מלבי קורנפלקס מטריף

נחשב אצלי: מתוק ומושחת

המלבי הוא בן דודה הפושטק של הפנה קוטה, הקינוח האיטלקי המפורסם שגם פרסמתי לו גרסה כאן בשנה שעברה. ההבדל הוא שהמלבי הרבה יותר קליל (עשוי בעיקר מחלב), ומגיע עם הסירופ האדום המסורתי מלמעלה. אותי תמיד מצחיק שמוכרים בחלק מהמקומות מלבי פרווה, מה שאומר שבפועל משלמים 10 שקלים על מים, סוכר וקורנפלור. אבל אין מה לעשות, זה עדיין טעים רצח.

לצערי, מלבי רגיל קצת משעמם אותי, אז החלטתי לשלב פה קונספט גאוני, עליו למדתי מהקונדיטורית הניו יורקית כריסטינה טוסי, ממאפיית "מומופוקו מילק בר". אתם יושבים? חלב בטעם קורנפלקס! מכירים את החלב הזה שנשאר בתחתית הקערה כשסיימתם לאכול את הקורנפלקס? החלב הכי טעים שיש, שבזכותו בכלל הסכמתם להכיר בקיומו של החלב באופן כללי? אז טוסי מכינה גלונים על גלונים שלו (וזה פשוט לאללה), ומשמישה אותו בכל דבר החל מפנה-קוטה קורנפלקס, ועד גלידת קורנפלקס, קוקטייל רוסי לבן בטעם קורנפלקס (טעים רצח), ועוד ועוד!!! אתם קולטים איזה פוטנציאל קולינרי אטומי יש לשיט הזה?!!111 אוקיי, מאיה, להירגע, נשימה עמוקה. אז בקיצור, מלבי בטעם קורנפלקס הוא שדרוג מרענן, מפתיע, וממכר בטירוף למעדן הישראלי שכולנו מכירים. הטופינג הפריך שמגיע מלמעלה הוא גם פרי המצאתה של טוסי הגאונה. לוקח בדיוק 2 דקות להרכבה וזה הדבר הכי ממכר שטעמתם בחיים שלכם. ויש גם בונוס – מכל הקורנפלקס הרכרוכי שנשאר מההכנה תקבלו לארוחת בוקר פריכיות פרנצ' טוסט בטעם קורנפלקס – פירוט בסוף. הכמות: 4-5 מנות אישיות, תלוי בגודל הכוסות.

  • למלבי קורנפלקס:
  • 3 כוסות חלב 3%
  • 250 מ"ל שמנת מתוקה
  • חצי כוס סוכר
  • חצי כוס קורנפלור
  • 1 כפית תמצית וניל
  • 2 כוסות קורנפלקס (מכל סוג)
  • למלבי קלאסי:
  • 2 כפות מי ורדים או זהר
  • להגשה: בוטנים / קוקוס / פיסטוקים
  • לסירופ: חצי כוס סוכר + כוס מים
  • לקראנצ' קורנפלקס:
  • 2 כוסות קורנפלקס (מכל סוג)
  • 3 כפות סוכר
  • 100 גר' חמאה מומסת
  • אם מוצאים: חצי כוס אבקת חלב

עלות משוערת:

15 שקלים

עבודה נטו:

20 דקות

רוצים את המלבי הסטנדרטי הרגיל, בלי שכלולים? גללו למטה (או לחצו כאן, עצלנים).

זה מה שצריך:


למה יש גם שמנת מתוקה ולא רק חלב, אתם שואלים? השמנת נותנת טאצ' של קרמיות ועושה את המלבי קצת יותר עשיר. אפשר להשתמש בשמנת מתוקה 38% (זו הקבועה שלי, סתם כי היא הכי זולה), יש גם אחת של 32%, ואם אתם ממש מחפשים לחסוך – אפשר גם שמנת לבישול 15%.


השלב הראשון במתכון הוא כמובן הכנת החלב בטעם קורנפלקס. אין פה שומדבר בלתי צפוי – אנחנו פשוט נכין לנו קערה ענקית של קורנפלקס, נמתין את פרק הזמן הסטנדרטי עד שהקורנפלקס מתרכך והופך לסמרטוטי לגמרי (בערך 20 דקות), ונסנן אותו החוצה.
שמים את הקורנפלקס בקערה.


מוזגים עליו את כל החלב והשמנת שבמתכון.

מוסיפים גם וניל וסוכר. וניל הוא לא מרכיב סטנדרטי במלבי, הוא פשוט משפר את הטעם של חלב הקורנפלקס פי כמה מונים.

מניחים לתערובת לשבת בטמפ' החדר ל-20 דקות לפחות, או עד שהקורנפלקס הופך לSOGGY לגמרי. בינתיים אפשר להתפנות להכנת קראנצ' הקורנפלקס (ראו בהמשך).

שופכים את כל העסק למסננת כדי להיפטר מהקורנפלקס הרכרוכי.

מועכים קלות את הקורנפלקס לשולי המסננת, אבל לא יותר מידי בעקשנות, כדי שלא יעברו יותר מידי משקעים לחלב המסונן (והטעים בטירוף… קחו שלוק). בשלב זה הקורנפלקס הרך והמגעילולי לכאורה מיצה את תפקידו, אבל אתם יודעים לאן אני הולכת עם זה. חשבתי לעצמי, התנור כבר חם, יאללה ננסה לאפות ונראה מה יצא.

ומה יצא? מעין לביבות קורנפלקס שבאמצע הן רכות ונימוחות כמו קורנפלקס, ובשוליים פריכות ומטריפות. אשכרה פריכיות פרנצ' טוסט בטעם קורנפלקס. קצת פידור של סוכר רגיל (א לה פרנצ' טוסט) או אבקת סוכר (א לה פוטוגני יותר) ויש לשף מעדן טעים לנשנוש בזמן שהוא מכין את המלבי:

תענוג הולם עבור הטרחה, לדעתי!

אז איך עושים את הפריכיות? משטחים תלוליות של תערובת קורנפלקס רכרוכי מסונן על תבנית מצופה בנייר אפייה (בערך כף לכל תלולית). חשוב שהתלוליות תהיינה דקות ושטוחות ולא עבות. אופים על 200 מעלות למשך כ-17 עד 20 דקות, או עד שהפריכיות משחימות בטירוף בקצוות, והמרכז הופך לכתום-צהוב עמוק.

מניחים בצד לצינון (הקראנצ'יות מגיעה כשזה מגיע לטמפ' החדר… היאזרו בסבלנות).
טורפים בלי אבחנה.

ועכשיו בחזרה לענייננו: תערובת החלב המתובל מחכה לנו בסיר, ועכשיו צריך להכין את בלילת הקורנפלור בצד:

לוקחים הצידה כחצי כוס מהחלב המתובל שבסיר. בכמות הקטנה הזו נמיס את הקורנפלור.

עכשיו, יש רק שטיק אחד למתכון הזה – הימנעות מגושים. אבקת הקורנפלור מאוד עדינה, וברגע שמוסיפים לה נוזל, היא הופכת ליציקה ונוטה להתגבש. מאוד חשוב למולל היטב את כל הגושים לפני השימוש. בגלל שהאבקה מופעלת על ידי חום, ברגע שמחממים אותה היא מתחילה להתנפח ולשאוב אליה כל נוזל שנמצא בסביבתה. וכשהתהליך הזה קורה, שוב יש סכנה לגושים. אבל אם תטרפו את התערובת טוב טוב, זה לא יקרה לכם.

קודם כל מערבבים בצד את הקורנפלור עם חצי כוס מהחלב המתובל שלקחתם בהלוואה מהסיר. טורפים את התערובת בקערית גדולה עם מזלג טוב טוב.

ואחרי שסיימתם לטרוף את התערובת ואתם בטוחים שהכל חלק וסבבה, נסו למשש את תחתית הקערית ואז תראו כמה טעיתם. הקורנפלור לא פראייר – תטרפו אותו גם חצי שעה רצוף, הוא יחייך וישים עליכם קצוץ. לא משנה כמה טורפים טוב, תמיד נשארים גושים של אבקה יבשה בתחתית ובצדדים.

הדרך היחידה להבטיח בלילת קורנפלור הומגנית ונטולת גושים היא לדחוף פנימה את האצבעות ולעבור על כל דפנות הקערה, לשפשף את כל האיזורים עם ה"דבק" שנוצר, ואת כל הגושים. רק אחרי הוספת הידיים למשוואה אפשר להגיע לבלילה חלקה. הו, מסכנים שלי, מגעיל לכם? בו-הו. חכו שתראו כמה מגעיל זה ליפול על גוש צמיגי באמצע המלבי! חלאס תלונות…

אז סבבה, יש בלילת קורנפלור אחידה? בדוק? יופי. שומרים אותה בצד.

בינתיים שמים את הסיר עם בלילת החלב המתובלת על אש גבוהה ומביאים לרתיחה. רתיחה זה אומר שהתערובת חמה בטירוף, מעלה אדים, ומבעבעת. בחלק מהכיריים זה ייקח 2 דקות, ובחלק מהכיריים, המצ'וקמקות יותר, זה עשוי לקחת אפילו 5 דקות ואולי יותר. היאזרו בסבלנות. המתכון ממשיך לשלב הבא רק אחרי רתיחה.

כשהתערובת רותחת מוודאים שוב שבלילת הקורנפלור הומוגנית על ידי ערבוב זריז. לא צריך לדחוף ידיים הפעם, כי כל הגושים התמוססו. אבל כן צריך לערבב כי לפעמים חלק מהקורנפלור שוקע לתחתית ומקבל מרקם של מלט בנייה וצריך "לשחרר" אותו בערבוב, אחרת הוא יידבק לתחתית הקערה כשננסה למזוג את הבלילה.

שופכים את בלילת הקורנפלור לחלב החם, תוך כדי טריפה מתמדת במטרפה (חשוב לעבוד עם מטרפה כדי שלא יהיו גושים. אם אין לכם, ערבבו נמרצות עם כף עץ ופצו על כך על ידי זה שתעבירו את המלבי דרך מסננת בסוף כדי לדוג החוצה את הגושים שיווצרו – לא ביג דיל).

התערובת תסמיך תוך כמה שניות.

ממשיכים לטרוף טוב טוב עד שהתערובת סמיכה ומבעבעת.

זהו. מוכן. זה עלול להראות לכם רך וקרמי מידי בשביל מלבי, אבל אחרי צינון ממושך, המלבי מקבל מרקם מושלם. עולה על הכפית בקלות, ונמס בפה במהירות.

מסירים מהאש ומחלקים את המלבי בין כוסות אישיות. אפשר עם מצקת של מרק, אבל בעיני הכי נוח לשפוך כל פעם קצת מהמלבי החם לקנקן בינוני וממנו למזוג לתוך הכוסות. אחרת כל הסביבה מתלכלכת.

מטלטלים קצת את הכוסות כדי לשטח את המלבי, ומעבירים למקרר ל-4 שעות לפחות. אם אין לכם זמן, אפשר לזרז את התהליך על ידי שימוש במקפיא – ואז המלבי מוכן תוך שעה.

קראנצ' קורנפלקס
המלבי-קורנפלקס טעים מאוד בפני עצמו, אבל משתדרג בטירוף עם הטופינג הפריך המעולה הזה. גם הוא אוצר קולינרי שימושי, שחוץ מלנשנש אותו בלי הפסקה מתוך הצנצנת, אפשר לערבב אותו לתוך גרנולת הבוקר שלכם, בצק עוגיות, או להשתמש בו כבסיס קראנצ'י למוס.

שמים 2 כוסות קורנפלקס בקערה גדולה ומפוררים אותו בידיים לפירורים גסים. לא משנה באיזה קורנפלקס משתמשים. עובד גם עם קלוגז (שיש להם טעם חזק יותר, כי הם מגיעים כבר קלויים), גם עם תלמה, וגם עם הקורנפלקס הכי קקמייקה וזול שיש על המדף, ההבדל לא מורגש. אגב, אם אין לכם סבלנות לפורר ידנית (כמוני):

השתמשו בתחתית של צנצנת כדי למעוך את כל הקורנפלקס בשניות. שימו לב לא להפוך אותו לפירורים דקים מידי, אלא רק לפרק קצת את הפתיתים הגדולים.

מוסיפים את הסוכר, המלח (לא לוותר בשום אופן! הוא מאזן את המתיקות. זה לא יוצא מלוח), ואם מצליחים למצוא, את אבקת החלב. האבקה הזו היא המרכיב הסודי של טוסי בהרבה מתכונים, ולטענתה (הצודקת) מדובר בסוג של מונוסודיום גלוטומט לעולם המתוקים.

קצת קשה להשיג אבקת חלב, אבל עם קצת מזל אפשר למצוא. אני מצאתי במכולת קטנה ברח' נווה שאנן בדרום תל אביב (ליד התחנה המרכזית הישנה), אבל מי שנרתע מלהכנס לשם יכול לנסות בכפרים ערביים או במעדניות של רוסים (יש הרבה כאלה ברח' הרצל ברמת גן) – שם לפעמים גם אפשר למצוא. אם לא הצלחתם, לא נורא… המתכון עובד גם בלי זה. אגב, בדקתי, ואבקת מלבין הקפה שיש בסופר היא לא תחליף ראוי. אבקת חלב אמיתית נותנת OOMPH לקראנצ' הקורנפלקס ומוסיפה לו טעם קרמי חמקמק.

אחרי שכל החומרים היבשים מקבלים ערבוב, מוסיפים את החמאה המומסת (ממיסים במיקרוגל או בסיר על אש קטנה).

במתכון המקורי הייתה יותר חמאה (130 גר'), אבל הכמויות בו היו לא הגיוניות (5 כוסות קורנפלקס = 170 גרם, גב' טוסי? בחלומות הלילה, אולי) אז הרשיתי לעצמי לשנות אותו קצת.

מערבבים טוב טוב עד שהחמאה גורמת לפירורים להידבק קצת אחד לשני ולשנות טיפה צבע.

מפזרים את הפירורים על תבנית מצופה בנייר אפייה, ואופים על 150 מעלות למשך כרבע שעה-עשרים דקות, או עד שהקורנפלקס שחום מאוד (לא לשרוף!!) וכל הבית מתמלא בריח של גן עדן.

מצננים את הקראנצ' לטמפ' החדר ושומרים בצנצנת שנעולה מאחורי לפחות 3 מנעולים (כי זו הדרך היחידה להגן עליה מפני כל יצור חי ברדיוס של 100 מטר).

הקראנצ' נשמר כחודש, כל עוד הוא סגור בצנצנת אטומה היטב. למי שיש את החוברת השנייה שלי, גם קראנצ' הקורנפלקס מריזוטו התפוז יעבוד כאן. ההבדל הוא שהוא יותר קרמלי, ואין בו שומן – והוא גם טבעוני, על הדרך.

את המלבי מגישים קר עם ערימונת קטנה של קראנצ' קורנפלקס. את הקראנצ' מפזרים על המלבי שניות לפני ההגשה, אחרת הוא עלול לאבד את הפריכות שלו.

רוצים להתחכם עוד יותר?
תכינו חלב קורנפלקס מכל קורנפלקס טראשי שיש לכם בבית. פשוט מחליפים את הקרונפלקס בכמות זהה של דגני הבוקר האהובים עליכם. קאפ'נ'קרנצ'? הו, לורד. קוקו פאפס? הב מרסי. לאקי צ'ארמז? סוויט ג'יזס! רק אל תשכחו לחזור ולדווח איך יצא.

רוצים מלבי סטנדרטי עם סירופ אדום זוהר?
קיבלתם.

ותרו על הוניל ועל השריית הקורנפלקס בחלב – פשוט שפכו את החלב, השמנת והסוכר ישירות לסיר. ערבבו את הקורנפלור בצד כרגיל עם חצי כוס מהנוזל בסיר, וערבבו פנימה 2 כפות מי ורדים כשהמלבי מוכן.

מי הורדים (שנראים ככה) הם התיבול הסטנדרטי הנפוץ ביותר למלבי – קונים אותם בבקבוקי פלסטיק גדולים (לרוב ורודים) בכל סופר ממוצע. הם מעניקים ניחוח עדין ונפלא של ורדים, וזה מה שנותן למלבי את הטעם האופייני שלו. בלי מי הורדים, רבותיי, מדובר בסתם מעדן חלב. שימו לב שאפשר להשיג גם תמצית ורדים, שמגיעה בכמות קטנה מאוד בתוך בקבוקון פצפון – כמו בושם. משתמשים בה בטיפות – ומספיקות רק כמה מהן כדי לתת טעם חזק מאוד לסיר שלם של מלבי. ממי הורדים הרגילים מהבקבוק יספיקו 2 כפות כדי לתבל סיר של מלבי (מוסיפים למלבי אחרי שהוא מסמיך בסיר), מהתמצית יספיקו 3-4 טיפות בלבד. אז אל תתבלבלו ותשימו לי בקבוק שלם של תמצית ורדים, כי במקום מלבי תקבלו מרכך כביסה.

אם בא לכם לגוון, אפשר להשתמש בי פריחת ההדרים במקום מי הורדים (הקרויים גם מי זהר). זה מעולה. תשתמשו במה שאתם מצליחים למצוא. ואם אתם לא מצליחים למצוא, תכינו את ווריאציית הקורנפלקס! וגם אם אתם כן מצליחים למצוא תכינו מלבי קורנפלקס – זה הורססס את הבריאות, באמא שלי.

להכנת הסירופ האדום – מביאים לרתיחה בסיר קטן חצי כוס סוכר עם כוס מים. מבשלים את התערובת על אש גבוהה בערך 8 דקות, או עד שמסמיך מעט, והבועות גדולות וקולניות (זה הסימן להיווצרות סירופ). הסירופ יסמיך עוד יותר, כשיתקרר.

והצבע האדום? כפית או שתיים של מיץ פטל (או צבע מאכל אדום, אם יש לכם) אל תוך הסירופ המוכן יעשו את העבודה. גם לאיילת הירשמן יש טריק – שקיות תה היביסקוס אדום. אני ניסיתי קצת להתחכם, וצבעתי את הסירופ באמצעות סלק.

פרסתי חצי סלק קטן וקלוף (נא, לא מבושל) ובישלתי את הסירופ יחד עם הפרוסות.

הסירופ התקבל אדום ויפה (הרבה יותר יפה ובוהק מסתם צבע מאכל, בלי להיות זרחני), עם טעם עדין ומתקתק מאוד של סלק.

אם מפציצים את הסירופ במי ורדים או מי זהר, סביר להניח שטעם הסלק יוסווה כמעט לחלוטין. אותי זה דווקא הדליק :)

מומלץ לפזר את הסירופ האדום כשהוא קר קר קר, ורק לפני ההגשה, כי הוא נוטה לחלחל לתוך המלבי ולצבוע אותו, וזה הורס את כל הדרמה של ההגשה: הקונטרסט היפה של הלבן והאדום. הסירופ טעים גם על המלבי קורנפלקס, למרות שהוא קצת גונב לו מההצגה. על הסירופ אפשר לפזר קוקוס, בוטנים, או פיסטוקים קצוצים (הכי יפה).

קחו בחשבון שהסירופ נוטה להתגבש אחרי כמה שעות (להתגבש = הוא מקבל מעטה קשיח מלמעלה) בטמפ' החדר. אם מחממים אותו על אש קטנה לדקה-שתיים הבעייה נפתרת. לא לשכוח לצנן אותו קודם, כי סירופ חם ימיס את המלבי.

פינת התכל'ס
שמים בקערה 2 כוסות קורנפלקס יחד עם 3 כוסות חלב, 250 מ"ל שמנת מתוקה, חצי כוס סוכר, ו-1 כפית תמצית וניל. משהים ל20-30 דקות. מסננים היטב את הנוזל לתוך סיר בינוני. מלווים החוצה חצי כוס מתוך התערובת, ומביאים את השאר לרתיחה בסיר. בינתיים מערבבים את חצי הכוס מהתערובת עם חצי כוס קורנפלור. מוודאים עם האצבעות שאין גושים. כשהתערובת בסיר רותחת, מוסיפים את בלילת הקורנפלור וטורפים בפראות ללא הפסקה. התערובת תסמיך מיד. כשהתערובת חוזרת לבעבע מסירים מהאש ומחלקים בין כוסות הגשה. מצננים במקרר 4 שעות, או במקפיא לשעה, אם ממהרים.

קראנצ' קורנפלקס: מפוררים בקערה גדולה 2 כוסות קורנפלקס לחתיכות לא דקות מידי. מערבבים יחד עם 3 כפות סוכר, קורט נדיב של מלח, חצי כוס אבקת חלב (רק אם מוצאים, לא חובה) ו-100 גר' חמאה מומסת. מפזרים על תבנית ואופים על 150 מעלות לכ15-20 דק' או עד ששחום. מצננים ושומרים בצנצנת אטומה.

מלבי קלאסי: משמיטים את הוניל ומערבבים את שאר החומרים בסיר מבלי להשרות בקורנפלקס. מכינים כרגיל, ומוסיפים בסוף ההכנה 2 כפות מי ורדים או מי זהר (אם תמצית בבקבוקון אז רק 3-4 טיפות). להכנת הסירופ: מרתיחים חצי כוס סוכר יחד עם כוס מים ל-8 דקות על אש גבוהה, וצובעים באדום לפי השיטה המועדפת. מצננים ומפזרים על המלבי קר סמוך למועד ההגשה.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




63 תגובות בינתיים:

  1. דוגמא מאתר רוסי דומה לשלכם.
    יש בו משפט אחד בלבד ליד כל תמונת הכנה!
    אי אפשר לקרוא את כל המלל שלכם!!!

  2. כמובן שכל שאר הדברים מעולים ;)

  3. מאיה, כמה מלח צריך לשים בקראנץ? (לא מופיע במצרכים למתכון)
    ד"א היום מצאתי את הזמן להכין את מתכון הקנאלה שלך ויצא מעולה מעולה! סתם שתדעי.

  4. מאיה, מאיפה באות אליך ההברקות האלה?! האפשרויות אינסופיות עכשיו! אני רק חושב על פנה קוטה אוריאו עכשיו… והתמונות, את הורסת!
    עכשיו שאלה מביכה- נראה לך שמטרנה היא תחליף ראוי לאבקת חלב?

  5. אבקת חלב, במכולות הודיות

    במקום לטרוף את הקורנפלור עם מזלג שימי בקערה גדולה עם 1/3 מהנוזלים ותטרפי עם מטרפה, זה יותר קל ולא נשארים גושים בכלל, ואפשר גם פשוט עם בלנדר מוט :)

    בהצלחה

  6. כמה טראשי. אי אפשר לעמוד בפני זה :) איזה פוסט מגניב ויפה!
    ואני עדיין מת על מלבי קלאסי, עם פיסטוקים וקוקוס, כשהוא עשוי טוב זה מעדן

  7. נשמע מעולה! הרעיון של חלב קורנפלקס מדליק. חג שמח :)

  8. אני מאוד בעד לצבוע עם סלק במקום עם צבעי מאכל, ותדעי לך שכבר יצא לי להשתמש בסלק לכמה תבשילים שהשתיקה יפה להם (מוהאהא). חג שמח!

  9. פוסט מדליק לאללה ושדרוג הקורנפלקס-בהחלט ינוסה בקרוב. אני תמיד צובעת עם ויטמינצ'יק או סלק. לעולם לא עם צבעי מאכל אלא אם הם טבעיים

  10. OMG! הרעיון של צביעה עם סלק גאוני :) לייק, לייק ועוד פעם לייק!!!

  11. כיצד ניתן לשלב בקארנץ' קורנפלקס ריבת חלב?

    מאיה עונה: אתה יכול לנסות לערבב אל תוך החמאה מומסת כף אחת של ריבת חלב. לא בטוח שיעבוד כי זה עשוי לצאת דביק. אתה יכול פשוט להמיס ריבת חלב עם קצת שמנת מתוקה על אש קטנה ולזרזף על המלבי עם הקורנפלקס מלמעלה, ממש לפני ההגשה.

  12. פוסט מדליק ביותר,
    הייתי סקפטית אבל נשבתי בקסמייך,
    אנסה!!

  13. הכנתי הבוקר לכבוד ארוחת שבועות, שפכתי לפיירקס רבוע
    התעלפו

  14. הי מאיה!

    נראה מקסים (ובטח ינוסה בקרוב) :-)
    ו…מצטרפת לשאלה לגבי המטרנה – יש מצב שיעבוד? אני יודעת שבמתכוני לחם שקוראים לשימוש באבקת חלב (למשל – בייגלה ירושלמי) המטרנה מהווה תחליף הולם. יכול להיות שגם כאן?

    מאיה עונה: כל עוד המטרנה מכילה בעיקר אבקת חלב, אז כן. ראי תשובה מפורטת יותר למטה.

  15. ממש מתחשק לי לחמוש את המקרר שלי במלבי קר למען מי יחפש לו נשנוש במקרר.

    הבעיה שלי היא: אין לי אבקת חלב לקראנץ' במצב של מלבי על בסיס חלב קורנפלקס.
    ואין לי מי ורדים למצב של מלבי קלאסי עם סירופ אדום.

    מה אתם חושבים על מלבי על בסיס חלב קורנפלקס מעוטר בסירופ אדום?? ילך?
    סלחו לי על הבורות אני פשוט לא אוהבת את זה אז קטונתי לגבי השילובים.

    ועוד שאלה, את הסירופ אני יכולה לשים ולאחסן במקרר ולא לשים רק לפני הגשה?
    וכמה זמן זה מחזיק מעמד במקרר?

    מאיה עונה: הסירופ, כל עוד הוא לא סמיך מידי, יחזיק במקרר שבועיים אם תכסי אותו היטב בצנצנת. אחרת הוא יהפוך לקריסטלים של סוכר. את יכולה להכין מלבי קורנפלקס עם סירופ אדום, וזה עדיין מאוד טעים. אפילו אם בסירופ יש מי ורדים! זה עדיין הולך טוב ביחד. אבקת החלב היא בפירוש לא חובה, כפי שציינתי. הקראנצ' מצויין גם בלי זה.

  16. נראה ממש ממש טעים, וינוסה בקרוב! (עם הסלק או בלעדיו)

    רק אני טיפה חושש- זה לא יוצא מתוק מדי מהסוכר של הקורנפלקס והסוכר שמוסיפים?

    מאיה עונה: קורנפלקס רגיל הוא לא מאוד מתוק. זה לא יוצא מתוק מידי, אל דאגה.

  17. ועוד שאלת קיטבג קטנה – אם משתמשים בשמנת 38% מותר להשתמש בחלב 1% (לא מחיסכון קלורי אלא פשוט בגלל שזה מה שיש בבית)?

    מאיה עונה: כן.

  18. היי מאיה, יש לך הצעה לתחליף לאבקת חלב? ממש בלתי אפשרי למצוא את זה..

    מאיה עונה: יש סיכוי שמלבין קפה יעבוד, אבל הוא ממש ממש לא בריא (מכיל המון שומן מוקשה חלקית). עדיף פשוט להכין בלי אבקת חלב. זה עדיין יוצא טוב, בדקתי.

  19. ועוד שאלה – אם אני משתמשת בקורנפלקס שכבר מגיע ממותק, כמה סוכר יש להוסיף לחלב אם בכלל?

    מאיה עונה: לא להוסיף סוכר אם הקורנפלקס כבר מתוק.

  20. ניסיתי. עם מטרנה (חלבית, שלב 3, למי שמתעניין). יצא מטריף. אני לא יודעת איך זה עם אבקת חלב "אמיתית" (או להבדיל – איך זה עם "חלבית"/מלבין קפה) אבל ככה זה יצא ממש טוב. אני משערת שכמעט כל תמ"ל יעבוד בצורה דומה (חוץ, אולי, מהתרכובות הצמחיות או המיוחדות, אלה עם החלבון המפורק וכו'). ומי שאין לו בבית ושלא רוצה לרכוש קופסה רק בשביל זה (ובצדק, כי צריך לחסל אותה בתוך חודש) – יש גם אריזות עם שקיות TO GO שהן יקרות יותר פר משקל, אבל זולות יותר למי שצריך באופן חד פעמי. זהו. וסליחה על החפירה.

    מאיה עונה: עברתי בסופר על רשימת המרכיבים של המטרנאים. בחצי מהם נדהמתי מכמות השומן המוקשה (שמופיע ראשון ברשימת המרכיבים! לא יאומן… זה אוכל לתינוקות או שומן טהור?), ובחצי השני שהכילו אבקת חלב כמרכיב ראשון, נדהמתי מהמחיר הפסיכופטי. למי שיש כבר בבית, האבקות שמכילות בעיקר אבקת חלב יהוו תחליף מספק. למי שאין, ממליצה פשוט לוותר על האבקה.

  21. באסה,יצאה לי יציקת בטון,הכנתי בדיוק לפי ההוראות,יש לך הסבר למה זה קרה?

    מאיה עונה: לא טרפת מספיק מהר. להבא, אם יוצאת יציקת בטון, לא לאבד את העשתונות, פשוט להנמיך לאש קטנה, ולדלל עם קצת חלב, ולטרוף טוב טוב עד שהבטון חוזר לסורו והופך לקרם חלק ומבריק. אם צריך, מוסיפים עוד קצת חלב עד שזה קורה.

  22. אמרת לא לוותר על המלח אבל לא מצויין בשום מקום כמה מלח?

    מתכון מטריף, תודה!

  23. אז בטח את כבר יודעת שאת אישיות נערצת במטבחי!
    פוסט מדליק ומטורף!! D:

  24. היי מאיה,
    למה יש מקל וניל בתמונה?
    את מכינה ממנו תמצית? לא ראיתי איפה הוא נכנס במתכון…

    מאיה עונה: יותר פוטוגני מתמצית וניל. השתמשתי בתמצית.

  25. מאיה, אם תוכלי לעשות לי ילד זה יהיה מאוד נחמד מצדך.
    תודה. :-)

  26. מאיה, הסרטון עם כריסטינה טוסי שמתארחת אצל קונאן אובריאן קורע מצחוק!
    הכנתי את המלבי בגרסת הקורנפלקס, אבל פיזרתי מעל פקאנים ואגוזי מלך ברוטב טופי ויצא מעולה!

    מאיה עונה: הנה עוד שני וידאואים גאוניים של קונאן עם מרת'ה, לחובבי הז'אנר :) קונאן ומרת'ה בסיור במשרדי מרת'ה, וקונאן ומרת'ה מכינים שקר-כלשהו מענף עץ

  27. כמה אהבה יש לך בידיים!

  28. אפשר להכין לא במנות אישיות? אלא בתבנית (באיזה גודל?) ולחתוך חתיכות כמו עוגה?

    מאיה עונה: אין בעייה. את יכולה להכין באיזו תבנית שבא לך, כל עוד היא מכילה את כל התערובת מבלי לעלות על גדותיה. אם את רוצה שתצאנה לך פרוסות יציבות,, הוסיפי כף או שתיים של קורנפלור נוספות לתערובת. היא תצא יותר יציקתית, וכשתתקרר יהיה קל יותר לפרוס אותה.

  29. כבר שנתיים שאני בניו יורק וכל פעם זוממת על מומופוקו. כבר אכלתי במסעדה המדהימה שלהם בשנה שעברה ושמעתי על חלב הקורנפלקס במילק בר. אתמול, לכבוד השבוע האחרון שלי בעיר, החלטתי לפנק את עצמי בפלא. בחרתי במילקשייק פרצל, שעשוי מגלידת חלב פרצל ומחלב הקורנפלקס. וואו. עוד לא התאוששתי.

    נ.ב. המתכון נראה מדהים!

  30. איזה מתכון נהדר! הכנתי עם קורנפלקס רגיל של תלמה, הפחתתי מכמות הסוכר בחלב והוספתי כף של סילאן. התקבל סוג של מעדן חלב קרמי וטעים!
    גם הקראנץ' יצא ממש טעים ובהחלט צריך להחביא אותו בתוך צנצנת בארון :) לדעתי 100 גרם של חמאה זה גם יותר מידי.. התחלתי לשפוך את החמאה המומסת על הקורנפלקס וכבר ב-50 גרם הוא היה ספוג כולו בחמאה, אז עצרתי שם ולא הוספתי יותר. הוספתי קורט של מלח ים אטלנטי לתערובת הקראנץ' וזה תרם המון!

  31. הכנתי את הקראנצ' עם מטרנה במקום אבקת חלב, יצא אדיר. באופן אישי, אני הייתי שמחה פחות חמאה, בערך חצי מהכמות. המלח באמת משדרג את זה בכמה רמות.
    המלבי עצמו פשוט מעולה

  32. לגבי אבקת חלב:
    אני מצאתי אבקת חלב ב"לגעת באוכל" (יש להם שם ממש הכל, אפילו מחית ערמונים וסירופ תירס כהה ובהיר!), במחיר של 20 שקל ל-250 גרם. לא יודעת אם זה הרבה או מעט, אבל לפחות יש אבקת חלב!

  33. אוףףףף!!!
    פעם חמישית שאני מכינה מלבי ולא יוצא לי טוב..!
    ראיתי שהעלית אתזה ואמרתי וואי מפה בטוח יצליח אבל יצא מיימי כזה ולא סמיך מאוד כמו בתמונה,הורדתי בבעבוע, מה זה כול להיות?
    תודה רבההה!!אין עלייך!!

    מאיה עונה: בפעם הבאה שזה קורה נסי להשאיר אותו על האש עוד חצי דקה-דקה, ואם גם אז לא מסמיך, תורידי לאש קטנה ותערבבי מהר בצד קצת מים עם כף קורנפלור עד שאין גושים והוסיפי פנימה. אל תשכחי שאחרי הצינון זה מתייצב עוד יותר.

  34. מתכון מטריף על באמת.
    הכנתי עם שמנת 15% ועם חלב 1% ויצא מצוין!
    תודה

  35. הקראנץ קורנפלקס הורס !!!
    בהתחלה קצת זילזלתי "מה אפשר כבר לעשות כ"כ טעים עם קורנפלקס?" אבל זה יוצא פשוט הורס !!!
    כמו כל השאר הדברים שאת עושה …

  36. המתכון מוצא חן בעיני. אנסה אותו בקרוב.
    יש מתכון ברזילאי דומה, אבל במקום השמנת המתוקה מוסיפים חלב קוקוס ובטופינג מבשלים שזיפים מיובשים עם מעט סוכר ומעט מים ונוצר סירופ אדום כהה. טעים מאוד!

  37. היי מאיה.
    הרגע טעמתי את המלבי.. יצא לי מרקם שיותר מזכיר פנקוטה.. קצת סמיך/צמיגי..
    המלבי הזכור לי הוא יותר חלקלק..
    יש לך מושג מה בתהליך פקשקשתי?
    הלכתי בדיוק לפי ההוראות :-(

  38. היי! אני לפני איזה 5-6 שנים בזמן היותי מכורת קורנפלקסים אכן ישבתי וניסיתי לשכנע/ לפטנט/ למכור לתנובה ליין של משקאות חלב בטעם קורנפלקס! ככה אתה אוכל קוקופופס עם חלב בטעם קפטן קראנץ' וזה עילוי!

    לא זז משלב הרעיון… אבל שמחה לשמוע שקונדיטורית עושה זאת…

  39. המלבי מתחמם :) כמה מלח לשים בקראנצ'? אני חושב שהכמות נשמטה מהמתכון

  40. טריק וקונץ לערבוב קורנפלור בלי גושים, לכלוך או זמן מבוזבז:

    1. קחו בקבוק פלסטיק (מומלץ עם פיה רחבה) בגודל מתאים לכמות הקורנפלור + קצת.
    2. תוסיפו את הקורנפלור ולאחריו את הנוזלים.
    3. תסגרו ותשקשו טוב טוב (זה גם שורף 4 קלוריות בדרך אל המלבי).
    4. אם יש עדיין קצת קורנפלור דבוק לתחתית הבקבוק, "תצבטו" אותו החוצה ותנו שקשוק אחרון.

  41. ניסיתי, צבעתי עם סלק ויצא מעולה! עשיתי שינוי קל כדי שצבע הסירופ יהיה יותר בהיר וורוד (לפחות ביחס לתמונות). הוספתי חתיכות סלק לסירופ הסוכר אחרי שהוא היה מוכן, כלומר הוא לא התבשל עם הסירופ, והשארתי אותו שם לזמן מה. יכול להיות שהטמפרטורה הנמוכה יותר פוגעת פחות בפיגמנט.

    תודה :)

  42. אני לא מעוניינת להכין את המלבי (טראומה מניסיון כושל..) אבל כן את הלביבות. האם לדעתך כדאי להכין אותן עם חלב בלבד או משהו בסגנון (בלי השמנת, קורנפלור וכו') על מנת לא לבזבז ולזרוק סתם את המצרכים האחרים..?
    תודה רבה :)

    מאיה עונה: בהחלט – אפשר עם חלב בלבד. אבל אל תשכחי את הסוכר והוניל. אל תזרקי את חלב הקורנפלקס שנוצר!! הוא טעים ביותר. שמרי אותו במקרר והשתמשי בו למגוון שימושים – בכל מקום שהיית שמה חלב רגיל במשהו מתוק. קפה? פרנצ' טוסט? קרם פטיסייר?

  43. לא הבנתי כמה מלח יש להוסיף בקראנצ'…. :(

    מאיה עונה: קורט נדיב מאוד.

  44. היי, הכנתי את המלבי והוא יצא טעים רצח. הבעיה שהוא נשאר נוזלי ולא נקרשששששש.

    אני חושב שעשיתי בדיוק מה שכתוב.(עם כוסות מדידה וכו)

    תודה מראש

    מאיה עונה: לא ציינת אם השתמשת בג'לטין או במרשמלו. בכל אופן, מריח כאילו חיממת את התערובת יותר מידי ונהרס הג'לטין.

  45. היי,
    רק שאלה קטנה לגבי אבקת החלב (כן, אני יודעת שציינתי שהצלחתי למצוא אותה, כמה תגובות מעלה) – אמרת במתכון שטוסי טוענת שאבקת חלב היא כמו מונוסודיום גלוטמט למתוקים. יש לך רעיון לאילו עוד מתוקים אפשר להוסיף את אבקת החלב הזו?

    מאיה עונה: מוסים, עוגות, בצקים פריכים, בצקי עוגיות, מה לא!

  46. יצא כל כך טעים ומעולה!!!!

  47. הי מאיה,
    אני מתכוונת להכין מלבי לשבועות,רציתי לדעת האם אני יכולה להכין את המלבי בתבניות סיליקון? האם יצא לי יציב?
    התבנית סיליקון שיש לי זה כמו של הקנלה.תודה

    מאיה עונה: זה קצת הימור. לא ניסיתי את זה אף פעם. יכול להיות שזה עובד, כעקרון, אבל העובדה שאת צריכה לשחרר שמונה קינוחים רכים ושבריריים בבת אחת מהתבנית הרכה והמסורבלת לדעתי הופכת את העסק ללא כדאי מחשש לתקריות לא נעימות. לכי על בטוח והכיני בכוסות אישיות, או בתבנית אחת גדולה.

  48. תודה מאיה על המענה,
    הכנתי בכוסות אישיות יצא מהמם.
    תודה רבה

  49. אז עכשיו נכנסתי להעיף מבט במתכון כי הכנתי את קראנץ' הקורנפלקס מהספר והחלטתי שהוא הרבה יותר מדי מלוח ורציתי לראות כמה מלח את שמת *סטוקרית קריפית*. בכל מקרה, את מזכירה מלח במתכון אבל ברשימת הכמויות הוא לא מופיע.

  50. חשבתי על זה עכשיו, אבל אבקת שוקו זה די אבקת חלב, לא?

    מאיה עונה: כן, אבל יש בה גם קקאו שדי משתלט על הטעם. אני חושבת שהדבר הכי קרוב הוא או מלבין קפה או איזשהי פורמולה לתינוק, אבל אין לי ביצים לנסות את שניהם.

  51. […] אותם לרמה הבאה? המפורסם בקראנצ'ים הוא קראנץ' הקורנפלקס (מאיה מבצק אלים הכינה אותו בעבר + מלבי מחלב קורנפלקס ואתם יכולים לקרוא עליו אצלה), אבל בספר של Momofuku Milk Bar […]

  52. אוי לא! שמתי עכשיו את הקורנפלקס להשריה והחלפתי חצי כוס חלב בבייליס (כלומר: חצי כוס בייליס, שמנת מתוקה ו2.5 כוסות חלב) ופתאום זה היכה בי – רגע! אולי הקורנפלור לא יתנהג טוב עם האלכוהול שבבייליס?
    להמשיך עם המתכון כרגיל? להוסיף קורנפלור? לזרוק הכל ולהתחיל מחדש?

    מאיה עונה: לא נראה לי שתהיה בעייה. לא מכירה אישיוז כאלה של קורנפלור ואלכוהול. מה שכן – זה קצת הרבה בייליז – מקווה שלא יהיה לכם יותר מידי..

  53. נראה יותר מידי טוב!!
    ובפינת השאלה המעצבנת, סטיגידיש!!
    אפשר לשים חלב קוקוס?
    תודה!!!!

  54. ניסיתי עם קורנפלקס של שופרסל. דוחה. ניסיתי להציל עם קלוגס, קצת שיפר את הטעם. חשבתי שאם אף אחד לא מוכן לאכול את זה לפחות אנסה לנצל את זה למשהו פרודוקטיבי. אז אני מזהירה את הנסיינים. כן חשוב איזה קורנפלקס ואני מאוד ממליצה להתרחק מזה של שופרסל שמתיימר לקלוע לטעם הישראלי, אבל אצלי אף אחד לא מוכן להתקרב אליו ואני מוכרחה להודות שבצדק. ינוסה בקרוב עם קורנפלקס אכיל.
    אפשר גם פחות סוכר. אצלי אוכלים קורנפלקס ללא תוספת סוכר ואוהבים (לא את זה של שופרסל), אז לנו זה קצת מתוק מדי. אפשר פשוט לטעום ולהוסיף אם יש צורך.

  55. יצא מהמם וכשר לפסח!
    אני הכנתי את הקלאסי אבל עם מקל וניל אמיתי.
    הוספתי רסק מתותים – חצי חבילת תותים עם כף אבקת סוכר מרוסק בבלנדר.
    יצא לי בערך 20 כוסיות הגשה קטנטנות.

  56. מאיה, עשיתי עכשיו את המלבי שלך אבל בלי הקורנפלקס תסלחי לי. אוהבת קלאסי ובזוגות ממש.
    השוס שלך זה רוטב פרוסות הסלק. יצא חבלז חבלז. עשיתי גם את של איילת. יצא כהה יותר ומיזגתי בין השנים. אשים תמונה בפייס שלך.
    הבלוג שלך פשוט חגיגה. כייפי וסחבקי ועם זאת סופר אלגנטי ומקצועי.
    המשיכי לסקרן אותנו. ♥
    שבת שלום

  57. טוויסט מעניין ומשעשע למלבי.
    אחלה אחלה אתר, גם אוכל גם בידור.

  58. אני בדרך כלל מכין מלבי עם קרם\חלב קוקוס
    זה יוצא ממש טעים (ושמן D:)
    אנסה עם הקורנפלקס, נשמע מגניב ממש :)

  59. […] את הרעיון להשתמש בחלב של קורנפלקס בקינוחים הביאה לעולם הקונדיטורית כריסטינה טוסי מ"מומפוקו מילק בר" ולאחרונה אפילו יצא טעם של בן & ג'ריז כזה. הרעיון הוא די פשוט- לפני שמשתמשים בחלב, משרים בו קורנפלקס, מסננים אותו ומשתמשים בו כרגיל, רק שהפעם הרווחנו טעם של קורנפלקס (לא יכול להיות שבאמת הפסדתם את המלבי קורנפלקס של בצק אלים). […]

  60. חברים, אבקת חלב זה מטרנה.
    ספציפית שלב 3 שמבוסס על אבקת חלב רזה (כמו במתכונים של מילק בר).
    שלב 1 יותר שומני אבל אלוקים כמה זה טעים לאכול אותו ככה. כמו אבקת נוגט אבל בחלב.
    יו אר וולקם!

  61. לביבות הקורנפלקס יצאו נהדר, ממש טעים. המלבי לא הצליח לי או לא לטעמם של בני הבית. המרקם היה צמיגי מדי, יצא לי קצת דומה לסיליקון לאיטום חחח. חשבתי שמדדתי את הכמויות אבל כנראה שעשיתי טעות בדרך.

  62. הכל יצא טעים מאוד אבל חסר איזשהו משהו נוזלי למלבי קורנפלקס



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!