קאפקייקס שוקולד במלית גבינה

נחשב אצלי: מתוק ומושחת

blackbottom.jpg

והפעם קאפקייקס שכל כך קל להכין, שאתם לא תבינו בכלל איך לא הכנתם אותן עד עכשיו. רגע, רגע – מתערובת של קמח שמן וסוכר אמורה לצאת פיתה מצ'וקמקת, לא? אז זהו, שלא. מתקבלות קאפקייקס רכות ונפלאות שבמרכזן מלית עוגת גבינה נימוחה. לא רק שהן דלות שומן, לא צריך כמעט כלום כדי להכין אותן! חוץ מכמה מוצרי מזווה זולים. אין לכם חומץ או סודה לשתייה בבית? נסלח לכם הפעם, אבל שניהם עולים גרוש וחצי ולא מתקלקלים לעולם אז אין לכם באמת תירוץ. את הקאפקייקס אפשר להכין בקערה ומזלג בלבד וזה בערך כל מה שמתלכלך. המתכון המקורי היה של דיוויד לייבוביץ מספר השוקולד הגדול שלו. הכמות: 12 קאפקייקס.

  • לבלילת השוקולד:
  • 1 וחצי כוסות קמח
  • 1 כוס סוכר (לבן, חום, או חצי חצי)
  • רבע כוס קקאו (לא שוקולית)
  • 1 כפית סודה לשתייה
  • רבע כפית מלח
  • שליש כוס שמן צמחי (לא שמן זית)
  • 1 כף חומץ (כן!)
  • 1 כפית תמצית וניל
  • 1 ושלושת-רבעי כוס מים רותחים
  • למלית הגבינה:
  • חצי חבילת גבינת שמנת 30% שומן (בערך 110 גרם)
  • רבע כוס סוכר
  • חלמון אחד של ביצה (הצהוב)
  • כף גדושה של קמח
  • חצי כפית תמצית וניל
עלות משוערת:

14 שקלים

עבודה נטו:

15 דקות

ההכנה

מתחילים עם מלית הגבינה

blackbottom3.jpg

רצים המון מתכונים לקאפקייקס האלה באינטרנט, ובכל התגובות באתרים, אנשים תמיד מתלוננים שמלית הגבינה לא שוקעת בצורה יפה באמצע אלא מתפזרת על כל החלק העליון ויוצאת "מכוערת". אנשים עושים כל מיני דברים מטורפים כמו להקפיא כדורים מהבלילה כדי להטביל אותם פנימה, או להזריק אותם אל תוך הבלילה עם שקית זילוף, אבל מוזר שהם לא חשבו על הדבר הכי פשוט לעשות – לשנות את המתכון, כאילו?!

blackbottom2.jpg

אז ככה – עשיתי כמה נסיונות, ולהלן מסקנותיי: מחבילה שלמה של גבינת שמנת יוצאת יותר מידי מלית, אז משתמשים רק בחצי חבילה. ועל החצי הזה לא שמים ביצה שלמה אלא רק חלמון אחד (צהוב של ביצה). בנוסף, מייצבים את קרם הגבינה עם כף גדושה של קמח, ומכינים את העסק לפני בלילת השוקולד כדי שיהיה לו זמן להתייצב קצת במקרר.

blackbottom4.jpg

מרוצים? יופי, אז לעבודה! שמים בקערה קטנה חצי גביע של גבינת שמנת (ניסיתי להכין עם גבינת "טוב טעם" – גבינה כחושה לאפייה, והמלית יצאה יבשושית ולא טעימה, אפילו עם תוספת של חמאה). מוסיפים פנימה את הסוכר, החלמון והוניל (אני השתמשתי במקל וניל אמיתי ולכן התערובת שלי צבועה בנקודות וניל מגניבות). טורפים היטב עם מזלג. הגבינה בהתחלה יציבה, אבל ברגע שהיא מתערבבת עם הסוכר היא מתחילה להיות נוזלית, אז אל תתלו תקוות. אחרי שנוצר לכם קרם גבינה טעים, הוסיפו פנימה את הקמח וערבבו היטב עד שאין גושים. העבירו למקרר בזמן שאתם עושים את בלילת השוקולד.

blackbottom6.jpg

מכינים את בלילת השוקולד
עם הבלילה המרכזית זה קלי קלות. קודם שופכים לקערה גדולה את כל החומרים היבשים. סוכר, קקאו, קמח, סודה לשתייה, ומלח. הסודה לשתייה היא אבקה לבנה עדינה שניתן למצוא בקופסאות קטנטנות באיזור האפייה בסופר – שקל תשעים האחת. חוץ מלנקות קומקומים היא טובה גם לאפייה. לגבי הסוכר – אפשר להשתמש פה במיקס של סוכר לבן וחום, או רק באחד מהם. כל אחד מהשילובים יוצא נפלא. לגבי הקקאו – הכוונה היא לא לשוקולית אלא לאבקת קקאו פשוטה ולא ממותקת.

blackbottom7.jpg

מערבבים את כל היבשים יחדיו עד שנוצרת אבקה חומה בהירה. עושים באמצע בור, ושופכים פנימה את החומרים הרטובים.

blackbottom8.jpg

קודם שמים שליש כוס שמן. לא פחות ולא יותר (ולא שמן זית! הכוונה היא לשמן צמחי ניטרלי כמו קנולה או סויה).

blackbottom9.jpg

אחר כך מוסיפים כף של חומץ רגיל (לא בלסמי, לא חומץ אורז, חומץ 5% פושטי שבא בבקבוקי מיץ פטל כאלה) וכן, קראתם נכון!!

blackbottom10.jpg

ולבסוף מוסיפים את תמצית הוניל וגם כוס ושלושת-רבעי של מים רותחים מהקומקום. מערבבים את כל הנוזלים שבבאר עם מזלג.

blackbottom11.jpg

לאט לאט מתחילים "להפיל" פנימה את גבעות הבלילה היבשה ומערבבים את הכל יחד עד שנוצרת בלילת שוקולד דלילה יחסית (בסמיכות של טחינה – סליחה על האסוציאציה אבל זה בדיוק המרקם). אם צריך, ואני תמיד צריכה, מוסיפים עוד שליש עד חצי כוס של מים רותחים כדי שהבלילה תהיה יחסית דלילה (לא נוזלית!).

blackbottom12.jpg

אה, ואתם לא הוזים, אין בבלילה ביצים. מגניב, הא?

הטריק לכך שמלית הגבינה תישקע באמצע הוא שבלילת השוקולד תהיה דלילה, ומלית הגבינה תהיה יציבה. אחרת הגבינה תתפזר לכם למעלה וקיבלתם קאפקייקס שוקולד בציפוי גבינה, שזו לא חוכמה גדולה.

blackbottom13.jpg

מרפדים תבנית מאפינס בעטרות נייר. בתמונות, אגב, רציתי שיראו טוב את הקאפקייקס ולא רציתי להשתמש במנז'טים, אז ריססתי עם ספריי שמן ופידרתי באבקת קקאו כדי שלא יידבק לי – זה היה סיוט לנקות את זה ואני ממליצה בחום על מנג'טים. מוזגים את הבלילה לכל שקע כך שתגיע לשני-שליש גובה בערך. הקאפקייקס תופחות מאוד במהלך האפייה וצריך גם להשאיר מקום לקצת מלית גבינה. אם יש לכם כף גלידה קפיצית מומלץ להשתמש בה – היא מושלמת למילוי השקעים – לא מטפטפת ושומרת על אחידות בכמויות בין השקעים.

blackbottom14.jpg

מוציאים את מלית הגבינה הצוננת מהמקרר ומניחים כפית גדושה של מלית במרכז כל קאפקייק. אם יש לכם כף גלידה קפיצית של ליליפוטים כמו שלי, תשתמשו בה! המלית אמורה להשאר עגולה ויציבה, ולשקוע מעט בתוך בלילת השוקולד. גם אם היא מתפזרת לכם קצת, לא נורא, עדיין יצא טעים בטירוף.

blackbottom15.jpg

במתכון המקורי מערבבים את השוקולד צ'יפס אל תוך בלילה הגבינה, אבל אני אוהבת לפזר מלמעלה כי זה יותר יפה.

blackbottom16.jpg

מחממים את התנור מראש ל-180 מעלות, וכשהוא חם ומזומן מכינים את התבנית פנימה ואופים כ-12 עד 14 דקות, עד שהקאפקייקס תפוחות וקפיציות יחסית אבל עדיין רכות למגע, ואם משפדים אותן עם קיסם הוא לא יוצא יבש לגמרי, אלא עם פירורים לחים עליו.

blackbottom18.jpg

אסור לאפות את הקאפקייקס יותר מידי כי זה מאוד בקלות הופך לעוגת חנק. אני אוהבת שהמרכז של העוגה נשאר קצת פאדג'י.

blackbottom17.jpg

הקאפקייקס טעימות חמות מהתנור, אבל אחרי שהן מצטננות, מומלץ לשמור אותן במקרר, הן מאוד טעימות קרות!

פינת התכל'ס
מערבבים בקערה את גבינת השמנת, הסוכר, החלמון, והוניל. מוסיפים את הקמח ומערבבים עד שהתערובת אחידה וללא גושים. שומרים במקרר עד שמסיימים להכין את תערובת השוקולד. מניחים בקערה את הקמח, הסוכר, הקקאו, אבקת הסודה לשתייה והמלח. עושים גומה במרכז ושופכים פנימה את השמן, החומץ, הוניל והמים הרותחים. מערבבים בעדינות עד נוצרת תערובת דלילה (מוסיפים בין שליש עד חצי כוס מים רותחים אם סמיך מידי). מרפדים לתבנית מאפינס בעטרות נייר וממלאים כל שקע עד שני-שליש בלילה. מניחים כפית גדושה של מלית גבינה. אופים 12-14 דקות בחום של 180 מעלות עד שהקאפקייקס תפוחות וקפיציות, אבל עדיין קצת פאדג'יות (זהירות מאפיית יתר, זה עלול לצאת יבש).

עדכון חשוב
מי שיקרא את התגובות יראה שמידי פעם צצו אנשים שאפו בדיוק לפי ההוראות ולא כל כך אהבו את התוצאה. חלקם השוו את זה ל"עוגת הבית", חלקם אמרו שיש "טעם לוואי אמריקאי זול", וחלק פשוט אמרו שזה לא טעים. אני חייבת לציין שלמרות שהעוגה הזו לא מכילה ביצים ולא מכילה שוקולד אמיתי, הרוב המוחלט של האנשים שטעמו אותה אצלי (וזה בערך 30-40 איש טוטל) השתגעו עליה. אם אתם יודעים מראש שאתם רגישים לעוגות פשוטות יחסית – נסו את השדרוג הבא: החליפו חצי מכמות הקקאו ב-100 גר' שוקולד מריר מומס, והוסיפו לחומרים הרטובים שני חלמונים של ביצה. אפשר גם להחליף את השמן ב-100 גר' חמאה מומסת. המרקם משתדרג עוד יותר.

עוד תובנות ושאלות נפוצות מהתגובות
אפשר להכין את המתכון כעוגה. שטחו את בלילת השוקולד בתבנית, הניחו כפות גדושות ממלית הגבינה, וערבבו קלות עם סכין כדי ליצור דוגמת שיש יפה. את העוגה יש לאפות על 160 מעלות בין 40 ל-50 דקות, או עד שקיסם שננעץ בה יוצא נקי.

חלק מהקוראים ציינו שהכינו עם גבינה 5% רגילה ויצא מצויין. בעיני הגרסה השמנה עשירה וטעימה יותר, אבל שתדעו.

למי שאין גבינת שמנת (אני משתמשת בגבינת "נפוליאון"), אפשר להכין גרסה ביתית בקלות – מתכון כאן בבצק אלים.

אם בלילת הגבינה נוזלית לכם מידי, נסו לדחוף אותה למקפיא לרבע שעה-20 דק' כדי להסמיך אותה, ו/או להוסיף עוד כפית אחת של קמח.

dotted1.gif

shezef.gifהודעה חגיגית:
בצק אלים ב-"זמנים מודרנים"
אני נרגשת לבשר לכם על השקת טור האוכל החדש שלי ב-"זמנים מודרניים" של ידיעות אחרונות. במדור יתפרסמו מידי שבוע תצלומים ומתכונים טעימים ממטבחי הקט. אז כן, אמנם בעיתון מגבילים בכמות המילים ולא אוכל להפריז במגילות והסברים על כל שטות קטנה כמו שאני עושה פה, אבל אני כן מקווה שתוכלו להנות ולקבל קצת יותר "בצק אלים" לווריד מידי שבוע. והיום במדור – המדריך המלא למרנג מושלם וקינוחי מרנג קפואיםםםם. תהנו!



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




174 תגובות בינתיים:

  1. כל הכבוד על הטור בזמנים מודרנים!
    והקאפקייקס האלה נראים פנטסטי! לו רק היה לי תנור!

  2. מדהימה כתמיד.
    תתחדשי על המדור, אבל אל תשכחי אותנו באינטרנט!!! :)

  3. היי מאיה. קראתי היום במקרה "זמנים מודרניים", וראיתי שהחלפת את קרין גורן במדור הבישול. כבוד! מזל טוב על המדור החדש.

  4. כבוד!!

  5. מזל טוב על המדור החדש, איזה יופי! וגם מגיע לך. את ללא ספק טור האוכל העברי הכי משובח ברשת.
    אבל בשביל אלה שלא קוראים לאישה (ובעלי זכות ראשונים, מזתומרת)- אל תפסיקי לכתוב פה, כן?

    מאיה עונה: אל דאגה :)

  6. באמת כבוד!
    אומנם אני תמיד נהנית מהאתר אבל אפעם לא מגיבה
    המון מזל איזה יופי שיש לך טור בזמנית מודרניים
    הגיע הזמן:)

  7. נראה מעולה, ינוסה בקרוב :)
    מזל טוב על הטור החדש!

  8. יש למרתה סטיוארט מתכון דומה ומעלף בשם בננה ספליט בראוניז.

  9. וואו, מחכה בהזדמנות הראשונה(כנראה הסופ"ש הקרוב :)) להכין אותם.נראה מצויין כתמיד.
    מז"ט על המדור.

  10. נזכרתי בשאלה..
    אפשר מיץ לימון במקום חומץ?

    מאיה עונה: לצערי לא. לחומץ יש תגובה כימית מסויימת בשילוב עם הסודה לשתייה, ואחרי האפייה לא מרגישים אותו. מיץ לימון, לעומת זאת, ישפיע על הטעם של העוגות לרעה. 

  11. מזל טוב על הטור החדש בעיתון…
    גם המתכון נראה נפלא.
    טל.

  12. האם אפשר להשתמש בגבינה לבנה פשוטה, או גבינה לבנה לאפייה (שיש בה קצת פחות נוזלים, אבל היא לא יבשה כמו כנען?)

    מאיה עונה: לי לא היה אומץ לנסות את זה. כפי שכתבתי, הכנתי את זה עם "טוב טעם" ומרוב חשש הוספתי לזה קצת חמאה מומסת, וזה עדיין יצא יבש מידי. אבל מצד שני, עוגת הגבינה של טלי היא אדירה, והיא כולה עשויה מגבינה לבנה 5%, אז לכי תדעי. בכל מקרה אם את מנסה ויוצא לך טעים, עדכני כאן ואנסה גם! :)

  13. האתר שלך אצלי במועדפים מזמן ומידי פעם מציצה לראות מה חדש. כך עשיתי זה עתה ונגלה לעיני שעכשיו את כותבת ב'זמנים מודרנים'. אז ראשית מברוק ובהצלחה גדולה. שנית, המתכון של הקאפקייקס נשמר אצלי וינוסה בהקדם.
    תודה רבה.

  14. נראה מעולה!
    בדיוק השבוע השלכתי לפח את תבנית השקעים שלי כיון שהטפלון התחיל להתקלף (אחרי 7 שנים של שירות נאמן…) ועכשיו כ"כ מתחשק לי להכין את החמודים האלה.
    שיהיה בהצלחה עם המדור בעיתון, נשמח מאוד לקרוא אותך גם שם!

  15. יש לי הצעה שיכולה להחליף את השימוש במנז'טים:
    להשתמש בתבנית שקעים מסיליקון, משומנת בספריי שמן.

  16. תתחדשי על המדור בידיעות
    בכל זאת עדיף כאן עם התמונות המגרות של התהליך..!
    המתכון נראה מעולה, אני הולכת לנסות אותו מחר

  17. תותחית!

  18. מאיה היקרה, הקאפקייקס נראות פשוט נפלא, ביצוע מושלם ממש! המון מזל טוב על הטור החדש בעיתון, אני אתחיל לקנות ידיעות ברביעי :)

  19. מזל"ט! (מטוס זעיר ללא טייס :-) ).
    יש מצב שהמתכונים מ"זמנים" יעברו לאינטרנט? או שזכויות היוצרים בבעלות ידיעות?

    מאיה עונה: המתכונים כלשונם לא יתפרסמו בבלוג, בטח לא מיידית. מצד שני, למדתי כל כך הרבה על מרנג מהמחקר שעשיתי, שאין מצב שלא אחלוק אותו כאן איתכם מתישהו בעתיד. 

  20. CHAPEAU על המדור בידיעות אחרונות.
    אנחנו לא מחמיצים אף מתכון שלך, וחלה השתדרגות בבית מאז "בצק אלים" נכנס לחיינו :)
    כל הכבוד !!!

  21. מאיו'ש,
    ראשית, ברכות! אין עלייך!!!
    שנית, אפשר לייצב את הגבינה גם עם כף קורנפלור, מה דעתך?

    מאיה עונה: ניסיתי, והקורנפלור עושה לזה טעם לוואי לדעתי. והוא גם מסמיך פחות טוב…

  22. כל הכבוד ממש ממש מזל טוב!
    המתכונים כאן יפהפיים איזה כייף שעוד אנשים יחשפו אלייך בידיעות (למרות שבטח בלי כל התמונות וההסברים החמודים)

    המון בהצלחה :)

  23. WOW WOW לא שמתי לב שהתחלפה כותבת המדור בזמנים מודרנים- רצה לחפש את העיתון !!איך הגעת אליהם ? בזכות הבלוג המשובח?
    ותודה על המתכון- נראה שגם אני אנסהו .

    מאיה עונה: האמת היא שהם הגיעו אלי! וכן, נראה לי שהבלוג סייע בעניין :)

  24. ניסינו את המתכון אחרי כמה ימים של ציפייה לאור התמונות המדהימות… ויצא מצויין!
    וסתם כדי לגוון בכאילו, עשינו שילוב של נטיפי שוקולד לבן ושחור, וזה בכלל יוצא דמקאי בטירוף.

    תודה!

  25. מנג'טים לבד יכולים להחזיק את הקאפקייקס (נניח, בתבנית רגילה) או שחייבים תבנית מאפינס שתתמוך בהם?

    מאיה עונה: הכנתי את זה בבית של חברה בלי תבנית מאפינס והשתמשתי בעטרות נייר כמו כאן (שימי לב שאלה לא העטרות הפשוטות שמוכרים בסופר, קניתי אותן בחנות למוצרי קונדיטוריה  והן עולות 90 אג' ליחידה):

    הן החזיקו יחסית בסדר (קצת "השמינו" בחלק התחתון, אבל זה עובד).

  26. כל הכבוד! היה ברור שבלוג כזה מושקע ימצא את דרכו לתהילה :-)
    והקאפקייקס יפייפיים וינוסו בקרוב

  27. אה הה.. עכשיו הבנתי
    שמתי לב שהמדור בזמנים מודרנים השתדרג, גם במתכונים ועוד יותר בתמונות אבל רק עכשיו קלטתי שבזכותך.
    המדור השבוע היה בהחלט מצויין. המתוכנים מפורטים ובנויים בשלבים הגיוניים והתמונות – להזיל ריר.

    ניסית להכין את המתכון כעוגה? (אין לי תבנית שקעים ואני מנסה לברר אם אני חייבת לרוץ לקנות)

    מאיה עונה: וואו, זה רעיון אדיר! לדעתי זה יצא מאוד מוצלח כעוגה. מה שצריך לעשות זה לשטח את בלילת השוקולד בתבנית, להניח כפות גדושות ממלית הגבינה (יש מצב שאפשר לוותר על הקמח כמייצב), ולערבב קלות עם סכין כדי ליצור דוגמת שיש יפה. אולי אני אנסה גם ואצלם :)

  28. יש !! סופסוף פוסט חדש. כמעט כל יומיים נכנסתי לבלוג לבדוק. וואייייייייי
    רצתי ישר לשכנים ומעכשיו יש הסכם שכל יום חמישי אני בא לאסוף זמנים מודרניים. עושה אותי מאושר שאפשר לקבל עוד אלימות בצקית כל שבוע.
    ותדעי לך, אני שמח בשבילך. את מלכה. את הסלבריטי של האוכל שלי. מגיע לך.

    אמא ביקשה שנכין קינוח ואת הקאפקייס ננסה להכין שבת הבאה, נגיש לאורחים ונביא רשמים

    חיים מאושרים שיהיו לך

    מאיה עונה: וואו, אני מסמיקה :) תודה!

  29. זמנים מודרנייים זה של ידיעות אחרונות?

    מאיה עונה: כן

  30. נראה מעלף. בקרוב אצלי.
    מזל טוב וכל הכבוד על הטור!

  31. זאת את? מ-ד-ה-י-ם. גזרתי ושמרתי את המדור עוד לפני שראיתי את הפוסט, והוא (המדור) באמת מצוין (אהבתי אותו יותר מהקודמים, אהמ-אהמ).
    המדור פשוט כתוב מעולה, ולדעת עכשיו שזאת את, זה בכלל מדהים. תודה! :-)

    אני מחכה בקוצר רוח למדורים הבאים… ואל תשכחי גם את הבלוג המצוין.

  32. מאיה, מזל טוב על המדור בעיתון, כל הכבוד!!!

    והקאפקייקס נראים נהדר.

  33. מזל טוב!

  34. היי מאיה
    מזל טוב על המדור המכובד…מגיע לך איזה יופי…תמיד אשמח ליקרא אותך כאן גם עם כל ההסברים כי באיי שם אין לי את העיתון הזה!
    ותודה על המתכון המהמם אנסה בהיזדמנות הראשונה..ניראה וניקרא
    שחיתותי
    בראבו ענק
    שונט

  35. הכנתי בשישי,ואני חייבת לציין הצלחה מסחררת!! בגלל תחושת השחיתות לא הכנתי עם שמנת 30% אלא עם 5% ויצא מעולה, פאדג'י ונהדר. לא התאכזבתי עד עכשיו מכל מתכון שלקחתי מפה, כל הכבוד!!

  36. נראה מעולה הקאפקייקס , מעורר תאבון ועושה חשק לרוץ ולהכין.

    ברכות על הטור – בהחלט מגיע לך.

  37. וואו!! זה נראה מעולה. והבלוג הזה הוא בכלל משהו מיוחד (אני מאוד מאוד אוהבת את הכתיבה הלא מתנשאת שלך, והצילומים- אין מה לדבר…)

    ושאלה- אם מכינים את הקאפקייקס בעטרות נייר, באיזה גודל מומלץ להשתמש, ובערך כמה יחידות יוצאות מזה?

    מאיה עונה: כעקרון משתמשים בגודל הבינוני, ויוצאות בדיוק 12! (לא נתקלתי עוד בגדלים אחרים בסופר, אגב) 

  38. יצאו מעולה! הבי לנו עוד קאפקייקס! :)

    לגבי מאנז'טים (עטרות נייר) – יש 4 או חמישה גדלים. לי דווקא לקח זמן למצוא את הגדולות יותר.

    מאיה עונה: וואלה? טוב, אז נראה לי ששווה לי להשיג תבנית מיני-מאפינס. תכל'ס, זה עשוי להיות הכרחי מתישהו. טוב, זה מאוד הכרחי. טוב אני הולכת לקנות עכשיו.

  39. אתר מדהים,מתכונים מושקעים, וההסברים גורמים לי להרגיש שגם אדם עם שתי ידיים שמאליות יכול לבשל…
    תודה!
    נ.ב.בהצלחה עם הטור החדש

  40. עוד נ.ב. כשמשתמשים בסודה לשתייה, היא מתחילה לפעול במגע עם המים, והחומץ מונע את התגובה הכימית עד לתחילת האפייה. כמו כן,צריך לדייק בכמויות, ואם מפריזים ,הטעם של הקאפקייקס ייצא דומה לטעם של סבון, וזו הסיבה השנייה שמשתמשים בחומץ.

  41. הגיע הזמן שנראה אותך גם בעיתון :) מזל טוב על הטור החדש.

    תוכלי להעלות את הטורים לכאן על מנת שגם אלו מאיתנו שתמיד-שוכחים-לקנות-עיתון יוכלו להנות?

    מאיה עונה: לצערי זו תהיה הפרה בוטה של זכויות יוצרים – אסור לי להעלות לכאן את הטורים המלאים כלשונם. 

  42. יו!!!
    איזה כיף!!!
    אני חולה על קאפקייקס (ובארץ אף אחד לא מבין על מה אני מדברת) עומדת לנסות אותם הערב…

    והמון המון מ-ז-ל ט-ו-ב על הטור בעיתון!
    היה לי ברור מההתחלה…

  43. מאיה
    איזה יופי
    ידעתי שנועדת לגדולות
    ובטח את רק בתחילת הדרך
    בזכותך ידיעות הרוויחו עוד קורא
    שפו ענק

  44. מאיה,

    איזה יופי – גם הקאפקייקס של דייויד לייבוביץ', שיצאו לך ממש יפהפיות, וגם המדור.

    סחתיין!

    שימרית

  45. איזה כיף, טור בעיתון!
    מקווה שיהיה לך זמן גם אלינו, הקוראים המסורים בבלוג השווה ביותר שלך.
    את שבוע שעבר פיספסתי. יש סיכוי שיעלו לYNET?

    ושאלה לסיום: נראה לך שהקפקייקס יעמדו יפה בהקפאה?

    מאיה עונה: אני לא הייתי מסתכנת עם אלה. אבל אם את מנסה ומצליח לך, תעדכני!

  46. אני לא מבין, מה ההבדל בין קאפקייק למאפין?

    מאיה עונה: הו, ידידי, הרגע פסעת אל תוך טריטוריה בוהקת באפרוריותה בעולם של שחור ולבן. אבל בוא נחתוך אל ה – chase ואלחש לך סוד קטן: אף אחד לא באמת יודע את ההבדל. אפילו לא אני.  

  47. וואו, המתכון נראה נהדר! מחר אקנה חומרים ואעשה!
    כל הכבוד על הפינה ב"זמנים מודרניים"! שיחקת אותה, בובה :)

    מאיה עונה: תגידי, את זה יצא לך כבר לראות?! (הן כולן ממסטיקים) 

  48. היי מאיה
    עוקבת אחרי המתכונים שלך תקופה ארוכה
    ואוהבת את כל מה שאת מכינה
    כל הכבוד !!!!!!!!
    הקאפקקיקס האחרונים נראים נהדר וינוסו ( אדווח)
    ברכות על המדור בזמנים מודרנים , ובהצלחה !

  49. וואו! בדיוק השבוע חשבתי שאני חייב מתכון טוב לקאפקייקס כאלו בדיוק.
    תודה רבה לך!

    וגם שאלה קצרה:
    האם ניתן לוותר על המנג'טים בהתחשב בכך שיש לי תבנית מאפינס מסיליקון כזאתי, שאפשר בקלות לחלץ את הקאפקייקס עפ"י שיטת "הבלטת קוביות המנגו"…. ?

    מאיה עונה: עד כה, תבניות סיליקון לא עשו עבודה נהדרת עם להרשים אותי ביכולתן לא להדביק דברים. אבל אתה מוזמן לנסות ולדווח!

  50. יצא ממש מושלם!
    רק יצאו 18 קאפקייקס ולא 12… נו, טוב, הרווח כולו שלי :)

  51. מזל טוב על הטור!
    הקאפקייקס נראים (או נראות?) מעולה,
    תודה על הניסיון, השיתוף והתמונות המעולות, כרגיל.

  52. עונה למעריץ שניים מעלי…
    לי יש תבנית מאפינס סיליקון, ואני עושה בה הרבה דברים (בניגוד אלייך, מאיה :) בגלל שהמאפינ'ס קטנים אז הסיליקון נשאר יציב למרות היותו סיליקון (תבניות גדולות יותר אני לא אוהבת.

    עשיתי את הקאפקייקס לשבת בתבנית הזו ויצא אחלה, לא נדבק וכו (צריך, כרגיל בסיליקון – לחכות שיתקרר לפני שמוציאים מהתבנית, או לעשות אקרובטיקות (כמוני) אם רוצים למלא עוד נגלה.

    אגב, לשבת עשיתי עם גבינת שמנת מהסופר, במשקל,
    והיום אני מכינה שוב – לקחתי גביע שמנת חמוצה, המלחתי מעט ונתתי לטפטף, כמו המתכון שהבאת לא מזמן, רק שמנת נטו (אגב, למתכון ההוא – הייתי מכינה עוד קודם – ופעם מוסיפה זיתים (מעט חלוטים כדי להוציא מרירות) או בצל אדום קצוץ – והרי לי גבינת שמנת עם זיתים/בצל)
    כשאסיים להכין את הנגלה הנוכחית אעדכן אם באמת אפשר לחסוך כאן ולקנות שמנת חמוצה….

    תודה! יצא מעולה!! חבל שאני מכירה רק אנשים שקוראים מעריב :( זה ביום חמישי מתפרסם? אולי בכל זאת נקנה, זה לא יקר כמו עיתון שישי…

    מאיה עונה: המדור מתפרסם בכל יום רביעי במוסף "זמנים מודרנים". היום הייתה כתבת שניצלים.

  53. היי מאיה,הצילומים מעלים ריר!

    אני מתכוונת להכין את הקאפקייס בשעות הצהריים ( בערך 15:00), להניח אותם במקרר ולהגיש אותם לאורחים הנחמדים בשעות הערב- לילה ( בערך ב 22:00) האם צריך להוציא אותם קצת לפני או לשים במקרר כל הזמן?
    מה לעשות?!?

    מאיה עונה: תשמרי אותן במקרר עד הרגע האחרון. כשהן קרות הן פשוט מעדן :)

  54. יש לי שאלה-

    יש לי בבית שני מקלות וניל,ואני רוצה להכין תמצית וניל ביתית, איך להכין?

  55. אני חוזרת עם עדכונים:
    הכנתי עם שמנת חמוצה מסוננת ("גבינת שמנת ביתית") יצא לא משהו… הלבן לא היה לבן, והטעם היה :( (אבל אולי שמתי יותר מדי קמח והטעם היה בגללו)

    עם גבינה לבנה יצא לבן ויפה, אבל פחות דחוס ולכן קצת פחות שווה. אפשרי, אבל אם רוצים ממש להרשים – חוזרים לאופציה היקרה
    :)

  56. א. המתכון נראה משובח, אני מתכוון לנסות היום כנראה…
    ב. שניצלים זה אחד הדברים שהכי מעניינים אותי – אם תוכלי להעלות לפה גרסה כלשהי של מה שכתבת בזמנים מודרניים אודה לך מאד. יש אולי לינקים לגרסה המודפסת של העיתון?
    ג. יחי ה RSS בזכותומ מקבלים "בדחיפה" פוסטים חדשים…

  57. אני מצטערת לבאס אחרי כל ההילולים והפירגונים פה, אבל—
    יש לזה מרקם ג'לטיני מזעזע!! כל המשפחה הלא מנומסת שלי אכלה את המלית (המעולה!)והשאירה את הקאפקייק עצמו. אני חוזרת למתכונים עם ביצים, הטריק של חומץ וסודה איכזב.

  58. הזמנתי את מקלות הוניל מהאתר שהמלצת עליו, אכן מחירים טובים לוניל אכותי. הריח של המקלות היה פשוט משכר.
    לשאלה כיצד עושים תמצית וניל.
    6 מקלות חצויים לאורך, כמעט עד הסוף( עם סכין חדה או מספריים )
    2 כוסות וודקה נטולת טעם, לי המליצו חברים על פינלנדיה אבל אני לא מבין גדול בוודקה.
    2 כפות רום כהה ( אופציה)
    צנצנת אטומה ( שמכילה את כל הכבודה).
    דוחפים את המקלות החצוים מתחת לקו הוודקה, מאחסנים במקום קריר וחשוך לפחות 8 שבועות, לאחר מכאן אפשר לחלק לבקבוקים קטנים ולהעניק בתור מתנה לחברים קרובים.

    בנוגע למתכון הקפקייקס. לא היו לי ביצים ובכל זאת רציתי משהו נוסף להסמכה אז השתמשתי בכף ריבת חלב וקצת פחות סוכר במקום החלמון.
    המילית יצאה טעימה ביותר ושקעה יפה.
    הבעיה שלי היתה עם הבצק עצמו, אולי הכף שלי היתה גדולה מדי? אבל אני עדיין מרגיש את החומץ, עד רמה של צרבת. אני מבין את הכימיה בין הבסיס של הסודה לבין החומץ, זה אמור ליצור תגובה כימית חזקה שתרים את המאפה, אבל להגיע למינון מדויק כך שהם יבטלו אחד את השני, נראה לי בעייתי.

    מאיה עונה: יש לנו בעייה. הכנתי את המתכון הזה לא פחות מ-14 פעמים והוא יצא טוב גם במטבחים של חברים שלא מצויידים בציוד אפייה ומדידה כמו שלי (ואפילו לא תבנית מאפינס). הפעמים היחידות שהתפספס לי היו כשעשיתי ניסויים עם מלית הגבינה, שלא תמיד יצאה מוצלחת, וכשניסיתי להחליף את הסודה לשתייה באבקת אפייה – מה שהניב קאפקייקס דחוסות ועצובות. אבל אף פעם לא חמוצות! המסקנה היחידה שלי היא טעות במידות. אולי תנסה/י שנית עם מלית הגבינה הסטנדרטית כפי שהבאתי במתכון וכמויות מצומצמות יותר של חומץ וסודה? אשמח לשמוע איך יצא.

  59. איזה יופי של קינוח. יצא יפהפה ושוב טעים יותר מדי. ממש רבנו על הכמויות שמגיע לכל אחד. אבל אני בחור נבון. החבאתי כמה מתחת לתנור ואכלתי עוד 3 לבד :) הא הא

    התיישבתי לעסוק במלאכה ביום שישי ואחרי ההכנה והצטננות של כמה שעות במקרר הוא קיבל מרקם של מסעדה. יאם יאם
    הגבינה באמצע מעט הסמיכה והשקולד התקשה בדיוק לרמה של הפאדג' שרשמת שאמור לצאת. אה ו20 דקות הכנה. בול

    זה בערך המתכון העשירי של בצק אלים שהמשפחה שלי טורפת עד הפירור. וצריך לחדד את הנקודה שזאת פעם ראשונה שאפיתי את הקאפקייס. העונג והריכוז בעיניים של מי שאוכל את העוגה וממש מלקק את המנג'ט עד תום מחממת את הלב.

    אז הפעם, אחרי שסיימנו לכרסם 17 קאפקייסים הזמנתי אותם לסיור באתר שלך. את מבינה, אפילו אבא, שהחברה היחידה שלו במטבח היא הטחינה, יצא מתפעל ומתופעל.
    בהשמטת שפתיים סיפר לי בהתלהבות שבזכות ההסברים אפשר לדעת בדיוק מה אמור לצאת ואיך ועל זה שהוא לא ראה מתכוני בישול בגישה כל כך יוצאת דופן ובהירה.

    אני מנסה לספר לכל מי שמתארח אצלנו בשבת עלייך, אחרי שהם שואלים מי הכין את הלביבות בטטה או את העוגת גבינה. לכו לחפש בגוגל בצק אלים אני מסביר. ולמרות הכל הם מתעצלים להיכנס. שיהיו בריאים. הפסד שלהם

    תענוג לעבוד איתך שוב על עוד מתכון נהדר.
    נראה לי רשמתי לך כבר מקודם כמה שמחה את מביאה לחיים שלי כי אני נורא אוהב לבשל. אז נוותר הפעם
    תהני מהחיים

    מאיה עונה: איזה חמוד אתה, תמשיך תמשיך :)

  60. שאלה לגבי השניצלים מהעיתון:
    כשעושים ציפוי אגוזים, רשמת שהוא משחים מהר. איך ניתן לטגן את השניצלים כך שהבשר יהיה עשוי, והציפוי לא ישרף?
    תודה!

    מאיה עונה: אין באמת דרך לעשות את זה, כי הציפוי נשרף בטיגון ממושך. אם תטגן בטמפ' נמוכה יותר אז העוף לא יתבשל וסתם יספוג יותר שומן. אבל אל דאגה, זץ קצר בתנור בסיום הטיגון הזריז, וזה יוצא כמו שניצל שטוגן בטיגון עמוק. מעדן!

  61. היי!
    כמו כולם, אני מעריצה ופירסמתי את הבלוג שלך הלאה. רואים שבחורה שהיא מורה ונדיבה בנשמתה כתבה אותו.
    יש לי בעיה (שהבנתי אותה רק לאחר האפיה כמובן) עם עוגות שוקולד על בסיס סודה לשתיה: לא יעזור- אי אפשר להשוות את המרקם שלהן למתכוני הפרדת ביצים, ואפילו אם את לא אופה "עד הסוף". תמיד יהיה לזה טעם לוואי מלאכותי-אמריקאי. אני יודעת שכל הקסם של המתכון הוא במהירותו ובפשטות הכנתו – אבל אם כבר הטרחנו את עצמנו לבשל- למה צריך להיות לזה טעם של "עוגת הבית"?

    מאיה עונה: היי יעל. מבחינתי להקציף ולהפריד ביצים זו טרחה שעשויה למנוע ממני להכין משהו. במיוחד אחרי יום עבודה ארוך וכשאני צריכה להכין משהו מהר לכיבוד או אירוח. אבל אני מזמינה אותך לנסות את עוגת השוקולד של אמא, שלמרות שהיא קצת יותר מסובכת היא יוצאת נהדרת. 

  62. תודה!
    העלימו לי את ספר העוגות שלי ובדיוק בא לי עוגת שוקולד כזו. אני דוקא כן אוהבת עוגות מרירות (אוקסימורון לא? הכוונה לטעם שוקולדי חזק ולא לסוכר שמקושט בקצת קקאו) אז אנסה את זו בתקוה.

  63. ועוד הערונת: מגניב לראות את ההשתקפות שלך(?) בכף גלידה! זה כמו בציור של אשר!
    ולכל המתעניינים: תמונות כאלה מוציאים עם מצלמה דיגיטלית טובה שהיום היא גם לא יקרה כל כך. קנו את היותר מגושמות עם התגובה המהירה ביותר, הסופר-מקרו והעדשה האיכותית יותר ותיוכחו בהבדל. סדר גודל של 1000 ש"ח ומעלה. (לפחות הדגם שלי. קניתי בחנות ואז ראיתי באינטרנט בהרבה פחות).

  64. תהייתי כמה זמן יקח עד שיגלו אותך!פשטות המתכון,עם התייחסות למחיר :-), השפה הברורה, הטעם… (ללא מרגרינה!)
    go go מרתה סטיוארט הישראלית!.

    ושאלה לסיום: בהנחה שאני לא כשרונית, איך אני יוצרת בעוגיות את הגודל הזהה והגובה, האם יש תבניות לצורה הזו?

    מאיה עונה: יפ, פשוט תבניות מאפינס. אם אין לך, הכיני את זה בתור עוגה, הניחי כפות מתערובת הגבינה וצרי דוגמת שיש.

  65. מתכון מדהים,
    תמונות מקצועיות,
    אבל שאלה אחת-
    חצי חבילת גבינת שמנת 30% שומן
    באיזו גבינה מדובר?
    אפשר חברה, או אפילו תמונה?

    מאיה עונה: תמונה אין לי בשלוף, אבל אני משתמשת בגבינת שמנת נפוליאון (זו עם המכסה החום, בטעם טבעי בלי תוספות ותבלינים). היא עולה בערך 11 שקל.  

  66. הן נראות כ"כ יפה בתמונות שלא יכולתי לעצור את עצמי מלהכין אותן.
    אבל… הקרם גבינה יצא פשוט אלוהי לעומת הקאפקייקס עצמן. שמתי בדיוק את הכמויות שכתבת (אפילו עם כוסות וכפות מדידה)אבל הן יצאו ממש חסרות טעם, לא מתוקות ועם טעם לוואי מוזר (אך לא מורגש יותר מדי, ככה שעדיין אפשר לאכול ולהנות :))

    איך אפשר לשפר לפעם הבאה?

  67. סוף סוף עשיתי את הקאפקייקס. המתכון באמת פשוט מאד וזה לקח כמה דקות.
    הכנתי אותם פעמיים , בפעם השנייה דוקא, המלית גבינה יצאה דלילה מאד, אז לפני האפייה עירבבתי אותה במאפינס עצמם (בקיצור, עשיתי מאפינס שיש) שיצאו יפים מאד וטעימים מאד

  68. עשיתי – כאנרגיה למסיימים את המרוץ של נייק.
    יצא אחלה טעים וטוב.
    הערה: במצרכים לא מוםיעים השוקולד צ'יפס. אז לא ידעתי כמה לשים (אם אני רוצה לערבב בתערובת)

  69. כל הכבוד על האיזכור!http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3590010,00.html

  70. רק הערה קטנה בכימיה: סודה לשתייה לא יכולה לשמש לניקוי קומקומים, כי היא בסיס ולא חומצה. יכול להיות שהתכוונת למלח לימון לניקוי הקומקומים.

  71. מאיה יקרה,
    אני לא יכולה להביע במילים עד כמה אני נהנית מהאתר המקסים והתמונות המדהימות (וכמובן, המתכונים הנפלאים…)
    רק בעיה אחת שנובעת כנראה מחוסר כשרון במחשבים,
    אני לא מוצאת איך להגיע למתכונים הישנים יותר לפי הקטגוריות!
    למשל בקטגוריה קפה ומאפה הגעתי רק עד פאי דובדבנים, ושם נעצרתי למרות שרשום שיש 20 מתכונים!

    תודה רבה ובהצלחה במדור החדש! :)

  72. היי מאיה,
    אני מאוד אוהב את האתר ועוקב אחריו כבר זמן מה. הצילומים נהדרים ומאוד מגרים.
    בגלל זה אני חייב להעיר שהמתכון הזה ממש לא משהו. הכנתי אותו אתמול וללא ספק אפשר היה לעשות אותו הרבה יותר טוב. בסיס השוקולד שאינו מכיל שוקולד באמת, מלית הגבינה עם החלמון שמשאיר טעם ביצתי. לצערי אני מכתיר אותו ככישלון. כך גם האורחים שלי אתמול הכתירו אותו – 7 אנשים ורק מאפין אחד נאכל… (מזל שאני תמיד מכין 2 קינוחים).
    אגב, פאי הדובדבנים שהכנתי לפני זמן מה יצא נפלא!

  73. מדהים (גם המתכון וגם הטור החדש). בהצלחה!

  74. הכנתי את הקאפקייקס הערב והם קצרו הצלחה! מאד מאד מאד טעימים.
    שני שינויים:
    1. השתמשתי ביותר גבינה. לאחר שהכנתי את המלית היה נראה לי לא מספיק, אז הוספתי עוד 1/4 חבילה של גבינת שמנת, עירבבתי, ועדיין היה טעים אז לא שיניתי את המרכיבים האחרים. טוב שעשיתי כך, כי המילוי הספיק בדיוק.
    2. שכחתי את החומץ!
    הוא היה ממש מולי כל הזמן על השיש, אבל מרוב לחץ (זה היה הקינוח לארוחה מורכבת) שכחתי. ועדיין- יצא חבל"ז. אין לי הסבר כימי, אבל עובדה.

    תודה תודה תודה!

  75. מאיה מחכים למתכונים חדשים וססגוניים

  76. באחד הבלוגים המלץ להיכנס לבלוג שלך. הצצתי והוקסמתי מיד הכנסתי למועדפים.
    בשבת הקאפקייקס כבר הוזמן ע"י הילדים.
    היום כשהגיע העיתון מיד פתחתי זמנים מודרנים ועים תוספת של קפה ועוגת שמרים (שהכנתי אתמול בערב) היה כיף לפתוח כך את היום!!!

  77. נראה מדהים….
    תודה על מתכון מעולה והמחשה נהדרת.
    ינוסה מאד בקרוב :-)

  78. היי מאיה
    במתכוני גבינה שהכנתי בעבר הוספתי קורנפלור.
    רציתי לדעת אים יש הבדל ואם כן מתי משתמשים בזה ומתי בשני?

    מאיה עונה: לא נראה לי שיש מקרים קבועים בהם משתמשים בקמח או בקורנפלור. במקרה הספציפי הזה הקמח עובד טוב יותר מהקורנפלור (ניסיתי את שניהם ולשני יש טעם לוואי מורגש יותר). 

  79. שמעי, את תותחית על
    הכנתי אתמול את הקאפקייס. טעימים, מתפתיעים, נימוחים, ונהדרים !!
    אני מנסה לא להגזים אבל קשה – זה המתכון הכי טעים ומוצלח שפגשתי ! לא טועמים כאלה דברים במטבח שלי

    הקיצר, שלחתי את כל מי ששאל וחקר – והיו הרבה – לבלוג שלך.
    מקווה שיהנו כאן כמו שאני נהניתי :)

  80. הכנתי את הקאפקייקס יצא מדהים, נגמר והילדים ביקשו שאכין שוב!
    רציתי לדעת אים תבנית השקעים היא בגודל סטנדרטי? (12 שקעים)
    הכמות הספיקה ל12 קאפקייס גדולים ועוד 12 קטנים (שאותם אפיתי כמובן פחות זמן)
    דבר נוסף איזה גודל\סוג של מנג'טים מתאימים?
    אני מחפשת מנז'טים עם שוליים לא משופעים, איפה ניתן להשיג?
    תודה רבה על המתכונים המדהימים!!!

  81. עשישתי את העוגות יצאו לי טעם ככה ככה לא כול כך מדהים כמו שאמרת והגבינה לא מסתדרת עם השוקולד בטעם ואם רק את רוצה לפרסם את עצמך אז תמצאי גימיק יותר משכנע לאנשים!

    סליחה אבל היו לך דברים יותר טובים!!

  82. קודם כל – איזה אתר!!!! חבל"ז והתמונות – את פשוט כישרונית!!!
    אני החלפתי את גבינת ה-30% בריקוטה 5% (של גד – הלא מלוחה) זו גבינה מתקתקה ולא יבשה.
    ובחישוב של שומרי משקל – 3.5 נקודות ליחידה – מה שהופך את העוגה הזו לאטרקטיבית במיוחד.

  83. סחתיין!
    טוב לדעת שעוד בני ישראל יזכו למתכונים ולצילומים המדהימים.
    מזל טוב. :)

  84. Hi ,
    First of all thanks for the great blog, all the photos and long explanations are really useful, love it!
    I made the cupcakes they are great… I live in NY so it’s a little hard to find a cheese to bake with, not too many options. I tried the American cream cheese (plain whipped) and it was not bad at all but I think the 12 min baking not enough to remove the floury taste from the cheese mix. I made the chocolate mix without the vinegar coz I just didn’t have any and it turn out very good (nothing left the next day). I baked them in disposable mini-muffin baking pan and they came out nicely and didn’t stick at all – works great.
    Thank you again!

  85. רק רציתי להגיד
    טובבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבב
    יצא פצצה :-)
    חוץ מזה שהגבינה לא הייתה כל כך מוצקת ואז בבישול זה קצת כיסה אותם
    אבל יצא ממש ממש טעים
    הח'ברה כבר הזמינו מגש למשחק של מכבי ביום חמישי :-)

  86. אני ממש חולה על האתר הזה!
    הוא פשוט מדהים….
    יש לי שאלה בקשר למתכון הזה (הקאפקייקס שוקולד-גבינה).
    את יכולה לכתוב ספיציפית איזו חברה מייצרת גבינת שמנת שכזו?
    או האם אפשר למצוא את זה בחלק של המעדנייה לסופר?
    מצאתי רק גבינת שמנת מלוחה! ולא נראלי התכוונת לזה…..
    תודה רבה!

    מאיה עונה: אני משתמשת בגבינת "נפוליאון" 30% שומן שמגיעה בקופסה עגולה עם מכסה זהוב (גוף האריזה לבן – זהירות מהירוק והכתום, שזה גבינות עם שמיר ושום וכל מיני דברים שלא רוצים בקאפקייקס). אפשר גם להשתמש בגבינת פילדלפיה שמגיעה במלבן כסוף (כמו מרגרינה לאפייה, רק עם אריזת קרטון כסופה) אבל היא מאוד יקרה – כמעט 20 שקל לחבילה.

  87. דבר שני ששחכתי לכתוב זה שיש לי תבנית מאפינס של 24 מאפינס….
    אם אאפה בהם 12 לא יקרה כלום?
    תודה ותמשיכי לשמור על הבלוג המדהים הזה!

  88. אני מה זה חייבת להודות לך!!!!
    הכנתי את הקאפקייקס….יאמי!!!
    אפיתי, מפה ועד לא יודעת איפו וזה לא משנה….ותמיד היו לי כשלונות!
    גם עכשיו כשהכנתי את בלילת הגבינה,מאוד חששתי כי הייתה נוזלית,אז הוספתי עוד קמח,והיא עדיין הייתץ הנוזלית אז לא נגעתי בה…
    ומתברר….שזה יצא אלוהי!!!!
    והשוקולד…..ממממ…..יצא ממש פונדנט שכזה….וגבינה הקריספית הנימוחה מבפנים….וואו!
    ממש ממש תודה!!!
    בקרוב אשים תמונות…..

  89. היי… אני נכנס מדי פעם לאתר להתענג על התמונות ולהזיל ריר.
    המון מזל טוב לרגל הגעתך למדיה המודפסת. מי יתן ותקבלי תוכנית בישול בפריים טיים ערוץ 2 :)

  90. כחובב בישול ותיק וסורק ומעבד תמונות ברוב מדורי האוכל בעיתונינו ידיעות אחרונות אני חייב להגיד לך שיש לך אתר מדהים, ברור וכתוב בגובה עיניים, מעוצב להפליא, ממשק נוח ומעל הכל מצולם מגרה באופן מיוחד – תסלם גדול
    כשאת בעיתון, אשמח להכיר

  91. למרות שהוספתי קמח- בלילת הגבינה נותרת נוזלית! ניסיתי לצנן במקפיא במקום במקרר, אך היא עדיין נוזלית ולכן אי אפשר לקחת כדורים ש"יוטבעו" בבלילת השוקולד… מה עושים?

  92. הנה תמונה מהקאפקייקס הכמעט מושלמים שיצאו לי:
    http://f.nau.co.il/upload/Xternal/IsraBlog/29/07/57/570729/posts/17106309.JPG

  93. הקאפקייס לא יצאו טעימים לצערי, היה להם טעם לוואי מוזר של עוגה זולה.
    עשיתי הכל בדיוק לפי המתכון אך מלית הגבינה לא שקעה כמו שצריך .
    אפשר לשפר את המתכון עם שוקולד במקום קקאו וחמאה במקום שמן!?

    מאיה עונה: מידי פעם צצים אנשים שלא אוהבים את הקאפקייקס. גם אמא שלי לא חיבבה. זה לא מפתיע, כי אין בהן ביצים, ואין בהן שוקולד אמיתי. הקטע הוא, שלדעתי ולדעת מאות אחרים הן עדיין טעימות משום מה. אולי זה מלית הגבינה, אולי זה המרקם הפאדג'י.

    בכל מקרה, אם לא טעים לך, תוכלי לשפר זאת כך: כמות זהה של חמאה מומסת במקום השמן, ו-100 גרם שוקולד מריר מומס במקום חצי מהקקאו. אני הייתי עושה עוד צעד ומוסיפה שני חלמונים לתערובת – מה שיעשיר עוד יותר את הטעם. 

  94. מאיה היקרה אני גם חולה על האתר שלך וממליצה בחום לאחרים אבל עשיתי את הקאפקייקס פעמיים וכל פעם קרה אותו הדבר, הם יצאו כאילו בצקיות ולא מוכנות :( בפעם השניה אפילו שמתי טיפה יותר זמן אבל עדיין היו ממש ממש בצקיות לא כמו פאדג' כזה טעים, אנא עזרי לי בבקשה!

    מאיה עונה: יקירתי, לצערי את אחת מה-10% האלה שלא אוהבים את הקאפקייקס. משום מה כולם משתגעים עליהם למעט 10% מהאוכלוסיה (שכולל את אמא שלי כמובן). אני מתחילה לחשוד שזה חוסר הביצים, שגורם לטעם קצת שונה ממה שכולנו רגילים. נסי בפעם הבאה להוסיף ביצה אחת לחומרים הרטובים שבגומה, ואם את משקיענית תוסיפי גם חלמון בנוסף. רוצה לקחת את זה הלאה? תוסיפי 100 גרם שוקולד מריר מומס. אבל אז זו כבר טרחה :)

  95. היי מאיה,
    האם ניתן להכין את הקאפקייקס יום לפני?
    הבנתי שזה טעים גם קר
    אבל האם 24 שעות במקרר זה עדיין טעים?
    ולא צריך לחמם כלל?
    אני בהתלבטות מה יותר טעים חם? או קר?
    אשמח לקבל תשובה

    מאיה עונה: הכי הכי טעים זה חם מהתנור. אח"כ זה הכי טעים כשזה קר.

  96. היי מאיה,
    תודה על התשובה מ-9/01/09
    רציתי לשתף אותך… החלטתי ללכת על קאפקייקס חם
    ביום שבת היו אצלנו אורחים לארוחת ערב חלבית שלבסוף המתין לנו הקינוח המהמהם…
    אז… הכנתי הכל מראש, הגבינה המתינה במקרר, ואת בלילת השוקולד מזגתי כבר למנג'טים החד פעמי הכסופים (האישיים)
    סידרתי אותם על המגש וכיסיתי עם נייר נצמד ושמתי בצד בממתינה…
    בסוף הארוחה כשהמים בקומקום רתחו, הוצאתי את הגבינה מהמקרר, השלמתי את התהליך ולתנור… 14 דקות ויש לנו קינוח מהמהם, באמצע של הקאפקייקס יצא כמו "דני" חם…
    עוד דבר…
    את גבינת השמנת 30% החלפתי בגבינת שמנת "סימפוניה" 5%,
    כן אולי עם 30% זה הרבה יותר טעים… וגם הוספתי כף מגבינת "סקי וניל" סתם ככה בשביל הוניל…
    בקיצור יצא ממש טעים
    מומלץ בחום… מומלץ חם…

  97. היי מיה רציתי לשאול במלית הגבינה כמה מקל וניל לשים?
    ואיך פותחים אותו? האם פשוט עושים חריץ ארוך? או שצריך לבשל אותו קודם?

    מאיה עונה: את מקל הוניל לא צריך לבשל. חורצים אותו באמצע עם סכין חדה ומגרדים מתוכו את גרגרי הוניל הטעימים. את המקל שנשאר אפשר לתקוע בתוך צנצנת עם סוכר ולקבל סוכר וניל ריחני.

  98. אני ממש מצטערת אבל ניסיתי את המתכון אחרי התלהבות מטורפת והליכה מיוחדת לסופר שבעיר (למרות שאני גרה די רחוק) והקפקייקס יצאו על הפנים!
    ניסיתי את המתכון פעמיים בצורה הכי מדוייקת שיכולתי עד שנגמרו לי כל המוצרים להכנה וזהפשוט יצא זוועה!
    מוזר אבל ניסיתי כבר כמה מתכונים והם יצאו לי דווקא ממש טוב…אני באמת מנסה לחשוב מה עשיתי לא בסדר ולא עולה לי כלום אז…טוב אני מקווה שזו לא הטעות שלי..
    תודה בכל אופן על ההשקעה! יש לך בלוג מעולה בלי קשר לתקרית המצערת שלי עכשיו! [= תמשיכי לתת מתכונים מעולים, באהבה, ירדן [=

  99. הי
    הכנתי את הקאפקייקס המההמים, יצא טעים, רק בעיה אחת
    הגבינה לא יצאה לי ככ מוצקה ודי דלילה
    מה קרה לדעתך?אולי לא שמתי מספיק קמח?
    תודה

    מאיה עונה: האם השתמשת בגבינת שמנת 30%? האם שמת רק חלמון או שהשתרבב לך פנימה גם חלבון? האם ציננת במקרר?

  100. היי
    הכנתי היום את הפאנקייק ויצאו נהדר. אפיתי אותן בתבנית סיליקון לפאנקייק ורק שימנתי את השקעים.לא היה צורך במנזטים העוגיות יצאו בקלות שלמות וחלקות.
    ברכות על האתר המצויין.

  101. קאפקייקס סן אוף א ביץ'! הכנתי לפני כמה ימים ויצא טעים לאללה!
    טעים, מיוחד, באמת קל להכין, אבל –
    הקאפקייקס יצאו לי נמוכים, ולא גבוהים ומפוארים כשלך, והגבינה לא היתה מבריקה ויפה כמו בתמונה.

    האם התשובה לטרוניותיי הן – תמלאי יותר את השקעים (אפילו שמילאתי שני שליש כמו שכתוב),
    ותאפי קצת פחות כדי שהגבינה לא תתייבש?

    וחוצמזה – בלוג משגע, אני מכורה, מריירת מול התמונות, את מלכה!

  102. טוב, מעבר לזאת שרק מלראות את התמונה של הקאפקייקס כבר הזלתי ריר, ישבתי לי ביום משועמם במיוחד וקראתי את כל התגובות. החלטתי להכין את הקאפקייקס עם השינויים שציינת להוסיף 100 ג' שוקולד במקום חצי מכמות הקקאו, ולהוסיף 2 חלמונים לתערובת השוקולד. יצא מ-ע-ו-ל-ה!
    עמדתי מול התנור במשך 5 דקות והתפעלתי כמה הם תופחים יפה ונראים כ"כ מגרים.
    הטעם היה מדהים, ממש רבנו עליהם. ואחרי שהמשפחה עמדה לי על הראש שלא אכלו מספיק אני מכינה אותם היום שוב.
    בהחלט מתכון מנצח, תודה על הפירסום שלו וההשקעה עם התמונות והפירוט..

  103. אני וחברתי הכנו את המאפינס ויצא נפלא!! תודה גם שסיפקת לנו תירוץ לזמן איכות ביחד :)
    הלכנו לפי השידרורים של המתכון שהצעת (תוספת חלמונים ושוקולד מריר) וכן הוספנו שוקולד צ'יפס לבנים לתוך בלילת השוקולד עצמה…
    יצא נפלא!!
    תודה…

  104. מאיה שלום

    הכנתי את הקפקייקס לשבועות, יצא מדהים אבל… שמתי חלק במנג'טים בתוך תבנית שקעים והן פשוט נדבקו לנייר ואי אפשר היה לקלף אותן. לעומת זאת , הכמות ששמתי בתבנית שקעים סיליקון השתחררה בלי בעיות ובלי שאריות. לתשומת ליבך
    חוץ מזה – האתר שלך חמוד ומגניב ונמצא אצלי כבר כמה שבועות במועדפים במחשב

  105. היי מאיה
    בלוג יפה מאד יש לך ממש תענוג להסתכל
    אני בנסיונות לעוגת יום הולדת לילד שלי (בן שנתיים)
    אתמול עשיתי את העוגת שוקולד שלך והיא מעולה אבל אני לא יכולה להתאפק מלנסות את הקפקייקס האלה גם. נראים לי אידיאליים לילדים
    העניין הוא שאני רוצה לעשות בתבנית אחת עגולה 24
    ומבחינת כמויות נראה לי שהם יותר לכיוון אינגליש קייק רחבה…
    אשמח אם תוכלי להגיד לי מה לעשות שלא יהיו פיקשושים

    בברכה, הדס

    מאיה עונה: זה מצחיק, הכנתי את המתכון הזה אולי 12 פעם ואף פעם לא העליתי בדעתי לנסות אותו בתבנית עגולה. זה רעיון מעולה! לדעתי הכמויות מתאימות בדיוק. לדעתי את אפילו יכולה להכין כפליים ממלית הגבינה כדי שהטעם שלה יותר יורגש והיא תשקע יותר פנימה לעובי העוגה.

  106. היי מאיה!
    מתכון משגע!! ממש אהבתי!
    רק שעשיתי שני שינויים במתכון… הראשון שמתי חצי כוס סוכר לבן וחצי כוס ממתיק – סוכרלוז והשני במקום מלית הגבינה.. לקחתי 2 גביעים של מעדן סויה וניל (מכוון שאני אלרגית לחלב) וייצבתי מעט עם כף קמח ויצא סוף הדרך!!!
    תודה!

  107. קודם כל זה ניראה ממש ממש טעים!
    ועכשיו ישלי שאלה הייתה אחת שכתבה לך אם אפשר להכין את זה בתור עוגה ואז אמרת לה כן ויכול ליהיות שלא יהיה צריך קמח
    ואני לא יכולה לאכול קמח כי אני אלרגית אז גם מהבלילה של השוקולד וגם מהבלילה של הגבינה אפשר להוריד את כל הקמח או שהיתכוונת רק מהגבינה? לא הבנתיי?
    והנה מה שהיא שאלה אם את לא יודעת למה אני מיתכוונת חחחח

    ניסית להכין את המתכון כעוגה? (אין לי תבנית שקעים ואני מנסה לברר אם אני חייבת לרוץ לקנות)

    מאיה עונה: וואו, זה רעיון אדיר! לדעתי זה יצא מאוד מוצלח כעוגה. מה שצריך לעשות זה לשטח את בלילת השוקולד בתבנית, להניח כפות גדושות ממלית הגבינה (יש מצב שאפשר לוותר על הקמח כמייצב), ולערבב קלות עם סכין כדי ליצור דוגמת שיש יפה. אולי אני אנסה גם ואצלם :)

  108. וואו!!!!!
    באמת הכי טובות שיצאו לי אי פעם!
    תודה רבה!
    האתר מדהים וכל מתכון כ"כ מובן!
    תודה תודה תודה :)

  109. יואו לא יכולתי להתאפק, הכנתי ברגע שראיתי אבל עם תערובת של שוקולד מריר, חלב ומעט חמאה
    יצא כל כך טוב!!!!!!!!!!!!!!!!
    אין על הבלוג הזה!!

  110. וואו זאת הפעם השלישית שאני מכינה את הקאפקייקס הממש טעימים שלך..! ואני חייבת להגיד שכל מי שטעם פשוט התלהב!

    בעיה אחת יש לי.
    מלית הגבינה יוצאת לי נוזלית מידי, לא כמו שנראה בתמונות. אני חוששת שזה משפיע על המרקם הכולל של הקאפקייק.
    עשיתי לפי מה שכתוב במתכון אבל בכל זאת משהו לא עובד לי..
    אשמח אם יש לך טיפ איך לעזור לי להפוך את מלית הגבינה לפחות נוזלית.

  111. הי,
    האתר מדהים!!! אין לי מילים :)))ישר כח!!!
    שאלה קטנה אך חשובה לי אלייך בנוגע למתכון הקאפקייקס, איזה סוג גבינת שמנת הכי טוב להשתמש במתכון זה??

    מאיה עונה: אני תמיד משתמשת בנפוליאון 30% בטעם טבעי (בלי שום שמיר, כמובן – ולוודא! היו דברים מעולם)

  112. המתכון מדהים!
    הכנתי אותו בתוספת 100 גרם שוקולד מריר בטעם קפה+2 חלמונים וחמאה…יצא משגע :-)
    אפיתי יותר- 22 דקות..כנראה התנור שלי כבר לא משהו
    אבל הקאפקייקס נדבקו לי למנז'טים…איך אצלך זה לא קורה?
    הייתי צריכה לאפות את זה עוד יותר? פחדתי שלא יהפכו כבר לאבן…חחח
    בלי שום קשר, המתכון יצא טעים מאוד ובכלל, אתר מדהים
    איזה כיף לראות סופסוף מתכונים מדויקים, הסברים ברורים ותמונות מושקעות :-)

  113. הכנתי עם השיפורים, וכמו מטומטם לא הבנתי ושמתי 3 חלמונים בגבינה. אבל יצא שווה בכ"מ. פעם ראשונה שאני מכין קאפקייקס או מאפינס, תבנית חדשה מהחנות, והצליח. אז תודה רבה. ובגלל הדלילות היחסית של הגבינה, היא לא שקעה, אבל זה שווה בכ"מ.

  114. והנה התוצאות!
    http://imgur.com/oFIhI.jpg

  115. הכנתי את המתכון ויצא טעים מאוד . רק שאצלך הגבינה נראית יותר מוצקה ואצלי יצאה דלילה יותר. וגם אצלי השוקולד ציפס' נמסו בתנור אז זה לא יצא יפה כמו אצלך. מה דעתך?
    אשמח לדעת.תודה

  116. נראה מצויין, אבל הנה רעיון כדי להקל קצת על ההכנה, ובעיקר הניקוי- להשתמש בתבניות מאפינס מסיליקון, כל כך הרבה יותר פשוט גם להוציא וגם לנקות אחר כך…
    ואני לא יודעת מאיזה תאריך הפוסט של זמנים מודרניים אבל אני כבר מעל חודשיים קוראת אדוקה של הטור שלך שם.. =)

  117. קודם כל האתר שלך מדהים ובתור מישהי שרק בשנה האחרונה התחילה לבשל המתכונים שלך כתובים בצורה מעולה ונוחה, אז תודה.
    אתמול הכנתי את הקאפקייקס האלה והם יצאו לי במרקם של בראוניז ומהיכרות שלי עם קאפקייקס, הם לא אמורים לצאת ככה.
    יש אולי סיבה שהם יצאו ככה? אולי הבלילה הייתה צריכה להיות יותר דלילה?
    חוץ מזה הם יצאו מדהים ובאמת לקחו לי 15-20 דק' להכין…

  118. הי מאיה,
    אני את המתכון הזה עושה כבר מלא פעמים וכולם אוהבים – ובצדק.
    אמה מה – אני לא מצליחה לייצב את המלית ככה שהיא תשקע. היא תמיד יוצאת לי דלילה מידי. אני משתמשת בגבינת נפוליאון 30%.
    צריך אולי גבינה אחרת? או שיש לך המלצה למה אפשר לשנות כדי שהיא באמת תשקע קצת ותהיה סקסית בקאפקייק?
    תודה :)

    מאיה עונה: את יכולה להגדיל את כמות הקמח בבלילה, או לחלופין להשתמש בקורנפלור, אבל טיפה יותר כמות מהקמח, כדי שהבלילה תהיה סמיכה יותר ו"תשקע" יפה בשוקולד.

  119. עשיתי.
    יצא נהדר.
    ורק בשביל שתבינו, אני סטודנטית שמבשלת כדי לחיות ולא חובבת בישול גדולה. זו הפעם הראשונה שאני עוקבת אחרי מתכון ללא עזרה ויוצא לי מושלם.
    יכול להיות שאני לא ב- 100% קלעתי למרקם והוצאתי את הקאפקייקס מוקדם מדי (הנגלה השניה תהיה יותר זמן בתנור) אבל לפחות אכלתי בצק סופר טעים (:
    מתכון שגם סטודנט, חסר כל נסיון בבישול שמשתמש בטוסטר אובן יכול לעשות ולהיות גאה בעצמו. תודה!

    מאיה עונה: שאפו!!!

  120. טוב, אז אחרי מסכת טעויות ומקרים מצערים:

    הפכתי בהיסח הדעת את כמויות הסוכר בין הבלילות, בקבוק החומץ סרב להיפתח
    והחבר לא היה בבית, (הצלחתי בסוף, אני אישה חזקה ועצמאית!) התנור החליט שהוא מקצר לאלתר ועברתי לטוסטר גדול…
    ועוד ועוד דברים שקרו גם כי ניסיתי לאלתר רוטב לפסטה תוך כדי הנחת בלילת שוקולד פחות מתוקה מהרצוי לתוך שקעי סיליקון…

    יצאו קאפקייקס למופת, המתיקות יתר בגבינה פיצתה על מתיקות החסר בשוקולד, ונראה לי שהמרת השמן בחמאה מומסת היתה רעיון טוב.
    שאלה אחת לי: מה אפשר לעשות בשאריות בלילת הגבינה? יצא נורא טעים (מזכיר דניאלה) אבל בגלל הביצים (2 חלמונים) אני לא רוצה לאכול סתם כך בכפית. יש רעיון? נשאר לי משהו כמו 3/4 כוס בלילה.

    מאיה עונה: את יכולה לשייש את זה לתוך בלילה של בראוניז, או שתקפיאי ותשמרי לפעם הבאה. תפשירי למשך לילה במקרר. זו גם מלית מעולה לעוגת שמרים. ותכל'ס, את יכולה גם סתם לאפות את זה בשקעים של מאפינס ואז תצא לך עוגת גבינה.

  121. הקאפקאייקס נראים טעימים להפליא! אחד השילובים האהובים עליי (אחרי שוקולד-מנטה ושוקולד-תפוז).
    אני רוצה להכין אותם היום ב-2 גרסאות
    אחת עם ביצים, ואחת ללא ביצים שאבי יוכל לאכול מהן גם.
    השאלה הנשאלת היא- איזה חומר קושר אפשר להוסיף למלית הגבינה במקום חלמון ביצה כדי לשמור על יציבותה?

    מאיה עונה: אני מניחה שעוד קצת קמח. קורנפלור נותן טעם לוואי בכמויות גדולות…

  122. אגב, לגבי התלונות של טעם לוואי מהסודה\החומץ:
    אמא שלי שנים מכינה עוגות ופאנקייקים עם השילוב הזה,
    והבעיה היא שכשזורקים את השניים לקערה בנפרד, הרבה פעמים הם לא "נפגשים" כמו שצריך ואין תגובה כימית שמנטרלת את טעמי הלוואי וגורמת לתסיסה (יחס של כף חומץ לכפית סודה הוא מושלם לתגובה ובו אני תמיד משתמשת). מה שאני עושה: לוקחת כף חומץ, שמה בתוכה כפית סודה מערבבת מעט עם הכפית וכשיש תגובה והכל תוסס, שופכת לבלילה. באופן זה מעולם לא נתקלתי בטעם לוואי, לעומת זאת למכרים שלי תמיד יש טעם של סודה במאפים כי הם לא מערבבים את השניים באותה כף ומחכים לתגובה כימית.

    מאיה עונה: מעניין מאוד, תודה על הטיפ! :)

  123. מאיה,
    רציתי רק לומר לך המון תודה :)
    יצא מדהים !תודה!

  124. מצטרפת למצעד המאוכזבים…
    לא יכולה להצביע על משהו ספציפי, זה גם לא הרגיש לי כמו עוגת הבית, זה פשוט היה…. סביר… המלית טעימה לבדה אבל כשהיא מצטרפת לתערובת השוקולד השילוב לא כל כך מתחבר לטובה.

    בסוף וויתרתי על הגבינה, תחבתי קוביית שוקולד מריר בכל מאנג'ט (שלא החזיק ב-כ-ל-ל את התערובת שוקולד, כך שלמרות שמילאתי עד החצי כל מאנג'ט- 3/4 נשפכו אל תוך התבנית. מיותר לציין שאין לי תבנית מאנג'טים.)
    קוביית השוקולד שיפרה את זה פלאים.

    ולמרות כל זה, אני שמחה לראות מתכונים חסרי ביצים, חלב וחמאה. קפאקייק השוקולד בלי הגבינה יכול להוות קינוח טבעוני לתפארת, בטח אם מוסיפים לו קצת שוקולד מריר מומס כקרם.

  125. מתכון מצוין.
    רציתי רק לשאול – על איזה סוכר חום מדובר רגיל (דביק) או דמררה ?

    תודה מראש (-:

    מאיה עונה: שניהם יעבדו. אני השתמשתי ברגיל.

  126. יצא טעים טעים!
    השתמשתי במתכון המקורי אך לא היה לי חומץ אז לא שמתי (סליחה!!) ועדיין יצא מעולה!
    מלית הגבינה יצאה לי קצת נוזלית אז הוספתי עוד קמח והכל הסתדר.
    יאמי!

  127. היי,
    הקאפקייקס נראים מעולה…
    אפשר להחליף את הגבינה בריבת חלב?

    מאיה עונה: כן. לא לשכוח את השוקולד צ'יפס!

  128. תודה רבה על הבלוג. הקאפקייקס יצאו מעולה !!!! קל וטעים! תודה רבה! יועלו גם מתכונים לשבועות כמו לזניה עם גבינות? בכל מקרה אהבתי את המתכון הזה :) תודה

  129. התמכרתי לקאפקייקס האלה, ועכשיו כולם במשרד מכורים גם. תודה, מאיה!

  130. הי מאיה,
    האם הגיע לידייך כבר החדש של קרין גורן?? יש בו בדיוק את המתכון הזה!(עם כמה שינויים כמובן, אך התוצאה הסופית והתמונה פשוט זהה!!)
    לי באופן אישי לא הצליח המתכון הזה… הגבינה יצאה רכה ונוזלית, החומץ ממש הורגש, העוגות בקושי רב תפחו. בקיצור – בלאגן, ואם יורשה לי – ממש לא אופיני.
    אנסה שוב כי זה באמת נראה לי מתכון שווה.

  131. היי מאיה,
    הכנתי את הקאפקייקס' עם גבינת פילדלפיה אמיתית -יבוא אישי מאיטליה :)
    שמתי פחות מים בסביבות הכוס ורבע. האם באמת התכוונת לכוס אחת שלמה ועוד 3/4 כוס נוספת ?
    גמר חתימה טובה :)

    מאיה עונה: כל פעם מפתיעה אותי מחדש כמות המים שהבלילה הזו בולעת, אבל כן. תמיד צריך בין 1 וחצי ל 1 ושלושת רבעי כוס מים!

  132. לא כתבת ברכיבים והעלות את השוקולד צ'יפס.

  133. אני לא יודעת מה הבעיה אצלי, עשיתי הכל לפי ההוראות והחלק השוקולדי היה מבושל אבל בכלל לא אוורירי, יותר בצקי כזה. אבל החלק היותר מוזר- תערובת הגבינה לא יצאה לי טעימה.היה לה מן טעם לימוני מוזר כזה. אלוהים יודע למה. ):

    מאיה עונה: נשמע כאילו זה לא נאפה כמו שצריך. יכול להיות שהתנור שלך קצת חלש. נסי לאפות בפעם הבאה על 20-30 מעלות יותר ותראי אם יש הבדל.

  134. החדשות הטובות הן שניסיתי גבינה 5% כי זה מה שהיה במקרר ויצא מצוין. כן, כן, עם הגבינה הלבנה הפשוטה.
    ויש לי בקשה – יש פה מיליון תגובות ובחלקן טיפים ממש טובים שמגלים רק בפעם העשירים שקוראים – אולי אפשר לקחת אותם ולעשות תוספת לפוסט.

    מאיה עונה: רעיון מצויין. בוצע!

  135. היי מאיה,

    אפשר אולי לקבל את המידות המדויקות של הכמויות?

    תודה! ויש לך אחלה אתר! :)

  136. הי מאיה,

    זה נשמע לי מושלם לשלוח עם הילד לכיתה לחגוג יום הולדת.
    בני טוען שבד"כ עוגות השוקולד מרירות מידי לו ולחבריו.
    אני שוקלת, למרות שציינת כמה פעמים לא להשתמש, כן לשים שוקולית במקום קקאו.
    למה את בעצם נגד שוקולית? כי זה יוצא מתוק מידי?
    אצל הילדים, לצערי, אין מושג כזה "מתוק מידי" לא?

    תודה, דנה

  137. היי ניסיתי כמה פעמים את המתכון ובפעם הראשונה עשיתי כמויות של אחד לאחד ויצאו מדהימים, בפעם השניה ניסיתי הכפלת כמויות של פי 2 ועוד פעם של פי 3 ויצא פחות טוב ואתמול בערב ניסית לעשות וריאציה לבנה של הבלילה למאפינס שיש (חבר שלי מפונק ולא אוכל גבינה) אז ככה:
    1. אם מכפילים איך לעשות את זה נכון?
    2. יש גרסה למאפינס וניל מוצלחים לפחות כמו אלו?
    תודה, את הורסת!

  138. מאיה הבלוג הזה ומה שהוא הפך להיות זה ריגוש וכיף כל פעם לקחת רעיונות…
    בתור רגישה לכל מה שיוצא מעטיניה של פרה וחולת שוקולד מושבעת, רציתי לדעת אם אפשר נגיד, לאפות את המאפינס כמו שהם ורק אחר כך להוסיף מילוי כלשהוא…האמת חשבתי על מין קרם ביצים עם וניל…השאלה האם הקאפקייקס ישקעו וישאירו מקום למילוי הטעים שאני מתכננת להם…

    מקווה שתעני לי עד מחר…מצב קוד אדום…בא לי עליהם לארוחת שישי
    תהני ובשלי לך לעד:-)

    מאיה עונה: מקווה שלא פספסתי את המועד! את יכולה "לחפור" בעוגות המוכנות חור בשביל המילוי עם כפית קטנה, למלא קצת קרם, ואז להחזיר בחזרה "פקק" ממה שחפרת..

  139. הכנתי בזמנו ויצא מצוין!
    עכשיו חשבתי להכין עם מרשמלו – מה דעתך? באיזה שלב להוסיף וכמה?

  140. מישהו ניסה עם קמח מלא? למישהו יש ניחוש איך זה יצא? האם כדאי לנסות?

    מאיה עונה: סביר להניח ש-50%-50% קמח מלא עם קמח רגיל יצא תקין ביותר. מעבר לכך קשה לי לחזות את התוצאה.

  141. הכנתי כעוגה ולא כאפיקייקס עם השינויים הבאים ויצא נחמד מאוד:
    1. את המלית גבינה הכנתי מגבינת ״טוב טעם״ ויוגורט רגיל 1.5% וגם משתי ביצה שלמה ולא רק חלמון. אני בטוחה שזה לא אותו דבר כמו גבינת שמנת 30% אבל נראה לי שהסיבה שזה לא יצא טוב בתוספת חמאה היא לא המחסור באחוזי שומן אלא המחסור בנוזלים….כך שאם הבלילה מספיק נוזלית זה יוצא נחמד ושוקע בבלילת השוקולד בדיוק במידה שרואים כאן בתמונות.
    2. בטעות שמתי רק משהו כמו כוס אחת של מים (ואולי זאת הסיבה שבלילת הגבינה לא שקעה יותר מדיי) וזה נראה לי מספיק נוזלי…וכאמור המרקם של העוגה יצא טוב.
    3. משום מה היא לא נאפתה לי באופן אחיד – בקצוות היא נכפתה יותר מהר מאשר באמצע (שם המרקם יצא יותר פאדג׳י). אולי זה בגלל שהשתמשתי בתבנית מרובעת ולא עגולה…?
    4. שמתי את השוקולד צ׳יפס מעל ולא בתוך הבלילה. נראה שלי שעדיף דווקא כן לערבב בתוך הבלילה כדי שיהיה לה טעם יותר חזק של שוקולד, אם כי לפזר אותם למעלה זה בהחלט יותר יפה :)

    בכל מקרה – השורה התחתונה היא שיצא סבבה!

  142. תיקון טעות מהתגובה הקודמת – שמתי רק ביצה אחת (מתקן השגיאות האוטומטי הארור הזה…)

  143. ועוד משהו קטן לגבי 2 – החלפתי חצי מאבקת הקקאו ב100 גר׳ שוקולד מומס ואולי זו הסיבה שהספיקו פחות מים…מי אמר שאפייה זה לא מדע ? :)

  144. אכלתי אותה.
    אחרי שהכנתי וניקיתי את המטבח, כולם התקשרו
    ודרשו עוד.
    נכנסת חזרה למטבח..
    תודה על מתכון מעולה!!!

  145. היי מאיה כל הכבוד על המתכונים תודה רבה, תגידי אפשר את המתכון שהיה אז בזמנים מודרניים ?? אני פשוט זוכרת אותו מאז כל כך לטובה והוא נאבד לי :(

    מאיה עונה: תצטרכי להגיד איזה מתכון כי אני לא טלפטית :)

  146. היי מאיה,
    כדאי להוסיף לרכיבים וגם לפינת התכל'ס את השוקולד צ'יפס.

    תודה על כל המתכונים והאתר הנפלא הזה
    חג שמח :)

  147. כמובן על המתכון של הקאפקייקס עם גבינה ופצפוצי שוקולד שהיה שם גם אוראו ( איפה שאני מגיבה זה כמעט אותו מתכון אבל בעיתון זה היה שונה ) תודה!

  148. הולכת להכין את זה לשבת הנוכחית. יש לי מצברוח לקאפקייקס עם שוקולד. D:

  149. יצא מושלם!!!!!
    הספיק לי רק ל9 קאפקייקס והם לא תפחו :(
    אבל הטעםםםםם וואו!!!! משגע!!!
    תודה על המתכון!!!

  150. כמה גרם יש בכוס? נראה לי התפקשש לי משהו במידות. יצא לי שתי (!!) תבניות של קאפקייקס – וראיתי רק אחכ שכתבת להוסיף קמח או להכניס למקפיא. אבל יצא טעים.

    מאיה עונה: גרם בכוס של מה? נוזל או מוצק? בכל אופן התשובה היא גוגל.

  151. היי מאיה

    מעוניינת להכין את הקאפקייקס… ועל מנת לעשות קצת רושם בא לי לזלף מלמעלה קרם וניל, הולך?? מתוק מידי? מה דעתך?

    מאיה עונה: אני הייתי הולכת על גנאש שוקולד – לחמם במיקרוגל שמנת מתוקה ושוקולד מריר בכמויות שוות, לערבב עד שאחיד, ולזרזף מלמעלה. קרם וניל זה טו מאצ' לטעמי.

  152. מה אפשר להכין אם נשאר לי יותר מדי מלית גבינה? העברתי את מה שנשאר לתבניות קטנות של ארטיקים ושמתי במקפיא… יצליח לי?

  153. היי,
    אפשר להחליף את כל הקקאו בשוקולד אמיתי או שזה לא ייצא טוב בעינייך?

    תודה!

    מאיה עונה: אפשר להחליף חצי מכמות הקקאו ב-100 גר' שוקולד מריר מומס (ממיסים במיקרוגל עם קצת מהשמן שבמתכון.

  154. היי מאיה,
    האם זמן האפייה שצויין כאן מתאים לאפיית קאפקייקס אפויים רגיל או כאלו שפאדג'ים במרכזם?

    מאיה עונה: באמצע.

  155. עשיתי את המתכון יותר מדי סודה ממש מרגישים את זה.

  156. אחד המתכונים המפתיעים שהכנתי! יצא יותר ממושלם!

    אני לא יודעת אם יש דרך לשנות את זה, אבל כשהקאפקייקס היו בתנור הם תפחו טוב ואחרי שהוצאתי אותם הם "נחתו" לגובה שהיה לפני שהם היו בתנור.
    מישהו יודע מה יכולה להיות הסיבה?
    יש לציין שהשתמשתי רק במנג'טים ובלי תבנית מאפינס.

  157. זו שממש לא יודעת לאפות

    ניסיתי. יצא ממש יפה וטעים, גם אם זה לא נראה בדיוק כמו שלך..
    רוב תודות על מתכון מנצח לאוסף!

  158. היי מאיה,
    מה נישמע?

    הקאפקייק נראות נפלא וההוראות פשוטות וברורות.
    הבעיה היחידה היא שהן לא תפחו לי בצורה יפה בתנור :(

    יש לך רעיון מה יכול לגרום לכך?

    תודה!

  159. ניתן להכין את הקאפקייקס בלי הגבינה מעל? כלומר קאפקייק שוקולד רגיל ?

    מאיה עונה: בהחלט. מומלץ להוסיף שוקולד צ'יפס פנימה.

  160. הי מאיה , המלית יצאה לי מאוד סמיכה ולמרות שהוספתי והוספתי מים לא הצלחתי להגיע לדרגה של טחינה , כמו כן משום מה תערובת השוקולד לא מספיק מתוקה . ואחרי האפיה הקאפקייקס עדיין היו נוזליים , יש לך מושג איפה הטעות ? או טיפים למאותגרי המתכון ?

    מאיה עונה: לאפות על חום טיפה יותר נמוך ויותר זמן. המלית אמורה להיות סמיכה יחסית כדי שתישאר כעיגול במרכז ולא תתפזר למעלה. את מוזמנת להוסיף עוד סוכר לעוגה, למרות שלטעמי היא מתוקה למדי.

  161. תודה על המתכון! הן יוצאות ממש טובות ולא יבשות כמו בד"כ..עשיתי את אלה ואחרי כמה חודשים מתכון מיוטיוב שיצא נורא ויבש וכבד…
    אלה פשוט מעולים אכין אותם כל הזמן :) תודה

    נ.ב-בד"כ כשאני שמה בתוך ה"בור" את החומרים הרטובים הכל קורס לי לפני שאני מצליחה לערבב אותם…..זה קריטי שיתערבבו לפני היבשים או שצריך כמו במתכון?…

    מאיה עונה: לא קריטי. פשוט עוזר למנוע ערבוב יתר.

  162. חבל על הזמן.
    יצא על הפנים, והכל הלך לפח.
    ניסיתי בגלל התמונה ועשיתי הכל ממש לפי ההוראות ובכל זאת יצא נורא, צמיגי ולא טעים.
    משהו בהרכב של החומרים לא נכון לדעתי

  163. מממ…. אהבתי מאוד את הרעיון של עוגה (בחושה) ובאמצע מלית גבינה
    יש סיכוי לעשות את זה כשהחלק העוגתי הוא בטעם וניל? כלומר להשמיט את הקקאו?
    אם זה הולך, אז אני לוקחת את זה צעד נוסף ומוסיפה קצת מיץ/גרידת לימון – עם הגבינה זה יהיה שיגעון. מאיה אני מחכה לחוות דעתך המקצועית!
    המון תודות

    מאיה עונה: נשמע רעיון מגניב דווקא. דווחי איך יצא!

  164. מתכון מעולה! הצלחת לעשות אותו אפילו טוב יותר מהמקור.
    אני חושבת שהסיבה שהמלית גבינה של דויד לייבוביץ כבדה יותר ולכן עובדת גם בלי לשים בה קמח היא שהוא משתמש בגבינה אמריקאית סטייל פילדלפיה (טעמתי גבינה כזו בנורבגיה והייתי בטוחה בהתחלה שאני אוכלת חמאה).

    שאלה קטנה – יש יתרון בלהישתמש בקמח רגיל וסודה לשתייה, או שקמח תופח ייתן בדיוק את אותה התוצאה?

    מאיה עונה: התכוונת לקמח+ א. אפייה, כן? נותן בדיוק את אותה התוצאה כמו קמח תופח. ההבדל ביניהם זניח למדי.

  165. היי
    הכנתי והכן הם יצאו מהממים ויפם שאי אפשר להישאר אדישים אבל …
    העוגת שוקולד למטה מרגישה פשוטה ומרה לאחר ביס שני, שלישי כבר לא רוצים להמשיך לאכול.
    מצטערת אבל אני מרגישה מחויבות רצינית לומר זאת כי בזבזתי לא מעט זמן ברכישות המוצרים ובמטבח.
    רגע שכחתי לציין שמילית הגבינה פשוט מושלמת אני הייתי ממליצה פשוט להכין מתכון לעוגת שוקולד אחרת
    שבה כן משתמשים בביצים ולהוסיף את בלילת הגבינה במתכון הנל.
    תודה

  166. הי, הבלוג נפלא ואני עוקבת באדיקות
    ומבשלת כמעט רק מכאן.
    שאלה של דבילים- כשאת כותבת קמח
    זה בהכרח -לא- קמח תופח נכון?
    במקומות שיש להשתמש בקמח תופח את מציינת בפירוש?
    פשוט טעות שאני חוזרת ועושה…
    תודה!

    מאיה עונה: כן. כל עוד לא כתוב במפורש, תמיד קמח רגיל (זה תמיד ככה, בכל מקום).

  167. היי, אני רוצה להכין את זה לנסיעה לצפון למשפחה. איך הם שורדים נסיעה? (בתוך קופסא)

    מאיה עונה: שורדים מעולה.

  168. ועוד שאלה. אם אני רוצה להכפיל את המתכון אפשר לשים פשוט ביצה שלמה? או 2 חלמונים?

    מאיה עונה: אפשר או זה או זה. חלמונים יצא קצת יותר עשיר

  169. זה מושלם!
    אחרי 4 שנות מסירות למתכון הבראוניז שלך, מצאתי את המושחת החדש שלי :)
    הלכתי על הגרסא הפאדג׳ית יותר וזה נהדר. אוכלת עם כפית ומתארת לעצמי שעם תוספת של גלידה כשזה חם זה ממש כמו קינוח במסעדה.

    וקרם הגבינה–אחחח—

    את אלופה :)

  170. יצא לי מושלםםםםםםם
    לתערובת של היבשים:
    החלפתי שמן בחמאה
    הוספתי מעט שוקולד מריר מומס עם שמנת מתוקה
    וחלמון אחד

    אם יש לך דף פייסבוק אשמח לעקוב וכמובן להוסיף תמונות של הקאפקייקס

  171. הי! נראה מעולה ורוצה להכין לשבת הבאה בבוקר, השאלה כמה זמן הקאפקייקס יכולים להחזיק במקרר ועדיין להישאר טעימים? תודה!

  172. הולה!
    עשיתי את הקאפקייס לפני כמה שנים וזכורים לי ממש לטובה
    בנתיים הפכתי לטבעונית-שמאלנית-בריאותית אך עם זיק לעברי הפרוע
    ובכן- יהיה אפשרי להמיר את הקמח הלבן לקמח כוסמין?

  173. אפשר להכין מקמח תפוחי אדמה במקום הקמח?



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!