קיש ארבעת הבצלים

נחשב אצלי: השקעה

טוב, לא בטוח בכלל ששום זה בצל תקני. אבל כל ארוחת שבועות תקנית כוללת קיש, והגיע הזמן שגם אתם, אופים מתוסכלים שכמותכם, תפסיקו לקנות אותו במחירים מופקעים ותתחילו להכין אותו לבד ובקלות, לקנאת כל חבריכם המורעבים.

אני מוחה על תדמית "מאכל הבחורות" שיצא לקיש! הוא משביע, טעים, ואפילו משמין, אז מה הקטע? לא ברור. מי שכן רוצה לחסוך בקלוריות – המתכון מאוד מודולרי: אפשר להשתמש בגבינות רזות, בשמנת דלת שומן (15%), ואפשר אפילו להכין בלי הבצק ולחסוך שומן ופחמימות (ואז זה הופך לפשטידה ולא קיש). אז תכינו!! גם אם אתם לא מוזמנים לארוחת שבועות אצל דודה תרצה. זו אחלה ארוחת ערב. הכמות: קיש בקוטר 28 ס"מ.

  • למלית:
  • 250 גר' גבינה לבנה או קוטג'
  • 250 מ"ל שמנת מתוקה
  • 2 ביצים
  • 100 גר' גבינה קשה מגוררת
  • 2 כפות קמח
  • מלח ופלפל
  • 2 בצלים גדולים
  • 1 כרישה, בלי החלק הירוק
  • 2 שיני שום
  • חופן גבעולי עירית
  • לבצק:
  • 150 גר' חמאה
  • כף וחצי שמן רגיל
  • 4 וחצי כפות מי ברז
  • 3/4 כפית מלח
  • כפית וחצי סוכר
  • כוס וחצי קמח
עלות משוערת:

27 שקלים

עבודה נטו:

45 דקות

ההכנה

הפוסט צולם בביתה המהמם של מירי דהאן, המעצבת של מגזין מנטה וחברה טובה. תודה למירי ואיילת על האירוח והעזרה!

והכי הכי תודה – על כל הנשנושים האורגניים שהכנתן לי. מעולם לא חשבתי שקולורבי יכול להיות כל כך טעים.

שימו לב שלמרות נטייתי להפריז בסופרלטיבים, לא ציינתי בשום מקום שזה מתכון קצר. אמנם פישטתי את ההכנה שלו עד כמה שיכולתי, אבל הוא לוקח קצת זמן, ויש בו כמה שלבים – אין מה לעשות. חובה לטגן בצל (זה מה שנותן את הטעם לבלילה), מומלץ להכין בצק וגם לאפות אותו לפני המילוי וכך יוצא שהמתכון לוקח בערך 45 דקות הכנה (לי הוא לוקח חצי מזה, אבל אחר כך המטבח נראה כאילו עבר עליו טורנדו, אז אל תיקחו אותי בתור דוגמה). אבל הוא מממממש ממממממש שווה את העבודה, טעים בטירוף, ואפשר גם להכין אותו מראש, לשמור במקרר, ולחמם בתנור ויוצא כמו חדש.

אם תחפשו מתכונים של קיש באינטרנט תמצאו מאות. וזה מה שתמיד הורג אותי: אם המתכונים כל כך שונים ביניהם, איך אני אמורה להחליט איזה אחד להכין?! איזה אחד יצא הכי טוב? במקרה של קיש אני שמחה לבשר לכם שאין מתכון נכון ויש המון ווריאציות שיעבדו כל עוד הקיש מתובל היטב ויוצא יציב ולא נוזלי או חביתתי. היחס הזה של גבינות / ביצים / קמח הוא מה שעובד הכי טוב בעיני, אחרי הרבה (!) נסיונות. אז סמכו עלי.

קודם כל נתחיל עם הבצק. עם כל הכבוד לשיטת הרידוד הרומנית שלי, בצק פריך תקני הוא קצת קוץ בתחת. מאז שדיוויד לייבוביץ כתב בבלוג שלו על הבצק הפסיכי הזה, חיי השתפרו מאוד. הכנתי איתו שלל טארטים מהממים וגם פרסמתי אותו בעיתון. באחד הפוסטים הקודמים שיבחו כמה אנשים את הבצק, שפורסם גם אצל הילה, ואז החלטתי לפרסם אותו גם בבלוג, בגרסה מלוחה. ואתם יודעים מה? ניסיתי להכין אותו חצי-חצי עם קמח מלא והוא יצא עוד יותר טעים! הקמח המלא מוסיף ניחוח נהדר וגם פריכות.

הבצק נוגד את כל עקרונות הטבע – מבשלים אותו כמו בצק רבוך של פחזניות! אם יש לכם תבנית טארט לא מתפרקת, אתם יכולים להרכיב את הבצק כבר בתבנית עצמה בתנור המתחמם ולא ללכלך שום כלי אחר. מגניב, הא? בתמונות הכנתי את הבצק על הכיריים, שזה גם יותר מהר, ומצטלם יותר טוב. שימו לב – שלא תעיזו לנסות להכין את הבצק עצמו בתבנית מתפרקת, כי הכל יזל החוצה ויהיה דיזאסטר.

מחממים את התנור ל-200 מעלות. בינתיים שמים בסיר את החמאה, המים (אוי גוואלד!), השמן, המלח והסוכר.

מחממים על אש גבוהה עד שהכל נמס ונוצר נוזל צהבהב, דליל ואחיד.

שופכים בבת אחת את כל הקמח לסיר ומערבבים בטירוף. בתמונות הכנו חצי חצי קמח לבן וקמח מלא, וניסינו גם גרסה עם קמח כוסמין (חצי כוס רגיל, חצי כוס מלא, חצי כוס כוסמין) שיצאה טובה מאוד.

הקמח מהר מאוד יתחיל לספוג את כל הנוזלים והתערובת תתחיל להיות גסה וגושית.

ממשיכים לערבב, כשהאש עדיין דולקת, עד שכל הקמח נספג ונוצר כדור בצק חלק ואחיד.

כאן בתמונות הוא חום אבל עם קמח לבן הוא יוצא צהוב. מסירים מהאש ומעבירים את הכדור אל התבנית.

אם אתם מכינים את הבצק בתבנית עצמה – שמים את כל המרכיבים חוץ מהקמח בתבנית ומכניסים לתנור המתחמם לכ-10 דק' (פותחים את התנור ומערבבים פעם-פעמיים תוך כדי התהליך) עד שהתערובת נוזלית וחלקה. כשזה קורה, מוציאים את התבנית החוצה, מוסיפים את הקמח, מערבבים עד שנוצר כדור בצק, ומשטחים אותו בתבנית עצמה (וככה חסכנו כלים מלוכלכים, מוהאהאה). משאירים את התנור דולק על 200 מעלות, כי תכף הבצק חוזר פנימה.

הבצק עדיין חם, אז זהירות. משטחים את הבצק לתבנית ולשוליים באמצעות כף עץ גדולה.

קודם כל מועכים אותו רק על הבסיס, ואז מתחילים "למרוח" אותו עם הכף לכיוון השוליים כך שייערם בשולי התבנית. הבצק ייראה עדיין לא אחיד, וייראה כאילו אין לכם מספיק בשביל כל התבנית, וזה בסדר. גם אם יש קצת "קרחות" פה ושם זה בסדר, תכף נטפל בהן. שימו לב שכמות הבצק שציינתי מתאימה בכיף לתבנית בקוטר 28 ס"מ, ואפילו ליותר מכך (הגדלתי את הכמויות כדי שגם אנשים פחות מיומנים בשיטוח הבצק יוכלו להכין). אם יש לכם תבנית טארט מתפרקת בקוטר 24 ס"מ תוכלו לחתוך כמויות ולהכין את הבצק מ-100 גר' חמאה ולשנות את שאר היחסים בהתאם. אם נשאר לכם בצק ספייר הוא עובר הקפאה מצויין. אם חס וחלילה אין לכם תבנית טארט בכלל, תכינו בתבנית מרובעת או אפילו בתבנית של הטוסטר-אובן, ואף אחד לא יעז להגיד מילה, מבטיחה.

ממשיכים למעוך את הבצק על השוליים כדי שהוא יטפס עליהן. רוצים לראות את המעיכה בפעולה? השקעתי בשבילכם וצילמתי את עצמי משטחת את הבצק בלייב. טוסו ליוטיוב לראות. כאן בתמונות איילת, הבת של מירי, שיטחה את הבצק בפעם הראשונה בחייה ועשתה עבודה מצויינת. גם עמרי, ידיד שלי מהלימודים, עשה זאת היטב מבלי להתאמן אפילו פעם אחת.

כשהבצק מפוזר בצורה יחסית אחידה בכל התבנית, הוא גם יספיק להתקרר קצת. עוברים לעבוד באצבעות, כי זה יותר קל. מהדקים היטב את הבצק כדי שיהיה אחיד וחלק, ועוברים גם על השוליים (דיוויד עשה את זה עם מזלג). לא קריטי שהבצק יהיה אחיד וחלק לחלוטין, אבל כן חשוב שלא יהיו "קרחות" ריקות שדרכן רואים את התבנית, כי אחרי האפייה הן יהפכו לחורים של ממש.

וזהו! יש בצק! פה בתמונות מימין זה בצק חצי-חצי רגיל, ומשמאל בצק עם תוספת קמח כוסמין. שניהם יצאו מאוד פריכים וטעימים.

אופים את הבצק בתנור החם על 200 מעלות למשך כ-10 עד 12 דקות, עד שהוא מזהיב. במהלך האפייה הבצק יבעבע מאוד ואולי קצת יתנפח, אבל זה בסדר. אם זה מאוד מדאיג אתכם תפוצצו את הבועות עם מזלג.

אחרי האפייה הוא נראה כך. יש בו קצת סדקים, אבל זה בסדר גמור.
ועכשיו למלית.

או יותר נכון ללב ליבה של המלית – מרכיב טעם חשוב: בצל מטוגן.

חותכים 2 בצלים גדולים גס ומטגנים במחבת על אש גבוהה עם בערך כף או שתיים. זה החלק הכי קשה בקיש כי זה לוקח קצת זמן עד שהבצל משחים ומתקרמל ומקבל טעם. זה מה שעושה את כל ההבדל בקיש, וזה אפילו יותר חשוב מסוג הגבינה ששמים. חשוב לערבב הרבה, כי הבצל נשרף על אש גבוהה בקלות. אחרי שהוא מתרכך קצת והופך להיות שקוף אפשר לעבור לאש קטנה, אבל אז הקרמול ייקח יותר זמן.

בזמן שהבצל מיטגן לו (לא לשכוח לערבב מידי פעם) קוצצים את שאר ה"בצליאדה": פורסים את הכרישה לפרוסות דקות (בערך בעובי 3 מ"מ אבל ממש לא קריטי) וקוצצים את השום דק דק.

בערך אחרי 7 דקות טיגון של הבצל מוסיפים לו את הכרישה, וכשהוא שחום ומוכן (בערך 10 דקות לאחר מכן) רק אז מוסיפים את השום לחצי דקה. וזהו.

בזמן שהבצל עוד מיטגן מכינים את שאר הבלילה למלית – זה מאוד קל, ומאוד גמיש לשינויים על פי המצאי במקרר – הבסיס הוא גביע של גבינה לבנה רכה בכל אחוזי שומן שתרצו (אפשר גבינה לבנה רגילה, אפשר גבינת שמנת עשירה, ואפשר גם קוטג'), ושקית אחת של שמנת מתוקה בכל אחוזי שומן שתרצו (אפשר 38% או 32% או אפילו 15%. על ה10% החדשה אני לא ממליצה). לכל זה מוסיפים חופן נדיב מאוד (בערך 100 גר', הכמות המדוייקת לא קריטית) של גבינה קשה מגוררת: גבינה צהובה "עמק", פרמזן, או קשקבל, או כל גבינה קשה עם טעם חזק. התוספת של הגבינה הקשה מאוד חשובה, בלעדיה הקיש יוצא תפל ודל בטעם. עוד תוספת חשובה היא קצת קמח, שעוזר לייצב את הקיש. את כל אלה, מלבד הביצים, מערבבים בקערה ואליה מוסיפים את תערובת הבצלים והשום המטוגן החמה.

אם משתמשים בגבינות ישירות מהמקרר זה יקרר את הבצל ואז אפשר יהיה להוסיף את הביצים בלי לפחד שיתקשקשו בקערה. פטנט! לא שוכחים לתבל היטב את המלית במלח ופלפל. בעדינות עם המלח אם אתם רוצים להוסיף פטה או בולגרית.

מוסיפים את הביצים ומערבבים היטב (אם תערובת הבצל כבר הצטננה אפשר לערבב את הביצים עם הגבינות כבר מראש).

שופכים את הבלילה לבצק האפוי (זה בסדר אם הוא עדיין חם).

אם רוצים, גוזרים מלמעלה קצת עירית עם מספריים.

מנמיכים את חום התנור ל-180 מעלות, ואופים כ-25 עד 35 דקות, או עד שהמלית יציבה (יענו, רוטטת רק מעט כשמטלטלים את התבנית) והחלק העליון מזהיב מעט.

מצננים לפחות 20 דקות לפני האכילה – כדי שהקיש יתייצב ולא יתפרק כשחותכים אותו.

הקיש הכי טעים כשהוא חמים, או בטמפ' החדר. אנחנו הגשנו אותו עם סלט קליל שהכינה מירי עם תותים (!). נום נום. בבית אני מגישה אותו עם סתם עגבניות חתוכות. הקיש נשמר היטב במקרר למשך שבוע ואף ויותר – כל עוד הוא מכוסה היטב.

רוצים קיש אחר? אין בעייה.

במקום כל הבצליאדה מסתפקים בטיגון בצל אחד גדול וערבובו לתוך הבלילה. במקום ארבע הבצלים אפשר לגוון עם אינסוף שילובי ירקות וגבינות. הנה 4 הצעות. תרגישו חופשי לאלתר ולעדכן בתגובות איך יצא. שימו לב שאת הירקות הקשים צריך לאפות קצת בתנור כדי שיתרככו, אחרת הם יישארו קשים מידי בקיש. חותכים את הירק לחתיכות קטנות ואחידות, מערבבים עם טיפונת שמן, מלח ופלפל, וצולים על 180 מעלות למשך כרבע שעה עד 25 דקות (או עד שהירק מתרכך ומזהיב מעט, זה תלוי בעובי שלו). אם רוצים תרד, משתמשים בתרד קפוא ומפשירים במיקרוגל. חשוב מאוד לסחוט את התרד טוב, כי הוא מאוד רטוב ואנחנו לא רוצים שהוא ימלא לנו את הטארט במיץ תרד. הגבינות בתמונה הן בנוסף לגבינה הקשה שכבר בבלילה. איזה עוד ירקות אפשר? תפוחי אדמה, פלפלים, פטריות, עגבניות שרי, ברוקולי, מנגולד (חולטים במים רותחים וסוחטים היטב), ועוד ועוד.

מניחים את הירקות שבחרתם על הבצק האפוי, ועליהם שופכים את המלית שלתוכה ערבבנו את הבצל שטיגנו (כאן בתמונה זה קוביות בטטה, קצת תרד מופשר וסחוט היטב, ופתיתי גבינת עמק פשוטה). אופים כרגיל. לפעמים, אם במקרה יש לי (או במקרה הזה, היה לי כי תנובה שלחו לי סל ענק של מוצרים הביתה), גם עיגולים של פרומעז הולכים מצוין מלמעלה.

רוצים לקרוא עוד על קישים? נסו את הכתבה המצויינת של יעל גרטי משנה שעברה.

פינת התכל'ס
מחממים את התנור ל-200 מעלות. מערבבים בסיר קטן על אש גבוהה את החמאה, השמן, המים, המלח והסוכר עד שהכל נמס ונוצרת תערובת אחידה. מוסיפים את הקמח בבת אחת ומערבבים עד שנוצר כדור בצק. משטחים על תבנית בקוטר 28 ס"מ ואופים בתנור החם למשך 10-12 דק'. בינתיים קוצצים גס שני בצלים ומטגנים אותם עד שהם מתרככים ונהיים שקופים (כ-7 דקות). בינתיים מערבבים בקערה את הגבינות והשמנת יחד עם הקמח ומתבלים במלח ופלפל. מוסיפים לבצל המקורמל את הכרישה הפרוסה ומטגנים עוד כ-10 דקות. מוסיפים את השום ל-30 שניות ומעבירים את תערובת הבצלים לבלילת הגבינה הקרה. מוודאים שהבלילה לא חמה מידי ומערבבים פנימה את הביצים. מוזגים לבסיס הטארט האפוי, מנמיכים את הטמפ' ל-180 מעלות, ואופים כ-25 עד 35 דק' עד שהמלית יציבה ומשחימה מעט. מצננים 20 דק' לפני ההגשה.

אופטופיקים וטיזרים
אוהבים בלוגים? רוצים עוד רעיונות קלים לשבועות? צפו להפתעה במדור הקרוב שלי ב"זמנים מודרניים" של "ידיעות אחרונות" ביום שלישי הזה – ערב חג השבועות, בשיתוף מיטב המוחות בתחום.

בנוגע לתחרות על הספר האיטלקי של ג'יימי אוליבר – הייתי בשוק מכמות המתכונים! תודה לכולם! נתתם לי הרבה חומר למחשבה ולבישול! נאלצתי לבחור את 15 המתכונים שהכי חידשו לי / נראו לי קלים ומגניבים במיוחד או יוצאי דופן. הפיינליסטים הם (לפי סדר פרסום התגובה):
סלט חיטה ופלפלים של טלי
סלט סלרי של רחלי
קרוסטיני פטריות של ג'ול
סלט צ"די של נועיה
סלט חסה עם בוטנים ותותים של נועה עם הורים
עוגת פירורים מודולרית של שימרית (דומה למתכון של אמא שלי!)
קציצות הטונה של עפרה
מרק יוגורט עיזים אפונה של חן
סלט סלק קר של אליסה עם ריקוטה ורודה
עוגת יוגורט עיזים וחמוציות של נגה
פשטידת תחתיות ארטישוק דלה של סיון
סלט סלק במיסו של הילי
שבלולי בטטה של ענת
אפונה עדינה של הגר
פיתה עם זעתר של דוסי
מבין ה-15 הגרלתי את המנצח בר המזל באופן אקראי. ההגרלה בוצעה בפיקוח סטטיסטיקאי מוסמך. הזוכה היא סיון עם פשטידת תחתיות הארטישוק הדיאטטית! מקווה שהספר לא יחריב לך את הדיאטה :)
רוצים עוד ספרים? כנסו לעמוד הפייסבוק של בצק אלים. היח"צנים שולחים לי הרבה ספרי בישול וחלק מהם אחלק לקהל הרחב בצירוף הביקורת שלי. עוד בעמוד – עדכונים וצילומים מבישולי היום יום שלי.

חג שמח וגבינתי!



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




272 תגובות בינתיים:

  1. קצת לא נעים לי להרוס לסיוון אבל המתכון שלה דומה בצורה מחשידה (ולמעשה זהה) למתכון שפורסם לא מזמן בYNET. הרעיון מעולה, (ולכן גם זכרתי את המקור) ואני לא לגמרי בטוחה איך הולך כל עניין זכויות היוצרים לגבי מתכונים אבל נראה לי שהקרדיט אולי לא במקום?
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3878639,00.html

    מאיה עונה: את צודקת לגמרי, וזה באמת לא לעניין לא לתת קרדיט למתכון, וסיוון התנצלה על כך. מצד שני, התחרות לא הייתה על מתכונים "מקוריים" אלא סתם מוצלחים. גם אני לפעמים לוקחת מתכונים ממקומות אחרים ומביאה אותם "לידיעת הציבור" (תמיד עם קרדיט כשצריך). תכל'ס, המטרה של "בצק אלים" היא לאו דווקא להמציא מתכונים חדשים, אלא להפיץ רעיונות שיהפכו את הבישול היום יומי לכיפי יותר. בסופו של דבר, המתכון של סיוון עלה בגורל מתוך 15 המתכונים המוצלחים ביותר בעיני, ולכן היא תוכל להנות מהספר בלב שלם. בכל מקרה, תודה על ההתראה!

  2. מאוד אוהבת קיש בצל, בהחלט עובד בכל מתכון בערך כל עוד מטגנים את הבצל כמו שצריך (כי תכלס, הוא ממש טעים לבדו…). יאמ. דרך אגב, גם שמנת חמוצה 9% עובדת, כמובן :)

    דרך אגב, את מכינה את החמאה בבית?

    מאיה עונה: לא. אני עצלנית מידי :)

  3. את הבצק הגאוני הזה אני מכינה בצורה עוד יותר פשוטה: שמים בקערה את החמאה, השמן והמים. מכניסים למיקרו לדקה-שתיים (עד שהחמאה נמסה), מוסיפים את הקמח והמלח (או הסוכר) ומערבבים מהר. זהו, יש בצק.

  4. הכל מגניב, אבל למה לא לחסוך בזמן ועבודה ופשוט לקנות בצק עלים מוכן, יש היום בצק על בסיס חמאה שהוא טעים. ואז אפשר להתעסק רק במילויים שזה החלק היותר מגניב.

  5. לא יודעת אם שום הוא בצל תקני, אבל אם רוצים להשקיע (מבחינת העלויות) אולי אפשר להחליף בשאלוט? גם יהיה לו פחות ריח חזק של שום למקרה שמישהו לא אוהב שום. לא, לא אני. מישהו מהאורחים.

    מאיה: הילה את כל כך אהרוני… :)

  6. נראה מעולה!
    יש לי שתי שאלות:
    1. מיהם אותם ארבעה בצלים מסתוריים? ספרתי שלושה, בצל לבן, כרשה ושום, וזה רק אם מעלימים עין מאי בצליותו של השום. אז מי הרביעי?
    2. כתוב "חותכים 2 בצלים גדולים גס ומטגנים במחבת על אש גבוהה עם בערך כף או שתיים."
    כף או שתיים של מה?

    מאיה עונה:
    רבי יוסף הגלילי אומר: מניין אתה אומר שזוהי פשטידת ארבעת הבצלים (ואגוז מוסקט)?
    בצל רגיל – אחת, שום – שתיים, עירית – שלוש, כרישה – ארבע.
    אמור מעתה: זוהי פשטידת ארבעת הבצלים, ואגוז מוסקט!
    ולגבי 2 – כף או שתיים של שמן כמובן

  7. נראה מצויין ובא בזמן. שאלות:
    1. הבצק מתאים גם לקישים מתוקים? איך משתמשים (למשל למלית לא אפויה)
    2. איך משתמשים בבצק מיותר קפוא?

    מאיה עונה: למלית מתוקה מצמצמים את כמות המלח לחצי כפית ושמים כף שלמה של סוכר. כדי להפשיר את הבצק מעבירים אותו למקרר ערב קודם, ואז במהלך הלילה הוא מפשיר לאיטו. משטחים לתבנית ואופים כרגיל.

  8. נראה כל כך טוב! אכין כזה לשבועות ואשתדל לא לאכול יותר מדי ממנו..

  9. נראה יאמי לגמרי. אני מתה על קישים עם בצל.

    נטלי

  10. מאיה… כל הכבוד… היה שווה לחכות תודה על ההשקעה המדהימה… יובל

  11. אם יורשה לי,רק הערה (אולי חשובה מאוד)לגבי ההמלצה לסלט חיטה ופלפלים של טלי.
    גריסי פנינה!!!לא חיטה!
    כל כך יותר מתאים.
    כל השאר בתכון מיעולה שבמיעולים.

  12. תודה מאיה! המרכיבים פשוטים ומצויים אפילו באמריקה- אז נוכל להכין גם כאן (כמובן שעם הקוטג', כי לצערי גבינה לבנה אין לי). חן חן

  13. יש! קיוויתי שתפרסמי מתכון לשבועות, יוכן צד לצד עם עוגת הגבינה המצוינת של טלי.
    שאלה קטנה, פלפל ופטריות נחשבים לירקות קשים? ז"א שצריך לרכך אותם בתנור?

    תודה וחג שמח!

    מאיה עונה: כן. פשוט תצלי אותם עד שהם מתרככים ומשחימים קצת. את הפלפלים מומלץ לקלף, ולפני שעושים את זה אוטמים אותם רותחים בקערה עם ניילון נצמד כדי שיתבוססו באדים שלהם לרבע שעה. יותר קל לקלף ככה.

  14. אפשר להשתמש בבצק הזה לחטיפי הטוויקס שלך? נורא רוצה לנסות ומסרבת להכין בצק פריך "תקני".

    מאיה עונה: רעיון מדליק!! לכי על זה. את אפילו יכולה להשתמש בגרסה המלוחה, כי הטוויקסים מאוד מאוד מתוקים וזה יתן להם OFFSET טוב.

  15. יו מאיה!
    אמא שלי הכינה אתמול קיש בצל דומה מאוד לזה!!!
    יצא ממש טוב!…
    אני יבקש ממנה להכין גם את זה בקרוב!
    בקשר לאורגני- אנכנו אוכלים כבר 7 שנים כמעט רק אורגני,ונורא שמחנו למצוא מתכון שמשתמשים בו במוצרים אורגניים!

    מחכה לפוסט חדש!
    ליאן

  16. […] Topsy Retweet Button topsyWidgetPreload({ "url": "http://www.bazekalim.com/2010/05/16/onion-quiche/", "title": "קיש בצל מודולרי > מתכון > בצק אלים", "order": "count,badge,retweet" }) Add Topsy Retweet Button to your Blog or Web Site. WordPress  Web Sites 2 tweets tweet […]

  17. כמות הבצק שיוצאת נראית לי גבולית ביותר לתבנית של 28 ס"מ,
    אלא אם כן משטחים מאד מאד דק, עד שזה הופך לא הגיוני.
    כנראה שזה עובד רק בתבנית של טארט שיש לה דפנות משופעות במקום אנכיות, ותחתית קטנה מ 28 ס"מ,
    כי בתבנית עם דפנות אנכיות הבצק גם לא עומד ישר ונוזל למטה…

    @פילה: אין מצב ששתי שיני שום בכזו כמות ישפיעו עד כדי כך על הטעם, שלא לומר על הריח.

    בכל מקרה זה נראה מעולה אחרי האפייה, נראה איך יהיה הבצק (-:

  18. לגבי הגרלת הספר – אם יהיו לך עוד ספרים, אולי תגרילי אותו בינינו הנותרים בחמישהעשר-יה הפותחת? :-)

  19. הצליח לי – תודה – הכל היה פשוט והתוצאה נאה נצטרך להתאפק עד מחר בכדי לדעת באם הטעם גם הוא מוצלח. תודה

  20. מה עושים אם אין שמנת מתוקה (רק תחליף פרווה מזעזע)?
    אפשר בלי?
    אפשר עם מסקרפונה? (כן. את זה יש פה…)

    ומה עדיף לשים באלפרדו באין שמנת מתוקה? ריצ'? מסקרפונה? חלב?

    תודה!

    מאיה עונה: מסקרפונה, לצורך העניין, היא שמנת מתוקה שמנה ועשירה במיוחד. חוץ ממתכונים של הקצפה, אפשר כמעט תמיד להשתמש בה במקום שמנת מתוקה. אם אין לך אלפרדו יש שתי אפשרויות, או שתערבבי מסקרפונה מתובלת לתוך הפסטה עצמה (לתבל במלח, פלפל, וטיפונת אגוז מוסקט), או שתכיני רוטב בשמל מהחלב (ממיסים 30 גר' חמאה, מוסיפים כף גדושה של קמח ומערבבים טוב טוב, ומזרזפים פנימה בערך כוס חלב חם תוך כדי טריפה, עד שהחלב יסמיך למרקם של יוגורט. מדללים עם עוד חלב אם צריך). אפשר "לחזק" רוטב בשמל עם גבינה מגוררת. הוא יוצא מעדן.

  21. מה, דווקא בפייסבוק? :(
    אני כמעט ואף פעם לא נכנס לשם, אשמח אם תמשיכי להעלות גם פה.

    מאיה עונה: פייסבוק זה אקסטרה קרדיט למתעניינים: מתכונים שאני מנסה, חוויות יום-יומיות מהמטבח שלי, ועדכונים על פוסטים לפני שהם מתפרסמים פה.

  22. איזה יופי! ינוסה לארוחת השבועות של מחר.
    אבל, בגלל שהארוחה היא בעצם פיקניק, חשבתי לעשות קישים אישיים, אז אני צריכה לשאול –
    היות ואין לי תבניות קישים אישיות, תבניות סיליקון של מאפינס יעבדו גם?
    כמה זמן לאפות?

    תודה.

    מאיה עונה: יעבוד, רק קחי בחשבון שיהיה יותר בצק על מלית, תנסי לעשות אותו כמה שיותר דק. תאפי בין 8 ל-10 דקות.

  23. אהבתי את הקרדיט לסטטיסטיקאי המיומן, שמפקח לך על ההגרלות :)

  24. הכנתי את הקיש לארוחת שבועות. יצא מעולה, ונראה מאוד מקצועי. המילוי טעים מאוד, השתמשתי בשמנת 15% וגבינה 5% אז יצא קליל ולא מכביד כמו מילוי של קיש בד"כ. הבצק מעולה, התאהבתי :) הולכת לנסות את הגרסא המתוקה (אולי לטארט שוקולד שפירסמת לפני כמה חודשים)..

  25. אותה אילנה ממקודם, הכנתי בסוף עם פטריות ובצלים. יצא נפלא נפלא נפלא, ונראה בול כמו בתמונה.

  26. אנחנו בדיוק מכינים מחר את קיש הבצל המסורתי לשבועות אצלנו במשפחה וטוב שראיתי את הטיפ שנתת לאפרת על לרדד מעט את הבצק (החלטנו השנה לגוון ולהכין אותו במנות אישיות ובגלל שאין לנו תבניות קיש קטנות נעשה את זה בתבנית מאפינס). זה כאילו חזית את העתיד חח
    תודה על הטיפ :)

  27. הכנתי אתמול למסיבת שבועות שהסתיימה כרגע, ולא נשאר כלום! יצא מדהים, הבצק היה נפלא והמילוי היה משהו-משהו (הוספנו גם בצל סגול, סתם בשביל הצבע)! לארוחת שבת אני אכין וריאציה עם בטטה או חציל. תודה!

  28. תודה רבה!
    יצא מעולה. דרך אגב, אני מכינה גם את הלחמאעגו'ן שלך באופן קבוע.

    הבצק של הקיש- אכן הברקה בהכנה, אבל יצא לי שומני יותר מהבצק פריך הרגיל.

    מוצאי שבועות שמייח

  29. היי מאיה,

    כרגיל – עוד מתכון שנראה מהמם! רציתי לשאול אם אפשר לעשות את הבצק גם ללא קמח לבן בכלל?

    תודה וחג שמח!

    מאיה עונה: לא ניסיתי, ואין לי ניסיון עם קמח מלא בפני עצמו בבצקים פריכים. שמעתי שהוא יוצא קשיח ולא טוב…

  30. הניסיון הראשון היה עם נייר אפיה, בתוך תבנית 28 מתפרקת, והתוצאה אכן הייתה מתפרקת. הקירות נפלו לתוך התחתית משל היו אולמי ורסאי.

    לא ויתרתי (לוותר? אחרי שבפעם הראשונה בחיים גיליתי מה זה כרישה?), הכנתי בלי נייר אפייה, הקירות היו עלובים עדיין, אבל הקיש כולו היה מופלא, יפה וטעים. הייתי מוכן להתחתן איתו. (בתנור שלי הוא דרש חמישים דקות, אבל מי סופר.) הפך את ארוחת החג הסולידית שלי לאירוע דיפלומטי מרגש.

    תודה!

  31. הכנתי לשבועות גם את הפשטידה הזו וגם את עוגת הגבינה של טלי. קצרתי מחמאות ושבחים מכל עבר. איזה מתכונים נפלאים את מפרסמת! הדבר היחיד שלא הצלחתי להכין (לאחר אינספור ניסיונות) זה רוטב הטופי. תפרסמי בבקשה פוסט נפרד לרוטב הזה – משהו שם פשוט לא מצליח לי.

  32. וואו, תודה תודה תודה! אני הולכת לנסות את המתכון המקורי (אולי בלי בצק) בקרוב מאוד. בתור צמחונית אני אופה הרבה פשטידות – ואת כל הכללים שאני מכירה (גבינות קרות על הבצל, גבינה קשה חובה, פרומעז מוסיף המון וכו') ניסחת כאן ככ טוב ובבהירות! פתאום הבנתי שזה בעצם מה שאני עושה תמיד… אז תודה. אח, איזה כיף זה שבועות.
    אה, וברכות על הפרסום ב"זמנים מודרנים" (יכול שאני האחרונה, אבל היה מענין לראות מי את)

  33. יצא פשוט מוש-לם. hands down, הפשטידה הכי טעימה שאכלתי. מגניב לדעת שאני יכולה להכין דברים כאלה (:

  34. כתוב בהנחיות למילוי:
    חותכים 2 בצלים גדולים גס ומטגנים במחבת על אש גבוהה עם בערך כף או שתיים.
    האם חמאה או שמן?
    בתודה.

  35. הכנתי לארוחת שבועות ויצא מעולה ויפהפה!
    אפילו אחי הקרניבור, שמעקם את אפו מול צמחונים כמוני, והדודה מאמריקה, שלא אוכלת דברים משמינים, הודו שזה ממש ממש טעים וטרפו את זה.
    השוליים של הבצק (חצי קמח לבן חצי קמח מלא) אמנם קצת התנמכו באפייה הראשונה (בפעם הבאה אמתח אותם ממש עד קצה שפת התבנית), אבל עדיין יצא אדיר.

  36. יצא מצויין.
    הבצק הספיק בדיוק לתבנית של 12 מאפינז (בשכבה דקה), המילוי הספיק לכמעט פי שתיים, אז יצא נגלה אחת של קישים ואחת של פשטידות :)

  37. מממ… בשעת צהריים שכזו שהרעב גואה התמונות ממש אכזריות
    וקיש בצלים הוא אחד האהובים עליי, שלך נראה יאמי לגמרי.
    בשבועות שעבר הכנתי את חמשת הבצלים והוא נעלם תוך דקה וחצי מהתבנית, בכל מקרה הבצק נראה להיט.

  38. הבנתי נכון? בצק פריך בלי קירור של שעה במקרר? בלי לשים את התבנית 20 דק' במקפיא לפני ההכנסה לתנור החם?
    וואו! אם התשובה היא "כן", אז הבצק הזה מנצח ובגדול. אף פעם לא הייתה לי סבלנות גדולה מדי באפייה לחכות שהבצק יהיה קר.

  39. חשבתי שזנחת את הבלוג ועברת לפייסבוק :(

    ואני שמח לראות שיש שיטות להכנת בצק פריך יותר חפיפניקיות משלי.

  40. איפה הבצל החמישי??

  41. הכל נראה מאוד טעים אבל כדי לחסוך זמן אפשר לא לאפות בנפרד את הבסיס אלא ישר על הבצק לשים את המלית ולאפות ביחד, וגם! אני מכירה את המתכון של הבצק ותמיד הפריע לי מאוד שזה די משמין עם כל המחמאה אז אני שמה חצי מכמות החמאה ויוגורט וגם יוצא נחמד

  42. עשיתי את הבצק כפי שהעצעת (ומילוי משלי) ויצא קיש מדהים.
    בתור מי שמפחדת מבצק טארט… עברתי חוויה מתקנת :) תודה

  43. היי מאיה

    אוף! פעמיים הכנתי את הבצק- פעמיים לא הצליח! עכשיו אנחנו אופים רק את המלית ומקווים שתצא פשטידה טעימה…

    אז למה לא הצליח? (רק לי כנראה לפי מה שאני רואה בתגובות כאן…)
    כשמערבבים בסיר, אחרי שמוסיפים את הקמח, כמה זמן צריך לערבב? הבצק לא הפך לכדור ונשאר מאוד נוזלי (ואז בסוף נשרף- נגלה 1 שהלכה לפח).
    בסיבוב השני השתמשנו בבצק הדי נוזלי (שלא רצה להידבק לשולי התבנית), אבל הוא נשרף בתנור. טוב, זה רק אשמתי. או אשמת התנור. או הרצפה. (נגלה 2- פח).

    אז מה את אומרת?… מה אני עושה לא נכון?…

    (המלית בתנור מריחה טוב ואני מוכנה להתנחם בזה בינתיים).

    שבת שלום,
    סתיו.

  44. מה אפשר לעשות עם החלק הירוק של הכרישה?

  45. הי מאיה,

    השתמשתי במתכון שלך לבצק- רק לטארטלטים מתוקים- ויצא מעולה!

    אפשר לראות תמונות בפוסט – http://wind2aya.blogspot.com/2010/06/blog-post.html
    שבבלוג שלי.

    הוספתי גם לינק למתכון אצלך באתר.

    אני נעזרת באתר שלך המון, ונהנית מהצילומים ההורסים, אז תודה!

  46. קישים זה אחד ה- soft spots שלי, וזה נראה מעולה ביותר!

  47. חייב לשתף אתכם באירוע טרגי..
    אמש הכנתי קיש בטטות ופטריות וטימין עם הטריק המדליק "הכמו בצק רבוך לפחזניות" של מאיה לבצק הפריך.
    זוג חברים שהיה אמור לבוא אלינו ביטל בצער רב ברגע האחרון והחלטנו להפתיע אותם ולהקפיץ להם חתיכה יפה של הקיש. ויצאנו לדרכנו לנסיעה קצרה של 10 דקות לחברים.
    את התבנית עם חצי הקיש הנותר השארנו על השיש.
    כשחזרנו – נגלתה לעינינו הזוועה – כלבתנו האהובה (אך הכלבה בת כלבה!!) זינקה על השיש וחיסלה ה-כ-ל!!
    נו טוב, החלטתי לקחת את זה כקומפלימנט. בכל זאת זה היה טעים לה מאוד אחרת הייתה משאירה משהו…

    ותודה מאיה על כל המתכונים. אני וכל המשפחה נהנים מהם מאוד.

  48. שלום,
    רק רציתי להחמיא ולפרגן – כל הכבוד לך! נהנתי לקרוא את המתכונים (כמעט) כמו להכין ולטעום אותם, אני מנסה לחשוב מה גרם לי לרוץ ולהכין את המתכון – הכתיבה, התמונות, המתכון עצמו….
    אני מאוד אשמח אם תביאי מתכון של עוגה שווה, או לחמניות וחלות טובות או עוד מתכוני דגים.

    מליוני תודות – – –

  49. הקיש הנפלא נאפה ברגעים אלו ממש. מריח-נראה מצוין!! תודה על מתכון שכזה.. (:
    הערה/שאלה: הכנתי את הכמויות – בדיוק, השתמשתי בתנית- בדיוק בגודל שאמרת..ולמרבה הפלא…
    המלית יצאה בכמות כל כך גדולה עד שנאלצתי לזרוק חצי ממנה!!
    :( :( מדוע?

  50. אני קלישאתית אבל בכל זאת-
    להתעלף מהתמונות שלך בכל פעם מחדש…
    נראה קיש הורסס

  51. הכנתי עם כרובית וחלומי אמנם, אבל יצא מעולה!
    ח"ח על המתכון, תמיד חשבתי שקיש זה מזה מסובך וזה היה ממש פשוט

  52. אני מצפה בשקיקה לפוסט הבא, לרגע בו אני אשמח ואקרא בשקיקה :)
    גם אם המאכל לא טעים לי- התמונה?…

  53. מתכון משגע!!!!! עברתי עליו מאה פעם ואמרתי לעצמי שאותו אני הולכת להכין, כך או כך!!! במיוחד שנדלקתי על כל הבצק המיוחד הזה :)
    אז הכנתי עם שינוי קל, במקום כרישה שאני לא אוהבת הכנסתי פטריות טריות שחתכתי לקוביות קטנטנות ואידתי מעט על המחבת.
    יצא אליפות עולם!!!
    אגב, הבצק באמת הספיק לקוטר 28, ודקרתי אותו עם מזלג כשהתחיל להתנפח, אבל הכי חשוב ששימנתי מעט את הכלי לפני, עם מעט החמאה שנשארה על העטיפה. עד שהכל היה מוכן, הבצק כבר נפרד מהדפנות, עוד יותר טוב ממה שקיויתי!!!

    יצאת מלכה עם המתכון הזה!!!! ישר כח!

  54. יצא לנו היום מוצלח ביותר!

    וזה הבצק שאכין מעתה ועד עולם!
    שאלה קלילה- נראה לך שאני יכולה להמיר את הבצק לתחתית של טארט שוקולד ולהוסיף לו איזה 2 כפות קקאו? יילך?

  55. גם לנו יצא מריח נפלא בעודו מתחמם ברגעים אלה בתנור, אבל נשאר בצד המון מהמלית. מה אפשר או כדאי לעשות עם השאריות?

    מאיה עונה: לשאריות מוסיפים טיפה קמח, ואופים כפשטידה. טעים ביותר! אם יש במקפיא עלי מלוואח או בצק עלים קפוא, אפשר להפשיר ולהשתמש בו בתור קראסט חלופי. למרות שגם לבדה המלית סבבה לגמרי.

  56. היה מדהים!!! עשינו מכל העיניין ערב משפחתי כייפי שכלל השגת מצרכים ויצירת הקיש. היות שאנחנו גרים בארה"ב המרנו חלק מהמצרכים במקומיים. את הגבינה הלבנה המרנו בשמנת של דייסי והשתמשנו רק בבצל צהוב אחד במקום שתיים, כל השאר היה בדיוק אותו הדבר. ההכנה היתה כיפית והארוחה מדהימה. זו אחת מהפעמים היחידות שהצטערתי שקיבולת הבטן שלי לא היתה גדולה יותר. מנחם מסר שהבטן שלט והוא מודים לך מקרב לב. תודה תודה תודה

    מאיה עונה: יופי!!! תודה על הדיווח

  57. אגב, לנו המלית הספיקה בדיוק !!1

  58. איזה כייף, קיבלתי מיקסר חדש, כל כך קל לעשות בצק פריך עם מיקסר איכותי! זה עולם אחר לגמרי, אין על קנווד בבצקים, אפילו 2 ידיים שמאליות כמוני תיקתק בצק!.
    עוד דבר קטן – סוף סוף הפסקתי לעשן, זה הפריע לי בעיקר אחרי ארוחות, עכשיו, אני לא צריך יותר את הסרחון הזה

  59. היי מאיה! הכנתי אתמול את הקיש ויצא מעולללה!
    הרגשתי יצירתית ועשיתי חצי בטטה חצי ברוקולי. מכיוון שלא היה לנו כרישה/עירית וכו' וכו' פיזרתי על חצי מתחתית הבצק את הברוקולי, על החצי השני קוביות בטטה חצי אפויה, הכנתי את הבלילה עם בצל אחד פושטי ואפיתי עד שהריח שיגע אותנו.

    יצא אדיר, נאכל כל כך מהר אז אין תמונות… אבל ללא ספק יאומץ לרפרטואר!

    תודה(:

  60. הבלוג הכי אבל הכי מדהים שיש

  61. הכנתי!
    יצא מדהים וכולם ניקו יפה מאוד את הצלחת שלהם.
    כן עשיתי וריאציות לטובת שומרי המשקל מבינינו.
    את הבצק העפתי ושמנת תמיד נראית לי כמו משהו שכדאי לוותר עליו ועם כל הכבוד לטעם הקלוריות פשוט לא שוות את זה (מה שגם לי זה תמיד מרגיש מאוד כבד אחר כך בבטן).
    אז במקום השמנת שמתי גבינה בולגרית 5% וקצת חלב, כמובן את הגבינה הלבנה השארתי בפנים. תכננתי להכניס פנימה צהובה רזה יותר אבל בטעות קניתי את הרגילה אז לא נורא, האורחים הרוויחו טעם.
    את הבצל/כרישה/שום/עירית השארתי כמו שהם, גם ככה מדובר בדברים שאני מנסה להכניס לכל מתכון אפשרי.

    יצא מדהים! נראה לי אחד הדברים המוצלחים ביותר שהכנתי ובלי ספק מתכון שאני מאמצת ואכין עוד הרבה ממנו, וגם אם מעיפים את השמנת והבצק החוצה זה אפילו לא משמין.

    לקינוח אגב הכנתי את הפודינג שוקולד שלך שיצא פצצה!

  62. זו הפעם השניה בחיי שאני מכינה קיש ויצא נהדר!
    הבצק ממש פשוט להכנה ולשיטוח, הרבה יותר קל ממה שחשבתי :)
    היתה לי דלורית שרציתי להיפטר ממנה אז חתכתי אותה לחצי ושמתי בתנור לריכוך, חתכתי לקוביות וסידרתי על הבצק האפוי.
    שמתי בבלילה בצל לבן, סגול וירוק, וגם פקאנים. שפכתי את הבלילה על הדלורית.

    טעים ויפה! D-:
    רציתי להכין פאי מאז שראיתי את הסרט המעולה "המלצרית" לא מזמן.

  63. הבצק הזה כל כך טעים ופשוט להכנה! ובמיוחד הוא נאפה כמו שצריך, לא מתנפח ונוזל כמו הרבה בצקים אחרים לקיש שניסיתי. הקלתית יצאה מושלמת ועם שוליים כמו שצריך! שוב תודה על המתכון ועל ההסברים המפורטים :)))

  64. אחלה מתכון תמיד מצליח קוצר שבחים טעים טעים והכי חשוב קל וזריזזזזזזזזזזזז. על השעון 20 דק' בול.
    מתה על האתר הכיפי הזה.

  65. הי מאיה
    את מהבצק הנ"ל החלטתי לעשות קישים קטנים בתבנית השקעים מהסיליקון החדשה שלי בגודל 3.5 X 3.5 X 3.5 X
    סה"כ 15 שקעים החלק העליון הזהיב ובתוך השקע זה נראה לא אפוי ושמן מבעבע! אפיתי 10 דקות ואח"כ נתתי עוד 3 דקות בחום 200 מעלות.
    שאלתי מה עובי הבצק צ.ל מאחר והוא רבוך הוא נוטה להיות עבה. הוא לא היה פירורי כמו בתמונה – אלה כאילו היה יותר מדי שומן .אודה לך מאד אם תוכלי לענות לי. תודה רבה לך על המתכונים הנפלאים ועל כך שהנך משתפת אותנו.

    מאיה עונה: הבצק שמן, אבל בסוף הוא אמור לצאת פריך וטעים. אני לא בטוחה עד כמה הייתי מעיזה לעשות קישים קטנים מהבצק הזה. אין לו אחיזה מדהימה בשולי התבנית וזה נראה לי המון טרחה להתחיל להדק אותו בכל אחד מהשקעים. הייתי ממליצה לך להוסיף עוד כף-שתיים של קמח למלית ופשוט לאפות פשטידות קטנות ללא בצק. את יכולה לפזר קצת פירורי לחם למעלה כדי להוסיף קראנצ'.

  66. הי!
    הכנתי את הבצק לפי ההוראות אבל לצערי אין לי תבנית טארט.
    בתבנית רגילה הבצק זולג למטה עוד לפני שמספיקים להכניס לתנור.
    הידקתי טוב עם מזלג, התפללתי לאלוהי הבצק אבל לא- הבצק זולג מהדפנות.
    התאכזבתי..

    אני הולכת להזמין לי תבנית טארט באמזון.

  67. הכנתי את הקיש היום, ובמקום בצלים שמתי פטריות שמפיניון וחורש.
    הבצק יצא לי לא טוב- אבל באשמתי בלבד(!!!) כי לצערי שיחקתי איתו יותר מדי, אבל חוץ מהתקלה הקטנה
    הקיש יצא מדהים!
    תודה רבה לך על המתכון
    את אדירה ומוכשרת

  68. עשיתי את הפשטידה יצא מעולה-בלי הטארט.
    שאלה-אפשר לעשות את הפשטידה בלי השמנת? אפשר עם עוד גבינות דלות שומן?<?

    ועוד שאלה-איך עושים את השפטידה עם מנגולד?

    מאיה עונה: אתה יכול להחליף כל גבינה לתחליף עם מרקם דומה, ודל יותר בשומן. אל תיסחף אבל, כי אז יצא לא טעים. עדיף לעשות טארט קצת משמין, ולאכול ממנו רק פרוסה יפה אחת וזהו. אתה יכול להחליף בשמנת 10% בכיף.

  69. ניסיתי את המתכון יצא סוף תודה רבה!

  70. היי מאיה אני רוצה להכין את הפשטידה ולהקפיא כדי להשתמש בה באירוע רק עוד שבועיים . האם זה אפשרי ? אם כן מה הדרך ההפשרה הכי טובה ?
    ד.א אני מאוהבת בבלוג שלך כל מה שאני עושה יוצא מדהים. !!! והכל בזכות ההסברים המפורטים והתמונות המהממות !!

    מאיה עונה: אין שום בעייה להקפיא, הקיש עובר הקפאה מעולה. רק וודאי שאת מכסה אותו בלפחות שלוש שכבות של ניילון נצמד כדי שלא יקבל "טעם של פריזר". להפשרה פשוט העבירי אותו ללילה במקרר, ואז ממש לפני ההגשה חממי אותו בתנור כ-10 דקות על 180 מעלות. את יכולה לפזר עוד קצת גבינה מלמעלה לפני החימום ואז זה בכלל ירגיש כמו קיש טרי וחדש דנדש.

  71. בצק גאוני, ניסיתי אתמול אה- לה- ספונטני, יצא מהמם, נורא כיף, כי כך אפשר לעשות קיש צ'יק צ'ק בלי יותר מידי תכנונים מראש,
    לא כמו עם הבצק פריך ,שאני מאוד אוהבת לעשות אני חייבת לציין, אבל לא תמיד יש כוח לפינוק שלו.

  72. כל הקישורים למתכונים מקשרים ל"מתכון לפסטה עגבניות טרייה". אפשר לסדר את זה?

  73. אני חייב לציין שמדובר בבצק לקיש הכי מהיר וקל שהכנתי אי פעם (ואני לא מזהה בטעם או במרקם שום נחיתות לעומת בצק פריך תקני). המלית גם מוצלחת ביותר – שדרגתי עם שתי סלסלות של פטריות שמפיניון וגבעולי סלרי קצוצים.

  74. היי מאיה, הלינקים למתכונים שפירסמת מובילים כולם לאותו עמוד של פסטה עם עגבניות. מצריך תיקון
    תודה

  75. וואו פשוט יצא מדהים. תודה

  76. אהלן מאיה,
    תודה רבה על המתכון המעולה – יצא מצוין. בהזדמנות זו רציתי להודות גם על שאר המתכונים בבלוג שלך, ניסיתי רבים מהם וכמעט כולם משובחים.

    תודה!
    טל

  77. היי מאיה :)
    לשומרות המשקל מביננו, איך אפשר להכין אותה פחות משמינה?
    כמה מותר להוריד מהחמאה לבצק?
    ולגבי המלית- אילו גבינות מותרות? והאם שמנת 10% ממש הורסת את הטעם? (לא המלצת עליה…)
    מעבר לכך, הכנתי עם בטטה, ויצא מדהים. משמין.. אבל מדהים:)

  78. היי,
    רציתי לשאול אם אין צורך לאפות את הבצק אפייה עיוורת?

    מאיה עונה: האם כוונתך לאפייה של הבצק הפריך ללא המלית עם נייר אפייה ומשקולות? זה לא יזיק.

  79. היי מאיה! האם אפשר להכין את פאי הדובדבנים עם בצק הטארט? אם כן, איך ממירים את הבצק הרבוך לגרסא מתוקה?

    חיפשתי בתגובות מתכון ולא מצאתי…

    תודה!

  80. מאיה- המתכון מדהים!
    משהו אחד שהציק לי זה השמנוניות של הבצק ולכן החלטתי בצעד נועז להוריד את כמות החמאה ל-100 גרם בלבד ועדיין יצא ממש טעים. תודה רבה!

  81. היי מאיה האם אפשר להכין את הקיש ב 4 תבניות קיש אישיות בקוטר 12 סמ?

    מאיה עונה: בהחלט! זמן האפייה יתקצר גם באפייה הראשונית של הבצק (לכ-8 עד 10 דק', או עד שהוא מזהיב), וגם באפייה של המלית – להערכתי כ-20 עד 28 דק' לערך.

  82. שאלה נוספת מה דעתך על תבניות מתוצרת איטליה בשם גוארדיני?

    מאיה עונה: לא מכירה, אבל כל מה שמתוצרת איטליה אוטומטית נחשב בעיני שווה ונעלה.

  83. יצא חתיך בטרוף וכמובן, דלישס כרגיל.

  84. מאיה, האם אפשר לוותר על הכרישה או להחליף אותה, בבצל ירוק למשל? יש לי ניסיון לא טוב עם כרישה..

  85. יוצא מעולה
    האם ניתן להקפיא את הקיש האפוי? ( כולל המלית)

    מאיה עונה: אפשר בהחלט. חשוב להקפיד לעטוף את הקיש היטב (אני אוהבת שתי שכבות של ניילון נצמד, ומעל זה נייר אלומיניום). מחממים בתנור על 180 מעלות למשך כרבע שעה, ויוצא כמעט כמו חדש.

  86. היי,

    קודם כל האתר שלך מצויין ומלא במתכונים מעולים ופירוט .המתכון נראה מעולה, מנסיון שלי להכין בצק פריך בלי מעבד מזון זה היה נורא ויצא לי בצק די קשה, אני רוצה להכין לשבועות את הקיש הזה, כמה שאלות: אין לי תבנת פאי, האם בתבנית עגולה חד פעמית זה יצליח או שהשוליים יקרסו פנימה?
    אצלי אוהבים רק בצל רגיל אז אפשד פשוט לשים רק בצל רגיל ולהגדיל את כמות הבצלים לחמישה בצלים שאני אטגן?
    כמו כן האם לא מספיק לשים שמנת מתוקה, ולא להוסיף גם גבינה קשה כלשהיא(וגם לאיזו גבינה את מתכוונת)אלא פשוט לתבל במלח פלפל שחור אגוז מוסקט . ועוד שאלה אחרונה, האם להחליף חצי הכמות הקמח בקמח מלא אכן נותנת בצק פריך ולא קשה, אני מאוד אוהבת קמח מלא אבל לא יצא לי אף פעם לשים אותו בקיש? אשמח לתשובתך בתודה

    מאיה עונה: לגבי הקמח המלא, לכי על זה. הוא יוצא פריך ומצויין, ניסינו. את יכולה לשים רק שמנת מתוקה ולוותר על הגבינה, אבל הקיש שיצא לך יהיה מאוד תפל. אני ממליצה מאוד לשים גבינה קשה כלשהי (לא חייבת להיות יקרה, במקרה הכי גרוע עמק עדיף על כלום) כדי לתת טעם לקיש. את יכולה להשתמש רק בבצל רגיל, ואת אפילו לא צריכה להגדיל את הכמויות שלו. בתאבון!

  87. איזה כיף שהכרתי את הבלוג שלך…
    אפשר להשתמש בגבינת "אחוזה" (גבינה צהובה 22% שומן) בתור גבינה קשה?

  88. הי!
    שאלה די דחופה…..
    יש לי מוצרלה. יכול להתאים כגבינה הקשה?
    וגם… בא לי קיש ברוקולי- יש לך רעיון מה להוסיף לו? (חשבתי על עגבניות שרי)
    תודה
    :-)

    מאיה עונה: מוצרלה תלך אחלה! את יכולה להוסיף עגבניות שרי ו/או קישואים מוקפצים. לדעתי גם שקדים קצוצים ילכו טוב (כמו מיקה שכתבה כאן בהמשך)

  89. כיף ענק אני מכינה כבר סוגים שונים של קישים עם הבצק המאלף ושאר הבסיסים.
    לאחרונה הקיש האהוב עלי הוא בתוספת גזר וקישוא (אחד ואחד) שמוסיפים אותם לטיגון הבצל אחרי כמה דקות (וכמובן כמובן שום). בסוף אני מוסיפה לתערובת גבינת פטה (בכלל לא משתמשת בצהובות) ואגוזים(!) וזה יוצא מדהים. מוסיפים כמות של אגוזים לפי הטעם (אני ממש אוהבת את הקראנץ' המפתיע..) וקוביות הפטה ממש מוסיפות. כמו כן ניסיתי שמנת חמוצה כי נגמרה הרגילה ויצא טעים ביותר!

    תודה רבה. חוזרת לאתר שלך שוב ושוב..

  90. הכנתי ממש עכשיו ויצא מעולה!! תודה וחג שמח :)

  91. יצא מעולה!! יככב בשבועות הזה. תודה רבה!

  92. עניין חשוב!
    שיטת הבצק פשוט מעולה, הוא יוצא טעים ופריך והכי חשוב פשוט יוצא! בלי רידודים, בלי פוד פרוססורים. פשוט גאוני ופתר לי את בעית הפחד מבצקים פריכים.
    שאלה חשובה – האם אפשר להשתמש באותה טכניקה בכדי להכין בצק שיתאים לפאי מתוק? מה עלי לשנות במרכיבים?
    אני רוצה להכין את הבצק הזה למתוקים, הו, בבקשה אימרי לי שזה אפשרי. זה יפתח ממש עידן חדש אצלי.
    תודה רבה על המתכון הנפלא!

    מאיה עונה: המקור של הבצק הזה הוא מתוק, ואני הפכתי אותו למלוח על ידי כך שהשמטתי מעט סוכר מהמתכון. את יכולה להוסיף לו כף סוכר ואז הוא יהפוך למתקתק וישתלב טוב עם מתוקים.

  93. היי מאיה, אני רוצה להכין את הבצק בגרסה המתוקה, אבל המלית שלי היא ללא אפייה. תוכלי לומר כמה זמן צריך לאפות את הבצק לבדו כדי שיהיה מוכן לאכילה ללא אפייה נוספת אח"כ? תודה רבה(:

    מאיה עונה: בערך 10 דקות, או עד שהוא משחים. שימי שהמלית יציבה יחסית ולא נוזלית בעת היציקה (נניח, גנאש שוקולד זה יציב, ומלית גבינה נוזלית שאמורה להתייצב על ידי ג'לטין אחרי קירור היא נוזלית), אחרת הבצק לא יישאר פריך.

  94. היי,
    אני מארחת אצלי בבית ואותגרתי עם אורח שאסור לו גלוטןואין לי נסיון בזה בכלל… חשבתי להכין את הקיש עם קמח תפוחי אדמה. יעבוד?

    מאיה עונה: קמח תפוחי אדמה הוא יותר מידי כמו קורנפלור ולא יעבוד לבצק פריך. אני ממליצה לך לנסות עם 70% קמח אורז מלא, 20% קמח קינואה / קמח סויה, ואת השאר קורנפלור. זה שילוב שלמדתי מגב' טארטלט שעושה הרבה אפייה ללא גלוטן.

  95. הי, התאמצתי נורא, כמעט שעה. כל דקה רצתי למחשב כדי לראות בדיוק מה עשית…… ובסוף, המלית היתה רבה כ"כ והיא פשוט נזלה מעבר לגבולות הבצק!!!
    אללי! מה הולך לצאת לי מהתנור בעוד חצי שעה? יש לי מפגש עוד מעט האם זה במצב שאפשר להביא זאת לשולחן? או שכל עבודתי ירדה לטימיון???

    מאיה עונה: מקווה שלא פספסתי את המועד, אבל אני בטוחה שמא שיצא לך יהיה אכיל ואף טעים. אולי לא מי יודע מה אסתטי, אבל בבטן הכל מתערבב, לא?

  96. אהלן מאיה,
    זאת מיקה מלפני כמה פוסטים.. הכנתי קיש הפעם עם כרובית והוספתי שקדים כי לא היו לי אגוזים (לא קצוצים, מעט שבורים, חששתי שיתרככו או משהו אבל הם יצאו והשתלבו נפלא!) ובצל ירוק. למרות שבכלל לא הוספתי בצל רגיל יצא סוף הדרך, ובתור מכורה קשה לקישים אני מודה לך ולבלוג שלך שמעוררים בי את היצירתיות, אני יכולה פשוט להסתכל שעות על התמונות ולהתמלא השראה.. אז שוב תודה! שאלה קטנה – לגבי החצילים, מה הכי כדאי לעשות איתם לפני ששמים בקיש? (שמעתי אלף עצות, ואיכשהו הם אף פעם לא יוצאים כמו שצריך..)
    אשמח לתשובתך

  97. שאלה:
    שכחתי להגיד לבעלי לקנות גבינה לבנה.
    אפשר עם יוגורט?

  98. נהדר! כולם אהבו!!!
    תודה

  99. הכנתי, בחיים לא יצא לי פשטידה כל כך טעימה.
    כל מתכון שאני מנסה פה יוצא מדהים.
    תודה רבה

  100. הכנתי אתמול בגרסה עם הכרובית ויצא מאוד טעים, אבל…
    כשהכנתי את הבצק הוא יצא מאוד נוזלי. ראיתי שגם מישהי אחרת כאן (סתיו) התלוננה שזה מה שקרה לה. אז הוספתי קמח עד שהתערובת התמצקה קצת – הייתי צריך להוסיף סה"כ איזה כוס קמח.
    לא נראה לי שהשתמשתי בכוס קטנה מדי (זו כוס של 200 מ"ל שאני תמיד משתמש בה), אז אני תוהה מה הבעיה.

    חוץ מזה:
    א. האם אפשר לוותר על הבצל לחלוטין? חברתי לא אוהבת בצל, ובקיש הזה הוא יחסית מורגש.
    ב. האם יש דרך להכין את הבצק עם פחות חמאה (לשומרי המשקל בינינו)?

    תודה!

  101. מאיה, למרות שאני מכינה את הקיש הזה באופן קבוע בא לי להתעצל ולעשות אותו כפשטידה. כמה קמח היית מוסיפה? יש עוד משהו שצריך לשנות במתכון כדי להתאים אותו לזה?

  102. הכנתי לכבוד ר"ה וכולם פשוט התענגו עליה! תודה!!! :)

  103. הי רציתי לשאול האם יש גרסה להדפסה?

    מאיה עונה: לצערי, עדיין לא. אפשר להסתפק בינתיים בקופי פייסט לתוך וורד…

  104. הכנתי פעמיים והבצק יצא טעים מאוד אך מתפורר לחלוטין. יש למישהו רעיון איפה טעיתי?

    דודי

    מאיה עונה: יש מצב שאפית אותו יותר מידי. בכל אופן, אחרי שלבצק ולמלית יש קצת להתיידד ולשבת ביחד באותה תבנית כמה שעות, הבצק הופך ליציב יותר.

  105. מכינה עכשיו אז זה דחוף… האם את הכרובית צריך לאפות לפני?

    מאיה עונה: לא, אבל אם תוכלי לבשל אותה כמה דקות במים רותחים כדי לרכך אותה קצת, היא תצא טובה יותר בקיש.

  106. I baked this quiche with butternut squash, onions and goat cheese, and it was absolutely fabulous! The dough especially was attractive, as I have neither a food processor nor a kitchenaid at the moment and I thought I was barred from this type of dough for the next two years. In short, my husband thanks you, my waistline doesn't :-)

  107. אז אפילו ששכחתי את העירית, ושום הוא לא באמת בצל, כך שיצא לי קיש שני בצלים, היה פשוט מדהים!
    הבצק הזה הוא גאונות לשמה.
    מה הייתי עושה בלי האתר שלך???

  108. היי מאיה
    רציתי להגיד שהמתכון מעולה ולמרות שאני חרדה מפני אפיה יצא לי בצק פריך וטעים.
    רציתי לחללוק איתך את השינויים שהכנסתי למלית- לבסיס הגבינות שלך הוספתי דלעת, כרישה ובצל ירוק מטוגנים והרבה אגוז מוסקט. בסקשן הגבינות הקשות שמנו גבינה צהובה מגוררת וגם קצת פטה. יצא ממש טוב.

    המון תודה על מתכונים טובים והנחיה צמודה
    חנוכה שמח!
    הגר שחטר

  109. שאלה בבקשה, אני מעוניינת להכין את הקיש במילוי גבינות ופלפלים. האם להוסיף את הפלפלים (מבושלים ורכים) למלית הגבינות או לפרוס אותם על הבצק האפוי ועליהם את הגבינות (עם הבצל המטוגן מעורבב בתוך הגבינות)? תודה

  110. שלום רב,
    כל כך נהנית לשוטט באתר שלך, בכל פעם מזילה ריר ובכל פעם רוצה לרוץ למטבח ולהכין אך יש בעיה, אין לי מחשב במטבח ואת המתכונים שלך לא ניתן להדפיס.
    איך נראה לך שאת יכולה לעזור לפתור לי את הבעיה הזו אם אני רוצה להכין לשבת את קיש הבצלים המדהים הזה? (או כך לפחות הוא נראה)
    תודה, אורנה

    מאיה עונה: תעתיקי את רשימת המרכיבים ואת פינת התכל'ס לוורד והדפיסי.

  111. חשבתי לעצמי- הבצק הזה כל כך גאוני, שחבל לא לנצל אותו גם למטרות אחרות חוץ מקיש… חושבת שקרקרים מבצק רבוך זה הגיוני?

    מאיה עונה: רעיון מעניין! לדעתי זה יעבוד. רק לא לשכוח לרדד באופן אחיד עם מערוך.

  112. א. ילך עם רוויון בתור אחד המרכיבים? נשאר לי ורוצה לסיים אותו.
    ב. הכרובית בתמונה קצת חומה. היא אפויה?

    מאיה עונה: כן, וכן. זהירות עם הרוויון כי הוא מאוד נוזלי. לא יותר משליש כוס לכל היותר, ולאזן עם טיפונת קמח.

  113. הקיש נהדר
    אני מנסה להיכנס לכל המתכונים המומלצים שבסוף הרשימה
    אך אני מגיעה תמיד לסלט עגבניות עם פסטה. יש סיבה? תודה

    מאיה עונה: הקישור מביא לתגובות שונות בפוסט העגבניות, שם ביקשתי מהאנשים לכתוב בתגובות מתכונים לסלטים קלילים. יש שם כמה אוצרות של ממש.

  114. למה אין גרסה להדפסה לרוב המתכונים??
    לא כיף!!

  115. היי מאיה, רציתי להתייעץ איתך..
    יש לי אירוע משפחתי והתבקשתי להכין 2 פשטידות. כמובן שחשבתי מיד על הקיש הזה. רציתי לדעת אם יש לך איזה רעיון למשהו שיהיה קצת חגיגי? אני חושבת שאכין קיש אכן של בצלים, אבל רוצה רעיון למילוי לאחד נוסף.
    חוץ מזה, האם אפשר להכין בתבנית חד פעמית עגולה? הכמויות יתאימו? כי אחרי אירוע משפחתי לנסות למצוא איזה מאלפי התבניות היא שלי זה סיוט…

    מאיה עונה: יש כל מיני גדלים של תבניות. תנסי למדוד, או לראות אם כתוב, ואם צריך אז תעשי כמות וחצי של בצק ומלית. הממ… שילוב חגיגי? מה עם גבינת עיזים ותרד? או ערמונים קצוצים עם אגסים מבושלים ורוקפור?

  116. מאיה אם אני רוצה את המילוי בלי תחתית בצק, איך אני עושה מזה פשטידה לא נוזלית?

    מאיה עונה: מוסיף 3-4 כפות גדושות של קמח.

  117. היי
    יש לי שום ירוק צעיר, האם יתאים כאן?

    תודה

    מאיה עונה: בוודאי! יצא מעולה ואביבי. אחח אני מקנאה…

  118. הכנתי עם כרישה ובצל- יצא מעולה! אין עלייך מאיה!

  119. אני פשוט משוגעת על האתר שלך!

    את מוכשרת לאין שיעור!!!

  120. תקשיבי אני לא חושבת שהערצתי מישהו באמת אף פעם. הגיע הזמן, אני פשוט מעריצה אותך! הקיש הזה מושלם, הכנתי אותו כמה פעמים וגם עם חלק מהשילובים האחרים פה, הפתרון של הבצק הפריך שינה את חיי ואני מכינה אותו כל הזמן, גם למתוקים וגם למלוחים. טארט השוקולד יצא מדהים והשוס הכי גדול הוא כמובן עוגת השוקולד לפסח!! את לא מבינה כמה מחמאות היא קצרה מכולם, כולל מחבר טוב שהוא חולה צליאק ורגיש למוצרי חלב. אז רק שתדעי שאני מסרבת להעביר את המתכון שלה הלאה ושולחת את כולם לקנות את החוברת..
    זהו, אני אפסיק להשתפך בה ואלך להכין את הפטריות להוסיף לבין בורגיניון..

    מאיה עונה: ווהו!! תודה! כיף לשמוע :)

  121. היי מאיה! החבר האירי לא מפסיק להציק לגבי פאי ריבס (rhubarb). יש צורך לאפות את הבצק אפייה מקדימה או שאפשר פשוט לאפות אותו ישירות עם הריבס והסוכר?

    תודה מראש :)

    מאיה עונה: אין צורך באפייה מקדימה. אבל אם את רוצה שהבצק יהיה קצת יותר פריך, את יכולה כן לעשות. לא לשכוח לאזן את הריבס עם הרבה סוכר!! אם יש לך תותים, זה גם הולך מצויין יחד.

  122. היי מאיה.
    אפשר להכין ביום שישי את הקיש לשים במקרר וביום שבת לאפות?
    תודה

  123. הי מאיה,
    האם ניתן להכין את הבצק כולל האפייה הראשונית יום – יומיים מראש? ואז לאפות עם המלית קצת לפני ערב החג?
    תודה

    מאיה עונה: אפשר לאפות מראש, ואז לחמם בתנור על 150 מעלות ל-10 דקות לפני ההגשה שוב.

  124. הי מאיה, בוקר טוב!
    ראשית אני חייבת לשבח את האתר שלך שבזכותו קיבלתי מחמאות לא פעם.
    זו אמנם הפעם הראשונה שאני מגיבה כאן, אך מכירה את האתר כבר שלוש שנים בערך, ממש כיף שאת כאן :)
    ועכשיו 2 שאלות:
    1. בנוגע למתכון הספציפי הזה, מה מיוחד בקלתית הזו שהיא דורשת בישול? הכנתי לא מעט קישים בחיי ואף פעם לא נדרשתי לבשל את הבצק…
    2. שאלה כללית וחשובה, האם יש דרך להדפיס את המתכון באופן מקוצר, כלומר ללא כל התמונות והתגובות?

    תודה מראש וישר כח על העשייה,
    מאחלת לך חג שבועות שמח וטעים!
    רונה

    מאיה עונה: לצערי אין דרך פשוטה להדפיס עדיין. קופי פייסט לוורד יעשה את העבודה. לגבי הבצק – זה בצק פטנט, שהרבה יותר קל להכנה מבצק פריך רגיל. הוא יוצא פריך באותה מידה, בחצי העבודה וחצי מהלכלוך…

  125. […] קיש ארבעת הבצלים ( בלוג בצק אלים) […]

  126. מאיה, כיצד הבצלים מתקרמלים אם אין כלל סוכר ברשימת החומרים למלית? המתכון שווה וטעים ניסיתי!!! 

  127. מאיה כל השוליים של הבצק נפלו לי :(
    איך למען השם זה קרה?!

    מאיה עונה:לצערי אין לי שמץ למה זה קרה (אולי יותר מידי חמאה בבצק?), אבל להבא תדע שאפשר להציל את הבצק כשהוא עדיין חם, ופשוט לשטח ולהצמיד אותו לשוליים עם שולי כוס. כשיתקרר הוא ישאר יציב על השוליים.

  128. אפשר לשים גבינה צהובה מעל בתור גבינה קשה?

    מאיה עונה: כן.

  129. שלום מאיה
    איך לדעתך תהייה התוצאה אם אשים במלית שמנת חמוצה 9% (זה מה שיש לי!)במקום שמנת מתוקה?

    מאיה עונה: יהיה בסדר גמור. לכי על זה.

  130. […] ביותר שיצא לי לטעום. ניתן לקרוא עוד על שלבי ההכנה אצל מאיה (כהרגלה, בהרחבה ועם תמונות) או אצל הילה. אני ממליצה מאוד […]

  131. וואי וואי נראה משמין (וטעים). בחיים לא שמעתי על מתכון לקיש עם בצק פחזניות אבל אני פתוח לשינויים אז ננסה

  132. היי מאיה! קודם כל את כותבת באופן כל כך כייפי ונעים לקריאה,הופך את הבישול לחוויה מדהימה! אני בת 26 ובחיים לא ממש בישלתי,אבל תמיד הבישול משך את תשומת לבי וסקרן אותי…ביום חמישי האחרון אני ובן זוגי הזמנו 12 חברים לארוחת ערב בדירתנו החדשה ואני בישלתי הכל!!! הכנתי אנטיפסטי לפי המתכון שלך,יצא אש! את התפוח אדמה בשמנת,יצא אש! הדג בתנור,יצא מדהים,פאי תפוחים (במקום הדובדבנים),סלט קולסלאו ושני קישים! כולם היו בהלם וקיבלתי אין סוף מחמאות! בזכותך! תודה רבה!
    שאלה לגבי הקישים: הכנתי קיש בטטה שיצא מדהים,וקיש פטריות שיצא נוזלי בפנים…מה עליי לעשות עם המילוי לקיש פטריות כדי שיצא טוב??…
    המון תודה,מחכה להכין עוד מלא מתכונים מדהימים שאת מפרסמת :)

    מאיה עונה: איזה כיף לשמוע דיווח כזה!!! גאה בך.. כל הכבוד! לגבי הפטריות, כשמבשלים אותן אז הן מפרישות המון המון נוזלים. אפשר לפתור את זה בשתי דרכים: א. לטגן אותן מראש לפני שמכניסים לקיש (ואז רוב הנוזלים מתאדים מהמחבת), ב. להוסיף אותן נאות לבלילת הקיש ולפצות על כך בעוד כף או שתיים של קמח בבלילת הגבינה שעוטפת אותן. מקווה שעזרתי…

  133. אחרי שעשיתי את הקיש שיצא פשוט מעולה, וגם בגרסה עם בשר חצילים קלויים קצוץ, זיתי קלמטה ופטה, החלטתי לנסות אותו גם בגרסה מתוקה.
    הבעיה היתה שהטארט שעשיתי היה עם זמן אפייה קצר, ולכן תחתית הבצק לא היתה אפויה מספיק.
    השוליים שלו נאפו ולכן אני יכולה להעיד שהוא מוצלח מאוד, והשאלה היא איך אפשר לאפות אותו לפני המלית כך שיהיה מוכן אבל לא יישרף, בהתחשב בעובדה שכבר בזמן אפיית הבצק לבד, השוליים השחימו לגמרי ואילו הבצק לא מספיק. האם נראה לך שאפשר לאפות אותו זמן נוסף מכוסה בנייר אלומיניום?

    מאיה עונה: פחות או יותר ענית לעצמך… נייר אלומיניום יעבוד מצויין.

  134. הכנתי את הקיש במילוי של פרוסות חצילים קלויות, בצל סגול, פטה ובזיליקום. שכחתי להוסיף את הקמח לבלילה ולכן אפיתי את הקיש 25 דק' נוספות על חום נמוך (150 מעלות). יצא נפלא! אוורירי וטעים! תודה רבה על המתכונים הנהדרים!!

  135. היי, הכנתי את הקיש ויצא נהדר – תודה על המתכון!
    אחלה אחלה פטנט של בצק!

  136. הערה שלא קשורה למתכונים: האתר שלך מקסים ואני נעזרת בו לעיתים קרובות. יש רק בעיה גראפית אחת, הפונט של המרכיבים קטן מדי וקשה לקריאה האפוריות שלו מוסיפה גם היא לקושי הזה, מה דעתך להגדיל אותו קצת ולחזק טיפה את האפור?

  137. בא לי לרוץ להכין כבר עכשיו ומייד!
    אפשר להכין בתבנית פיירקס?
    ומה העומק הרצוי של התבנית?

    מאיה עונה: אפשר בכיף להכין בפיירקס. אין עומק רצוי לתבנית – עושים את עומק הבצק לפי כמה שאפשר "למתוח" אותו.

  138. הצילו חצילו!
    בן זוגי המקסים אך מאותגר קולינרית, לא מוכן לגעת בדברים שיש בהם גבינה לנה או קוטג'. הצעה לתחליפים? או אולי להחליף חבר?

  139. אפשר להכין פאי פקאן עם הבצק הזה? המלצות?

    מאיה עונה: אפשר בכיף! אני לא מכירה מתכונים מומלצים לפאי פקאן. הוא תמיד מכיל מלא סירופ תירס ואני לא משתגעת על זה…

  140. סיימתי לאפות , נראה מדהים , מחר אוכל לומר לכם גם איך הטעם מאיה אלפי תודות את מדהימה !!

  141. המתכון כבר נוסה מספר פעמים וזכה להצלחה רבתי (הגרסה האהובה עליי היא בטטות וגבינה כחולה!),
    אבל עכשיו אני תוהה אם אפשרי להפוך אותו לפרווה..

    את המלית אני משערת שיהיה קשה (אם יש רעיונות – אשמח לשמוע!),
    אבל לגבי הבצק אני עוד אופטימית – האם אפשרי להחליף את החמאה בשמן/ שמן זית, למשל?

    מאיה עונה: את המלית זה יהיה אפשרי עם מוצרי טופו וסויה. לגבי הבצק – נסי להחליף את החמאה בחצי כוס שמן זית. סביר להניח שיעבוד. דווחי איך יצא.

  142. טוב – דיווחים מהשטח:
    הבצק הולך סבבה לגמרי עם שמן זית! צריך קצת יותר מחצי כוס סה"כ (לצערי אין לי מידות מדויקות כי הוספתי "לפי העין", כמו סבתא טובה..)אבל יצא טעים ומפנק – מומלץ :)

    על המלית אילתרתי משו שונה לחלוטין, בלי חלב ובלי טופו..

  143. הכנתי אתמול את הקיש (בגרסה עצמית של אילתורים כגון-יוגורט במקום גבינה, בטטה במקום בצל וכדומה..) יצא פשוט אלוהי!
    רציתי לשאול אם אפשר לשלב קישואים והאם לאפות/לבשל אותם לפני?

  144. הכנתי (בצק לפי המתכון ובמלית פטריות ובצל) והציטוט המדויק מפיו של בן ה-14 שלי "וואו אמא הבצק נמס בפה".

    תודה!

  145. שלום,

    רציתי לשאול אם אפשר להשתמש בבצק פריך מלוח של מעדנות?

    מאיה עונה: לכי על זה.

  146. הפכתי כל חנות טבע/עדן-טבע/ניצת הדובדבן/אניס בחיפוש אחר חמאה אורגנית.
    איפה,איפה,איפה,איפה,איפה,איפה,איפה,איפה,איפה,איפה יש חמאה?!

  147. היי מאיה, שאלה קטנה, צריך לאפות בטורבו? (מאוורר) אני אף פעם לא יודעת מה אופים עם ומה אופים בלי.

    תודה!

    מאיה עונה: אני תמיד אופה הכל עם טורבו. תמיד.

  148. יצא אחלה. הכנתי עם בצק פריך מתוק (!) מהקפואים המוכנים. תודה על עוד מתכון נהדר

  149. אני רק שאלה:
    אם בבצק יש כל כך הרבה חמאה, למה צריך להוסיף גם כף וחצי שמן?

    והמתכון מעולה!
    :)

    מאיה עונה: זה אחד מהמתכונים האלה שאני לא יודעת להסביר ועוד לא הבנתי לחלוטין. זה נס לחלוטין שהוא עובד ואני תמיד מכינה אותו כלשונו!

  150. טוב הבצק שינה לי את החיים. ממש כך. אחרי כשלונות בצק פריך צורבים, סוף סוף אחד שיצא מושלם!! האם אפשר לקרר אותו ןלרדד אותו כשהוא מצונן לקראסט עליון או לקישוטי צורות שמעטרות את הפאי?

    מאיה עונה: לא נראה לי שהוא טוב למטרות שכאלה. הוא צמיגי ורך מידי בשביל רידוד וכאלה. אין לי מושג איך הוא מתנהג אחרי צינון ארוך. תמיד אפיתי אותו מיד אחרי ההכנה (וגם אם לא, הוא היה מוכן לאפייה בתבנית כבר). יש סיכוי שאפשר לצנן אותו במקרר ולנסות לרדד אותו, אבל אני לא יודעת איך זה ישפיע על המרקם של המוצר הסופי. אם את מנסה, אנא דווחי לנו על התוצאות!

  151. איזה בצק נהדר! תודה תודה שערכת לי איתו היכרות. אמנם הייתי סקפטית עד הביס הראשון, וזה לא שהייתה לי בעיה מיוחדת עם ההכנה של בצק פריך, אבל הגרסה הזו עוקפת אותו בסיבוב בלי להזיע. יצא יפהפה ופריך ונמס… פשוט שגעון.
    אז תודה.

  152. היי,

    האם אפשר להכינו ערב לפניי (אם אוכלים אותו בבראנצ' 11:00 בבוקר) או שזה יהיה פחות טוב וטעים?

    תודה,

    גליה

    מאיה עונה: אין שום בעייה. שומרים במקרר ומביאים לטמפ' החדר לפני ההגשה.

  153. הי,
    הכנתי את הקיש הזה המון פעמים והוא פשוט מדהים ותמיד גורף מחמאות (בעיקר בגרסה עם הבצלים).
    אני הולכת להכין אותו שוב היום וצריכה עצה: אם אני מכינה אותו היום אבל מגישה אותו רק בעוד 4 ימים (נוסעים לחופשה ומארחים ביום שחוזרים)אז עדיף לשמור במקרר ולחמם או להקפיא ולהפשיר?
    תודה :-)

    מאיה עונה: להקפיא ולתקוע בתנור ישירות מהפריזר על 150 מעלות עד שחם.

  154. שלום,
    ניתן להשתמש בכרישה קפואה?
    אם כן, כמה גרם?

    אשמח להכוונה, תודה מראש!!

    מאיה עונה: לא ציינת אם הכרישה כבר מבושלת או לא… המתכון הזה מאוד גמיש לשינויים, כל עוד לא שמה יותר מ – נניח – 300 גר' גרישה נטו, את תהיי בסדר.

  155. שאלונת-כדי לעשות את הוריאציה עם הבטטה, הבצל הירוק והצנוברים? לקלות את הצנוברים לפני? לאפות את הבטטה? להשאיר בצלים במלית המקורית?

    תודה תודה ושבועות שמח!

    מאיה עונה: לאפות את קוביות הבטטה, זה בטוח. לקלות את הצנוברים מומלץ אבל לא חובה. משאירים מהגרסה המקורית רק את הבצל המטוגן.

  156. בא לי להכין כזה!! נראה מעולה!
    ניסית להכין את הקלתית רק מקמח לבן? צריך לשנות יחסים במצרכים?

  157. אני מאוהבת במתכונים שלך!! הם תמיד קלים להכנה וקוצרים מחמאות מכאן עד לנצח!!! (כמובן שאני תמיד נותנת קרדיט לאתר שלך)
    יש לי שאלה בנוגע למתכון המגרה הזה, יש לי בעיה עם קישים ופשטדות מאחר ואני לא אוהבת את הטעם החזק של הביצים במצויות בבלילה. את חושבת שניתן לצמצם את כמות הביצים לאחת? האם זה עדיין יצליח להחזיק את הבלילה יציבה? אולי להוסיף מעט קמח?

    אשמח לשמוע את דעתך, שכן אני מאוד רוצה להכין את המתכון…

    מאיה עונה: כמות הביצים היא מלכתכילה קטנה אז את יכולה לנסות. אבל אולי עדיף לך לחפש מתכון לקיש ללא ביצים…

  158. פשוט כיף שיש אותך!! הכנתי היום את הקיש(שכחתי להוסיף מים אבל זה נראה טוב) ועשיתי גם רק את המלית בתור פשטידה (: זה עדיין בתנור אבל יש לי תחושה שאני ואת נקבל הרבה מחמאות היום (: תודה תודה!!

  159. הקיש יצא מעולה!
    והבצק נהדר, שלא לדבר על זה שהוא פשוט פתרון נפלא למי שאין לו מעבד מזון (עדיין!!) ורוצה להכין פאי וקיש.
    שאלה- אצלי במשפחה לא אוהבים בצק "נייטרלי" בעוגות פאי, ומעדיפים שיהיה מתוק (לא בטירוף, אבל מתקתק). ראיתי שכתבת למישהי בתגובות להוסיף כף סוכר, האם זה הופך אותו לנייטרלי או למתוק? בבצק הפאי הרגיל שלי (שדורש מעבד מזון) אני בדר"כ שמה רבע כוס סוכר, אבל אני חושבת שכמות הבצק היא קצת יותר גדולה…
    בקיצור- אשמח לעצה איך להפוך את הבצק למתוק בלי לפגוע כמובן בטעמו ומרקמו הנפלא :)

    תודה רבה!!!

    מאיה עונה: 4 כפות זה רבע כוס, אז הייתי סוגרת עניין עם 2 כפות. כף אחת היא נייטרלית פחות או יותר.

  160. כבר עשיתי כמה פעמים. להיט.
    רק עכשיו שמתי לב שיש במתכון עירית.
    מתי מכניסים אותה? רק למלית הסופית לפני האפיה, נכון?

    מאיה עונה: כתוב בבירור.

  161. היי מאיה אני רוצה לעשות את הווריאציה עם הבטטות ואני לא יודעת כמה בטטות צריך, אז כמה צריך?

    ועוד שאלה- אני ממש לא אוהבת ביצים- יש סיכוי שניסית אפשרות בלי ואת יודעת לומר לי אם הקיש יכול לשרוד?

    תודה :)

    מאיה עונה: נסי להריץ חיפוש על מלית קיש טבעונית בגוגל, לגבי הביצים. לגבי הבטטה – נראה לי שאחת בינונית תספיק.

  162. מאיה שלום, הכנתי את הקיש, יצא טעים ביותר!!! הכנתי כפאי אישי (אפיתי בתבנית סיליקון איכותית), שני סוגים: מילוי פטריות ומילוי בטטות.
    רק דבר קטן קצת הפריע לי- הבצק התפורר לי.כשחילצתי את הפאים מהתבנית התחתית קצת התפוררה, הפאים לא יצאו בשלמותם.

    יש לך מושג למה התפורר לי ?
    תודה,
    אסנת

  163. הכנתי את הקיש מספר פעמים ויצא מעולה, א-ב-ל 150 גר' חמאה עם כוס וחצי קמח יצא לי בצק קצת שומני . לכן אני שמה 2 כוסות קמח כדי לאזן את השומן בבצק . חוצמיזה מ-צ-ו-י-ן . תודה

  164. יאוווו יצא כזה טעים! תודה, מתכון נהדר

  165. יצא טעים!

    אגב: הידעת? גם עירית זה סוג של שום…

  166. רעיון למי שרגיש/ה ללקטוז:
    2 ביצים + כוס חלב סויה + בערך רבע כוס פתיתי בירה (להשמיט פרמזן ושמנת), ולשפוך על המלית/לערבב לתוכה.
    עוד רעיון (שלא ניסיתי) הוא להשתמש באגוזי קשיו טחונים עם קצת מים במקום מוצרי החלב.
    כמובן שאת הבצק לעשות עם שמן זית במקום חמאה, מישהי דיווחה למעלה שזה עבד. גם שמן קוקוס הולך טוב, ומי שממש עשיר יכול להחליף חלק מהשמן בחמאת קקאו, שהיא בטעם נייטרלי ומתקשה בטמפ' החדר (אא"כ החדר נמצא באילת בקיץ). מרגרינה הולך למי שמוכן לשים מרגרינה במזון שלו…
    תחליף מוצלח לביצים לצערי עוד לא מצאתי.

  167. הקיש המושלם הזה היה אחד הדברים האהובים עלי לפני המעבר לטבעונות,בנסיון להכין גרסה טבעונית הציעו פה הצעות מעולות,רק פתרון לביצים עוד אין.. אולי יש לך רעיון? ..

  168. הכנתי את הבצק, ומכיוון שעברתי דירה לאחרונה לא מצאתי תבנית בגודל מתאים. החלטתי לאפות בתבנית קטנה מעט, והבצק יצא גבוה מאוד, בלי כמעט מקום למלית (בשלב הזה הרגשתי ככה => :( ) אז החלטתי לגרד בעדינות "ולפנות" עוד מקום למלית. את הפירורים הידקתי היטב בתבנית שקעים, ומעליהם שפכתי את המילוי שנשאר. יצאו עוד כמה מאפינס קטנים וחמודים. הבצד שלהם מחזיק יפה (:

    איזה כיף. מתכון מצוין!.

  169. גבינת עיזים (פרומעז) נחשבת גבינה קשה? או במילים אחרות, אפשר להשתמש בה בתפקיד הגבינה בקיש הזה?

    תודה רבה!

    מאיה עונה: בהחלט. חותכים אותה לעיגולים דקים עם חוט דנטלי ומסדרים מלמעלה

  170. […] Four onions quiche (In Hebrew, sorry. Google Translate is your somewhat illiterate […]

  171. היי מאיה! דיילי הא? הכנתי את הקיש והוא יצא יפהפה! רק דבר אחד לא הצליח לי ואני מתה להבין למה.
    הכנתי את הבצק 1:1, הוא נראה מדהים אבל יצא לו טעם ומרקם קמחיים. מה עוללתי?

    מאיה עונה: כנראה שהוא לא אפוי מספיק או לא מעורבב מספיק באחידות. או שששמת יותר מידי קמח או פחות מידי חמאה בטעות.

  172. הפשטידה הזאת פשוט אלופה! אני מכינה אותה בלי הבצק פעם בשבוע כל פעם עם תוספות אחרות. היא אף פעם לא איכזבה!!! תודה! :))

  173. לא קראתי את כל התגובות (יש המון!!) אז אני מקווה שאני לא חוזר על הערות.
    1. אני מכיר את המתכון הזה (או לפחות משהו מאוד דומה) מספר מתכונים של בני סיידא. נקרא טארט חמשת הבצלים, וזה אשכרה עם 5 סוגי בצלים: יבש, סגול, כרישה, לבן (שאלוט) ועירית ירוקה.
    2. מתכון מ ה מ ם ! אבל הכי טוב, ללא ספק לתת לקיש לנוח לילה במקרר. הטעמים מתערבבים יותר טוב ואחרי לילה, הקיש, שהוא מאוד נוזלי מיד אחרי האפייה מתמצק ומקבל מרקם יציב שלא מתפרק כשפורסים אותו. רק לחמם מחדש בתנור 10 דקות לפני ההגשה.

  174. אני מ-ת-ה על הקיש הזה, כבר הכנתי אותו בכל מיני תצורות ושילובים. הכי טעימים היו
    1 – בצל ופטריות https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/q87/1000896_10151459268115009_14732892_n.jpg
    2- בצל ותרד https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/945244_10151395827520009_1377492053_n.jpg

    ועכשיו יש לי- שאלה לגבי הבצק (המושלם הזה) בתצורתו המתוקה – ראיתי שכתבת פשוט להקטין את כמות המלח לחצי כפית ולשים כף סוכר. אם אני רוצה שזה יהיה בצק שוקולדי, כלומר להוסיף לו שוקו שייצא חום, צריך לשנות משהו מבחינת כמויות קמח וכו'?
    תודה

    מאיה עונה: רעיון מגניב!!! הייתי מוסיפה לכל המרכיבים גם שתי כפות קקאו וסוגרת עניין.

  175. היי מאיה , המתכון נראה נהדר!
    בכל מקרה הייתי רוצה לשאול אם יש אפשרות להחליף למוצרים עם אחוז שומן נמוך יותר?

  176. היי! זה מתכון מהמם וממש קל – הכנתי ב-11 בלילה. בריאות במיטבה :P הבצק מושלם, ושמנת בישול 9% של יוטבתה עבדה נהדר במלית. החלטתי על דעת עצמי לאלתר את שלב טיגון הבצל – הוספתי לו מלח ופלפל בשלב הטיגון ואידיתי אותו ביין לבן וקצת מייפל (כי אם כבר אז כבר). יצא ממש טעים ונאכל במהרה.

  177. הי,
    אם אני משתמשת בתבנית אלומיניום עגולה, זה טוב?

    מאיה עונה: זה טוב מאוד!

  178. הכנתי לשבת ויצא מדהים.
    הבצק הזה פשוט מעולה ואני ככ שמחה שיצא לי להכיר אותו.. ובכלל השילוב עם המלית.. נהדר.. עושה חשק להתחיל לאלתר.

    תודה רבה!

  179. האם את יודעת/זוכרת מה המארחות שלך עשו לקולורבי שהיה כל כך טעים (אם בכלל עשו לו משהו)?

    מאיה עונה: קילפו, פרסו דק, סחטו מיץ לימון ופיזרו מלח גס. מדהים!

  180. הקיש יצא מעולה. נטרפה על ידי ילדים ומבוגרים
    למרות שהמלית הייתה טיפה נוזלית.
    תודה

    מאיה עונה: להבא להוריד מעט את טמפ' התנור ולהאריך את האפייה בכרבע שעה.

  181. הי.. עשיתי כבר כמה פעמים את המתכון המסורתי ויצא מעולה !! עכשיו בא לי להתחיל לאלתר.. בעיקר בא לי על בטטה וכרישה.
    אם אני הולכת לפי ההצעות, מספיק לאפות את הבטטה לפני, לטגן מעט את הכרישה להוסיף אותה לבלילה ולשפוך מעל?

    מאיה עונה: בדיוק

  182. היי מאיה, מאילוצים לוגיסטיים, את חושבת שאפשר להכין ולשמור שבוע במקפיא?
    ואם כן, אז בטח עדיף כפשטידה ובלי הבצק, נכון?
    תודה מראש

    מאיה עונה: אין שום בעייה להכין ולהקפיא ישר, כולל הבצק. מחממים על 150 מעלות ישירות מהפריזר, עד שזה חם וקריספי שוב.

  183. שלום! המתכון נראה נהדר ובא לי להכין אותו הערב, אבל יש לי רק בצל רגיל וירוק, מה את אומרת, זה יעבוד בלי קרישה?
    תודה!

    מאיה עונה: בוודאי יעבוד!

  184. אתחיל בכך שקיבלתי המון מחמאות בפעם הראשונה שהכנתי את הקיש(ובפעם השניה שהייתה אחרי יומיים בגירסת בטטה)
    חבר שלי ממש ניסה לדחוף אותי להכין את הקישים האלה להמונים ולמכור אותם, ולא הפסיק לדבר על זה כל הסוף שבוע..

    אמשיך בכך שבגרסת בטטה שהכנתי, הטעם של הבטטה לא היה מודגש מספיק והטעמים קצת הלכו לאיבוד בעושר של השמנת..

    את חושבת שאפשרי למעוך את הבטטה למין פירה ולהוסיף אותה לבלילה?

  185. שלום, אני רוצה להכין את הקיש מחר( יום שני) ליום רביעי(שבועות).
    מה עדיף להכין ולהקפיא? להכין ולשמור במקרר יומיים? לטגן את הבצל והכרישה מחר ולהכין בשלישי?
    תודה
    שמשיה

    מאיה עונה: להכין ולהקפיא. אבל לא כזה קריטי. אפשר גם לשמור במקרר.

  186. רק שתדעי, שמאז שנתקלתי במתכון הזה, כבר הכנתי אותו כמה וכמה פעמים (ותיכף מכינה אותו שוב, למחר) והוא אחד ה-מתכונים! אני מרשה לעצמי לשחק תמיד עם המלית ועם הגבינות, אבל פחות או יותר שומרת על היחס שאמרת. הוא פשוט מעולה. תודה רבה על מתכון מצוין :)

  187. וואו!!
    הקיש הראשון שלי, ויצא פשוט מדהים!!
    תודה רבה!

  188. הי מאיה – אפיתי את הקיש המדהים כבר כמה פעמים ותמיד יש לי בעיה עם הבצק הפריך בתחתית , הוא יוצא שומני מאוד ואני צריכה להוסיף קמח . כמו כן הוא לא יוצא חלק במראה שלו . יש לך מושג למה ?

    מאיה עונה: אם צריך, מוסיפים קמח. לא הבנתי את השאלה לגבי המראה שלו – זה לפני או אחרי האפייה? ציינתי במתכון שנוצרים בו סדקים קטנים וזה נורמלי.

  189. תודה רבה על המתכון! מאופה כושלת אני הופכת לאופה מצטיינת בכל פעם שיש אורחים!

    כמה טיפים ממה שאני עשיתי – מה שיפה במתכון זה שהוא עובד כמעט עם כל דבר… כיוון שהוא עתיר קלוריות ניסיתי לצמצם קצת… לתבנית בקוטר 26 שמתי לבצק קצת יותר מים (כ- 1/3 כוס יותר)וחצי מכמות החמאה הכתובה (יצא טעים מאוד).
    למילוי התאמתי למה שהיה לי ולא רציתי לעבוד יותר מידי קשה… עשיתי לפי כמה טיפים שקיבלתי מחברה. שמתי שמנת מתוקה וגבינה צהובה מגוררת (מה שהיה בבית), קירמלתי בצל עם 2 כפיות סוכר, זה מוסיף טעם מתקתק לבצל. מלח-פלפל ישירות לבצל, ובמקום שום קצוץ שמתי 2 שיני שום טחון ישירת לתערובת השמנת.

    יצא מעולה, נזלל בשניות :)

  190. מסתבר שאפשר לאכול מהעוגה ולהשאיר אותה שלמה ;)

    טיפ נוסף – כדי שיהיה אפשר לאכול (כי קשה להתאפק) מבלי לפגוע בצורה היפה של הקיש, עם שאריות הבצק הכנתי בתבנית רגילה "סירה" קטנה ועשיתי "מיני קיש" בטוסטר אובן

  191. היי… אפשר להשתמש בבצק למתכונים מתוקים? ואם כן כמה סוכר היית ממליצה להוסיף?

  192. כל כך כל כך כל כך טוב!
    פשוט משגע.
    תודה בה על האתר הנפלא וההשקעה

  193. היי מאיה, האתר שלך מדהים אותי כל פעם מחדש! כל כך כיף להכנס אליו.
    שאלה קטנה,
    נשאר לי מילוי בשמל פטריות של בלינצ'סים טעים מאד, את חושבת שאני יכולה לעשות ממנו מילוי?
    להוסיף לו בצל וכרישה? וביצים גם?
    תודה רבה

    מאיה עונה: בכיף, פשוט תוסיפי לו גבינה וביצים ובצל ומטוגן.

  194. […] קיש 4 הבצלים וקיש בטטה של האחת והיחידה מאיה מ"בצק אלים". טיפ לחסרי זמן ו/או סבלנות את הבצק של מאיה אני […]

  195. קודם כל אפרגן- הקיש יצא ממש טעים וקיבל הרבה מחמאות!
    שאלה לגבי הבצק- הוא יצא מאוד שומני (כאילו יש יותר מדי חמאה) והייתי צריכה להוסיף די הרבה קמח, מעבר למה שרשום במתכון. חוץ מזה, כשהידקתי אותו בתבנית הוא לא הצליח "להחזיק" וגלש לתחתית. זה יצא טעים בכל מקרה, פשוט הבצק היה רק בתחתית ולא בצדדים. למה זה קרה? האם הבצק בכל זאת היה שמנוני מדי? או שאולי בגלל התבנית? (השתמשתי בתבנית רגילה, לא של קיש עם החריצים..)
    תודה!

  196. שלום לך
    רציתי לדעת את הקיש הזה אולי אפשר להחליף את הגבינה לבנה במשהו אחר
    (אבא שלי לא אוכל גבינת רכות ויוגורטים
    ואני רוצה לעשות משהו מיוחד בשבילו. הוא אוכל מוצרלה גבינות צהובות קשקב)
    אולי יש למתכון שיתאים לי ?

    מאיה עונה: מניחה שאפשר להחליף בשמנת מתוקה.

  197. היי מאיה,
    ניתן להשתמש במתכון גם בקמח ללא גלוטן?

    מאיה עונה: הכנתי את המתכון פעם עם תערובת מסובכת שעשיתי של קמחי אורז וקורנפלור שהצליחה למדי (טחנתי בעצמי קמח אורז וזה יצא קצת גבישי, אבל המרקם יצא אחלה חוץ מזה) – לא זוכרת בדיוק את ההרכב. אני מניחה שזה יעבוד עם קמח ללא גלוטן – למרות שלא ניסיתי, ושמעתי דברים לא טובים על התערובת המסובדת. על "קמח תמי" שמעתי דברים טובים. בקיצור, שווה לנסות, ואשמח לשמוע דיווח בסוף.

  198. ניסיתי להכין את הבצק עם קמח תמי ויצא פשוט נורא….ממש ממש לא מומלץ!
    אלתרנו בצק אחר עם קמח קונדיטור ויצא מעולה!

    מאיה עונה: האם ניסית עם קמח תמי רגיל או "תגמיש"? באיזו צבע האריזה?

  199. טבענתי את הפשטידה, הוספתי בטטה ותרד ויצא מ ד ה י ם ברמות שלא יתוארו!

  200. זה כל-כך ט ע י ם !!!!!! גאונות צרופה :)

  201. אויה אויה! לא קראתי עד הסוף ושכחתי לאפות את הבטטה לפני… ואכן יצאה קשה מדי. אכילה אבל זה לא זה. יש דרך לתקן או שמעוות לא יוכל לתקון?
    אנא הושיעי!

    מאיה עונה: הסיכוי היחיד הוא לכסות את זה בשכבה כפולה של נייר אלומיניום ולאפות על 150 מעלות למשך כ-20-25 דק', ולהתפלל (סתם, לא צריך להתפלל, סביר להניח שזה יעבוד).

  202. הקיש מדהים, עשיתי אותו עשרות פעמים בשנתיים האחרונות (באמת, הוא מככב בארוחות שישי סטודנטיאליות)
    מה עושים אם בן זוגי החליט להפתיע ולהביא תרד טרי?

    מאיה עונה: מאדים אותו קלות בסיר גדול (אין צורך בשמן, אולי טיפה מים אם את מפחדת שיישרף לך, אבל אין צורך כל עוד מערבבים בתכיפות) עד שהוא קמל ומתרכך, מצננים קלות, סוחטים טוב טוב (חשוב!!!), קוצצים גס, ומערבבים פנימה למלית. יאמי! (שווה להוסיף קצת אגוז מוסקט במקרה זה)

  203. הי
    ניסיתי להכין עכשיו בתבנית סיליקון
    ציפיתי את הבצק על כל השוליים ובאפיה הוא כאילו התכווץ וכבר לא מכסה את השוליים כמעט.. רק את התחתית.
    יש לך רעיון למה זה קרה?

    מאיה עונה: לפעמים זה קורה. וכש-זה קורה, ברגע שהבצק יוצא מהתנור משתמשים במאג או כוס מדידה כדי למעוך את הבצק במעלה השוליים בחזרה למקומו, כל עוד הוא חם ורך. אף אחד לא ישים לב לתקלה וזה כאילו היא לא קרתה מעולם.

  204. היי
    ממש בא לי להכין את הקיש המגרה אבל אני גרה בחול ואין פה שמנת מתוקה. יש סמטנה שזה סוג של שמנת חמוצה 20%, הולך? או לוותר ולעבור למתכון הבא?
    תודה!

    מאיה עונה: הימור שלי שיעבוד.

  205. טוב, לאחר מאות פשטידות במתכון המקורי, החלטתי שברוח הקיץ הגיע הזמן לעשות את הגרסה הדיאטטית לפשטידה..
    האם יש לך רעיונות? (אשל במקום שמנת? גבינה מגורדת דלת שומן – יש כזאת?)

    מאיה עונה: אפשר עמק 9% וחלב במקום השמנת המתוקה.

  206. הי מאיה,
    קודם כל תרשי לי להחמיא לך על המתכון והבלוג באופן כללי. כל דבר שהכנתי ממנו יצא פשוט מעדן וגרף המון מחמאות, אז תודה ☺
    את המתכון הספציפי הזה הכנתי כבר עשרות פעמים וכל פעם מחדש הוא הופך לכוכב של הארוחה. אני רוצה להכין אותו לליל הסדר הקרוב, יכולה להמליץ לי איך אני יכולה להפוך אותו לכשר לפסח??
    תודה וחג שמח!!

    מאיה עונה: הייתי מנסה לעשות ווריאצייה על הבצק הכשר של טארט התותים, וכדי להפוך אותו לבצק לא מתוק, הייתי מחליפה את הסוכר בקורנפלקס כשל"פ, נניח.

  207. היי מאיה! דבר ראשון, זו פעם ראשונה שאני נכנסת לכאן והמתכונים נראים מעולים!!
    אף פעם לא הכנתי קיש וממש בא לי לנסות..
    אשמח אם תוכלי לעזור לי בכמה שאלות-
    1 תבנית 26, להשאיר כמויות או להוריד בחצי?
    2 אם אין כרישה ועירית, לשים פשוט עוד בצל?
    3 אם אני רוצה לעשות מלית של בטטה ובצל- כמה לשים מכל דבר? עוד משהו לשנות?
    4 אף פעם לא הבנתי מה ההבדל בין השמנות.. אם יש לי שמנת לבישול (לא מתוקה) 15% זה טוב? ושמנת מתוקה 32% להקצפה?
    תודה רבה רבה לך! :)

    מאיה עונה: 1. נראה לי שהתכוונת להכפיל ב1.5? אז כן. 2. כן. 3. בטטה גדולה וזהו. אין צורך בעוד בצל. 4. ההבדל הוא ששמנת לבישול אי אפשר להקציף. בשימוש נוזלי ללא הקצפה אפשר לרוב להחליף בין שתיהן בלי בעייה.

  208. היי!
    קודם כל אני חייבת לציין שהבצק טעים בצורה יוצאת דופן!
    (אני בדכ הולכת על 1/3 כוסמין 1/3 קמח מלא 1/3 שיפון או 1/2 קמח מלא ו-1/2 קמח רגיל)
    רק שאלה קטנה… איכשהו יוצא לי שהבצק מתפרק יחסית בקלות… תמיד נשברת לי חתיכה מהמסגרת כשאני מחלצת את הקיש מהתבנית המתפרקת, יכול להיות שאני עושה משהו לא בסדר?
    אשמח לטיפים :)

  209. מאי'וש הלוואי ותעני לי בדקות הקרובות! אני רוצה להמיר את הקיש לקיש עם כרובית(בלי כרישה) הכוונה לשקית כרובית קפואה. אם תוכלי לפרט לי את ההכנה… כמה בצל יבש לשים? אפשר מוצרלה/ עמק וכמה מכל אחת? להוסיף או לשנות משהו בכללי? סליחה על האורך רוצה כבר להתחיל להכין

    מאיה עונה: מקווה שלא פספסתי את המועד! אפשר להרתיח את הכרובית במים רותחים כ-7-8 דקות עד שהיא טיפה מתרככת (אבל לא עד הסוף), לקצוץ גס ולהוסיף לבלילה. מניחה ששני בצלים, פרוסים ומטוגנים, יספיקו. אפשר גם מוצרלה וגם עמק, וכל אחת בנפרד. מגררים גס ומוסיפים לפי הכמות של הגבינה הקשה המגוררת.

  210. (סורי) עוד שאלה על הקפאה מול מקרר: אם זה למחר, האם כדאי להכין את הבצק, לאפות, לשפוך לתוכו את המלית, לשים במקרר, ואז מחר לאפות?

    תודה.

    מאיה עונה: עדיף לשמור את המלית בנפרד במקרר ולמזוג רק לפני שאופים. את הבצק אפשר לכסות בניילון נצמד ולשמור בתנור המכובה.

  211. היי מאיה! נראה שפספסת את השאלה שלי :(
    קודם כל אני חייבת לציין שהבצק טעים בצורה יוצאת דופן!
    (אני בדכ הולכת על 1/3 כוסמין 1/3 קמח מלא 1/3 שיפון או 1/2 קמח מלא ו-1/2 קמח רגיל)
    רק שאלה קטנה… איכשהו יוצא לי שהבצק מתפרק יחסית בקלות… תמיד נשברת לי חתיכה מהמסגרת כשאני מחלצת את הקיש מהתבנית המתפרקת, יכול להיות שאני עושה משהו לא בסדר? אולי צריך להוסיף עוד מים?
    והאם אפשר להפחית מעט בכמות החמאה?
    אשמח לטיפים :)

  212. היי,
    קודם כל רציתי לשתף אותך שמהרגע שהמתכון הזה יצא אני מכינה כמעט רק אותו. פשוט שום דבר לא נראה טעים וקל כמוהו..אז תודה! ושאלה- פטריות שמפיניון עדיף לצלות או לטגן עם הבצל?

    מאיה עונה: מה שיותר נוח לך. זה יוצא מאוד דומה.

  213. בהמשך לשאלתי למעלה לגבי הכרובית: בסוף עשיתי לפי הבנתי ובדומה למה שהסברת ו… מאז שבועות מכינה את הקיש הזה כל שבת בבוקר וזה פשוט יוצא פצצההה,בעלי לא מוותר עליו! תודה תודה :) מאוווווה(נשיקה)

  214. היי מאיה,
    האם יש אפשרות להוציא את הכרישה כי אצלנו לא אוהבים
    או שהוא כמעט ולא מורגש?

    מאיה עונה: בעיני הוא לא מורגש אבל יצא לי כבר לטעום סלטים עם כוסברה [שאני לא אוהבת] שאחרים לא אהבו והרגישו אותה… בקיצור, אפשר להחליף בעוד בצל.

  215. תוך שבוע כבר הספקתי להכין פעמיים ושבתיהן- נטרף!
    מתכון פצצה!

  216. מאיה,

    קודם כל, הבלוג של מקסים..
    רציתי לשאול – בגרסת התרד, את מחליפה משהו מהמלית בתרד או מוסיפה על כל החומרים הקיימים? מה הכמויות הנדרשות מבחינת תרד וריקוטה?

    מאיה עונה: כפי שכתוב, מצמצמת את הבצל המטוגן רק לאחד. מבחינת כמויות, חב' אחת של תרד טרי (200 גר'), מבושל קלות, סחוט היטב, וקצוץ דק, וחצי חב' ריקוטה (כ-100 גרם וקצת) יספיקו.

  217. […] שעה בקירור. אז ניסיתי גרסה של בצק מעניין מהאתר של בצק אלים. זה בעצם בצק רבוך (עשוי בצורה דומה לפחזניות) אבל הוא […]

  218. HELP!
    יצא לי אסון: הבצק נשאר די נוזלי בסיר! סיפור הרקע- לא שמתי לב והייתי על אש נמוכה-בינונית. הוספתי עוד קמח, כדי לתקן את הנוזל, ואני חושדת שזה רק החמיר את הבעיה. בקיצור- לא דומה לתמונות
    את חושבת שהבעיה היא החום הנמוך או שייתכן ופספסתי משהו גדול יותר?

    מאיה עונה: אין לי שום מידע על איזה קמח השתמשת, האם את בישראל או במקום אחר (במקום גבוה במיוחד מבחינת גובה מעל פני הים???).. אז קשה לי להעריך. כעקרון לפני שמוסיפים עוד קמח כדי לבשל עוד כמה שניות על אש גבוהה ולנסות להגיע למצב של בצק. רק אחרי דקה שלמה של ערבוב עם הקמח על אש גבוהה ושזה לא מתאחד, רק אז להוסיף קמח.

  219. ניסיתי שוב, אש גבוהה והכל. יוצא נוזלי.
    אוף….!!!!!

  220. שלום מאיה! תודה רבה על מתכון מדהים!!!
    יש לי שתי שאלות:
    1. אם אני רוצה להכין קיש עם פטריות- מה מומלץ להוסיף לו בצל? האם אני צריכה לטגן את שניהם?
    2. אני מכינה את הקיש לארוחת חג ויהיו לנו שם אורחים אשר דוגלים בתזונה פליאוליתית. יש אולי סוג קמח אחר שאני יכולה להשתמש בו בכדי שתצא אותה תוצאה מדהימה? (קמח תפוח אדמה אולי..?)

    תודה רבה רבה!

    מאיה עונה: 1. כן, מטגנים גם את הפטריות. 2. הייתי הולכת על קמח שקדים עם קצת קורנפלור, אבל מגדילה את הכמות שלו בכ-10%.

  221. נסיון ראשון היה מוצלח ביותר. 11 דקות אפייה לבצק. בנסיון שני הוספתי לבצק כף סוכר וכף וחצי קקאו והפחתתי 0.5 כפית מלח ויצא יבש ועם מליחות לחמית שלא מתאימה לשוקולד. פעם הבאה אאפה 9 דקות ואוותר על הקמח המלא. הצעות יעול נוספות יתקבלו בברכה.

    מאיה עונה: 2 כפות סוכר חום בפעם הבאה. יצא לך יותר טוב.

  222. תודה תודה תודה! נהדר!! לכל מקום אני מביאה את הקיש הזה וקוצרת מחמאות.
    והבצק, הו הבצק! פתאום להכין טארט זה ככ פשוט ומהיר. בלי ההתעסקות הזאת עם חמאה קרה, ולא ללוש יותר מדי, ולהצליח לרדד ולהעביר לתבנית ושלא יתפורר מדי- לא ברור לי איך המשכתי עם העבדות הזאת עד עכשיו.

    תודה כבר אמרתי?

  223. היי מאיה.
    אני מכינה המון את המתכון והוא ממש מוצלח אבל בכל פעם שאני מכינה, הבצק זולג מהדפנות ובסוף נשאר ממש מעט בצק על הדפנות. מה אפשר לעשות כדי שלא יקרה יותר? תנק'ס!

    מאיה עונה: אפשר לאפות אפייה עיוורת, שזה אומר לקווצ'צ' נייר אפייה עד שהוא מקומט, להדק פנימה, ולשים עליו משהו כבד שיחזיק אותו במקום – זה יכול להיות ערימה נאה מאוסף מטבעות שאולי יש לך, או 3-4 כוסות של אורז או קטניות או איזשהו דגן / קטניה ישן שאת לא צריכה יותר (הוא לא יהיה שמיש לאחר האפייה). אופים 10 דקות עם המשקל והנייר, מסירים ואופים בלי כלום עוד כמה דקות עד שמזהיב. זה אמור לצמצם את הצניחה בשוליים. אפשר גם לחסוך טררם ופשוט להדק את הבצק בחזרה לשוליים כשהוא עדיין חם, באמצעות כוס מדידה.

  224. היי מתכון מעולה! שאלה: איך אפשר להמיר את המתכון לפרווה/או בעיקר מה יכול להיות תחליף לגבינה לבנה למי שלא מסתדר עם חלב..

    מאיה עונה: הייתי מחפשת בגוגל מלית פרווה לקיש (או טבעונית).. לא נראה לי שהמתכון הזה יעבור המרה טוב.

  225. […] עם החיים ויש רק שני דברים שאת יודעת לעשות: קיש בטטה וקיש בצל. […]

  226. לא משנה כמה פעמי הכנתי את הפטידה הזו עם הבצלים עם הפטריות לא משנה מה היא מתחסלת תוך שניות שאני עם חברים. מה גם פעם חברה קנתה מקייטרינג ואני הכנתי את הקיש כולם אהבו את הקיש יותר. קיצור אליפות

  227. היי מאיה,
    תודה רבה על עוד מתכון עם עוד פטנט מטורף.
    הבצק היה קל להכנה, פריך וטעים.
    החסרון היחיד היה שהשוליים של הבצק צנחו ולא נשארו גבוהים במקומם לאחר האפייה.
    שוב, תודה!

  228. אם לא יהיו שוליים לקיש האם המילוי יהיה יציב מספיק?

    מאיה עונה: לא. הוא ייזל החוצה. המלית מתחילה להתייצב רק אחרי 20 דק' של אפייה לפחות. עד אז היא נוזלית לגמרי…

  229. נראה יאמי לגמרי. אני מתה על קישים עם בצל.

  230. אני לא אכלת גלוטן, אפשר לעשות פשיטות אלו ללא בצק ?

    מאיה עונה: בהחלט. ממליצה להכפיל כמות במקרה זה. את יכולה להחליף את הקמח במלית בקמח אורז או בקורנפלור.

  231. אני מאמינה שמילה טובה תמיד עושה את ההבדל הקטן !
    נכנסתי לפה במקרה, חיפשתי בגוגל בצק לקיש.
    הארת את עייני עם המתכון הזה!
    האתר הזה נותן הרגשה טובה כמו שנכנסים לבית ומרגישים חום!
    ימים טובים
    יעל :)

  232. […] כאן יש בצק מיוחד שמכינים בסיר. כן, בסיר. כל הקרדיט מגיע לקיש 4 הבצלים של "בצק אלים" המעולה. שם לראשונה ראיתי את הבצק הזה, והוא בהחלט מקל על […]

  233. אפשר לטבל באגוז מוסקט או שזה לא קשור? יש לי איזה וויז'ן שזה מתאים פה… :/

    מאיה עונה: ברור שקשור! אחלה שילוב

  234. היי מאיה, הכנתי את קיש הבצלים ויצא סופני, הוספתי מעט גבינה כחולה
    המון תודה על המתכון וההסברים הברורים

  235. מתכון מצוין! תודה רבה מאיה. אני ואשתי אפינו ביחד, הילדים שלנו בדרך כלל בררנים מאוד והם אכלו הכל בלי בעיות.

    אני ואשתי עישנו במשך הרבה זמן ואפשר להגיד שההתמכרות שלנו נהייתה המטבח.
    תודה!

  236. תודה על המתכון. כבר השתמשתי בו גם עם מלית של בטטה ויצא נפלא.
    השאלה שלי היא האם אפשר להכין את הבצק מבלי לאפות אותו ולשמור במקפיא ואם כן, כמה זמן בערך לתת לו להפשרה לפני המשך הכנת הקיש.
    תודה!

    מאיה עונה: לא ניסיתי ואין לי מושג לצערי. בצק פריך בוודאות עובר הקפאה מעולה, אבל זו חיה אחרת. את מוזמנת לנסות ולדווח. הייתי מפשירה לילה במקרר לפני ההכנה.

  237. היי מאיה! אז הכנתי את הקיש עם איזה אלתור של בטטה ומשהו וזה פשוט חוסל במהירות האור.

    אני רוצה לשחזר את ההצלחה ולעשות אפילו כמה בבת אחת אבל רוצה את זה לבראנץ׳ בעוד כמה ימים. חשבתי להיות אחראית ולהכין מראש כדי להקל על עומס ההכנה ביום האירוע עצמו… מה אפשר לעשות? רק את הבצק להקפיא מראש או פשוט להכין את הקיש במלואו ולשמור כמה ימים במקרר?

    תודה!

    מאיה עונה: להכין את הקיש בשלמותו ולהקפיא! חשוב לעטוף היטב היטב בכמה שכבות ניילון נצמד ואז באלומיניום, ככה הוא ישמור על הטעם שלו.

  238. התרד הקפוא – זה עלי תרד או מדליוני תרד? ואמרנו כ-200 גרם?

    מאיה עונה: אני משתמשת במדליונים, כי התרד בהם קצוץ כבר ויותר נוח לערבוב לאחר ההפשרה.

  239. היי:) הכנתי ורציתי להקפיא לאירוע בשישי. הבעיה שלא הגבהתי בצדדים מספיק את הבצק אז יצא שהמלית סוג של עלתה על גדותיה. עד כמה זה נורא כשנחתוך ונוציא? בנוסף, שמתי 100 גרם חמאה, האם הבצק יהיה פחות טעים?

  240. היי!
    האם יש צורך בקוטג' או גבינה לבנה גם במילויים אחרים (בטטה לדוגמא)?

    תודה!

  241. לקראת שבועות רוצה לפרגן..
    אוקיי אז את הקיש הזה הכנתי עשרות פעמים!
    כי אחרי פעם 1 שהכנתי בעלי ביקש ועדיין מבקש עוד ועוד ממנו.. ובצדק!
    הבצק פריך וחלומי, המלית עשירה וטעימה והכי מדהים שאפשר כל פעם לגוון עד כה. (אנחנו אוהבים את הברוקולי)
    הקיש המועדף עלינו ללא ספק!!
    אז אם יש לכם ספק, התלבטות לא להסס מומלץ!
    ותודה מאיה שהביאני עד הלום ;)

  242. הקיש הכי טעים שאכלתי (ארבעת הבצלים). פשוט מעדן לחיך! מכל שפע המאכלים והרעיונות לשבועות- לא מוותרת על הקיש הזה ומכינה בכל שנה. תמיד קוצר מחמאות. תודה מאיה :)

  243. הי מאיה,
    ניסיתי כבר כמה פעמים להכין את המתכון הזה, וכל פעם נופלים לי הקירות של הבצק,
    ואני עושה בדיוק כמו שאת כותבת וזה ממש מבאס.
    ניסיתי להדק אחרי האפייה אבל הבצק נדבק לכוס ואז בכלל התפרק אז הפסקתי.
    הטעם טוב, הצורה לא יוצאת לי של קיש!
    מה את חושבת?
    תודה

    מאיה עונה: לבצק הזה יש נטייה לצנוח לפעמים, וזה בעיקר תלוי בסוג התבנית ומאיזה חומר היא עשויה. נסי לשמן את הכוס עם ספריי שמן לפני ההידוק וזה אמור לפתור את הבעייה. עוד אפשרות זה לעשות אפייה עיוורת – לשים נייר אפייה ולמלא במשקולות כלשהן – כמו ערימה של מטבעות או קטניות ישנות שאת לא צריכה. אחרי 10 דק' אפייה מוציאים את הנייר עם המשקל, ואופים עוד 2-3 דקות להזהבה. זה יצמצם משמעותית את צניחת הבצק.

  244. מתכון מעוווולללללההההה :)
    זו האופציה המועדפת עלי כשאני מכינה ארוחה חלבית לשבת.
    והכי טוב, אני מכינה כפול ומקפיאה ואז יש לי קיש טעים לאכול בעבודה.

  245. הכנתי את הקיש אתמול לארוחת שישי ויצא מאוד מאוד טעים-וקל!
    תודה רבה לך על מתכון מעולה. אנסה עוד בקרוב מאוד.

  246. היי מאיה, מתכון מדליק!
    האם יעבוד גם עם סלק וגבינת עיזים?

    מאיה עונה: בטח! יש להשתמש בסלק מבושל (אפשר לקנות כזה בוואקום בסופר).

  247. היי שאלה דחופה האם ניתן להשתמש במתכון בשמנת להקצפה??

    מאיה עונה: אם כוונתך לשמנת מתוקה להקצפה אז כן. אם כוונתך לריצ' פרווה אז לא!!!! היא מתוקה! סורי על העיכוב בתשובה :(

  248. אחלה של מתכון! הוספתי לבצק עלי טימין טרי ולתערובת הבצלים מעט אגוז מוסקט, כף גדושה של חרדל צרפתי חלק (לא גרגירים) וגבינת רוקפור מגוררת.

  249. וואו! עשיתי כפשטידה ויצא פשוט מדהים!!!!
    רק שיצא קצת דליל ולא התייצב (נאפה מספיק בוודאות). מה אפשר לעשות להבא?

    מאיה עונה: להוסיף קצת יותר קמח ו/או לאפות על חום נמוך יותר ולאורך זמן רב יותר. לצנן טוב טוב לפני שפורסים, להתייצבות מלאה.

  250. הכנתי וחזרתי לספר – מושלם מושלם מושלם!!! כל כך טעים ומרשים – קצר אינספור מחמאות!! ופטנט הבצק – פשוט גאוני!
    תודה רבה :)

  251. אני משתמשת במתכון הזה כבר 5 שנים, בגרסאות שונות ובתדירויות משתנות (הייתה תקופה שתמיד הייתה לי גרסה שלו במקרר) והוא פשוט נהדר!! עם בצק, בלי בצק.. קל להכנה ותמיד טעים.
    השנה הוכן לראשונה בשבעה לסבא שלי, קטפתי תרד ועלי מנגולד מהגינה שסבתא שלי מטפחת, והכנתי את הקיש. סבתא שלי ישר שאלה אם יש בתנור בצק רבוך כי הריח היה כ"כ נהדר, והיא אפילו אכלה לא מעט! סבתא שלי בחיים לא אוכלת כאלה דברים והיא ממש עפה על זה :)
    כעת גרסה נוספת בתנור
    המון תודה! תודה של 5 שנים על מלא הצלחות

    מאיה עונה: ממש ממש שמחתי לשמוע :)

  252. מושלם! נדיר שאני מנסה להכין מתכון לראשונה לפני אירוע אבל הייתי אמיצה ויצא מדהיםוקטף הרבה מחמאות! הכנתי עם מילוי של חציל בטטה כרישה ובולגרית.איזה כיף – תודה !

  253. יש מצב להכין בלי חמאה או מרגרינה רק שמן?

    מאיה עונה: לא. נסי למצוא מתכון אחר מבוסס על שמן. לא ממליצה כאן.

  254. יש פה למטה לינק לסלט חיטה ופלפלים (נשמע סופר מעניין) שמוביל לפסטה בעגבניות…

  255. מתוך הדף 'נחל קישון' בוויקיפדיה

    … בחודש יולי 2011 התפרסם בעיתונות כי בקרקעית נחל קישון, על גדותיו ובצמחיה שלאורכו התגלו חומרים רדיואקטיביים, שמקורם להערכת המשרד להגנת הסביבה בגלישות מאתר פסולת תעשייתית במפעל דשנים שמכיל שאריות פוספטים. המשרד להגנת הסביבה טען שהדבר אינו גורם לסכנה לציבור.[4]

  256. פרויליך טעים ומשמח

    מושלם! טעים בטירוף.
    תודה

  257. מתכון מעולה, ובעיקר התלהבתי מהקלתית המשגעת! שתי שאלות:
    1. המרקם של הבצק שיצא לי לאחר הבישול הוא מאוד מאוד חלק, תמיד נדמה לי שיש בו יותר מדי חמאה, למרות שאני מקפידה על הכמויות. כך זה אמור להרגיש?
    2. האם יש אפשרות להכין כמות גדולה של בצק, לחלק אותה למספר קישים פוטנציאליים, ולהקפיא כך שניתן יהיה להפשיר ולהשתמש במידת הצורך? אם כן, איך הכי נכון לעשות את זה מבלי שהמרקם יפגע?

  258. הבצק הזה הוא תגלית המאה מבחינתי!
    אני מכינה רק אותו לטארטים ופאים.
    אני בדכ מכינה בתבנית מתפרקת והוא קצת מתפורר לי מדי (שזה בעקרון חיובי כי הוא נימוח)
    הייתי רוצה לגרום לו להיות טיפה פחות מתפורר כדי שכשאפרוס, השוליים ישברו פחות.
    האם לאפות קצת יותר באפייה העיוורת (לפני המלית) אמור לעזור פה?
    תודה!

  259. טוב הקיש הזה מדהים! והבצק הוא ללא ספק הדבר הכי גאוני שיש. אני משתמשת רק בו לכל הפאים/קישים שאני מכינה.
    שאלה – במידה ואני רוצה לאפות את הבצק אפייה מלאה, כמה זמן להוסיף?
    תודה!

    מאיה עונה: לוקח לבצק כ-12 עד 15 דק' להיות מוכן בפני עצמו ללא מלית.

  260. לפשטידת בטטה כמה בטטות כדאי ואיזו כמות של צנוברים ובצל? האם לקלות את הצנובר?

    מאיה עונה: בערך 2 בטטות בינוניות ו-2 בצלים. ונניח רבע כוס צנוברים. אין צורך לקלות מראש כי הם נקלים באפייה עצמה של הקיש.

  261. בחיי שאני מרגישה מוגבלת. קראתי שוב ושוב – לא מבינה כמה מים צריך להוסיף! :)
    אפילו עברתי על התגובות.
    נראה שכולם הבינו חוץ ממני :(

    מאיה עונה: כתוב ברשימת המרכיבים, 4.5 כפות מים.

  262. הי, המתכון נראה מצוין!
    אני מאד רוצה להכין למחר ויש לי בבית דלורית גדולה. וטריה.
    יש לך רעיון בשבילי לשילוב טעמים מענין? והאם הדלורית דורשת בישול מוקדם?
    וניתן להכין יום מראש?
    המון שאלות..תודה מראש ומחכה "בהיכון" לתשובתך
    רעות

    מאיה עונה: סליחה על האיחור בתשובה! דלורית הולכת מעולה עם מרווה, הייתי מוסיפה מעט מרווה קצוצה לבלילה, ואולי קצת גבינת פטה. הדלורית בהחלט דורשת בישול מוקדם. יש לבשל את הקוביות עד ריכוך חלקי במים, כמו שמכינים תפוחי אדמה לפירה. ריכוך חלקי אומר שאפשר לנעוץ בקוביות סכין אך יש טיפה התנגדות והקוביות לא מתפוררות. ניתן להכין יום מראש.

  263. אחלה מתכון, הכנתי כבר מלא פעמים!
    רק שאלה, באופציה עם קמח כוסמין הכוונה לקמח כוסמין מלא או לבן?

  264. האם אפשר להכין את הבצק של הקיש ערב לפני ולהקפיא?

  265. תודה על המתכון, מה יכול להחליף את הביצים?

  266. היי, האם אפשרי את להכין את הבצק גם עם קמח נטול גלוטן?

  267. ניתן להקפיא את הקיש?

    מאיה עונה: כן.

  268. היי שאלה ברשותך- אין לי תבנית פאי לא מתפרקת, אבל יש לי כל מיני תבניות לעוגה. האם אוכל להכין את הקיש בתבנית של לב?
    שאלה נוספת – האם זה בעיה אחכ לחלץ את הקיש מהתבנית? כי יש לי רק אחד ואני צריכה להכין 3

    מאיה עונה: אין שום בעייה. לשחרור קל יותר הייתי מקפיאה שעה שעתיים (אפילו ארבע אם יש לך זמן). ממליצה לגזור נייר אפייה לצורה של התחתית ולשים כדי למנוע תקלות.

  269. היי מאיה, קרה לנו סוג של אסון עם הבצק. הוספנו קמח ועירבבנו , והבצק לא הפך לבצק שמתאחד לגוש, אלא נשאר מאוד נוזלי. לא יודעת אם זה קשור אבל כשהוספנו את הקמח כיבינו בטעות את האש, והדלקנו אותה חזרה אחרי חצי דקה. מכיוון שהבצק היה עיסה נוזלית הוספנו עוד ועוד קמח, אבל הוא המשיך להיות נוזלי במרקם לא ברור. על הכמויות של החמאה הקפדנו אז לא ממש ברור מה השתבש, ולא ראיתי בתגובות שמישהו תיאר תופעה דומה. אגב, השתמשנו בקמח כוסמין . לא התייאשנו וניסינו לאפות את העיסה הזו, שהיה קשה מאוד למרוח על התבנית. זה לא נאפה בשום אופן, גם אחרי חצי שעה נותר נוזלי, במירקם של חול רטוב, רק הפך ליותר חם. יש לך רעיון מה השתבש?

  270. […] המתכון לקוח מכאן  […]

  271. שלמות של מתכון
    חוזרת אליו כל תקופה ומתפעלת
    מאיה את חייבת לחזור אלינו.. כל כך חסרה!

  272. היי
    הכנתי כבר 4 פעמים!!! ככ טעים

    השאלה שלי היא למה הבצק מתכווץ לי באפייה?
    אני אופה בתבנית 26 בערך
    וגם שמתי לב שבפעמים האחרונות, הבצק יוצא שמנוני מהפעמים הראשונות

    תודה



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!