הפבלובה המושלמת

נחשב אצלי: מתוק ומושחת


איזה כיף זה בלוג אישי. זו ההגדרה האמיתית של דיקטטורה! אני יכולה לשאול אתכם מה בא לכם לפסח, ואז להתעלם ולעשות מה שמתחשק לי. הקטע הוא שאתם יודעים שלא משנה מה פרסמתי בסוף, זה יהיה יפה, טעים וקל להכנה, נכון? אז בקיצור, גלידת הפינהקולדה שהצעתי, עם כל הסקסיות שבה, היא לא קלה כל כך להכנה, אז החלטתי ללכת דווקא על הקינוח השגור והמוכר לפסח, שכבר התפרסם בכל מקום אפשרי (רותי רוסו, את שולטתתת!) – אבל לתת לו את הטוויסט ה"בצק אלימי" שכולנו מחפשים. פבלובה היא קינוח מרנג שמבוסס על שני מרכיבים: חלבונים וסוכר. מי היה מאמין ששילוב מחושב בין השניים יניב כזה קצף קרמי ויפהפה, שאחרי אפייה מדודה בתנור יהפוך לקינוח מפואר, פריך ומתפצפץ?

ולענייננו. בכל הנוגע לפבלובות, העולם מתחלק לשניים: האסכולה הנייג'ליאנית טוענת שיש לאפות את המרנג על חום גבוה יחסית לזמן נמוך, ואז מתקבל מוצר פריך ומתפצפץ מבחוץ, ורך ומרשמלואי מבפנים. שאר העולם טוען שמרנג לא באמת אופים, אלא מייבשים על חום ממש נמוך לכמה שעות טובות. אני אציג בפניכם את שתי אפשרויות האפייה ואתן לכם לנחש לבד איזו אחת אני מעדיפה, למרות כל אהבתי לנייג'לוש הנשמה, כפרה עליה. הכמות: 5-6 מנות.

  • לפבלובה:
  • 4 חלבונים
  • 1 כוס סוכר
  • 1 כף קורנפלור או קמח תפו"א (לא חובה)
  • 1 כפית מיץ לימון (לא חובה)
  • לקרם טופי וערמונים:
  • 4 חלמונים
  • 1 פחית קרם קוקוס או חלב קוקוס, או כוס וחצי חלב רגיל
  • רבע כוס סוכר
  • רבע כוס סילאן או דבש
  • 2 כפיות קמח תפו"א או קורנפלור
עלות משוערת:

22 שקלים

עבודה נטו:

24 דקות

פעם, כשאני ואחי הגדול היינו מחכים לאמא שתחזור מהעבודה בצהריים, חוץ מלבלגן את הבית ולעשות תחרות מריחת חומוס על כמה שיותר ידיות של דלתות (סורי, אמא), היינו מבצעים גם ניסויים קולינריים. אחד מהניסויים היה לפתוח את "עוגות לכל עת" של נירה שויאר, תנ"ך האפייה של אז, ולהכין משם נשיקות מרנג, שתמיד יצאו לנו שרופות ודביקות, אבל תמיד התעקשנו לזלול אותן עד שהן הפכו לנו למסטיק דביק בפה.

אז מאז, עברו הרבה מים בגשר, ואני לאט לאט למדתי כל מיני דברים מפתיעים על ההכנה של המעדן הזה. אז לפני שאני מתחילה לסבך לכם ת'חיים, בואו נדבר קודם על הקצף עצמו.
אם אתם ממש רוצים להעמיק, לכו לצפות בדוקטורט של הר בראון.

בשביל להכין מרנג צריך סוכר, וחלבונים של ביצה (החלבון זה הלבן, דופוס!). זהו. כל שאר הדברים הם אופציונלים לחלוטין. ובהקשר הזה אציין שהשתמשתי בסוכר רגיל לבן, דמררה, וחום כהה, וכולם מניבים מרנג מצויין. אפשר אפילו להשתמש באבקת סוכר, אם רוצים.

בשביל חלבונים, מה לעשות, צריך להפריד אותם מהצהוב של הביצה. אם אתם לא מאוד מיומנים בזה (לגיטימי), תרכשו ביטוח: הפרידו את הביצה כל פעם לקערה נפרדת, ורק אחרי שזה הלך כשורה, שפכו את החלבון המופרד לקערה עם שאר החלבונים (ככה אלטון עושה את זה). למה כל כך חשוב להקפיד על זה? כי החלמון של הביצה מכיל שומן, וכמו שחלקנו יודעים, שומן הוא האויב מס' אחת של המרנג. כל טיפת שומן (או לכלוך) על הקערה, המקצף, או בחלבון, יכולה למנוע מהקצף להפוך למרנג יציב (זה אומר, נניח, שאי אפשר להשתמש בקערת מיקסר שהרגע הקצפתם בה קצפת כדי להכין מרנג. חייבים לשטוף היטב קודם). ולכן, אם בטעות התפלקה לכם טיפה של צהוב לקערת הביניים, נסו לדוג אותה החוצה עם חתיכת קליפה לפני שאתם נלחצים.

קחו בחשבון שביצים קרות מהמקרר קלות יותר להפרדה, כי החלבון יותר יציב ופחות נוזלי. אבל מצד שני, חלבונים בטמפ' החדר מוקצפים לקצף חזק ונפוח יותר. אז מה המסקנה? מומלץ להפריד את הביצים כחצי שעה-שעה לפני שמתכוונים להקציף אותם. מניסיוני עד כה (במיוחד עם עוגיות המקרון), אפשר להשאיר חלבוני ביצה בטמפ' החדר בלי שום בעייה אפילו יום שלם. הם לא מתקלקלים ולא קורה להם כלום (מי שמתקלקל בטמפ' החדר זה החלמון. החלבון לא מתקלקל). אפשר אפילו להפריד את הביצים ערב מראש ולהשאיר את החלבונים בקערת המיקסר בחוץ על השיש כל הלילה, וזה אפילו ישפר עוד יותר את מרקם המרנג, כי חלק מהמים בחלבון יתאדו והוא יהיה דחוס ומרוכז יותר.

את החלמונים כמובן שומרים בתוך כוס ומכסים בניילון נצמד. הם יישמרו במקרר עד 4-5 ימים. אל תדאגו, הם לא יתבזבזו כאן. שכחתם עם מי יש לכם עסק?

עכשיו, כשיש לנו ארבעה חלבונים נקיים ויפים בקערה, נתחיל בהקצפה. ההוראות כאן תקפות למיקסר עומד וגם למיקסר ידני, ואין כמעט הבדל ביניהם, למעט צמצום קצר בזמן ההקצפה.

אם רוצים, אפשר להוסיף לחלבונים בתחילת ההקצפה טיפונת מיץ לימון (בערך כפית או שתיים). מיץ הלימון מעלה את החומציות של החלבונים ויגרום להם לעלות לקצף גבוה ולבן יותר. אם אין לימון, אפשר להשתמש בחומץ. אל דאגה, לא ירגישו את הטעם שלו אחרי האפייה, והמרנג לא יצא חמוץ, ואפילו לא חמצמץ.

מתחילים להקציף על מהירות בינונית. מקציפים ומקציפים עד שנוצר קצף במרקם של קצף אמבט. הנה ככה:

אני אוהבת להוסיף לחלבונים קורט מלח אחרי שנוצר הקצף. בעיקר בשביל איזון המתיקות. אתם לא חייבים.

אחרי שמתחיל להיווצר קצף אמבט, אפשר להתחיל לזרזף פנימה את הסוכר באיטיות, בערך כף בכל פעם, עד שכל הסוכר בפנים.

ממשיכים להקציף ואז מתחילים לראות שהקצף קצת משנה את מצב הצבירה שלו –

הבועות מתחילות להיות קטנות יותר, הוא תופס נפח, והמקצף מתחיל להשאיר "שבילים" בקצף מרוב סמיכות.

פה מגיע השלב בו מהדהד לי בראש הקול של אמא: "אפשר להקציף מרנג עד סוף החיים!" אבל לא, אי אפשר. אחרי דקות ארוכות של הקצפה המרנג יהפוך ליבש יחסית. זה אמנם לא נראה לעין תוך כדי ההקצפה, אבל אם מספיקים להקציף ונותנים לו לשבת 2 דקות, הוא מתפרק במגע קל לפתיתים, כמו שלג שנמס. והאמת, ראיתי כמה אופים מאוד מנוסים שזה קרה להם, ולא תמיד הם שמו לב אפילו. אל תתפתו להקציף את המרנג מעבר למה שצריך,

ככה נראית הסמיכות של הקצף על המקצף ככל שההקצפה מתקדמת. בהתחלה הקצף דליל מאוד וכמעט נוזלי:

אח"כ הוא תופס יותר נפח, אבל עדיין רך מאוד ונופל מהמקצף בקלות:

ובסוף, כשמרימים את המקצף, כל החלק התחתון שלו מלא בשכבה עבה ויציבה של קצף, שלא נופל מהמקצף ונשאר יציב:

כמה סימנים לזה שהמרנג מוכן:

א. כשמרימים את המקצף והופכים אותו נוצר שפיץ יציב מאוד שלא נוגע בעצמו
ב. כשהופכים את הקערה, המרנג כל כך יציב, שהוא לא יזוז אינצ' אחד ולא ייזל לשום מקום.

בשלב זה, מוסיפים את המרכיב הסודי הנוסף, שישפר את מרקם המרנג לאחר האפייה. כף אחת של קורנפלור! (אפשר להחליף בקמח תפו"א). זה לא חובה, אבל זה סופח נוזלים במהלך ה"אפייה-ייבוש" וגורם לפבלובה לצאת יותר קריספית ופחות דביקה מבפנים.

שמים את הכף בפנים, ומערבלים פנימה בהתחלה במהירות נמוכה (כי אם מתחילים לטרוף מהר, זה עף למעלה לתוך פרצוף שלכם).

אם עובדים עם מיקסר ידני, פשוט נותנים כמה ערבובים ידניים עם המיקסר עצמו כשהוא כבוי. אתם לא רוצים לכסות את המטבח בענן קורנפלור, נכון?

אם רוצים, אפשר גם להוסיף בשלב זה כפית אחת של תמצית וניל, אבל לא חובה.

כשהקצף חלק שוב, הוא מוכן לאפייה. בשלב זה, הוא יכול לעמוד בערך רבע שעה בטמפ' החדר לפני שהוא מאבד מהנפח שלו. אי אפשר לשמור את הקצף המוכן במקרר או מקפיא (וזה בניגוד למרנג שוויצרי, תכף הסבר). אם תנסו להקציף אותו מחדש, הוא לא יחזור לאותם מימדים כמו בהתחלה ויהיה רך ו"מדובלל". הכי טוב לאפות אותו מיד.

זו הדרך הכי הפשוטה להכנת מרנג. יש טכניקות מסובכות יותר שלא אכנס אליהן כרגע, למרות שמרנג שוויצרי (שכולל בישול חלקי של חלבוני הביצה עם הסוכר על אמבטיית מים חמים לפני ההקצפה, ומניב מרנג דחוס, קרמי, ותפוח בהרבה, שאפשר ממש לאכול עם כפית מרוב שהוא טעים וקרמי, וגם אפשר להקפיא אותו) הוא אחד הדברים האהובים עלי. אבל הפוסט הזה מספיק מפלצתי גם ככה. אם אתם חייבים מרנג שוויצרי, המרכיבים זהים, ואתם יכולים לצפות בוידאו של מרת'ה מלמדת את שרון סטון איך מכינים (להתעלם מהמרכיבים שלה, השתמשו באותם מרכיבים כמו כאן).

ועכשיו, כשהמרנג מוכן, עורמים את כל הקצף הנהדר הזה על הר אחד גדול במרכזה של תבנית גדולה מצופה בנייר אפייה.

משתמשים בכף או במרית כדי לשטח את הקצף לעיגול אחיד, ויוצרים שקע רחב במרכז, כדי ששם יהיה לנו מקום לערום את המילוי.

לא צריך להשקיע יותר מידי, ולא צריך להחליק את השוליים.

להיפך, כמה שזה יראה יותר מרושל וכפרי, ככה זה יראה יותר ביתי.

אם רוצים, אפשר גם להכין פבלובות אישיות – עם כף גדושה של מרנג לכל אחת, ובעזרת הכף עצמה ליצור שקע במרכז.

ועכשיו הגענו לאבן המחלוקת. לאפות, או "לייבש"?
נשיקות המרנג שאתם קונים בסופר או בקונדיטוריה עברו ייבוש. הן קשות ומתפוררות, פריכות מאוד, ולבנות לחלוטין. הנשיקות האלה לא עברו אפייה רגילה, אלא "ייבוש": אפייה בתנור על חום נמוך מאוד (בדרך כלל 100 או אפילו 90 מעלות בלבד, ולשם השוואה, עוגה אופים על 180 מעלות) למשך כמה שעות טובות (לפחות שש). זה מה שמניב את המרקם הפריך והיבש הזה, ואת העובדה שאין השחמה או אפילו רמז של צבע. היתרון באפייה הזו הוא שהנשיקות האפויות מחזיקות הרבה יותר זמן בטמפ' החדר מבלי להתרכך ולהפוך לדביקות, וקל מאוד להפריד אותן מנייר האפייה.

המחנה השני בעולם הפבלובה, אופה את המרנג על חום בינוני בתנור (כ-150 מעלות) להרבה פחות זמן, רק שעה, ואז משאיר אותה להתקרר בתנור. הפבלובה תופסת קצת צבע ומשחימה, מקבלת "קליפה" פריכה ומתפוררת, והתוך שלה נשאר רך יחסית, במרקם שדומה למרשמלו. חברתי, שני, נשבעת במתכון של נייג'לה, אותו היא טוענת שהיא מכינה כבר בעיניים עצומות ושתי ידיים ורגליים קשורות מאחורי הגב, אבל בפעמיים שאני ניסיתי אותו, הייתי פחות מרוצה. פעם אחת, כשהשארתי את הפבלובה בתנור כל הלילה, היא הייתה רכה ודביקה בבוקר. בפעם השנייה, כשלמדתי לקח ועטפתי אותה ב-2 שכבות של ניילון והחבאתי בארון חשוך, עדיין היה כמעט בלתי אפשרי לנתק אותה מנייר האפייה. בקיצור, המתכון הזה אמנם יותר יוזר-פרנדלי בכל נושא האפייה, אבל ממש לא יוזר-פרנדלי אחרי שהיא מוכנה. היא מתפוררת במגע קל וזה בעיני מתכון לצרות.

ולכן! אם יש לכם מוגבלויות בנושאי האפייה (נניח, אתם לא יודעים איך לכוון את התנור כך שיכבה את עצמו אוטומטית אחרי 6-7 שעות, או שיש לכם טוסטר אובן ואתם לא רוצים להשאיר אותו דולק בלי השגחה), הכינו את הגרסה הנייג'ליאנית, ונסו לעשות זאת סמוך עד כמה שאפשר למועד ההגשה. בכל מקרה אחר, אני ממליצה לאפות בשיטת ה"ייבוש".

שיטת ה"ייבוש"
אז כאמור, השיטה המומלצת היא לכוון את התנור ל-100 מעלות בלבד, ולאפות את הפבלובה למשך 6 שעות לפחות. אפשר אפילו לאפות על 90 מעלות למשך 7 או 8 שעות. ככל שהיא תיאפה יותר זמן ועל טמפ' יותר נמוכה, ככה היא תצאה לבנה יותר, חלקה יותר, פריכה יותר, ומושלמת יותר. לי יש תנור משוכלל יחסית (לא שזה אומר שאני ממליצה עליו, אני לא, וזה יוסבר בפירוט מתישהו) ולכן אני מכוונת אותו לטיימר כדי שיכבה את עצמו אחרי 6 שעות, והולכת לישון. אחרי האפייה, צריך להשאיר את הפבלובות בתנור לכמה שעות טובות כדי שיסיימו להתקרר. רק אז הן תקבלנה את המרקם הפריך הסופי ואפשר יהיה לנתק אותן בקלות מנייר האפייה ולהעביר לאכסון בקופסה אטומה.

אם אין לכם טיימר בתנור, או שאתם לא יודעים להשתמש בו, פשוט שימו סטופר לזמן האמור, וכשהוא מצפצף פשוט לכבות את התנור ולהשאיר את הפבלובות בתוכו לשעתיים לפחות כדי להתקרר. כשהפבלובה קרה, היא מאוד יציבה וקשה ומתנתקת בקלות מנייר האפייה. מעבירים אותה לקופסה אטומה עם מכסה, או שעוטפים בכמה שכבות של ניילון נצמד. לא מומלץ להשאיר את הפבלובה ככה בחוץ, כי היא סופחת לחות מהאוויר ועלולה להתרכך ולהפוך לדביקה. פבלובה מסוג זה נשארת קשה ופריכה למשך שבוע שלם, כל עוד היא מאוכסנת היטב.

אז כמה עולה להפעיל את התנור לזמן ארוך כל כך?
אז בתור רומניה מדופלמת, כמובן שאוטומטית עולות לי לראש מחשבות כמו: "וואו, להפעיל את התנור ל-6 שעות רצוף זה לא ממש בזבזני ויקר?". אז הנה, בדקתי. צלצלתי למוקד של חברת החשמל כדי לשאול אם להפעיל תנור על 100 מעלות לוקח פחות חשמל מטמפ' גבוהה יותר. המוקדנית לא ידעה לענות לי ואמרה לי לנסות עם יצרן התנור שלי. בכל אופן, לפי מחיר החשמל הנוכחי, כל קילוואט עולה 0.5896 אגורות לשעה (האא? האמנם? זה מה שהיא אמרה).

לפי יצרן התנור שלי ("שולטס"), הפעלה של תנור על 200 מעלות לשעה אחת צורכת 0.87 קילוואט. כששאלתי מה בדבר 100 מעלות, הם אמרו שאין להם מידע מדוייק לגבי זה, אבל אם רוצים לקבל הערכה, מבלי לחבר את התנור למונה מדוייק, אפשר לעשות חישוב פשוט. מאחר והתנור בנוי כדי לאגור חום בצורה יעילה, הוא לא צריך לעבוד על 100% מהכוח שלו כל הזמן, כי התנור שומר על הטמפ' ביעילות, אז מתוך שש שעות, סביר להניח שהוא יעבוד נטו, במקרה הקיצוני, רק שעתיים (בהנחה והוא צריך לתקן את הטמפ' כל שעתיים-שלוש ולהפעיל את גוף החום שוב). כל שאר הזמן התנור יישאר חם בפני עצמו. לדברי הנציגה, אפשר להעריך שעבודה על 100 מעלות צורכת בערך חצי מהחשמל של עבודה על 200 מעלות. ולכן, שעתיים של עבודה נטו על 100 מעלות צורכות חצי משעתיים של עבודה נטו על 200, ז"א 0.87 קילוואט כפול חצי כפול שעתיים עבודה, אומר בערך 0.87 קילוואט ל-6 שעות עבודה של תנור על 100 מעלות, שזה עולה בערך חצי אגורה, שנשמע כמובן לא הגיוני בעליל. אז כנראה שגברת מוקדנית 103 עשתה טעות כלשהי, או שאני עשיתי טעות בחשבון. למזלי אני לא חשבונאית, אלא בשלנית / מעצבת / צלמת אוכל, אז החיים שלי לא תלויים בחישובי החשבון שלי. אשמח לתובנותיכם בתגובות. ברשותכם, אחזור למתכון עכשיו.

שיטת האפייה המהירה
אם לא רוצים להפעיל את התנור לכל כך הרבה זמן, אפשר לאפות בשיטה של נייג'לה – מחממים את התנור מראש ל-180 מעלות, וברגע שהמרנג נכנס לתנור להוריד אותו ישר ל-150 מעלות, ואז לאפות שעה אחת בלבד. בסוף השעה הזו מכבים את התנור ונותנים לפבלובה להתקרר כשעתיים. בזמן ההתקררות הפבלובה תתקשה מבחוץ ותפתח קרום פריך (בסוף האפייה היא עדיין רכה יחסית). אם הפבלובה מתפוררת כשאתם מנסים להסיר אותה מהנייר, בצעו מעקף: גזרו עיגול צמוד מסביב לפבלובה, ושנעו אותה על קרש חיתוך לצלחת ההגשה שלה. אם לא מגישים את הפבלובה מיד, מומלץ לעטוף אותה בשכבה כפולה של שקית ניילון נקייה של סופר, ולהחביא בארון חשוך וקריר. הפבלובה אמורה להישמר פריכה לפחות 24 שעות. לא מומלץ להשאיר את הפבלובה ככה בחוץ, כי היא סופחת לחות מהאוויר ועלולה להתרכך ולהפוך לדביקה.

אז מה עורמים על הפבלובה?
את כל התוספות, שימו לב, שמים מלמעלה רק לפני ההגשה. אחרת הפבלובה מתרככת מאוד ועלולה להתפרק. פבלובה עם ציפוי זו פצצת זמן מתקתקת, ולכן מרכיבים אותה רק ממש לפני ההגשה!! (מקסימום רבע שעה לפני).

למשקיענים: קרם טופי וערמונים (פרווההההה!)

מערבבים בסיר קטן את 4 החלמונים שנשארו לכם מהחלבונים של הפבלובה, יחד עם רבע כוס סוכר (מומלץ סוכר חום כהה, אבל לא חובה), רבע כוס סילאן או דבש, 2 כפיות קמח תפוחי אדמה (או קורנפלור), וקורט נדיב של מלח.

טורפים את התערובת עם מטרפה חזק חזק למשך שתי דקות:

עד שנוצרת תערובת בצבע חום קרמי, וחלקה לגמרי:

מוסיפים בהדרגה פחית אחת של קרם קוקוס (שזה כמו חלב קוקוס, רק עשיר ושומני יותר – 21% שומן.

אם לא מוצאים, אפשר חלב קוקוס רגיל, ואם רוצים אפשר גם כוס וחצי חלב רגיל במקום).

טורפים שוב עד שנוצר קרם אחיד ודליל. שמים את הסיר על אש קטנה, ומבשלים, תוך כדי טריפה מתמדת, למשך כ-8 עד 12 דקות, או עד שהקרם מסמיך. אם אין לכם סבלנות ויש לכם ניסיון עם קרמים כאלה, אפשר לעבוד על אש גבוהה וזה ייקח פחות מחצי מזמן הבישול. אבל אז זה נוטה להישרף בתחתית, אז באמת חייבים לטרוף בלי הפסקה, ומומלץ גם להעביר דרך מסננת דקה בסוף כדי לוודא שאין גושים (ולרוב יש).

הנה, זו בערך הסמיכות של הקרם. הוא לא אמור להיות מאוד סמיך, כדי שלא יהפוך ליציקה במקרר, ויהיה רך וכיפי לאכילה.

מצננים את הקרם, מכסים בניילון נצמד, ומעבירים למקרר עד ההגשה. קרם הטופי נשמר במקרר לשבוע אחד.

מורחים אותו על הפבלובה ממש לפני ההגשה.

מלמעלה מפזרים חבילה אחת של ערמונים בוואקום (כ-100 גר'), קצוצים גס, וחופן של פקאן סיני קצוץ גס (לא חובה). אפשר גם שברי שוקולד שמגררים עם קולפן ירקות ישירות מהחבילה. אפשר גם תותים חתוכים במקום כל הנ"ל. תערבבו, ותעשו מה שנראה לכם טעים.

לעצלנים: קצפת וניל
מקציפים מ-2 קרטוניות של שמנת מתוקה, יחד עם, נניח, כפית אחת של תמצית וניל, ו-3 כפות גדושות של סוכר (או אבקת סוכר). מעל הקצפת אפשר לפזר דובדבנים מסוננים מקופסת שימורים, או אפילו שוקולד מריר שגיררתם מלמעלה עם קולפן ירקות. זה יאמי. אפשר להיות יצירתיים בקטע הזה, ולשים כל פרי שאוהבים: קיווי, תפוז, תות, פסיפלורה, וכד'.

לאוהבי החמוץ: קרם לימון

טורפים בסיר על אש בינונית ארבעה חלמונים (שנשארו בדיוק מ-4 החלבונים של הפבלובה, הידד!) יחד עם חצי כוס מיץ לימון סחוט טרי, חצי כוס סוכר, וכף לא גדושה של קורנפלור או קמח תפו"א. אם לא רוצים חלמונים, אפשר להכין עם 3 ביצים שלמות במקום, ולהשמיט את הקורנפלור. אם יש לכם ביצים (חיחי), אפשר לעבוד על אש גבוהה, אבל אז צריך לטרוף בטירוף ללא הפסקה (לוקח 3 דקות). אם עובדים על אש בינונית ייקח בערך 7-8 דקות עד שהקרם יסמיך (קודם נהיות בו בועות, ואז הוא מסמיך בפתאומיות). מסירים מהאש ומערבבים פנימה בערך 15 גר' חמאה (קובייה קטנה. צריך ממש מעט, אבל צריך! אחרת הקרם לא נשאר חלק. אם חייבים קרם פרווה, אפשר לוותר, אבל קחו בחשבון שאחרי הקירור הוא יהיה קצת יציקתי). לתוך הקרם החם. מביאים לטמפ' החדר ודוחפים למקפיא לחצי שעה, או למקרר לשעתיים לפחות. אם רוצים שהקרם יתקרר מהר יותר, שמים אותו בקערה גדולה יותר עם קצת מים והרבה קוביות קרח. נזהרים שהמים לא יחדרו פנימה לקרם כמובן. הקרם הזה מאוד אוהב תותים.

פינת התכל'ס
מקציפים 4 חלבונים במיקסר, יחד עם כפית מיץ לימון (לא חובה) עד שנוצרת בלילה במרקם של קצף אמבט. מתחילים לזרזף פנימה בהדרגה 1 כוס סוכר. מעלים את מהירות ההקצפה ומקציפים רק עד שנוצר קצף יציב. מערבבים פנימה 1 כף קורנפלור (לא חובה). עורמים את הקצף בצורת עיגול על תבנית מצופה בנייר אפייה. אופים ל-6 שעות על 100 מעלות (לפבלובה פריכה ומוצקה יותר), או אופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות, ומיד עם הכנסת הפבלובה יורדים ל-150 מעלות ואופים שעה (לפבלובה רכה ומרשמלואית יותר). בשני המקרים מניחים לפבלובה להצטנן בתנור לשעתיים לפחות. עורמים על הפבלובה את הציפוי הרצוי רק לפני ההגשה.

אוף טופיק
לכל מזמיני החוברת, אני שמחה לבשר (ולהזכיר!!!) שבעמודים הסודיים של החוברת יש עוד +150 תמונות יפהפיות של שלבי ההכנה, או תמונות מאחורי הקלעים של כל המנות מהחוברת. אל תשכחו להכנס וגם לדווח איך יצא לכם! הכתובות לעמודים הסודיים נמצאות מעל כל כותרת של מתכון בחוברת. אל תפספסו.

חג שמח לכולםםםם!!!



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




128 תגובות בינתיים:

  1. נראה טעים. חג שמח מאיה!

  2. פשיסטית! אבל אני חייב להודות שלמרות שבחרתי גלידה, זה נראה מאוד מגרה במיוחד המלית לימון. תודה רבה!

  3. לגבי האפיה, אני אישית מעדיף לאפות על 80 מעלות בטורבו (תמיד בטורבו למעט לחמים) 10-12 שעות

    חוץ מזה אם שמים מלח לא צריך לשים לימון כדי שזה יקציף טוב יותר, מכיוון שהמלח משחרר את חוטי החלבון בצורה טובה

    אני בהחלט לא ממליץ להשאיר חלבונים על השיש כל הלילה, מה שכן אפשר לעשות זה להשאיר ביצים מחוץ למקרר כמה ימים כשהן שלמות, זה יגרום להקצפה טובה יותר, אבל שוב זה מינורי

    והכי הכי טוב, זה להכין מרנג שוויצרי
    איך מכינים?
    שוקלים כמות של חלבונים, שוקלים כמות כפולה של סוכר
    נגיד 100 גרם חלבון על 200 סוכר
    שמים בקרעה חסינת חום, ומחממים על בן מרי עד שמגיע ל 50 מעלות מקסימום וכל הסוכר נמס תוך כדי ערבוב תמידי
    אם עברתם 55 מעלות, זרקו לפח
    להעביר למיקר ולהקציף עד שזה קר יוצא קצף סופר יציב

  4. אז, מחיפוש קצר באינטרנט:
    להפעיל תנור ממוצע זה 3.5 קילו-וואט
    קילו-וואט עולה חצי שקל לשעה
    => להפעיל תנור (טמפ' מקסימלית וזה) עולה פחות משני שקלים לשעה.

    בשש שעות עבודה תנור יוסיף כ-10 שקלים לחשבון החשמל, אבל מכיוון שזו טמפרטורה נמוכה, הוא יעבוד רק חלק מהזמן הזה.

  5. וואו! נראה מצוין, במיוחד עם הרוטב טופי, אבל גם עם הקרם לימון.
    הרגת אותי עם חישובי עלויות החשמל, רק את מסוגלת לזה :-)
    חג שמח ומתוק!

  6. המלצה למי שאופה בתנור גז (וגם למי שלא) לשים תבנית קטנה עם מלח בתנור (לא אותה תבנית עם הפבלובה!!!) סופח את הלחות מהאויר ומסייע בכל העסק

  7. לגבי תעריף החשמל:
    כנראה שהפקידה הנכבדה במוקד חברת החשמל למדה מתמטיקה בסיסית באותו קורס כמו הפקידים ב Verizon בארה"ב:
    http://www.youtube.com/watch?v=D2isSJKntbg

    לעניינינו – מדובר על 58.96 *אגורות* לקווט"ש, או לחילופין – 0.5896 *שקלים* לקווט"ש. כך שהחישוב שלך, שנשמע סביר לחלוטין, מוביל בסופו של דבר לאיזור מחצית השקל. ים של השקעה, ללא שום ספק, שאפשר לבכות עליה בכל ביס וביס…

  8. אפשר שאלה?
    אם אני אכין את זה לליל הסדר וארכיב את הכל כשלוש שעות לפני מה צפוי לקרות בהגשה (יענו 5 שעות אחרי ההרכבה)? כמה אני מסתכן?

    מאיה עונה: מסתכן מאוד. אחרי שעה יש לך כבר מרק, ולא פבלובה. תכין כל מרכיב בנפרד, את הקרם בשקית ניילון, את הפירות / הטופינגז חתוכים בקופסת פלסטיק, ובזמן שכל הדודים והדודות עסוקים בלפנות את השולחן, תרכיב בשקט בשקט את הקינוח שלך.

  9. אי-זו הקדמה מגניבה ומשמחת. חג שמח לך, גב' בצק. פוסט גאוני

  10. היי מאיה,
    קצת באסה שכל המתכונים האחרונים עתירים מוצרים מהחי (בשר, ביצים ומוצרי חלב), ברמה שאפילו אי אפשר להמיר לשום דבר אחר ושהמתכון עדיין יעבוד. דווקא פרסמת מתכונים מעולים גם לצמחונים וטבעונים.
    אני יודעת שאי אפשר לרצות את כל העולם ואחותו, אבל נראה שהרבה קוראים ישמחו אם המתכון הבא יהיה טבעוני או לפחות קל יותר לטיבעון…
    (אה, ובהקשר לחוברת, הייתי שמחה אם היית מציינת כמה מהמתכונים בכל חוברת הם טבעונים או ניתנים לטיבעון)

  11. לייק לייק לייק
    ורציתי להגיד, לאור הפוסטים האחרונים והחוברת החדשה שאת פשוט מהווה השראה לי, בתור סטודנטית לעיצוב שאת נותנת לה הרבה תקווה, ולכל אחד מן מהמניין בעצם.
    שיהיה לך חג שמח!

  12. את לא מבינה כמה עזרת לי!בדיוק נהייתה לי בעיה שאני לא יכולה להשתמש עם שמנת ורציתי קינוח מדהים,נכנסתי לאתר ונדלקתי!רק יש לי שאלה,אני מכינה את הקרם קוקוס לבד,את שמת לב אולי כמה זה בכוסות?

    מאיה עונה: כוס וחצי.

  13. טוב – זה פוסט היסטרי!! אני סופית מעריצה אותך.
    לפני שנה היה לי רומן+מחקר על פבלובות שבסופו פשוט התיאשתי… אז קראתי בנשימה עצורה, ואני מוכנה לנסות שוב.
    חוצמזה קיבלתי את החוברת המקסימה ואין מאושרת ממני :)
    חג שמח!!

  14. הי מאיה,
    את מקסימה ומדהימה וכל מה שאומרים,
    והמתכונים באמת תמיד נראים וגם יוצאים מדהים…
    אני מצטרפת לתמר פה למעלה בקריאה המאתגרת
    להוסיף אופציה ל"טבעון" המתכונים,
    לאלו מאיתנו שנמנעים ממוצרים מן החי.
    גם טבעונים רוצים ויודעים להנות מאוכל. בחיי!
    רק תנו לנו צ'אנס!
    בכל אופן, תמשיכי בעבודה הטובה ובאהבה הגדולה,
    ובצילומים ההורסים, כמובן.
    ממצ, ממצ.

    מאיה עונה: גם בבלוג וגם בחוברות יש הרבה מתכונים טבעוניים. לא כל מתכון שאני הולכת לפרסם בבצק אלים יהיה טבעוני, ולא תמיד יש אופציות לטבעון. בנוסף, אני משקיעה גם ככה הרבה מאוד עבודה בכל מתכון, ולא תמיד מתחשק לי להסתבך עם אופציות לכל קהל יעד אפשרי (טבעוניים / שומרי כשרות / צליאק), כי אם מתחילים עם זה, לא גומרים, וזה ממש הורס את הכיף והספונטניות. מקווה שכל אחד מקהלי היעד הנ"ל, וגם אחרים, יבין שהבלוג הזה הוא יומן אישי בו אני כותבת על מה שאני אוהבת לבשל, ואם אתחיל להיות שבויה בידי כל הבקשות שאני מקבלת, זה כבר יפסיק להיות כיף, ויתחיל להיות מעמסה.

  15. קרם הטופי נחשב חלמונים חיים? או שהוא יוצא מכלל סכנה בגלל שמבשלים אותו?
    תודה! :)

    מאיה עונה: לא. הקרם מבושל.

  16. הכנתי את הקרם לימון והוא יצא כתום מידי בגלל החלמונים אבל הטעם סבבה…
    גם המרקם מוזר קצת, לחכות?זה ישתנה אחרי הקירור?

    מאיה עונה: מ'זתומרת מרקם מוזר? לא הבנתי. אנא פרטי…

  17. מאיה את מדהימה!!!
    שיהיה לך חג שמח!

  18. תודה! אפיתי כבר פבלובות קטנות (ממתכון אחר) והקרם של המתכון ההוא יצא זוועה. הצלת אותי עם הקרם לימון שלך
    חג שמח!

  19. יש!!

    ניצחנו!
    נראה מדהים,
    ינוסה מחר.

    חג שמח!

  20. הצילו!
    היי מאיה! כמו תמיד, באת להצלתי עם מתכון מושלם לערב חג אצל משפחה שומרת כשרות (משהו שאני ממש לא מתמצאת בו).
    אנחנו גרים בניו יורק ולכן הדיליי :) עוד שעתיים לתחילת הסדר!
    הפבלובות בתנור אז-ווי-ספיק ובדיוק סיימתי להכין את הקרם לימון.
    הוא יצא ממש סמיך וצמיגי… זה המרקם הרצוי?
    טרפתי אותו יותר מדי?

    המון תודה וחג שמח וכשר!

    מאיה עונה: זה בדיוק המרקם.

  21. הפתיחה של הפוסט גרמה לי לצחוק, וההמשך לרייר. מעולה כמו תמיד!

  22. תודה על המענה המהיר! תמונות בקרוב!

  23. היה מעולה כרגיל. הפבלובות האישיות שעשיתי היו קצת גדולות מדי, אבל ניחא. למדתי לפעם הבאה.

  24. נראית באמת מושלמת, יש מצב שתנוסה בקרוב מאוד..

  25. הרגת אותי עם הטלפון לחברת חשמל… רק את יכולה

  26. אני אופה מרנג לפבלובה ב-110 מעלות במשך שלוש שעות. בפעם הראשונה שהכנתי מרנג עשיתי כי ככה אמר דורעם גונט בספר שלו, ראיתי כי טוב, והמשכתי להכין באותו אופן. יוצאים מרנגים לא לגמרי יבשים, אבל ממש לא דומים למרנגים של נייג'לה, שיותר מזכירים מרשמלו באמת. משהו באמצע בין הייבוש לאפיה בחום גבוה – ולדעתי זה ממש טוב. הם גם מתנתקים מאוד בקלות מנייר האפיה. מה שכן, הם באמת יותר עדינים ושבירים מהמרנגים היבשים, וצריך מאוד להיזהר כשמזיזים אותם ממקום למקום.
    חג שמח לכולם!

  27. אם אני מכין מהמרנג הבסיסי נשיקות בגודל סטנדרטי (או מעט קטן יותר) או מקלות ארוכים, כמה זמן "לייבש" אותן בתנור ?

    מאיה עונה: אותו הזמן.

  28. כדי למנוע את הידבקות המרנג לדף האפיה שבתבנית, כדאי לשים קצת קורנפלור על הדף וזה מונע את ההידבקות.

  29. מאיה,
    מממ"מ (ראשי תיבות של מלא מחמאות שחוזרות כאן ובצדק)
    רק רציתי להסב את תשומת ליבך, שבמצרכים בתחילת המתכון הערמונים (והפקאנים) נעלמו להם.

    תודה, ינוסה לחג שני. (נראה לי שאני אכין 2 פבלובות עם חצי קרם ערמונים וחצי קרם לימון!)

    חג שמח

  30. לליל הסדר השתמשתי במתכון לייבוש הארוך (שש שעות ב-90 מעלות, שעתיים נוספות הצטננות ואז עטיפה בניילון נצמד) וטופי הקוקוס. רגע לפני עלה הרעיון לפזר גם בננות טריות יחד עם הערמונים, מה שהתברר כשיחוק רציני.

    הערה אחת קטנטנה: ההסמכה של הטופי לקחה יותר זמן ממה שרשום, כמעט 20 דקות על אש קטנה וערבוב מתמיד.

    יצא אלוהי, נגמר בשניות.
    תודה תודה!

  31. נהדר.

  32. איזה כיף זה כל המתכוני מרנג! בליל הסדר ניסיתי את המקרונים שלך, אתמול באו אלי חברים ולמזלי הפבלובות הקטנות כבר היו בתנור… גייסתי אותם רק לחיתוך פירות במטבח בזמן שהכנתי מהחלמונים קרם פטיסייר, יצא משגע, כולם נמסו מאושר :) תודה!

  33. ואוו!! משולם בתור מישהי שסובלת מאי סבילות לקטוז כיף לי המתכוני פרווה אלו שלא משתמשים בקצפת פרווה (איכס!) אני כבר רצה להכין!!
    חג שמח!

  34. מאיה יקרה,
    אנחנו אמנם לא מהמגיבים, אבל עוקבים באדיקות וכבר קצת מכורים למתכונים הנהדרים שלך. רצינ לומר תודה שנכנסת לליל הסדר שלנו, דרך החוברת המקסימה עם סלטי הברוקולי, התרד (מושלם!) וגראטן הסלק החלומיים, סלט כרובית שלמרות שהכנתי אותו בעצמי, המרכיבים שלו עדיין הפתיעו לי את הלשון, ביף הבורגניון שחגגנו עליו גם כהכנה לסדר וגם בסדר עצמו, וכמובן הסיומת המושלמת שלעיל, שנטרפה בעליל. העובדה שהכנתי מרנג לראשונה בחיי והוא גם הצליח (ייבוש, בטח שייבוש) נזקפת אך ורק לזכותך (התוספת שתפסה אצלנו היו הוספת הבפנוכו של מקלות וניל לשמנת, יחד עם תותים ומרשמלו). בקיצור, המשפט המסכם של הסדר מצד הדור הבוגר היה "רק אל תצפו שנעמוד בסטנדרטים האלה". תודה רבה, על חודשים רבים של ארוחות משובחות, כן ירבו וחג שמח!

    מאיה עונה: תודה רבה רבה!!! שימחת אותי ממש!

  35. נראה נהדר ורוצה להכין לחג השני. רק שלא יהיה לי זמן להכנתת הקרם ביום הארוחה. מה המילוי שניתן להכין יום קודם ולשמור במקרר? תודה!

    מאיה עונה: בבדאי!

  36. היי מאיה, לא הבנתי אם זה אומר שכולם מתאימים. הרגע סיימתי לארוז בקופסאות 24 בסיסים אישיים מקסימים שיצאו לי קצת בגוון מוקה עדין אבל טעם ופריכות מצויינים..

    מאיה עונה: אה, לא קראתי את השאלה שלך נכון. את כל הקרמים אפשר להכין יום מראש – גם קרם הטופי וגם הלימון. את יכולה גם להכין קצפת מראש אם את רוצה.

  37. ואאו!
    זה מדהים, אחותי הכינה "נשיקות" באפייה האיטית, לפני שראיתי את הפוסט.. וחיסלתי את הכל!
    המילוי של קרם הערמונים וטופי נראה מעולה! העלת לי חיוך!
    שיהיה לך חג שמח מאיה :)

  38. סתם חשבתי לעצמי, אולי אפשר לשדרג ולהוסיף למרנג עצמו אחרי ההקצפה גם אגוזי לוז/ שקדים קצוצים מקורמלים (לא זוכרת את השם..)

    מאיה עונה: לא ניסיתי אף פעם, אבל פעם הוספתי פירורי ביסקוויטים וקצת קקאו ויצא די מוצלח.

  39. נראה מעולה וינוסה בקרוב!
    אפשר להחליף את הקרם קוקוס בשמנת מתוקה? ואם כן, כמה שמנת?
    (חוששת מטעם דומיננטי מדי של קוקוס…)

    מאיה עונה: אפשר, וציינתי זאת. לקרם הטופי אין טעם של קוקוס. הדבש והסוכר גונבים את ההצגה.

  40. אתמול הייתי בסופר והקופאית טענה בנחרצות שקרם קוקוס זה חמץ.
    קוקוס – חמץ?? איך זה יתכן

    מאיה עונה: על זה צריך לענות מישהו שיותר מבין ממני. אבל לא נראה לי שזה נכון.

  41. ראיתי את התגובה ולא יכולתי להתעלם- מכיוון שיש לי בני דודים חרדים, התשובה שלהם הייתה שהמוכרת שלך פשוט, מטומטמת. או שהמפעל לא הכשיר את עצמו לפסח. בכל מקרה- קוקוס זה כשל"פ.

  42. היי,
    זילפתי כוסיות קטנטנות (3-4 ס"מ קוטר), עדיין 100 מעלות 6 שעות?
    סורי ותודה!

    מאיה עונה: כן.

  43. היי מאיה
    אני בדרך כלל לא מהמגיבים אבל אני מתה על הבלוג שלך! הפוסט כמובן נראה מדהים ויש לי שאלה ממש טיפשית ולא ממש קשורה..
    ראיתי כבר בכמה פוסטים שכתבת שאין בעיה להקציף שמנת מתוקה ביד פשוט להקפיא את הקערה והמטרפה לפני, את חושבת שזה יעבוד גם עם שמנת צמחית?? (אלרגית ללקטוז לצערי הרב..)
    חג שמח :)

    מאיה עונה: אין לי שמץץץץ.

  44. זו הפעם הראשונה שאני מגיבה, למרות שזה הבלוג היחיד עלי אדמות שאני עוקבת אחריו, ועוד באדיקות ובאהבה כה גדולה.
    אז מכיוון שגם אני עשיתי לפסח נשיקות מרנג ש(תמיד) יוצאות מעלפות, להלן המתכון של איילת הירשמן, מהספר "מתכונים לפסח". והחידוש הגדול הוא דווקא באפיה- אני אופה במשך שעתיים על חום של 110 מעלות, ואז מכבה את התנור ונותנת להן לנמנם כל הלילה בתנור המתקרר לאיטו. הן יוצאות יבשות, פריכות, מתקלפות, כל הדרישות שנשמעו לעיל!
    בקיצור- מקציפים 3 חלבונים בטמפ' החדר עם כוס סוכר (לבן), כשהקצף יציב מוסיפים כפית חומץ ונותנים עוד ערבוב קל.
    ממיסים 100 גר' שוקולד מריר במיקרו, או מחממים צנצנת נוטלה קטנה (אני יותר אוהבת). מנזילים בחביבות כמה שליכטות מהשוקולד על הקצף, ובעזרת 2 כפות לוקחים כמות בגודל של קלמנטינה קטנה (משום מה חלק מקסמן הוא שהן גדולות מהממוצע), מקפידים שהיא תהיה מעוטרת בפסי שוקולד אקראיים ולא מתאמצים, ומתחילים ליצור תלוליות על נייר האפיה.
    אם נגמר השוקולד מעל הקצף, מוסיפים עוד כמה זרזופים.
    כשהתבנית מלאה אופים כמו שכבר כתבתי, !et voila
    יוצא טעים טעים, יפה- יפיפה, וגורף מחמאות לרוב.
    חג שמייח!

  45. היי מאיה,
    אני מהעוקבות האדוקות של הבלוג אך מהמגיבות הנדירות, המתכון נראה מדהים ופתר את הבעיה של הקינוח לחג שני :)
    הכנסתי לפני שעה את הפבלובה לתנור ונקווה לטוב. חיממתי על באן מארי את החלבונים יחד עם הסוכר החום עד שהסוכר נמס ואז הקצפתי.
    רציתי לשאול, מה דעתך על שילוב של קרם הטופי, הערמונים והפקאנים יחד עם קצפת? חשבתי לשלב… אני מאוד אוהבת קצפת אבל לא מוכנה לוותר על הטופי והערמונים :)

    מאיה עונה: זה יהיה מצויין! שילוב מעולה…

  46. היי,
    כרגיל תענוג להכין דרך הבלוג שלך!
    הרוטב טופי נשאר לי במצב נוזלי?! מה אני עושה לא נכון?
    חג שני שמח

    מאיה עונה: תערבב בכוס בצד קצת מים או חלב עם עוד כפית של קמח תפוחי אדמה (או קורנפלור), תחמם שוב את הרוטב על אש קטנה, וכשהוא מעלה אדים תוסיף את תערובת הקמח תפו"א, וטרוף על אש קטנה ל-2 דקות עד שמסמיך. לא להפסיק לטרוף לרגע!

  47. הי מאיוש,
    עכשיו חזרנו מארוחת חג אצל ההורים של בעלי, וזו פעם ראשונה שאני מביאה קינוח – והיה פשוט מעולה פיצוצים!!
    ולמרות האזהרות, ניסיתי את האפייה המהירה (בתנור שביצועיו לא מזהירים…) ויצא טעים, פריך, מרשמלואי מפנים ונשלף מהנייר אפייה ללא בעייה!
    תודה רבה על רגעים רבים של אושר :)
    חג שמח!

  48. בוקר טוב לך!
    קודם כל, הרשי לי לפרגן. בן זוגי היקר שהתקשה להכין מנת קורנפלקס מצליח לבשל מתוך החוברת שלך ושנינו מאוד מאושרים!

    האם תוכלי בבקשה בהזדמנות לפרסם בשבילו מתכון לפנקייק?

    תודה!

    מאיה עונה: פנקייק זה לא מספיק אתגר בשבילי… אולי בהזדמנות. אשמח לשמוע מה הכנתם!!

  49. היי,
    קראתי את המתכון 20 פעם לפני הכנתו ועשיתי ממש כפי שתיארת בשלבים השונים
    הקצף יצא לי מאוד יציב, ועד לשלב של ההכנסה לתנור הכל הלך טוב,
    אך בתנור (בחרתי בשיטה של 150 מעלות למשך שעה), הפבלובות נהיו חומות כאלה ומעפנות, זה בכלל לא נהיה קריספי ונשרף אחרי בערך חצי שעה.

    יש לך מושג למה?? אני נורא אשמח לטיפים נוספים.

    תודה

    מאיה עונה: התנור שלך היה חם מידי. קודם כל תוודאי שלא אפית בטעות על "גריל" (שזה אומר פרסים מלמעלה/למטה עם משולשים קטנים עליהם), ואם אפית כרגיל או על טורבו, נסי להוריד את הטמפ' ב-30 מעלות.

  50. הכנתי פעמיים – פעם אחת עם קרם הלימון ובפעם השנייה עם הטופי.
    הטופינגז יצאו מושלמים, לא יכולתי להפסיק לנשנש תוך כדי הערבובים :)
    אבל הפבלובה עצמה יצאה קצת לחמית לטעמי, ולא מספיק כמו הנשיקות שאני כ"כ אוהבת. זה תוצר לוואי של האפייה המהירה?

    מאיה עונה: כן. נסי בשיטת הייבוש, המרקם יהיה יותר לטעמך.

  51. ממש התלהבתי מהמתכונים, אז הכנתי פבלובות גם לחג שני וגם לארוחת שישי. בגלל שאנחנו שומרים שבת וחג, התמודדתי עם מספר אילוצים שהניבו שאלות\תהיות שאולי תוכלי לענות עליהם:
    דבר ראשון, בגלל שאי אפשר היה להשתמש במיקסר החשמלי ביום החג, ורציתי לשמור את הקצף במקרר, הכנתי מרנג שוויצרי – לשמחתי גיליתי שזה marshmellow fluff, אחד לאחד!
    שנית, הייתי חייבת לאפות על חום גבוה יחסית כדי להתחשב במאכלים שאינם פבלובות (אי אפשר לשנות את הטמפרטורה בחג אבל אפשר לכוון טיימרים לתנור עצמו) אז נאלצתי ללכת על האסכולה הנייג'לאנית :)

    אבל – הפלא ופלא! אפיתי את זה בערך שעתיים ואז נתתי לזה להתקרר בתנור, וזה היה יבש כמו שצריך, פריך ומתפורר… מצד שני, שמתי לב שבהנתן המרקם של המרנג השוויצרי, לא ממש היה אפשר ליצור מזה צורה של קערית… זה פשוט השתטח לעיגול ענק.

    יש לך מושג למה זה קורה? אלה תכונות של המרנג השוויצרי, או שעשיתי משהו לא נכון?
    דרך אגב, אם זו תכונה עקבית, נראה לי מעולה להשתמש בזה לבסיס\שכבות של עוגות עם מרנג… תודה!

    מאיה עונה: המרנג לא אמור להשתטח, אלא להשאר יציב ביותר, עד כדי כך שאפשר להפוך את הקערה שלו מעל הראש והוא לא ייפול על הראש, כפי שכתבתי. אם זה לא ככה, פשוט לא הקצפת אותו מספיק. שימי לב להוראות המפורטות בפוסט בנוגע למרקם הקצף. במקרה של המרנג השוויצרי, שעליו לא פירטתי בפוסט, ההקצפה אורכת כמעט פי שתיים זמן ממרנג רגיל. הוא אמנם נהיה לבן ומבריק ונפוח, אבל הוא הופך להיות יציב רק אחרי 7-8 דקות של הקצפה, ואף יותר.

  52. המתכונים שלך מדהימים ובד"כיוצאים לי מושלם! הפעם אני מקציפה את הביצים למעלה מ 20 דקות ועדיין הקצף אינו יציב. ביצעתי את ההפרדה ע"פ הכללים…
    כדאי להשתמש בקציפה כמו שהיא או להתחיל מחדש?

    מאיה עונה: אם את מקציפה עם מכשיר חשמלי בלי תוצאות אחרי 10 דקות, סביר להניח שהשתרבבה לה פיסת שומן לקערה או לחלבונים. את יכולה לשמור את הבלילה במקרר ולהשתמש בה לעוגה, ולהתחיל עם חלבונים חדשים. אם את מקציפה ידנית עם מטרפה, כנראה שאת צריכה לעבור למכשיר חשמלי…

  53. קניתי בצרפת קופסת שימורים של מחית ערמונים (תוצרת clement faugier ). מתה לעשות מזה משהו שיתאים לפבלובה ולא מוצאת מתכון מתאים. האם את יכולה לעזור? אם זה יכול להיות פרווה – עוד יותר טוב (הבת שלי רגישה לחלב ולכן פבלובה זה קינוח אידיאלי בשבילה). תודה מראש!!!

    מאיה עונה: את יכולה להכין את קרם הטופי והערמונים כפי שכתוב, ופשוט לערבב לתוכו 2-3 כפות גדושות מהמחית. יצא לך מושלםםםם.

  54. קשה לתאר כמה שהמנה הזו נראית מגרה. :)

  55. הכנתי גם עם הקרם טופי וגם עם הלימון והתותים, יצא מדהים, רק שלי אישית הטעם של הקרם טופי לא היה מה שדמיינתי, (רצתי לשחזר את הטעם של הטופי שהייתי קונה בשקיות בסופרפארם שעלו הון, הגיעו אולי מגרמניה, והייתי זוללת אותם תוך כמה דקות לבד) ולכן בפעם השנייה הוספתי כף קקאו לתערובת של הקרם, ובינגו, יצא בדיוק מה שחלמתי, טופי שוקולד טעים. תודה רבה רבה!

  56. Maya!! This must be the best parev dessert ever!!
    Your instructions are flawless!
    I am now the proud owner of a beautiful pavlova for Shabbat.

  57. מאיה – כרגיל מעולה!!!!!

    הקולות שזה הוציא ממני בזמן קראית הפוסט ובזמן האכילה יגרמו לכל אחד להסמיק

    שאלה בכל זאת….. משהו אחד בשהתפספס במתכון – רוב הפעמים שאני מכין פבלובות זה בגלל ש….נשארתי עם חלבונים – רעיונות למילוי שאינו כולל חלמונים שמאזנים את הבעיה?

    מאיה עונה: גנאש שוקולד? 250 מ"ל שמנת מתוקה יחד עם 200 גר' שוקולד מריר, סיבוב או שניים במיקרוגל, ערבוב לקרם אחיד, ויש. שים לב שהגנאש מתקשה מאוד במקרר, ויש להוציא אותו לטמפ' החדר לפחות שעה לפני השימוש כדי שיתרכך בחזרה. אפשר גם לחמם בפולסים קצרים (10 שניות כל פעם) במיקרוגל.

  58. היי!
    קודם כל אני סוג של מעריצה ועוקבת תמיד אחר המתכונים שלך (ואת חלקם כבר הכנסתי בשמחה למטבחי)
    בהשראתך, החלטתי להכין פבלובה חגיגית לשבועות ואפילו עשיתי 'טסט' ראשון שבוע קודם לכן , כדי להפנים את הטכניקה.. עשיתי בדיוק כפי שהסברת, יבוש של המרנג במשך 6 שעות בתנור על 100 מעלות ואחר כך נתתי למרנג לההתקרר כשהתנור כבוי .
    המרקם יצא בסדר גמור ומאוד טעים- אבל – הוא קיבל גוון אופוויט ולא לבן צחור. זה קצת ביאס אותי . יש לך הסבר לזה או דרך למנוע את זה?
    בכל אופן – הגשתי אתמול פבלובה מפוארת כשעל המרנג הנחתי ענני קצפת (עם מעט תמצית וניל , מומתקת באבקת סוכר ) ולמעלה קישטתי במיקס פירות יער (מה שקונים קפוא).. ופיזרתי גם סביב הפבלובה. יצא מקסים וגם השאריות שנותרו היו טעימות ביום למחרת (זה אמנם קצת יותר 'מושי' אבל איכשהו הטעם משתבח ושומר עדיין על תכונות 'מרנגיות'). כמובן שקצרתי מחמאות.
    תודה תודה תודה!

    מאיה עונה: אני ידועה בתור זאת שזוללת את שאריות המרנג המושי הזה… מעדן! הצבע האופוויט נגרם מתנור שהיה חם מידי. בפעם הבאה פשוט אפי על 20 מעלות פחות, והוסיפי שעה-שעתיים לזמן האפייה. המרנג יצא לבן וצחור כשלג.

  59. אני עוקבת אחרי הבלוג הזה כבר די הרבה זמן. פשוט אלוהי.
    לוקח בהליכה את כל הקורסים של הבישול והאפייה למיניהם. פשטות ההסברים, התמונות המופלאות.. פשוט מדהים! מעורר השראה, חשק, תיאבון ומה לא.
    ת-ע-נ-ו-ג.
    תודה

  60. טעים בריא מה צריך עוד ?מי שאוהב לאכול זה הבלוג. המקצועים ברמה גבוהה מאוד יש מה לילמוד תודה רבה

  61. היי!
    הקרם ערמונים נראה מעולה!
    ובקשר לזה – אפשר להחליף את הקורנפלור בקרם לקמח רגיל?

    מאיה עונה: כן.

  62. היי מאיה

    הכנתי את הפבלובה והיא עצמה לא יצאה משהו… ניסיתי את השיטה המהירה… בכל מקרה נשארתי עם הקרם טובי שיצא מדהים.
    יש לך רעיון מה אני יכולה לעשות איתו בלי קשר לפבלובה? גלידה? עוגה?

    תודה

  63. מאיה יקרה,
    כל כך כיף לקרוא את הבלוג שלך, שזה משו.
    הפבלובה בתנור!!! על פונקציה (ככה קוראים לזה??) רגילה.
    אני מתכוננת לשינה וכיוונתי שעון לכמעט חמש לפנות בוקר, יפ.
    לא נורא גם ככה צריכה להכין בקבוק לבת שלי אז זו סיבה נוספת לקום,
    בכל אופן, אני חוששת מהעובדה שהפבלובה צריכה להישאר בתנור, נראה לי שהוא ממשיך לאפות גם כשהוא
    כבוי. נכון?? האם לפתוח את הדלת? האם זה בסדר שתמשיך להיאפות קצת?????
    וגם האם התנור אמור להיות על פונקציה רגילה או טורבו???

    אני מה זה מקווה שתקבלי את זה בקרוב…..
    תודה

    מאיה עונה: בגלל שהתנור על טמפ' מאוד נמוכה, אין בעייה שהפבלובה תמשיך "להיאפות" ל-20 דקות בזמן שהתנור מתקרר. מאוד חשוב דווקא להשאיר את הדלת סגורה וממש לשכוח את הפבלובה בפנים עד שהיא צוננת לגמרי! ככה היא תשמור על הפריכות שלה ולא תתרכך מהלחות באוויר. ברגע שאת פותחת את דלת התנור החם את מסכנת את פריכות הפבלובה. ברגע שהיא צוננת לגמרי, עטפי בכמה שכבות של ניילון נצמד ואכסני בקופסה אטומה בארון מוצל וקריר.

  64. זו שוב אני,
    תודה על תשובתך. לא טעמתי, זה להיום בערב, עטפתי היטב.
    מקווה שזה יחזיק מעמד עד ההמסיבה…
    עכשיו לעניין הקרם, בנוגע לקרם לימון האם החלמונים שבו יחשבו כמבושלים (הריון וזה..)?
    תודה,
    שוב מקווה שתראי את זה בהקדם…

    מאיה עונה: אם את מבשלת לפי ההוראות ומביאה לרתיחה מלאה, אז כן, הם מבושלים.

  65. שלום כמה יצא לי אם אני אעשה אישיות וכמה זמן אני יכול לשמור את הפבלובה ואיפה? במקרר על השיש

    מאיה עונה: מאוד תלוי בגודל. אם תכין אישיות ממש גדולות יצאו 12. אם תכין קטנות יותר יצאו אפילו 18. שומרים בקופסת פלסטיק אטומה, לא במקרר, אלא בטמפ' החדר. אפשר בארון קריר.

  66. שלום זה מאוד דחוף(אני מכין היום)
    עוד שאלה אני מכין את הפבלובה במילוי קצפת ופירות יער
    א.איך להכין את הקצפת (חומרים,כמויות)?
    ב.האם אפשר במקום פירות יער דומדמניות ופטל(ביחד) במקום כי לא מצאנו בסופר
    ג. האם תוכלי לשלוח לי מתכון של רוטב פירות יער (עם כמויות זה ממש חשוב לי)?
    תודה רבה רבה אני מאוד אשמח לתשובה אגב המתכונים ממש טעימים

    מאיה עונה: מקווה שלא פספסתי את המועד! בכל אופן, להכנת קצפת פשוט מקציפים שמנת מתוקה 32% או 38% (לא כזה משנה איזה, מה שיותר זול) יחד עם 2-3 כפות סוכר ובערך כפית תמצית וניל. חשוב שהשמנת תהיה קרה מהמקרר. מקציפים בערך דקה-שתיים עד שנוצרת קצפת והמקצף משאיר גבעות ברורות. אפשר להכין מראש ולשמור במקרר מכוסה בניילון נצמד. רוטב פירות יער אפשר להכין מכל מיקס קפוא שמוצאים בסופר. הייתי מפשירה את הפירות (נניח במיקרוגל) ומודדת 2 כוסות. שמה בסיר, ועל זה שמה בערך 3/4 כוס סוכר, ומיץ מחצי לימון. מבשלת על אש בינונית עד שנוצר רוטב חם. אפשר לטחון בבלנדר עד שנוצר רוטב חלק (אם רוצים ממש רוטב קטיפתי כמו של מסעדה, מסננים עם מסננת דקה). אפשר גם להשאיר את הרוטב צ'אנקי. טועמים ובודקים שהרוטב לא חמוץ מידי ומוסיפים עוד קצת סוכר כשהוא עדיין חם, אם צריך. כשהרוטב מוכן מצננים אותו במקרר ומגישים אותו על הפבלובה והקצפת כשהוא קר (אם הרוטב יהיה חם הוא ימיס את הקצפת לשלולית נוזלית). בתאבון וחג שמח!

  67. עכשיו אני עושה את הפבלובה שוב ולא יודע למה הקורנפלור מורגש יותר מדי מה לעשות?

    מאיה עונה: אל דאגה, אחרי האפייה הטעם שלו כמעט ולא מורגש.

  68. אני כבר כמה חודשים "חופרת" לך באתר, וכל פעם מתפעלת מחדש, מהכתיבה , מהתמונות, זה פשוט מושלם!!! אני צריכה להכין עוגת יום הולדת, ואין לי כל כך הרבה זמן, חשבתי להכין עוגת שוקולד פשוטה, ולצפות אותה בקרם טופי שפרסמת כאן, זה יצא טוב לדעתך? באיזה שלב את חושבת הכי טוב לשפוך על העוגה את הקרם? שוב, תודה רבה!!!!

    מאיה עונה: נשמע לי אחלה רעיון. ממליצה לשפוך את הקרם כמה שיותר סמוך למועד ההגשה.

  69. מאיה, כמה פעמים הכנתי קרמים מחלמונים כמו שאת מציעה כאן (וגם במתכון של המקרונים למשל). תמיד קורה לי שהם מקבלים מן ריח מוזר כזה ולא כל כך רצוי במהלך הבישול.
    לא ברור לי האם אני עושה משהו לא נכון מכיוון שאני מבשל את הקרמים עד שהם מסמיכים ומערבב בטירוף כל הזמן.
    מה אני עושה לא נכון? תודה!

    מאיה עונה: יכול להיות שהאש שלך חמה מידי. נסה לעבוד על אש יותר קטנה או על להבה יותר קטנה. אם גם זה לא עובד, פשוט תעבור לבאן מארי: תעשה בדיוק את אותו דבר, רק על קערה חסינת חום שמונחת מעל (לא בתוך) סיר עם מים רותחים על אש קטנה. חשוב להקפיד שהקערה לא תיגע ישירות במים הרותחים אחרת זה בדיוק כמו לבשל על אש ישירה.

  70. תודה על התשובה, בסוף הכנתי עם חלב, והרגשתישלא יצא טעם מספיק חזק, אז הוספתי איזה 150 גרם שוקולד, יצא מושלם!! (כמו מרקם וטעם של שכבה בטריקולד…) אז, שמתי את הקרם מעל העוגת שוקולד, הקצפתי קצפת, ומרחתי מעל, וגיררתי שוקולד מעל. יצא טעים ויפה, אז תודה!

  71. איזה פוסט שווה. ולמרות זאת, לא מריץ אותי למקרר. ולמה? כי אני שונאת מרנג. אפילו הערמונים לא הצליחו לפצות.

  72. אין שום ספק שזו אכן הפבלובה המושלמת.
    תודה!

  73. היי, בתור אופה מתחילה אני עושה מחר סיבוב נסיון על המתכון הזה (אם יצלח אני מתכוונת להגיש בארוחת ערב של 10 נפשות!) ורציתי לדעת לגבי הכמויות – כוס זו הכוס הסטנדרטית של 250 מ"ל? בתודה מראש!!

    מאיה עונה: כן.

  74. היי מאיה
    זה הגיוני שהסוכר לא כל כך נמס לי בערבוב? כי המרנג כבר היה יציב וחתיך…

    מאיה עונה: את מתכוונת למרנג? כי הקצפה מספיק ארוכה אמורה להמיס את הסוכר והוא לא אמור להיות גרגרי.

  75. היי, אני רוצה להכין את המתכון בשיטה המהירה כי אני לא אוהבת את המרקם היבש של הנשיקות, ואני כן רוצה שזה יהיה רך מבפנים. יש דרך לעשות את זה בלי להסתכן יותר מדי? תודה מראש

    מאיה עונה: לעקוב אחרי כל ההוראות :)

  76. היי! פעם ראשונה שאני מגיבה.. הכנתי את הפבלובה עם קרם הלימון וקצרתי מחמאות מטורפות! תודה:))) רק שאלה קטנה… יש דרך להעביר את הפבלובה המקוררת לצלחת הגשה בלי שהיא קצת תתפורר?? היא נורא עדינה הגברת..

    מאיה עונה, אפשר לגזור בעדינות את הנייר האפייה סביב הפבלובה, ולדחוף מתחתיה משהו דק כמו תחתית של תבנית עוגה מתפרקת ולהשתמש בזה כמו מרית כדי להעביר את הפבלובה יחד עם שכבת נייר האפייה.

  77. היי אני מכינה את המרנג השווייצרי ואני מייבשת אותו ממש כמו נשיקה ואני רוצה שהפעם יהיה לו מרקם רך מבפנים לא דביק כמו סוכריה אלה כמו מרשמלו האם ההוספה של לימון וקורנפלור תשיג לי את התוצאה ומתי אני מוסיפה אותם
    תודה

    מאיה עונה: נא לקרוא את המתכון בעיון.

  78. היי מאיה, ראשית רציתי להגיד תודה על כל המתכונים הנהדרים. רציתי להתייעץ איתך לגבי נושא המרנג. הכנתי מרנג שווצרי, הקציפה יצאה לי נהדרת (על אף שהנושא היה כרוך בשרירי יד תפוסים, מאחר ויש לי מקציף ידני בלבד), הכנתי ממנה נשיקות בגודל בינוני. לאחר שהצלחת לשכנע אותי באופציית הייבוש- הכנסתי אותן לתנור על 70-80 מעלות למשך 9 וחצי שעות (בדקתי אותן אחרי 4 שעות ואחרי 7 שעות ועדיין היו מעט מושי בפנים). המרנגים יצאו קריספיים ויבשים להפיא, אך גם קצת קשים מדיי לטעמי. האם יש לך עצה איך ליצור נשיקות שמצד אחד יהיו פריכות ויבשות, אבל מצד שני לא כל כך קשות? תודה :)

  79. הי, עוד שאלה לגבי הגודל… כתבת שאפשר להכין בערך 18 מנות אישיות. אני צריכה יותר, אפשר להגדיל את הכמויות ב 50% ולהכין אותו דבר? ואפשר לאפות בשתיים או אפילו 3 תבניות בנגלה אחת? תודה מראש (ואת נהדרת!)

    מאיה עונה: לגבי הכמויות, אפשר. לגבי האפייה כמה תבניות בבת אחת – אם יש לך תנור חזק עם טורבו, זה יכול לעבוד (אני אופה הרבה תבניות בבת אחת על טורבו וכולן יוצאות יפות ואפויות בול אותו דבר.

  80. הצילו!
    המרנג עצמו יצא טוב אבל בזמן האפיה הוא קיבל גוונים חומים.
    יש לך מושג מדוע זה קרה ואיך אפשר למנוע זאת?

    המון תודה!

    מאיה עונה: לאפות על 20 מעלות פחות בפעם הבאה, או להניח את המרנג שלב אחד יותר נמוך בתנור.

  81. מאיה, מאיה, אין על המתכונים שלך
    אני מכינה את הקינוח לארוחת ליל הסדר
    האם כולו כשר לפסח? הכוונה לפבלובות אישיות, חלקן במילוי הטופי והערמונים וחלקן במילוי הלימון
    שאלה נוספת: כתבת להוסיף מעט חמאה לקרם הלימון אבל אני חייבת מתכון פרווה
    אפשר להוסיף מרגרינה? אם לא, מה אפשר כן?
    תודה וחג שמח!
    לירון

    מאיה עונה: אפשר לוותר לגמרי על החמאה. המרקם יהיה פחות קטיפתי, אבל עדיין טעים.

  82. הטופי יצא לי מזעזע, בטעם פירה. לא ממליצה לנסות אותו בגירסה האשכנזית של קמח תפוחי האדמה. או לפחות לנסות לגרום לזה לעבוד עם כפית שטוחה בלבד. בעעע.

  83. החלטתי ללכת עם אסכולת המייבשים ואני שמחה שעשיתי זאת. הפבלובה יצאה מושלמת, פריכה, עם צבע לבן מהמם וגם התנתקה מאוד בקלות מנייר האפייה. הכנתי את הטופינג של הקרם טופי והוא גרף מחמאות והיו כמה שגם לקחו כפית ואכלו את השאריות ישירות מהתבנית…למען האמת אני לא יודעת איך אני הצלחתי לא לחסל אותו בדרכו למקרר. תודה, תודה, תודה!!!

  84. תשמעי, יצא פצצה!
    הקרם טופי והערמונים היה בעיני הכי טעים, למרות שהוא לא סחט מחמאות כמו קרם הלימון, שאי אפשר היה להאמין כמה הוא קל להכנה. מטעמי כשרות השתמשתי במחמאה ולא במחאה ויצא מעולה. בנוסף הכנתי גם מילוי של מוס שוקולד. עשית לי את ליל הסדר! תודה…

  85. הי מאיה. ראשית תודה. קיבלתי קיי מיקס חדש והחלטתי להתנסות פעם ראשונה במרנג איתך. יצא מצויין המרקם מדהים אבל שתי שאלות והערה;
    1. הן בכל זאת שחומות מעט למרות שהשתמשתי בסוכר לבן?! הקפדתי על חום של 90 מעלות….
    2..הזילוף שלהן היה קשה בגלל חום היד יש פתרון לכך דהחומר מחמם בזמן הזילוף?
    הערה- למרות ששמתי ממש קורט מלח הן מעט מלוחות?!?! שזה לא רע בהכרח אבל מוזר…..
    שוב תודה על בלוג מדהים

    מאיה עונה: כנראה שהתנור שלך מאוד חזק – אפי בפעם הבאה על 10 או אפילו 20 מעלות פחות. לא הבנתי את השאלה של הזילוף. בפעם הבאה שימי קורט יותר קטן :)

  86. היי מאיה, נראה נהדר ומאוד מרשים!
    רציתי לדעת אם אפשר להקציף את המרנג עם בלנדר מוט?
    תודה רבה :)

    מאיה עונה: הממ… רעיון מעניין. לא ניסיתי מעולם. יש סיכוי של 50% שזה יעבוד לדעתי. נשמח לדיווח!

  87. טוב, שתדעי שהכנתי לליל הסדר, מרנג שוויצרי שיצא מ ע ו ל ה עם קרם הלימון והתותים וקולות העונג שאנשים הפיקו כאן…לא יאמן.
    ליום העצמאות אני רוצה להכין את הגרסה עם קרם הטופי – אפשר להכין במנות אישיות? הקרם יציב? אפשר לזלף?

    מאיה עונה: הקרם לא מספיק יציב לזילוף. מציעה לשים אותו בקופסה אטומה קטנה בצידנית ולזלף ברגע ההגשה. מלמעלה את יכולה לפזר פירות חתוכים, גם ברגע ההגשה.

  88. סתם שתדעו, עשיתי מעין מתכון ביינים כי לא היה לי שש שעות, אז משהו כמו 120 מעלות לשלוש שעות ואז עוד שעה שעה וחצי בתנור כבוי, יצא עם טיפה צבע אבל מאוד פריך ולא נדבק וכו'… מומלץ.

  89. מתכונים מדהימים!!! אחד אחד.

    לגבי קרם הטופי, מה בעצם ההבדל בינו לבין זה?
    http://www.bazekalim.com/2007/05/04/cream-puffs/
    ג"כ מתכון שלך לרוטב טופי (שפורסם כאן בפוסט אחר) ונשמע הרבה יותר מהיר וקל להכנה.

    מאיה עונה: ההבדל הוא שהקרם הזה פרווה.

  90. קודם כל תודה! מתכון נפלא!
    יש לי שאלה בקשר לסוכר, ברשימת המצרכים ציינת סוכר (ללא דגש ללבן או חום) וגם בתמונה של המצרכים זה נראה ככה, אבל בפועל בתמונה שבה נראה שאת שופכת את הסוכר למיקסר השתמשת בסוכר חום, זה משנה את צבע הפבלובה? זה משנה משהו בכלל?
    בעיקרון אני כן רוצה שתתקבל פבלובה בצבע חום בהיר כמו שיצאה לך ולא לבנה לגמרי..

    מאיה עונה: סוכר חום אכן מכהה טיפה את צבע הפבלובה.

  91. תמיד הייתי מהחננות שמעמיקות בחומר… הלינק שצירפת של בראון לא עובד. מה צריך בדיוק לחפש?
    תודה!

    מאיה עונה: זה הפרק של GOOD EATS שנקרא Egg Files VII: Meringue

  92. […] אף פעם לא מאכזב, וכך מצאתי את הפוסט של מאיה מבצק אלים. בו היא מסבירה את ההבדלים בין שתי שיטות האפייה – החסרונות […]

  93. בעקבותייך הפכתי למעריצה של דייויד לייבוביץ', באחד מהדיווחים שלו על ביקורו בישראל ב- 2012 ראיתי שנפגשתם ואף סיפקת לו מתכון בבלוג! איך לא דיווחת על זה אצלך??? :) או שדיווחת ולא מצאתי את הפוסט??

    מאיה עונה: כתבתי על זה רק בפייסבוק לדעתי…

  94. תודה על מתכון משגע אחרי אינספור ניסיונות הצלחתי את המתכון שלך.
    לגבי רוטב פירות יער – לפני 6 ימים הכנתי רוטב פירויער ושמתי בכלי סגור במקרר, נראה לךל שאפשר להשתמש בו? כמה זמן רוטב כזה מחזיק?
    מכיוון שהכנתי כמות נכבדת בשבוע שעבר וגם בסופ"ש הזה מתכננת להכין אהפבלובה שלך חשבתי להשתמש ברוטב.
    תודה ויום קסים

    מאיה עונה: לא נראה לי שתהיה בעייה, הוא יחזיק שבועיים לדעתי אפילו. כל עוד אין לו ריח לא נעים. אפשר גם להקפיא!

  95. מאיה שלום!
    אני מתכננת להכין את המתכון לסדר פסח. יש לי רק מספר שאלות:
    1. יש לי 16 אורחים, האם כמות זו תספיק למנות אישיות לכל האורחים?
    2. האם את אופה על טורבו או אפיה רגילה (עם שני פסים)? אם ארצה לאפות את כל הפבלובות יחד- ניתן להעמיד אותן בכמה מפלסים בתנור?

    תודה מראש, את נהדרת!!

    מאיה עונה: ממליצה להכפיל כמויות. אין שום בעייה לאפות כמה תבניות ביחד כל עוד את אופה על טורבו (שני פסים עם מאוורר באמצע) – רק שימי עין על הטמפ', כדי שלא ישחימו לך יותר מידי, במקרה שהתנור שלך נוטה להיות חם מהרגיל.

  96. סביר לאפות את המרנג היום ו לשמור עד הסדר ביום שני? את הקרם אכין בשני.

  97. הכנתי עכשיו את קרם הטופי. שמתי מי קוקוס ו אחרי 15 דקות של טריפה על האש נשברתי ועיביתי כמו שהצעת פה בתגובות עם עוד כפית קורנפלור מומסת במים. יצא בטעם מאז משמעותי של קוקוס משום מה, ולא לגמרי חלק. אטעם שוב אחרי שיתקרר, אבל ייתכן ואזדקק לתוכנית מגירה לסדר עצמו (קצפת ותותים. הם לא באמת במגירה

  98. היי מאיה,
    פעם ראשונה שאני מנסה להכין פאבלובה, וכמובן שהתחכמתי וניסיתי את המרנג השוויצרי (נו, אצל מרתה זה היה נראה כל כך פשוט…). בקיצור, עבדתי על אש גבוהה מדי ומהחלבונים התחילו להפוך לחביתה… רגע לפני שפרצתי בבכי והרמתי ידיים החלטתי לסנן את התערובת לקערה חדשה ולנסות בכל זאת להקציף.
    במסננת נשארו שאריות מגעילות ובקערה הקצפתי יופי של מרנג. פיו… אנחת רווחה.
    רק שאצלי הסוכר דמררה צבע את הכל בחום מוקה עדין, לא כמו שאצלך יצאה קציפה לבנה ויפה… נראה לך שזה בגלל החימום?
    בנוסף, המרנג לא נהיה יציב בטירוף כמו שאמור, וחששתי להקצפת יתר כמו שתיארת אז הפסקתי. למרות זאת בסוף הפבלובות האישיות יצאו יפות בתבנית, אז אני מקווה שזה היה בסדר בכל זאת..
    עכשיו הן בתנור, מקווה שייצאו נהדרות. את קרם הטופי כבר הכנתי בצהרים ושידרוג: קליתי שקדים פרוסים במקום הערמונים.
    מקווה לחזור בריאה ושלמה מהסדר מחר, כדי לספר איך יצא.
    תודה על כל הפוסטים המהממים, אני מתה על המתכונים שלך,
    וחג שמח!

    מאיה עונה: שמחה שהסתדרת! שתדעי להבא שדווקא מרנג שוויצרי אפשר להקציף זמן ארוך מאוד מאוד מבלי להסתכן בהקצפת יתר.

  99. היי מאיה,

    האם אפשר להשתמש בנוזל egg white קנוי במקום בחלבוני ביצה?
    נשאר לי עודף משמעותי ואני צריכה עכשיו לנצל איזה ליטר מהדבר הזה על קינוחי רשת למיניהם.

    עוד דבר, האם תוכלי להמליץ על רעיונות נוספים למתכונים בהם נעשה שימוש בחלבונים, מלבד פבלובה?
    (כמובן ללא צורך להשתמש בנוסף בחלמונים)

    תודה ומועדים לשמחה!

    מאיה עונה: אפשר בהחלט – גגלי את הנפח של חלבון L כדי לקבל סדר גודל כמויות. עוד לניצול חלבונים: מקרונים, פיננסייה, והעוגיות שוקולד-פקאן של מרת'ה.

  100. את נהדרת וכל מתכון שלך גורם לי להרגיש שאני גם יכולה להכינו.
    הנסיון מוכיח שההרגשה הזו מוצדקת.

  101. יצא מעולה עם קרם הלימון (עשה רושם על האורחים בפסח). יודעת אם לצרכי lemon meringue pie אפשר להשתמש באותו הקרם או שזה משהו אחר?
    תודה!

  102. אני רוצה להכין את קרם הלימון, אבל יש לי רק 2 חלמונים (אני צריכה את השניים האחרים למתכון מגניב אחר). כמה ביצים להוסיף? 1? 2? וכמה קורנפלור, אם בכלל?

    מאיה עונה: שימי אקסטרה 2 ביצים והוסיפי מעט קורנפלור (נניח כף. ישמצב שתצטרכי יותר) מהול בטיפונת מים קרים למשחה דלילה (החלמונים פחות מסמיכים את הקרם מאשר ביצים שלמות. היתרון הוא שהטעם הלימוני יותר חזק!)

  103. שלום!

    ניסיתי להכין פבלובה או מרנג כבר פעמיים. ולאחר ההכנה במהלך הצינון מופיעות עליו מיען בועות כתומות כאלה. למה זה קורה? איך אפשר למנוע את זה?

    תודה:)

    מאיה עונה: זה נוצר בגלל לחות / רטיבות של הסוכר לדעתי. נסי לאפות על חום נמוך יותר ולמשך זמן ארוך יותר.

  104. שלום מאיה
    לכמה קינוחים אישיים הכמות הזו מספיקה?

    מאיה עונה: בין 12-14 תלוי בגודל.

  105. אני רוצה להכין את המתכון פרווה ואני לא אוהבת קוקוס, אפשר לשים חלב סויה או תחליף אחר?

    מאיה עונה: אפשר חלב סויה

  106. יצא מושלם!!! הייתי על סף יאוש מהכנת מרנג והצלת אותי
    תודה! עם הסברים ותמונות כמו שלך אי אפשר שלא להצליח

  107. הי מאיה.תודה על המתכון המפורט. שאלה קטנה. לאחרונה הנשיקות יוצאות בסדר מהתנור. טעימות ויבשות. ולאחר מספר דקות הן כבר דביקות לגמרי כך שאי אפשר אפילו להגיש אותן. מה אני עושה לא בסדר?

    מאיה עונה: את בסדר גמור, זו הלחות הארורה הזו בקיץ. גם לי זה קורה. הדרך היחידה לשמור על הפבלובה זה או לאטום בקופסה אטומה עם מכסה בשנייה שהיא סיימה להתקרר ולהחביא בארון חשוך וקריר ולהתפלל לטוב.

  108. שלום מאיה הוקסמתי מהבלוג שלך בזכות הדייקנות והפדנטיות שבו מוצג כל מתכון עם ירידה לפרטי פרטים כך שאין אף משתנה שלא נלקח בחשבון.
    ובעניין הפבלובה אני מכין כמות מאוד גדולה לאירוע ורציתי לדעת האם הקפאה לא תפגום במרקם , שמעתי פעם משהו על הכנסת חתיכת גיר לקופסת אחסון כדי לספוח לחות , יש לך איזה טיפ בעניין ?

    מאיה עונה: לא שמעתי על הקטע של הגיר, אבל אין צורך להקפיא. מספיק לסגור בקופסה אטומה היטב וזה יחזיק הרבה הרבה זמן. כל עוד לא תיכנס פנימה לחות זה יישאר פריך.

  109. אני עם טוסטר אובן, מה שאומר ש…
    1. החום המינימלי הוא 100 מעלות, ויש כמה נאגלות לעשות.
    עשית אישיות.
    שמתי נאגלה ראשונה, ואחרי רבע שעה כבר התכהוו, אחרי חצי שעה כבר קצת נבהלתי אז הוצאתי.
    יש רעיונות?
    תודה.

    מאיה עונה: וואו, באסה! טוסטר אובנים באמת מתחממים קצת יותר ממה שהם אומרים. את בטוחה שאין שום מצב לכוון טיפה יותר ימינה מעבר לסימון ולאפות על פחות? במידה ולא, לדעתי האפשרות היחידה שנשאר לנסות זה להשאיר את הדלת שלו טיפה פתוחה כדי שחלק מהחום יצא במהלך האפייה, למרות שזה נותן ללחות להכנס פנימה…

  110. הי, שאלה..
    איך משאירים את המרנג לבן?
    אני רןצה לעשות נשיקות לבנות ובתנור נהפך לי לחום בהיר

    מאיה עונה: נסי לאפות על 10-20 מעלות פחות, ואם את משתמשת בטורבו אז לנסות לאפות בלי טורבו (זה האייקון של המאוורר על הכפתור)

  111. היי, קודם כל נראה מהמם!!
    שנית, האם ניתן להכין את הפבלובות כיומיים לפני ההגשה? ברצוני לאפות פבלובות קטנות ואישיות.
    ואני דיי חוששת מהתנור שלי הוא ממש לא מצוייק תמיד הנשיקות משחימות לי. לדעתך אולי עדיף אפילו על 50 מעלות?

    מאיה עונה: 50 מעלות זה נמוך מידי. את יכולה לזלף אותן ולשמור בצד בטמפ' החדר (או אפילו במקפיא! מרנג מחזיק לא רע במקפיא, במיוחד אם הוא עשוי בשיטה השוויצרית, יענו, עם אמבט מים בהתחלה), ולזלף אחת ולאפות אותה על 60 ולראות מה יקרה. אין בעייה להכין פבלובות אפילו שבוע מראש כל עוד הן נשמרות בקופסה אטומה בארון סגור הן מחזיקות מלא מלא זמן. לי יש פבלובות שהכנתי לפני חודשיים והן עדיין מחכות להן בקופסה ופריכות לגמרי.

  112. הי מאיה!
    הכנתי וחזרתי לדווח. אחרי שניסיתי מתכון ממקום אחר ויצאו "עוגיות" חרוכות וממש לא מזמינות, החלטתי לפצח את סוד הפבלובה. נמאס לי שהיא מביסה אותי… קראתי את ההוראות שלך כמה פעמים בעיון רב וכמובן הלכתי על האפיה האיטית. סופו של סיפור הכנתי פבלובות אישיות לליל הסדר והן היו מדהימות ומתפצחות ובעלות צבע מדהים (בליווי קרם טופי! גרמת לי להצליח הרבה דברים) אז המון תודה! עשיתי בשתי נגלות ובשתיהן יצא תוצר אחיד ויפה שממש נהניתי להגיש. אז תודה תודה תודה רבה לך :)

  113. תודה על ההוראות הברורות והמדוייקות, עוקב אחרייך המון זמן.
    אני מחליף לפעמים את התמצית וניל בייגרמייסטר כדי לתת טעם שונה ומיוחד

  114. טיפ לגבי קרם לימון פרווה – ממירים את החמאה בכמות זהה של שמן קוקוס. לתוצאה אין טעם של קוקוס בכלל, ויוצא נפלא.

    וגם ניסיתי להכין פעם אחת פבלובה טבעונית ממי חומוס, ויצא ממש מצויין (בתור קרם השתמשתי בקרם קוקוס מוקצף). אולי כדאי לך להוסיף את האופציה הזו למתכון.

  115. שלום מאיה, יצא לי אליפות בזכות ההוראות המדוייקות שלא מאפשרות מקום לטעויות, על כך תודה גדולה!!ולשאלתי, רוצה להכין את הקרם לימון בגרסה פרווה האם אפשר להמיר חמאה בשמן רגיל? ממש מעט?

    מאיה עונה: כעקרון כן. אפשר גם לוותר על החמאה לחלוטין מבלי להחליף, אך הקרם יהיה קצת פחות קטיפתי.

  116. שלום מאיה,
    תודה על המתכון, נראה מעולה, מתכוונת להכין לערב פסח… השאלה היא כזו- אני רוצה להכין 3 פבלובות.. האם ניתן לשים את שלושתן יחד בתנור ואם כן לכמה שעות מומלץ ובאיזה חום?

    תודה מראש וחג שמח :-)

    מאיה עונה: כולן יכולות להכנס לתנור אם יש לך מספיק תבניות ואת עושה אותן רחבות ונמוכות. לגבי זמן וחום – זהה כאילו את אופה אחת ׁ(בגלל הטורבו)

  117. היי מאיה, אני רוצה לנסות את המתכון אבל יש לי בסביבות ה10 אורחים ותבנית תנור אחת, ניתן להבדיל את הכמות ולהכין פבלובה אחת מעט גדולה יותר ממה שעשית באותו זמן האפייה? (האפייה האיטית של ה6 שעות..)

    תודה רבה :)

    מאיה עונה: פשוט לאפות על אותה טמפ' הרבה הרבה יותר זמן. נניח 10-12 שעות (תלוי בעובי)

  118. היי מאיה!
    הוצאתי עכשיו את הפבלובות מהתנור אחרי 6 שעות איה ו5 שעות הצטננות ומשום מה הם נסדקו לי… יש לך מושג למה?

    מאיה עונה: פבלובות כמעט תמיד נסדקות. אין לי מושג איך מונעים את זה. לא משפיע על הטעם ובעיני דווקא יפה.

  119. אחלה מתכון

  120. […] הפבלובה המושלמת | בצק אלים […]

  121. […] כמו שמסבירה מאיה מרום, בפוסט דוקטורט על בפלובה בבלוג בצק אלים. מקבלים מרנג פריך מאוד שמזכיר בפריכותו את הנשיקות […]

  122. היי מאיה :)
    תהיות של שלוש בלילה, אני יכולה להכין את הפבלובה ולשנע אותה ברכב בקופסה אטומה בלי שהיא תתרסק לדעתך? כמובן ללא תוספות.
    ואם כבר אני כאן, תודה על לפחות 6 שנים של עוגיות הכי מוצלחות שיש!!!
    תודה!

  123. לקרם טופי אפשר להשתמש בחלב שקדים?

  124. תודה רבה על המתכון! עשיתי רק את הפבלובה 6 שעות בתנור. עשיתי בלי הקרם למעלה ויצא מושלם!

  125. איזה חבל שהפסקת לפרסם מתכונים… אני ממשיכה שוב ושוב לחזור לאתר שלך בשביל מתכונים והם ממש טובים!
    הכנתי אתמול את הפבלובה ויצא ממש טוב.
    אכן תנור בלי טורבו לא מספיק טוב בשביל שתי תבניות. תבנית אחת יצאה מעולה והשניה פחות טוב (אפייה מהירה).
    לקרם טופי יש טעם דומיננטי של קוקוס, אז זה פחות מתאים למי שלא אוהב קוקוס. מה שכן הוא הולך מעולה עם הפקאן הסיני והערמונים.
    קרם לימון – אחרי שהוא התקרר היה לו טעם לוואי לא טוב. לא הצלחתי להבין איפה טעיתי…
    אז בסוף הגשנו עם 1) קרם טופי-קוקוס ותוספות 2) קצפת ופירות (מנגו, רימון קיווי)
    המשפחה המורחבת היתה ממש מרוצה!
    כמות של 8 חלבונים (הכפלתי כמויות) הספיקה לכ20 פבלובות אישיות.
    אגב לא ידעתי שהפבלובות תופחות ומתרחבות בתנור, אבל חתכנו עם סכין חדה ללא שיניים (אחרי הקירור)
    תודה!

  126. שלום מאיה
    הפתרון למניעת "הדבקה"
    של המרנג הוא פיזור שכבה יפה של קורנפלור על נייר האפיה.
    אני אופה שעה אחת בדיוק(!)
    מחממת תנור ל180 מעלות וכשמכניסה את המקצפת מורידה ל125 מעלות.
    יוצאת פבלובה נפלאה של מרנג פריך החוץ ו"מרשמלו " רך ונעים מבפנים.

  127. שלום מאיה
    יש אפשרות להפוך את קרם הלימון הזה למוס לימון איכשהו? אשמח לדעת

  128. רק בשביל קינוח כזה היה שווה לצאת ממצרים! וגם לא בפסח זה נראה מושלם תמשיכי ליצור ולפנק אותנו בספונטניות שלך! תודה ❤️



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!