עוגיות בננה בקלי קלות

נחשב אצלי: קפה ומאפה

בקונטרסט מוחלט לעוגיות הקרים פאי שהיו כאן קודם, הפעם נתפנק עם מתכון קל להכנה במיוחד. לא צריך מיקסר, לא צריך בלנדר, צריך רק קערה, מזלג, ו-10 דקות עבודה. פרנקלי, הבצק שלהן טעים לגמרי והייתי יכולה לחסל קערה שלמה בכיף. ואין בזה שום בעייה כי אין בו כל מיני דברים נאים כמו חמאה או ביצים או אפילו קמח. סביר להניח שיש לכם את כל החומרים בבית (כולל הבננות המצ'וקמקות האלה שהתעצלתם לזרוק לפח), והמתכון סלחני לגמרי לשינויים ואם לא בא לכם על המרשמלו (למרות שהוא מוסיף כאן המון, ואסביר על כך בהמשך). מתכון הפטנט הנהדר הזה מגיע מהבלוג picky palate. אזהרה: אם אתם אכלנים גדולים מומלץ להכפיל כמויות מראש. הכמות: 10-12 עוגיות לנגלה.

  • 1 בננה גדולה
  • 3/4 כוס פירורי ביסקוויטים
  • חצי כוס שוקולד צ'יפס
  • חצי כוס קוביות מרשמלו (מבערך 8 סוכריות
  • תוספות אופציונליות
  • קורט מלח
  • חצי כפית תמצית וניל

עלות משוערת:

12 שקלים

עבודה נטו:

12 דקות

ההכנה

הערה: אם רוצים להכין גרסה ללא גלוטן, אפשר להשתמש בביסקוויטים או בעוגיות ללא גלוטן (להשיג בחנויות טבע ובחלק מהסופרים הגדולים).

אז השבוע באה מישהי לבקר אצלי. אולי אתם מכירים אותה. אני הכרתי אותה לראשונה לפני שנתיים וקצת.

קוראים לה מורקייק. והיא אוהבת סוכר לבן וחמאה כמעט כמוני. כמו-כן, היא דוגמנית ידיים מלידה.

אז התכנסנו בביתי הקט כדי לנצל את שאריות הבננות המשחירות שלי לפני שמסרו את נשמתן לבורא.

לאחר דין ודברים (בהם גם הצעתי למור שוחד כדי לא לכתוב כמה הבית שלי מבולגן), החלטנו כך: מור תכין עוגיות טוויל בננה מעולות ופריכות, ואני אכין את העוגיות האלה.

במתכון המקורי, ג'ני ערבבה לתוך העוגיות כל מיני מוצרי קסם שאין כל כך בארץ, או שממש קשה להשיג – כמו מרשמלו ביטס (אובר-מיני-מרשמלוז-אוף-דום, בדומה לפתיתי המרשמלו הפריכים שיש בקורנפלקסים), או מיני שוקולד צ'יפס (ששמעתי שמועות שאפשר דווקא להשיג בעדן טבע מרקט). אבל כשניסיתי להכין אותם עם מרשמלו רגיל (שחתכתי לחתיכות קטנות אבל לא ממש קטנות), גיליתי שהוא נמס באפייה למעין ציפוי טופי פריך שמצפה את העוגיות ומוסיף להם מימד מטריף של קראנצ'. אז שהמרשמלו ביטס ילכו לחפש מי יטלטל אותם אנה ואנה. אנחנו נכין עם מרשמלו רגיל ונדפוק את המערכת!

מוהאהא!
הא!
הא!

כן.
אז לעבודה.

קודם כל אוספים את כל המרכיבים (או שכדאי לומר, מרקיבים?)

כי הבננות, תבינו, צריכות להיות על גבול הרקבון. טוב, לא ממש רקבון, אבל כמה שיותר שחורות ורכות, יותר טוב.

ככל שהקליפה יותר מלאה בנקודות שחורות והריח של הבננה יותר חזק ובנני, ככה היא יותר מושלמת לאפייה. כשהבננה רק מתחילה להיות בשלה (כשהקליפה שלה צהובה לגמרי ומתחילה לקבל קצת נקודות שחורות פה ושם), תוכלו לבדוק אם היא טובה על ידי חוש הריח – פשוט פותחים קצת את הבננה מלמעלה ומריחים. אם יש לה ריח בנני – היא טובה לשימוש. אם יש לה ריח שמזכיר קצת דשא, תנו לה עוד יום יומיים.

היופי במתכון הזה הוא שהבננות נמעכות למחית כל כך קוואטצ'ית שזה לא משנה אם יש להם קצת כתמים כהים (על בשר הבננה עצמו). כל עוד אין עובש, איטס א גו! הבננות יכולות להיות שחורות לגמרי מבחוץ, אבל מבפנים הן תקינות לגמרי. ראו תמונה – השמאלית שחורה לגמרי, אבל מבפנים היא סבבי בבי.

לגבי הביסקוויטים, אפשר להשתמש בפתי בר רגיל, ואפשר להשתמש בעוגיות בצורת חיות, או כל עוגיה פריכה, ביתית או קנויה, שבא לכם. לא ניסיתי אוריאוז, אבל סביר להניח שהן יעבדו כאן, כנ"ל עוגיות לוטוס. תהיו יצירתיים. אם זה טוב לטבילה בקפה, זה טוב למתכון הזה! זה הזמן לנצל את כל השאריות מהארון או הפריזר.

לשם המתכון נזדקק לרסק את העוגיות או הביסקוויטים כדי להגיע ל-3/4 כוס פירורים דקים. אז מדדנו, והכמות הזו מגיעה לבערך 60 גר', שזה יוצא בערך 8 ביסקוויטי פתי בר, כדי שיהיה לכם סדר גודל.

אני דווקא הצלחתי להשיג מיני שוקולד צ'יפס (בייבוא אישי, מוהאהא. אל תשאלו), אבל כל היתרון שלהם זה שהם פשוט עוזרים לפזר את השוקולד בצורה אחידה יותר בעוגיות. אפשר בהחלט להשתמש בשוקולד צ'יפס רגיל ומצוי.

מאחר ויש לי קו אספקה פרטי למוצרי טראש אמריקאיים (תודה, דוד!) , יש לי גם מיני מרשמלו'ז מגניבולים ואני לא צריכה לקצוץ מרשמלואים גדולים מהסופר. אבל ניסיתי גם לקצוץ מרשמלואים וזה לא כזה ביג דיל. יותר נוח עם מספריים מאשר עם סכין, ואם צריך, אפשר לפדר את המרשמלו ואת המספריים בקצת קורנפלור או קמח כדי לעזור ב"גיזור". 8 סוכריות מרשמלו יספיק לקיצוץ הכמות הדרושה כאן. את השאר תשמרו בבטן.

מתחילים עם הבננה שלנו.

מקלפים ומועכים אותה עם מזלג.

אם היא בשלה כראוי, זה יהיה קל מאוד. אני אוהבת למעוך את הבננה דווקא על קרש החיתוך ולא בקערה, כי זה הרבה יותר קל.

אחרי שמועכים ועוברים עליה כמה פעמים עם מזלג הבננה ממש נמסה למעין עיסה דביקה.

בשלב זה אפשר פשוט "לגרוף" אותה מקרש החיתוך עם מזלג או סכין רחבה ישירות לתוך הקערה.

שלב א' מאחורינו.

עכשיו צריך למעוך את הביסקוויטים.

המהדרין עושים את זה במעבד המזון בשתי שניות. והאמת, עכשיו, לקראת שבועות, אפשר למצוא בסופר גם שקיות של פירורי ביסקוויטים מוכנים כחלק מכל הערכות המשונות האלה להכנת עוגות גבינה (סירייסלי, פיפל? עד כמה קשה לערבב קצת גבינה עם ביצים וסוכר ולהשליך לתנור?). אבל! אנחנו רומנים (אני מניחה שכבר הבנתם שאני משליכה את הרומניזם שלי עליכם וכל עוד אתם לא מתנגדים, זה תופס. כמו-כן, מורקייק הוכתרה כרומנייה של כבוד) ולכן נשתמש בכלי העזר האהוב על כל הרומנים ביקום –

אוהיי, שקית ניילון, אהובתי!
עצוב לך לבד בארון, בחושך? בואי וסייעי לנו!

מפזרים את הביסקוויטים בשכבה אחידה על קרש החיתוך, מכסים אותם עם שקית ניילון נקייה של סופר (כשהלוגו למעלה ולא נוגע בביסקוויטים ישירות). השקית תמנע מהפירורים לעוף לכל עבר.

עכשיו לוקחים פחית שימורים כלשהי, ופשוט מטיחים את הבסיס שלה שוב ושוב על הביסקוויטים דרך השקית בתנועות סיבוביות (כמו שקורצים עוגיות). עושים את זה למשך דקה רצוף, ומוציאים את כל האגרסיות של השבוע על הביסקוויטים המסכנים.

שימו לב ש (א) פחית שימורים עובדת הרבה יותר טוב ממערוך כאן. פי אלף יותר טוב. (ב) השתמשתי בפחית שימורים של חלב מרוכז, כי חלב מרוכז הופך את הכל ליותר טוב!

ככה זה נראה כשמפוררים עם מערוך. לא טוב. הפירורים העבים פוגעים במרקם של העוגיות.

ככה זה נראה כשמפוררים עם פחית שימורים של חלב מרוכז! טוב כפליים! לא ניסינו, אבל סביר להניח שגם בקבוק עראק יעבוד פה טוב, אבל רק עראק לבנוני אסלי.

גורפים את פירורי הביסקוויטים הדקים עם סכין או עם הידיים לתוך כוס מדידה כך שנגיע לכמות הרצויה (3/4 כוס), ונוסיף לבננה.

נערבב היטב היטב.

עד שכל הפירורים מתחילים להיספג בבננה, וכל השוליים מתנקים לגמרי מכל שאריות הפירורים.

אמור להיווצר מעין בצק מאוד סמיך וקצת דביק:

עכשיו נוסיף את התוספות הטעימות – מרשמלו – צ'ק! שוקולד צ'יפס – צ'ק!

תמונה של מצלמת פלאפון מצלמת מרשמלו – צ'ק!

אם אתם לא רוצים מרשמלו, אפשר להחליף בכמות שווה של פקאנים או אגוזים, או מלא דברים אחרים. תהיו יצירתיים. M&Ms? קוביות קטנטנות של תמרים מגולענים? פאייטים צבעוניים? נצנצים? שברי ביסלי או בייגלה? תזרמו.

אני ממליצה מאוד, כאמור, על המרשמלו. שלא תגידו שלא אמרתי. בלי המרשמלו המרקם של העוגיות יוצא פחות עוגייתי ויותר יציקתי.

משטחים תלוליות קטנות של התערובת על תבנית מצופה בנייר אפייה. העוגיות לא משתטחות בעצמן ולא תופחות או מתרחבות, כך שאפשר לצופף אותן. אבל הכי חשוב זה לשטח אותן לגובה אחיד ולעיגול אסתטי יחסית.

אל תשקיעו יותר מידי – העוגיות האלה לא יזכו בתחרות יופי, אבל הן מפצות על זה באישיות השופעת שלהן. אבל חשוב לשטח אותן היטב!

אופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות למשך כ-8 עד 10 דקות, או עד שהמרשמלואים נמסים לגמרי, ושולי העוגיות מזהיבים.

העוגיות רכות מאוד כשהן יוצאות מהתנור ויתייצבו עם הצינון.

אם העוגיות התקררו לגמרי ועדיין רכות מידי וקשה לשחרר אותן מהתבנית, פשוט הכניסו אותן שוב לתנור (אפשר הפעם על 200 מעלות) למשך כ-5 דקות עד שהן מזהיבות עוד יותר.

העוגיות תצאנה ככה יותר פריכות, אבל הטעם הבנני שלהן קצת ייחלש – אז לשיקולכם. אפשר גם לנתק את העוגיות מהנייר ולאפות אותן הפוכות – לקראנצ' מקסימלי.

רוצים עוגיות טוויל מהממות וקלות להכנה?
סעו למור, השכנה מלמעלה. יצא לנו טעים מאוד.

מור אני מקווה שתשובי לבקר…

בפעם הבאה יהיה יותר מסודר, מבטיחה!

פינת התכלס
מועכים בננה אחת עם מזלג. מערבבים בקערה עם בערך 3/4 כוס פירורי ביסקוויטים (מבערך 8 ביסקוויטי פתי בר). הכי נוח למעוך את הביסקוויטים על קרש חיתוך עם פחית שימורים גדולה כשהם מכוסים עם ניילון מלמעלה. כשנוצר בצק אחיד מהבננה והפירורים מוסיפים פנימה חצי כוס שוקולד צ'יפס וחצי כוס קוביות מרשמלו חתוכות מבערך 8 סוכריות מרשמלו. משטחים תלוליות גדולות על תבנית מצופה בנייר אפייה ואופים כ-8 עד 10 דק' על 180 מעלות. אם העוגיות רכות מידי אחרי הצינון, אופים 5 דק' נוספות על 200 מעלות, לאקסטרה פריכות.

תחליפים –  אפשר להשתמש בביסקוויטים ללא גלוטן. אם חייבים, אפשר להחליף את המרשמלו או השוקולד צ'יפס בכמות זהה של דברים טעימים אחרים קצוצים דק. תהיו יצירתיים: סוכריות M&Ms, אגוזים קצוצים, פירות יבשים קצוצים, וכד'. . אפשר להחליף את הביסקוויטים בכל סוג של עוגייה מתוקה פריכה, קנויה או ביתית.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




62 תגובות בינתיים:

  1. איזה יופי!!!!
    רק להגיד שבדיוק לפני יומיים ראיתי בחנויות בשוק לוינסקי מיני מרשמלוז קטני קטני וחמודים חמודים שנורא רציתי ולא ידעתי מה אעשה איתם (כי קצת קשה לשפד אותם) … אז עכשיו יש מה לעשות!!!
    תודהה

  2. יכול להיות שעשיתי עכשיו את ההכנה המהירה בתולדות הבלוג?… אני וויי: בלי מרשמלו, עם שוקולד מריר קצוץ ופקאנים, וכפית חמאת בוטנים. אמנם יצא מרקם של ספוג, אבל כפי שאמרו חכמינו – נום נום!

  3. נראה לי קל ומהיר, מה שנותר לי זה לקנות בננות ולנסות :-) תודה על מתכונים נ ה ד ר י ם !!!

  4. אם אני לא טועה ל"כרמית" יש מיני שוקולד צ'יפס. אם אני לא עוד יותר טועה הם אפילו 60% קקאו ולא רעים בכלל.

  5. יש גם הסבר מצורף איך לא לטרוף את כולן???
    תודה..

  6. ואוו זה נראה כל כך טעים !
    בתור מכורה למרשמלי, שוקוצ'יפס ו-M&M מתה כבר לנסות !

  7. טוב מאיה, נראה לי את טלפתית כי בדיוק באתי לזרוק בננות לפח ונכנסתי לבלוגך המהמם לבדוק אם במקרה פספסתי ויש מתכון לעוגת בננה או משהו…
    אבל שאלה: במקום שוקולדצ'יפס אפשר לקצוץ שוקולד מריר רגיל או לטחון אותו דק בפוד פרוססור?
    תודה על המענה ושאפו על הבלוג!

    מאיה עונה: אפשר לקצוץ שוקולד רגיל לקוביות קטנות – לא צריך פוד פרוססור.

  8. אוי זה נראה כ"כ טעים…….. אבל לצערי…. אני בדיאטה בימים אלו :(

  9. סתם לידע כללי, בננה שחורה יכולה להטעות! כשמאחסנים בננות במקרר הן משחירות אבל בפנים הן תקינות לחלוטין ואפילו לא כ"כ רכות…

  10. מזניב!

  11. בננה אחת, זקנה, עצובה ומיותמת נותרה במטבח. בזכותך היא תהפוך ליצירת מופת.

    ובהזדמנות זו אספר לך שהכנתי לראשונה ביף בורגיניון, עוגת גבינה של טלי וקיש בטטה, יצא פשוט מושלם ובני הבית ניקו את התבניות.
    כולם אצלנו בבית כבר למדו שכשאני מבשלת לא שואלים שאלות על התהליך כי התשובה הקבועה היא "ככה מאיה אמרה"..

  12. גם לי יש אספקה ישירה מהדוד מאמריקה.

    האח, הידד. :)

    האספקה שלי כוללת לפעמים מתכונים סופר אמריקאים
    מבתי חסידות חרדיות :)

    קיבלתי מתכון דומה אבל שונה .

    השוני העיקרי היה שממירים את הביסקוויטים המתוקים
    בקרקרים מלוחים. הטעם מעולה. טעמתי שם.

    מכיון שיש לי , בבלאגן הפרטי שלי, המון שקיות פתוחות של
    בייגלך ,מכל הסוגים, ללכת על בייגלך במקום עוגיות, השאלה היא האם ב100%? או שזה יהיה מוגזם?

    מאיה עונה: דגדג לי לנסות את זה עם עוגיות עבדי, אבל צריך להוסיף סוכר וזה א. מסרבל את ההכנה, ב. מפספס את המטרה ואת הפשטות של המתכון. לא ממליצה.

  13. לא ציינתי את המובן מאילו :)

    הבלוג שלך כבר שנים מלווה אותי.
    הוא מדויק טעים וקל, מה עוד צריך הבן אדם?

  14. הי מאיה
    האם ניסית במקום משרמלו ממרח מרשמלו?
    האם לדעתך אפשרי?
    אשמח לתשובתך.

    מאיה עונה: לא ניסיתי ואין לי מושג איך זה יצא.

  15. מאיה, את יודעת שכולנו אוהבים אותך, והבלוג שלך הכי טוב בארץ וכ'. אבל העוגיות האלה ממש לא נראות טוב. הן פשוט לא יפות ולא מעוררות תיאבון. וזה לא קשור לאיכות התמונות אלא פשוט לאיך שהעוגיה נראית… אני אמורת את זה באהבה ומתוך פרגון ולא כדי לרדת עליך. כולם יודעים שאת חולה על כל מיני דברים אמריקאים מוזרים אבל היה נחמד יותר כשהתמקדת במתכונים "נורמליים" :)
    אז אולי לטובת מי שלא מת על חמאת בוטנים או סירופ תירס או מרשמלו אפשר יהיה לתת מתכון בקרוב של משהו יותר אכיל? אני חושבת שגם כתבו לך בעבר שהאתר נהיה קצת אתר קינוחים – ואני מוסיפה – ועוד אמריקיאיים… לא חבל?… כאלה יש מספיק.

  16. תודה על עוד מתכון נפלא. שאלה- אם מחליפים שוקולד צ'יפס בקוביות שוקולד מריר – מה הכמויות?

    מאיה עונה: אני מניחה שבערך 80 גר'.

  17. 1. תמיד ידעתי שאת מוכשרת, אבל הצלחת לגרום לאצבעות שלי להיראות כמעט אנושיות, וזה באמת מרשים. תודה לך.
    2. אני רומניה אמיתית, לא רק של כבוד, דיברנו על זה!
    3. ברור שאבוא שוב, היה סופר דופר כיף! או שאני אזמין אותך אלי. אחרי זה לעולם לא תעזי יותר לקרוא לדירה שלך לא מסודרת.

  18. אבי הצלם ראה את החוברת השלישית ואמר שהצילומים שלך *מרהיבים*. והוא לא אדם שמפזר מחמאות… אז קבלי ח"ח. וגם: יופי של פוסט.

  19. טוב הולכת לנסות עם ממרח מרשמלו, אעדכן כמובן.
    אגב מדובר במוצר מדהים ושווה, ואת יצירתית שכמותך חייבת לשלוח מתכונים עם המוצר הזה.

  20. אם כבר רוצים את המיני מרשמלו הפריכים וגם ככה דוחפים כל מיני דברים לעוגיות, אפשר לשים בהן קורנפלקס Lucky charms ולסגור עניין. גם דברים קטנים וקריספיים (כמו צ'יריוס, בערך) וגם מיני מרשמלו בצבעי פסטל רדיואקטיביים. אגב, לחברת "מימון" יש מיני שוקולד צ'יפס מריר (נדמה לי שלא כתוב על האריזה שהם מיני, אבל אם ממשמשים אז אפשר להרגיש שהם ממש ממש קטנים), ואפשר להשיג אותם בכמעט כל סופר.

  21. נראה מעולה. בהנחה שזה לא יתחסל מייד, כמה זמן אפשר לשמור את העוגיות, והאם בחוץ או במקרר?

    מאיה עונה: יישמרו בערך שבוע בקופסה אטומה בטמפ' החדר.

  22. שאלה קטנה, את חושבת שאפשר יהיה להחליף את הפתי בר בשקדים טחונים?
    ואם כן, כמה סוכר (או דבש אם את חושבת שזה אפשרי) צריך לשים?
    תודה רבה!

    מאיה עונה: אחלה רעיון (בריא יותר, ללא גלוטן, כד'). מניחה שאם יעבוד, אז עם כמות זהה של שקדים טחונים (3/4 כוס), ויספיקו 2-3 כפות סוכר. ספרי איך יצא!

  23. הכנתי היום לחברות שקפצו לבקר, תוך 20 דקות הכל היה מאחוריי כולל שטיפת כלים! כולן התלהבו, אפילו שהחלפתי את הפתי בר בעוגיות דיאט מחיטה מלאה (קנויות) ואת המרשמלו באגוזי מלך. יצאו קראנצ׳יות וספוגיות באיזון מושלם, איכשהו יצאו גם עיגולים אסתטיים מאוד, פשוט הצלחה!!! תודה, תודה ושוב תודה!

  24. שוקוציפס מיני מיני קניתי השבוע ב4שף קניון שרונים הוד השרון

  25. רעיון מגניב!!! עמיתי בן השנתיים לא ממש נוגע בבננות שאני קונה לו… עשיו נראה אותו עמוד בפני הפיתוי הזה!!! ;)

  26. הי מאיה,
    אני שונאת בננות אבל מאד אוהבת את המתכונים שלך…
    האם לעוגיות יש טעם מאד "בנני"?

    מאיה עונה: מן הסתם.

  27. קטע, ממש לפני כמה ימים נתקלתי במשהו שנראה כמו הגרסא הבריאה של המתכון הזה: בננה ושיבולת שועל (טוב, ושוקולד צ'יפס), ותהיתי איך זה עובד לעזאזל..
    http://www.theburlapbag.com/2012/07/2-ingredient-cookies-plus-the-mix-ins-of-your-choice/

    מעודד לשמוע שעשית משהו דומה ויצא אכיל ואף טעים!

  28. אום סופר דופר נום!

  29. אז בהמשך לשאלתי ממקודם..
    הכנתי את העוגיות- במקום פתי בר שקדים טחונים, במקום סוכר שמתי דבש.. ובלי מרשמלו. יצא מעולה!
    פריכה מבחוץ, רכה מבפנים ומאוד עוגייתית!

    זה קישור לתמונה..
    https://picasaweb.google.com/114564374522318741897/April292013#5872344819689870914

    תודה רבה על הכל!

  30. יצא מעולה! תודה!!!

    נתתי לחברה' בעבודה לטעום ושלחתי את הלינק למתכון…
    אין עליך!!

  31. רק שלי יצא מהתנור בצורת בלאגן מעוך? מקווה שזה מתאחה אחרי שמתקרר…

    מאיה עונה: ככה זה יוצא. המרשמלו נמס ויוצר חורים. אבל טעים טעים!

  32. אהבתי שההיא למעלה כתבה "העוגיות האלה ממש לא נראות טוב. הן פשוט לא יפות ולא מעוררות תיאבון" ואז "אני אומרת את זה באהבה ומתוך פרגון ולא כדי לרדת עליך"

    בהחלט אחת התגובות האוהבות. וגם- מסתבר שכל מה שידעתי עד היום על המילה 'פרגון' היה טעות. תודה שהארת את עיני.

  33. מבלוג לבלוג הכיף עולה….

    אגב, פטיש שניצלים מאוד אוהב פתי-בר בשקית ניילון (-:

  34. האם אפשר להכין ממחית פרי אחר (תפוח,אפרסק וכד') ואם כן איזו כמות שוות ערך לבננה מעוכה? תודה רבה. האתר והמתכון נראים צויינים!!

    מאיה עונה: שאלה טובה, לא ניסיתי. לגבי מחית תפוח – לא הייתי ממליצה לעשות את זה עם מחית של תפוח טרי אלא עם רסק תפוחים, אם כבר. אין לי מושג אם זה יעבוד. הייתי מנסה על כמות קטנה ובודקת. לגבי מחית אפרסק, גם קשה לי לחזות. אני נוטה לחשוב ששניהם יעבדו בדרגות שונות של הצלחה.

  35. הכנתי עם שקדים טחונים ויצא מעולה. תודה לנועה על הרעיון. (גם לא הייתה לי ברירה, לא היו שום עוגיות בבית)

  36. וואיי העוגיות יצאו לי מעולה!! תודה רבה :)

  37. משום מה יצא לי קצת שונה מהתמונה, אולי כי לא שיטחתי אותן מספיק? אז העוגיות יצאו בסדר בלי החורים שמופיעים בתמונות שציפיתי שיהיו… בכל מקרה.. במהלך החימום ראיתי שהמרשמלו ממש נזל הצידה, גם אצלך הוא נזל בפראות לצדדים? אבל בסוף האפיה סידרתי את העוגיות ונתתי להן צורה. טעם מעניין, נחמד לגלות באיזה קלות ניתן להכין קינוח בננות שוקולד! בלי קמח שמן ביצים ובלי טרראם… יפה יפה.

  38. יש רק בעיה אחת… שונאת בננות. במיוחד כשהן בשלב השחור שלהן. שונאת ריח של בננות. ושאף אחד לא יעז להתקרב אלי עם בננה או לאכול לידי. אבל אכין לילדים פעם הבאה כשהבננות יגיעו למצב כזה. בדיוק אתמול היו שתיים שסיימו את חייהן בתור שייק עם תותים וחלב שקדים. לשמחתי גרה באמריקה אז יש לנו בסופר את המיני שוקולד ציפס ומיני מרשמלו ( אגב במרשמלו הלבנים כאן יש צבע מאכל כחול). תודה על פוסט מצחיק.

  39. היי מאיה,
    אני ממש ממש אוהבת את האתר שלך ומכינה ממנו המון דברים! חייבת לציין שזה המתכון הכי מאכזב שלך שניסיתי עד עכשיו :(
    העוגיות יצאו על הפנים (לא בגלל שעשיתי משהו לא נכון) ואף אדם מבוגר לא אכל אותן (מזל שהבן שלי לא כזה בררן… מוהאהאהא)
    חוזרת למתכון הישן והטוב של Banana Bread של סבתא האמריקאית ז"ל (תגידי אם את רוצה מתכון…), או להקפיא את הבננות בחתיכות בשביל שייק מרענן בהמשך (זה חוסך את הקרח…)

  40. מאיה יקרה! עשית זאת שוב! :) איזה מתכון מעולה, ליקקנו את האצבעות בעלי ואני. עשיתי חלק מהן עם מרשמלו ורוד (אריזה מעורבת) ויצאו כתמי צבע ורדרדים כאלו על חלק מהעוגיות.
    אגב, מהכמויות במתכון יצאו לי 17 עוגיות קטנות-בינוניות. המרשמלו הנמס נותן כמו שאמרת את הקראנץ' הנגיס ומרקם הטופי. אפילו היה לי מגניב לראות איך העוגיות "קמות לתחיה" בתנור והמרשמלו מבעבע עד שנמס. השתמשתי בשוקולד צ'יפס מריר ופיזרתי קצת סוכר חום מעל. בעלי כינה את העוגיות האלו "עננים חלומיים של בננה ושוקולד". מיד נכנס לפנתיאון המתכונים שלי. מעולה!!!

  41. דווקא יש מיני שוקולד צ'יפס!
    בדיוק השבוע נתקלתי בהם במקרה בסופר, לא היה כתוב שהם מיני זו הייתה הפעתה והם היו כ"כ חמודים שלא יכולתי להתאפק ומיהרתי להכין עוגיות, ככה שאני לא יודעת מה היה שם החברה אבל הם באים בקופסא אדומה עם נקודות לבנות ועל אותו מדף ישבה קופסא בצבע תכלת שהכילה תערובת של שוקלד צי'פס מריר ולבן (איכס).
    בקיצור נסי ברשתות הגדולות, זה קיים, אני מצטערת על התיאור המעורפל, אני אשתדל יותר להבא.

    ואם כבר אני נדחפת להגיב – תודה לך על.. כל זה (בהרצאות מעייפות אני פשוט יושבת ובוהה בתמונות ומתכננת סיבות להכין ).

  42. לא היה לי מרשמלו ושוקולד אז פוררתי מקופלת ושמתי במקום מרשמלו 2 כפות רוטב טופי חם ומושחת (כן,כן.. הכנתי באותו זמן את עוגת הגבינה של טלי..)
    יצא פינוק :)

  43. ניסיתי אתמול ויצאו מעט ספוגיות, ככה זה אמור להיות?
    יש מצב להחליף את הפתי-בר בקמח? מה החלופה מבחינת הכמויות?

    תודה :)

    מאיה עונה: יש מצב, אבל לא בדקתי. הייתי מתחילה עם בערך שליש כוס או טיפה יותר, ומוסיפה קצת אבקת אפייה כדי שלא יצא דחוס.

  44. מאיה היקרה: מתכון אדיר ממש!
    לי העוגיות יצאו מעט רכות, אני מניח שזה כי הייתי צריך לאפות אותן עוד טיפה?

    אני מציע לך להוסיף אולי בסוף את כל ההערות שרשמתי לעצמי לאחר שעברתי על כך התגובות:
    1. אפשר לנסות להחליף את פירורי הביסקוויטים בחצי כוס שיבולת שועל (על כל בננה)
    2. אפשר לנסות להחליף את הבננה במחית פרי אחר (כמו מחית תפוח)

    דבר אחרון, ממה שיצא לי לעשות, יותר נוח להכין את הכל בלי המרשמלו. לאחר שהכנו את התלוליות- להוסיף חתיכת מרשמלו לכל תלולים באמצע

    בסופו של דבר הפעם לא יצא לי בצורה הכי אידאלית, גם בגלל שהן יצאו רכות וגם בגלל שקצצתי לעצמי את השוקולד צ'יפס וזה יצא יותר מדי שוקולד, אבל המתכון הזה פשוט מטורף!

  45. יצא גועל נפש. סורי. בד"כ באמת שאוהבת את המתכונים שלך.
    יצא פשוט לא אכיל.

  46. הכנתי עכשיו, ואני מלקקת את האצבעות ואת חתיכות המרשמלו שנותרו על התבנית! יאם!
    גם העוגיות שלי יצאו רכות, אבל בעיני המרקם שלהן משתלב נהדר עם הפריכות של המרשמלו הנמס.
    אני חושבת שהמתכון זכה לאהדה חלקית בלבד כי זה מתכון שמתאים לבעלי טעם ילדי, ואולי צריך לציין זאת, אם כי רשימת המרכיבים די מסגירה זאת בעיניי.
    בקיצור – מתכון אדיר. סחתיין!

  47. הכנתי היום את העוגיות והן יצאו ממש כמו כאוס בתבנית – אז את הנגלה השנייה כבר עשיתי קצת שונה והיא יצאה הרבה יותר טובה – לא הכנסתי את המרשמלואים לבלילה, קודם הנחתי את הבלילה בתבנית ורק אז הנחתי בכל גוש 2-3 מרשמלואים.
    משום מה כשמכניסים אותם לבלילה הם נוטים להתמקם דווקא בקצוות ואז הם זולגים החוצה בלי להתאחד עם שאר העוגייה.

    עוד משהו בעניין המרשמלו, לא היה לי מושג לכמה חתיכות לחתוך מרשמלו אחד, אז חתכתי ל-4 אבל בדיעבד נראה לי שעדיף לחתוך ל-8 לפחות…

  48. הכנתי עם לוטוס ויצא לא פחות מגאוני.
    +טיפ למראה אטרקטיבי מעט יותר- להכין בתוך מנג'טים.
    תודה!

  49. אהבתי את הכתבה, מאוד מצחיקה!
    שמור על הדלת של המקרר

  50. מסתכלת כל פעם על המתכונים השווים שאת מעלה פה לאתר, נהנת מהכתיבה המשעשעת והפירוט המדויק- אבל בד"כ עצלנית ולא עושה עם זה שומדבר.
    לאחר חיפוש לבננות המסכנות שישבו במקרר כמה ימים, נתקלתי במתכון הזה- הן יצאו לפני שעה מהתנור וכבר חצי נאכלו (לא רק על ידי!!)
    מדהים מדהים מדהים!
    תמשיכי כך, אני ממש אוהבת את האתר הזה!

  51. וואו. הרגע סיימתי לצנן (היה קשה ממש להתאפק) ויצא כל כך טעים!

  52. איזו כתיבה מדהימה יש לך! לא יאמן שהייתי מרותקת למתכון של עוגיות בננה! (כשכל הבית מאחורי הפוך ועוד רגע הילדים מתעוררים משנת צהריים) את מצחיקה ומשעשעת נהניתי מכל רגע, ובתור אחת שזורקת המון בננות שחורות…… טוב לדעת שיש מה לעשות איתן חוץ מעוגת בננות בחושה.
    ברגע שיבשילו, בהחלט אנסה ואעדכן.
    תודה, תודה :-)

  53. ובכן.. בננות מעוכות יש.
    וכתוצאה ממשלוחי המנות השבוע, יש גם מרשמלו. אבל. בטעם ענבים. יעבוד? או שללכת ולקנות אחד פשוט ולבן?

    ולהוסיף תמרים מיובשים קצוצים, הולך? כי השילוב של בננה ותמר בדר"כ הוא שילוב טוב.

    מאיה עונה: תמר ילך פה בסדר גמור – לגבי ענבים, אם את רוצה שיצאו לך עוגיות בטעם ענבים – אז תשתמשי :)

  54. הדבר היחיד ששכחת לכתוב זה עד כמה שהן מסוכנות!!
    לא היה לי מרשמלו אז שמתי שוקולד צ׳יפס והוספתי אגוזי מלך קצוצים. יצא מדהים.

  55. עשיתי אתמול עם הבנות שלי . יצא היסטרי וטעים!!!

  56. ניסיתי להחליף את הביסקוויטים בקמח קוקוס (כי לא היה לי קמח שקדים בבית), והוספתי שוקולד מריר ופיסטוקים.. נראה איך יצא :)

  57. הכנתי עכשיו – עם שיבולת שועל עדינה וקצת קמח וסוכר במקום ביסקוויטים. יצא מעולה! וטבעוני (ללא המרשמלו)!

  58. בטוח שאני אכין את המתכון הזה אבל עד אז רק אגיד לך שקראתי אותו ולא הפסקת להצחיק אותי!!
    אני לא הכי מתחברת לבישולים ואפייה ואני פחות או יותר כופה את זה על עצמי- תודה שאת גורמת לזה להיות מצחיק, קליל ופשוט!

  59. וואי איזו שטות נפלאה! בדיוק לשאריות פתי-בר ובננות נרקבות שהיו לי בבית ( איך ידעת??).
    לא היה לי מרשמלו אבל שמתי 3/4 כוס נטיפי שוקולד ( ל-2 בננות) ויצא מושחת לגמרי

  60. איפה אפשר למצוא את המיני מרשמלו?

    מאיה עונה: לסנג'ר מישהו שיביא לך מאמריקה, או אמאזון. לפעמים אפשר למצוא במגה גרסאות מקומיות דומות.

  61. היי, שאלה.
    כבר במהלך הערבוב של הביסקוויטים עם הבננה המעוכה התערובת הייתה יבשה מאוד נאלצתי למעוך לא מעט את הביסקוויטים לתוך הבננה, כך שבשלב שהוספתי את השוקולד צ'יפס והמרשמלו כמעט לחלוטין התערובת לא התאחדה.
    האם לדעתך פשוט מדובר בבננה קטנה מדי, במצב צבירה/בשלות לא אידיאלית, או אולי טמפרטורה?

    תודה

    מאיה עונה: שתי האופציות הראשונות נשמעות לי הכי הגיוניות.

  62. וואי
    יצא מעולה
    השתמשתי בטיפ שנתנו פה לשים את המרשמלו מעל הבצק ובשוקולד חלב שבור לקוביות
    ובסבב השני של התנור למשהו כמו 3 4 דקות



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!