פילה עוף ברוטב קוקוס ובוטנים

נחשב אצלי: ארוחה זריזה

רציתי לחלוק איתכם מנה מעולה שיכולה להשביע גם כארוחת ערב של יום עמוס, וגם על שולחן חגיגי של ראש השנה. ההכנה היא קלי-קלות: מכינים רוטב בתבנית, מוסיפים עוף וירקות, משרים קצת, והופ לתנור (אפילו דני, עם אפס ניסיון בבישול, הכין את זה לבד בהצלחה). אפשר להכין, מבלי לאפות, עד 24 שעות מראש ולשמור מכוסה במקרר (למעשה, ככל שזה יושב יותר במקרר, המרינדה נספגת טוב יותר ומרככת את העוף). מכניסים לתנור החם ישירות מהמקרר. המתכון הוא עיבוד קל שלי למתכון מתוך ספרו החדש והמשובח של דניאל זך – "כרמלה ואני". הכמות: 6 מנות.

  • לרוטב:
  • חצי פחית חלב קוקוס (200 מ"ל)
  • 3 כפות חמאת בוטנים
  • 1 כף דבש או סילאן
  • 2 כפות רוטב צ'ילי מתוק (לא חייבים)
  • 4 כפות רוטב סויה
  • מלח ופלפל
  • לעוף:
  • 750 גר' חזה עוף שלם, חתוך לרצועות עבות לאורך (או פילה עוף)
  • חצי בצל גדול
  • 1 פלפל אדום או גמבה
  • 5 גבעולי סלרי
  • אם רוצים אורז:
  • 1 כוס אורז + 2 כוסות מים
עלות משוערת:

36 שקלים

עבודה נטו:

10 דקות

ההכנה

הירקות כאן הם כמובן אופציונלים. אבל הם לא מרגישים כמו "ירקות עונש", כי הם סופגים את הרוטב ואת טעמי העוף והופכים למעדן של ממש. אני לא אוהבת פלפלים וכאן הם ממש טעימים. גם לכל מי שלא מת על סלרי (או לא ניסה סלרי בחייו, ואני לא אופתע אם יש הרבה כאלה) אני ממליצה מאוד לנסות אותו כאן. ובפעם השנייה ראו הוכחה, דני חיסל את הכל ולא השאיר פירור, והוא לא אוהב סלרי. אם בא לכם לגוון, תוכלו להוסיף או להחליף חלק מהכמות בגזר פרוס דק (לא לפרוס עבה, כי הוא עלול להישאר קשה באפייה קצרה), או בברוקולי או בכל ירק אחר שמתבשל מהר (לתפוחי אדמה, לדוגמה, לוקח הרבה זמן להתרכך ולכן הם לא מתאימים כאן).

את הסלרי (מה שמכונה "סלרי עלים", בניגוד לחבילות הסלרי שמכילות בעיקר שורש סלרי גדול ומעט מאוד גבעולים ועלים) תמצאו בסופר ליד הכרישה והפטרוזיליה. הוא בדרך כלל מגיע ארוז בשקיות פלסטיק שקופות ומחירו בסביבות ה-4-5 ש"ח, תלוי איפה. לפני שאתם קונים שימו לב שהוא ירוק וטרי, ואין לו גבעולים או עלים צהובים או רקובים. אנחנו נשתמש בעיקר בגבעולי הסלרי (בערך 5 מהם) ונפרוס אותם דק דק עד שתתקבל כמות של בערך כוס שלמה של סלרי פרוס. הכמויות המדוייקות לא קריטיות, זה רק סדר גודל. אני אוהבת לפזר את העלים למעלה כי זה יפה. אבל זה לא חובה.

את הפלפל האדום פשוט חוצים באמצע, מסירים את כל הקרומים והגרעינים וחותכים למרובעים. הגודל לא קריטי, ניסינו גם ריבועים גדולים וגם ריבועים קטנים וזה טעים באותה מידה. את הבצל תפרסו איך שבא לכם.
ועכשיו לרוטב.

לתוך תבנית האפייה שלכם, שיכולה להיות תבנית אלומיניום, נירוסטה, קרמיקה או פיירקס (מעיין זכוכית עבה וכבדה כזו, עמידה בחום, כמו בתמונה – תבנית שקניתי בסופר ב-19.90 במבצע) מוסיפים את כל חומרי הרוטב: חצי פחית חלב קוקוס (את השאריות בפחית סוגרים עם המכסה, מכסים בשקית ניילון של סנדוויצ'ים ומאכסנים במקרר עד שבוע וחצי), כף אחת של דבש או סילאן, 3 כפות חמאת בוטנים (אם יש לכם חמאת בוטנים ממותקת או שכתוב עליה בגדול שיש בה דבש [לסקיפי המתוק יש פקק כתום], השמיטו את הדבש מהרוטב כי הוא מספיק מתוק), 2 כפות רוטב צ'ילי מתוק (שאני אישית לא כל כך מחבבת, ולכן החלפתי ב-2 כפות רוטב שזיפים ביתי שהכנתי – אפשר גם להשמיט לחלוטין), 4 כפות סויה, ג'ינג'ר קצוץ, ומלח-פלפל.

מילה אחת על הג'ינג'ר: אל תטרחו לקלף אותו עם קולפן – השתמשו בכף! כן, אני לא צוחקת – נסו ותיראו. הכף מקלפת את הג'ינג'ר יותר טוב מכל קולפן, והיא נכנסת לכל הפינות, גם "מתחת לבית השחי". תוך שניות קילפתי חצי שורש ענק ופרסתי לפרוסות.

את הפרוסות הנחתי אחת על השנייה בקבוצות של שתיים-שלוש ופרסתי לרצועות דקיקות. תוכלו גם לגרר את הג'ינג'ר דק, וכך היה במתכון המקורי, אבל לדעתי הטעם שלו הולך לאיבוד ככה.

מערבבים עם מזלג עד שנוצר רוטב אחיד.

אם אתם רוצים, די מתבקש להוסיף פה קצת טבסקו או פתיתי צ'ילי חריף. אבל זה טעים גם בלי. ואם אתם מחליפים לכף ורוצים לצלם אותה, תשתדלו שהיא לא תיפול לכם לרוטב.

מוסיפים 750 גר' פילה עוף. שימו לב שפילה עוף הוא חלק מתוך חזה העוף השלם. אין הבדל בינו לבין שאר חזה העוף והוא לא משמעותית יותר רך. אם אין לכם בסופר פילה עוף מוכן וחייבים לפרק חזה עוף שלם (זה גם יותר זול ככה, שימו לב שחזה עוף רגיל עולה בערך ש"ח 28 לקילו, וחזה משוטח לשניצלים עולה 35 ש"ח לקילו) – אז פשוט בקשו מהקצב לפרוס אותו לאורך לרצועות עבות כמו פילה – הוא כבר יבין.

שימו לב שזמני האפייה שציינתי כאן תקפים לרצועות עוף עבות וארוכות (בגודל של פילה עוף – כמו כאן בתמונה – בערך באורך כף יד פתוחה, וברוחב 3-4 ס"מ) ואם משתמשים ברצועות דקות (כמו למוקפץ) אז זה ייקח פחות זמן. במתכון המקורי השתמש זך בפולקע'ס עם העצם, וזמן האפייה הרשום ארוך בהרבה – כשעה ורבע. עוד משהו שהיה במתכון המקורי והשמטתי הוא "שקית קוקי" (כמו cookie), שהיא שקית עמידה לאפייה ששומרת על העוף שלא יתייבש. בגלל שאני אופה את העוף בלי העצם ובנתחים קטנים יותר, האפייה קצרה בהרבה והעוף נשאר עסיסי בעצמו.

מוסיפים את חלקי העוף למרינדה ומערבבים עד שהוא מצופה.

מוסיפים גם את הירקות ומערבבים היטב. שדרוג מגניב לדעתי זה להוסיף גם חופן בוטנים קצוצים או אגוזי קשיו שיוסיפו קצת קראנצ'.

בשלב זה אפשר להשהות את העוף במרינדה מרבע שעה (עד שהתנור מתחמם) ועד 24 שעות. אם אתם לא אופים אותו מיד חובה לכסות אותו בניילון נצמד ולשמור במקרר. כשאתם רוצים לאפות חממו מראש את התנור ל-200 מעלות ורק כשהתנור חם לחלוטין וסיים להתחמם (בדרך כלל יש נורה שדולקת כל עוד התנור מתחמם ונכבית כשהוא הגיע לטמפ' היעד, כנ"ל לגבי טוסטר אובן), מעבירים את התבנית ישירות מהמקרר אל התנור.

לפני שהתבנית נכנסת לתנור מכסים אותה בנייר כסף, כדי שהעוף לא יישרף מבחוץ לפני שהוא יהיה מוכן מבפנים. אופים את התבנית 20 דקות בול על 200 מעלות.

אחרי 20 דקות מוציאים, מסירים את נייר הכסף ומערבבים את העוף בתבנית כדי שיצופה ברוטב. הוא עוד לא מוכן לגמרי. מחזירים את העוף ללא נייר הכסף ל-5 דקות נוספות כדי שהעוף יתבשל סופית וקצת ישחים. מוודאים שהעוף מוכן מבפנים על ידי כך שדוקרים חתיכה עבה במיוחד עם סכין. הסכין אמורה לחדור בקלות והנתח צריך להיות לבן ועסיסי מבפנים, אך לא סיבי (סיבי אומר שהוא כבר התחיל להתייבש). אם העוף עדיין נא בפנים – אפו אותו 3 דקות נוספות ובדקו שוב. אם משחים מידי למעלה, כסו אותו שוב בנייר הכסף.

מגישים עם אורז לבן (איך מכינים אורז לשני אנשים? מערבבים בסיר כוס אחת של אורז עם שתי כוסות מים וחצי כפית מלח. מביאים לרתיחה על אש גבוהה ומערבבים מידי פעם. מכסים, מנמיכים לאש קטנה ומבשלים בין 8 ל-10 דקות עד שכמעט כל המים מתאדים. כשמוכן, מערבבים רק עם מזלג, אחרת זה הופך לדיסה).

המנה הזו מושלמת להכנה מראש והיא אפילו עוד יותר ביום שלמחרת ואפילו מחרתיים. הרוטב שומר על העוף רך וטעים. אם תצליחו – תוכלו לשמור במקרר עד שבוע. שנה טובה ומתוקה לכולם!

פינת התכל'ס
מערבבים חלב קוקוס, חמאת בוטנים (ואם לא כתוב על החמאת בוטנים בגדול שהיא מכילה דבש, אז גם כף דבש או סילאן), ג'ינג'ר, צ'ילי מתוק (לא חייבים), רוטב סויה, ומלח ופלפל. מוסיפים פנימה את נתחי העוף והירקות. מערבבים ומשרים במקרר בין רבע שעה ל-24 שעות. מכסים בנייר אלומיניום ואופים בתנור שחומם מראש ל-200 מעלות למשך 20 דקות. מסירים את נייר האלומיניום, מערבבים את העוף ברוטב ואופים עוד 5 דקות עד שהעוף מוכן ושחום (בודקים עם סכין, דוקרים את הנתח העבה ביותר ומוודאים שהוא לא ורוד במרכזו). מגישים עם אורז.

אוף-טופיק
ב-23 לספטמבר אני ודני טסים לאיטליה לשלושה שבועות. המסלול די סגור (אגמים, דולומיטים, קווינצ'ה טרה, טוסקנה, נאפולי ואיזור אמאלפי) אבל נשמח לשמוע המלצות וטיפים. אחרי איטליה טסים ללונדון להופעה לה חיכיתי כל חיי: Zero7 בברמינגהם. בגלל שתדירות הכתיבה שלי פה גם ככה לא מי-יודע מה, לא נראה לי שתרגישו בהבדל. עם זאת, אעשה מאמצים להכין פוסט הפתעה מחו"ל.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




130 תגובות בינתיים:

  1. איזה כיף!! מתכון במיוחד לסטודנטית עצלנית שכמותי שבכל זאת אוהבת אוכל משובח :)

  2. תעשי חיים :-)
    צפון איטליה מקום מדהים לטיול! במיוחד האזור על גבול שוויץ.
    אם את מגיעה לטרמצו (Termezo) ממליץ לך להכנס לקפה שחור-לבן (לא מפספסים.. כל העיצוב הוא שחור-לבן, כול הלבוש של המלצרים) בשעות בין הערביים ולהזמין שוקולטה… השוקולטה הכי טעימה שטעמתי הייתה שם.. ובכלל הנוף.. ישבנו, שתינו שוקולטה ומולנו נפרש האגם והשמש שוקעת לתוכו… סיום מדהים ליום עמוס בטיולים :-)

  3. המנה נקראת טעימה מאד, ואותי מעניין המתכון של רוטב שזיפים ביתי..
    חופשה נעימה ושנה טובה,
    יערה

    מאיה עונה: הנה המתכון: בסיר גדול מערבבים 750 גר' שזיפים חצויים (לא לגלען) עם פרוסות דקות של בצל סגול גדול, 1.5 כוסות סוכר, 1.5 כוסות חומץ (כן!), 1 כפית קינמון, 2 כפיות ג'ינג'ר טחון, 1 כפית מלח, ופלפל שחור בנדיבות. מביאים לרתיחה ומנמיכים לאש נמוכה – ממשיכים לבשל כמו ריבה – בערך 50 דקות עד שהרוטב מסמיך. מעבירים דרך מסננת ומועכים את השזיפים והבצל לקצוות כדי למצות מהם את הטעם. מעבירים לצנצנות מעוקרות. הרוטב נשמר יותר משנה במקרר. אני משתמשת כתחליף לרוטב צ'ילי, ובימים עצלניים במיוחד מקפיצה עם זה עוף במחבת ומגישה בבגאט עם חופן של בזיליקום.

  4. מתכון מעניין, נראה שאת מחבבת חמאת בוטנים בכלל וחמאת בוטנים יחד עם מנות בשריות, לי אישית זה נראה מוזר למרות שמעולם לא ניסיתי.

    תודה על הקישור להופעה החיה של אפס שבע, אני גם אוהב אותם אבל מעולם לא בדקתי איך הם נראים באמת.

    טיול נעים וארוך.

  5. יופי של מתכון, תודה רבה.
    תהני בטיול!

  6. אני בטוחה שקראת את "תחת שמש טוסקנה" (הספר לא הסרט!) כי את פשוט תמותי עליו ועל המתכונים שבתוכו. לצערי אני לא יכולה לתת המלצות מכיוון שעדיין לא הייתי שם )-: אבל אני בטוחה שתהנו. שתהיה אחלה שנה!

  7. יאמי! בהנחה שאני מאלה שלא רוצים לקנות פחית חלב קוקוס בשביל רבע פחית, כי גם ככה התכוונתי לחתוך את המתכון בחצי, יש תחליף הולם?

    מאיה עונה: מדגדג לי להגיד "ריוויון" כי הוא מרכך עוף בטירוף כמרכיב במרינדות, אבל אני לא סגורה על השילוב שלו עם חמאת בוטנים. שמנת מתוקה זה הימור מוצלח, יתכן ועדיף להשתמש בשמנת מתוקה 10% שומן כדי שלא יהיה עשיר מידי. עוד אפשרות זה שאריות של מרק עוף או ירקות שסונן היטב. גם טחינה גולמית לדעתי יכולה להיות שידוך מעניין, אבל חייבים לערבב אותה היטב עם כמות שווה של מים קודם, ולהיזהר בכמויות שלה כי היא עשויה "להיקרש" באפייה – אולי כף אחת של טחינה גולמית עם 4-5 כפות מים על חצי כמות מתכון.

  8. וואו נראה ממש טעים!!! חח נפלה לך המצלמה לרוטב?!

    תהיני באיטלייה, ואגב די הופתעתי באמת שעדכנת כל כך מהר אחרי הפוסט הענקי על הגלידה( סתם באתי להכין רשימת מצרכים לעוגת דבש).

    מאיה עונה: האמת היא שהפעם המצלמה לא נפלה, אבל הרצועה שלה עברה "טבילת אש" בחלב קוקוס. ארגג.

  9. תודה רבה רבה רבה!

    עכשיו בדיוק עברתי דירה, וזה נראה כמו אחלה מתכון לארוחת שחיתות רשמית ראשונה.. :)

  10. נראה מעולה, פשוט וכייפי, אנסה מחר
    באותה הזדמנות רציתי לספר שהכנתי השבוע את עוגת הדבש שלך (בתור מיני מאפינס) עם דבורה על כל מאפין. יצא מקסים ואני רק קוצרת מחמאות מאז :)

  11. דווקא לי זה נראה קצת הרבה עבודה, אני לא אוהבת להתעסק עם האוכל שהוא כבר בתוך התנור. אבל אני בטוחה שאם מישהו אחר יכין יהיה לי טעים :)

    ולפינת הקטנוניות- בתמונה הראשונה בתבנית יש את כל המצרכים חוץ מדבש.. :)

  12. זה נראה מדהים!!!! אני מתה על שילוב טעמים כזה וזה ינוסה עוד השבוע!!

    איזה כיף שיש פוסט חדש, התערבתי עם עצמי שלא תפרסמי משהו היום והפסדתי (ועדיין הרווחתי… חיחי :) )

    ודנה- יכול להיות שאין דבש כי חמאת הבוטנים כבר ממותקת אז לא צריך דבש.

  13. אם מסתדר לכם במסלול, שווה לבקר בטורינו (צפון איטליה, כשעתיים נסיעה ממילאנו). יש שם שוקולד מקומי מעולה שנמכר בחנויות שוקולד ובבתי קפה (מקור הנוטלה הוא באחת העיירות בסמוך לעיר). מעבר לזה, הגלידה הכי טעימה שטעמתי בחיי (!!) נמצאת בטורינו. אם אתם בענין, שווה לקפוץ ל"אלברטו" – גלידריה מדהימה בקורסו ויטוריו עימנואל 24. בכל אופן, תעשו חיים אריוודרצ'י!

  14. פעם ראשונה שאני מכינה מתכון מהאינטרנט. האתר כזה יפהפה וכזה עושה חשק!
    עכשיו העוף בדיוק מחכה במשרה וסופג את כל הטעמים.
    איזה כיף.
    תיקון קטן – במרכיבים שלמעלה נשמט הג'ינג'ר :)
    המון תודה על האתר הנפלא, טיול נעים ושנה טובה!

  15. איזה כיף לך !! גם בשלנית וגם הולכת להופעה של zero7 ,
    אני מקנאה בך רשמית , תכתבי לנו איך היתה ההופעה , טוב ? :)
    המתכון נראה מצוין , בטוחה שאנסה אותו , בדרך כלל אני לא קרצייה , והכל כאן מושלם :) , אבל שתי הערות קטנות אם הבנתי נכון :
    – את חלב הקוקוס לא כדאי לשמור בפחית השימורים עצמה ,אלא להעביר לקופסת פלסטיק או משהו .. כנ"ל לגבי כל מוצר משומר – תמיד צריך לא להשאיר בקופסא , כי זה מתחמצן או משהו מאוד לא בריא כזה ..
    – והאורז : לאורז לבן , היחס לכוס היא כוס וחצי מים , הלא כן ? (1 : 1.5 ) ככה אני מכינה ויוצא בול כהמים מתאדים לגמרי .

    שנה טובה ונסיעה טובה

  16. היי,

    מתכון נראה מנצח.
    מעניין אם אפשר לשלב ברוטב (שלב המרינדה) חלבון ביצה.
    בבישול הסיני החלבון תורם לריכוך ועידון נתחי עוף.

    כשאת בטוסקנה, בבקשה, בבקשה, חפשי ותטעמי את הארטישוקים הכבושים הקטנים שהם עושים כל כך טוב. והכי חשוב, תגלי איך הם עושים את זה בדיוק ותביאי מתכון, בבקשה…. :-)

  17. מצאתי בחנות "נוזל אגוזי קוקוס" וכן "קרם אגוזי קוקוס", שניהם בפחית. במה להשתמש?
    תודה רבה ונסיעה טובה

  18. הכנתי אתמול! לא היה סלרי ולא גמבה, אז שמתי פלפל ירוק, הרבה בצל וברוקולי.
    יצא מ-ע-ו-ל-ה. העוף היה רך ונהדר!
    יש רעיונות לרטבים נוספים לאפיה ככה עם עוף?
    שוב תודה.

  19. עשיתי עם פרגיות – יצא פשוט מעולה!
    זמן האפיה קצת ארוך יותר, אבל שווה את ההמתנה.

  20. תגידי, זה העיניים שלי או שברשימת המרכיבים לא כתוב הג'ינג'ר?

  21. ראש השנה שמח! :)
    אני רציתי להכין עוגת דבש, וישר נזכרתי בזו שפה :)
    אני עומד להכין אותה, אני ייכתוב לך ת התוצאות! :)
    יובל XP

  22. רבקוש , אמנם אני לא מאיה ואני לא מוסמכת בעניין :-) אבל אין לי ספק שנוזל אגוזי קוקוס הוא אכן חלב קוקוס וזה תמיד מה שאני קונה , סתם קוראים לזה ככה בארץ כדי לא לבלבל עם חלב ועניני כשרות או משהו …. קרם אגוזי קוקוס לא מוכר לי אז לכי על הנוזל , זה זה ..

  23. מסלול מדהים, לה דול'צה ויטה אמיתית. בטח יהיה מלא פסטה, פסטה, פיצה אוכל נהדר ויין משובח. ממש לפני שנה הינו באותה תקופה בצי'נקווה טרה ופרסמנו בלוג על הטיול:
    http://www.salistudio.com/blog/?c=65&y=2009&m=7

    צ'או, גרצי מילה

  24. קחו רכבת ל-perugia וסעו למפעל של באצ'י!!

    אם תיראו מספיק מסכנים, ימלאו לכם שקית במלאאאאאאאאאאן שוקולדים ולא תהיו יותר רעבים כל הטיול :)

  25. מתכון מושלם!בדיוק חיפשתי אחד כזה! אני כל הזמן מנסה וריאציות שונות של עוף ברוטב חמאת בוטנים ובמרינדה של חמאת בוטנים, והנה איך לא חשבתי להכניס לתנור.
    כל פעם שאני מכינה עוף בחמאת בוטנים אני מטגנת אותו על הכיריים, והוא יוצא טעים, אבל חמאת הבוטנים איכשהו מתפרקת בטיגון, נעשית גרגירית למדיי עם מרקם שלא נעים לאכילה.אני מתה לנסות אותו מחר…

    תהני באיטליה! =]

  26. הכנתי עם ברוקולי, שום, פלפלים בשלושה צבעים וכרוב ניצנים – מה שהיה בבית. יצא ממש טוב :) תודה רבה.

  27. יצא לי מדהים… פשוט מדהים. אחלה מתכון! אני מקווה שאת מטיילת בקורטינה, אל תפספסי בשום אופן.

  28. תודה רבה אנה

  29. מאיה, המתכון נהדר והתמונות יופי אבל אני חייבת הערה ונזיפה קטנה בעניין חלב קוקוס או מי קוקוס או איך שלא קוראים לדבר הלבן והטעים הזה שבא בפחיות:
    1. הערה: יש היום בחלק מהסופרים ובכל חנויות המזרח-מערב לסוגיהן גם פחיות קטנות של חלב קוקוס לכל מי שמתבעסים להשתמש בחצי כמות ולשמור את השאר.
    2. נזיפה: קופסאות שימורים אסור בתכלית האיסור לשמור במקרר אחרי הפתיחה, ואם כבר שומרים – אז אפשר להעביר מהמקרר לפח. זה פשוט סכנה בריאותית בשל חשיפה לחיידקי בוטולינום. קופסאת שימורים כל שהיא שפותחים – חמוצים, זיתים, תירס קוקוס וכן הלאה – מעבירים את תכולתה לכלי פלסטיק ושומרים רק כך בקירור. את הקופסאות משליכים לפח בלבד.

    ושתהיה שנה טובה, טעימה ובריאה. ותהנו בטיול

  30. נשמע כמו מתכון נהדר.
    אני מכין משהו דומה (כל פעם מאלתר אחרת, אבל בלי הג'ינג'ר וחמאת בוטנים)
    את הבשר עצמו אני מכין בסיר ואחרי שהוא חצי מוכן
    מבשל את האורז באותו הסיר עד שהוא מוכן.

  31. ראיתי לפני כמה חודשים הופעה של בוב דילן בברמינגהם.
    עצה לגבי העיר: הגיעו בסמיכות הגדולה האפשרית להופעה ועזבו בסמיכות הגדולה אחריה.
    ההופעות הן באיצטדיון ענק ואם לא קניתם כרטיס יקר (40 פאונד בערך) משמע שתיתיישבו רחוק מאוד מאוד. הסאונד גרוע וין מסכי טלוויזיה ענקיים. בקיצור – תבואו בלי ציפיות!!!

  32. אני אשכרה חושבת שאני אחנוך את דירתי החדשה במתכון המדהים הזה. אפילו לי זה לא יתקלקל :)

  33. הולכת לנסות את המתכון בארוחה המפסקת… אני תמיד אוהבת להכין חזה עוף או פרגיות עם חלב קוקוס וחמאת בוטנים והמתכון נשמע מדהים!
    תהני בהופעה של ZERO 7… אני חולמת ללכת להופעה שלהם בעצמי…
    אגב, ZERO 7 הם תמיד המוזיקת רקע שלי כשאני מבשלת, אין יותר מרגיע וכיף מזה :)

  34. בדיוק עכשיו סיימנו את ארוחת הצהריים הזו, ויצא טעים להפליא (החצי לא התלהב בהתחלה מחמאת בוטנים ברוטב, אבל בהחללט התלהב מהמנה).
    החלפתי את הפלפלים בגזר, מאחר ושנינו לא מחובבי הפלפל,
    והוספתי צ'ילי קטן יבש, נוסף על רוטב הצ'ילי המתוק – יצא חריף במידה מספקת, בדיוק כמו שאנחנו אוהבים.

    בהחלט אימצתי את המתכון, ובפעם הבאה אולי ננסה אפילו עם ירקות אחרים.

    תעשו חיים בטיול,
    מחכה לפוסט הבא,
    יעל.

  35. הי מאיה
    אהבתי את הרעיון להכנת חזה עוף, סופסוף לא בצורת שניצל. אלא מה, קוקוס וחמאת בוטנים פשוט לא הולכים אצלי בבית. יש לך אולי רעיון לתחלופות? (ושיישאר כשר)
    תודה ותהנו בטיול.
    נעה

  36. כבר זמן מה אני מלווה את אתרך המצויין.
    שיחקת אותה עם המתכון.
    כלכך קל שאי אפשר לפספס איתו.
    חבר שלי הכתיר את המנה כמנת הבית :)

    שיהיה לך אחלה טיול.
    AshkA

  37. מתכון מעולה – יצא בדיוק כמו שתארת.
    פשוט תענוג

  38. זירו 7 יופיעו בישראל
    http://www.nrg.co.il/online/47/ART1/952/265.html

    וחוץ מזה – לא הוספתי סלרי אלא פטריות וגזר – המתכון יצא פשוט מעולה!

  39. בדיוק סיימתי לאכול את המנה לצהריים ויצא מעולה! השתמשתי בשמנת 15% במקום בחלב קוקוס ובשקית קוקי במקום בנייר כסף. ההכנה היתה ממש קלה ובלי הרבה לכלוך. בנושא הסלרי: לי הוא היה קצת מיותר, וזה מחובבת סלרי. בן-זוגי השאיר את הסלרי בצלחת אבל שיבח את הרוטב. והעוף יצא רך כמו שעוד אף פעם לא יצא לי.
    תודה!!

  40. גפ אני שותף לחיבה הרבה שלך לחזה עוף, חמאת בוטנים וחלב קוקוס וידעתי שזה מתכון שאני אאמץ במהירות, הכנתי אותו עם פלפל אדום וברוקולי (כנראה שסלרי אני לא אשתכנע לעולם לקנות או להכין). השתמשתי בסתם חזה לשניצלים שהיה לי במקפיא ויצא מעולה.
    תודה על עוד מתכון מצוין!

  41. הי מאיה
    תודה על מתכון פשוט שנראה מעולה
    לגבי רוטב השזיפים – איך את מעקרת צנצנות זכוכית?

    מאיה עונה: אני מניחה אותם בסיר גדול, מכסה במים, מרתיחה, מבשלת על רתיחה 10 דקות, ומוציאה בעזרת מלקחיים אל מגבת נקייה, ומניחה אותן לייבוש כשהפייה פונה מטה. מומלץ לעקר גם את הפקקים.

  42. הייי מאיה
    נוסה ומאוד נהנה
    אוהבת מאוד את בישולייך
    חנה

  43. הי, אתר מעולה, שאלה קטנה אחת : כמה ג'ינג'ר ( באמת ג'ינג'ר)?

    מאיה עונה: בין כפית לכף של ג'ינג'ר כתוש, עד כמה שאת אוהבת

  44. נפל עלי יום של בישולים… הכנתי את העוף בבוטנים, יצא מצוין עם גמבה, גזר ושעועית ירוקה. סלט עדשים אדומות עם גבינת טום ועלי בייבי!!! יצא מעולה. לביבות בטטה של רביבה וסילייה – פגז ועל הדרך גם שניצלים של עוף + פטריות שמפיניון וגם את עוגת השבוע של קארין גורן (העוגה המושלמת ליד הקפה) – מומלצת בחום אם כי נורא מתוקה.
    בקיצור – נחתה עלי ההשראה ועכשיו יש לי ג' מהמטבח לשבוע לפחות!

  45. מאיה – המון תודה על התשובה. כל כך נחמד שיש מענה מהיר :-)
    שאלה נוספת – יש אפשרות לקבל למייל עדכון במקרה שאת נותנת תגובה? (ככה אני אוכל לדעת מתי להסתכל)
    בכל מקרה, תודה על אתר מקסים ורעיונות מעניינים!

  46. יאמי! איזה כיף לבשל עם חמאת בוטנים. ואת חצי הפחית הנותרת של חלב הקוקוס אשפר להעביר לכלי פלסטיק או לצנצנת זכוכית ולהקפיא עד לשימוש הבא.

  47. היי, נראה מקסים… רק רציתי לדעת מה כמות הג'ינגר הדרושה?

  48. הכנתי עם שמנת 10% ויצא פשוט מעולה!!! העוף רך ועסיסי פשוט ללקק את האצבעות…..תודה על מתכון מושלם

  49. כבר פעם שנייה שאני מכינה ויוצא מדהים. אנחנו לא מאוהבי הג'ינג'ר אז ויתרנו ועדיין יוצא פצצה. העוף רך והרוטב כל כך טעים שאני יכולה גם לשתות אותו בתור קינוח.

    תודה תודה

  50. אחלה מתכון, טעים בטירוף. אבל… הרוטב התפרק לי לגמרי, יש לך מושג למה?

    מאיה עונה: הוא לא באמת התפרק, הוא רק נראה כאילו הוא התפרק. תן לו שניים-שלושה ערבובים והוא יחזור להיות חלק. קרה גם לי.

  51. טיפה ב delay (טוב, ממש ב delay אבל בכל זאת :) )
    יש מצב להכין בלי ג'ינג'ר? אני לא מתה על הטעם שלו? או שהוא לא ממש ממש מורגש פה?

    תודה!

    מאיה עונה: אין בעייה להכין בלי ג'ינג'ר, למרות שהוא לא מאוד מורגש.

  52. איזה כיף לקרוא,
    מדהים שלא הכרתי את הבלוג שלך עד עכשיו.
    השילוב בין כשרון הבישול לצילום מרגש.

    תודה

  53. אוקיי ניסיתי את זה היום… תודה

    כששמנו בתנור 20 דקות על 200 מעלות ואחכ באתי לבדוק החזה עוף היה כמעט חי לגמרי … והיו נדרשים לי 20 דקות נוספות ואח"כ להשחמה עוד 10 דקות !

    חשבתי מה יכול להיות מקור הבעיה ורציתי עצתך
    1) יש לי תנור AEG וייתכן שזה שלא הסרתי את המסנן שומנים..
    2) אני משתמש בתוכנית מאוורר + צלי (משולשים עליונים + מאוורר) ושם תבנית בגובה תחתון ביותר- מקווה שמתאים
    3) שטפתי את החזה עוף ונכנס קצת מים לרוטב
    4) התנור דורש טכנאי – אגב התנור בן חודש ימים …

    יש לך בלוג מ ד ה י ם !

  54. יצא מעולה!

  55. אליפות. תודה מאיה!

  56. […] חוצמזה, נשארו לנו שאריות של אורז מהארוחה של אתמול, ממש מעט, חצי כוס אורז. אגב, את האורז (בסמטי+פרא) הכנו כמצע לחזה עוף ברוטב בוטנים וקוקוס. […]

  57. נראה מדליק לאללה!
    מכין ליום ו'.
    תודה

  58. הכנתי לערב שישי.חששתי מעט שמא לתבשיל יהיה טעם של עוף מכובס,אולם הופתענו מהתוצאה.יצא רך,טעים וריחני,השתמשתי בחמאת בוטנים שיש בה כבר שבבי בוטנים !!ניתן לרכוש בכל סופר
    יישר כוח.

  59. מתכון מבטיח! עוד לא הכנתי, אבל הנה בעיה: שכחת לכתוב את הג'ינג'ר ברשימת המצרכים. איזו כמות מומלצת?

  60. הכנתי את זה ויצא פשוט מעדן!! מתכוונת להכין שוב למשפחה.
    אין מה להגיד אתר מעולה

  61. בדיוק מכינה עכשיו, ולא יכולה לחכות כדי לטעום… רק הערה אחת: אחרי שחיממתי את התנור ל-200 מעלות, הכנסתי בפיירקס מכוסה בנייר כסף פנימה. אחרי 20 דקות העוף עדיין חי וזה אפילו לא התחמם מספיק… אתם בטוחים לגבי הזמנים? התנור שלי נראה לי בסדר גמור…

  62. טוב, אז לקח כפול זמן, אבל לא נורא. יצא טעים לאללה.
    אני הייתי מורידה קצת מהסויה, אבל חוץ מזה היה מעולה.

  63. מאיה הכנתי ויצא מעולה!! שמתי פחית קרם קוקוס במקום חצי פחית חלב קוקוס, והחלפתי את הצ'ילי המתוק בכף רסק עגבניות. מתכון ליגה! תודה, דנה

  64. המגש במקרר. תיכף נאפה ונראה.

    בינתיים רק הערה קטנה: הג'ינג'ר לא נמצא ברשימת המרכיבים בתחילת הפוסט, וכך הוא התפספס לי מרשימת הקניות :(

  65. יצא טעים, זה, ואפילו ששכחנו להוסיף את הג'ינג'ר. לא נורא, יש עוד תבנית במקרר, אז נוסיף ל-batch של מחר.

  66. גלית, אני איתך – גם התנור שלי לא הזיז לעוף אחרי 20 דקות, והתנור הגיע ל-200 מעלות לפי מד-חום, אז אין פה התייה של תנור כזה או אחר.

  67. מנה מדהימה!

    והאתר עם מתכונים מעולים ואסתטיקה יוצרת דופן!!!

    תודההה :)

  68. גם אצלי אחרי 20 דקות העוף היה רק נא. וגם אני לא קניתי ג'ינג'ר כי לא היה כתוב ברשימת הרכיבים :(

  69. עדכון: כאמור 20 הדקות לא הספיקו, אבל אחרי 40 דקות בתנור (200 מעלות)+5 דקות ללא נייר האלומיניום: יצא מדהים!
    מנה מומלצת מאוד!
    תודה רבה.

  70. אחד הדברים הטעימים שהכנתי, כמה פשוט כמה טעים, במקום צ'ילי מתוק שמתי כפית גדושה מחית קארי ובגלל שלא היה לנו סלרי שמתי כרובית, יצא מ-ד-ה-י-ם יאמי!

  71. עכשיו בתנור, הריח מדהים.

  72. it was sooo yummy! my boyfriend loved it so much
    Thank You!

  73. the coconut milk — should be sweetened or unsweetened??

    thanks

    מאיה עונה: לא ממותק, רגיל.

  74. את נהדרת.
    זה יצא נורא טעים.

  75. שכחת לרשום את הכמות שצריך מהג'ינג'ר במצרכים הדרושים למתכון, בתחילת העמוד.
    ינוסה מחרתיים.
    תודה!

  76. יותר מידי סויה!!!
    מספיק כף אחת.
    אני הוספתי גם טיפה קארי- שידרג המון.

  77. יצא מדהים! :)

    את תותחית!!!

  78. שכחת לכתוב ג'ינג'ר במצרכים, והוא מופיע רק בהוראות ההכנה ולכן פיספסתי אותו.
    אני מאמינה שיצא טעים בכל זאת

  79. ורק לי יצא לא טעים…
    הכנתי בול לפי ההוראות. אחרי 20 דקות העוף היה עדיין לגמרי חי, החזרתי לעוד רבע שעה ובדקתי תוך כדי שהעוף לא מתייבש.
    אז העוף באמת היה רך ולא סיבי, אבל התוצאה הכללית סתמית למופת. אכלנו כי לא היה משהו אחר, אבל התבעסנו.
    לדעתי חבל על הקלוריות, כי חלב קוקוס וחמאת בוטנים זה משמין לאללה.

    מאיה עונה: היי. מצטערת שלא יצא לטעמך. אם אין למנה הזו טעם זה אומר שהיא לא תובלה מספיק. כנראה החיך שלך אוהב *הרבה* תיבול. אם תחליטי לנסות שוב, ממליצה להפציץ באקסטרה ג'ינג'ר, צ'ילי חריף, ואולי עוד ירקות שאת אוהבת…

  80. חצי-פחית חלב קוקוס התקלקלה תוך כשבועיים :(
    אז ניסיתי עם שמנת 30 אחוז, שזה אמנם מושחת אבל מה שהיה בבית, והשמנת ממש התפרקה. כלומר, היא עדיין הוסיפה לטעם אבל במקום רוטב עשיר התבשיל הפך למים וכל מיני חלקיקי חלב. זה עדיין אכיל, אבל הרבה פחות מעורר תיאבון.

    מאיה עונה: מפתיע! הייתי בטוחה שחלב קוקוס יותר מט להתפרק משמנת. תודה על הדיווח!

  81. מאיה, יצאה לי מנה מדהימה! היה לי חשק לעוף בחמאת בוטנים ולא שיערתי לעצמי לאיזה רמות זה יכול להגיע
    המנה יצאה נימוחה בצורה מדהימה, וטעימה בטירוף
    אני עשיתי את זה על נודלס והשתמשתי בגזר במקום פלפל, פשוט כי לא היה לי בבית

    את הג'ינג'ר כמעט וגם אני פספסתי, אז מכיוון שאני גם ככה לא משתגעת עליו יותר מדי הכנסתי לבלילה קוביה אחת של ג'ינג'ר קפוא והשאר כמו שצריך
    המון תודה על הבלוג המקסים והמושקע!

  82. המתכון נשמע לי מדהים…זה יצא גם טוב אם אקפיץ הכל בווק במקום בתנור??

    מאיה עונה: כן. את הירקות מוסיפים אחרי 2 דקות הקפצה, ואחרי דקה את הרוטב. זהירות מבישול יתר. לא לשכוח להתחיל עם כף או שתיים של שמן, כדי שהעוף לא יידבק.

  83. שלום, המתכון נראה מצוין. לפני שאני מנסה אותו, רציתי לדעת האם הכוונה לסויה רגילה? או רוטב סויה? (הרי יש הבדל…) תודה מראש
    :-)

    מאיה עונה: הכוונה לרוטב סויה, כמו קיקומן למשל.

  84. שלום. הכנתי את המתכון והיה ממש מאכזב, לא טעים. טעם מאוד חזק ודומיננטי של חלב קוקוס (השתמשתי בדל שומן).
    20 דקות בכלל לא הספיקו – יש לי תנור חדש ומעולה. השארתי לעוד 20 דקות, ואז לחמש דקות אחרונות בלי נייר כסף. הירקות נותרו די קשים ולא ספוגים ברוטב (חתיכות קטנות, בעיקר הגזר נותר קשה, אבל גם הבצל היה עדיין קראנצ'י.

    מאיה עונה: מוזר מאוד, במיוחד עם תנור חדש. אפית על טורבו??

  85. הערה למתכון – ברכיבים לא כתוב ג'ינג'ר… ואח"כ במתכון כתוב להוסיף.

  86. כבר מזמן רציתי להגיב ולספר שזה הפך למתכון הבית שלנו.
    אני מכינה את זה לעיתים קרובות וזה מעורר תאבון גם לילדים שאנחנו מארחים.
    אחרי כמה נסיונות – אני חותכת את העוף יחסית קטן – בגדלי ביס ותמיד תמיד מכניסה למקרר לכמה שעות, שיתפוס טוב טוב את הטעם של הרוטב.
    אחלה מנה ותודה רבה מאיה!

    אגב, גם אצלי הזמן לא מספיק – אז אני מכינה את זה כבר לפי העין, בד"כ לוקח כמעט פי שניים זמן.

    ועוד עדכון קטן לטובת הבאים בתור –
    את הירקות אני מחליפה לפי מה שיש במקרר – גם עגבניה יוצא טוב בפנים.
    את החלב קוקוס אני מחליפה באופן קבוע לפחית שלמה של מי קוקוס, קצת פחות קלוריות והטעם עדיין חזק מספיק.

  87. מתכון מעולה, אני עושה אותה המון.
    רק הערה- ברשימת הרכיבים בהתחלה לא מופיע גינגר (עכשוי עשיתי ושכחתי להוסיף אותו כי הוא לא הופיע ברשימה, ואז כשהסתכלתי בתמונות ראיתי אותו…)

  88. יש לך רעיונות צמחוניים למה לעשות עם חלב קוקוס/ קרם קוקוס? יש לי הרבה, אז אשמח לכמה שיותר רעיונות..

  89. שלום
    חיפשתי ומצאתי מתכון עם חלב קוקוס ועוף
    אני מתכוונת להכין היום
    הבעיה:
    לדעתי יותר מדי בירבורים, עד שהגעתי לעיקר כבר שכחתי מה היה בהתחלה, בקיצור, חומרים וכמויות ואופן ההכנה קצר ולעניין, האם זה מעניין מה אוהב דני ולאן את נוסעת וכו'
    האמת כל מה שכתוב מאוד מבלבל.

  90. היי מאיה,
    תמיד את מושיעה! :-)

    האם בטעם דומה הרוטב של העוף לרוטב בוטנים אינדונזי? (מה שנוטים לכנות במחוזותינו "סאטה"?)

    מאיה עונה: דומה, אבל לא בדיוק אותו דבר (החלב קוקוס קצת מעדן את הטעמים ומוסיף טעמים משלו)

  91. היי מאיה,

    ניסיתי את המנה עם הרבה אלתורים (לא היה לי בבית דבש או רוטב צ'ילי מתוק) והיא עדיין יצאה טעימה מאוד. עכשיו עומד בפניי אתגר – להכין גרסה של המנה למישהי שאלרגית לבוטנים, דבש ומוצרי חלב (חלב קוקוס זה בסדר). יש לך איזה רעיון לאלתור?

    מאיה עונה: חלב קוקוס זה לא באמת חלב, זה נוזל קוקוס, אז זה תקין. אפשר להשתמש בסילאן או מייפל במקום דבש, ובמקום חמאת בוטנים אפשר להשתמש בחמאת שקדים (להשיג בחנויות מתמחות) או מעט מחית מיסו (ממש מעט. כף שטוחה. כי זה מלוח לאללה).

  92. היי מאיה אשמח לדעת אם אפשר להחליף את העוף בכבד וכמה זמן אפייה צריך בשביל זה זה נשמע ממש טעים

    מאיה עונה: את האמת? אין לי שמץץץץ. אני לא מחובבי הכבד.

  93. הכנתי ויצא מעולה!! :-)

  94. היי מאיה! המתכון נראה מדהים. אני רוצה להכין גרסה צמחונית, חשבתי לעשות עם טופו וירקות, מה את חושבת? כמה זמן יהיה צריך בתנור במקרה כזה?

  95. היי, יש אפשרות לצמחן את המנה? לשים טופו במקום עוף?
    אם כן, צריך לשנות משהו במתכון?

    מאיה עונה: לא הייתי משנה כלום, רק מחליפה בטופו. דווחי איך יצא.

  96. יצא מעולה! בפעם הבאה אוסיף קצת חריפות – צ'ילי ירוק או אדום

  97. תודה על המתכון ועל האתר המקסים!
    הכנתי לי ולבני משפחתי, באמת לקח קצת יותר זמן בתנור אבל יש לי תנור די מעפן ואין לו טורבו…
    יצא ממש נמס בפה רך בטירוף וטעים טעים!
    ממליצה להשרות את העוף והירקות לילה בתוך הבלילה אצלי זה עבד מעולה (אולי בזכות זה)
    ולאלו מכם שהתבאסו שלא היה כתוב כמות לג׳ינג׳ר יאללה תזרמו!! ;)
    כפרה על מאיה המשקיענית הזו אז לפעמים מתפספס איזה פרט קטן
    שיהיה לכולם בתיאבון!!!

  98. יצא מעולה אפילו בטוסטר אובן המעפאן שלי!!! מתכון מעולה.

  99. עכשיו סיימנו לאכול
    בעלי אהב ממש
    ואני ממש לא
    כנראה כי הוא רגיל לכל מיני טעמים מוזרים ואני באה מבית שמבשלים בו ממש פשוט.
    בכל אופן יש לך בלוג ממש מושקע.

  100. הכנתי היום ויצא פשוט מעולה!!
    תודה רבה על אתר מקסים ועל מתכון מוצלח שהוא כאן (אצלנו) כדי להישאר :-)

  101. את רואה איזו סיבה שזה לא יעבוד עם צלי עוף או עוף בתנור?

    הכוונה לעוף ולא לחזה עוף.

  102. חולה על המתכון הזה!
    אבל שכחת לרשום ג'ינג'ר במצרכים ואני מדי פעם שוכח בגלל זה!

  103. זאת הפעם החמישית שאני עושה את העוף הזה. פשוט מעולה!
    הזמנים לא כל כך נכונים, אבל כבר לומדים מהנסיון. מנה נהדרת!

  104. שאלת השאלות: האם אפשר להקפיא את המנה? אגב, השתמשתי בחלב סויה במקום חלב קוקוס ויצא מעולה.

  105. האם ניתן להכין את המנה בבישול או בווק?
    אם כן, יש לך טיפים למנוע ייבוש של העוף?
    תודה! :)

  106. עשיתי, יצא מעולה! תודה רבה על המתכון :)
    אני הוספתי לעוף פטריות, בטטות, ערמונים ואפונה.
    את הבצל טיגנתי מראש, והתנור שלי אפה את זה
    במשך כשעה. זה נח במקרר כמעט יום, ונאפה עשרים דקות
    עם נייר כסף, עשרים בלי, ועוד עשר עם.
    אה, והכי חשוב- עשיתי כמות כפולה, אז גם לא נשאר
    לי חלב קוקוס מיותר, וגם יש לי אוכל מעולה גם לתחילת
    השבוע. אז שוב – המון תודה.
    ויש לי גם שאלה אליך, כבשלנית מצטיינת, כששמים
    נייר כסף, הצד המבריק- כלפי פנים או חוץ? תודה מראש :)

    מאיה עונה: המבריק בחוץ

  107. יצא מ-ע-ו-ל-ה !!!

    רק בקשה אחת אליך, תערכי מחדש את הכתבה כי הג'ינגר לא מופיע ברשימת המרכיבים :)

  108. יצא טעים טעים. בשקית קוקי 40 דקות בישול בתוספת קוביית צ'ילי של דורות. פחית שלמה של נוזל קוקוס.
    העוף יצא רך רך והרוטב מעולה! תודה

  109. נראה מעולה.
    כמה ג'ינג'ר לשים? (לא מופיע כרשימת המצרכים)

    תודה

  110. היי, אם יש לי פרגיות במקןם חזה, זה אמור לעבוד גם? אולי צריך יותר זמן?

  111. את חושבת שזה יכול לעבוד גם עם חזה הודו?

    מאיה עונה: לא ממש, כי המרינדה תישרף בזמן שייקח לחזה להיאפות (זמן אפייה הרבה הרבה יותר ארוך)

  112. האם מרינדה זו יכולה לשמש כמרינדה למנגל במקום לתנור ?
    תודה

  113. היי מאיה
    את הרוטב הזה אפשר להשתמש במקום בתנור ,במוקפץ עם ירקות ונודלס?

    מאיה עונה: ב-ה-ח-ל-ט!!

  114. קצת קשה להבין מהתמונות – העוף אמור לשחות ברוטב? זה בסדר שהעוף יהיה בשכבות, או שאם התבנית קצת קטנה עדיף לחלק לשתי תבניות?

  115. מעולה!!!!
    אז שאלה אחרונה לפני שאני נכנסת למטבח באיזה שלב לשים על הוואק את החלב קוקוס?

  116. אני חייבת להגיד לך שזה מתכון מנצח, כבר כמה שנים כוכב אמיתי בביתי ולא אשקר אם אגיד לך שאני די בטוחה שזה המתכון שהכנתי הכי הרבה פעמים (אבר)

    כמה דברים שרציתי להגיד לך:
    -שמת לב שברשימת הרכיבים למעלה אין את הג'ינג'ר?
    -אני לא טבעונית אבל ממעיטה בצריכת בשר וגיליתי די מהר שהעוף הוא שולי, כי מה שמככב פה זה הרוטב. אז עשיתי עם טופו, יצא מעפן ואז עשיתי רק עם ירקות (מה שיש בבית, אבל מוצלח במיוחד עם פטריות וקישואים בנוסף לירקות שבמתכון)
    -השתמשתי באותה שיטה של להכין בתנור, רק שברוטב שמתי חלב קוקוס, משחת קארי ירוק וסויה וזה יצא גם ממש טעים.

    בכל מקרה, תודה לך

  117. הכנתי אתמול לראשונה לארוחה עם חברים. נטרףףף לא הספקתי לטעום :) היום מכינה שוב.. חייבת לראות מה זה..
    תודה!!

  118. […] לצנצנת ולשמור במקרר עד שבוע וחצי. או שאפשר להכין את זה או את […]

  119. בקטנה, חסר בג'ינג'ר ברשימת החומרים
    חוץ מזה אני שנים עוקבת אלמת ומלאת הערכה!

  120. אין כמו המתכונים שלך!
    האם ניתן להכין עם פרגיות? זה משנה משהו מבחינת זמנים/תיבול?

    מאיה עונה: תיבול לא, אבל זה יאריך את זמן האפייה. ב-30% לפחות.

  121. קודם כל, רציתי להתוודות שאני אוהבת את האתר שלך, אני כבר הכנתי מפה כמה וכמה מתכונים, וגם מעוד מקומות שבהם פרסמת מתכונים, והם יצאו טעימים להפליא. הם לרוב קלים, עם צילומים מושקעים ומפורטים בצורה קוהרנטית. בקיצור, נפלא. הבעיה שלי עם המתכון הזה, כמו שכמה כבר ציינו, זה ש-20 דקות בתנור לא מספיקות. אז שאלתי, מה נוסחת הקסם האמיתית?

  122. מתכון נהדר!!!
    היה טעים מאוד
    האם יש דרך להסמיך טיפה את הרוטב? קורנפלור אולי.. או שזה לא יעבוד?

    תודה רבה,
    איתמר

  123. […] לצנצנת ולשמור במקרר עד שבוע וחצי. או שאפשר להכין את זה או את […]

  124. היי,
    כבר כמה שנים שזה אחד המתכונים האהובים עלינו בבית.
    נכנס לשגרה בסבב המתכונים

    תודה רבה!!

    יעל

  125. היי מאיה!

    לפני כמה שנים כשהייתי בשרית, זה היה אחד המתכונים האהובים עלינו בבית! הכנו אותו בתדירות מטורפת!
    כיום אני צמחונית וכמהה לטעם הזה! אני תוהה אם ניתן להכין אותו עם טופו במקום העוף? האם ניסית מתישהו? יש צורך להתאים משהו?

  126. תשמעי, לא יודעת איך לא עליתי קודם על המתכון הזה . הכנתי עם מה שהיה לי בבית, אז פרגיות במקום חזה עוף וקרם קוקוס. יצא מטורף.

  127. היי מאיה! לא כתוב במתכון כמה ג'ינג'ר להוסיף! יכול להיות מתכון ככ ותיק ושלא עלו על זה עד עכשיו?

  128. חסר גינגר ברשימת החומרים הראשונה. תודה על המתכון

  129. מתה על המתכון הזה ומכינה אותו המון!! איך אפשר להכין אותו עם נודלס?

  130. בדיוק מכינה עוד אחד מהמתכונים המהממים שלך
    והפעם את זה
    רציתי לשאול שאלה טיפשית, אפשר באותו עיקרון על האש במחבת נכון?



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!