תפוח אדמה צלוי בקלי קלות

נחשב אצלי: ארוחה זריזה

baked-potato.jpg

היום נכין משהו פשוט. אמנם יש את זה בכל מסעדה שמכבדת את עצמה, אבל עכשיו אתם תדעו גם להכין את זה בבית – אין פשוט מזה! זו ארוחת ערב זולה, משביעה, ואם אתם לא נסחפים עם התוספות היא אפילו בריאה (בתפוח אדמה בינוני כ-80 קלוריות בלבד). מתודת ההכנה פותחה בבית שלי במשך שנים רבות והיא מוצלחת במיוחד לכל מי שאין לו תנור או (חס וחלילה!) כיריים בבית. מי שמעוניין להכין יותר משני תפוחי אדמה בבת אחת, עדיף שישתמש בתנור האפייה – זה ייקח קצת יותר זמן, אבל התוצאות תהיינה אחידות יותר. המצרך: תפוח אדמה (1 שקל), זמן עבודה נטו: 2 דקות.
baked-potato3.jpg

שיטת השקית במיקרוגל
עבור כל תפוח אדמה לוקחים שקית מהסופר (אפשר כזו שקופה שמגיעה בגלילים לתלישה, ואפשר כזו שמקבלים בקופה). קרצפו את תפוח האדמה היטב עם מים וסבון והכניסו אותו לשקית. אם אתם לא הולכים לאכול את הקליפה אז אפשר בשקט לוותר על הקרצוף (אני מאוד אוהבת את הקליפה). אל תוך השקית הוסיפו 2-3 כפות מים מהברז וקשרו את השקית היטב (לא בצמוד לתפוח האדמה, השאירו לו מרחב נשימה). קחו מזלג וחוררו איתו את השקית בערך 6-7 פעמים.

baked-potato4.jpg

במהלך הבישול במיקרו המים יוצרים המון אדים בתוך השקית (שלא מתפוצצת הודות לחורים שעשינו) ועוזרים לתפוח אדמה לשמור על הלחות שלו ולהיאפות בצורה אחידה.

baked-potato10.jpg

זמן האפייה תלוי בכמות תפוחי האדמה שאתם מכינים, בגודל שלהם, ובעוצמת המיקרוגל שלכם. במיקרוגל אצל ההורים שלי 10 דקות יספיקו לצלייה מושלמת של שני תפוחי אדמה בינוניים. אצלי 10 דקות מספיקות בקושי לאחד. אז קחו בחשבון שזה לא יצא מושלם בפעם הראשונה שאתם מכינים את זה, אבל בפעמים הבאות תוכלו באמת לזרוק את השקית עם התפוד לתוך המיקרו ולשכוח ממנו עד שהוא יצפצף ויקרא לכם לבוא מהר לאכול.

בהתאם להגיון הבסיסי, ככל שתפוח האדמה גדול יותר, כך זמן הצלייה ארוך יותר. אני אצא מנקודת הנחה שרוב קוראיי מצויידים במיקרוגל בסיסי ולא משוכלל כמו שיש לאמהות ושפים ואני אתן את הזמנים של המיקרו שלי: בערך 10-12 דקות לתפו"א בינוני, ובערך 14-15 דקות לתפו"א גדול.
baked-potato6.jpg

אחרי זמן האפייה המצויין הוציאו בזהירות את השקית מהמיקרו (זהירות, חם! יכול להיות שהיא תטפטף, אז שימו אותה מעל צלחת) ונסו למעוך עם האצבעות את התפוד דרך השקית. אם הוא רך ונמעך בקלות קרעו קרע קטן בשקית ותדקרו אותו עם סכין כדי לוודא שהוא רך מבפנים. הסכין אמורה לחדור עד הסוף ללא שום התנגדות. אם היא לא, הפכו את התפוד לצד השני והכניסו למיקרו לעוד שתי דקות וחזרו על הבדיקה. אפשר לתחוב את האיזור הקרוע של השקית מתחת לתפוד עצמו (כדי למנוע מהאדים לברוח) אבל זה לא קריטי.

baked-potato5.jpg

שיטת התנור
עוטפים כל תפוד בנייר כסף. זורקים לתנור ומפעילים על חום של 180 מעלות לשעה לפחות (לא משנה כמה תפודים תשימו בתנור, ייקח אותו זמן לכולם – זה היופי בשיטת התנור). שימו לב שאין צורך לחמם את התנור מראש – כשהתפוחי אדמה מתחממים בהדרגה עם התנור הם יוצאים אפויים בצורה אחידה ולא יוצאים קשים מבפנים. אחרי שעה מוציאים ובודקים עם מבחן הסכין (לא לחתוך דרך נייר הכסף, קלפו אותו קודם – אחרת יהיו לכם פתיתי נייר כסף באוכל). אם לא רך מספיק, עוטפים מחדש, מחזירים לתנור לכרבע שעה ואז בודקים שוב.

baked-potato8.jpg

את התפוחי אדמה המוכנים חוצים עם סכין. אפשר להגיש סתם כך עם מלח גס (אם התפוח אדמה אפוי כהלכה, זה מאוד קרמי וטעים). אפשר לשדרג עם קובייה קטנה של חמאה (גם כמות זעירה של חמאה מוסיפה המון לטעם!). מי שמרגיש מושחת במיוחד יכול להוסיף פנימה כף של גבינת שמנת או פרוסה של גבינת עיזים (פרומעז לדוגמה, שנמכרת בגליל ירקרק כזה). אפשר גם להשתעשע בשילוב הקלאסי של שמנת חמוצה ובצל ירוק (או עירית, אחותו הקטנה של הבצל הירוק).

baked-potato9.jpg

ת'אמת? תכננתי להכין כאן כל מיני תוספות יצירתיות כמו חמאת מרווה או שבבי בייקון מטוגן – אבל התפוד הזה כל כך פשוט וטעים בפני עצמו, שפשוט חבל על המאמץ שלי ושלכם. אפילו לאירוח כשצריך לעשות רושם – מספיק להניח מגש גדול של תפודים צלויים וריחניים יחד עם צלוחיות של שמנת חמוצה, עירית, וחמאה – וזו תהיה הצלחה מסחררת. באחריות!

baked-potato7.jpg

אם אתם מכינים תפוחי אדמה בתנור – הא לכם שדרוג *אסטרונומי* לתפוד הצלוי שלכם: קחו ראש שום שלם (כזה שכל השיניים עדיין מחוברות אליו), עטפו אותו היטב בנייר כסף, וזרקו לתנור יחד עם שאר התפודים. זמן האפייה שלהם יספיק כדי לצלות אותו, ולהפוך אותו לרך, מתקתק, ומדהים בטעמו. לא צריך שמן זית ולא נעליים – גבירותי ורבותי – הסטארט-אפ של המאה: קונפי שום ללא שמן! (קונפי הוגים כמו con-fee. אבל אל תשאלו בכלל מה זה, אתם לא רוצים לדעת). כשהאפייה הסתיימה מפרקים בעדינות את ראש השום לשיניים (זהירות, השיניים רכות מאוד). מועכים כל שן בין האצבעות מעל תפוח אדמה פעור לרווחה עד שהשן מתפצלחת וכל הקרם הרך מבפנים יוצא החוצה. עם קצת מלח גס זה מוסיף המון לתפוח אדמה. חברי לשולחן הפוקר זללו ראש שום שלם שפיזרתי עליו קצת מלח סתם כי זה היה להם טעים.

בתכל'ס כל פעם שאתם מפעילים את התנור משתלם לכם להכין זיוף-קונפי שזה. הוא משדרג כמעט כל מאכל מלוח שותכלו לחשוב עליו. שלא לדבר על לערבב אותו עם רסק עגבניות פושטי ושמן זית ואורגנו ולמרוח על חצאי פיתות ולצלות לטוסטים. או למעוך קצת עם מזלג ולהוסיף לרוטב השמנת של הפסטה, או סתם לערבב לתוך פסטה עם קצת עשבי תיבול קצוצים ומלח גס. להמשיך? אפשר למרוח לתוך שסעים בבגט עם חמאה וטימין לקבלת לחם שום מהסרטים, אפשר לערבב לתוך הרוטב של הסלט או אל תוך הפירה, ואפשר אפילו למרוח אותו על עוף שצולים בתנור. הוא נשמר לי היטב במקרר למשך יומיים והוא יתחסל מהר אם אתם נוהגים לבשל בקביעות.

פינת התכל'ס
מכניסים את תפוח האדמה לשקית מהסופר יחד עם 2-3 כפות מים . קושרים את השקית ומחוררים אותה עם מזלג כמה פעמים כדי שיהיה לאדים לאן לצאת. אופים כ-10 דקות עבור תפו"א בינוני, וכ-14 דקות עבור תפו"א גדול. לאפייה בתנור עוטפים את התפודים בנייר כסף ואופים בחום 180 מעלות למשך כ-50 דקות או עד שהתפוד אפוי כהלכה.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




44 תגובות בינתיים:

  1. הממ
    פלסטיק במיקרוגל.. נשמע לא מומלץ.

  2. שי — אין בעיה להכניס שקית למיקרוגל.כמובן שאסור להכניס נייר אלומיניום למיקרוגל אלא אם כן אתה משתמש במצב גריל.
    אני מכינה חציל בשקית במיקרוגל ויוצא נהדר בהרבה פחות זמן.
    יוצא סלט חצילים מעולה

  3. תודה, זה נראה מצויין ופשוט להכנה.
    מעניינת גם השיטה של סמדר לחציל בשקית במיקרו…אפשר לפרט?

  4. גם לי שקית פושטית במיקרו לא נראה. לך תדע איזה חומרים מתנדפים ממנה בחום אל תוך האוכל. (כנ"ל לגבי כלי פלסטיק עלומים).
    אם כבר אז אולי כדאי שקית "קוקי" – כזו שעמידה בחום.

  5. נהגתי להכין לי תפוחי אדמה כאלה במיקרו באופן קבוע, עד שמישהו אמר לי שלא בריא לאכול דברים שהיו כל כך הרבה זמן תחת הקרינה הזאת שהמיקרו פולט.
    לא יודעת אם זה נכון, אבל מאז הפסקתי. עברתי לתנור/טוסטר אובן.

  6. האמת שיש עוד שיטה ,לעצלנים שבינינו והיא קדירת חרס שאפשר לקנות בכל הומםסנטר.פשוט שמים את תפוח האדמה בפנים,מחכים בין 20 דקות לחצי שעה (תלוי בגודל התפוח ,גדול האש והסבלנות…) – ויש תפוחי אדמה ממש כמו מהמדורה :)

  7. אז ככה, יש לי שתי הערות
    1. בחום של המיקרוגל, שקית הפלסטיק משחררת חומרים רעילים היישר לתוך תפוח האדמה. מומלץ למצוא פתרון אחר.
    2. קונפי זהו תבשיל בשר (חייב להיות בשר בפנים) ומבושל ומשומר בשומן של עצמו. לדוגמא קונפי דווא
    )confit d'oie(
    זהו בשר אווז המבושל, ניחשתם נכון, בשומן אווז

  8. תודה לך על עוד מתכון :)

  9. למה להתרכז ב :כן מיקורו לא מיקרו כן פלסטיק לא פלסטיק? כל אחד ושיטותיו הוא….התמונות…..מהממות, הרעיון הפשוט…. והטעם האלוהי….. אכלתי…. כייפי

  10. קצת מצחיק לקשור את השקית ואז לחורר אותה, לא? אצלנו בבית פשוט סוגרים אותה באופן רופף (לא משאירים פתוח כמובן, אבל פיתול של הפתח, בלי לקשור, עושה יופי של עבודה). אגב, זה עובד גם אם שמים כמה תפודים בשקית אחת, וגם בלי כמה כפות מים… אני מניחה שאז האדים מגיעים בעיקר מהמים שבתפוד עצמו.
    מה שכן, זה לא יוצא אותו דבר כמו תפוח אדמה צלוי בתנור.

  11. מאיה, זה מעולה! תודה רבה!
    הקטע עם השום באמת קטלני, אני לגמרי אהבתי…

  12. מאיה..צילומים מדהימים.מתכון מוכר, נפלא וטעיםםםםםםםם.
    אבל…ממש, ממש לא מומלץ נילון במיקרו. כל נילון פולט חומר רעיל. עדיף בתנור למרות הזמן הממושך בניגוד למיקרו.

  13. שקיות רגילות, במיוחד צבעוניות אכן לא מומלצות לשימוש במיקרוגל.
    יש שקיות מיוחדות למיקרוגל (כמו שקיות קוקי, אבל כאלה שמותאמות למיקרו) ובהן אפשר להשתמש ללא חשש.

    בעיני, עדיפה השיטה של עיטוף התפ"א במגבת נייר חד פעמית. היא שומרת עליו לח והטעם איכשהו מתקרב לטעם התנורי המוכר

  14. זה באמת בעייתי שקית של סופר במיקרו, מכיוון שהיא לא מיועדת לעמוד בחום כזה היא עלולה לפלוט רעלים…
    מה שכן, סיר חרס הוא פתרון מצוין וזה באמת יוצר טעים כמו מדורה.
    לגבי קונפי – במקור אכן מדובר בתבשיל בשר אך כיום משתמשים במילה קונפי לתאור של משהו שבושל בשמן או שומן, כמו ראשי שום.
    התמונות כרגיל מעוררות תאבון :)

  15. לא ממש ברור לי מדוע לבזבז זמן על תפוח אדמה, כשבערך כל דבר שנעשה עם בטטה במקום, משיג תוצאה טובה בהרבה…

  16. גם אני אהיה נודניקית ואחזור: זה לא שזה לא מומלץ שקית במיקרו – זה לגמרי אסור אם בא לכם להאריך שנים… אולי כדאי לחפש חומר באינטרנט על זה. וכמו שכבר כתבה פה מישהי: שיטת נייר המגבת במיקרו עובדת מצויין.

  17. וגם! חברה שלי הביאה לי מתנה מהחנות המפורסמת "יצחק" בכפר סבא והיא סיר אידוי למיקרו, המצאה מופלאה! אני עושה שם תפו"א חדשים בויניגרט לימון ושמיר ובעצם מאדה שם כל ירק במקום לבשל אותו.

  18. לא מומלץ בכלל לשים שקית במיקרו…

  19. לגבי השקית…
    פלסטיק מפריש חומר רעיל ולכן במקום שקית ניתן לעטוף את התפו"א בנייר סופג, לעטוף מכל הכיוונים ומבחינת זמנים בדומה לכתוב למעלה.

    עדכון של מאיה: ***אזהרה*** – אחת המגיבות ניסתה את השיטה הזו של הנייר הסופג ודיווחה שהמיקרוגל פשוט עלה לה באש וכמעט שרף את הבית. ראו הוזהרתם.

  20. יש כמה דברים שצריך לאסור בחוק להכין במיקרו ותפוח אדמה הוא בהחלט אחד מהם. גם אם נתעלם לצורך העניין מהחומרים הרעילים שמתנדפים להם משקית הניילון היישר לתוך התפוח, הרי שזה פשוט הרבה פחות טעים.
    בעולם מושלם כל תפוחי האדמה היו נצלים על גחלים רוחשות שמעליהן מסתובב נתח בשר נאה. בעולם שלנו חימום בחום גבוה בתנור עד שהקליפה החיצונית מתפחמת קלות זה הדבר הכי קרוב שיש.

  21. יש שיטה כלכך פשוטה לבישול במיקרו: סירי פלא (בגדלים שונים, מחירים שונים וצבעים שונים) של TUPPERWARE עושים עבודה נפלאה של אידוי, בישול וכולי במינימום זמן ובלי רעילויות מיותרות. מומלץ.

  22. […] תפוח אדמה צלוי בקלי קלות (וגם שום, על הדרך) – לא ממש מתכון, אלא יותר טיפ כללי לאפייה מושלמת של תפוחי אדמה. […]

  23. איך אף פעם לא חשבתי על זה???
    כמה פשוט, ככה טעים.
    אתמול ממש התחשק לי לבשל. אכלנו למנה ראשונה את המרק פטריות שלך שיצא מצוין, לעיקרית תפוחי אדמה, בטטות ושום בתנור ע =ם ניירות כסף, שיצאו מעולה…. יחד עם כל מיני סלטים שהכנתי, ולקינוח את ריבוע לימון שאמנם יצאו טיפה חמוצים אבל מעולים. :)

  24. אני לא מבין מה הקטע..
    עשיתי בדיוק כמו שרשום, וזה לא יצא בכלל שונה
    ממהמתכון האישי שלי, שהוא פשוט לשים תפוח אדמה
    כמו שהוא במיקרו ל 5 דקות וזהו, יוצא פריך ומושלם גם כן.

    אפילו לדעתי זה לא בריא השקית, כי המים מתוכה ממש רותחים
    וממיסים חלקיקי פלסטיק שחודרים לתפוח. בתיאוריה..

  25. אני מכניסה למיקרו לאותה שקית עם 2 תפו"א גם בטטה שטופה חצויה ל-4 , שום חתוך ל-2. אחרי 10 דקות במיקרו, פורסת ושמה במגש קטן באובן ל 20 דקות עם שמן זית ומלח גס וקצת אולי טימין או רוזמרין- ויוצא קריספי ורך. ממש מעדן.
    החבר'ה שלי תמיד מבקשים שאביא את האנטיפסטי שלי כשיש מפגש חברים. מומלץ.

  26. מאיה- את משחקת אותה בכל פעם מחדש, אני חובת שהבלוג הזה הפך להיות ספר המתכונים הקבוע שלי.
    תודה!

  27. ולממהרים…..3 דקות במיקרו,ככה ,בלי כלו. לעטוף בניר כסף ועוד 4 דקות בגריל באמצע התנור. טעים עם כל תוספת. תודדדדה

  28. אני חייב שקית ?

    מאיה עונה: אפשר בכלי פיירקס מכוסה במקום.

  29. מתכון לסרטן..שקית פלסטיק מהסופר במיקרו..WTF!?

  30. רעיון נוסף לתפוח אדמה כמו במדורה,מפזרים מלח עבה בתבנית אפיה מעל מניחים תפו"א מקורצפים ויבשים מפעילים תנור לחום גבוהה מאוד, מאופים מכוסה בנייר כסףבודקים שהם רכים מורידים נייר הכסף ואופים עוד מעט. טעים בטירוף עם מעט חמאה מלח גס ושמנת חמוצה.מומלץ בחום!!!!!

  31. יש לי שאלה, האם אפשר לאפות גם בטוסטר אובן? ואם כן, כמה זמן? עדיין צריך לעטוף בנייר כסף?
    נשמע מתכון מעולה ביותר' ,תודה רבה!

    מאיה עונה: ההוראות לטוסטר אובן הן בדיוק אותן הוראות – כולל זמן האפייה ונייר הכסף.

  32. אל תנסו את השיטה של לעטוף את תפוח האדמה בנייר סופג . בעקבות ההצעות כאן עשיתי את זה בבית וכל המיקרוגל עלה באש. למזלי הרב רק המיקרוגל הלך ולא נשרף כל הבית. מרגישה כלכך מפגרת שניסיתי את ההצעה הזאת.

    מאיה עונה: אוי! וואו. מצטערת על זה… מרגישה קצת אחראית :( בכל אופן עדכנתי את התגובה העליונה עם אזהרה. תודה על הדיווח.

  33. שיטה שווה לאפיית תפו"א בתנור היא לפזר מלח גס על נייר אפייה, עליו להניח את התופדים (שטופים ונקיים) ולאפות כשעה או קצת יותר ב-180 מעלות.

    גם הקליפה ממש טעימה (למי שאוהב)

  34. זה כול כך מזכיר לי את התפוח אדמה שסבתא שלי הייתה מכינה לי כשהייתי קטנה.היא הייתה קוראת לה "פטטיקס אסלקדרה",כמובן שזה לא נכון כי זה אומר שצריך להכין אותם בסיר.דרך אגב,לא חייבים שקית,אפשר בהחלט סתם לשים על צלחת שתיים וחצי דקות,להפוך ואז עוד שתיים וחצי דקות.אבל התוספת הכי הכי? פשוט קוטג'!

  35. אני משתדלת לשקול את מילותיי היטב, לא תמיד זה מצליח לי (לפעמים אני שיכורה, ולא משיכר אמיתי, דוקא כשזה לא מצליח לי)
    אבל אנחנו לא מדברים עלי, אנחנו מדברים עלייך.
    בתור אחת שמתנגדת נמרצות לבלוגים של בישול ואפיה, וגם לספרי בישול
    (זאת אומרת, יש לי כמה, אבל הם תקועים ליד האלבום מהחתונה, מתחבאים מאחורה, אני לא פותחת לא אותם ולא אותו, ולא מצטערת לרגע)
    אז בתור אחת שכזאת, לאחרונה אני מבלה פה יותר ויותר.
    היום, אמרתי לילדה שלי, תפתחי בגוגל בצק אלים, ונכין עוגיות שוקולד ציפס.
    "מה??" היא אמרה לי, "מכינים את זה מבצק עלים??"
    לא….תירגעי, זה בלוג כזה, מקסים, של בחורה אחת משגעת, עם מלא דברים, שאפילו אתם (-הילדים שלי- הכה בררנים באוכל- לאחרונה אוכלים)
    והכנו עוגיות שוקולד ציפס , שזה באמת בחדר אחר פה בבלוג-וילה הענק, ואז הכנו תפוח אדמה במיקרו מהמתכון שפה למעלה.
    (המיקרו שלנו יותר מהיר, אז שש דקות הספיקו)

    וסתם, כל הנאום הזה הוא רק כדי שוב להגיד לך תודה, במיוחד לאחרונה כשהזמן קצר בידי
    פתאום שוב בא לי לבשל, ככה סתם
    והרעיונות פה פשוט לא נגמרים, אני לא מדברת אפילו על הצילומים וההסברים הנעימים
    זהו, תודה :)

    ♡♡♡

  36. פשוט היה לי תענוג לקרוא.
    ההסברים, העריכה 10
    הולך לנסות

    תודה, תודה

  37. מתכון מצוין ולא יאומן עד כמה פשוט וטעים!!
    עשינו אותו פעמיים וכל פעם נהנינו ממנו.

    תודה :)

  38. מתכון חמוד רק לפני הכל חשוב לדעת –
    נייר כסף (אלומיניום) בתנור או חימום ניילון במיקרוגל-הם מסרטנים ומשנים תאי דנ"א . אפשר בישול על גז (מים בסיר) ולהכניס את תפוח האדמה לתנור ללא נייר אלומיניום.
    פינה למחשבה.

    מדיום

  39. טוב אז ככה…כדי לעשות סדר בדברים וכמו שנאמר כאן בצדק,לגבי הרעלנים שהניילון מכל סוג כולל "קוקי", כולל נייר כסף בתנאים מסויימים (חום נמוך עם לחות גבוהה כדי לשמור על היצירה חמה עד לארוחה)בעצם מחליד על המזון לכן יש לשים נייר אפייה לפני הנייר כסף.כל זה ראיתי כל כך הרבה פעמים אפילו במטבחים מקצועיים אז נא לשים לב וכן כל מיני המצאות של עוף בCOCA COLA שזה בעצם קרמל עם כימיכלים..שזה הדבר הכי מחריד שאת יכולה לתת למשפחה שלך.
    תפוח אדמה בשש דקות במיקרו (ואם הוא מהיר אז אפשר בפחות זמן)…באמת??
    לי לא נשמע מגרה בכלל …תתארו לכם סלוגן של מסעדה .."אצלנו התפודים במיקרו מוכנים תוך שש דקות"…ניראה לי שאף אחד לא היה מתרשם לחיוב!
    לסיכום …"במטבח אין מקום לקיצורי דרך….התוצאה תהיה בצלחת".
    וגם בבריאות…ותיזכרו את זה!

  40. שוב תודה על רעיונות נהדרים ושימושיים והסברים מצוינים.
    בקיץ המטבח שלי לוהט אז כל פתרון שמערב את המיקרו מעולה בשבילי.

    עשיתי ויצא לא רע בכלל – הרבה יותר טוב מאשר בשקיות המיוחדות…

    הבעיה היחידה שגם אחרי הרבה מאד זמן התפ"א לא יצא כמו בתמונה שלך נימוך ומפתה. החלק הפנימי שלו כן אבל החלק שקרוב לקליפה נדבק אליה ולא בושל בעצם.

    האם זה קרה להיות כי התפ"א לא היה טרי אלא היה במקרר (בכלי סגור כשבועיים)?

    מאיה עונה: נשמעת לי תופעה מאוד מוזרה אז אני מניחה שכן. בדרך כלל מה שקורה זה שמבפנים לא מתבשל ומבחוץ כן. ממליצה לשמור תפו"א במקום מאוורר וחס וחלילה לא במקרר (הם מקבלים גוון ירקרק והופכים להיות רעילים)..

  41. בצל ותפוחי אדמה שומרים במקום מאוורר וחשוך…בחשיפה לשמש יהפכו ירוקים שזה בעצם רעל בשם סולנין…סול=שמש.
    וחברים בבקשה נסו להגמל מהמיקרו….שבוע למחסן ואם מצליחים להתאפק …אפשר למכור "לאלטיזאכן"..
    דרך אגב עגבניות אני שומר גם בסלסלה על השולחן ….מחזיקים יותר זמן וגם הטעם משתבח.

  42. ניסיתי שוב ולא הצליח:( אולי באמת קשור לזה שהתפ"א במקרר בקופסא סגורה. הם לא משנים צבע או מגדלים ניצנים בזמן שהם שם
    אבל זה כנראה משפיע על התוצאה.

    יש למישהי רעיון יצירתי איפה לשים את התפ"א שלא במקרר?
    תמיד כותבים מקום מאוורר וחשוך ואין לי מושג איפה יש כזה בבית בכלל ובמטבח בפרט…

    הארונות חשוכים אך לא מאווררים, המטבח גם לא חשוך וגם לא מאוורר (החלונות סגורים בגלל המזגן וחתולי הגינה שאוהבים להכנס).

    מה אומרות? תודה ♥

  43. היי דורית, אומנם כבר עברו כמה חודשים אבל אולי בכל זאת תראי את זה. להבנתי כשאומרים חשוך מתכוונים לא באור שמש ישיר, לא ממש חושך. גם בארון זה עדיף על המקרר, והכי טוב בסלסלה באיזו פינה במטבח, לא ליד החלון.

  44. אני רק שאלה…
    אם אני מכינה את תפוחי האדמה בתנור בנייר כסף, צריך גם לקרצף את הקליפה? או שהרטיבות תוציא אדים ותהרוס את האפקט?

    מאיה עונה: אם בונים על לאכול את הקליפה, אז מומלץ לקרצף. אין בעייה עם רטיבות.



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!