מרק תפוחי אדמה

נחשב אצלי: השקעה

potatosoup.jpg

איזה תזמון מושלם לפוסט מרקים! אחרי התלבטות קשה של איזה מרק לבחור לפרוייקט בוחשים לקלחת, בחרתי באופצייה הפשוטה ביותר והזולה ביותר. אל תדאגו, היא גם טעימה ביותר. בכלל מרקים זה סבבה: כל שילוב של כל ירק קשה שאתם אוהבים יצא טוב. אפילו סתם בצל קצוץ יהפוך למרק מעולה כשתציפו אותו במים ותבלינים ותתנו לו בישול איטי וארוך. חותכים ירקות טעימים, מטגנים אותם בקצת שמן זית כדי להוציא מהם את הטעמים ומוסיפים תיבלון ונוזלים (זה יכול להיות מים או עגבניות מרוסקות מפחית שימורים, לא חייבים "ציר טלה שבע-השעות" כפי שכתוב בהרבה מתכונים פלצניים של שפים). פה מדובר בשילוב פשוט ומנצח של בצל, שום, ותפוחי אדמה (אפשר קצת לגוון ולהחליף בבטטה). האתגר היחיד פה הוא לחתוך את תפוחי האדמה (הם עקשנים קצת, צריך סכין טובה). הכמות: 5-6 מנות יפות.

  • 2 בצלים גדולים
  • 2-3 תפוחי אדמה ענקיים
  • (אפשר להחליף חלק בבטטה)
  • 3-4 שיני שום
  • שמן זית לטיגון
  • 6-8 כוסות מים
  • כפית מלח, מעט פלפל שחור
  • אופצייה: חופן גבעולי טימין
  • אופצייה: כוס שמנת מתוקה (אפשר גם חלב) + כפית קורנפלור
  • להגשה: פרמזן מגוררת (טרייה! לא מדובר באבקה המוכנה)
עלות משוערת:

10 שקלים

עבודה נטו:

20 דקות

ההכנה

potatosoup1.jpg

מקלפים את הבצל מהקליפה המעצבנת שלו. אם מצליח לכם ככה, סבבה. אם לא, פשוט חתכו אותו לשניים ככה כמו שהוא ופשוט קלפו את השכבה החיצונית שלו מכל חצי, יחד עם הקליפה החומה. לא נורא, לא מתבזבז הרבה.

potatosoup2.jpg

קוצצים את הבצל: חותכים אותו לפרוסות לאורך, ואז לרוחב. למניעת דמעות, אגב, אני מעבירה כל חצי של בצל שטיפה זריזה במים מהברז, וגם את קרש החיתוך בין נגלה לנגלה.

potatosoup14.jpg

אם בכל זאת נפלתם והתחלתם לבכות (קורה לטובים ביותר, ולכל מי שאין לו עדשות מגע) גשו לפריזר ותקעו את הראש פנימה לכמה שניות. זה עובד!
potatosoup4.jpg

את קוביות הבצל מעבירים לסיר גדול, מכסים ב-3-4 כפות שמן זית ומטגנים על אש גדולה בזמן שאתם קוצצים את שאר המרכיבים. כל עוד הבצל על אש גדולה, חשוב לערבב אותו כל הזמן, אחרת הוא נדבק לתחתית ונשרף, ואתם לא רוצים את זה.

potatosoup5.jpg

בינתיים קוטמים לשום את הקצוות, ומועכים אותו עם הדופן הרחבה של הסכין (ככה מקלפים אותו בקלות). עוצרים רגע כדי לערבב את הבצל, שלא יישרף.

potatosoup6.jpg

קוצצים את השום לחתיכות קטנות קטנות עד כמה שמתאפשר. מוסיפים לסיר עם הבצל ומנמיכים לאש קטנה. זהו הזמן לציין שאם בא לכם להוסיף למרק שלכם עוד דברים – אתם יותר ממוזמנים. זה הזמן לעבור על המקרר ולראות איזה ירקות מסכנים ויתומים נותרו להם בודדים במגרה. רוצים להוסיף בטטה? יאללה. מצאתם קופסה בודדה של שימורי תירס במזווה? קדימה! ראיתם אצל הירקן כרישות סקסיות במיוחד ולא יכולתם להתאפק? לכו על זה. את כל הירקות שלכם קצצו דק והוסיפו פנימה לסיר בשלב הטיגון.
potatosoup7.jpg

מקלפים את תפוח האדמה (ולפיכך אין צורך לשטוף, יש לכם אישור ממני). חוצים כל תפוד לשניים (עדיף להעמיד אותו לגובה ולחתוך מלמעלה למטה, ואם אתם יכולים תישענו בזהירות על הסכין, כי התפוד תמיד ינסה להתנגד). כל חצי של תפוד גם חוצים לשניים – אבל לרוחב (לשתי קומות, יענו – גם בשביל זה מומלץ להעמיד את התפוד לגובה ולחצות מלמעלה, יותר קל ). פורסים לפרוסות לרוחב, ואז לאורך. כל חצי תפוד שמסיימים לחתוך, עושים הפסקה ומערבבים את השום והבצל בסיר כדי שלא יישרפו. אם רואים שתחתית הסיר יבשה לגמרי והכל נדבק, מותר להוסיף עוד שמן זית.
potatosoup8.jpg

רואים שנוצרו לנו קוביות קטנות ומושלמות? כמו בתוכניות בישול! איזו קלאסה. מעבירים אותן פנימה לסיר. מוסיפים עוד 3-4 כפות שמן זית ומעלים לאש גבוהה שוב. את תפוחי האדמה חשוב עוד יותר לערבב, כי הם עמילניים מאוד ונדבקים כל הזמן. מטגנים בסיר כ-5 דקות (מערבבים תכופות) עד שהתפודים מתחילים להיות קצת קריספיים, וזהו, אפשר להוסיף את המים.

potatosoup9.jpg

מכסים את הירקות במים מהברז (בערך 6-8 כוסות, עד כמה שהסיר שלכם מאפשר). מתבלים: כפית מלח (התפוח אדמה סופח המון מלח, אז המרק יצא בסוף יותר תפל משנדמה לכם), ופלפל שחור גרוס טרי. בשלב זה אמא שלי תמיד מוסיפה גם אבקת מרק, אבל אני בדירה מסתדרת דווקא בלי. מה שכן יהיה מצויין זה צרור של טימין שקושרים עם חוט, מטילים פנימה, ומסירים בתום הבישול. וזהו! יש לכם מרק! בשלו על אש גבוהה עד שכל העסק רותח טוב טוב, ואז הנמיכו את הלהבה ובשלו על אש נמוכה חצי שעה בערך – או יותר, עד שתפוחי האדמה מתרככים.

potatosoup10.jpg

עוד שלב נוסף, אופציונלי, אבל מומלץ ביותר (הוא הופך את המרק לסמיך וקטיפתי): לוקחים כוס, שמים בה כף קורנפלור (לא קמח תירס, הכוונה היא לפודרה הלבנה הזו ששמים בדייסות ואוכל סיני), מוסיפים שמנת מתוקה 15% (או חצי חצי שמנת מתוקה 32% וחלב, או רק חלב – גם עובד, אבל פחות טעים). מערבבים היטב עם מזלג כדי שלא יהיו גושים (אני ממוללת את הגושים עם האצבעות). מוסיפים את התערובת אל תוך המרק החם, מבשלים על אש קטנה עוד 2-3 דקות (לא מרתיחים) ומגישים.

potatosoup12.jpg

ובכן, עכשיו אתם יכולים לצפות לכם בגשם, ללטף איזה חתול, ולהתכרבל לכם עם המרק המגניב שהכנתם לגמרי לבד. אבל מה אם הייתי אומרת לכם שתוכלו לעשות את זה *ממש* בקלאסה? תקנו לכם בסופר גוש של גבינת פרמזן (ישראלית, לא איטלקית – הן יקרות בטירוף ואני אישית לא מבדילה בטעם), זה לא יקר כל כך. גררו את הגבינה על המרק הרותח וצפו בתלתלים הקטנים נמסים להם לאיטם. גם אם אתם "לא אוהבים פרמזן" (שזה כנראה בגלל שטעמתם רק את האבקה היבשה הזו) אתם תשתגעו על זה – מבטיחה. ושיהיה לכולנו לבריאות!

המרק משתתף בפרוייקט "בוחשים בקלחת" בו מרכזים בבצק אלים ותופינים את כל המרקים הכי מוצלחים שיש.

potatosoup13.jpg

פינת התכל'ס
קוצצים את הבצל דק ומטגנים ב 3-4 כפות שמן זית. בינתיים קוצצים את השום דק ומוסיפים פנימה. מנמיכים להבה וקוצצים בינתיים את תפוחי האדמה לקוביות קטנות. לא לשכוח לערבב בסיר מידי פעם, ואם צריך, מוסיפים עוד קצת שמן. מוסיפים פנימה את תפוחי האדמה (אפשר לגוון אגב, אפשר להחליף חלק מתפוחי האדמה בבטטה, ולהוסיף עוד ירקות כאוות נפשכם). מוסיפים עוד 3-4 כפות שמן זית ומטגנים כחמש דקות עד שקריספי קצת. מכסים ב – 6-8 כוסות מים מהברז, מוסיפים כפית מלח וקצת פלפל שחור, מביאים לרתיחה על אש גבוהה ומבשלים כחצי שעה או עד שתפוחי האדמה מתרככים. מערבבים היטב כוס שמנת מתוקה 15% עם כף קורנפלור (או חצי שמנת 32% עם חצי חלב, או רק חלב), מוודאים שאין גושים, מוסיפים למרק, מבשלים עוד 2-3 דקות (לא מרתיחים) ומגישים עם פרמזן מגוררת.
potatosoup11.jpg

אוף טופיק
ניצלתי את היום הגשום של אתמול כדי להדביק קצת קצב במחלקת האפייה. התוצאה: דיינישים של ריקוטה ודובדבנים (מהספר של רות אוליבר "עוגות גבינה") – הרבה מאוד עבודה, אבל יצאו טעימים מאוד (את הריקוטה הכנתי לבד, כמובן).



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




81 תגובות בינתיים:

  1. תבורכי מאיה. (אגב, את יודעת שלגרסת הכרשה-תפ"א-שמנת יש שם פלצני במיוחד, נכון?).

    ואני שוב קוראת לך לבדוק כמה רעש עשו מהפרוייקט בישראבלוג.

  2. אח, התמונות, התמונות… פשוט מדהים.

  3. שלום מאיה
    פעם ראשונה שלי כאן ואני מתמוגגת :) איזה מאגר יפיפיה הקמת והתצלומים פשוט משגעים. חבר שלי יקבל קישור עוד היום ובקרוב אני גם אזכה לטעום מספר מתכונים שהשמנתי רק מלקרוא אותם…
    תמשיכי כך… את עושה עבודת קודש:)

    אוקה

  4. נראה נהדר. מומלץ מאד מאד להוסיף קצת אגוז מוסקט, אבל ממש טיפטיפה. זה משדרג את המרק.

  5. מאיה, גיליתי שלהכנס אליך לבלוג ישר אחרי שאכלתי – הוא הזמן המושלם. תמונותייך המהממות (ובזמן רגיל, מפתות), חסרות אונים למול השובע שלי – מוואהאה

  6. כבר היום חיכה לי המרק הזה כשחזרתי מהעבודה:))) היה טעים- ממשיכה לעקוב אחר המתכונים המגרים:)

    אוקה

  7. […] מתכונים מרק בטטות וג'ינג'ר של אדוה בבלוג חיים דלי שומן מרק גמבולי של יעל בבלוג פשוט מבשלת מרק ירקות אדמתי של פיינשמקר בבלוג היה טעים? מרק קרם עגבניות שרי קטיפתי בבלוג של יעל ישראל מרק תפוחי אדמה של מאיה בבלוג בצק אלים מרק אדום של מונא בבלוג תופינים […]

  8. מקסים.
    הצעה/בקשה:
    לטובת מי שכמוני רואה מתכון מצולם שלך ומיד מזדרז להדפיס ולרוץ לסופר לקנות את החומרים: אם אפשר שברשימת החומרים בראש המתכון יופיעו (אפילו בצד, בסוגריים) גם החומרים המומלצים שאינם חובה. אני פספסתי במרק שהכנתי אתמול כל תוספת אפשרית (טימין, פרמזן, קורנפלור ושמנת פשוט לא היו לי בבית…ואני דווקא רציתי להשקיע…)אמנם היה טעים גם ככה, אבל…

    מאיה עונה: דווקא כן מופיעים ברשימה מרכיבים אופציונליים! תסתכלי טוב… :) 

  9. יצא טעים באופן מושחת.
    היה שווה לקנות סיר :)

  10. מצטער, אבל לא יצא משהו.
    בשלב הטעימה מהסיר זה די עשה לי רושם של מים חמים+שמן+תבלינים. כדי להמנע מפדיחה הוספתי אבקת מרק עוף ועוד תבלינים ויצא סביר, אבל ממש לא מרשים. הבת שלי אמנם מחאה לי כפיים, אבל אצלה ספגטי בלי רוטב נחשב מעדן, אז לך תסמוך.
    נכון, ויתרתי על השמנת וקורנפלור, אבל עדיין קיויתי ליותר מזה.

    מאיה עונה: אפילו בלי חלב וקורנפלור? ממש חבל… יש סיבה שהדבר הזה מופיע במתכון. לא חוכמה לא להכין לפי המרשם ולבוא בטענות :(

  11. אהבתי מה שראיתי, מה שקראתי ,תגובות והמלצות ועכשיו לעשיה.
    אני אצה רצה להכין מרק זה עם עוד ירקות טעימים ונעימים.
    המשך יבוא…

  12. אומנם באיחור אבל…יש לי קולורבי ושומר,
    אפשר להוסיף אותם?
    יש לי גם ברוקולי. זה ילך?

    מאיה עונה: אפשר להוסיף כל ירק שאת אוהבת. אני מתה על ברוקולי במרקים, ושומר הולך טוב במרק עוף דווקא (יש לו טעים אניסי כזה…). לגבי קולורבי עוד לא ניסיתי…

  13. תודה מאיה!
    הכנתי מרק מתפוח אדמה אחד, קולורבי, גבעולי ברוקולי
    שנשארו וקישוא. למען האמת זה יותר מרק ירקות מתפוחי אדמה,
    אבל ההשראה הגיעה מכאן, תודה.

  14. המרק על האש, אין לי קורנפלור
    בינתיים הוא כמו של גלעד, אבל נראה טעים ………
    חוויות בהמשך
    תודה על המתכון והתמונות המרעיבות

  15. מאיה.
    פשוט נראה מצויין.
    ההסבר פשוט ומפורט ונראה טעים ביותר.
    הנה אני הולך להכין את המרק בעצמי.
    אספר אייך יצא בתגובתי הבאה.
    ישי

  16. מאיה,
    היום גיליתי את הבלוג שלך – וזה תוייק אצלי בפייבוריטס בשליפה מהירה בסרגל העליון. הכתיבה המשעשעת והוראות ההכנה המדוקדקות, שלא לדבר על הצילומים היפהפיים (מי צילם בזמן ששפכת את המים מהפסטה?) עושים לי חשק עז לעשות היום משהו מרתק במטבח.

  17. תודה מאיה,
    מזמן חיפשתי מרק שכזה,
    שמחה שנתקלתי בך:)
    תמונות ושפה קלילה מאוד עוזרים.

  18. במקרה יצא ששמתי יותר מדי מים אז הייתי צריכה לבשל את המרק יותר זמן, על אש גבוהה, כדי שהם יתאדו. שכחתי את המרק ככה איזה חצי שעה וכשחזרתי אליו הוא היה ממש סמיך ומעולה, אפילו לא היה צריך להוסיף שמנת וקורנפלור! הוספתי קצת חלב בשביל הטעם, אבל המרק היה סמיך בעצמו. בקיצור, אולי שווה לבשל את המרק יותר זמן, משהו כמו שעה על אש גבוהה כדי שהעמילנים שבתפ"א יסמיכו אותו. יצא מאוד טעים!

  19. המרק יצא כל כך טעים! מומלץ להוסיף חומץ בין יין לבן …תוד רבה !

  20. יש אפשרות לטחון את המרק? כלומר, הוא לא יוצא סמיך מידי?

    מאיה עונה: לא! אם תטחן הוא יצא סמיך וקרמי, ואם לא תטחן, הוא יהיה סמיך וצ'אנקי. EITHER WAY הוא יוצא ממש טעים.

  21. עכשיו סיימתי להכין את המרק, (כן טחנתי אותו) הוא יצא פשוט מדהים!
    תודה רבה!!

  22. קצצתי, חתכתי, הוספתי כרישה, בישלתי שעה, הוספתי קורנפלור+שמנת מעורבבת בחלב. יצא מעולה וקצר מחמאות.

  23. אהה, ושאלה- כדאי להחליף את הטיגון בשמן זית בחמאה?

  24. אני חילקתי את ההוראות מהמחשב ( בינתיים לומדת..) בינתיים בעלי היקר מכין את המרק שבהחלט מריח טוב..
    עכשיו שלב המחמאות- האתר שלך מרשים גם בטעם וגם בויזואליות, זה לא המתכון הראשון שאנחנו מכינים מכאן וכיף לנו וגם טעים :)

  25. אני בפעם הראשונה כאן ומאוד התלהבתי מהאתר, סחטיין. אני באמת "שתי ידיים שמאליות" במטבח ועדיין הצלחתי להכין את המרק וקיבלתי מחמאות. אפילו ניסיתי פעם נוספת כי היה נדמה לי ששמתי יותר מדי שמן ושמנת ויצא עוד יותר טוב. כנראה שלא הייתה לי "תחושה" לגבי השמן בגלל חוסר הניסיון. בכל מקרה, המתכון אחלה והאתר אחלה וממש עוזר בצעדים הראשונים במטבח.
    ועוד הערה ממש מינורית, בתקציר לא מופיע הטימין ואם מישהו מעתיק רק את התקציר [כמוני] הוא יכול לשכוח אותו. שוב תודה, לא מצאתי אתר מוצלח יותר מזה ברשת!!

  26. וואו תשמעי , כרגע קרר ורטוב, הכנתי את המרק ב-ד-י-ו-ק לפי ההוראות ואכן יצא טעים להפליא …איזה כיף של מרק , פשוט ,קל ונטרף באהבה ע"י כל בני ביתי
    אחלה !!

  27. פעם ראשונה שלי כאן, ובתור חובבת צילום ובישול אני מרגישה במקום הנכון :0) הצילומים יפהפהים ממש, והמרק כבר על האש. תוך כדי קריאת התגובות שהמתכון קיבל אני מתלבטת אם להוסיף את החלב והקורנפלור (משתדלת להימנע ממוצרי חלב בד"כ), אעדכן בהמשך בתוצאות..

  28. מאיוצ'קה
    הכנתי היום את המרק וזה יצא ממש טעים! לא היה לי פרמז'ן אז שמתי פתתי עמק. אני מניחה שעם הפרמז'ן זה הרבה יותר טוב :)

  29. הכנתי את המרק מקודם, הוספתי אבקת מרק עוף, רוזמרין טרי מהגינה, טיפ-טיפה אגוז מוסקט ובטטה.
    יצא נחמד אבל לא משהו מיוחד. נראה בערב לפי התגובות של המשפחה.

  30. מרק מצויין – כל הבית המלא ריח משכר.
    מהרק שלי עבר שינוי קל.
    ניגמר הטימין אז הוספתי שני עלי מרווה. ואת הטיגון עשיתי עם שמן זית וחמאה.
    מאיה המרק פשוט הצלחה

  31. הכנתי את המרק כבר כמה פעמים בלי קורנפלור והוא יוצא מצוין!
    אני מוסיפה תמיד פטריות חתוכות ובסוף ההכנה טוחנת את המרק, כך שהוא יוצא סמיך, קרמי וטעים!!
    לפני ההגשה מזליפים קצת שמן זית ופרמזן- מעדן!

  32. פעם ראשונה שאני מכינה מתכון מהאתר הזה.
    פשוט חיפשתי את המרק המהיר בעולם (ככה זה כשיש תינוק בן חודש), עם מינימום מוצרים ובדיוק אלו שיש לי בבית.
    לא הוספתי שמנת או חלב כדי שנוכל לאוכלו עם הארוחה הבשרית.
    הוספתי 3 כפות אבקת מרק.
    יצא נהדר. באמת.
    תודה.

  33. זה מרק שאני תמיד חוזרת אליו, בכל עונות השנה. הוא תמיד יוצא הכי טעים, לא משנה כמה מרקים אחרים אני מנסה.
    כמובן שכל פעם בווריאציה קצת שונה, לפעמים אני מוסיפה יותר בצל, לפעמים גם כרישה, יין לבן כשיש וכשאני רוצה להיות מושחתת, אז אני מטגנת את הבצל בהתחלה עם חמאה!
    תודה רבה לך!:)

  34. נראה מעולה. ינוסה מחר. חשבתי להכין לאירוח מרק בשני צבעים כלומר 2 מרקים בצבעים שונים שמגישים ביחד. נראה לך שהמרק הזה יכול ללכת עם מרק בטטה כמובן כששני המרקים מרוסקים

    מאיה עונה: ילך גם ילך. אבל למה לא לעשות מרק ירוק?! תוסיפי תרד פנימה ל-3 דקות האחרונות של הבישול, לפני הטחינה.

  35. מתוך סקרנות, מה התפקיד של הקורנפלור בכל העסק הזה?

    דרך אגב, כרגע המרק ירד מהאש בפעם השלישית בשלושה שבועות :)

    מאיה עונה: נותן למרק מרקם קטיפתי בלי שמנת מתוקה.

  36. אמנם עשית לי חשק (כמו תמיד עם המתכונים שלך) אבל מרק תפוחי אדמה תמיד נראה לי קצת סתמי.. כמו מין פירה רטוב כזה…

    מאיה עונה: גם אני פעם חשבתי ככה. אבל אם עושים אותו כמו שצריך, ואוכלים אותו חם, הוא ממלא את תפקידו היטב. זה מרק שאפשר להכין כשאין כלום בבית, הוא הכי קל בעולם להכנה, והוא עושה טוב על הלב. והוא בטוח עדיף על "נמס בכוס"!!

  37. היי מאיה יש לי שתי שאלות:
    אפשר להשתמש בקמח במקום קורנפלור?

    נראה לך מתאים להוסיף כרובית?

    חוץ מזה יש לך אחלה אתר והתמונות מקסימות!

    מאיה עונה: לשתי השאלות התשובה היא כן. אני מתה על כרובית!!

  38. אני לא יודע אם ב-2007 היתה שמנת 10%, אבל היום יש וזה טוב. אפשר להשתמש בזה במקום בשמנת 15%.

    חוץ מזה, נראה לך שאפשר להקפיא? יצא די הרבה אבל בינתיים נהיה מזג אוויר חמים יותר ויצא קצת החשק ממרק.

  39. וואוו!! הכנתי את זה בלי השמנת המתוקה והפרמז'ן, אחרי הבישול טחנתי בבלנדר. מה אגיד לך… ללקק את האצבעות ..
    צלחת מרק עם חדר קפוא ממזגן.. חורף בוא כברר!! ^.^
    תודה על המתכון המשגע!

  40. היי מאיה!
    כייף של אתר!
    כף או כפית קורנפלור? יש הבדל בין רשימת המצרכים למה שכתוב במתכון…

    מאיה עונה: כף

  41. אני באמצע הבישול וזה נראה מעולה! כמה חלב צריך לשים?

  42. טוב, אני חייבת להגיד שמאז שנתקלתי במתכון הזה לפני חודש והחלטתי לנסות אותו על המשפחה, הם לא מוכנים לאכול מרק אחר.
    גם אני לא.
    אחד המרקים הטובים שבישלתי/ אכלתי. הוא מתחמם כרגע על האש, ורק לחשוב עליו בתוספת שקדי מרק או קרוטונים… אני מתחילה להוזיל ריר.
    תודה לך:}

  43. אני מכינה את המרק הזה קבוע עם כרישה בנוסף לבצל, אבל בפעם האחרונה הוספתי גם לפת ויצא מעולה.

    מאיה עונה: וואלה!!! רעיון! ינוסה.

  44. שאלה קטנה…

    הכנתי אתמול ויצא ממש טעים, אבל….מלוח מדי… :/

    יש דרך להציל אותו?

    תודה מראש!

    מאיה עונה: לקלף ולחתוך לקוביות תפוח אדמה אחד או שניים, ולהרתיח שנית את המרק עם קוביות התפו"א החדשות, ועוד כוס וחצי מים. אחרי שהוא רותח עברי לאש נמוכה ובשלי 20 דקות. המליחות תיספג ע"י התפודים החדשים. וודאי כל הזמן שלא סמיך מידי ואם צריך, הוסיפי מים. הטריק הזה יעבוד עם כל מרק שיוצא מלוח מידי.

  45. וווהוו! אנסה היום, תודה מאיה :)

  46. הכנתי את המרק ויצא מעולה!
    הסיר היה חצי מלא והתחלתי לתכנן באיזה סיר להשתמש בפעם הבאה כשפתאום חשבתי לעמצי למה לא פשוט להכפיל כמויות… יעבוד?

    מאיה עונה: בוודאי שיעבוד. כל שארית שנותרת – היידה למקפיא.

  47. תודה רבה! ואין צורך במקפיא, עכשיו כבר מחממת לה הקערה האחרונה…

  48. ועכשיו הבנתי למה התכוונת….
    good job, brain…

  49. ניסיתי כמה וכמה מהמתכונים שלך מספר פעמים אבל פעם ראשונה שניסיתי את המרק הזה ואני כבר מכורה! מרק מושקע עם מרכיבים מינימליים שבדרך כלל יש בבית.
    הוספתי bay leaves ו turkey bacon וטימין מהגינה. YUM!

  50. מרק מדהים וקל להכנה לאוטיסטית מטבח שכמוני!
    אני הוספתי אגב פטריות שמפיניון חומות, הם נותנות טעם אגוזי קצת, עם פחות מיים ואחרי בלנדר שמנת מתוקה – יוצא מדהים!

  51. המרק בתהליכים…. חשבתי לוותר על שמנת, אבל מהתגובות הבנתי שבכל זאת עדיף עם.
    אבל יש לי רק שמנת לבישול 10%…. יעבוד?

    מאיה עונה: יעבוד.

  52. המרק יצא פשוט מעולה! תודה רבה :)

  53. כיף לדמיין מה הולך לצאת, ועוד יותר כיף לאכול את התוצאה.
    תודה!

  54. חלב קוקוס במקום השמנת, הולך?

    מאיה עונה: הולך!

  55. היי! זאת אני מהתגובה בפוסט על גבינת הריקוטה ;)
    בתמונה זה נראה שהמרק סמיך (עוד לפני הוספת השמנת), אך בפועל יצא מיימי…. גם אחרי הוספת השמנת המרק לא נהיה סמיך כמו שנראה בתמונות.
    בסוף מעכתי את תפוחי האדמה והמרק הסמיך.
    מבחינת טעם היה טעים לפני ואחרי :)

    אשמח להמלצות (אם יש) בנוגע לסמיכות.

    תודה על עוד מתכון מושקע!
    קרן

  56. היי,
    אפשר לטבען את המרק עם חלב סויה? ואפשר לשים קמח במקום קורנפלור?

    מאיה עונה: אפשר ואפשר

  57. תודה רבה
    נראה מעולה

  58. האם זורם להוסיף כרישה? הייתי אוכלת באירלנד מרק מעולה של תפוחי אדמה וכרישה (אני בשלנית גרועה ביותר!).
    תודה!

    מאיה עונה: זורם בהחלט

  59. טחנו והוספנו אגוז מוסקט.
    איזה חצי מיכל שמנת מתוקה דווקא בלי קורנפלור.

    כיף של מרק!!!!!!
    שלג – בוא!

  60. מכיוון שהאתר מיועד לעצלני-מטבח, הריני מצרפת בזאת את גרסתי למרק תפוחי אדמה. אפס עבודה. באמת. כמעט מביך לקרוא לדבר הזה "מתכון":
    מאדים בצל אחד גדול במעט שמן, בינתיים קולפים כמה תפוחי אדמה (לא באמת משנה כמה) ואיזה קולורבי או שניים. חותכים לחתיכות גדולות ומשליכים אחר כבוד לתוך הסיר עם הבצל. מתבלים בפלפל שחור ומלח (הוספתי גם ממש מעט ראס אל חנות, יצא פצצה). מוסיפים מים רותחים מהקומקום. אחרי חצי שעה על להבה גדולה, טוחנים הכל עם בלנדר מוט, נותנים לזה עוד 10 דקות על אש קטנה וזהו. יוצא טעים וסמיך בלי צורך במרכיבים נוספים. ובעיקר בלי צורך בחיתוך הירקות.

  61. החלטתי לעשות את המרק תפו"א נטו והוספתי קצת אבקת מרק פטריות. אח"כ החלטתי להוסיף פטריות טיגנתי אותן בחמאה ושום בנפרד והוספתי.הוספתי שמנת לבישול וקורנפלור.בקיצור- טעמתי ויצא מעולה ואני כבר מחכה למחר לאכול מנה שלמה

  62. היי מאיה המרק נשמע טעים
    הבנתי שכדי שיצא סמיך צריך לטחון…יש אפשרות בסוף למעוך בסוף עם מועך פירה?(שאלה טיפשית אני יודעת) זה יצא סמיך גם בלי לטחון ולמעוך?
    אשמח אם תעני לי
    חיה

    מאיה עונה: זה לא יהיה אותו דבר, אבל כן, זה יסמיך קצת את המרק. תעשי את זה תוך כדי בישול על אש קטנה.

  63. אז נכון שהיה רק טיזר לחורף השבוע אבל כל כך התחשק לי מרר תפוחי אדמה וכשחיפשתי בגוגל התוצאה הראשונה הייתה זו.
    בחיי זה המרק המוצלח ביותר שהכנתי מזה זמן רב.
    יצא מעולה ואפילו הבן שלי שהוא אנטי מרק בגדול (טוב הוא בן 3, הוא אנטי הרבה דברים) אכל קצת ואמר שטעים!
    בקיצור יצא מעולה!

  64. אפשר להחליף קורנפלור בכף קמח?

    מאיה עונה: כן.

  65. יצא מושלם, מושלם!

  66. אני מכינה כל כך הרבה מהבלוג הנהדר שלך, ואף פעם לא זוכרת לחזור ולכתוב.
    אז הנה-
    הכנתי בחשש, למרק תפו"א יש נטיה להיות חסר טעם, הוספתי קישוא אחד ו3 פטריות,
    בישלתי שעה ולא הוספתי שמנת/חלב- ועדיין יצא מצוין!
    כעת אחרי 2 מנות, מתלבטת לגבי החלב… אולי יהיה אפילו טוב יותר! אבל לא אוהבת טעמים מוקרמים.

    תודה רבה!

  67. אם יש לי רק תפוחי אדמה קטנים – כמה לשים והאם יש חשיבות לסוג שלהם?
    תודה!

    מאיה עונה: אין חשיבות לסוג. שמים במשקל זהה (תמדדי בסופר את תפוחי האדמה ותשווי)

  68. מתכון מאוד מוצלח (ואכן זול!), מאיה.

    אני מבשלת אותו קצת מעל לשעה, כדי שיתאחדו הטעמים. אם אני מוסיפה חלב ולא שמנת, אז אני מטגנת את הבצל על חמאה; בשלב התפו"א אני כבר מוסיפה שמן זית. אני גם מוסיפה קצת יותר מכוס חלב שיהיה יותר קרמי.
    אני גם לא חסידה גדולה על אבקות מרק, על כן אני מתבלנת בקצת כמון.
    אני כן טוחנת ולא מוותרת על הפרמזן המגורד (אני בכלל חולה על פרמזן). נהדר עם קרוטונים גדולים. YUMM!

  69. המתכונים שלך בטוחים. גם אם אני לא מתלהבת מהתוצאה (על טעם וריח וזה…) יוצאת לי מנה נורמלית ומספקת, כי הליווי המסור של תהליך ההכנה לא משאיר מקום לפישול רציני. לכן בכל פעם שאני כותבת משהו בגוגל ויוצאת לי הצעה של בצק אלים אני מיד נכנסת בשמחה. (המרק תפו"א על האש, אז אין לי תגובה עדיין. אבל נראה לי שיהיה בסדר :) מודה לך מקרב לב.

  70. תודה רבה יצא טעים :) אני הכנתי עם שמנת סויה והוספתי שמיר.

  71. לא הכרתי את האתר לפני ואני לא מאסטר שפית ובכל זאת יצאתי עם תחושת מסוגלות וסיפוק…איזה כיף זה להצליח להכין משהו טעים! תודה לך על הסבר מפורט ומתכון מוצלח ביותר :)לא היו לי את כל הכמויות אבל זה גם ככה רק לי אז הכנתי עם בערך חצי מהכמויות, הוספתי כפית של אבקת מרק , וגם התבלבלתי ושמתי את המים ורק אחכ את התפודים… בכל אופן יצא לי מעולה אז שוב תודה רבה :)

  72. נראה יאמי. שומרת. תודה

  73. תודה, יצא מרק אליפות, מלבב וטעים להפליא

  74. אה המלצה- לכתוב כמויות מצרכים גם בפרק ״ת׳כלס״

  75. הוספתי אגוז מוסקט מעט בהרט מעט כורכום ואבקת מרק עוף,לבסוף טחנתי הכל והוספתי שמנת. יצא מטורף! ממליץ בחום

  76. אה והוספתי סלרי כמעט תמיד משדרג מרקים..

  77. ב"ה
    נהדר! יום לפני קניות, כמעט אין שום ירקות בבית, נזכרתי שראיתי פעם פוסט על מרק תפוחי אדמה! או, זה יש :) אז הכנתי בחשש ויצא נהדר. תודה

  78. קל להכנה! טעים מאוד!
    השמטתי את הבצל.
    הוספתי כפי שהוצע שמנת וקורנפלור
    ובנוסף, פטרוזיליה וטימין מיובשים.

  79. הכנתי ויצא טעים מאד! תודה רבה על השיתוף

  80. אהלן.. אהבתי את התוצאה מאוד.
    וקשה למצוא היום מתכונים עם תמונות לכל אורך התהליך. לכן לגמרי המצאת את עצמך בעולם רווי מתכונים..

    טנקס

  81. מדהים שגם 12 שנים אחרי פרסום המתכון יש כאלה (כמוני) שמגלים אותו ועפים עליו.
    הכנתי לפני ההוראות (רק טימין יבש במקום טרי), לא היה לי קורנפלור בבית, אז הוספתי חצי מיכל שמנת לבישול 15%.
    יצא נפלא ובכלום זמן עבודה :-)

    שוב תודה על המתכונים הקלים והמדוייקים.



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!