דוקטורט: המקרון המושלם

נחשב אצלי: השקעה


מקרונים הן עוגיות שקדים פריזאיות מפוארות, עם מתכון מפואר לא פחות. הן דורשות השקעה ודיוק, אבל כשממלאים אותם במלית הנכונה (אחת קלילה, ניטרלית או חמצמצה, שתתן קונטרה למתיקות העזה), מתקבל מעדן שלא מהעולם הזה. זהו קינוח מושלם לפסח, שנותן ריספקט רציני לכל מי שלוקח עליו קרדיט, ומהווה חלופה נאה (ולטעמי, מוצלחת יותר!!) למקור המפונפן, שממולא בקרם חמאה מכביד, מחירו מופקע, ונמצא במרחק טיסה ארוכה.

לאחרונה הייתה פרוליפרציה במתכוני מקרונים ברשת, במיוחד לאור המעמד המיוחד שקיבלו בגמר של "מאסטר-שף". הבעייה במתכונים האלה היא הלקוניות שלהם, וחוסר הדגש שלהם על החלקים הקריטיים של המתכון. וכמובן, העובדה שצריך גם מד משקל, וגם פוד פרוססור וגם מיקסר כדי להכין אותם. אז כן, חסידי המשקל יגידו שאי אפשר להצליח במתכון הזה בלי לשקול על הגרם את כל המרכיבים, אבל אני אומרת שאפשר וגם אפשר, וסטיית התקן הצפויה במסגרת המדידות המוצעות להלן היא ברמה שעדיין תאפשר למתכון להצליח. ועל כן יעידו שורת הבודקים שהתנדבו בפייסבוק לבדוק את המתכון במטבח הביתי ומחוסר המשקל שלהם, ולשלוח לי דיווח וצילום של המקרונים היפהפיים שיצאו להם (לרובם, לפחות :).

תודה מיוחדת לעדי לוריא שעזרה לי להצליח עם המקרון הראשון שלי (ולפניו ארבעה נסיונות כושלים). המתכון המקורי הוא של גברת טארטלט, מלכת המקרונים הבלתי מעורערת של האינטרנטיםז. הכמות: 35 עוגיות סנדוויץ' גדולות, או כ-50 קטנות. תלוי בגודל שתכינו.

  • מידות עממיות:
  • 100 גר' + כף גדושה של שקדים טחונים (קונים שתי חבילות של 100
    גר' ליתר בטחון)
  • קצת פחות משלושה חלבוני ביצה גדולה (מפרידים ו"מיישנים" בטמפ' החדר לפחות 24 שעות)
  • 2 כפות סוכר רגיל
  • 2 חבילות קטנות אבקת סוכר
  • מידות לפי משקל:
  • 110 גר' שקדים טחונים
  • 90 גר' חלבונים
  • 30 גר' סוכר רגיל
  • 200 גר' אבקת סוכר
  • רכיבים למליות:
  • ראו בתחתית הפוסט

עלות משוערת:

29 שקלים

עבודה נטו:

30 דקות

ההכנה

בגלל שיש פה כל כך מעט מרכיבים (לפחות יתרון אחד יש למתכון הזה, הא?), נקדיש לכל אחד דקה, כדי לצמצם את הסיכוי לפאשלות.

שקדים טחונים דק (או: אבקת שקדים). בגלל שאנחנו מכינים בלי פוד פרוססור, אנחנו קונים שקדים שמישהו אחר טחן בשבילנו. את השקדים האלה אפשר לקנות בכל סופר מאובזר, חנות טבע (כמו ניצת הדובדבן, או עדן טבע מרקט), או חנות למצרכי אפייה. היופי הוא שהשקדים לרוב מגיעים בחבילות מדודות של 100 גר', וזה מצויין בשבילנו. החיים מתחילים להסתבך כשצריך 110 גר' שקדים בשביל המתכון (ולא, הוא לא עובד עם 100 גר', בדקתי), והעובדה שהשקדים הטחונים לא באמת טחונים טוב 100%:

רוב האריזות שקונים בסופר מכילות גם גרגרים גסים של שקדים שלא נטחנו טוב ויהרגו את הבלילה אם נכניס אותם. אבל בסדר, ניקח את זה בחשבון. בחנויות הטבע, אגב, מוכרים את אבקת השקדים בתפזורת, וזה הכי זול (בערך 7 שקלים ל-100 גר'. בסופר בדר"כ עולה 10 שקלים, אבל ראיתי שעכשיו יש מבצע בשופרסל – שתי חבילות ב-14 שקל).

90 גרם חלבונים "מיושנים". אם סאגת השקדים לא תספיק לכם, אז הנה: החלבונים (שהם, כמובן, הלבנים של הביצה…) צריכים לעמוד בטמפ' החדר למשך יום שלם (כן! אני לא צוחקת!). המטרה של ההשהייה הזו היא לגרום לחלק מהמים בחלבונים להתאדות, וכך ליצור מסת חלבון סמיכה יותר, שתהפוך לקצף מוצלח יותר. שימו לב, הקונדיטורים הצרפתים מיישנים את החלבונים שלהם גם שלושה ואפילו ארבעה ימים בטמפ' החדר, וגם אני עשיתי את זה הרבה פעמים בלי שום בעייה. החלבונים לא מתקלקלים. מה שמתקלקל בטמפ' החדר זה החלמונים (הצהובים).


שימו לב להבדל במשקל (בנפח קצת פחות) של חלבונים שישבו בחוץ יומיים.

אם בכל זאת יש לכם סלידה מלהשאיר את החלבונים בחוץ, שימו אותם במקרר בכלי לא מכוסה (ולא בקומה של הנקניק). הצליחו לי גם מקרונים שהכנתי מחלבונים טריים שהפרדתי זה עתה, אבל השתמשתי במשקל (יש גבול לכמה אומץ יש לי!!). חלבונים טריים שוקלים יותר מחלבונים מיושנים, וטריק המדידה שאספק לכם לא יעבוד עם טריים. יישון החלבונים בטמפ' החדר מעלה את סיכויי ההצלחה. כשהכנתי מחלבונים טריים הספיקו לי שני חלבונים טריים מביצים גדולות. אני לא ממליצה לאף אחד להכין את המתכון ככה, אלא ליישן שלושה חלבונים ולמדוד לפי ההוראות. אני לא לוקחת אחריות על המתכון הזה עם ביצים טריות!! ראו הוזהרתם.

אז איך קוראי בצק אלים מודדים 90 גרם חלבונים? קודם כל הם מפרידים 3 חלבונים מביצים גדולות (L), ומיישנים אותם בטמפ' החדר למשך לפחות 24 שעות. ואז מודדים אותם בנפח: 100 מ"ל בדיוק.

או לחילופין, לוקחים קופסה ריקה של שמנת חמוצה של תנובה (כזו של 200 גרם), וממלאים אותה בחלבונים המיושנים כך שיגיעו בדיוק עד לפס העליון של הברקוד. אם אין לכם קופסה ריקה של שמנת חמוצה, תקנו אחת בשני שקלים, וכך חסכתם 150 שקל על משקל דיגיטלי. על לא דבר. את השמנת שבפנים העבירו לקערית ושמרו לשימוש אחר, ואת הקופסה קרצפו היטב במים וסבון (השמנת שומנית מאוד ואסור שהחלבונים יגעו במשהו שומני). היופי בלמדוד דווקא במיכל הזה הוא שהוא צר וגבוה, כך שטווח הטעות שלכם (מילמטר מעל או מילימטר מתחת לברקוד) לא מיתרגם לסטייה משמעותית בנפח או במשקל. אם היינו מודדים בכלי רחב יותר, מילימטר לכאן או לכאן היה יכול לחרב את המתכון. אם בשום פנים ואופן אין באפשרותכם להשיג מיכל מדידה מאולתר שכזה, מדדו לפי נפח (בכוס מדידה עם סימוני מיליליטר, או בבקבוק לתינוקות, שמסומנים עליו נפחים).

עדכון יוני 2013 – מסתבר שתנובה החכמולוגים שינו את האריזה של השמנת כך שהברקוד כבר לא למטה. איזה מזל שאני רומניה אגרנית ושמרתי את האריזה הישנה כדי להראות לכם עד איפה למדוד באריזה עם העיצוב החדש:

שימו לב, יש למדוד עד שהחלבונים מגיעים לאמצע שבין השורות שכתוב בהן "כשר חלבי" ו-"לשמור במקרר". תנובה, תעשו טובה, בחיאת, ואל תשנו יותר ת'אריזה, סבבה? תנקסוש.

אבקת סוכר, למזלנו, אנחנו צריכים בכמות של 200 גר'. וכאילו בשביל זה נבראו השקיות הקטנות המדודות בסופר של 100 גר' כל אחת. בפועל השקיות מכילות קצת יותר מ-100 גר' (זה מהדברים האלה שמגלים רק כשיש משקל בבית), אבל המתכון תמיד הצליח לי כשהשתמשתי בכל הכמות בשתי שקיות סטנדרטיות. אין הבדל בין מותגי אבקת הסוכר, קנו את הזול ביותר.

סוכר רגיל. 30 גר' מיתרגם בערך לשתי כפות לא גדושות ולא שטוחות. כאלה באמצע. אל תהרגו אותי, אבל באמת גיליתי שהכמות של הסוכר לא כזו קריטית להצלחת המתכון (הכוונה היא להבדל בין כפות שונות שיש בכל בית, ולא לחיפוף בכמויות). התפקיד של הסוכר זה לעזור לקצף לתפוס נפח. טיפה יותר או טיפה פחות לא ישנו משמעותית את המרקם.

אתם עדיין כאן? יופי, לעבודה!!

מוזגים למסננת שמונחת מעל קערה גדולה (מסננת דקה, לא כזו של פסטה) חבילה שלמה + כף גדושה מחבילה אחרת של שקדים טחונים (יכול להיות שתצטרכו עוד, על כך בהמשך). מוסיפים את אבקת הסוכר. מטלטלים את המסננת כדי "לנפות", או לאוורר את התערובת ולהפטר מפירורי שקדים קטנים שלא נטחנו טוב (תמיד יש כאלה בכל אבקת שקדים). את הפירורים שלא עברו במסננת מעבירים הצידה ולא מכניסים לתוך התערובת המנופה (הם גורמים לכך שיהיו גבשושיות בעוגיות והן לא תצאנה חלקות). חוזרים על השלב הזה פעמיים. חובה לנפות פעמיים, חבר'ה. תשקיעו במתכון כמו שהשקעתי בכם – זה שווה את זה. ככה אתם חוסכים שימוש בפוד פרוססור.

פה יש שלב אקסטרה קרדיט. אם במקרה יש לכם בבית פוד פרוססור – טחנו ביחד את אבקת הסוכר והשקדים לשתי דקות רצופות. הפעולה תיצור אבקה עדינה ואוורירית יותר ותגרום למקרונים לצאת טובים יותר, חלקים יותר, ויפים יותר. אחרי שטחנתם לזה את הצורה, נפו פעמיים כרגיל. המתכון מצליח גם בלי השלב הזה, אבל הוא יוצא טוב יותר כך.

תוך כדי הניפוי תתחילו לראות גושים קטנים – גם של אבקת סוכר (אותם אפשר למולל בקלות עם כף), וגם של שקדים.

אחרי הניפוי אמורה להשאר במסננת כמות של בערך כף אחת של גרגרי שקדים שטחונים גס מידי מכדי לעבור במסננת. לא מכניסים אותם פנימה. הגרגרים האלה הופכים לגבשושיות בכיפות של המקרונים ואנחנו לא רוצים אותם בבלילה. הצידה, או לפח.

כמובן שלכל יצרן של שקדים טחונים יש כמות שונה של פירורים גסים בלתי שמישים. וזה משהו שהחלטתי לבדוק אחרי כמה דיווחים שקיבלתי מהנסיינים. מדדתי עם המשקל שלי כמה שקדים היו טחונים היטב ועברו את הניפוי, וכמה מהשקדים נותרו במסננת ונזרקו הצידה. התוצאות מפתיעות:

א – "השף" (יצרן: שקדיה גבע תעשיות), 28% ממשקל החבילה בלתי שמיש
ב – "מיימונ'ס" (יצרן: א.ל. ייצור ושיווק), 3% ממשקל החבילה בלתי שמיש
ג – "מגה" (יצרן: שקדיה גבע תעשיות, פחחח), 8% ממשקל החבילה בלתי שמיש
ד – "שקדייה" (יצרן: שקדיה גבע תעשיות, וואו), 13% ממשקל החבילה בלתי שמיש

סטטיסטיקאי הבית מוסר ד"ש, ושאי אפשר להסיק יותר מידי ממדגם עם n=1. מצד שני, אין גם סיבה להאמין שהתוצאות שהתקבלו מוטות ולא מייצגות את אוכלוסיית חבילות השקדים הטחונים. מה שכן, ברמת ביטחון של לפחות 95%, ניתן להגיד שחבילת שקדים טחונים אינה מכילה ביסלי. מצד שלישי, אם יש לכם פוד פרוססור, אתם יכולים לטחון את השקדים ואבקת הסוכר ביחד ומאוד לצמצם את אחוז הבלתי שמישים. כל עוד אין בפנים ביסלי.

תוך כדי הניסויים, דיווחו לי המתנדבים על צרות בגזרת הניפוי, במיוחד אצל אלה שהשתמשו בשקדים מסוג "השף", שאיתם נשארו המווווווון חתיכות שקדים במסננת, בערך רבע מהכמות! אם קורה לכם כזה דבר, אל תילחצו. בדיוק בשביל זה יש לכם שקית נוספת של שקדים טחונים. העיפו לקערה בצד את פירורי השקדים הלא שמישים (זאת אחרי שווידאתם שלא נתקעו במסננת גם שאריות של אבקת סוכר שכן צריכות להכנס פנימה), ונסו לנפות בצד כמות דומה של שקדים טחונים חדשים מהשקית. הוסיפו את ה"השלמה" שלכם לקערה עם אבקת השקדים ה"תקנית" ואבקת הסוכר. את הפירורים שנשארים עכשיו במסננת גם לא מכניסים.

וזהו. יש לנו תערובת דקיקה ואוורירית של שקדים ואבקת סוכר. אמרו "הללויה" והניחו בצד.

ועכשיו למכשיר החשמלי היחיד שצריך כאן: מיקסר. ובאמצעותו נקציף את החלבונים לקצף יציב. שימו לב, חשוב מאוד שהקערה שאתם מקציפים בה תהיה נקייה ומצוחצחת, כי כמות מיקרוסקופית של לכלוך או שומן זה מספיק כדי להרוס את הקצף ולמנוע ממנו לתפוס נפח.

אחרי שמדדתם את החלבונים עם הטריק המגניב שלי, מזגו אותם לקערה (חשוב להוציא כל טיפה החוצה, כדי לדייק כמה שיותר), הוסיפו קורט מלח (כן!) והתחילו להקציף עד שנוצר קצף במרקם של קצף אמבט דליל (זה לוקח בערך דקה וחצי). אז מתחילים לזרזף באיטיות את הסוכר הרגיל פנימה.

אחרי שמסיימים לזרזף עוברים למהירות הקצפה גבוהה ומקציפים כדקה עד דקה וחצי (בערך) או עד שנוצר קצף יציב צחור מאט (לא מבריק), שנערם על המקצף כשמרימים אותו.

מקפידים שהקצף יהיה יציב ולא רך (כשהופכים את המקצף נוצרת תלולית שהצ'ופצ'יק שלה עומד יציב ולא נוגע בעצמו), אבל מצד שני, נזהרים לא להקציף יותר ממה שצריך, אחרת הקצף הופך להיות "יבש" ומתפרק לפתיתים קטנים כשמנסים לקפל לתוכו משהו (זה לא יהרוס את המתכון טוטאלית, אבל זה יפגע במראה של התוצאה).

אם אתם רוצים להוסיף צבע מאכל, השתמשו בצבע ג'ל בלבד (להשיג בחנויות מתמחות, כ-17 שקל לבקבוק קטן שמחזיק לנצח). אסור להשתמש בצבע מאכל נוזלי פשוט מהסופר, כי הוא יכניס לתוך הבלילה המון נוזלים מיותרים ויהרוס אותה. לוקחים כמות קטנה מהצבע (אני תמיד עושה עם האצבע כדי לא להגזים עם הכמות), וקצת לפני שהקצף מוכן, משפשפים את הצבע במקצף וממשיכים עם ההקצפה. הקצף ייצבע במהרה. אם רוצים צבע חזק יותר, מוסיפים עוד.

כשהקצף מוכן, שופכים לתוכו בבת אחת את תערובת השקדים ואבקת הסוכר. ועכשיו, בלי פחד, לוקחים מרית (או לקקן או איך שקוראים לזה), ומתחילים לקפל את אבקת השקדים לתוך המרנג בתנועות איטיות.

הפעולה הזו למעשה "שוברת" את המרנג בהדרגתיות, ועם כל קיפול, הוא אמור להפוך להיות מבריק יותר ודליל יותר. אבל זה מתחיל לקרות רק אחרי שכל השקדים פנימה ואין יותר חומרים יבשים נראים לעין.

זה החלק הכי קריטי במתכון. אחרי שמבליעים את כל השקדים בקצף, צריך להמשיך לקפל אותו עד שמגיעים למרקם הנכון.

הקצף הולך ונהיה רך ומבריק יותר עם כל קיפול.

צריך לעצור את הקיפול כשהמרנג מגיע למרקם של "לבה" – יענו, אם מפילים קצת ממנו על צלחת הוא משתטח תוך קצת יותר מ-10 שניות, אבל לא משתטח לשלולית אלא לגבעה קטנה, חלקה, ומבריקה. זה נשמע מפחיד ומסובך, אבל ברגע שרואים את זה פעם אחת, זה מאוד פשוט.

נזהרים מקיפול יתר – שיניב בלילה נוזלית ודלילה כמו שמנת מתוקה, ויהיה בלתי אפשרי לזילוף. אם השקדים נטמעו בלילה חלקה אבל המרנג עדיין יציב מידי (עומד בתלולית בקערה ולא משתטח באיטיות אחרי כל קיפול), מקפלים עוד קצת כדי "לשבור" אותו למרקם הרצוי.

אם רוצים לבדוק אם המרקם נכון, לוקחים קצת בלילה עם כפית ומפילים על צלחת. אמורה להיווצר תלולית שמשתטחת תוך כמה שניות לכיפה חלקה לגמרי (בלי "שפיץ" למעלה).

וידאו להמחשת הקיפול
הבהלתי אתכם?? אל תפחדו, זה לא כזה סיפור כמו שאני עושה מזה. וכדי להוכיח, צילמתי את עצמי מקפלת את הבלילה (מקרונאז' – כמו שהקונדיטורים מכנים אותה) מההתחלה ועד הסוף, בלי קאטים.

 

how to make macaron batter from smoothy jones on Vimeo.

תודה לסטטיסטיקאי הבית, שגם צילם :)

מניחים תלוליות עגולות וקטנות בקוטר כ2-3 ס"מ באופן מרווח על תבנית אפייה מצופה בנייר אפייה (לא נייר אלומיניום). אפשר עם שתי כפיות ואפשר עם שקית זילוף (רוצים לזלף כמו מקצוענים? הנה שני וידאואים מועילים – שימו לב תמיד לזלף מאוד מנמוך, כמעט צמוד לנייר עצמו, וכשמסיימים לזלף כל גבעה עוצרים את הזילוף לפני שמושכים את הצנטר למעלה בתנועה מהירה וחדה מאוד). נזהרים לא לזלף קרוב מידי לשולי התבנית, או על חלקים משופעים של התבנית, כי אלה מתבקעים ולא מצליחים. מקרונים קטנים נפרדים יותר בקלות מהנייר מאשר מקרונים גדולים. אמורות להתקבל קצת יותר משתי תבניות גדולות של מקרונים.

מכים את התבנית על השיש בחוזקה פעמיים (אם מפחדים, אפשר על השטיח בסלון) כדי להפטר מבועות אוויר שאולי מתחבאות בתלוליות, וקצת לשטח את הבלילה. בתמונה כאן פיזרתי עליהם פרחי לוונדר קטנטנים. מניחים את התבניות למנוחה בחדר ללא רוח למשך 30 עד 45 דקות, כדי שיווצר על התלוליות קרום דק וקשיח (זה מה שיוצר לעוגיות את ה"שמלות" האווריריות בחלקן התחתון). המקרונים מוכנים לאפייה כשאפשר לגעת בהם בעדינות כמעט בלי שהבלילה נדבקת לאצבע. לפעמים קרה שדילגתי על הצעד הזה ועדיין הצליח לי. לפעמים קרה שכל המקרונים התבקעו לי כי לא נוצר להם קרום קשיח מספיק (כשיש קרום קשה, האדים שנוצרים במהלך האפייה חייבים לבקוע החוצה דרך התחתית, מה שיוצר את "רגלי" הקצף האופייניות).

מומלץ להתחיל בזילוף אחד על צלחת לניסיון, כי זו דרך מצויינת לאבחן טעויות שאולי עשיתם:

אופים על 150 מעלות (רק תבנית אחת בכל פעם, בבקשה) למשך 16 דקות. באמצע האפייה (אחרי 8 דקות בערך, לא קריטי על השנייה), הופכים את כיוון התבנית (פשוט מוציאים ומסובבים אותה ב-180 מעלות) כדי שהאפייה תהיה אחידה בקדימה ובאחורה של התבנית.

במהלך האפייה המקרונים יתפחו כלפי מעלה ויפתחו כיפה קשיחה וחלקה. אם עקבתם אחרי ההוראות, תקבלו גם "רגלי" קצף מרשימות.

מצננים את המקרונים על נייר האפייה לפחות שעה לפני שמנסים להסיר.

אם מנסים להוציא מיד הן נשברות ומתפרקות. אם הן נקרעות לכם מלמטה גם אחרי צינון ארוך, זה אומר שהן רכות מידי מלמטה ואפייה נוספת של כ-4 עד 6 דקות באותה הטמפ' תייבש אותן ותפתור את הבעייה.

העוגיות נשמרות בטמפ' החדר בקופסה אטומה למשך שבוע, ואף יותר, כל עוד הן ללא מילוי.

מלית המילניום – מסקרפונה ותות

או. מיי. גאד. אם רק היו מילים לתאר את השלמות הזו. מספיק רק לראות את עיניו של כל מי שטועם מתגלגלות אחורה ונעצמות באקסטזה. העוגיות מתרככות ומתמזגות באופן מושלם עם השמנת הקרמית והחלקלקה, שמקבלת "קיק" עצבני ומתפרץ של תות טרי ועסיסי.

היופי זה שאין פה עבודה. משתמשים במסקרפונה ישירות מהקופסה. ככה כמו שהיא. לא צריך להוסיף לה כלום. לא סוכר, לא קצפת, ולא בטיך. היא רכה ועדינה, ומשתלבת בצורה מושלמת עם העוגיות המתוקות. שווה כל אגורה מה-20 שקל שהקופסה עולה (חצי קופסה מספיקה למילוי נגלה שלמה של עוגיות, כך שבתכל'ס זה עולה רק 10 שקלים). רוצים להתחכם בכל זאת? הוסיפו לגבינה גרגרי וניל ממקל (או ממחית קנויה). לא! אני חוזרת: לא! לשים תמצית וניל נוזלית, כי היא תהפוך את הגבינה לנוזלית ואי אפשר יהיה להשתמש בה למילוי. אם יש ספק, אז עדיף בלי וניל, זה טעים גם ככה. מניחים על כל עוגייה בערך כפית אחת של מסקרפונה, ומעליה מניחים פרוסה דקיקה ועגולה של תות טרי.

בלי תות (יענו, רק מסקרפונה) אפשר למלא את המקרונים עד 24 שעות לפני ההגשה. התות הופך את כל העסק למאוד נוזלי, ולכן חייבים למלא את המקרונים לא יותר מ-4 שעות לפני ההגשה. אחר כך המקרונים פשוט הופכים לספוג רטוב ומתפרקים על הצלחת.

לחובבי החמוץ: מלית לימון (פרווה, הידד!)

נשארו לכם שלושה חלמונים מהביצים שהפרדתם, נכון? אז טורפים בסיר על אש בינונית שלושה חלמונים יחד עם חצי כוס מיץ לימון סחוט טרי, חצי כוס סוכר, וכף לא גדושה של קורנפלור. אם אין לכם חלמונים, אפשר להכין עם 3 ביצים שלמות במקום, ולהשמיט את הקורנפלור. אם יש לכם ביצים (חיחי), אפשר לעבוד על אש גבוהה, אבל אז צריך לטרוף בטירוף ללא הפסקה (לוקח 3 דקות). אם עובדים על אש בינונית ייקח בערך 7-8 דקות עד שהקרם יסמיך (קודם נהיות בו בועות, ואז הוא מסמיך בפתאומיות). מסירים מהאש ומערבבים פנימה בערך 15 גר' חמאה (קובייה קטנה. צריך ממש מעט, אבל צריך! אחרת הקרם לא נשאר חלק. אם חייבים קרם פרווה, אפשר לוותר, אבל רק אם משתמשים בקרם רק כמלית למקרונים. כי הופך ליציקה בקירור. בתוך המקרונים לא מרגישים את המרקם היציקתי) לתוך הקרם החם. מביאים לטמפ' החדר ודוחפים למקפיא לחצי שעה, או למקרר לשעתיים לפחות. אם רוצים שהקרם יתקרר מהר יותר, שמים אותו בקערה גדולה יותר עם קצת מים והרבה קוביות קרח. נזהרים שהמים לא יחדרו פנימה לקרם כמובן. חובה למלא את המקרונים בקרם קר אחרת הוא נוזלי מידי, ויעשה בלגאנים. הקרם חמוץ ומשתלב מושלם עם המקרונים המתוקים. המקרונים הממולאים במלית הלימון מחזיקים יופי למשך 3 ימים במקרר.

לחובבי השוקולד – מלית שוקולד
מחממים חצי שקית שמנת מתוקה (חצי כוס בערך) במיקרוגל עד שהיא חמה (זהירות שלא תגלוש), שופכים על 100 גר' שוקולד מריר (מומלץ 60% ואפילו 72%, כי העוגיות מאוד מתוקות ואם המלית תהיה מתוקה כל העסק יהיה TOO MUCH). מערבבים עד שהשוקולד נמס ונוצר קרם אחיד. מצננים עד שהקרם צונן וסמיך (בערך חצי שעה במקרר. אם שומרים יותר מכך, הוא נהיה קשה מידי ובלתי אפשרי לזילוף. ואז צריך לחמם אותו בעדינות במיקרוגל). המקרונים עם מלית השוקולד מחזיקים למשך 4-5 ימים במקרר.

איך ממלאים?
מסדרים את העוגיות בזוגות של גדלים דומים. ממלאים כל עוגייה בכפית קטנה של מלית ומסנדווצ'ים עם עוגייה בגודל דומה. מומלץ לשמור את המקרונים הממולאות במקרר לפחות 3 שעות ועדיף לילה, כי אז הן סופגות קצת מהקרם והמרקם שלהם נהיה רך ומושלם. אם אוכלים מיד הן פריכות מידי. את המלית אפשר לפזר עם כפית, ואפשר גם עם שקית זילוף מאולתרת: לוקחים שקית פלסטיק עמידה (או ניילון של קלסרים! עובד פגז), מוזגים פנימה מילוי, מקווצ'צ'ים כך שהמלית תתרכז בפינה אחת, וגוזמים את השפיץ עם מספריים. ככה המלית תצא בדיוק באמצע והמקרונים ייראו מושלמים. שימו לב, העוגיות מאוד מתוקות, אז המטרה של המליות לאזן אותן. אני לא אוהבת מליות מתוקות.

TROUBLESHOOTING – איך ניראות הפאשלות במקרונים
אם המקרונים שלכם נראים ככה, זה אומר שמשהו השתבש במהלך ההכנה. למזלכם, הכנתי את המתכון הזה מספיק פעמים כדי להבין בדיוק מה גורם לאיזה פיקשוש. בשאיפה, המתכון הזה היה מספיק ארוך ומפורט כדי שלא תגיעו למצבים שאני הגעתי אליהם :)

במקרה העליון, אגב, אפשר להציל את העוגיות ופשוט להחזיר אותן לתנור על 180 מעלות ולאפות אקסטרה 5-6 דקות. התוצאה לא תהיה מקרון, אבל תקבלו עוגיות שקדים פריכות וטעימות, ועדיין תוכלו לסנדווצ' אותן עם מלית טעימה.

שיהיה לכולם פסח שמח, וקחו את העוגיות האלה באיזי. גם אם הן לא יוצאות מושלמות במראה, הן תמיד יוצאות טעימות.

פינת התכל'ס
יום מראש – מפרידים 3 חלבונים מביצים גדולות (L) ומניחים בטמפ' החדר ל-24 שעות לפחות או עד 3-4 ימים (אפשר גם במקרר בכלי לא מכוסה).

מניחים בקערה 100 גר' + כף גדושה שקדים טחונים (קונים שתי שקיות מוכנות ומדודות מראש בסופר). מוסיפים פנימה 200 גר' אבקת סוכר (שתי שקיות קטנות). אם יש פוד פרוססור, טוחנים את השניים יחדיו ל-2 דקות רצוף. אם אין, לא נורא. מנפים את השניים יחד פעמיים ומשליכים את הגרגרים הגדולים שלא עוברים במסננת.

מודדים חלבונים בקופסה ריקה של שמנת חמוצה (עד הפס העליון של הברקוד). מקציפים עם קורט מלח עד מרקם של קצף אמבט. מוסיפים בהדרגה 2 כפות סוכר רגיל ומקציפים עד שנוצר קצף יציב אך לא יבש. מקפלים פנימה את תערובת השקדים עד שאחיד והמרנג "נשבר" לתערובת מבריקה ומעט דלילה (במרקם של "לבה"). מזלפים תלוליות קטנות על תבנית מצופה בנייר אפייה. מכים פעמיים בשיש להוצאת בועות אוויר, ומניחים בטמפ' החדר ל-30-45 דק' ליצירת קרום עדין. אופים על 150 מעלות למשך 16 דקות (הופכים את כיוון התבנית באמצע). מצננים היטב לפני ההסרה.

ורק כי אני אוהבת אתכם, הנה גרסת הדפסה חגיגית לכבוד פסח (שימו לב, הקובץ טיפה כבד).



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




437 תגובות בינתיים:

  1. מהמם!

  2. כל הכבוד על הניתוח וההצגה המקצועית. אהבתי מאד מאד.

  3. וואו! יופי של פרויקט :) מהממת אחת.
    חג שמח :)

  4. וואו. מאיה.
    מדהים.

    we are not worthy.

  5. Perfect!

  6. פוסט מושלם!

  7. את יודעת שאם מוסיפים 15 גרם חמאה למתכון מלית הלימון, הוא לא פרווה, כן? :P
    מה שכן, מלית השוקולד יכולה להיות פרווה אם משתמשים בכמות זהה של קרם קוקוס במקום השמנת ואז יוצא… ובכן, מלית קוקוס-שוקולד. צריך רק להזהר לא להרתיח את הקרם-קוקוס יותר מדי זמן כי הוא עלול להתפרק. עדיף לעשות את זה בסיר איפה שאפשר לראות כשהוא רותח ולכבות מיד.

    מאיה עונה: צודק, ותודה על הצעת הגיוון. אבל כמו שסבתא של פורמלג אומרת, "מה… זה רק קצת חמאה, אף אחד לא ישים לב, זה לא יוצא טוב בלי!" :)

  8. אה, כן, וצביעת מקרונים גם צבע מאכל בתצורת אבקה (שלפעמים יש בחנויות בהן יש גם צבע מאכל ג'ל) יוצא אחלה-בחלה, או לפחות יצא ככה בפעם היחידה שעשיתי מקרונים בקורס קונדיטוריה. לא ניסיתי בבית ובכלל, אני מעדיפה בלי צבע מאכל. יוצא יפה לקשט באבקת קקאו (עם מסננת, בעדינות, בקטנה, אחרי היווצרות הקרום ולפני האפייה).

  9. אחד הפרויקטים המדהימים שלך. והמקרונז מסקרפונה-תות אצלי ברשימת ההוצאה לפועל. וואו ענק לך.

  10. ״שאפו״, מלוא ההערכה על ״ניפוץ המיתוס״ של המקונ׳ס,
    מושקע ברור ו״מרייר״, רעיון הוידאו והביצוע- מעולים ונימוחים ;))
    חג-חירות שמח
    משה

  11. אין דברים כאלו!!
    אני פשוט מוקסמת מרמת הדיוק וההשקעה.
    מקסים.

  12. קונדיטורית אמיתית!
    כל הכבוד, חיכיתי למתכון הזה כבר די הרבה זמן, מאז שאמרת שאת עושה הרבה ניסויים של איך יצא. אני שמח שעשית גם פאשלות בשבילנו כדי שאנו נמנע לפחות מחלקם.
    שמתי כבר חלבונים ליישון!

  13. בכל פעם שנדמה לי שכבר לא תצליחי להפתיע אותי, את עושה זאת כל פעם מחדש.
    לגמרי שוברת שיאיים.
    מדהים זה understatement.

  14. פשוט מדהים.
    איזה דיוק, איזה פרפקציוניסטית!
    אהבתי את הוידאו מאוד, ובכלל, נהניתי מאוד לקרוא את הפוסט :)
    החלום שלי זה להכין מקרונים, והפוסט שלך יעזור לי המון!
    אז המון המון תודה, וכשאמצא זמן וקצת אומץ- אנסה גם :)

  15. מקרון בבית? מטורף!

    אני הכי אוהבת מקרונים בעולם. לנגוס ענן.

  16. וואו!!! אין דברים כאלה!!! מדהים! אוף! למה אין לי זמן להכין את המקרונים המהממים האלה?! :(
    מדהימה!
    תודה רבה על הפוסט המושקע!

  17. את אדירה, תודה!

  18. כל הכבוד, מאוד נהנתי לקרוא.
    אפשר גם להסמיך את החלבונים בקערת מתכת מעל סיר עם מים חמים, תוך ערבוב מתמיד.

  19. פשוט מאסטרפיס! כל הכבוד לך !!

  20. מאיה את גדולה. צריך להמליץ עליך לפרס ישראל. המתכון מפחיד אבל אני אנסה.

  21. מאיה, את מעולה! הפוסט מהמם, וההשקעה ראויה לפרס!
    מאיפה את קונה צבע מאכל ג'ל? אני לא מצאתי בשום מקום, חוץ מאלה המימיים..

    תודה:)

  22. היי מאיה, תוכלי לציין בבקשה לכמה עוגיות מספיקה הבלילה?

    מאיה עונה: בערך 35 עוגיות סנדוויץ'. אני אוסיף למתכון, תודה על ההערה.

  23. זאת בעיה, המלית לימון לא פרווה XD
    ואת האמת, אני מת להכין כאלה המון זמן (כן, כמה שנים כבר, אבל אם יש רביבה וסיליה ליידך, למה שתכין?! כולם יאמרו לך שזה בזבוז זמן ופשוט לקנות וזה. בדיוק כמו עם הפחזניות. ), ואני הסתכלתי על אינסוף מאמרים טיפים ווידאוים וסופסוף ישלי תירוץ-פסח!
    באת בדיוק בזמן. מחרתיים אני מכין והחלבונים כבר בקערה על השיש.

  24. מדהים!! כל הכבוד
    אנסה בקרוב

  25. איזו השקעה! סחטיין עלייך..
    זה הפרוייקט הבא שלי!
    תודה רבה וחג שמח :)

  26. עכשיו אני כבר יודעת לאן לפנות , אם יתחשק לי לאתגר את עצמי במקרון…
    את ענקית!!!
    תודה וחג שמח
    חיה.

  27. את אלופה!!! פוסט מדהים, אחד הטובים שקראתי. כל הכבוד לך!!תודה

  28. מאיוש זה מקסים ! כמה כיף שיצא לי להתפנק מכמה גרסאות של מקרונים מעשיי ידייך, ולקרוא את הפוסט המושלם הזה עכשיו, מצדיק כל דקה שהפסדת עם החברים ;)

  29. זה מדהים!!
    איפה זה היה שלשום כשפתחתי מעבדה במטבח..ואכן 4 תבניות שלמות מצאו עצמן בפח האשפה כלאחר כבוד..
    אך אם כבר עוסקים בפלא הזה.. בתבנית היחידה שעוד יצאה אכילה, הייתה תופעה שלא ציינת פה.. העוגיות עלו ותפחו רק בצד אחד מה שיצר עוגיה משופעת.. מה יכולה להיות הסיבה לכך??

    שיהיה חג שמח!!!

    מאיה עונה: תפיחה לא אחידה קרתה לי רק למקרונים שזולפו לא כמו שצריך. או קרוב מידי לשוליים, או על הקיפול של נייר האפייה. עוד אפשרות היא שהתבנית הייתה משופעת בזמן ההמתנה להיווצרות הקרום.

  30. הבלוג מדהים והפסוט האחרון עוד יותר
    אבל קצת שאלות
    1)לגבי ישון חלבונים 90 גר' זה אחרי הייבוש או לפני (יש לי משקל טוב אז ככה שאין בעיות של קופסאת שמנת חמוצה)
    2)האפייה היא ב מצב חום עליון תחתון או טורבו
    3)אם יש לי טוחן פולי קפה אבל אנחנו משתמשים בו רק ל אבקת סוכר האם הוא טוב גם ל טחינת אבקת שקדים ככה שלא יווצרו גושים וככה לא צריך לסנן פעמיים
    4)כמה יוצאים מכמות אחת של זה
    5)האם זה אמור להיות רך בפנים או יבש
    ואחרון חביב
    האם אפשר ליישן רק 20 שעות או חייב לפחות 24 שעות כ עכשיו השעה 12 בלילה ואני חושב להכין בשעה 8 בערב מחר האם זה בסדר או שווה להשקיע ונכין את זה רק יום שני
    סליחה על הצפת השאלות
    ותודה מראש
    ושוב פעם סליחה על ההטרד הרבה

    מאיה עונה: 90 גר' זה 90 גר'. מודדים ממש לפני שמוזגים לקערת ההקצפה. אם יישנת חלבונים, מה טוב. אני אופה על טורבו גם עליון וגם תחתון. בגלל שהחום נמוך יחסית (רק 150 מעלות) אין שום בעייה להשתמש בטורבו. אם טוחן הקפה מספיק גדול אתה יכול לטחון בו את השקדים, אבל אתה *חייב* לטחון את השקדים יחד עם אבקת הסוכר (כל הכמות), אחרת השקדים הופכים לדביקים (מניסיון). עדכנתי כמויות בראשית הפוסט, תעיף מבט. העוגיות יוצאות מאוד פריכות אחרי האפייה. רק אחרי שממלאים אותן ונותנים להן לשבת עם המילוי כמה שעות הבפנים שלהם מתרכך בדיוק ברמה הנכונה. אפשר ליישן רק 20 שעות, אין שום בעייה. בהצלחה וחג שמח!

  31. פייר הרמה בכבודו ובעצמו היה מתגאה בך, מאיה :)

  32. חווית קריאה.
    לא להאמין שאוכל יכול להיות כל כך מהנה רק כשקוראים אותו…
    אולי זה סטרטאפ לדיאטה: לקרוא ולשבוע…
    חג שמח!

  33. וואו!!!! התכוונתי להכין מתכון אחר אבל התכון שלך כ"כ מדהים, מפורט ונותן את ההרגשה שכל אחד יכול להכין אותם…. מהמם, פשוט אין דרך אחרת לתאר! אני אכין אותם וידווח איך יצא…

  34. יש לך הפרעה :)
    in a good way!

  35. היי מאיה,
    חוסר הבנה קטן בנוגע ליישון החלבונים
    אם אני מיישנת מחוץ למקרר – הכלי צריך להיות פתוח או סגור?
    אם פתוח, ככה משאירים על השיש כלי עם חלבונים?

    חג שמח ותודה ענקית על ההשקעה!

    מאיה עונה: בשני המקרים הכלי צריך להיות פתוח (לא מכוסה). ככה על השיש, או איפה שבא לך (אני מחביאה את זה, אחרת חבר שלי יחשוב שזה סתם זבל ויזרוק לפח)

  36. מאיה, הפוסט מהמם!!!! שאפו!!
    כבר עשיתי בעברי מקרונים אבל אני חייבת מלית פרווה!!! ואני חייבת לנסות את המתכון שלך אז נראה לי שמחר אעשה אותם. אבל אם אפשר מתכון טעים (כמה שאפשר) למלית פרווה…

    מאיה עונה: תכיני את מלית הלימון בלי תוספת החמאה (הקרם יהיה קצת יציקתי, אבל בתוך המקרונים לא ישימו לב), או שפשוט תשתמשי בריבה חמוצה. הייתי מציעה גם נוטלה, אבל הוא מאוד מתוק וזה יהיה טו-מאצ'. את יכולה פשוט להמיס שוקולד על בן מארי ולמרוח שוקולד מומס בין העוגיות.

  37. תודה רבה על ההסבר המפורט!

    פוסט מעולה. פעם ראשונה שאני רוצה להכין מקרונים :)

  38. הי מאיה,
    תודה על הפוסט המושקע והמפורט!
    כמו שכתבתי לך בפייסבוק, באת לי בדיוק בזמן כי החלבונים כבר מחכים בסבלנות מאתמול בבוקר!
    שאלה בעניין חלמונים דווקא:
    כמה בערך שוקל חלמון?
    ערבבתי את כולם ואני רוצה להכין את המלית קרם לימון…
    יש לך מושג?
    אשמח לתשובה, אם אפשר במייל…
    ושוב שאפו! ותודה
    חג שמח
    חגית

    מאיה עונה: חלמון שוקל בין 15 ל-20 גר', תלוי בגודל שלו.

  39. וואו, איזה פוסט מעולה! כתוב מקסים, ופשוט תענוג לקרוא.
    שאלה: אם אני רוצה לעשות מאקרונים עם מילוי שוקולד, ורוצה לצבוע את העוגיות בקקאו. כמה לשים ומתי בדיוק?

    תודה!

    מאיה עונה: מדגדג לי להגיד לך להחליף כף גדושה של אבקת סוכר בכף גדושה של קקאו, אבל אין לי ניסיון מבצעי עם זה. ממליצה להיעזר במרשם של לייבוביץ. לחלופין, את יכולה לפדר אותם באבקת קקאו לפני שהם הולכים להמתנה שלהם לפני האפייה.
    .

  40. מאיה, אין מילים!
    את מדהימה, הפוסט הכי מושקע שראיתי EVER
    אני כראה כבר לא אספיק להכין אותם החג.
    אבל מבטיחה פוסט שלם (ובטח לא מושקע כשלך) על התוצאות.
    שיהיה חג שמח
    ותודה:)

  41. את באמת מדהימה! מלכתחילה היה לי ברור שזה לא משהו שאני אי פעם אעשה. למרות שאני מתה על מקרונים. אבל בכל זאת תענוג לקרוא את הפוסט. אפילו את הוידאו ראיתי ודוקא היה מעניין. גיליתי שאת שמאלית. והקלות הבלתי נסבלת של העשייה קצת נתנה לי תקווה. אולי בפנסיה. (:

    מאיה עונה: היי תמי, נשמע כאילו יש לך סטנדרטים וגבוהים ואת מפחדת שלא תעמדי בהם. אני ממליצה לך לנסות בכל זאת (בלי לחץ של לילסדר, סתם בשביל עצמך), זו חוויה אדירה להוציא אותם מהתנור, ואני בטוחה שהם יצאו לך מעולה. תחשבי חיובי!!

  42. היי מאיה, אני מתכננת לנסות את המתכון מחר! החלבונים כבר על השיש.
    עמדתי לשאול מדוע לנפות את השקדים עם אבקת הסוכר, ואז קראתי בתגובות שזה כדי שלא יידבקו.
    מה שכן, זה קצת מוציא את העוקץ מהקטע של לשקול את השקדים במדויק (יש לי משקל מטבח דיגיטלי), כי אח"כ לא כולם עוברים ניפוי ויוצא שהכמות לא מדויקת באמת. ההצעה שלך היא לנפות בצד שקדים במשקל זהה לכמות שלא עברה ניפוי מלכתחילה, אבל האם נוכל לנפות אותם מבלי להוסיף גם להם אבקת סוכר? כנראה שהם יידבקו, לא? ואם נוסיף אבקת סוכר, ייווצר לנו עודף של סוכר…
    ובכלל גם בניפוי הצדדי יישארו גושי שקדים שלא נופו ונצטרך לנפות עוד שקדים במקומם וכן הלאה וכך נגיע לכמות אינפינטיסימלית של שקדים שצריך לנפות.
    בקיצור זה מה שקורה כשנותנים למתמטיקאית להכין מקרונים…
    המלצות נוספות, מישהו?

    מאיה עונה: בלבלת אותי לחלוטין, לא הבנתי כלום. אבל אם יש לך משקל אז אין לך בעייה. תמדדי כל אחד בנפרד ורק אז תנפי אותם ביחד. הקטע שלא יידבקו תקף רק אם טוחנים אותם בפוד פרוססור.

  43. פוסט יפיפה ומדהים ביעילותו!! כבר כתבתי את התגובה המתלהבת לחלוטין בפייסבוק אז לא אחזור עליה כאן. המון המון תודה, אני הולכת לנסות בחג הקרוב ואחזור לדווח ולהציק בשאלות, כמובן. חגשמח!!!

  44. ייייוווווו ++ ווווואוווווו
    כמו שכולם כבר אמרו, פשוט מדהים הפוסט הזה, עיטור גבורה מארמון בקינגהאם + אבירות מהלגיון הצרפתי + תמונה עם שמעון פרס מגיע לך :)
    אני חשבתי בדיוק כמו תמי, שתענוג לקרוא אבל לא באמת אעשה בעצמי-
    אבל עכשיו קצת יותר בא לי, וזה מתאים גם לחופש של פסח..
    רק מה, אין לי בלנדר- מקצפה (תמיד אלו התגובות שלי.. שאין לי כל מיני כלי מטבח..)..

    מאיה עונה: לא רציתי להגזים עם הפוסט, אבל גם מרנג אפשר להקציף ידנית, ואפילו עשיתי את זה פעם (עם עוד אנשים בתורות, זה מאוד קשה לבד). כל מה שצריך זה מטרפה ידנית (אם אין לך את זה אז אין לי איך לעזור לך). מומלץ להקציף כשהקערה טיפה באלכסון והמטרפה קרובה לשוליים שלה. מאיזשהי סיבה זה עובד יותר טוב. בסרט "ג'ולי וג'וליה" מראים את מריל סטריפ עושה את זה לכמה שניות. והנה וידאו של איך עושים את זה ביוטיוב.

  45. מעולה! פשוט מעולה!
    בפעם האחרונה שהכנתי הן יצאו 90% ולא 100% ומאז לא העזתי.
    עם הוראות כמו שלך אי אפשר לפספס ואני הולכת לנסות להכין שוב!

    אז תודה!
    וחג שמח :-)

  46. מאיה,
    את מדהימה ואני לא מאמינה שפספסתי אותך ביום! אני אתמול פצחתי במבצע הכנת מקרונים ונחלתי כשלון חרוץ שהמטבח שלי עוד לא ידע כמותו, מיד אח"כ יצאתי בהצהרה שאני לא מנסה להכין מקרונים יותר לעולם אבל עכשיו כשאני יודעת שיש לי את המתכון המושקע שלך עם כל הטיפים והפאשלות האפשריות אני חייבת לנסות.
    את אלילת בלוגים וההשקעה שלך בפוסט הזה מדהימה ומוערכת רבות.
    חג שמח,
    ענת

  47. רוני- תחליפי כף מאבקת הסוכר בקקאו.

    מאיה עונה: הלו הלו! אתה אומר את זה מניסיון? מה זה פה הייעוצים האלה מאחורי הגב שלי :)

  48. מקסים, מאד נהניתי מהקריאה עצמה!
    אני לומדת לקראת מבחן ענק, כך שזה נכנס לרשימת ה-to do שלאחר המבחן :)

  49. אחלה פוסט! מקווה שגם לי יצא טעים בערך כמו התמונות ..
    לטובת מי שקנה שקדים במשקל (יותר ממה שצריך), כמה הכמות המדוברת בכוסות?
    תודה :)

  50. וואו!! פוסט מדהים!
    אפילו יותר מתמיד…
    לפני שנה ניסיתי להכין בפסח מקרונים (אני מאוהבת בהם מהנסיעה שלי לפריז…)ויצאו לי כאלה עוגיות מכווצ'צ'ות ומתפוררות… שלא ניסיתי מאז.
    אני מתה כבר לנסות שוב!
    המיקסר שלי חמץ ואני עצלנית מכדי להקציף חלבונים ידנית, אתאפק (בקושי!) עד לאחרי החג כדי להכין אותם…
    תודה תודה!

  51. וואו, איזה פוסט מדהים וכיפי. תודה לך!

  52. היי מאיה,
    אין בעיה להשאיר חלבונים יום מחוץ למקרר בחום הזה?
    עדיף בימים חמים ליישן במקרר?

    תודה!

    מאיה עונה: אין שום בעייה ליישן חלבונים בחוץ, גם אם קצת חם. ליתר ביטחון הסניפי קצת את החלבונים לפני השימוש, אם את מודאגת. אם אין להם שום ריח, הכל בסדר.

  53. אתר מושקע ברמה יוצאת דופן.. רואים שאת אוהבת את מה שאת עושה וזה תענוג.
    תודה לך על מי שאת.

  54. אגב שאלה.. יש לך במקרה מתכון מומלץ למלית פיסטוק?

    מאיה עונה: לא מכירה. חפשי בגוגל :)

  55. אני הייתי אחת מהנסייניות והמתכון מעולה.
    דבר אחד שקצת מפריע לי זה שבמתכון ששלחת לנסיינים רשמת שצריך 100 גרם + 3 כפות שקדים טחונים ובמתכון הנוכחי רק כף אחת בנוסף ל-100 גרם, יש לכך סיבה? (אני הולכת להכין שוב בקרוב!)
    עוד שאלה- אפשר להקפיא את המקרונים? (במקרר הם נהיים רכים אחרי 24 שעות)
    תודה רבה וחג שמח!

    מאיה עונה: הסיבה להבדל היה שהגעתי למסקנה שלקחתי יותר מידי "מרווח" עם כמות השקדים והרבה פחות שקדים נשארים במסננת ממה שחשבתי. אפשר להקפיא את המקרונים בכיף, ליומיים לפחות מבלי שייפגם הטעם שלהם (ככה עשיתי). מעבר לכך אין לי ניסיון כל כך. הימור שלי – הם יחזיקו שבוע-שבועיים לפחות. בלי המילוי הם מחזיקים הרבה יותר מזה.

  56. אבל מאיה, גם נוטלה זה לא פרווה. אפילו צורכת שרימפס-עטופים-בבייקון-ברוטב-שמנת (כלומר, אני) יודעת את זה. בפרסומת הם אומרים שיש בזה חלב, אגוזים וקקאו… החלב זה מה שמאפשר להם לשווק את זה כ"בריא".
    עניין המליות פרווה בעייתי. *מנסה לחשוב* נתקלתי בבעיית הפרווה רק השנה כי אני צריכה להכין קינוח גם להורים של דודה שלי ששומרים כשרות (בסוף הלכתי על "איים צפים" בקרם אנגלז קוקוס-וניל וסלט פירות). אמממ… אפשר לנסות את עניין קשירת קרם הלימון גם עם מרגרינה/מרגרינה בטעם חמאה *חררה*, אבל יהיה למילוי מרקם של מרגרינה שמשאיר שומן כזה בתוך הפה ואיכסה. תמיד אפשר ללכת על מה שפייר הרמה עשה ולעשות מילוי של כבד אווז. זה לא פרווה, אבל ילך עם ארוחה בשרית…
    מה שאולי יעבוד, אבל בטח צריך להכין ממש לפני ההגשה, זה להכין מרנג יציב מאוד (אבל שלא יישבר), לזלף קצת ממנו באמצע המקרון ולשים על זה טיפת ריבה (נראה לי שכדאי לא לערבב את הריבה עם המרנג כי הערבוב יעשה אותו נוזלי). ככה יהיה טעם קרמי של מילוי יחד עם טעם חמוץ-מתוק של ריבה.

    מאיה עונה: נסחפתי קצת עם הקטע של ה"צריך חמאה בקרם לימון". בתוך המקרונים לא באמת מרגישים אם הקרם יציקה. החמאה היא לא חובה. עוד אפשרויות: ריבה חמוצה, וסתם שוקולד מומס.

  57. את פשוט גאון, איזו כתיבה ואיזה דיוק, כל הכבוד. הייתי כל כך זקוקה להסברים האלו. תודה רבה!

  58. כל הכבוד על עצבי הברזל! :)
    לא נראה שאמצא אי פעם את האומץ להכין מקרונים לבד

  59. נראה מדהים !
    שאלה כללית לפסח: מתכונים באתר אפשר לשנות לכשרים לפסח ע"י החלפה קמח בקמח מצות? או שזה לא יעבוד…?

    מאיה עונה: זה מאוד תלוי במתכון. אם יש כמות מאוד קטנה של קמח (נניח חצי כוס ומטה), אז אפשר להחליק את זה בלי שאף אחד ישים לב. מתכונים שדורשים כוס / שתיים ומעלה של קמח רגיל יסבלו מטעם לוואי חזק במקרה הטוב, ובמקרה הבא פשוט לא יעבדו בכלל.

  60. עוד שאלה
    האם בקרם לימון שהבאת יש 15 גר' חמאה האם אפשר לשנות את זה למחמאה בגלל שהכמות כול כך קטנ אני בספק אם זה ישפיע על הטעם אלא רק על המרקם אני חושב

    אז האם זה טוב או עדיף לעשות את זה עם חמאה

    מאיה עונה: אפשר לוותר על החמאה – אני אמחק את זה מהמתכון. זה לא קריטי אם משתמשים בקרם במלית למקרונים.

  61. האם אפשר לשתמש גם בקרם לימון למילוי פבלובה

    מאיה עונה: לא רק אפשר, מומלץ!! במקרה זה חובה לשים קצת חמאה בתוכו כדי שיישאר משיי במקרר ולא יהפוך ליציקה, כאמור. אם רוצים למתוח כמויות, וגם לעדן את החמיצות על הדרך, אפשר לקפל פנימה קצפת משקית אחת של שמנת מתוקה, ולקבל מוס לימון קליל ואוורירי ומושלם לפבלובות.

  62. איפה לוחצים פה על הלייק?

  63. שלום מאיה,
    הכנתי את המקרונים לפי המתכון שלך, ואפילו עם משקל. הכל יצא מצויין עד ניתוק המקורנים מהתבנית. הם לא יצאו מוכנים בתחתית. אפיתי אותם בסביבות 12 דקות (לפי מתכונים אחרים שראיתי). החזרתי לתנור והם לא נאשפו יותר. מה אפשר לעשות במקרה כזה?
    תודה

    מאיה עונה: אין כזה דבר לא נאפו יותר. שמים בתנור (שצריך להיות חם כבר) למשך 10 דקות על 150 מעלות וזה פותר את הבעייה. ובפעם הבאה תעשי מה שאני אומרת, ולא מתכונים אחרים. אחרת לא חוכמה לבוא ולהתלונן דווקא אצלי שלא מצליח. אני לא סתם מחרטטת הוראות, זה הכל מניסיון :)

  64. העברתי את השקדים+אבקת הסוכר במעבד המזון (מצאתי רק גרוסים לאחר שעברתי 3 חנויות), אבל הם עדיין לא עברו את המסננת, רק האבקה עברה והשקדים נשארו. מה יכולה להיות הסיבה?
    החלטתי לנסות גם בלי זה, אבל בשנייה שעירבבתי את החלבונים עם השקדים התערובת נהייתה נוזלית מאוד, וכמובן שכאשר ניסיתי להעביר קצת למגש הכל התפזר. מה לא עשיתי טוב? הסינון באמת כ"כ משמעותי, והאם הוא באמת משפיע על ה"נזילות"?
    למזלי הצלחתי להציל את הבלילה ולהפוך אותה לעוגת אגוזים\שוקולד מדהימה.
    ד"א ראיתי בחנות מליות מוכנות של פטל\תותים\לימון וכד'. אפשר להשתמש גם בהן?

  65. תודה על פוסט מפורט להפליא! ממש עושה חשק להכין.
    לחג קניתי מרולדין אבל אני חייבת לנסות (שוב) להכין הפעם עם עזרת הפוסט הזה.
    תודה וחג שמח!
    אחלה דוקטורט!

  66. 70 מקרונים יפיפיים לחג בזכות הפרוייקט שהגשת לנו.
    אני לא טירונית במקרונים, אבל זו הפעם הראשונה שהכל ברור.
    ישון החלבונים, מרקם אבקת השקדים, מידת ההקצפה המדוייקת של החלבון. ערבוב המסות של החלבון והשקדים.
    בינגו!
    כמה הארות: בתנור שלי, סאוטר רחב 90 ס"מ, בטורבו, זמן האפיה 15 דקות ב- 150 מעלות (בנגלה הראשונה הן השחימו מידי)
    מילוי המסקרפונה שלי לא התקבל מושלם. האם את מקציפה אותו כדי שיהיה קרמי יותר?
    חבל שאי אפשר לצרף כאן צילום. פירסמתי בפורום אוכל ב-y yet
    תמונות עם המלצות חמות.
    תודה וחג שמח!

  67. היי מאיה! המתכון נראה מגרה בטירוף ומושקע, רק שאלה אחת: התנור צריך להיות על טורבו או חום עליון. תמיד נראה לי שכשמכינים דברים עם מרנג בטורבו זה פשוט יוצא לא טוב..
    חג שמח!

    מאיה עונה: אני תמיד מכינה הכל על טורבו ואף פעם אין לי בעיות.

  68. שאלה לי, המקרונים יצאו לי דביקים מאוד לשיניים (סוג של קארמליות מוגזמת). אולי חשוב לציין גם שהחלק העליון של העוגיות יצא סדוק אז כנראה שהמקרונים לא התייבשו מספיק לפני האפייה. את חושבת שיש קשר בין שני הדברים? מעטה חלק יגרום גם למרקם טוב יותר של העוגיה?

    תודה רבה

    מאיה עונה: אם המקרונים יוצאים דביקים ורכים ונדבקים לשיניים, זה אומר שהיו יותר מידי שקדים בבלילה. לגבי הבקע – קשה לי לשפוט בגלל שהבלילה הייתה כבדה יחסית.

  69. את האמת שכבר בשלב ההתחלה נתקלתי בבעיה בעייתית ביותר. השקדים כאמור הם שומניים ביותר ומסתבר שניפויים היא אינה משימה קלה למדי מכיוון שאט אט הם הופכים לגושים של מעין מרציפן שאותו הרבה יותר קשה לנפות. עד כה הצלחתי לנפות רק 70 גרם של שקדים טחונים שנקנו בשוק מחנה יהודה. גם סיבוב בפוד פרוססור לא שיפר את המצב אלא רק הפך את המצב לגרוע יותר. מזלי הוא שזהו רק השלב ההתחלתי ושום דבר עוד לא אבוד. כל מה שצריך זה לקנות עוד קצת שקדים. אשמח לעצה מועילה בעניין זה.

    מאיה עונה: שקדים לא אמורים להפוך לגושי מרציפן כשמנפים אותם. אם טוחנים אותם, לעומת זאת, הם *כן* הופכים לגושי מרציפן. ולכן ציינתי במפורש בהוראות לטחון את השקדים אך ורק עם אבקת הסוכר. היא מונעת מהשקדים להפוך לגושיים במהלך הטחינה.

  70. הצבע הצהוב של המקרונים זה עם צבע מאכל או בלי ?

    מאיה עונה: המקרונים הצהובים קיבלו קצת צבע מאכל צהוב. הצבע הטבעי של המקרונים הוא אוף-וואיט כזה. צבע שמנת אפרפר.

  71. באופן ממש מוזר, בערב לפני ליל הסדר, בזמן שהמקרונים שלי כבר היו בתנור (אני השתמשתי במתכון של "רביבה וסיליה" ויצא מעולה!)
    קיצר בזמן שהם היו בתנור נכנסתי לפה וגיליתי שהעלת מתכון למקרונים! הייתי בהלם! איזה פיספוס …
    וזהו :-) חג שמח !
    אז אלה המקרונים שלי :
    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=1881774036886&set=a.1788163656685.101533.1017374181&type=1&theater

  72. מאיה את פשוט משקיענית על! וואו.
    תודה ענקית וחג שמח :)

  73. מאיה שלום!
    המתכון מטורף, ואפילו יצא לי מהניסיון השני!
    היו לי מקרונים קנויים ואלה שאני הכנתי ואפשר להגיד ששלי היו לי יותר טעימים מרוב השקעה.
    המתכון והסבר באמת שמעולים!
    ישלי רק שאלה קטנה, לי אישית זה היה מתוק מדי, אולי הגזמתי ושמתי יותר מדי סוכר בביצים. בכל מקרה, האם ניתן להפחית קצת בסוכר?

    מאיה עונה: אין שום דרך להפחית בכמות הסוכר לצערי – מניסיון. העוגיות מתוקות מאוד והדרך היחידה להפחית את המתיקות היא לסנדווץ' אותם עם מלית הפוכה – מרירה (שוקולד), חמוצה (לימון), או נייטרלית (מסקרפונה). אם מפחיתים בכמות הסוכר או אבקת הסוכר, המתכון לא מצליח.

  74. היי מאיה!
    קודם כל, וואו.
    באמת, בעיקר עם המסקרפונה והתותים, פשוט מהמם!
    אבל שתי תקלות, שאני תוהה אם הן היו באשמתי:
    1. המקרונים נדבקו לנייר אפייה, והיה די קשה להוציא אותם (גם אחרי שעה של קירור).
    2. בחלקם, הלמעלה התבקע.
    שני דברים שאולי גרמו לבעיות, זה ששכחתי לדפוק את התבנית על השיש וגם הזילוף היה בלי פיה..
    מה עשיתי לא טוב? ואיך לשפר בפעם הבאה? כי זה באמת כל כך טעים! תודה וחג שמח.:)

  75. אוקי, מקרונים זה הכשלון האישי שלי, הכנתי בערך 4 פעמים וכל פעם משהו אחר נהרס!
    אבל מה דעתך על שימוש במרנג איטלקי? ניסית? בכל הבלוגים הצרפתים הם משתמשים בזה! (אני הכנתי והבלילה ניראת ממש טוב משום מה הם נהרסים לי בתנור!)

    מאיה עונה: האינסטינקטים שלי צועקים: "יאללה, מה זה משנה איזה סוג מרנג זה..", אבל המוח שלי צועק – אולי עדיף לא לאלתר עם המתכון הזה. מה גם, שכמות הסוכר היא קטנה יחסית, אז אולי הסירופ שתכיני לא יבצע את תפקידו כמו במרנג איטלקי מסורתי, כי יהיה ממש מעט ממנו. כנ"ל לגבי מרנג שוויצרי. אבל תכל'ס, אם המתכון עובד עם המרנג הכי פשוט, קצת חבל לחפש איך לסבך אותו, לא?

  76. כמה שאלות…..
    1. האם כמות השקדים היא לפני הסינון כי אני מניחה שנאבד קצת מהכמות אחרי שנסנן ולא הכל יעבור דרך המסננת?
    2. אין לי מזלף בבית, יש דרך להכין אחד בבית? או שאני קצת נסחפת פה…. :)

    מצטערת על החפירה והפוסט הזה מדהים!!!!!

    אני מתכוונת להכין אותם ביום שישי אז אם תוכלי לענות עד אז אני יודה לך מאוד….

    מאיה עונה: סורי על התשובה המאוחרת… :(
    כמות השקדים היא לפני סינון, ולוקחת בחשבון שחלק הולך לאיבוד. אם יותר מכך הולך לאיבוד, שימי לב להוראות במתכון. אפשר לאלתר מזלף משקית ניילון יציבה ("זיפלוק" כזו) או משקף של קלסרים. פשוט מוזגים את המלית פנימה, מקווצ'צ'ים עד שהיא מתרכזת בצד אחד, וגוזמים את השפיץ עם מספריים.

  77. המתכון מאוד (!) מפורט וברור.
    הכנתי אתמול ויצאו מעולים, שווה את ההשקעה.
    זה אכן הישג למישהו שהניסיון שלו באפיה זה עוגיות שוקולדצ'יפ ובראוניז.

  78. יותר פשוט לטוס לפריז…

    מאיה עונה: נההה, לא ממש. אולי יותר כיף, זה כן :)

  79. איך עשית את הקישוט היפייפה בצבע בורדו שמופיע על המקרונים בתמונה הראשונה? נראה כאילו הברשת אותם במשהו..

    מאיה עונה: הברשתי אותם בכמות פיצפונת של צבע מאכל ג'ל עם מברשת

  80. אז הכנתי את המתכון כקינוח לסדר (+סורבה מלון וסורבה תות- שלא יחסר חחח) ויצא מעולה למרות שלא יצא למקרונים רגל מקצף שכזאת מעניין אותי למה…ולמען הסר ספק חיכיתי איזה 40-50 דקות ללפני הכניסה לתנור, הם יצאו פריכים והתנתקו בקלות מהנייר אפייה, מיליתי בבוקר הסדר חלק בריבת תות ביתית- מעולה!! ואפילו יותר פצצתי- שוקולד מריר מומס במיקו עם 2 כפות חמאת בוטנים- כמובן דאגתי שיתקרר טוב לפני- במקרר זה התקשה ונהיה מעולההההההה ממליצה בחום!
    ותודה על המתכון אני מעריצה מושבעת!

  81. מדהים, איזה פרוייקט מדעי!

  82. תשמעי, את משהו את.
    כבר ראיתי הרבה מתכונים למקרונים, אבל אף אחד מהם לא התקרב בכלל לרמת הפירוט שנתת פה.
    אני עוד מהססת אם להכין בעצמי, פשוט כי כל ההשקעה הזו עם זוג ילדודס בבית נשמע לי כמו מתכון בטוח ל"לשכוח משהו", אבל בהחלט עשית לי חשק.

  83. דבר ראשון, זה עושה כזה חשק להכין עכשיו מקרונים! אני מחכה כבר מלא זמן שתעלי מתכון שלהם, רק חבל שאין לי זמן להתעסק עם זה עכשיו :(
    דבר שני, באיזו מסקרפונה את משתמשת? כי אני עוד לא מצאתי מסקרפונה שאני כל כך אוהבת

    מאיה עונה: המסקרפונה היחידה הנגישה כאן היא זו של גד. היא לא מהמדהימות, אבל זה מה שיש…

  84. אני על ברכיי! איזה פוסט מהמם!!!

    וסתם בקטנה: לא אכלתי מאקרונס מעולם – עוגיות לא לטבעונים :(

  85. כל הכבוד על ההשקעה!
    רק שאלה, את ממליצה גם בימים חמים בקיץ ליישן את החלבונים בחוץ?
    הם לא יתקלקלו?

    מאיה עונה: אין בעייה גם אם חם בחוץ החלבונים לא מתקלקלים. מומלץ לרחרח אותם ליתר בטחון ולוודא שאין להם ריחות מוזרים. אם את ממש מפחדת את יכולה ליישן במקרר, אבל אני יישנתי פעמים רבות בחוץ כשהיה חם ולא הייתה שום בעייה.

  86. מהמהם ממש אהבתי..בא לי להכין אבל בפסח אין לי תנור רק טוסטר אובן ומיקסר ידני במקום המיקסר מקצועי ולא משקל כי זה בחמץ..אז בינתיים אני יוציא את העניים.
    שאלה לגבי הכוס מדידה יש לי בידיוק כזה קניתי בארה"ב ואני צריכה עוד איפה קנית?
    תודה חג שמח!!!

  87. שאפו על הפרויקט המושקע, והערה: בימיי בת"א נהגתי לקנות מקרונים אצל סו אידלסון בכיכר רבין (כן, אני יודעת שלא סו, אבל יותר יפה להם סו). לתדהמתי, הם מחזיקים את המקרונים (אלה שלא בתצוגה. מקרונים מוכנים, כלומר עם המילוי) ב*הקפאה* (לא להתעלף), בקופסת פלסטיק אטומה היטב סטייל טאפרוור (מסמנים תאריך, ולא זוכרת שראיתי קופסא שמסומן בה תאריך בן יותר מחודש וחצי). אולי זה עובד רק בתנאים של מקפיאים תעשייתיים, ואולי יעבוד גם במקפיא הביתי? נראה לי שווה לנסות. צריך לתת להם להפשיר לאטם במקרר אחר כך, כמובן.

  88. נראה מקסים!
    לגבי המילוי פרווה- אפשר להכין את הלמון-קרד הפרווה הזה:
    http://mablogeria.blogspot.com/2011/02/blog-post.html
    ניסיתי והוא מאד טעים.

  89. מדהים !!!

    איזה סוג צנטר אני צריך להשתמש לזילוף המקרון?

    מדהים כבר אמרתי אז אני יוסיף את המילה מאלף אין בלוגים כאלו.

    מאיה עונה: כל צנטר עגול (לא משונן או בצורת כוכב) יעבוד, אבל הזה בקוטר חצי ס"מ נותן את התוצאות הכי טובות כי הוא מאפשר שליטה מושלמת ומדוייקת בקוטר המקרון. ככל הצנטר יותר גדול, כך יותר בלילה "זורמת" החוצה וקשה לעשות מקרונים אחידים.

  90. קודם כל נראה מדהים!
    דבר שני האם יש דרך להפוך את המיקרונים לטעם שוקולד? למשל ע"י הוספת קקאו בחלק מהסוכר?

  91. כל הכבוד – עשיתי בדיוק לפי ההוראות ויצא מדהים. שנים שאני מבקרת בפריז ומתפעלת מן העוגיות וכעת הם יצאו פשוט מושלמות. תודה

  92. את המלית תות-מסקרפונה אפשר לעשות גם מערבוב של כמה כפיות ריבת תות עם מסקרפונה שזה קל באותה מידה. הטריק שלך של להוסיף את הג'ל לקצף נראה ממש טוב, אבל הבעיה היא שככה אי אפשר לעשות בכמה צבעים שונים. יאללה גרמת לי לרצות לעשות שוב מקרונס אחרי המון זמן. תודה!

  93. ניסיתי את המתכון תוך חששות לא מבוטלים, אבל למרות ששמתי יותר מדי שקדים (כפי שהתברר לי זה עתה, מעיון בטעויות המצולמות) עדיין יצא מדהים! אני בעיקר גאה בחצאיות הקצף (אפילו שהן ברחו לצדדים – יותר מדי שקדים וגו').

  94. כל הכבוד על הפוסט המהמם! אני ממש אוהבת לקרוא ולפעמים גם להכין את המתכונים הממש קלים וממש טעימים שלך!

    המקרונים שהכנתי יצאו ממש יפים בזילוף וגם לאחר האפייה הם נשארו יפים, אבל יש לי 2 שאלות: מהם הסימנים לאפיית יתר? אפיתי לפי איך שהסברת- 8 דקות להפוך את התבנית ועוד 8 דקות ב 150 טורבו, אבל הם לא נשארו בצבע שלהם, השתזפו קצת לצבע קרם כזה, ודבר נוסף גם לי יצאו העוגיות דביקות לשיניים וקראתי באחת התגובות שזה מעודף שקדים. אני גם שקלתי ואח"כ גם העברתי אותם במעבד מזון. מה עשיתי לא בסדר?

    סליחה על החפירה אבל אני רוצה לעשות מקצה שיפורים :) חג שמח ושוב תודה

    מאיה עונה: אם שקלת אני פוסלת אפשרות של כמויות לא נכונות, ולכן ההימור שלי הוא שהתנור שלך חם מידי. נסי לאפות על 20 מעלות פחות בפעם הבאה. המרקם יצא עדין ופריך יותר, והן תישארנה צחורות.

  95. כל הכבוד על הפרויקט המדהים :)
    נופלת על הרצפה בכל פעם מהסבלנות האינסופית שלך
    שאפו ושאפו, ועכשיו ממש בא לי מקרון… :)

  96. מאיה: את הורסת את הבריאות. ח"ח על ההשקעה המדעית, התמונות המשגעות והבלוג המושקע ביותר בעברית! :)

  97. היי מאיה!
    אני מאוד אוהבת לאפות, ואפילו הגעתי למומחיות בדברים מסויימים כמו עוגות מוס וכו', אבל תמיד פחדתי מהמקרונים.
    אז הכנתי לפי ההוראות (שלך כמובן), ולא יצאו מקרונים, אלא עוגיות שקדים נחמדות, השאלה היא למה?
    המקרונים שלי לא דומים לאף אחד מאלו שהראית בפינת הפאשלות. שלי תפחו קצת (בקטנה), לא קיבלו רגלי קצף, והכיפה שלהם מלאה חורים קטנטנים (כנראה בועות אוויר). הנגלה הראשונה אפילו טיפה השחימה בקצוות (מאוד עדין, אך נראה לעין למרות צבע המאכל). כמובן ששקלתי את כל החומרים, יישנתי חלבונים, לדעתי גם קיפלתי למרקם נכון של לבה כמו אצלך בסרטון.
    זה ממש חבל לי כי אני מתה על מקרונים ואין לי מושג מה עשיתי לא טוב פה…
    מה עשיתי לא נכון ד"ר?
    (:

    הדוקטור עונה: אני צריכה עוד מידע, כי על פניו זה מריח לי כמו פחות מידי שקדים. כמה שקדים נשארו לך במסננת אחרי הניפוי? האם זילפת או השתמשת בכפית כדי להניח תלוליות?

  98. תודה רבה על המתכון המושקע. תכננתי להכין אותם בפסח, אבל לא יצא.
    אז הכנתי היום, בול לפי המתכון שלך, מדדתי את כל האבקות וניפיתי פעמיים, יישנתי את החלבונים 24 שעות, מדדתי 90 גרם בדיוק, הקצפתי והכל והגעתי למרקם הזה של הלבה, העוגיות בתבנית נראות יפהפיות…
    אבל, אני מכניס אותן לתנור, 150 מעלות, טורבו, והן פשוט נהיות סדוקות ולא מקבלות שום רגל… אבל הן עדיין טעימות מאוד, אבל זה נורא מבאס, למה הן לא יוצאות לי דומות למקרון??? כבר פעם רביעית שאני מנסה אותן

  99. מאיה, קודם כל שאפו! הפוסט מדהים ואין כמו הפירוט והתמונות שלך כדי להקל על המלאכה. הוידיאו של הקיפול- עשה לי את ההבדל :)
    לגבי השואלים והממליצים בנושא הקקאו- הכנתי שלשום את המקרונים, הוספתי כף וחצי קקאו (לא החלפתי בכלום) ויצא מעולה כך שאל חשש.
    מצד שני- 16 דקות האפייה לא הספיקו לי. העוגיות לא נפרדו טוב והיו צריכות עוד 5-6 דקות אפייה.

    שוב מחמאות!

  100. שום סיכוי שאכין אבל היה ממש, אבל ממש כיף לקרוא ולהסתכל.

  101. היי מאיה, ראשית, כל הכבוד! התמונות מעלפות כרגיל ותמיד כיף לקרוא את הבלוג שלך. שנית, ציינת שהמתכון שייך לגברת טאראלט, הלא היא הלן דז'רדין אלופת המקארונים ואפייה בכלל. ממנה למדתי את אמנות המקארונים לפני מספר שנים. התוצאות מדהימות בכל פעם! אני ממליצה לכל אחד ללכת לפי המתכונים שלה. אני מאלה שכן שוקלים הכל באפייה אבל לא "לוקחת ללב" אם הוספתי או גרעתי כמה גרמים אבל דווקא כשמדובר במקארונים אני חושבת שלא כדאי לשחק עם המשקל וכן לשקול על הגרם, הכל חייב להיות מדוייק כדי שלא יהיו פאשלות.
    המאפה המופלא הזה שווה את המאמץ!

  102. מאיה מתכון מ-עו-לה!!! אפילו בתנור שלי שהוא יותר מפלצת גחמנית מאשר תנור הם יצאו מדהימים.
    מכיוון שהחצי – כפוי טובה שכמותו – טען ש"המקרונים המופרעים שאת עושה בדרך כלל יותר טעימים" (הוא התכוון למקרונים פיסטוק של ניג'לה לוסון שבאמת בכלל לא נראים כמו מקרונים) אני תוהה האם אפשר לנסות להחליף את השקדים בפיסטוקים טחונים דק במשקל זהה.
    ולנועה שתהתה לגבי המרנג האיטלקי (וסליחה על היעוץ מאחורי הגב, מאיה) – לא לא לא!!! בת דודה שלי נסתה והמקרונים שלה פשוט סרבו להתייבש והלכו להם לפח.

    מאיה עונה: את יכולה להחליף חצי ממשקל השקדים בפיסטוקים. אם תחליפי את הכל, תערובת החומרים היבשים תצא שומנית מידי והמקרונים לא יצליחו. לגבי מרנג איטלקי, יש כמה מתכונים שמשתמשים בו, אבל יחס החומרים קצת שונה. ולכן לא הייתי מערבבת ככה בין מתכונים אלא בוחרת אחד ודובקת בו.

  103. תודה על המתכון, הכנתי אותו עכשיו ויצא טעים לאללה.

    יש לי שתי שאלות –

    א. המקרונים יצאו לי יפים, אבל הם פריכים מאוד (לפחות לפני שהוספתי קרם) ודביקים בפנים, למרות שכתבת שהם אמורים להיות רכים. מה עשיתי לא נכון? אולי אפיתי אותם יותר מדיי?
    ב. אמנם הנגלה הראשונה שהכנסתי לתנור יצאה מצוין מבחינת מראה, אבל הנגלה השניה התקעה לגמרי, יש לך רעיון למה זה? בנגלה הזאת גם הרגלי קצף לא יצאו יפה כמו בנגלה הראשונה.

    בלי קשר, רציתי לציין שצריך לשים הרבה יותר צבע מאכל ממה שנדמה, המקרונים יוצאים חיוורים יותר אחרי האפיה.

    ובכל מקרה שוב, תודה!

  104. היי מאיה,
    פשוט מדהים הפירוט והוידאו המשעשע של הקיפול :) לצערי ניסיתי פעמיים כבר להכין ולא יצא לי בכלל… ואני דווקא מנוסה מאוד באפייה…:(
    יישנתי חלבונים, שקלתי במדויק את כל החומרים- בפעם הראשונה לפני ניפוי השקדים ובפעם השניה אחרי הניפוי (כלומר 110 גרם מנופים). קיפלתי כמו שתיארת וזילפתי (בלי צנתר, אבל יצאו עיגולים ממש יפים, שהשתטחו מעט כמו בתמונה שלך).
    בשתי הפעמים יצא לי דיי דומה למה שליאת כאן מתארת- לא תפחו כמעט, שום רגלי קצף באופק, ועם מה שנראה כמו בועיות קטנטנות בכיפת העוגיה. והן נותרות רכות וגמישות, ואם אופים דקה יותר הן קשות. יש לומר שבפעם השניה השארתי אותם בחוץ אפילו ויתר משעה! אוף. התייאשתי. יש לך רעיון מה יכל להיות לא בסדר?
    תודה רבה!!

  105. היי מאיה.
    רק רציתי לשתף ואולי כדאי גם שתדווחי לכל הספקנים שאין בעיה להשאיר את החלבונים גם חודש בחוץ. בעיות הסלמונלה מקורן בחלמונים ולחלבונים בסוף זה עושה רק טוב (יותר נכון לנו, שרוצים להשתמש בהם). אחד הקונדיטורים הרציניים בארץ סיפר לי שהוא עשה בדיקה, השאיר חלבונים בחוץ חודש שלם ואז ביקש מבודקת תברואה לבדוק את החלבונים. לא הייתה שום עליה בכמות החיידקים/בקטריות ושאר יצורים מזיקים שכאלה. בקיצור, אין ממה לחשוש.

  106. […] מקרון: מצאתי את המתכון הזה ברשת ואני מתכוונת להכין אותו ברגע שיהיה לי מטבח מתחת […]

  107. היי מאיה,

    אני מתכוננת לעשות את המקרונים בצהריים ורוצה לדייק בכל כדי שיצא כמו שלך,

    2 שאלות לי אליך:

    1. הספקתי כבר להתבלבל, ישנתי חלבונים מאתמול, כמה גר' חלבונים (יש לי משקל בבית) אני צריכה אחרי היישון?
    2. האם ניתן לטחון אתאבקת הסוכר עם השקדים בבלנדר מקל?

    אודה לתגובתך המהירה

    מאיה עונה: 1. 90 גרם לאחר יישון. 2. בלנדר מוט לא אפקטיבי כמו פוד פרוססור, אבל בטוח לא יזיק.

  108. בואנ'ה מאיה- את מלכה!
    נראה מעולה ומקצועי וזה אפילו שאני לא מבינה את המקארונים האלו ומה חינם..
    שאפו

  109. יו מאיה. את יודעת שאני אוהבת אותך? :)
    לכבוד מאורע חגיגי קרוב אקח חצי יום חופש, אסלק את הילד והבעל מהבית, ואכין לי מקרונים של מסקרפונה ותות.
    ממממ…..

  110. ניסינו להכין את המתכון, נראה שהבלילה הייתה מספיק סמיכה, אבל ברגע שזילפנו על התבנית הכל היה דליל מדי!!
    יכול להיות שזה בגלל שהעברנו את השקדים הטחונים דרך מסננת (יחסית צפופה) ולא דרך נפה?

    תודה

    מאיה עונה: סיננתם בסדר גמור, קיפלתם יותר מידי :(

  111. המקרונים שלך יצאו יותר יפים מהמקרון הפריזאי שלך בפוסט על פריז. רק אומרת.

  112. יצא מעולה! עקבתי בקפדנות אחרי המתכון ויצא ממש טוב, אפילו לא נורא קשה חייבת להודות.
    אבל… קניתי גבינת מסקרפונה (של גד) וניסיתי לשים אותה עם מזלף, אבל היא הפרישה המון נוזלים ונהייתה גושית. למה זה?

    תודה על המתכון!

  113. מאיה, שאפו!!! אני, ונראה לי עוד כמה עשרות אם לא מאות אנשים, מורידים בפנייך את הכובע. באמת עשית דוקטורט בנושא ופשוט עשית לנו חשק להכין את העוגיות הכ"כ מדהימות האלה. התמונות וההסברים בכל שלב ושלב מוכיחים שיש לך את האתר המוביל בארץ בענייני אפייה ובישול. כשתהיה תחרות בלוגים, אני בטוח שאת תהיי במקום הראשון.
    בתור אחד שהיה בפריז ואכל את המקרונים של פייר הרמה, של פושון ושל לדורה ,פשוט התענגתי על הפוסט הזה ועשית לי חשק לטוס שוב לעיר האורות.
    שאלה קטנה, אני רוצה לשחק עם כמה צבעים וכמה מילויים ולא הייתי רוצה להכין כמות גדולה של מקרונים, האם ישנה אפשרות לחלק את הכמות ההתחלתית ועדיין להצליח?
    והאם יש לך טיפים להתעסקות עם כמויות קטנות יותר?

    תודה ותמשיכי להלהיב אותנו כל פעם מחדש.

  114. היי מאיה!!!
    חבר שלי ואני עשינו נסיונות..
    בפעם הראשונה והשניה באמת לא יצא טוב והבלילה השתטחה על התבנית ויצאו לנו סוג של עוגיות.
    בפעם השלישית, יצא מושלם! הבלילה הייתה מושלמת ולמקרון היה קרום והם יצאו מדהימים :)
    בפעם הרביעית והחמישית (אתמול והיום) הכל היה נראה מושלם, המקרונים היו יציבים על התבנית ואפילו היה להם קרום אבל הם יצאו עוגיות :/
    עשינו באותה טמפ', אותה כמות ויישנו את החלבונים כמו בפעם שהצליח לנו…
    מה יכולה להיות הבעיה?
    תודה!!

  115. היי מאיה!
    אני מאד אוהבת את האתר שלך ומכינה הרבה מתכונים מפה. כל מתכון חוויה!
    היום עשיתי ניסיון ראשון עם המקרונים ויש לי שאלה:

    קודם כל נראה לי ששמתי יותר מדי שקדים (הטעות שלי הייתה ששמתי 110 גרם אחרי הניפוי…)
    אבל מעבר לזה, שמתי צבע מאכל כחול מהסוג שתיארת (בהשראת יום העצמאות), אבל באפייה המקרונים הפכו לחומים מבחוץ, כאילו שהם נשרפו. יש לך מושג למה?…

    תודה רבה בכל מקרה, אני מתכננת מקצה שיפורים בקרוב!

    מאיה עונה: אם המקרונים הושחמו, זה אומר שהתנור שלך חם מידי. אין מצב ש-150 מעלות ישחימו את המקרונים. את צריכה לאפות בפעם הבאה על 20 מעלות פחות.

  116. את גדולה!!
    קראתי בנשימה עצורה!

  117. בכל פעם שאני מחפשת מתכון באינטרנט [באשר הוא], אני מיד קופצת לכאן ומנסה את מזלי. פשוט אתר מ-פ-נ-ק! גם ידיעה ברורה שהמתכון ייצא לא פחות ממושלם, צילום מדהים וכתיבה משעשעת. וגם תחושה של רוגע עילאי שאני נמצאת בידיים בטוחות.
    תודה!!

  118. אחרי שעמדתי שעה וחצי במטבח וניפיתי את אבקת הסוכר והשקדים הכל הלך חלק, בדיוק כמו שכתבת, אבל פחדתי לקפל יותר מדי, אז נתתי ל"מבוגר האחראי" לקפל בשבילי, והיא קיפלה יותר מדי. ואז היא שפכה שקדים בלי לנפות אותם לתוך התערובת! המקרונים יצאו טעימים מאוד :)
    לגבי הקיפול. כשקיפלנו את זה זה היה נראה בדיוק כמו בסרטון אבל כשזילפנו זה נהיה יותר מדי נוזלי, למה זה קרה?

    מאיה עונה: בסרטון עצרתי קצת לפני שהרגשתי שזה מוכן. התערובת עדיין "עומדת" יציבה בקערה ולא משתטחת לגמרי, אבל אפשר לראות שהמרית שוקעת פנימה באיטיות.

  119. נסיון שני ב-120-130 מעלות לפי התנור שלי, יצא מעולה! תודה..

    שאלה למתקדמים: איך עושים את הפסים היפים האלו על המקרונים כמו בתמונה בראש הדף?

    מאיה עונה: עם מברשת נקייה שטובלים בטיפונת צבע מאכל ג'ל (לא נוזלי, זה יהפוך את המקרון לקווטצ')

  120. אחרי נסיון נוסף ומוצלח יותר (מסקרפונה ותות- אלוהי!), עדיין יש בעיה. הופיעו לנו על המקרונים מעין כתמים, והם יצאו לא חלקים ולא אחידים בצבע שלהם. השתמשנו בשקדים קלופים, אפילו בלי צבע מאכל.. ANY IDEA?

    תודה רבה!

  121. היי מאיה!
    הפוסט ממש מצוין ועשה לנו חשק לנסות,
    עקבנו אחרי כל ההוראות אבל בכל זאת נתקלנו בכמה בעיות:
    למקרונים שלנו לא היו ״שמלות״ והם יצאו די גומי.
    יש לך רעיונות למה זה קרה? :(

    תודה רבה! 

    מאיה עונה: מקרונים גומיים ומסטיקיים יכולים לצאת משתי סיבות: אפייה לא מספקת (המקרונים לא מספיק התייבשו באפייה), או יותר מידי שקדים בבלילה. בכל אופן, אם אופים אותם עוד קצת על 150 מעלות (נניח 10 דקות נוספות, אם הם כבר התקררו), יש סיכוי שזה יפתור את הבעייה.

  122. קשה לי להאמין שזה שווה את הטרחה…
    נראה לי שאני אסתפק במתכוני השוקולד למיניהם :)

  123. שפו אדיר, אחת ההשקעות… אין כמו המתכונים שלך, תודה.

    הכנתי את המתכון לראשונה אתמול, אני חייב לציין שבכלל לא הכרתי את העוגיות האלו לפני, אבל נראה שיצא נהדר, למרות הקשיים בדרך, נעשה להם מבחן קבוצתי היום.

    הכנתי את העוגיות רק עם גבינה (ווניל) בפנים וחשבתי לקחת אותם איתי לחברים ולפני ההגשה לפתוח ולשים תות. דעתך?

    דבר נוסף בישרת על בואו של מתכון לגבינת מסקרפונה ביתית בזמנו, כן אז עם מתכון הריקוטה, גם הפוסט הזה וגם שבועות שקרב, נראה לי יגרום להרבה אנשים אושר.

    תודה ושבת שלום :)

    מאיה עונה: אני לא בטוחה שאפשר יהיה לפתוח את המקרונים אחרי שהם ישבו עם מסקרפונה בפנים, זה עלול לפרק את החלק הפנימי של העוגייה, שיידבק למלית וייקרע מהעוגיה עצמה. הייתי הולכת על בטוח ומגישה אותם רק עם מסקרפונה, או מנסה להפריד אחד ואם הוא מתפרק יותר מידי לוותר על השאר ולהשאר רק עם מסקרפונה.

  124. יש הצלחתי!
    ההוראות שלך מדויקות ומעולות, אין לתאר את האושר שלי כשראיתי את רגלי הקצף נוצרים בתנור…
    תודה!

  125. ניסיתי, ובגדול יצא אחלה. סיננתי, הקצפתי, קיפלתי ונלחצתי כשחשבתי שקיפלתי קצת יותר מדי. בכל מקרה, אחרי האפייה הם יצאו די דומים למקרונים, קצת "מסטיקיים" מבפנים, ובלי רגלי קצף אבל ננסה שוב ונקווה לשפר :)

    דרך אגב, לא השגתי מסקרפונה אבל במקרה במקרר הייתה גבינת נפוליאון. כפית מהגבינה הזו בין המקרונים ואתם מסודרים – אין מילים לתאר כמה שזה מושלם!

  126. בטיך? בטיח!
    ווזווזית.

  127. הכנתי עכשיו מקרונים בדיוק לפי ההסבר אבל.. הם התבקעו לי בתנור ולא היה להם שוליים יפים כאלה למרות שהשארתי אותם חצי שעה לייבוש..
    יש לך מושג למה זה קרה?

    מאיה עונה: לפעמים הם היו מתבקעים לי כשהייתי מזלפת עם כפית. איכשהו זילוף עם שקית זילוף גורם להם יותר "לרחף" על נייר האפייה ופחות להתפשט עליו ולהצמד עליו. עוד אפשרות היא שהם לא היו מספיק יבשים כשהכנסת אותם לתנור (מומלץ לבדוק עם האצבע ולראות שהם לא נדבקים אליה).

  128. זילפתי עם שקית זילוף והשארתי אותם 45 דקות בחוץ והם היו יבשים כראוי אבל לא השתמשתי באבקת סוכר אלא טחנתי סוכר רגיל עם השקדים.
    האם יכול להיות שבגלל שבסוכר לא היה את העמילן שיש באבקת סוכר הם התבקעו?

    מאיה עונה: וואו, יש הבדל של שמיים וארץ בין אבקת סוכר לסוכר רגיל, ובמיוחד במתכון כזה שרגיש לכל פיפס ואלתור קטן. זה מעבר לעובדה שב-א. סוכר יש קורנפלור, בפוד פרוססור ביתי אי אפשר להגיד לרמת הדקיקות של אבקת סוכר. שעשעת אותי… כתבת הכי בתמימות שהמתכון לא הצליח לך וכבדרך אגב ציינת שהחלפת את אחד משלושת המרכיבים היחידים במתכון הכי מסובך בערך בעולם הקונדיטוריה. מצד שני גם אני למדתי – בפעם הבאה אני אציין שאי אפשר להחליף א. סוכר בסוכר רגיל כי מסתבר שלמרות כל ההפרעות שלי עדיין יש דברים שאני לא יכולה לצפות מראש. אז תודה :)

  129. וואו! באמת מדהים!
    המלית של גבינת המסקרפונה והתות נראית ממש טוב,
    אך מכיוון שאין ממש תותים כרגע, את חושבת שעם דובדבנים או עם פרי אחר זה יעבוד?

    מאיה עונה: אולי פרוסה של דובדבן מגולען. אבל למלא גג שעה לפני האכילה, כי דובדבנים הם רטובים והכל יהפוך לך לקוואטצ' אחרת…

  130. היי, מעריכה מאוד את כל ההשקעה!
    שאלה: האם החלבונים עדיין שמישים אם הם היו יום בחוץ ושבוע במקרר..?

    מאיה עונה: תתפלאי לדעת כמה זמן חלבונים מחזיקים מבלי להתקלקל. כל עוד אין להם ריח מסריח הם טובים לשימוש. השארתי פעם חלבונים שבוע שלם בחוץ והם היו בסדר גמור (לא נשאר מהם הרבה, כי רוב המים התאדו מהם).

  131. המקרונים יושבים עכשיו בתבנית ומתייבשים לקראת האפיה (כל החלונות סגורים ואני נחנקת מחום, אבל מה לא עושים בשביל חצאיות קצף?). ביום חמישי אני אמורה להביא אותם למסיבה של החבר'ה, ואני כבר רואה את עצמי עומדת במטבח של המארחת וממלאת עוגיה אחרי עוגיה, דובדבן אחרי דובדבן, בעוד כולם יושבים בגינה ובולסים את המנה העיקרית. יהיה כיף!

  132. המתכון מושקע ויפה מאוד אבל…ניסיתי לעשות והן עולות קצת, יש חצאית אבל הן נסדקות (לא כמו בתמונה ששמת, יש להן חצאית (תאמת שלחלק גם אין חצאית) אבל הקרום לא נשאר חלק ומתבקע…)וזה ממש מדכא אחרי כל ההשקעה:(
    מה לא בסדר?

    מאיה עונה: אני עדיין לא קוראת מחשבות – אנא תני יותר פרטים כדי שאוכל להבין מה השתבש (הקצפת ידנית? טחנת שקדים בעצמך או שקנית טחונים כבר? כמה נשארו לך במסננת? שקלת מרכיבים או לא? מה היה מרקם המקרונים לאחר הזילוף? האם זילפת בשקית זילוף או יצקת עם כפית? האם השהית אותן בטמפ' החדר לפי ההסבר? וכד')

  133. אוףף..לא הלך לי.:(…יצא לי חום [זה היה ורוד] וממש לא כמו שזה אמור להיות…אבל טוב ננסה בהזדמנות שוב…

  134. אוקיי…
    הקצפתי בקיצ'נאייד, טחנתי את השקדים לבד אז לא נשארו פרורים בכלל אחרי שסיננתי ושקלתי הכל על הגרם! המרקם היה דביק כזה, לא התפזרו אלא היו בדיוק כמו בתמונה וזילפתי עם שקית.
    הם היו בטמפרטורת החדר כשעה.
    הבעיה היא שהן מתחילות קצת לעלות והכל נראה טוב ואז נסדקות. יוצא טעים ומרקם טוב אבל רק נראות מעפן….

  135. יש לי(לאמא) בבית מכונה שתוכנת סוכר לאבקת סוכר.
    האם זה בסדר לתכון את הסוכר לאבקת סוכר? מישהוא מילמל פה על עמילן וקורנפלור. מותר או לא?

    מאיה עונה: אני תמיד זורמת עם אלתורים מכל הסוגים. אבל זה המתכון היחיד שאי אפשר לאלתר בו. אי אפשר להחליף את אבקת הסוכר בשום תחליף, לא משנה כמה המכונה טוחנת טוב. לא תצליחי להגיע ליחס המדוייק של קורנפלור/אבקה כמו במוצר הקנוי, וחבל על הזמן והציפיה. בלי שום קשר, חברתי רוני ניסתה בדיוק את זה (לטחון סוכר), והמקרונים כשלו. אז בקיצור, לצערי, לא.

  136. את פשוט מלכה!!!
    לו היה לך מושג כמה אני מתלהבת מכל פוסט חדש אולי היית מפרסמת יותר.
    מהרגע שפרסמת את הפוסט ידעתי שסוף סוף אני כבר יכולה להכין מקרון, הם יצאו מדהימים וטעימים בטירוף כמו כל דבר שאני מכינה מהבלוג היפה הזה.
    תודה!

  137. היי מאיה
    הפוסט מקסים! יש לי שתי שאלות:
    1. כמה זמן המקרונים יחזיקו ללא מילוי ואיך כדאי לשמור אותם?
    2. אין לי טורבו בתנור העלוב שלי (כן, אני יודעת שצריך להחליף אותו, זה יקרה מתישהו). לשנות את הטמפרטורה?

    תודה!

    מאיה עונה: אין צורך לשנות את הטמפרטורה, אבל ייתכן וזמן האפייה שלך יתארך קצת. המקרונים מחזיקים למשך חודש לפחות (ואפילו יותר), אם אורזים אותם בתוך קופסת פלסטיק בשכבות עם נייר אפייה או נייר שעווה כזה לסנדוויצ'ים ושומרים בטמפ' החדר. ייתכן ובפריזר הם יחזיקו אפילו עוד יותר זמן. זה במידה והם ללא מילוי, כמובן. ברגע שממלאים אותם הם הופכים לפצצת זמן מתקתקת.

  138. רק לי הסרטון נתקע בשנייה ה54??
    זה ממש לא כיף :(

    הקיפול הוא החלק הבעייתי מבחינתי,והסרטון ממש יכול לעזור

  139. אני גולשת כבר כמה זמן בבלוג שלך, ניסיתי כל מיני מתכונים (כולם הצליחו…) וכמה שאני רואה יותר ממנו אני מעריצה אותך יותר – הכתיבה, התמונות, ההסברים, ההומור, פשוט תענוג לקרוא וליישם!

  140. אני מכין את זה היום! בכל מקרה, קניתי לפני כמה חודשים את זה באתר שנקרא דיל אקסטרים (למי שעוד לא יצא להכיר) שמוכר הכל ושולח לישראל בחינם מסין.. משקל זול מאוד, תשלום מאובטח, הזמנתי המון פעמים משם, מגיע לישראל בתוך מספר שבועות מעולם לא שילמתי מכס, מע"מ וכאלו.. שווה מאוד, משקל מדויק מאוד!

    http://www.dealextreme.com/p/digital-pocket-scale-2lb-1kg-1165

  141. מדהים פשוט מדהים.
    עוד לא נתקלתי במדריך כל כך טוב (בכלל במדריך) להכנת מקרונים.
    חבל שראיתי את זה אחרי שכבר הכנתי מקרונים. הכנתי אתמול בפעם הראשונה, וכנראה שקיפלתי יותר מידי כי הבלילה יצאה נוזלית, אך בכל זאת יצאו מקרונים יפיפיים!

  142. טוב, הכנתי! יצאו לבנבנות להפליא (ללא צבע מאכל)קצת שטוחות מדי, קצת גדולות מדי, אבל קיבלו רגלי קצף. יצאה כמות די קטנה, 19 יח'. סך הכל לפעם ראשונה, בסדר. עוד לא טעמתי…

  143. אני רוצה להכין את המקרון עם מלית קרם רימונים ורציתי לדעת אם אפשר להכין את המלית יום\יומיים לפני?

    מאיה עונה: בכיף! אפשר להכין מראש ולשמור בקערה מכוסה במקרר. רק חשוב חשוב חשוב למלא את המקרונים רק כמה שעות לפני ההגשה, אחרת הם הופכים לקוואטצ'.

  144. השתמשתי בסוכר רגיל שטחנתי לאבקה ובשקדים שטחנתי לבד (לא עם הסוכר)-שניהם בטוחן קפה, ויצא מעולה

  145. קודם כל ואווו!
    ובנוסף רציתי לדעת אם יש לך הצעות למילואים שונים וטעימים?
    או מקומות שאת יודעת שיש בהם מתכונים טובים למילואים למקרונים .
    תודה

  146. תודה רבה! את מעוררת השראה :)

  147. טוב לא יכולתי להיתאפק וניסיתי…
    אני בדרך כלל לא מכינה מתוקים אבל אחרי שקראתי וראיתי את הפוסט ממש הייתי חייבת לנסות. כמובן שמשהו התפקשש לי והסלילה מהילה נוזלית מידי… אפיתי בכל זאת ויצא טעים אבל כעוגיה ולא מה שרציתי :-(
    השאלה איך מתקנים בלילה שהיא נוזלית? אפשר להוסיף משהו?
    אני אנסה שוב בקרוב
    תודה רבה!!!!!
    כיףצלקרוא באתר ואת מדהימה!

  148. היי מאיה, העוגיות נראות מדהים!!! אם אני רוצה לצבוע את העוגיות בחום, אפשר לעשות את זה עם מעט קקאו? אם כן, באיזה שלב להוסיף אותו?

    מאיה עונה: אין לי ניסיון עם קקאו, והאמת, אני מפחדת לתת עצות בנושא הזה. אולי עדיף שתנסה את המתכון של לייבוביץ. או! שתנפה מלא קקאו על המקרונים לאחר הזילוף ולפני ההמתנה. או שתקרא את המתכון של לייבוביץ. כל פישול ביחס הנוזלים במתכון הזה פשוט מחרב אותו. אז הייתי מאוד נזהרת.

  149. מאיה נשמה,
    אנחנו לא מכירות אבל מרגישה קצת שכן אחרי שקראתי את הפוסט מקרונים הזה שלך לפני ולפנים.

    רגע לפני שאני יוצאת לחיסול ממוקד של קארין גורן ויסלחו לי חסידיה אני הולכת לנסות את המתכון שלך ולקוות לטוב (בכל יום בשבוע האחרון הכנתי מגשים על מגשים של מקרונים שכל פעם התחרבנו לי וסליחה על הביטוי אבל אין דרך אחרת לתאר את ההרגשה).

    טוב, כניראה שהייתי חייבת להוציא קצת קיטור..מבטיחה לדווח!

    עדי

  150. לאחר זמן רב שרציתי להכין מקרונים סוף סוף הגעתי לזה!!
    אבל לצערי קיפלתי יותר מידי, הבלילה השתטחה והם לא יצאו עגולות ויפות… אפתי בכל זאת וזה לא טעים! זה סתם דביק וחסר פואנטה… ובמקרר יש לי שני מילויים: קפה ולימון הצעות?
    תודה מאיה תודה רבה על המדריך המפורט המשיכי כך!

    מאיה עונה: קפל לתוך שניהם קצפת והקפא. תקבל גלידה טעימה. בהצלחה בפעם הבאה!

  151. נסיון 2.
    לא צלח
    הפעם לדעתי לא קיפלתי יותר מידי אבל זילפתי אותם גדולות מידי והם התחברו
    וגם רגלי הקצף צנחו אחרי שהוצאתי אותן מהתנור…
    נראה לי שאוותר…
    שבת שלום

    מאיה עונה: אתה מוותר מהר מידי :) לי לקחו שישה ניסיונות עד שוויתרתי בפעם הראשונה!

  152. בראש השנה ניסיתי גרסת שוקולד וגרסת רימונים, שהיו מאוד טעימות אבל מאוד לא יציבות בלי קירור. היום ניסינו שוב- ויצא יפה, טעים ובר הגשה! ניסינו את השוקולד בהחלפה של כף אבקת סוכר בכף קקאו והם יצאו אפילו יותר טוב מהלא צבועים שיועדו למלית הלימון. אז יחס ההחלפה הזה עובד מעולה (היו לנו פוד פרוססור ומשקל, כך שהיינו די מדויקים עם הכמויות והטחינה)!
    תודה מאיה.

  153. הכנתי את המקרונים ויצאו מושלמים!!! הסבר כל כך מדוייק. כל הכבוד!

  154. פעם ראשונה שאני עושה מקרונים (אחרי שניסיתי בערך חצי מהמתכונים שלך כמובן)
    סקפטית אך נועזת
    עשיתי בדיוק אחד לאחר (חוץ מיישון הביצים שלא הייתה לי סבלנות להמתין יותר משעה)
    לא להאמין
    מדהימים!!!!
    כדי לראות מה ההבדל כבר שמתי בצד ביצים למחר
    כל הכבוד על ההסברים
    תודה

  155. אתמול יצא לדרך פרויקט מקרונים, לאחר אינספור פעמים בהן הכרזתי שבסוף השבוע הקרוב אכין מקרונים. לא אגזים אם אומר שבמהלך ההכנה רעדו לי השחלות כמעט בכל שלב, ולא הפסקתי להיוועץ בתמונות וההסברים המעולים שלך. נחשי מה? הם יצאו עקומים קצת (לא היה לי מזלף), אבל מדהימים בטעמם ובמרקמם, עם רגלי קצף וכל העסק! המשפחה הייתה בהלם (אנחנו מומחי מקרונים לא קטנים, ואלה שלך לא נפלו מהמקרונים הטובים ביותר שטעמנו). תודה מאיה!

  156. היי מאיה אז עשיתי עקבתי ולא הצליח לי יצאו לי נשיקות מאוד יפות עגולות.אז לא תפח וקשה מבפנים עשיתי על טורבו שהרים אותם אבל בלי רגל יפה ויצא מין 2 שכבות דקות.אוף למהההה

  157. ועוד שאלה מתי הברשת את המקרון בצבק לפני או אחרי אפיה
    ואיך זה יצא כזה יפה

    מאיה עונה: השתמשתי בצבע מאכל בצורת ג'ל (הנוזלי היה מפרק לגמרי את העוגיה), אחרי האפייה, וזה יצא יפה כי עשיתי את זה עם מברשת צבע גדולה ויבשה. נסי, גם לך יצליח. קשה לי להבין מה התפקשש אצלך בהכנה – יש לך אולי תמונה של המקרונים לשלוח לי במייל? אולי זה יעזור לי להבין מה השתבש.

  158. היי מאיה אז היום הן קצת סטיקי. ונראה לי שהבעיה הי שהקצפתי מידי למרנג יציב מידי לא התייאשתי אנסה שוב בשני ואדווח לאן לשלוח תמונה

    מאיה עונה: את מוזמנת לשלוח לי באימייל

  159. היי מאיה,

    זו הפעם השישית (!) שאני מגייסת כוחות, מצרכים ותקווה וניגשת להכין מקרונים. יש לציין שחמשת הפעמים הקודמות לא היו בעזרת המתכונים שלך. הפעם הלכתי צעד צעד צמוד להסברייך המעולים ובכל זאת התבנית יצאה (כעבור 12 דקות בלבד) כשהמקרונים שחומים משהו ומפוצצים למעלה – לא סדוקים – אלא מבוקעים. יש לציין אבל שבפעם הראשונה הייתה להם "רגל", סוג של חצאית מוקצפת..

    מה, מה יהיה?? בבקשה עזרי לי, אני מרגישה שהמקרונים נוקמים בי על שנים בהם לא הסכמתי לאפות..

    תודה מראש, עדי

    מאיה עונה: זה מתכון הפכפך וקפריזי, וכל שטות הכי קטנה דופקת אותו. חלק מהשטויות עשיתי בעצמי ולכן חזרתי כדי לדווח לכם. חלק מהכשלונות אני לא יודעת לזהות ולא תמיד אפשר לדעת מה השתבש. מהניסיון שלי המקרונים מתבקעים אם האוויר מתעקש לצאת מלמעלה במהלך האפייה במקום מלמטה דרך ה"רגליים". זה יכול להיות מכל מיני סיבות: או שהבלילה נוזלית מידי בגלל קיפול יתר, או אי-דיוק בכמויות, או שהמקרונים לא ישבו מספיק זמן בחוץ ולא פיתחו את ה"קרום" שהם אמורים לקבל לפני האפייה. נסי לשקול את החומרים שלך לפני ההכנה. אם אין לך משקל בבית, תשתמשי במשקל בסופרמרקט!

  160. שאלה לי אלייך,אם את ממליצה כל פעם להכניס מגש אחד לתנור מה עושים עם שארית הבלילה? עדיף לא לזלף בכלל ולהשאיר בקערה או לזלף ופשוט לתת לה לנפוש בטמ' החדר עד שהתנור מתפנה?

    מאיה עונה: אני מזלפת ונותנת לכולם לנוח בחוץ עד שיגיע תורם להיאפות.

  161. היי מאיה!

    הבלוג שלך באמת יוצא מן הכלל ומאוד התרשמתי.
    את השראה לרבים אחרים.

    רציתי להוסיף על טונות התגובות ולהגיד שגם אני התמודדתי עם אתגר המקרונים והצלחתי, הרבה בזכות ההסברים המדויקים שלך. בפעם הראשונה הכנתי את המתכון שלך בדיוק עם מלית הקרם שוקולד ויצא מאוד טעים. הם לא יצאו לי כל כך יפים כי עוד לא ממש הבנתי איך להזליף את הבלילה אבל הם בהחלט היו טעימים. בפעם השנייה כבר הצטיידתי בציוד קצת יותר מקצועי, צנתר ושקית זילוף טובה יותר ובאמת הצלחתי עם עניין ההזלפה. שילבתי את המתכון שלך עם המתכון של מיקי שמו למקרונים בטעם קפה ושוקולד לבן ובאמת יצא מדהים!

  162. הצילו!:(
    אני נורא רוצה להכין את המקרונים, אבל אני גרה בארצות הברית ואני לא מוצאת שקדים טחונים. הלכתי לשלושה סופרים שונים וכלום! כבר יישנתי חלבונים והכל. איזה בעסה.

    יש לך הצעה למה אני יכולה לעשות? יש לי משקל ופוד פרוססור – אני יכולה לקנות שקדים ולטחון לבד או שזה לא יגיע לרמת הטחינה הנכונה?

  163. וגם מצאתי קמח שקדים אם זה עוזר

    מאיה עונה: את יכולה לטחון לבד את השקדים יחד עם אבקת הסוכר ולוודא שיש לך את המשקל המדוייק אחרי ניפוי כפול. תסתכלי על המרכיבים של קמח השקדים. אם הוא מכיל 100% שקדים בלי שום דבר אחר, את יכולה להשתמש בו.

  164. מתכון פצצה!הצלחתי!הקטע הוא שעכשיו אני צריכה להכין כמות למישהו שראה את זה והוא רוצה מלית פיסטוק,יש לך מתכון?ועוד משהו,נראה לך יתאים מלית נוגט?
    תודה!!

  165. הי,
    אפשר להכניס לבלילת המקרונים (לעוגיות עצמן) מעט מחית תותים (תותים שטחנתי בבלנדר)במקום צבע מאכל על מנת שיקבלו את הצבע הורוד? וכמובן איזו מלית יכולה להתאים?

    מאיה עונה: אי אפשר להוסיף לבלילה שומדבר שהוא לא קמצוץ צבע מאכל ג'ל, כי המרקם שלה פשוט נהרס והמקרונים לא מצליחים. חבל על העבודה ועלות החומרים. אם את לא רוצה צבע מאכל את יכולה פשוט להשאיר אותם לבנים ורגילים ולהשקיע במלית.

  166. היי! יש לי הכל, כולל מיקסר מעולה, אך אין לי תנור. במקום תנור יש לי מיקרוגל-משולב עם מצב של תנור (התחתית מסתובבת). המשמעות של זה, שאין תבניות גדולות ואין מרובעות. אני משתמשת בתבנית עגולה די קטנה, וכמעט תמיד העוגיות שלי מונחות על גם בשיפוע על השוליים. במקרה של מקרונ'ס, אני מבינה שזה לא מתאים.
    על כל "תבנית" שכתובה במתכון כלשהו, יוצאות לי 3 תבניות.
    לכן בד"כ אני מיד מחלקת כל מתכון ל-2, ועושה רק חצי מהכמות.
    17-25 מקרונים יספיקו לי.
    האם זה בסדר גם כאן, לעשות בדיוק חצי כמות?
    אם כן, אז מה לגבי החלבונים וקופסת השמנת.
    תודה

    מאיה עונה: אני מאוד מקווה שהמתכון יצליח לך בחצי כמויות! לא בדקתי אותו בתנאים כאלה, אז אחזיק לך אצבעות. תמדדי בסרגל את החלבונים בגביע השמנת. את השקדים אין מנוס מאשר לשקול במשקל של הסופר או החנות… אחרת חבל על החומרים. אין לי דרך פשוטה להציע לך למדוד 55 גר' שקדים.

  167. […] מבחינתי, משימה בלתי אפשרית. אם בא לכם להתקשקש על זה, למאיה הפתרונים (באופן כללי, למאיה יש המון פתרונים, ומומלץ לנסות את […]

  168. HELPֱ
    פעמים נכשלתי – אני כישרון ):
    פעם ראשונה יצאו לי דביקים, ללא חצאית ולא הצלחתי להוציא אותם מהנייר אפייה מבלי לשבורם. בפעם השניה – כדומה אך היו משמעותית פחות דביקים (בכל זאת משתפרים…).
    שאלות:
    1. למרות שהשארתי אותם אפילו שעה ורבע בחוץ – לא נוצר קרום או משהו קרוב.. האם כי קר מדי (18 מעלות בחדר)?
    2. התחתית של המקרון לא יוצאת ממש יבשה ובמרכז קצת רטוב ודביק – יתכן שיש בעיה בתנור שאינו אופה כראוי מלמטה (שמתי על טורבו)? מה אפשר לעשות? מתוך הנחה שאין אפשרות להחליף תנור.

    מתכוונת לנסות בפעם השלישית בקרוב.
    תודה

    מאיה עונה: קשה לי לענות בלי עוד נתונים. השתמשת בפוד פרוססור? משקל? כמה שקדים גסים נתקעו לך במסננת? מה היה מרקם הבלילה כשזילפת?

  169. פוד פרוססור – אין לי
    משקל – אין לי
    השתמשתי במימונס ונשאר קצת פחות מכף – כמו שאמרת
    עשיתי אחד לאחד מה שכתבת למי שאין…
    המרקם היה קצת דליל ממה שצריך – נראה שבחשתי יתר על המידה – זה ראיתי גם כשזילפתי ההתפשטות היתה גדולה יותר ממה שצריך – כמו בתמונה שלך למעלה.

    עדין ממש לא מבינה למה לא נוצר קרום גם אחרי שעה ורבע?????

    אני חייבת להצליח – זה העוגיות האהובות על הבנות מאז פריז…

    מאיה עונה: אולי תנסי לקפל את המרנג לתוך השקדים בהדרגתיות במקום ההפך? להעביר שליש ממנו לקערה של השקדים, לערבב עד שאחיד, ואז להמשיך עם עוד שליש ואז עוד שליש. זו טכניקה שונה שנתקלתי בה והיא עבדה לי עם המתכון של אוטולנגי.

  170. או קיי אנסה. ממש תודה על הסבלנות. אבל אין הרבה כמוני לא יוצלחיות באפיה – זה בדוק!
    אנסה ואדווח.
    רק שיהיו להם חצאיות או רגליים – – וכבר אהיה מרוצה.

    תודה!

  171. היי,
    לשים מקל וניל שלם?חצי? בגבינה…
    ואוו נראה מדהים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    מאיה עונה: על קופסה שלמה שמים מקל שלם. על חצי קופסה שמים חצי. אבל לי יש מקלות וניל בשפע אז אני נדיבה ושמה שלם על חצי גם.

  172. טוב ניסיון שלישי הניב תוצאות יותר טובות.
    הפעם בחשתי פחות ממה שצריך – את הפטמה שיטחתי עם האצבע.
    ואכן כן – יצאה חצאית! אחרי מחצית השעה היה קרום – כמובטח.
    עדיין לא מושלם (למטה הן פחות אפויות וגם מעט רייקניות – אולי זו בעיה בתנור שלי??)אבל עדיין טעימות.
    נסיון הבא – מחר.
    תודה

  173. טוב תקשיבי את גדולה
    אני לא מאמינה -הצלחתי על הפעם הראשונה בחיי!
    המדריך מעולה!
    (בכלל הבלוג!)
    תודההה
    עדי

  174. עד הפוסט הזה אני דווקא קיבלתי את הרושם שאת לא מתלהבת ממקרונים…

    מאיה עונה: רוב המקרונים שטעמתי לא הלהיבו אותי. באיזשהו שלב זה השתנה (למעשה, המקרון הראשון הטעים שאני זוכרת היה ב"מזארין" ברח' מונטיפיורי, מקרון פיסטוק).

  175. לגבי הפאשלות של העוגיות.
    אני יכול אחרי שאני מכין את התערובת לזלף איזה כמה ולראות אם הן בסדר? כך אני אוכל "להציל" את שאר התערובת ותקן את מה שצריך. בזמן עוגיות "הניסיון" שאר התערובת יכולה להתקלקל?

    אשמח לתגובה מהירה כי אני מאוד רוצה להכין….

  176. התגובה האחרונה הייתה ארוכה מידי… לפואנטה:

    בזמן אפיית עוגיות הניסיון שאר התערובת תתקלקל???

    מאיה עונה: התערובת יכולה לשבת בקערה עד חצי שעה. לאחר מכן היא מפתחת קרום ואז אני לא כל כך יודעת מה יקרה איתה. מומלץ בכל אופן להשאיר בטמפ' החדר ולכסות בניילון נצמד. בהצלחה!

  177. ניסיתי להכין והם יצאו יפים אבל כנראה אפויים מידי. החלק התחתון והצדדים היו קשים יחסית וכשאוכלים זה מזכיר מרקם של טופי. איך יודעים שמקרון מוכן? הוא צריך להיות יבש לגמרי בפנים או מעט לח? מה היית ממליצה לעשות בפעם הבאה?

    מאיה עונה: כעקרון המקרון אמור להיות יבש ופריך לחלוטין, ולא ספוגי בכלל. א-מה-מה – ברגע שמסנדווצ'ים אותו עם מלית ונותנים לו כמה שעות טובות במקרר, כל "תקלות" המרקם נפתרות, החלק האמצעי הופך להיות רך ומשיי במגע עם המלית, וכל הצרות שבעולם באות אל סיומן עם הביס הראשון. לפיכך, כל עוד המקרונים לא נמעכים לגמרי כשנוגעים בהם, הם תקניים לגמרי למילוי ויצאו נהדר.

  178. אוקי, זאת אומרת שמה שיצא יצא….

    ומשקל החלבונים צריך להיות 90 גרם אחרי או לפני היישון

    מאיה עונה: אחרי יישון

  179. היי מאיה,

    קודם כל שאפו על המתכון, אין לי שום ניסיון באפיה מסובכת, וגם המסובכת יוצאת סבירה אבל מתכון כה מפורט מחייב ניסיון! (אעלה לך תמונות אם יצא טוב)

    שאלה בבקשה, אני רוצה להכין כמות כפולה (גם להורים וגם לחברים). אני מתכוונת להכפיל את הכמויות אך היות והמקום בתנור מצומצם, האם צריך להכניס את הבלילה לקירור בזמן שהיתר נאפה?

    יש לך עוד טיפים כלשהם? משהו מיוחד שצריך לקחת בחשבון כשאופים כמות כפולה?

    מאיה עונה: אני לא ממליצה להכין כמות כפולה על הפעם הראשונה, במיוחד לא אם הולכת להיות המתנה משמעותית בחוץ לחלק מהתבניות. השהייה ארוכה מידי גורמת להן לצאת חלולות. עדיף להכין 2 נגלות יום אחרי יום. חבל על הלחץ ועל המצרכים. חכי שיצליח לך פעם ראשונה, ותכיני שוב.

  180. בהמשך לתגובה מקודם..

    המילוי אכן עזר עם התחתית הקשה מידי אבל המקרון היה מעט כבד. יש משהו שאפשר לעשות כדי שהוא פחות כבד ויימס בפה כמו שזה אמור להיות?
    שבוע הבא שוב יהיה לי זמן לנסות ואני רוצה שיצא מושלם..

    תודה

  181. יש לי שאלה זריזה – לא ברור לי על איזה חום אופים את המקרונים?
    האם השתמשת בטורבו (סימן מאוורר) שכמו בנשיקות – רק מייבש למעשה?
    או שהשתמשת במצב הרגיל שהוא "שני פסים" אחד עליון ואחד תחתון (בלי סימן המאוורר)?

    תודה מראש!

    מאיה עונה: אני אופה הכל תמיד על טורבו (פס מלמעלה ומלמטה, ומאוורר באמצע). לכאורה מקרונים לא אמורים לאפות על טורבו, אבל לי אין בעיות עם זה.

  182. הכנתי לפי המתכון. יצרתי עיגולים שנראים טוב על הנייר אפיה, אבל זה כבר שעתיים מסרב להתייבש וליצור את הקרום המדובר.

    מאיה עונה: יאללה לתנור, אל תבזבזי זמן. גם בלי קרום זה לפעמים עובד.

  183. היי מאיה,
    הכנתי מקרונים בפעם הראשונה שבוע שעבר לפי המתכון שלך ויצא פשוט מדהים. הפירוט, התמונות, הכל.. שאפו והמון תודה. שתי שאלות:
    1. אני רוצה להכין שוב מקרונים לליל הסדר אבל להרשים בשני צבעים. עם זאת אני לא צריכה שהכמות של העוגיות תהיה כפולה. חשבתי על זה הרבה ולא הצלחתי להגיע למסקנה מה הדרך הטובה ביותר לעשות את זה. יש לי משקל של גרמים, האם פשוט לעשות שתי תערובות ממתכון אחד המחולק לשניים? או לחלק את תערובת הלבה המוכנה לחצי ובכל אחת להוסיף צבע מאכל? (צבעי המאכל הם ג׳ל ואבקה לא נוזל..) ובעצם האם זה בכלל מומלץ?
    2. סתם עניין אותי, למה את מעדיפה לעשות את המקרונים שלך ביחס המסוים של אבקת הסוכר והשקדים? הרבה מתכונים ממליצים על כמות זהה של אבקת סוכר ואבקת שקדים (200 ג׳ ו200 ג׳) יצא לי מעולה לפי היחס שלך אבל מעניין אותי אם ניסית, או למה העדפת מלכתחילה.
    תודה רבה!

    מאיה עונה: זה המתכון שהניב את ה"רגליים" הכי יפות, והצליח לי הכי הרבה פעמים. לגבי הצבע – האופציה השנייה שהצעת נראית לי עדיפה. הטכניקה הזו של חלוקת בלילה וצביעת הקערות בנפרד די נפוצה.

  184. היי מאיה, תודה על התשובות. אני אנסה לצבוע לפי חלוקת הבלילה לשתי קערות.
    רק יש לי עוד כמה שאלות קטנות שהפעם נוגעות למילוי:
    אני מכינה מילויי לימון ושוקולד-קפה, וחשבתי להכין עוד מילוי אחד שיהיה יותר ניטרלי וקל. חשבתי על אינסטנט פודינג וניל, שיהיה גם קליל וגם יהיה אפשר לצבוע אותו כמו צבעי המקרונים. האם לדעתך זה מומלץ, אם כן להקציף למרקם של קרם או פודינג, וכמה זמן לפני ההגשה למלא את המקרונים איתו?

    מאיה עונה: לא ממליצה פודינג וניל, כי זה פשוט יהיה מתוק מידי. אם את רוצה משהו קליל ונייטרלי, פשוט השתמשי בקצפת רגילה עם טיפונת וניל. שימי לב שבגלל שהקצפת רכה ונוזלית יחסית, יש להגיש את המקרונים מ-ק-ס-י-מ-ו-ם שעה או שעתיים לאחר המילוי (ולשמור במקרר), אחרת הם יתפרקו לגמרי.

  185. לא נראה לי שקיים בכל עולם האינטרנט פוסט כזה מפורט, יפה , מדויק וידידותי להכנת מקרונים!
    פשוט מדהים

  186. היי מאיה,
    המקרונים שלי יצאו מחוררים ובלי רגלי קצף..
    עשיתי בדיוק את כל מה שצריך
    הכל
    משקל
    יישון
    השהייה בחוץ
    קיפלתי בדיוק למידה שצריך אפילו לפני האפיה הצורה הייתה נראת מושלמת (לא השטתחו יותר מידי)..
    השתמשתי ב250 גרם שקדים טחונים, 380 גרם אבקת סוכר, 175 גרם חלבונים מיושנים ו70 גרם סוכר.
    האם זה מעט מידי שקדים? (250 גרם אחרי ניפוי )

    מאיה עונה: סורי, אבל אני לא כל כך מבינה מאיפה הגעת למידות האלה. זה לא המתכון שלי… לא פיר לבוא ולטעון שעשית את הכל, לא לפי המידות שסיפקתי, ואז לשאול אותי מה השתבש. יחס השקדים/סוכר/חלבונים שלך משובש לגמרי…

    ועוד משהו שמעצבן אותי – בתמונות ה-TROUBLESHOOTING בדיוק מופיע המצב שלך (מקרון מחורר ובלי רגליים) עם הסבר ללמה הוא קורה. להבא בבקשה לקרוא את הפוסט בעיון לפני שבאים בטענות. תאמין לי שיש סיבה טובה שהפוסטים שלי כל כך ארוכים ומייגעים.

  187. היי מאיה,
    חג שמח!
    יש לי שאלה לגבי המקרונים, ניסיתי להכין לחג, לצערי הם נכשלו – התערובת יצאה לי נוזלית מדי (הם התרחבו ממש על התבנית) וגם מבפנים הם יצאו קצת דביקים… אני מניחה שקיפלתי/הקצפתי לא כמו שצריך…?
    ועכשיו לשאלה הרצינית, איפה עובר הגבול בין המרנג למקרון? כלומר באיזה שלב (תיאור ציורי ככל האפשר) אני עוצרת בשביל להישאר בשלב של תערובת למקרון ולא למרנג…? כי למטב הבנתי אני לא צריכה להגיע לשלב שזה עומד בלי לזוז גם כשהופכים את הקערה, לא?
    תודה!

    מאיה עונה: את מערבבת לדעתי בין שני דברים. יש את המרנג לפני שמוסיפים את אבקת השקדים, וזה צריך להיות מרנג יציב ומבריק מאוד. ויש את בלילת המקרון אחרי שמקפלים את השקדים פנימה, והבלילה הזו צריכה להיות על גבול הנוזלית. ז"א, רכה ומשתטחת בקערה ולא "נערמת" בגבעה, אבל לא נוזלית לגמרי. תסתכלי בוידאו, ובתמונות של הקיפול, לדעתי הם ממחישים בדיוק מתי צריך לעצור את הקיפול. בפעם הבאה תעצרי קצת לפני הזמן ותנסי להפיל מעט בלילה עם כפית על נייר האפייה ותראי איך היא מתנהגת, וככה תחליטי אם לקפל עוד קצת או להפסיק.

  188. עשיתי לקינוח של ליל הסדר – יצא מדהים! (הרשיתי לעצמי לעשות נסיונות אפייה דווקא ביום הכי לחוץ כי בד"כ יש לי מזל טוב במתכונים שאני עושה בפעם הראשונה – אח"כ זה כבר סיפור אחר, אז בניתי על זה).
    חלקם נטו לכיוון המרנג הפשוט אבל השאר ממש פיתחו רגל קצפית ויפה!

    עשיתי עם המילוי לימון, ובגלל שסעדו איתנו שומרי כשרות ולא רציתי להשתמש במרגרינה (פויה!), הוספתי איזה חצי כפית שמן זית… יצא ממש טוב!

    תודה רבה על האתר היפהפה, את השראה! חג שמח!

  189. היי,
    תודה על התשובה.
    בשביל לוודא שהבנתי:
    1. כשאני מערבבת את תערובת המרנג, אני מערבבת אותה כמו שאני מערבבת מרנג רגיל? עד שזה יציב ומבריק?
    אני משום מה הבנתי שאני עוצרת לפני שזה הופך להיות כמו תערובת למרנג (כלומר יציב על המיקסר אבל עדיין זז בקערה). אני טועה?
    2. הסתכלתי על הסרטון לפני ובמהלך (:))כשערבבתי את השקדים פנימה זה נראה בדיוק כמו בסרטון אבל כמה דקות אחרי שהעברתי למגש הם עדיין ממש השתטחו.
    בגלל זה אני לא מבינה מה עשיתי לא נכון… מאיה עונה: מזכירה לי את עצמי
    3. תודה על התשובות, אני ככ לא מרוצה שזה נכשל שאני נחושה לעשות את זה עד שאצליח השבוע :)

    מאיה עונה: כשאת *מקציפה* את המרנג (לא מערבבת), את מקציפה עד שהיא נראית כמו מרנג רגיל ויציב. כשאת מערבבת את השקדים פנימה, את שוברת את המרנג היציב, ומחזירה אותו אחורה באבולוציה לימים הבהירים והשמשיים בהם עדיין היה רך ונפל מהמקצף בקלות. מזכירה שוב לעצור הפעם לפני שאת חושבת שמוכן, ולבדוק אם משתטח באופן תקין. איחלתי לחיילת בהצלחה.

  190. […] עוף בשום וקינמון, מקרונים צרפתיים מהמתכון שפורסם בבלוג של מאיה הגאונה, ועוד […]

  191. מקציפה! מקציפה! ברור שמקציפה!
    אם הייתי מערבבת הייתי מערבבת עד עצם היום הזה…
    תודה תודה, רצה לצחצח קעריות ולסנן שקדים.

  192. חחחחחח הכנתי עכשיו את המקרונים , ויצאו מגניב לגמרי(עכשיו בצינון)
    אבל קרה משהו מוזר עד מאוד!
    שמתי צבע מאכל סגול , הבלילה הייתה סגולה ואז אחרי האפייה הם הפכו לירוקים !
    ישלך מושג למה ?
    וזה עדיין יפה לא נורא :)

    מאיה עונה: לפעמים המקרונים תופסים קצת צבע בתנור, וזה "מחמם" את הצבע שלהם עד כדי שינוי.

  193. המתכון ניראה אדיר ממש אז החלטתי לנסות אותו (בחיים לא הכנתי מקרונים, די מלחיץ) יש לי רק שאלה קטנה – לא היו לי ביצים בגודל לארג' אז עשיתי עם מדיום והן כבר בתהליך יישון, אם חסר לי מחר עוד קצת חלבון אני יכולה להוסיף עוד או שצריך שוב ליישן?

    תודה! :)

    מאיה עונה: את יכולה להשלים עם חלבון טרי, עשיתי את זה כבר בעבר וזה עבד (השתמשתי במשקל… יחס המשקל/נפח של חלבון טרי וחלבון מיושן הוא שונה)

  194. היי פוסט מדהים!!! שאלה- אני רוצה לשמור את המקרונים בלי מילוי איך שומרים בחוץ או במקפיא ולכמה זמן אפשר לשמור?

    מאיה עונה: בתוך קופסת פלסטיק אטומה, עם נייר אפייה בין השכבות. אפשר בארון מטבח מוצל וקריר למשך כשבועיים, ואפשר בפריזר למשך חודשיים ואף יותר. כל עוד הן ללא מילוי הן מחזיקות המון זמן.

  195. ניסיון ראשון ממתכון אחר לא מדויק בעליל, כשל. ניסיון שני מהמתכון שלך, הצליח – פעמיים! תודה רבה על ההכוונה והטראבלשוטינג במיוחד שעוזר לפענח תקלות נפוצות. לעניין הקקאו – *מניסיון* הוספתי כפית גדולה של אבקת קקאו הולנדי (לא הרגיל, הוא יוצר משקעים במאפים), ויצא מעולה! מקרונים שחומים קלות עם רמז קקאו, ולגנאש אגב (לפי המידות שלך) הוספתי 2 כפות אספרסו חזק מאד, כך שהשוקולד יוצא יותר מריר ונותן קונטרסט אפילו יותר מעניין (עבורי). בקיצור, מתכון הצלחה (אפילו עם השינוי הקטן של הקקאו והאספרסו). תודה!

  196. הי מאיה,

    יש לי שלושה חלבונים מיום שישי במקרר אבל.. מכוסים.
    נראה לך שהם בכל זאת התיישנו קצת במצב הזה?

    מאיה עונה: כן.

  197. היי מאיה
    אם אני רוצה להכין מקרון קקאו, כמו גרמים מאבקת הסוכר יש להמיר בקקאו?
    תודה!

    מאיה עונה: דיווחו פה כמה אנשים שהחליפו כמות קטנה מהשקדים בקקאו. אני לא ניסיתי ומעדיפה להמנע מלייעץ בנושא הזה, כי זה יעשה רק צרות. חפשי מתכון מקרון שוקולד של דיוויד לבוביץ בגוגל. שמעתי שהוא טוב.

  198. היי…חייבת לעשות את המתכון הזה!!!
    שאלה לי אלייך, מאחר ואני גרה בחו"ל ואין לי גביע של שמנת למדידה, יש לך אולי חלופה להציע לי?
    תודה

    מאיה עונה: משקל או נפח…

  199. במידה ואני רוצה לעשות מקרונים בכמה צבעים מאותה נגלה, מתי כדאי לחלק ולצבוע את הבלילה בצבעים השונים?

    מאיה עונה: אחרי קיפול השקדים, עוד לפני שהתערובת מגיעה למרקם הסופי שלה, כדי להמנע מערבוב יתר עם צבעי המאכל.

  200. רק רציתי לספר, אחרי הפעם הרביעית שהכנתי בהצלחה את המתכון הזה, פתאום הם יצאו לי רכים ומתכווצ'צ'ים בקלות.
    פתחתי את הטראבלשוט שלך, וגיליתי שזה בגלל עודף שקדים. באמת ניסיתי לפצות באותה פעם על השקדים שסוננו, וכנראה עדיף שלא.
    אז תודה! בלעדיך לא הייתי יודעת לעולם מה היתה הבעיה.

  201. משקל החלבונים צריך להיות 90 ג' כשהם טריים או 90 ג' כשהם מיושנים? אם מתחילים ב90 גרם המשקל ירד יום למחרת אז מה צריך?

    מאיה עונה: אחרי יישון. הפרידי 3 חלבונים, יישני אותם לפי ההוראות, ושקלי. תצטרכי להוריד קצת כדי להגיע ל-90 גרם.

  202. תודה רבה!!! יצא נהדר וטעים מאד!! הוראות מדוייקות ותמונות מאד עוזרות!!!

    למרות זאת, השוליים יצאו לי יחסית גדולים, זה בגלל עודף שקדים?

  203. אה כן, ומלית הלימון היא שמיימית.

    אבל יש לי שאלה קטנה – הכנתי כבר כמה וכמה פעמים, ותמיד איכשהו יש לי כיפה קראנצ'ית יפה ועגולה, ותחתית עסיסית, וביניהן כיס אויר. אין רצף עוגייתי בין הכיפה לתחתית, כמו שרואים בתמונות שלך (אלו שלקחת מהם ביס).
    אולי יש לך רעיון למה זה קורה?
    אולי משהו לקוי בהקצפת החלבונים שלי?

    מאיה עונה: אחרי שלוקחים ביס כיס האוויר קורס. בכל מקרון תקני יש כיס אוויר בפנים. אבל כשממלאים והמקרון נח, הוא סופח נוזלים ותוך כדי הביס לא מרגישים אותו.

  204. מדהים מדהים מדהים!!!!
    שאפו על ההשקעה!!!
    הגדולה שלך היא כפולה- גם לדעת לאפות וגם ללמד אחרים :)
    שאלה קטנה ובסיסית- האם יש סיכוי להצליח במתכון גם בטוסטר אובן? (גדול עם טורבו)
    פשוט אני יודעת שבמתכונים עדינים הוא די הורס, כמו למשל באלפחורס שאמנם יוצאים לי פריכים, טעימים ונימוחים אך המראה החיצוני שלהם ממש לא תואם… הן ממש יפות כשהן בטוסטר אובן אך בשנייה שאני מוציאה אותם החוצה- הן משטתחות לחלוטין
    האם כדאי בכלל לנסות מקרונים בטוסטר אובן?

  205. מאיה, אני בבעיה!:(
    אף אחת מהבעיות שתיארת לא הופיעה אצלי, מה שכן הופיע זה עוגיות ממש ממש סדוקות, בלי רגלי קצף, ולא נפרדות מהנייר לא משנה מה אני עושה… זאת הפעם השנייה שאני מכינה אותן, בפעם הראשונה הן יצאו פשוט מושלמות והפעם פשוט לא:(
    שמתי לב שהבלילה יצאה לי יותר נוזלית הפעם כי כנראה קיפלתי יותר מדי, אולי פה הבעיה שלי?

    מאיה עונה: לדעתי הן לא מספיק אפויות. בפעם הבאה שהן לא מתנתקות לך אפי אותן 5 דקות נוספות על 160 מעלות. לגבי הסדקים למעלה, אני חושבת שזה בגלל שלא נתת להן לשבת מספיק זמן בחוץ ולא נוצר קרום. כשנוצר קרום חזק למעלה לאוויר אין לאן לצאת והוא חייב לצאת מהחלק התחתון, וככה נוצרים הרגליים.

  206. עשיתי הכל הכל הכל לפי ההוראות, טחנתי ביחד את האבקת סוכר והשקדים הטחונים במיקסר, סיננתי פעמיים, הכל היה נהדר.
    כנראה משהו התפקשש בשלב הקיפול… החלטתי להניח על התבנית עם כפיות. איך שהסתובבתי אני רואה שרוב העוגיות שיצקתי התחברו להן לגושים מאסיביים :( ניסיתי להפריד שוב ושוב… עוד לא אפיתי אבל אני מאוד מפחדת שהן גם יתחברו בתנור. מה עשיתי לא בסדר? במידה והן יתחברו לי בתנור מה יש לי לעשות איתן? בכל זאת השקעתי קצת כסף בחומרים…

  207. הי,
    מלאתי באדיקות אחר ההוראות ויצא מדהים! גם עם מסקרפונה (עדיף לדעתי עם כפית ולא עם מזלף) וגם עם שוקולד. תודה.

  208. אז צבע מאכל נוזלי זה ממש רעיון רע? אני רוצה להכין אבל נראה לי שכאלה בלי צבע הם קצת מכוערים, וצבע ג'ל קצת יקר לי בהתחשב בזה שכנראה השימוש היחיד שלו יהיה למקרונים..
    מה את אומרת, כמה טיפות צבע יחריבו לי הכל?

    מאיה עונה: כן. אל תקחי סיכון. חבל על החומרים היקרים. גם מקרונים לבנים הם טעימים.

  209. בתמונות 14 ו-15, שבהם את מוסיפה את תערובת השקדים ואבקת הסוכר לקערה, הצהוב הזה בפנים זה הקצף? כי הוא נראה ממש מוצק, ולא במרקם של קצף…?????

    מאיה עונה: כן, זה קצף. הוא אוד יציב.

  210. במידה ורוצים לעשות מקרונים שוקולד כמה קקאו צריך להוסיף? או להמיר באבקת סוכר?

    מאיה עונה: אין לי ניסיון עם הפיכת המקרונים לשוקולד ולכן לא אוכל לייעץ בצורה סמכותית. ממליצה לך לפנות למתכון ייעודי למקרון שוקולד (יש אחד לדיוויד ליבוביץ).

  211. הי מאיה.האתר מדהים ופרוייקט המאקרון ג-א-ו-נ-י.כל הכבוד.
    לגבי מאקרון שוקולד – עפ"י המתכון המתואר – ניסיתי והמרתי 10% מאבקת הסוכר באבקת קקאו (קקאו כהה 20% מוצקים)ויצא פצצה.אגב,לחום פחות כהה,אך עדיין שוקולדי מאוד,המרה של 5% יספיקו,גם מנסיון.שוב תודה.

  212. […] ממליצה בחום על המדריכים של עוגיונט ושל בצק אלים בשביל ליצור מקרונים מושלמים שלב אחרי שלב. Share […]

  213. כמה זמן המקרונים מחזיקים בלי מלית,
    לשים אותם במקרר או בפריזר או בחוץ?

    מאיה עונה: בלי מלית המקרונים מחזיקים למעלה מחודש, כל עוד שמים אותם בקופסה אטומה בארון מוצל וקריר. כנ"ל בפריזר – קופסה אטומה.

  214. הי מאיה!
    עשיתי הכל לפי ההוראות המעולות מעולות שלך ויצא מוצלח מאוד!
    רציתי רק לשאול כמה זמן מלית הלימון יכולה להחזיק מעמד במקרר (בלי העוגיות), והאם אפשר למלא את המקרונים במלית ולהקפיא לשבועיים?

    מאיה עונה: המלית תחזיק במקרר בערך שבועיים. אני ממליצה להקפיא את המקרונים ללא מלית ולמלא יום לפני ההגשה ולשים במקרר.

  215. היי מאיה!
    קודם כל כמובן תודה רבה על המתכון ובכלל על ההשקעה המטורפת שלך!
    דבר שני – עשיתי הכל לפי ההוראות אבל ברגע האחרון פישלתי וקיפלתי קצת יותר מדי. יצאו כמובן עוגיות שטוחות כאלה אבל גם זמן האפייה (אמרתי אם כבר עשינו – לא חראם?)שצוין אצלך (16 דקות על השניה!) גרם להם להישרף!
    האם יש קשר בין הדברים? או להיזהר גם בפעם הבאה?
    (אל דאגה, עד שזה לא יהיה מושלם ל מוותרת)

    דבר שני – עשיתי את הקרם רימונים שלך והוא יצא לי בצבע אפרפר עכור- מבחיל… :(

    מאיה עונה: שינוי הצבע בקרם הרימונים הוא כנראה בגלל ריאקציה כימית עם סוג המתכת שבסיר שלך. נסי אולי להשתמש בסיר קרמיקה בפעם הבא, או טפלון, או איזשהו חומר אחר. אם את רוצה לתקן את הצבע המבחיל את יכולה להוסיף לו קצת צבע מאכל אדום, או לקפל לתוכו קצפת, מה שיבהיר אותו קצת. לגבי זמן האפייה – כל תנור בעולם הוא שונה. זמני האפייה שאני מציעה הם בהתאם לתנור שלי ולא בהכרח יתאימו לתנורים אחרים. בגלל זה אני גם מוסיפה הערות בנוגע לאיך המקרונים צריכים להראות במהלך האפייה. תמיד בפעם הראשונה שאני מכינה משהו אני שומרת עליו כל הזמן שלא יישרף, כי אני לא סומכת על זמן אפייה של אף אחד. ובקיצור – בפעם הבאה אני מציעה לך לאפות על 20 מעלות פחות, כי התנור שלך כנראה מאוד חזק ואולי יותר חם ממה שהוא מציין. חג שמח!

  216. […] מקרונים כמה פעמים לבד (לפי המתכון המאמם!!!11 של מאיה מרום. יום יבוא ואני אפסיק להתעצל ואכין את הגרסה […]

  217. היי,
    יופי של כתבה!מעולה!קראתי כבר מזמן אבל רק עכשיו אני מגיבה לך.
    ד"א:כשהייתי בפריז בחודש שעבר,סחבתי את החבר לפייר הרמה,לפי המלצתך,והיה מדהים!זללנו…
    אנסה בקרוב להכין,אנא ספרי היכן את נוהגת לקנות אביזרים ואת צבע מאכל הג'ל?אני קונה מדי פעם ב"גרובשטיין" שקצת רחוקים לי,אשמח להכיר עוד מקומות מומלצים.
    איך נקרא גודל הצנתר הכדאי?
    עוד משהו-אם תוכלי במתכונים לכתוב בהתחלה באיזו תכנית אפייה את משתמשת:טורבו רגיל,טורבו עם חימום מלמעלה,או רגיל?

    תודה שוב!~

    מאיה עונה: את רוב מצרכי המטבח שלי כיום אני קונה ב4שף ברח' קרליבך. פעם הייתי קונה בשוק הכרמל בזול, והאיכות בהתאם. אין לי מושג איך נקרא גודל הצנתר, אני יודעת שהוא דק יחסית והקוטר שלו לא יותר מ-3 מ"מ. לגבי האפייה – בכל המתכונים שלי, בלי יוצא מן הכלל, אני אופה בטורבו (שזה הסימן של פס למעלה, פס למטה, ומאוורר באמצע).

  218. אהה,עוד משהו-יהיה מאד נוח אם כשתעני על תגובה של קורא (או שלי)אקבל הודעה שענית לי,למייל שלי…
    הצעה לשיפור/ייעול.
    תודה!

  219. ^תודה.
    קראתי קצת ברשת על מתכונים למקרונים,וחן שוקרון מ"מתוקים שלי" משתמשת בחלבונים קפואים שהיא מפשירה.יותר נוח לדעתי.עדיין לא ניסיתי.שווה בדיקה,לא?:)

  220. הי מאיה, האם ניתן להשתמש בחותכני עוגיות לעיצוב צורת המקרונים ? תודה, לילי

    מאיה עונה: אין אפשרות כי מדובר בבלילה ולא בבצק. היא נוזלית מידי. הדרך היחידה ליצור צורות היא על ידי תחכום בזילוף. את מוזמנת לקחת השראה מהגברת הגאונה פה.

  221. מעולה! הסבר כל כך מפורט!
    אני רצה לנסות! כולם אמרו שזה נורא מסובך אבל זה נראה אפשרי ביותר :) תודה רבה!!

  222. מאיה, ללא ספק פוסט מושקע ברמות אחרות!
    הכנו בפעם הראשונה ויצאו לנו ה"רגליים", עשינו מלית שוקולד וגם מסקרפונה וניל, יצא מעולה :)

    אבל עדיין כמה שאלות כדי להשתפר:
    1) מה עושים כדי שלא ישתנה להם הצבע באפייה? הפכו מורוד לכתום… (זה אומר שאפינו יותר מידי?)
    2) איך מורחים את המסקרפונה כדי שהוא יראה חלק ולא מתפורר?
    3) איזה צנתר את ממליצה לזילוף (השתמשנו ב14, נראה לי קצת רחב)

    מאיה עונה: אם הם שינו צבע, החום היה גבוה מידי – להבא להוריד ב-10-20 מעלות. לפעמים גם אני אופה על 150. אני מזלפת את המסקרפונה עם שקית זילוף אבל סתם כי אני מתלהבת. אפשר למרוח אותה עם כפית או עם סכין לא חדה. ממליצה לזילוף על צנתר בקוטר כ-3 מ"מ. אין לי מושג מה המספר שלו.

  223. אנוכי חובבת בישול, אך באפייה מעולם רגליי וידיי לא נגעו… לאחר שבהיתי בבלוג שלך מספר ימים, החלטתי לנסות (במקרה הגרוע נזרוק…). לתדהמתי המקרונים יצאו נפלאים, אווריריים ויפים. רציתי להודות לך בשם כל אותם פחדני אפייה ובמיוחד פחדני המקרונים. עוגיות אלו הן עוגיות מפונקות הזקוקות לתנאים מיוחדים, אך עם המתכון שלך והדרך שבה את מסבירה- הכל הלך בקלי קלות- כל עוד נשמעתי היטב להוראות!

    ++יש לי טיפ קטן אחד:
    במידה והמלית שבחרתם יוצאת רכה מידיי, ניתן לערבב בתוכה עוד מעט אבקת שקדים כדי להסמיך אותה יותר, וכן ליצור את המראה השכבתי של עוגיית המקרון.
    בתאבון!

  224. היי מאיה…
    רציתי לדעת כמה השקדים צריכים לשקול אחרי הסינון?
    הרי השארית משתנה בין אבקות השקדים השונות….

    אני כל פעם מכינה צעד אחר צעד ויש לי הרגשה שזה מה שיוצר לי את ההבדל במקרונים מפעם לפעם.
    בפעם האחרונה שהכנתי הם יצאו ״לפי הספר״ אבל הפעם הם קצת התעוותו לי :-(

    ממש אשמח אם תשיבי לי….

    מאיה עונה: 110 גר' שקדים טחונים נטו לאחר סינון של גושים גדולים. מניסיוני אם מודדים לפני ומשלימים ידנית בהתאם לכמות הפחת, זה עדיין עובד.

  225. שאלה… באפייה עלה עיגול חלק אך כל הבפנים נשפך לצדדים מזה אומר? מה עשיתי לא נכון?
    תודה

    מאיה עונה: אנא עייני שנית בתמונת ה-troubleshooting בה תיארתי את כל התקלות שעשויות לקרות – כולל הסברים למה.

  226. הכנתי היום את המקרונים. יצא מאוד טעים, אם כי לדעתי מתוק מידי. למרות שהכנתי עם מילוי הלימון.
    שאלות לפעם הבאה: האם אפשר להוריד מכמות אבקת הסוכר?
    המקרונים יצאו לי מעט קשים, איך עושים רכים יותר?
    תודה

    מאיה עונה: במתכון של העוגייה עצמה אי אפשר לגעת ואי אפשר לשנות את כמות אבקת הסוכר. אני מסכימה איתך לגבי המתיקות שלהם, אך לצערי הדרך היחידה לאזן אותה היא עם מלית שתאזן את הטעם. את יכולה להבא להפחית כמה כפות סוכר ממלית הלימון כדי שתצא קצת חמוצה יותר. לגבי הפריכות – העוגיות מתרככות בזמן הצינון עם המלית ומגיעות למרקם מושלם. לא מומלץ לאכול אותן ביום הכנתן, אלא לתת להן להתמנגל עם המלית ולהגיע למרקם הנכון. כך עושים בקונדיטוריות הפריזאיות. אף פעם לא אוכלים מקרון טרי, אלא נותנים לו לילה להסגר על עצמו.

  227. אתמול שמתי בצנצנת סגורה את החלבונים ועכשיו אני רואה שאמורים להשאיר אותם ללא מכסה.. האם לזרוק אותם או שאפשר לפתוח ולהשתמש? תודה

    מאיה עונה: אפשר להשתמש. מומלץ להשאיר עוד כמה שעות ללא מכסה לפני כן.

  228. מאיה יש איזה מיתוס כזה שאומר שצריך ליישן גם את המקרון עצמו לפחות יום אחד במקרר, זה נכון? האם זה משפיע על המרקם והטעם ועדיף לאכול רק אחרי יום?

    מאיה עונה: זה לא מיתוס, זה נכון! את המקרונים הממולאים מומלץ להשאיר לילה במקרר להתמזגות הטעמים ולמרקם רך ועסיסי יותר.

  229. שלום מאיה, רציתי לשאול איך אפשר להוסיף לבצק המקרונים עצמו (לא למילוי) טעם של תות (יש מקרונים כאלה בכל מיני קונדיטוריות והייתי רוצה להכין גם). וגם לשאול האם המתכון יעבוד עם כמויות מוכפלות, כדי שייצאו יותר מקרונים. תודה :-)

    מאיה עונה: אין סיבה שהמתכון לא יעבוד עם הכפלת כמויות, אבל קחי בחשבון שתצטרכי הרבה הרבה נגלות (אני צריכה 3 נגלות בשביל כמות אחת), ואם המקרונים יושבים בטמפ' החדר יותר מידי הם עלולים לא להצליח. לגבי התות – אין שום דרך להוסיף למקרונים עצמם טעם למעט עם המילוי. יש רק יוצא דופן אחד לקטע הזה והוא קקאו – אפשר להכין מקרוני שוקולד אם מחליפים כמו קטנה מהחומרים היבשים באבקת קקאו. מעולם לא ניסיתי. ממליצה למצוא מתכון ייעודי עם קקאו ולא לנסות להתאים את המתכון הזה. בהצלחה!

  230. מאיה שלום,
    ניסיתי להכין את המתכון (ובעזרת משקל) לפי ההוראות והבלילה לא הפכה נוזלית, נהפוך הוא, היא הפכה לקרם מאוד צמיגי.
    האם מדובר על הקצפת יתר או כמות גדולה מדי של שקדים ?

    מאיה עונה: לצערי אני לא יודעת להגיד. זה אף פעם לא קרה לי. אבל אם הייתי צריכה להמר, הייתי אומרת כמות גדולה של שקדים. כי אחרי מספיק קיפול הבלילה חייבת להפוך לנוזלית. אם זה לא קורה, יש בעייה ביחס נוזלים/יבשים.

  231. הי מאיה, רציתי לדעת כמה זמן אפשר לשים חלבונים בפריזר? תמיד אומרים "לנצח" אבל אצלי יש קופסה עם חלבונים שהיא במקפיא באמת כבר לנצח… כמה חודשים לפחות… לא זוכרת מתי הקפאתי אותה… עדיין אפשר להשתמש? הם יהיו טובים למקרונים? ואם כן, צריך ליישן אותם או שזה בסדר ככה כי הם כבר עברו "יישן בהקפאה"?

    מאיה עונה: אין שום בעייה להשתמש בהם. לגבי היישון, קשה לי להגיד. הייתי מיישנת אותם לפחות 12 שעות בטמפ' החדר (כולל הפשרה).

  232. סלחי לי אם אני חוזרת על שאלות שכבר נשאלו כאן קודם, אבל לאחר שקראתי את כל הבלוג 3 פעמים (באמת) אני מתקשה עם עוד 200 תגובות…

    הכנתי לפי המתכון, גרם לגרם בדיוק ובזהירות ובכל זאת לא הצליח. שני דברים קרו ( או לא קרו בעצם) – המקרונים לא קיבלו את הרגל קצף המוכרת, הם פשוט נשארו כיפות. דבר נוסף, הם לא נפרדו מנייר האפייה כמו שצריך ופשוט התפרקו.

    בלוג מעולה ומפורט! אבל בכל זאת לא הצלחתי לאבחן את מקור הבעיה ואיך עושים את זה מחדש כמו שצריך. תודה!

    מאיה עונה: התפרקו באיזו דרך? החלק העליון נשאר לך ביד והתחתית נדבקה לנייר, או שהם התנתקו כמו שצריך אבל התפוררו ביד?

  233. החלק העליון התפורר בשניה שנגעתי בו, החלק התחתון נדבק לנייר האפייה ונהיה במרקם מסטיקי משהו

    מאיה עונה: אוקיי, אם את טוענת ששקלת, אז ככה. קודם כל העובדה שהם לא התנתקו בקלות מהנייר אומר שהם לא היו אפויים מספיק. אם זה קורה שוב, צריך להחזיר אותם לתנור על 150 מעלות ל-5 דקות בערך. אחרי צינון הם אמורים להיפרד מהתבנית יותר בקלות. אפשר להשתמש בסכין דקה וחדה כדי לעזור להפריד אותם בלי לגעת בחלק העליון. לגבי המרקם המסטיקי – אם המקרונים אפויים כמו שצריך (ומתנתקים הפעם מהנייר בקלות), התקלה היא במרנג. או שהקצפת אותו יותר מידי (ולכן הוא הפך להיות "יבש", ומתפורר לפתיתים קטנים של שלג. אפשר להבחין בזה בקלות אם מניחים למרנג לדקה אחת, ואז חוזרים להקציף. הוא מתפורר בצורה מאוד בולטת), או שהקצפת אותו פחות מידי, ולא היה לו מבנה יציב מספיק כדי להחזיק את שאר החומרים במקום.

  234. בכל שאר המתכונים שקראתי מסבירים על הרתחה של מים וסוכר לטמפ 120 מעלות. אחרי שקניתי היום מדחום בישול (וצנתר 9 משונן-מעצבן!) קראתי את המתכון שלך ומאוד מפתה להכין את העוגיות בלי כל הסיבוך הזה. אבל זה נראה לי פרט די קריטי במתכון-עם הרתחה ובלי הרתחה.. מה התחליף אצלך להרתחה?

    מאיה עונה: אני מניחה שאת מתכוונת להכנת מרנג איטלקי עם סירופ מורתח? לא קריטי בעליל. אני מכינה מרנגים מושקעים (לרוב שוויצרי, בו מבשלים חלקית את תערובת החלבונים על סיר מים רותחים לפני ההקצפה… עם איטלקי אני לא טורחת) כשאני מכינה קינוחים בהם מרקם המרנג מורגש חזק (כמו ציפוי לפאי לימון, או "איים צפים", וכד'.

  235. לא.. אני מתכוונת להכנה של המקרונים עצמם!

  236. בתהליך כאן מתואר לגבי המרנג שהוא עשוי בסגנון הצרפתי, אני מכיר מתכונים שעושים 2 מסות האחת של מרנג אטלקי והשנייה חלבונים שקדים ואבקת סוכר.

    אני לא מבין למה הם מתבקעים לי בכל זאת

    אשמח לתשובה גם במייל

  237. היי ..
    הכנתי אתמול את המקרונים וכמו שהראת בתמונת הפאשלות יצא לי עם יותר מדי שקדים ..
    שמתי את כמות השקדים שהיה במתכון … מה היה לא בסדר? :(
    אני ממש רוצה להבין כדי שפעם הבאה יצא מושלם :)

    תודה !

    מאיה עונה: אז אם לפי הפאשלות היו יותר מידי שקדים, תאמיני למקרון שהיו בו יותר מידי שקדים. להבא תזכרי כמה שקדים נשארו לך במסננת ושימי בחזרה טיפה פחות אבקה חדשה של שקדים במקום.

  238. אני לא זוכרת אם כתבתי כאן, אבל כבר הכנתי כמה פעמים. בפעם הראשונה טעמתי אותם מיד אחרי שמילאתי וחיברתי והיה ממש לא משהו, אבל – ויש אבל גדול – למחרת כשהבאתי אותם (נבוכה במקצת) לעבודה, התברר כמה הם מעולים!!!!
    מתכון נפלא! לא תארתי לעצמי כמה זמן זה הסיפור הזה, אבל הם יצאו מעולים, מתוקים, נימוחים ונפלאים.
    מאז כבר למדתי לתת להם לחשוב על מה שהם עשו, ורק אז לאכול :)

  239. "לתת למקרון להסגר על עצמו". הגדרה מעולה :D

  240. היי מאיה!
    ראיתי את המתכון שלך לאחר שקניתי את השקדים הטחונים של "השף". אכן חליתי ונפצעתי באורח קל למראה הכמות הבלתי טחינה-מסוננת שנותרה לפניי.. מה עושים במקרה הזה ?? שקלתי את הכמות והחלפתי בשקדים אחרים אך מכיוון והתערובת שניסיתי לסנן הייתה לאחר טחינה בטוח איבדתי אבקת סוכר בדרך… דבר נוסף, סיננתי עם מסננת כמו של קמח והיא נורא נורא דקה לקח לי שעות לסנן והרבה חורים נסתמו לי… אפשר לסנן במסננת פשוטה מאיקאה זאת מהמתכת עם הידית או שהחורים שלה גדולים מדיי?
    ומה עושים במקרה של בועות אוויר? השטחתי למקרונים שלי את הצורה מרוב שדפקתי את התבנית בניסיון לשחרר בועות וגם זה לא צלח ב100%

    מאיה עונה: מסננת פסטה היא גדולה מידי. חייבים לסנן עם מסננת רגילה צפופה כזו ממתכת. לגבי דפיקת המקרונים, פעם-פעמיים מספיקה. לא צריך להטיח לזה את הצורה… זה מספיק כדי להוציא את רוב הבועות.

  241. הסבר מעולה!
    אם עובדים בדיוק לפי המתכון וההסבר אין מצב שהמקרונים לא מצליחים. אתמול ניסיתי את המתכון שלך אחרי שקראתי את כל ההסבר המצורף, עם שקילה מדויקת, ניפוי פעמיים, חלבונים מיושנים ווידאו הקיפול, והמקרונים יצאו מדהימים!!!
    חשוב לציין שהיו לי שני נסיונות כושלים עם מתכונים אחרים.

    ובכל זאת, שאלה קטנה..
    קיבלתי 55 מקרונים שמתוכם 4 נסדקו במהלך האפייה (משני מגשים שונים). אם תוכלי להסביר למה זה קרה אשמח לתקן בפעם הבאה, אם לא, לא קריטי – בכל זאת כל השאר היו מושלמים :)

    תודה על ההשקעה!

    מאיה עונה: לפעמים המקרונים נסדקים כשהם במקום מסויים בתבנית – נניח מזלפים אותם בדיוק על הקיפול של נייר האפייה, או קרוב מידי לשולי התבנית. זה קורה כי הבסיס שהן יושבות עליו מעוות או לא ישר לגמרי. אני פשוט נמנעת מלזלף על הקיפולים של הנייר (באמריקה יש נייר אפייה בגליל ובלי קיפולים, הלוואי עלי פה בישראל). כדי למנוע את הבעייה עם שולי התבנית אני גוזרת את נייר האפייה כדי שיתאים לתבנית מבלי להתקפל או להתעקם על השוליים של התבנית. ובשושו אני אספר לך שאני שומרת את ניירות האפייה המשומשים של המקרונים שלי בפריזר ומשתמשת בהם הרבה פעמים כדי שלא אצטרך לגזור כל פעם מחדש.

  242. וואו איזו השקעה! כל הכבוד!
    לא הצלחתי למצוא ג'ל של צבע מאכל. עד כמה זה יהרוס את המתכון אם אני אשים מעט צבע מאכל נוזלי?

    מאיה עונה: זה יהרוס את המתכון בסבירות גבוהה כי זה יהפוך את המרנג לנוזלי מידי.

  243. הי,בהמשך להודעתי הקודמת-מצאתי רק אבקת צבע מאכל,האם את יודעת אם זה יעבוד?ואם כן-באיזה מינון?
    תודה רבה,המקרון הקודם שעשיתי (ללא צבע)יצאו מצויין!

    מאיה עונה: עם אבקת צבע מאכל אין בעיה. השתמשי בהדרגה, כמובן.

  244. מאיה, את זה ראית?!
    http://youtu.be/WH4qJb6O-KQ

  245. היי מאיה, אשמח לקבל תשובה לקראת הניסיון השני, כתבתי לך תגובה ב28/1 תחת השם "מור"..
    הפעם קניתי שקדים קלופים שאני אטחן בעצמי ביחד עם אבקת הסוכר.. זה יעבוד ?! אני מפחדת להיתקל שוב בבעיית שינוי משקלים בגלל פסולת שקדים..

    מאיה עונה: כל עוד את טוחנת היטב ל2-3 דקות רצופות, זה אמור להיות טחון היטב. את יכולה לטחון כמות נוספת יחד עם יחס מתאים של אבקת סוכר, לסנן גם אותה, ולהשלים את האבקה שנותרת במקום הפסולת שאת מסננת בכמות הראשית.

  246. וואו תודה על התשובות!
    המסננת שאליה התכוונתי היא זאת שנראית כמו כוס ושלוחצים על הידית זה מסנן דרך התחתית. זה גדול מדי?

    מאיה עונה: אההה! נפה! המממ. לא חשבתי על זה. לדעתי יעבוד.

  247. הי מאיה…

    אז עוד מתכון מטעמך נכנס לתנור המהמם שלי ויצא מעולה!!!

    רק רציתי להגיד שהתמכונים לך פשוט עושים את החיים קלים, כייפים וטעמיים יותר…

    מחכה לעוד מלא מתוכנים :)

  248. אה, וגם יש לי שאלה ששכחתי ממנה…

    כמה דקות אחרי שהוצאתי את המקרונים מהתנור והנחתי על השיש שלי הם התחילו להשמיע רעשים קלים של פצפצים.. האין זה משונה בעיניך??

    מאיה עונה: אין לי מושג. השאלה היא איך הם נראו בסוף…

  249. עשיתי פעם ראשונה (ואפילו כמות כפולה!) ויצא פגז, תודה רבה!

  250. טוב, אז בתור אופה חובבנית (מתחילה מאוד!!!) אני חייבת לציין שאם עובדים עם משקל ובדיוק לפי ההנחיות איו, אבל אין, סיכוי שזה לא יצליח! אומנם בפעם הראשונה התנור הרס את המקרונים כי החום היה כנראה גבוה מידי, אבל בפעם השניה העוגיות יצאו מושלמות!!!! פריכות, רכות וכמו שרבים תיארו את זה ממש כמו "לנגוס בענן" :) תודה רבה על הבלוג המעולה.

    יש לך המלצה למילויים לא כל כך מתוקים חוץ מגבינת המסקרפונה?
    ניסיתי גנאש אספרסו וניל אבל יצא מתוק להחריד.. ואנחנו מעדיפים משהו שימתן את המתיקות.

    תודה רבה :)

    מאיה עונה: קרם לימון הוא מושלם בעיני. עוד אפשרות היא שמנת מתוקה מוקצפת עם טיפונת וניל (ללא סוכר), שתשתלב עם המתיקות של העוגיות בצורה טובה בעיני. שימי לב שהקצפת מאוד נוזלית ולכן המקרונים לא ישרדו יותר מכמה שעות במקרר, לדעתי. לאחר מכן הם יתחילו להתפרק ולהיות SOGGY.

  251. יש לי 4 חלבוני XL במקרר כבר 3 ימים.
    1. – איך אני ממירה את הכמויות (כי את ציינת שהשתמשת בשלושה) או שכדאי לי פשוט למדוד 90 גרם?
    2. האם הזמן שהם שהו במקרר הוא מספיק או שכדאי להוציא אותם ל-24 שעות בחוץ?
    תודה :)

    מאיה עונה: 1. אם יש לך משקל, למה את שואלת בכלל?!? :) 2. מומלץ ליישן גם בחוץ 24 שעות.

  252. טוב הכנתי מקרונים לראשונה בחיי וזה יצא מושלם- מילאתי אותם במסקרפונה ואחרי לילה במקרר זה יצא פשוט אלוהי…
    תודה על מתכון כה מפורט ואינפורמטיבי!

  253. הי מאיה,

    בנוגע ליישון של הביצים – זה לא ריסקי מידי במזג אוויר חם?
    השאלה היא האם עליי לחכות לימים קרירים יותר או שזה לא משנה?

    תודה, ענת

    מאיה עונה: מניסיוני, לא משנה. יישנתי גם יומיים ואף שלושה במזג אוויר שרבי ולא קרה כלום לחלבונים.

  254. שלום מאיה,

    הלכתי שלב שלב לפי ההוראות שלך והמקרונים יצאו מהממים!
    תודה! תודה! תודה!

    לשאלת המלית… יש מצב שאם אכין מילוי שוקולד אבל מקצפת ריץ מטעמי כשרות זה יצא מזעזע או ששווה לנסות?
    WHAT DO YOU THINK?

    תודה, ענת

    מאיה עונה: יהיה לזה טעם לוואי, אבל לדעתי בתוך המקרון כמעט ולא ירגישו. הייתי מעיזה והולכת על זה.

  255. הי מאיה,
    אם אני צריכה להכין את המקרון 5 ימים לפני, איך היית מציעה לי לאחסן אותם? במקרר, מקפיא בלי מילוי או עם מילוי?
    תודה!

    מאיה עונה: במקפיא, ללא מילוי, בין שכבות של נייר סופג. למלא ערב לפני, או כמה שעות לפני, תלוי כמה המלית נוזלית.

  256. תודה על התשובה המהירה! קצת מלחיץ אותי להקפיא אבל אני סומכת עליך(:
    ועוד שאלה.. המקרונים יצאו ממש טעימים אבל הם יצאו לבנים ען נק׳ ככל הנראה מהשקדים/ קליפות השקדים למרות שהעברתי אותם במסננת.. איך אפשר להמנע מזה בפעם הבאה?

    מאיה עונה: אם זה נקודות כהות זה אומר שלא השתמשת בשקדים קלופים. אם זה סתם גבשושיות, זה אומר שהיית צריכה לסנן אותם יותר בקפדנות, או לטחון אותם שנית בפוד פרוססור.

  257. תודה על מתכון והסבר מנצח. פעם ראשונה שעשיתי והצליח בגדול!

  258. היי מאיה,

    תודה על המתכון המפורט והמושקע. עקבתי אחרי ההוראות בדיוק ויצאו לי מקרונים לתפארת אפילו שהשתמשתי בטוסטר אובן (!)

    תודה ענקית לך,וחג שמח!!!!!!!!!

  259. הי מאיה,

    איך אני יכולה לתת למקרון גוון שמנת? אני מעוניינת למלא במלית של קרם קפה אספרסו ואני לא רוצה לצבוע אותם בוורוד…

    אין לי צבעי מאכל למעט אחד בודד אדום :-)

    תודה!!

  260. איזה באסה…
    דווקא בנגלה הזו (לעומת שבוע שעבר בנסיון הראשון שלי שהם יצאו לי מהממים) ושאותה התככוונתי להגיש בצנצנת יפה כמתנה לחג יצא לי כל כך מחורבשת… :-(( כל כך הרבה סדקים על פני העוגיות בטוח שמשהו לא ייצא לי טוב במהלך ההכנה.
    נו טוב, חוקי מרפי חלים עלי כל הזמן שזה לא יאומן :)
    חג שמח,
    ענת

  261. הי,
    אני יודעת שהעלת את המתכון והטריק עם קופסת השמנת לפני שנה, אבל אני גיליתי את המתכון שלך רק עכשיו. בהתלהבות רבה הלכתי למכולת כדי לקנות שמנת חמוצה. ועכשיו, אני רואה ששינו מעט את עטיפת השמנת: הברקוד כבר לא בחלק התחתון של הקופסה, אלאבחלק העליון… או- או! יש לך הצעות צירתיות לפתרון עבורי? יש לך מושג מה היה גובה הברקוד/ חלבונים בס"מ בקופסה הישנה?
    תודה רבה מראש!!!

  262. יש לי תהייה בנוגע למלית המסקרפונה- זילפתי מסקרפונה על המקרונים [של גד, עם גרגרים של מקל וניל, פייה 1 ס"מ] ובמקום שזה יצא יפה וחלק זה הפך את המסקרפונה לגבשושי וקצת חמאתי… האם התחכמתי יותר מדי עם הזילוף או שמא המסקרפונה עצמו אשם?

    מאיה עונה: זה המסקרפונה של גד. הגיע הזמן שמישהו יכין בארץ מסקרפונה נורמלית. רק צרות הגד האלה מביאים.

  263. מאיה את גאון ! גאון !!!
    אני מתכננת על המקרונים האלה כבר מלא זמן והיום הכנתי אותם לראשונה ו….
    הם יצאו מהממים בחיי
    כל כך יפים, חלקים מלמעלה ועם רגלי קצף מדהימות מלמטה
    סחתיין עליך

  264. חיפשתי בנרות מלית פרווה עד שהגעתי למלית הלימון שלך שהתגלתה כגאונית!
    כה גאונית שהכנתי על אותו בסיס בדיוק מלית פסיפלורה, תות, פטל שחור וליצ'י. רק שיחקתי בכמות הסוכר.
    יצא מעולה. המלית פסיפלורה זכתה להכי הרבה קונים.

  265. אני חולה על הדוקטורט הזה:) הוא איתי במטבח ואני עובדת איתו שלב אחר שלב. אגב, ידעת שהשם של הבלוג מופיע תחת הערך "מקרון" בויקיפדיה? כבוד!

  266. הי מאיה,

    סורי אם אני חופרת לך כאן אבל אני אחרי 4 (!!) נסיונות להכין אחרי פעם אחת בודדת שהצלחתי… :/
    אני חושבת שמה שהכי מתסכל אותי זה שאני לא מבינה אם סופית אמורים להיות 110 גר' א. שקדים אחרי הניפוי או שבעצם עלי לנפות 120 גר' בידיעה שכף גדושה תעוף החוצה אחרי הניפוי וכך אשאר עם ה 110 הגרם הרצויים למתכון…
    אשמח לתגובה ממך :-)
    ענת

    מאיה עונה: זה צריך להיות 110 גר' שקדים מנופים נטו, ולכן קונים יותר שקדים ממה שצריך ומנפים עוד אם נתקעים יותר מידי שקדים במסננת. אם יש לך משקל, תמדדי 110 גר' לאחר ניפוי.

  267. היי מאיה, המתכון שלך כלכך מפורט שהתרגשתי וקניתי את כל החומרים והכנתי בדיוק לפי המתכון, ומשהו השתבש בדרך..
    המקרונים יצאו עם המון סדקים ובלי הרגליים המפורסמות..
    יצאו ממש כמו עוגיות של קמח.

    מה יכול להיות שעשיתי לא נכון?

    מאיה עונה: כנראה לא השהית אותן מספיק בטמפ' החדר, כי האוויר ברח מלמעלה במקום מהתחתית (ולכן נוצרו סדקי קצף במקום רגלי קצף בתחתית)…

  268. ניסיתי להכין את המקרונים והם יצאו ממש מוצלחים. תודה רבה על המתכון המפורט והמדוייק. באמת חששתי להכין אותם כי הכל היה נשמע שצריך להיות ממש מדוייק ומסוביך ובעצם זה היה ממש ממש קל..
    תודה רבה
    :)
    הבעיה היחידה אצלי זה שאני לא ממש מומחית בעיגולים עגולים או בקווים ישירים אבל בסך הכל יצא יפה :)
    (חבל שאי אפשר להוסיף תמונות)

  269. קודם כל אני רוצה להגיד שזה אחד האתרים שהכי נוח לעבוד איתו.
    דבר שני, טחנתי שקדים בבית ורני לא בטוח כמה דק זה צריך להיות, כמו האבקת סוכר או שזה מוגזם?
    בנוסף ניזיתי לטחון יותר ואז השמן שבשקדים הפך את הכל למעין בצק, האם צריך לקלות אותם לפני הטחינה?

    מאיה עונה: הסיבה שאמרתי לטחון את השקדים *יחד עם* אבקת הסוכר זה בדיוק כדי למנוע את היווצרות בצק השקדים השמן. כשטוחנים אגוזים לזמן ארוך השמנים שבהם משתחררים והם בסופו של דבר "נמסים" למעין ממרח סמיך (כך בדיוק מכינים טחינה – טוחנים גרגרי שומשום עד שהם "נמסים" לממרח טחינה חלק), ואבקת הסוכר מונעת את זה. עם אבקת הסוכר אין בעייה לטחון לזמן ממושך. הכוונה היא שזה יהיה כמה שיותר דק. זה אף פעם לא מגיע לדקיקות של אבקת סוכר במעבד מזון, אבל אם טוחנים את זה למשך 2-3 דקות רצוף, זה מספיק קרוב. ולא, אין צורך לקלות אותם לפני הטחינה, להיפך. הם אמורים להישאר צחורים ולבנים אחרת הם יפגעו במראה של המקרון. בפעם הבאה בבקשה לעקוב אחרי ההוראות… יש סיבה שהפוסטים כ"כ ארוכים :)

  270. הייי! בלוג מהמם ופוסט סופר מושקע :)
    יש לי שאלה, הכנתי השבוע 3 פעמים מאקרונ'ז אחריי שחקרתי את הנושא לעומק והגעתי מוכנה! בפעם הראשונה הייתה לי בעיית Undermix בשלב של המאקרונג' והם יצאו סדוקות מאוד, ובפעם השנייה overmox והם יצאו רטובות כאלו (מעט סדקים אבל לא תפוח) ובפעם השלישית מצאתי איזון! השהתי כמובן בחדר ללא רוח במשך 45 דקות והכנסתי לתנור מגש אמצעי וכל 8 דקות סובבתי את התבנית (סה"כ 16 דקות) הפעם הם יצאו ללא סדקים, ויצאו בקלות מהנייר אפייה, אבל משום מה ללא רגל.
    אני מודדת את כל הרכיבים במשקל, מתזמנת אאת ההקצפות דופקת את כל הבועות החוצה על השיש ומקפידה על דיוק. אבל משום מה הרגל מסרבת להופיע. יש לך רעיונות מה יכולה להיות הבעיה?
    תודה רבה!!!

    מאיה עונה: אחרי שאת משהה אותם אפשר לגעת בהם בלי שהאצבע תידבק?

  271. אני רק רוצה להוסיף שהוספתי את הקרם, חלק מהם קרסו פנימה, כלומר הם יצאו (חלקם) חלולים.. נראה לי בעיית אוויר?

    מאיה עונה: לא ציינת איזה קרם… אם הם קורסים פנימה זה אומר שהקרם רטוב מידי והם חיכו יותר מידי זמן במקרר. מקרונים חלולים זה לא בעייה.

  272. 3 פעמים ניסיתי את המתכון…
    פעם עם מג'ימיקס, פעם הרצפתי עם קיצ'נאיד ופעם ידני, פעם עם צבע מאכל ג'ל, פעם אבקה ופעם בלי!!
    ובסופו של דבר מתקבלת אותה תוצאה מבאסת עד דמעות (!!) יפים למעלה, בלי רגליים וגם אחרי קירור מוחלט אני מחלצת מהתבנית כיפות מקרון והתוכן דבוק ועקשן על הנייר…
    ושוב, אני מה זה צייתנית ומטורפת על מקרונים! חייבת עזרה!

  273. אמממ האמת שלא ניסיתי לגעת בהם הפעם.. אז אני לא יודעת :( את חושבת שהייתי צריכה להשהות יותר?
    לגבי הקרם הוא דווקא היה ממש כזה קרמי ולא נוזלי, קיררתי אותו יום שלם במקרר כדי שלא ינזל ויהרוס אותם.

    אגב, בניגוד לפעם שבאה עירבבתי יותר מידיי- והם יצאו שטוחים עיסתיים אך מבריקים- הפעם הם אומנם יצאו תצפוחים וללא סדקים- אבל לא מבריקים. יכול להיות ששוב לא עירבבתי מספיק? ולכן נשאר אוויר בתערובת? שאולי ממש היה חסר 3-4 עירבובים נוספים?
    אולי תמונה תעזור לאבחן אותם:
    https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/479994_10151629506502049_701904886_n.jpg

    שוב תודה רבה לך!!!!

  274. היי מאיה! יומיים חיכיתי להתחיל להכין אותם ,יישנתי את החלבונים יממה,טחנתי את השקדים והאבקת סוכר לקח לי חצי שעה לנפות את התערובת… כמעט אנסתי את הילדה לישון חח מסכנה לא רצתה אבל כבר רציתי להתחיל.. הכל הלך כשורה בדקתי את סמיכות הקצף עם כפית מזגתי לתבנית והיה ניראה טוב ואז התחלתי לזלף וקרה כזה אסון! הכל נהפך למשהו נוזלי ורוד ודוחה. בכמעט בכיתי כל כך מבאס כזאת השקעה וציפייה! איפה טעיתי? חייבת לציין שדייקתי עד מידת האפשר בגרמים ללא משקל… אפילו רצתי לקנות צבע מאכל ג׳ל. Help

  275. הרבה אמרו את זה. את אדירה… אז לא אגרום לך להסמיק עוד.
    המתכון מעולה וההסבר מקטין את החששות וממש מנגיש.
    הכנתי פעמיים בפעם ראשונה שברתי את הבלילה יותר מידי וקיבלתי עוגיות בדיוק כמו בטראבלשוטינג שלך, תודה זה עזר מאוד.
    היום הכנתי עוד נגלה שעושה רושם שהיא מוצלחת אבל אין לי מושג אם ככה זה צריך להיות, האמת שמעולם לא אכלתי מקרונים מוצלחים רק כשלונות של חברים ככה שאין לי אינדיקציה. אמור להיות חלל של אויר בין הרגליים לקרום או שזה שומר על שלמות? כמה הקרום אמור להיות קשיח עם הפעלת קצת כוח הוא קורס? זהו בגדול אגב אצלי הטורבו עשה בעיות לעוגיות בקידמת התבנית בשורה הראשונה בהן הכיפה התבקעה

  276. אגב התחתית אמורה להיות פריכה/קשיחה/ וקצת דביקה?

  277. גורו – יש לך רעיון למלית לבנה ולא חלבית?
    אני רוצה להכין מקרונים כחול-לבן ליום העצמאות :)

    מאיה עונה: הייתי אומרת ממרח מרשמלו קנוי (מרשמלו פלאף), אבל אני תוהה אם הוא לא יהיה מתוק מידי… במחשבה שנייה, יש מצב שהייתי עושה קרם לימון פשוט, עם מקרונים לבנים, ושמה את צבע המאכל בקרם עצמו. וככה לא מסתבכת עם דברים לבנים פרווה.

  278. שלום(:
    אני מתכוון להכין, או יותר נכון לנסות להכין את המתכון הזה,
    רק שיש לי שאלה אחת, אם אני אחליף את הסוכר בסוכר דק כשאני מקציף את הביצים זה יכול להועיל או לפגום במתכון?

    מאיה עונה: בטוח לא יזיק, אבל לא יהיה הבדל משמעותי לטובה. זו כמות מאוד קטנה (כל עוד אתה מתכוון לסוכר שמוסיפים לקצף הביצים… את אבקת הסוכר אי אפשר להחליף, חס וחלילה).

  279. היי האם אופים בטורבו או ברגיל?

    מאיה עונה: אני אופה הכל על טורבו, תמיד.

  280. מתכון מהמם!!
    הצליח בפעם הראשונה למרות שלקח איזה יום עבודה עם כל הנגלות.
    בקשר למלית המסקרפונה.. לא הבנתי איך הזלפת כל-כך יפה, היא די קשה ה40% שומן הזאת.
    אשמל לטיפה הזלפה. גם של המלית וגם של המקרונים עצמם.

    ותודה רבה רבה :)
    כנראה שבלעדייך לא הייתי מכינה מקרונים בחיים

    מאיה עונה: מניחה שהתכוונת ל"טיפ להזלפה"? ערבבתי אותה קצת עם מזלג ואז זילפתי. ממש לא חובה לזלף אפשר גם למלא עם כפית.

  281. […] בוטנים! הפוסט משתמש במתכון המשובח (והאפשרי לחלוטין!) למקרון של בצק אלים וגילה שמדובר בשילוב כיפי לחלוטין! רק כדאי לעשות שימוש […]

  282. תודה על שפע האינפורצמציה והטיפים את מדהימה!!!!!!!!!!
    שתקבלי ותתעשרי כרוחב לבך אמן!

  283. אפשר להכניס למילוי הלימון פרווה גלזורה במקום קונפלור? ואשמח מאוד למילויים פרווה עפ פיסטוק פרלינה מטעמי כשרות . כל המילויים שניסיתי {פרווה } הרטיבו את המקרון
    תודה רבה סיגל

  284. אוי לא! הלכתי לסופר לקנות שמנת כדי למדוד את החלמונים, ותנובה שינו את האריזה כך שהברקוד נמצא למעלה ולא למטה!! עוד עצות למדידה??

    מאיה עונה: הו! ואיזה מזל שאני רומניה אגרנית ושמרתי את קופסת השמנת הריקה והנקייה בארון להכנות עתידיות. עדכנתי את הפוסט עם הוראות מתוקנות והשוואת קופסאות, ראי למעלה. יש למדוד עד שהחלבונים מגיעים בדיוק לאמצע בין השורות "לשמור במקרר" ו-"כשר חלבי". תודה על ההערה!

  285. תודה!! את מהממת!! היום מתכוונת להכין, אעדכן בהמשך!!

  286. תודה רבה עם הפוסט המדהים והמושקע. את אלופה!
    לשאלתי, העוגיות יצאו יפות וקיבלו בדיןק את הצורה שהן היו אמורות לקבל, גם הטעם שלהן יצא משובח.. אבל משום מה חלקן נשארו קריספיות מידי גם לאחר יום שלם במקרר עם מלית וחלקן נפרדו מהתבנית בקלות אבל התחתית שלהן יצאה לחה מידי וכיאילו מעט 'עיסתית' מה עושים?

  287. הבנתי משהו חשוב, עדיף לא לקנות שקדים מולבנים ולטחון בעצמי, זה יוצר גושים עדיף או לקנות טחון או (כנראה לקנות שקדים עם קליפה)

  288. היי :) מחר אני מתכננת להכין בעז״ה ולא בדיוק הבנתי את הקטע עם החלבון מיושן, אני צריכה 100 גרם או 90 גרם בסופו של דבר?

    מאיה עונה: בסופו של דבר 90 גר'

  289. ועוד שאלה, אם אני מעמידה את החלמונים מ11 וחצי בערב עד 11 וחצי בבוקר, 12 שעות אולי 13 , בסדר?

    מאיה עונה: עדיף 24 שעות… אין לי מושג כמה הם יתרכזו בחצי מהזמן. מצד שני, די חם עכשיו, אז את יכולה לנסות.

  290. הי מאיה,
    פעם ראשונה שהכנתי את המקרונים היה המתכון של קרין גורן המראה לא היה קרוב למראה מקרון יצא שלא קראתי לגמרי את מילוי מהקרון ופשוט הקצפתי שוקולד לבן עם שמנת מתוקה שמתי במקרר יצרתי קוקלידה בטעם שקדים ככל שה"מקרון״ ישב יותר מדי זמן במקרר זה פשוט היה מעדן בעיקר בחום הקיץ הלוהט. אך מכיוון שהמטבח זה הטריטוריה שלי ואני אוהבת לאתגר את עצמי בעולם האפיה לא הסתפקתי בהמצאת מתכון טעים דרך טעויות והלכתי על המתכון של בצק אלים לפי הדרכתך ההקצפה היתה מוצלחת אך לא צלחה בגלל שהוספתי קקאו ( איני מתה על צבעי מאכל) ופה זה השלב שהכל התחרבש הפעם לעומת הפעם הראשונה המקרונים לפני האפיה היו נראים בכיוון הנכון אך בתנור לא צמחו השמלמלות של המקרון היה ריח שרוף של שקדים באוויר. למרות כל זאת מלאתי אותם בקצפת נוטלה ושמתי במקרר מחכה להפתעת טעם חדש( שונאת לזרוק אוכל) אוף אני מיואשת יש מעט חומרים במתכון אך דיוק של יקים שאיני עומדת בזה אני מתה לטעום את טעם המקרון האמיתי מעשה ידי.

  291. היי מאיה,
    מיד רצה לעשות..
    רציתי לדעת עם יש אפשרות לצבוע את הבלילה בדרך טבעית בלי להרוס את המרקם..(קפה או קקאו נגיד..)
    אהבתי את המתכון והפירוטט…
    יש לך אולי רעיון לקרם קפה??

    מאיה עונה: לא ממליצה להוסיף כלום לבלילה, גם לא קקאו. ממליצה לנסות מתכון אחר בדוק למקרון שוקולד, אחרת 90% שהמתכון יתפקשש. לגבי קרם קפה – גנאש שוקולד לבן וקפה יעבוד טוב לדעתי: לחמם בפולסים במיקרוגל 100 גר' שוקולד לבן עם חצי כוס שמנת מתוקה וכפית אחת של אבקת קפה, עד שנמס, ולערבב עד שנוצר קרם חלק. לצנן במקרר עד שהמרקם 'זליף' דיו. מניחה שהכמות תספיק לבערך שליש כמות מהמקרונים, אז הכפילי או שלשי בהתאם.

  292. הכנתי כבר כמה פעמים ויצא מעולה בכל פעם מחדש. שיחקת אותה עם ההסברים! אפילו עם ביצים טריות ובלי משקל אבל הייתי בחרדות…
    הולכת להכין שוב כמתנת סוף שנה ולהגיש ביום רביעי כלומר מחרתיים בבוקר. איך לדעתך לעשות? אני מניחה שאכין מילוי שוקולד שהוא הכי "עמיד ". רעיונות כלשהם?

    מאיה עונה: להכין את המקרונים מראש ולשמור בקופסה אטומה בארון סגור או בפריזר, למלא ערב קודם.

  293. שאלה על שימוש חוזר בחלבונים. הקפאתי חלבונים והפשרתי כדי להשתמש בהם במתכון. בסופו של דבר לא הייתי צריכה את כל הכמות. מסתבר ש 90 גרם זה ממש מעט.. אפשר להקפיאם שוב? או שהם יתקלקלו? תודה. העוגיות בתנור. בתבנית אחת רובן התפוצצות אז הורדתי את החום. מקווה שהתבנית הבאה תשאר שלמה

    מאיה עונה: אין שום בעייה להקפיא את החלבונים. הם מחזיקים אפילו שנה בפריזר.

  294. […] על מילויים מיוחדים. המשכתי לברירת המחדל שלי – בצק אלים. אני מאד אוהבת את ההסברים שלה וזכרתי שכבר קראתי בעבר על […]

  295. היי מאיה !

    הכנתי את המקרונים, יצאו ממש טוב ! כל הכבוד על המתכון המפורט.
    אבל..
    כששמתי את המסקרפונה, אחרי מספר דקות, המסקרפונים התמוססו ונמסו !! :(
    אולי הגבינת מסקרפונה דלילה מידי בשביל המילוי? קניתי של גד

    מאיה עונה: המסקרפונה של גד הזו… כמה חיים היא מאמללת. להבא ממליצה לערבב היטב את הגבינה כדי לוודא שהיא אחידה מבחינת מרקם, ושלא תיקחי במקרה חלק רטוב מאוד שלה. בנוסף, לשפוך את מי הגבינה שמצטברים למעלה כשפותחים את הקופסה.

  296. תודה !
    בהחלט אנסה שוב.. כי היו לא מעט נוזלים כשזילפתי.
    ד.א הסרטון שמראה את המרקם שבו הערבוב צריך להיות, לא זמין.
    (איפה שרשום – שני ודידאוים מעולים)

  297. הכנתי בדיוק לפי ההוראות (רק ללא צבע מאכל),
    הכל יצא בדיוק לפי התמונות ומאוד יפה אך לצערי המקרונים יצאו קראנצ'ים מאוד מבחוץ וללא תוכן בפנים ובסוף האכילה נשארה תחושת טופי בפה.. אשמח לדעת למה זה קרה ואיך אפשר לתקן.
    תודה רבה וסוף שבוע נעים (:

  298. אני מתה להתחיל לעבוד על זה! נראה כמו חוויה כיפית
    רק הערה קטנה, רשמת שיש סרטון שמדגים את הקיפול. אני לא רואה אותו , יש מצב ללינק?

  299. מאיה היי. ניסיתי מתכון אחר של מקרונים ולא הצליח כל כך…התערובת כנראה היתה נוזלית מדי…נאמר שם שניתן להחליף 10 גרם מאבקת הסוכר באבקת קקאו לקבלת מקרון שוקולד..האם זה אפשרי במתכון שלך?תודה ויום קסום…

  300. במקום ליישן חלבונים, השתמשתי בקרים ישר מהמקרר. יצא מעולה!

  301. היי מאיה,

    אחלה פוסט!!!

    למה אי אפשר להיכנס לשני ה"וידאואים מועילים" ?

    תודה,

  302. היי מאיה

    שאלונת, נראה לי סבבה שאני אשאיר את החלבונים 3 ימים?
    או שזה כבר פשוינג איט ויהיו לי מקרונים רעילים???

    ועוד שאלונת, עדיין אפשר לצפות בוידיאו של הקיפול, כי משום מה אני לא רואה אותו

    תודה תודה

    מאיה עונה: אפשר 3 ואפילו 4 ימים. כל עוד הם לא מסריחים וחפים מריח אז הם טובים לשימוש. מניסיון.

  303. הצילו עקבתי אחר ההוראות ונגל ראשונה יצאה לא תפוח ולא קיבלו את הרגל!!

  304. הכנתי את המקרונים פעם אחת ויצא אדיר! אני רוצה להכין שוב והפעם אני רוצה עם המלית לימון, אפשר להחליף את הקורנפלור במשהו?

    מאיה עונה: אפשר להחליף בכמות זהה של קמח רגיל, או קמח תפוחי אדמה.

  305. […] (מבוסס על מלית הלימון למקרונים של בצק אלים, שמגיע לה קרדיט לא מבוטל. הפוסט מאז ומעולם בערך היה […]

  306. מאיה שלום
    הכנתי את המקרונים אך הייתה לי תופעה שלא רשומה כאן
    הם כאילו הבפנים שלהם גלש מצד אחד למה? מאוד התאכזבתי

    כמו כן אני קוראת שאבקת סוכר וסוכר שנטחן במטחנת תבלינים זה לא אותו הדבר למה מה ההבדל הרי ניתן להגיע לאותה דקות
    תודה

  307. ב״ה ככשלום מאיה. ברצוני לדעת באיזה שלב להניח את התבנית בתנור או אם יש לכך חשיבות

    מאיה עונה: האמצעי, כך שתהיה במרכז. בתנורים חדשים על מוד טורבו זה פחות משנה.

  308. באבקת סוכר אפשר להשתמש בסוכר שטחנתי בבית?

    מאיה עונה: ראי תשובתי כמה תגובות מעלייך

  309. היי מאיה,

    שיחקת אותה בענק!!

    נאגלה ראשונה היתה כשלון חרוץ (נפלתי בשלב הטריפה) אך סיבוב שני חרדתי משהו הסתיים בהצלחה מסחררת. נכנס לרשימת הפייבוריטס שלי.

  310. הכנתי את הבלילה ויצא במרקם הנכון.
    ועדיין המקרונים לא יצאו לי טובים
    אפיתי בכל חום אפשרי בתנור הזה ועדיין לא מבין איך למצוא את החום הנכון???
    עזרה ????

    מאיה עונה: "לא יצאו טובים" זה לא תיאור מפורט במיוחד. שלח לי תמונה ואנסה לעזור… אני לא טלפטית.

  311. היי… כשאני מיישנת את החלבונים בחוץ למשך 2-3 ימים האם אפשר לכסות את הקערה בה הם נמצאים בניילון נצמד? מחשש לא בטעות ייכנס לשם משהו.. האם זה לא יפגום ביישון?

    תודה :)

    מאיה עונה: את יכולה לכסות באיזשהו בד נושם. עדיף על ניילון נצמד במקרה הזה.

  312. היי מאיה
    אני מתה להכין!! אבל לפני זה אני כמובן קוראת הכל שבעתלפים פעם כולל התגובות… מה שלא ראיתי זה את הלינק לוידאו שלך של הקיפול. ניסיתי גם משני דפדפנים שונים ולא מופיע לינק על אף אחת מהמילים, יכול להיות שאין יותר?

    מאיה עונה: הייתה תקלה והוידאו נעלם – תוקן!

  313. מאיה שלום,
    אם אוסיף גרידת לימון לתערובת הקצף והשקדים- האם התערובת תיהרס?
    בתודה,
    אפרת

    מאיה עונה: לא ממליצה להוסיף כלום לתערובת הקצף והשקדים. כל שינוי או תוספת, ולו הקטנה ביותר (במיוחד קליפת לימון, שהיא שומנית), יכולה להחריב את המקרונים וחבל. את כל התוספות אפשר להוסיף על גבי העוגיות המזולפות לפני האפייה, או לערבב לתוך המלית.

  314. מלכה!

  315. היי מאיה,
    אני מתה על מקרונים ואחרי נסיונות רבים מאוד, הצלחתי לעשות את המתכון שלך, הצלחה מסחררת!
    רק שבפעמיים האחרונות קרה משהו מוזר, בניגוד לכל הפעמים שהמקרונים התרוממו יפה, ונוצרה רגל יפייפיה, בפעמיים האחרונות המקרונים התרוממו בתחילת האפיה, נוצרה רגל יפה אך הם צנחו אח"כ והרגליים יצרו טבעת כזאת שהקיפה את המקרון.. איך זה פתאום קרה? לא שיניתי כלום?

  316. היי מאיה המתכון נראה מושלם!!!
    כ"כ מפורט שממש עושה חשק לרוץ ולהכין אך יש לי בעיה קטנה:
    מטעמי כשרות יש בעיה שהחלבונים יהיו לילה שלם בחוץ רציתי לשאול אם אני מוסיפה קצת סוכר אם זה יזיק ואם כן כמה?
    אשמח לתשובה מוקדמת כי אני רוצה ליישן היום ולהכין מחר
    תודה רבה!

    מאיה עונה: אבל לא הבנתי מה קשור הסוכר ליישון… את יכולה ליישן גם במקרר בקערה לא מכוסה.

  317. אוקי לא ממש התכוונתי בחוץ
    יש בעיה שהחלבון ישאר פתוח במשך הלילה ולא דוקא בחוץ אבל עם סוכר זה פ'סדר
    השאלה שלי אם זה יזיק למקרונים או פשוט לוותר על היישון
    ועוד שאלה: יש אפשרות להשתמש באבקת צבע מאכל?

  318. הי מאיה
    בדיוק הרגע גמרתי להכין מקרונים
    אז ככה כשזילפתי הם השתטחו לי והיו כאלה שאפילו התחברו כשחילקתי את המאסה שמתי צבע מאכל וקיפלתי שוב האם זה נקרא קיפול יתר?
    למען האמת גם לא היה לי שק זילוף אז השתמשתי בשקית הקפאה ופקק של בקבוק קטן מי עדן
    בסופו של דבר יצאו לי רגלי קצף וכשראיתי שזה עולה הייתי בעננים!!!
    אני מתכננת לעשות את זה שוב ורוצה למנוע טעויות אשמח לתשובה בהקדם
    תודה

  319. את משוגעת!
    עשיתי את המקרונים ויצא נחמד ביותר (למרות שהגזמתי קצת עם הגודל), מה שכן, המקרונים יצאו די סטיקים כאלה, כאילו, נדבקים לשיניים אבל בקטע מוגזם, כמו סוכריית קרמל כזאת. מה יכולה להיות הסיבה?

  320. את כזאת מדהימה ששמת גם את התמונות של הפאשלות! אני מכינה ברגע זה מאקרונים והבלילה נוזלית ואני בדיכאון כי זה לואלנטיינס דיי, וחשבתי לעצמי- הלוואי שהייתה תמונה של פאשלה! והנה יש!
    כפרה עלייך

  321. הי מאיה, וידאו הקיפול נעלם לאן שהוא? אני לא רואה אותו.

  322. אשמח אם תוכלי להעלות את וידאו הקיפול. תודה

    מאיה עונה: חנה ואסנת, תיקנתי והעליתי את הוידאו מחדש…

  323. היי מאיה, החלטתי להכין מקרונים למשלוחי מנות. הם יוצאים יפהפיים וטעימים. אני משתמשת ביריעת סיליקון, שמיועדת לאפיית מקרונים, שקניתי בחנות מתמחה באפייה והם יוצאים בגודל זהה ואחיד ממש כמו מקטלוג. יש לי שאלה: ניסיתי לאפות בגוון סגול, הבלילה נצבעה בצבע הרצוי אולם לאחר אפייה התקבלו מקרונים בגוון חום בהיר/קפה.
    יש לך מושג מדוע הצבע הששתנה ?

    מאיה עונה: נסי לאפות על 10 מעלות פחות. יכול להיות שגוף החימום העליון שלך קצת חזק מידי בשביל המקרונים העדינים. הם משחימים ממש ממש בקלות. במקביל – האריכי את זמן האפייה בכמה דקות…

  324. ניסיתי להכין את זה כבר 3 פעמים וכל פעם יוצאת לי כיפה נהדרת ורגל פנטסטית אבל בפנים חלול והתחתית קשה… אני זקוק לעזרה…

    מאיה עונה: לצערי אין לי שמץ… אתה חייב לפרט יותר לגבי כל הפרמטרים (ויש הרבה) -כמות ומרקם השקדים הטחונים, מרקם החלבונים, איכות ומשך ההקצפה, טכניקת הקיפול, ואפילו הזילוף וההשהייה, שלא לדבר על האפייה. ממליצה לך לחפש בגוגל macaron troubleshooting…

  325. אני מעונית לעשות אותם חומים יש רעיון מה להוסיף ובאיזה שלב?

  326. הי מאיה,
    מתכון מעולה! תודה!
    הכנתי עם שקדים טחונים של 'המותג' ונשארו לי בקושי שלושה גרגירי שקדים במסננת. כדאי לנסות :)

  327. היי האמת שעשיתי הכל כמו שאמרת, רק ברגע שאני בא למדוד את החלבונים המיושנים אני מגלה שלמרות שהעלית תיקון ב-2013 כרגע הם עשו שינוי מאוד קטן בקופסא – אם תשימי לב אריזה חדשה כעת מכילה ברכיבים 5 שורות טקסט במקום 6 שורות טקסט…
    מפחד שהכל ייהרס לי

    שימי לב שעדכון חדש מאוד חשוב כי אין לאנשים שלא מהתחום יכולת לשים לב לזה.

    הלוואי ולא יהרסו לי.. תודה על המתכון

  328. הי,
    האם אפשר להוסיף את צבע המאכל בסוף תהליך הכנת הבלילה (ולא בסוף של ההקצפה)? כך אוכל להכין בלילה "כללית", לחלק לקעריות ולצבוע כל אחת בצבע אחר.

    תודה

    מאיה עונה: כן, כל עוד לא קיפלת את הבלילה עד הסוף. קפלי רק חצי דרך, עד שהשקדים כמעט נבלעים פנימה לגמרי, ורק אז חלקי בין הקערות. תצטרכי לקפל כל בלילה עם צבע המאכל עד לדרגת הסמיכות הרצויה.

  329. היי מאיה,
    תודה רבה על המתכון המפורט. אני מתכוונת להסכין את העוגיות לפני חג פסח.
    יש לי שתי שאלות:
    1. אם אני משתמשת בפוד פרוססור וטוחנת את אבקת השקדים יחד עם אבקת הסוכר כשתי דקות לפני שמנפים, האם עדיין אני צריכה להשתמש ב-100 גרם אבקת שקדים ועוד כף גדושה של אבקת שקדים. האם אני לא מסתכנת בכך שלא ישארו גרגירים גדולים של שקדים שלא יעברו במסננת ואז תהיה לי כמות גדולה מידי של אבקת שקדים בתערובת?
    2. לצערי הרב יש לי רק טוסטר אובן בבית.. הוא דיי גדול ומשוכלל יחסית. יש לו גוף חימום עליון ותחתון וגם אפשרות למצב טורבו. האם ניתן לאפות בו לדעתך את העוגיות כפי שכתבת במכון?

    מאיה עונה: המתכון הזה נבדק עשרות פעמים בשיטה שתיארת בהצלחה רבה, ולכן כל עוד תטחני מספיק זמן ותסנני היטב, יהיה בסדר (אם את ממש חוששת, את יכולה לטחון שוב את הגושים הגדולים עם קצת מהתערובת לעוד דקה ולסנן שוב. לגבי 2 – אין שום בעייה לאפות בטוסטר אובן. רובם נוטים להיות קצת יותר חמים מהרצוי, ולכן תבדקי בנגלה הראשונה אם הם משחימים יתר על המידה ואם כן, הורידי טמפ' ב-10 או 20 מעלות.

  330. היי מאיה! הכנתי אותם ויצא מדהים! אבל כששמתי את התנור על 150 לא עבר חמש דק והעוגיות נשרפו, זרקתי אותם אבל אם כל שאר התבניות אפיתי ל16 ב100 מעלות ויצא מושלם. מכיוון שרציתי פרווה השתמשתי במלית לימון בלי חמאה ויצא מדהייייםםםם!!

  331. היי מאיה – שאלה קשורה ולא קשורה.
    אני רוצה להכין מקרון לבנדר ושמתי לב ששמת פרחי לבנדר באחת מהתמונות כאן.
    אשמח לדעת מאיפה השגת אותם כי לא מצאתי בכלל באזור המרכז עד כה.

    מאיה עונה: שוק לווינסקי ושוק הכרמל – בשניהם אפשר להשיג.

  332. היי מאיה!
    רציתי להודות לך על המתכון ועל כל ההשקעה שלך.
    הכנו את המקרונים לחג פסח, עשינו 3 נגלות והשלישית יצאה הכי טוב!! כי הבנו את עניין הקיפול ((:
    בקיצור, תודה!!!!! וחג שמח!!!!

  333. יש לי כמה שאלות
    1. כאשר הקצפתי את החלבונים זה ניהיה לי מרנג אווירי אך קשה בערך כמו של המעדן דניאלה ככה זה אמור להיות ואם לא אז למה זה ככה?
    2. לאחר שהוצאתי את זה מהתנור היו כמה מקרונים שלא היה להם את רגלי הקצף שצריך אך הם גם לא עלו תפחו לגובה למה?
    3. היו עוד מקרונים בהם היה את רגלי הקצף אך למעלה נהייתה להם גבעה שנשברה כמו הר געש למה זה?
    תודה רבה

  334. היי מאיה,
    אני מנסה את המתכון הזה לראשונה וקרה לי משהו מוזר ששמתי לב שקרה לי עם מתכונים אחרים ולכן אני סבורה שאני עושה משהו לא נכון.
    אחרי הקצפה לא גדולה מדי – מאט ומעט גבעות נערמות, אני מחברת את התערובות ובהתחלה זה אכן נראה כמו בוידאו – צריך להפעיל לחץ על מנת שהכל יתאחד. סבבה. עכשיו – מהרגע שהכל אחיד הכל כבר נראה נוזלי מדי. כלומר אני מקפלת והכל אבל בכל שלב הכל נראה אותו הדבר ואין התקדמות. התיאור הכי טוב של המראה שמרימים את המרית – זה נראה שלב אחד קצת אחרי הלבה, נופל ולא נוזלי אבל לא באיטיות ובגושים קטנים ולא גדולים.
    עוד משהו שאולי יכול לעזור לתיאור – כשאני מזלפת זה נראה כמו נוזלי מדי ומתפשט הרבה.
    יש לציין שאני מנוסה באפייה מלבד מקרונים שצלחו פעם אחת בלבד עם מרנג איטלקי כך ששקלתי הכל, העברתי ניפוי וכו'.

    אשמח אם יש לך עצות מה יכולה להיות הבעיה \:

    חג שמח ותודה על הבלוג המושלם שלך!

  335. כש*

    ועוד תיאור נוסף שאולי יכול לעזור – כשזילפתי זה לא היה נראה כפי שראיתי בסרטונים בyoutube. שם נראה שברגע שמזלפים אז ה"שפיץ" עומד ולא זז הצידה וגם שקל להרים את השק זילוף בקלות מלפי שמשהו יצא ממנה.

    וכדי לחדד את התיאור הקודם – הכוונה היא שמהרגע שהכל אחיד הבלילה נוזלית כבר. ממשיכים לקפל והיא עדיין נוזלית מהרגע שאחיד.

    תודה שוב!

    מאיה עונה: אחרי כל התיאורים שלך עדיין לא הצלחתי להבין את התופעה. הבלילה נוזלית מידי מההתחלה? עוד לפני שסיימת לקפל סופית?

  336. תודה על התגובה המהירה!
    עדכון – הם אכן התרוממו וזה נראה שהבלילה נוזלית מדי גם לפי התיאורים הקודמים וגם לפי התמונות שלך – נראה שיש להם רגליים אבל יש קמטים מלמעלה.

    הכוונה בתיאור היא שמהרגע שהכל אחיד – כפי שרואים אצלך בסרטון ב1:014, כשעושים בדיקה ומרימים את המרית – כבר אז הכל יחסית נוזלי ונופל ממנה בגושים קטנים ולא בגוש כבד.
    אם ממשיכים לקפל (נזהרתי שלא יותר מדי) זה עדיין נראה די ככה.

  337. הי מאיה,
    בא לי להכין עוגת מקרון. חשבתי פשוט לזלף דיסקית גדולה. האם זמן האפייה יהיה דומה?
    ולקרם בין לבין- חשבתי להשתמש בבסיס של שוקולד לבן, שמנת מתוקה וכפית קפה כמו שהצעת פה בתגובות איפשהו, ולהוסיף לזה שמנת מתוקה מוקצפת כדי ליצור מעין מוס ולשים באמצע. נראה לך זה יחזיק הדבר הזה?

    תודה על אתר מהמם!

    מאיה עונה: במקום עיגול גדול, הייתי מזלפת טבעת גדולה – כדי להעלות את הסיכוי שיצליח וגם יחזיק את המלית. הייתי מגגלת giant macaron לפני שהייתי לוקחת על עצמי אתגר כזה.

  338. נשארו לי חלבונים אחרי שהכנתי את עוגת מוס הלימון המצוינת (הכנתי עוד קרם לימון ליתר ביטחון ובסוף לא הייתי צריכה אז נשארו החלבונים..)
    והבוקר החלטתי בספונטניות להכין את המקרונים (מעט מרכיבים והיה לי את כולם)

    יצא מושלםםםם
    נראה לי שקיפלתי טיפ טיפה יותר מדי אולי קיפול אחד או שניים יותר ממה שצריך…. וגם אין לי שק זילוף אז ניסיתי בהתחלה עם שתי כפיות (יצאו להם זנבות והם נראו כמו חתולי ים) ואז עם שקית זיפלוק (קצת פחות חתול ים אבל לא בדיוק עגולים ואחידים) ובכל זאת DIVINE

    לא היה לי שום דבר ממה שהצעת למליות אבל כן היתה לי חצי חבילת פטל…. בערך 50 גר', שנמעכו להם עם בערך 3 וחצי כפות סוכר ומיץ מחצי לימון ואז הורתחו עד שהסמיכו (כמו בסוכריות ג'לי תות!)
    ואחרי שזה התקרר זה הפך למלית המילניום VOL. 2

    מחכה בקוצר רוח שתעבור לי הרעלת הסוכר מכל הטעימות של המלית הלא אפויה (יאם) והאלה שיצאו עקומים ומפוקששים (יאם יאם) כדי להכין נגלה נוספת עם צבע מאכל מגניב ושיצאו עוד יותר מושלמים!! :)

    מאיה עונה: "בלילת מקרונים נאה לא נופלת מבצק עוגיות. לא בהרבה, לפחות" – מוסרת הבטן שלי.

  339. היי מאיה, מתכון פשוט נפלא! פעם ראשונה שהכנתי מקרונים בחיי והם יצאו מהממים! ההסברים שלך כל כך מפורטים ורק בזכותך הצלחתי.
    בניסיון השני שלי רציתי להשקיע טיפה יותר וקניתי צבע מאכל טבעי בצבע צהוב (של מותק-בוטיק סוכר). אני לא יודעת למה, אבל שמתי כמה טיפות וזה בקושי צבע את הבלילה, אחרי זה הוספתי עוד צבע וזה לא עבד ואז וויתרתי על הצבע כי לא רציתי להכניס הרבה נוזלים לבלילה.
    האם יצא לך לעבוד עם צבעי מאכל טבעיים? הם במרקם ג'לי אבל אני לא יודעת אם זה לא יהרוס לי את הבלילה….
    מה את אומרת? לנסות עם צבע אחר?

    (אני ממש לא רוצה להכניס צבעי מאכל לא טבעיים למקרונים בגלל זה ניסיתי את הצבע מאכל הטבעי)

  340. קדם כל תודה. המתכון נראה מרשים ביותר.
    אזרתי אומץ וניגשתי למטבח וניסיתי לאפות מקרונים, והקיפול היה קשה והבלילה לא נהייתה רכה. אלא מנגדת וקשה. היה לי מאוד קשה להוציא את הבלילה מהשק זילוף ולא יצא לי טוב.תוכלי בבקשה להסביר לי במה טעיתי כדי שבפעם הבאה התוצאה לא תהיה כזאת?

  341. היי הכנתי ויצא מושלם מבחינת הטעם , מבחינת "רגלי הקצף" יצאו לי מן חצאיות במקום רגליים , עשיתי טרובלשוט בגוגל והתגובות שם חלוקות לגבי המעלות של התנור חלק אומרים להגביר ב-10 מעלות וחלק להנמיך , אפשר המלצה מהדוקטור? :)

  342. היי מאיה,
    רציתי קודם כל לומר שהמתכון נראה מ-ד-ה-י-ם!
    תודה על ההשקעה בכל הפרטים הקטנים וכל הדברים שיכולים להשתבש.
    אני רוצה להכין מקרונים למחר אחה"צ ולצורך כך יישנתי חלבונים כבר יום וחצי בקופסא סגורה מחוץ למקרר. רק עכשיו נתקלתי במתכון שלך וראיתי שאת רושמת שהקופסא צריכה להיות פתוחה, ורציתי לדעת כמה זה קריטי?
    אם אני אפתח את הקופסא היום בערב, אז עד מחר בבוקר זה יספיק?
    או שאפשר אפילו היום בערב כבר להכין את המקרונים?

  343. היי מאיה מתכון מדהים,
    אבל יש לי בעיה.
    ניסיתי כבר פעמיים להכין את המתכון וכל פעם זה יוצא לי נורא יבש ולא מקבל שכבה כזו יפה מלמטה
    זה יוצא יותר כמו נשיקות
    וזה גם נסדק באפייה
    מה לעשות???

  344. הכנתי מספר פעמים מקרונים וזה לא יצא אף פעם מושלם. כאשר הכנתי ע״פ המתכון שלך הם יצאו מהממים וטעימים מאוד!! שאלתי היא לגבי הצביעה של הבלילה. האם ניתן לחלק את הבלילה הסופית (הכולל את הקצפת החלבונים, השקדים ואבקת הסוכר) לשניים, וכל חלק לצבוע בצבע מאכל ג׳ל אחר? כלומר לצבוע את הבלילה בסוף ולא רק לאחר ההקצפה כפי שרשמת. תודה

    מאיה עונה: אפשר, אבל במקרה זה אני ממליצה לעשות את זה מיד אחרי שהבלילה אחידה מבחינת השקדים, אבל לפני שהמרקם שלה סופי ואז לקפל פנימה בעדינות את הצבע. אולי ליתר בטחון לערבב את הצבע עם 2 כפות מהבלילה בצד לתערובת אחידה ואז אותה לערבב פנימה.

  345. הייייי
    אז ככה.
    החלבונים ממתינים להם בשקט כבר מהבוקר,האבקת שקדים נטחנה יחד עם האבקת סוכר ונופתהלבנתיים פעם אחת. הכל מוכן ממתין לבוקר..שיגיע כבר הבוקרר!! וויש מיי לאקקק!
    בעזרת ד יצאו ועוד איך יצאוווו! אחזור לעדכן בלי נדר;-*

  346. היי מאיה. ניסיתי להכין את המקרונים לפי המתכון שלך כבר פעמיים. פעם אחת הבלילה הייתה נוזלית מידי והפעם ממש נזהרתי שלא לקפל יותר מידי… כשזילפתי למקרונים נשאר "שפיץ" שהשתטח בזמן ההמתנה לפני האפיה.
    התקבלו רגלי קצף יפות וכיפות, אולם כשאוכלים את העוגיה שמים לב שהכיפות "ריקות", כלומר מלאות אוויר בעוד תחתית העוגיה עדיין רטובה מעט.
    יש לך מושג מה יכולה להיות הבעיה?

    מאיה עונה: מחיפוש זריז באינטרנט נראה כי הבעייה עשויה להיות בחום התנור – ייתכן ותצטרכי בפעם הבאה לאפות על 20 מעלות פחות (זה גורם ל"רגליים" להתקבע מהר מידי ולכן הבפנים של העוגיה מתפוצץ וכל האוויר יוצא החוצה. עוד אפשרות היא מרנג שהוקצף יותר מידי והקיפול שובר אותו לגמרי. אנא דווחי איך יוצא לך בפעם הבאה ומה שינית. בהצלחה! בעיני, אגב, כיפות חלולות עדיין נחשב הצלחה – כי אם מסנדווצ'ים את את העוגיות עם מלית ושומרים במקרר כמה שעות, המרקם והטעם מתעדנים מאוד ומתקבלת עוגיה כמעט מושלמת.

  347. פוסט מהמםםםם!! יחיד בסוגו…
    טיפ קטן לגבי מדידה בגביע השמנת- כדי לדעת שזה בדיוק חצי, אפשר להטות את הגביע ולמדוד את החלבונים באלכסון.. מקווה שאני מספיק מובנת..

  348. הכנתי אותם פעם אבל לא ניפיתי ויצא דווקא ממש מצוין, אבל כן טחנתי ביחד את השקדים ואבקת הסוכר. בכל מקר מתכננת להכין היום שוב, פעם קודמת היה ממש הצלחה:)

  349. היוש :)
    מתה על הבלוג שלך :) (יצאתי פקאצה)

    ניסתי להכין והכל היה נראה בסדר עד לתנור. נגלה אחת ה"רגל" שלה לגמרי התפשטה על מחוץ לעוגיה ובנגלה השנייה תפסתי את זה יחסית בזמן אבל עדיין לא כמו מקרון נורמאלי.
    מה עושים :(?

    מאיה עונה: ראי טראבלשוטינג – שמת יותר מידי שקדים

  350. היי,
    (לצערי לא יודע את שמך אז זה רק היי…)
    רק עכשיו נתקלתי באתר הזה ובמתכונים שלך ופשוט רציתי לומר לך שאת אלופת עולם!!!! (כן ממש ככה לא פחות!!!!!)
    ההסברים המפורטים, ההשקעה, הפירוט, הדוגמאות, התחקירים, והחשוב מכל ההומור הנפלא בתוך המתכונים, אין דברים כאלה.

    תודה רבה לך, יישר כח.

    אלופה כבר אמרתי נכון?

    גדעון

    מאיה עונה: יעעעי!! תודה :)

  351. היי פעם אחרונה שעשיתי את המקרון היו נראות מוכנות אבל הן לא היו אז החזרתי לתנור ורק אחרי חצי שעה בערך הן היו מוכנות יש לי תנור ממש טוב אני לא מבינה מה לא היה בסדר
    אולי את שמה את זה על טורבו?
    תודה!!

    מאיה עונה: בהחלט לאפות על טורבו!

  352. קדם כל תודה. המתכון נראה מרשים ביותר !
    אזרתי אומץ וניגשתי למטבח וניסיתי לאפות מקרונים, והקיפול היה קשה והבלילה לא נהייתה רכה. אלא מנגדת וקשה. היה לי מאוד קשה להוציא את הבלילה מהשק זילוף ולא יצא לי טוב.תוכלי בבקשה להסביר לי במה טעיתי כדי שבפעם הבאה התוצאה לא תהיה כזאת?

    תגובתך תעזור לי מאוד

    מאיה עונה: להבא צריך לקפל עוד כמה קיפולים כדי שהבלילה "תישבר" קצת יותר ותהיה יותר רכה ויותר לכיוון הנוזלית (אך לא נוזלית לגמרי)

  353. היי קודם כל המתכון נראה נהדר והולכת לנסות אותו בהקדם!!
    משהו שלא הבנתי, ה110 גרם שקדים, זה אחרי הסינון נכון? או שלפני הסינון צריך 110 ואז אחרי הסינון הכמות יורדת?

  354. היי מאיה כמה דברים!
    קודם כל המתכון נהדר, תודה רבה על ההקדשה שלך להסביר כמה שאפשר!
    דבר שני, ניסיתי היום להכין את המתכון, ואחרי שהוצאתי את התבנית מהתנר(אכן נוצרו רגליים והכל נראה טוב)חיכיתי בערך 40 דקות שהעוגיות יתקררו, ופשוט לא הצלחתי להוציא אותן. כל פעם הן נדבקו לנייר. החזרתי לכמה דקות לתנור, קיררתי שוב, ושוב לא יצא. עוד פעם עשיתי את זה ושוב לא נפרדו מהנייר, בסוף כבר הכנסתי את זה למקפיא חלק יצאו וחלק לא.. הן נראו חלולות מבפנים, ככה זה צריך להיות?

    מאיה עונה: לפעמים העוגיות יוצאות חלולות מבפנים, וזה בסדר. אם הן לא נפרדות מהנייר צריך לאפות על חום נמוך עד שהן מתייבשות ונפרדות מהנייר. אם פעם אחת לא מספיקה, אופים שוב לזמן ארוך יותר.

  355. הי
    יש הרבה מאוד מתכונים שונים של מקרון והרבה שיטות אשמח לדעת מאיפה המתכון הזה..
    ?
    תודה רבה :))

    מאיה עונה: כפי שציינתי, המתכון הוא מהבלוג tartelette

  356. היי..
    אחרי חיפושים רבים אחר מתכון טוב ויחסית פשוט למקרון… מצאתי את שלך. מיד היה נראה די משכנע!
    אז אחרי הפעם הראשונה שלי….. חייבת להגיד שהמתכון באמת מעולה. יצאו לי מקרונים מעולים במראה ובטעם… אז תודה!

    בתוספת שאלה קטנה:
    עשיתי את המתכון פי שלוש כך שיצאו לי הרבה "נגלות". רובן יצאו מעולה אך בשתיים מהן העוגיות לא השתחררו בקלות מהנייר ולאחר נסיונות להסיר בעזרת סכין מרבית מתוכן המקרון נשאר על הנייר. גם אחרי אפיה קטנה נוספת זה לא השתנה… יש לך רעיון מה הבעיה?

    מאיה עונה: אפייה מספיק ארוכה על חום נמוך אמורה לגרום להם להשתחרר. אם הם עדיין דביקים מידי מלמטה, פשוט אופים עוד (קחי בחשבון שהזמן שלוקח לתנור להתחמם ולהגיע לטמפ' המדוייקת לא אמור להיחשב בזמן האפייה הנוסף נטו)

  357. מאיה יקירה,
    זו הפעם השניה שהכנתי את המתכון עפ"י הוראותייך,
    והפעם – זה הצליח בגדול.
    תודה על ההשקעה המיוחדת, על מתכונים מפורטים ונגישים בכפית של זהב למי שאולי כלל אינך מכירה….
    ולא סתם השקעה – בדק, ערכת ותיקנת שוב ושוב -וכל זאת מידיעה,
    כי הכנתי את המקרונים הללו – לפני כשנה, בפוסט הראשון שלך.
    אז שוב תודה ענקית
    בהערכה רבה
    פרידה
    (איך אפשר לשלוח לך תמונה?)

  358. מעלפפפתת, כל הכבוד!!!
    מתה לנסות מתישהו… !!!

  359. היי מאיה!
    2 שאלות:
    1. לגבי החלבונים- נזכרתי מאוחר מדי לקרוא את המתכון אז אני לא מספיקה ליישן אותם, אבל כן יש לי משקל בבית. הכמות שבמתכון אחרי ששקלתי תעבוד או שזה לא ילך?
    2. כמה זמן המקרונים נשמרים עם המלית ואיך כדאי לאחסן (מקרר?)

    תודהה! :)

  360. אוקיי, אני התגובה ה-360 (!), מגניב!

    אז קודם כל פירגונים – זו פעם חמישית בערך שאני מכינה את המקרונים בקנאות לפרטים, ותמיד יצא יופי (עד כדי כך שאני מכינה לארוחת חג חגיגית!); אמנם טיפה אפיתי יותר מדי והם התבקעו (זה בגלל אפייה יתרה או לא מספיק מנוחה לפני אפייה?), אבל לא נורא.

    התהייה היא לגבי המילוי – עשיתי קרם רימונים (בהתאם להנחיות) והוא יצא לי מתוק וכבד מדי בשילוב עם העוגיה לטעמי; אם אני אוסיף איזו פרוסת קיווי דקיקה (כמו במלית מסקרפונה-תות) – רעיון טוב? רעיון מוזר? מתי לשים את המילוי במקרה כזה? 24 שעות טרום-הגשה או 6 שעות? או שאולי לשים את הקיווי בין שכבות קרם דקות כך שלא יגע בעוגיה עצמה ואז לא ירטיב אותה מדי?

    המון המון תודה,
    הלוואי שחוברת מס' 4 תגיע לפני החג (אהמ דואר ישראל),
    ושנה מאוד טובה!

    מאיה עונה: קיווי סופר רטוב ולא הייתי מסתכנת עם יותר משעה-וחצי שעתיים!!!!!!!!! כבר קרתה לי קטסטרופה כזו בליל סדר עם פרוסות תותים.. אל תתני לזה לקרות לך! שום "שכבה מבודדת" של קרם לא תעזור. ראי הוזהרת :)

  361. סבבה, קיבלתי, פיילוט ינוסה בהקדם ואדווח.
    נראה לך טעים ומתאים בכלל או שרק במוחי הקודח?
    ממש תודה על התגובה הסופר-מהירה :)

    מאיה עונה: נשמע לי שילוב מעניין.

  362. למרות הפוסט המהמם! וההסבר המפורט!
    אני מוותרת, 3 נסיונות ולא הולך לי… פעם ראשונה כנראה קיפלתי יותר מידי, פעם שניה יותר מידי שקדים וגם נשרף לי! אז פעם שלישית הורדתי את החום של התנור וגם נראה שקיפלתי יותר מידי! הם יצאו שבריריים כאלה כאילו יש כיס אוויר בפנים…
    הייתי שמחה לנסות פעם רביעית אבל לא יודעת איך להשתפר.. עצות?

    מאיה עונה: כן. לא לוותר!!!! את כל העצות שלי שפכתי בפוסט עצמו. לא חסכתי משם כלום :)

  363. כמה יוצאים בסה"כ מקרונים

    מאיה עונה: כתוב למעלה במתכון

  364. הכנתי והמקרונים יצאו כמט שטוחים, אמנם עם רגלי קצף אבל שטוחות. מה יכולה להיות הסיבה?

  365. היי מאיה
    עשיתי כבר מספר פעמים וכל פעם אני נתקלת באותה בעיה: הנגלה השניה שנכנסת לתנור תמיד תמיד מתבקעת (אף על פי שהיא עומדת יותר זמן בחוץ-כמעט שעה).
    מה יכולה להיות הסיבה?

    מאיה עונה: גם העמדה בחוץ של יותר מידי זמן עלולה לפגוע בעוגיות, לדעתי. אסור שהן תתייבשנה יותר מידי, אלא רק עד שהן לא דביקות למגע. לא מעבר. תשתדלי לאפות את העוגיות כמה שיותר מהר כדי שהנגלה השנייה לא תתייבש יותר מידי.

  366. היי מאיה,זקוקה לעזרתך: הכנתי פעמיים בהקפדה לפי ההוראות,
    נוצרה "רגל" אך הכיפה נסדקה. מדוע זה קורה לי ?

    מאיה עונה: ראי TROUBLESHOOTING, התייחסתי בדיוק למקרה הזה.

  367. שלום, כתבה יפייפיה, ניסיתי את שיטת המרנג הצרפתית אבל לא מגיעה לשלמות. אני רוצה לנסות את שיטת המרנג האיטלקי.

    האם יש לך המלצה על מדחום ספציפי שאוכל לרכוש?

    תודה

  368. נסיון כושל מספר 2!! :(
    שאלות:
    הפעם, יצא לי עוגיות מתפרקות מידי. וכאילו חלולות.
    האם זה אומר שהקצפתי יותר מידי? או אולי שלא אפיתי מספיק??
    עוד שאלה- האם את מאחסנת את העוגיות לאל המילוי וממלאה לפני האכילה או שמה את ממלאה ומאחסנת כבר מוכן בקופסא?
    איך אפשר להאריך את חיי המדף של העוגיות האלה.

    מאיה עונה: לפי המדריך כאן, נשמע שאו שהתנור שלך חם מידי, או שהקצפת את החלבונים יותר מידי. כשהן ללא מילוי אני מאכסנת בקופסת פלסטיק אטומה. הן נשמרות בארון בטמפ' החדר או בפריזר (אין כמעט הבדל) לשבועות ארוכים. ברגע שהן עם מילוי אני שומרת במקרר בקופסה אטומה. כמות הזמן שזה מחזיק תלויה בכמה נוזלי המילוי. גנאש יכול להחזיק גם שבוע שלם אם לא יותר.

  369. הי מאיה,
    לפני כמה ימים הכנתי את העוגיות ממש לא פעם ראשונה שאני מכינה את המתכון הזה וגם רבים אחרים, והפעם יצא ממש טוב הבלילה הייתה בסמיכות טובה ואחרי האפיה נוצר רגלי קצף יפות. אז תודה רבה!
    מילאתי בקרם פטיסייר שערבבתי עם שמנת והכנסתי למקרר, אחרי כמה שעות העוגיות נראו טוב ולאחר הלילה העוגיות עצמן היו רטובות ונורא רכות ושהחזקת אותם הם גם התפוררו וגם היה נראה שהחלבונים נפרדו או יצאו מתוך העוגיה… האם את יודעת ממה זה יכול להגרם? אולי מהקרם הכבד??
    תודה רבה!!

    מאיה עונה: קרם הפטיסייר היה "רטוב מידי". להבא יש להגיש שעה-שעתיים לכל היותר לאחר המילוי. מה שקרה לך קרה גם לי בליל הסדר לפני שנתיים כשמיליתי עם מסקרפונה ותותים… הסועדים היו צריכים לגרד את המקרונים הנמסים מהצלחת, אך למזלי עשו זאת בחדווה וליקקו את האצבעות.

  370. שלום שלום,
    מכינה מקרונים עם המתכון שלך וקוצרת שבחים מזה זמן רב- אז תודה :)
    וכעת שאלה לגבי מילויים- אני רוצה להכין מילוי פיסטוק וכל המתכונים שמצאתי ברשת ושנראים יחסית פשוטים להכנה מבוססים על שוקולד לבן [שוקולד לבן+שמנת מתוקה+מחית פסיטוק]- האם לדעתך זה שילוב טוב או שיהיה מתוק מדי עם העוגיה?
    יש לך מתכון בדוק למילוי שכזה?
    תודה רבה!

    מאיה עונה: זה יהיה מתוק, אבל סביר להניח שיהיה טעים. נראה לי שהתפקיד העיקרי של השוקולד הלבן הוא לייצב את המלית, שבלעדיו ממש "תמוסס" את המקרונים תוך כמה שעות.

  371. שלום מאיה,

    המתכון נראה נפלא. התחלתי ליישן את החלבונים בשבוע שעבר ביום שלישי בערך, ואחר כך נסענו באופן פתאומי לחופשה, כך שהשארתי אותם במקרר. האם כדאי להשתמש בהם או שעדיף ליישן מחדש?
    תודה!

    מאיה עונה: אין בעייה להשתמש.

  372. מאיה שלום,

    קודם כל- הסבר מדהים ותוצאה עוד יותר מדהימה! תודה רבה!
    דבר שני, חשבתי לחלק מקרונים כמשלוח מנות השנה.
    כמה זמן מראש אפשר למלא אותם ובאיזה מלית היית ממליצה למלא כדי לא לרכך אותם יותר מידי?

    תודה

    מאיה עונה: קרם שוקולד מחזיק הכי הרבה זמן. אפשר למלא שבוע מראש כל עוד שומרים במקרר, אבל אם שומרים במקפיא (אפשרי לחלוטין, גם ממולאות וגם לא) זה יכול להחזיק גם שלושה שבועות ומעבר, כל עוד עטוף כמו שצריך.

  373. […] אז מתכונים למקקרונים תוכלו למצוא אצל עוגיו.נט או בצק אלים, ואת המילוי כבר הכנתם. עם או בלי פולי קקאו- הנאה מובטחת […]

  374. הי . חוזרת אליך שוב ושוב. עשיתי מקרונים הפעם עם צבע מאכל אבקה שהבאתי מפריז. הכל היה מושלם עד שזה הגיע לתנור. המקרונים ביעבעו והשטתחו מתחת לקרום של במקרון. זה אומר שמכרו לי קקה של צבע מאכל??

    מאיה עונה: או זה, או ששמת יותר מידי…

  375. הי מאיה! פוסט מופתי!!
    מתכוננת בחרדה לניסיון הראשון שלי עם מקרונים, ויש לי שתי שאלות:

    1. אם אצליח למצוא קמח 100% שקדים, האם כדאי להשתמש בו, או לדבוק בשקדים הטחונים שהצעת? אם בקמח, באיזו כמות? אני מניחה שלא 110 גר׳ כמו הטחונים משום שאובד פחות חומר בסינון ואולי בכלל היחס הוא אחר כשמדובר בקמח שקדים ממש?

    2. יש לי רק תבנית אחת לתנור. האם ניתן לסדר את שאר המקרונים על נייר אפיה ללא תבנית, ואז להחליק את נייר האפיה עם המקרונים אל התבנית כשהיא מתפנה מהנגלה הקודמת? או שכל השינועים האלה יהרסו לי את המקרונים?

    תודה רבה מראש!

    מאיה עונה: 1. קמח שקדים עדיף, והכמות היא אותה כמות. המתכון מצליח למרות הפחת הקטן שלפעמים יש בשקדים טחונים. 2. – בדיוק. כל עוד משנעים בעדינות ובלי לעקם את המקרונים המזולפים (זה אפשרי), זה בסדר גמור.

  376. יצא מושלם!

    עם הרבה חששות ואנשים שמפקפקים מסביב- הכנתי אתמול. הכנתי מראש כמות גדולה יותר של חלבונים מיושנים כדי להתמודד עם פשלות בדרך.

    המקרונים והתגובות היו מעולים!

    תודה רבה על המתכון המפורט.

  377. קודם כל הפירוט וההשקעה מדהימים בעיני, מרגישים שזה מכל הלב!!
    אני רועדת מפחד מהאפייה שלהם… יישנתי את החלבונים אבל בתוך המקרר (בכל זאת פולנייה פחדנית) וכנראה פספסתי את העניין של " לא לכסות" אז כיסיתי והם כבר יום שני במקרר מכוסים.
    האם יש טעם לנסות לעבוד איתם, או שזה אבוד?

    תודה רבה
    וחג שמח
    עדי

    מאיה עונה: סורי על העיכוב בתשובה. אין שום בעייה בלבעבוד איתם.

  378. וואו איזה פירוט מדהים! אזרתי אומץ והחלטתי ללכת על זה…
    כרגע העוגיות ממתינות להן לפתח קרום… שאלונת קטנה- יש לי בתנור פונקציית טורבו בלבד או טורבו עם חום עליון ותחתון- מה כדאי?
    עוגות ועוגיות רגילות אני אופה בדרכ על טורבו עם חום עליון תחתון.
    אשמח לתשובה :)

    מאיה עונה: טורבו חום עליון ותחתון זה הטורבו הרגיל לכאורה. לא יודעת מה עושה ה"טורבו" בלי גופי החימום. בחלק מהתנורים באמת יש את זה ולא ברור לי למה…

  379. תודה על ההסבר המפורט, אני אוהבת לדעת מה הסיבה לכל מהלך במתכונים ואת סיפקת את זה בחן ובהומור רב. לצערי לא הצליח לי. המקרון לא תפח ויצאה עוגיה קריספית שטוחה וטעימה למרות הכל.

  380. היי
    הכנתי את העוגיות והכל היה מעולה… התבנית הראשונה יצאה מושלמת עם הרגל פשוט מושלם אבל התבנית השניה הכל השתבש… אפיתי את העוגיות על רשת ולא על מגש האם יכול להיות שזו הסיבה?
    תודה מראש
    יעל

    מאיה עונה: אם זה היה ההבדל היחיד סביר להניח שזו הסיבה…

  381. תודה רבה…(;

  382. הי מאיה. רוצה לפנק את משפחתי היקרה ובזכות הדוקטורט קופצת למים העמוקים! תודה!
    שאלות לפני שאני מתחילה:
    אופים בטורבו או חום עליון ותחתון? אם איני בטוחה שהתנור אכן מדויק במידות החום (סתם חשד) עדיף בשביל המקרונים טמפרטורה טיפה יותר נמוכה או גבוהה?

    למה לא פשוט לסנן את אבקת השקדים עד שמגיעים למשקל הרצוי ואז לסנן את א. הסוכר? במקום לנסות ולהשלים את הכמות?(יש לי משקל דיגיטלי)

    אינספור תודות. מירי.

    מאיה עונה: אופים בטורבו. הסיבה היא שאם טוחנים את השקדים לבד, בלי אבקת סוכר, זה משחרר את השומנים שבהם והם עלולים להפוך לגושיים.

  383. היי מאיה הכל יצא מושלם מוושלםםם רק. בעיה אחת הרגלי קצף יוצאים כמו שמלות ולא כמו רגליים מרשימות ונפוחות והמקרונים קצת נידבקים לשיניים ולא לא היה יוץר מידי שקדים הכל שקול פעמיים מה את אומרת?

    מאיה עונה: נסה להוריד קצת את טמפ' התנור – נניח ב-20 מעלות. לפעמים גם זה גורם לרגליים לזלוג החוצה.

  384. תודה רבה על הדוקטורט המושקע.
    הכנתי כבר מקרונים בעבר ממתכון של שף צרפתי- יצא לי פיתות.
    הפוסט שלך היה ברור להפליא! עקבתי אחרי ההוראות.
    בתוצאה הסופית יצא כיביכול לפי הסבר התמונות שלך למטה- ששמתי יותר מדי שקדים. איך זה יכול להיות? עקבתי אחרי ההוראות שלך ישנתיאת החלבונים אומנם מעט םחות מ 24 שעות אבל שקלתי הכל במשקל…. אשמך למענה

  385. היי,

    יש לי בבית משקל דיגיטלי ואני לא מעוניינת ליישן את החלבונים (מוזרה אני יודעת..) כמה גרם חלבונים צריך כשמדובר בחלבונים טריים? או שעדיין שמים 90 גרם? תודה!

    מאיה עונה: עדיין צריך 90 גר

  386. הי,
    שאלת צבע- אם אני רוצה להכין את המקרונים בכמה גוונים של אותו הצבע (בהיר, בינוני, כהה יותר וכו').
    האם יש אפשרות להוסיף עוד טיפת צבע בכל פעם לבלילה הסופית המוכנה (ולא לשלב המרנג)? או שעדיף פשוט לחלק את המרנג לכמה קערות?
    תודה

    מאיה עונה: עדיף לחלק לכמה קערות, ליתר בטחון.

  387. חייבת לצין שאת תותחית עם כל ההסבר הזה אין אתר שמפרט ככה והכל באהבה!! אז תודה ענקית. עכשיו לשאלה כי חייבים ;-) עשיתי אחד על אחד…יצאו לי ממש מתפוצצים למעלה מדוע? ועוד שאלה בתנור היא עלתה יפה..ואיל שהיא יצאה אז החצאית…הקצף הזה משום מה צנח גם :-\ למה זה קרה לי??

  388. היי מאיה,

    כל הכבוד על האתר המהמם!!!
    ניסיתי להכין את המקרונים לפי המתכון, ההקצפה והעיסה יצאו בול כמו בתמונות, אבל בשלב האפייה היו בעיות.

    אחרי שהזלפתי את המקרונים לקח להם יותר משעה לפתח קליפה קשה (אולי בגלל שנורא לח היום)- האם יש לך המלצה לזירוז הקליפה בימים לחים? ראיתי שכתבת להניח אותם בחדר בלי רוח אבל אולי במקרה הזה כן שווה להדליק את המאוורר? (וכמובן שהחדר היה ממוזג)

    בניסיון הראשון אפיתי את המקרונים בלי טורבו ועל משטח סיליקון של מקרונים והם נדבקו לי לתחתית (וגם זה לקח 22 דק' אפייה). מלמעלה הייתה להם קליפה קשה ויפה, והצבע היה טוב, אבל הייתי צריכה להקפיא אותם כדי שאוכל להפריד מהתבנית (והם לא היו עשויים מבפנים).

    בניסיון השני חשבתי שזה אולי בגלל התבנית סיליקון אז ניסיתי להכין בתבנית רגילה, וגם עשיתי על טורבו, והיה שיפור משמעותי, אבל עדיין הלמטה היה רטוב (כן נפרד אבל בקושי ובאופן חלקי) וגם- הם נורא הצהיבו לי (עשיתי מקרונים וורודים), אפיתי 16 דק' וזה כנראה היה יותר מדי.

    בכל מקרה הם יצאו טעימים והמילוי של המסקרפונה יצא חלומי!!

    ואם יש לך המלצות לפעם הבאה אני אשמח.

    תודה,
    אנה.

    מאיה עונה: מזגן לרוב הופך חדר לפחות לח ויותר יבש אז נראה לי שפשוט היית צריכה להשאיר את זה בחדר עם המזגן עד שהם היו מפתחים קרום. אין לי ניסיון עם אפייה ללא טורבו לצערי – ההצהבה של המקרונים היא בגלל תגובת נגד של הצבע מאכל לחום – זה קורה לפעמים לצערי…

  389. אני חייבת להודות שעם פירוט כמו שלך אי אפשר לטעות! אך אני טעיתי והמקרונים יצאו מעט דביקים והם היו ריקים מבפנים.
    תוכלי לעזור לי לעלות על הטעות שלי?

  390. טוב ראשית כל כל הכבוד לך אתר מפורט כמו שצריך תענוג
    ולשאלתי הכנתי מקרונים הכל יצא טוב מלבד שלא יצאו לי חלקים במיוחד השפיץ של הזילוף נשאר ולא היתה קליפה שטוחה במיוחד ושנית הםתפחו לגובה אבל יצאו קצת עקומות אשמח לתשובה מדוה? תודה!

  391. […] מקרונז סגולים במילוי שוקולד לבן – אבל עשיתי תעלול וקרמלתי אותו […]

  392. תקשיבי הרגת אותי מצחוק!! חחח!
    ואיזה מדהים כל פירוט ופירוט שכתבת פה! כל הכבוד לך ואני כמובן כבר הורדתי את הקובץ ;)

  393. היי מאייה, החלבונים מתיישנים ובנתיים שתי שאלות קטנות-
    1-אני מתגוררת בגולה וכאן הכל באריזות גדולות יותר, האבקת סוכר מגיעה בקילו ואבקת השקדים בחצי קילו.. יש דרך שאוכל למדוד? אולי עם כוס פלסטיק קטנה חד פעמית? וגם עם השמנת והחלבונים, אוכל למדוד את החלבונים בכוס חדפ?
    2. יש לי במקרה את החלבונים בקרטון, במרכיבים רשום רק חלבונים ותהיתי אם אפשר להכין גם עם זה במקום להפריד ביצים שלמות.
    תודה מראש! פוסט מעולה (:

    מאיה עונה: הממממ קשה לי להגיד. תלוי באיזו גולה את גרה. בלי משקל בבית זה יהיה קשה, אבל יש לי רעיון חלופי (קצת חוראני, אבל ככה אני): תמדדי כוס אחת חד פעמית של אבקת סוכר, ובנפרד גם אבקת שקדים, שימי אותם בשקית פלסטיק קטנה (קחי את הכוס איתך אם את יכולה), ותלכי לסופר, ותשתמשי במשקל האלקטרוני שליד איזור התפזורת, אם יש (או בקופה ריקה???), ותנסי לראות אם את מצליחה להבין את יחסי הנפח/משקל של כוס הפלסטיק בשני מרכיבים אלה. את יכולה לנסות להפחית קצת או להוסיף קצת כדי להגיע למשקלים הדרושים. אפשרות אחרת היא למצוא מחשבוני המרה ממשקל לנפח (באנגלית יש הרבה), ולמדוד במד נפח סטנדרטי כלשהו, עם סימון של מ"ל (נניח בקבוק של תינוק). מקווה שתסתדרי, בהצלחה!

  394. היי מאיה!
    טוב אז לא רציתי להגיב עד שאצליח ואגיע לתוצאה מושלמת!
    ממעלליי- בפעם ראשונה עם מתכון של קרין גורן, שהוא לא מדוייק ולא באמת מבינים את התהליך שהעוגיות עוברות,דווקא יצא די טוב! המשפחה התלהבה אבל זה רק כי אנחנו לא מכירים את הדבר האמיתי:) לאחר צפייה בהרבה מתכונים הבנתי שגם בניסיון הנחמד הזה היו טעויות..
    נסיון שני- אני לא בטוחה עם איזה מתכון, אולי של עוגיונט.. תוצאה מזעזעת, מן מקרון ענקי שנמרח על כל התבנית. לפח.
    נסיון שלישי- לאחר קריאה באמת באמת מעמיקה של המדריך כאן, קנייה במיוחד של החומרים, צפייה בסרטון המקרונאז', איכשהו הצלחתי בכישרוני לא להצליח… חשבתי שזה ערבוב יתר, אבל לפני שפניתי אלייך בשאלה עברתי על התגובות, ונתקלתי בתגובה שבה ענית שאי אפשר להשתמש בסוכר טחון ביתי!! ואז נפל לי האסימון.
    אז בפעם הרביעית, סופסוף, זה קרה!! הופיעו רגלי קצף, כיפה חלקה ומקרונים מהממים :)
    אז כל הפירוט והחפירה היו רק כדי להסביר עד כמה עזרת לי. עד כמה המתכון כאן הוא לא רק מתכון, הוא באמת ד ו ק ט ו ר ט!
    ירידה לפרטי פרטים, נסיון לפשט את המתכון הכי מאיים שיש, כולל תמונות כשלונות..
    מדהימה מדהימה מדהימה!! אז תודה רבהה!! מעריכה את ההשקעה.

  395. מאיה בוקר טוב,
    המון המון תודה על פוסט מעלף. השקעה מבורכת ונהדרת.
    כמה שאלות קטנות:
    אני רוצה להכין את המקרונים במספר גוונים.
    מתי הזמן הכי טוב לחלק לקערות ולהוסיף צבעי מאכל? שכן אם אחלק את המרנג לפני הוספת השקדים, אני לא אדע כמה שקדים להוסיף לכל קערה :(
    שנית, אני מזלפת את המקרונים על המטחי סיליקון שלהם (אלה עם העיגולים המובלטים), זילפתי בעיגול הפנימי והם לא משטתחים עד החיצוני. יש לך רעיון למה? אולי פשוט לזלף יותר בפעם הבאה?
    אשמח להארותיך ושוב תודה וסופ,ש נעים

    מאיה עונה: זמן טוב לחלק כשהשקדים נטמעים לגמרי בבלילת המרנג אבל הנפח עדיין לא מספיק "נפל" כדי להיות על גבול הנוזלי. את יכולה להטיח את התבנית פעם פעמיים על משטח יציב ולרוב אם הבצק מגיע עד לחיצוני. אם לא, לזלף עוד טיפה.

  396. היי מאיה,
    אשמח לדעת מה אפשר לעשות עם בצק המקרונים שלא הצליח?
    תודה מראש(:

    מאיה עונה: אפוי או לא? אפשר להוסיף לו עוד קצת שקדים ואז לאפות אותו בתור עוגיית שקדים לקפה. או לאפות בתבנית רחבה כשכבה אחת, לחתוך לצורה של תבנית, ואז למזוג מלמעלה בלילה של עוגת שוקולד או עוגת גבינה ולאפות כרגיל.

  397. הי מאיה תודה על המתכון.
    שאלה האם יש אפשרות להוסיף את הצבע מאכל בסיום כל התהליך וכך אפשר לגוון בכמה צבעים?

    מאיה עונה: ראי כמה תגובות מעלייך

  398. אוף, הכנתי את העוגיות כמה פעמים ותמיד הן יצאו מצויינות ובפעם האחרונה הכל השתבש.
    לקח המון זמן לקפל את התערובת משום מה, ממש המון,ובסוף היא הגיעה רק למרקם כמעט מושלם. זילפנו את המקרונים וגם אחרי שעה לא נוצר קרום, אז החלטנו לאפות כמו שזה והמקרונים כצפוי התבקעו אבל הם גם היו דביקים בטירוף עם רגל מתפשטת- כמו יותר מדי שקדים אלא שהכל היה שקול!
    עוד משהו מוזר, באבקת הסוכר, של סוגת, היו מלא גושים קשים כמו אבן שממש היה צריך להתאמץ כדי לפורר, יכול להיות שזה השפיע?
    בקיצור, צריכה עזרה.
    המון תודה על מתכונים מעולים!! וסליחה על החפירה

  399. רק הערה קטנה:

    משקל מטבח ממש לא צריך לעלות 150 ש"ח. הנה לינק למשקל מטבח מעולה מאיביי (יש לי כזה כבר מעל שנה) שעולה 20 ש"ח:

    http://www.ebay.com/itm/5kg-5000g-1g-Digital-Kitchen-Food-Diet-Postal-Scale-Weight-Balance-FE-/231430043274?hash=item35e24e368a:g:L0QAAOSwEetWATux

  400. מושלם מושלם מושלם
    תודה רבה רבה
    מתכון מעולה ובזכותך הצלחתי בפעם הראשונה תודה מקרב לב

  401. […] מכינים מקרונים? דוקטורטים ופוסטים רבים נכתבו בנושא. יש מי שיסביר לכם יותר טוב כל […]

  402. היי, מקסים כל הכבוד!!!

    אם אני קונה שקדים טוחנת במעבד מזון ואז במטחנת תבלינים, טוחנים עם הקליפה ???

    האם להשלים את הכמות שיצאה לאחר הסינון?? כלמור נשאר לי 10 גרם של פירורים צריך להשלים אותם או שלקחת אז בחשבון?

    מאיה עונה: עד 10 גר' אין צורך להשלים, אבל מעבר לכך כן. אפשר לטחון עם הקליפות, זה קצת ישפיע על הצבע של המקרונים (יראו פירורים קטנטנים כהים) אבל לא על המרקם. אם חשוב לך מאוד שהם יצאו חלקים מושלמים כמו בקונדיטוריה בלי "נמשים" אז כן צריך להשתמש בקלופים.

  403. היי מאיה!קודם כל המתכון שלך אחד המדויקים והמעולים!תודה רבה בזכות ההסבר המפורט יצאו לי מקרונים יפים.היתי רוצה לדעת איך לעשות מקרון חום כמה קקאו להוסיף והאם להוריד כמה גרם מהשקדים אם אכןמוסיפים קקאו הה?ובאיזה שלה להוסיף?תוד

    מאיה עונה: לא הייתי ממליצה לגעת במתכון הזה. לדייויד ליבוביץ יש מתכון למקרון קקאו – הייתי ממליצה ללכת עליו או על כל מתכון ייעודי אחר, מבלי לעשות שינויים במתכון רגיל.

  404. היי!
    עשיתי וחלק יצאו מהממים וחלק התבקעו באמצע כזה (כולם על אותו מגש) יש לך מושג למה?

    מאיה עונה: כנראה לא נוצר קרום מספיק טוב בהשהייה שלפני האפייה.

  405. היי מאיה, מדהים! רציתי לדעת איזה חברה צבע מאכל את ממליצה … נסיתי כמה והצבע דוהה המון!!! איך אפשר לשמור על הצבע ״חי״?

  406. היוש! קודם כל – שרפו על כל האתר.. אין על המתכונים שלך!
    ועכשיו 2 שאלות:
    1. הכנתי הכל (בפעם הרביעית, מקווה שהפעם זה יצליח!), ולצערי לא נוצר קרום ואני חייבת לצאת מהבית. כמה זה קריטי שהמקרונים ישארו אחרי זילוף בחוץ למשך שעתיים ומעלה?
    2. האם יש צורך ב cream of tartar? אני זוכרת באופן מעורפל שקראתי איפהשהו שאפשר להוסיף, ולא זוכרת אם זה במקרונים או לא..

    המון תודה,
    עדיאור

  407. ממש תודה על כל ההסבר המפורט. הכנתי פעם ראשונה ויצא לי מעולה!
    תודה!!!

  408. תותחית על.
    פעלתי בדיוק לפי ההוראות, ויצאו מקרונים מושלמים!
    התמונות כל כך ממחישות מה צריכה להיות התוצאה.
    כל הכבוד על הפירוט.
    תודה רבה.

  409. אוף…המקרונים תפחו אבל לא נוצרו ”רגלי קצף”. מה יכולה להיות הסיבה?

  410. עשיתי ויצא מעולה

  411. […] כן. הצליח לי. המתכון של המקרון הוא מבצק אלים. בדיוק. אחד […]

  412. בוקר טוב,
    האם אפשר לחלק את הכמויות ל-2 כדי לקבל חצי כמות?
    לפחות לניסיונות של ההתחלה..

    תודה :)

    מאיה עונה: טכנית כן, אבל קשה מאוד להקציף כמות קטנה של חלבונים. את יכולה לנסות. במיקסר ידני בקערה קטנה יהיה יותר קל מלמיקסר עומד.

  413. היי,
    מעדכנת שהכנתי ויצא טוב :)
    שאלה לגבי הכנה מראש,
    לפי מה שהבנתי מתשובותייך בתגובות אחרות, אם אני רוצה להכין שבועיים מראש אז כדאי לשמור במקפיא, למלא יום מראש ואז להעביר למקרר לאחר המילוי, ולהוציא מהמקרר בערך חצי שעה לפני ההגשה כדי שיהיו בטמפ׳ החדר?
    ומה לגבי הכנה מראש של מליות?

    תודה רבה

    מאיה עונה: מלית הלימון נשמרת במקרר כשבוע מראש. מסקרפונה לפי הרשום על האריזה. גנאש שוקולד יכול גם שבועיים-שלושה להיות במקרר. חובה להביא לטמפ' החדר לפני המריחה כי הוא מאוד מאוד מתקשה בצינון.

  414. תודה רבה,
    אם אני שומרת את המקרונים במקפיא ללא מילוי, צריך ״להפשיר״ אותם קצת לפני שממלאים אותם? ואז אחרי המילוי לשמור במקרר עד ההגשה נכון?

    מאיה עונה: אין צורך להפשיר לפני המילוי. המרקם נשאר כמעט זהה לגמרי – פריך יחסית. העוגיה מקבלת את המרקם המושלם הסופי כשהיא מפשירה ויושבת עם המילוי במקרר לכמה שעות.

  415. שלום מאיה . הסבר מפורט ומדהים ניסיתי כמה וכמה פעמים יצא טעים כיפה מתוחה ויפה, קרנצ'י מבפנים. בעיה אחת קטנה רגלי הקצף יוצאים לא סימטריים ביחס לכיפה על פי רוב הקוטר שלהם רחב מהקוטר של הכיפה ולפעמים זה נמרח לאחד הצדדים או שרק מצד אחד נוצרת רגל. מה לעשות כדי שיצא עגול מושלם? תודה מראש על הכל.

  416. היי מאיה,
    תודה רבה על המתכון הנהדר. הכנתי עכשיו ויצא ממש טעים!
    יש לי שאלה, בפעם הבאה אם אוריד בכמות של אבקת הסוכר המתכון עדיין יעבוד?
    תודה רבה

    מאיה עונה: במתכון הספציפי הזה אסור לגעת בפיפס. אסור לשנות כלום. כל חריגה הכי קטנה עלולה לגרום לו לא לעבוד. את כל האלתורים אפשר לעשות רק עם המלית עצמה. גם לי קצת מפריעה המתיקות של העוגיות בפני עצמן, אבל הדרך היחידה לאזן את זה זה עם מלית חמוצה או מרירה או עדינה (נניח מסקרפונה).

  417. פעם ראשונה דאני מנסה להכין מקרונים. יצא מושלם. ובלי שיישנתי את החלבונים
    תודה וכל הכבוד על ההסברים המדוייקים… כל הדרך פקפקתי והופתעתי ממש מהתוצאה

  418. היי,
    זו הפעם השנייה שאני מכינה לפי ההסבר כאן.
    יצא טוב, אבל העוגייה כאילו תפחה יותר מדי. היה מעין אוויר כלוא בין בתוך העוגיה עצמה ובחלק מהעוגיות העוגייה נפרדה.
    מה הסיבה?
    תודה :)

  419. מכורח אני לא יכולה להשתמש באבקת סוכר, יש לי רגישות לסוכר פירות ולכן אני משתמשת בסוכר ענבים. ניסיתי ויצא נורא סמיך…אני צריכה לשנות כמויות?

    מאיה עונה: זה מתכון סופר קפריזי, אסור לשנות בו פיפס לצערי. נסי לגגל no fructose macarons…

  420. הכנתי והעוגיות יצאו ממש סדוקות כמו עוגיות רעידת אדמה
    למה זה קורה?

  421. היי, הכנתי את המקרון שלך ויצא לי מדהים, אודה לעזרתך ב-2 נושאים:
    1- יש אפשרות לאפות 2 תבניות יחד? כאשר זו שמלמטה, לא תפגע?
    2- לאחר שמכינים את תערובות המקרון, ניתן לשמור אותה בשקית זילוף עד שהתנור יתפנה? ואם כן לכמה זמן? בקירור/ לא בקירור?
    תודה רבה!!!!

    מאיה עונה: מהניסיון שלי תנור חזק עם טורבו אופה באחידות ואין חשש לאפות שתי תבניות בבת אחת. מצד שני, יש כאלה ששייכים לאסכולה שבכלל אסור לאפות מקרונים בטורבו!!! אז אני כבר לא יודעת למי להאמין. לא ממליצה לשמור בשקית זילוף אלא לזלף ולהשהות בטמפ' החדר. אם אין לך שתי תבניות פשוט זלפי על נייר אפייה ושמרי אותו בצד, ואז כשהתבנית מתפנה החליקי אותו בעדינות עליה ואפי.

  422. […] בלינק הבא יש מדריך נפלא מתוך האתר "בצק אלים" שמפרט איך מכינים מקרונים, מומלץ ביותר: http://www.bazekalim.com/2011/04/16/macaron-101/ […]

  423. הכנתי את המקרונים ויצאו לי רק 20 עוגיות =10 זוגות

    למה זה קרה?

    תודה

  424. שמרתי את הדף הזה לפני המון זמן.מאוד רוצה להכין מקרונים לפי ההסבר שלך!

    רציתי לשאול- באיזה מסננת מדובר?לניפוי השקדים.אין לי כזו בבית.

    איך נקראת המסננת הזו/מה גודל החורים שלה?כדי שאדע מה לקנות….

    תודה!

    מאיה עונה: מסננת דקה

  425. הי!
    קודם כל תודה על המתכון המושקע הזה!
    הכנתי 3 פעמים לפי המתכון בדיוק. בפעם הראשונה כנראה שהיה לי מזל של מתחילים ובפעמיים הבאות מסתבר ששמתי יותר מדי שקדים (לפי הטעויות שהראית בתמונות..)
    אז למען הסר ספק (ראיתי שכתבת לא להשלים אלא אם כן זה יותר מכף אבל בתגובות כתבת ש-110 ג' זה לאחר סינון אז קצת התבלבלתי) –
    אם יש לי משקל ופוד-פרוססור – כמה שקדים טחונים נכנסים לתערובת?
    תודה תודה תודה!

  426. היי,קודם כל תודה רבה על הפירוט!
    הכנתי ויצא מאוד טעים, אבל בעייה שנתקלתי בה היא שבתנור הרגליים של המקרונים עלו יפה ודי מהר, אך כבר לקראת סוף האפייה ובעיקר ביציאה מהתנור – הם נפלו והשטתחו, האם את יודעת מה יכולה להיות הבעייה? (הם נראו טוב בזילוף, נחו 45 דקות לפני האפייה ונאפו כ-15 דקות בחום של 150)
    שוב תודה!

    מאיה עונה: יש סיכוי שהיו צריכים להיות עוד כמה דקות בתנור. הקצף של הרגליים כנראה היה רך מידי ולא מספיק יציב כדי לשמור על המבנה שלו אחרי האפייה.

  427. היי,

    לפי התמונות כנראה שקיפלתי יותר מדי.. יש דרך לתקן או שצריך להכין הכל מההתחלה…?

    תודה על ההסבר המפורט! :)

    מאיה עונה: לצערי אין דרך לתקן. כשאופים זה עדיין יוצא טעים, אבל זה עדיין קצת עבודה לזלף ולאפות, אז מה שהלב שלך אומר.

  428. היי הבלילה יצאה לי סמיכה מאד כיצד אפשר לתקן זאת ?

  429. כל פעם שאני מכינה יוצא מעולה , היום לא יודעת מה קרה
    :)

  430. תודה רבה על ההסבר המפורט! הכנתי את המתכון כמה פעמים, פעם ראשונה הכנתי ללא צבע מאכל יצא מעולה. שני הנסיונות הבאים לא כל כך עבדו. המקרונים יצאו סדוקים ובלי רגל. השתמשתי בצבע ג'ל מחנות אפיה. לא מצליחה להבין מה לא עבד. יש לך עצות לפעם הבאה?

  431. לא, כאילו פוסט מלפני אלף שנה אבל הבוקר עפתי עליו ויצא מדהיםםםםם!! עם רגלי קצף!!!! משו הזוי. לא מאמינה שזה קורה. לא ויתרתי על שום שלב. היישון, הפוד פרוססור, הניפוי, הקיפול והכללל. שלמות שכמוך.

  432. הי, תודה על המתכון וההסברים המפורטים. האם עדיף לאפות בטרובו או בחום עילי ותחתי? והאם יש לך הסבר למה בחלק מהעוגיות יש רגלי קצף רק בצד אחד ובשני לא?

  433. לשמור חלבונים שישה ימים במקרר זה גם בסדר?

  434. היי תודה על המתכון וההסבר המדהים רציתי לשאול שתי שאלות:
    הראשונה, לפני טחינת השקדים ואבקת הסוכר בפוד פרוסס צריך לנפות פעמיים את המסה לפני טחינת המסה?
    והשאלה השנייה אני יכולה להוסיף אבקת קקאו כדי לתת צבע חום למקרונים ולהוסיף את אבקת הקקאו בסינון תערובת השקדים ואבקת הסוכר?
    אם כן מהי הכמות המתאימה

  435. אני צריכה להכין מקרונים אבל אין לי 24 שעות לחכות להתיישנות החלבונים , עדיף להשתמש בחלבונחם טריים וזהו או שגם פחות מ24 שעות זה יהיה בסדר?

  436. אני צריכה להכין מקרונים אבל אין לי 24 שעות לחכות להתיישנות החלבונים , עדיף להשתמש בחלבונחם טריים וזהו או שגם פחות מ24 שעות זה
    יהיה בסדר?

  437. הי הכנתי מקרונים הם יצאו מהמם אבל המרקם שלהם יצא קצת מסטיקי ולא פריך במיוחד מה זה אומר?



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!