עוגת שוקולד עם מרכיב סודי | בצק אלים



עוגת שוקולד עם מרכיב סודי מהחוברת

היי! מצאתם אותי! אני העמוד הסודי של המתכון בחוברת! כאן תמצאו תמונות מאחורי הקלעים, טיפים, ושאר הפתעות. יש לכם את החוברת? סבבה. אין לכם? אז רגע, איך הגעתם לכאן בכלל?? העמוד הזה לא שווה כלום בלי המתכון המשלים מהחוברת. לחצו כאן לפרטים נוספים ולרכישת החוברת. .





אז מאיה, מה הקטע עם השעועית השחורה, יא משוגעת?
מרקמה הטבעי של שעועית שחורה הוא עמילני ו"קמחי". היא סופחת נוזלים ומסייעת ב"כליאת" בועות האוויר שנוצרות בתהליך האפייה, כך שמתקבל בצק עוגה יציב ותפוח, בלי שמץ של קמח (על כל סוגיו). הבלילה נראית כמו בלילה רגילה של עוגה, ואחרי האפייה מתקבל מרקם כמו עוגת "יום הולדת" שוקולדית רגילה. הסוכר, הקקאו, והוניל יוצרים "מסך עשן" מתוק שמסתיר לחלוטין את הטעם של השעועית, ובגלל שטוחנים אותה דק דק, מי שלא ידע שיש בעוגה הזו מרכיב סודי, בכלל לא יחשוד. שימו לב, כאמור, שבגלל שאין בה שום קמח או דגן, היא נטולת גלוטן ולכן מתאימה גם לחולי צליאק.

הבונוס הנוסף – שעועית שחורה עשירה בחלבון, סיבים, נוגדי חמצון וויטמינים, וחוסכת את כל הפחמימות של הקמח הלבן. ולכן, העוגה הזו מהווה אופציה שפויה יותר מעוגת שוקולד רגילה, ואפשר להנות ממנה כל השנה עם פחות רגשי אשם.

איפה משיגים פחית של שעועית שחורה?
בכל סופר גדול אמור להיות במלאי, כך לפחות הסביר לי בטלפון מאור, מנהל ההפצה האיזורי בת"א של חב' יכין, שמייצרת את הפחית. "כל בעייה שיש לך למצוא את זה, מאיה, ישר תתקשרי אלי. אני פה בשבילך!" אמר בנחרצות. בכל אופן, זה לא נראה לי פיר לפרסם פה את הפלאפון שלו, אבל אם אתם לא מצליחים למצוא את הפחית בסופר (כמו שלי קרה ב"מגה" ליד הבית שלי), זה לא תמיד בגלל יכין, אלא בגלל תכנוני המדף של הסניף עצמו. לפעמים הם מחליטים שלא שווה להם להביא מוצרים מסויימים אז הם מוחקים אותם מרשימת ההזמנות של המחסן. ולכן שווה ללכת לדלפק שירות הלקוחות ולדרוש את המוצר. ב-AM:PM לא הצלחתי למצוא את הפחית, אלא רק בסופרים גדולים ומאובזרים.

בשום פנים ואופן לא מחליפים בסוג אחר של שעועית בפחית שימורים, בטח ובטח שלא שעועית ברוטב עגבניות – ניסיתי, וזה יוצא נורא. הדרך היחידה שהעוגה הזו תעבוד זה עם שעועית שחורה, שנארזת בשימורים עם מים ובלי רוטב, וככה היא יכולה ללכת לאיבוד בתוך העוגה.

אז מה עושים אם לא מוצאים?
אפשר להכין לבד. קונים שעועית שחורה יבשה, בתפזורת (במדף של חומוס, ועדשים וכד' – בד"כ ליד האורז), משרים בהרבה מים קרים ללילה שלם (השעועית תתנפח). בבוקר שמים בסיר גדול עם הרבה מים חדשים, מביאים לרתיחה, ומבשלים על אש בינונית עד שהשעועית מתרככת (בין שעה לשעתיים וחצי, תלוי בטריות של השעועית). מומלץ לבדוק את מפלס המים כל 20 דקות בערך, כדי שלא יתאדו כל המים בסיר והתחתית תישרף. לא ממליחים את מי הבישול, כי זה מקשה את הקליפה של השעועית. בשביל הכמות הדרושה למתכון (כ-230 גר' נטו של שעועית מסוננת), אני ממליצה להתחיל עם בערך 2/3 כוס של שעועית יבשה. אבל אם כבר טורחים, אפשר לבשל כמות כפולה של שעועית ולהקפיא. היא מצויינת גם בתבשיל הצ'ילי קון קרנה שלי.

תמונות משלבי ההכנה

הולי שיט, זה אמיתי! השעועית נכנסת לבלנדר:

ויחד איתה מצטרפים שאר החברים:

והכל ביחד נטחן לתערובת חלקה, חומה, וטעימה (כלומר, תכף תהיה טעימה):

אחרי שהתערובת חלקה, מוסיפים את שאר חומרי הבלילה:

וטוחנים שוב, עד שנוצר מרקם של מילקשייק שוקולד. יכול להיות שהבלנדר קצת יזעף וירעיש עם כל הכמות של הקקאו, אבל תנו לו כמה שניות, או מקסימום תעצרו ותתנו לבלילה כמה ערבובים ידניים כדי להקל על הבלנדר:

והנה, מוכן. זה היה קל, הא?

מחזיקים חזק ומוזגים את החגיגה הזו לתבנית משומנת:

וככה היא נראית לפני האפייה:

וככה אחרי, תפוחה וגבוהה, עם או בלי בקע במרכז. חשוב לוודא שהיא עדיין רוטטת קלות במרכזה כשמטלטלים אותה. זה הסוד לעוגה הזו – הבפנוכו שלה צריך עדיין להיות קצת רך ופאדג'י:

אחרי כמה דקות העוגה תצנח קצת, וזה בסדר.

דרך הבקע שיווצר במרכז אפשר לראות את כל הפאדג'יות השוקולדית שממתינה לכם בפנים:

להכנת הזיגוג, מרתיחים את כל החומרים יחד:

עד שהשוקולד מתחיל להתמוסס והתערובת מתמלאת בפתיתים קטנים:

ממשיכים לבשל לפי ההוראות עד שנוצר רוטב, ומקררים:

כשהרוטב קר, שופכים על העוגה ומתענגים על כל ביס:

אז איך הכנתי את תלתלי השוקולד היפים בתמונה?
לקחתי בערך 50 גר' של שוקולד מריר, קצצתי גס, והמסתי אותם בקערה קטנה בפולסים קצרים במיקרוגל (כמה סיבובים של 15 שניות כל אחד, עם ערבוב טוב בין לבין. חשוב להפסיק עם החימומים ברגע שהשוקולד מספיק רך כדי להפוך לקרם, אחרת הוא הופך ליציקה). ברגע שהשוקולד נמס לקרם אחיד, מרחתי אותו בכמה שליכטות על תבנית גדולה ושמתי אותו במקרר לרבע שעה.

אח"כ הוצאתי מהמקרר, חיכיתי 3-4 דקות, ואז וגירדתי את השוקולד מהתבנית עם סכין רחבה. הכלי הכי מתאים כאן הוא שפכטל!! ככל שהשוקולד יצא מהמקרר לטמפ' החדר ליותר זמן, התלתלים יהיו גדולים יותר. אם השוקולד יהיה ממש קר מהמקרר, הוא יתפורר, או סתם יישבר לחתיכות גדולות, ולא יווצרו תלתלים.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




46 תגובות בינתיים:

  1. היי מאיה,

    יש לי שעועית שחורה בבית, שקניתי בשביל תבשיל צ'ילי. את יודעת להגיד כמה כוסות שעועית מניבה הקופסא, או אולי מה משקל השעועית נטו – כדי שאוכל להמיר לטרי?

    תיינקס, ואיזה מתכון!
    מורן

    מאיה עונה: משקל השעועית נטו לאחר סינון – 230 גר'. אל תשכחי לבשל עד שהיא רכה רכה רכה, ולשטוף היטב בסוף. ספרי איך יצא!!

  2. היי!

    אתמול קיבלתי את החוברת והיא מדהימה :)

    הבעיה שלי היא שתמיד מפחיד אותי לעשות עוגות שהן רק עם קקאו ולא עם שוקולד מומס, זה מרגיש לי קצת חסר טעם (בפרט כשהעוגה מורכבת משעועית שחורה)….

    מה דעתך? לא כדאי להכניס גם שוקולד לעוגה?

    מאיה עונה: בציפוי יש שוקולד אמיתי, ואותו מאוד מרגישים. את יכולה להוסיף קצת שוקולד מומס לבלילה בנוסף על חצי כוס הקקאו (אולי בצורת חופן של שוקולד צ'יפס – זה בטוח יהיה מוצלח), אבל לא הייתי עושה שינויים במתכון הזה. אני דווקא לא בגישת ה"אפייה זה כימיה", אבל במקרה הזה אני ממליצה לא להתעסק עם היחסים של הקקאו והשעועית. הקומבינציה הספציפית הזו עובדת פרפקט.

  3. ועוד שאלה קצת לא קשורה :) – מה היכולת של בלנדר טוב?
    הוא רק להכנה של דברים נוזליים כמו שייקים או שיש מצב שהוא ירסק גם עוגיות ופתיבר ודברים כאלו?

    מאיה עונה: לי יש בלנדר לא רע בכלל, חדש יחסית, והוא לא כל כך טוב בלרסק דברים יבשים גדולים, לצערי. פוד פרוססור הרבה יותר טוב למטרה הזו…

  4. אז מה עושה מי שאין לו בלנדר? אפשר להשתמש בקוצץ מזון קטן כזה שאני קוצצת איתו עוגיות וכאלה?

    מאיה עונה: זה מכשיר חשמלי? אם זה מספיק כדי לקצוץ את השעועית למחית חלקה, אז כן. ניסיתי למעוך אותה ידנית בכל מיני צורות, ולא הצליח לי (כמו שכתבתי גם בחוברת).

  5. יצא מעולה!!!
    שוב תודה, אלופה אחת! :)

  6. מאיה, כמה זה כמות קפואה?? (שורה אחרונה של "אז מה עושים אם לא מוצאים?" =) )

    מאיה עונה: כמות כפולה, כמובן. תודה על התיקון…

  7. עשיתי ניסיון אתמול ויצא מעולה!!!!! איך צריך להגדיל כמויות בשביל לעשות בתבנית 26?

    מאיה עונה: ממליצה להכין 50% יותר כמות.

  8. נראה מעולה ….. מתכוונת לנסות….יש מתכון נחמד לעוגת שוקולד ב epicurios שמשתמש בבטטה …מי שלא יודע החיים לא ינחש (נקרא משהו כמו mock chestnut או משהו כזה)

  9. מישהו נתקל בבעיה למצוא שעועית שחורה כמו בתמונה בחוברת? אני הולכת לנבור בסופר היום ודיי חוששת…

    מאיה- החוברות (שתיהן!) נפלאות.

    The best 100 NIS I spent lately.

    מאיה עונה: אם את לא מוצאת, תודיעי לי באיזה סניף לא מצאת ואני אתקשר לצעוק על מאור מיכין בשבילך.

  10. אני נתקלתי בבעיה למצוא בסופר.
    אתמול מצאתי 2 אחרונות בשופרסל וחיפשתי בעוד כמה מקומות ולא מצאתי עוד…

  11. דנה- מבאס לשמוע, תודה על התגובה. מקווה שלי יהיה יותר מזל.

    מאיה- שאלה נוספת- בתמונות ראיתי שהשתמשת במכשיר אחר ולא בבלנדר-מעבד-מזון סטנדרטי (כמו בעמוד הסודי של עוגת מוס התותים- בתמונה הראשונה). זה יעבור גם במעבד מזון רגיל? נורא נורא מלחיץ אותי עניין השעועית…

    מאיה עונה: בתמונות השתמשתי בבלנדר, כי יותר קל לי לנקות אותו מאשר פוד פרוססור. גם עם פוד פרוססור זה יעבוד בלי בעייה. הסוכר יוצר חיכוך עם השעועית ועוזר לה להיטחן דק דק. אל דאגה, אם יש לך מכשיר חשמלי כלשהו, את מסודרת. באחריות.

  12. אני לא יודעת איפה את גרה אבל אחרי חיפוש בשלושה שופרסלים ועוד כמה מכולות שכונתיות מצאתי בשעה טובה בסניף של רמי לוי בירושלים.. בכלל כדאי ללכת לסופרים גדולים שהם לא שופרסל כי שם המגוון באופן כללי מאוד מוגבל. חצי חינם ורמי לוי הם אופציות טובות, אולי גם מגה – לא חיפשתי שם

    מאיה עונה: אני גרה בתל אביב, ולכן חיפשתי בסופרים בתל אביב – AMPM, שופרסל ומגה. בסופר באבא עוד לא חיפשתי אבל סיכוי לא רע שדווקא יהיה, אפילו אם לא של יכין. בנוסף, מצאתי במעדניית "בשרי שף" ברח' פנקס, וגם במכולת הסמוכה להם, שעועית שחורה מיובאת, תקינה לכל הדעות.

  13. הי מאיה,
    ראיתי שהמלצת להכין 50% יותר כמות אם יש תבנית בקוטר 26,
    אם יש לי רק קופסא אחת של שעועית ואוסיף יותר מהשאר זה יפגע באיזון?
    אם אכין את הכמות הרגילה בתבנית 26 זה ייצא נמוך מדי?
    תודה וחג שמח

    מאיה עונה: לא ממליצה לשנות את איזון המרכיבים, ולא לוקחת על זה אחריות :) לדעתי אפייה בתבנית 26 תניב עוגה דקה מידי. אבל אם אין ברירה אז אין ברירה. את יכולה גם לאפות בתבנית מאפינס או מיני מאפינס. קחי בחשבון שבשני המקרים (מאפינס או תבנית 26) זמן האפייה יתקצר, אז שימי עליה עין, והוציאי לפי הסימנים שתיארתי.

  14. תודה על התשובות המהירות.

    דנה- תודה מיוחדת על הטיפים :) אתרחק משופרסל, ואלך לכיוון "כמעט חינם" ו-"מגה" ונקווה לטוב.

  15. אני גם התייגעתי בין סניפי אמפם, טיב טעם ושופרסל, ולאף אחד לא היה.
    עכשיו עברתי בסופר באבא והיה להם מתוצרת חוץ דווקא, מותג בשם Casa Fiesta.
    הכנתי עם זה את העוגה, ולפחות על פי הריח (והטעם של הבלילה) זה אחלה בחלה!
    תודה מאיה, כרגיל, אין כמוך.

  16. רשמים מהסדר – העוגה הייתה להיט היסטרי!! הכנתי גם לי וגם לחברה וכולם כולם התלהבו בטירוף. יאומץ לכל ימות השנה..

  17. הבאתי אתמול את העוגה לחבר'ה (אפילו השקעתי והכנתי תלתלי שוקולד לפי ההסבר שלך) והם עפו עליה בטירוף! יצא באמת מעולה, המון תודה!

    נ.ב.
    עבדתי עם תבנית מלבנית 21 על 33 לפי הכמויות שנתת, וזה יוצא מצוין מבחינת הגובה של העוגה.

  18. טוב, רשמים :)
    קודם כל, עברתי ביום חמישי בערב בשלושה סופרים שונים (!!) כדי למצוא שעועית- ובערב שלפני ערב חג זה היה לחלוטין הארד-קור (מאיה- את מוזמנת לדווח למאור מ"יכין"). בסופו של דבר איתרתי מדף שלם בסניף רמי לוי בירושלים (תלפיות), שכוסה בטעות ביחד עם החמץ.

    קרם קוקוס כשר- לא מצאתי בכלל בכלל!!!

    העוגה יצאה נהדרת- רכה ונימוחה והציפוי, אותו הכנתי מחלב קוקוס (כי לא היה קרם :( ), למרות האזהרה המפורשת בחוברת לא להשתמש בחלב קוקוס לציפוי, יצא טעים והוסיף המון למרקם העוגה. אף אחד לא האמין שזה עשוי משעועית, וגם הספקנים ביותר (אבא, החצי השני) הכריזו שהם לא יטעמו, אכלו ונהנו.
    נראה לי שהעוגה תאומץ בחום גם מחוץ לפסח. מצא חן בעיני שהיא מזינה ולא מכילה קמח.

    ההכנה הייתה פשוטה וקלה מאד.
    מאיה – תודה רבה!

    מאיה עונה: בבקשה, שמחה שנהנית! והעניין ידווח למאור. אני מעדיפה לדווח לו על סופרים ספציפים אז אשמח אם תכתבי לי באיזה סופרים לא מצאת…

  19. חייבת לציין שאם המתכון היה מופיע בכל מקום אחר, בחיים, אבל בחיים לא הייתי מעיזה לנסות! אבל…. בגלל שאת אלופה ואני סומכת עלייך בעיניים עצומות (כמעט… ביקשתי מחברה להכין מנה אחרונה נוספת;)
    קיצר יצא א-ד-י-ר!!!!!!!
    אני גרה באיטליה ואין פה שעועית של ׳יכין׳ אז בכלל הייתי סקפטית…. אבל יצא לנו סדר מופתי בגלות ואפילו סיפרתי לכולם שהיתה בעוגה פחית שלמה של שעועית וכולם נשארו עם פה פעור!!!
    גאונה, פשוט גאונה…..

    מאיה עונה: איזה כיף! אז באיזו שעועית השתמשת בסוף?

  20. ניסיתי ללכת על הכי כהה, משהו שמזכיר את התמונות זה נקרא fagioli rossi (שעועית אדומה)…
    ובכלל, סתם כדי לעלות לך חיוך טיפשי ומובך… אני ״הבשלנית״ פה בחברה והרבה בזכותך;)
    באמת פשטות בגאוניות, אין כמעט מתכון שלא נכנס לספר הספרים!
    ויש פה ביקורות קשות מהסביבה למה האתר לא מתורגם לאיטלקית…;)

  21. ובכן: רישמי בירושלים את סניף "מגה" בתלפיות וסניף "מגה" בקניון מלחה כמוקצים מחמת חוסר שעועית :)

  22. הי, מאיה!

    העוגה נראית מהממת (וגם שאר החוברת). יש המון מעברי חימום-קירור-טמפרטורת החדר במתכון – קצת איבדתי את השורה התחתונה – באיזו טמפרטורה מגישים את העוגה? קרה? טמפ' החדר?

    מאיה עונה: היא הכי טעימה בטמפ' החדר, וגם נשמרת ככה בלי בעייה. אין צורך לשמור אותה במקרר, אפילו לא כשהיא מצופה.

  23. מעולה. אני אכין לחג שני ואדווח.
    תודה על התשובה המהירה. אינכמוך.

  24. הי מאיה,
    קודם כל – תודה על החוברת ועל הבלוג, מאושרת לבשל איתך :)
    דבר שני, דווחי בבקשה למאור שגם בשופרסל ניות בירושלים אין שעועית שחורה של יכין.
    אני עכשיו משרה שעועית ללילה כדי לנסות המתכון מחר, אבל בינתיים רציתי לשאול לגבי חטיפי הטופי וחמאת הבוטנים אם אפשר להכין בלי פצפוצי האורז (נכנסתי לדך המתאים אבל הוא נראה ריק ועזוב אז כבר החלטתי לכתוב כאן).
    תודה וחג שמח

    מאיה עונה: לדעתי רק עם מצה זה יצא טעם יבש מידי… לא מומלץ להכין בלי פצפוצי אורז, אלא אם כן יש לך הצעה אחרת חוץ מלהשתמש רק במצה. אולי קורנפלקס מרוסק קלות?

  25. wow, כמה ירושלמים יש כאן :)…
    את העוגה עוד לא אפיתי, אבל את מוזמנת להוסיף לרשימת הסופרים שאין בהן שעועית שחורה את שופרסל דיל תלפיות וסופר המושבה.
    בסוף מצאתי שעועית שחורה, אבל לא של יכין… מקווה שיצא טוב. רשמים מחר.

  26. אני חייבת להבין איך הרעיון הזה עלה לך בראש.

    מאיה עונה: כמו הרבה דברים בחיים שלי, ההשראה הגיעה משילוב של כמה מתכונים מהאינטרנט.

  27. הכנתי ולמרות שלדעתי ייבשתי את העוגה בטעות יותר מדי עדיין היא היתה הצלחה, תודה!!!
    דרך אגב, כמה ימים אחרי שהכנתי את העוגה ראיתי שגם joy the baker פירסמה מתכון לעוגה עם שעועית,
    את מהווה השראה גם מעבר לים….

  28. טוב, עשיתי את העוגה, ולמרות שלדעתי היא לא יצאה פאדג'ית, יצא מעולה. רק אחרי שכולם ליקקו האצבעות סיפרתי ממה היא מורכבת, ואף אחד לא האמין. :)

  29. יצא ממש טעים!
    משהו קטן לגבי כמויות. לא הייתה לי תבנית 24 וקראתי את התגובות על כמויות לתבנית 26. ולכן בסוף הכנתי בתבנית קוגלהוף שהחלק הרחב שלה היה בקוטר 24 אבל העוגה יצאה עדיין מאוד נמוכה. אני לא יודעת אם היא אמורה להיות ככה, אבל לאור זאת אני חושבת שכדאי שבפעם הבאה אכין כמות כפולה עבור תבנית 26.
    לא היה לי קרם קוקוס לציפוי (על הפחית היה כתוב קרם, אבל היה שם חלב) אז אילתרתי עם חצי כוס חלב קוקוס (מה שנשאר בפחית אחרי עוגת מוס תותים!), קצת מים ו-100 גרם שוקולד. לא שמעתי תלונות…

    אגב מאיה, התבססת על הבראוניז של מרתה כשחשבת על העוגה הזאת? (-;

    מאיה עונה: לא. יש גבול למה שהמוח של מרת'ה מסוגל להכיל, וזה לא כולל יציאות כאלה. לא היה עובר אצלה.

  30. יצא טוב, אבל השתמשתי כהרגלי בתחליף סוכר (אמא סוכרתית) והיה טעם לוואי מלוח (לעוגה עצמה, לא לקרם).בפעם הבאה – יותר תחליף סוכר.

  31. תרשי לי לחלוק עלייך:
    http://www.marthastewart.com/873221/triple-chocolate-brownies
    זה המתכון עליו joy the baker התבססה.

    כנראה שאתן יותר דומות ממה שחשבת! :-)

    מאיה עונה: אינטרסטינג! למרות שזו נראית לי קצת עוגת עונש… חלבון הביצה הזה לא נראה לי לעניין…

  32. אני חייב לציין שהעוגה ממש לא נשמרת חמישה ימים כשהיא מכוסה, היא נשמרת חמישה ימים בכספת נעולה מאחורה חמישה מנעולים.
    פשוט טעים.

  33. היי, לאור ההצלחה התחלתי להכין את העוגה בטירוף גם מחוץ לפסח. נראה לך שאפשר לגרוס את השעועית במרסק חשמלי כזה של מרק? אני רוצה להכין אותו אצל חברה ואין לה משהו אחר למעוך את השעועית..

    תודה!!

    מאיה עונה: סביר להניח. ממליצה לך לעשות את זה יחד עם הסוכר והביצים ולוודא שהכל חלק חלק.

  34. אוקיי, יש פה מישהו מגבעתיים שהצליח למצוא בעיר שעועית שחורה בפחית? לא מוצאת בשום מקום! חיפשתי אתמול ב-AM:PM בתל אביב וגם לא מצאתי :(

  35. טוב, אז יצא שבסיבוב של היום נמצאה האבידה בטיב טעם בכיכר נוח! הכנתי את העוגה, ובגלל שלא היה לי מספיק וניל וקקאו, הוספתי חופן מטבעות שוקולד 60% לתערובת, וציפיתי בקרם משוקולד 60%+ קצת חלב+ כמה גרגרי טייסטרז צ'ויס שעשו בונדינג במיקרו לשני חצאי דקות. יצאה עוגה מעולה, קצת מרירה אבל מעולה. שוקלת לנסות פעם הבאה שני דברים: 1- לנסות להפחית ביצה אחת. 2- לנסות "לטבען" אותה ולהחליף את הביצים במעדני סויה. אם זה יקרה מבטיחה לעדכן בתוצאות :)

  36. Hey Maya,
    As a vegan AND allergic to gluten, do you think there's any possible replacement for eggs in this cake?
    Thanks!

    מאיה עונה: לצערי לא. זו עוגה שגם ככה עושה מלא עיקופים וקיצורים שעובדים רק בנס. אין אפשרות להפוך אותה לטבעונית לצערי. נסי לחפש את קאפקייקס השוקולד והגבינה שלי באתר. יש סיכוי שתוכלי להכין את החלק השוקולדי שלו (שהוא טבעוני) עם תחליף קמח ללא גלוטן כמו "קמח תמי" שניתן להשיג בחנויות טבע.

  37. היי,

    בציפוי פאדג' לא רשום מתי להוסיף תמצית וניל. זה נכנס בהתחלה עם כל החומרים?

    תודה ושבת שלום,
    אילנה

    מאיה עונה: עדיף ברגע האחרון, כשהקרם אחיד אחרי הערבוב.

  38. אחחחחחח. פאדיחה. הכנתי, העוגה נראתה מעולה וזה ממש הפתיע אותי שהיא בקושי צנחה אחרי אפיה. ואז קראתי את ההוראות כאן- אני הכנסתי 400 ג' של שעועית נטו :( לא 230 :( :( מעניין שהיא עדיין נראית בסדר גמור.

    מאיה עונה: אבל הטעם!! אבל הטעם!! איך יצא??

  39. היי, זו שוב אני, זו שלא יודעת לספור :) האמת, יצאה אחלה עוגה!! חבר שלי טוען שזו עוגת השוקולד הטובה ביותר שהוא אי פעם טעם :) העוגה עצמה יצאה טיפה פחות מתוקה ממה שאני רגילה, אבל המרקם שלה היה מעולה- דחוס ולח, וציפוי הפאדג' פיצה על חוסר המתיקות שלה. אני חושבת שאני תמיד אכין בכמויות כאלה, ופשוט אוסיף עוד סוכר! שיחוק של עוגה, תודה רבה :) בהחלט אכין אותה גם מחוץ לפסח.

  40. היי מאיה,
    האם אפשר להחליף את הסוכר בכמוסוכר? יש לנו חולי סכרת במשפחה, ומלבד הסוכר העוגה מושלמת.

  41. וואו, אחרי שרק עכשיו נחשפתי לעוגה המטורפת הזו ושקשקתי בכל מאודי מלהכין אותה- קראתי תגובה תגובה והחלטתי שזה שווה את זה… עכשיו אני רק צריכה למצוא מערבל מזון או פוד פרוססור (בחיים לא ידעתי שיש הבדל) מאיפושהוא. מתישהו. איכשהוא…

  42. הי מאיה
    את חושבת שהעוגה תהיה טובה גם בלי ציפוי? מסיבות של אלרגיה לקוקוס ולשוקולד המריר כי תמיד הוא "עלול להכיל" כל מיני דברים.
    אולי יש לך רעיון לציפוי אחר על בסיס קקאו/אבקת סוכר/שוקולד מחרובים?
    כן, סיבכתי…
    תודה :)

  43. מאיה, בטח שמת לב שלהילה "ביסים" יש מתכון דומה:
    http://bissim.com/2013/05/02/orange-choc-gluten-free-cake/
    אז חשבתי לנסות לשלב את שני המתכונים – ויצא פיצוץ!
    התבססתי על המתכון שלך מבחינת כמויות (ביצים, קקאו וכו') אבל החלפתי רבע כוס שמן במיץ מחצי תפוז כמו אצל הילה, הוספתי גם אספרסו וגרידת תפוז ושוקולד קצוץ כמו אצלה.
    מה שכן – כנראה בגלל שאפיתי בתבנית חד"פ מרובעת (24 על 30 ס"מ)- יצא קצת נמוך והיה מוכן מאוד מהר, כבר אחרי 25 דקות.
    לציפוי לא היה לי חלב קוקוס ולא שמנת מתוקה אז אלתרתי עם חמאה והוספתי עוד מיץ תפוזים וגרידת תפוז – שוס השוסים.
    מסקנות – ממליצה אמוד לשלב תפוז בעוגה הזו, מאוד מתאים כאן ומסתיר יופי את טעם השעועית.

  44. מאיה הי,

    אני חברה בקבוצת פייסבוק של נשים מקסימות, ויש שם כמה עם צורך אמיתי במציאת מתכונים טובים לעוגות ללא גלוטן.
    ברשותך, אני רוצה לשלוח את המתכון הסודי של העוגה הזו רק לאותן חברות.

    האם את מאשרת ? כמובן, שבמסגרת השירות הנדיב נדאג לפרסם כמה החוברות והאתר שלך פשוט נפלאים… :-)

    תודה תודה
    מירב

  45. מירב – אם יש להם ממש צורך אמיתי אז למה שלא יקנו את החוברות במחיר הלא יקר של 50 ש"ח?

    הבקשה שלך לא פיירית ולא הגונה…

  46. אפשר להכין בלי בלנדר? :/

    מאיה עונה: אולי עם בלנדר מוט. אבל חייבים לטחון איכשהו את המרכיב הסודי, אחרת הוא מורגש.



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!