עוגת דבש קלה

נחשב אצלי: קפה ומאפה

honeycake.jpg

לא טעמתי הרבה עוגות דבש טובות בחיי (טוב, אולי זו של דינה), אבל במהלך שוטטות באחד הבלוגים האהובים עלי נתקלתי, ככה-סתם, בעוגה שנראתה ממש סבבה. וככה-סתם, ביום שבת צח ומנומנם, נתקלתי בחשק עז לעוגת דבש טובה. זה מצחיק אותי להכין מתכונים ישראלים אסליים מאתרים אמריקאים, אבל זה כנראה קשור בזה שעבור הגויים עוגת דבש צריכה להצדיק את עצמה בתור עוגה קודם-כל, ובגלל זה הסף שלהם לעוגות דבש טובות הוא גבוה יותר. טוב די עם החרטוטי שכל, הנה המתכון, והוא כל כך פשוט שאפילו טמבל מוחלט יכול להכין אותו. הכל בקערה אחת, ומלכלכים רק כוס מדידה וכף. ואולי מטרפה. ואולי גם סכין למקל וניל. וזהו. נראה לי. הכמות: תבנית אינגליש קייק אחת.

עדכון! ספטמבר 2014 – פרסמתי מתכון חדש (עם וידאו מגניב!) למאפינס תפוח ודבש ללא גלוטן, אל תפספסו!

  • שליש כוס שמן (ניתן להחליף בכמות זהה של רסק תפוחים + כף שמן)
  • שליש כוס דבש
  • חצי כוס תה או קפה חזק ורותח
  • כוס + כף גדושה של קמח
  • 1 ביצה
  • שני שליש כוס סוכר (אפשר חום)
  • 1-2 כפות וויסקי או ליקר שאוהבים
  • 3/4 כפית סודה לשתייה
  • 3/4 כפית אבקת אפייה
  • 1 כפית תמצית וניל
  • 1 כפית קינמון
  • קורט אגוז מוסקט
  • קורט תבלין ציפורן
  • קורט מלח

עלות משוערת:

15 שקלים

עבודה נטו:

18 דקות

ההכנה

honeycake2.jpg

מרתיחים מים בקומקום, ובינתיים, מתחילים לערבב בקערה את כל החומרים הרטובים. בגלל שאנחנו באתגר ללכלך כמה שפחות כלים, אנחנו נמדוד את הכל באותה הכוס. ולכן נחשוב קצת קדימה. בגלל שדבש הוא דביק וסמיך מאוד ואנחנו יודעים שיהיו לנו בעיות להוציא אותו מהכוס – נמדוד קודם את השמן, ורק אז את הדבש.

honeycake3.jpg

שימו לב שאפשר להחליף כמעט את כל השמן ברסק תפוחים. העוגה יוצאת קצת פחות עשירה, אבל היא עדיין נשארת רכה ועסיסית. אני קונה גביעים קטנים אישיים של רסק תפוחים שנשמרים להמון זמן, וקופסה קטנה אחת בדיוק מתאימה פה – שליש כוס. אם משתמשים ברסק תפוחים, מוסיפים אליו כף אחת של שמן. צריך קצת.

honeycake4.jpg

ועכשיו נמדוד את הדבש. אפשר להשתמש כאן בדבש מכל סוג. ויש הרבה (דבש אקליפטוס, דבש אבוקדו, ועוד ועוד). מה שיש לכם בבית זה בסדר. צריך ממש מעט.

honeycake5.jpg

רואים איך הדבש מחליק החוצה בסבבה? איזה גאונים אנחנו.

honeycake7.jpg

מהמים הרותחים מכינים תה חזק. מודדים חצי כוס של מים רותחים ומפילים פנימה שקיק של תה. לא משנה איזה טעם (אם יש לכם טעמים שהולכים טוב עם דבש, לכו על זה).

honeycake8.jpg

אם אתם לא בקטע של תה, אפשר, לחלופין, להכין קפה חזק במקום התה. זה גם יוצא נהדר. פשוט מערבבים את המים הרותחים עם כפית מהקפה האהוב עליכם.

honeycake9.jpg

מוזגים את המשקה החם פנימה אל הקערה עם הדבש והשמן ומערבבים היטב. המים הרותחים יעזרו להמיס את הדבש הסמיך ושהכל יתערבב לתערובת אחידה. במקרה הזה השתמשתי בתה בטעם פונץ' קינמון והוא יצא חביב ואדמדם (את שארית התה ערבבתי עם קצת סוכר וטיפונת דרמבוי ויצא לי משקה מצויין).
honeycake10.jpg

זה הזמן להוסיף פנימה קצת אלכוהול. למזלי לדני יש בר משקאות שלא היה מבייש לאונג' בר פלורנטיני ממוצע. אז כשדני ישן את שנת היופי שלו אני מתגנבת אל הבר ולוקחת הלוואה של אלכוהול. קצת ליקר דבש (בארנייגר). אפשר גם דרמבוי, ואפשר סתם וויסקי או קוניאק. או כל ליקר שאוהבים.

honeycake11.jpg

בכל מקרה, לא יותר משתי כפות. בינתיים, עד שהתערובת תהיה צוננת מספיק כדי לערבב פנימה את הביצה, נוסיף את שאר האבקות למיניהן.

honeycake12.jpg

נתבל באגוז מוסקט ומעט ציפורן (לא הציפורן שאתם חושבים). שניהם תבלינים מאוד מיוחדים וארומטים שתורמים המון לעוגה. קונים אותם בצנצנות פלסטיק קטנות. הם לא מאוד יקרים, נשמרים לנצח, ונהדרים לאפייה. תמיד טוב שיש בבית. לא לוותר! זה עושה את כל העוגה! אבל בזהירות איתם. רק קמצוץ מכל אחד, כי הריח שלהם מאוד חזק. תריחו…

honeycake13.jpg

מוסיפים גם את הסוכר (אפשר לבן, אפשר חום, ואפשר מיקס של שניהם – הכל יוצא מצויין), תמצית הוניל, הקינמון, הסודה לשתייה, אבקת האפייה, והמלח. מערבבים היטב. כשהתערובת הצטננה קצת מוסיפים את הביצה (לא להוסיף אותה מיד אחרי התה, כי היא תהפוך לחביתה!), וטורפים היטב עד שמתקבלת תערובת דלילה יחסית, בצבע לא אטרקטיבי במיוחד.

honeycake14.jpg

אחרון אחרון חביב, לאחר שהבלילה אחידה ומעורבבת היטב, נוסיף את הקמח. מקפלים את הקמח פנימה בתנועות יעילות וארוכות רק עד שכמעט לא רואים יותר פירורים לבנים. לא לערבב יותר מידי, כי העוגה תצא מסטיקית. זה בסדר אם נשארים קצת גושים בבלילה, הם נספגים לחלוטין במהלך האפייה.

honeycake15.jpg

מוזגים את הבלילה לתבנית אינגליש קייק (צרה כזו, כמו של "עוגת הבית" הקנוייה). רצוי לשמן את התבנית בקצת שמן או חמאה, כדי שיהיה קל לשחרר את העוגה אחרי האפייה. אחרת היא נדבקת.

honeycake16.jpg

אופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות לבערך 25 דקות, או עד שנועצים בעוגה שיפוד והוא יוצא כמעט נקי לגמרי, עם קצת פירורים שנדבקים אליו. לא לאפות יותר מידי כי יצא לכם עוגת חנק.

honeycake19.jpg

אפשר להכין סירופ טעים לציפוי העוגה: מערבבים בסיר קטן שליש כוס סוכר, שליש כוס מים ושפריץ של מיץ לימון. מבשלים על אש גבוהה לבערך 4 דקות עד שמבעבע ומצטמצם קצת. מוזגים את הזיגוג המבריק על העוגה ומפזרים עם מברשת או כף.

שדרוגים!
לא כולם מסתפקים בעוגת דבש רגילה. אפשר לשדרג אותה בקלות ולהוסיף כל אחד מהדברים הבאים לבלילה מיד לפני האפייה: פקאנים או אגוזי מלך קצוצים, אפשר גם תפוח ירוק גדול – קלוף וקצוץ לקוביות קטנות, ואפשר גם צימוקים. אפשר אפילו לפזר קצת גרנולה על פני העוגה לפני שמכניסים לתנור. במהלך האפייה הגרנולה תשקע קצת ויווצר ציפוי קראנצ'י.

להכנת דבורים ממרציפן לקישוט

honeycake17.jpg

קונים מרציפן לבן רגיל (לא בצורות, או טעמים או צבעים). מערבבים כמות קטנה בגודל של כדור פינג פונג עם מעט צבע מאכל שחור ולשים היטב עד שהמרציפן נצבע בשחור. מתחילים ברבע כפית בערך, ואם לא מספיק צבעוני מוסיפים עוד. אני השתמשתי בצבע מאכל ג'ל של מילטון, יקר למדי – 17 שקל לכל צנצנת צבע. עושים את אותו הדבר עם גוש נוסף של מרציפן וצבע מאכל צהוב. מגלגלים כל גוש צבעוני לחבל ארוך ופורסים לפרוסות דקיקות באמצעות סכין חדה. יוצרים שכבות של פרוסות צבע כדי ליצור את גוף הדבורה (את הפרוסות בקצוות מכדררים לכדור). לכנפיים משתמשים בשקדים פרוסים ותוקעים אותם משני צידי הגוף. את הרעיון לקחתי מהמגזין של מרת'ה סטיוארט (הופיע על העטיפה של גליון יוני). הדבורים תהיינה חמודות על כל קינוח חגיגי שמכיל דבש, וכל ילד יהנה להכין אותן (צ'מעו, אפילו אני נהניתי).

פינת התכל'ס
מערבבים בקערה את השמן יחד עם הדבש, והתה החם (או הקפה). מוסיפים פנימה וויסקי או ליקר. מוסיפים את הסוכר, הוניל, הקינמון, הסודה לשתייה, אבקת האפייה, והמלח. כשהתערובת כבר לא רותחת מוסיפים פנימה את הביצה ומערבבים היטב לתערובת חלקה בצבע חום כהה. מערבבים פנימה את הקמח בעדינות, נזהרים לא לערבב יותר מידי – זה בסדר אם נשארים קצת גושים. אופים כ-25 דקות בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות, או עד שנועצים בעוגה שיפוד והוא יוצא כמעט נקי לגמרי ונדבקים אליו קצת פירורים.

אוף טופיק
ביום שישי אחה"צ התכנסנו, אוהבי קולנוע מכל קצוות היקום, בסינמטק הרצליה ליריית הפתיחה של מועדון הקולנוע של הסינמסקופ (הבלוג של מבקר הקולנוע, יאיר רווה). ההקרנה הראשונה הייתה של הסרט המצויין "לקום אתמול בבוקר" עם ביל מארי (שאותו ראיתי רק בפעם השנייה, לבושתי). ניצלתי את ההזדמנות להביא קצת עוגיות, ואז חשבנו לעצמנו – למה שלא נהפוך את זה גם למפגש אוכל? ולפיכך, קוראים יקרים, אני מזמינה את כולכם להקרנה הבאה שתיערך עוד כחודש – הסרט שיוקרן הוא "לעוף כל הדרך הביתה" (מחיר כניסה 25 ש"ח). יאיר עושה הרצאה קטנה לפני, ואנחנו נעשה חפלה קטנה אחרי. פרטים נוספים בקרוב. אני אביא עוגיות. מה אתם מביאים?



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




103 תגובות בינתיים:

  1. שלום מאיה
    המתכון נראה בהחלט מעניין. מקווה שהאלכוהול יתקבל בברכה ע"י המשפחה…
    מעיון במקור נראה שפשוט חילקת את הכמויות המקוריות לשלוש בדייקנות אופיינית. לשים לב לא להגזים עם הסודה לשתייה. היא מתפיחה את העוגה מאד.
    נ.ב.
    ברכות על הטור ב"זמנים מודרניים". שיהיה בתיאבון ובהצלחה.

  2. התמונות מהממות

  3. לאוף טופיק:
    בתור ירושלמית (טוב, לא בדיוק, סוג של פריפריה),
    אני כולי קנאה! תהנו :)

  4. לעודד – אל תדאג עם האלכוהול , הוא יתנדף במהירות עם החום.
    אני הולך להכין את העוגה אחרי שכבר הכנתי שתיים , מהשוונג

  5. כרגיל,
    מתכון מצוין!
    צריך בסוף לעשות ספר מתכונים מהבלוג!

  6. אכן,מתכון מעולה.
    תודה!
    אני הייתי מוותר על המרציפן כי אני לא סובל צבעי מאכל,
    אבל כדאי למזוג מעט סירופ מייפל במקום הסירופ שהצעת-פחות כלים,פחות עבודה, ולא פחות טעים.

  7. טוב הרגע סיימתי להכין את העוגה
    ובהחלט מרי ח מדהים
    מקווה שגם שאר המשפוחס תעריך אותה היום בערב
    שנה טובה :)

  8. אם אני לא טועה, כותבת הבלוג smitten kitchen היא יהודיה (או שיש לה איזה פטיש מיוחד לחגים יהודיים), אז את לא צריכה להרגיש רע שאת לוקחת עוגת דבש מהגויים :)

  9. אפיתי את העוגה אתמול בערב, יצא יאמיייי…. השתמשתי בקצת פחות סוכר ובלי אבקת סודה לשתיה (לא קיים פה…) ויצא ממש ממש טעים.
    הערה כללית לגבי האתר המקסים: הייתי מוסיפה כפתור עם גירסה להדפסה בכל מתכון שמכילה רק את המרכיבים ופינת התכלס. לא יודעת כמה עבודה זה, אבל זה פשוט נוח במטבח כשבאים תכלס לבשל…
    שנה טובה!

  10. לאחר שניסיתי שני נוסחים לעוגת דבש (אחד מהספר של קרין גורן "סודות מתוקים" ואחד של בן-עמי ברטיני המתוכנית שלה לפני החג), הכנתי גם את המתכון שלך והוא קצר הכי הרבה מחמאות. השתמשתי רק בסוכר חום, והאלכוהול היה שתי כפות ליקר קפה (טיה מריה), ויתרתי על הציפורן (פשוט לא אוהב את התבלין הזה) והתוצאה הייתה נפלאה. צבע חום כהה וטעם גן עדן.
    זמן האפייה היה 30 דקות ושמתי קצת פחות סודה לשתייה
    (לפי המתכון המקורי צריך כפית אחת לשלוש תבניות אינגליש ואם נחלק כפית לשלוש נקבל שליש כפית ולא 3/4 ).
    לגביי רסק התפוחים או שמן הרי שהעדפתי שמן כדי להבטיח לחות בעוגה וזה הוכיח את עצמו.
    אגב, הבלוג שממנו ציטטת לקח את המתכון מספר של מאפים לחגים יהודיים, כך שצדק מי שכתב שיש פה מקורות יהודיים….
    שנה טובה ומתוקה

    מאיה עונה: ניסיתי להכין את המתכון עם הכמויות המקוריות של המתכון (חוץ מהסודה, כן? כף שלמה של סודה לשתייה זו כמות מופרעת לחלוטין, במיוחד ביחס לכמות אבקת האפייה שהייתה שם), והעוגה יצאה לי דחוסה מידי. כשחתחתי את המתכון לשליש כדי שתצא תבנית אינגליש קייק אחת – הגדלתי את הכמויות בצורה יחסית וזה פתר את הבעייה.

  11. יייששש !!! פוסט חדש !! הללויה
    דבש לדבורה מאיה ? ..

  12. עוגה מעולה, תודה

  13. בתור הרצלייני שמחתי לקרוא (בדיעבד אמנם…) על המפגש שערכתם בסינמטק הרצליה, וכמובן שאשמח להגיע למפגש הבא!
    האם ידוע כבר באיזה תאריך (ושעה) הוא יתקיים?

    מאיה עונה: עוד לא ידוע סופית, אעדכן ברגע שיהיו פרטים.

  14. אנחנו גרים בוורמונט באר"הב והמתכון שלך יצא מעולה אפילו כאן!!הכנתי את העוגה פעמיים והיא קצרה שבחים בלי סוף ונעלמה במהירות שיא
    שיניתי את הזיגוג לזיגוג לימון
    2 כוסות אבקת סוכר לערבב עם 4 כפות מיץ לימון (סחוט טרי)שופכים על העוגה כשהיא קצת מתקררת, הזיגוג טיפה מתקשה ושילוב הטעמים של הדבש בעוגה והלימון ממש מנצח.
    תודה!

  15. ורק לי יצאה דביקה מדי ??? הכפלתי הכמות ב 2 לשתי תבניות , אחרי יומים נאכלה תבנית אחת- היתה לי דביקה מדי , האורחים אכלו בנימוס. תבנית שניה נלקחה עי הסטודנט שכן אהב אותה…

  16. גסטרו ,
    זה המתכון של מרסי גולדמן שפרסמתי לראשונה עוד בחודש ספטמבר בפורום האוכל של אורט ובבלוג האוכל שלי וזכה להצלחה.
    הכמויות במתכון המקורי שונות , חילקתי את המתכון של מרסי ל- 2 ושידרגתי אותו מעט, ע"מ שיתאים לתבנית אינגליש קייק אחת.
    העוגה שלי מצויינת ואומצה כבר בחום להכנה כל השנה , והכנתי אותה כבר מספר פעמים מאז שבוע שעבר,גם פה-

    http://momsrecipesandmore.blogspot.com/2008/09/test.html

    כדאי לך לנסות שוב את המתכון בגירסא הזו.

    http://demo.ort.org.il/ortforums/scripts/forum_msg_print.asp?pc=393235558&msgID=520711082

  17. הכנתי את העוגה פעמיים. זאת העוגת דבש הכי טעימה שאכלתי.
    הבעיה היא שבזמן שהעוגה בתנור היא תופחת ונוזלת לתנור. יש לך רעיון למה זה קורה? בגלל הסודה לשתיה?

  18. היי מאיה!!! רציתי להגיד לך קודם כל שאני ממש ממש ממש נהנית לקרוא את המתכונים באתר שלך! ממש חגיגה לעיניים!!!
    דבר שני- כתבתי לך פעם משהו בסגנון, אבל קחי לתשומת ליבך שבאתר http://www.verybestbaking.com/ יש מתכונים שאמורים להיות מעולים! הבעיה היא שהם באנגלית, לכן אני באופן אישי ניסיתי רק שניים מתוך האתר, אבל אני בטוחה שאת תוכלי לעשות במתכונים שימוש נרחב יותר ולהביא אותם לאתר שלך בגרסה עברית……

    שנה טובה!! ותודה על אחלה אתר שבעולם!!!

  19. גם לי, כמו לבעלת הבלוג ממנו נלקח המתכון, העוגה "צנחה" במרכז.
    מבעס מאוד:-(
    יש למישהו מושג למה זה קורה? בניגוד אליה, הסודה לשתיה שלי לא "זקנה", אז למה זה קרה?

    מעבר לכך- אחלה עוגה, ריחנית וטעימה, עם טעם מאוד דומיננטי (אבל לטובה).

  20. אין צורך לרעות בשדות גויים. את המתכון המשובח אפשר למצוא גם בספר של אורנה ואלה.

  21. היי מאיה,

    שמח לראות מדיי פעם גם מתכונים בריאים, עם אלטרנטיבות לכמויות השומן שקיימות… אחרי שקוראים את המתכונים שלך, קשה שלא להכין, אבל בתור שוחר כושר לא קטן, תמיד יוצא לי לחלק לאחרים במקום לנשנש בעצמי :).
    כן יירבו, ואם יהיו לך מתכונים נוספים שתוכלי לשדרג לגרסה קצת יותר דלת-שומן, בכיף.

    תודה!

  22. ב"ה
    שמתי את כל הכמויות כמו שרשום במתכון,אבל העוגה יצאה בטעם שמן ואפילו שהייתה משהו כמו 40 דקות בתנור יצאה רטובה ושמנונית.מה עשיתי לא טוב? בד"כ המתכונים מכאן יוצאים פרפקט!

  23. ניסיתי להכין את העוגה לפי המתכון בתרגום לאנגלית של הרובוט וקיבלתי קייזר-שמרן. עשיתי משהו לא בסדר או שיש לי סטארט-אפ?

  24. יש לך את אחד האתרים היפים בעולם!
    שאלה – למה את לא מוסיפה יותר פוסטים? לוקח זמן די רב מפוסט למשנהו ואני כבר מחכה בכליון עיניים לפוסט הבא. הייתי שמחה לו היית כותבת על מתכונים דיאטטיים – ממש יש מחסור של דברים איכותיים באינטרנט ונראה לי שתוכלי למלט חלל זה. מה דעתך?
    כמו כן, אשמח מאוד אם תוכלי לשים מתכון על ניוקי, על ספגטי פירורי לחם, קיש בצל ופטריות וקראמבל תפוחים אמריקאי.
    תודה וחג שמח. כל הכבוד לך על הכל.
    ליהי

  25. כרגיל, מתכון שנראה מצויין ומצולם בכישרון.

    אני בהחלט בעד מועדון הסרט + הנשנוש שאחרי.
    עפ"י התוכניה באתר של הסינימטק בהרצליה מדובר על ה31/10 – איך מזמינים כרטיס? ומה להביא?

  26. האתר שלך מדהים…
    מעניין מה במרזי מורית חושבים עליו.

  27. לדעתי התכוונת לצבע ג'ל של ווילטון, לא מילטון.
    הלא כך?
    ניסיתי את סלט העדשים מהפוסט הקודם ויצא מעולה. תודה.

  28. שמעתי הרבה על הבלוג ורק היום לפני 5 שעות נכנסתי. מאז קשה לי להתנתק… WOW!!! סחתיין עליך! עשיתי הפסקה קלה כדי להכין את העוגה הזו והריני מתענגת עליה ברגע זה.
    יצא נפלא! הוספתי אגוזי מלך וגרנולה למעלה. רק מה? אחרי 25 דקות היא עדין היתה נוזלית (יש לי תנור מקצועני…) החזרתי אותה כלאחר כבוד לעוד 10 דקות.
    יאמי…

  29. בא לי על הדבורת מרצפן הזאת…

  30. אני חייבת לומר שיש לך אתר מקסים..והוא כבר במעודפים,
    עכשיו אני הולכת לאפות את העוגה יש לי הרגשה שהיא הולכת להיות קסומה :]
    תמשיכי בדרכך היצירתית לכתוב מתכונים..
    אהבתי עד מאוד..תודה ושבת שלום :]

  31. היי
    המתכון נשמע טעים מאוד והתמונות בהחלט מגרות..
    אני רוצה להכין את העוגה בתבנית קוגלהוף..או איך שלא קוראים לזה..מקווה שהבנת אותי..אז הכמויות נשארות אותו הדבר?זמן האפיה?אשמח לתשובה !! :)

    מאיה עונה: אם תרצי להכין בתבנית קוגלהוף פשוט תכפילי את הכמויות… זמן האפייה יתארך בהתאם (הייתי מהמרת על בין 40-50 דקות, אבל תבדקי עם שיפוד בתכיפות אחרי 30 דקות).

  32. הי,
    לאחר הצלחות רבות של מתכונייך, החלטתי גם בראש השנה זה לקחת את המתכון הזה לעוגת דבש.
    שאלונת, אם אני רוצה להכין בתבנית מאפינס?
    אותן כמויות? פחות זמן אפייה? מומלץ בכל לעוגה שהיא לחה מאוד?

    תודה רבה!
    מצפה למתכון החדש…

  33. מה אם אין אף סוג של ליקר או וויסקי בבית, ואני לא רוצה לקנות בקבוק שלם רק בשביל זה?
    האם תמצית רום היא תחליף טוב? יין כלשהו? אפשר לוותר?

  34. איזה עוגה קלה!!
    הכנתי אותה, והתור עדיין לא היה חם… אז בכמה דקות עד שיתחמם, הכנתי מהר עוד אחת… :-)
    הבית מלא ריח מהמם, קשה לי לחכות שתהיינה מוכנות הדבשיות האלה…

  35. מתכון מדהים….לפני 20 דקות העוגה יצאה מהתנור, ואני כבא מחכה ממש לטעום אותה (אני פשוט מחבבת עוגות קרות מהמקרר אז אני צריכה לחכות…למרות שכן טעמתי חתיכה כי אני לא יכולה להתאפק).
    רק יש לי שאלה קטנה: הקרום של העוגה יצא לי דיי קשה\צמיגי\לא מוגדר, והבפנוכו של העוגה רך ועסיסי. גם לקח לעוגה להיאפות חצי שעה….
    רציתי לדעת אם משהו לא בסדר שהעוגה יצאה ככה….אבל הטעם ממש מדהים!
    וטיפ קטן, הפחתתי מכמות הסוכר בסירופ והוספתי במקום דבש ויצא דיי טעים.

  36. החלטתי השנה להביא לכל אחד מאורחי ערב ראש-השנה תבנית קטנה עם עוגת דבש. המתכון שלך נראה קל ונחמד (ולא עתיר שומן)… מאיה, זו הייתה הצלחה מסחררת!!!
    כולם נגשו לטעום את העוגה בהיסוס, בידיעה שהולכת להיות כאן עוגת דבש סטנדרטית מחניקה – שנוגסים, מחייכים באילוץ ומיד יורקים לאשפה…. ולא! קיבלתי תגובות צוהלות ויוצאות מן הכלל ועל כך בשתי מילים – תודה רבה!!
    כמובו שהמתכון נכנס אוטומאטית לספר המתכונים הפרטי שלי ויהפוך לחלק בלתי נפרד מהחג.
    שנה טובה וחג שמח!

  37. הוזמנו לארוחת צהריים אצל חברים דתיים וחיפשתי עוגה פרווה. הכנתי את העוגה וזאת העוגת דבש הכי טעימה שאכלתי!! פי אלף יותר טובה משל קרין גורן וכל שאר הקונדיטורים. התחסלה תוך עשר דקות על ידי המבוגרים והילדים וכמובן שכולם ביקשו את המתכון.
    מאיה את אלופת העולם!!! תודה רבה!!

  38. יצא מאוד נחמד, אוורירי ועם זאת רטוב ורחוק מלהיות עוגת חנק.
    1. תוהה איך זה היה בלי הציפורן. זה תבלין חזק ואני לא בטוח שאהבתי את הריח שהוא יצר בבית בזמן האפייה, אבל איכשהו בעוגה עצמה הוא נבלע.
    2. רק לי נורא חסרים הצימוקים?
    3. אמרת להשתמש בליקר שרירותי כלשהו שאוהבים, אבל אני רואה שיש בין המגיבים פה הרבה שוני: יש כאלה שהשתמשו בקפה, אני השתמשתי ב-Genepy, שני דברים שונים לגמרי. אז בשביל מה בעצם הליקר?

  39. האתר שלך מדהים! יש לי שני טיפים לעצלנים (או עסוקים)
    קניתי שבלונה של כוורת דבורים ואני מפזרת אבקת סוכר דרכה…
    במקום המרציפן המדהים, אני נוהגת להניח דבורים משוקולד עם כנפי שקף (קונים את זה בחנויות שוקולדים), זה לא מקסים כמו המרציפן, אבל למי שיש ידיים שמאליות זה פתרון פשוט וקל! תמשיכי לעשות לנו כיף!

  40. טעייייים!!! כל היום חיפשתי מתכון למשהו אפוי, ובתנאי שלא צריך לקנות שום דבר, אלא להשתמש במה שיש בבית. והנה מצאתי את המתכון המגניב והפשוט הזה:)
    יצא טעים ושונה (במובן הטוב), זה לא עוד סתם עוגת דבש. השתמשתי וחצי כוס נס קפה ובליקר קפה (קלואה). זמן האפייה היה קצת יותר ממה שכתוב במתכון – טיפה יותר וחצי שעה, כנארה שזה תלוי תנור.
    תודה!!!

  41. יצא מאד טעים! יחס מחמאות\עבודה גבוה מאד. :)
    הכנתי עם סילאן במקום דבש, ועם אגוזי מלך.
    אחרי 25 דקות הקיסם יצא ממש רטוב. הפעלתי טורבו בתנור והשארתי לעוד 10 דקות.

    אחלה מתכון, תודה!

  42. יצא כ"כ מדהים ומעלף… עשיתי את זה ללא המרכיבים שחסרו לי בבית (רסק תפוחים, אלכוהול, ציפורן, סודה לשתיה) ויצא רך וטעים, מה שכן- אצלי בתנור נדרשו 45 דקות באותו חום לתוצאה מושלמת, אחרי 25 דקות היה עוד נוזלי. והערה- אני רחוקה מלהיות אופת צמרת, זו העוגה השנייה שלמדתי לעשות אחרי עוגת שוקולד בסיסית למדי… אז אם אני יכולה, כל אחד יכול!

  43. אני רוצה להכין את העוגה הזאת לקראת ראש השנה.
    שאלה: שליש כוס דבש = כמה כפות זה? עדיף כפות. זה דביק וקשה למדוד דבש בכוס…לא תמיד הוא מחליק החוצה בסבבה, עד שזה עובר מכלי לכלי זה כבר הרבה פחות מהכמות שנמדדה.

  44. הכנתי, והעוגה יצאה טעימה, קראנצ'ית מאוד מבחוץ, אבל רטובה בפנים. היא אמורה להיות כזו? אני ציפיתי שתהיה במרקם עוגת הבית.

    והלית – תנסי כמו שמאיה כתבה לשים את הדבש בכוס מדידה אחרי השמן. במקרה כזה הדבש ממש מחליק מהכוס.

  45. שאלה – אם הרסק תפוחי עץ ממותק, על כמה מהסוכר לוותר?

    תודה,

    חג שמח

    מאיה עונה: וותרי על שליש כוס סוכר.

  46. שלום,
    אני רוצה להכין את העוגה בתבנית סיליקון בצורת שושנה. האם העוגה דביקה מדי לתבנית כזאת?

    תודה רבה וחג שמח

    מאיה עונה: כל עוד משמנים את התבנית היטב (עם ספריי שמן או חמאה מומסת), אין בעייה להוציא את העוגה. אני ממליצה לצנן אותה היטב לטמפ' החדר לפני שמחלצים מהתבנית, כדי שתתייצב.

  47. הבלוג שלך נעים, מסביר פנים, ידידותי לכל משתמש, עם כל סוג של נסיון או ותק.
    אז אחרי למעלה משנה שאני מבקרת, מנסה, מצליחה וגם קצת נופלת [יחד עם העוגה] רציתי לומר תודה על ההשקעה.
    זה בלוג שעוברת דרכו אהבה.
    שנה טובה לך ולסובבייך
    כ'

  48. תודה על המתכון- הוא מנוסה ברגע זה. אם אופים לפי המתכון עם רסק התפוחים, כי אז הכי פשוט למדוד את הדבש ישר בכוסית הפלסטיק של רסק התפוחים שממילא נזרק לפח – או למיחזור… שנה טובה

  49. הכנתי את המתכון לכבוד ראש השנה, העוגה הראשונה יצאה בסדר, אך הנסיון השני היה מוצלח בהרבה!
    השתמשתי בשמן במקום רסק תפוחים, תיון של צ'אי מסאללה (ממש מתאים מבחינת כל המרכיבים שבו) וללא ציפורן (יש בתוך הצ'אי)
    ויצא ממש ממש טעים!

  50. אם אני רוצה לאפות את עוגת הדבש הזו בתבניות מאפינס (ליצירת עוגות דבש אישיות) האם עליי לשנות כמויות/יחסים? תודה

  51. האם ניתן לשים ברנדי במקום וויסקי/ליקר?

  52. יש אלוהים!!!
    אתמול הכנתי את הגרסא עם ה-2/3 שמן,הכל טפטף לי בתנור והעוגה התנפחה ללא הכרה ובעצם הניסוי נכשל.
    אז אחרי שבכיתי והתעצבנתי החלטתי לעשות הבוקר צ'יק צ'אק את הגרסא עם הרסק,אחת בטוסטר ואחת בתנור ויצא מ-ע-ו-ל-ה!!!

    זו העוגה הראשונה שלי שהיא לא ביסקוויטים/גבינה ללא אפייה ואני כל כך גאה בה!

    תודה ושנה טובה:)

    מאיה עונה: ברכותיי :) שנה טובה גם לך

  53. אחרי ניסיון כושל וחצי (אחד שבו העוגה הייתה בחציה נוזלית ובחציה נשרפה ועוד ניסיון שבו חצי מהעוגה יצאה מלאה גושי קמח כי פחדתי לערבב יותר מדי והתעצלתי להשתמש במיקסר) הניסיון השלישי יצא מאוד מאוד מוצלח.
    תודה רבה, ושנה טובה!
    ואני כבר ממש מחכה לקבלת את החוברת בדואר…

  54. גם אני ניסיתי ויצא עסיסי וטעים (גרסת השמן ללא רסק, וקפה). היה פשוט מאד. היום כבר אכין מנות נוספות לחלוקה בעזרת בני בן השנתיים שמאד אוהב לנפות, להוסיף ולערבב. תודה רבה ושנה טובה ומתוקה!

  55. היי מאיה. אני מאוהבת באתר הזה!!!
    האם אני צריכה לשנות משהו במתכון או בזמני האפייה אם אני רוצה להכין בתבנית של 12 קאפקייקס??
    תודה וחג שמח

    מאיה עונה: לדעתי הכמות תספיק ל-12 קאפקייקס כמו שהיא. ממליצה לאפות על 180 ולמשך 12 עד 15 דקות בערך, או עד שקיסם יוצא נקי.

  56. לגבי ציפוי העוגה, האם מומלץ להשתמש בסוכר לבן או חום?

    תודה וחג שמח!

  57. אתר מדהים ומתכונים שפשוט כיף להכין!
    הכנתי את העוגה עם השמן ללא הרסק ולא הוספתי סודה לשתייה בעקבות הביקורות שקראתי אלא רק אבקת אפייה ויצא מעולה!
    אפיתי במשך 30 דקות ולא 25 כי לאחר 25 היא עוד הייתה מעט נוזלית.
    שתהיה שנה טובה ומתוקה!

  58. אני שמח לראות שאני לא היחיד שלא ממש יצא מושלם בפעם הראשונה.
    אצלי העוגה יצאה אפויה מבחוץ ומבפנים היא רכה ומרגישה יותר כמו מילוי טופי מאשר עוגה. אבל היא בהחלט טעימה.
    תהיתי אם זה היה אמור להיות כל כך רך מבפנים (לא נוזלי, אבל כמעט).

    השינויים שעשיתי היו:
    במקום סוכר השתמשתי בסירופ כני סוכר (מברזיל)
    ולמעלה הכנתי זיגוג של סירופ מפייל הולנדי (הוא יותר מר)
    יחד עם דבש ומים.

    שנה טובה!

    מאיה עונה: התופעה שאתה מתאר קוראת לי כשאני אופה את העוגה על חום גבוה מידי. אם אפית על 160, כנראה שהתנור שלך נוטה להיות חם מידי, ואני ממליצה להוריד 20 מעלות בפעם הבאה, ולהעלות קצת את זמן האפייה.

  59. בנסיון שני יצאה עוגה מדהימה שקצרה הרבה מחמאות.

  60. לאחר 25 דקות-עדיין מאוד נוזלית החלשתי ל150 והוספתי עוד כ20 דקות לזמן אפייה
    היא עדיין די נוזלית ודביקה באמצע שלה.. עוד לא טעמתי מקווה שלפחות יצא טעים!

  61. הכנתי את העוגה לאירוח
    והיא יצאה מדהימה על הפעם הראשונה- ממש עוגת דבש מושלמת

    האתר כ"כ מקסים- הכל מוצג באופן ברור ויפה והאוכל יוצא עשיר בטעמים
    מה שחשוב לי- אין מרכיבים מוזרים מדי ואין יותר מדי מרכיבים לכל מתכון
    כל הכבוד לך מאיה!!!

  62. כשאומרים סודה לשתיה מתכוונים לסודה ששותים או לאבקה?
    סליחה על הבורות…

    מאיה עונה: אין צורך להתנצל, שאלה לגיטימית לגמרי. התשובה היא אבקת סודה לשתייה. מוצאים את זה בקופסאות קטנות באיזור האפייה בסופר, בד"כ במדפים הנמוכים.

  63. הי מאיה, מכיוון שהכל יוצא כזה טעים וכייפי, אני רוצה להכין את העוגה בתבנית 26. לכפול פי 3? תודה! וכרגיל, את מדהימה!!!

    מאיה עונה: כן, אבל שימי לב לא למלא את התבנית יותר מ2/3 גובה כי העוגה מאוד תופחת באפייה.

  64. העוגה טעימה מאוד, אבל מתוך 3 תבניות (הכפלתי בשלוש), רק אחת יצאה נורמלית מכיוון שהעוגה תססה ונשפכה לי לכל עבר, מעולם לא קבלתי ריאקציה כזו קודם, אם אנסה שוב אז ללא סודה לשתיה או ממש ממש מעט ממנה

  65. היי מאיה :)
    אני מעוניינת להכין קאפקייקס דבש לפי המתכון הזה. אני מחפשת מתכון לציפוי תפוחי – את חושב שהקצפה של: אינסטנט וניל, כוס חלב ושמנת מתוקה, עם כשתי כפות רסק תפוחים – תעבוד טוב? תודה מראש ושנה נהדרת.

    מאיה עונה: ילך מצויין אבל יש לי שתי הערות: א. תצא לך כמות מוגזמת, אני ממליצה להכין חצי כמות. ב. לדעתי הטעם של התפוחים קצת ילך לאיבוד. הייתי מצמצמת רסק תפוחים עם קצת סוכר חום וקינמון בסיר על הכיריים עד שנהיית משחה (נניח 2 דקות על אש גבוהה) כדי לרכז את הטעם, מצננת, ואז מוסיפה לקרם תוך כדי ההקצפה. הייתי מתחילה מבערך חצי כוס רסק תפוחים או אפילו יותר, כך שבסופו של דבר תקבלי 2 כפות גדושות של רסק מרוכז, ואותן תוסיפי לחצי הכמות. ואז הטעם של התפוחים יהיה חזק ולא ילך לאיבוד. בהצלחה וחג שמח!

  66. אפשר עם קמח תופח? וכמובן אתר מדהים ! בגילי המופלג אני לומדת מימך3

    מאיה עונה: אפשר קמח תופח, ואז צריך להשמיט את אבקת האפייה מהמתכון.

  67. תודה על המתכון :)
    אצלי יש תבנית אינגליש אבל משום מה היא די גדולה- אורך 35 על 7
    איך אפשר להמיר את הכמויות? תודה

    מאיה עונה: כמות וחצי. קחי בחשבון שהעוגה מאוד תופחת באפייה.

  68. מאיה יקרה!
    הכנתי לכבוד ראש השנה של עכשיו (2012)
    יצא יאמי, תודה!

  69. היי,
    האם יש למישהו טיפ לגבי החלפת הקמח הלבן בקמח מלא?
    כלומר, כיצד יש לשנות את המתכון בהתאם?
    תודה ושנה מתוקה!

    מאיה עונה: זה קל, פשוט עושים חצי חצי עם קמח רגיל. רק קמח מלא יצא דחוס וכבד.

  70. מתכון פשוט ומעולה, הכנתי כבר פעמיים ויצא מושלם.
    פשוט צריך להקפיד על הכמויות בעזרת כוסות וכפות מדידה.

  71. הכנתי ואהבתי! אגב בגלל האלכוהול הכנתי 2 עוגות, את המתכון שלך מאיה (שהתקבל באהבה רבה!) ועוד עוגת דבש ללא אלקוהול לחברה הצעירים. את המתכון לעוגה השניה מצאתי באתר בישולי http://www.bishuli.co.il
    שני המתכונים בהחלט עשו לנו חג שמח.

    נ.ב התמונות באתר שלכם מהממות!!

  72. מה אפשר לשים במקום הביצה?

    מאיה עונה: נסה שליש כוס רסק תפוחים. לא ניסיתי, אבל יש סיכוי שזה יעבוד.

  73. שנה טובה וחתימה טובה ! המתכון נוסה בהצלחה כבר מספר פעמים. כבשת את פאלו אלטו יקירתי ! ובכלל משתגעת על הכתיבה שלך, חבל שאין הרבה יותר ממך. את נפלאה !

  74. חשבתי לעשות מהמתכון הזה עוגת מייפל, אבל רק בתור ציפוי לעוגה אחרי שמוכנה,האם אפשר להוריד את הדבש מהמתכון ללא תחליף נוזלי אחר?

    מאיה עונה: לא מומלץ. אפשר להחליף אותו במייפל, אבל לא לוותר לחלוטין.

  75. לא התפשל ולא נעליים!!
    שיניתי את הדבש לממרח תמרים והוספתי צ'אנקס של תמרים מיובשים ויצא לי מעולה!!!
    יופי של מתכון!!

  76. היי מאיה. שאלה מעט מוזרה אולי: מאוד בא לי על העוגה הזו ובעלי אלרגי לדבש. האם את חושבת שזה יכול לעבוד עם מולסה? אין לי הרבה ניסיון עם הנוזל המשונה הזה.

    מאיה עונה: מולסה היא לא תחליף טוב. אבל סילאן כן.

  77. לפני הכל האתר מדהים.
    ניסיתי להכין את העוגה הזו (הכפלתי כמויות)
    והוספתי גם חתיכות קטנות של מנגו.

    באפייה העוגה תפסה גובה יפה מאוד, אבל אחרי 25 דקות עוד הייתה נוזלית. גם אחרי עשר דקות נוספות עדיין נשארה נוזלית במרכז ובצדדים כבר אפוייה.
    איפה הטעות?

    מאיה עונה: נסי בפעם הבאה להנמיך את טמפ' התנור ב-20 מעלות (וודאי שאת אופה על טורבו, אגב, שזה הסימן עם המאוורר) ולהאריך את זמן האפייה.

  78. לכמה זמן לדעתך העוגה תחזיק מחוץ למקרר? (אני אצטרך לטייל איתה מצפון הארץ למרכז, ברכב כמובן)

    מאיה עונה: העוגה מחזיקה יום שלם מחוץ למקרר, אם לא כמה ימים, אפילו. כל עוד היא עטופה בניילון נצמד או בקופסה אטומה. יש אנשים שמכינים אותה שבוע מראש כדי לתת לטעמים שלה להתמזג בארון!! לדבש יש תכונה שגורמת לו לספוג נוזלים, אז איכשהו העוגה אפילו הופכת ליותר עסיסית וטעימה אחרי שהיא שוהה בחוץ כמה ימים (עטופה היטב, כמובן).

  79. הלוואי והייתי יודעת למה זה קרה לי:-(
    העוגה גלשה וגלשה וגלשה וגלשה
    כמו הר געש
    לבסוף נותרה שכבה דקיקה דביקה ושרופה בתחתית התבנית (תחתית התנור זה יותר עצוב)

    מאיה עונה: המממ.. יותר מידי חומרי התפחה? תנור חם מידי?

  80. יופי של מרשם, יצא נהדר, אני הוספתי גם שקית סוכר וניל! תודה.

  81. וואו עוגת דבש מושלמת. סוף סוף לאחר הרבה מתכונים לא מוצלחים.
    איזה טעם חבל על הזמן. תודה!!! יצא לי בול כמו בתמונה שלך.

  82. יצא פשוט מעולה!!! הכנתי אותה לכבוד ראש השנה, כרגיל דבקתי במתכון(פרט לכך שהכפלתי את המרכיבים על מנת שיצאו לי 2 עוגות ושמתי רק כוס אחת סוכר) הוספתי 2 תפוחי גרנד סמית וזה הוסיף טעם לעוגה
    תודה רבה (:

  83. מאיה!
    כתבת בשדרוגים שאפשר להוסיף קוביות תפוחים. האם להוסיף את התפוחים טריים כמו שהם או לרכך אותם קודם בקצת חמאה?
    תודות רבות

    מאיה עונה: אפשר גם וגם – זה יהיה טעם קצת אחר. שתי האופציות שציינת יעבדו!

  84. איזה כיף של עוגה.
    5 דקות הכנה ולתנור.
    גם לי, כמו לחלק מהמגיבים כאן, 20 דקות אפיה לא הספיקו למרות שהעוגה השחימה מלמעלה.
    אז הורדתי ל150* וכיסיתי מלמעלה.
    הורדתי את כמות הסוכר לחצי כוס ולדעתי אפשר להוריד אפילו עוד קצת.
    עוגה אחת כבר טעמנו והיא יצאה סופר טעימה רק שהחלק העליון שלה יצא דביק. כנראה הייתי צריכה לאפות את זה לא מכוסה עוד קצת לקראת הסוף…
    תודה וחג שמח!

  85. יצאה מעולה!!! עשיתי בתבנית סיליקון פרח וקישטתי עם דבורים…

  86. הכנתי את העוגה הזאת כבר מספר פעמים והיא פשוט מצויינת! אוורירית ונימוחה, עם טעם עשיר של דבש ותבלינים חמים. בעיני, צ'אי מסלה ותיוני סיידר תפוח וקינמון מאוד מתאימים לעוגה. השינוי היחיד שעשיתי הוא שהפחתתי מעט מכמות הסודה לשתייה (מ-3/4 ל-1/2). הפעם גם הוספתי 3 כפות של קוואקר (על חשבון הקמח) וצימוקים. תודה רבה על המתכון!

  87. הי מאיה,
    עוגה מצוינת, (חוויה מתקנת לעוגה המגעילה שהכנתי בראש השנה)
    ובכלל, נהנית מאוד מהמתכונים שלך, קלים, לא שגרתיים וידידותיים לכל נפש,
    שנה טובה!

  88. אני לא יודעת מה עשיתי לא בסדר עם המתכון אבל ניסיתי להכין את העוגה בערך שלוש פעמים ( עם הכמויות המדויקות, ועם טמפ יותר נמוכה(
    חבל לא נהננו מהעוגה ובדרך כלל המתכונים פה יוצאים מצוין…

    מאיה עונה: כדי לעזור לך אצטרך פרטים קצת יותר ספציפיים בנוגע למה בדיוק השתבש. בדגש על ספציפי.

  89. עוגה מושלמת!!! מאז ומתמיד חיפשתי מתכונים טובים של עוגות דבש ותמיד התבאסתי, עד כדי כך שהשלמתי עם העובדה שהן לא יכולות לצאת טעימות. אבל אז, הכנתי את העוגה הזאת, והיא החזירה לי את האמונה בעוגות הדבש (רק בשלך…) אז תודה רבה רבה רבה! היא נכנסת לסבב העוגות הקבועות שלי, ממש לא רק לראש השנה (גיליתי אותה רק בנובמבר לצערי)

  90. בלוג נהדר

    דנה
    http://pancake4u.wix.com/recipe

  91. העוגה הזו פשוט אכזבה מרה.
    הכנתי אותה כבר פעמיים, פעמיים הבלילה במרכז לא נאפתה, הלמעלה תפס קרום קשה ושרוף ואני נותרתי מאוכזבת למראה הכשלון.
    אפייה זה למעשה הצד החזק שלי, פשוט לא הולך.
    לא ממליצה!

    מאיה עונה: אין ספק שאם אפייה היא אכן הצד החזק שלך, אז בוודאי את יודעת לזהות סימנים של תנור חם מידי, ולאפות על 20 או אפילו 30 מעלות פחות בפעם הבאה.

  92. מאיה היקרה – בכל חג מאז כיתה י"ב (הגיל בו הייתי כשפוסט זה נכתב, אפשר לנחש בת כמה אני היום וכמה זמן עבר מאז) אני חוזרת לעוגה הזאת כעוגת הקפה של החג. לא משנה איזו עוגה נוספת אני מכינה, זו תמיד מככבת לצידה ובגדר חובה. לדעתי, אגב, זו עוגת הדבש היחידה שטעמתי עד היום שבאמת עומדת בפני עצמה.
    תודה וחג שמח <3

  93. היי חיפשתי הרבה מתכונים זה נראה לי הכי טוב. אם אני רוצה להכין בתבנית 24 להכפיל את הכמויות ב 2 או ב 3? תודה

    מאיה עונה: להכפיל בשתיים

  94. לרוב המתכונים שלך עובדים לי מדהים.. זה פשוט לא הלך! אפיתי כמאפינס. בהתחלה ב 180 מעלות, ראיתי שמתחילים להשחים אבל לא עשויים בפנים.הורדתי ל 150.היו בתנור חצי שעה בטוטאל-למעלה צמיגי וחום.בפנים דייסה. בעסה :(

  95. הי מאיה! העוגה עכשיו בתנור. עקבתי אחרי המתכון בדיוק רב אבל היא כבר 40 דקות בתנור ורוטטת לגמרי, וכבר ממש שחומה מלמעלה. הורדתי את החום ואני ממשיכה לאפות… Help??

  96. היי מאיה, אפיתי את המתכון כמאפינס ויצאו מעולים אבל מתוקים מדי. יש לך רעיון אולי לציפוי שישבור אץ המתיקות? תודה!

    מאיה עונה: קצפת לא ממותקת.

  97. היי מאיה, מתכון מעולה ועוגה מעולה,
    הבלילה היתה נראית לי מעט נוזלית אז הוספתי חצי כוס של קמח
    הורדתי מעט את הסוכר ואת הדבש
    ושמתי רסק תפוחים עם מעט שמן
    יצא יותר מנפלא! רך בפנים וקריספי בחוץ!
    תודה תודה תודה :-)

  98. הכנתי את העוגה ללא ליקר (לילדים בגן), הוספתי ציפורן וכשהיא יצאה מהתנור,משחתי אותה ב"רוטב" לימון – דבש – קצת מים חמים. העוגה פשוט מושלמת! הכנתי 20 עוגות אישיות כאלה ועוד 3 בגודל בינוני. הערה אחת, מי שרוצה עוגה גבוהה ותפוח יכול בכיף להכפיל כמויות. כמו כן בתנור שלי לקח כחצי שעה במקום (אבל זה בטוח משתנה מתנור לתנור). ממליצה מאוד!!!

    מאיה עונה: הרוטב לימון נשמע כמו רעיון היסטרי! אנסה את זה בפעם הבאה

  99. אני רוצה להכין עם בתי מאיה דבורים כאלו לכבוד יום ההולדת שלה בגן (נו הדבורה מאיה וזה…)
    2 שאלות – איזה כמות של מרציפן צריך בשביל נגיד 40 דבורים קטנות וחמודות?
    והאם אפשר להשתמש בקקאו או בשוקולד מריר מעורבב עם מרציפן בשביל הפסים הכהים (לא קריטי לי אם הם יהיו חומים כהים ולא שחורים )? אני פשוט גרה בפריפריה ולא בטוחה שאמצא צבע מאכל שחור מספיק בזמן. יש לי בבית צבע צהוב (ואדום וכחול וירוק – אולי אפשר לערבב מהם משהו?)
    תודה! :)

    מאיה עונה: 1. אפשר להניח שכל דבורה שוקלת בערך 10 גרם, נניח? אז הייתי מהמרת על 400 גר'. 2. הייתי הולכת על קקאו. נשמע לי הכי פשוט. 3. יעעיי מאיה!!!!! מזלטוב

  100. אם אין לי בבית שמן קנולה ודומיו אלא רק שמן זית, שמן קוקוס וחמאה.
    אני יכולה להשתמש באחד מהם או שכדאי לקנות שמן אחר במיוחד?

    מאיה עונה: כולם יעבדו (את החמאה ושמן הקוקוס יש להמיס במיקרוגל ולמדוד בנפח). שמן הזית יעבוד, טכנית, אבל הטעם שלו קצת יעיק על הדבש ופחות יתאים בעוגה הזו לדעתי. הוא יגנוב את ההצגה פשוט. אין צורך לקנות שמן במיוחד.

  101. יצא מוששששש
    תודה מאיה!

  102. מאיה,
    מכינה אותה כבר שנים. מוצלחת מאוד. השבוע ניסיתי להשתמש בה כבסיס…במקום תה נס קפה חזק ושוקו.
    רוצה גם לכיוון לימוני….מה אם כך יכול להחליף את התה? אני מבינה שצריך נוזל חם להמסת הסוכר/ קפה….אשמח לרעיון.
    תבורכי.

    מאיה עונה: אולי לימונדה חמה עם קצת נענע מושרית בפנים לכמה דק?

  103. הי! זאת העונה הזו בשנה ;-) אחרי הרבה הצלחות עם העוגה הנהדרת הזו, מכינה אותה שוב לארוחת החג, בכמות כפולה בשביל תבנית עגולה וחגיגית (יספיק ל24 או שעלולה לצאת נמוכה? אני יכולה גם לשלש.. ).
    שאלה: חושבת שיתאים פה ציפוי פרוסטינג לבן כמה של העוגיות ג׳ינג׳ר? (מיץ לימון ואבקת סוכר)
    חשבתי שיכול להוסיף חגיגיות לבנבנה, אבל תוהה אם זה ישתלב בטעמים..

    מאיה עונה: כן!



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!