תבשיל פסטה זריז עם עוף

נחשב אצלי: ארוחה זריזה

chickenpasta.jpg

הגיע הזמן למשהו קליל שאפשר להכין כשמגיעים הביתה עייפים ורוצים משהו טוב. המתכון הזה מאוד חסכוני וזה בא לידי ביטוי בכמה דברים: העוף מתבשל יחד עם המים של הפסטה (אל תתחלחלו, זה עובד!), הרוטב הזריז מתערבב גם הוא בסיר של הפסטה (כך שמלכלכים רק סיר אחד), ומי הבישול של הפסטה משמשים כתוספת ערמומית לרוטב המעניקה המון טעם ומרקם חלקלק. התוצאה היא מנה ריחנית, משביעה ומזינה שתספק אפילו את הפיינשמאכרים בחבורה (תאמינו לי שאני שונאת רסק עגבניות – אבל הרוטב יוצא ממש טעים – בעיקר בזכות הלימון). אפשר להחליף את העוף בטונה מקופסה. המתכון מגליון יוני של Everyday Food של מרת'ה. הכמות: 2 מנות נדיבות.

  • כוס ורבע פסטה קצרה
  • 250 גרם חזה עוף (חצי מהחזה המלא של עוף אחד)
  • 2 שיני שום
  • עגבניה אחת גדולה
  • 2 כוסות של עלי תרד
  • 2 כפות שמן זית
  • 1 קופסה קטנה רסק עגבניות (2 כפות גדושות)
  • מיץ מחצי לימון
  • אופצייה: פתיתי צ'ילי חריף
עלות משוערת:

22 שקלים

עבודה נטו:

17 דקות

ההכנה

chickenpasta6.jpg

במנה הזו צריך להשתמש בפסטה קצרה שתהיה בערך באותו גודל כמו שאר המרכיבים (העוף והירקות). כך שחוץ מספגטי, תוכלו להשתמש בכל צורה שתרצו. הנה רשימה מאויירת של הרבה סוגי פסטה. תבחרו לכם אחד מוזר ותדרשו מהמוכר בסופר רק את הזן הספציפי הזה. תתעקשו. זה עשוי להיות משעשע.
chickenpasta4.jpg

לגבי התרד – אם אתם לא אוהבים, אל תשימו – אבל לטעמי הוא ממש מוצלח פה, ואפילו לא מרגישים את הטעם ה"תרדי" שלו, הוא סתם מוסיף בריאות ורעננות וחיוניות וכאלה. עלי תרד בייבי הם עלים צעירים שהם קטנים יותר ורכים יותר. אם אתם לא מצליחים להשיג בייבי, אין שום בעייה להשתמש בתרד רגיל, אבל צריך לתלוש מהעלים את הגבעולים כי הם לא טעימים כל כך.

עוד משהו שצריך פה זה חזה עוף טרי. קראו את ההסבר המורחב שלי על חזה עוף. כעקרון, אפשר גם להשתמש בחזה עוף קפוא – אבל חייבים להפשיר אותו קודם (ניסיתי להכין ישירות מהמקפיא והתוצאה מאכזבת) – כמה שעות במקרר או שעה בתוך קערת מים בטמפ' החדר (לא יותר!!).

שמים הרבה מים בסיר, מוסיפים כף גדושה של מלח (המים צריכים להיות מלוחים), ומביאים לרתיחה על אש גבוהה. בזמן שהמים בסיר מתחילים להתחמם אתם מתחילים במלאכת הקיצוץ.

chickenpasta2.jpg

קולפים שום: פורסים לו את הקצוות ומשליכים לפח. נותנים לו "זפטה" עם החלק הרחב של הסכין כדי לשבור וקצת למעוך אותו. עכשיו הקליפה תיפרד מהשום בקלי קלות. קוצצים דק דק ומניחים בצד.

chickenpasta3.jpg

קוצצים גם עגבניה גדולה לקוביות גדולות ומניחים גם בצד. שימו לב שאת כל הקיצוץ הזה עושים מראש לפני שהפסטה מתחילה להתבשל. אחרת כל הטיימינג משתבש ובזמן שאתם עסוקים בלקצוץ מהר כדי להספיק, הפסטה תתבשל יתר על המידה וחירבשתם את הכל. אתם מבינים, תיזמנתי את זה. ורק כדי להוכיח לכם:

pasta-diagram.gif

אז כמו שאמרנו, מסיימים את הקיצוצים הראשוניים לפני שמתחילים לבשל את הפסטה וככה הכל מתקתק. כשהירקות קצוצים והמים רותחים מוסיפים פנימה את הפסטה. מבשלים אותה ברתיחה על אש גבוהה ושמים בצד טיימר לחמש דקות. מערבבים מידי פעם כי הפסטה שוקעת קצת ונדבקת. אסור שהפסטה תהיה מוכנה עד הסוף, כי היא עוברת עוד בישול אח"כ ברוטב, ובסופו של דבר צריכה אחרי הכל לצאת אל-דנטה. המרקם של הפסטה עושה את כל המנה, אז תקפידו על זה.

chickenpasta5.jpg

בזמן שהפסטה מתבשלת חתכו את חזה העוף לקוביות בינוניות בגודל ביס. אם אתם נתקלים בחתיכות קטנות של שומן היפטרו מהן. אם אתם מסתבכים – קחו מספריים וגיזמו את השומן!! (לא לשכוח להשרות את המספרים בקערה עם מים רותחים אח"כ ולקרצף היטב היטב).

chickenpasta7.jpg

אחרי חמש דקות של בישול במים רותחים הוציאו פסט אחד החוצה. הוא צריך להיות רך ברמה שאפשר קצת למעוך אותו עם האצבעות, אבל קשה לחתוך עם סכין. זו בדיוק רמת המוכנות שאנחנו צריכים!

chickenpasta8.jpg

מוסיפים פנימה את קוביות העוף וממשיכים לבשל על אש גבוהה לשתי דקות. המים הרותחים יבשלו את העוף היטב, ולא צריכה להיות לכם שום דאגה לגבי הבישול המשותף שלהם. אבל אל תתפתו לבשל את העוף יותר מכך, כי הוא יצא לכם יבש וסיבי וזה יהיה בעסה. 2 דקות בישול לקוביות קטנות בגודל ביס וזה יוצא בול! אל תשכחו שהכל עובר בישול נוסף אח"כ ברוטב. ואל תתחלחלו מהצבע הורוד בתמונה (אני כבר רואה את אמא שלי חוטפת התקף לב) – העוף הופך להיות לבן ומתבשל לחלוטין!

chickenpasta9.jpg

אחרי 2 דקות של רתיחה העוף מלבין והפסטה מתרככת מעט, זה הזמן שלנו לסנן אותם מהמים (לא לכבות את הגז, מיד נצטרך אותו). לפני שאתם מסננים, שימו מתחת למסננת כוס גדולה ואספו קצת ממי הפסטה, כי צריך אותם בשביל הרוטב. כדי שלא תשכחו תניחו לכם את הכוס בתוך המסננת בצד בזמן שהכל מתבשל. ולא, אל תתפתו לשטוף את הפסטה והעוף במי ברז. הניחו להם להסתנן בשקט.

בינתיים, שמרו את הסיר על אש גבוהה, הוסיפו פנימה את שמן הזית והשום והקפיצו ל-30 שניות עד שהשום ריחני. שפכו בחזרה פנימה את הפסטה והעוף וערבבו היטב.

chickenpasta10.jpg

הוסיפו את רסק העגבניות, העגבניה הקצוצה, והתרד. הוסיפו גם פתיתי צ'ילי אם בא לכם ותבלו היטב במלח ופלפל.

chickenpasta12.jpg

הוסיפו גם מיץ לימון (אפשר לשים מיץ מיותר מחצי לימון, זה מה שהופך את הרוטב למעדן!) והמשיכו לערבב את כל העסק על אש גבוהה עוד כ-2 דקות עד שכל הטעמים מתמזגים, והרסק הופך לרוטב סמיך.

chickenpasta11.jpg

הוסיפו פנימה רבע כוס מנוזלי הבישול של הפסטה וערבבו עד שנוצר רוטב דליל שעוטף את כל הפסטה. אם עדיין סמיך לכם, הוסיפו עוד ממי הבישול. לא לוותר על החלק הזה, הרוטב יהיה מרוכז מידי בלעדיו.
chickenpasta13.jpg

חלקו לצלחות, פזרו מלח גס, ותטרפו את זה מהר כשזה עוד רותח. מומלץ לסחוט עוד קצת מיץ לימון על כל צלחת, הוא מוסיף המון!! הייתי אומרת שאפשר להוסיף פה פרמזן מגוררת, או אולי אפילו קצת צנוברים קלויים, אבל זה כל כך פשוט וטעים שחבל לסבך את העסק.
chickenpasta14.jpg

גיוון לפחדנים / עצלנים / למי שלא הספיק להפשיר עוף: אפשר להשתמש בקופסת טונה מסוננת היטב (טונה בשמן! לא במים, זה פיכסה). מוסיפים את הטונה עם שארית המרכיבים של הרוטב (לא מבשלים אותה במים הרותחים כמו העוף).

chickenpasta15.jpg

פינת התכל'ס
מבשלים את הפסטה במים רותחים כחמש דקות עד שהיא רכה למגע אבל קשה לחיתוך בסכין. מוסיפים את קוביות העוף ומבשלים ברתיחה ל-2 דקות נוספות עד שהעוף מלבין, אבל לא מבושל לחלוטין. מסננים ושומרים כוס ממי הבישול. משאירים בינתיים את הסיר על אש גבוהה ומחממים שמן זית עם שום ל-30 שניות. מחזירים את הפסטה עם העוף ומסיפים את שאר המרכיבים. מבשלים 2 דקות. מוסיפים לפחות רבע כוס ממי הבישול עד שנוצר רוטב דליל שעוטף את הפסטה.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




49 תגובות בינתיים:

  1. היי מאיה,
    תודה על המתכון, מעורר השראה, ונראה מוי טעים.

    ראיתי שאת מחפשת זוקיני, נסי כאן:
    http://chubeza.com/newsletter/?p=39

  2. מאיה, הפסטה נראית נפלאה ומרעננת, מתאימה מאוד לימים הסופר חמים שאנחנו חווים עכשיו.

  3. הגעתי לכאן בהמלצת הgoogle reader שלי, והתמכרתי.
    שני דברים בנוגע למתכון הזה: האם אפשר להשתמש ברוטב צ'ילי מתוק במקום בפתיתי צ'ילי (מה זה?)
    ובעניין הרתחת מים, המלח מאט את ההרתחה, אז עדיף לשים אותו אחרי שהמים רותחים ולא בתחילת הבישול.

    בכל אופן, זה נראה טעים ולא העליתי על דעתי לבשל חזה עוף ועוד ביחד עם הפסטה, אבל אני פתוחה לניסויים:-)

    מאיה עונה: פתיתי צ'ילי זה פשוט פירורים של פלפל חריף מיובש. זה תבלין מצויין כשרוצים להוסיף חריף אבל מפחדים להשתמש בטבסקו. לא מומלץ לשים פה רוטב צ'ילי כי הוא מתקתק ויהיה קצת לא קשור. אם אין לך פתיתי צ'ילי את יכולה לקצוץ פלפל חריף טרי ולהוסיף לסיר כשאת מטגנת את השום, או פשוט לטפטף קצת טבסקו. 

  4. דבר ראשון, התמונות יצאו מקסימות. אהבתי במיוחד את התרשים הקטן שהכנת, הוא נורא מוסיף. התמונות עוררו בי חשק עז לפסטה.

    דבר שני, השימוש ברסק עגבניות לא נותן לכל התבשיל טעם קצת "תעשייתי" (לא יודעת איזו מילה מתאימה…)? אפשר אולי להחליף את הרסק ברוטב עגבניות סמיך, או שזה יהרוס את המתכון?

    מאיה עונה: את יכולה להחליף את רסק העגבניות ברוטב עגבניות אחר, אבל אני מבטיחה לך שזה יוצא טעים ולא תעשייתי. גם לי יש סלידה מרסק עגבניות, אבל פה הוא מצדיק את עצמו לחלוטין :)

  5. א. נראה לי שזה "פיינשמעקרים". "שמעק" זה להריח.
    ב. אם איני טועה הלינק להסבר על חזה עוף שגוי, אולי זה הנכון:
    http://www.bazekalim.com/2008/01/02/chicken-nuggets/

  6. תמונות נהדרות ומתכון מעורר חשק, כרגיל :)

  7. תגידי – אמרו לך כבר שאת מהממת??
    באת לי בזמן – בדיוק מה שיש לי בבית (חוץ מתרד, לא להגזים), ואני מתה על חמוץ, גזרתי ושמרתי.
    :-)
    תודה!

  8. המתכון נראה מעולה! האם אפשר להחליף את התרד הטרי בתרד קפוא?

    מאיה עונה: אפשר בהחלט, אבל צריך להפשיר אותו בנפרד ולסחוט אותו היטב היטב. אם תזרקי אותו לתוך הסיר כמו שהוא הכל יהפוך למרק, כי בתרד קפוא יש ה-מון נוזלים. 

  9. יצא טעים, כיפי ומשביע.
    (וכך גם אמר הפה הנוסף שלקח חלק בתהליך)

    חוץ מזה – את מעולה, תכתבי יותר

  10. אהלן מאיה.

    זה בקשר לזוקיני –

    אצלנו מתייחסים בשם הזה רק לקישוא המוארך כהה הקליפה, אך בארצות הנכר zucchini הוא שם כללי לקישוא, מכל המינים (בבריטניה אומרים פעמים רבות courgette; ובארה"ב לעתים אומרים summer squash או squash. פשוט יש שם הרבה מינים).

    הפואנטה היא שכל קישוא יעשה את העבודה במתכון הלביבות. נכון שהקישוא כהה הקליפה מכיל פחות מים ולכן נושא יותר טעם ומחזיק יותר פאסון (מתכווצ'ץ' פחות במהירות מחברו הבהיר), אבל קישואים בהירים דקים, טריים וצעירים של קיץ יצלחו לכל, במיוחד אם תשאירי להם את הקליפה (ובינינו – ממש אין סיבה להסיר אותה אם הם טריים ומוצקים). הקישואים הצהובים או העגולים פחות מומלצים, כי קצת יותר מימיים בעיקר העגול, אבל גם הם יצלחו בצוק העתים.

    בתאבון,

    שימרית

  11. תודה לך. יצא נהדר וטעים !

  12. […] מתוך "בצק אלים" – תבשיל פסטה זריז עם עוף. […]

  13. באופן מפתיע, זו מנה שממש לא נראה לי שהייתי רוצה לאכול. התמונות יפהפיות – כרגיל, ואני מתה מקנאה – אבל משום מה המתכון הזה לא מצליח "להמריא", לפחות בתוך הראש שלי. כנראה שאאלץ להכין אותו בעצמי, לראות מה קורה, ולדווח… :) מה שכן, נראה לי שבקרוב מאוד אנסה את המתכון של העוף בלימון שקישרת אליו מהפוסט הזה.
    בכל מקרה, אני משועשעת קשות כי בדיוק היום כתבתי עד כמה אני שונאת לחבוט בשום כדי לקלף אותו, והנה את כותבת שכך את עושה. איך זה שאנחנו הפוכות כל כך תמיד, אני תוהה באמת. זה באמת עוזר לך לקלף את השום? לי זה תמיד עושה יותר בלאגן. אולי השום בתל-אביב שונה מאשר פה בצפון?

  14. מאיה,
    זו פשוט הייתה הפתעה נעימה!
    תוך 10 דקות הייתה ארוחה טעימה מוכנה!
    שלחתי לינק לכל מי שאני מכירה והמלצתי בחום!

    בכלל, אני מאוד נהנית מהאתר ומהמתכונים.

  15. הצילו!!!
    לא ידעתי אם לכתוב בפוסט של הלחמעג'ון (כי עליו השאלה) או כאן (כי פה הכי חדש)… אני לא מבינה במחשבים ואיך את מתעדכנת.
    רציתי להכין מחר את הלחמעג'ון שאת כל כך משבחת,
    אבל לא כתוב כמה בצלים לשים!!
    – במצרכים הבצלים לא מופיעים, ואח"כ כתוב "קוצצים את כל הבצלים"…

    עזרה?!

  16. וואי וואי אילו צילומים יפים !
    הכנתי לארוחת צהריים, היה נעים וטעים והתרד הוסיף המון ארומה וטעם.
    ושמעי, נורא כיף לבשל את המתכונים שלך. ההסברים מאד עוזרים לחסרי ידע כמוני
    יום טוב :)

    נ.ב. האם את מכירה מתכון טוב לפלפלים ממולאים?

  17. היי מאיה,
    רציתי לדעת… מאיפה השגת פסטה בצורה יפה כזאת? של איזו חברה?

    מאיה עונה: זאת ספציפית היא של "ברילה" ומגיעה בקופסאות קרטון כחולות כאלה. הם יותר יקרים מאוסם, אבל יש להם צורות יותר מעניינות :)

  18. תגידי את חייה???
    איפה את?
    אין תגובות לדברים שנרשמו, אין מתכונים חדשים כבר קרוב לחודש…
    עוד שניה אני מתחילה לבכות…

    אילת

    מאיה עונה: הנה חזרתי

  19. תמיד אוהב את האינפוגרפיקה שאת משלבת במתכונים. התרשים הפעם מדליק!

  20. כן ראיתי שחזרת!!!
    איזה כיף!!!

    :)

    אילת

  21. אני עוד מלקקת את האצבעות..
    תודה יצא מוצלח.

  22. הכנתי את המתכון ללא העוף ויצא חביב ביותר. אממה, בתקציר של המתכון אשמח אם הצעדים ירשמו אחד אחרי השני ברשימה (1, 2, 3) למען הסדר הטוב, תרשמי את סדר הפעולות הנכון (רשום להכניס את הכל ביחד, בפירוט המלא זה לא כך), וגם את הכמויות (הדפסתי את התקציר כדי לעבוד איתו בשוטף ומזגתי בטעות את כל כוס המים לרוטב במקום רבע כמו שרשום בפירוט המלא). חוץ מזה, תודה על המתכון!

  23. הכנתי שוב את המתכון, הפעם עם כמה שיפורים. השתמשתי ב-2 עגבניות לעומת אחת כדי שיהיה יותר שמיח (יש לציין ששוב הכנתי ללא עוף, אני צמחוני). קילפתי את העגבניות מה שהוריד מרירות מסוימת מהמנה. לא אהבתי את הלימון בפעם הקודמת שהכנתי. הטעם החמוץ לא הסתדר כל כך עם הפסטה, אז הפעם לא הוספתי לימון ויצא יותר טוב לדעתי.

  24. מאיה שלום, אשמח אם תיצרי עימי קשר לגבי אתר חדש שיצא לאוויר בשבועות הקרובים, שיתוף הפעולה עם אתר איכותי כמו שלך חשוב לנו מאוד!
    בברכה
    אייל

  25. היי מאיה,
    אנסה את המתכון לארוחת הערב הבאה. בתור חובב שום שהוא גם אלרגי אליו (ולכן נמנע ממנו עד כמה שאפשר) רציתי לשאול האם יש תחליף לשום בתבשילים (כאן ובכלל)?
    תודה.

    מאיה עונה: קשה לי לחשוב על תחליף ראוי לשום אמיתי. אני מניחה שג'ינג'ר יכול לספק עקצוץ חלופי נחמד, אבל זה לא בדיוק אותו דבר. יכול להיות שגם בצל מטוגן יספק את הסחורה.

  26. אני ממליץ להחליף את החזה עוף בפילה עוף
    פילה עוף זה החלק היותר רך של העוף ואז הבשר יוצא מבושל וממש רך
    הפסטה היתה טעימה :) :P

  27. הי מאיה

    אני בת דודה של דוגמן הידיים השעיר מהלחמג'ון
    הוצאת אותי מ"בלוק" של חודש שבו החלטתי שאני לא יודעת לבשל והתעוררו בי חשדות שאני מרעיבה את ביתי בת השנה…
    אתמול בחמש דקות הכנתי את המתכון הזה ונזכרתי שאני כן יודעת ואפילו מאד אוהבת להיות במטבח ורק הייתי זקוקה לרענון

    תודה תודה
    אני מעריצה אותך על האסטטיות, הנקיון והטוב טעם בנוגע לעיצוב האתר והתמונות

    לגבי העוף יצא טיפה יבש אמרו לי שעדיף להקפיץ אותו במחבט במקום לבשל במים עם הפסטה…

    מאיה עונה: מבחינתי להקפיץ בנפרד זה ללכלך עוד מחבת, ולהסיח את דעתי בשתי פעולות שונות, מה שסביר להניח ייגמר בבישול יתר של הפסטה. אם העוף יצא לך יבש, תוציאי אותו 30 שניות קודם… אפשר אפילו לעבוד עם סטופר כדי לתזמן את זה בול.

  28. המון תודה לך :-)
    מתכון ראשון שאני מכינה מהבלוג שלך (הגעתי בעקבות רשימת 10 הגדולים).
    בהתחלה היו לי ספקות לגבי העלים, אבל החלטתי ללכת על זה.
    בסופר לא מצאתי עלי תרד בייבי, רק עלי תרד טריים או תערובת עלי בייבי.
    הלכתי על התערובת, ובפעם הבאה אשים יותר עלים.
    שוב תודה !

  29. אה, וגם השתמשתי בפסטה מקמח מלא, וזה יצא טעים :-)

  30. מאתמול יש לך עוד "קליינטית" :-)

    ידעתי על האתר כבר תקופה, אבל לא יצא לי לנסות דברים.
    אתמול ניסיתי לראשונה את המתכון הזה, והוא מיידית נכנס לרפרטואר הקבוע שלי!

    רצה לבדוק מה עוד החמצתי…

    תודה רבה!

  31. היי,
    יצא לי ממש טעים, מתכון אדיר,
    הוספתי כפית סוכר לכמות כפולה של מצרכים, ואני חושבת שזה עושה טוב למי שקצת חמוץ לו מידי

  32. יצא מושלם!
    תודה.

  33. WOW !!! זה מה שיש לי לומר לך
    קודם כל אני בת 20 ואני מאוד אוהבת לבשל. ואני די בתחילת הדרך אז אני משתדלת בינתיים להכין מאכלים פשוטים.
    המתכון שלך היה פשוט מעולה, הכנתי אותו הרגע ויצא לי מדהים!
    מעניין מה יהיו התגובות בערב של המשפחה שלי :)

    חייבת לציין שכל תהליך ההכנה היה באמת מאוד מהיר, והפרוט שלך היה ברור ומשעשע.
    תודה רבה לך.
    שיהיה לך המשך בוקר טוב.
    ורד

  34. היי מאיה,

    נתקלתי באתר שלך לפני כמה חודשים, הוקסמתי והוספתי אותו למועדפים.
    היום פעם ראשונה שהכנתי ארוחת ערב לפי מתכון מהאתר שלך היה באמת קל ויצא לי מעולה!
    כשהיה מוכן הוספתי קצת גבינת פרמז'ן מגוררת. יחד עם החמצמצות של הרוטב זה ממש טעים!
    יש לך אתר מקסים ותענוג לדפדף בו, לקרוא את המתכונים ולצפות בתמונות!
    בקיצור התמכרתי! ממשיכה למתכונים הבאים :)

  35. הרגע הכנתי ויצא ממש ממש טעים! את מעולה!

  36. הרגע הכנתי, ורציתי לספר שעשיתי הכל ממש אותו דבר, חוץ מ…
    תרד.
    בעלי שיחיה לא משתגע על תרד, אז במקום תרד זרעתי עלי בזיליקום טריים…
    אני לא יודעת כמה שונה זה יצא, אבל יצא מדהים!!!

    תודה על המתכון :)
    מתה על האתר הזה…

  37. בדיוק חזרתי מהסופר עם חזה עוף שחשבתי להכין ממנו שניצלים ונתקלתי במתכון הזה, אז אמרתי למה לא- ננסה.
    עשיתי הכל לפי ההוראות ומשום מה העוף יצא מבושל מידי והפסטה קשה מידי (לא עשויה מספיק??) (השתמשתי בפסטה מחיטה מלאה, אני לא חושבת שזה משנה). אני רואה פה בתגובות שאנשים כן שיחקו עם המתכון ובכל זאת יצא להם פרפקט, מה עשיתי לא נכון?? מתסכל.

  38. אהלן!!!!

    יצא טעים, אבל……
    אני השמתשתי בפסטה צדפות של ברילה (כמו בפוסט של 19.4.10) והיא הייתה קשה!!! כמה שבישלתי לפני העוף, עם העוף, עם הרוטב היא עדיין לא התבשלה!!! כתוצאה מזה מה שקרה, זה שהוספתי פעם אחר פעם עוד ועוד ממי הבישול…זאת הייתה טעות!!!! כי מלכתחילה רשמת לשים כף מלח גדושה במים… התבשיל יצא לי כל כך מלוחחחחח ממש סיוט!!!

    אני חושבת שראוי לציין במתכון, במידה ומחליטים להוסיף יותר מכוס של מים לתבשיל, לא לעשות את זה עם מי הבישול המלוחים בטירוף!!!!!
    רק יום למחרת הבנתי למה יצא לי כל כך מלוח, למרות שבכלל לא הוספתי מלח לתבשיל…

    מעבר לזה, יצא מצויין!!!
    פעם הבאה יצא לי מושלם!!!

    תודה :)

  39. הכנו עכשיו בפעם המי-יודע-כמה, אבל עם כמה שינויים:

    ללא תרד
    בתוספת קוביות קטנות של בצל סגול (להוסיף ביחד עם העגבניה), גבינת פטה, צנוברים ובזיליקום טרי (להוסיף את השלושה בסוף לצלחות).

    יצא כל כך מעולה, שהייתי חייבת לשתף.

  40. אני גמורה מהפסטה…
    עשיתי פעם ניסיון וקניתי כמה סוגי פסטה מעניינים, כל פעם הכנתי סוג עם איזשהו רוטב שונה, ואפילו שצחקו עלי שאין הבדל בטעם בין זה לבי פסטה רגילה, לדעתי אין מה להשוות, זה פשוט יותר טעים…
    ואגב, בישול העוף לא רק לא צריך לגרום לחלחלה, כי הוא מרכך את העוף, ויש שעושים כך גם עם בשר לפני צליה למשל, על מנת לרכך אותו. אפילו ארז קומורובסקי אמא ככה כשהייתי אצלו בסדנת בשרים!

  41. הי מאיה,

    נתקלתי בבלוג שלך מחיפוש פשוט של "פסטה עם עוף" בגוגל – כי זה בערך כל מה שהיה לי בבית… מיד כשקראתי את מטרת הבלוג וייעודו, הבנתי שהגעתי למקום הנכון. זה בדיוק מה שאני זקוקה לו.

    בקיצור – הכנתי את הארוחה, הרגע סיימתי לאכול – והיה מעולה!

    מעכשיו אבקר פה בקביעות – אני כבר מחכה למתכון הבא!

    תודה רבה!

  42. מה הסיכוי שיצא טעים גם בלי העוף? (צמחונית וזה…)
    או שזה יצא סתם פסטה עם רסק עגבניות?

  43. היי מאיה!
    הפסטה נראית ממש מוצלחת,ורציתי להכין אותה בדיוק בצורה שהשתמשת,אך איני יודעת מה שם הסוג …
    אשמח לתשובה בהקדם..

    מאיה עונה: אני לא זוכרת איך הצורה הזו נקראת, אבל זו פסטה מהסוג "ברילה" שמגיעה בקופסאות קרטון כחולות כאלה, ולא בשקיות שקופות.

  44. אתר מתכוני הפיצות המקיף בישראל:

    http://www.pizzot.co.il/recipes.php

    בתאבון לכולם !

  45. הצליח לי! יש לך רעיון איך להפוך את המתכון לצמחוני? (לא בכיוון של נתחי סויה). איך קוביות של חציל ישתלבו פה?

  46. צא ממש ממש טעים. תודה

  47. נראה מעולה, שואלת באיחור של שש שנים- אפשר קייל במקום תרד?

    מאיה עונה: בוודאי. אפשר אפילו בייבי קייל!

  48. הי!
    קודם כל יצא אש, תודה!
    חוצמזה תהיתי אם קצת וודקה יכולה להפוך את זה ליותר רענן (ואם כן, מתי כדאי להוסיף?), או שזה לא קשור בעליל?
    תודה!

    מאיה עונה: אין לי ניסיון עם בישול עם וודקה. חפש בגוגל מתכוני פסטה עם וודקה (יש לפחות אחד או שניים מפורסמים) ותראה מה הכמויות פחות או יותר ובאיזה שלב מוסיפים.

  49. מתכון מעולה! מהיר וטעים!



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!