צ'ילי "מזוייף" עם לחמניות תירס

נחשב אצלי: ארוחה זריזה

skilletpie.jpg

למה מזוייף? כי לצ'ילי אמיתי לוקח זמן להתבשל, ויש בו גם שעועית, שכאן אין. אבל מה שיש זה נזיד עשיר ומדהים בטעמו, שבזכות טריק ערמומי מרגיש כאילו בישלתם אותו שעות. והתוספת – בילט אין. מניחים תלוליות בצק ישר על הצ'ילי ואופים בתנור – ככה במחבת! בסוף מתקבלות לחמניות תירס טעימות, שמשתלבות בצורה מושלמת עם כל העסק. אם אין לכם מחבת ברזל (ידיות פלסטיק נמסות בחום של התנור), תוכלו פשוט להעביר את התערובת לתבנית אפייה ולהמשיך כרגיל. המתכון הוא עיבוד מ – אלא מה – מגזין everyday food. ותודה לפילה על דוגמנות הידיים. הכמות: 4 מנות.

  • לצ'ילי:
  • חצי פלפל אדום
  • חצי בצל בינוני
  • חצי סלסלת פטריות או חצי קופסת שימורים של פטריות
  • 500 גרם בשר בקר טחון (או מיקס של חצי בקר וחצי הודו אדום)
  • קופסה קטנה של רסק עגבניות (הקטנה היא 100 גר')
  • 2/3 כוס מים + כף גדושה קמח
  • ללחמניות תירס:
  • חצי כוס קמח תירס
  • חצי כוס קמח רגיל
  • 1 כפית אבקת סודה לשתייה
  • חצי כפית מלח
  • 1 ביצה
  • 3/4 גביע שמנת חמוצה (כ-150 גרם) או יוגורט או גבינה לבנה או ריוויון או שילוב ביניהם
עלות משוערת:

30 שקלים

עבודה נטו:

25 דקות

ההכנה

skilletpie5.jpg

לפני שמתחילים בכלל עם הטיגון מכינים את הבלילה של לחמניות התירס. זה מאוד קשה. קמח תירס. קמח רגיל. מלח. אבקת סודה לשתייה. לחם תירס הוא מסוג הדברים שעדיף כמה שפחות לערבב אותם (כמו כל העוגות הבחושות, בערך) – אחרת יצא להם מרקם קשיח או מסטיקי, ולא רך כמו שאנחנו רוצים. אז כדי לערבב כמה שפחות עם הנוזלים אנחנו מוודאים שהכל מעורבב היטב לפני כן.

skilletpie6.jpg

מערבבים היטב את כל החומרים היבשים עם מזלג עד שנוצרת אבקה צהבהבה בהירה.

skilletpie7.jpg

כשהכל מעורבב טוב עושים גומה באמצע ומוסיפים את החומרים הרטובים: שוברים פנימה ביצה, ומוסיפים את השמנת החמוצה (שומרים את שארית המיכל – רבע כוס – להגשה. זה שילוב אדיר). והנה עוד משהו כיפי במתכון הזה: אם אין לכם שמנת חמוצה אפשר להשתמש בגבינה לבנה, ביוגורט או ברוויון. אפשר אפילו מיקס ביניהם – כל עוד מגיעים לכמות של שלושת-רבעי כוס. מגניב, הא? ניסיתי את זה גם עם גבינת עיזים רכה וזה יצא מעולה.

skilletpie8.jpg

מערבבים קצת את הרטובים ביחד באמצע הגומה (שוב, כדי למנוע ערבוב יתר של כל הבלילה יחד), ואז מתחילים להזיז פנימה את התערובת היבשה. עושים 4-5 ערבובים איטיים ויעילים של הכל ביחד (עם המזלג, כן?) ועוצרים. עדיין יש גושים? נסו לשבור אותם קצת עם המזלג ו"למזג" אותם פנימה.

skilletpie9.jpg

אל תערבבו יותר מידי. כשהבלילה מוכנה שמים אותה במקרר עד הרגע שצריך אותה.

skilletpie2.jpg

כשלחם התירס מתקרר לו במקרר (זה עוזר קצת לרכך את סיבי הגלוטן שאולי נוצרו מהערבוב, או משהו בסגנון), קוצצים בזריזות באופן גס את הפלפל, הבצל והפטריות. מהפלפל חשוב מאוד להסיר את כל הקרומים הלבנים והמעצבנים. כדי להוציא את הגרעינים בקלות פשוט דופקים את הפלפל על הקרש חיתוך פעם פעמיים והכל נושר החוצה.

skilletpie3.jpg

כדי לקלף בקלות את חצי הבצל, עושים לו חיתוך לגובה של השכבה החיצונית שלו. ואז היא מתקלפת מעצמה בקלות. בלי מלחמה. לא חייבים בצל סגול אגב, הוא פשוט יפה יותר.
skilletpie4.jpg

מהפטריות מסירים את הרגליים (אני לא אוהבת אותן, אין להן טעם) ופורסים לפרוסות. מחיר הפטריות האמיר לאחרונה, ומצאתי שפטריות מיני-פורטובלו הן כבר יותר זולות משמפיניון רגילות! לאן הגענו… אם יקר לכם החליפו בפטריות מחצי קופסת שימורים, העולם לא יתפוצץ. את כל הירקות מסדרים יפה שיהיה נוח להחליק אותם למחבת בצ'יק.

skilletpie10.jpg

ועכשיו למלאכה: שמים מחבת על האש הכי גבוהה של הגז שלכם, ומחממים אותה לשתיים שלוש דקות על ריק. בלי שמן ובלי כלום. לבד! למה? כי כדי שהמחבת תיתן מכת חום של ממש לבשר, היא צריכה להיות חמה כמו הגיהנום. כשהמחבת ממש ממש חמה (ברמה שאי אפשר לקרב את היד יותר מעשרה ס"מ ממנה) מוסיפים פנימה כף אחת של שמן רגיל (עדיף רגיל משמן זית במקרה הזה, כי הוא נשרף פחות בקלות), נותנים לשמן להתחמם קצת, וזורקים פנימה את הפלפל, הבצל, והפטריות. מטגנים כ-2 דקות תוך כדי ערבוב עד שהירקות תופסים צבע ומתרככים קצת.

skilletpie11.jpg

מוסיפים למחבת את הבשר הטחון ואת רסק העגבניות. פה בתמונה בדיוק נגמר לי הבשר הטחון ונאלצתי להקריב 2 המבורגרי אנטריקוט שהיו לי בפריזר (סורי, דני :). מן הסתם יצא טעים במיוחד. רסק עגבניות, למי שלא יודע, מגיע בקופסאות פלסטיק קטנות ואדומות בסופר (בדרך כלל ברביעיות מחוברות). זה שימושי מאוד לבישול ביתי ומומלץ לקנות סטוקים ולשמור במזווה (כל קופסה עולה בערך שקל וחצי).
skilletpie12.jpg

משתמשים בשתי כפות עץ כדי "לקצוץ" את הבקר ולהפטר מהגושים. מידי פעם נותנים ערבוב וממשיכים לפורר את הבשר עם הכפות. כשאין יותר גושים מניחים לו להתבשל קצת, עוד בערך 5 דקות, תוך כדי ערבוב מידי פעם.
skilletpie14.jpg

בינתיים הולכים הצידה, מודדים שני שליש כוס מים מהברז, ומערבבים פנימה כף גדושה של קמח רגיל. האא?! כן. זה הולך להיכנס למחבת עוד מעט. אבל אל תיבהלו, כי זה יצא ממש טוב בסוף.

skilletpie15.jpg

כשהבשר לא ורוד יותר (הוא מאפיר קצת, אבל בגלל הרסק עגבניות הוא יותר כתום מאפור. אבל כבר לא ורוד, בכל מקרה), מוזגים פנימה את המים עם הקמח ומערבבים היטב. מתבלים במלח ופלפל. התערובת תסמיך ותבריק, ותתחיל להראות פתאום כמו נזיד צ'ילי של ממש. תעמדו בזה ותמתינו רבע שעה, ותכף יהיה לכם אוכל.

skilletpie13.jpg

עכשיו אנחנו הולכים להכניס את המחבת לתנור. אם למחבת שלכם יש ידית שהיא לא מברזל (שבדרך כלל גם לא מתחממת במהלך הבישול ואפשר עדיין לגעת בה), לא הייתי ממליצה לכם להעמיד אותה במבחן של חום ישיר בתנור – כי היא תימס, ואז זה יהיה בעסה.

skilletpie16.jpg

מסירים את המחבת מהאש. אם צריך, מעבירים קודם לתבנית אפייה. מוציאים את תערובת הלחמניות הצהובה מהמקרר ומניחים תלוליות קטנות ממנה על גבי התבשיל המבעבע. אם יש לכם כף גלידה קפיצית של ליליפוטים זה הזמן להשתמש בה. אם לא, השתמשו בשתי כפיות. זה קצת פחות סקסי אבל לא פחות טעים. מסדרים את התלוליות כך שיהיה קצת רווח ביניהן, כי הן תופחות בתנור ואנחנו רוצים שהצ'ילי יבצבץ קצת ממתחת.

skilletpie17.jpg

זורקים את המחבת (או התבנית) לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות (אני מתחילה את החימום כבר כשאני מתחילה לטגן ואז התנור חם ומוכן בדיוק בזמן). אופים למשך כרבע שעה, עד שהלחמניות תפוחות וצהובות ומוכנות (תוקעים שיפוד ובודקים שהוא יוצא יבש). אם הלחמניות רכות מידי ורוטטות, צריך לאפות עוד כמה דקות.

skilletpie18.jpg

מחלקים למנות וטורפים מהר. מקשטים בשמנת חמוצה ואולי קצת כוסברה. מרגישים מקסיקנים.

skilletpie19.jpg

פינת התכל'ס
מערבבים במזלג בקערה את קמח התירס, הקמח הרגיל, אבקת הסודה לשתייה והמלח. יוצרים גומה ומערבבים באמצע ביצה ושמנת חמוצה. מערבבים את הכל יחד רק עד שנוצרת בלילה צהובה יחסית אחידה. הזהרו מערבוב יתר. מניחים במקרר. קוצצים את הפלפל, הבצל והפטריות. מחממים מחבת על אש גבוהה "על ריק" לשתי דקות. מוסיפים כף שמן, מחממים מעט, ומטגנים את הירקות ל-2 דקות. מוסיפים את הבשר הטחון ורסק העגבניות. קוצצים את הבשר באמצעות שתי כפות עץ עד שאין גושים. מבשלים תוך כדי ערבוב כחמש דקות. מערבבים מים וקמח ושופכים את תוך המחבת. מתבלים במלח ופלפל ומערבבים. מניחים תלוליות של בלילת הבצק מהמקרר על גבי התבשיל, ומעבירים לאפייה בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות, כרבע שעה (אם למחבת שלכם יש ידיות פלסטיק, העבירו לתבנית אפייה) או עד שהלחמניות מוכנות.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




59 תגובות בינתיים:

  1. נראה מעולה.
    לא צריך להיות מקסיקני כדי להתלהב ממנו…
    המשיכי להביא מתכנונים נפלאים בליווי תמונות חדות וברורות והוראות הכנה מובנות לכל.

  2. וואו…אני מנסה להכין!
    מתכון אחלה =]

  3. קמח תירס אפשר להשיג בכל סופר? כי אף פעם לא נתקלתי בשקית קמח תירס.

    מאיה עונה: בכל חור. גם ב-AMPM. לפעמים קוראים לזה "פולנטה", ולפעמים "קמח תירס אינסטנט". 

  4. I'm having guests this weekend and I'm going to give it a shot!
    this looks really good.

  5. סליחה, אבל לא חסר הצ'ילי בצ'ילי?
    נראה טעים מאוד, אבל יש בו בעיקר את ה"קון קרנה" ללא הצ'ילי.

    זה הזמן להוסיף עוד קיסם למדורה: צ'ילי (עדיף טרי ואפשר גם גרוס יבש), רוטב צ'ילי פיקנטי, צ'ילי תאילנדי חריף-מתוק

    ומומלץ גם מעט יין אדום. בלי קשר. טעים.

  6. יש לי שתי שאלות:
    1 – אם אני סתם רוצה להכין לחמניות תירס – אני יכולה להכניס כפות של הבלילה שהצגת כאן לתנור? זה יצא? (אני מתה על לחמניות תירס והמתכון כאן נראה פשוט ואפשרי אפילו עבורי)
    2 – אם התשובה ל-1 חיובית, אז אפשר להחליף את הקמח הלבן בקמח מלא?

  7. רעיונות לוריאציה צמחונית יתקבלו בברכה.

    מאיה עונה: לווריאציה מעניינת נסה להוסיף במקום הבשר קופסת שימורים של שעועית ברוטב עגבניות (כולל המיץ). במקרה  הזה הייתי מוותרת על הסמכת התבשיל עם המים והקמח.

  8. ססגוני, פשוט ומזמין כתמיד! :)

    שמתי לב ל- typo קטנה שהתפלקה לך בחלק האחרון, בפינת התכל'ס:
    "מערבבים מים וקמח ושופכים את* תוך המחבת."
    [את ==> אל]

  9. אפשר לשמור את הבצק של הלחמניות יותר מיום במקרר וברגע שאני רוצה לאפות אותן פשוט להכניס לתנור?

  10. נראה נהדר רק שאני שומרת כשרות. יש אולי אופציה לעשות את הלחמניות תירס פרווה?

    מאיה עונה: הדבר היחיד שאני יכולה להעלות על דעתי – במקום שימוש במים, יהיה לשים גבינה על בסיס סויה או יוגורט סויה במקום השמנת. לא ניסיתי.

  11. גם אני אשמח לוריאציה כשרה…

  12. יעל: בתור זו שלקחה הביתה את שאריות הבלילה בתוך מנג'טים, אז

    א) כנראה שעדיף במנג'טים או בתבנית שקעים (ואני אומרת כנראה, כי זה הנסיון היחיד שיש לי. מאיה היא זו שמבינה פה באמת)

    ב) בתור לחמניות תירס לבד, בלי הבשר, חסרה להן קצת מתיקות. צריך כנראה להוסיף להן קצת סוכר\דבש כדי שהן יעמדו בפני עצמן.

  13. מה התפקיד של בלילת הקמח והמים בסיפור?
    ואגב, כשאני מכינה צ'ילי אז אני מוסיפה גם קופסה של שעועית של היינץ וקצת קינמון – מוסיף המון!

    מאיה עונה: המים והקמח הופכים ערימה של פירורי בשר טחון עם קצת ירקות לנזיד של ממש. הם מחברים את הכל ביחד לתבשיל סמיך והומוגני. 

  14. יצא יופי!! טעים מאד מאד. הוספתי גם קופסה של שעועית אדומה (מסוננת) וגם פלפל צ'ילי ירוק. יצאו לי אגב המון לחמניות (לא שאני מתלוננת) שכיסו 80% מהתבשיל.
    הצילומים פשוט נפלאים!
    תודה

  15. נראת מנה נפלאה ונראה לי שקופסת שימורים של שעועית תתחבר מצויין למנה הזאת.
    שתי הערות:
    1. פעם, גם אני הייתי משתמש בעיקר בבצל סגול, אבל בבישול, הצבע שלו הולך לאיבוד, כך שזה בזבוז כסף. בסלטים לעומת זאת, כשמגישים את הבצל חי, הוא מוסיף המון.

    2. פטריות מקופסא? זה הכי שנות השבעים שיכול להיות :)

    טל.

  16. נראה תבשיל סתווי (ואפילו חורפי) ונפלא, מזמין מאוד!

  17. תודה, זה בדיוק מה שחשבתי לנסות. את הקמח נשמור בצד למקרה חירום…

  18. צ'ילי הוא לא צ'ילי בלי כמון :)
    וכשאני מכין צ'ילי אני מוסיף לקראת סוף הבישול 2 מנות אספרסו. מפתיע אבל הם מנפחים ומעצימים את טעם הבשר

    ולצמחונים – יש פתרון יצירתי. טופו יעלם בתבשיל הזה, אז הוא נשלל על הסף. אבל אפשר להשתמש בקציצות צמחוניות שמדמות מרקם של בשר, לקצוץ אותן גס מאד ופשוט לבשל פחות (ולתבל קצת יותר)

  19. עוד דבר ששווה לציין: הכנתי את הבלילה של התירס פלוס חצי כוס סוכר וכפית תמצית וניל. היא מספיקה ל-4 מאפינס גדולים שלוקחים 20-25 דקות ב-180 מעלות, והם מעולים.

  20. הערב ניסיתי את המתכון. מסיבות של כשרות ורגישות ללקטוז, החלפתי את 3/4 הגביע של השמנת החמוצה בקצת פחות מחצי כוס משקה סויה. לדעתי יצא מוצלח מאוד.
    לחמניות התירס אכן חסרות מעט מתיקות. בפעם הבאה אנסה להוסיף קצת סוכר, תמצית וניל או דבש.
    תודה.

  21. מאיה, בלוג מקסים עשיתי כבר כמה מתכונים ויצא מאוד מוצלח!
    יש לי רק הצעה קטנה לשיפור שתעשה את כל השימוש באתר ליותר פשוט.. אין 'תוכן עניינים' לכל המתכונים שעשית עד היום.. אז אם לדוגמא אני מחפשת מתכון לקינוח אנ צריכה לעבור על פוסטים קודמים או לעשות חיפוש מקיף באתר. אני מציעה לעשות תוכן עיניינים כללי או מפורט לפי קבוצות (ארוחה זריזה וכו'..)שיכיל את כל המתכונים.
    תודה!

  22. מזוייף, שמזוייף, אוהבת קיצורי דרך טעימים כמו שלך. חורף וגשם חייבת להכין ולזלול קערת צ'ילי פיקנטי.

  23. את פשוט מצלמת מדהים, שלפעמים אפשר לשכוח שזה בעצם מתכון.

  24. פשוט נהדר. למה לא להוסיף קופסת שעועית אפוייה? ואז זה יהיה כמעט כמו האוריגינל?

  25. יצא מצויין, ארוחה זריזה ומעולה! ואני מסכימה עם כל מי שהציעו להמתיק קצת את הלחמניות. בפעם הבאה אני אנסה את זה.

  26. a couple of good variations:

    For a vegetarian version replace meat with 3 cups of sprouted beans (which means starting this 2-3 days before, but still, it's worth it)

    Replace that water for cooking the meat \ beans with… beer! yes, with beer! that's the best way to get a chilly, it comes out tasting even more heavy and sweet, and really great.

  27. הייתי חייבת לחזור עם עוד דיווח קטן :-)
    ביום שאחרי זה אפילו עוד יותר טעים. אולי כי הטעמים התמזגו, שקעו, ואולי כי בחימום הלחמניות נהיו קצת קריספיות מבחוץ. בקיצור, מעולה!:)

  28. צילומים מדהימים אתר מקסים מתקונים קלים וטעימים אני ממש אוהבת את כול הקונספת היתי מואד שמחה לעוד מתקונים

  29. הכנתי את המתכון לארוחה משפחתית ויצא מצויין! ממש כמו בתמונות. היה עד כדי כך מוצלח שהכנו ישר כמות נוספת גם למחר… תודה :-)

  30. הכנתי לפני שבוע והיה נפלא! בפעם הבאה לפי בקשת בני הבית נוסיף כנראה עוד רסק עגבניות. אתר נפלא!

  31. מאיה את פשוט גאון !
    הכנתי ויצא מעולה, לא האמנתי שאני הכנתי את זה בעצמי :)
    תודה שנתת לי אופציה להתרחק מאוכל קפוא והחדר אוכל בעבודה
    הצלת נפש אחת (לפחות) בישראל

    בבקשה אם אפשר עוד מתכוני ארוחה זריזה עם עוף/בקר

  32. ברכות לרגל זכייתך באתרים הנבחרים של וואלה. כל הכבוד ויישר כח.
    חג שמח,
    זהר עמיהוד
    שיווק וקידום אתרים באינטרנט
    http://www.seoreport.co.il

  33. […] ראשית, התחלתי בהכנה של "צ'ילי מזויף עם לחמניות תירס". אחרי שגיליתי שהגמבה ברשותי רקובה מבפנים, קפצתי לטיב טעם וקניתי שתיים חדשות. אז אח שלי קפץ לבקר ומכיוון שהוא רגיש לגמבה, המאמץ היה לחינם. בישלנו בלי גמבה (אבל עם שעועית מרוטב עגבניות) ויצא די טעים: […]

  34. לרחלי ולימו -יש שמנת צמחית

  35. זה לא בעייתי להכין את בלילת הלחמניות מראש? הסודה לשתיה במגע עם הנוזלים מתחילה לפעול…. ואז יכולה לגרום לטעם לואי

  36. בקשר ללחמניות התירס , במה ניתן להמיר את החומרים החלביים( שמנת חמוצה גבינה וריוויון ) ע"מ שהן לא יהיו חלביות ואוכל לשלבן עם הבשר שבמתכון ?(אני מהסקטור הדתי)
    תודה וברכה ממני המצפה.
    אורית

  37. לאהוד
    ששאל על וריאציה צמחונית – ישנו טבעול טחון,שאני קונה בסופרים הגדולים או בחנויות טבע (לא פתיתי סויה יבשים אלא של טבעול) זה אמנם נראה בתחילה כמו אוכל של כלבים,אבל מהרגע שנכנס למחבת זה בדיוק כמו בולונז בטעימות ולכן אתה יכול כל מתכון של בשר טחון מקציצות,לזניה ועד במתכון הנ"ל לעשות פשוט עם הטבעול.
    אחרי שאנסה את המתכון הזה אעדכן אותך אם יצא טעים:)
    עדי.

  38. הכנתי ולצערי הבצק יצא מזעזע!!! מרוב שנזהרתי לא לערבב הרבה פשוט לא הצלחתי לערבב לעיסה אחידה ואז ניסיתי להכניס את הבלילה בכל זאת עם התבשיל לתנור ועכשיו אני מחפשת דרך להפטר ממנה :) סליחה על השאלה אם מערבבים רק 4-5 פעמים איך אמורים לקבל מרקם אחיד?

    מאמינה שהתבשיל יהיה טעים אחרי שאוציא את הבצק משם:)

    תודה,
    עדי. 

  39. הרגע עשיתי את מתכון.יצא מדהים!!!!מוקסמת מהאתר.

  40. הוספתי לבלילת התירס גם גרעיני תירס מקופסת שימורים – היה טעים ופשוט.
    :)

  41. אמממ…אני מאוד אוהבת את המתכונים פה אבל זה…אה…לא משהו…יצא רגיל למדי, סתמי.אודה שלא השתמשתי בשומן כבש אלא רק בבקר..אולי פה הבעיה.

  42. הכנתי את המתכון כמה פעמים ויצא טעים מאוד. משום מה גרגירי קמח התירס נשארים קצת קשים, מה אפשר לעשות בעניין?

    מאיה עונה: אין כל כך מה לעשות, זה המרקם של קמח תירס…

  43. האם ניתן להכין במקום צ'ילי מזויף, את הצי'לי האמיתי לפי המתכון שלך ולהוסיף לו את הלחמניות?

  44. תעשו תיקון לרגישים למוצרי חלב ולאוכלי הכשר….פלייייייז…….

  45. מחכה גם לאלטרנטיבה פרווה או "כשרה", או אם אין אפשרות להחליף את השמנת החמוצה במשהו פרווה- הצעה אחרת ללחם שאפשר להכין מעל וגם יצא כזה שווה..

  46. ואפשר את הלחמניות בלי התבשיל, לצימחונים עצלנים?
    איך אופים אותן?

  47. לגבי מה שסמדר שאלה עם הגרגירי קמח… יש פולנטה אינסטנט שבה הגרגרים רכים ונימוחים

  48. אדיר! אדיר! פשוט מעולה וקליל להכנה

  49. יצא ממש טעים. בהחלט תחליף ראוי לצ'ילי כשאין שעועית.
    הרשתי לעצמי להוסיף גם פפריקה וזה ממש הוסיף.
    לאוהבי הפיקנטיות אפשאר להוסיף פפריקה חריפה.

  50. אתמול הכנתי את זה, היה מעולהההה , חצי מהכמות השארתי במקרר ואפיתי היום, זה היה עוד יותר טעים מאתמול , במיוחד הלחמניות . תודה על המתכון הנהדר !!

  51. המלצה לשומרי הכשרות…. חשבתי וחשבתי מה אפשר לעשות עם הלחמניות כדי להפוך אותן לפרווה… והגעתי למסקנה!! יותר פשוט לקנות טופו ולהכין ממנו את הבשר ככה תהנו מהעונג של קמח תירס שנוגע בשמנת.. מומלץ!

  52. אפשר פשוט להחליף את הבשר בעדשים ירוקות מבושלות. עשיתי ויצא טעים להפליא.

  53. המתכון נראה מאוד מפתה , פלוס הטוויסט הקטן והמגרה של לחמניות תירס מהירות שזרועות בתוכו.
    הכנתי, ולצערי,יצא לא להיט.די אנמי.
    חוזרת לצ'ילי אמיתי. שווה את ההשקעה.

  54. אוף, הצ'ילי יצא מעולה, אבל בגלל שהייתי צריכה להכין מראש הכנתי את הבלילה ללחמניות ושמתי במקרר ללילה שלם, למחרת כשהכנסתי את הצ'ילי לתנור ומעליו את הבלילה של הלחמניות הן נשארו רכות מבפנים וממש עיסתיות. חוצמיזה שטעמתי מהבלילה והיא היתה מלוחה בטירוף,
    מה עשיתי לא נכון?!

    מאיה עונה: לגבי המלח, שימי פחות מלח. ולגבי הלחמניות – אפי על 20 מעלות פחות להבא, ולטיפה יותר זמן. או שתוציאי את כל התבשיל לטמפ' החדר שעה מראש ואפי כרגיל.

  55. מאיה את נהדרת! הכנתי היום ויצא מעולה, אז תודה רבה :)

  56. הלחמניות מעולות ומשדרגות בטירוף כל תבשיל פשוט! הוספתי אליהן קצת פרמזן מגורדת כי יש ולמה לא, ושעועית ברוטב עגבניות ויצא מעולה!הכנתי אתמול ושוב היום כי זה התחסל ברגע

  57. האם יש אפשרות להכין את לחמניות התירס ללא קמח רגיל? רק קמח תירס + קמח אלטרנטיבי כלשהו או אולי בלי?

    מאיה עונה: נסי לחפש מתכוני cornbread בגוגל – לדעתי הם רובם מכילים קמח רגיל. אולי תנסי לחפש גרסת GF…

  58. היי מאיה,
    האם אפשר להכין רק את הלחמניות בלי כל התבשיל? פשוט לשים תלוליות על נייר אפיה ולאפות?

  59. מכינה את המתכון כבר שנים וכל פעם מבסוטית מחדש תודה



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!