.

  60. היי מאיה

    ראשית – שאפו על האתר. אני בישלתי כל כך הרבה מתכונים שלך שזה פשע שאת לא מפרסמת עוד ועוד ועוד… אם תוציאי ספר – אני הראשונה לקנות (הרבה יותר קל לי לבשל עם ספר מול העיניים)

    שנית – לגבי הבעיה שהועלתה כאן עם גבינה לאלו מאיתנו שגרים בחו"ל – אני אפיתי את העוגה עם פילדלפיה רכה ודלת שומן (שזה אומר 5% כמו שצריך להיות :)) ויצא מדהים. אין צורך לדלל עם שמנת חמוצה. extra light philaelphia 5% fat soft
    cheese

    חג שמח ותודה על הכל.

  61. מסכים עם זה שמעלי.
    הכנתי את העוגה עם דמוי פילדלפיה, לא דל שומן בכלל (26%). הבעיה שזה לא יוצא אוורירי, שזה משהו שאני מאוד אוהב בעוגה הזו, זה יוצא יותר קרמי (מלשון קרם, לא קרמיקה), אבל טעים בטירוף.

    תודה!

  62. חלפה שנה …
    ומרוב שהעוגה היתה נהדרת, חזרתי למתכון . ברכות ושפע הצלחה בכל תחום ובפרט במטבח

    מיצי

  63. לא הבנתי משהו לגבי זמני החימום. כתוב 45-55 דקות סה"כ חימום.
    מכניסים את העוגה לחצי שעה בחום בינוני ועוד 10-15 דקות לחום נמוך. כלומר סה"כ 40-45 דקות. (אם הבנתי נכון).
    אצלי התנור עובד לא משהו, ואני תמיד לוקחת את הטווח חימום הכי ארוך שיש, כלומר אם כתבת 45-55 דק', אני לוקחת 55 דק' ואפילו עוד קצת. אבל לא הבנתי כמה זמן לשים בחום בינוני וכמה זמן בחום נמוך.

  64. לגבי הרוטב טופי- הערה חשובה מאוד- לאחר שהרוטב מוכן יש להוריד אותו מהכיריים, ולא להשאיר אותו על הכיריים אפילו שהן מכובות (כיריים חשמליות לא גז), כי אחרת הוא נהרס… (קרה לי)

  65. האם אפשר להוסיף למלית הגבינה פסיפלורה? ובאיזה כמות.

    תודה.

  66. היי מאיה!
    קודם כל – נראה מתכון נפלא, כרגיל. ואני פשוט מכורה לאתר שלך! אפילו גולשת סתם לכיף ומחפשת דברים חדשים לפעמים…

    שאלה קצת דחופה (למחר) – אני רוצה לשדרג את העוגה קלות עם ריבת חלב.. איך להוסיף? חשבתי למרוח שכבה על הדפנות של הבצק (לפני המילוי), או לשים במלית ולעשות קצת כמו שיש (כמו שהצעת עם הפירות יער)… מה את אומרת??
    ממש אשמח אם תוכלי לענות לי בהקדם :)

    תודה רבה!

  67. פעם שניה שאני מכינה את העוגה(עם הרוטב טופי-אל תפספסו!!!) והיא פשוט אדירה!
    מה שכן-בשל כשל מתמטי- נשארה לי היום חצי כמות מהפירורים של התחתית,הידקתי את הפירורים לבצק…והופ! עוגיות נימוחות חמאתיות ושוות בטירוף, נסו ותהנו!

  68. עוגה מעולה וקלה מאוד. תמיד קוצרת שבחים! מומלץ להוסיף גרידה מלימון אחד לבלילה.

  69. הרגע סיימתי עם ציפוי העוגה. איזה ניחוחות!!! חבל שהיא מיועדת ליום הולדת ואני לא יכולה לטעום ממנה עכשיו.

    לגבי האתר,
    אני מתה על הבלוג הזה, את רוב המתכונים אני עושה מכאן
    וכולם מתים על התוצאות!!!

  70. היי מאיה,
    קודם כל, רציתי לומר לך שהבלוג שלך הוא פשוט הבלוג הטוב ברשת, המתכונים פשוטים וטעימים להפליא!
    ועכשיו לשאלה; איך מורידים PDF של המתכון ללא התמונות?

    תודה מראש

  71. איזה עוגה מדהימה! טעימה להפליא וקלה להכנה כמו עוגת שוקולד! היא הפכה להיות העוגה הקבועה שלי.. השבת אני ינסה אותה עם קצפת ותותים.. מקווה שיצא טוב.. כל הכבוד על המתכון, הכל מפורט בצורה יסודית ! אהבתי! תודה רבה

  72. אכן עוגה מהממת. כולם התפלאו כמה היא קלה להכנה. לא נשאר כלום כבר ביום למחרת… אכן מעניין אם ניתן להקפיא ולהפשיר…. יכול להיות נפלא להכין כמות כפולה ולאכסן חלק במקפיא לפעם הבאה.

  73. אפיתי את העוגה ובאתי להגיד תודה רבה!
    איזה מתכון מעולה! וההסברים שלך הופכים אותו להצלחה בטוחה. יצא מצוין. אפיתי בשישי בבוקר. ועכשיו נשאר פירור וחצי. העוגה טעימה, מרשימה, קלה להכנה.
    אחרי ששנים אני מפשלת עם מתכונים מורכבים לעוגות גבינה, שאף פעם לא עולים יפה, גיליתי את האור עם המתכון הזה.
    בפעם הבאה אנסה אותו עם אחד השדרוגים.
    תודה תודה תודה!

  74. היי מאיה,

    רציתי להכין את העוגה אבל נפלתי בגזרת הבצק, הקרמתי חמאה וסוכר, הוספתי ביצה , חמאה (שאגב לא הייתה קרה כי לא ראיתי שכתוב אצלך קרה, היא עמדה מעט מחוץ למקרר, לא רכה לגמרי), וקמח. אבל, לא יצאו לי פירורים, זה יצא במרקם בצקי למדי ונדבק . ניסיתי ככה להדביק לתבנית אבל משום מה לא היה לי מספיק בצק וגם זה לא היה נוח בכלל!

  75. מאיה- אני חייבת לספר לך על השידרוג- היות ותמיד חסר לי דברים במקרר ואני מאלתרת בצק ממתכון אחד ומילוי ממתכון אחר אז קבלו שידרוש מדהים לעוגה: על תבנית 28 ( כן !כן!) עושים את הבצק כמו במתכון, במילוי מורידים חבילת גבינה ( כי לא היה לי…) ואת הקמח ( כי שכחתי…) אופים לפי ההוראות ובסוף: וזה ההיילייט: מקציפים שמנת מתוקה עם אינסטינו וניל וכוס חלב.. העוגה יוצאת גבוהה בטירוף גלל זה, מרשימה ביותר עם שלושב שכבות ומדהימה!!! הייתה התעלפות רבתית. תהנו….

  76. אפיתי את העוגה לפי המתכון בפעם הראשונה ואני חייבת לציין כמה שיפורים שעשיתי בפעם השניה: תחילה, לא השתמשתי בקמח תופח זה ממש לא הכרחי ולא תורם, קמח רגיל בלבד. אחרי שיטוח הבצק בתבנית לפי המתכון, חייבים לאפות רק את הבצק בערך 18 דק על 180, עד שמזהיב, כי בפעם הראשונה הבצק מסביב היה אפוי טוב אבל התחתית היתה ממש בצקית. כמו כן, למלית הוספתי עוד 1/4 כוס סוכר וגם כף אינסטנט וניל. בתבנית 26 נשאר לי גם לקישוט בדיוק מקום לשכבת שמנת חמוצה מעורבבת עם 3 כפות סוכר+ תמצית וניל, או לחילופין סוכר וניל- עוד 5-10 דק בתנור זה יצא סופני! בהחלט עוגה שאני מאמצת.

  77. האם חייבים להוסיף את הקורנפלור?

    מאיה עונה: אפשר קמח במקום.

  78. היי,
    2 שאלות –
    1. זה בעצם בצק פריך, לא? האם אפשר עם בצק פריך שיש לי מתכון אליו?
    2. האם לא צריך לאפות את הקלתית – "אפיה עיוורת"?

    תודה שוב על אתר נפלא!

  79. הכנסתי היום ויצא מאוד טעים.
    למילוי גבינה הוספתי גרד לימון וזה מעולה.
    הבצק יצא לי ממש בצק ולא פירורים, אולי בגלל שהחמאה הייתה רכה ולא ישר מהמקרר ?
    תודה !

  80. שלום לך,
    אני נמצאת בארצות הברית, הדלה בכל מה שקשור לגבינות. את מכירה תחליף ראוי לגבינה? יש פה קוטג' (נגיד) וגם שמנת אבל לא גבינה לבנה כמוב ארץ. הם בעניין של גבינת שמנת וקרים פרש…
    אשמח לכל הארה.
    מאיה

    מאיה עונה: יש לי שני תחליפים ראויים בשבילך: האחד הוא greek yogurt שהוא ממש קופי של גבינה לבנה, רק גרסה ממש תפלה שלה. תוסיפי לו מלח עד שהוא יותר דומה לגבינה לבנה ויש לך אחלה תחליף. השתמשתי בו המון פעמים והוא נהדר. עוד אפשרות היא לקחת גבינת קוטג' (שהיא הרבה פחות טעימה מבארץ, אבל מה לעשות) ולטחון לה את הצורה בפוד פרוססור עד שהיא חלקה. ואז להשתמש בו כמו גבינה לבנה. את יכולה להכין עוגה ביחס של 1:3 קוטג' וגבינת שמנת דלת שומן וזה יוצא מאוד טעים, מנסיון.

  81. […] ניקי מהבלוגים בתפוז נתנה את העיקר , גברת "בצק אלים" נתנה את רוטב הטופי ולחיבור המוצלח בין השתיים אני […]

  82. איזה כיף למצוא משהו טעים ופשוט להכין בלי שוקולד! (הרופא אסר ואני חושבת שאני משתגעת)
    רק מה? התנור אצלנו עובד לפי מספרים. עד כה אני מנחשת, לפעמים יוצא ולפעמים לא, אבל הפעם הטמפרטורה ממש חשובה ואני לא יודעת.

    אגב, תמיד במתכוני אפייה אני לא יודעת מתי צריך להשתמש בטורבו ומתי לא.

    מאיה עונה: אני תמיד אופה על טורבו בלי יוצא מן הכלל (זה התחיל מחוסר התמצאות והפך להרגל) והכל מצליח לי בלי בעייה.

  83. I have made this cake today (2nd time I do it first time was great) and all was well until it started the coll-down

    it has sunk badly so intead of the 8 CM high caks eit has dropped to mere 5 CM

    I am not sure what could have caused it

    I assume the taste is still good will try after final cooling inthe fridge

  84. מאיה שלום…
    זה כבר הרבה זמן שאני רוצה להגיד לך תודה ושאת ממש מקור השראה. חברה שלי הכירה לי את הבלוג שלך ומאז שראיתי אותו, אני כל פעם קופצת לחפש משהו טעים להכין. ממש לאחרונה, הכנתי את העוגת גבינה המשובחת שלך (הוספתי לה גם אוכמניות במקום תותים) ויצא מעעעעעעולללה.
    KEEP UP THE GOOD WORK
    סאחתן
    מחכה למתכון הבא.
    חג שמייח.

  85. תמיד חששתי מעוגות גבינה אפויות… לא יודעת בדיוק למה אבל הפחד הזה תמיד היה קיים.
    הכנתי את העוגה הזו וזה היה פשוט קל והתוצאה מדהימה…!!!
    העוגה מדהימה טעימה וקלה… מה יותר מזה אפשר לבקש?

    ד"א הבלוג הזה מדהים ואני גליתי אותו רק לפני חצי שנה…
    תפרסמי אותו יותר…. חבל…

  86. אני טעיתי בהכנת רוטב הטופי, בטעות הכנסתי את השמנת המתוקה מוקדם מדי, יצא טעים אבל בצבע לבן חלבי ולא בצבע חום.
    יש מה לעשות או שאבוד?
    אם אמשיך לבשל זה יגיע לרתיחה…

    מאיה עונה: את יכולה לבשל את זה עוד בשביל טעם יותר חזק של קרמל, אבל מבחינת המראה/צבע, לדעתי לא ישתנה.

  87. למי שלא רוצה להתעסק במיקסר. מומלץ להמיס את החמאה במיקרו 30 שניות וכך היא תתערבב יותר בקלות במלית …

  88. הכנתי את העוגה והבאתי לעבודה. היה פשוט להכנה וממש ללקק את האצבעות. כמה מחמאות קיבלתי….
    תודה :-)

  89. הכנתי את העוגה פעמיים, פעם אחת רגיל ופעם אחת עם ציפוי של ריבת אוכמניות ליומולדת של אחותי ויצא מעולה! אני חייבת לציין שהמתכון הזה הוא מתכון סוף הדרך! העוגה הזאת גם ממש ממש קלה להכנה, גם רק 5% שומן ואפילו ניתן לשדרג אותה כל פעם מחדש עם ציפויים חדשים ומגניבים (ריבת אוכמניות, ריבת חלב, טופי וכו' וכו'…)
    אז תודה רבה לכן טלי ומאיה על מתכון משובח במיוחד.
    דרך אגב מאיה, מתבשל לו איזה פוסט של חודש אוגוסט בדרך?

    מאיה עונה: חיים קשים יש לי. אין לי זמן!! מקווה שבספטמבר אני אספיק משהו… תודה על הסבלנות.

  90. בהערות למעלה, לחלק הבסיס יצא בצק ולא פירורים, ולכל השאר הבסיס יצא פירורים. אני חושב שההבדל נעוץ במה לוקחים לבסיס: מרגרינה או חמאה. אם לוקחים 100 גר' מגרינה אזי הבסיס יוצא בצק, ואם לוקחים 100 גר' חמאה אזי הבסיס יוצא פירורים. נשמע מוזר, אבל ניסיתי את שניהם, וזה מה שיצא!

  91. הרעיון של הרוטב טופי נשמע לי מעולה וחדשני, מבטיחה לנסות. בינתיים רציתי לשתף אתכם בשידרוג שלי מעל עוגת הגבינה: פרי טרי חתוך יפה ומסודר על פני העוגה או לחילופין ניתן להשתמש בפרי מקופסאת שימורים (אני הכי אוהבת אננס) ומעל שכבת ג'לי שהכנו מראש וקררנו מעט (בצבע הפרי או בגוון אחר) אצלי זה נחטף ונטרף

  92. היי טלי, מתחשק לי לאפות עוגה מיוחדת לכבוד יום ההולדת של אמא שלי וחשבתי על משהו בסגנון של עוגת גבינה אפויה עם שכבת מוס שוקולד לבן למעלה ועיטורי פטל. העוגה שלך תתאים, לדעתך, כבסיס לעוגה שכזאת?

    מאיה עונה: טלי לא יושבת על התגובות כאן, אבל אני כן, ולדעתי העוגה תהיה בסיס נפלא למוס שכזה. אולי תשמרי לי פרוסה ותשלחי לי בדואר, הממ? ממליצה אם כן לאפות את העוגה בתבנית עגולה מתפרקת גבוהה, ולהרכיב את המוס על העוגה המצוננת כשהתבנית עדיין מורכבת על הבסיס.

  93. אני הכנתי את העוגה והגשתי אותהכעבור שלוש שעות בלי שנכנסה למקרר…לצערי היא לא לקחה מקום ראשון בערב…אבל למחרת כשהוצאתי את מה שנשאר מהמקרר הבנתי…היא הייתה מעולה!!
    אז לא מומלץ לאכול אותה לא מהמקרר…

  94. את העוגה אנסה עוד מעט רק הערה לגבי גודל התבנית: היא לא בקוטר 26 אינצ'. אולי קוטר 26 ס"מ, אולי היקף 26 אינץ', או משהו אחר 26… (קוטר 26" זה קוטר 66 ס"מ).

  95. היי מאיה –
    שאלה … אני רוצה להכין את ה"עוגת גבינה של טלי" מהאתר שלך בתבנית עגולה 28 , מה וכמה לדעתך אני צריכה להוסיף לבלילה המקורית כדי שהעוגה תצא גבוהה יחסית…?

  96. ליז, כשאת רוצה להעביר מתבנית לתבנית ולשמור על הגובה, את צריכה לראות מה היחס בין השטחים ולהגדיל/להקטין בהתאם.
    במקרה הזה היחס בשטח בין תבנית 28 לתבנית 26 הוא 1.16. זה אומר שאת כל הכמויות את צריכה לכפול ב1.16 או במילים אחרות – להוסיף שישית.

  97. חברה שלי הכינה את העוגה ליום הולגתה היא יצאה פשוט מ-ד-ה-ים!!לא האמנתי שהיא הכינה אותו!!!
    הייתי חייבת להיכנס לאתר ולקחת את המתכון!המון תודה =]

  98. יש לנו במשפחה, עוגת גבינה קבועה ומוצלחת.
    מאז שניסינו את זו בשבוע שעבר, עברנו. לפחות לזמן הקרוב.
    מעולה בפשטותה!

  99. היי מאיה
    ניסיתי להכין את הבצק ידנית ולא הצלחתי להגיע למרקם של פירורים (ניסיתי פעמיים). יצא לי פשוט בצק אחיד. איפה הטעות שלי?

    מאיה עונה: אם את לא מעבדת יותר מידי, יכול להיות שחסר קצת קמח. אולי עוד 2-3 כפות יתנו מרקם יותר טוב בפעם הבאה. אבל כל עוד הבצק יוצא טעים אחרי האפייה, אין שום בעייה.

  100. היי אני באמצע הכנה,
    יש לי שאלה על רוטב הטופי…
    לשים אותו על העוגה רק כשמגישים אותה או שאפשר לשים על העוגה כבר מעכשיו ושהיא תחיה איתו בשלום במקרר? אני מפחדת שאם אכניס אותו למקרר עם העוגה אז הוא יהפוך לגוש לא נעים למאכל.
    העוגה לא לאירוע ספציפי, אלא ליום יום. לכן מעוניינת לשים על כולה את הרוטב וזהו, השאלה אם הוא ישאר טעים כפי שהוא כשהו "טרי".
    תודה רבה מראש על התשובה!

    מאיה עונה: הכי טוב למזוג את הרוטב ממש לפני ההגשה, ככה העוגה תהיה הכי אסתטית והרוטב לא "ידמם" לתוך העוגה ויצור כתמים לא אחידים.

  101. יש לי רק טוסטר. אפשר לעשות אותו דבר רק לאפות בטוסטר אובן? אם לא, יש לך מתכון אחר לטוסטר? תבנית 26 ס"מ נכנסת לי שם

    מאיה עונה: לדעתי העוגה הזו תיכנס בתבנית מלבנית של טוסטר אובן. יש מצב שיהיה יותר מידי בצק, אז אל תדחוף יותר מידי פנימה כדי שהבצק לא יהיה עבה מידי. אם נשאר לך בצק וגבינה ספייר אתה יכול לאפות נגלה נוספת אישית בתוך מאג רחב או קערת קרמיקה כבדה.

  102. שתי שאלות: אני יכולה לוותר על הקורנפלור? ואם יש לי רק 500 גרם גבינה לבנה, מה כדאי לי לשים במקום : שמנת מתוקה או שמנת חמוצה??? אשמח אם מישהו יענה לי בהקדם

    מאיה עונה: את יכולה לשים קמח במקום קורנפלור, אבל לא לוותר לגמרי כי אחרת העוגה תתפורר לך ותהיה ביצתית ורכה מידי. את השאר החליפי בשמנת חמוצה.

  103. עוגה נהדרת וקלה להכנה! הבעל, שלא כל כך חובב עוגות גבינה אפויות, הודה שזאת עוגת הגבינה הכי טובה שאכל :)
    הכנתי מגביע 500 גרם של גבינת סקי 5%, גביע 200 גרם של שמנת חמוצה ו-2 כפות של גבינת שמנת טבעית. לציפוי- הקצפתי קצפת מתוקה עם מחית של תותים טריים. התקבלה עוגה עשירה עם מרקם נימוח. תודה רבה על המתכונים המצוינים!

  104. ברוח החג, תהיתי באיזה תחליף ניתן להשתמש לקמח במלית?
    האם הקמח התופח הכשר של אוסם יכול להוות אלטרנטיבה?

    מאיה עונה: אפשר קורנפלור או קמח תפוחי אדמה.

  105. היי מאיה,
    רציתי לדעת האם ניתן להחליף את הסוכר בעוגה זו לתחליף סוכר ואם כן איזה ובאילו כמויות?
    תודה

    מאיה עונה: אין לי ניסיון עם תחליפי סוכר, אבל הבנתי שיש תחליף שנקרא "כמו סוכר" ומשתמשים בו בכמויות זהות לסוכר.

  106. הי מאיה,
    מחמאה ושאלה..
    אני חושבת שזה הבלוג הראשון שנתקלתי בו וזה היה לפני מס' שנים טובות וממש התלהבתי מאז הספקתי להכין כמה מתכונים ואף פעם לא התאכזבתי! אין מה להגיד אחד הבלוגים היותר מושקעים ומהנים בעיני.
    שנית שאלה האם העוגה מתאימה לתבנית בינונית חד-פעמית מקרטון?
    תודה מראש

    מאיה עונה: קצת קשה לי לדמיין את הגודל של התבנית, אבל אני מניחה שיעבוד. רק אל תמלאי אותה יותר מידי, כי יגלוש לך באפייה.

  107. הכנתי לארוחת שישי משפחתית- כולם ציקצקו במתק שפתיים עד שלא לא נותרה אלא הצלחת וביקשו את המתכון. תודה! הילה

  108. הכנתי את העודה ליום ההולדת של חבר שלי, יצא מעולה! העודה באמת יוצאת קצת נמוכה, הייתי ממליצה על תבנית קטנה יותר מ26.

  109. אני עומד להכין את זה לערב הקהילתי בבית הספר שלי ביחד עם ריבת תותי עץ אדומים ביתית!!!

  110. רוצה לנסות להכין. כמה שאלות, מאותגרות אפיה:

    1. מתלבטת לגבי קוטר התבנית – העוגה שבתמונה נאפתה בתבנית בקוטר 26 או 24? (זה נחשב לנמוך?).
    2. אם אופים בתבנית בקוטר 24 זמן האפייה משתנה? זה יאט את תהליך החימום של מרכז העוגה?
    3. הבסיס משתחרר בקלות מהתבנית המתפרקת? או שצריך לעבור עם סכין?

  111. האם אני משעממת?

    חוזרת לעוגה הזו , שנה שלישית ברציפות. תבורכי מפי עליון – פעם שלישית גלידה …באמת , אולי יש לך איזה מתכון פשוט לגלידה בלי מכונת גלידה ?

    חג שמח ומבורך :)

  112. אני רוצה להכין את העוגה עם רוטב דובדבנים (משהו פשוט ולא אפוי עם דובדבנים מצנצנת). רפרפתי קצת בבלוג ולא מצאתי.
    יש לך רעיון?
    ואם אני עושה כזה רוטב אז מתי כדאי לשים אותו על העוגה?

  113. אם אני רוצה לעשות עוגת גבינה עם ריבת חלב זה המתכון לשלב את זה בו? ואם כן איך אפשר לשלב, או שיש המלצות למתכון אחר שיתאים יותר…

  114. הכנתי את העוגה בלי יותר מדי ציפיות, רק 2 ביצים ועוד בלי הפרדה???
    הבצק נאפה מהר מדי וממש השחים. הייי בטוחה שהעוגה הלכה. בסיום האפיה, מרחתי מעל שמנת חמוצה עם סוכר והמשכתי לאפות עוד 10 דקות.
    קראתי את התגובות והרגע חתכתי חתיכה, חייבת לטעום ולראות על מה כולם כותבים.
    לא להאמין, עוגה אליפות! הכי פשוטה וקלה שהכנתי וללא ספק מאמצת אותה.

  115. נראה נהדר ואני מתכננת ליום הולדת במשפחה.
    רציתי לשאול: האם ניתן להחליף את הסוכר בסוכר חום ואת הקמח בקמח מלא?

    תודה רבה,
    שיר

    מאיה עונה: לגבי סוכר חום, אין בעייה. לגבי קמח מלא, הייתי עושה חצי חצי עם קמח לבן. קמח מלא לבד נוטה לצאת קשה קצת…

  116. תודה רבה

  117. עוגה מעולה, פשוטה וקלה להכנה

    הכנתי השבוע לבעלי ליום הנישואין והוא ליקק את השפתיים וביקש עוד

  118. הי מאיה. אני עוקבת באדיקות אחרי הבלוג שלך ונהנית בכל פעם. וגם לגבי פוסט זה- יופי של מתכון ויופי של הסברים.

    לכל מי שיצא לו/לה בצק קצת דביק ולא פירורי- אני ניסיתי לאפות את העוגה 3 פעמים. פעמיים כאשר השתמשתי בחמאה קרה ישר מהמקרר יצא אחלה בצק פירורי ובהיר. בפעם האחת שהשתמשתי בחמאה שהפשירה מעט מחוץ למקרר יצא לי בצק דביק וצהבהב יותר שהיה קשה יותר לעבוד עמו (ואגב גם תפח יותר באפייה).
    מקווה שזה יעזור למי שקצת התפקשש לו.

    חג שמח :)

  119. רציתי להודות על המתכון הנהדר!!

  120. הי מאיה,
    קודם כל אני רוצה לספר לך שמאז שגיליתי את המתכון לפני כשנה, כבר הספקתי להכין אותה איזה שש פעמים והיא תמיד יוצאת מצויינת. אז תודה. אני ממשיכה להמליץ עליה ולתת לך קרדיט.

    רק עניין קטן שהייתי שמחה להתייחסותך: לא משנה כמה פעמים עשיתי את העוגה, בכל הפעמים הבלילה יצאה סמיכה בהרבה מסמיכות של יוגורט… יתכן? אני עובדת עם כוסות וכפות מדידה כך שנראה לי שלא מדובר בכמות גדולה מדי של קמח או קורנפלור, כמו כן, אני כמעט תמיד מוסיפה את תוספת השמנת המתוקה, על מנת לדלל מעט ועדיין, זה לא יוצא כמו בתמונות שלך… מעניין למה.

    יש לך השערה?
    בכל אופן, עוגה מעולה. תודה.

    מאיה עונה: הסמיכות של הבלילה תלויה בהרבה גורמים. אבל אם העוגה יוצאת לך טוב, לא נראה לי שיש מקום לדאגה…

  121. איזה כיף, מתכון קלי קלות ומעולה!! זו הפעם הראשונה שהכנתי עוגת גבינה- אני מכינה הרבה דברים וגם מסובכים, אבל עוגת גבינה אף פעם לא הכנתי… אז כמובן שהיו קצת חששות, וגם עוגות גבינה זה העוגות שהבנזוג שלי הכי אוהב, אז בכלל לא רציתי לעשות פדיחות… ויצא פשוט מעולה! היתה טעימה אפילו חמה (כמובן שלא התאפקתי..). היא גם יצאה יפהפיה, בגובה אחיד, אחלה מתכון- תודה!

  122. רציתי לשאול אם אפשר להכין את העוגה בלי הקלתית? האם היא תצא מספיק טובה ?

    מאיה עונה: אין לי ניסיון עם זה, אבל באופן כללי גם עוגות בלי קלתית מצליחות בדרך כלל. דרך טובה לחסוך פחמימות!

  123. העוגה הזו מעולה!!! הכנתי אותה כבר פעמיים ואני מקבלת עליה המון תשבוחות.
    בתור אחת שבדרך כלל לא מתלהבת מעוגות גבינה – העוגה הזו מעולה ואיכותית!.

    ממליצה בחום אם זה לא היה מובן עד עכשיו:).

  124. הכנתי את העוגה כבר פעמיים והיא יצאה מעולה! =)
    רציתי לשאול – אפשר להחליף את כל הגבינה בשמנת חמוצה 9%? אם לא כמה אפשר להחליף?

    מאיה עונה: לא יותר מרבע כמות… לשמנת חמוצה יש טעם מאוד מוזר באפייה עם ביצים, בדקתי את זה בעבר לדאבוני.

  125. הי מאיה

    לקראת מסיבת רווקות שעשיתי בבית לחברה החלטתי להפגיז בקינוחים. אז הכנתי טוויקס בייתי מעלף (לא שיניתי שום דבר מהמתכון) והדבר חוסל בלי למצמץ…

    את העוגה הכנתי עם כמה שדרוגים. הכנתי פקאנים מוסכרים לקלתית – זה יצא קצת כהה ומאוד מגניב ואת העוגה עצמה צבעתי בורוד עם משחת צבע מאכל מאיזה חנות קונדיטוריה מהממת ומעל הכל שפכתי רוטב שוקולד לבן (שוקולד חמאה שמנת). רק כשחתכתי אותה ראו את היופי וכל מי שטעם אותה אמר שהיא פשוט מושלמת.

    סתם חשבתי שתשמחי לשמוע :)

    תודה

  126. היי מאיה, רציתי לשאול האם מוסיפים את הרוטב טופי כשהוא חם או לחכות שיתקרר? תודה

    מאיה עונה: כשהוא מתקרר, אחרת ימיס את הלמעלה של העוגה.

  127. הי מאיה! הכנתי את העוגה הזו לחג השבועות! חוסל כליל! העוגה הזו יפיפה וטעימה. וקל מאוד להכין אותה! תודה רבה! הוספתי 2 כפות אינסטנט פודינג יצא נפלא! שוב תודה!

  128. חיפשתי עוגת גבינה ללא הקצפה ומצאתי באתר שלך את המתכון ואכן אפיתי את העוגה. יצא חבל על הזמן כל המשפחה ליקקה את האצבעות. תודה

  129. לא הייתה לי מספיק גבינה בבית – בשבת, והמעדנייה הרוסית במודיעין שפתוחה כל השבוע החזיקה רק גבינת טבורג. מסתבר שזה תחליף נפלא! נהדר! המלית סמיכה יותר וחמצמצה.

  130. הבצק יצא לי בצקי ולא פירורים למרות ששמתי את כל מה שצריך במדויק ולשתי את זה בידיים כי אין לי מיקסר..

    מה יכולה להיות הבעיה ??

    מאיה עונה: לפעמים הקמח סופג יותר או פחות נוזלים בהתאם ללחות שבאוויר (ברצינות! לא בצחוק!). גם אם הוא יוצא קצת פחות יבש עדיין אפשר להדק אותו לשולי התבנית, לאפות כרגיל, והוא יצא בסדר גמור.

  131. היי מאיה,
    נסעתי היום במיוחד לשוק הכרמל כדי לחפש תותים לציפוי העוגה, ופשוט אין יותר :(((
    לדעתך אפששר לעשות את אותו שדרוג עם דובדבנים?

    מאיה עונה: בטח!

  132. היי מאיה
    הכנתי את העוגה לפני כמה שבועות ויצאה מעולה.תודה רבה!
    שאלתי היא:
    האם אפשר להוסיף בבצק שבבי קוקוס? אם כן מהי הכמות המומלצת?

    מאיה עונה: הייתי פשוט מוסיפה 2 כפות גדושות קוקוס לבצק, אבל מורידה כף או שתיים של סוכר בהתאם.

  133. אפשרי להכין ללא הבצק??

  134. מאיוש בלוג מעולה!!!
    רציתי לשאול מה דעתך אם אוסיף חלב מרוכז לבלילה ואז אאפה את זה..יכול לצאת מוצלח?

    מאיה עונה: הייתי מוסיפה כמות של לא יותר מחצי פחית ומפחיתה בהתאם את כמות הסוכר. הייתי מוסיפה גם עוד ביצה במקרה זה. תקבלי טעם קרמלי במיוחד.

  135. אם… אנסה להטביע לפני האפייה כדורי פררו רושה??

    מאיה עונה: לכי על זה

  136. היי:-)
    יש לי תבנית קפיצית של 28׃ זה גם בסדר או שחייב 26?
    ויש לך אולי רעיון לציפוי לעוגה או שבמקרה הזה לא מתאים ציפוי?
    תודה וחג שמח:-) ( ואני אשמח אם תעלי תמונה של חתיכה מהעוגה… תמיד עושה חשק)

    מאיה עונה: 28 זה גדול מידי, תצטרכי להגדיל כמויות בלפחות 50%, אם לא להכפיל אפילו. רעיון לציפוי יש בתחתית המתכון.

  137. התבנית שלי היא 28 ס"מ ולא אינץ'….
    עדיין לא מתאים?
    ואיפה אפשר למצוא תבניות של אינצ'ים? עד עכשיו אני ראיתי תבניות שנמדדות רק בס"מ?

    מאיה עונה: התכוונתי לס"מ מן הסתם. תשובתי עדיין תקפה. תבניות של אינצ'ים מוצאים באמריקה, איפה שמשתמשים באינצ'ים.

  138. חחחח רק בשביל העוגה הזאת כבר קניתי תבנית 26 (ס"מ) חחח

  139. צריך לאפות את העוגה עם תבנית מים מתחת כמו שעושים בדרך כלל בעוגות גבינה או שבזאת לא צריך?

    מאיה עונה: בזו לא צריך

  140. הכנתי היום את העוגה בפעם הראשונה לארוחת שישי והיא פשוט מדהימה – קלה להכנה, נראת מעולה וטעימה בטירוף. כל המשפחה חגגה וקיבלתי המון מחמאות.
    אין ספק שאני אכין שוב בקרוב

  141. תגידי מאיה, אם אני רוצה להוסיף שכבה של ג'לי מעל? איך אני עושה את זה..?

    תודה!

    מאיה עונה: מצננת את העוגה לחלוטין ומשאירה אותה בתבנית, מכינה חצי כמות ג'לי לפי ההוראות, נותנת לו להתקרר קצת עד שהוא לא רותח יותר, מוזגת על העוגה ומעבירה למקרר.

  142. רציתי לשאול 2 שאלות:
    1. אפשר אולי להחליף חלק מכמות הגבינה הלבנה בגבינת שמנת? בא לי טעם עשיר ממש כמו ניו יורק צ׳יזקייק!
    2. האם העוגה ממש מתוקה? כי חשבתי להוסיף גנאש בטעם מוקה (משוקולד לבן קפה ושמנת מתוקה) נשמע לך שילוב סבבה או שיצא מתוק מידי?

    מאיה עונה: 1. בכיף! אפשר להחליף 50% מהגבינה או אפילו 100%… 2. כל דבר עם שוקולד לבן כמעט תמיד יוצא מתוק מידי. אבל טעיםםםםםם. את יכולה להפחית טיפונת מהסוכר בעוגה כדי לאזן.

  143. הי מאיה
    העוגה נהדרת וזוכה להערצה כללית אצלנו. אליפות.

    שאלות
    – האם ניתן להקפיא ולהפשיר אותה?
    – יש דרישה של הזאטוטים ל"עוגת גבינה עם ג'לי למעלה" – האם העוגה הזו תתאים למיזם?

    מאיה עונה: לגבי ההקפאה – לא מומלץ. ההפשרה תהפוך אותה למימית ודלוחה… לגבי הג'לי – בהחלט! אפילו טלי מקשטת עם ג'לי כשהמאורע קורא לכך! שימי לב לצנן את הג'לי לטמפ' החדר לפני המזיגה, כדי שלא ימיס את העוגה.

  144. נשמע טעיםם אני מתה על עוגת גבינה אפויה עשירה כזאת עם 750 גרם גבינת שמנת אבל…..את מבינה…אבל…

  145. היי מאיה, העוגה הזו "חרושה" אצלינו בבית
    וחשבתי קצת "לבלבל את האויבים" לקראת שבועות הקרב
    ולהוסיף לה פרורים למעלה.

    מה דעתך?
    באיזה שלב לדעתך אני צריכה להוסיף אותם ?
    כמו כן, האם החלפה של הגבינה בגבינת ריקוטה משבח אותה עוד יותר?
    תודה רבה ושבוע טוב

  146. מאיה, העוגה הזאת יצאה לנו טעימה נורא וגם כיפית להכנה עם הילדים (הכנו גרסה עם שכבה של המלית פלוס שוקולד ושכבה של המלית כמו שהיא, ודובדבנים בצד). אז תודה, ובכלל זאת הזדמנות להגיד שהאתר שלך נפלא ושצוחקים עלי פה שאני מצטטת אותך ״אבל מאיה אמרה…״

  147. מאיה יקרה!
    אשמח מאוד מאוד אם תעני לי בהקדם, פלייייזזז!
    אני מ-ת-ה להכין את העוגה הזאת כבר מלאאאא זמן(כמה שנים ככה מלא) באמת! וני ממש רוצה לעשות אותה לשבועות אממה יש רק בעיה 1 והיא:
    יש לי תנור חלבי שנדפק לו התרמוסטט והוא "החליט" שהחום המינימלי יהיה על 250 מעלות בערך(יש לי מד חום לתנור) וזהו אין לי דרך נורמלית להכין. הקיצר מה עושים?? יש לך פתרון יצירתי ומוכח??
    תודה אין כמוך.

    מאיה עונה: המממ… בעייה. הסיכוי היחיד שאולי היא תצליח זה אם תכיני אותה בתבנית מאוד בקוטר גדול (נניח 26 ס"מ או יותר – מבלי להגדיל כמויות), כדי שגובה הבלילה יהיה נמוך. במקרה זה הייתי אופה את הבצק ללא המלית למשך 4-5 דק' (ובודקת כל הזמן שלא יישרף), ואז מוזגת פנימה את המלית, מכסה בשכבה כפולה של נייר כסף (כדי להוריד סיכוי שיישרף), ואופה 10 דק'-רבע שעה. סיכויי ההצלחה לתבנית 24 ס"מ הם אפס מוחלט. סיכויי ההצלחה עם תבנית רחבה הם נניח 30%. אם תכיני בתבנית מלבנית סטנדרטית של עוגה (20 על 30 ס"מ) ותלכי רק על קראסט תחתון בלי הצדדים, הסיכוי גדל ל-40%. בהצלחה!!! נחזיק לך אצבעות. אם לא בא לך לקחת סיכון פשוט תכיני עוגת גבינה ללא אפייה. יש אלפי מתכונים בגוגל

  148. עוגה מצויינת וקלה אימים. תודה רבה.

  149. היי מאיה, האם אפשרי להכין את שני שלבי העוגה באופן ידני וללא מיקסר בכלל?

    מאיה עונה: לא רואה בעייה עם זה. את הבצק הייתי מכינה עם חמאה קרה ועם שני מזלגות.או אפילו מפוררת את התערובת עם הידיים.

  150. מאיה שלום
    אני רוצה להכין את העוגה ויש לי 500 גר גבינה לבנה ו 250 גר גבינת טוב טעם 3%. האם ניתן לשלב אותן בעוגה?
    אודה לך על תשובה מהירה
    תודה
    אורלי

  151. הי מאיה,
    זוכרת אותי מלפני החג לגבי שאלתי אם אפשר לאפות בחום גבוה כי התנור שלי נדפק??
    בקיצור לחג הכנתי בסוף עוגת גבינה קרה כפי הצעתך(שיצאה מעולה אגב :) ) אבל… על העוגה שלך בשום אופן לא ויתרתי אז הכשרתי את תא התנור הבשרי שלי לחלבי והכנתי היום לשבת. מה אגיד ואומר היא נראית מדהים!! אז בכל אופן תודה רבה על ההשקעה עם ההסבר איך אפשר לתחמן אבל בסוף לא נזקקתי לזה ;)
    שבת שלום.

  152. היי מאיה!
    קודם כל אציין ואומר שהבלוג שלך מקסים והצילומים עושים חשק להכין הכל – אפילו מנות שאני בכלל לא אוהבת! :-)

    אני רוצה להכין את העוגה הזאת בתור עוגת יומולדת, ואני רוצה שהיא תהיה גבוהה יותר. את חושבת שיש דרך להגדיל את המלית? ואם כן מה התוספת בכמויות ובזמן האפייה?

    אשמח לתשובתך :-)

    מאיה עונה: להגדיל את המלית והבצק ב-50% ולהכין בתבנית 24 ס"מ גבוהה. במקרה זה אופים על 160 מעלות ומאריכים את זמן האפייה עד שהעוגה יציבה במרכז ושחומה בקצוות.

    תודה
    מיכל

  153. היי מאיה,
    את חושבת שלהוסיף כמה כפות ממרח לוטוס יכול להוסיף או להרוס? איך את ממליצה לשלב לוטוס/ ריבת חלב בעוגה אם בכלל

    מאיה עונה: אפשר להוסיף כף ממרח לתחתית, או 2-3 כפות לעוגה. לא הייתי מוסיפה לשניהם כי זה ישתלט מאוד על הטעם העדין והמיוחד של העוגה.

  154. הי. משום מה הבצק לא יצא פירורי בכלל.
    הוא יצא במרקם של בצק רגיל אבל מפוצץ שומן בגלל החמאה כמובן.
    איפה נפלתי?

    מאיה עונה: להבא נסי להשתמש בחמאה קרה קרה מהמקרר. אם זה עדיין קורה, פשוט הוסיפי כמה כפות קמח נוספות לבצק.

  155. לילה טוב!

    אני באנגליה עכשיו, ויש לי גבינת קוטג׳ וריקוטה (במקום הגבינה הלבנה שלא הצלחתי למצוא) + לא מכירים פה קורנפלור (corn starch) ומקום יש לי עמילן תפו״א…

    יש סיכוי שהעוגה תצא טובה כמו תמיד?? האם המרכיבים החלופיים אכן יכולים להחליף את המקוריים?

    תודה מראש!!

    מאיה עונה: תאמיני או לא, אבל כן!!! רק חשוב לטחון את הקוטג' בפוד פרוססור עד שהוא חלק כמו גבינה לבנה. השאר כרגיל. אין בעייה עם עמילן תפוא זה אותו דבר כמו קורנפלור.

  156. העוגה יצאה מהממת!!! קצרה מלא מחמאות, עשיתי מעט שינויים לפי המלאי בבית- התחתית הוחלפה ב150 גרם ספשיל קיי טחון עם 100 גרם חמאה מומסת ו2 כפות סוכר חום וחיכתה במקרר עד שהמלית תהיה מוכנה. לפי ההמלצות כאן ומכיוון שמשפחתי אוהבת מתוק הוספתי גרידת לימון, 1/4 כוס סוכר והחלפתי כף קמח אחת בכף אינסטנט וניל, כמו כן נשאר לי 50 גרם יוגורט טבעי והוא שמח להצטרף :-) . את תמצית הוניל החלפתי בגרידת מקל וניל. יצא מעלף, תודה רבה אין עליך ועל האתר. אגב אני אפיתי 25 דקות כחום בינוני ואז הנמכתי להשלמת האפיה. יש גם תמונות :-) והתבית בול 24 עד הקצה למתלוננים…

  157. היי מאיה, אפשר לדעת מה העוגה הזאת מזכירה? איזה סוג של עוגות גבינה? אוורירי?דחוס?פשטידתי?

    מאיה עונה: דחוס וקרמי. לא פשטידתי ולא ביצתי.

  158. היי מאיה, אני כל כך אוהבת את המתכונים שלך! אני בשלנית מתחילה והם כל כך קלים ומובנים,
    יש לי שאלה,
    אני רוצה להכין את העוגה עם שכבה מעל של פירות יער.. איך לעשות זאת?

  159. הי מאיה
    לפי תשובתך ללינה למעלה אני מבינה שזה עוגת גבינה שדומה יותר לסוג הקרמי כמו ציזקייק אמריקאי נכון? אני מחפשת מתכון טוב לעוגת גבינה אפויה יבשה- כי זה מה שבעלי ממש אוהב, חשבתי שזו תתאים , בלל אחוזי השומן הנמוכים אבל אני מבינה שלא.. נכון?
    אם אכן לא יש לך רעיו במקרה לעוגת גבינה אפויה כזו כמו של פעם של מאפיות של פעם יבשה כזו?
    תודה רבה רבה
    ושוב תודה על הפוסט של המנגל של יום העצמאות כבר שנה שניה שמשמש אותי וקצר מחמאות

    מאיה עונה: אכן, היא סופר קרמית ודחוסה ממש כמו צ'יזקייק מקרימצ'יז.

  160. תודה על התגובה המהירה, אז בפעם אחרת אכין אותה :)

  161. וכמו בכל שנה חוזרת לכאן לכבוד שבועות, למתכון המנצח שיכול ללבוש כל שנה קישוט אחר… הפעם שילבתי בבסיס פירורים של עוגיות לוטוס, ולאחר שהיתה מוכנה קישטתי מעל בשכבת קצפת דקה מעליה קישוטים של ממרח לוטוס…
    שבועות שמח!

  162. היי מאיה ערב טוב,
    לקראת חג שבועות הכנתי (בפעם הראשונה!) עוגת גבינה לפי המתכון שלך + שדרוג שקראתי כאן: הוספתי שוקולד צ'יפ למלית וגרידת לימון. עכשיו היא מתקררת לה עם התנור פתוח טיפונת…. ואני מחכה בציפייה לתוצאות!
    המתכון קל ונוח, ההוראות ברורות, פשוט תענוג! אם התוצאה תהיה טובה זה יהיה מושלם :) אעדכן בהמשך..
    תודה רבה לך! ושיהיה חג שבועות שמח וטעים!

  163. היי וחג שמח,
    רק רוצה לעדכן שהעוגה קצרה שבחים והייתה טעימה בקטע אחר! תודה רבה רבה על השיתוף שניה לפני החג שגרם לי לעשות אחורה פנה ממתכון אחר ומסובך שכנראה לא היה יוצא טעים יותר מזה.

  164. טוב כמה שחשבתי – יצא טעים! בהחלט אמשיך לעקוב אחר מתכונים נוספים באתר

  165. היי. האם זה מתאים ל2 תבניות אינגליש קייק?

    מאיה עונה: המלית לדעתי כן, אבל חושבת שאולי שווה לך להכין 50% יותר בצק.

  166. באיזה שלב מחלצים אותה מהתבנית? כשהיא קרה או חמה? יש איזה טריק?
    היא עכשיו יצאה מהמקרר אחרי שבילתה שם לילה ולמרות שמרחתי כמות נדיבה של חמאה על הדפנות נראה שהן לגמרי נדבקו… לא יודעת אם/איך אפשר לחלץ אותה.

    מאיה עונה: קודם כל עוברים עם סכין חדה ודקה על השוליים. אם התבנית לא מתפרקת, אני ממליצה להקפיא אותה לכ-5 שעות, ואז היא תהיה הרבה יותר מוצקה ופחות סביר להניח שתיפגם בפירוק. אם את חוששת, פשוט תגישי עם התבנית.

  167. העוגה בתנור נראית נהדר. אעדכן בהמשך לגבי הטעם
    יש לי שאלה לגבי רוטם הטופי המושחת: אם יש לי רק שמנת מתוקה שיש בה סוכר,
    אז לשנות את כמות הסוכר? אפשרי בכלל להשתמש בה?

    מאיה עונה: עלול לצאת לך מתוק מידי, אך מצד שני אם תצמצמי את כמות הקרמל הוא לא ככ יורגש. אז עדיף פשוט להשתמש בקרם קוקוס או לקנות שמנת חדשה.

  168. האם ניתן להוסיף קקאו לבצק או משהו אחר בכדי להפוך את הבצק לחום לשם הגיוון,
    או שזה יהרוס את הטעם?

    מאיה עונה: למה יהרוס? נשמע לי אחלה שדרוג – מניחה ש-2 כפות יעשו את העבודה. אפשר לזגג בגנאש שוקולד פשוט ולהשלים את המראה.

  169. היי מאיה
    רציתי להתייעץ. כשאני שמה בלילה ישירות בתבנית הקפיצית שלי, הרבה ממנה נוזל החוצה (לפחות חצי).
    את חושבת שהפירורים של הבצק ישמרו על הבלילה בפנים?
    תודה רבה מראש!

    מאיה עונה: לדעתי כן.

  170. הלפ! הכנתי את העוגה, אחרי חצי שעה בתנור הנמכתי טמפרטורה וציפיתי בשמנת חמוצה עם סוכר. בגלל שהעוגה היתה נראית לי נמכה יחסית, ואפילו לא כיסתה את מלוא הדפנות מבצק, אז שמתי 2 שמנת חמוצה.
    אחרי שהעוגה התקררה קרה דבר מוזר- החלק העליון של הדפנות השתחרר מהתבנית וטיפה התקפל פנימה, ובכלל פני העוגה כבר לא ישרים אלא טיפה שקעו (קעורים).
    מכיוון שהכנתי את העוגה לאירוח אני תוהה אם יש צורך בעוגה במקום…
    מה דעתך? יש סיבה לדאגה?

    מאיה עונה: אם העוגה אפויה מספיק אז לא נראה לי שתהיה בעייה.

  171. איך יודעים אם אפויה מספיק כשמכסים בשמנת חמוצה?

    מאיה עונה: מטלטלים את התבנית ורק המרכז אמור לרטוט בעדינות ולא בפראות (הוא לא אמור להיות נוזלי)

  172. היי מאיה,
    האם חייבים לרפד עם הבצק את הדפנות או שהעוגה תהיה מספיק יציבה אם תהיה שכבת בצק רק למטה?
    תודה!

    מאיה עונה: תהיה מספיק יציבה, אבל עלולה להידבק לשוליים וליצור בקע במרכז…

  173. היי מאיה, העוגה יוצאת נהדר. כלכך טעימה.
    רק בעיה אחת – הגבינה מתבקעת לי למעלה.
    לא שמתי לב באיזה שלב מתרחש הביקוע.
    למה זה קורה? איך ניתן למנוע?

  174. בתור טלי שהיא לא ממציאת המתכון, רשמית, העוגה הזאת זכתה בתואר עוגת הגבינה המושלמת ביותר בעולם!! הכנתי אותה ברינג 24 והיא יצאה גבוהה ומושלמת! הוספתי שמנת עם סוכר ב10 הדקות האחרונות, מזגתי קולי תותים מלמעלה והוספתי רוטב טופי מעל כל פרוסה שצולחתה… יצאה מושלמת! נשארה רק בעיה אחת קטנטנה… אמרת שהעוגה שורדת במקרר שבוע ואפילו יותר, אצלי היא אפילו לא הגיעה למקרר :)

  175. הי הכנתי את העוגה בשתי תבניות אינגליש קייק, בקטע מוזר הבצק הספיק לשתי תבניות (בנדיבות!) והבלילה הספיקה לאחת (וגם לא ממש עד הסוף).. סתם מעדכנת למקרה שעוד מישהו ירצה להכין באינגליש קייק

  176. הכנתי את העוגה בסופ"ש האחרון ויצאה עוגה נהדרת.
    הכנתי בתבנית 26 והכמויות בסדר גמור.
    העוגה טעימה וגבינתית בטירוף.
    עוד לא קרה לי שהכנתי עוגת גבינה כזאת טעימה ב 10 דקות עבודה.
    שאפו על מתכון נהדר.

  177. תודה על המתכון המוצלח!
    באחת התגובות כתבת שהכנת את העוגה והשתמשת בגבינת ריקוטה ויצא מצוין. אני מאוד אוהבת ריקוטה פרסקה, תוכלי בבקשה להסביר את המתכון כפי שעשית אותו עם הריקוטה?

    מאיה עונה: בדיוק אותו דבר, באותה כמות. חשוב לטחון טוב טוב בפוד פרוססור כדי שתתקבל תערובת חלקה לחלוטין ובלי גושים.

  178. הי מאיה אני רוצה להכין את העוגה בטוסטר אובן (הוא גדול) הולך? לשים על התכנית שבה מוצג 2 פסים? (לא יודעת איך לתאר יותר טוב..)

    מאיה עונה: אין שום בעייה לאפות בטוסטר אובן. התשובה היא כן – אבל אם יש שני פסים עם מאוורר באמצע (=טורבו), עוד יותר טוב ויחסוך קצת זמן אפייה. אבל לא קריטי, גם שני פסים זה אחלה.

  179. הי, אפשר להכין עם שמן במקום חמאה? אם כן, כמה?

    מאיה עונה: לא מומלץ. שמן יוצא ממש ממש רע בבצקים פריכים שכאלה – גם מבחינת טעם וגם מבחינת מרקם

  180. הכנתי אותה לכבוד שבועות, ציפיתי עם שמנת חמוצה. יצאה טעימה!!!! סבתא שלי לא הפסיקה להגיד שזו עוגת גבינה קלאסית "כמו שפעם היינו מכינים" :)
    שאפו ותודה!

  181. יצא מושלם!!! הכנתי ליום הולדת של חבר שלי. הוספתי בסיס של ביסקוויטים וקישטתי בריבת אוכמניות

  182. היי מאיה!
    תודה על הבלוג, חצי מהמטבח שלי הוא ממתכונים שלך :) את העוגה הזו עשיתי עשרות פעמים ובכל פעם היתה הצלחה מסחררת! אבל, הפסקתי לאכול ביצים.. את חושבת שאפשר לשים משהו במקום או שזה אבוד?

    המון תודה :)

  183. העוגה הזאת מעולה!
    אני מספרת לכולם על האתר הנפלא הזה
    והעוגה הזאת הפכה להיות העוגה הרשמית שאני מכינה, ממש בכל אירוע :)
    רציתי לדעת אם אפשר להכין אותה בתבנית אלומיניום ( חד פעמית)?

    מאיה עונה: אין שום בעיה

  184. העוגה הזו כיכבה בשבועות , ועכשיו תמשיך לככב לכבוד ראש השנה . שנה טובה במתיקות מעודנת . והמון תודה על המתכון למאותרגי אפיה שכמותי :-)

  185. ממשיכה את רצף התשבוחות, עוגה מצוינת, תמיד קוצרת מחמאות וקלה להכנה :)
    תהיתי מה דעתך, האם אפשר להכין אותה בתבנית שקעים (נניח ולא אכפת לי הפצ'קריי בלסדר את הבצק בכל תבנית ולמזוג את הבלילה ל34 תבניות חחח). הכוונה להכין נגיד בתוך מנג'ט ואז כשזה מוכן לקלף את הנייר ובעצם כל אחד מקבל עוגונות קטנטונת.

    מאיה עונה: בטח! רעיון מעולה. זמן האפייה יתקצר כמובן.

  186. הי,
    רוצה להכין את העוגה לערב שבועות.
    ממש רוצה שתהיה חמצמצה עם גוון לימוני, האם כדאי להוסיף מיץ לימון לתערובת? ואולי קצת גרידת לימון לבצק?

    מאיה עונה: את יכולה להוסיף גם וגם, אבל ממליצה להוסיף את שניהם למלית דווקא.

  187. ישלי קצת יותר מ'600 גר' גבינה האם זה מספיק? אין לי כח ללכת להשיג עכשיו וכבר הכנתי בסיס. מה עושים?

    מאיה עונה: יכולה להשלים עם יוגורט / שמנת מתוקה / שמנת חמוצה. ממליצה להוסיף איזה חלמון ספייר במקרה זה. עוד אפשרות זה להכין בדיוק אותו דבר ולגזום קצת מהלמעלה של הבסיס (עד איפה שהמלית תגיע בגובה). בהצלחה!

  188. היי, האם העוגה חייבת קירור של לילה במקרר לפני הגשה? או שהיא תיהיה טובה גם אחרי קירור של רק כמה שעות?
    תודה!

    מאיה עונה: ממש לא חייבת, טובה גם אחרי כמה שעות.

  189. עוגה מעולה!!! כבר 3 פעמים אפיתי אותה בפרק זמן קצר. גם קלה, מינימום חומרים ויוצאת כמו מקונדטוריה טובה. המון תודות

  190. יש לי המון דובדבנים טריים. אפשר לעשות לעוגה ציפוי דובדבנים?

    מאיה עונה: כן, רעיון מעולה! מגלענים ומבשלים עם מעט סוכר בסיר למשך כ-5 דקות. לגרסה קצת יותר סמיכה מערבבים בצד כפית קורנפלור עם כף מים עד שנוצרת תערובת חלקה ללא גושים, ומערבבים לתערובת הדובדבנים 30 שניות לפני שמסירים מהאש ומערבבים עד שמסמיך. מצננים היטב לפני ששמים על העוגה, כדי שהוא לא ימיס אותה.

  191. עשיתי אותה בלי נסיון באפיה ובלי ביטחון עצמי. יצא מושלם! או כמו שבעלי אמר "כמו במלון הרודס"
    תביאי עוד מתכונים לעצלניות

  192. יש… העוגה של אבא. קריאות החדווה לעוגה היחידה שאני מכין מאז 2008 תמיד מצליחה תמיד קלה וטעימה. תודה רבה

  193. מושלם וקל ברמותתת

  194. היי מיה , כשמדובר במלית , יש שתי כפות קמח . זה צריך להיות קמח תופח או קמח רגיל?

    מאיה עונה: קמח רגיל. אפשר גם קורנפלור.

  195. העוגה מעולה! מתכון קל וטעים מאוד מאוד! תודה רבה! כולם מאוד נהנו!
    הכנתי עם הרוטב טופי ויצא מרשים :)
    רציתי לשאול האם אפשר להכין את העוגה גם ללא הבצק ובמידה וכן, מה צריך לשנות בהתאם?

    מאיה עונה: אפשרי, אבל אז צריך להכפיל את כמות המלית ולאפות על 160 במקום 180.

  196. היי,עוגה מדהימה! אחת האהובות עלינו בבית. לכבוד ראש השנה אפשר לשלב קצת דבש בבצק או במילוי?

  197. שלום!
    הכנתי כבר כמה פעמים את העוגה, פשוטה וטעימה מאוד! תודה
    יש לי מיכל 250 גר' קרם מסקרפונה, האם אפשר להחליף במשהו מהעוגה הזו?

  198. היי,

    הכנתי גרסה עם ריקוטה, רק 500 ג, הקטנתי כמויות, הוספתי קצת חלב כי הריקוטה יבשה, הוספתי גרידת לימון ומיץ מחצי לימון (יש לי חולשה לעוגות גבינה לימוניות, לא חובב מתוקים), התחתית מדהימה, הורדתי סוכר,ויצא טעים ביותר, אולי עוגת הגבינה הכי קלה שהכנתי עד היום!! המתכון נכנס לפנתיאון המשפחתי למקום של כבוד!

  199. עוגה מעולה, אין כמוה העוגה שכולם אוהבים מודים שאין עוגה יותר טעימה ממנה תודה רבה טלי!!!

  200. אפשר עם גלידה בצד?

  201. העוגה מעולה! הכנתי אותה כמה פעמים ותמיד קיבלתי מחמאות.
    ועכשיו פתאום שמתי לב שכתוב שצריך תבנית של 26 אינצ׳, תמיד חשבתי שזה 26 ס״מ וככה עשיתי ודווקא יצא טוב. אז עכשיו כשאני מכינה את העוגה לחג – 26 אינצ׳?
    תודה!

  202. הי,
    לא ממש הבנתי איך יוצרים את הבצק ובלילת הגבינה? בוו גיטרה?

  203. אפשר להחליף את הגבינה הלבנה ביוגורט כבשים?

    מאיה עונה: לא מומלץ.

  204. הי
    מכינה אותה הרבה קלה טעימה מאוד.
    בלי ווגהראס..זה הכימכיף

  205. הי,הראה מצוין!אפשר להקפיא?תודה



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!