כבר מאוחר מידי ל – Blogday 2007?

נחשב אצלי: כללי

blogday1.jpg

כן, איחרתי, תירו בי. הייתי עסוקה בכינרת. אבל הזדמנות פז שכזו להפיץ את הבשורה של בלוגי האוכל ברחבי הגלובוס אני לא אפספס. הסבר זריז ליישור קו: יום הבלוגים – המצאה ישראלית – חל כל שנה ב – 31 לאוגוסט (כי התאריך 31.08 נראה כמו המילה BLOG). ביום זה נוהגים בלוגרים בכל רחבי העולם להמליץ על בלוגים אחרים מוצלחים שהם קוראים, כדי שהקוראים הנאמנים שלהם יזכו גם להנות מהם. כבר המלצתי בהזדמנויות רבות ומגוונות על כמה – oldies but goldies, ופה אתמקד בעיקר בדברים שאתם כנראה לא מכירים. נקודות התורפה אצלי, כתמיד, הן שתיים: העיצוב והצילום. ואם הם לא מוצלחים במיוחד סביר להניח שלא אחזור, ואם לא אחזור אז גם לא אנסה אף אחד מהמתכונים.

הנבחרת המנצחת הקבועה שלי (למי שלא מכיר)
מאט נוגס. מאט ארמנדיז הוא ארט דירקטור מלוס אנג'לס שעבד כל כך הרבה עם וסביב האוכל, שהוא התמכר לצילום אוכל בעצמו. הצילומים שלו מקסימים, והוא גם אחלה בנאדם ואין עליו פוזה. פוסטים מוצלחים במיוחד: איך מצלמים אוכל, תיעוד מדוקדק של המקרר שלו (כולל אינפוגרפיקה מרשימה), פיצה על המנגל, וסופגניות צ'ורוס מקסיקניות.

blogday2.jpg

שני בלוגים עם צילומים עותקי נשימה ממש הם קידאורה ונורדלג'וס. קייקו היפנית, שמתחזקת את נורדלג'וס הייתה שם קודם, וג'וסלין מקידאורה די העתיקה ממנה את הקונספט והעיצוב (שהשתנה מאז לעיצוב גנרי של בלוגספוט), אבל לי לא כל כך אכפת כי אני נהנית משניהם הנאה צרופה. בנורדלג'וס לא תצטרכו את עזרתי, פשוט פנו לכם כמה שעות טובות ודפדפו בארכיון התמונות שמופיע בצד שמאל של העמוד. פוסטים מוצלחים במיוחד בקידאורה: נפלאות התפוז, מרשמו ביתי (יאם), טיפים להכנת מאקרונס.

דלישס דייז הוא בלוג ותיק ומוצלח שמריצים ניקי ואוליבר ממינכן. הצילומים יפהפיים והמתכונים נראים מצויין. נראה גם שהם טכנופילים לא קטנים – הבלוג שלהם רץ על וורדפרס (עבר שידרוג ועיצוב מחדש לא מזמן) והממשק שלו (במיוחד בחיפוש ובארכיון) עשוי מאוד בטוב טעם. פוסטים מומלצים: רביולי חלמון, פסטה ורודה ביתית, בצק דפוף לקרואסון, טראפל קלואה (לחובבי השוקולד), עוגה אפויה בצנצנת (רעיון נפלא למתנה).

101 ספרי בישול הוא הבלוג של הצמחונית (וטבעונית גם?) מחברת ספרי הבישול היידי, שמתגאה בכך שיש לה באמת מאה וקצת ספרי בישול, וכל פעם שהיא רואה אחד חדש היא חייבת לקנות. הצילומים יפהפיים, אך המתכונים עשויים להיות "ירוקים" מידי לחלקנו.

סימפלי רספיז הוא הבלוג של אליס (מסקרמנטו – שם התגוררתי שנתיים מחיי) שם היא מפרסמת מתכונים נפלאים עם צילומים עוד יותר נפלאים. אחד הפוסטים הכי מגניבים שלה היה על הפרנץ' טוסט האפוי, שהכינו לה חבורה של ילדודס שהפכו למקצוענים בדבר.

blogday4.jpg

5 הבחירות שלי ליום הבלוגים
פה נכנסים חמשת שחקני החיזוק הלא פחות מוצלחים, ושאותם פחות סביר שתכירו.

CookThink הם שני בנים ובת, ויש להם בלוג נפלא עם צילומים נהדרים גם של מנות, וגם חומרי גלם. יש שם גם המון הסברים על איך חותכים ואיך מבשלים כל מיני ירקות ופירות ודברים בסיסים. מומלץ מאוד.

נערת הקאנטרי אמנם ביאסה אותי עם מתכון גרוע במיוחד לשבלולי קינמון (תתרחקו ממנו), אבל הבלוג שלה מומלץ מאוד בגלל שהמתכונים שלה מתועדים שלב אחר שלב בצילומים מרהיבים. יש לה גם סגנון כתיבה מגניב. הבחורה, בניגוד לרושם שהיא יוצרת עם המתכונים נוטפי השומן שלה, היא די רזונת! במקור היא מלוס אנג'לס, אבל אז היא התחתנה עם איש המרלבורו ועברה לחווה בטקסס.

סמיטן קיטצ'ן הוא עוד בלוג מקסים עם צילומים יפהפיים ומתכונים יומיומיים שנראים טוב.

לה טארטין גורמאנד ("פרוסה נדיבה של לחם" בתרגום חופשי) הוא הבלוג של צלמת האוכל המוכשרת ביאה. הסגנון שלה לפעמים מצועצע מידי לטעמי, אבל הצילומים שלה מדהימים ובפליקר שלה יש כמה פנינים אמיתיות.

ואחרון חביב – טייסטספוטינג הוא אתר שמרכז תמונות מוצלחות של אוכל מהמון אתרים. כל יום יש משהו חדש ומפתה. לא בדיוק בלוג, אבל עדיין מומלץ מאוד.

זהו! מבינים למה אני מכורה עכשיו? בואו ספרו לי על הבלוגים האהובים שלכם.

blogday3.jpg

אוף-טופיק
השבוע בסדנת צילום האוכל ב – ynet, עבדנו עם שפית צמודה (מורן, אשתו המקסימה של דניאל לילה) שהכינה לנו מבחר מטעמים משגעים (שאת כולם חיסלנו בסיום הסט. וזו סיבה בפני עצמה להצטרף לסדנה הזו). עוד על כך במאמר הלפני אחרון בסדרה שיפורסם השבוע. שבוע שעבר עבדנו עם סטייליסטית צמודה וצילמנו תמונת שער למגזין. תראו כמה שטח ריק יש בה (במקור! בלי פוטושופ!), כדי שיהיה מקום לשים את הלוגו של המגזין, ואת הכותרות של השער.

blogday5.jpg

ואיך היה בכנרת, שאלתם? נפלא. מצאנו לנו חוף קטן סודי ושקט, הבאנו אוכל לגדוד, והתפננו לנו עם שיפודי אנטריקוט מעולים, כנפיים ברוטב צ'ילי וסומסום, ופרגיות במרינדה שהכין ניר עם שמן זית, לימון, חרדל והמון טימין. בבוקר התפנקנו בשקשוקה של שטח על גזייה. הכי כיף היה להיות הבחורה היחידה, שישבה והתפנקה (וצילמה) בזמן שכל הגברים בישלו והזיעו. והנה התחילה שנת הלימודים, כך שבשבוע הקרוב צפוי להיות שקט במיוחד בכינרת. מומלץ!



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




3 תגובות בינתיים:

  1. פסטה ורודה?! מאמם!!1
    :)

  2. היי מאיה,
    אני מזמינה אותך לבקר בבלוג הבישול שלי – פשוט מבשלת.
    http://heb.bitsofmagic.com/cook
    יש לך אחלה בלוג עם תמונות מ ה מ מ ו ת.

    מאיה עונה: וווווואאאו, כמה מתכונים! את וותיקה הרבה יותר ממני :) סחטיין!

  3. אחלה המלצות.
    בכלל,אחלה בלוג יש לך :)



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!