בים בם בם

נחשב אצלי: ארוחה זריזה

corncob.jpg

הברביקיו המסורתי של יום העצמאות (שאותו השכלנו לעשות השנה בגינה ליד הבית, במקום על אי התנועה ה"סודי" שלנו יחד עם עוד 9482 משפחות מרובות ילדים) הזכיר לי את המאכל שהכי הייתי אוהבת כשהייתי קטנה. אמא הייתה מכינה סיר גדול של תירסים ענקיים וצהובים, ויחד היינו יושבים כל המשפחה ומפצלחים את השיניים מול מקגייוור בערוץ 1 (העלילה של מקגייוור, אגב, מתרחשת בפיניקס, אריזונה – עיר הולדתי). לו רק הייתי זוכרת כמה זה פשוט הייתי מכינה את זה כבר מזמן בדירה שלי! ועכשיו, כשבדיוק מתחילה העונה של התירס, מתחילים לבצבץ להם הקלחים הצהובים בכל פינה – בשוק, אצל הירקן, ואפילו בסופר. בינתיים המחירים עדיין גבוהים קצת (בסביבות ה-12 ש"ח לקילו), אבל אני מעריכה שהמחירים קצת ירדו כשהעונה תהיה בעיצומה.corncob2.jpg

עם תירס חם אין חוכמות – ממלאים סיר גדול עד ה- 3/4 במים, מכניסים פנימה את הקלחים (לא משנה כמה, רק שכולם יהיו מכוסים במים) מבשלים בערך 20-25 דקות על אש גבוהה, וזהו! המים אמורים לרתוח יחד עם התירס, כך שהטריק של להרתיח את המים מראש בקומקום לא יעבוד פה. כשהתירס צהוב ורך זה מוכן. מפדרים בהרבה מלח וזוללים כשעוד רותח. יש אנשים שאוהבים להוסיף חמאה, אני מעדיפה את הטעם הפשוט והאמיתי בלי תוספות.

עדכון: קיבלתי תגובות שגם 5-10 דקות בישול במים רותחים כבר מספיקים, והתירס יוצא אפילו יותר נגיס ויותר טעים. בכל מקרה, ככל השתירס טרי יותר (והוא בהיר יותר ופחות צהוב בוהק) הוא צריך פחות בישול.

ומה עוד היה לנו בברביקיו? סלט טבולה מעולה (שדיסוננס קוגניטיבי קצץ בכבודו ובעצמו במשך 40 דקות של פדנטיות מקפיאת-דם), סלט ירקות קצוץ דק, קבבי כבש מעולים שהביא אלון מהחנות של עופר ברמת השרון (מומלץ בחום), מרשמלו (שהולך מעולה עם הטבולה), וגולת הכותרת, הדובדבן שבקצפת, קוקילידות ביתיות לקינוח (מעשה ידי). ומה היה לכם בברביקיו?! corncob3.jpg



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




14 תגובות בינתיים:

  1. האתר שלך מקסים. הגעתי דרך ההמלצה של שוקי היום ברשימות ונורא התלהבתי. זה נורא יפה, והמתכונים כפיים והצילומים מגרים. אחלה. כל הכבוד.

  2. תודה רבה לך על האתר הנפלא הזה. הצלחת להכניס עוד גבר למטבח.

  3. אה..
    את המנגל שאני ארגנתי לחברים אין ממש סיבה לתאר. נקניקיות וקבבים והמבורגרים ושלל דברים לא בריאים ולא כאלה טעימים (יחסית לסטייקים של מנגלים אחרים שהייתי בהם ביום העצמאות, כולל האחרון).
    מה שכן, חבר אחד ואני עשינו תחרות חומוס. הוא ניצח בחומוס. אני בטחינה. ובעוגת גבינה, כמובן. :)

  4. התירס נראה משגע , אני הייתי בפיקניק של המסמ"צ (http://www.tve.co.il) ושם אוכלים בעיקר שטויות -יותר מאפינס ועוגיות "נעלמו" שם מבשר ,לפי דעתי. אפשר את המתכון לסלט טאבולה ? ויותר חשוב לקוקילידות ?
    תודה !

    מאיה עונה: האמת היא שהקוקילדות לא היו הצלחה מסחררת. העוגיות היו ממש טובות אבל התפרקו תוך שנייה ממגע ישיר עם הגלידה. אני אצטרך לעשות עוד כמה נסיונות לפני שאפזר ככה את המתכון. בכל מקרה, הוא של קרין גורן ולקוח מספרון הקינוחים הקטן של על השולחן. הטאבולה, לעומת זאת, בדרך (אם היא תואיל בטובה להצטלם כמו שצריך).

  5. ביום העצמאות הייתי חולה! P:

  6. הצילומים יפיפיים .

  7. תמונות נפלאות של תירס!
    אני מאדה אותו על רשת אידוי. שומר יותר ויטמינים בפנים ויוצא אחלה.

    מאיה עונה: לי יש שני נסיונות עם אידוי: ברוקולי, ותרד. שניהם גרמו לירק לאבד לגמרי את הצבע היפה שלו (בניגוד להרתחה במים, וזה מאוד מוזר) ואת רוב הטעם. אידיתי אותם עם מכסה במבוק מעל מים רותחים. יש לך רעיון למה זה קורה?

  8. א. יופי של בלוג וסחתיין על ההשקעה!

    ב. אני גדלתי עם אמא שמבשלת את התירסים שעה עד שעה וחצי "עד שהם רכים לגמרי". לתדהמתי הסתבר לי שנים רבות אחר כך, שתירס זורקים לסיר של מים רותחים, ומודדים בדיוק 7 דקות לפני שמוציאים. הסבירו לי שהעמילן בתירס מתרכך בחימום של 7 דקות, ואחר כך מתקשה שוב ואז לוקח הרבה יותר זמן עד שמתרכך. מאז, כבר שנים שאני מכינה תירס בדיוק ב-7 דקות, וזה עובד מעולה.

    ואם כבר טיפים, אז ככה:
    לא להמליח את המים (מקשה את התירס),
    לזרוק לסיר עלה או שניים נקיים מאלה שקילפנו מעליו (מחזק את הטעם התירסי),
    לזרוק קצת חמאה לסיר (מצפה יפה את התירס),
    לסובב קלות את הקלחים כי יש להם נטיה לצוף עם חלק אחד מחוץ למים – שמתבשל פחות.

    ובחירת תירס: עדיף לבחור דווקא את הצעירים החיוורים עם השיניים הקטנות ולא את הצהובים הבוהקים עם השיניים הגדולות. החיוורים עדיין מלאים בסוכר והם מתוקים, בצהובים הסוכר כבר הפך לעמילן והם עציים יותר ופחות מתוקים.

    מאיה עונה: וואו! עצות מעולות! תודה!

  9. עם או בל מכסה?

  10. אתר מדהים!!גיליתי אותו רק היום ובטוח שנשעה בו שימוש..המתכונים נהדרים והצילומים מגרים ועוזרים מאוד בתבליך ההכנה..כול הכבוד!

  11. אולי תפנקי אותנו במתכון לקציצות/קבבים המגרים האלה שמוצגים פה בתמונה??? (:

  12. אמא שלי מכינה כבר שנים תירס מדהים, כשכל הסוד הוא לשים כף סוכר במים. הוא מרטיחה כ10 דק' וסוגרת את האש לעוד 5. זה עובד בכל פעם :)

  13. הי
    רציתי לשדרג לכם את התירס, להוסיף למים טרם הבישול כף מלח וכף סוכר וכמובן את עלים של הקלחים, אני באופן אישי מבשלת את התירס כחצי שעה לאחר הרתיחה.
    אבל כל החכמה היא לבחור תירס איכותי, גרגירים קטנים ובוהקים.

  14. היי! אשתף אתכם/ן בסוד כמוס! לפני שנתיים עברתי דירה ולקח הרבה זמן לחבר את הגז. נאלצתי להסתדר בלי כיריים במשך זמן מה וחיפשתי בגוגל "האם אפשר לבשל תירס במיקרו", כי היו לי קלחים טריים ולא רציתי שירקבו בינתיים. מצאתי כתבה של לא אחרת מאשר כוהנת הטבעונות משנות התשעים פיליס גלזר, שהודיעה שבהחלט כן, ניתן לבשל תירס במיקרו, ולא רק שאפשר הוא גם יוצא טעים במיוחד. הסתקרנתי. מכניסים בין קלח אחד ל-4 לתוך המיקרו עם העלים שלו, מפעילים ל 5-8 דקות תלוי במיקרו ותלוי כמה קלחים מצטופפים שם. אם לא מספיק רך שמים לעוד 2-3 דקות. התירס שומר על הטעם המתוק שלו ולא יוצא מהול במים. זה באמת שידרוג ניכר, וגם לא צריך לשטוף סיר. WIN WIN. אני לא ארתיח יותר תירסים לעולם (אלא אם הם יתנהגו מאוד לא יפה).

    מאיה עונה: שווה!!! תודה!



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!