הודו בזיגוג חרדל ודבש | בצק אלים



הודו בזיגוג חרדל ודבש מהחוברת

היי! מצאתם אותי! אני העמוד הסודי של המתכון בחוברת! כאן תמצאו תמונות מאחורי הקלעים, טיפים, ושאר הפתעות. יש לכם את החוברת? סבבה. אין לכם? אז רגע, איך הגעתם לכאן בכלל?? העמוד הזה לא שווה כלום בלי המתכון המשלים מהחוברת. לחצו כאן לפרטים נוספים ולרכישת החוברת. .





שלבי ההכנה
כאן ההודו נמצא בתוך אמבטיית המלח. הצבע של המים חום כי השתמשתי בסוכר חום.

אחד הניסיונות הראשונים בו מרחתי את הרוטב על ההודו בהתחלת הצליה – שלא יצא כל כך טוב:

הרוטב נזל במהלך האפייה ונשרף על התבנית. לא טעים במיוחד.

במתכון המתוקן שהופיע בחוברת, מורחים את הרוטב לקראת הסוף דווקא:

תמונות מצונזרות
הנה כמה מהגרסאות הראשונות לצילום של ההודו. בשביל הצילום הזה צליתי תפוחי אדמה כדי שיופיעו ברקע, אבל היה חסר צבע וחיים בתמונה, אז היא נגנזה, וצילמתי שוב.

את התמונה הזו דווקא ממש אהבתי, כי ההודו נראה בה עסיסי, והרוטב יושב טוב על הצלחת, אבל הצילום הזה "מלוכלך" מידי ולא מספיק חגיגי… אז צילמתי שוב!

למי שסקרן: הצלחת בתמונה מחנות יד שנייה בשכונת Golders Green בלונדון (ושוקלת פאקינג 3 קילו), הסכין המגניבה משוק הפשפשים בתחנה המרכזית הישנה בת"א.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




13 תגובות בינתיים:

  1. הי מאיה!
    יש מצב להקפיא את הפסטרמה או שזה ממש לא עובד?

    מאיה עונה: הייתי בונה רק על שאריות להקפאה, וגם זה לא בטוח. זה יצא די יבש אחרי הפשרה והדרך היחידה שאולי זה יהיה טעים זה בסנדוויץ' עם הרבה חרדל ומיונז.

  2. ניסיתי, ויצא מעולה. עסיסי כמו שהבטחת. אפילו הילדים אכלו. אבל ……נדמה לי שרוטב סויה (לפחות של קיקומן בו אני משתמשת) לא כשר לפסח כי הוא מכיל חיטה ? לא ממש עקרוני לי, אבל חשבתי לציין

    מאיה עונה: למיטב ידיעתי, הרטבים שמיוצרים בישראל אמורים להיות כשרים לפסח. בכל אופן, אם לא רוצים, אפשר להחליף ברכז רימונים. יצא טעם קצת אחר, אבל עדיין טעים.

  3. נראה מעולה, ינוסה מחר.
    כמה זמן אחרי האפייה ניתן לשמור במקרר?
    תודה
    וחג שמח!

    מאיה עונה: 7 ימים לפחות, ואני מתחתי את זה אפילו עוד יותר זמן. כל עוד זה לא מסריח, זה אכיל.

  4. אני רק הערה – אמנם אפשר להכין את המתכון הזה בלי רוטב סויה (או בשאר ימות השנה), אבל מבאס לראות 'רוטב סויה' ברשימת המצרכים הדרושים להכנת מתכון שמתהדר בתואר "כשר לפסח".
    רוטב סויה עשוי בעיקר מפולי סויה, אך גם מדגנים.
    לכאורה, ייתכן וקיים רוטב סויה ללא גלוטן בכל מיני חנויות אורגניות מפונפנות, אבל א. יש לך קוראים וקונים מחוץ לת"א :), ו-ב. כדאי לציין בבירור שיש צורך ברוטב סויה סופר-מיוחד, בשביל לא להטעות אנשים.

  5. הכנתי את המתכון בלי הרוטב סויה
    ויצא מ-ע-ו-ל-ה!!
    שינית לי את כל התפיסה לגבי פסטרמה. מעכשיו אני מתכוונת להכין בבית. חבל לשלם 30 ש"ח על חבילת פסטרמה..
    תודה :)

  6. מאיה אפשר להכין מראש ולחמם? ואם כן באיזה אופן?

    מאיה עונה: אפשר, אבל פחות מומלץ כי ההודו עלול להתייבש. מחממים על 150 מעלות כרבע שעה, או עד שההודו חם מבפנים. אם את יודעת מראש שאת הולכת לחמם אותו מחדש, מומלץ לא לפרוס אותו.

  7. היי! שאלה-אפשר להשרות אותו באמבט כשהנתח קפוא או חייבים לחכות להפשרה מלאה ואז להשרות?

    מאיה עונה: אפשר להתחיל להשרות כשהוא קפוא, אבל זמן ההשרייה צריך להתארך ב-5 שעות לפחות.

  8. מאיה,
    יצא מעולה!
    הכנתי כבר חזה הודו בצורות שונות אבל המתכון שלך פשוט מנצח. עסיסי, טעים וממש קל.
    תודה

  9. היי מאיה, אני יכולה להשמיט את הסוכר מהמשרה? או להשתמש בסילאן במקום? (אני רוצה שאבא שלי, הסוכרתי, יטעם מהמעדן הזה גם!)

    מאיה עונה: אין בעייה. קחי בחשבון שגם בסילאן מצוי יש סוכר (גם אני הופתעתי לגלות).

  10. הכנתי כמה פעמים, ותמיד יוצא מעולה. אנחנו אוכלים הודו כמעט מדי שבוע (אנמיים, מה לעשות) ואני תמיד מחפשת עוד מתכונים טובים עם הודו. יצא לך להכין את זה עם זיגוגים שונים? הדבש-חרדל מעולה אבל בא לי לפעמים לגוון, מכירה משהו? אשמח לשמוע!

  11. הי! בתור ג'אנקית רצינית של האתר והחוברות יצא לי להכין כמה וכמה פעמים את הנ"ל (פתרון קלאסי לארוחות שישי כשאין כוח/זמן לבשל, ותמיד מתקבל בברכה), אבל קרה המקרה ונתפסתי בלי הנתח המבוקש בזמן הנכון..

    קיצר – אם אני אשרה רק 8 שעות את הסיפור, יעבוד? או שעדיף פשוט ללכת על משהו אחר?

    רוב תודות!

    מאיה עונה: אין בעייה להשרות רק 8 שעות, אבל לא פחות.

  12. הי מאיה , הכנתי את הפסטרמה ויצא עסיסי וטוב , אבל … הזיגוג לא יצא לי מלא ועשיר כמו שלך ובעיקר נזל לתבנית , איזה טיפ יש לך ליצירת זיגוג שנשאר ?

    מאיה עונה: אפשר לאסוף את כל המיצים שהצטברו בתחתית התבנית לסיר קטן, לבשל על אש קטנה כמה דקות (אפשר להוסיף לשם עוד קצת חרדל ודבש) עד שמסמיך, ואז לזגג מחדש את ההודו. עוד אפשרות היא פשוט לערבב בצד עוד קצת חרדל דבש, למרוח על ההודו, ולשלוח ל-5 דקות בתנור החם.

  13. הי,
    האם צריך לכסות את התבנית כשאופים/צולים את הנתח?
    והם אפייה בתנור טורבו תדפוק את המתכון?

    מאיה עונה: אין צורך לכסות בנייר אלומיניום במהלך האפייה. אם את חוששת ורוצה בכל זאת, אפשר לעשות זאת בחצי הראשון של האפייה, כל עוד לא מוסיפים את הזיגוג הסופי עדיין. אין בעייה לאפות על טורבו, ככה אני תמיד אופה.



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!