פונדנט: עוגת שוקולד חמה

נחשב אצלי: מתוק ומושחת

moltenchocake.jpg

אני תמיד אומרת: אל תביאו לי פרחים, תביאו לי אוכל. אני לא בנאדם של שוקולד בדרך כלל, אבל העוגה הזו המיסה את ליבי. משהו במעטה העוגתי הרך שעוטף את הקרם החם והשוקולדי שגועש ומתפרץ החוצה עם כל ביס – עשה לי משהו. אפשר לאפות בתבנית מאפינס ואפשר לאפות בתוך תבניות אישיות או פשוט מאגים (של קפה! זה מעולה!). העוגה מורכבת מחמישה מוצרי מזווה (בערך… שוקולד מריר זה נחשב מוצר מזווה? הוא יכול להחזיק שם שנה, אז כן) ומוכנה בקלי קלות תוך כמה דקות. החלק הכי קשה פה זה הדיוק בזמן האפייה – שהוא קריטי להצלחת המתכון. אפשר להכין מראש ולשמור בתבניות במקרר עד רגע ההגשה, ואז פשוט לאפות ולטרוף (זה יוצא פחות טוב כשמחממים עוגה מוכנה במיקרו). אז בוולנטיינ'ס הזה (שחל היום!) אני מרשה לכם לשנס מותניים ולהבקיע עם הקינוח המושקע והמרשים הזה, שיגרום לחברים שלכם לאהוב אתכם באמת. המתכון המקורי הוא של רוני ונציה. הכמות: 6 עוגות בתבנית מאפינס או בערך 4 מאגים בינוניים אישיים.

  • לעוגה:
  • 150 גרם שוקולד מריר
  • 150 גרם חמאה
  • 2 ביצים
  • 2 חלמונים (רק הצהוב של הביצה)
  • 4 וחצי כפות סוכר
  • 2 וחצי כפות קמח
  • אופציות להגשה:
  • קצפת משמנת מתוקה עם קצת סוכר
  • גלידת וניל
  • חמאת בוטנים
  • רוטב פירות חמצמץ כלשהו
  • גנאש שוקולד
עלות משוערת:

15 שקלים

עבודה נטו:

15 דקות

ההכנה

moltenchocake1.jpg

במקור המתכון הזה כולל הקצפה של כל הביצים עם הסוכר, אבל אני וויתרתי על הקטע הזה, כי זה פשוט לא משפיע משמעותית על התוצאה הסופית. את השוקולד והחמאה ממיסים יחד, ואת כל שאר החומרים פשוט מערבבים פנימה. הרבה יותר פשוט ועדיין טעים!

moltenchocake2.jpg

שמים את השוקולד בקערה ומכניסים לבערך דקה למיקרו, עד שהוא מגיע למצב שהוא מתרכך קצת ואפשר למרוח אותו עם גב של כף (יכול להיות שזה ידרוש עוד סיבוב במיקרו. תעשו את זה בנגלות של 20 שניות עד שתגיעו למצב הצבירה הרצוי). מוסיפים את כל החמאה פנימה ותוקעים לעוד דקה במיקרו יחד, עד שהיא מגיעה לאותו מצב – רכה מאוד אבל עדיף לא נוזלית.

moltenchocake3.jpg

מערבבים את השוקולד והחמאה יחד עד שנוצרת תערובת אחידה ומעט נוזלית. אם סמיך מידי והערבוב מתחרבש לכם תתנו לה עוד כמה שניות במיקרו כדי לרכך אותה.

moltenchocake4.jpg

אפשר גם להמיס באמבט מים חמים ("בן-מארי": קערה גדולה שיושבת על קערה קטנה יותר מלאה מים רותחים שממיסים בעדינות את כל העסק) אבל יותר קל במיקרו.

moltenchocake5.jpg

מוסיפים פנימה את שתי הביצים הרגילות (הלא מופרדות) וטורפים היטב עם מטרפה (מומלץ להוסיף פה קורט מלח, זה מאוד מאזן את המתיקות של התוצאה הסופית). אפשר, אגב, להכין את כל המתכון הזה עם כף וקערה פשוטה. אבל אני אישית נהנית ללכלך מיליוני כלים על כל שטות, בעיקר כדי להוכיח לעצמי שערימות הציוד הייעודי שקניתי במחירים מופקעים לכל דעה סוף סוף מצדיקים את עצמם בבישולי היום-יום שלי.

moltenchocake6.jpg

מפרידים את שתי הביצים הנוספות. את החלמונים (הצהובים) מוסיפים פנימה לתערובת השוקולד, ואת החלבונים (הלבנים) מעבירים יפה אל תוך כוס, מכסים בנייר אלומיניום, ושומרים במקרר למשך חודש ואז זורקים. טוב, לא באמת. אפשר להכין מזה מרנג, ואני אוהבת להכין לי חביתות חלבונים עם בצל ופטריות מטוגנות וגושים של גבינה מלוחה וזה מאוד טעים לי.

החלמונים, אגב, הם חלק קריטי מהמתכון, ואסור לוותר עליהם. יש מתכונים קלאסיים לעוגה הזו בהם משתמשים רק בחלמונים!!! אז קודם כל חסכתם. דבר שני, אם משמיטים את החלמונים פוגעים ביחס של החומרים הרטובים והיבשים והעוגה לא יוצאת טוב. ולבסוף, לסיבה הסופית והחשובה באמת – בלי שני החלמונים האלה הקרם של העוגה לא יצא קרמי ונימוח, הוא פשוט יצא בעסה, וכל העוגה הזו תצא סתם "ספוג" (מנסיון), ובשביל זה עדיף כבר לקנות עוגת הבית מוכנה בסופר. אז שני חלמונים, בבקשה. קטן עליכם.

moltenchocake7.jpg

אחרי שסיימנו לטרוף יפה את התערובת היא תהפוך להיות קצת צמיגית. כעת נוסיף את הסוכר ושוב נטרוף חזק. חשוב מאוד לערבב היטב את כל החומרים לפני שנוסיף את הקמח, כי העיבוד עם הקמח צריך להיות מינימלי (ככה העוגה תצא עדינה ונימוחה, ולא מסטיקית).

moltenchocake8.jpg

מוסיפים את הקמח פנימה (עדיף להוסיף אל תוך מסננת ו"לנפות" בעדינות את הקמח אל תוך הקערה כדי שיהיה אוורירי ובלי גושים, אבל כבר פעמיים הכנתי את זה בלי הסבלנות לנפות והגושים הקטנים נספגו אחר-כך באפייה ולא הרגישו אותם בכלל) ו"מקפלים" בעדינות עד שאין יותר שאריות של קמח. "מקפלים" ז"א מערבבים עם כלי שטוח (עדיף מרית או כף גדולה) ועוטפים את הקמח בבלילה בתנועות סיבוביות. שימו לב שאתם מגיעים לכל עומק הקערה וגם לדפנות כדי שלא יתחבאו שם שאריות. ותשתדלו לעשות את זה במינימום ערבובים, ככה העוגה תצא טובה יותר.

moltenchocake9.jpg

וזהו גמרנו. בשלב זה אפשר לצנן את התערובת (הקרמית והטעימה עד-מאוד) במקרר עד האפייה, אבל בגלל שהיא כל כך מתקשה עדיף פשוט לחלק אותה לכלים בהם תאפו אותה ורק אותם לצנן.

moltenchocake10.jpg

אז מה האופציות שלנו? הכי נוח לאפות במאגים של קפה מקרמיקה שהם מצויינים לאפייה (אפשר אפילו פיצפונים כאלה של אספרסו, אבל אל תשתמשו בכלים עדינים מחרסינה שעלולים להשבר בתנור ואז סתם חבל). אפשר גם (ויוצא מאוד מרשים) לאפות בתבנית מאפינס. הן משתחררות בלי בעייה [ואפילו בלי צורך לשמן את התבנית, כי יש גם ככה פול חמאה] למרות שזה קצת יותר אתגר לשנע אותן לצלחת כי הקרם עלול לנזול מלמטה (עוד על כך בהמשך).

moltenchocake11.jpg

את העוגות אופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות, אבל לא אופים אותן עד הסוף, אלא קצת פחות, כדי שהבפנוכו שלהם ישאר קרמי ונוזלי ויתפרץ החוצה עם הביס הראשון. זה כל הקסם! אבל יש פה חוק ברזל: חייבים לעשות נסיעת מבחן על עוגה אחת בלבד (לא לאפות ישר את כל הבלילה) כדי לבדוק את כמות הזמן המדוייקת שלוקח לעוגה להגיע למרקם הנכון. את התנור מחממים מראש ל-180 מעלות, ורק כשהוא חם ומזומן (ז"א שהנורית החימום שלו נכבתה, והוא הגיע לטמפ' הנכונה – ככה תדעו שהזמנים שלכם הם מדוייקים נטו) אופים בפנים את עוגת הנסיון שלנו. בתנור שלי בדירה זה לוקח 11 דקות, ובתנור בבית של ההורים שלי זה לקח 8 דקות. בכל תנור יהיה זמן האפייה שונה ולכן חשובה נסיעת המבחן הזו.

איך יודעים שהעוגה מוכנה? העוגה צריכה לקבל מעטה אפוי ויציב מלמעלה, אבל עם עיגול לא אפוי במרכז (בקוטר של כ1.5 ס"מ) שרוטט בעדינות (לא בפראות) כשמטלטלים את התבנית. אם אפיתם בתבנית מאפינס הוציאו אותה והניחו אותה על הכיריים כדי שתצטנן מעט. העבירו סכין מסביב לדפנות בעדינות (לא חייבת להיות סכין חדה, והיא אמורה להחליק מאוד בקלות כי העוגות לא נדבקות). הפכו צלחת על התבנית והחזיקו אותה צמוד, ורק אז הפכו את התבנית. העוגה אמורה ליפול ישירות אל הצלחת. אם זה לא קורה, הפכו בחזרה והעבירו את הסכין עוד פעם. מה שיכול למנוע מהעוגה ליפול לפעמים זה הקרם שלה שיכול לפעמים להידבק לתבנית, אבל זה לא אמור לקרות אם אפיתם אותה מספיק. אם לא – אתם תדעו ישר, כי העוגה פשוט תתמוטט לתוך עצמה ותיאלצו לגרד שאריות של פודינג שוקולד מבריק ומושחת מן הצלחת ולבכות על מר גורלכם. ואז תדעו לעשות עוד נסיון ולהוסיף עוד דקה-שתיים לזמן האפייה.

מומלץ לחזור על הנסיון לפחות פעמיים (במיוחד כשמכינים את המתכון לראשונה), ואז לרשום לכם את זמן האפייה המדוייק. ואז אתם מוזמנים להתפרע ולאפות את כל שאר הבלילה (תעבדו עם סטופר, כי 20 שניות יותר מידי עלולות להרוס לכם). הטריק לשחרור כל העוגות ביחד הוא להצמיד קרש חיתוך גדול אל תבנית המאפינס (אחרי ששחררתם אותן עם סכין ושהן מתקררות קצת, אחרת הן בולטות החוצה ונמעכות),ולהפוך את העסק ולהרים את התבנית בעדינות. כל העוגות ישתחררו להן החוצה בסדר מופתי, ולכם רק נשאר להעביר אל הצלחת, להעמיס תלולית ענקית של קצפת או גלידה, ולהגיש לסועדים המורעבים שלכם.

מינימום נזילות
ברגע שהפכתם את העוגות החוצה אי אפשר להעביר אותן מקום יותר מפעם אחת, כי רוב הקרם מתרכז למטה והוא פשוט ייזל לכם החוצה. העבירו אותן לצלחות הגשה אישיות ישר מקרש החיתוך באמצעות מרית או סכין רחבה (כדי שהקרם לא ינזל מלמטה, לא לכם, ולא לסועדים שלכם). שלא תגידו שלא הזהרתי! הקרם הזה הוא כל היופי בעוגה, שימו לב והקפידו להעביר עם תמיכה בחלק התחתון אחרת יהיה בעסה. שוב, אם אופים במאגים אז אין את הכאב ראש הזה כי הכל פשוט נאסף בתוך הספל.
moltenchocake13.jpg

העוגה הזו לא צריכה הרבה. כל היופי זה שהיא פשוטה להכנה, ולא צריך להפוך את העניין ליום לימודים ארוך (למרות שאם יש לכם מרץ – רוטב חמצמץ מפירות יער או דובדבנים מאוד יהלום אותה, כמו גם גנאש שוקולד חם שהכנתי כאן). לי אישית העסק קצת מרוכז מידי אז אני אוהבת להניח כפית של חמאת בוטנים על העוגה שלי ולתת לה להינמס פנימה. זה מאוד מאוד טעים.

moltenchocake12.jpg

כפי שציינתי מקודם אפשר להכין את הבלילה מראש, להעביר לתבניות ולשמור במקרר (אני שמרתי יומיים וזה נשאר טעים בהחלט). אם בכל זאת אפיתם מראש, תוכלו לשמור במקרר ולחמם במיקרו כ-20 שניות, אבל זה פחות מומלץ כי הן הופכות להיות סתם עוגות חמימות, ואפקט השוקולד המתפרץ הולך לאיבוד.

אז חברים יקרים, שיהיה לכולנו וולנטיינ'ס שמח וטעים :)

moltenchocake15.jpg

פינת התכל'ס
ממיסים בעדינות את השוקולד והחמאה יחד לבלילה אחידה ויחסית דלילה. מוסיפים פנימה את הביצים והחלמונים וטורפים היטב (מומלץ להוסיף גם קורט מלח). מוסיפים את הסוכר וטורפים שוב. מנפים פנימה את הקמח ומקפלים פנימה בעדינות רק עד שהבלילה אחידה. מעבירים לתבנית מאפינס או למאגים אישיים (לא מחרסינה) אופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות עד שהעוגות נראות כמעט מוכנות למעלה למעט עיגול שרוטט בעדינות כשמטלטלים את התבנית. זמן האפייה משתנה מתנור לתנור ויארך בין 7 עד אפילו 12 דקות, תלוי בתנור שלכם. מומלץ לעשות אפיית נסיון כדי להסגר על הזמנים המדוייקים. מגישים עם קצפת או גלידה.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




151 תגובות בינתיים:

  1. וואו, נראה מעולה
    זה שובר דיאטה בטוח
    אני אכין בהזדמנות

  2. נראה מ ע ו ל ה.
    בספר המתכונים האישי שלי נכנסים המתכונים הטובים ביותר.
    יש לי כבר 2 גירסאות לפונדנט וזו השלישית.
    אנסה אותה בבית והמוצלחת ביותר תיכנס לספר המתכונים שלי.

    זו הזדמנות למי שעדיין אין ספר מתכונים אישי להתחיל בפונדנט כמתכון הראשון ומתוק לפתיחת ספר מתכונים אישי.

    אני מצטערת שלא רשמתי את המתכונים המדהימים של סבתותי ז"ל.

    ולכן אני מכינה מעכשיו ירושה לילדיי ולנכדיי (יש עוד הרבה זמן לנכדים).

  3. היי מאיה, אילון הצלם כאן..
    נראית מעולה. אהבתי את אפקט התפיחה בתנור.
    מה שכן, מעניין אותי לראות את כל העסק קצת יותר מרחוק.
    לקבל מושג כללי יותר, פחות תקריבים.
    מה שבטוח, אפשר להריח את הקלוריות מהצילומים שלך :))
    תמשיכי בעבודה המעולה
    א

  4. העוגה קצת דומה ליותר עוגת שוקולד חמה ונוזלת.
    אך מי שאכל את הפונדנטים של לחם ארז יודע מה זה באמת פונדנט.
    עוגה קטנה ודחוסה בשוקולד אך לא נוזלת.מממ אני מרגישה את הטעם אפילו בלי לטעום.
    אני מחפשת מתכון של לחם ארז או משהו דומה לפונדנטים של לחם ארז.

    אבל אין מה להגיד, מיאה המתכון נראה משכר אפשר להרגיש את הטעם רק מהתמונות. עלי והצליחי

  5. קבלו לינק למתכון של פונדנט לחם ארז.עדיין לא ניסית אך אם המתכון תואם לפונדנטים של לחם ארז אז אני מבטיחה לכם שלא תתאכזבו.אנסה בבית ומקווה שלא עובדים עלינו.
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3222131,00.html

  6. פונדנט זה בצרפתית "נוזל" ככה שפונדנט חייב להיות נוזלי אבל עדיין יציב במקצת.

    כמה שיכלולים וטכניקות- להוסיף באמצע קוביה של שוקולד לבן ורוטב טופי יוצר ניגודיות צבעים מטרפת וממש ממש מוצלחת

    ומאוד כדאי לשמן את התבניות, במיוחד החד-פעמיות שימון נגיב ואז לשים כף קקאו ולנער- ככל הכל מצופה ומחליק בשניה אחרי האפיה

    ואפשר וגם רצוי לשמור במקרר או אפילו בפריזר ומתי שרוצים פינוק איכותי ומושחת לזרוק לתנור, רק מוסיפים עוד דקה אפיה לחישוב

  7. כ"כ בא לי להכין. תבנית מאפינס אין לי – אז למה הכוונה ספלי קפה – לא מחרסינה?!ממה עוד מייצרים ספלי קפה?!

    מאיה עונה: כשאני אומרת חרסינה אני מתכוונת לספלי התה העתיקים של סבתא. במאגים הכוונה היא לכוסות הקרמיקה הפשוטות יותר שאת שותה בהם קפה – הן עמידות יותר.

  8. בדיוק הקינוח שחיפשתי להערב, לוולנטיין דיי.
    תודה לך..

    :}

  9. התמונות….אמאל'ה התמונות…..רק לטבוע בתוכן….

  10. הצילו!
    המאפינס נראו כאילו יצאו נפלא אבל אחרי שעה אני חוזרת, ורואה שהם נפלו לגמרי!!! מה עושים? אורחים בדרך… מה לשים עליהם שיגביה את שפל רוחם? יש למישהו עצה? מאיה? מישו?

    מאיה עונה: נראה לי שקראתי מאוחר מידי, אבל את יכולה לפדר אבקת קקאו או פשוט להעמיס המון גלידה או קצפת.

  11. בלי לב מאיה, כך את משחררת תמונות מעוררות תאווה למרחב הציבורי. ועוד לאנשים שנידרשים ללכת ללמוד, במקום להכין אוכל – היכן האנושיות תאמרי לי ?

    כל הכבוד !

  12. יום אחרי, באתי לספר שיצא מדהיייייייייים
    קניתי תבניות חד פעמיות קטנות בצורת לב
    הבעל הילדים היו בשוק
    תודה לך

    יום אהבה מתוק בזכותך.

  13. מאיה, מאיה, מאיה! תמיד הכל כל כך מוקפד ומדוייק, ובדווקא במתכון הנפלא הזה הרגשתי פספוס קטן. פונדנט השוקולד הנפלא, אותו אני מכין כבר כמה שנים, דורש שוקולד מוצלח יותר מהזה של חברת עלית (שהגרסא היקרה שלו מכילה, בערך, 70 אחוזים מוצקי קקאו). אני לא חושב שמדובר במוצר יוצא דופן, שכן ברוב הסופרים היום מוכרים כבר שוקולד איכותי.

    מנסיון רב באפיית העוגות המופלאות האלה, יש הבדל משמעותי ומורגש בשימוש בשוקולד איכותי יותר. לא אתן שם ספציפי, אבל בהחלט שווה לחפש שוקולד שיכיל מעל 70 אחוזים מוצקי קקאו.

    מאיה עונה: ישי, ישי, ישי! אני בכוונה לא נכנסתי לפרטים בעניין הזה. מי שמתאים לו להשקיע 17 שקל לחפיסת שוקולד משובח מוזמן לעשות זאת. גם עם שוקולד מריר פושטי של עלית שעולה 5.50 ש"ח בלבד (ואפילו לא "מותאם לאפייה" שגם הוא יקר יותר) אפשר להגיע לתוצאות מרהיבות. יכול להיות שבטעימות side-by-side ירגישו הבדל גדול, אבל גם אם אני אגיש את הגרסה הפשוטה לחברים שלי, או אפילו לחברים שלך, אני מבטיחה לך שאף אחד לא יעקם את האף :) 

  14. אם יצאתי תוקפני- אני הכי מצטער. אני מאוהב בבלוג שלך ותמיד שב ומבקר בשביל ללמוד, להתרשם ולהעריץ, אז שלא תחשבי שזו סתם ביקורת טרחנית :)

    אני מסכים איתך שהתוצאות מרהיבות, אבל לפחות מנסיוני הטעם של השוקולד המריר הפשוט היה "קמחי" יותר מהשוקולד ה"איכותי" יותר. מצד שני, המחירים באיזור המרכז לשוקולד מוצלח באמת גבוהים באופן מחריד (17 שקלים ל-100 גר?!).

    הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת הוא לקנות קילו שלם של שוקולד מריר איכותי. זה נשמע המון, אבל המחיר לא שונה בהרבה והכמות נגמרת צ'יק-צ'אק. ב-4שף קניתי בזמנו קילו של שוקולד מריר איכותי ב-60 שקלים, משמע כמו 6 ש"ח לחבילה. אני חושב שזה הבדל זניח…

    סליחה אם התנפלתי ותודה על כל המתכונים המעולים!

  15. בעניין השוקולד, אפשר למצוא בשוק שוקולד עם מוצקי קקאו גבוהים (80% לפחות) במחירים ממש סבבה.
    ואגב, כדי שלא תריבו :) יש לי פשרה – להשתמש בחצי מהכמות בשוקולד איכותי ובחצי בשוקלד פושטי יותר, אני עושה את זה הרבה בטרפלס וזה יוצא בדיוק טעים

  16. כרגיל, נראה מצויין !!!
    לגבי השוקולד,עדיף כמובן לקנות בכמויות גדולות ואז המחיר יורד פלאים. אני קונה 5 ק"ג של שוקולד 64% "פרויבל" ב – 200 ש"ח ואז זה יוצא אפילו זול יותר מ"עלית"…

  17. למאיה שלום
    הכנתי את העוגות לשבת ואפיתי בתבנית שקעים מרופדת במנז'טים בגודל 5, לא מרופדים. היה קל מאד להוציא לצלחות ולקלף את המנז'ט. הגשתי עם תותים ויצא טעים וכיפי. תודה רבה!

  18. התכוונתי לא משומנים. כנראה אני צריכה לישון!

  19. תודה רבה!! העוגות יצאו מדהים!

  20. יש כאן קישור לסרטון ביו-טיוב להכנת לחם מצוין בבית. לא ידעתי איפה לשים, יצא חלי מעולה. תנסו!(הקישור מהאתר של "שטיבל") http://www.youtube.com/watch?v=13Ah9ES2yTU

  21. הכנתי ביום שישי בערב לארוחה המשפחתית, יצא מדהים ועל כלום עבודה. לקח לי יותר זמן לשטוף אח"כ את המאגים.

    תודה! תודה! תודה!

  22. וואו, אני ואשתי מאוד אוהבים את עוגות השוקולד החמות שמגישים בכל מיני בתי-קפה ויש לנו מנהג מושחת לשבת בבית-קפה שכזה ולאכול כל אחד עוגת-שוקולד חמה ולהרגיש שמנים.

    תמיד חיפשתי מתכון קל, ברגע שראיתי את המתכון והתמונות ב-RSS שלי – ידעתי שאני הולך לנסות אותו, במיוחד לאור הפשטות ומוצרי המזווה (הכי מסובך היה למצוא תבניות מאפינס חד-פעמיות, כמעט שאין באף חנות, חוץ מאחת נידחת בשוק מחנה-יהודה).

    הערב ניסינו, המתכון פשוט, מדויק והתמונות מעודדות,והעיקר הטעם…

  23. לכל המעוניין,
    יש תבניות מאפינס חד פעמיות וגם יפות בחנות לכלים חד פעמיים הנמצאת בצומת סגולה במתחם החנויות בין גלי למחסני חשמל בסמוך להאנגר מחסני אופנה.

  24. מאיה, תבורכי! היה שיגעון, אני רצה לחדר כושר להוריד…

  25. אתמול היה זמן מת בעבודה, גלשתי פה ושם והגעתי לבלוג היפה הזה
    העיצוב מזכיר את הספרים של דונה היי – האוסטרלית- מכירה ?
    כמובן שהוספתי למועדפים
    את העוגת השוקולד הזו הכנתי מס פעמים ולא תמיד יצאה נוזלית במרכז. אנסה שוב.

  26. יש גם תבניות חד פעמיות בלגעת באוכל
    http://www.tfood.co.il/
    סניפים ברעננה וראשון לציון

  27. וווווווווווווואאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאוווווווווווווווווווו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! איי וונט איט סוו מאץץ"!!!

  28. הייי
    אני ילדה מתוסכלת בת 16 שלא הולך לה כל כך במטבח אבל המתכון הזה גרם לכל המשפחה שלי ללקק את האצבעות!!
    מתכון מצוין ופשוט להכנה.
    תודההה :):)

  29. מתכון מעווולה הכנתי היום ויצא פשוט מושלם הוצאתי בול בזמן (אחרי 12 דקות) ויצא מבחוץ יציב ובפנים נוזלי וטעים.
    אני אחת שמתה על סופלה (פונדנט) ואכלתי במלא מלא מסעדות וזה אחד הטובים שטעמתי. ולמי שרוצה שיפור כדי כשמעבירים לכלי למלא עד חצי מהגובה, להוסיף במרכז קוביית שוקולד (אפשר או לבן או חלב או מריר) ולכסות עד הסוף וככה מובטח פנים נוזלי וטעים והכי חשוב להגיש עם גלידה!

  30. האם צריך לשים קמח תופח?? אבקת אפיה?

    מאיה עונה: לא! איך צורך…

  31. וואוו!! אני כל יום נכנסת לדף הזה ומסתכלת על התמונות המדהימות מחדש=]
    הכנתי את המתכון לצוות של 30 אנשים וכולם אמרו שיצא מעולה:)
    היו לי כמה דברים שעכשיו אני יודעת שצריך לשפר:
    1 אפיתי את הפונדנט בתבניות של מאפינס והם יצאו מאוד קטנים
    2 שמתי במרכז קוביית שוקולד לבן וזו לא נמסה כמו שצריך
    3 בבפנים לא היה נוזל למרות שעשיתי הרבה נסיונות של אפיה שונים וכל אחד מהם לא יצא כמו שצריך, יש לך אולי שיטה אחרת שבה יתפרץ נוזל טעים ממרכז העוגה?

    המון תודה על המתכון ועל התמונות המדהימות!

  32. עוד יותר מושחת- לפני האפיה להחביא בתוך כל פונדוט קוביית שוקולד לבן. וואי וואי וואי…..

  33. עשיתי והיא יצאה מעולה!!!!! תודה.

  34. שלום לכולם

    הרגע הכנתי את הסופלה (8ד' ו27ש') יצא מעולה !!!!!!
    רציתי לשתף בתוספת המפנקת והמוצלחת שיצאה לי
    לא היה לי בבית שוקולד מריר רגיל אלא עם אגוזי לוז
    הכנתי בכל זאת וזה היה מצויין
    האגוזים בהחחלט מוסיפים למנה

    מאיה תודה רבה
    על המתכונים המוצלחים שלך :)

  35. הכנתי עכשיו את הסופלה הראשון בחיי, ואין, זה כל כך .. יא-אללה!!
    שמתי שברי שוקולד לבן בפנים , 10 דקות בתנור, וטרפתי בחצי דקה.
    כיף כיף כיף.

  36. ישי צודק!! מתכון עם שוקולד פרה לא מתאים פה. ועושה עוול לפונדט.
    כמו כן, אין צורך ב-150 גרם חמאה ואפשר להסתפק בחצי מהכמות.

  37. זה העוגה הכי גרועה וגעילה שיש בעולם נתתי לשף מיקצועי להכין לפי המתכון שלך והוא אמר שבחיים הוא לא ראה עוגה כזאת מגעילה

  38. זה העוגה הכי גרועה וגעילה שיש בעולם נתתי לשף מיקצועי להכין לפי המתכון שלך והוא אמר שבחיים הוא לא ראה עוגה כזאת מגעילה

  39. זה העוגה הכי גרועה וגעילה שיש בעולם נתתי לשף מיקצועי להכין לפי המתכון שלך והוא אמר שבחיים הוא לא ראה עוגה כזאת מגעילה

  40. הייתי בשליחות עם רופאים ללא גבולות באפריקה ונתתי לילדים קטועי אברים לטעום מהעוגה והם אמרו שהם לא ראו בחיים עוגה כזאת מגעילה

  41. סוףףףף הדרך רק היזהרו עם הזמן עם זה דקה יותר זה נהרס טעים מאוד

  42. תודה רבה רבה על המתכון יצא לי טעים מאוד :))

  43. אוי אוי אוי, כמה התלקקנו כולנו! שחיתות בהתגלמותה שדורשת רק כמה דקות של הכנה קלילה. מומלץ בחום לצד גלידת וניל עוגיות… תודה מאיה!

  44. מאיה, האם ניתן להחליף השוקולד בקקאו? ואם כן מהן הכמויות?

  45. העווווווגה פשוט קלה להכנה וממש מ-ד-ה-י-מ-ה! אני ועוד חבר הכנו את זה ביחד (אנחנו נערים)…. כל המשפחה אהבה אותה.. ציון 10 !!!

  46. נהדר ויחסית פשוט להכנה. תודה רבה :)

  47. הכנתי אתמול לאורחים וקצרתי המון מחמאות
    הכנתי בספלי מאג וזה לקח לי קצת יותר מ-10 דקות.
    כה פשוט להכנה וכה מעולה
    תודה רבה!!!

  48. אל תסקלי אותי…
    יש אפשרות להכנה פרווה או שממש לא לנסות??

    מאיה עונה: בהחלט! פשוט מכינים ממחמאה (אם את אוהבת את הטעם).

  49. פעם רכל חווית האפיה שלי התחילה בזכותך-לפני יום!!
    פעם ראשונה שהכנתי את הסופלה_פונדנט)….
    יצא סוף הדרך-ליקקנו את האצבעות.
    מעולה-אין דברים כאלה ציון-10.

    רק שאלה קטנה:אחרי 5 דקות בערך שהוצאתי מהתנור-באמצע נוצר מין שקע כזה(נפילת העוגה) איך אפשר למנוע זאת?

    תודה מאיה-את טעימה מאוד!

    מאיה עונה: אין כל כך דרך למנוע את הנפילה הזו – כי הבפנים של העוגה רך ושוקע. אם את לא רוצה שיראו את זה, את יכולה להפוך אותה על צלחת ממש לפני ההגשה, ואז השקע יהיה למטה.

  50. אני מניחה שאין בעיה אבל שואלת ליתר ביטחון..
    האם אפשר להחליף את החמאה במרגרינה כדי להפוך את העוגה לפרווה?
    יש לך הצעה לתוספת (משהו בסגנון הגנאש) שגם אותו אפשר להכין פרווה,
    נניח סתם שוקולד מומס עם משהו שימנע ממנו להתקשות כשהוא מתקרר?

    אגב- תודה! את מצילה אותי כל פעם מחדש…

    מאיה עונה: אין בעייה להכין פרווה. אם את רוצה גנאש שלא יתקשה במקרר תכיני גנאש מ-60 גר' שוקולד מריר יחד עם כף גדושה של קקאו על שקית אחת של שמנת מתוקה (יותר מכך וזה יתקשה במקרר). אבל אני הייתי מגישה רוטב אחר עם העוגה, כי כבר יש לה גנאש בילט אין. אני מאוד אוהבת שילוב של חמוץ עם שוקולד, אז בעיני דובדבנים משומרים מסוננים היטב עם קצת מיץ לימון וסוכר זה רוטב של ממש. או אותו דבר תותים חתוכים. את יכולה גם לדלל חמאת בוטנים עם קצת מים רותחים וסוכר וזה גם רוטב נהדר.

  51. היי,
    צריכה את עזרתך בדחיפות…
    אני מכינה את הסופלה כחלק מארוחת הפתעה לחבר.
    האם ניתן להכין את הבלילה מראש, בתוך תבנית המאפינס – ולנסוע מרחק של שעה, ורק אז לאפות?
    אני שואלת, מכיוון שכתבת שעדיף שהקמח יתערבב בצורה מינמלית – טלטלות הנסיעה זניחות?

    אשמח לתשובתך המהירה,
    חג חנוכה שמח!

    מאיה עונה: טלטלות הנסיעה זניחות ביותר. הבלילה יכולה בכיף לשבת שעה-שעתיים בטמפ' החדר (באוטו, בחדר ההמתנה לרופא השיניים, בתור בבנק) ולהכנס לתנור ברגע שאת מגיעה, או לשבת ולחכות על השיש עד אמצע הארוחה ואז להכנס לתנור, כדי שתצא חמה וטרייה בדיוק בזמן לקינוח. זה הקינוח המושלם ביותר להכנה מראש.

  52. הי מאיה,

    הכנתי ויצא מאוד טעים,
    רק שאצלי התפיחה היתה ממש מזערית
    (מה שגרם לי לתת עוד ועוד זמן לעוגה הראשונה…)
    מה עושים כדי שתהיה תפיחה משמעותית יותר?

  53. שלום!
    אם אני בוחר בכל זאת ללכת על העניין של הקצפת הביצים, האם אני מקציף את כולם ביחד בלי סדר מסוים יחד עם הסוכר, או חלמונים/חלבונים לחוד ושאר פרוצדורה שצריכה להתווסף לכל העסק? כמה זמן צריך להקציף ועד לאיזה תוצאה צריך להגיע?

    תודה רבה!
    נראה מצוין.

  54. יש לי הצעה לגבי הנפה:
    את כותבת שאין לך סבלנות לנפות את הקמח, אני מציעה לך להשתמש במסננת קטנה לתה המקום הנפה, זה מתאים מאד לניפוי כמויות קטנות של קמח.

  55. אפיתי עכשיו מנת-ניסיון. אז מילא פספסתי קצת עם הזמנים והעוגה נשארה בקושי-קרמית, אבל היא גם ממש לא תפחה כמו באנימציית ה-time lapse שלך. חסר לי משהו ברכיבים?

  56. בקשר לחלבונים המיותרים..
    אין סיבה להכריח את עצמך לאכול משהו לא מעניין כמו חביתה, מה שכן אני רוצה להמליץ לך לנסות שני מתכונים שמצאתי כשהכנתי כמות כפולה של הסופלה (סליחה, פונדנט) השווה לגמרי הזה שלך (שיצא, אגב, מעולה!)-
    תכל'ס אני כנראה אכין אותה רק מחר, אבל בכל זאת חשבתי לכתוב לך כי בטח תשדרגי אותה ותמצאי טיפים שיקלו עלי להכין אותה אז.. בבקשה : :)
    עוגת המלאכים הם קוראים לה..
    4 חלבונים- להקציף. (יש מי שמוסיף פה קרם טרטר, רבע כפית, אני לא בקטע) ורק כשיציב (שלב הקציפה הרכה) להוסיף חצי כוס סוכר עד שמבריק. להוסיף שלוק קטן של תמצית וניל בשביל הריח..
    לערבב 1/4 כוס קמח תופח, קורט מלח, וכף גדושה של קקאו משובח ולקפל בעדינות לתערובת. למזוג שליש מהתערובת לתבנית קוגלהוף, למזוג מעל קצת סירופ שוקולד כדי לתת אפקט של עוגת שיש, למזוג את השאר- ולשים עוד סירופ. לתנור על חום בינוני, בערך 40 דק.

  57. אני חייבת לציין שהתמונות פשוט עושות חשק לאכול את זה!
    אז אחרי שהתגברנו על בעיית הכשרות(נכין עם מחמאה..),רציתי לשאול האם יש אפשרות להכין את הפונדנט מראש,ולחמם על הפלטה?כי אחרת המתכון ישאר 'לראותו בלבד'…
    עוד שאלה,קניתי תבניות חד פעמיות לפונדנט בחנות חד פעמי,אבל נראה לי שזה גדול.מה אמור להיות הקוטר של התבנית? והאם שכתבת על כוס הקרמיקה,מדובר על הכוסות של הסטים של הכוסות הנמוכות עם התחתיות? כי יש לי סטים כאלו מהחתונה שיושבים להם בודדים אי שם במחסן,ואני אשמח להשתמש בהם סוף סוף!
    תודה על הסבלנות,והאתר מקסים ומגרה בטירוף!

    מאיה עונה: אפשר לאפות בכל קוטר שרוצים. זמן האפייה משתנה בהתאם. הקוטר של תבניות המאפינס הוא בערך 10 ס"מ. וכוס קרמיקה – נסי את הסט שלך.

  58. הכנתי את הפונדט ביום שישי בצהריים ושמרתי בחוץ עד הערב.
    בסוף הארוחה שמתי על הפלטה ל15 דקות וזה יצא מושלם..
    שבוע הבא אלך לקנות גלידת וניל ולהגיש עם זה!

  59. תודה רבה! יצא מעוללה
    הכנתי בצהריים את הבלילה ושמרתי עד הערב ואפיתי אצל סבתא בארוחת שישי.
    כולם ליקקו את האצבעות!
    סוף סוף מתכון שמצליח לי!

  60. ראיתי עכשו תמתכון השמנמן והחמוד הזה, יש לי שאלה- מכירה גרסת פרווה טובה לעוגה הזאת? מה יקרה אם אשתמש במחמאה או בשן ביחס דומה? אם תראי את זה לפנ החג- כולנו נודה לך על זה שנשמין קצת יותר! שנה טובה

    מאיה עונה: סביר להניח שזה יעבוד עם שמן במקום חמאה (נפח זהה, יענו אותה כמות של שמן כמו הכמות של החמאה המומסת (100 גר' = בערך חצי כוס)), אבל זה יצא פחות טעים. החמאה מאוד מאוד משפיעה על הטעם לטובה. אני ממליצה לך להגיש את זה עם רוטב פירות יער או אולי רוטב קרמל, שאולי יסיח את הדעת מהעניין הפרווה

  61. תודה!
    ושאלה נוספת- איש לך רישום מנוי לעדכון על פוסטים במייל?
    בלוג מקסים.

  62. תשמעי.קודם כל תודה רבה. היה פשוט תענוג להכין את המתכון וזה אך ורק בזכות הורואותייך הברורות והבהירות. ד"א,גם בזכות זה יצא מעולה הסופלה.

  63. האם אפשר להחליף את המרגרינה בשמן קנולה אם כן כמה שמן לשים תודה רבה אם תענה לי על התגובה.

  64. שלום לך, מאיה!
    הממ.. חברה שלי נתנה לי את האתר שלך, והתאהבתי! אני מתה על בישולים, והמתכונים שלך פשוט נפלאים!
    אבל הייתי רוצה לדעת, האם אפשר להוסיף ליקר אגוזים למתכון הזה? מכיוון שאני רוצה להכין את הפונדנט לחג המולד, ולא יזיק להשתכר קצת ^-^
    אשמח לקבל ממך תשובה בהקדם,
    גלי.

    מאיה עונה: כן. הוסיפי כף או שתיים לבלילה ואפי כרגיל. חג שמח!

  65. שלום מאיה! כשראתי את האתר שלך התאהבתי! את פשוט מדהימה. :) אם במקום שוקולד מריר אני ישים שוקולד לבן העוגה תצליח? והאם אני יצתרך להוסיף או להוריד משהו? אשמח לקבל ממך תשובה בהקדם.

    מאיה עונה: רעיון מעולה, ואף פעם לא ניסיתי אותו! אם תנסי, אשמח אם תדווחי לי איך יצא. הייתי משמיטה את כל הסוכר, אחרת זה יצא מתוק מידי.

  66. שלום מאיה! ניסיתי לעשות את המתכון עם שוקולד לבן וזה לא הצליח אבל לא נורא כי יצאו קאפקייקס מצויינים! והוספתי בסוף סוכר גם אם בסוף לא הרגישו ממש. אז אם תרצי לעשות קאפקייקס משוקולד לבן תשאירי את המתכון כמו שהוא עם עוד 2 כפות קמח, וב160 מעלות ל25-20 דקות. אזהרה: הקאפקייקס יצאו מאוד חמאתיים אז זהירות:)

  67. היי מאיה, קודם כל, אתר מעולה! אני מרותקת כבר שעה לפחות ולא יודעת מה לנסות קודם!
    שאלה קטנה- אפשר לעשות אותם באלומניום אישי (כמו התבנית של המאפינס) שככה אם זה לא יהיה להגשה, אפשר פשוט לאכול ישר מהם?

    תודה מראש, סיון

    מאיה עונה: אין בעייה להכין במנז'טים מאלומיניום. מהניסיון שיש לי איתם, לפעמים אפשר גם לחלץ משם את העוגה. אבל מאוד בזהירות, וזה לא תמיד מצליח…

  68. ואוו זה נראה ממש מדהים!!
    אני רצה להכין עכשיו (:

  69. הכנתי ליום האהבה בכלי חרסינה בצורת לבבות, יצא מעולה!!!
    המחמאה הכי גדולה שקיבלתי – "זה לא מבייש אף מסעדת גורמה"… תודה לך על מתכון מצויין, קל להכנה ומדוייק.

  70. מאיה את אלופה!!! מבשלת הרבה ולא ראיתי בלוג מושקע כמו שלך, ממש חוויה לכל החושים!

  71. אמממ..
    2 וחצי כפות קמח?
    בטוח שזה לא כוסות?
    והתשובה די דחופה…
    חוץ מזה נראה מטריף!!

  72. היי,
    אני בד"כ לא מגיב, אבל פשטות ההכנה והתוצאה הסופית פשוט מחייבים זאת.
    יצא מדהייםםם :)
    הקינוח המשולם לארוחה ביתית מושקעת

    בהצלחה,

    ערן

  73. אמנם בגלל שהכנתי בטוסטר אז זה לקח בערך חצי שעה (!!!) אבל יצא ממש טעים! =)

  74. היי מאיה,

    הכנתי את העוגה כמה פעמים ויצא ממש טוב,

    אבל בפעמים האחרונות שאני מכינה החמאה נפרדת מהשוקולד ואני נאלצת לשפוך אותה על מנת שהעוגה לא "תשחה" בתוך החמאה…

    מה אני עושה לא בסדר??
    האם אולי אני ממיסה את החמאה יותר מדאי? או אולי משהו אחר?
    אני ממש זקוקה לעזרה! (בעלי מכור לעוגה הזאת ולא מפסיק לדבר עליה ופתאום היא לא יוצאת לי

    תודה,
    אירה

  75. היי,
    ניסיתי כבר כמה מתכונים מהאתר וכולם יצאו מעולה, יש לי רק בעיה עם המתכון הזה , הכנתי כבר פעמיים ותמיד יוצא לי נוזלי מידי.

    אני מכין עם קאפקייקס סיליקון עם תנור חזק והקפקייקס הנוכחים כבר 30 דקות בתנור ועדיין רק החלק העליון קשיח וכל השאר נוזלי מאוד.

    האם כדאי להוסיף עוד קמח על מנת למצק את העוגה ?

    תודה!

    מאיה עונה: לא ממליצה להוסיף עוד קמח, אחרת העוגה לא תצא נוזלית מבפנים ותצא סתם "קובבת" שוקולד. אם אתה אומר שהתנור חזק ותקין, לדעתי הבעייה היא בתבנית שלך. נסה לאפות בתבנית מאפינס רגילה ממתכת, או ממנז'טים מאלומיניום. המתכון בדוק ומוצלח, כל השטיק זה לאפות אותו נכון. אם השוליים לא נאפים טוב זה אומר שהשקעים של הסיליקון לא מעבירים חום כמו שצריך…

  76. Thank you for sharing the recipe with us:)
    I did it today and the results were great:)
    really thank you:) I only want to say that maybe I should have let it out only a minute before so that the chocolate would melt easily inside
    I would be happy to try anything else from your recipes:)

    Maha-Nazareth.

  77. היי מאיה…
    הכנתי את המתכון והוא יצא מעולה!!!
    תודה :]

  78. שוב הכנתי. שוב הצלחה גדולה.

    אני כבר לא מנסה למדוד זמני הכנה אלא פשוט מנענע מדי פעם את הקעריות עם מלקחיים ומוציא כשהפונדנט עוד קצת מתנועע.

  79. היי מאיה!
    כבר הכנתי את המתכון הזה איזה 100 פעם וכל פעם לא מפסיקים להתלהב ולהחמיא, תודה רבה!!
    אני צריכה להכין את העוגות האלה מראש ולהביא אותן לארוחת ערב, השאלה איך לחמם את זה שם?
    אם אני אכניס אותן לתנור הן ייאפו עד הסוף וכבר לא יהיו סופלה…מה עושים?

    מאיה עונה: אם הכנת אותן 100 פעם את כבר יודעת איך הן נראות כשהן מוכנות. ולכן, אני ממליצה להכין מראש, למזוג אותם לתבנית מאפינס ולצנן טוב טוב (אם הנסיעה ארוכה אז אפילו להקפיא), ולאפות אותם בתנור איפה שתתארחי לקראת סוף הארוחה. תאפי לפי הזמן המומלץ, אבל 2-3 דקות לפני הסוף תתחילי לבדוק אותם כדי לראות מתי הם מוכנים, כי כל תנור הוא שונה.

  80. שלום מאיה,
    רציתי לשאול אם אפשר לאפות יום קודם ולהקפיא…אין לי אפשרות לאפות סמוך לארוחה.
    ועוד שאלה,אפשר לערבב הכל עם מיקסר ידני?
    תודה…

    מאיה עונה: אין שום בעייה להכין ידנית. אפשר להכין יום מראש ואין צורך להקפיא. פשוט שומרים במקרר עד שצריך לאפות. אני ממליצה לך לעשות ניסוי על עוגה אחת כדי לוודא את זמן האפייה המדוייק שמותאם לתנור שלך, במיוחד כשאופים עוגה ישירות מהמקרר… ככה תהיי בטוחה שהעוגה תצא לאורחים במרקם מושלם ולא תהיי לחוצה.

  81. שמעי, אם יש מצב שאת מוסיפה תוסף "גרסה להדפסה" זה יהיה אדיר
    זה נראה כמו תוסף טוב:
    http://wordpress.org/extend/plugins/printfriendly/

  82. היי מאיה, אני ממש מקווה שתעני לי מהר כי אני רוצה להכין את העוגה ממש עכשיו.
    אפשר להשתמש בשוקולד מריר לאפייה שבא באריזה הגדולה או חייב את השוקולד המריר הקטן..? בבקשה תעני מהר

    מאיה עונה: מקווה שלא וויתרת על העוגה, סורי שפספסתי את השאלה הדחופה. לשאלתך – אפשר להשתמש בכל שוקולד מריר שתרצי כל עוד הכמות נכונה במשקל. לא כל כך הבנתי למה התכוונת באריזה גדולה / קטנה. בכל אופן, כל עוד מדובר בשוקולד מריר אמיתי (ולא נניח, צימקאו), הכל חוקי.

  83. מאיההה תוציאי ספרררר!!!!!!

  84. היי מאיה! הכנתי היום את הפונדנט ויצאו לי 5 עוגות ברינגים בקוטר 8 ס"מ וגובה של 6 ס"מ. מילאתי עד כמחצית מגובה הרינג והעוגות לא ממש תפחו, הו אפילו נהיו נמוכות יותר לאחר ההוצאה מהתנור. הן היו ממש טעימות אבל פייר, התאכזבתי מהגובה. יש לך רעיון? יש לי קונדיטוריה באלבניה ואני חייבת שהמוצרים יהיו מרשימים, כי את יודעת איך זה – העיניים אוכלות ראשונות… אשמח לתשובתך! שירה

  85. אפשר לחכות איזה רבע שעה מרגע ההוצאה מהתנור ועד האכילה?
    ואפשר לשים קצפת כשהם יוצאות מהתנור ואז שזה יחכה?

    מאיה עונה: אפשר להמתין עד האכילה, אבל מומלץ לשים קצפת ממש ברגע האחרון, כדי שהיא לא תתחמם מהעוגה ותימס.

  86. מה הכוונה במאגים בינוניים? מה הקוטר?

    מאיה עונה: בערך 10 ס"מ.

  87. הממממ.. פונדנט זה לא הציפוי בצק סוכר שעושים על עוגות חתונה?
    ככה או ככה, המתכון מעולה.. פעם קודמת אפיתי טיפה יותר מידי, אנסה הפעם לדייק יותר. יש דבר כזה פחות מידי אפוי?

    מאיה עונה: כן, כמו שכתוב. אם זה נאפה פחות מידי זה יתפרק כשתהפכי את התבנית. זה לא תקף להגשה בתבניות אישיות ולא על צלחות – שם זה יכול להיות הכי רך שאת מסוגלת לסבול – על גבול הפודינג שוקולד.

  88. הכנתי את המתכון עם מחמאה במקום חמאה.
    משום מה היה ממש שומני וכל הזמן נזל שמן מהעוגה..
    עשיתי בכלי חד פעמי שמיועד לעוגות חמות.(חום כזה מנייר)
    מה ניתן לעשות?האם ניתן להוריד מכמות המחמאה?

    מאיה עונה: אין לי כל כך ניסיון עם אפייה עם מחמאה/מרגרינה ולכן קשה לי לייעץ בנושא. דווקא דיווחו פה בתגובות על הצלחה עם מרגרינה לדעתי. הייתי מוסיפה כף קמח לבלילה בפעם הבאה. בנוסף, יכול להיות שהתנור שלך חם מידי.

  89. היי מאיה,

    הכנתי את העוגה כמה פעמים ויצא ממש טוב,

    אבל בפעמים האחרונות שאני מכינה החמאה נפרדת מהשוקולד ואני נאלצת לשפוך אותה על מנת שהעוגה לא "תשחה" בתוך החמאה…

    מה אני עושה לא בסדר??
    האם אולי אני ממיסה את החמאה יותר מדאי? או אולי משהו אחר?
    אני ממש זקוקה לעזרה! (בעלי מכור לעוגה הזאת ולא מפסיק לדבר עליה ופתאום היא לא יוצאת לי

    תודה,
    אירה
    ודרך הגב אני מתה על האתר שלך, לפעמים אני סתם נכנסת כדי לראות מה חדש ונהנית להסתכל על המתכונים

    מאיה עונה: בפעם הבאה שזה קורה לך, הניחי את הקערה על סיר עם מים רותחים ובחשי עד שהתערובת מתאחדת. לדעתי זה קורה בגלל ששאר החומרים קרים מידי והשומן חם יותר ו-"לא רוצה" להתערבב איתם כמו שצריך. להבא אני ממליצה להוציא את כל המרכיבים מהמקרר (במיוחד הביצים) חצי שעה מראש כדי שיהיו בטמפ' החדר.

  90. וואו עשיתי פעמיים ויצא מעולה… פשוט וטעים, וקל לגוון.
    כול הכבוד !

  91. היי מאיה,

    אני אוהבת מאוד פונדט ורציתי לדעת האם ניתן להפוך את הפונדט לעוגת שוקולד? אם כן, כמה זמן צריך להשאיר את העוגה בתנור?

    מאיה עונה: לא נראה לי שזה יעבוד טוב. העוגה תתפרק כשתנסי להוציא אותה מהתבנית. הסיכוי היחיד שלך הוא לאפות בתבנית לא מתפרקת (נניח פיירקס או קרמיקה), ולחלק למנות בקערות אישיות עם כף הגשה גדולה. לגבי הזמן האפייה, קשה לי לאמוד. הייתי אופה בין רבע שעה ל-22 דקות בערך.

  92. הכי מדהימה שיש!!! כבר פעם שלישית שאני מכינה ויוצא פשוט מושלם!!
    מומלץ בחום.

  93. הוא גדל לי רק בצדדים :( מה לא טוב בו?

  94. היי,

    שוב הכנתי… שוב יצא נפלא…

    לא לאמין שיוצא כזה דבר טעים משלוש דקות של השקעה :)

    התאהבתי בבלוג שלך, בכתיבה הנהדרת ובתמונות היפות.

    תודה!

  95. את פשוט מדהימה! הכנתי את הפונדנטים האלה פעמיים-פעם ראשונה אצל חבר שהנורה שלו בתנור הייתה שרופה, אז לא ראינו שום דבר ובסוף זה באמת נאפה יותר מידיי, אבל עדיין יצא טעים מאוד!
    בפעם השנייה הכנתי את זה אצלי בבית, עם תבניות הסיליקון האהובות שלי, והפעם בהחלט הצלחתי. יצא פשוט מדהים! הפונדנטים יצאו קטנים ועם צורה יפייפיה, החליקו ישירות מהתבנית לצלחת, יחד עם קרם נוזלי משגע… האח הקטן פשוט דרש לאכול עוד!
    נשמר אצלי במעודפים :)

  96. מאיה,
    אני לא הרבה במטבח ומצאתי את המתכון במגירת המתכונים של אחותי יחסית למישהי שרוצה לאפות אבל אפתה עד עכשיו רק עוגות כושיות והדבר הכי מסובך שהכינה במטבח היה חביתה גם גבינה כדאי לי לנסות את המתכון או שאני אנסה למצוא מתכון פשוט יותר?
    נ.ב אחותי מוסרת שזה מתכון מדהים…

    מאיה עונה: זה המתכון הכי פשוט בעולם להכנה. הדגש היחיד שצריך לשים זה באפייה – פשוט לא לאפות יותר מידי זמן כדי שזה יישאר נוזלי מבפנים. אני ממליצה לך לעשות TEST DRIVE על עוגה אחת בלבד (אפשר לעשות את הבדיקה אפילו פעמיים) כדי לבדוק אם זמן האפייה מתאים לתנור שלך. שמני היטב את התבניות כדי שהעוגה תחליק החוצה. בהצלחה!

  97. הכנתי עם מחמאה וקצרתי מחמאות.
    ע"מ לעשות את זה קצת יותר בריא (או קצת פחות מושחת…) נראה לך שניתן לעשות את המתכון עם שמן קנולה?

    מאיה עונה: לא מומלץ.

  98. אפשר להכפיל את המתכון בקלות?

    מאיה עונה: אפשר, ואף מומלץ. רק וודאי שיש לך מספיק שקעים בתבנית המאפינס, או שפשוט תאפי בשתי נגלות. אין שום בעייה לצנן את הבלילה במקרר – היא נשמרת היטב כמה ימים כל עוד היא מכוסה כמו שצריך בניילון נצמד. במקרה כזה, אם אופים מקירור, צריך להוסיף בערך דקה לזמן האפייה.

  99. יצא מדהים! כולם התלהבו!!! מעולה!

  100. היי מאיה!
    אפשר גם להכין עם שוקולד חלב, או שיש משמעות לשוקולד מריר?
    תודה :)

    מאיה עונה: שוקולד חלב יצא מתוק מידי. גם עם שוקולד מריר זה על גבול המתוק מידי…

  101. קודם כל – תודה תודה על המתכונים וההשקעה!
    אני רוצה להכין את הקינוח המדהים הזה לארוחה ורוצה לצמצם זמנים. כתבת שאפשר להכין את התערובת ולשים במקרר בכלים – השאלה אם זה פוגם באפייה או בטעם לאחר מכן.
    שאלה נוספת – תבניות אלומיניום יהיו מספיק טובות?

  102. אין צורך להשיב – אני רואה עכשיו שכבר ענית על כל השאלות – פיספסתי מקודם… יום טוב!

  103. הכנתי את העוגה- יצא מעולה!!
    קלה להכנה בטירוף וטעימה!

  104. היי מאיה,
    אני מעוניינת להכין כמות של 20 כוסות מאגים .. תוכלי בבקשה לתת לי את היחס של ההכפלה?
    תודה!
    שיר

    מאיה עונה: להכפיל כמויות פי 3. חלקי את הבלילה בזהירות ובהדרגה בין המאגים, שלא תגיעי למצב שאת ממלאת יותר מידי במאגים הראשונים ולא יישאר לך לאחרונים

  105. הכנתי לפני שעה ויצא מדהים!!!
    תודה רבה על המתכון.
    ישר כוח!

    (אם אפשר לבקש להגדיל מתכונים קלילים כמו פסטות\דגים,בעיקר סלמון\בישול ביתי כמו ממולאים,מרקים,רעיונות לחזה עוף ועוד).

  106. הכנתי ויצא מצוין!!!
    תודה רבה על המתכון המעולה הזה! (:

  107. נראה מדהים!
    הכנתי את זה והיה פידבקים מדהימים!!!
    יש איך להכשיר את המתכון הזה לפסח?
    תודה רבה!!!

  108. מממממ.. יצא נהדר כרגיל, הפעם הוגש עם חמאת בוטנים וקצפת לא מתוקה.. עכשיו אני הולכת לשתות איזה גלון של מים :)

  109. נפלא ונהדר. עם קרמיסימו וניל גורמה (זה שיש בו נקודות חומות של וניל אמיתי) זה היה מושלם.

  110. היי מאיה,

    אין עלייך, המתכונים שלך פשוט מופלאים!

    מה עושים אם רוצים רק כוס אחת של פודנט? משהו מתוק וזריז אחרי ארוחה. איך מחשבים את הכמויות?

    מאיה עונה: הייתי מכינה כמות שלמה, מחלקת בין כוסות אלומיניום חד פעמיות לאפייה (להשיג בכל סופר), מקפיאה, ואופה ישירות מהפריזר!!! אחרת זה עניין של למדוד עם משקל וזה סיוט.

  111. מאיה יש לך מתכונים מדהימים,ניסיתי את האלפחורס וקיבלתי הרבה מחמאות…רציתי לשאול לגבי הסופלה. אני מפחדת לנסות בגלל שתמיד שאני מנסה עוגות שוקולדיות כאלה בלי הרבה קמח ומלא שוקולד כל הבלילה גולשת לי בזמן האפיה מהתבנית ישר לתנור ואז אני זורקת הכל לפח ,למה זה קורה ומה אפשר לעשות? תודה

    מאיה עונה: אין לי שמץ, תצטרכי לשאול לגבי מתכון ספציפי. אני לא יודעת איזה מתכונים ניסית כשזה קרה לך, ואפילו לא יודעת אם הם היו מפה או ממקום אחר…

  112. היי,
    אני מעוניינת להכין בדיוק מחצית מהכמות.
    האם להפחית בחצי את הכמויות או שיש לנקוט בדרך אחרת?

    תודה לך.

    מאיה עונה: להפחית בדיוק בחצי, אין בעייה. הכמויות גם זוגיות כך שזה יסתדר לך בקלות.

  113. שלום,

    אפשר להכין את הבלילה ולהשאיר אותה במקרר לכמה שעות?
    ושאלה נוספת: מתאים להוסיף ליקר קפה\אייריש קרים?

    תודה!

    מאיה עונה: אין בעייה להשאיר במקרר. זמן האפייה יתארך מעט. ממליצה לאפות עוגה אחת לניסיון כדי לוודא מה זמן האפייה במקרה כזה של אפייה ישירות מהמקרר. את מוזמנת להוסיף כף או שתיים של ליקר כרצונך.

  114. בוקר טוב,

    הכנתי לפי עצתך את הפונדנט ושמתי במקרר.
    כשניסיתי לאפות הוא לא עלה בכלל…
    מה עושים?
    הוא נח כחצי שעה לפני בטמפרטורת החדר ובתנור הוא כבר רבע שעה.

    מאיה עונה: הפונדנט לא אמור "לעלות", הוא אמור להיאפות. אם הוא לא מוכן אחרי רבע שעה, משהו לא בסדר בתנור. נסי להעלות את הטמפ' להבא.

  115. שלום רציתי לשאול אם אפשר להקפיא את הסופלה ומה עדיף להקפיא את הסופלה לפני האפיה או להקפיא אחרי האפייה ולשים במקרר או במקפיא?

    מאיה עונה: לפני האפייה. אפשר לאפות ישירות מהפריזר, אבל חובה לעשות ניסיון על עוגה אחת כדי לראות בכמה דקות זמן האפייה יתארך (הערכה שלי שב-2-3 דק')

  116. לשים במקרר או במקפיא? כי למעלה רשמת לשים במקרר ואמרת לי במקפיא

  117. היי מאיה.
    הכנתי את המתכון הוא יצא נהדר.
    יש לי שאלה, האם יש אופציה להפוך את המתכון ל"בלי סוכר" (בשביל אמא כמובן, אני תומכת בסוכר תמיד)? בעיקר בשביל אנשים שאסור להם.
    האם יש דרך או פשוט להפחית בכמויות?
    תודה מראש!

    מאיה עונה: אפשר להשתמש בתחליף סוכר בכמות שווה ובשוקולד מריר מופחת סוכר. לא הייתי ממליצה לגעת בכמויות כאן.

  118. היי מאיה,

    הרגע הכנתי את הפונדנט שלך יצא מהמםםם וטעים רצח!!!!!!!!!
    המתכון קל מאודדד :))

    תודה רבה לךךך

  119. ד"א יש לי שאלה מה קורה ואני רוצה שיצא לי כפול אני מכפילה ב2 מהמצרכים???

    מאיה עונה: המממ. מן הסתם..

  120. וואו זה טעים! הכנסתי גם מטבעות שוקולד לבן וזה נזל והיה וואו!

  121. אני הכנתי בדיוק אותה כמות עם ביצים (מידיום)ואפית במאג רגיל של תה וסה הלך קיבלות הרים של מחמאות מהילדים שלי חחח אבל יש כמה וכמה דברים
    1.הבלילה יצאה סמיכה מדי לדעתי ולא הספיקה לחמשה מאגים קטנים האם זה כך צריך?
    2.זמן האפיה לקח כרבע שעה לדעתי זה ארוך מדי יש תנור סאוטר
    3.אני רציתי מתכון של עוגה עם שוקולד נמס בפנים ולא עוגת שוקולד לא הושלמה באפיה כי היא די קרובה לטעם בצק לא אפוי מבפנים האם ניתן להכניס קוביות של שוקולד ולאפות אותה עד הסוף ויצא לי שוקולד נמס מהקוביות??יש מתכון כזה???
    אני מחכה לתשובה בעיקר לשאלה האחרונה

    מאיה עונה: נשמע כאילו המאגים שלך לא כל כך קטנים אלא יותר גדולים – ולכן גם לא הייתה מספיק בלילה וגם זמן האפייה התארך. את יכולה להכניס שוקולד פנימה אבל עדיין תצטרכי לאפות את זה פחות ממה שצריך כדי שיהיה מוכן לגמרי – אחרי השוקולד לא ממש יישפך החוצה – הוא יהיה כמו שוקולד צ'יפס כזה… גם אם תשימי הרבה ממנו, הבפנים אולי יהיה נוזלי כל עוד היא חמה מהתנור.

  122. מאיה ברשותך אני צריכה מתכון לעוגה כזאת אבל עם קוביות שוקולד בפנים שתהפוך לשוקולד נמס חם בזמן ההגשה
    אני צריכה מתכון שעשית

  123. היי מאיה,מצב חירום.יש אפשרות לאפות במיקרוגל או שצריך מתכון ייעודי לכך?

    מאיה עונה: יש סיכוי, אבל אין לי מושג לגבי זמן האפייה. הייתי מנסה על עוגה אחת (נניח – 2 דקות?!) ובודקת אם זה קטסטרופלי לגמרי או לא.

  124. מהו זמן מקסימלי (ימים) אפשר לשמור במקרר עד שאופים

    מאיה עונה: 3-4 ימים לפחות, אם לא יותר.

  125. היי מאיה,
    המתכון מעולה! (וגם הבלוג המושלם הזה :))
    הכנתי כבר עשרות פעמים ותמיד יצא מדהים!
    יש אפשרות להחליף את הקמח בקורנפלור בשביל שיהיה כשר לפסח?

    תודה רבה וחג שמח!
    נתנאלה

    מאיה עונה: לפי דיווחים שקיבלתי – כן! יוצא בול אותו דבר.

  126. אוף. הכנתי עכשיו כדי שיהיה לנו קינוח מפנק לארוחת ערב מפונפנת…..
    ובהמלצתך עשיתי נסיעת מבחן על אחד מהם כדי לוודא מה זמן האפייה (ארוך מדי, תנור גרוטאה בדירה השכורה – ננסה להגביר את החום קצת בערב)

    והבטחתי לעצמי שאני רק בודקת את מצב הצבירה של העוגה וישר לפח (הרי יש לי עוד אחד כזה לאכול בערב)
    וכמובן שזללתי אותה הישר מהתנור.

    נקווה שזה לא יעלה לי ביותר מדי קילוגרמים נוספים

    תודה ענקית על מתכון מצוין כרגיל!

  127. כבר שנים (!!) אני מתכננת להכין את המתכון..
    סופסוף השגתי תבניות מתאימות (מאלומיניום)..
    יצא טעים!!!!
    מה שכן, נראה לי שאפתי מספיק, אבל בכל זאת לא הצלחתי לשחרר מהתבנית..
    לכן אכלתי ישירות מהתבנית..
    תודה רבה!!!!

  128. מאיה,
    לאפות לפי מתכון שלך – ההסברים, התמונות, האזהרות והפירוטים – תזמורת מדוייקת ומושלמת שיצרה תענוג בעבודה. והפונדנט יצא מושלם. תודה רבה!

  129. היי!! כל הכבוד על ההשקעה והפירוט!
    אין לי את התבניות מאלומיניום האם אני יכולה לאפות בכלי חרס המיועד לסופלה? ובכלל האם אפשר לוותר על חילוץ העוגה?

    מאיה עונה: אפשר ואפשר.

  130. היי,
    אתמול הכנתי לראשונה את המתכון של עוגת השוקולד החמה. כיוון שהכנתי את זה רק לי ולבן הזוג שלי ולא היו לי בבית תבניות, זרמתי עם ההמלצה שלך והכנתי את העוגה בספלים של קפה.
    דבר ראשון, הכמות של הבלילה הספיקה לשני ספלים כמעט מלאים (שמבחינתי זה אפילו יותר טוב ככה, אבל………) והבעיה העיקרית הייתה עם הבלילה. לי זה הרגיש שאין שם מספיק קמח. אני לא יודעת עם זה בגלל העובי של הספלים או בגלל המרכבים בבלילה, אבל אחרי 15 דקות בתנור כשהחלק העליון של העוגה כבר התחיל להישרף מעט, בתוך הכוס חיכתה לנו שוקולטה מאוד נוזלית (ולא עוגה). זה עדיין היה מאוד מאוד טעים, אבל אשמח לדעת איפה טעיתי לעתיד לבוא.
    תודה.

    מאיה עונה: הטעות הייתה שלי, כשהמלצתי על "ספלי קפה" מבלי לציין שאני מתכוונת לספלים רחבים ונמוכים, כמו של בתי קפה (כאלה שבתכל'ס דומים בגובה וברוחב שלהם לתבניות מאפינס). ספלים גבוהים ועמוקים גורמים לבלילה להיאפות בצורה מאוד לא אחידה, ולכן כמעט נשרף לך למעלה ולא נאפה למטה. מקווה שתצליחי למצוא ספלים מתאימים ושנשארה לך בלילה ספייר לחוויה מתקנת, וסורי על חוסר הבהירות בתשובה שלי.

  131. זוועה!! הכנתי כמות כפולה כי היו אורחים ואכלתי שלוש!!! (2 באותו היום ועוד אחת למחרת).
    הבלוג נהדר קולח מצחיק ובגובה העיניים. פעם ראשונה שאני נכנסת (בהחלט לא פעם אחרונה)
    נהדרת!!

  132. היי מאיה, עשיתי את הפודנט בהכפלת הכמות, וכמו שאמרת אני עושה מבחני אפייה וכל פעם מחדש זה יוצא לא אפוי עם קצף לבן למעלה.. יש משהו לעשות?

  133. היי! גיסי ביקש להכין סופלה שוקולד אז לקחתי על עצמי את המשימה. פעם ראשונה שאני מכינה סופלה ועקבתי בדקדקנות אחר המתכון. כפי שצויין ציננתי את התערובת שהיא כבר הייתה מחלוקת ל6 מנות (בקאפקייק מקרטון) ולאחר כ15 דק הוצאתי מהמקרר לתנור. במהלך האפייה כל השומן צף למעלה ולקח הרבה זמן עד שהפונדנטים היו מוכנים. בסופו של דבר- יצא ממש טעים, השאלה היא מה עושים לגבי השומן? אפשר להפחית? או שזב משה שעשיתי לא נכון? התבנית ממש הוצפה בחמאה…

    מאיה עונה: לצערי אין לי מושג. זה לא משהו שאמור לקרות, אז יכול להיות שמשהו בטכניקה השתבש (אולי ערבבת פחות מידי, או חיממת את השוקולד והחמאה יתר על המידה… קשה להגיד).

  134. היי מאיה!

    המתכון נראה מושלם!! ויש לי מסיבה גדולה בסופ"ש הזה (יומולדת לחמי) וזו סיבה מוצלחת לנסות אותו.. כי הפסטה ברוטב שמנת בטטה כבר קצרה מחמאות בלי סוף.. אז תודה!!

    בקיצור, אני צריכה להכין כ-60 יחידות.

    קניתי תבניות חד פעמיות בקוטר של 70-80 מ"מ לדעתי. בכמה עלי להכפיל את הכמות של המתכון כדי שזה יספיק לכולם?

    תודה רבה רבה!!

  135. היי מאיה,נראה מעולה. אם אני אכין את הבלילה בערב, ואנשים אותה במקרר ללילה ואאפה את הפונדנט בבוקר, הוא ייצא אותו הדבר? או שעדיף לאפות בערב ולחמם בבוקר ? תודה!

    מאיה עונה: הכי הכי טוב לאפות טרי על המקום. לכן אני ממליצה לאפות בבוקר. שימי לב שתתווספנה כמה שניות לזמן האפייה (נניח 20 עד 30 להערכתי). ממליצה לאפות עוגה אחת כטסט כדי ששאר העוגות בטוח תצאנה טוב.

  136. הי מאיה
    הכנתי את הפונדנט כבר כמה פעמים ויצא מעולה! הבן שלי בן ה- 9.5 אמר שזה הקינוח הטוב ביותר שאכל אי פעם!
    יש לי שאלה: נשארו לי 5 חלמונים מיותמים שאני רוצה לנצל במתכון אחד. חשבתי להמיר את ה- 2 ביצים + 2 חלמונים שבמתכון ב- 5 החלמונים הבודדים שלי.. מה דעתך? זה יצליח?

  137. הי מאיה, כבר כמה שנים שאני מכינה לפי המתכון המדהים שלך והילדים שלי שאוהבים ככ שוקולד נהנים כל פעם כמו בפעם הראשונה. במילה אחת מתכון מ ע ו ל ה!!!!

  138. הי מאיה :-) האם צריך לחכות שתערובת השוקולד שהומסה בבן מארי תתקרר ותגיע לטמפרטורת החדר ואז להכניס את הביצים, או שהכנסת הביצים קורית ממש מיד אחרי ההמסה?

    מאיה עונה: לא צריך לחכות, חשוב לטרוף ממש מהר.

  139. שלום מאיה
    יש לי 8 אורחים להערב – לא בטוחה איך לחשב את הכמויות. אפשר עזרה?

    מאיה עונה: תכיני כמות וחצי ותאפי בתבנית מאפינס.

  140. זה היה ממש טעים אני מת על זה נראה לי אני ארשום את זה במתכונים

  141. היי מאיה,
    ברצוני לדעת האם אני יכולה להכין את המתכון כיוגה בכלי עגול אחד? נניח להכפיל כמויות, או שזה לא מומלץ? תודה.

    מאיה עונה: לא מומלץ.

  142. הי יקרה, אני רוצה להכין לי ולבעלי ליום נישואין. אממה אני לא רוצה שאריות כי אנחנו שמנים גם ככה ;) רבע מהכמות תספיק ל2 תבניות של 9 ס"מ?

    מאיה עונה: כן. ואם יוצא ספייר, להקפיא!

  143. היי מאיה! שאלה לי… אם אני עושה את המתכון עם מרגרינה יש משהו שכדאי להוסיף בשביל לדמות את טעם החמאה?

    מאיה עונה: שימוש במחמאה, אם את בקטע.

  144. נראה מדהים!
    לעצלנים שביננו, יש אפשרות לאפות בכוסות קרטון כאלה כמו של סופלה?

    מאיה עונה: כן, אין בעייה.

  145. היי, הייתי רוצה להכין את העוגה בתבנית אחת גדולה, פי כמה להכפיל ובאיזה גודל של תבנית ניתן לאפות? ובכמה יארך זמן האפייה?

  146. נראה פשוט וואו חייבת לנסות!! אגב הכתיבה שלך פשוט מהממת

  147. מתכון מעולה, יצא נהדר. תודה רבה!!!

  148. 1. אפשר לשלב חלק שוקולד חלב ?
    2. אפשר להכפיל כמויות ?

    מאיה עונה: 1. אם זה מטעמי פרקטיקה וחייבים, אז כן, ואז להוריד את הסוכר לחלוטין. אם לא, אני לא ממליצה כי זה עלול לצאת מתוק מידי. 2. אפשר.

  149. ניראה מעולה, עדין לא הכנתי (מחר..) אבל אחלה חוש הומור, הצחקת אותי טיכו וזה לבד משכנע אותי לנסות את המתכון שלך!!!

  150. כתוב כיף ומעולה!
    יצא לי סבבה לפעם ראשונה…
    מתכון טעים מאוד

  151. הכנתי כמה פעמים ויצא מעולה אבל בפעמים האחרונות כשאני מוסיפה את הביצים אז פתאום השומן של המאה כאילו מתנתק שוקולד ומתחיל לצוף המרקם נהיה מוזר ולא נוזלי, מעין גושים קטנים. למה זה קורה?



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!