ריבועי סניקרס ביתיים

נחשב אצלי: השקעה

ביקשתם משהו מסובך, וקיבלתם. את הריבועים המושחתים האלה מומלץ להכין ביום של נחת, כי יש בהם כמה שלבים והם לוקחים זמן. אבל אחרי שכל מי שיטעם מהם יתגלגל על הרצפה בהנאה ויגרגר כמו חתול, אתם תרגישו כמו מינימום פייר הרמה. למרות שכל מה שעשיתם זה להמיס קצת דברים על הגז, ולזרזף, ולהקציף פה ושם. טוב, הו אם איי קידינג, זה הרבה פריקינג עבודה, אבל פאק איט, זה טעים, וזה בדיוק השואו-סטופר שחיפשתם לסיום של ארוחת חג חגיגית (כן, תירו בי, פספסתי את ראש השנה… אבל יש עוד את סוכות לפחות). במיוחד אם תגיעו איתו בהפתעה! לכל הצקצקנים – כן, אני יודעת, בסניקרס אין פצפוצי אורז ויש גם קרמל, שאין פה. אבל זרמו איתי כאן: השכבה התחתונה היא פצפוצי אורז עם שוקולד חלב וחמאת בוטנים. מריירים כבר? מעליה שכבה של נוגט בוטנים ביתי (עם אופציה חליפית קלה למאותגרי מטבח), הו יסססס, ומלמעלה – המיאו של המיאו – קרם בווארית שוקולד הורססס. אז יש לכם איזה 3 שעות פנויות? לכו על זה, ולא תצטערו. את המקור עיבדתי לפי טעמי מתוך גיליון ישן של בון אפטיט, והגרסה הראשונית שלו פורסמה לראשונה בזמנים מודרניים. הכמות: כ-50 ריבועים.

  • לתחתית הפצפוצים:
  • 100 גר' שוקולד חלב (לא מריר!)
  • 3/4 כוס חמאת בוטנים
  • 1.5 כוסות פצפוצי אורז
  • לשכבת בוואריית השוקולד:
  • 1.5 כפיות אבקת ג'לטין
  • 1 כוס חלב
  • 3 חלמונים
  • 3 כפות סוכר
  • 200 גר' שוקולד מריר
  • 250 מ"ל שמנת מתוקה
  • לשכבת הנוגט:
  • 1 חלבון
  • 3/4 כוס סוכר
  • 1 כף סירופ תירס (לא חובה)
  • רבע כוס מים
  • חצי כוס בוטנים קלויים
  • קורט נדיב מלח גס

עלות משוערת:

47 שקלים

עבודה נטו:

שעה וחצי

קודם כל, לפני הכל, אני רוצה לציין שכל אחת ואחת מהשכבות במתכון הזה טעימה בתור קינוח בפני עצמה. אז אם אין לכם כוח לפרוייקט של ממש, אתם יכולים לבחור שכבה אחת ולהכין רק אותה. את שכבת בוואריית השוקולד אפשר, נניח, להכין על בסיס של בצק ביסקוויטים (פשוט פירורי ביסקוויטים מעורבבים עם חמאה מומסת ומשוטחים לבסיס של תבנית), או על בסיס שכבת פצפוצי האורז (שגם היא טעימה בפני עצמה בתור חטיף). אפשר בכיף להכין רק שתי שכבות מהמתכון הזה, או אפילו רק שכבה אחת.

נרגעתם? יופי. אז לפני שממשיכים, אם יורשה לה, הפרה רוצה להשחיל מילה:

אז אחרי כל ההבהרות והאזהרות והעניינים, לטס גט דאון טו ביזנס.

כבר נראה טעים, נכון? שימו לב שאנחנו עושים שימוש בשני סוגים שונים של שוקולד – אחד רגיל, ואחד מריר. שוקולד החלב הרגיל נכנס בשכבה התחתונה, והשוקולד המריר בשכבת הבוואריה העליונה. לא משנה לי באיזה שוקולד תשתמשו בשביל השוקולד המריר – אבל תשתדלו שלא יהיו בו יותר מ-60% מוצקי קקאו, אחרת זה יצא קצת מר מידי. מפחדים מג'לטין? לא יודעים מה זה ג'לטין? אל דאגה. אחרי ההסבר שלי לא תצטרכו לפחד יותר. המשיכו הלאה, נא.

מתחילים עם השכבה התחתונה – קרנצ' פצפוצי אורז עם שוקולד וחמאת בוטנים.


את פצפוצי האורז אפשר להשיג בכל סופרמרקט באיזור של הקורנפלקסים. פעם "תלמה" היו מוכרים את זה תחת השם "פיצי" (עם הציפור הגדולה, בקופסה כחולה, בדיוק כמו ה – rice krispies האמריקאי), אבל לא הצלחתי למצוא את זה יותר. בד"כ מוצאים את זה בשקיות פלסטיק עבות בשוליים של המדפים (חבילה עצומה תעלה בערך 20 ש"ח ותספיק להמון זמן ולשלל קינוחים. חפשו בגוגל).

בחנויות הטבע יש פצפוצי אורז בהרבה יותר זול – חבילה קטנה (שגם היא תספיק להרבה זמן) לא אמורה לעלות יותר מ-6-7 שקלים. לא משנה אם משתמשים בפצפוצי אורז ממותקים או לא ממותקים. אם לא מוצאים פצפוצי אורז יש המון דברים שיעבדו במקום, ובכמות שווה: קורנפלקס רגיל או כל דגני בוקר שאוהבים (נניח קראנצ' או צ'יריוז. אם הם לא בצורת פצפוצים, מומלץ לכתוש אותם קלות כדי שלא יהיו גושים בתחתית). אפשר גם להחליף בפירורי ביסקוויטים, עוגיות לוטוס, או אפילו פופקורן מרוסק לפתיתים! בחנויות טבע יש גם פצפוצי קינואה וגם הם יעבדו.

שלב ראשון – בסיס פצפוצי אורז

מתחילים עם ההמסה של שוקולד החלב. עושים את זה על אמבטיית מים חמים (מה שמכונה אצל הצרפתים "בן מארי"). מה זה אמבטיית מים חמים? זה אומר שמניחים את השוקולד בקערה ואת הקערה עצמה מניחים בסיר קצת יותר גדול עם מים רותחים בתוכו כך שהקערה כמעט תיגע במים, אבל לא ממש, ואז החום עובר לקערה באחידות ובאיטיות וממיס את השוקולד מאוד בעדינות. כל שיטה אחרת להמסת השוקולד (אהממ… מיקרוגל!) עלולה לגרום לו להתפרק או להפוך לעיסתי ומסטיקי.

בקיצור, תמצאו לכם סיר קטן ותמלאו אותו קצת פחות מחצי מגובהו במים. וודאו קודם שיש לכם קערה חסינת חום (יענו, לא מפלסטיק, דופוס!) שאפשר להניח עליו בבטחה כשהוא חם, ובלי שהיא תיגע במים הרותחים ישירות. ועכשיו, שימו את הסיר על אש גבוהה והביאו את המים לרתיחה. בינתיים שברו את שוקולד החלב לקוביות אל תוך הקערה.

אם אתם אנושיים כמוני, אז גנבתם לכם שורה של שוקולד, נכון?

השלימו עם חופן נאה של שוקולד צ'יפס, או בשורה של שוקולד מריר ספייר, אם יש לכם. אם לא, תקוו לטוב.

ברגע שהמים רותחים, אפשר לעבור לאש קטנה מאוד, ולהניח מעל הסיר את הקערה עם השוקולד, שיתחיל להינמס כמעט מיד.

שימו לב, בשלב זה אסור שאף טיפת מים (או כל נוזל מימי) תשתרבב לה לתוך הקערה, כי זה יגרום לשוקולד להתגבש לגוש מסטיקי מגעיל. זה אומר שצריך גם לעבוד עם קערה יבשה לגמרי, לא כזו שהרגע שטפתם ויש בה טיפות מים וגם שהכף שאתם מערבבים איתה תהיה יבשה ונקייה. זה נשמע קפריזי, אני יודעת, אבל זה לא אני, זה השוקולד!! המנעו מעוגמת נפש וודאו שהקערה נקייה ויבשה (וגם הכף) ושאתם לא מעיפים לתוכה טיפות מים בטעות.

קחו בחשבון שהמים מאוד רותחים בתוך הסיר, ובגלל שאנחנו אוטמים להם את הדרך החוצה עם הקערה הם עלולים לתסוס ואולי לגלוש. אם אתם רואים (או שומעים) שזה מתחיל לקרות, פשוט הסירו את הסיר מהאש לכמה שניות עד שהמים נרגעים, ואז החזירו. אם הם גלשו וכיבו לכם את האש, לא ביג דיל. כל עוד הם לא חדרו לקערה עם השוקולד, הכל בסדר.

בזמן שהשוקולד נמס, מודדים את חמאת הבוטנים ומשתדלים לא לנשנש ממנה יותר מידי. בנוסף, מוצאים תבנית להכנת הריבועים – מומלץ שתהיה מלבנית בגודל בערך 20 על 20, אבל אפשר גם שתהיה מלבנית וטיפה רחבה יותר, או אפילו עגולה. מצפים אותה היטב בניילון נצמד כדי ששום דבר לא יידבק אליה ואפשר יהיה להוציא את הכל בקלות בסוף. הניילון הנצמד שלי מאוד צר, אז אני צריכה ממנו שתי יריעות, ואפילו שלוש, כדי לצפות את כל הרוחב של התבנית שלי (במיוחד זו שבתמונות כאן).


כשהשוקולד נוזלי לגמרי, מוסיפים אליו את חמאת הבוטנים ומערבבים.

הקערה אמורה עדיין לשבת על המים הרותחים כדי שהתערובת תתערבב כמו שצריך ותהיה הומוגנית. בסופו של דבר יתקבל קרם חלק ומבריק בצבע חום-צהבהב.

מודדים את פצפוצי האורז, או את התחליף שעליו החלטתם (ראו הסבר למעלה), כך שתתקבל כמות של כוס וחצי של פצפוצים קטנים, ומוסיפים לתערובת השוקולד-חמאת-בוטנים החלקלקה.

מערבבים עד שכל פצפוצי האורז מצופים היטב בתערובת.

אל תתפתו להוסיף עוד פצפוצים, יחס השוקולד-פצפוצים הוא דליל בכוונה, וזה כדי שהיא לא תתפורר בקלות.

משטחים את התערובת בתחתית התבנית שציפיתם בניילון נצמד בצורה אחידה, כך שהפצפוצים יהיו מפוזרים לכל אורך התחתית והעובי יהיה שווה ואחיד.

הנה ככה. את מה שנשאר בקערה אני מרשה לכם לנשנש בהנאה. מגיע לכם. אתם משקיענים היום. עובדים עם מרית כדי לשטח את העיסה בצורה אחידה:

שמים במקפיא בזמן שמכינים את השכבה הבאה.

שלב שני
אופציה א' – שכבת "נוגט" בוטנים מזוייפת

את שכבת הנוגט הלבנה אתם יכולים להכין by the book או לרמות עם קיצור הדרך הבא: פשוט להמיס חבילה של מרשמלו (כן, כן) יחד עם חצי כוס חלב במיקרוגל עד שהמרשמלו רך ולערבב עד שנוצרת תערובת אחידה. לתוך התערובת הזו תערבבו את הבוטנים הקלויים הקצוצים (כן, אלה עם הקליפה המלוחה!! לא תאמינו כמה טוב זה יוצא), ואז תמזגו לתבנית עם בסיס הפצפוצים הקפוא תוך כדי שריקות נונשלנטיות. סביר להניח שאף אחד לא יתפוס אתכם על ההבדל. זה לא בדיוק אותו מרקם וטעם כמו של נוגט, אבל זה מספיק קרוב ומספיק טעים בפני עצמו. חובה להקפיא את זה טוב טוב לפני שמוזגים על זה את השכבה הבאה.

אופציה ב' – שכבת נוגט בוטנים אמיתית
רוצים אתגר?! הכינו נוגט אמיתי. צריך בשביל זה מיקסר (אפשר גם מיקסר ידני). מכינים קערת מיקסר ובתוכה חלבון אחד של ביצה (שומרים את החלמון הצהוב לשכבת הבוואריה, תצטרכו עוד שני חלמונים אח"כ). זה נראה כמו מעט מידי, אבל זו לא טעות. צריך רק חלבון אחד. מוסיפים לחלבון הזה קורט מלח ומניחים אותו בצד. מיד נתחיל להקציף אותו, ונזרזף אליו שני סוגים של סירופים רותחים תוך כדי הקצפה, אחד אחרי השני – הראשון יהיה דבש רותח, והשני יהיה סירופ סוכר שנבשל בסיר עד שיגיע לדרגת חום גבוהה של 275 מעלות פרנהייט (או 135 מעלות צלסיוס. אל תדאגו, לא חייבים מדחום סוכר בשביל זה. יש גבול לתעלול). שני הסירופים, כל אחד בתורו, ממש "יבשלו" את החלבונים תוך כדי הקצפה, ויניבו קצף סמיך, קשיח ומרוכז – כמו נוגט אמיתי. מכירים? החטיף הלבן הזה עם האגוזים שיש בסופר ליד חטיפי הקוקוס הורודים. כן, זה!

שנתחיל? טוב. מקציפים את החלבון עד שהוא מקבל מרקם של קצף אמבט. מניחים בצד.

מודדים 3 כפות דבש לתוך סיר קטן (אם הדבש היה במקרר, יש מצב שהוא התגבש, כמו פה בתמונה, וצריך ממש להמיס אותו כמו חמאה). מבשלים על אש גבוהה עד שהדבש רותח ומבעבע מאוד. ברגע שזה קורה, מתחילים שוב להקציף את החלבון בקערה ומתחילים לזרזף את הדבש פנימה באיטיות ובזרזיף דק, טיפין טיפין, תוך כדי הקצפה של החלבון.

נסו לכוון כך שהזרזיף של הדבש הרותח יפול על הקצף, אך לא על המקצף ולא על הקערה. אם הוא ייפול על המקצף הוא ישפריץ עליכם, ואם הוא יפול על הקערה הוא לא יתערבב טוב עם החלבון.

ממשיכים לטפטף ולהקציף עד שנגמר הדבש. ממשיכים להקציף עוד דקה-שתיים לאחר מכן, עד שהקערה כבר לא רותחת יותר, והקצף מקבל מרקם סמיך יותר, אך עדיין יותר דליל ממרנג רגיל. הנה, ככה:

מניחים את הקצף בצד ועוברים להכנת הסירופ הרותח הבא. אל תדאגו, תכף זה נגמר.

הפעם נכין סירופ קצת שונה וקצת יותר קפריזי. חוץ מסוכר ומים, הוא מכיל גם סירופ תירס. תהיתם אי פעם מה זה הסירופ המסתורי הזה שמופיע תמיד ברשימת המרכיבים של החטיפים האהובים עליכם? מדובר במעין סירופ סוכר שקוף וסמיך, תוצר לוואי של תעשיית התירס האמריקאית ומצרך חובה בכל ממתק תעשייתי נפוץ. למה מצרך חובה? כי הוא זול כמו חצץ (ובאמריקה, אפילו זול יותר מסוכר לבן. בגלל זה אפילו במוצרים כמו קטשופ יש סירופ תירס). בישראל הוא נחשב מצרך נדיר יותר, ואפשר להשיג אותו בחנויות מתמחות לאפייה ובחלק מהמעדניות. השימוש בסירופ התירס כאן הוא לא חובה, כי הוא רק מצמצם את הסיכון של התאבנות הסוכר מערבוב יתר. אבל אם יש לכם במקרה, שימו.

עכשיו נשים באותו הסיר בו הרתחנו את הדבש את הסוכר והמים (ואת סירופ התירס, אם יש) ונרתיח את העסק ל275 מעלות פרנהייט. אבל הו לא! איך נעשה זאת בלי מדחום סוכר של קונדיטורים?! הנה כך! כשסירופ סוכר מגיע לטווח מעלות מסויים, הוא תמיד מתקשה לרמה מסויימת כשמפילים אותו לכוס מים קרים. כבר ניהלנו את הדיון הזה בעבר בפוסט טארט השוקולד בו הסברתי למטיבי הלכת שביניכם איך מכינים מרשמלו ביתי (טכניקה די דומה לכאן).  ככה לדוגמה נראה גוש סירופ כשהוא מגיע לשלב ה"כדור הרך" (באנגלית soft ball, בערך 240 מעלות) אחרי שזירזפתי אותו לתוך המים הקרים – אפשר למעוך אותו לכדור רך וגמיש:

אח"כ כשהסירופ עוד יותר חם הכדור הופך לקשה יותר, אך עדיין גמיש, ואחר כך הסירופ מתקשה כמעט כמו סוכריה קשה, שמאוד קשה למעוך אותה אבל היא עדיין לא נשברת (או באנגלית, soft crack):

בשלב הזה, כשמזרזפים את הסירופ לתוך המים, הוא מתקשה בחוטים קטנים עוד לפני שהוא פוגע בקרקעית הכוס, וכשאוספים אותם ביחד כשהם מתקררים, הם מאוד קשים. זה השלב הרצוי בו צריך להתחיל לזרזף את הסירופ לחלבון ולהקציף שוב. יש הסבר מצויין לכל השלבים הללו בקטע הזה מתוך התכנית good eats.

מהרגע שהסירופ התחיל לרתוח ולבעבע בפראות, ייקח לו בערך 7-9 דקות להגיע ל-275 מעלות פרנהייט. אסור לערבב במהלך ההרתחה!!!! ערבוב יגרום לקריסטליזציה  והסירופ יתמלא בפתיתי סוכריה. אז בזמן שהוא רותח לו לאיטו, מכינים בצד חצי כוס מים קרים. למה חצי כוס ולא כוס מלאה? כי כשטובלים את היד כדי להוציא את גוש הסירופ המים עלולים לעלות על גדותם.

ככל שטמפ' הסירופ תעלה, תוכלו לשים לב שהבועות נעשות גדולות וקולניות יותר. הנה:

מידי פעם תוכלו לטבול בזהירות כף עץ בסירופ, לקרב אליכם את הכוס, ולזרזף את הסירופ אל תוך המים הקרים. תנו לגוש הסירופ כמה שניות להתקרר במים ואז הוציאו אותו ובדקו את המרקם שלו (וודאו שהוא התקרר קודם, כן?).

כדור גמיש ורך או קשה אומר שיש לכם עוד דקה עד שלוש דקות של בישול. בדקו שוב כל דקה. שימו לב שהשלב שאנחנו צריכים (שלב הסוכריה – 275 מעלות פרנהייט, או 130 צלסיוס, כאמור) הוא השלב הכמעט אחרון לפני קרמל. וזה אומר שאם הסירופ שלכם מתחיל לקבל גוון צהוב, פספסתם. הוא חם מידי. אפשר לתקן את זה על ידי הוספה (בזהירות!!!) של כרבע כוס מי ברז לסיר, ערבוב אחד או שניים, ואז להתחיל לבדוק את מרקם הסירופ שוב. זה אמור להזיז את שלבי "הכדור" בחזרה אחורה בזמן, לקנות לכם דקה-או שתיים אקסטרה מבלי שיהרס הסירופ, ותוכלו להגיע מחדש לשלב ה-soft crack מבלי שהסירופ יישרף.

ברגע שהסירופ הגיע לשלב הסוכריה (ואם אתם חושדים שזה נכון ובודקים, כדאי להנמיך לאש קטנה, כדי שבזמן הבדיקה הסירופ לא יהפוך לקרמל), התחילו שוב להקציף את החלבון, וזרזפו את התערובת פנימה, בזרזיף דק, טיפין טיפין, בדיוק כמו מקודם, תוך כדי הקצפה.  פה חשוב במיוחד לזרזף את הסירופ לתוך הקצף ולא על שולי הקערה, כי אז הוא מתקשה מיד לסוכרייה ולא מתערבב לתוך הקצף.

המשיכו להקציף עד שהקערה כבר לא חמה (בערך 2-3 דקות). עכשיו אמור להיווצר לכם קרם סמיך, מבריק, וקשיח. זה הנוגט שלכם.

תטעמו – זה גן עדן.

קצצו גס את הבוטנים הקלויים. כן, אלה הבוטנים עם הקליפה המחוספסת והמלוחה. אם לא מצאתם, השתמשו בבוטנים רגילים. אין צורך לקלף.

ערבבו את הבוטנים הקצוצים פנימה לתוך הנוגט יחד עם קורט נדיב של מלח גס (כן!!! הנוגט מתוק מאוד והבוטנים והמלח מאזנים את זה. אל תשכחו שיש גם שכבת שוקולד מתוקה מלמטה ומלמעלה).

מרחו באחידות את הנוגט על הבסיס הקפוא-חלקית של פצפוצי האורז.

בשלב זה לגיטימי לחלוטין לעשות הפסקה, לדחוף את הכל לפריזר ולהמשיך מחר. אם אתם בכל זאת ממשיכים פה, אפשר להשאיר את העסק בחוץ עד שהחלק העליון יהיה מוכן.

שלב שלישי – קרם בוואריה שוקולד
התאוששתם? יופי. הנה השלב הסופי והאחרון, הדובדבן שבקצפת, הקרם דה לה קרם.

קודם כל נשרה את הג'לטין. בלעדיו הקרם יהיה רוטט ונוזלי ולא ייפרס היטב. הג'לטין מוסיף עוד יתרון – הריבועים נשמרים רכים ונגיסים גם אחרי הקפאה ארוכה. לא עבדתם מעולם עם ג'לטין? אל דאגה, זה די פשוט.

מודדים רבע כוס חלב בתוך קערית קטנה, ומפזרים מעליה את אבקת הג'לטין. מערבבים אותה פנימה. התערובת הזו צריכה לשבת בצד לכמה דקות כדי שגרגרי הג'לטין הקטנטנים יספגו נוזלים ויתנפחו לכדוריות שקופות. צריך בשביל זה מינימום חמש דקות של השריה, ואפשר להשרות עד רבע שעה ואפילו חצי שעה, בזמן שאתם מכינים את שאר הקרם.

מערבבים בסיר בינוני 3/4 כוס חלב יחד עם הסוכר והחלמונים (הצהובים של הביצה).

נשאר לנו אחד ספייר מהחלבון של הנוגט, ועכשיו צריך להפריד עוד שתי ביצים בשביל שני חלמונים… מהחלבונים אפשר להכין חביתה נהדרת עם בצל מטוגן.

טורפים את התערובת של החלב, החלמונים והסוכר על אש קטנה כ-8 עד 10 דקות, או אם אתם בעלי ניסיון, עבדו על אש גבוהה ואז זה ייקח רק 3-4 דקות (רק אל תפסיקו לטרוף לרגע! אחרת תקבלו ביצים מקושקשות).

כשהתערובת מסמיכה ומצפה את הכף בשכבה אחידה של קרם שמשאירה שביל כשמעבירים בה אצבע (הנה, כמו בתמונה), מוסיפים פנימה את תערובת הג'לטין המושרית וטורפים למשך 10 עד 15 שניות נוספות, כדי שכל כדוריות הג'לטין יימסו לגמרי בתוך התערובת. אם גרגרי הג'לטין לא נמסים כמו שצריך, התערובת תישאר נוזלית אחרי הקירור, ואנחנו לא רוצים כזה דבר. מצד שני, גם חימום ארוך מידי מזיק לג'לטין, אז אל תבשלו את התערובת יותר מחצי דקה מהרגע שהוספתם.

כשהתערובת אחידה והג'לטין נמס, מסירים את הסיר מהאש ושוברים פנימה את השוקולד המריר.

מערבבים עד שהשוקולד מתמוסס ומתחיל לצבוע את הקרם בחום מבריק ומפתה.

יאמי.

מערבבים טוב טוב עד שכל השוקולד נמס, אין יותר גושים, והתערובת חלקה לגמרי. נותנים לקרם להצטנן לטמפ' החדר.

מקציפים קצפת משקית אחת (או קרטונית, או חבילה, או איך שתרצו לקרוא לזה) של שמנת מתוקה לקצפת (זה אומר 32% או 38%. תקנו מה שיותר זול), ומקפלים פנימה לתוך קרם השוקולד הצונן. אל תתפתו להוסיף לה סוכר, כי תאמינו לי, יהיה לכם מספיק מתוק גם בלי זה.

חשוב שהקרם יהיה צונן ולא חם, אחרת הוא ימיס את הקצפת.

מה זה לקפל? זה אומר לערבב בתנועות איטיות וסיבוביות (בדרך כלל באמצעות כלי שטוח כמו לקקן [AKA מרית], או כף גדולה) כדי להבליע את הקצפת בתוך קרם השוקולד מבלי לשבור את הנפח של הקצפת, כדי שתיווצר תערובת אחידה ואוורירית.

כמו מוס שוקולד.

מוזגים את קרם הבוואריה, מיד כשהוא מוכן (זה בסדר אם הוא קצת נוזלי), על שכבת הנוגט, ומיישרים באמצעות מרית או סכין רחבה. לא מתמזמזים יותר מידי עם הקרם אחרי שהוא מוכן, כי בגלל הג'לטין הוא מתחיל להתקשות ברגע שהוא מתקרר. אז ישר מוזגים, וקדימה לצינון. אני ממליצה לשמור את הריבועים בפריזר (במיוחד בקיץ), כי ככה הכי נוח לפרוס ולהגיש אותם. תראו איך מוציאים אותם בקלות אחרי שהם קפואים – כמו בלוק בטון:

מצננים בפריזר לשעה וחצי לפחות (או במקרר ל-4 שעות) לפני שפורסים ומגישים. מומלץ לפרוס לריבועים קטנים מאוד, כי הם מאוד עשירים ולא צריך יותר מביס קטן. הריבועים נשמרים בפריזר היטב למשך חודשיים (כל עוד עוטפים אותם מלמעלה בכמה שכבות של ניילון נצמד, ומעליו נייר אלומיניום. אחרת הם מקבלים "ארומת פריזר" לא נעימה.

קחו בחשבון שאם חם בחוץ, הם קצת נמסים, ולכן חשוב להגיש אותם קרים-קרים, ואפילו קפואים.

פינת התכל'ס
מכינים בצד תבנית מרובעת בגודל כ-20 על 20 ס"מ (לא קריטי המימד המדוייק, אפשר גם תבנית עגולה), ומצפים אותה בנייר אפייה.

שכבה א': מכינים סיר בינוני עם מים רותחים על אש נמוכה. מניחים מעליו קערה חסינת חום כך שלא תיגע ישירות במים הרותחים אלא תתחמם מהאדים. שוברים אל תוך הקערה 100 גר' שוקולד חלב, ומערבבים עד שהוא נמס לקרם חלק (כ-2 דקות). מוסיפים 3/4 כוס חמאת הבוטנים, ומערבבים עד שנוצר קרם חלק. מערבבים פנימה כוס וחצי פצפוצי אורז (עדיין מעל האדים). משטחים אל בסיס התבנית ומקפיאים.

שכבה ב': מקציפים חלבון אחד עם קורט מלח עד שנוצר קצף במרקם של קצף אמבט. מרתיחים 3 כפות דבש ומזרזפים פנימה תוך כדי הקצפה. מקציפים 2 דקות נוספות. מביאים לרתיחה 3/4 כוס סוכר יחד עם רבע כוס מים וכף סירופ תירס (לא חובה). לא מערבבים!!! מרתיחים עד שנוצר סירופ בטמפ' 275 מעלות פרנהייט (או במרקם סוכריה רכה. בודקים ע"י טפטוף לחצי כוס מים קרים – ר' למעלה). מזרזפים את הסירופ הרותח אל תוך הקצף תוך כדי הקצפה. מקציפים עד שנוצר קצף סמיך וקשיח, והקערה צוננת. מערבבים פנימה חצי כוס בוטנים קלויים, קצוצים. מורחים על שכבת הפצפוצים ומקפיאים.

שכבה אחרונה (כמעט סיימנו): מערבבים כפית וחצי ג'לטין עם רבע כוס חלב בקערית קטנה בצד ומניחים לכמה דקות עד שהג'לטין הופך שקוף. בינתיים טורפים בסיר קטן 3/4 כוס חלב יחד עם 3 חלמונים ו 3 כפות סוכר על אש קטנה עד שמסמיך (כ-8 דקות). טורפים ללא הפסקה כדי שהתערובת תהיה חלקה וללא גושים. כשהתערובת מסמיכה מוסיפים פנימה את תערובת הג'לטין ומערבבים היטב ל-20 שניות. מסירים מהאש ומערבבים פנימה 200 גר' שוקולד מריר עד שנמס. מצננים. מקפלים פנימה קצפת מ-250 מ"ל שמנת מתוקה. שופכים על תערובת הנוגט, מיישרים  ומחזירים למקפיא להתייצבות של שעה וחצי (אפשר גם במקרר לארבע שעות לפחות). פורסים לריבועים קטנים ומגישים קר (עדיף אפילו קפוא).

טיפים והקלות:
– לא רוצים להכין נוגט? ראו הוראות למעלה להכנת תחליף מזוייף עם מרשמלו (שלב שני – אופציה א').
– אין לכם בוטנים? אפשר להחליף בכמות שווה של שקדים / אגוזי לוז.
– רוצים גרסת פרווה? במקום החלב בקרם הבוואריה משתמשים בחלב סויה או חלב קוקוס, ובמקום השמנת המתוקה המוקצפת, מקציפים 3 חלבונים לקצף יציב ומקפלים פנימה לקרם השוקולד. הקרם יצא קצת יותר רך. במקום שוקולד החלב בתחתית משתמשים בשוקולד מריר, ומוסיפים כף דבש יחד עם חמאת הבוטנים.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




67 תגובות בינתיים:

  1. לא-לא! אין דברים כמוך! זה מטורף לגמרי! זה מדהים! ריבועי סניקרס מעולם לא נראו כל כך סקסיים וטעימים… אני הולכת לנוח…

  2. וואי וואי, גן עדן בתבנית!

    תודה על הפוסט האדיר!!!

  3. ממרח פלאף של מרשמלו גם הולך במקום השכבה האמצעית?

    מאיה עונה: כן, יעבוד.

  4. Sounds amazing!

    By the way, instead of using corn syrup (which as you said is a bit hard to come by in Israel), you could just add a slice of lemon to the cooking simple syrup – that will prevent crystallization.

    Great post!

  5. מה התחליף הצמחוני לג'לטין? ולא, מרשמלו אינו תחליף צמחוני.

  6. אופס! התכוונתי שגם מרשמלו אינו צמחוני…

  7. הרסת אותי!
    אם יש מצב לקנות ממך,צרי נא קשר.אני אבוא לאן ומתי שתאמרי.
    אנא.
    תודה מראש ושנה נפלאה לך.

  8. טלית,
    בכל חנות טבע אפשר למצוא "אגר אגר"
    הוא כמו ג'לטין שמופק מאצות.
    לגבי היחסים בין ג'לטין רגיל לאגר אגר תצטרכי לבדוק באינטרנט.

  9. כל הכבוד! אין סיכוי בעולם שאני מכינה את זה אבל סחטיין על ההשקעה.

  10. אוחחחח נום נום נום
    כמה שזה נראה הורססססס!
    שחיתות במיטבה

  11. היי זה נראה ווואו…הגרסה הפרווה קורצת.לי רק לחגים.בשכבת הפצפוצי אורז אפשר להחליף לשוקלד מריר??? תודה

    מאיה עונה: כן, וצודקת, שוקולד חלב זה לא בדיוק פרווה. תיקנתי.

  12. ראשית כל: הורססססססססס

    שנית: מיאו-מיאו גררררר

    ובנוסף: הפוסט כתוב עם כזו תנופה ותעופה שלא יכולתי להפסיק לצחוק וקראתי גם לא' שיצחק איתי (מודה, הבדיחה עם הפרה על השוקולד לא עבדה כשהקראתי לו בקול רם מהמחשב, כנראה שזה עובד יותר כשזה ויזואלי ורואים שזו פרה). בכל אופן, אחלה פוסט.
    וכעת אלך להנביט איזה עדש ולאכול סלט עם טחינה ולחשוב קצת על סניקרס ושוקולד :)

  13. נראה מטורף!! ינוסה מיד אחרי כיפור…

    שונאת להיות קטנונית, אבל בפינת התכל'ס כתבת שהסירופ צריך להגיע ל275 צלזיוס.. :)

    מאיה עונה: צודקת! תוקן, תודה.

  14. אגר אגר הוא לא תחליף לג'לטין, הוא נותן מרקם שונה לחלוטין והוא פחות יציב
    אבל אם אתם מתעקשים על צמחוני אפשר לנסות אליגנט ומעורבב עם קסנטן גאם, זה ייתן תוצאה נחמדה

  15. היי מאיה, אם לא בא לי להתעסק עם ג'לטין, יש תחליף לעצלנים לשכבה העליונה? (כי כמובן שאת השכבה האמצעית אני אעשה בדרך הקיצור במיקרו… :)

    מאיה עונה: מור, למטה, הקדימה אותי, אבל
    great minds
    וגו' – פשוט תמיסי במיקרוגל 200 גר' שוקולד מריר יחד עם שקית אחת של שמנת מתוקה (קורט מלח…. כןןןןןןןןןןן, קורט מלח. זה טוב), תערבבי טוב טוב עד שנוצר קרם חלק (להלן: גנאש), צנני לטמפ' החדר (אם את במצברוח להשקעה הוסיפי פנימה גם כפית של תמצית וניל. ומלח. הממממממ. מלח), ומזגי על הנוגט המזוייף. זה כנראה יתאבן לגמרי בפריזר, אז תשמרי במקרר.

  16. אדיר.
    את יודעת מה יכול ממש לעזור? שרשימת הרכיבים "תצוף" כל הזמן לצד המתכון. זה ממש יחסוך את הצורך לדפדף כל הזמן למעלה להיזכר בכמויות.

  17. חסי,לפי מה שהבנתי לא,אבל לדעתי הרעיון הוא שזה יצא מריר מידי,ולכן אולי אפשר חצי לבן וחצי מריר,בהצלחה!

  18. היי מאיה,
    אגוזי יתקבל באותה דרך כמו השכבה האמצעית?

    מאיה עונה: לא הבנתי את השאלה… מה, יענו לשים אגוזי באמצע? אני מניחה שיעבוד, אם כי קצת בזבזני. אלא אם כן תסדרי פרוסות פרוסות.

  19. WOW…זה נראה טעים בטירוף!!

  20. אנה, בגדול אפשר בכלל לוותר על הג'לטין במתכון הזה, שוקולד מריר טוב לא צריך חיזוק של ג'לטין. בכל מקרה אם תשתמשי בשוקולד עם מעל 65% מוצקי קקאו, את יכולה בוודאות לוותר על הג'לטין.

    אני אגב לשכבה העליונה הייתי מכינה גנאש שוקולד פשוט וסוגרת עניין :)

    מאיה עונה: המממ… אוקיי, חשבתי על זה עוד קצת, והגעתי למסקנה שלא רעיון טוב לוותר על הג'לטין. בתמונה האחרונה רואים כמה הם מתפרקים כשהם יושבים בטמפ' החדר (20 דק' בסה"כ!), והדבר היחיד שמחזיק שם מעמד זה קרם הבוואריה. אם היה בלי ג'לטין הוא היה מתרכך והייתה נהיית לגמרי סמטוכה…

  21. מהמם!!!

  22. אני מניחה שהכוונה של כרמל היתה ליצור חטיף תואם אגוזי,
    (בתור אחת שלא חובבת בוטנים-אני יכולה להבין את ההעדפה על סניקרס)ולהשתמש בנוגט בתוספת אגוזי לוז, האמת יכול להיות ממש נחמד בציפוי שוקולד.

  23. הרגת אותי. נראה סוףףף!
    אבל מה אם אין לי מיקרוגל ואני רוצה לרמות בשלב השני?? יש מצב? יעבוד להמיס את המרשמלו עם החלב על אש נמוכה?

    מאיה עונה: כן. לא רק זה, את יכולה פשוט להשתמש באותה קערה מבסיס הפצפוצים ולעבוד על בן מארי באותה שיטה.

  24. היי! איזה תכון מגרה!!
    אפשר להשתמש בממרח נוגט לשכבה האמצעית?

  25. הו מאיה מאיה… אין כמוך. הזכרת לי את פצפוצי האורז בשוקולד של ילדותי, רק משודרג פלאים.
    האם יש פתרון לצורך לגלול מעלה ומטה את המתכון (עם ידיים מלאות זה קצת מורכב), בעיקר כדי לראות שוב את רשימת המרכיבים.

    מאיה עונה: שימי לב שהוספתי את המרכיבים גם לפינת התכל'ס.

  26. את הורסת אותי. אני רוצה ריבוע כזה עכשיו. אבל אין לי זמן בקושי ללהכין פסטה כרגע. אוף. טוב אבל רק שתדעי שזה מהמם. אבל ממש.

  27. מאז' יש לי מילה בשבילך: מ י כ ל
    (יעני מיכל שמנת כאילו…)

  28. היי,
    פוסט מדהים!!!
    הכנתי פעם ראשונה את הגרסה שפורסמה בזמנים מודרניים עם המרשמלו ופחות אהבתי אותה בגלל השכבה האמצעית.. אז הכנתי הפעם את הגרסה המושקעת עם הנוגט האמיתי..וזה בהחלט שווה את ההשקעה!!!! הרבה יותר מוצלח מהגרסה עם המרשמלו… יצא ממש טעים..!!! כולם התלהבו במשפחה!!..למרות שקצת היה לי בעיה של מרקמים כאילו השכבה הראשונה והשנייה יצאו קשות יחסית והשכבה העליונה יצא ממש רכה כמו מוס שוקולד שהיה במקרר למרות שהיא הייתה במקפיא יום שלם..יש לך רעיון למה זה קרה?

    מאיה עונה: יש מצב שהיו אישיוז עם המסת הג'לטין. אולי הוא לא הושרה כמו שצריך לפני ההמסה, או שבישלת את התערובת יותר מידי והג'לטין נהרס, או שבישלת אותה פחות מידי והג'לטין לא נמס כמו שצריך. זה ההימור שלי, למרות שעדיין במקפיא זה אמור היה לצאת קשה… הכנת את גרסת הפרווה?

  29. יש מצב להמלצות למוצרי מדף לאילו שגרים מעבר לים? איזה שוקולד חלב לקנות, לדוגמא, ואילו פצפוצי אורז?

    מאיה עונה: פצפוצי אורז אפשר להשיג בקלות באגף הקורנפלקסים בסופר תחת השם: Rice Krispies (קופסה כחולה). אם אין, תשאל בסופר איפה יש להם Puffed Rice Cereal. לגבי שוקולד רגיל, אין לי כל כך המלצה, חוץ מלהיזהר באגף השוקולדים לא לקנות צימקאו בטעות (שזה שוקולד מזוייף שעשוי ממרגרינה וקקאו – מכונה לעיתים candy coating, ולדעתי גם המותג הפופולרי baker's chocolate לא סובל מעודף איכות). לסירופ תירס יש מותג די נפוץ באמריקה המכונה KARO, והוא גם זול, לשם שינוי, ושמנת מתוקה זה פשוט heavy cream. בהצלחה!

  30. לא…הכנתי את הגרסה הרגילה עם השמנת..יש מצב שבישלתי יותר מדי אחרי שהוספתי את הגלטין.. אנסה שוב שבוע הבא ואדווח.. תודה!!

  31. פעם שמעתי שמכנים בן-מארי בעברית "אמבט מרים", ואימצתי בחום…

  32. וואו מדהים! אני מתכננת להכין בחג (:
    שאלה לא קשורה ממש.. אני רוצה להכין בוואריה שוקולד לבן אם אני ישתמש במתכון הזה ופשוט יחליף את השוקולד מריר בלבן זה עדיין יעבוד??

    מאיה עונה: אין סיבה שלא. מה שכן אני ממליצה זה לוותר על הסוכר בזמן הכנת הקרם, אחרת יצא מתוק מידי.

  33. הי, יש לי מיקסר עם קערת פלסטיק. אני חוששת שהמרכיבים החמים של שכבת הנוגט ימיסו את הקערה אם הם יבואו איתה במגע. מה דעתך? אני ממש רוצה להכין את המתכון המלא… זה נראה מעדן אמיתי :)

    מאיה עונה: זה תלוי עד כמה את מיומנת עם הסירופ. אם את יכולה לזרזף אותו לקצף מבלי שהוא ייגע בשולי הקערה זה מקטין את הסיכוי לקטסטרופה. מצד שני, יש מצב שעדיף לא להסתכן בכלל ולהכין בקערת מתכת או זכוכית… אם זה בלתי אפשרי, ממליצה לך לוותר על האמיתי ולהכין את המזוייף.

  34. יש מצב להכין את הקצף ולשמור במקרר ואז לערבב לתוכו את הבוטנים?כי אני צריכה לחכות עד שהבוטנים יהיו לי בערך 3 שעות..

    מאיה עונה: הקצף קצת מתקשה, אבל את יכולה לפזר מעליו את הבוטנים מאוחר יותר ולטפוח עליהם כדי שישקעו פנימה. או להניח ניילון נצמד וללחוץ עליהם עם תחתית של כוס.

  35. כרגיל כל מתכון אצלך נראה מושלם כמה חבל שאי אפשר לטעום ולהריח דרך המחשב.
    והמתכון הזה נראה כלכך מגרה.
    אבל אין מצב שאני מכינה אותו כי הוא נראה מסובך מידיי בשביל עצלנית כמוני (: חח אולי אפשר להזמין ממך מוכן?

  36. היי מאיה
    אין לי במטבח ציודים משוכללים למיניהם(בשבילי מיקסר זה שכלול) יש סיכי שתרכזי את כול הכלים הדרושים ליד המצרכים. (סגנון ספר הבישול לילדים של רות סירקיס)

  37. מדהים אך מושחת

  38. מדהים!!! :)
    אפשר להשתמש גם בסירופ תירס כהה אולי?
    מה ההבדל בין כהה לבהיר, אם כבר מתעסקים בסוגייה?
    תודה רבה!!! :P

    מאיה עונה: ההבדל הוא שסירופ כהה מכיל גם מולסה, ולכן יש לו טעם קרמלי יותר מודגש. אבל בכמויות קטנות זה לא ממש עושה הבדל, ולכן אפשר להחליף כאן בכהה בלי בעייה.

  39. אהה והחטיף הלבן הזה נקרא חלביצה אני חושבת :P

  40. היי מאיה! הכנתי את שכבת הנוגט והיא יצאה לי מסטיקית בטירוף ולא פלאפית כמו שלך. מה קרה? קרמלתי בטעות את הסירופ?

    מאיה עונה: ככה זה אמור לצאת, קצת מסטיקי. אחרי ההקפאה זה יהיה מרקם מושלם. אם זה דביק וחוטי כמו מסטיק ממש, יש מצב שבישלת את הסירופ קצת יותר מידי. אבל זה לא קריטי, באמת. כל עוד הנוגט לא הופך לסוכרייה שוברת שיניים זה יצא טוב בסוף.

  41. מאיה!אני חייבת דחוף את גודל התבנית שבה את משתמשת להכנת הסניקרס!:P

    מאיה עונה: זאת ספציפית 25 על 25. אבל הגודל לא כזה קריטי. הכנתי גם במימדים אחרים ויצא סבבה לגמרי.

  42. שכחת את הדבש ברשימת המרכיבים למעלה.

    יש סיבה שזה לא יעבוד עם אגר במקום ג'לטין?

    מאיה עונה: לדעתי אגר אגר יעבוד, אם כי אחד מהמגיבים בפייסבוק הביע ממנו סלידה. אין לי ניסיון איתו אז לא יכולה להמליץ בעד או נגד.

  43. הי מאיה
    האתר שלך מעולה! אני קוראת הרבה ומגיבה פעם ראשונה…
    יש לי שאלה: כתבת שהשכבות טעימות בפני עצמן. אני רוצה להכין את הבווריה והתחתית ולוותר על הנוגט באמצע (נשמע לי מסובך מידי וגם אני לא כזהההה מתה על נוגט). אז השאלה שלי היא האם עדיין צריך להקפיא אותו? או שבמקרר זה מספיק טוב. כי הסתכלתי בתמונות וזה נראה שמה שנמס מהר זו השכבה האמצעית ובכל מקרה אני מורידה אותה. וגם בתמונה העליונה רואים שהשכבה של הבווריה קצת קפואה ואני אוהבת שזה רך יותר (כמו מוס אבל יותר יציב)
    בקיצר מה את אומרת??

    מאיה עונה: בעיני זה יותר טעים מהפריזר, כי אז אפשר לאכול את זה עם הידיים בלי להתלכלך יותר מידי. אבל את יכולה בהחלט להגיש את זה עם צלחת ומזלג ואז לשמור במקרר.

  44. וואו … אין לי מילים אחרי מתכון כזה …

  45. היי מאיה, דבר ראשון רציתי להגיד שאני מתה על האתר שלך!
    דבר שני – הכנתי את השכבה השלישית כבר פעמיים וכל פעם הדברים שאני מערבבת בסיר הופכים למעין נוזל צהבהב עם גושים (למרות שאני מערבבת כל הזמן). מה יכולה להיות הבעיה?
    אני אמורה להביא את זה היום בערב… :(
    תודה!

    מאיה עונה: כנראה שהחלב שלך מתחמם מהר מידי. נסי שיטה אחרת: הרתיחי את החלב ובקערה נפרדת בצד תטרפי את החלמונים עם הסוכר עד שנוצר קרם חלק וצהבהב. כשהחלב חם קחי בערך שליש כוס ממנו לתוך מצקת ושפכי לתוך החלמונים תוך כדי טריפה מתמדת עם מטרפה. המשיכי ככה עוד 3-4 פעמים, כשכל פעם את מוסיפה טיפטיפונת מהחלב הרותח אל תוך החלמונים. השיטה הזו אמורה לחמם את החלמונים ממש בעדינות ולמנוע גושים. כשהוספת את כל החלב לתוך החלמונים, ונוצרה תערובת חלקה וחמה, החזירי לסיר וטרפי נון-סטופ על אש קטנה עד שמסמיך. שימי לב שחשוב להשתמש במטרפה כאן, כי ערבוב עם כף או מזלג לא יעיל מספיק למניעת גושים. מקסימום, גם אם בשיטה הזו נותרו לך כמה גושים בפנים, את יכולה לסנן אותם עם מסננת דקה לפני שאת מוסיפה את השוקולד.

  46. הכנתי היום, ויצא לדעתי מאוד מוצלח.
    העניין הוא שהרבה ממי שטעם, אפילו אלו שאהבו- התלוננו
    על המלח הגס בנוגט. אני משוכנע שלא שמתי יותר מדי, כי כמות הגרגרים בקובייה נעה בין 0-1. יכול להיות שהמלח הגס הוא הגזמה? לי זה לא הפריע, אבל אני אוהב מלוח ומתוק ביחד…

    הדבר השני שלדעתי הכל רך מדי, גם אחרי 3 שעות במקפיא. מה הפתרון? להשאיר פשוט עוד זמן?

    מאיה עונה: יש מצב שלא הרתחת מספיק את הסירופ של הנוגט. מעבר לכך, גם אחרי הרבה זמן במקפיא, תוך 2 דקות בטמפ' החדר הם מתחילים להתרכך, וזה חלק מהכיף. מרקם חצי גלידתי שכזה.

  47. לא רוצה להציק,אבל פשוט לא מתאים לך:
    "ואחר כך הסירופ מתקשה כמעט כמו סוכריה קשה, שמעוד קשה למעוך אותה" (שגיאת כתיב "מעוד" במקום "מאוד")

    שוב סליחה על הקטנוניות,אני מאוד אוהב את הבלוג שלך ופשוט הציק לי בעין.

    חג שמח :)

  48. לא תאמיני עשיתי כבר פעמיים!!!! הוא יוצא מעלף. זכה לתשואות. בעיניי הוא יותר מגניב עם חמאת בוטנים קראנץ. החברה שלי אהבו בשתי הגרסאות. חמאה חלקה וחמאה קראנץ.
    תודה!

  49. הי,
    בדיוק סיימתי להכין.
    מאיה אני מתה על המתכונים שלך והם יוצאים ללא רבב עם ההוראות והצילומים המדויקים שלך!! מקווה שגם זה יצא טוב- הכנתי ליומולדת 30 של חברה ממש טובה…!
    כמה דברים שרציתי להעיר:
    – לשוקולד צ'יפס בהתחילת המתכון לקח שניםםםםם להנמס!!! היה ממש מייאש ויש מצב שיהיו לי גושים בשכבה התחתונה רק בגללו!! וגם נורא פחדתי שהשוקולד חלב ישרף עד שהשוקולד צ'יפס ימס!! למה לדעתך זה ככה? בכל מקרה ממליצה לכולם לעשות עם שוקולד מריר….
    – לא היה לי כל כך ברור עד איזו רמה להקציף את החלבון הבודד הייתי שמחה לאיזו תמונה!
    – שתי פעילויות "הזירזוף" מאוד קשות ויש לי מיקסר איכותי (kmax)! לא הצלחתי לזרזף מבלי לפגוע במקציף וממש כפי שאמרת הוא אכן השפריץ לי על דפנות הקערה, גם את הדבש אבל נורא מכך את תערובת הסוכר שהתקשתה לפיסות סוכר מעצבנות שנתקעות בשיניים (אל תשאלי איך אני יודעת…) :( כששפכתי את התערובות על השכבה הראשונה הייתי ממש צריכה להזהר שהן לא יתערבבו לי עם הבוטנים ויכנסו גם הן לנוגט. אולי אפשר בכ"ז לעצור את המקציף, לשפוך את הדבש והסוכר (בנפרד כמובן) ואז להמשיך?

    ראיתי שהרבה אנשים הסתבכו עם הג'לטין והשכבה האחרונה יצאה להם דלילה מדי, יש לי הרגשה שגם לי זה יצא ככה… בכל מקרה את שלב הביצה, חלב וסוכר נאלצתי לעשות פעמיים כי בשניה שלא הסתכלתי נהיו לי מלאן גושים מגעילים בפנים… מזל שלא הוספתי את הג'לטין עדיין….

    זהו, אעדכן ,איך יצא בהמשך!
    אני מניחה שאין מצב שזה יצא לא טעים עם כאלה חומרי גלם…
    תודה!

  50. וואו זה נראה ממש מטורף , הייתי עושה את זה , אבל אני עדיין לא מוכנה :) , אני לא מאוד כישרונית , לקח לי 8 שעות להכין 24 קאפקייקס … (להתחשב בזה שהייתה לי רק תבנית אחת של 6 שקעים , אבל עדיין :) )

    ד"א , הסיבה היחידה שרציתי להגיב הפעם (אני מעריצה את הבלוג מרחוק ולא מגיבה :P ) , זה שלפי מה שהבנתי הרגע גיליתי שהחזירו את פיצי , באריזה של שוגי (שוגי פיצי) .
    עוד לא בדקתי בסניף הקרוב , אבל זה נמצא אי שם :)

    רק רציתי שתדעי למקרה שגם את מהחובבות של זה :)

    הרבה אהבה ושתמשיכי לעשות פוסטים מקסימים :)

  51. הי מאיה, כמו תמיד מעורר השראה ומוטיבציה.
    כבר אתמול התחלתי בפרוייקט, אבל, יש לי חוויה מאוד מאוד גרועה מכל מה שקשור בהקצפה עם סירופ סוכר. כל הניסיונות הקודמים שלי הסתיימו בפוגרום של נתזי סוכר קשים כאבן על המקצף, על הקערה ובגוש גדול בתחתית. אף פעם לא משהו שמתערבב, מקציף או נהיה חלק מהעסק. אז לפני שאני ניגשת לזה שוב, את יודעת לומר למה זה קשור? אני חושבת שבין השאר, אין לי בדיוק מרווח כזה בין שולי הקערה למקצף, ואז זה תמיד פוגע או בזה או בזה ומתקשה הרבה לפני התערובת. אולי זה עניין של המהירות? אמורים להקציף על הכי מהיר או שאפשר באיטיות או בכלל קודם לזרזף ואז להתחיל להקציף?
    ברגע שצעני לי, אני חוזרת לעניינים. עד אז, שכבת הפצפוצים תמתין בסבלנות…
    תודה!

    מאיה עונה: כנראה שהסירופ שלך חם מידי. ברגע שהוא מתקרר הוא הופך לסוכריה קשה ולכן הוא מתקשה. את צריכה לחמם אותו דקה או שתיים פחות. אל תשכחי לעבוד עם כוס מים קרים ליד ופשוט תבדקי כל דקה מה המרקם של הסירופ אחרי שאת מפילה אותו למים.

  52. הכנתי בחג את גרסת הפרווה ויצא מדהים! התחסל בשנייה ואפאחד לא האמין לי שזה פרווה אפילו! רק רציתי לשאול יש אולי דרך לעשות את השכבה למעלה יציבה יותר בשביל לשמור במקרר?
    אפילו שזה מאוד טעים היה לי קצת לא נעים לאכול את זה כי זה או קשה מדי או שזה נמס קצת זה כבר רך מדי אשמח לתשובה (:

    מאיה עונה: אם תשמרי במקרר זה יהיה רך בדיוק במידה הנכונה, בגלל הג'לטין. רק תשתדלי להגיש ישירות מהמקרר כדי שזה לא יתרכך יותר מידי.

  53. מאיה. עשיתי. יצא לא מהעולם הזה. אחרי פרוייקט המקרון, זאת הייתה עליית מדרגה נוספת בסולם המהמם שאת (והקיימיקס, בוא ניתן ו את חלקו) מעלים אותי.
    אליפות של ממש!. תודה.

  54. אחרי התלבטויות רבות. ניגשתי לעבודה. למרות שבסוף הלכתי על הנוגט המזויף…. כי לא מצאתי את הסירופ תירס הזה. בקיצור יצא מדהים.
    אבל מהר מאד זה נמס. לא חשוב, מה רע בלקק שוקולד מהצלחת???
    הבלוג שלך מדהים כבר עשיתי כמה דברים ממנו ויצא ממש מעולה.

  55. עשיתי. אכלתי.השמנתי.
    בכל אופן, בחומרים שכחת להוסיף 3 כפות דבש
    והלינק ליוטיוב הספציפי לא עובד. יש את כל הפרקים של הסדרה המדוברת בלינקים אחרים אך לא ידעתי איך לאתר
    כן מצאתי לינקים אחרים פשוט חיפשתי: soft crack stage
    http://www.youtube.com/watch?v=-j-lhRu_Xns&feature=youtube_gdata_player

    הצילומים כרגיל מהווים את המתאבן

  56. את הלהיט הזה הכנתי עם הבת שלי כבר בסוכות. התקשקשות על אבל יצא מ-ד-ה-י-ם!

  57. רק כי שאלת…
    את 'פיצי' הפכו ל'שוגי-פיצי', הבנדוד של שוגי שעשוי מקורנפלקס. הוא באריזה אדונה עם ציור של תוכי. את יכולה לגגל…

    בכל מקרה, הוא ממותק נורא, נראה לי פחות מתאים להשתמש בו להכנת פצפוצים מצופים שוקולד…

  58. מעלפת!!! מחר אני מכינה אותו… רציתי לשאול אותך האם ישנה אפשרות להמיר את הסירופ תירס לגלוקוזה או גולדן סירופ?

    מאיה עונה: גלוקוזה בטוח יעבוד, לגבי גולדן סירופ אני פחות בטוחה, אבל גם נראה לי שלא אמורה להיות בעייה.

  59. היי מאיה!
    הכנתי את החטיף המהמם! לקראת אירוע שיתרחש בעוד 3 ימים. האם כדאי לחתוך ואז לשמור בהקפאה או לשמור ככה בהקפאה ולחתוך רק לפני ההגשה? האם צריך להגיש ממש מהמקפיא או חצי שעה בחוץ ככה?
    תודה!!

    מאיה עונה: מומלץ לחתוך כמה שיותר סמוך למועד ההכנה, והכי הכי טוב לדחוף למקפיא לעוד שעתיים-שלוש לפני ההגשה כי במהלך החיתוך זה מתרכך. חשוב להגיש מהמקפיא כי זה נהיה רך ומלוכלך מהר מאוד.

  60. מאיה המדהימה,
    המתכון נראה מפתה מאוד. רק שאלה קטנה: האם השכבה באמצע היא בטעם של אגוזי? אני פשוט שונאת אגוזי ואני לא רוצה לעבוד קשה על משהו שלא אוהב O:
    חג שמח,

  61. מתכון מדהים!!!! יצא טעים מאד.

    הכנתי אתמול לשבת, בגרסת הפרווה. בקרם הבוואריה החלפתי את החלב בחלב קוקוס ואת השמנת המוקצפת בקצף חלבונים, כמו שכתבת. השמטתי את הג'לטין – אם אוכלים ישר מהמקפיא זה באמת לא נחוץ כ"כ.

    דבר נוסף – לא היה לי דבש, השתמשתי בסילאן. ייתכן שעם הדבש הטעם שונה וטעים יותר, אבל גם כך התוצאה הסופית מושלמת.

    (שימי לב! הדבש לא מופיע ברשימת המרכיבים)

  62. הכנו בבית עם נוגט מזויף, ויצאה שכבה ממש דקה, למה? חוץ מזה, השכבה האחרונה התפצלה לשתיים, אחת חומה כהה ואחת חומה בהירה, למה? וגם אם מכינים רק את השכבה האחרונה יוצאת גלידה.

    מאיה עונה: יכול להיות שהכנתם בתבנית ממש גדולה? הנוגט לא אמור לצאת דק כל כך. לגבי השכבה העליונה, יש סיכוי שלא הקצפתם את הקצפת מספיק חזק, או שלא קיפלתם בצורה מספיק יסודית.

  63. וואהוווו מדהיםםםםםםםםםם
    ים של מחמאות

  64. אאאא אבל למה בפינת התכלס כתוב נייר אפייה ולמעלה כתוב ניילון נצמד?!?!
    נייר אפייה פיקשש לי את הצורה של הקצוות :(

  65. שלום!

    יש לי אבקת נוגט בבית. האם אוכל להוסיף את זה לשכבה השנייה ולחסוך עבודה?

    תודה!!

    מאיה עונה: אבקת נוגט זה שונה מהנוגט הלבן – השם קצת מבלבל כי נוגט זה בעצם אגוזי לוז מקורמלים טחונים, אבל השם זהה למעין סוכרית קצף דביקה על בסיס קצף ביצים. בקיצור, האבקה שלך תתקבל בברכה בשכבה העליונה או התחתונה, אבל לא יכולה להוות תחליף לשכבה האמצעית לצערי.

  66. היי! בשיטת הקיצור דרך לשכבת הנוגט, מרשמלו פלאף יעבוד במקום חבילת מרשמלו? (כי המרשמלו הישראלי פחות טעים בעיני) עם חלב או בלי חלב?
    תודה!

    מאיה עונה: יעבוד בלי. הוי, יאם, חולה על הפלאפ הזה



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!