9 ביקורי חובה בסן פרנסיסקו

נחשב אצלי: חו"ל

אז זהו, חזרתי, ואחרי שלושה חודשים של בליסה ללא הפסקה (וגם עבודה בין לבין), אני יכולה להגיד בבטחה שבסן פרנסיסקו יש אוכל טוב. לא רק טוב, מצויין! בעיר יש סצינה היפסטרית מאוד חזקה שזלגה גם לתחום האוכל. הכל מוגש בנימה אפולוגטית. המילים sustainable. honest. local מוצאות את עצמן כשמות תואר למצרכים כמו תה, קרקרים, ואפילו קטשופ וסוכרזית. בתור בשלן ביתי קל מאוד ללכת לאיבוד בכל הבליל הזה. אבל כשמשקיעים קצת בלקרוא תויות מרכיבים, ובאופן כללי נמנעים ממוצרים מגונים כמו מרק מקופסה, או קצפת צמחית קפואה,  אפשר אפילו להנות מכל המגוון הזה. ואם אתם מגיעים לאיזור ומתכננים דווקא לאכול בחוץ – הנה ריכוז של הבסט של הבסט שיצא לי לאכול – מקומות מעולים ומשתלמים, בכל רמות המחירים. כבונוס, הרשיתי לעצמי לחרוג קצת ממסעדות הפעם ולגלוש גם לשופינג של בגדים.

הערה קטנה – לכל מי שמגיע לאיזור מומלץ לצפות בפרק מהסדרה האמריקאית המופתית של אנתוני בורדיין (בסגנון גידי גוב יוצא לאכול, רק יותר שיכור ויותר פואטי): No Reservation – San Francisco. מעביר בצורה מאוד מדוייקת את הרוח הכללית שבעיר. אני מניחה שאתם לא צריכים הוראות לאיך להשיג את הפרק.

A16

מסעדה איטלקית מעולה, ששוכנת סמוך לרחוב לאמברט המפורסם. הגעתי אליהם מסקרנות אחרי שעילעלתי בספר הבישול המהמם שלהם, והכנתי בהצלחה את קציצות הבקר והריקוטה (!), שבמסעדה היו עוד יותר טעימות ועשירות (לא פלא, כשדוחפים בייקון לתוך העסק). הן מגיעות שוחות ברוטב עגבניות קטיפתי וקליל, ובאמת שלא צריכות כלום חוץ מגירוד נדיב של פרמזן מלמעלה. לא האמתי שמנה כל כך פושטית יכולה לצאת כזו מדהימה. אני צריכה לשדרג את המתכון שלי בדחיפות.

מרק החומוס והצדפות שאכלתי למנה ראשונה היה לא פחות ממושלם, וזו הפעם הראשונה שטעמתי צדפות (כן, כן). רבתי עם עצמי על כל ביס וניגבתי את הצלחת עם הלחם עד שהיה הייתה נקייה ומבריקה. פשוט מעדן.

לקינוח לא התאפקתי והזמנתי את טארט השוקולד המתעתע, שמוגש, תאמינו או לא, עם שמן זית ומלח גס. הברקה! טעים, עשיר, לא מתוק מידי, ומוצלח ביותר. אם אתם מגיעים, בקשו לשבת על ה-chef's counter, שם תראו את כל מה שהולך במטבח, כולל הפיצות שנכנסות לתנור הלבנים והפסטות הטריות שיגלגלו מתחת לאפכם. יש אור טבעי משגע ומושלם לתמונות, והשפים התותחים ידפקו לכם פוזות. האוכל מגיע מהר והשירות מעולה. שווה כל סנט. חובה חובה חובה. ומה הנזק? 42 דולר על ראשונה, עיקרית ושני (!) קינוחים.

A16
2355 Chestnut St (מפה)
טל' 415-771-2216

ZUNI CAFE

המקבילה הסן-פרנסיסקואית שלי לאורנה ואלה – רק יותר פלצני ויותר sustainable. היא מלאה בחלונות ענקיים ומוצפת באור שמש טבעי ומקסים. רוב היושבים נראים כמו מבקרי אוכל / משוררים / אמנים, מה שמוסיף עוד יותר פואטיקה לתפריט שגם ככה מתגלגל על הלשון כמו קללה צרפתית: חזה אווז על תירס מוקפץ עם זוקיני ושעועית, פילה לבן עם שעועית ירוקה ובצל סגול כבוש, קערה של פולנטה רכה וסמיכה עם גוש מסקפונה מעליה, דג ים במחבת עם לימון כבוש. אבל גולת הכותרת בעיני היא תפריט פירות הים הטריים, המתומחר באופן שערורייתי למדי (כמה דולרים לכל שרימפס או צדפה).

אני לא בקטע של אויסטרים ולכן הזמנתי שרימפס, שהגיעו לא מקולפים, מבלי שהוסר מהם הוריד השחור, חלוטים במי מלח, לצד מיונז ביתי וצהבהב. המנה הזו מוצלחת ברמות על!!!! למרות כל הבוג'רס שבקילוף. הם היו כל כך טריים וטעימים, שהגעתי למסקנה שהדרך היחידה שהם יצאו ככה היא לבשל אותם בקליפתם ולקלף לאחר האכילה. בדיוק כמו שהיה באיטליה. בעקבות החוויה שחזרתי את העסק בבית עם שרימפסים מופשרים שקניתי בסופר ויצא סביר מאוד. העניין ייחקר לעומק ואם יימצא ראוי, יקבל פוסט משלו. ומה הנזק? 50 דולר על ראשונה, עיקרית, תוספת וקינוח.

Zuni Cafe
1658 Market St (מפה)
טל' 415-552-2522

STINKING ROSE

המקום הזה מפורסם בעקבות עקרון פשוט מאוד: הם דוחפים כמויות עצומות של שום לכל מנה בתפריט. המיקום לא מפתיע – מעוז האיטלקים שבצפון העיר, עם בית קפה של פרנסיס פורד קופולה מצד אחד ומכולת סיציליאנית מצד שני, בפנים תקבלו בדיוק את מה שתצפו: קבלת פנים חמה ואיטלקית. וריחנית. כבר שמתיישבים מגלים על השולחן מטבל שום ירקרק תמים למראה, שהתגלה כפיקנטי במיוחד, ומעולה על לחם הבית. אבל נזהרים לא לסתום את התאבון ופותחים עם "באגנה קלדה" (סוג של גרסה לבגנה קאודה האיטלקית): אמבטייה קטיפתית של אנשובי ושום שבתוכה טובלים את כל מה שזז. השרימפס במקום דווקא לא משהו, אבל הפורטובלו הצלויה, הצלע הלבן והפסטות מעולות. את גלידת השום לא ניסיתי, יש גבול לתעלול! אם תגיעו במהלך היום, בקשו לשבת ליד החלון שפונה לרחוב – יש בריזה מעולה וכיף לצפות בכל הטיפוסים הצבעוניים שחולפים בסביבה. ומה הנזק? 30 דולר על ראשונה ועיקרית.

The Stinking Rose
325 Columbus Ave (מפה)
טל' 415-781-7673

BI-RITE CREAMERY

מהר מאוד כשמגיעים לסן פרנסיסקו (ולאמריקה בכלל), קשה שלא להתפעל מתרבות התורים המפותחת. וככה תזהו את הגלידריה המצויינת הזו – בחוץ עומד כדרך קבע תור של חצי בלוק (כתלות בשעה ובמזג האוויר כמובן). בתל אביב להדחף לגלידריה ביום חם זה מתכון בטוח לעצבים. באמריקה נעמדים בשקט ובסבלנות, ולרוב התור מתקדם מהר ובבטחה. עד שיגיע תורכם, נסו להחליט אם אתם מעדיפים תותים בבלסמי, או קרמל מומלח (ומשובח), או בננה צלויה (אדיר), או פקאן וחמאה חומה. הטעמים משתנים יומית בהתאם לעונה וגחמות הצוות. מומלץ להוסיף טופינג של טופי שקדים שמשדרג את העסק ביותר. אם תעמדו בפיתוי, מומלץ לקחת את הגלידה לפארק דולורס הסמוך ולהתמנגל בשמש עם כל המקומיים. אם אתם רוצים מושג של מה זה דולורס פארק, גשו לאלבום של הצלם המקומי המוכשר ווין ברמסר (החבר של זאתי). ומה הנזק? כ-$4 על מנה נדיבה עם שני טעמים וטופינג אחד.

Bi-Rite Creamery
3692 18th St (מפה)
טל' 415-626-5600

שוק האיכרים

שימו בצד את כל מה שידעתם על שוק איכרים. עד שלא ראיתם את השוק בפיירי בילדינג של יום שבת לא ראיתם כלום. באחריות. זהו עצם העניין ופה קבור הכלב. פה קבור הרדיקיו הסגול שגדל בברקלי הסמוכה, ופה משתזפות העגבניות הצהובות מפאטלומה.

הדוכנים עמוסים בסחורה הכי טרייה, יפה, ועונתית שתראו. צנוניות זעירות ופריכות, תותים קטנטנים עם גבעול ארוך, אפרסקים כתומים ומתוקים כמו דבש, לחם טרי ומתפצפץ, וגבינת עיזים מקומית שתלך מעליו. אני ממליצה להגיע אחרי 12:30 כי אז פחות עמוס, אבל עדיין יש סחורה.

אל תשכחו לטעום לפני שאתם קונים כמויות – ובמיוחד פירות. חלק מהדוכנים מוציאים צלוחיות עם חתיכות מהקולקציות הרלוונטיות כדי שאפשר יהיה לטעום באופן שיטתי אחד אחד. חובה לחתום את הביקור בארוחה זריזה על המזח מאחור (דוכן האוכל המקסיקני, עליו המליץ בורדיין בתוכנית, מ-ע-ו-ל-ה – הוא נמצא מול הדוכן הטבעוני ההזוי). הפנינות האמיתיות נמצאות מאחורי בניין ferry building (לא בצד של הכביש אלא בצד של המים). הדוכנים מתחילים להסגר בסביבות 14:00. אם יש זמן וכוח, גם בפיירי בילדינג עצמו יש כמה חנויות מגניבות. ב"בולט'ז לארדר" אפשר להשיג חיטה איטלקית מיובאת (farro), ואפילו קנאלה.

Ferry Plaza Farmer's Market
Embarcadero Station (מפה)
ימי שבת בלבד – מהבוקר עד כ-14:00 בצהריים

FRANCES

אל תנסו לבוא בצהריים, כי כאן מגישים רק ארוחת ערב. אבל ההמתנה משתלמת ובהחלט שווה להרחיק אל לב נואי וואלי, שכונה הררית פלצנית שמתאפיינת לרוב באמהות חתיכות שעושות ג'וגינג בבגדי ארמאני. התפריט מצומצם ועונתי ביותר, אבל כל מה שנדגם היה מעולה. "טוגני החומוס" הריחו לי מהתפריט כמו סוג של פלאפל הזוי, אבל התבררו כחטיפים פריכים וגבינתיים שיותר מזכירים צ'יפס עבה מפולנטה. מוצלח ביותר.

המנה העיקרית – ניוקי ברוטב חמאה חומה, תירס פטריות ועגבניות הייתה חלומית – הניוקים רכים ונמסים על הלשון, והרוטב מתקתק ופיקנטי. מומלץ! אם כבר מגיעים לאיזור, מומלץ לעשות סיבוב ברחוב קסטרו המגניב והסמוך, מעוז הקהילה הגאה בעיר. ומה הנזק? 32 דולר על שני מתאבנים, עיקרית, וקינוח.

Frances
3870 17th St (מפה)
טל' 415-621-3870

EL CASTILLIO

איזור מישן הוא המקסיקנה של סן פרנסיסקו, וכיאה לה, יש שם מזללות טאקו כיד המלך. ניסיתי כמה וכמה מהן על פי המלצות שאספתי פה ושם, וזו הייתה המוצלחת ביותר ללא ספק. אל תירתעו מהמראה במקום – שלא היה מבייש סניף מק דיוויד על קו באר-שבע אילת. מה שחשוב זה שנקי וזהו. שימו לב שיש לטאקריה הזו שני סניפים – וזהו המוצלח מביניהם! אל תתקרבו לסניף ברחוב church הוא ממש לא שווה את הטרחה. לכו על הסופר-טאקו עוף – 2 שכבות של טורטיה דקיקה (כדי שלא יתפרק כשמרימים את זה), מכוסות בגבינה מותכת, קוביות עוף בגריל, אורז כתום, שעועית אדומה, ואם זה לא מספיק, מעל הכל מפזרים המון כוסברה, בצל סגול קצוץ, פרוסות דקות ויפות של אבוקדו (בניגוד לגוואקמולה נוזלית ותעשייתית בה משתמשים ברוב המקומות – יאק!), וכאילו היה חסר משהו, שמנת חמוצה. זה נשמע כמו משהו ששייך לאתר הזה, אבל אני מבטיחה לכם שהכל מתחבר לכדי שלמות, וזה קליל על הבטן ולא מכביד בכלל. למעשה, הייתי יכולה לזלול שלושה כאלה לפני שהייתי מפוצצת לגמרי. הבעייה היחידה היא לנסות לאכול את זה בלי ללכלך את כל הסביבה. אני הולכת על בטוח ואוכלת עם סכין ומזלג וכולם צוחקים עלי. אני גם מבקשת בלי סלסה כי חריף לי. המקום מלא במקומיים והטאקו המעולה יעלה לכם 3 וחצי דולר בלבד. הארוחה המשתלמת בעיר. כשנרגעים מהתענוג, מומלץ לצעוד 8 דקות מערבה ולקנח בגלידה אצל bi rite הנ"ל. ומה הנזק? בשבילכם? 3.5 דולר. כמו מנת פלאפל. הבוריטואים קצת יותר יקרים (אבל יפוצצו אתכם יותר הרבה יותר מלאפה עם שווארמה).

El Castillito
2092 Mission St (מפה)
טל' 415-621-6971

TARTINE

מאפייה מעולה וטרנדית ביותר (צפו לתור ארוך בבקרים ובסופ"שים), שמגישה קרואסונים מעולים (כולל כאלו עם מלית בייקון וגבינה שיכולים להוות ארוחה ליום שלם, ברצינות), טארטים משגעים, ושאר מטעמים מתוקים. על פודינג הלחם, שכולם הולכים עליו מכות, אני דווקא לא ממליצה כי הוא סמרטוטי וחסר טעם בעיני (אין לו מספיק איזורים קריספיים והוא קצת תפל). אני מוצאת את עצמי חוזרת שוב ושוב לטארט הלימון שמוגש עם הר דקורטיבי של קצפת רכה. השוקו החם (שמכונה באנגלית hot chocolate) מוגש לא בספל, אלא בקערת קורנפלקס! והוא גם טעים מאוד. נום נום נום. מומלץ ליום סגרירי (מחזה נפוץ בעיר). ומה הנזק? בין $4 למאפה פשוט ועד $13 לטוסט מושקע שישביע אתכם ליום שלם.

Tartine
600 Guerrero St (מפה)
טל' 415-487-2600

THRIFT HEAVEN – גן עדן לחובבי יד-שנייה
כל מי שבקטע (בין אם זה בגדים, אקססוריז, כלי מטבח, רהיטים, ספרים, תקליטים, מגזינים, וכל הבא ליד) ימצא את מבוקשו בשלל ה-thrift-stores בעיר: חנויות שמוכרות סחורה יד שנייה באיכות טובה-עד-מצויינת במחירי רצפה. אני חייבת לציין שתחילה ביקרתי בחנויות האלה בשביל כלי הגשה לצילומי אוכל, ולאט לאט התגברתי על הרתיעה שלי וזלגתי לבגדים. ואלוהים כמה שאני שמחה!!! באיזה מקום אחר הייתי יכולה למצוא שמלת וינטג' קלווין קליין ב-10 דולר? נעלי עקב חדשות מהקופסה של סטיב מאדן ב-6.99? ההמלצות תלויות בעיקר בסבלנות שלכם ובנכונות שלכם לחפור ולפשפש – החנויות הזולות יותר בד"כ יותר מבולגנות ופחות נעימות (היוצאת דופן היא thrift town שהיא חווית קנייה עילאית וזולה בטירוף). אבל בכולן יש מציאות משתלמות שיעוררו קנאה בכל חבריכם. למען הסר ספק, כל הבגדים נקיים ומכובסים ועוברים סלקציה קפדנית על ידי החנויות. הנה קומץ מהמציאות שלי:

goodwill – s van ness st. – דורש קצת לחפור ולפשפש, אבל כמה מהמציאות הטובות ביותר שלי הן משם. נעליים של ניין ווסט, חגורות מגניבות מהאייטיז, ושמלות קיץ במבחר מתעתע. אם מפשפשים באגף הספרים יש מידי פעם מציאות נחמדות – כמו עותק ווינטג' של ספר האירוח של מרת'ה סטיוארט. החנות נמצאת על רחוב וואן נס פינת מרקט סטריט. מחיר ממוצע לשמלה: 8 דולר, מכנסיים/ג'ינס: 5 דולר. לגודוויל יש עוד סניפים בסן פרנסיסקו אבל לטעמי זה הסניף הכי טוב שלהם.

thrift town – mission st – חנות ענקית של 2 קומות, 4000 פריטים חדשים כל יום, מאוד מסודרת ומרווחת, והכל מקוטלג ומסודר היטב לפי פריט ומידה (ווסטים ארוכים לנשים / מכנסיים קצרות לילדות / פיג'מות לקופים / וכד'). כאן אפשר למצוא את כל העונות הקודמות של גאפ / בננה רפבליק / אולד נייבי / ג'יי קרו ולפעמים גם בגדי מעצבים. מבחר ענק ואיכות מצויינת. טונות של מכנסיים וג'ינסים. מחיר ממוצע לשמלה: 5 דולר, מכנסיים/ג'ינס: 3-4 דולר.

mission thrift – 2330 mission st – חנות קצת יקרה (בין 20 ל-40 דולר לפריט), קצת צפופה, אבל פה יש פריטים מיוחדים ונדירים שלא תמצאו במקומות אחרים. תחשבו על זה בתור זה שהם הלכו וחפרו בחנויות האחרות בשבילכם. בנות, אם תמיד רציתם שמלה כמו של בטי דרייפר, זה המקום. ואם אתם רוצות שמלה כמו של בטי דרייפר ולא יד שנייה – זה המקום (מומלץ ברמות על! הסניף נמצא ברחוב haight).

שני הסניפים של סלביישן ארמי – למתקדמים בלבד (האוכלוסייה לפעמים קצת מרתיעה)
salvation army – valencia st / geary st
שני הסניפים סגורים בימי ראשון, למדתי על בשרי.
מבחר עצום של בגדים מכל הרמות, התקופות, והסגנונות האפשריים, מקוטלג היטב, זול בטירוף (בין 2 ל-8 דולר לפריט).

Crossroads Trading Company – fillmore st – חנות מקסימה וקצת צפופה שמבוססת על עיקרון ההחלפות. הבגדים טיפה יותר יקרים מהממוצע (בין 8 ל-15 דולר לפריט), אבל קל מאוד למצוא דברים יפים וכמעט לא צריך "לחפור".

המחירים הממוצעים הם לפני הנחות. ברוב החנויות יש בדרך כלל סיילים של 50% הנחה על רוב הסטוק בסופ"ש כך שמאוד משתלם. שימו לב שתאי המדידה נסגרים חצי שעה לפני הסגירה, ולרוב יש הגבלת זמן או מס' פריטים שאפשר למדוד, שנאכפת די בחאווה.

NICE TO HAVE
נחמדים מאוד אבל לא מאסט:
NOPA – בר/מסעדה שוקק חיים ומפוצץ בהיפסטרים מגניבים, בלב הייז וואלי. האוכל מצויין וגם האווירה. בלילה לרוב מפוצץ שם ולכן מומלץ להגיע מוקדם כדי לתפוס מקום או פשוט להזמין מקום מראש.
house of prime rib – מילים רבות נכתבו על הסטייקהאוז האגדי, ודי לצפות בתכנית האמורה של בורדיין כדי להבין למה המקום כל כך פופולרי – התפריט לא משאיר הרבה ברירות: רוסטביף פרוס בינוני / עבה / עבה-אחושלוקי. כל השאר מגיע בילט אין עם הסטייק כדי להשלים את הארוחה: הסלט הירוק המפורסם שמוטבע ברוטב וגבינה כחולה, תרד מוקרם ויורקשייר פודינג – סוג של לחמניה תפוחה ואוורירית שסופגת את כל המיצים בצלחת. בעיני הבשר היה טעים אבל היו שזורים בו יותר מידי חלקים בלתי אכילים, ובאופן כללי טעמתי סטייקים טעימים יותר. חובבי בשר מושבעים יהנו מאוד מהחוויה.

וזהו.
תודה לגל ותומר,
תודה לגיא בנרון,
תודה לאיתמר אברמוביץ,
תודה ליונתן ויעל שולמן,
תודה לאודי גרף,
ותודה לרונן וליאת וייזנברג
על שהפכתם את השהות שלי מסתם סבבה לסבביישן בריבוע.

יש לכם טיפים מגניבים לסן פרנסיסקו? חלקו את דעתכם בתגובות!!

עדכון נוב' 2013 – אחרי ביקור נוסף בסן פרנסיסקו, העליתי אלבום לפייסבוק שלי עם כמה המלצות חדשות ומעולות. העיפו מבט ב-9 התמונות הראשונות באלבום (השאר עוסקות בבולדר / דנבר בקולורדו וטיפה ניו יורק).



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




45 תגובות בינתיים:

  1. טוב, אז שם לא הייתי, (עוד לא), אבל אני מבטיחה שאם אתעתד להיות אקח בח-ן את כל המלצותיך.
    בחיי שמבטיחה.
    לבינתיים אני מתענגת על התמונות ומדמיינת אילו שפטים הייתי עושה בכל אחת מהמנות/תמונות/פרודוקטים שצילמת כאן.

    ברוך שובך לכנען.
    ארץ הקודש שמחה בשובך יקירתנו.
    }{

  2. הפוסט הזה עושה לי חשק לחזור לסאן פראן… מקום שהמליצו לי עליו לאחרונה הוא Flour and Water וטרם יצא לי לאכול שם.

  3. התכנית של בורדיין מומלצת באופן כללי, וגם הספרים שלו.

  4. מסעדות:
    stacks ברח' הייז- בכלל, רחוב עם המון מסעדות נהדרות, רק צריך להסתכל ולהיכנס. הפנקייק הכי טעים שאכלתי בחיי, וגם האומלטים מדהימים. מקום כייפי לארוחת בוקר של יום ראשון (אם בכלל מצליחים להיכנס- יש תור ארוך בחוץ).
    millenium- מסעדה טבעונית מדהימה. אי אפשר להאמין מה האנשים האלה עושים רק עם ירקות. יוצאים מפוצצים ולא מרגישים שלא אכלתם בשר. יקרה יחסית, אבל שווה את זה. צריך להזמין מקום, אבל כדאי להתקשר בכל זאת כמה שעות מראש במקרה ויש להם מקום שמתפנה.
    lucky creation- עוד מסעדה טבעונית, אבל לא רגילה. הם עושים תחליפי בשר מסויה. תשכחו את הטבעול המעפן שיש בבית- אנחנו לא הצלחנו לזהות את ההבדל בין זה לבין בשר אמיתי. לא בטעם, ולא במרקם. חוץ מהאלמנט המרשים הזה, מסעדה סינית נחמדה, לא מלהיבה במיוחד.
    puccini and pinetti- מסעדת שף איטלקית נהדרת. חלשים בקינוחים, אבל האוכל באמת טוב. נמצאת ביוניון סקוור, ותמיד תמיד מלאה. אווירה כייפית של ביסטרו איטלקי מוצלח. מחירים יקרים.
    המלצה כללית- אתר livingsocial.com נותן המון הנחות לדברים מצויינים- שיט סביב סן פרנסיסקו, ביקורים במוזיאון וכו'. מאוד מומלץ.

  5. ס"פ היא אחת הערים הקולינאריות ביותר בארה"ב.
    Burma Superstar חברים וחברות, אחת המסעדות היותר מעולות בס"פ (קלמנט ו-4th), מגישה אוכל בורמזי אדיר. וכמובן הרבה הרבה אוכל ויאטנמי (חפשו ב-Mission ו-16th), סיני מצוין (שוב, על רחוב קלמנט, הימנעו מצ'יינה טאון התיירותית בכל מחיר).
    מסעדות פיצה מדהימות, המבורגרים טובים והרבה מאוד סי פוד.

    קצרה היריעה…

  6. וואו איזה פוסט מגרה על הבוקר.
    ביקרתי בסן פרנסיסקו פעמיים בשנתיים האחרונות (אחי גר בפאלו אלטו), אבל בשל מגבלות תקציב הארוחות שלי הסתכמו בסאבווי או קניות בסופר הקרוב.

  7. זה היה לפני כמה שנים טובות ורחוקות אבל..
    אני רק זוכרת את המסעדה הכשרה היחידה, בתחילת הרחוב של צ'יינה טאון, שמחזיקה מלא תמונות של מפורסמים שאכלו שם ושכשסיימנו לאכול אמרו שהארוחה על חשבון הבית לאורחים מישראל ושאם אנחנו צריכים מקום לישון בו יש בית עם מלא מקום..
    לא זוכרת אם היה טעים אבל בטח היה שווה את זה :)

  8. כתבה מהממת….. והתמונות….. תאוה לעיניים

  9. שני מקומות צנועים ומענינים שזכורים לי לטובה מהביקור בסן פרנסיסקו לפני שנה וחצי:
    farmer brown – פאב עם אוכל נשמה אמריקאי כיפי, כמו סנדביץ' pulled pork, מאק&צ'יז, שרימפס עם דייסת תירס ועוד. יש גם לפעמים מבצעים נחמדים על אלכוהול.
    מסעדת פועלים הודית בשם Shalimar – מזמינים מהדלפק, אוכלים על מפות מנייר, ולוקחים לבד שתייה ותוספות מהמקרר. מאוד אותנטי, מאוד זול, אוכל אדיר.

    הפוסט שלך רק הבהיר לי כמה אני חייב לחזור בקרוב לעיר הזו כדי לאכול… תודה רבה…

    עמית אהרנסון
    thefoodblog.co.il

  10. בורמה סופר סטאר ללא ספק ראויה לעלייה לרגל…

    המקום קטן, את המנות מכינים במקום ואי אפשר להזמין מקום ==> תור מובטח ולא כ"כ קצר גם אם לא נראה לעין (זה יובן בהמשך)
    אבל הרי לכם המתכון לארוחה המרגשת הזו, אז ככה:
    1- נרשמים ברשימת הממתינים אצל המארח/ת בכניסה + משאירים מספר טלפון שיחזרו אליכם כשמגיע תורכם
    2- בוחרים כבר במעמד זה את המנות שתרצו לאכול לכשתתיישבו, אלו תגענה מהר יותר ויחד עם זאת עדיין טריות ומוכנות במקום
    3. מתרווחים בקפה המתוק והמאוד סן פרסיסקואי (גם אם לא נחרט בזכות איכויות פוליו) ממש ממול עד הצלצול הגואל

    תאמינו לי זה הטיפ לשלוח אל עצמכם במייל גם אם רק בעוד מי יודע כמה זמן אולי תגיעו לשם, מנוע החיפוש בתוך המייל לא היה מוצדק יותר מהרגע ההוא העתידי בו תשלפו את המתכון לבורמה סופרסטאר…

    ועוד קטנה: לא לפספס את המרק עם שברי ה"כמו-פלאפל" שגורם להמהומים סטייל ההוא מהסרט "כשהארי פגש את סאלי" בזיוף האורגזמה – רק בלי התיאטרון…

    בתיאבון!
    תהנו!

  11. אין ספק, התיאורים והצילומים גירו את מיצי הקיבה ואני בולעת את הרוק. ברם אנוכי במזרח ולבי בסוף מערב… האם יש לך תובנות מביקורך הקצרצר בניו יורק?

    מאיה עונה: כן. ממליצה בחום רבבבבבבבבבבבבבב על momofuku milk bar, ועל כל מה שיש שם בתפריט. babycakes שווה ביקור, ולו רק בשביל ה-frosting הטבעוני המפורסם שלהם.

  12. אויי, כמה שאני מקנאה!!!
    מאיה, את חייה את החלום- לגור בארה"ב (אפילו אם רק לחודשיים!!) ועוד להתפרנס מבישול ועיסוק באוכל!!!
    כשאני יהיה גדולה אני רוצה להיות את! ;)
    חוץ מזה, כל הבלוג פשוט מדהים וכל פוסט עושה לי חשק לרוץ למטבח (ומזל שאני לא עושה את זה כי אני לא רוצה לחשוב איך הייתי נראית אם כן…)
    תמשיכי ככה! =D

  13. לא היו לי שום תוכניות להגיע לסן -פרנססיקו ,עכשיו אני רק אהיה עסוקה כל הזמן במתי…
    תודה על ההמלצות ורשומה מקסימה.
    ברוך שובך!!!

  14. רשומה מעולה, מאיה. שאפו

  15. מכל התמונות בא לי עכשיו בשמונה וחצי בבוקר דווקא את ההמבורגר. תמונה הורסת

  16. ברוכה השבה

  17. אתר מקסים ופוסט נהדר. תודה, תודה, תודה.

  18. הפוסט הזה עושה אותי רעבה ברמות שאי אפשר לתאר! נראה ממש טעים בסן פרנסיסקו!
    מה שכן, וסליחה על הקטנוניות, קצת הפריע לי שכתבת "מכנסיים קצרות" (ולא "קצרים"). רק לתשומת לבך. :-)

  19. איזה פוסט ואיזה אוכל. נראה כל כך טעים, מעניין ומגרה. הניוקי הם החירה שלי אבל הייתי שמח לנסות גם את הקינוח עם שמן הזית. אולי בביקור הבא ב SF…

  20. […] san-francisco-guide This entry was posted in Uncategorized and tagged resturants. Bookmark the permalink. ← שלום לעולם […]

  21. איזה יופי של תמונות הבטן שלי מנגנת סימפוניות פוסט רומנטיות. עכשיו בא לי לחזור לפריסקו.

    סאן פרנסיסקו זו העיר האהובה עלי בארה"ב. גרתי ליד סאן פרנסיסקו שנתיים אז אני חייב להוסיף המלצה למסעדה סינית בסגנון הונאן בשם ברנדיז הוז שנמצאת בצ'ינה טאון בחוף הצפוני. האוכל שם אותנטי, מעולה וחריף מאוד מאוד מאוד!
    http://www.brandyhos.com/

  22. אלוהים אדירים, הזה של הבגדים זה מה שעשה לי את זה. בעיקר עכשיו כשהדולר בשפל, וכל דבר מוכפל ב-3 וקצת בחשיבה הממירה…

    זכור לי שגם הכפלות ב-5 בברלין הניבו תוצאות טובות, אז בכלל.

  23. מממ…טעים
    מממ…בגדים יפים
    מממ…סן פרנסיסקו

    ברוכה הבאה!

  24. ממש כמו קפיצה לחו"ל הפוסט הזה (רק יותר זול)
    נראה מדהים.

  25. יאמי יאמי איזה כיף שחזרת

  26. יש איש אחד שמדרג בתי קפה לפי איכות הקפה (ב-SF). אני לא זוכרת את הכתובת של האתר שלו, אבל דרכו גיליתי את הקפה הכי טוב בחוף המערבי (לעניות דעתי) – Blue Bottle Cafe. הוא נמצא בSOMA (מדרום לרחוב מרקט) או לפחות הסניף שאליו הייתי הולכת כל בוקר וכל צהרים נמצא שם (אני חושבת שיש להם עוד), והכתובת היא 66 Mint Street. יש להם גם אוכל טוב.

  27. כמי שגרה באיזור הביי(bay area) כבר שלוש שנים לא היה לי מושג שאפשר למצוא מסעדות טבות כמו בתל אביב שעה מהבית.
    תודה סידרת אותי ואת כל הישראלים שגרים באיזור.

  28. מאיה תעשי לי ילדים!!!!

  29. ישנו גם מעוז הסופלה-ים השווים: Cafe Jacqueline

  30. FRESKA היא מסעדה פרואנית-מודרנית עם אוכל מצוין במחירים מעולים. יש שלושה סניפים ברחבי העיר.
    הסביצה מדהים.
    THE HOUSE היא מסעדה מעולה לפיוזן , רצוי להזמין מקום מראש. בסביבות 60-70 דולר לאדם
    באופן כללי אפשר להסתמך על הדירוגים ב YELP, האתר התחיל מסן פרנססיקו ואם הולכים למסעדות עם מעל 4 כוכבים ומספיק מדרגים קשה מאוד ליפול, למרות שיש גם הרבה מוצלחות עם 3.5
    Jardiniere היא מסעדה מעולה למי שהפרוטה מצויה בכיסו.

    בתי קפה חמודים יש המון ,ברגע שיוצאים הממרכז התיירותי לשכונות.

  31. לא היית בIke's?
    חובה! והוא אפילו יהודי :)

  32. אוח, מהממת סן פרנסיסקו!!
    אני דווקא לא התלהבתי מהטארט שוקולד של A16, היה מוזר מדי לטעמי למרות שלרוב אני דווקא אוהבת שילובים לא שגרתיים באוכל. יתר האוכל ב-A16 היה מעולה וגם האוירה כיפית.
    חוץ מזה אכלנו צהריים במסעדה מדהימה שנקראת boulevard ואני ממליצה עליה מאוד-מאוד-מאוד, חוויה נפלאה.

  33. איזה פוסט מזכיר לי את הטיול לסן פרנסיסקו שעשינו לפני החתונה (משהו כמו 10 שנים אחורה ?…) בכל אופן, מנת שרימפס דומה יצא גם לי לאכול אז, במסעדה שאת שמה אני לא זוכרת, והסקירה הזו העלתה ב זכרונות עמוקים ועוררה חשק מחודש לחזור לשם :)

  34. היי,

    אחלה בלוג – אני מעריץ כבר זמן רב, ואפילו הזמנתי את חוברת המתכונים :)

    שאלה – אפשר לקבל מתכון לקציצות הבקר והריקוטה עם הרוטב ?
    נשמע מעניין וטעים…

    תודה ושנה מקסימה, בריאה וטעימה:)

    מאיה עונה: הנה גרסה אונליין של המתכון. הכנתי אותו (בלי חזיר) ויצא ממש טעים, אבל אין מה להשוות לגרסה במסעדה (כנראה הבייקון עושה את ההבדל).

  35. איזה פוסט כייפי, במיוחד שבדיוק עברתי לסן פרנסיסקו…
    אני חייבת לציין את בורמה סופרסטאר (כמו שאירים כבר ציינו), תור אמנם ארוך אבל בית הקפה ממול ממש מגניב (אחלה שייקים) ונחמד להעביר בו את הזמן.
    חובה לדעתי לקחת את סלט עלי התה במסעדה, זה הסלט הכי מיוחד שאכלתי בחיים!
    המאפיה שציינת באמת אדירה! גרתי לידה איזה שבוע ולא יכולתי לעמוד בפיתוי…וגם אני נמשכתי לאותו פאי לימון שהיה משגע.
    ובנוגע לגלידת שום ב stinking rose – היא מאוד מעניינת, אפילו טעימה, אבל אחרי שאוכלים כל כך הרבה שום זה לא הכי מתאים…
    תודה על הפוסט, אני בייחוד אשתמש במידע על הבגדים הזולים…

  36. מצחיק שהשתמשתי בטיפים (המצויינים יש לציין!!) שלך מפה (במיוחד לגבי הגלידה והחנויות יד שנייה!)בלי לדעת בכלל שהיינו מיודדות בימי התיכון הרחוקים! ממש עוד לא נרגעתי מהתגלית :)
    את אלופה, תמשיכי לעשות חייל, ואני כמובן אמשיך לעקוב!

  37. תודה על כל הטיפים!

    שתי תוספות:
    1. איפה שחנויות המזכרות בנמל של סן פרנסיסקו (ליד פיר 39) יש דוכנים שמגישים על הרחוב קלאם-צ'אודר קלאסי בתוך סאוור ברד (לחם חמוץ?) שאוכלים בעמידה – אחד התענוגות הגדולים!

    2. לא לוותר על גלידת שום בסטינקינג רוז! זאת חוויה מרתקת ודיסוננסית במיוחד, ולטעמי פודיז חייבים אותה לעצמם. בסוף מכל הגלידות לעולם לא אשכח את גלידת השום שטעמתי בוורד המסריח (אותה העצה לגבי גלידת אבוקדו בהודו). אגב הסניף המקורי שלהם בלוס אנג'לס, אז גם שם אפשר להנות מהחוויה.

  38. הי מאיה,
    בתור אחת שגרה בסן פרנסיסקו לא נותר לי אלא לקנא בך. הלוואי שהייתי מחבבת את מקום מגורי כמו ההתלהבות שאת מפגינה כלפיה.
    ובכל זאת, באוכל עסקינן, הנה כמה המלצות:

    smitten- גלידה שווה במיוחד עם מרקם משגע.
    http://smittenicecream.com/

    the mill- בית קפה עם לחמים מצוינים שמגיעים עם כל מיני תוספות עליהם.
    http://themillsf.com/

    wise sons- מעדנייה יהודית. הסנדוויצ'ים שלהם מצוינים!!
    http://wisesonsdeli.com/

    mission beach cafe- ארוחת הבוקר/בראנץ'/לאנץ' השווה בעיר. סירופ הבורבון מייפל שלהם שמגיע עם הפנקייקס הוא פשוט מצוין ובכלל, כל התפריט שלהם מוצלח.
    http://www.missionbeachcafesf.com/

    flour and water- איטלקייה יקרה אך שווה. חובה להזמין מקום מראש.
    http://www.flourandwater.com/

  39. ועוד אחת:
    אריזמנדי
    http://valencia.arizmendi.coop/

    מאפייה היפית עם פיצות מעולות, סקונס מפנקים ועוד הרבה דברים טובים.

  40. […] גם אצל "בצק אלים". יש לה אחלה מדריך ואם יש לכם עוד טיפים אתם מוזמנים להוסיף בתגובות למען […]

  41. מאיה, תודה! אנחנו בחופשה בסן פרנסיסקו והיה לנו יום מקסים תודות לפוסט שלך. בבוקר אכלנו בTartine והיה טעים מאד. ואח"כ קנינו כמה דברים מקסימים בחנות יד שניה שהמלצת. היה כיףףף

  42. היי מאיה, בדיוק סוגרת חודש בסן פרן (סמסטר קיץ בברקלי).
    קודם כל – המון תודה – הפוסט הזה והאלבום בפייסבוק הניבו המון ארוחות סופר מוצלחות (בעיקר A-16, דלפינה, אל קסטיליטו, וגולת הכותרת – טרטין).
    2 טיפים קטנים – כאשר מזמינים מקום לדלפינה באתר שלהם ההזמנה נעשית למסעדה (הצמודה לפיצריה והמוצלחת בפני עצמה), אבל – אין בה פיצות. לא ניתן לעשות הזמנה לפיצריה (אנחנו בילינו כמעט 40 דקות בבהייה, אבל היה לגמרי שווה את זה).
    בנוסף, המלצה נוספת – Comstock, בר סופר מגניב בסגנון שנות ה-20, קצת דומה לבל בוי אצלנו וסופר שווה. מומלץ בחום לבקש מהברמנים להכין לך קוקטייל אישי. 155 Columbus Ave, San Francisco, CA 94133.

    שוב תודה על ההמלצות המוצלחות!!

  43. אזהרה לגבי המסעדה A16 משהו השתנה שם לחלוטין. אין אף מנה ממה שרשום בכתבה, היה בינוני מאוד ויקר בטירוף!! 92 דולר על שתי עיקריות של פסטה, ראשונה, קינוח ומים מוגזים. מופרע לחלוטין.

    מאיה עונה: מבאס ממש לשמוע!!! תודה על העדכון

  44. בזכות המלצתך היינו עכשיו בסטינקי רוזה. הלחם עם המטבל שום טעים בטירוף וקיבלנו כרטיס עם המתכון (כלל לא פיקנטי אבל כמובן עשוי שום). לראשונה לקחנו מרק צדפות יאמי. הקטן מתאים לסוג סועדים. דווקא העיקריות איכזבו. לזניית תרד פשוטה שהרגישה מוכנה מראש ופסטה שחורה עם צדפות שהייתה נחמדה פלוס. לקינוח לקחנו מוס שכבות טעים מאוד. המחיר לא כל כך תואם לכתבה. כל מנה היא סביב ה 30 דולר כך ששילמנו על המרק , 2 עיקריות ,קינוח אחד ו2 שתייה קלה 120 דולר. לא זול…

    מאיה עונה: פוסט בלי מחירים הוא מבאס לקריאה, ומצד שני, החסרון הוא שהמחירים מתעדכנים עם הזמן ואני לא יכולה לעקוב ולעדכן את כל הפוסטים בבלוג בשוטף… תודה על העדכון!

  45. […] וזה מה שמאיה אכלה >> כאן […]



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!