פונדנט ריבת חלב

נחשב אצלי: מתוק ומושחת

בימים קשים אלו, בהם כולנו יושבים ומייחלים לטיפת גשם (שעון חורף, עאלק!), מומלץ למצוא נחמה בדברים פשוטים וטובים. העוגה המבריקה הזו היא דוגמה מצויינת. יש בה רק שלושה מרכיבים (!!), מכינים אותה בקערה וכף תוך שלוש וחצי דקות בערך, והמעדן שמתקבל בסוף יעביר כל אדם שפוי על דעתו. העקרון דומה מאוד לעוגת השוקולד החמה האלמותית – רק הפעם היא על טהרת ריבת החלב – ובפנים מתחבא קרם טופי חם, שמשפריץ החוצה ברגע שלוקחים ביס. הפוסט הזה הוא אנטיתזה מוחלטת לפוסט הקודם – והוא יהיה גם קצר. כי אין לי יותר מידי מה לפרט. זה המתכון הכי קל בעולם. למרות שממש מדגדג לי לסבך את העסק ולשדרג אותו, אני אנסה להתאפק. את המרשם מצאתי ועיבדתי קלות מתוך גיליון אוגוסט 2012 של בון אפטיט, והוא שייך במקור לקונדיטורית האורוגוואית פלורנציה קורג'ס. כפרה עליה. הכמות: 6-7 עוגות אישיות.

  • לעוגה:
  • 1 קופסה של ריבת חלב מאיכות טובה (450 גר', כוס וחצי בערך)
  • 1 ביצה
  • 2 חלמונים (הצהובים)
  • 2.5 כפות קמח
  • תוספות אופציונליות לעוגה:
  • שליש כפית מלח (כן!)
  • 1-2 כפות רום
  • להגשה (לא חובה):
  • גביע אחד של שמנת חמוצה

עלות משוערת:

19 שקלים

עבודה נטו:

7 דקות

והפעם בלי חירטוטי מוח. הבטחתי לעצמי שאשמור על זה מתחת ל-1000 מילה. כן, בטח. בהצלחה עם זה, מאיה.

המרכיבים די פשוטים, כאמור. לגבי ריבת החלב, כל סוג אמור לעבוד – המתכון משתמש בקופסה שלמה של 450 גר', שזה בערך כוס וחצי בנפח. כל ריבות החלב הסטנדרטיות שמצאתי בסופר מגיעות בגודל הזה. אם במקרה נפלתם על קופסה של 400 גר' – זה לא סוף העולם ולא צריך לקנות עוד קופסה בשביל ה-2-3 כפות החסרות. והמתכון יעבוד גם עם קצת פחות ריבת חלב. אבל אל תמתחו את מזלכם ותנסו פחות מזה.

איך בוחרים ריבת חלב איכותית ולא מזוייפת?
מסתכלים על רשימת המרכיבים ומוודאים שהמרכיב הראשון שכתוב שם הוא חלב.

נתקלתי בכמה ריבות שאפילו לא הכילו חלב. רק סוכר, אבקת חלב, חומרים מייצבים, ושאר פיכסות. חבר'ה – אם זה הולך כמו ברווז ונראה כמו ברווז, זה לא ריבת חלב!! זה סתם ממרח סוכר עם קורנפלור וצבעי מאכל. את הקקמייקות האלה תשאירו לאנשים אחרים (כאלה שלא קוראים "בצק אלים").
האותיות הקטנות: גם ריבות חלב קקמייקה עובדות במתכון הזה, אם אין ברירה.

יודעים להפריד ביצים? אז תפרידו. כאן צריך 2 חלמונים (הצהובים), ובנוסף ביצה שלמה אחת. מה עושים עם החלבונים הנותרים, אתם שואלים? מכינים חביתה לבנה נהדרת עם בצל מטוגן וגבינה בולגרית. יאמי יאם. רוצים משהו מתוק? לכו על פיננסיר (עוגיות שקדים קטנטנות ועסיסיות – נניח כמו אלה).

החלבונים נשמרים היטב בכוס מכוסה במקרר כשבועיים. אפשר גם להקפיא אותם בלי בעייה ולשמור לנצח, או לפעם הבאה שאתם רוצים להכין מקרונים או פבלובה.

אז איך מכינים?


מוציאים את כללללללל ריבת החלב מתוך הקופסה אל תוך הקערה. אני יודעת, זה כואב. מותר לכם לגנוב לק או שניים. אפילו רצוי. מוסיפים את החלמונים. אם אתם לא מיומנים בהפרדת ביצים, אגב, מומלץ להפריד אותם לתוך קערה נפרדת, ורק אחרי שהפרדתם כראוי להוסיף אותם לקערה הראשית. ככה אם יש פקשושים לא תידפק לכם כל הבלילה.

מוסיפים גם את הקמח (מדובר בשתיים וחצי כפות בינוניות – לא מאוד גדושות, וגם לא שטוחות).

מערבבים היטב עם כף או מזלג או מטרפה, מה שבא ליד.

מערבבים טוב טוב עד שהבלילה אחידה ואין גושים. אין חשש מערבוב יתר כאן, בניגוד לעוגות אחרות שם אני תמיד יושבת לכם על הראש להפסיק לערבב לפני הזמן. פה אפשר לערבב עד סוף היקום והתוצאה לא תשתנה.

וזהו. הבלילה מוכנה. מפתיע, הא?
אבל אתם יודעים שקשה לי להחזיק את עצמי במקרים האלה ולכן אני מציעה להוסיף שני דברים.
המתכון עובד מעולה בלעדיהם, אבל הם ייקחו את זה אובר-דה-טופ!

הראשון הוא כמובן מעט מלח דק (לא גס). עם מי חשבתם שיש לכם עסק.


המלח מאזן את המתיקות המטורפת של העוגה, ונותן לה טעם מתוחכם יותר. העוגה לא יוצאת מלוחה, היא רק מקבלת קצת בלאנס. שליש כפית אם אתם פחדנים, חצי כפית אם אתם מביני עניין. לא יוצא מלוח!!!!!!

ועוד תוספת נהדרת: כף או שתיים של ידידי הקפטן.

רום כהה עובד כאן מצויין – לא סתם הוא נחשב שילוב קלאסי למתוקים קרמליים כמו הקנאלה לדוגמה. הטעמים האלה פשוט נולדו להיות ביחד.

אם אין לכם רום אפשר גם לנסות כאן ליקר קפה או אפילו פרנג'ליקו או וויסקי. מוסיף טאצ' עדין ומיוחד. ממש לא חובה.

תכל'ס אפשר גם להוסיף חצי כפית של תמצית וניל. אבל ממש לא חובה.

מערבבים שוב טוב טוב עד שהכל נטמע.
וזהו.

עכשיו מחלקים את הבלילה בין שקעים (משומנים!) של תבנית מאפינס. הבלילה מספיקה בקלות ל-6 עוגות גבוהות (תלוי בגודל של שקעי התבנית שלכם. אם השקעים ממש גדולים יש מצב שהיא תספיק רק ל-5). אפשר למתוח אותה ל-7 עוגות אם עושים שאר העוגות קצת יותר נמוכות.

לי יש פטיש לתבניות ולכן יש לי תבנית של שישה שקעים. אבל אני מודעת לזה שלרוב האנשים בעולם יש תבנית של 12. וזה בסדר גמור. אפשר לאפות גם כשחלק מהשקעים ריקים.

אבל לפני שמחלקים את הבלילה מומלץ מאוד לשמן את התבנית (גם סיליקון!). אפשר לשמן עם טיפונת שמן (הכי נוח עם הידיים, כפית שמן אמורה להספיק לשישה-שבעה שקעים בקלות), או ספריי שמן, או מעט חמאה רכה. אבל חשוב לשמן איכשהו, כי כשהעוגות רכות ועדינות ככה, אתם לא רוצים ללכת איתן מכות כשהן מסרבות להתנתק מהתבנית בסוף, וכל האורחים נושפים לכם בעורף.

כפי שתראו בתמונה שצילמתי בפעם הראשונה שניסיתי את המתכון, פה למטה, גם תבניות סיליקון בשלל צורות מוזרות עובדות במקרה הזה.

את המתכון הכנתי לראשונה אצל יואב, שכמובן טען שיש לו תבנית מאפינס אבל בכלל הייתה לו תבנית מיני קוגלהופף מסיליקון – וזה עדיין עבד!! הפנים היה נוזלי והשפריץ החוצה בנחילים עסיסיים של ריבת חלב חמה. את שאר תוצרי הניסוי יואב לקח לארוחה משפחתית ודיווח על הצלחה. גם השכנים שלי בבניין קיבלו דגימה והיו מרוצים.

איפה הייתי? אה, כן. הטריק היחיד במתכון הזה הוא זמן האפייה. החוכמה היא, בדיוק כמו בעוגת השוקולד החמה, לא לאפות את זה יותר מידי, כדי שהבפנוכו שלה יישאר רך ונוזלי. הלוואי ויכולתי לתת לכם זמן מדוייק – אבל כל תנור הוא שונה. באפייה על 200 מעלות אצלי זה לוקח 9 דקות, אצל יואב זה לקח 10, אצל אופיר זה היה מוכן אחרי 8 דקות בלבד (ובתנור של אופיר?! שמשתמש בו פעם בחודשיים כדי לחמם שניצלים קפואים?!).

ולכן, המסקנה מכל הניסויים שעשיתי היא א. שחובה לחמם את התנור מראש ל-200 מעלות ולהתחיל את האפייה רק כשהוא חם (ז"א, הנורה שאומרת שהוא עדיין מתחמם נכבתה), כי זמן האפייה קצר מאוד וחייב להיות מדוד על השנייה, ואי אפשר לדייק כשהתנור מתחמם תוך כדי האפייה. זה מתכון בטוח לכשלון. ב. זמן האפייה הוא בין 8 ל-11 דקות. ואחרי 8 דקות אפייה אני ממליצה לכם לבדוק איך העוגות נראות. וזה התהליך שהן עוברות במהלך האפייה:

בהתחלה הן נוזליות לגמרי, ואז הן מתחילות להראות אפויות בשוליים, ולאט לאט מתייצבות לכיוון התוך שלהן. כשזה מגיע למצב שיש עיגול רוטט ומבריק של 1-2 ס"מ במרכז, הן מוכנות. אל תאפו אותן שנייה מעבר למה שצריך, כי אחרת סתם יצאו לכם מאפינס ריבת חלב. שזה לא רע, כן? זה פשוט פספוס. אחרי כל השעתיים עבודה שהשקעתם בלהכין אותן (שזה הרי מה שסיפרתם לאורחים). שימו לב בשנייה האחרונה של התמונה – העוגות נראות כמעט עשויות לגמרי מלמעלה וכבר לא מבריקות. במקרה הזה אפיתי את העוגות טיפה יותר מידי. הבפנים עדיין היה רך, אבל הוא לא התפרץ החוצה בשצף עם הביס הראשון ולכן לא היה את אפקט ה"וואו, שגעון". בקיצור – צריך להוציא את העוגות כשהן בדיוק באמצע בין המצב השני לשלישי של התמונה כאן.

ככה נראית עוגה הפוכה שנאפתה בדיוק לכמות הזמן הנכונה:

יש לה בקע קטנטן, ומסביבו יש איזור כהה יותר.

הנה עוגה שנאפתה קצת יותר מידי. רואים שאין לה את העיגול הכהה הזה סביב הבקע למעלה כשהיא הפוכה:

אבל מבפנים היא עדיין רכה וקצת נוזלית. זה פשוט לא נוזל החוצה בטירוף כמו כשהיא אפויה קצת פחות.

שימו לב שגם הקטע של ההפיכה וההוצאה מהתבנית קצת טריקי – כי הבפנוכו שלהן הרי נוזלי, ואם תנסו להרים אותן החוצה הן תמעכנה לקוואטצ' והכל יהרס. אז אנחנו נעשה את זה בצורה חכמה. בתמונה הבאה עוד דוגמה לעוגה שאפויה טיפה יותר מידי – העיגול במרכז כבר כמעט אפוי לגמרי ולא רוטט:

השימון כבר אמור לעזור לנו, אבל בנוסף ניקח סכין חדה וקטנה ונעבור על השוליים בעדינות כדי לשחרר את העוגות מהדפנות. ועכשיו מצמידים משהו שטוח וארוך לתבנית (נניח קרש חיתוך או מגש גדול). מחזיקים את הקרש צמוד צמוד לתבנית, ועם כפפה הופכים אותם כשהם צמודים.

אם העוגות לא נפלו החוצה, מטיחים את התבנית בקרש מגובה נמוך, אבל ממש חזק, וזה אמור לעשות את הטריק.

קחו בחשבון שבגלל שהעוגות עדינות מאוד והבפנים שלהם נוזלי, אי אפשר להעביר אותן ממקום למקום יותר מידי פעמים. פעם אחת הן משתחררות לקרש החיתוך או לצלחת ההגשה, ומשם הן אמורות לעבור כבר ישירות לצלחת. כל מעבר נוסף ואתם מסתכנים בהתפרקות ובהרבה לכלוך (טעים).

העבירו את העוגות לצלחות עם משהו רחב ושטוח (נניח מרית להפיכת חביתה), כדי שהבפנוכו הנוזלי שלהן לא יתפרץ החוצה.

מגישים עם קצת שמנת חמוצה לשבירת המתיקות. אני אוהבת לפזר קצת מלח גס מלמעלה.

טיפים לשינוע / הובלה:
רוצים להגיש את הקינוח בבית אחר? יש שתי אפשרויות: אתם יכולים להכין את הבלילה, לחלק אותה בין שקעים של תבנית מאפינס משומנת, לכסות בניילון נצמד, ולאפות כשמגיעים. קחו בחשבון שאתם צריכים לשבת ולשמור עליהן לקראת סוף האפייה כדי להוציא אותן בזמן, כי אתם לא מכירים את התנור שם (איפה שזה לא יהיה). עוד אפשרות היא לאפות בבית, להשאיר את העוגות העדינות בתבנית, ולהפוך אותן אל קרש רק כשמגיעים. ואז אין את הפחד שהעוגות יתפרקו. אפשר לחמם אותן קלות במיקרוגל אבל קחו בחשבון שיש לכם רק פעם-פעמיים להעביר אותן מצלחת לצלחת כי בשלב מסויים הן מתפרקות והכל נוזל החוצה.

הכנה מראש
אפשר להכין את הבלילה מראש, לחלק לשקעים משומנים, ולשמור במקרר עד יומיים. אופים ישירות מהמקרר. זמן האפייה יהיה כמעט זהה, מקסימום אקסטרה 20 שניות.

פינת התכל'ס
מערבבים בקערה גדולה 450 גר' ריבת חלב (חבילה אחת), יחד עם ביצה אחת, 2 חלמונים (הצהובים), ו-2.5 כפות של קמח (לא גדושות). אם רוצים אפשר להוסיף שליש כפית מלח ו/או 1-2 כפות רום או ליקר קפה וכד' (לא חובה). מחלקים בין שישה או שבעה שקעים משומנים של תבנית מאפינס ואופים בתנור שחומם מראש (!!) ל-200 מעלות למשך כ-8 עד 11 דקות, או עד שהעוגות יציבות למעט עיגול רוטט ומבריק של 1-2 ס"מ במרכז. הופכים לקרש חיתוך ומגישים חם עם שמנת חמוצה.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




123 תגובות בינתיים:

  1. ועכשיו אני מרגישה רע שאני (מנסה להיות, אר) בדיאטה. ללא ספק הולך להיות מלח אטלנטי איפשהו שם למעלה.

  2. ידעתי ידעתי ידעתי שיהיה מלח

  3. Wow! Dulce de leche and rum….זה חייב לחיות טעים כל כך!

  4. מדהים מדהים מדהים את גאונה.

    אבל פאק. אין לי רום, אין לי תנור (יש לי טוסטר אובן גדול! נראה לי שיהיה בסדר. לא?) ואין לי תבנית קאפקייק.

    יש לי אינגליש קייק ותבניות נמוכות אחרות. אם אכין שכבה נמוכה זה יעבוד?
    אוף. זה מטורף. חייב לנסות!!!

  5. זה נראה טוב, וגם אני אוהב לעבוד עם הריבת חלב של "קונדיטור" הכי נוח.
    וכל דבר שבו יש קפטן, חייב להיות טעים, אנסה מחר.

  6. mother of god.

  7. הכי מומלץ, לשים את התבנית עם הבלילה במקרר שעה לפני האפיה, ואז לאפות ישר מהמקרר זה מקטין את הסיכוי שזה לא יצא נוזלי במרכז

  8. זה נראה סוף סוף סוף העולם – אפשר להשתגע ::)) הרגת אותי

  9. קיללתי בשקט בלב. אני הולך לנסות!

  10. זה ממש יהרס אם אעשה את זה עם נוטלה????!!?
    אין לי תבנית שקעים יש רעיון אחר??

    מאיה עונה: אין לי מושג איך זה יצא עם נוטלה. את מוזמנת לנסות ולדווח! את יכולה לאפות בכוסות נייר (כאלה חד פעמיות של קפה. לא מקלקר ולא מפלסטיק). תכיני אותן בגובה של מאפינס כדי שיצאו לך שש-שבע. אפשר גם בכוסות אספרסו או במאגים קטנים.

  11. וואו, זה נראה מעולה וגם קל להפליא.
    אני תוהה האם באותה מתכונת אפשר לעשות דבר כזה מנוטלה. או שילוב של נוטלה וריבת חלב.

    מאיה עונה: יש לי הרגשה שחצי-חצי יעבוד. דווחי אם את מנסה!

  12. מעולה. אפשר ברנדי במקום רום?

    מאיה עונה: אין בעייה

  13. עכשיו גיליתי את האתר – מדהים!!
    מאחר וכמות הקמח קטנה – האם אפשר להחליף אותה במשהו נטול גלוטן?
    אמא שלי חולה על ריבת חלב אבל רגישה לגלוטן – זה יכול להתאים לה בול…

    מאיה עונה: הייתי מנסה עם קמח אורז. אבל יש סיכוי שצריך להגדיל קצת כמויות… נסי קצת לחקור את הנושא באינטרנט. אולי פשוט להחליף בתערובת קמח ללא גלוטן.

  14. זה נראה מדהים. כל כך מבאס לראות מתכון כזה ואז לגלות שריבת החלב בבית לא בתוקף…

    המתכון ינוסה בשבוע הבא אחרי ביקור במכולת :)

    מצטרפת לשאלה האם אפשר להכין עם שוקולד למריחה. יש לי חבילת שוקולד השחר אגוזים בבית, והיא דווקא כן בתוקף.

  15. אסור לפרסם דברים כאלו בסופש ! מקסימום כשהסופר עוד פתוח !

  16. הייתי חייבת לנסות מייד!
    http://instagram.com/p/Q-yflUPOkG/

    מאיה עונה: יאיייי!!!!!!!! נראה מעולה!

  17. סופ"ש הבא- לי ולקופסא של ריבת חלב יש דייט! נראה מעולה!

  18. וואו! האם זה נהרס אם לא אוכלים מיד? אפשר לשים במקרר ולאכול אחכ?

  19. נראה מדהים! בבית שלי כבר מכורים לפודינג שוקולד גינס שלך, נראה לי שזו הולכת להיות ההתמכרות החדשה…. ינוסה בקרוב!

  20. מגרה בטירוף. מכינה עוד השבוע. תודה מתוקה אחת!

  21. אומגדדדדדדדד מדהים!!!!

    שאלה: אפשר להכין ולחמם אח"כ? או שזה יהרוס את כל העניין?

  22. אוי אוי כואב ממש…..נראה וכמעט מריח כמו גן עדן!!!!

  23. נראה מעולה!
    במידה ואין לי רום, איזה משקה אלכוהולי אחר אפשר להוסיף למתכון בלי שיהרס הטעם?

    מאיה עונה: כפי שציינתי, וויסקי או ליקר קפה. נא לקרוא בעיון את המתכון לפני ששואלים שאלות…

  24. נראהמעולה. אפשר לשים מנגטים בתוך השקעים?

    מאיה עונה: לא מומלץ. העוגות מאוד עדינות וכשתנסי להוריד אותם העוגות תיקרענה והבפנוכו ישפריץ החוצה…

  25. ריבת חלב תוצרת בית: קונים פחית של חלב מרוכז, שמים אותה כמו שהיא, סגורה, בתוך סיר עם מים שיכסו אותה, ומבשלים שעה. הכי טעים שיש, בדוק.

  26. אפשר להשתמש בתבנית חד פעמית של 6?

    מאיה עונה: כן. שמני אותה היטב.

  27. רק רציתי להגיד שהכנתי את זה היום, וזה יצא נפלא ומושלם ומושחת!
    תודה:)

  28. מה דעתך על הוספת בננה מעוכה? איך ישפיע על המרקם?

    מאיה עונה: אין לי שמץ.

  29. אפשר להשתמש בליקר שוקולד?

    מאיה עונה: כללללללללללל ליקר שבא לך.

  30. אפשר להשתמש בקמח ללא גלוטן או קורנפלור במקום קמח רגיל?

    מאיה עונה: אני מניחה שקמח ללא גלוטן יעבוד. קורנפלור, אין לי מושג.

  31. http://instagram.com/p/RCtTHlq8El/

    באמת שאי אפשר להתאפק..קמתי בבוקר,הלכתי לקנות ריבת חלב במיוחד,חזרתי,הכנתי ונשארתי עם חיוך. יצא מהמם!תודה

    מאיה עונה: אההההההההההההההההההההההההההה

  32. הי מאיה
    קודם כל חשוב לי להגיד שהאתר שלך באמת מדהים, וכל הכבוד לך על זה שאת גם מתחזקת אותו וגם מוציאה חוברות וגם כותבת בעיתון. באמת.
    אני לא רוצה להשמע כאילו אני לא מפרגנת, אבל שמתי לב שבזמן האחרון בצק אלים הפך קצת לאתר של קינוחים. אם פעם היה קינוח על כל 3-4 מתכונים של "אוכל אמיתי" אז עכשיו יש בעיקר מתוקים ורק מידי פעם מתכון בודד של עוף או מרק.
    נכון שאמרת שאת לא יכולה להיכנע לכל גחמה של כל הטבעונים / שומרי כשרות / רגישים לצליאק, אבל בכל זאת, כאן לא מדובר ב"רגישות" אלא פשוט בעובדה שמתכונים לקינוחים יש המון (קרין גורן, פורומים שונים ועוד) אבל אין עוד אתר כמו שלך שנותן מתכונים בדוקים לאוכל נורמלי!!!
    זו רק נקודה למחשבה. האתר הוא באמת "הבית שלך" ואת יכולה לכתוב בו על מה שמעניין אותך, וזה כמובן לא סותר את העובדה שאנחנו כולנו מאוד אוהבים אותך ואת האתר שלך ורוצים שתצליחי מאוד ונמשיך לעקוב אחרייך גם אם תפרסמי רק מתכוני עוגות. אבל נראה לי חבל קצת.
    ואם התגובה שלי מעצבנת אותך מבחינתי את באמת יכולה למחוק אותה מפה.
    שלך,
    מאיה אחרת, שקוראת אותך ממזמן

    מאיה עונה: צודקת, מבטיחה לאזן עם קצת אוכל אמיתי!

  33. הי,
    כמה זמן אפיה אם אופים בכוסות אספרסו?

    מאיה עונה: הייתי מתחילה לבדוק אותן כבר אחרי 4 דקות. במצב כזה לא צריך להפוך אותן ולא צריך לפחד שייתפרקו, אז ברגע שהשוליים קצת עוגתיים אפשר להוציא. קחי בחשבון שהכוסות נשארות חמות וממשיכות "לאפות" את העוגה ל-דקה-שתיים גם אחרי שמוציאים מהתנור.

  34. כל כך נמאס לי מהבלוג שלך – כולו מלא נפיחות – אבל בשום מקום לא מצאתי איך מורידים אותך מן ה RSS שלי. האם זה בכוונה?

    מאיה עונה: הו, מיאו! לגוגל הפתרונים. כמו-כן, הנה מתכון משובח בשבילך. את מוזמנת להחליף את הקמח באבקת חרובים ואת החמאה בטופו ולדווח איך יצא. ביוש

  35. וואו הגר, כמה רשעות! מה עשתה לך מאיה?! לא רוצה לקרוא RSS – תעבירי לספאם וגמרנו. אני בהלם מהתגובה הזאת (וזה אחרי שנכנסתי לבדוק אם מאיה ענתה לי כי הרגשתי רע עם עצמי שכתבתי את זה)

  36. הי מאיה!

    אפשר להקפיא את התערובת הלא-אפויה ולאפות אחר כך ישר מהמקפיא (כמו שאפשר לעשות לפונדנט שוקולד) או שזה לא יעבוד?

    תודה :-)

    מאיה עונה: אין סיבה שלא יעבוד, אבל קשה לי מאוד להעריך את זמן האפייה הדרוש. צריך להיות עם אצבע על הדופק כל הזמן.

  37. טוב קראתי את זה אתמול
    והיום יש לי כבר חבילת ריבת חלב מחכה לי בארון.
    אני מניחה שהסופש אני כבר אדווח משהו בסגנון "אומגדדדדד"
    (:

  38. אוחחחחח זה נראה מעולהההה!
    מתה על ריבת חלב! אהבתי מאוד
    התמונות שלך גרמו לי לרייר בכל מ"מ בגוף

  39. היי מאיה
    יתכן שזו המאותגרות הטכנולוגית (שלא לומר מוגבלות…) שלי, אבל אין אופציה להדפיס מתכונים מהאתר?

    מאיה עונה: ייתוקן כשאחזור מחו"ל. בינתיים קופי פייסט לוורד… סורי

  40. מאיה,

    קצת דבילי שאני כותב את זה רק עכשיו, אחרי חמש שנים שאני עוקב אחרייך באדיקות; שרק אחרי התגובה של הגר אני מבין שאף פעם לא כתבתי לך כמה אני אוהב את מה שאת עושה. סלחי לי על הקלישאה, אבל זה בא מהלב – החיים שלי קצת יותר טובים בזכותך.

    תודה.

  41. לפעמים את כותבת דברים בסוגריים ברשימת הרכיבים
    ואז נראה שיש המון שורות
    ואני אפילו לא מעיזה לקרוא את המתכון
    למשל בעוף בנקטרינות כתבת שם על ההבדל בין קטשופ לרסק
    אם תוכלי להתחשב בקוראים בעלי הפרעת קשב וריכוז , תודה!

  42. לנעמה היקרה- יש בשביל זה את פינת התכל'ס.
    ותכל'ס- זה "בצק אלים" וכל הסוגריים זה חלק מהקסם והכיף שמאיה מביאה למתכונים.
    אז בבקשה לא לשנות לנו אותה… תודה ובהצלחה.

  43. נראה מדהים!!
    אני אנסה להכין מחר בטוסטר אובן. נקווה שלא ייצא מאפינס (:

  44. בדיוק הכנתי את הפונדנט ומבחינת הטעם יצא מדהים, רק שהם התפרקו לגמרי במעבר מהתבנית לקרש (שימנתי את השקעים). יש טיפים כלשהם כדי שזה לא יקרה בפעם הבאה?

    מאיה עונה: כן – לאפות עוד 45 שניות.

  45. שלום מאיה
    קודם כל, שוב תודה על המתכונים המצויינים וההסברים למאותגרי המטבח
    עשיתי הרבה מהדברים שלך וכולם,ללא יוצא מן הכלל יצאו מעולים! לכן קצת התאכזבתי הפעם. הפונדנט יצא ממש מתוק (למרות שאני מהאמיצים ששמו מלח) אי אפשר לחשוד בי בחוסר חיבה למתוק אבל הפעם היה לי כל כך מתוק שלא יכולתי לאכול את זה.האם זה אמור לצאת ככה?

    מאיה עונה: ככה זה, ריבת חלב זה מתוק… בגלל זה הצעתי לאזן עם שמנת חמוצה, זה מאוד עוזר.

  46. לא הצלחתי להתאפק, ורצתי לקנות תבנית מאפינס במיוחד…
    יצא מעולה (כמו כל מתכון שלך שניסיתי עד עכשיו!)!!!
    בפעם הבאה אני משלבת עם גלידת וניל לאיזון :)
    יאמייי!

  47. אללל תעשו עם תמצית רום מ-ג-ע-י-ל!! אפילו זו של מקורמיק.. ואם כבר אז אולי כפית, בשום אופן לא כף

  48. הכנתי עם קוניאק וחצי כפית מלח. יצא ממש טעים. תובנה: אם שמים הרבה אלכוהול התערובת לא קופאת בפריזר. בכל מקרה, זמן האפיה ישר מהפריזר התארך בכמה דקות, אבל זה לא סיפור – צריך רק לעקוב.

  49. האם אפשר להוסיף בייליס? גם יעבוד? (אייריש קרים)

  50. הכנתי עם שתי כפות דרמבוי ויצא מדהים! מתכון אדיר והכי קל בעולם! תודה!!

  51. הי מאיה המהממת.
    בגללך אני עומדת ללכת לסופר ולקנות מצרכים לאפיה. לא עשיתי זאת מאז יום ההולדת של ילדי, אולי לפני שנה. מבטיחה להמליך אותך למלכתי אם זה יצליח. תחזיקי לי אצבעות- בעיקר שאמצא את התבנית של המאפינז, אלוהים זוכרת איפה שמתי אותה.

  52. נראה מדהיםםםם הולכת להכין עכשיו

  53. רוצה לנסות עם נוטלה אבל מפחדת להתאכזב. אם מישהו אמיץ מנסה שיבוא לספר לשאר. תודה :)

  54. נהרסתי פה.
    איזה תמונות מדהימות!
    מאיה, שאלה חשובה:

    האם אפשר להכין את הבלילה במלואה ואז לשמור חלק ממנה (אם לא רוצים להכין 6 עוגות באותו היום) לכמה ימים הבאים? זה מכיל ביצים אז אני מניחה שהתשובה היא לא…

    מאיה עונה: למה לא? הבלילה תישמר במקרר לפחות 4-5 ימים כל עוד היא מכוסה היטב. היא תישמר גם יותר מזה לדעתי, כי היא מאוד סמיכה. את יכולה גם להקפיא אם זה מלחיץ אותך.

  55. בא לי להכין את זה!
    נראה לך שהביצים עוברות מספיק אפיה כדי שיותרו לנשים בהריון? או שאתאפק לי שלושה חודשים…

    מאיה עונה: בעיני זה עובר סף. הביצים אמנם לא נקרשות עד הסוף, אבל בכל זאת עוברות אפייה של 10 דקות ב-200 מעלות.

  56. לגמרי הולכת להכין את זה!
    שוקלת להטביע במרכז כל עוגה חתיכת פאדג' קרמל ומלח שהבאתי מלונדון

    מאיה עונה: רעיון מעניין, אבל לדעתי חבל על הפאדג'. הבפנים גם ככה נוזלי. אם את באמת רוצה להתחכם – תתקעי בפנים מטבע שוקולד מריר!

  57. אוף יצא לי מאפינס :(

    מאיה עונה: בפעם הבאה 2 דקות פחות בתנור.

  58. יצא מדהים! (ראה תמונה בעמוד פייסבוק) ועזר לשבור את השעמום של לשבת בבית שלושה ימים בגלל ההוריקן המעצבן הזה..
    רק הערה קטנה- ממש חשוב לא למלא את השקעים של התבנית יותר מדי. נגיד, לא יותר משלושת רבעי שקע.
    אחרת כשמנסים להפוך את התבנית, השכבה העליונה של הפונדמנטליזם נמעכת וכל האמצע הטעים-טעים נמרח מסביב ומסגיר את ההפתעה…

  59. נראה מדהים!!! אני מכינה את זה לארוחת שישי לחברים.
    רק שאלה קטנה… הקמח רגיל או קמח תופח?

    תודה :)

    מאיה עונה: תמיד כשכותבים קמח הכוונה היא לרגיל. אם מתכוונים לתופח כותבים זאת במפורש.

  60. הי מיה
    סוף סוף אתמול הגיע הרגע הנכון להכין את המתכון שלך..
    יצא מעולה!! התענגנו!!
    אלא שמא.. הכנתי רק חלק מהכמות ונשאר לי עוד הרבה. יש לך רעיון למתכון אחר, עוגה, עוגיות?
    אשמח לעזרתך :)
    תודה

  61. אני רוצה להכפיל כמויות (כלומר – למלא תבנית מאפינס שלמה). פשוט להכפיל ליטרלי? 2 ריבות חלב, 2 ביצים, 4 חלמונים וכו'?

    מאיה עונה: יאפ!

  62. ניסיתי אתמול, יצא מהמם!

  63. החלפתי ריבת חלב בחלב מרוכז (אחרי שעה של חיפושים בסייפווי ללא הצלחה) והוספתי כפית וחצי של נוטלה.
    מדהים.

  64. היי מאיה! האם אפשר להקפיא את הפונדנטים אחרי אפייה ולחמם במיקרו להפשרה?

    מאיה עונה: מעולם לא ניסיתי. אם את מנסה, הייתי ממליצה לאפות דקה או שתיים פחות. שימי לב שהעוגות מאוד עדינות בשלב הזה, אז הייתי מוצאת דרך להקפיא אותן בתבנית עצמה מבלי לשחרר. ובמקרה כזה כדאי לצנן את התבנית החמה כדי שלא תמשיך לאפות את העוגות. הייתי מכינה תבנית גדולה יותר עם מים קרים, וטובלת את תבנית המאפינס הרותחת פנימה בזהירות לכמה שניות (זהירות גם שלא יכנסו מים לעוגות) עד שהתבנית כבר לא רותחת. ואז להקפיא. מקווה שיעבוד!

  65. וואוו, ריבת חלב זאת אחת מהאהבות שלי! אני חייב לנסות!

  66. האם אפשר להשתמש בתבניות אישיות חד"פ מאלומיניום (בודדות כמו של סופלה)?

    מאיה עונה: כל עוד משמנים היטב, כן.

  67. איזה מתכון יאמי :) העוגות שלי יצאו דקות מאלו בתמונות שלך, כנראה בגלל שהייתה לי תבנית 12 שקעים. אבל יצא טעים ממש. הכנתי גם את הפיננסיירים מהמתכון המצורף ומכיוון שלא הייתה לי תבנית עם שקעים קטנים השתמשתי באותה האחת של 12. קצת נשרף אבל עדיין עוגיות מעולות! מעולם לא הכנתי קודם לא פיננסייר ולא פונדנט אז תודה לך!!

  68. יצא מ-ד-ה-י-ם עם קמח ללא גלוטן.
    מהמאפים הכי טובים ללא גלוטן שהכנתי, זה לא התפרק, יצא אפוי בשכבות החיצוניות ומבפנים קרם של ריבת חלב.
    מומלץ מומלץ מומלץ!

  69. יצא מעולה.
    תוספת מגניבה שאחותי חשבה עליה להגשה זה לפרוס בננה יחד עם השמנת החמוצה. לטעמי זה הלך טוב עם ריבת החלב והשמנת וממש הוסיף.

  70. נתקלתי באתר שלך לראשונה היום כי רציתי לעשות שניצל אפוי ועלית לי בגוגל. אבל תשמעי, את חתיכת מוכשרת. גם אופה, גם מצחיקה, עם מגולה. תודה רבה ויאללה עבודה

  71. וואו! נראה נפלא!!! האם אפשר להכין רק מהצהוב של הביצה? הבת שלי אלרגית לחלבונים. תודה :-)

    מאיה עונה: כן. שימי שלושה חלמונים סה"כ.

  72. את פשוט גאון!!! איך לא חשבו על זה קודם-להכין פונדנט ממשהו שהוא לא שוקולד?? כ"כ מקורי וגאוני!!! נראה לי אני הולכת להכין את זה לארוחת חג אצל המשפחה הארגנטינאית של הבנזוג- הם ימותו על זה…

  73. הכנתי… יצא מעולה!! קינוח מדהים תוך 20 דקות. מתכון שאני אקח איתי לכל מקום. מאיה, תודה!

  74. אהלן
    תגידי איפה אפשר לקנות את התבנית הזאת?
    אני חיפשתי גם תבנית של פאי – בקוטר 24,26 ולא מצאתי…
    יש לך חנות שמוכרת? גם חנות באינטרנט תעזור!!

    תודה רבה

    מאיה עונה: את כל מבוקשך ניתן למצוא בחנות 4שף ברח' קרליבך בתל אביב, או בעשירית מחיר בשוק הפשפשים ביפו, יד שנייה. מקרצפים שתי דקות עם סבון ואקונומיקה, ויוצא כמו חדש. רק עם כבוד ופז"ם.

  75. הכנתי היום לחבר שלי שמת על ריבת חלב (דרום אמריקאי) עם גלידת וניל בצד יצא מדהים.
    תודה

  76. את משהו את!!!! כל המתכונים שלך פשוט מ-ע-ו-ל-י-ם!
    זה מאוד מקשה עליי לבחור מה להכין, הפרוייקט עכשיו- פונדנט ריבת חלב…. יש מצב את לפונדנט שוקולד לבן, לחסידי השוקולד הלבן כמוני!?!?!? (כן כן, אני יודעת ששוקולד לבן זה לא באמת הקקאו זה רק החמאה שלו…. אבל זה כל כך טעים….)

  77. פשוט ואו! מדהים. מה שבטוח, אני הולך להשתמש במתכון הזה המון! תודה רבה.

  78. אני רק שאלה. לאור פשטותו של המתכון וטעמו… אוי טעמו… (אחד הטובים שטעמתי עד כדי כך שלא בא לצחצח שיניים לפני השינה פן ייעלם:)).רציתי לשאול האם לדעתך, ניתן להמיר את ריבת החלב בשוקולד השחר ואז יצא פונדנט שוקולד (קראתי את המתכון של פונדנט שוקולד והוא מעט יותר מסובך מזה).

    מאיה עונה: לא ניסיתי, יש סיכוי שיעבוד, אבל אני לא ממליצה. כל היופי בפונדנט שוקולד זה הטעם העשיר של השוקולד המריר האמיתי. נראה לי חבל להרוס את זה… בקאפקייקס, לעומת זאת, זה כן עובד. חפשי את המתכון בחוברת המתכונים שלי.

  79. ניסיתי עם נוטלה!
    יצא נהדר, אפילו טוב יותר מריבת החלב מבחינת המרקם!
    זה ממש התנפח כמו סופלה אמיתי, ונראה מרשים ביותר.
    מומלץ!

  80. נשארו לי שני חלמונים וביצה באופן מקרי (מוזר, אני יודעת) והגעתי למתכון הזה שנראה מושלם. אפיתי את זה ממש דקה וחצי יותר מדי אז מגיע לי שלא הקשבתי לך!! אבל זה עדיין יצא מאוד טעים.
    הוספתי כמה כפות של ספקולוס וזה יצא באמת מדהים וממש פשוט להכנה. השילוב של הרום נותן בעיטה משמחת. בהחלט אנסה שוב. תודה!

  81. מתכון מדהים, כלום עבודה ויוצא מעולה ביותר. תודה רבה!

  82. היי, האם אפשר להכין את הבלילה מראש ולהניח במקרר, בערך 3 שעות לפני שמכניסים לתנור? תודה מראש..

    מאיה עונה: בהחלט.

  83. ניסינו ויצא מצוין!! מאיה את כרגיל מלכה! :)

  84. שורה תחתונה היה מאוד טעים.
    אבל הייתי צריכה לאפות בערך 20 דקות. בפעם הבאה אני אשתמש בתבניות חד פעמיות כי עניין ההוצאה מהתבנית היה בעייתי. נראה לי הכי נוח לאפות בחד פעמי ואז ישר לאכול.

  85. לפונדט הזה היה את הכבוד להיות הקינוח הראשון שהכנתי ever ואמנם קצת התפרק (כל כך הפחדת אותי להשאיר אותם יותר מידי, שהוצאתי אותם מוקדם מידי…) אבל עדיין יצא לי מעולה וכל הפייסבוק אחוז קנאה…
    במקרה גם אותה ארוחה כללה את הניסיון הראשון שלי במרק שהיה המרק תפוחי אדמה שלך, וגם יצא מעולה

  86. מאיה – עבור אורחים שומרי כשרות שבאים לארוחת ערב בשרית, מה יהיה תחליף פרווה ראוי לריבת חלב? האם שוב ממרח לוטוס / ספקולוס הידוע לשמצה? אגב, גיליתי שהוא טבעוני. חייבים למצוא איזה קינוח לטבעונים עם הדבר הזה…

    מאיה עונה: לדעתי הוא צמיגי ושמנוני מידי למטרה זו, אבל יכול להיות שאני טועה. לגבי רעיונות לשימוש בו – הרשת גועשת… גגלי ותהני.

  87. הי
    נשארה לי מלית של הריבת חלב והקפאתי אותה.. מקווה שעשיתי בשכל..
    יש לך רעיון אולי מה לעשות עם המילת- איזה מתכון מעניין של עוגיות לכבוד פורים?

    תודה רבה

    מאיה עונה: מלית לאוזני המן!

  88. קל מהיר ומרשים את האורחים, פשוט מ-ע-ו-ל-ה!

  89. סטודנטיות עצלניות

    מאיה, שלום!

    אנחנו 2 שותפות טובעות במבחנים, אבל בכל זאת מחפשות את רגעי האושר הקטנים והמתוקים בתקופה הלחוצה והלא נגמרת הזו, והמתכון הזה האיר לנו את היום !
    יצא פשוט מושלם ! אכלנו 2 ברצף כל אחת, ובא לנו אומנם למות מעודף מתיקות אבל לפחות נמות מאושרות ((:

    תודה רבה !

    מאיה עונה: שמנת חמוצה היא התשובה לעודף המתיקות. עוד ועוד שמנת חמוצה!! בהצלחה במבחנים.

  90. סליחה על הבורות – משתמשים בקמח רגיל או קמח תופח?

    מאיה עונה: אלא אם כן כתוב קמח תופח במפורש, הכוונה במתכונים היא תמיד (!) לקמח רגיל.

  91. הכנו עכשיו, יצא מ-ע-ו-ל-ה!
    השמנת החמוצה עושה את העבודה ליד, והשתמשנו בויסקי.

  92. אז… אני חושבת לנסות את זה עם ממרח לוטוס במקום ריבת חלב. מה את אומרת?

    מאיה עונה: אין לי שמץ. לוטוס הוא מאוד צמיגי ויש בו המון שומן מוקשה חלקית. הוא יותר דומה במרקם שלו לחמאת בוטנים מאשר לריבת חלב. קשה לי לחזות איך זה יצא. אבל אם את מנסה נשמח מאוד לשמוע דיווח.

  93. לא משהו…

  94. שלום לך,
    הכנתי עכשיו. הייתה לי קופסת ריבת חלב של "מיה", היה כתוב עליה שהיא לאפייה. אבל היא הייתה נוזלית בטירוף.
    2.5 כפות קמח והיא עדיין הייתה כמו חלב (אחרי הוספת כל החומרים). לכן הוספתי הרבה יותר קמח, עד שהבלילה דמתה יותר לעוגיות שוקולד נוזלות.

    זה יצא כמובן מעדן (הגשתי עם שמנת חמוצה). המרקם יצא בסדר, לא נוזלי אבל כמעט.

    אני תוהה מה אוכל לעשות עם הריבת חלב הזו (קניתי 2) חוץ להזליף על פנקייק.

  95. האתר שלך פשוט כיף לקריאה, למתחילים וגם לחובבים בישול.
    לגבי המתכון – האם אפשר לשמן את השקעים בספריי שמן?

    מאיה עונה: בהחלט.

  96. טוב יצא מדהים וכולם השתגעו הכנתי ל12 איש וזה דרש אפיה קצת יותר ארוכה אבל בהחלט שווה את זה!!

  97. אני רוצה להכין עם קמח מלא .. זה מידי פריקי ?

    מאיה עונה: אין שום בעייה. זו כמות מאוד קטנה אז לא יהיה הבדל גדול…

  98. כמה זמן לפני הגשה צריך להכין?
    אם אני מכינה ומגישה אחרי שעתיים.. אפשרי?

    מאיה עונה: כמו שכתוב במתכון, אפשר, אבל אופים ברגע האחרון. אפשר גם להכין יום שלם מראש ולחלק בין השקעים המשומנים של התבנית. שומרים במקרר ואופים ישירות משם (כשהתנור סיים להתחמם). לא מומלץ לאפות אותם מראש, כי כשהעוגה מתקררת החלק הפנימי מתייצב ולא נוזל החוצה.

  99. הכנתי את המתכון כבר כמה פעמים וטרם הזדמן לי להודות לך על הפלא. מתכון בצק אלימי מושלם – מביך בכמה שהוא פשוט וטעים-טעים. שאפו עלייך, once again.

  100. הולכת לנסות את הדבר הנפלא הזה מחר. רק שאלה: אם אני שמה את העיסה במקרר לפני שאני אופה, זה לא אומר שצריך לאפות יותר זמן? תודה מראש!

    מאיה עונה: כן, אבל לא הרבה יותר זמן. אולי 30 שניות אקסטרה.

  101. טוב, תקשיבי, זה השטן. בגלל שזה כ"כ קל אני מפצה את עצמי על הלמידה הקשה בתקופת המבחנים בפונדנט יומי, ואם הטוסטר אובן לא יתקלקל שום דבר לא יעצור אותי… :(

  102. שאלה קצרה: כמה זה 2 וחצי כפות קמח בגרמים? אין לי כפות מדידה אבל יש משקל גרמים…

    תודה :)

    מאיה עונה: כל כף היא בערך 15 גר', אבל אני משתמשת כאן בכפות נדיבות ולא "שטוחות" או "מחוקות" לפי ספר המדידה, כך שהייתי מוסיפה עוד קצת קמח לתרגום המדוייק: 45 גר' סה"כ

  103. קניתי לי צנצנת של קרמל מלוח אי שם בנורמנדי…
    הדבר הראשון שקפץ לי זה לשלב אותו בפונדנט כמו ששילבת ריבת חלב אבל מרגיש לי מתוק מדי…
    באיזה קינוח אפשר לשלב אותו לדעתך? :)
    תודה!

  104. היתה לי קופסא לא מלאה והשלמתי את החסר עם נוטלה (שתי כפות גדולות). יצא ממש מעולה, לדעתי אפילו יותר מהפעם שניסיתי רק עם ריבלת חלב (שיצאה גם מצוינת, קצת מתוקה מדי)

  105. […] הכאנפה שלו פשוט הורסת, ואני לא אתחיל אפילו לדבר על הפונדט ריבת חלב שהוא מכין (ניסיתם כבר את המתכון הזה של בצק אלים? המילה […]

  106. היי,

    הכנו את המתכון והוא נהרס לגמרי :( בהפיכה הכל נשפך לחלוטין (למרות שמלמעלה נראה בול כפי שציינת). האם הייתי צריכה לתת לזה להתקרר יותר ?
    אני לא יודעת מה בדיוק גרם לזה, אבל ההשערה שלי היא בתבנית הסיליקון שהייתה רפוייה למדיי בהוצאה ואולי פירקה את הכל, אולי גם התבנית לא הייתה הכי מתאימה (התאים ל-4 שקעים מתוך 6 גדולים).
    בנוסף, זאת הייתה ריבת 400 גר' של מיה.

    בקיצור, לא מומלץ לעשות בסיליקון ואני מאוד מקווה שהמיה זו לא הסיבה, כי אנחנו עומדים לנסות שוב בתבנית אחרת :(

    מאיה עונה: אין שום בעייה לעשות בסיליקון, אבל את התבניות האלה חובה להניח על תבנית יציבה לפני מזיגת הבלילה ולא להוריד אותן ממנה. גם לא כשהופכים ומשחררים את העוגה. מקווה שהשאריות היו טעימות…

  107. שלום מאיה,
    אני מתכוונת להכין את הפונדנט כמנה אחרונה חמה ליום חורפי. אם התוך יוצא רך ולא אפוי האם ידוע לך אם מתאים לנשים בהריון, שלהן כידוע לא מומלץ לאכול ביצים לא מבושלות?
    תודה ושבת שלום אילנה

    מאיה עונה: לצערי אני לא מספיק מבינה בכימיה כדי להגיד אם התוך הנוזלי התחמם לטמפ' מספיק גבוהה כדי שייחשב "בטוח" לנשים בהריון ולכן אל לי לייעץ בנושא. לדעתי אם יש ספק אז אין ספק ולא הייתי לוקחת סיכון. את העוגה שמיועדת להריונית הייתי לוקחת הצידה לפני ההגשה, טומנת פנימה כמה מטבעות שוקולד מריר, ומחממת במיקרוגל כ-30 שניות כדי שהתוך יתבשל עד הסוף והשוקולד יימס למעין לבה מזוייפת. בתאבון!

  108. מנסה עכשיו עם נוטלה + כף חמאת בוטנים. אם אני לא חוזר לספר שיצא גרוע כנראה שזה ממש טעים ואני אוכל אז אין לי זמן לפידבק.

    מאיה עונה: בהצלחוי

  109. ^ נום נום נום.

  110. עכשיו הכנתי את המתכון עם ריבת חלב שכתוב בה רכיב ראשון חלק וכו' והיא הייתה בצבע קרם ולא חום,יצא נחמד אבל ממש פושר ואני מאמין שזה לא כמו התוצאה שאמורה להיות
    תקפידו על ריבת חלב איכותית,זה חשוב…

    מאיה עונה: זהירות, מסתובב עכשיו בסופרים חלב מרוכז שאיכשהו היצרן שלו כותב לו על האריזה"ריבת חלב" וזו ממש הטעייה מעצבנת. אם לא מדובר בממרח כהה וסמיך מאוד בצבע חום – פשוט תחזירו את זה לסופר! הגיע הזמן שיוענש העבריין החוצפן שמייצר את זה.

  111. הכנתי אתמול את המתכון והגשתי עם שמנת חמוצה כמו שהמלצת, יצא פשוט פיצוץ. מתכון כל כך קל לביצוע, הופתעתי שיצא מושלם כבר בפעם הראשונה.
    תודה תודה תודה

  112. הי מאיה!
    טריק שלמדתי מנער אחד שהיה מדריך של הילדות שלי ואפה איתן בכמה הזדמנויות:
    אם משתמשות בתבנית מאפינס אבל לא בכל השקעים – ממלאות את השקעים הריקים במים, כדי שלא ישרפו.

    את הפונדנטים שלך אני מתכוונת להכין בפורמט שני ביסים ולהגיש אותם קרים. חילול הקודש, אני יודעת. זה תחביב שלי :-)

  113. את חושבת שזה יעבוד עם ממרח לוטוס? תודה רבה!

  114. נראה מגניב!!

  115. קיבלתי מלא ריבת חלב תוצרת בית. די סמיכה אבל לא ברמת הקנויה. איך אני יכולה לדעת לאיזו סמיכות עלי להגיע עם הבלילה (ומה להוסיף יותר? קמח?)

    תודה!! מכינה לכבוד היומולדת של אחותי. הזדמנות להעיף את הריבה שקוראת לי המקרר כל היום.

    מאיה עונה: שימי לב לסמיכות הבלילה לפי התמונות. אולי יש מצב שתצטרכי להוסיף כפית שטוחה אחת של קמח אבל זה כל כך מעט שלא הייתי טורחת ומסתכנת עם זה…

  116. […] כמה שנים היה פוסט בבצק אלים על פונדנט מריבת חלב במקום שוקולד. זו היתה התגלמות […]

  117. היי, שתי שאלות:
    1. יש לי בערך 300-350 גרם ריבת חלב. אפשר להוסיף במקום זה חלב? או תוספת אחרת?
    2. כמה זמן אפשר לשים את הבלילה במקרר עד שאופים?

    תודה רבה!

    מאיה עונה: לא ממליצה. פשוט להקטין את שאר המרכיבים בהתאם.

  118. תיקון: ראיתי שעל שאלה 2 ענית במתכון, סורי….

  119. היי מאיה, אני אחראית לקינוח בליל הסדר, יש מצב להכשיר את המתכון? מהאת מציעה במקום קמח רכיל?

  120. אך אפשר להפוך את המתכון שיהיה כשר לפסח?

  121. נראה מדהים, אפשר להוסיף אבקת סודה לשתיה ולהכין כמאפינס?

    מאיה עונה: מניחה שכן, כל עוד את אופה "עד הסוף", מעבר לשלב שבו צריך לאפות כאן.

  122. אני משתמשת במתכון הזה כבר שנים.. בא לי לגוון ולנסות את זה בלוטוס. נראה לך שיעבוד?



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!