עוף בקשיו ללא קשיו

נחשב אצלי: ארוחה זריזה

מקווה שהקשבתם לי כשביקשתי מכם להקפיא כמה קופסאות ציר עוף, כי הנה מגיע הפרס הגדול: עוף מוקפץ, עם ירקות או בלי, עם קשיו או בלי, אבל טעים ברמות שלא תיארתם לעצמכם. הרוטב הזה הוא אחד הדברים האהובים עלי בשנה האחרונה, ושיפצתי אותו לכדי שלמות (כל עוד יש ציר עוף, כן? אם אין, יש לי תחליף סביר בשבילכם). אין לו טעם אסייתי מי יודע מה, אבל יש לו טעם אחושילינג טעים. הקשיו לא חובה, כי הוא יקר ומשמין. המתכון המקורי פורסם במדור שלי בזמנים מודרניים. הכמות: 4 מנות נדיבות.

לכל מי שפספס את הפרק הקודם ולא יודע מה זה ציר עוף – מרק עוף זה ציר עוף, רק בלי הירקות והעוף המכובס. הציר משמש כאן מרכיב עיקרי ברוטב. אם אין לכם, תחליפו אותו במיץ תפוזים – סחוט טרי, או קנוי מהסופר. זה לא יצא בדיוק אותו טעם, אבל זה עדיין יהיה מאוד מאוד טעים. השום הוא לא אופציונלי במקרה של מיץ תפוזים, אלא חובה, כדי להוסיף טעם לעסק. אם יש לכם ציר עוף קפוא, העבירו אותו למקרר לילה לפני שאתם מכינים, ואז הוא יפשיר לאיטו לאורך הלילה ויהיה נוזלי עד הבוקר. הוא גם יפשיר בטמפ' החדר אחרי שעתיים בערך, או במיקרוגל ב-3 דקות על תכנית הפשרה.

  • 500 גר' חזה עוף חתוך לקוביות בגודל 2-3 ס"מ
  • 1 כף גדושה קורנפלור
  • חצי כוס ציר עוף (אם אין, אפשר להחליף במיץ תפוזים)
  • 2 כפות רוטב סויה
  • 2 כפיות סוכר
  • 1 כף חומץ רגיל
  • 1 שן שום קצוצה דק
  • עוד חצי כוס ציר ליתר בטחון
  • אופצייה: חופן נדיב של אגוזי קשיו קלויים במחבת יבשה
  • ירקות (לא חובה):
  • חצי פלפל אדום
  • חצי פלפל צהוב
  • 1 גזר קלוף
  • אפשר להחליף חלק מהירקות בברוקולי או בצל או מה שאוהבים

עלות משוערת:

21 שקלים

עבודה נטו:

16 דקות

ההכנה

לקנות חזה עוף אתם כבר יודעים? נו, זה קל: הולכים לקצב, ומבקשים ממנו בערך חצי קילו של חזה עוף שלם (לא "שניצלים", שהם נתחי חזה עוף מפורפרים ומשוטחים). מבקשים ממנו גם להוריד את כל הסחוסים/שומן שאולי יש (עצם לא אמורה להיות). ואז אומרים לו לחתוך את החזה לקוביות של 2-3 ס"מ. חשוב לבקש את הקטע של הקוביות כי זה חוסך לכם הרבה טרחה אח"כ, וזה לא עולה עוד כסף. מבקשים גם את הקוביות בתוך שקית ולא בתוך תבנית הפלסטיק שהם תמיד נותנים, כי זה יעזור לנו בציפוי הקוביות. אפשר לקנות את העוף עד 48 שעות מראש ולשמור אותו במקרר (לא יותר מזה, כי הוא מתקלקל).

חצי שעה לפני שרוצים להכין, מוציאים את העוף מהמקרר כדי שישב בטמפטורת החדר. למה? כי אנחנו רוצים שהעוף יקבל מכת חום מהגיהינום כשהוא ייכנס למחבת, ואם הוא יהיה קר מהמקרר, הוא יקרר את המחבת וכל אפקט הצריבה ילך לאיבוד.

למה ביקשנו את העוף בשקית? הנה למה: אנחנו רוצים לצפות אותו בקורנפלור, וככה אפשר לעשות את זה בלי ללכלך קערה ובלי ללכלך את הידיים. גאון אני, הא?

מוסיפים כף גדושה מאוד של קורנפלור לתוך השקית עם העוף, סוגרים את החלק הפתוח של השקית כדי שכלום לא יעוף החוצה, ועושים לעוף מסאז' מושקע של דקה או שתיים דרך השקית, כדי לפזר את הקורנפלור באחידות, שיצפה את כל הקוביות בשכבה דקיקה.

איזה כיף, הא? הלוואי וכל המתכונים היו יעילים ככה. בגלל שאנחנו רוצים שהעוף ישחים כמו שצריך, אסור לצופף אותו במחבת, ולכן נחלק את הטיגון שלו לשתי נגלות. כבר על השקית עצמה עושים תעלה ומחלקים כך את קוביות העוף לשתיים. וככה יהיה נוח להוסיף כל חצי למחבת בזמנו. העוף יכול לשבת בחוץ בין חצי שעה לשעה, תלוי כמה חם בחוץ (ועכשיו יחסית קריר).

לשלב הבא בהכנה (שימו לב שרוב העבודה נעשית לפני שהעוף נכנס למחבת, כי תהליך הבישול עצמו לוקח בערך 5 דקות, ואין זמן לחתוך דברים במקביל): הירקות! הם לא חובה כאן, כמובן, אלא רק אם אתם רוצים להכין מנה קצת יותר בריאה ומזינה.

הנה הוכחה לכך שאפשר גם בלי –

זה היה ביום שהיה לי עוף במקרר והייתי עצלנית מידי מכדי ללכת לקנות ירקות. אז גזרתי מלמעלה בצל ירוק עם מספריים וזה היה מספיק ירוק בשבילי. אפילו קשיו לא שמתי. למעשה, קשיו הוא טוב רק בשביל השם של המנה. תכל'ס אני כמעט אף פעם לא מוסיפה אותו. הוא יקר ומשמין, אז בשביל מה?

אגב, אפשר לשים כל ירק שאוהבים, ולא רק את אלה שיש בתמונה למעלה. גם בצל רגיל או סגול פרוס דק הולך, וגם ברוקולי הולך, כל עוד חותכים אותו לפרחים קטנים. במקרה הזה השתמשתי בחצי פלפל משני צבעים, ומגזר אחד.

לקלף ולחתוך גזר אתם כבר יודעים, נכון? יופי.

פלפלים זה קצת שונה. יש להם קרומים לבנים וגרעינים בפנים, שהם פחות טעימים. לדעתי הדרך הכי נוחה לטפל בפלפל היא קודם לחצות אותו, ואז לחתוך את החלק של הגבעול החוצה. אחר כך אני מטיחה את הפלפל כשהצד החתוך למטה על קרש החיתוך. 2-3 דפיקות חזקות על הקרש ורוב הגרעינים הקטנים יעופו החוצה.

פורסים את הפלפל לפרוסות כשהוא הפוך (יענו, הצד הפנימי שלו כלפי מעלה), כי זה יותר נוח, והסכין פחות מחליקה. לטעמי הכמות המושלמת היא חצי פלפל, ואם אני מרגישה ירוקה במיוחד, אני שמה שני חצאי פלפל, כל אחד מצבע אחר. הפעם שמתי גם גזר.

כשהירקות חתוכים עוברים לשלב הסופי בהכנה – הרוטב. את הרוטב, כמה נוח, מערבבים בכוס אחת. קודם כל מודדים בתוכה חצי כוס של ציר עוף (מיץ תפוזים אם אין לכם), אחר כך מוסיפים אליו 2 כפות סויה, 2 כפיות סוכר, וכף אחת של חומץ רגיל פשוט (לא צריך חומץ יוקרתי, אפשר חומץ 5% שנמכר בסופר בבקבוקים כמו של מיץ פטל. אפשר גם מיץ לימון במקום). אם רוצים, אפשר להוסיף פתיתי צ'ילי חריף, אבל אני רומנייה ויש לי חיך רגיש אז אני לא תמיד שמה. אם רוצים עוד טעם אסייתי, ובמקרה יש לכם רוטב דגים תאילנדי בבית (המכונה גם "נאם פלה", והוא מסריח ברמות, אבל מאוד טעים בתבשילים), אפשר להוסיף ממנו כף או שתיים.

עוד תוספת אופציונלית, שמאוד מוסיפה אם יש לכם כוח לקצוץ, זה שן שום אחת. היא עושה את הרוטב המדהים הזה עוד יותר מדהים. ברגעים של עצלנות על השמטתי אותו ויצא עדיין טעים מאוד.

מערבבים את הכל ביחד. זהו. יש רוטב. בנוסף לרוטב הזה, צריך עוד חצי כוס ציר ליתר בטחון כדי להוסיף למחבת אם חסרים נוזלים.

הגיע זמן ההקפצה. עכשיו ילדים, חזרו אחריי: עוף יבש זה בעסה. אנחנו מקצוענים, קוראים הוראות היטב, ונציית לכל מילה של הגננת מאיה – ולכן לא יצא לנו עוף יבש ובעסה!

אז ילדים יקרים – איך עושים שהעוף לא יצא יבש וסיבי ובעסה?
1. מחממים את המחבת בלי שמן ובלי כלום למשך 3 דקות תמימות, כדי שתהיה חמה כמו אש הגהינום. אם מחממים את המחבת עם השמן בפנים, הוא יישרף. אפשר גם לחמם לחמש דקות אם יש לכם כיריים מצ'וקמקות עם להבה חלשה.
2. מוציאים את העוף מהמקרר חצי שעה עד שעה לפני ההכנה כדי שהוא לא יהיה קר.
3. מטגנים את העוף בשתי נגלות קטנות יותר, כדי שישחים כמו שצריך
4. לא נוגעים בעוף ב-30 שניות הראשונות חוץ מלפזר אותו במחבת באחידות כדי שלא יישאר גוש גדול של חתיכות דבוקות. ברגע שכל פיסה מקבלת שטח אוטונומי משלה נותנים לה לקבל מכת חום כדי שתיווצר שכבה קריספית מבחוץ.
5. לא מעיזים לבשל את העוף עם הרוטב והירקות יותר מ-2 דקות אחרי שהם מגיעים לרתיחה.

אז כמו שאמרנו, מחממים את המחבת על ריק למשך 3 עד 5 דקות. לא מוסיפים שמן, כי הוא יישרף. מחממים רק את המחבת בלי שום דבר בתוכה. יכול להיות שיהיה קצת ריח של שרוף, אבל אם המחבת נקייה ומצוחצחת הריח לא אומר כלום. כשהמחבת רותחת באמת (זה אומר שאי אפשר לקרב את כף היד אל תחתיתה ליותר משנייה אחת – זהירות עם המבחן הזה, שלא תחטפו לי כוויה), רק אז מוסיפים את השמן. כף אחת לכל נגלה זה המינימום שאפשר מבלי שהעסק יידבק ברמות בלתי הפיכות.

מהרגע שמוסיפים את השמן לוקח לו בערך 5-10 שניות להגיע לטמפ' וכבר אז אפשר להוסיף את העוף פנימה. שימו לב, חילקנו את העוף לשתי נגלות כבר בשקית עצמה, אז זה קל.

מוסיפים חצי מקוביות העוף למחבת. הן תנחתנה בגוש ואין מה לעשות חוץ מלפזר את הגוש ולהפריד אותו בחזרה לחתיכות נפרדות.

זה קצת קשה כי על ההתחלה העוף "ירצה" להיצרב ויידבק טוב טוב לתחתית, אפילו אם יש שמן. אז תעבדו מהר ותפרידו מה שאפשר, ואז אל תגעו לפחות ל-30-40 שניות, כדי לתת לעוף להיצרב כהוגן. ככל שתזיזו אותו יותר, ככה הציפוי שלו יהיה פחות פריך והמרקם שלו פחות טוב.

אחרי 30 שניות אפשר לגרד את תחתית המחבת עם כף עץ או מרית כדי להפריד את קוביות העוף שנדבקו והושחמו כדי לערבב אותן קצת ולהקפיץ אותן. חוזרים על התהליך רק עם 10 שניות בין כל גירוד מהתחתית והקפצה, עד שפחות או יותר רוב העוף שחום מכל הצדדים. זה לא חייב להיות מושלם, והעוף עוד לא אמור להתבשל מבפנים, וזה בסדר.

ברגע שההשחמה היא לשביעות רצונכם (אל תיסחפו, כדי שהעוף לא יתבשל מבפנים, ואז הוא יצא יבש בסוף) העבירו את העוף המושחם לצלחת בצד. יכול להיות שתצטרכו להפעיל קצת כוח בפעולת הגירוד, כי העוף מאוד ירצה להדבק לתחתית. על המחבת יישארו חלקים קריספיים שחומים מהעוף וזה בסדר. מוסיפים את הכף השנייה של השמן וחוזרים על הפעולה עם הנגלה השנייה של קוביות העוף.

בכל שלב, אם אתם רואים שהחלקים הקריספיים למטה מפסיקים להיות זהובים כמו בתמונה ומתחילים להיות שרופים או להריח שרופים, תוכלו להוסיף קצת מי ברז למחבת ולגרד את החלקים עם כף העץ.

כשהנגלה השנייה שחומה כהוגן מעבירים אותה גם לצלחת. מחזירים את המחבת עם השכבה הקריספית בתחתית אל האש.

מוסיפים את הרוטב שערבבנו בכוס בצד. הרוטב יתחיל לרתוח וקצת להסמיך. תוך כדי שזה קורה התפקיד שלכם הוא להשתמש בכף העץ כדי "למוסס" את כל המשקעים הקריספיים מהתחתית אל תוך הרוטב.

פשוט מגרדים את התחתית עם הכף עד שמפסיקים להיתקל בהתנגדות וחיכוך מהחלקים הקריספיים, ואז יודעים שהם התמוססו. עוברים על כל המחבת ככה. אם הרוטב מצטמצם יותר מידי אפשר לעבור לאש קטנה בשביל השלב הזה, ואפילו להוסיף עוד קצת ציר ספייר פנימה. את הרוטב, חברים, אפשר לשתות כבר ככה – זה הדבר הכי טעים שטעמתם אי פעם!! אבל רגע, בואו נוסיף בחזרה את העוף פנימה, וגם את הירקות. שומרים בצד את חצי כוס הציר ספייר שהכנו ליתר בטחון.

מוסיפים פנימה את העוף מהצלחת, כולל כל המיצים שהצטברו בצלחת (זה בסדר, הם יעברו רתיחה עכשיו). גם הירקות קופצים פנימה למסיבה.

מחזירים את הרוטב לרתיחה אחרי שהירקות והעוף בפנים (עכשיו על אש גבוהה, שוב) ומערבבים היטב כדי שהכל יצופה ברוטב. אחרי הרתיחה, זמן הבישול מעכשיו תלוי בגודל קוביות העוף שלכם – אם הקצב חתך לכם חתיכות קטנות יחסית (2 ס"מ בערך), הן צריכות לרתוח ברוטב רק 15-20 שניות בלבד. אם החתיכות יותר גדולות, זה עשוי לקחת אפילו דקה עד דקה וחצי. בכל שלב אפשר לעשות בדיקת מוכנות פשוטה – לוקחים את חתיכת העוף הכי גדולה במחבת וחותכים אותה באמצע ובודקים אם היא ורודה או לא. אם היא לבנה שקופה טיפה, ומבריקה ועסיסית, זה מוכן בול! בגלל שלקחתם את החתיכה הכי עבה וגדולה, אתם יכולים להיות בטוחה ששאר החתיכות יותר מוכנות ממנה, אז זו בדיקה מצויינת. אם החתיכה שבחרתם עדיין ורודה באמצע, החזירו אותה לסיר והמשיכו להרתיח את הרוטב בין חצי דקה לדקה שלמה, ובצעו את הבדיקה שוב על חתיכה גדולה אחרת. בדיקת המוכנות הזו חשובה מאוד! אל תנסו "ללכת על בטוח" ולתת לעסק לרתוח יותר משתי דקות כדי שיצא מוכן, כי העוף יתייבש לכם! תתקמצנו כמה שאפשר על זמן הבישול.

בדרך כלל אחרי שמרתיחים את העוף עם הירקות והרוטב הוא מאוד מצטמצם וכמעט נעלם. ובגלל שאנחנו רוצים הרבה רוטב טעים כדי שייספג לנו באורז, נוסיף את חצי כוס ציר הספייר ששמנו בצד, ואפשר גם להוסיף עוד טיפה סויה (בערך 2-3 כפיות). אחרי שמוסיפים את ציר הספייר צריך להביא את הכל לרתיחה שוב כדי שהרוטב יתחבר.

אה, כן, שכחתי: אם אתם רוצים להוסיף קשיו, מוסיפים אותם עם הירקות. מומלץ לקלות אותם על מחבת יבשה בנפרד למשך דקה-שתיים תוך כדי טלטול מתמיד.

מגישים מיד עם הרבה אורז לבן, וגוזרים מלמעלה בצל ירוק.

זה עובד מצויין גם עם מיץ תפוזים, כמו שעשיתי כאן בתמונה. עוד משהו שתשימו לב בתמונה, זו אינדיקציה מצויינת לכך שסינג'רתי את דני לחתוך את הירקות, כי אפילו הגזר חתוך לרצועות דקות ומושלמות. איזה כיף שיש סו-שף. תודה באני!

פינת התכל'ס
מערבבים 500 גר' חזה עוף חתוך לקוביות של 2-3 ס"מ עם כף גדושה קורנפלור. מומלץ לבקש מהקצב את העוף בשקית פלסטיק ולערבב בתוכה. חותכים פלפל אחד לרצועות דקות (אפשר חצי / חצי משני צבעים), וגזר קלוף לפרוסות דקות באלכסון ומניחים בצד. מערבבים בכוס גדולה חצי כוס ציר עוף (אפשר להחליף במיץ תפוזים, סחוט טרי או קנוי), 2 כפות סויה, 2 כפיות סוכר, וכף אחת של חומץ (מומלץ גם שן שום כתושה אבל לא חובה). מכינים חצי כוס נוספת של ציר עוף, אם יהיו חסרים במחבת נוזלים.

מחממים את המחבת 3-5 דקות על ריק, ורק כשהיא חמה מוסיפים כף שמן. מטגנים חצי מקוביות העוף עד השחמה (כדקה וחצי), מעבירים לצלחת, וחוזרים עם הנגלה השנייה עם כף נוספת של שמן. מעבירים את נגלת העוף השנייה גם לצלחת, ומחזירים את המחבת הריקה לאש. מוסיפים את הרוטב המעורבב ומקרצפים את המשקעים הקריספיים אל תוך הרוטב עם כף עץ. מוסיפים בחזרה למחבת את העוף, יחד עם הירקות החתוכים, מביאים לרתיחה ומבשלים בין 20 שניות ועד דקה וחצי, תלוי בעובי הקוביות. אם חסרים נוזלים במחבת, מוסיפים את חצי כוס הציר הנוספת יחד עם מעט רוטב סויה.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




80 תגובות בינתיים:

  1. לא פייר, אני רעבה ויש לי בבית עוגיות עבאדי וזהו :(
    נראה מעולה!

  2. תודה על המתכון הנהדר, נראה פינאני לחלוטין ושווה לגמרי לשמור בצד ליום שבו מתקפת הרעב לא תתן מנוח D:
    אגב, יהיה אחלה בחלה אם תוסיפי לינק לאופן הכנת האורז "אחד אחד" שלך D:

  3. מתכון מעולה.
    אני מוסיף אננס (ולפעמים במקום אורז, מערבב פסטה עם הכל, אבל בלי הירקות האחרים) וזה יוצא ממש טעים.

    מאיה עונה: וואלה, רעיון מעולה אננס! כמו בעוף חמוץ מתוק

  4. "הצילו, אני פלפל"…קורע (-:

  5. איזה כיף שהמרכיבים עם הכמויות מסומנים בפינת התכל'ס ומודגשים. את עושה לנו את החיים הקולינריים עוד יותר קלים וטובים. תודה!

  6. מעולה!
    חזרנו הביתה ב2 ורבע, עכשיו השעה 3 – היה טעים מאוד!
    עשינו עם מיץ תפוזים ולא היה קורנפלור וחומץ ובכל זאת יצא מעולה. גזע ברוקולי, גזר, פלפל אדום וג'ינג'ר.
    הבעיה היחידה היא שאין לנו מה לאכול מחר
    :)

  7. נראה יאמי!
    האם אפשר להשתמש במים עם אבקת מרק עוף במקום ציר עוף?

  8. שלום מאיה,
    יש לך מושג מדוע בשני הפוסטים האחרונים אני לא מצליחה לראות את התמונות?

  9. מממ… גם אני לא רואה את התמונות של שני הפוסטים האחרונים! (בלבד)
    וזה כמובן, הורס את הכיף בלקרוא את הפוסט…
    דרך לסדר את זה??
    (נבדק ב-3 דפדפנים שונים ליתר ביטחון…)

  10. ובכן, אני לא רוצה לקלקל את החגיגה, אבל במקום העוף השרוף "קלות" ועשרים סבובי טיגון לא יותר פשוט להעביר את כל הכבודה יחד למחבת רחבה מספיק ע-ם מ-כ-ס-ה !? כן כן! הכלי הכי חשוב במטבח תאמינו או לא הוא לא סכין כמיטב הקלישאתיות כי אם מכסה!

    שומר את כל הנוזלים והלחות והכל יותר עסיסי ונעים. רק תנסו. וגם אפשר לקמץ בשמן הרבה יותר, כי הכל יותר לח ולכן נוטה לא להדבק. אגב, כדי ל"הקפיץ" לאת העסק בלי לפתוח ובלי לאבד את העסיסיות אפשר פשוט להחיק יד על המכסה ולנער-להקפיץ את המחבת (להזהר אם יש יותר מדי רוטב/צירים/נוזלים…)

    עדיין אוהב את מאיה ובכ"ז…. נו ;)

  11. תבורכי! זה בידיוק בידיוק מה שבא לי לאכול היום! עכשיו רק צריך לפלס את הדרך לסופר בשלג של ניו יורק…
    נראה לי שנעשה טיול לשם בשעה הקרובה ונחזור הביתה להתחמם עם עוף כזה

  12. בהוראות של המחבתות של טפאל כתוב שאסור לחמם את המחבת "על ריק"… מצד שני פעם השארתי מחבת טפאל ריקה (אחרי שהוצא ממנה האוכל שהתבשל בה) על אש בינונית+ דולקת ויצאתי מהבית למשך שעתיים.

    למרבה הפלא, לבית ולמחבת(!) שלום.

    מאיה עונה: ועל סירי ALL CLAD היוקרתיים (שיש למרת'ה נניח) כתוב שאסור לחמם אותם מעל לאש בינונית, נו אז אי אפשר לצרוב עליהם סטייקים? זה סתם כסת"ח של החברה. גם עם מחבתות מצ'וקמקות עשיתי את זה ולא קרה כלום :)

  13. אני רק הערת הגהה:
    "לכל מי שפספס את הפרק הקודם ולא יודע מה זה ציר עוף – מרק עוף זה ציר עוף, רק בלי הירקות והעוף המכובס."
    התכוונת: ציר עוף זה מרק עוף בלי כל העניינים, לא? כי פה זה מופיע הפוך…
    חוצמזה: התמונה של הפלפל שנלחץ מזה שהוא פלפל הצחיקה אותי מאוד מאוד

  14. מאיה, איזה מתכון משגע!
    ישר אחרי הקריאה עצרתי את אמי שהתכוונה להכין עוף עם ירקות מוקפצים והכנתי את העוף הטעים הזה על מצע של אורז מלא (שעליו הונח כמובן הרוטב המשגע ובצל ירוק שגזרתי!!!)
    טעים וקליל כמו תמיד, אין עלייך!

  15. איזה מתכון!אני רגישה לסויה.האם אפשר להחליף במשהו אחר? תודה

  16. אני צמחונית (איזה באסה…), אבל בכל זאת נהניתי כתמיד לקרוא , ומהפלפלים כמובן…

  17. יש, יש, יש!

    כרגע סיימתי להכין ושמתי את הביסים הראשונים – יצא כל כך טוב שרצתי באמצע האכילה (מעשה קשה כשלעצמו, לקום מהמנה הזו) כדי להגיד לך תודה.

    בחיים לא יצא לי חזה עוף כל כך עסיסי ומדויק. איזה כיף!

  18. ואוווווו כל הכבוד אהבתי מאוד את הרשומה
    והתמונות מדהימות

    חחחחחח אהבתי כל כך את הרישום מעל הפלפלים

  19. אפשר להשתמש באבקת מרק עם מים במקום הציר?

    מאיה עונה: אני לא רוצה לעודד את התופעה, אבל כעקרון כן – אם אתה מסוגל לסבול את טעם הלוואי…

  20. וואו עם מיץ תפוזים נשמע לי מעולה !

  21. תודה ושתי שאלות. 1. ירקות כמו גזר ופלפל זקוקים ליותר זמן בישול , לא?! 2. בשלב שבו כתבת להוסיף עוד חצי כוס מרק , אם משתמשים במיץ תפוזים במקום מרק, להוסיף עוד מיץ תפוזים ?

    מאיה עונה: 1. הפלפל והגזר מתבשלים בדיוק בדרגה הנכונה אחרי דקה וחצי-שתיים של הרתחה ברוטב. נשאר להם קצת קראנצ' אבל הם מתרככים מעט. הכוונה היא לא להפוך אותם לסמרטוטיים. 2. אם אין מרק, שמים מיץ תפוזים גם בהתחלה, וגם בסוף, אם צריך להוסיף עוד.

  22. הי מאיה,
    זה נראה שווה ומאוד מגרה, אני מתכננת להכין את זה עוד היום!!
    שאלה קטנה: אין לי בבית חומץ רגיל אלא חומץ תפוחים, זה בסדר?
    תודה על הכל!
    את מקסימה וכשרונית כרגיל ואף פעם לא מאכזבת, מס' 1!!

    מאיה עונה: אין בעייה להשתמש בחומץ תפוחים או בכל חומץ יוקרתי אחר, הטעם יצא זהה!

  23. פשוט וקולע כרגיל. איזה כיף למצוא את עצמי גולשת בין המתכונים בכל רגע פנוי. מילולית.

    חשבתי כמו אמא של ג'ינג'י ולכן אחרי שהרוטב התחמם והצטמצם לו במחבת ולפני העוף- השלכתי פנימה את הירקות לריכוך.
    שמתי 2 פלפלים גדולים ו2 גזרים כך שהרוטב אכן השמיע סימני מצוקה ופשוט הוספתי עוד קצת מיץ תפוזים, סןיה וקצת סוכר.
    למעשה, אפשר להשמיט את הסוכר ולהוסיף אננס.

    תודה על המתכונים המעולים, המשיכי להפתיע ולשלוח אותנו למטבח בהתרגשות, גם בשנה החדשה.

  24. מומלצי הבלוגוספירה

    את גדולה. מיד נשמר אצלי במועדפים
    וכמובן גם בהמלצה פומבית אצלי בפנאי
    http://hamimlatsim.blogspot.com/2011/01/131-61.html

    אסתי כ.

  25. וואו, עשית אותי כל כך רעבה. בדיוק קניתי הערב פרגיות טריות במגה. את חושבת שזה יכול לעבוד טוב גם עם פרגיות, או שהכי טוב להתעסק עם המתכון הזה בחזה עוף?

    שרונה

    מאיה עונה: פרגיות תמיד לוקחות חזה עוף, בכל מצב. לכי על זה. הסיבה שלא ציינתי פרגיות במקור היא בגלל שהן יותר יקרות וטיפה יותר שומניות…

  26. לא כדאי, אם כבר העוף ישב במקרר, לתת לו לנוח באיזשהי מרינדה פשוטה(נניח רוטב סויה, ג'יניג'ר ושום)?כי זה מה שאני תמיד עושה כשאני מכין מוקפץ.

    מאיה עונה: עופר, אתה נותן לי יותר מידי קרדיט. נראה לך שאני מספיק חרוצה כדי להכין מרינדות כאלה? כשאני רעבה אני רעבה. אבל עכשיו ברצינות – המנה בטוח לא תסבול ממרינדה שכזו. מה שכן, שים לב שאתה מנער את העוף היטב מנוזלי ההשרייה שלו, אחרת הוא יהיה רטוב ולא ישחים טוב אלא "יתכבס" במיציו ויצא סיבי.

  27. הכנתי ויצא טעים מאד. לא היה לי עוד חצי כוס מיץ בסוף, ופעם הבאה אוודא שכן יהיה, אבל סה"כ כל בני הבית נהנו מאד. תודה!

  28. בסופ"ש הוכן המרק עוף הנהדר שלך ומהשאריות הכנתי היום את העוף! יצא מעלף!! אני צופה אין ספור ארוחות ערב של עוף בקשיו בלי קשיו :) תודה!

  29. אאח זכרונות מתאילנד, נראה ממש טעים!

  30. הכנתי ויצא מעולה!!

  31. תודה. באמת מתכון נהדר וטעים. לפעם ראשונה יצא לא רע (בתפוזים). ייצא מעולה בפעם הבאה, והנה המסקנה שלי והחידוד:
    בשלב הראשון של הטיגון של החתיכות מצופות הקורנפלור, באמת צריך לדאוג שהן תהיינה עשויות כולן, מבלי להשאיר נתחים אדומים באמצע. אני השארתי חלקם אדומים באמצע, מתוך כוונה להשלים את הבישול בשלב השני. אבל כאן הייתה הטעות שלי, משום שזה באמת צריך להיות פחות מדקה על האש עם המיצים, אחרת הולכת הפריכות של החתיכות המטוגנות ושל הירקות.
    בכל אופן תודה, להכנה לארוחה המשפחתית כבר ייצא פגז !

  32. ניסיתי עם תפוזים, יצא חביב אך לא נפלתי.
    כנראה שהציר הוא הוא הדבר האמיתי ואין בלתו.

    שבת שלום!

  33. היי מאיה!
    יש לך המלצה איך אפשר לשלב טופו במתכון?

  34. הי מאיה
    עשיתי הכל לפי ההוראות והעוף יצא לי חיוור ולא שחום כמו בתמונה…
    ישלך רעיון איך להשחים?

    מאיה עונה: העוף יוצא זהוב ולאו דווקא שחום. הרוטב הכהה שעוטף אותו יוצר אשלייה שהוא שחום יותר.

  35. הי מאיה,
    הכנתי את המנה אבל במהלך טיגון העוף, לא הצטברו לי פירורים בתחתית המחבת בכלל ואז גם לא היה לי מה לגרד ולהוסיף לרוטב … אשמח לעזרה בפענוח מה זה אומר- ששמתי פחות מדי קורנפלור? יותר מדי?

    תודה

    נ.ב.
    לעומת זאת שיננתי את המנטרה כראוי ובהתאם יצא לי עוף רק להפליא :)

    מאיה עונה: לדעתי זה קשור למחבת שלך. יש היום זן חדש ונפוץ של כל מיני "מחבתות-יענו-פלא" שכאלה, עם ציפוי קרמי חלק שמונע מכל דבר להידבק אליהן, והם ממש גרועות לטיגון, כי כל דבר שמנסים לטגן בהן מתאדה במיצים של עצמו ומקבל מרקם "מכובס". נסי להשתמש במחבת מסוג אחר…

  36. אני הוספתי כף חמאת בוטנים, יצא מעולה

  37. טוב, אז אין ספק שעכשיו החיים נחלקים לשניים, לפני ואחרי העוף.
    (או שהם מתחלקים כבר לשלושה חלקים, נדמה לי שאמרתי את זה אחרי שהכנתי את ריבועי הטוויקס…)

  38. טוב, נתחיל מהשורה התחתונה – יצא מעולה!
    האמת היא שהיו חסרים לי המון דברים – אין לי קורנפלור בבית, לא נשאר לי ציר עוף וגם לא מיץ תפוזים, וירקות מוקפצים הם לא החליטה שלי. אמה מה? נשארו לי חתיכות של חזה עוף משניצלים שהכנתי ולא רציתי לזרוק, אז הוספתי טיפ טיפה קוביות בשביל מנה אחת, ואלתרתי תחליפים;
    קמח תחת קורנפלור ומיץ תפוחים במקום מיץ התפוזים. עבד יפה עם החומץ שיש לי במקרה בבית, שהוא חומץ סיידר תפוחים (אני מכורה לויניגרט סיידר תפוחים). במקום ירקות פשוט פיזרתי מלמעלה שומשום, ויצאה לי פשוט ארוחת צהריים מדהימה.
    אז המון תודה!

    מאיה עונה: נשמע משגע!! כיף לשמוע שהצליח לך. אנסה את הווריאציה הזו בהזדמנות :)

  39. לכל הצימחונים שרוצים תחליף לעוף- תשתמשו בסייטן
    טופו הוא לא תחליף מתאים מבחינת מרקם. במסעדה תאילנדית באירופה אכלתי פעם מנה "בשרית" שהוחלפה בטופו אבל עשו לו עיבוד מוזר והמרקם שלו היה מאוד שונה וזה באמת הצליח. בארץ הנסיונות להחליף עוף בטופו תמיד נגמרים במנת גומי. לצערי לא הצלחתי להתחקות אחרי מה שעבר על הטופו ההוא.
    לעומת זאת סייטן (או גלוטן) ממש תופס. יש לו מרקם שהרבה יותר מזכיר עוף, אפשר לקנות בחנויות טבע גוש סייטן, אפשר למצוא בחנויות אפיה אבקת גלוטן ולהכין על פי ההוראות. עדיף להשרות אותו במרינדה (אולי ברוטב עצמו?) לפני הבישול כדי שיקבל טעם לא של קרטון.

    מאיה, תודה על המתכון, נראה לי שזה מה שאוכל היום

  40. מתכון מעולה – אפשרי גם עם פרגיות.
    חשוב לשים לב שיוצא מעט קריספי בסוף – המרקם של המנה הסופית לא פחות חשוב מהטעם… :) סה"כ מתכון נפלא.

  41. הכנו היום בערב, עם ציר ביתי ורוטב ווסטרשייר(?) במקום רוטב דגים. יצא מעולה! מרקם טוב וטעם מצויין. גם לי לא נדבקו בכלל חתיכות העוף (מחבת נונסטיק והמון קורנפלור, אולי?). ייכנס לרוטציה!

  42. מתכון מעורר תיאבון – בהחלט מצריך כשרון :)

  43. תודה רבה על המתכון המעולה והקליל הזה!
    התוספת הקטנה שלי למנה הייתה שמן שומשום, לא מדדתי כמה אבל בערך כפית. הוסיף טעם לדעתי!
    הפעם הכנתי עם מיץ תפוזים אבל נראה לי פעם הבאה החטא ואנסה עם מרק צמחוני (למרק עוף יש יותר מידי טעם לוואי). נראה איך יצא.

  44. הפרצופים של הפילפלים הרגו אותי :)

  45. לפני הכל אציין שהמתכון נשמע ונראה מעולה וממש עושה חשק!!
    ועכשיו לשאלה- חשבתי להכין את המתכון לארוחת שישי. האם אפשר להכין לפני שבת ולחמם שוב לפני הארוחה, או שזה יפגע בעסיסיות שלו?

    מאיה עונה: כל עוד העוף יוצא עסיסי ורך בהכנה עצמה, אין בעייה בחימום. להיפך, העוף טעים אפילו כשמחממים אותו במיקרוגל אחרי 3 ימים.

  46. תוך כדי הכנה הבנתי לזעזועי שאין לי לא ציר עוף (שבדרך כלל דווקא יש לי מלא בפריזר!) ו-אבוי- לא מיץ תפוזים! אפילו לא של פריגת… בלית ברירה אלתרתי עם קצת מיץ מנגו (זה מה שהיה.. וזה נראה לי עדיף מלימונדה…פחח) ורוטב צ'ילי מתוק במקום… יצא נהדר!! הגדולה של המתכון היא באופן הכנת העוף שבאורח קסם אכן אינו מתייבש… אדיר!

  47. איך שכתבת את הפוסט הבטחתי לעצמי שאני חייבת להכין את המתכון הזה. אני לא יודעת מה חשבתי לעצמי כשחיכיתי חצי שנה עד שהכנתי אותו, אבל הוא פשוט אדיר! נשארה לי עוד מנה למחר לעבודה ואני כבר ממש מחכה לה :) תודה רבה.

  48. היי מאיה הנהדרת והכותבים הנהדרים! כרגע סיימתי קערה טעימה אש של המתכון. כמה הערות/ הארות/ שינויים/ תהיות:
    1. לגבי הרוטב- אם בכל מקרה מכינים חצי כוס של ציר/ רוטב כתוספת, מדוע לא לעשות כמות כפולה של הרוטב עם כל מרכיביו מלכתחילה ואז לזרום עם רמת היובש במחבת ולהוסיף כמה שצריך? הרוטב כ"כ טעים ופשוט נשנתי אותו כמו שהוא. אם נשראה כמות אפשר פשוט לשים במקרר..
    2. אני עשיתי עם אבקת מרק עוף טבעית ויצא נהדר
    3. הוספתי אננס מקופסא בסוף הבישול (כשנזכרתי שיש לי) וזה פשוט הקפיץ את המנה!
    4. בנוסף, הוספתי לרוטב עוד שן שום אחת, כפית רוטב נאם פלה שהיה לי (רוטב תאילנדי מתקתק וסמיך על בסיס סויה ועמילן טפיוקה, מומלץ!) וטיפה צ'ילי מתוק.
    4. ירקות- השתמשתי בבצל גזר פטריות וברוקולי (והאננס) והוספתי את כולם ביחד כמו במתכון אחרי העוף ועם הרוטב. מאיה- האם לא כדאי להוסיף את הירקות הקשים (גזר, בצל) להקפצה קלה לפני הרוטב?
    בתודה מראש ומאיה אני ובנזוגי מאוהבים בך רשמית :)

    מאיה עונה: אם את חמה על הרוטב, תכיני לך כמות כפולה, אין שום בעייה (לי כמות הרוטב לרוב מספיקה בדיוק. אני וחבר שלי גומרים מחבת שלמה כזו בארוחה אחת). אם משתמשים בירקות קשים כמו שציינת, יכול להיות ששווה להקפיץ אותם קלות לפני הרוטב, ולדעתי זה מה שכתבתי.

  49. כדאי להשרות את העוף ברוטב או לצמצם את הרוטב כדי שהטעימים יודגשו יותר ויהיה יותר טעים !

  50. […] 500 גר' חזה עוף (לא של שניצלים!), חתוך לקוביות, מעורבב היטב עם 1 כף קורנפלור (טריק מעולה שלקחתי ממאיה הנהדרת מ"בצק אלים") […]

  51. וואי יצא מדהים. תודה מאיה! את מלכה.

  52. היי מאיה! עשיתי את החזה עוף ויצא באמת מעולה אבל אחרי יום במקרר נהיה לעוף טעם לואי (קורה לי בכל פעם שאני עושה חזה עוף ורוצה להנות משאריות למחרת). האם יש לכך פתרון? או האם המנה לא אמורה להישמר בכלל במקרר?
    תודה!!

    מאיה עונה: המנה נשמרת מעולה במקרר. לגבי טעמי הלוואי, באמת שאין לי מושג.

  53. זהו, סופסוף עשיתי את העוף בקשיו ללא קשיו, יצא מאוד טעים :ם)

  54. מעולה!! גם ציר העוף שלך :-) ממש כמו עוף בקשיו

  55. מושלם! נראה ממש טוב! מחר אני קונה מצרכים ומכינה! מעדכנת איך יוצא…. :)

  56. היי מאיה!המתכון נראה מעולה ותהיתי אם זה עובר הקפאה בצורה טובה?

    מאיה עונה: לא ניסיתי, אבל לדעתי יעבוד טוב.

  57. בהחלט שורד הקפאה מצויין! מניסיון..

  58. סליחה, הכנתי היום שני מתכונים מהבלוג והתבלבלתי בעמוד..התגובה שלי התייחסה ללזניה..את העוף בקשיו לא ניסיתי להקפיא..

  59. איזה כיף, יצא לי מעולה ואני כל כך לא יודע לבשל….
    תודה, מת על האתר שלך

  60. המתכון מעולה! יצא לי ממש טעים ואני חושבת שזו הפעם הראשונה שהעוף יצא עסיסי ולא יבש. אבל יש לי שאלה; חיממתי את המחבת 3 דקות כמו שכתבת, הוספתי את השמן וחיכית 5 שניות…ואז חטפתי ים שפריצים של שמן רותח, זה היה די קרבי להצליח לפזר את חתיכות העוף…פספסתי משהו או שככה זה?

    מאיה עונה: קודם כל, כשעובדים עם שמן חם חובה להשתמש בכפפות מטבח. שנית, שמן סתם לבד לא אמור להשפריץ ככה, אלא רק כשהוא נוגע בפיסות של אוכל, או במים. יכול להיות שהיו קצת שיירים של אוכל במחבת? או אולי קצת שומן שרוף… יש סיכוי שזה מה שגרם לתגובה המשפריצה. לפזר את חתיכות העוף זה אכן קצת אתגר, אבל אם משתמשים בכפפות עבות, אפשר לעשות את זה בכמה תנועות זריזות ואז להתרחק.

  61. היי מאיה. הכנתי עם ברוקולי ובצל סגול וכמו כן הוספתי גם רוטב צ'ילי מתוק. יצא נהדר חוץ מזה שגם אני הייתי צריכה לנקות את הכיריים ממטרי השמן(לא היה שומן שרוף ולא שיירי אוכל. כבר בנגלה הראשונה השמן השפריץ). תודה על מתכונים מהירים וטעימים.

  62. חייבת לציין שגירסת מיץ התפוזים מצאה חן בעני יותר ואני מכינה עכשיו את המנה הזו כל שבוע קבוע. הבעיה שהכל נזלל בערב אחד ;)

  63. הכנתי שוב רק עם אננס(את הרעיון קיבלתי מאחת התגובות כאן!)שמתי קצת מיץ אננס מהקופסא ברוטב ובלי ירקות. יצא מדהים לא פחות!! עוד שידרוג שניסיתי..לבשל את האורז עם ציר עוף במקום מים.

  64. מאחר ואני לא אוהבת פלפלים, החלפתי אותם עם עגבניות. הקפדתי לחתוך אותן יחסית עבה. יצא מצוין!

  65. מאיה,
    מתכון מנצח! הכנתי כבר כמה פעמים עם מיץ תפוזים במקום ציר עוף ומיץ לימון במקום החומץ ויצא כל כך רך וטעים! האורחים אפילו שאלו אם זה מפרגיות :)
    תודה רבה!!

  66. ניסיתי ויצא מצויין. מתכון מדוייק. כולם אהבו
    תודה

  67. הכנתי את העוף וברגע שהוספתי כף שמן לסיר החם – השמן פשוט עלה באש! אח"כ כל מי ששמע על זה אמר שלא מחממים סיר ריק ובטח שלא כמה דקות… איך אצלך לא קרה משהו כזה??

  68. דחוף בבקשה אנחנו בחול ואין לנו קורנפלור בהישג יד, אפשר בלי? אפשר להחליף בקמח?

    מאיה עונה: כן.

  69. ניסיתי כבר פעמיים להכין את המתכון הזה ונתקלתי באותה בעיה: הרוטב לא נספג בעוף. הוא פשוט נשאר במחבת ומסמיך. לא היה לי אי פעם הצורך להשתמש בציר העוף הספייר כי היו עוד המון נוזלים במחבת.
    יש לך אולי טיפ?

    מאיה עונה: פשוט לחתוך את חזה העוף יותר קטן או לדפוק אותו יותר דק. הרוטב הסמיך מצפה אותו מכל הכיוונים וזה אמור להדגיש את הטעם. הרוטב לא ממש נספג לי בעוף אף פעם…

  70. היי!
    יצא מדהים כמו כל דבר שאת (בנדיבותך המעולה!) מביאה להמונים.

    תודה לך!

  71. היי!

    במה עוד אפשר להשתמש חוץ ממיץ תפוזים? מה עם מיץ לימון? עוד הצעות?

    תודה!!

    מאיה עונה: חלב קוקוס?

  72. טוב, אז קשר לקשיו לא מצאתי (קראנו לזה עוף חמוץ-מתוק-מלוח), אבל יצא אשששש! :) (כרגיל, עוד לא נפלתי עם מתכון שלך).

    אני הוספתי לזה גם דבש (ישר לסיר, כי הייתה חסרה לי מתיקות), עוד מלא לימון (גם, ישר לסיר, לא יודעת כמה) וקצת סויה, אבל זה פשוט כי אני מכורה לשילוש הזה :)

    מצויין, תודה

  73. היי מאיה,

    מתה על הבלוג שלך! הכל מהמם וכל המתכונים מדויקים!
    שאלה – הטריק עם הקורנפלור יעבוד גם עם טופו לדעתך?

    תודה :)

    מאיה עונה: טופו משחים לקראסט יפה אפילו בלי קורנפלור! אפשר גם לאפות אותו בתנור והוא משחים באותה מידה.

  74. הי מאיה, אכלתי וזה מטריף- תודה.
    אני רוצה להכין את המתכון בלי הירקות לחג, את חושבת שמותר להקפיא אותו ואז להפשיר?

    מאיה עונה: אם את מכינה בלי ירקות, אז כן.

  75. התבלבלתי והיה לי חזה עוף טחון אז הכנתי ממנו מן קציצות קטנות ברוטב ויצא מדהים! תודה רבה!

  76. קראתי את הנכתב כאן – אין מילים!
    קל, פשוט וטעים (לפחות כך זה נראה)
    ננסה בערב ;-)

  77. הכנתי אתמול פעם ראשונה יצא טעים כל כך, ממש כמו במסעדה אי אפשר להפסיק לאכול. אני חייבת להגיד לך שאת קרן אור בתוך עולם מייאש של בלוגרים "קולינריים" מאכזבים.

  78. יצא מצויין

  79. מגיע לך לדעת – אני אוהבת אותך. את והבלוג שלך כל כך טובים אליי. כל מה שניסיתי יוצא מוצלח.
    תודה!

    מאיה עונה: חיממת את ליבי רבות. תודה לך!!!

  80. ואוו, ממש פקפקתי כי אני שונאת מוקפצים, אבל יצא טעים ברמות קשות.
    מתה על הבלוג שלך



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!