עוגיות שוקולד צ'יפס

נחשב אצלי: קפה ומאפה

chocchips.jpg

יותר מ-20 גרסאות שונות יש למתכון הארור הזה (שאני נתקלתי). אז יש משוגעים כמו האיש הזה (מתמטיקאי, אלא מה?) שערך ממוצע (כולל זמן האפייה) בין כמה מתכונים, וטען שיצא לו דווקא סבבה. או שאפשר להשתמש במתכון שרוברטה ומרב משתמשות בו כבר 20 שנה, והוא גם המתכון המקורי (ע"פ האגדה, לפחות) לעוגיות השוקולד צ'יפס הראשונות (שהומצאו במלון ה – TOLLHOUSE שבבוסטון ועל כך השם). בארה"ב יש תורה שלמה (וצבא של מגוננים פנאטיים לכל אסכולה) על אילו נטיפי שוקולד צ'יפס להשתמש (נסטלה או הרשי), על המרקם (רך או קריספי), על התוספות (רק שוקולד צ'יפס שחורים, לבנים, אגוזי מלך, צימוקים, להוסיף קינמון או לא, וכו'). כאן יובא המתכון הבסיסי והמקורי, עם הקלה קטנה על חשבון הבית: אפשר להשתמש רק בסוכר לבן (למרות שחצי חום חצי לבן טעים יותר). כל שאר המרכיבים חייבים להשאר כפי שהם, לפחות בפעם הראשונה שתכינו (כן, זה ניג'וס ה-225 גרם חמאה האלה). וכשתיוכחו בתוצאות, לא תאמינו איך יכולתם אחרת. זהירות – מתכון ארוך במיוחד – אך בסופו – צ'ופר . הכמות: 50-60 עוגיות קטנות.

  • 225 גרם חמאה (חבילה גדולה + שמינית חבילה)
  • 1.5 כוסות סוכר לבן (או 3/4 כוס סוכר לבן ו 3/4 כוס סוכר חום דביק לא דמררה)
  • 2 ביצים גדולות
  • כפית תמצית וניל
  • כפית אבקת סודה לשתייה
  • כפית מלח (כן!)
  • 2 ורבע כוסות קמח לבן
  • 2 כוסות שוקולד צ'יפס (אפשר גם לבן, אפשר להחליף חלק מהכמות בצימוקים, אגוזים, פקאנים, מה שבא)
עלות משוערת:

23 שקלים

עבודה נטו:

15 דקות

ההכנה

כדי לרכך חמאה אפשר להשאיר אותה חצי שעה בחוץ, או לתת לה זץ של 30-40 שניות במיקרוגל (כבר בתוך הקערה). לא ממיסים אותה לגמרי, אלא מרככים עד שהיא מושיית. כדי למדוד את ה-25 גרם הנוספים של החמאה (לא לוותר – זה חשוב!) משתמשים בסימונים המגניבים על החבילה (חותכים לפי הקווים). אני מניחה שאפשר להשתמש במרגרינה, לא ניסיתי. לחמאה יש טעם מאוד דומיננטי בעוגיות האלה, ואם זה יהיה טעם של מרגרינה – זה נראה לי יהיה בעסה. שמים את החמאה ואת כל הסוכר בקערה יחד ומקציפים (מערבבים מהר מהר עם מטרף) למשך 2 דקות עד שזה הופך לתערובת קרמית ואוורירית. אפשר להשתמש במיקסר ואפשר במקצף ידני (צריך כוח).chocchips2.jpg

אחרי שהתערובת קרמית ואוורירית, מוסיפים פנימה 2 ביצים. המשקיענים שוברים אותן קודם לקערה בצד ורק אז מוסיפים פנימה כדי לוודא שהביצים לא פיכסה. ממשיכים להקציף עד שהתערובת אחידה ויחסית צמיגית. מוסיפים את הוניל ומערבבים.
chocchips3.jpg

עד הקמח אפשר לערבב כמה שרוצים. כשהקמח נכנס למשוואה כל ערבוב מיותר מייצר סיבי גלוטן (שנהדרים למרקם של ללחם ועוגות שמרים, אבל הורסים לגמרי את רוב העוגות והעוגיות). את החומרים היבשים (קמח, סודה לשתייה, מלח – וכן, כפית שלמה!) אמורים לערבב בנפרד. מוסיפים בשתי נגלות ומערבבים בתנועות ארוכות ויעילות בין לבין. כמו שתיארתם לעצמכם, אני לא מלכלכת קערה בשביל זה, אני מניחה מסננת מעל הקערה, שופכת פנימה כוס קמח + סודה לשתייה + מלח, ומנערת אותה בעדינות (נמוך, כדי לא ללכלך) מעל התערובת (מה שיוצר "ניפוי"), מערבבת, ואז מוסיפה פנימה את הכוס ורבע הנוספות של הקמח באותה שיטה. הניפוי של הקמח עם המסננת גורם לו להתערבב יותר טוב. מערבבים רק כמה שצריך, ולא יותר (זכרו את הגלוטן).

chocchips4.jpg

אתם בטח תוהים – למה לבזבז ערבובים ולא להוסיף את כל הקמח בבת אחת? ככה נמנעים מענן של קמח בערבוב, וככה עושים כל האנשים, וזה עדיין יוצא טוב. וסודה לשתייה, מה זה? אבקה עדינה ולבנבנה (נראית כמו אבקת סוכר), נמכרת בקופסאות קרטון קטנטנות בכל סופר, עולה שקל וחצי, ומחזיקה שנתיים. תפקידה לשפר את המרקם של העוגיות. והמלח? מאזן את המתיקות – אחרת זה יהיה פשוט טו מאצ'. קיבלתי טיפ בנושא מעדי – שמשתמשת במלח גס למרקם וטעם מעניין. האמיצים מוזמנים לנסות ולדווח. תודה, עדי!

מוסיפים את נטיפי השוקולד צ'יפס (ואם רוצים: אגוזים או צימוקים או שניהם). ומקפלים אותם פנימה בעדינות לתערובת אחידה. שוב, לא לערבב יותר מידי. הכמות גם לא חייבת להיות מדוייקת, אפשר לשים לפי העין. אם לא נראה לכם מספיק, תוסיפו בכיף. בשביל השוקולד צ'יפס אני ממליצה לקנות שקית של נטיפים מוכנים (לא חייבים כאלה fancy, אפשר את הפושטים, בערך 11 שקל לחבילה של 300 גרם), ולא להסתבך עם קיצוץ של טבלאות שוקולד – למרות שאפשר. החתיכות לא יצאו לכם שוות בגודלן, והפירורים הקטנים יפגעו במרקם של הבצק.

chocchips1.jpg

באמצעות שתי כפיות קטנות יוצרים כדורים מן הבלילה ומניחים על תבנית האפייה בצורה מאוד מרווחת. באפייה הכדורים נמסים ומשתטחים לעוגיות בגודל בינוני (בערך קוטר של 5-6 ס"מ). אפשר להכין גדול יותר (זמן האפייה ייתארך קצת). אופים למשך 7-10 דקות (בהתאם לדרגת הקריספיות שתרצו, עוד על כך בהמשך). מוציאים מן התנור ומצננים על משטח קר (שיש, נגיד). לא מומלץ לאפות יותר מתבנית אחת בפעם אחת, התוצאות תהיינה פחות טובות. הכינו מראש 2-3 ניירות אפייה עם כדורי בצק, וכל פעם תוציאו תבנית ותכניסו עם הנגלה החדשה.

נסיונות ומסקנות למטיבי לכת
עוגיות רכות VS עוגיות קריספיות – מרתה סטיוארט מספקת שני מתכונים שונים (!) לעוגיות רכות ועוגיות קריספיות (שההבדל ביניהם הוא כמות החמאה והקמח (יותר קמח פחות חמאה = רך, יותר חמאה פחות קמח = קריספי). עוד טיפ ששמעתי לגבי המרקם הוא לצנן את הבלילה במקרר למשך חצי שעה טרם האפייה (כך הטמפ' הסופית של העוגיות תהיה פחות חמה והן תצאנה יותר רכות). בפועל, השפעת הקירור על מרקם העוגייה היה זניח (אבל כן הפך את הבצק לקשה וכמעט בלתי-נסבל לעבודה) . מה שכן משפיע הוא פשוט זמן האפייה. לא באמת צריך מתכונים שונים. לצרכינו אני ממליצה להשאיר את הקערה בחוץ בין הנגלות ולא לשים במקרר. לעוגיות רכות אפו במשך 7-8 דקות, ולעוגיות קריספיות מבחוץ ורכות מבפנים אפו 9-10 דקות. כשמוציאים את העוגיות מהתנור הן לא תמיד נראות מוכנות, והן מאוד רכות, אבל הן מתקשות פי כמה וכמה עם הצינון.

סוכר לבן VS כמויות שוות של לבן וחום – שימוש בחצי חצי סוכר חום מניב עוגיות נפלאות. מצד שני, גם עם הסוכר הלבן בלבד יצאו עוגיות נהדרות (דני אפילו העדיף את האחרונות). השתמשו בסוכר חום רק אם יש לכם כבר, ואתם בקטע. בכל מקרה מדובר בסוכר החום הכהה והדביק – לא דמררה, ודוחסים אותו טוב טוב לתוך כוס המדידה.

chocchips6.jpg

ומה תעשו עם שאריות? אפשר לפורר לפירורים ולהשתמש כבסיס לעוגות קרות (=עוגות ללא אפייה, כאלה שמכינים את הבסיס שלהם מביסקוויטים וחמאה בד"כ), אפשר להכין קוקילידות: סנדוויץ' משתי עוגיות וגלידה. לפעמים כשאף אחד לא רואה אני מפוררת אותן לתוך הקורנפלקס (טעים לאללה).



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




130 תגובות בינתיים:

  1. וואו, יופי של פוסט ויופי של תמונות, וסחטיין על הוספת ה-PDF!
    תענוג אמיתי.

  2. איזה כיף יש PDF…
    תודה מגניב

  3. נראה ונקרא מעולה! והתוספת של קובץ PDF – אין כמוך!

  4. פשוט נפלא. יגיע יום ולא אפחד, ואתמודד עם בצק בעצמי.

    בינתיים, אני נהנית מהתמונות (;

  5. מה זה VS ? והצילום של הסוכר יפיפה!
    וזה מזכיר לי, איך הלך בתחרות?

    מאיה עונה: vs זה הקיצור באנגלית של versus או "נגד". התחרות עוד לא נגמרה, נראה לי, כי עדיין אפשר להצביע. מי שרוצה לתרום למאמץ המלחמתי להכניס לי מיקסר קיצ'נאייד הביתה מוזמן להצביע.

  6. מאיה..איזה יופי הקובץ PDF..גזור ושמור…אהבתי!

  7. בהמשך לתשובת מאיה לאפרתה:
    לא רק שהצבעתי, אני גם עומדת מאחורי ההצבעה (לא מובן מאליו). חלק מהמתחרים האחרים היו היו אולי יותר יצירתיים אבל לא עשו חשק לאכול כמו זה שלך.
    מאד יפה ומוצלח.

  8. אחלה ביצוע של מדריך בתצורת PDF. תאווה לעיניין. :)

  9. רק רציתי לומר שהתמונה האחרונה (כולן, אבל במיוחד האחרונה) יפהפייה. אנסה את המתכון בהזדמנות כחלופה למתכון המשפחתי הקבוע לעוגיות החמאה-פקאן.

  10. איזה עוגיות ממכרות…

  11. היום גם ניסיתי והצלחתי – יצא מ-א-מ-ם!
    חיפפתי והשתמשתי במחמאה ולא בחמאה, ורק בסוכר לבן (הסוכר החום היה ממש על הקצה ולא היה ממנו מספיק), ואפילו הכנתי שתי תבניות בו זמנית – אבל עדיין יצא פשוט מעדן אדיר. אני לא מפסיק לאכול למרות שאני רוצה שיישאר לי עוד.

    מעולה מעולה.

  12. כבר ניסיתי חמש מתכונים שונים לעוגיות שוקולד צ'יפס, ועדיין לא הגעתי למרקם שאני ב ד י ו ק רוצה. אולי זה יהיה זה?.. אני אדווח. ותודה. התמונות עושות לבטן לקרקר.

  13. שדרוג אפשרי נוסף על בסיס מתכון של שכנה-חברה הוא להחליף כוס קמח אחת בכוס שיבולת-שועל (קוואקר) גרוסה גס, הופך את העוגיות לעוד יותר קריספיות.
    התמונות מאוד יפות, יש לך סגנון מאוד מעניין מיקוד חד במרכז וטשטוש מסביב.
    לקחתי את המלצתך לבלוג צילומי האוכל וננסה, עד עתה אני לא הכי אוהב את תמונות האוכל שיצאו לי בעבר, זה אכן גם עניין של תאורה טובה.

  14. התפשל המתכון! לא צריך להחליף כוס קמח אחת בכוס שיבולת-שועל, הבצק יוצר נוזלי מדי, הוספתי עוד 3/4 כוס קמח.

    מאיה עונה: לא צריך לטרוח – יש לי מתכון נפרד ומעולה לעוגיות גרנולה. בקרוב.

  15. שמעתי פעם שהמלח הוא זה שגורם לבלוטות הטעם שלנו להכריח אותנו לקחת עוד עוגיה כל פעם… לידיעת הבשלנים, אם אנחנו מתחמנים שגם נדע את זה…

  16. שלום אני ילד בן 12 ותאמינו לי אני בוגר לגילי
    עשיתי את העוגיות והם יצאו מעולות יצא לי 50 והם נטרפו ביום אחד קיבלתי הרבה מחמאות וממש היה קל לי עים התמונות
    אז תודה על המתכונים הנהדרים שאתם שמים לנו באתר …
    תודה תודה תודה ..
    באהבה אייל אסולין thhkvhpv@walla.co.il
    :]3>:}3>:}3>:]

  17. שלום רציתי לשאול עים אפשר לשים בתוך העוגיות
    שוקולדים כמו חטיפים {טויסט. סניקרס.חטיף ריבת חלה או משהו דומה }
    בתודה אייל

    מאיה עונה: לא ניסיתי אף פעם, אבל זה רעיון מעניין ויש לזה פוטנציאל טוב.

  18. תודה רבה אני חיכיתי שתעני לי כבר הרבה זמן
    ואני מאוד שמח שענית אני בממוצע ביום 5 פעמים האתר ועשיתי כמאת את כול המתכונים
    מקווה לעוד מתכונים מעניינים כרגיל
    אייל

  19. ניסיתי יצא מצויין
    הורדתי בכמות הסוכר מעט
    והטעם היה נפלא

    טיפ: (נלקח מאחד האתרים ואכן משדרג את העניין).
    להקצות רבע כוס של פצפוצי שוקולד בצד ו2 דקות מהרגע שמכניסים את העוגיות לתנור להוסיף את הפצפוצים.
    ללא ספק מקנה מראה עשיר יותר ורענן.
    בהצלחה!

  20. הכנתי בארוחה משפחתית של 70 איש-הכפלתי את הכמות ב4 (סיכון גדול!) ויצא מושלם! תודה תודה תודה..

  21. אנחנו הוספנו לחלק מהבצק אבקת קקאו לאפיה ושוקולד צ'יפס לבן.
    יצא לא רע:)

  22. איזה אתר נפלא!
    אחרי שהתמכרתי להכנת עוגיות האלפחורס שלך
    החלטתי לחזור לבסיס ולהכין עוגיות שוקולד ציפס שנהגתי להכין לפני איזה 3 שנים ושכחתי את המתכון

    המון תודה אתר מקסים ובהחלט מעורר השראה וחשק להכין עם כל התמונות וההוראות הפשוטות להפליא!
    (בחור בן 22 -מה שמראה שגם בנים יכולים!) העוגיות פשוט נחטפות.

  23. נשמע מעולה!
    אולי זאת שאלה של מתחילים, אבל…:
    כמה מעלות לחמם את התנור?
    נראה לי שאשים על 180.. אבל תקני אותי אם אני טועה

  24. אין לי שוקולד ציפס,
    יש סיכוי אני שוברת
    שוקולד מריר או חלב
    חתיכות קטנות ?

  25. האימל שלי לא עובד
    אז יש לי אימל חדש
    norzz333@walla.com

  26. היי, מאיה… אני מתכוונת להכין עכשיו את העוגיות, אבל בכמה מעלות לא כתבת!?

    מאיה עונה: 180 מעלות

  27. הכנו עכשיו- אני ותאומותי ואפילו חברה שלהן. לפי המתכון חצי חצי בריא – הבנות אומרות שיצאו מעולות ! נכין כאלו גם לגן ! נדמה לי שהתמונות היפיפיות הן ג'-פגיות ולא פי-די אפיות, אך, מה זה משנה? ובכל מקרה כיף לפגוש שמות מהפורום של מוזיקה, זה רק שיבח את הכל. תודה

  28. אוף זה נראה כל כך טוב. משחזרתי מאמריקה וחיסלתי לפחות 230 עוגיות שוקולד צי'פס פריכות והתענגתי על כל אחת מהן. אני מחכה ליום שאני אוכל לאכול גם פה בארץ..ניסיתי הכל. כל החברות שמוכרות שוקולד צי'פס הם כאלה גסים וקשים כמעט כמו אבן. הלוואי שהייתי יודעת לאיפות :(

  29. כשהעוגיות היו בתנור הן נראו ממש טוב ותפוחות אבל כשהוצאתי אותן הן נפלו.. וגם היה נורא קשה להוציא אותן מנייר האפייה..

    זאת פעם ראשונה שאני עושה אי פעם עוגיות אז משהו בטח התפשל אצלי.. יש מצב שאת יודעת מה? :S

    נ.ב יש מצב שחבר שלך גר באיזור רמת אביב?

  30. עוגיות מעולות!!!
    השתמשתי במתכון הקלאסי (סוכר חום וסוכר לבן וכו').

    שתי הערות קטנטנות:

    1. לא ציינת לאיזה טמפ' לכוון את התנור. שמתי על 180 צלסיוס – קלאסי.

    2. ניסיתי לאפות תבנית אחת למשך זמן קצר יותר, ותבנית שניה למשך זמן ארוך יותר ע"מ לשחק עם הקריספיות… תכל'ס, לא היה הבדל כ"כ. אולי באמת צריך לשחק עם יחס הקמח\חמאה ולראות מה יוצא.

    אחלה עוגיות! עובר למתכון הבא…

  31. הי
    איזה אתר ידידותי…
    אני בימים אלה עושה את צעדי הראשונים במטבח אז זה נורא כיף.

    אבל-
    פעלתי לפי ההוראות ויצאו לי עוגיות נורא דקות ושבריריות, שבקצותיהן שרופות…למה??
    יש לך עיצה?

  32. עיצוב בהיר ויפה כל הכבוד !

  33. אם מדובר בביצים "קטנות" לשים 3?

  34. 1. לדעתי כדאי להפחית בכמות המלח(חצי כפית במקום כפית) המלח מורגש לטעמי מדי
    2. הוספתי כוב קמח לבן תופח וכוס ורבע קמח מלא- יצאו עוגיות עם צבע חום ויפה.
    3. לא מכיר שוקולד צ'יפס מוכן טעים,קצצתי במעבד מזון שתי חבילות שוקולד ויצא מעולה- אבקת השוקולד שנוצרה הוסיפה לעוגיות צבע יפה.

  35. שלום מאיה!
    התכוונתי להתאפק עם התגובה עד לאחר שאכין את העוגיות עם ביתי אבל פשוט הייתי חייבת לכתוב לך כל הכבוד!
    זהו ללא ספק אחד האתרים הכי נעימים, מעניינים, כתובים יפה , אסתטיים וכמובן פונקציונאליים שיצא לי לגלוש בהם.
    פשוט משגע. אמליץ לכל מכריי.
    תודה רבה על המתכון הלכאורה פשוט אך כה פרטני ומדויק שפרסמת, אמשיך לחפש מתכונים נהדרים אחרים, וכמובן אחזור לתת פידבק על העוגיות
    שבוע טוב

  36. שלום מאיה. יש לך מקום נהדר שנעים לשוטט בו. תודה
    אני רק שאלה: כמה זה כוס? בהתייחס לסוכר וגם לקמח. בכלל נוח יותר משקל למוצקים מאשר נפח. תודה עצמון

  37. אחרי שהילדה חופרת לי כבר יומיים שהיא רוצה שנכין ביחד פאני או באני או משהו כזה ואפילו קניתי שוקולד חלב לפי בקשתה ורק עכשיו כשאמרתי לה בואי נכין תביאי מתכון, הבנתי שמדובר במשהו מאוד ערטילאי שממצא עמוק בתוך הראש שלה. אבל הצלחתי להבין שמדובר במאפה ושיש בו שוקולד אז התפשרנו על עוגיות שוקולד צ'יפס.
    עשינו חיפוש קל וכשהגענו לשלך היא ראתה את התמונה ואמרה – כאלה. (אח"כ היא ראתה סוכר לבן במרכיבים ורצתה לפסול אבל אני כבר שעטתי קדימה)

    אבל יותר מהכל אהבתי את גרסת הפידיאף המוכנה להדפסה בסוף. איזה כיף!!!! איזה שירות!
    תודה רבה.

    וכעת אקח את הדף המודפס ונלך להכין פאני או באני או משהו…

  38. עשיתי לפי ההוראות ויצאו לי דקות מאד ולא פריכות
    מדוע?

  39. מתכון מעולה רק נמרחו לי העוגיות כמשטח עוגה
    אתר מקסים תודה ביי

  40. כל הכבוד איזה עוגיות מהממות הבנות הכינו איתי ונהנו מכל רגע הטעם גן עדן והמלח עשה את שלו :)

  41. העוגיות יוצאות מאוד מתוקות לדעתי ואני מאוד אוהב מתוק 1.5 סוכר זה לא הרבה מידי??

  42. המתכון נראה מדהים אך לצערי ממש לא יצא לי טוב. העוגיות יצאו שטוחות ומסכנות. מה עשיתי לא בסדר?

  43. העוגיות פשוט מעולת , ממש כייף לי לקרוא את הבלוג , כל מתכון שהכנתי מהמתכונים כאן מעולה !!!

  44. רק כדי לפרגן ולחלוק: הכנתי אותן לשיעור האחרון באוניברסיטה והיה הצלחה מסחררת. כפית המלח – רעיון מצוין. לגבי כמויות הסוכר – אני הפחתתי קצת מהסוכר הלבן (חצי כוס במקום שלושת רבעי) ועדיין יצא מעט מתוק מדי לטעמי. למי שלא חובב מתוק-מתוק, אפשר להפחית מהסוכרים בלב שקט.

  45. החלפתי את כפית המלח במלח אטלנטי ויצא ממש ממכר…

  46. וואו!
    הוספתי קוואקר והפחתתי קצת מהקמח ויצא קרנצ'י ומעולה!
    לא היה לי בבית שוקולד צ'יפס, אז לקחתי סיכון עם שוקולד מריר 60% ויצא יותר טעים:)

  47. שלום מאיה
    לא מצויין במתכונן שלך על באיזה טמ' צריך לאפות את העוגיות בתנור?

    מאיה עונה: אופים על 200 מעלות.

  48. איפה קונים כלי מדידה יפים כאלה?!

  49. יצא טעיםםםםםםםםםםםםםם…………..

  50. איזה מתכון נהדר… כמה טוב שיש כאלה שיודעים לבשל!

  51. הכנתי את העוגיות אתמול, אלה העוגיות הכי טעימות שאי פעם אפיתי, ועוד כל כך פשוטות! תודה רבה לך!

  52. שלום מאיה. אם רוצים עוגיות "ילדותיות" יותר, האם אפשרי להוסיף כפתורי שוקולד? נניח m&m?
    במקום השוקולד ציפס?
    האם אפשר להוסיף "כפתורים" לעוגת שוקולד?

    מאיה עונה: בהחלט! m&m הולך מצויין בתוך העוגיות האלה. בדוק.

  53. איך גיליתי אותך רק עכשיו
    כל הכבוד! את נותנת פה טיפים שאני אעביר לילדים שלי
    תודה

  54. האתר שלך מדהים!!! הכנתי את העוגיות והוספתי אבקת אפייה וזה הרס הכל…איזה באסה..לא יצא טעים. לקח…פעם הבאה לא לשנות מהמתכונים שלך : )

  55. חיפשתי מתכון לעוגיות שוקולד צ'יפס והגעתי בין היתר לאתר הזה והוא פשוט מגניב – הכל ברור ופשוט ומוסבר כל כך טוב, הסברים לבני אדם רגילים, ממש תענוג.
    אנסה את המתכון ואחזור לדווח…

  56. ניסיתי…. יצא זוועה הכל התפשט ונמס בתנור לעיסה אחת גדולה… למה??? מה שכן הצלחתי להציל יצא טעים אבל מדוע זה קרה ולמה זה לא יצא עגול ויפה.

    מאיה עונה: הבלילה אמורה להשתטח בתנור תוך כדי אפייה. אם העוגיות התחברו לך אז לא ריווחת ביניהן מספיק. נסי בפעם הבאה ליצור כדורים קטנים יותר שיתפשטו לעוגיות עם קוטר קטן יותר ורווחי אותן בנדיבות. שמחה שלפחות יצא טעים, זה מה שקובע!

  57. אתמול הכנתי את העוגיות. ראוי לציין שזו הייתה הפעם הראשונה שניסיתי לאפות משהו – אז הידד!

    העגיות יצאו ממש טעימות (כבר במצב הבצק כשטעמתי), אבל אחרי כשהוצאתי אותן מהתנור (אחרי 7-8 דקות), הן עדיין לא היו אפויות במרכז (אחרי קירור). יום אחרי, העוגיות היו טעימות יותר, אבל הייתה תחושה של סוכר.

    יש רעיונות למה עשיתי לא נכון?

    תודה!!
    נ.ב.
    ראוי לציין שלמרות שהן היו קצת בצק מבפנים, הם נזללו בהנאה :)

    מאיה עונה: אם בתנור שלך הזמן הזה לא מספיק, פשוט אפי אותן 2 דקות אקסטרה בפעם הבאה. שמחה שנהנית!

  58. אתר מדהים שאפו!
    שאלה… האם אפשר לקרר ולהכין גלילים ולחתוך? נוח לי יותר כי אני צריכה כמות גדולה

    מאיה עונה: בהחלט! אני ממליצה לך לעטוף היטב את הגלילים בנייר אפייה ולהקפיא אותם טוב טוב לשעה-שעתיים, ואז יהיה לך יותר נוח לפרוס אותם. את יכולה גם לשמור את מה שנשאר במקפיא ולאפות קצת כל פעם שבא לך.

  59. טוב אז נתחיל?? יאללה!
    קודם כל תודה רבה על המתכון המעולה הזה! :)
    הכנתי את העוגיות והם יצאו לי קריספיות בטירוף ומתוקות בקטנה, הוספתי גם אגוזי מלך קצוצים ויצא פשוט
    ט-ע-י-ם-ב-ט-י-ר-ו-ף!!!
    רציתי להודות לך על מתכון טעים שכזה! ישר כוח :)

  60. עדכון עוגיות:
    הכנתי שוב את העוגיות לארוחת ערב סטודנטיאלית והכנתי רק חצי מהכמות (נוכח זה שהארוחה הייתה בהפתעה ולא היה לי כמעט כלום בבית. מזל שיש שכנים סטודנטים שאפשר לשחד בעוגיות תמורת חמאה).
    הפעם עשיתי אותנו קטנות יותר (פעם ראשונה שהכנתי הן לא היו אפויות מאוד מבפנים אחרי קרור, וחשבתי שאולי זו הסיבה), והם יצאו לפנייים!

    הגענו לארוחת הערב והעוגיות נאכלו כולן (32 במספר) תוך 10 דקות – לפני שהארוחה בכלל התחילה.
    השבח לאל – הצלחתי לאפות עוגיות :)

  61. מושלם! טעים טעים.
    הכנתי קצת יותר קטנות, יותר לכיוון 2/3 כפית לכל עוגיה, והלכתי על 10 דקות אפיה "רחבות"… אני מאוהבי הקריספי.
    איזו כמות! אני הולכת לפנק את השכנים בצלחת עוגיות, אחרי שסבלו את הריח כל הצהריים.

  62. מאיה,
    קודם כל, אני מוכרחה לציין שאני מאוהבת באתר!
    ועכשיו שאלה – תהיתי על איזה עוגיות את ממליצה יותר – אלו או העוגיות לפי המתכון של הבצק עוגיות בעוגת גבינה עם בצק עוגיות?
    (אגב את העוגה הכנתי בשבוע שעבר ויצא מעולה! אני עכשיו תוהה אם עדיף לי לעשות עוגיות לפי המתכון ההוא או לפי המתכון הזה…).
    תודה!

    מאיה עונה: שני המתכונים מצויינים, אבל המתכון הקבוע שלי הוא של הבצק שבתוך עוגת הגבינה. בקרוב הוא יקבל פוסט חדש ומעודכן משלו.

  63. שלום מאיה,
    הכנו עכשיו את העוגיות ויצא מושלם.
    לא היה לנו נייר אפיה אז השתמשנו בנייר עטיפה לסנדוויצ'ים וזה היה תחליף לא רע.
    תודה.

  64. הכנתי את העוגיות, הן יצאו נורא חמאתיות ונורא מתוקות. בפעם הבאה פחות.

  65. מאיה שלום, יש לי שאלה אני מאוד מקווה שתעני.
    אני מכינה כבר כמה חודשים את עוגיות השוקולד צ'יפס, בפעם הראשונה הם יצאו לי מושלמים, ובפעם השנייה קצת קשות ולא גדולות ורחבות. רציתי לדעת אם זה קשור למרקם של העוגיות, למרכיבים ולדיוק התהליך, או לאופן שבו מניחים אותם בתבנית?
    ואם רוצים שיצאו פריכים, מה יש להקפיד? תודה רבה

    מאיה עונה: שינויי מרקם קשורים בעיקר לטמפ' המרכיבים ולמינון הסודה לשתייה. מומלץ מאוד לעבוד עם מרכיבים בטמפ' החדר ולא קרים מהמקרר (זה תקף בעיקר לחמאה ולביצה), כי ככה ההקצפה תהיה מוצלחת יותר והתערובת אוורירית יותר. חשוב להקפיד על המינון של הסודה לשתייה כי היא זו שמחוללת את קסם התפיחה וההתפזרות. אם רואים עוגיות פריכות יותר, פשוט אופים קצת יותר זמן. אם רוצים עוגיות שטוחות יותר, משתמשים בסוכר לבן במקום סוכר חום. מקווה שעזרתי!

  66. שוב תודה!
    הכנתי עם מחמאה כי נגמרה לי החמאה. הוספתי רבע כוס קקאו בשביל הצבע- מה שיצא מצויין,אגוזים בנוסף לשוקולד (ולא במקום חלק מהכמות) ולא השתמשתי בוניל, כי גם זה אזל. עם זאת, הן יצאו ממש ממש טעימות ונאות למראה. המון תודה. אריק

  67. אחה"צ נפלא עם המתכון הנ"ל אצלנו במטבח !!!!
    ההדפסה והציור הסבר על גודל העוגיות לפני ואחרי נהדר :)
    פשוט תודה הבנות נהנו ….
    יצאו ט ע י מ ו ת !!!!

  68. היי מאיה

    אתר מצוין אני חייבת להגיד קודם כל, משתמשת במתכונים שלך המון
    אני רוצה להכין את העוגיות לחברה שרגישה לגלוטן
    אם אשנה את הקמח לקמח נטול גלוטן לדעתך המתכון יצא בסדר?
    או רעיון אחר למתכון נטול גלוטן?

    תודה

    מאיה עונה: עוד אין לי מספיק ניסיון באפייה ללא גלוטן כדי להמליץ. לא בטוח שהתוצאה תהיה מספקת. נסי את המתכון של השף עמיר אילן, הוא מכין עוגיות כאלה לבת שלו.

  69. אני מגיב בעודי מחכה לנגלה השניה שתצא מהתנור… טוב, לוקח לעוגיות האלה יותר מדי זמן להתקרר למרות שבבית הזה כבר התחילו לחסל את הנגלה הראשונה שעוד לא התקשתה לכדי עוגיות. התמכון מעולה!! המלצה חמה שלי- כל מי שאוהב את העוגיות שלו טבעיות- כלומר- עם שוקולד ולא דברים אחרים- אל תשתמשו בצ'יפס מהסופר. אני קניתי שוקולד מריר איכותי וחתכתי אותו לקוביות- יצא מעולה. הציור לגבי ההתרחבות שלהן היה מדויק ואם אתם מכינים כמה נגלות- תתארגנו על כמה תבניות מוכנות- אפשר להזיז את הנייר אפיה רק אחרי שהן ממש התקררו.
    חוץ מזה- מדהים!

  70. מתכון מעולה. העוגיות יצאו מצוינות. אני מאוד אוהב את המתכונים באתר, ניסיתי כמה, ההסברים מדויקים, מלווים בתמונות יפות שמועילות מאוד. לגבי העוגיות, ממליץ באמת לא לאפות יותר מדי (אלא אם אתם באמת אוהבים אותן קשות), להוציא ולתת להן זמן להתקרר בחוץ, בסבלנות להמתין עד שיתקררו, הן ממשיכות "להיאפות" תוך כדי הקירור (בטמפרטורת החדר). הכל עבד כפי שרשום במתכון, כמויות מדויקות.

  71. סתמיות למדי. התנסיתי במתכונים טובים הרבה יותר.
    1. מתוקות מידיי- מומלץ להפחית מכמויות הסוכר
    2. משתטחות ואינן מקבלות נפח.
    3. מנוסה מאוד בתחום האפייה- ממש לא כך אמורות לצאת עוגיות השוקו-צ'יפס. שומניות יתר על המידה, צונחות עד לכדי קבלת עוגיות דקיקות, חמאתיות למדי. אולי אפשר להמיר חצי מכמות החמאה למרגרינה, לקבלת טעם דומיננטי פחות של החמאה.

    לעשות או לא? לא. כי למרות השיפורים שצוינו הייתי ממליצה לחפש מתכונים אחרים.

    בהצלחה

    מאיה עונה: נשמח גם אנחנו לשמוע על מתכונייך המהוללים, אם תסכימי לחלוק אותם עמנו.

  72. עשיתי בשישי ויצאו מ-ד-ה-י-מ-ו-ת!
    ליקקנו את האצבעות.
    עשיתי רק עם שוקולד. שברתי קוביות של שוקולת מריר עלית.
    ועם הפירורים והכל הכנסתי לבלילה (כן, בניגוד לעצה פה…), וזה יצא כל כך טעים!
    עשיתי אותן רכות והן יצאו נימוחות וטוב, נו, טעימות אמרתי כבר.
    האתר שלך נהדר!

  73. ניסיתי את המתכון ויצא מצויין!!!!!!
    רק הייתי ממליצה לשים קצת פחות סוכר..!!

  74. תודה רבה על המתכון זה ממש השקעה רבה..
    אני כבר לא יכול לחכות לאפות את זה!

  75. קלות להכנה ויצאו מדהימות!!! הכנתי חלק מהבצק עם צימוקים הילדים לא מפסיקים לאכול. פשוט מוצלחות!!!!!

  76. היי מאיה,
    העוגיות האלה באופן קבוע אצלי בבית…
    אנחנו מתים עליהם והן נגמרות תוך יומיים!!!
    יש לי רק שאלה קטנה, העוגיות מקבלות נפח בתנור ואחרי צינון קצר הן ממש משתטחות. למה?
    בתמונה שלך נראית עוגיה עם נפח מהמם. למה לא יוצא לי ככה?

    מאיה עונה:הן אמורות להשתטח. ככה זה עוגיות. זה לא אמור להיות "עוגתי"…

  77. אין עלייך. פשוט אין! כל מתכון – מיליון דולר.
    עוד לא קרה שנפלתי עם המתכונים שלך…
    וזה ספציפית מתכון מעולה במיוחד, הכנתי כבר מספר מתכונים שונים של עוגיות שוקולד ציפס וזה המתכון המנצח, אי אפשר להפסיק לכרסם מהן!
    את אלופה!!!
    מחכה בקוצר רוח לעוד מתכונים שלך…

  78. הכנתי את העוגיות והן יצאן מעולות!
    עכשיו בא לי להכין עוגיות שוקולד צ'יפס עם חמאת בוטנים. איך כדאי לשלב חמאת בוטנים במתכון הזה?

    מאיה עונה: את יכולה להוסיף לחמאה שאת מקציפה עם הסוכר 2-3 כפות נאות של חמאת בוטנים, ולקפל פנימה בוטנים קצוצים יחד עם השוקולד צ'יפס. תכל'ס? הייתי מפוררת פנימה גם במבה בשקט, בלי שאף אחד ישים לב.

  79. […] לא אשקר לכם: אני לא האופה הכי דגול בעולם. הוצאתי מתכון לעוגיות שוקולד צ'יפס מ"בצק אלים", הוצאתי מתכון לילדים להכנת בראוניז, וגם עם המתכונים […]

  80. יצא מצויין! עם הכמויות האלה יצאו לנו 48 עוגיות – חלקן בינוניות וחלקן גדולות. היו יוצאות עוד 3-4 עוגיות אלמלא אכלנו את בצק העוגיות מהקערה משל היינו דובי גריזלי.
    הכנתי אותן בטוסטר אובן (גדול). במקרה של הדגם המסויים של הטוסטר שלי, היה צריך להוסיף עוד דקה או שתיים כדי שהעוגיות יהיו קריספיות, כי אחרי 9 דקות הן יצאו רכות מאוד, וגם יום אחרי הן די רכות (ומעולות). (סתם טיפ למי שלא מכין בתנור).
    ההכנה ממש כיפית, הפוסט כיפי והעוגיות מעולות.  

  81. יצא מצוין לטעמי, אם כי העירו לי שמתוק מדי. הספיק לי בדיוק ל-30 עוגיות גדולות. תודה!

  82. יצא WOW כולם נהנים .
    לא חובה את כל החמאה אפשר חצי חצי

  83. ניסיתי שוב עם כמות כפול של חומרים (!!!!!!)
    אבל הוספתי :
    שתי כפיות סקיפי לתוך כוס חלב וניל וחיממתי במיקרו מעט ,
    שכל הסקיפי יימס , הוספתי את זה לעיסה ועירבבתי קצרות !!
    יצא RARE !!!! (נדיר)

  84. עוגיות פליליות.
    סתם כך, צהריים חורפיים חסרי מעש הפכו למעשה עבריינות ושחיתות חמורה. ולחשוב שסוגרים את ערוץ 10.
    אלליייייייי.
    מי ישגיח עלי?
    ועל הטוסיק שלי?
    :)
    מסחררות וטעימות ופשוטות להפליא!!!

  85. יאמי! הכנו עם שוקולד חלב ושוקולד מריר שלג'יראדלי ויצא פשוט מהמם!
    תודה על המתכון (:

  86. בתור מי שמכריזה על עצמה כמכורה לבצק עוגיות, בטוח יש לך טיפ איך להשמיט את הביצים מהבצק ולאכול אותו חי בלי חששות, לא??

    מאיה עונה: כעקרון אפשר פשוט להשמיט את הביצה וזהו. אבל אני אוכלת את זה כבר כמה שנים עם הביצה ולא נתקלתי בבעיות :)

  87. כל הזמן שאני מחפשת מתכונים באינטרנט אני קודם קוראת את התגובות ולפעמים התגובות איכסה מזל שקראצתי את התגובות כי יש עוד מתכון ממש קל והתגובות לא לעניין טוב תודה……….

    נ.ב אני יכולה לדמיין את הריח של העוגיה בתמונה האחרונה כאילו זה לידי ומזה באלי כבר להכין כי עכשיו פסח ואני לא יודעת אם זה כשר לפסח מי שיודע יכוול לענות לי אם זה כשר לפסח

  88. נעמה – איך כשר לפסח אם יש בזה קמח?

  89. היי, אחרי האפייה, אפשר להקפיא אותן? לכמה זמן?
    אם לא, כמה זמן הן נשמרות בקופסא אטומה?

    תודה!

    מאיה עונה: מחזיקות כ-10 ימים בקופסה אטומה. לא כדאי להקפיא את העוגיות המוכנות, אבל הבצק הלא אפוי עובר הקפאה היטב ונשמר בפריזר מ-צ-ו-י-ן לשלושה חודשים לפחות. מקפיאים כדורים בגודל חצי כדור פינגפונג, ואופים ישירות מההקפאה. יש להוסיף כ-2 דקות לזמן האפייה.

  90. היי,בפעמיים הקודמות שניסיתי להכין את העוגיות נחלתי כישלון חרוץ,לפי מה שאני קורא פה יכול להיות שבגלל שקיררתי את העוגיות ולא אפיתי על טמפרטורה מספיק גבוהה הן יצאו לא אפויות?
    ואני יודע שזה כתוב פה,אבל האם אפשר בכל זאת כמה דגשים לעוגיות מוצלחות?

  91. הכנתי ויצא פשוט מעולה!
    בפעם הבאה אוריד מכמות הסוכר (שמתי כוס סוכר), זה יצא על גבול הטו מאץ'.
    לי הם יצאו הכי טעימים שהיו קטנים, ונאפו 13 ד'. כ"כ קריספי!

  92. אחלה מתכון היה ממש כיף לבשל/לאפות רק משהו קטן (בגלל שאנחנו באמת לא בשלנים.. ) התנור באיזה טמפרטורה לשים אותו? ובכלל מתי להדליק…

    מאיה עונה: אופים על 180 מעלות, מדליקים חצי שעה לפני שזה נכנס לתנור, כדי שהתנור יספיק להתחמם. בבקשה לקרוא את המתכון היטב להבא, כי הכל כתוב שם. לא סתם הפוסטים שלי ארוכים כמו הגלות.

  93. היי,
    האם אפשר להחליף את הסודה לשתייה באבקת אפיה?

    תודה,
    עדי

    מאיה עונה: המממ… אף פעם לא ניסיתי, אבל אם זה ממש ממש מוצא אחרון, את מוזמנת לנסות ולדווח. יש מצב שהן תצאנה קצת עבות ועוגתיות מידי, אבל עדיין אכילות כנראה.

  94. פשוט אין לי סודה לשתייה… יש לך אולי רעיון אחר?

    תודה,
    עדי

    מאיה עונה: אז שימי אבקת אפייה. אני לא מאמינה שתהיה בעייה.

  95. הלינק לעוגיות הרכות לא עובד…

  96. הכנתי, מתכון מדהים!!

    העניין עם 7-8 דקות לעומת 9-10 ממש עדין, זה גם מאוד מאוד תלוי בגודל של העוגיות.. ממליצה להכין תבנית אחת, לחכות שתצטנן ולבדוק את המרקם, ואז לקצר/להאריך את זמן האפיה בהתאם.

    לגבי הסוכר – אין לי חום דביק אז השתמשתי בסוכר חום רגיל (דמררה, מה שכתבת לא להשתמש, עשיתי את זה בלב כבד ;) ). שמתי כוס סוכר לבן וחצי כוס חום. יצא סבבה, אבל ממש מעניין אותי – מה ההבדל? למה סוכר חום דביק זה טוב ולבן זה טוב אבל חום בהיר כזה (שהוא תכלס באמצע ביניהם) זה ממש לא?

    תודה על המתכון המעולה! (והpdf כמובן)

    יעל

  97. מאיה, ניסית במקרה את אחד המתכונים שדרשו צינון ממושך של הבצק (משהו בין לילה במתכון של קרין גורן לעד שלושה ימים במתכון של דיוויד ליט)ואחר כך עיצוב של העוגיות בידיים (בטח בגלל שאחרי הצינון הוא יהיה קשה כמו אבן)? נראה לך שזה שווה את האקסטרה השקעה?
    ואגב, לגבי אבקת אפיה: פעם התבלבלתי והשתמשתי באבקת אפיה במקום בסודה לשתיה ולא נרשמו תלונות (חוץ מזה שהעוגיות נגמרו מהר מדי).

    תודה רבה!

    מאיה עונה: ממש ממש ממש אין צורך בלהשקיע שנייה אחת בצינון. העוגיות יוצאות מושלמות. הדרך היחידה לשפר אותן, בעיני, זה לשחק עם התוספות, חוץ מהשוקולד צ'יפס.

  98. היי מאיה, דבר ראשון אני רוצה לומר שהאתר שלך מקסים! פשוט כיף להיכנס לכאן.
    רציתי לשאול אותך שאלה שמטרידה אותי זמן מה כשאני מכין עוגיות: אני מנוסה למדי באפיה ובעוגיות, אבל כשאני מכין בצק, לא ממש משנה מה המתכון, לפעמים הסוכר לא לגמרי מתאחד עם הבלילה. זה לרוב במתכונים כגון זה שמכילים גם את הסוכר החום הגס יותר.
    אני מקציף את החמאה (תמיד רכה בטמפ' החדר) במשך הרבה זמן (לפחות עשר דקות) במיקסר שלי ביחד עם הסוכרים, וגם אחרי שנוספים להם ביצה ווניל שקצת גורמים לבלילה להיות נוזלית יותר, עדיין הסוכר לא מתאחד לחלוטין (רואים את זה.. גם אם מערבלים סה"כ כעשרים דקות אפילו).
    לפעמים אחרי האפיה, עדיין אפשר להרגיש קצת סוכר מתפצפץ בפה (זה לפעמים כיפי, אבל לא כולם אוהבים את זה).
    האם לך זה קורה? האם יש לך טיפים לגבי הסיבה?

    תודה רבה, על העזרה ועל הבלוג והמתכונים. תמשיכי לעשות חיל :)

  99. אין על המתכון הזה! מכינה אותו היום בפעם ה10 בערך… תמיד מצליח :-)

  100. רק טיפ לגבי צורת העוגיות-
    אפשר להכין את הבצק יום/יומיים (או יותר) קודם,לחלק ל 2-3 חלקים ולגלגל כל אחד לגליל ארוך,לעטוף ולהשאיר במקרר.
    כשמוכנים לאפות-מוציאים ופותחים,ופשוט חותכים לפרוסות-ככה יוצאות עוגיות בצורה מושלמת,ולא צריך להילחם בבצק…(אמא שלי עושה את זה כל הזמן). אני מעדיפה לעשות ככה כי א.לא תמיד יש לי כח להכין את העוגיות לאחר הכנת הבצק ו-ב.אני ממש לא אוהבת להתעסק עם כפיות או לגלגל כ"כ הרבה כדורים בידיים…
    (וגם יותר קל לאכול את הבצק ככה ;))

  101. היי!!!
    אני מחפשת כבר שנים מתכון שיביא אותי לעוגיות במרקם כמו של הסטארבאקס. הלוואי וזה יצליח!!

  102. שלום מאיה,
    אני רוצה לאפות עוגיית שוקולד צ'יפס גדולה כעוגת יומולדת. את חושבת שאם אשתמש במתכון הזה ואצור עוגייה אחת גדולה זה יצא טוב?
    ותודה על בלוג מושלם!

    מאיה עונה: לא רואה עם זה בעייה.

  103. יצא מהמם!! הוספתי קקאו וכדי שלא יצא יבש מדי הורדתי מעט מכמות הקמח. הבלוג שלך מושלם כבר מתכון שלישי שאני מנסה ויוצא מוצלח.
    נ.ב לא שהצורה משנה כי בסך הכל משנה מה שבפנים אבל בכל זאת, איך יוצרים את העיגול המושלם (עם הכפיות לא יצא לי משהו).
    תודה בכל מקרה :)

    מאיה עונה: את יכולה לקרר את הבצק קצת כדי שיהיה נוח לעבודה ולא דביק, ופשוט לגלגל ממנו כדורים עם הידיים. כדי לחסוך עבודה ולכלוך את יכולה ליצור את הכדורים עם הכפיות, לדחוף לפריזר ל-10 דקות, ואז לגלגל כל כדור עם הידיים כך שיהיה עגול ומושלם.

  104. הכנתי עם מעט יותר חמאה [250] ומעט פחות סוכר [כוס ורבע] ויצא רך וטעים (-:

  105. אני ניסיתי הרבה מתכונים של שוקולד צ'יפס.
    אני מכריזה על המתכון הזה כמנצח!
    טעים, רך, נימוח וקל.
    שאפו שאפו ובעיקר תודה!

  106. אז הכנתי ויצא מעולה
    רק במקום שוקולד צ'יפס מוכן שקונים בסופר, לקחתי טבלאות שוקולד חלב ולבן, שברתי אותן לחתיכות קטנות והכנסתי לבלילה, וגם פקאן מסוכר , יאמי

  107. האם ניסית להחליף את התמצית וניל במקל וניל? מה יחס ההחלפה?

    מאיה עונה: במתכון הזה לא ניסיתי וגם לא הייתי ממליצה. חבל לבזבז מקל וניל אצילי על מתכון שכזה. הייתי שומרת אותו לפודינג, קרם או מוס כלשהו ופחות לעוגיות, כי הטעם המשובח שלו ילך לאיבוד. ממליצה על תמצית וניל הכי פושטית שיש.

  108. אין לי מיקסר או מיקסר יד, אפשר באמצעות מטרף ידני?
    תודה!

    מאיה עונה: אם החמאה ממש ממש רכה, אז כן (לא להמיס אותה לנוזל!!). אם היא רכה חלקית, אז כף עץ. אין בעייה. אבל חשוב להקפיד להקציף את החמאה והסוכר עד שהם אווריריים ורכים מאוד.

  109. ללא התראה מוקדמת החלטתי שבא לי להכין משהו מתוק, טעים, קל ושיפיץ ריח של אפיה בבית.
    אחרי חיפושים בבלוגים אהובים נתקלתי במתכון הזה וישר היה נראה לי שנפלתי על משהו טוב…
    איזה כיף! יצאו עוגיות מושלמות! הכל חוסל במהירות ואני כבר ממלאת את מלאי השוקלד ציפס לפעם הבאה שבטוח תגיע :)

    תודה!

  110. יצא טעים, תודה!
    מישהו חקר את הנושא בצורה יסודית:
    http://sweets.seriouseats.com/2013/12/the-food-lab-the-best-chocolate-chip-cookies.html

  111. נוסה היום יצא מעולה. תודה על המתכון

  112. !Best cookies ever
    היום הכנתי אותן שוב בפעם המאה :)

    מאיה עונה: יעעעי!! כיף לשמוע :)

  113. לאחר חיפוש ומיון מבין עשרות המתכונים באינטרנט החלטתי ללכת על המתכון שלך!
    הכנתי חצי מהכמות ,הוספתי מעט מאוד אבקת אפייה, פחות מחצי כפית, דבר שלדעתי גרם לעוגיות לשמור על הצורה שלהן – הן לא נפלו בתום האפיה…גם כף קקאו בשביל הצבע.
    עשיתי עם אותה בלילה 3 נגלות,כדורים שהכנתי והכנסתי למקרר, על זמנים שונים, 7 וחצי דק' היה מעט מידי…אולי לתנור שלי?…11 דק' יצא הכי טוב, רך מבפנים – פריך מבחוץ.
    כדאי לדעתי להפחית את כמות הסוכר והחמאה,יצא מאוד מתוק וחמאתי מידי לטעמי.
    מעבר לזה, יש לך אתר מעולה , מאוד ידידותי לבשלן החדש וגם מאתגר את המנוסה יותר, תודה!

  114. הי מאיה,
    אני מכינה את העוגיות האלה כל הזמן.
    ועכשיו הנגלה הראשונה יצאה מהתנור, והעוגיות מתוקות בטירוף! הכנסתי את הבלילה למקרר בנתיים – יש לך רעיון איך למתן את המתיקות?

    הלוואי ותראי את זה בקרוב:)
    תודה

    מאיה עונה: קורט מלח . ברצינות! אם זה עדיין לא מספיק את יכולה לזרזף עליהן שוקולד מריר (70% ומעלה) מומס. חשוב שהשוקולד יהיה מאוד מריר אחרת זה יהפוך אותן לעוד יותר מתוקות. יש אנשים שאוהבים גם לפזר על העוגיות המוכנות מלח גס. בעיני זה מדהים אבל לא כולם מתחברים.

  115. היי
    רק רציתי להגיד תודה על המתכון הנהדר הזה
    בשנתיים האחרונות העוגיות האלה הפכו ללהיט גדול

    המסקנות שלי :
    סוג הסוכר החום לא משנה
    להוסיף את השוקולד המריר בזהירות, הוא משתלט מאוד על הטעם ועדיף שיהיה שוקולד איכותי ולא ה-60% .
    אני מוציאה טבלת שוקולד מהמקרר לרבע שעה, היא הופכת למעט רכה ונוחה לחיתוך, ואז אני חותכת לקוביות (שתי וערב) עם סכין גדולה וזורקת לבלילה בסוף ומערבבת.
    עדיף להוסיף פחות מכפית סודה, כפית מלאה מורגשת .
    במקום מלח אני מוסיפה חמאת בוטנים :)

    זהו…

  116. יש לך מושג אולי למה העוגיות לא משתטחות לחלוטין? ותופחות טיפה

    מאיה עונה: או שזה יותר מידי קמח, או ערבוב יתר.

  117. רק רוצה לומר, יוצא לי להכין את העוגיות האלה פעם בחודש, הורדתי קצת מכמויות הסוכר ובמקום שוקולד צ'יפס אני חותכת קוביות משלושה חפיסות שוקולד פרה (מריר רגיל ולבו) ככה שיהיה מלא שוקולד! מתים על זה, מתכון מנצח ותודה על שנים של שוקולד צ'יפס איכותי ביותר!!

  118. היי מאיה, אני רוצה להכין חצי כמות, האם לחלק בחצי את כל המצרכים?
    אנא תשובתך הדחופה.. תודה

    מאיה עונה: כן. אגב, זה לחלק ב-2, לא בחצי. לחלק בחצי זה כמו להכפיל ב-2!! :)

  119. הכנתי על פי המתכון. לדעתי יותר מידיי סוכר.

  120. שחכתי לשאול
    אפשר לשמור את העוגיות בחוץ? לכמה ימים הן טובות?

    מאיה עונה: "בחוץ" = מחוץ למקרר, כן. מומלץ בקופסה אטומה עם מכסה. נשמרות לפחות שבוע, ואפילו שבועיים.

  121. מאיה, אם אני מחסיר בערך חצי כוס סוכר.
    צריך להוסיף משהו אחר במקום?

    מאיה עונה: לא ממליצה להחסיר יותר משליש כוס סוכר. מעבר לכך, לא אחראית על התוצאות… אי אפשר להחליף בשום דבר אחר.

  122. אני ממש שמח מהמתכון, אני אשתמש בו עוד הרבה :) המתכונים הקדומים לעוגיות (עם המרשמלו ואלו עם התפוזים) לא יצאו הכי טובות אז ממש קיוויתי שאלו כן, ולא התאכזבתי, אלו נטרפו ממש מהר! רק הורדתי את כמות הסוכר לכוס ורבע, ונגמר לי השוקולד צ'יפס בכוס וחצי, אבל זה הספיק והיה ממש טעים.

    ההסברים הכללים על אפיה או בישול כמו מטרת אבקת הסודה לשתיה ממש מעניינים, ולמדתי הרבה מקריאת כל הפוסט והכנה אחרי זה, תודה!

  123. הי מאיה, אני מקווה שאת עדיין רואה תגובות.
    דבר ראשון העוגיות האלה טעימות בצורה אלוהית ואני מכינה רק אותן והם לא כאלה מסובכות כמו שחשבתי.. אז תודה
    עכשיו יש לי שאלה איך אפשר להפוך אותן לפרווה? כי בגן של הילדה יש כאלו שרגישים לחלב.. האם יש אפשרות להחליף טת החמאה במחמאה? או שמן?

    מאיה עונה: שמן לא, אבל מחמאה בהחלט.

  124. היי אנחנו מכינים את המתכון המעולה הזה המון! ותמיד יוצא נהדר!
    יש לי שאלה-
    נגמר לי הקמח הלבן, אבל יש לי קמח תופח. האם האפשר להחליף ביניהם?
    אם כן אז איך לעשות את ההמרה? מה להוריד/להוסיף? לשנות משהו בכמויות?

    תודה!

    מאיה עונה: אפשר להחליף בקמח הרגיל ולהשמיט את הסודה לשתייה. התוצאה תצא קצת שונה במראה כנראה, אבל עדיין טעימה.

  125. היי מאיה, אשמח לדעת האם אפשר להחליף את החמאה בשמן קוקוס, ואם כן באיזו כמות.

    מאיה עונה: תיאורטית כן (בכמות זהה) אבל הייתי ממליצה לך לחפש פשוט מתכון שמבוסס מראש על שמן קוקוס. לא ניסיתי את זה אף פעם.

  126. מתכון מספר 1.העוגיות לא שורדות יותר מיום ואני מכין כמות כפולה כל פעם.הילדים פשוט טורפים אותם

  127. היי אלופההההה !!
    אני משתמשת במתכונים קבוע ופעם ראשונה שאני מגיבה חח… קודם כל המון תודההה !!
    דבר נוסף הכנתי את העוגיות אבל הם לא יוצאות רכות כמו שאני מכירה… אני מחפשת עוגיות ממש רכות
    ראיתי שכתבת משהו על פחות חמאה ויותר קמח
    תוכלי לרשום כמויות מדויקות שיתאימו לכמויות במתכון
    אלפי תודות

  128. מתכון נהדר וכמו תמיד מדויק בכמויות ובהנחיות והטיפים תענוג!!! (ואת חסרה לי מדי שבוע בזמנים מודרניים!!).
    טיפ משלנו – אחרי שהוצאנו את העוגיות מהתנור (7 דק' על 170 טורבו), הטבענו בתוכן חתיכות חטיפי קינדר, M&M, חתיכות שוקולד נוגט וכו'. נמסו פנימה ונראו נהדר (כמובן להבא אזכור שאם כך אז להוריד קצת סוכר מהמתכון כי יצא מתוק מאד בתוספת התוספות)

  129. אה….והוספתי 2 כפיות אבקת אפיה – להוספת רכות. יצא מעולה!!

  130. איך מעבירים את העוגיות החמות לכלי מהתבנית?

    ניסינו כשהן חמות והן ממש התפוררו. ולחכות עד שזה יתקרר זה הרבה זמן.



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!