קוקילידה ביתית

נחשב אצלי: מתוק ומושחת


כהרגלי, גם עם מעדן פשוט כמו קוקילידה ביתית, אפשר לסבך את החיים. הגלידה, חס וחלילה, לא תהיה קנויה, אלא ביתית, ואם אפשר, שלא תעלה הון תועפות, שתהיה רכה וקלילה, וקלה להכנה (כן, בלי מכונת גלידה). והעוגיה? אסור שתהיה מתוקה מידי כי הגלידה עצמה מתוקה, ועליה להשאר איתנה ויציבה ולא להתפרק במגע עם הגלידה הרכה. עם זאת, מומלץ גם שלא תהפוך לאבן כשהיא יושבת בהקפאה ואפשר יהיה לאכול אותה ישירות מהפריזר. ועכשיו אתם תוהים אם עדיין עדיף לטרוח בבית במקום לקפוץ לקיוסק. ותשובתי לכך: HELL YEAH. במיוחד אם אתם מארחים, הקוקילידה היא בין הקינוחים הקלים ליותר להכנה בכמויות גדולות, אפשר להכין אותה המון זמן מראש והיא נשמרת היטב למשך כשבועיים במקפיא. הכמות: 10 קוקילידות. (עלויות ועבודה לגלידה בלבד).

  • 250 גרם גבינה
  • (אפשר מסקרפונה, גבינת שמנת, קוטג' 9%, ועוד – ראו טבלה)
  • 200 גר' חלב מרוכז (חצי פחית)
  • חצי כפית תמצית וניל
  • אופציה:
  • 2 חלבונים + 3 כפות סוכר

עלות משוערת:

15 שקלים

עבודה נטו:

7 דקות

ההכנה

"אז למה, מאיה, את לא קונה לעצמך מכונת גלידה?" שואלים אותי. משתי סיבות: אחת – זו מכונה לייצור שומן טהור. לא תהיה לי שום סיבה לאכול שום דבר אחר חוץ מגלידה דשנה ומשמינה יום ולילה – ואני איראה בהתאם. השנייה – כי לאף אחד אחר אין בבית מכונת גלידה וזו לא חוכמה לתת מתכונים שרק 1% מהקוראים יכולים להכין.

כל הנאמר לעיל התגמד לכדי פירורים וזוטות כשעילעלתי לראשונה בספר הגלידה המשובח של דייויד לייבוביץ. המתכונים המפתים כמעט גרמו לי להחיש צעדיי אל עבר סניף דומו הקרוב לביתי ולגהץ אלפייה על הכרטיס. כמעט. כי כל מתכון דורש ארבעה חלמונים, ודורש לבשל אותם עם חלב או שמנת, ואחר כך לסנן, ורק אח"כ להריץ למכונת גלידה. ועוד בעייה – שבוע קודם לכן גיליתי בטעות משהו גאוני.

בלילה שלפני המבחן בדיני עסקים מצאתי את עצמי ב-2 בלילה קבורה בתדפיסים של פסקי דין, רעבה, עצבנית, ואין כלום במקרר. ברגעים כאלה אני בדרך כלל עולה על האופניים וקופצת לסופר להצטייד בחמאה וביצים כדי להכין עוגיות. אבל באותו הרגע נחו עיני על חצי פחית של חלב מרוכז, קבורה תחת קופסאות גבינה. בלי לחשוב יותר מידי, ערבבתי אותה עם כמות שווה של גבינה לבנה 5% והתפוצצתי מעונג וגאווה על הגילוי. את השאריות, חשבתי לעצמי what the hell, זרקתי לפריזר. למה שיצא אי אפשר כל כך לקרוא גלידה – יותר ברד. אבל התקרית הקטנה, בתוספת פידבק חיובי משפני הנסיונות המורעבים, עודדה אותי להמשיך לחקור את הכיוון. לבסוף, לאחר כעשרה נסיונות עם גבינות שונות ויחסים שונים, התקבלה גלידה אוורירית, טעימה, רכה, ועשירה. את הגלידה הזו, רבותי, מכינים משני מרכיבי בסיס בלבד. ואם אין לכם חשמל בבית, אפשר גם להכין אותה עם קערה ומטרפה בלבד.

אז אם גבינה 5% לא טובה פה, אז מה כן? קודם כל – הנה חלק מהגבינות שניסיתי:

(1) כפי שתראו, לא חייבים לקנות פילדלפיה (19 ש"ח), אפשר להסתפק בחיקוי שלה (2) Rankas, שנראה מאוד דומה, עולה 12 ש"ח ונותן גלידה מעולה. גם (3) קוטג' 9%, תאמינו או לא, מביא לתוצאות מפתיעות. (4) מסקרפונה (19 ש"ח) היא הגבינה המושלמת לגלידה, אבל יקרה מאוד. גם גבינת שמנת ביתית שמכינים מכמות שווה של (5) שמנת וגיל (3.5 ש"ח ביחד). ולבסוף, (6) נפוליאון, גבינת השמנת הוותיקה של תנובה, גם היא יוצאת מצויין. ולתוצאות הניסוי בהרחבה:

איך יוצאת הגלידה? גבינה (ע"פ מחיר)
ציון:
ממסקרפונה, מלכת הגבינות, יוצאת הגלידה הכי טובה בעולם. רכה, אוורירית, עדינה בטעמיה, ממש כמו גלידת המסקרפונה שמוכרים בגלידריות. חבל לבזבז אותה על קוקילידה ועדיף פשוט לאכול אותה כמו שהיא בכפית. שימו לב, יש בה גם 40% שומן. מומלץ לנסות. שווה כל שקל.
מסקרפונה
20 ש"ח ל-250 גרם
ציון:
הריקוטה יוצאת קשה ומלאת קרח – למרות שהיא גבינה יבשה יחסית. אם משאירים אותה בחוץ היא קצת מתרככת, אבל המרקם לא נעים בפה. חבל על הכסף.
ריקוטה
16 ש"ח ל-250 גר'
ציון:
גלידה רכה, חלקה ונהדרת. קצת קשה להכנה ביחס לגבינות האחרות, כי היא מגיעה בבלוק ומאוד קשה למעוך אותה לקרם חלק. יתכן ותיאלצו להיעזר בפוד פרוססור. בפעם הראשונה שהכנתי התעצלתי לטחון עד הסוף והתקבלה גלידה עם פירורים קטנים ורכים של גבינה חמצמצה. עדיין יצא טעים!
חיקוי פילדלפיה
12 ש"ח ל-250 גר'
ציון:
קצת פחות טעימה ומרעננת מחיקוי הפילדלפיה, אבל מבחינת המרקם היא יוצאת רכה וחלקה. ובגלל שאפשר להשיג אותה בקלות רבה, והיא נוחה מאוד לעבודה (הופכת תוך שניות לקרם חלק בערבוב עם מזלג בלבד) היא הגלידה הכי קוסט-אפקטיבית מבחינת עלות-תועלת-כמות עבודה.
נפוליאון
11 ש"ח ל-250 גר'
ציון:
הגלידה אמנם פחות רכה משאר הגלידות השמנות שלמעלה, אבל היא עדיין חלקה ויחסית קרמית ביומיים הראשונים (אח"כ היא נוטה לתפוס קצת קרח). והיא כל כך טעימה, שאף אחד לא יצליח לנחש ממה היא עשויה. ההכנה חייבת להתבצע בפוד פרוססור כדי להפטר מהגושים.
קוטג' 9%
6.5 ש"ח ל-250 גר'
ציון:
את הגלידה הזו, שזהה במרקמה לגלידת הנפוליאון, הכנתי מגבינת שמנת ביתית (על פי המתכון שפורסם כאן בבצק אלים) – שעשויה משני גביעי שמנת חמוצה יחד עם שני גביעי "גיל" וכפית מלח שהושארו בבד כותנה לניקוז נוזלים ללילה שלם. היא אמנם דורשת שלב הכנה נוסף אבל היתרון הגדול שלה הוא שהיא זולה ב-5 שקלים מגבינת שמנת קנויה, והתוצאות זהות (ובתכל'ס, יש פחות מייצבים חומרים משמרים)
גבינת שמנת ביתית
6 ש"ח ל-250 גר'
ציון:
עם כל הכבוד לכמות השומן הנכבדת (30%, כמו גבינת שמנת), הגלידה הייתה קשה, קרחית, וממש לא טעימה – עם כל החלב המרוכז וקצף החלבונים, עדיין היה לה טעם של שמנת חמוצה. מה שכן, כשהמסתי אותה – התקבל מעין "מילקשייק" שהיה דווקא טעים, ויכול היה לתפקד כרוטב לעוגת שוקולד חמה
שמנת של פעם
5.5 ש"ח ל-250 גר'
ציון:
קרח. פיכסה. לא, לא, לא!
שמנת חמוצה
5 ש"ח ל-250 גר'
ולא מגיע לה תמונה

הטכניקה היא מאוד פשוטה. מערבבים 250 גר' של גבינה לבחירתכם עם חצי פחית (200 גר', ואפשר גם קצת פחות) של חלב מרוכז. את החלב המרוכז משיגים בפחיות או שפורפורות ליד החלב העמיד או מלביני הקפה. אם רוצים לשדרג קצת את הטעם, מוסיפים חצי כפית של תמצית וניל (אני השתמשתי במקל וניל אמיתי). אם רוצים גלידה יציבה ועשירה, מקפיאים את זה ככה. אם רוצים גלידה "גלידתית" ואוורירית יותר, מקפלים לתוך התערובת קצף משני חלבונים של ביצה (אפשר גם שלושה, ואז יוצא עוד יותר אוורירי) ואז מקפיאים. שימו לב, ככל שהגלידה אוורירית יותר, היא גם נמסה מהר יותר, אז קחו את זה בחשבון.

וקדימה לעבודה: מתחילים עם גבינת הבסיס. מומלץ להוציא אותה מהמקרר חצי שעה לפני הזמן כדי שתתרכך – כך תהיה נוחה יותר לעיבוד. פה, לשם ההדגמה, אשתמש בגבינת שמנת 30% מסוג נפוליאון, שזו גבינת השמנת הכי נפוצה וזולה, נוחה מאוד לעבודה, ומניבה גלידה רכה וטעימה.

מעבירים את הגבינה לקערה גדולה ומוזגים מעליה את החלב המרוכז.

מערבבים עם מזלג בטירוף עד שהגבינה והחלב מתמזגים לגמרי ואין יותר גושים. אם רוצים, מוסיפים בשלב זה גם את הוניל.

עם נפוליאון זה ממש קל כי הגבינה מאוד רכה כשהיא פושרת.

אם רוצים גלידה רכה ואוורירית יותר – מקפלים פנימה קצף חלבונים. מפרידים 2 ביצים: את הלבן (החלבון) מניחים בקערה גדולה, ואת החלמונים שומרים בכוס מכוסה במקרר עד שבוע (ומה עושים עם זה? אלפחורס, או מוסיפים לבלילת הפשטידה האהובה עליכם, או מטגנים בצל עם שום ועגבניות קצוצות ומכינים שקשוקה רק עם החלמונים).

שימו לב שקערת ההקצפה שלכם נקייה מאוד, ושלא משתרבבת לה אף טיפת חלמון צהוב לחלבונים. כל קמצוץ של שומן ימנע מהקצף להתרומם. אם אתם חסרי ניסיון בהפרדת ביצים, הפרידו אותם לכוס בצד ורק כשההפרדה מוצלחת הוסיפו לשאר החלבונים. אם קרה בטעות שנפלה טיפת חלמון פנימה (רואים את זה ישר) אפשר להשתמש בקליפה הריקה של הביצה כדי "לשלות" אותה החוצה.

מקציפים את החלבונים כמו שהם (עוד בלי להוסיף כלום) עד שנוצר קצף לבן דליל. בשלב זה מתחילים לזרזף פנימה, תוך כדי הקצפה, כף וחצי של סוכר על כל חלבון שאתם מרציפים (ז"א 3 כפות סוכר על 2 חלבונים). לאט לאט הקצף יתפוס נפח עד שהוא יהיה מאוד רך ואוורירי.

אל תקציפו את הקצף יותר מ-6-7 דקות – כן, יש כזה דבר מרנג יציב מידי, כי אז הוא כבר לא חלק יותר ונשבר לפתיתים קטנים כשמערבבים אותו.

מעבירים את הקצף לקערה עם תערובת הגבינה ו"מקפלים": נעזרים בכלי שטוח כלשהו (הכי טוב מרית, אבל בלית ברירה אפשר גם כף גדולה) כדי לעטוף בעדינות את ענני הקצף בבלילת גבינה מבלי להוציא את האוויר. עובדים בתנועות סיבוביות ו"מקלפים" את שולי הקערה תוך כדי.

רוצים לראות קיפול בפעולה? הנה – צילמתי את עצמי מקפלת קצף בשבילכם בוידאו ויראלי web2.0 מהמם.

כשהקצף נטמע פנימה והבלילה חלקה (וטעימה להפליא בפני עצמה, זהירות!!), מעבירים לקופסה אטומה ומקפיאים. אני אוהבת להשתמש בקופסאות חד פעמיות מאיזור החמוצים בסופר – הקופסאות עצמן, בלי הזיתים, עולות חצי שקל כל אחת והן מעולות לאכסון גלידה. אל תשכחו לקחת גם מכסה.

לגלידה לוקח בערך 6 שעות לקפוא. היא נשארת רכה ונהדרת (ולא קירחית בכלל) למשך שבוע לפחות.

הגבינה שנותנת יחס הכי טוב בין כסף לטעם היא חיקוי הפילדלפיה. היא מגיעה במלבן קרטון קטן ואפור, בדיוק כמו פילדלפיה, רק עולה 12 שקל במקום 19 שקל. מצאתי אותה גם בשופרסל, גם במגה, ובכמה סופרים שונים ברחבי תל אביב, אבל לא תמיד ב-AMPM, כך שהיא טיפה יותר קשה להשגה. אבל אם אתם מוצאים, היא לוקחת את הנפוליאון בסיבוב.

אבל האיכות באה במחיר – צריך לערבב אותה הרבה יותר חזק מהנפוליאון, כי הגבינה לא סתם מגיעה בבלוק – יש בה חומרים שגורמים לה להישאר בלוק גם כשמנסים לערבב אותה. אז קודם מתחילים למעוך עם מזלג.

הגושים העיקשים נעלמים רק אחרי 6-7 דקות של ערבוב תקיף במטרפה – כמו שעשינו (בתורות) כדי לקבל את המרקם כאן בתמונה. אפשר, כמובן, לטחון בפוד פרוססור או בבלנדר מוט, ואז חוסכים את כל הטרראם.

רוצים לחסוך קלוריות (וגם כסף?) הכינו גלידה מקוטג' 9%. כן, שמעתם נכון – וזה טעים פחד. ההבדל כאן הוא שלא משנה כמה תטרפו את הבלילה עם מזלג או מטרפה או אפילו במיקסר, עדיין יישארו גושים של קוטג'. ולכן, כדי שגם לא יעלו עליכם שמדובר בגלידת קוטג' – חייבים לטחון אותה בפוד פרוססור עד שהיא חלקה לחלוטין (זה לוקח בערך דקה).

שימו לב, הגבינה חייבת להיות חלקה לחלוטין (כמו גבינה לבנה) כדי שהווריאציה הזו תעבוד. לא מומלץ להכין את גלידת הקוטג' בלי להוסיף פנימה קצף חלבונים, כי היא יוצאת פחות רכה ויותר קשה מהגבינות האחרות שהצעתי, ואחרי יומיים בפריזר היא מתחילה לצבור קרח.

אוקיי, אז יש לנו 'לידה'. מה עם ה'קוקי'?
ניסיתי שלושה מתכוני עוגיות והקפאתי כעוגיות סנדוויץ' עם הגלידות הנ"ל. מתכון של ביסקוויטים (Graham Crackers) מספר האפייה של מרת'ה סטיוארט, שהיו חביבים אבל לא מבריקים, ומתכון אדיר לביסקוויטים מספרה של אליזבת' פאלקנר – Demolition Desserts, מהממים, מדהימים, קלילים להכנה, ויש להם טעם כמו פתי-בר של ממש. בהקפאה הם יצאו טובים. את המתכון תירגמתי ותיקצרתי כאן (עם תמונה).

אבל העוגיות שיצאו הכי טוב – עוגיות סנדוויץ' שוקולד שאת מתכונן פרסמתי כאן בבלוג. שימו לב לשינוי קטן – מפחיתים את כמות הסוכר לחצי כוס בלבד, ואפשר גם פחות מכך (הגלידה מתוקה מאוד ותהיה טעימה רק עם עוגיות נייטרליות – אחרת זה פשוט פצצת סוכר ולא כיף לאכול את זה). אם אתם רוצים שזה יהיה בדיוק כמו קוקילידה, תוכלו להוסיף חופן נאה של צימוקים ואגוזי מלך קצוצים. אבל איך מרדדים שיהיה נוח?

cookielidagif.gif

לא טורחים עם קמח וליכלוכים – מניחים בין 2 ניירות אפייה ומרדדים כאילו אין מחר. מסירים את הנייר העליון ואופים את זה ככה, כמשטח עוגיות ענק – 180 מעלות, 8 דקות. מיד כשזה יוצא מהתנור מעבירים את זה לרשת שיצטנן, ו"גוזמים" את השוליים כדי ליצור ריבוע מסודר שאפשר יהיה לחתוך אח"כ לריבועים. חותכים את הריבוע הגדול לשניים כדי שנעשה ממנו סנדוויץ. את כל זה עושים כשעוגיית הענק עוד חמה ורכה, כדי שלא תתפורר או תישבר. לפני שמרכיבים את הגלידה חובה לוודא שהעוגיה צוננת לחלוטין. מומלץ אף להקפיא אותה ללילה כדי לייצב אותה עוד יותר.

מעבירים את משטח העוגיה לשכבה כפולה של נייר כסף (זהירות, זה רך ועלול להתפורר). מרככים את הגלידה הקפואה לחמש דקות על השיש ומועכים אותה למלבן באותו הגודל של בסיס העוגיה (הכי נוח לעשות את זה עם שקית של סופר ולהשתמש בשוליים שלה כדי למעוך ולהדק לריבוע).

מסנדוויצ'ים את מלבן הגלידה עם משטחי העוגיות. כאן השתמשתי בביסקוויטים הנ"ל. תראו כמה הם יציבים – כי עשיתי לעצמי חיים קלים והקפאתי אותם קודם. אם אתם רואים שהעוגיות שלכם רכות מידי, תקפיאו. שימו לב שהרמתי את שולי נייר הכסף מסביב בזמן ששמתי את הגלידה, כדי שהיא לא תיזל מהשוליים.

אוספים את שולי נייר הכסף ואוטמים ללבנה מהודקת (הכי חשוב להדק את השוליים כדי שהגלידה לא תיזל החוצה). מקפיאים עד שיציב. פורסים לריבועים ושומרים במקפיא עד ההגשה. הקוקילידות החתוכות נשמרות היטב לשבועיים. אוכלים ישירות מהמקפיא.

לא רוצים קוקילידה? גוונו בתוספות:
גלידה עם קרוטוני טוסט קינמון (כמעט כמו גלידת בצק עוגיות, רק חצי מהעבודה)

לוקחים 4 פרוסות לחם ישן (אפשר גם חדש) וחותכים לקוביות. מערבבים עם 40 גר' חמאה מומסת, כפית שטוחה של קינמון, 2 כפות שטוחות של סוכר, וקורט מלח (כן!! חשוב!!). שימו לב, זה לא מתוק בטירוף בדיוק מאותה סיבה שהזכרתי למעלה. בתוך הגלידה זה יהיה מצויין.

מפזרים על תבנית מצופה בנייר אפייה ואופים בתנור שחומם מראש ל-200 מעלות. אופים 4 דקות, מערבבים, ואופים 3 דקות נוספות. מצננים היטב ומערבבים לתוך הגלידה לפני שמקפיאים. (לא לנסות להוסיף את זה לגלידה כשזה חם, כל הפריכות תלך לאיבוד!).

מבוסס על מתכון מסובך להפליא מגורמה. הקרוטונים נשארים פריכים בתוך הגלידה ליום אחד ולאחר מכן מתרככים מעט.

גלידה עם שכבות פאדג' שוקולד – Fudge Ripple
היישר מתוך הספר של דייויד לייבוביץ:

מניחים בסיר קטן או מחבת חצי כוס סוכר, שליש כוס סירופ תירס (אי אפשר בלי, בלעדיו הסירופ עלול להתקשות כמו סוכריה), חצי כוס מים, 6 כפות שטוחות אבקת קקאו (לא שוקולית), וחצי כפית תמצית וניל. מבשלים על אש בינונית עד שרותח.

מרתיחים דקה אחת ומכבים את האש. מצננים לחלוטין ומפזרים בשכבות בתוך תערובת הגלידה לפני שמקפיאים (שלא תעיזו לפזר את זה על הגלידה כשזה חם). לא מתפתים לערבב כי מראה השיש נהרס מיידית, אפילו עם ערבוב אחד.

נהנים. יאם.

פינת התכל'ס
מערבבים 250 גרם של גבינה עם 200 גרם חלב מרוכז עד שחלק. בחלק מהמקרים חייבים להסתייע בפוד פרוססור כדי שהגלידה תהיה חלקה לחלוטין וללא גושים. אם רוצים, מוסיפים וניל. אם רוצים, מקציפים 2 חלבונים עם 3 כפות סוכר ומקפלים בעדינות פנימה. מקפיאים.

מכינים עוגיות שוקולד, או ביסקוויטים לפי ההוראות (מרדדים בין שני ניירות אפייה). לאחר האפייה גוזמים את הקצוות וחותכים לשני ריבועים שווים בגודלם. מצננים (מומלץ להקפיא ללילה אחד כדי שיהיה יציב ונוח יותר להרכבה). מרככים את הגלידה המוכנה בחוץ ל-5 דקות. עוטפים אותה בשקית של סופר ומועכים אותה למלבן בגודל משטחי העוגיות. מסנדווצ'ים ועוטפים היטב בנייר כסף. מקפיאים ופורסים.

פידבק!
הכנתם? אשמח לשמוע בתגובות עם איזו גבינה ניסיתם ואיך יצא.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




83 תגובות בינתיים:

  1. יה! איך את משקיעה בנו.
    נראה נפלא!

  2. פרוייקט מעולה ומעניין! אני פשוט מעריצה את הדרך "המדעית" שלך להגיע לתוצאות הכי טובות.

    אך יש לי חשש קל – ביצים חיות בתוך הגלידה…תגובתך?

    מאיה עונה: אכן, במקומות רשמיים ממליצים לנשים בהריון, ושאר אנשים בקבוצות סיכון (מבוגרים, תינוקות, ועוד) להימנע מלצרוך ביצים לא מבושלות מחשש לסלמונלה. עם זאת, מנסיוני, כל עוד משתמשים בביצים טריות שקונים ממקור מזוהה (לא הייתי קונה בשוק, נניח, אלא בסופר גדול עם הרבה תחלופה,  וגם בודקת את הביצים שהן נקיות ולא שבורות), ולא נותנים לתערובת או לגלידה עצמה לשבת בטמפ' החדר למשך שעות על גבי שעות, אין סיבה לדאגה.

    אם את בכל זאת חוששת תוכלי להקציף שקית אחת של שמנת מתוקה 32-38% עד שהיא יציבה מאוד ולקפל אותה לתערובת במקום קצף הביצים. הסיבה שלא עשיתי זאת עם קצפת מלכתכילה אלא בחרתי בקצף ביצים היא שהוא דל יותר בשומן ומאוד קליל במרקמו. החלב המרוכז גם ככה הופך את הגלידה לעשירה ומעט כבדה, וקצפת עשויה להפוך את זה לקצת עשיר מידי. אבל זה עדיין יהיה טעים וישמור על מרקם רך אחרי הקפאה.

  3. התמונות משהו משהו.
    שאלה – במתכון של העוגיות יש הסבר כיצד ליצור אותם. אחת הדרכים היא ליצור גליל בעזרת נייר אפייה וכריכה של ספר.
    לא הבנתי את התהליך. האם תוכלי לפרט? תודה.

    מאיה עונה: כן, הסתבכתי קצת עם ההסבר… תעיף מבט בוידאו של מרת'ה מכינה עוגיות (אחלה עוגיות, אגב) – בערך אחרי 4:00 דקות של וידאו היא יוצרת גליל של בצק עוגיות עם הטריק הזה. אל תשלה את עצמך שבצק השוקולד גמיש ונעים כמו השורטברד שלה. אבל בדיוק בגלל זה הטריק הזה עובד כל כך טוב. היא עושה עם סרגל, אבל אפשר לעשות עם קצה של תבנית אפייה או קצה של כריכה של ספר. מקווה שזה טיפה יותר ברור… ב-הצלחה!

  4. א. את רעה ואלוהי הקלוריות עוד יפנה אליך בנושא. דיברתי איתה.
    ב. את יודעת שאומרים שפופרת ולא שפורפרת, נכון?

  5. וואו מאיה יישר כוח! אני אורזת את הדירה שלי בעגמומיות והארת לי את המחשב בצילומים הסקסיים האלה!

  6. וואי, נראה מצויין. נראה כמו פרוייקט השקעה רבתי, אבל שווה, ואני צריכה לפנות לזה חצי יום. נרשם אצלי.

  7. יאאאאמיייייייייייייייייייייייי
    וואי רק ראיתי את התמונה הראשונה כבר התחילה לדגדג לי הלשון חעחע
    בתמונה האחרונה כבר היזלתי ריר על המקלדת חחחחחחחחח
    מאיה אני מת על הפוסטים הארוכים שלך זה פשוט תענוג D:
    המתכון נראה מצויין אני אנסה אותו בהקדם.
    ואם זה עדיין רלוונטי היום צילמתי את המטבח שלי ואני אשלח לך את התמונות באימייל מחר =]
    ידעתי שעומד לצאת פוסט חדש בזמן הקרוב הרגשתי את זה (אינטואיציית בצק אלים) חחחחח
    תמשיכי כך! =)

  8. אוי ואבוי, זה נראה מצויין.
    וסחתיין על המוטיבציות המדעיות וכל הניסויים. זה נשמע כמו תיעוד נסיונתיו של סוכן נאס"ה לנחות על הירח. צעד גדול לאדם, צעד קטן לאנושות, או משהו.
    בדיוק חפרתי בשבוע האחרון בחיפושים אחר מתכונים לגלידה שלא צריך בשבילם מכונה, מלאכה די מתסכלת, יש להודות (מיליון מתכונים מגרים ומדהימים שמסתיימים בנונשאלנטיות של "להעביר למכונה". מעפן. למישהו יש את זה בכלל?!).
    ועכשיו לקושיה: מה דעתך על ואריציות וטעמים לגלידה הזאת? (להוסיף פירות, נגיד, הולך?).

    מאיה עונה: צריך להזהר עם זה, כי פירות הקיץ העסיסיים מלאים במים, ובהקפאה הם פשוט הופכים לקרח!! מה שכן ניסיתי בהצלחה זה להוסיף לגלידה דובדבנים משומרים שבישלתי בערך 10 דקות עם קצת סוכר ולימון עד שהסמיכו. עבר הקפאה בלי בעייה ונשאר רך להפליא. את יכולה לנסות את מזלך גם עם בפנוכו של פסיפלורה ולראות איך זה הולך.

  9. הי מאיה. כרגיל נראה מדהים.
    שאלה אחת לי אליך – באופציה שהצעת לגלידה עם פאדג' שוקולד, לא הבנתי האם מערבבים את השוקולד עם הגלידה לפני ההקפאה או אחרי?

    מאיה עונה: לפני

  10. שלום!
    לגבי שמוש בבצים טריות:יש סכנה של סלמונלה רק בחלמון ולכן מתכון זה אינו מהווה בעייה בריאותית.

  11. תענוג, תענוג, תענוג!!!!
    כל כך כיף לקרוא את הסיפורים של ההכנה יחד עם התמונות, אני יכולה לקרוא את הכל 50 פעמים ולא ימאס לי.

    הגלידה הזו תנוסה במהירות (ובטח גם תחוסל במהירות).

    עכשיו אני מבינה למה לוקח לך זמן לפרסם דברים חדשים, אבל זה שווה את ההמתנה.

    תמשיכי ככה!!! :)

  12. שלום מאיה, יש לי חמוציות יבשות אפשר להוסיף לגלידה אושהן זקוקות קודם כל לטיפול כלשהו? (להשרות במים אולי?)

    מאיה עונה: להיפך! אם תשרי אותן המים יקפאו ויהפכו לקרח. אפשר להוסיף  פנימה ללא כל טיפול ולהקפיא ללא חשש.

  13. היי..
    נתקלתי בכמה בעיות לוגיסטיות עם ההרכבה: לא לגמרי הצלחתי ליצור מהגלידה מלבן כמו שתיארת היות ומשטחי העוגות יצאו יחסית גדולים (אבל זה בוודאי אשמתי כי הם גם יצאו קצת דקים..). בסופו של דבר נאלצתי למרוח את הגלידה עם כף ואז נשברו העוגיות.. וזה קצת ביאס, בכל מקרה עכשיו זה במקפיא "מתייצב". כמה זמן זה אמור לקחת? והאם יש טיפים לחיתוך הסופי כדי שלא ישבר לי שוב הלב?
    בלי שום קשר, הטעמים יצאו מעולים גם של הגליגה וגם של העוגיות (השאריות החתוכות היו להיט הסטרי)

    מאיה עונה: כדי למנוע כאב לב, מומלץ להקפיא את זה לילה שלם כדי שזה יהיה יציב כראוי. אחרי שזה קפוא היטב אין שום בעייה לחתוך את זה עם סכין חדה. ולהבא, אם משטחי העוגיות גדולים מידי, פשוט "גוזמים" אותם יותר ואוכלים יותר שאריות :)

  14. יההההה, תתחדשי על ארכיון המתכונים – יעיל נוח ומגניב!

  15. מדהימה כרגיל. נראה טעים ומזיק לדיאטה!! ננסה עוד שנה, כשיהיה אפשר לאכול דברים כאלה… D:

  16. הי מאיה,

    כרגיל, נראה מעולה+צילומים מדהימים+ הסברים בהירים ומחכימים.
    אבל הפלוס הגדול זה הארכיון!

  17. הילדים שלי חוזרים היום מחול אז החלטתי לפנק אותם. הלכתי על חיקוי הפילדלפיה כי היה במכולת אבל לא זול 16.9 (פילדלפיה 17.9). יצא טעים. מה שעשיתי, חתכתי את העוגיות לגודל של קופסת גלידה מרובעת שהיתה לי (של פלדמן) ואז שמתי ריבוע גדול עוגיה, שפכתי את הגלידה הקרה אך לא קפואה ושמתי מעל ריבוע עוגיה והקפאתי. עשיתי אותו דבר עם השארית בקופסא יותר קטנה. כל זה אתמול. הבוקר חתכתי בסכין משוננת לריבועים 2X2 בערך והחזרתי למקפיא- חטיפים קפואים וטעימים. אכלתי כבר שניים ואני עוצרת את עצמי.

    ועכשיו לשאלתי: נשאר חצי מהחלב. במכולת אין יותר מהחיקוי פילדלפיה אז לקחתי נפוליאון (10.90). האם כדאי להוסיף לנפוליאון שמנת מתוקה מוקצפת? ושאלה שניה, אני אוהבת מוקה. תוספת של נס קפה תתאים לגלידה הזאת? כמה? וגם שבבים של שוקולד מריר. אני לא מתכוונת לעשות קוקילידות אלא להשאיר גלידה בפני עצמה.

    תודה גם על המתכונים הנפלאים וגם על הצילומים.

    מאיה עונה: אם התכוונת שנשאר לך חלב מרוכז, אז כן, את יכולה להקציף את השמנת המתוקה ולקפל פנימה. אבל הכי שווה אם תקפלי גם קצף חלבונים וגם שמנת מתוקה ואז תצא לך גלידה ממש אווירירית וכיפית. אני לא בטוחה אם טעם של קפה ילך טוב עם החמצמצות העדינה של הנפוליאון. אז מה שאני מציאה לך במקום זה להכין חצי כוס של קפה חזק שאת אוהבת (בלי להמתיק) ולהחליף את הנפוליאון בזה. לערבב עם החלב המרוכז, ולקפל פנימה גם קצף חלבונים וגם קצפת יציבה. תצא לך גלידת קפה משגעת. אפשר גם להוסיף לה פתיתים קטנים של שוקולד מריר. אם בא לך להרחיק לכת את יכולה להוסיף גם חלמונים בטכניקה שתיארתי במתכון גלידת השוקולד.

  18. איזה יופי! תענוג!!

    לגבי הפילדלפיה (או החיקוי) – תמיד (בכל מתכון)לעבוד איתה כשהיא בטמפרטרת חדר ואז אין שום פירורים, לא צריך להאבק. באחריות!

  19. בלוג מגניב לגמרי, כל הכבוד על ההשקעה והמאמץ. רק לחשוב בלהשקיע כ"כ הרבה בפוסט אחד גורם לי לסחרחורת.

  20. בסוף המאמר קישורים לפוסטים על גלידות עשויות גבינה וחלב מרוכז:
    http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,582,209,39216,.aspx

  21. את לא תאמיני איזה שמחה יש לי בלב כשאני רואה פוסט חדש שלך.
    תודה רבה על הפוסט המושקע! אנסה בקרוב :-)

  22. חבל שאי אפשר תגובה על תגובה. אחרי ששלחת אותי לגלידת השוקולד ויתרתי על הקפה. אבל היה רק חצי חלב מרוכז וחלב דל שומן או שמנת מתוקה. אז אילתרתי. יצא מעולה.

  23. אני כל פעם מתבאסת כשעובר הרבה זמן בלי פוסט חדש, ואז את מפציעה עם פוסט מושקע שהיה שווה את הציפיה :-). אהבתי גם מאוד את מה שעשית עם הארכיון, יצא גם שימושי וגם יפה.

  24. גלידת השוקולד מצויינת. את חושבת שאפשר לעשות אותה עם שוקולד לבן? ואם כן, מה במקום הקקאו?

    מאיה עונה: גלידת שוקולד לבן לא מצריכה בישול של החלמונים. הנה מתכון מצויין: ממיסים במיקרוגל 200 גר' שוקולד לבן עם 5 כפות שמנת מתוקה (מתוך קרטונית אחת של 250 מ"ל, בשאר תכף נשתמש). מפרידים שתי ביצים. החלמונים הולכים לתערובת השוקולד הלבן, והחלבונים הולכים לקערת מיקסר ומקציפים אותם עם 2 כפות סוכר עד שנוצר קצף אוורירי וסמיך. מוסיפים לתערובת השוקולד הלבן גם וניל ומערבבים היטב. מקפלים פנימה את קצף הביצים. באותה קערת מיקסר מקציפים את שאר השמנת המתוקה לקצפת יציבה ומקפלים פנימה גם. מקפיאים. עובד מצויין גם עם שוקולד לבן עם עוגיות אם את מוצאת.

  25. לחזור למסלול

    פני שהם חזרו רציתי להכין להם מטעמים. מצאתי בבלוג הבישול האהוב עלי, מתכון חדש לקוקילידה. נראה פשוט ו

  26. אני לא יודעת מי הפנה אותי לבלוג שלך, אבל התמכרתי לגמרי.
    כל יום אני מרפרשת, בתקווה למצוא עוד "סוכריה" מדהימה.

    בינתיים, כל מה שהכנתי על פי המתכונים שלך יצא מעולה.

    עשיתי את הקוקילידה עם גבינת נפוליאון ויצא – ללקק את האצבעות (והכלי, ונייר הכסף…)

    תודה!

  27. הגלידה כרגע נכנסה למקפיא… תחזיקו אצבעות…
    כמו תמיד, הייתי בבעיה שאין אצלנו חלב מרוכז כמו בארץ, אז השתמשתי בחלב עשיר לקפה והמסתי בו סוכר. מבחינת מרקם התערובת נראתה דומה לתמונות. השתמשתי בחיקוי פילדלפיה ונכון מה שאמרו פה שבטמפ' החדר היא נכנעת בקלי קלות. הטעם גן עדן עוד לפני ההקפאה.
    לגבי תוספות, את יודעת שמכמויות שוות של טחינה גולמית וסילאן יוצאת נוטלה מדהימה?… תנסי כפית מזה וכפית מזה. לעולם לא אסלח לחברה שלימדה אותי את זה.
    את חושבת שזה יכול לעבוד כמו פאדג'?

    מאיה עונה: לא רק שזה עובד, זה ממש ממש טעים. כתבתי על זה בכתבת הגלידה שפורסמה בזמנים  מודרניים לפני שבועיים. פשוט מערבבים סילאן וטחינה בכמות שווה ומניחים בשכבות בתוך הגלידה, כמו הפאדג'. זה נשאר רך בהקפאה.

  28. היי מאיה. אנחנו תמיד מאוד נהנים מן המתכונים שלך. במיוחד התפעלנו מהגלידות השונות.
    בגלידה שהכנו השתמשנו בחיכוי הפילדלפיה וקיפלנו לתוכה שני חלבונים. הגלידה יצאה רכה וטעימה. חילקנו את הגלידה לשתי מנות האחת עם פצפוצי שוקולד מריר איכותי והשניה עם פרג. שתי הווריאציות יצאו יפות וטעימות.
    תודה על הפינוק.

  29. הפלת אותי מצחוק עם ה"היי קוטג'-ביי קוטג'".
    עוד לא ניסיתי את המתכון אבל הוא נראה מבריק, תודה תודה תודה תודה תודה!

  30. עוד לא הספיקותי… עם המעבר לבית החדש והמטבח המורחב המתכון ינוסה לאלתר!
    ברכות לרגל ארכיון המתכונים – שדרוג מבורך! מאוד מאוד עוזר!

  31. הכנתי פעמיים – פעם עם פילדלפיה ופעם עם נפוליאון. את הנפוליאון אהבתי יותר כיוון שהנפוליאון מנוגדת יותר לטעם של החלב המרוכז… (אני הנודניקית מהפוסט על הגלידת פסיפלורה ששונאת חלב מרוכז).
    את שתי הגרסאות הכנתי עם פאדג', בסבב ב' הוספתי לפאדג' כף רום וחופן צימוקים קטנים וכהים אותם זרקתי לפאדג' כשהוא עוד רותח כדי שיספגו אותו, יצא טעים מאוד!
    אבלמה… למרות שחיכיתי בסבלנות שהפאדג' יתקרר לגמרי (ובינתיים דגמתי כל חמש דקות לצלוחית קצת תערובת גלידה עם פאדג' חם כדי לוודא שהכל בסדר :) ) הוא נשאר נוזלי לגמרי וכשהוספתי אותו לגלידה, רובו התרכז בקרקעית ולא התפזר יפה כמו פאדג'. יש לך רעיון למה זה קורה?

    מאיה עונה: אם הפאדג' יוצא לך נוזלי (הימור שלי זה שהצימוקים מפרישים רום שמדלל את העסק) את פשוט צריכה לבשל אותו עוד פעם עד שהוא נהיה סירופ. מפזרים בגלידה רק כשהפאדג' מגיע לסמיכות המתאימה, אחרת הוא באמת שוקע.

  32. נראה מעולה!

    המלצה טכנית (לא קולינרית) – אם את רוצה להכניס וידאו ישירות לתוך הבלוג את יכולה להוסיף את האקסטנשיין של קלטורה:
    http://corp.kaltura.com/download

    כי אנחנו פה בחברה מעריצים של הבלוג.

  33. יו, מאיה… כרגיל, הצמדת אותי למסך…
    בינתיים אין לי מקפיא, אז המתכון יאלץ להמתין…
    בכל מקרה ראיתי לנכון לדווח כי ברוזנפלד בפ"ת מוכרים מכונת גלידה במחירים ממש נורמאליים (משהו כמו 300) בינתיים אני לא קונה כי אין לי מקפיא וגם אין לי כסף… אבל אני מקווה שהמבצע ימשיך גם בעוד כמה חודשים…

  34. היי מאיה. המתכון נראה מעולה ובימי קיץ חמים הקוקילידה היא בהחלט האופציה החביבה עליי. אז שינסתי מותניים והלכתי על הסיפור. השתמשתי בקוטג'(בתוספת קצף משני חלבונים), יצא טוב מאוד – ההעדפה שלי אישית היא לגלידה קצת יותר שמנתית.
    בנוסף קנינו חלב מרוכז מוזר (פחית כחולה עם כיתוב רוסי) כי האופציה השנייה הייתה חלב מרוכז מופחת שומן, שחשבנו שלא יעבוד טוב לגלידה; בכל מקרה , החלב מרוכז השאיר טעם לוואי מוזר שפוגם בהנאה.

  35. אפשר גם להכין חלב מרוכז בבית!
    מרתיחים ליטר חלב עם חצי קילו סוכר, ומבשלים חצי שעה על אש קטנה (אין צורך לערבב). מוסיפים 50 גר' חמאה וכשהיא נמסה מוסיפים 4 כפות שטוחות קורנפלור שהמסנו היטב בחצי כוס מים. מבשלים תוך כדי עירבוב עוד רבע שעה, ו– זהו. זה מוכן, ובלי טעם הלוואי הדוחה של חלב משומר.

    מאיה עונה: מגניב!!!!!!!!!!!!!!

  36. היי, קודם כל רציתי להגיד שהבלוג שלך ממש מדהים וההשקעה ניכרת, כל הכבוד (:
    לגבי הגלידה, ניסיתי עם מסקרפונה של גבינות גד והבחנתי ב2 תופעות מוזרות:
    א. תוך כדיי שביצעתי את שלב העירבול של הגבינה עם החלב המרוכז אחרי בערך 4 דקות התחילו להיווצר גושישים קטנים בחומר שהיה נראה ששום עירבול נוסף לא יפתור, כמו מעיין התפרקות של הגבינה.
    ב. כמה דקות אחרי ששמתי את התערובת הסופית (עם החלבונים המוקצפים) בפריזר, ראיתי שיש שקיעה (כנראה של החלב המרוכז) אל תחתית הכלי. הכלי שבו השתמשתי היה יותר צינור מאונך משלך, יכול להיות שזה מקור הבעיה?

    תודה מראש.

    מאיה עונה: האם ערבלת עם מערבל או במיקסר חשמלי? כי המסקרפונה של גד מתפרקת ממש מהר כשמנסים להקציף אותה, וכנראה זה מה שגרם לתופעת ההיפרדות. בפועל מה שקורה הוא כשמקציפים את הגבינה הזו יותר מידי נפרדים מי הגבינה מהשומנים (הגושים). וכשמנסים להקפיא את זה, כל החלק המימי נפרד וצף למעלה… בקיצור, בפעם הבאה לערבב עם מזלג ולא להקציף.

  37. הפוסט הזה השאיר אותי רעב ויש לי שאלות רק על הצילום:
    חלק מהתמונות רועשות במיוחד. מה קרה?

    איך קיבלו בסופר את זה שצילמת סלסלה מלאה בגבינות?

  38. יש לי מכונת גלידה ויש לי גלידה.
    יש ביסקיווטים מוכנים בסופרים שאפשר לקנות ושגדולים מספיק ושמתאימים לקסטה?

    מאיה עונה: המממ. לא נראה לי. הם דקים מידי ופריכים מידי. אולי העוגיות האלה שנראות כמו וואפל בלגי?

  39. הכנתי עם מסקרפונה וחצי קופסת חלב מרוכז והוספתי קצת שבבי שוקולד מריר ופיקאן סיני. הבעיה שיצא נורא מתוק… מה עושים? יש לי תחושה שהמתיקות היא בגללהחלב המרוכז…

    מאיה עונה: כנראה בגלל הפקאן הסיני. אפשר לערבב פנימה קצת שמנת מתוקה מוקצפת לקצפת.

  40. שלום רב

    האם יש גירסת הדפסה של המתכון (חומרים ואופן הכנה "תכלס") ?
    רציתי להדפיס את המתכון של קוקילידה ביתית ונאלצתי להעביר לוורד.
    תודה, עירית

  41. עשיתי עם נפוליאון ויצא לי מאוד מוצלח. תודה רבה!!!
    הקפאתי את הגלידה בקופסה מלבנית, כך עבודת הרידוד שלה והתאמתה לעוגיות היא מינימלית (אבל עדיין מאוד מלכלכת).
    חתכתי את הקוקילידה עם סכין רחבה (כך שתחדור את כל העובי וגם ניתן יהיה ללחוץ עליה על מנת לחתוך גם את השכבה התחתונה).
    גרף מחמאות!!

  42. היי! למה בסוף לא נתת דוגמא עם גבינת 5%? אתר מדהייים! :)

  43. הי מאיה…
    כבר כמה זמן שאני עוקבת אחרי האתר שלך ואני חושבת שהוא מצוין! הכנתי כבר כמה מתכונים שיצאו מעולה ולקחתי מפה לא פעם רעיונות לשידרוג מתכונים (למשל- אני מכינה פאי שזיפים אלוהי משילוב של הקראמבל שלך ושל מתכון נוסף…)
    בכל מקרה- רציתי להתייעץ איתך: יש לי בהקפאה בראוניז קוקוס שהכנתי ולא היו לא קונים (הבנזוג- מסתבר לא מת על קוקוס) הם מתנהגים נפלא בהקפאה ואפשר לאכול אותם ישירות מהמקפיא- המרקם טוב וגם הטעם.. חשבתי להכין מהם תחתית לקוקילידה ולהכין אותה בתבנית אחת, ללא חלק עליון… מה דעתך? את חושבת שטעם הקוקוס והמתיקות של הבראוניז יישתלבו פה טוב, או שעדיף לאמץ קרם/ מוס אחר?
    תודה מראש.

    מאיה עונה: לדעתי יעבוד. אם יש לך אומץ את יכולה לחתוך אותם באמצע ולעשות סנדוויץ' של ממש. יהיה יותר קל לחתוך לריבועים ואז כל ריבוע לחתוך באמצע ואז להחזיר אותם לתבנית, למזוג גלידה, לכסות בשאר החצאים, ולהקפיא. אם זה נשמע לך כמו יותר מידי פרוייקט הנה גישה הפוכה: פוררי את הבראוניז לפירורים וערבבי אותם לתוך הגלידה! תקבלי גלידת בראוניז מהממת.

  44. הי מאיה… רציתי לשתף אותף בעלילות הכנת הקוקילידה… שווה לחכות, הסיפור מתפתח ובסופו יש גם סטארטאפ נוסף:-)
    אז ככה… הכנתי את עוגיות הסנדויץ' כבר אתמול והיום החלטתי לנסות להכין את הגלידה ולעשות ממחצית מכמות העוגיות, קוקילידות קטנות.
    השקעתי והכנתי את גבינת השמנת הביתית שלך (שהיא מעולה!!!)… עירבבתי, קיפלתי, הקפאתי.
    אחרי כמה שעות במקפיא טעמתי אותה… היא עדיין לא היתה קפואה לגמרי (פרט חשוב לסוף…) אבל היא היתה טעימה נורא!
    הדבר היחיד היה שהיה לה טעם מורגש של הגבינה (כנראה בגלל ששמתי בגבינה גביע אחד של שמנת 15% ואחד של 9%) כאמור, זה היה ממש טעים, אבל איכשהו לא נראה לי שזה ילך עם העוגיות.
    החלטתי שיש צורך בתוכנית ב'…
    חיפשתי בבית פירות יער ולא היו. חשבתי על איזה שילוב של הגלידה הגבינתית עם פרי חמצמץ אחר ומצאתי תפוז. (אני מאמינה שזה ילך עם כל פרי חמצמץ… אבל הכנתי ממה שהיה לי בהישג יד). ההמשך היה פשוט סימפוניה של טעמים:
    הוספתי לגלידה הקפואה למחצה, קליפת תפוז, חתחתי את הפלחים קטן והוספתי גם אותם, עירבבתי בעדינות ויצא מעדן, מושלם, להיט!
    מאיה, את גדולה, זו גלידה מצויינת, בעצמה וכבסיס
    תודה, תודה, תודה!

  45. מתכון מעולה !!!
    טיפ קטן – אני הקפאתי את הגלידה בתבנית אפיה מאורכת חד פעמית וגם אפיתי את העוגיות בתבניות כאלו ואז הכל יוצא באותו הגודל והרבה יותר קל לעצב ולחתוך…

  46. ניסיתי פעמיים עם קוטג' 9% ובלי קצף חלבונים. יוצא נהדר – גם טעים מאוד וגם במרקם הנכון, ולא מרגישים שמדובר בקוטג' (החברה שלי לא סובלת קוטג', וכל עוד לא סיפרתי לה שזה קוטג' היא ליקקה את האצבעות). לדעתי זה יוצא קצת מתוק מדי, ואפשר להפחית מכמות החלב המרוכז.

    הייתי ממליץ להקפיא בכלי נמוך, רחב וארוך, כך שהבלילה תתפרס לשכבה דקה למדי (ס"מ בערך). ככה הגלידה קופאת הכי מהר ואפשר להנות ממנה כבר אחרי שעה אחת, פחות או יותר. היא גם מפשירה מהר יותר אם מנסים לאכול אותה אחרי יומיים-שלושה, כשזה כבר קשה מדי.

    בפעם השניה ניסיתי להוסיף ערמונים מבושלים ומקולפים למעבד המזון. זה הוסיף טעם מעניין, אבל השאיר גושים קטנים של ערמונים שלא היו נעימים. צריך כנראה להפוך קודם את הערמונים למשהו משחתי/קרמי יותר לפני כן, ואני לא יודע איך.

  47. שאלה: את חצי פחית החלב המרוכז בה לא השתמשתי לגלידה – כמה זמן אני יכולה לשמור במקרר?

    תודה!

  48. שלום לך מאיה. אני מעט מוטרדת.
    הכנתי את העוגלידה למקרה שיגיעו אורחים חשובים. עד אז, אסור לאיש לטעום (חוץ מהצדדים שיצאו שמימיים). האם תוכלי לומר כמה זמן לדעתך הממתק נשאר טוב במקפיא?

    מאיה עונה: היי חנה, כפי שכתוב במתכון, הקוקילידות נשמרות היטב למשך שבועיים תמימים במקפיא, כך שאין סיבה לדאגה.

  49. הי מאיה,

    הכנתי את הקוקילידה ויצא מעולה!
    ואז ניסיתי להכין סתם גלידה עם פאדג' שוקולד, והסתבכתי כשניסיתי להוסיף את השוקולד לגלידה. מה זה בדיוק "לפזר בשכבות"?

    תודה!

    מאיה עונה: זה אומר לשים שכבה אחת גלידה, שכבה אחת פאדג', וחוזר חלילה. מקווה שהסתדרת :)

  50. היי שלום!
    תהיתי- אפשר אולי להחליף חלק או כל החלב המרוכז (או הגבינה) בריבת חלב ליצירת (כמה מפתיע)- גלידת ריבת חלב?

  51. הי,

    הכנתי – בקוצר רוח יש לומר – את הגלידה עם גבינת נפוליאון ועם קצץ משני חלבונים. לצערי אחרי ההקפאה קיבלתי גוש קפוא וקשה, שאי אפשר לאכול בכפית או לעצב אותו לצורת העוגיות.
    מה עשיתי לא טוב??…

  52. היי מאיה,
    אני שמחה שגילית את הבלוג המקסים הזה!
    הכנתי את הגלידה פעמיים. פעם ראשונה עם גבינת מסקרופונה ובפעם השנייה עם גבינת נפוליון. הגלידות יצאו מעולות! כל המשפחה ליקקה את האצבעות :-). אני חושבת שאתמיד עם גבינת המסקרפונה. הנפוליון העניקה לגלידה מעט חמיצות. אני חושבת שאפשר להסתפק ב-2 כפות סוכר על 3 ביצים כשמשתמשים במסקרפונה… כי יצאה מעט מתוקה מדי.
    תודה רבה על המתכון!
    רעות

  53. מאיה מה שלומך? יש מתכון לקוקולידה פרווה???תעשי איתנו חסד שומרי הכשרות טוב??? את מותק !!! תבורכי
    וחוצמזה …מה זה חלב מרוכז באנגלית??? יש דבר כזה בניו יורק
    הרחוקה?.

  54. ואני כעת באמצע להכין את הקוקילידה בכמות מ-ר-ו-ב-ע-ת!
    לאור דרישת הקהל וכמות הזמן בה החזיקה הכמות המשלושלת שעשיתי פעם קודמת. (מעולם לא הכנתי את המתכון הזה בכמותו הרגילה ותמיד הוא לא שורד עד יום ראשון בבוקר..)

  55. אהלן מאיה
    רציתי לדעת למה לא לחתוך את העוגיה כבר לפני האפייה?
    ככה אפשר להשתמש גם בשאר הבצק החתוך
    עוד דבר, ניסית רק להכין את העוגיה ולהוסיף גלידה רגילה (וניל גורמה של שטראוס)?
    יכול גם לחסוך זמן עבודה

    מאיה עונה: הכל מעצלנות, לצערי. ובנוסף, אם עושים חיתוכים בבצק לפני, במהלך האפייה הבצק תופח ומאבד את הצורה שלו לחלוטין, כך שזה בזבוז זמן לדעתי. והסיבה שאני לא קונה גלידה מוכנה היא שאני מאוד נהנית להכין גלידה בעצמי – מה שקצת סותר את תחילת דבריי, אבל מה לעשות :)

  56. שלום מאיה,
    אם משתמשים במקל וניל במקום בתמצית אז כמה שמים? האם חצי מקל או שמא מקל שלם?

    מאיה עונה: אני אף פעם לא שמה חצי מקל וניל בשום דבר. תמיד מקל שלם. אין פה טעמי לוואי כמו בתמצית וניל סינטתית.

  57. היי מאיה, הכנתי את הגלידה מחבילה של נפוליאון ושל סימפוניה שהיתה 3% ויצא מעולה! את חושבת שאפשר להמיר את כל הגבינה לסימפוניה?

    אני הוספתי לגלידה שכבות של פטל שחור מרוסק קלות עם אבקת סוכר ושוקולד לבן ויצא מדהים.
    לא הבנתי למה אמרת שקצף החלבונים עושה את הגלידה אוורירית יותר והיא נוזלת יותר מהר , כי האמת שלקח לה די זמן להיות רכה.

  58. היי מאיה
    הכנתי שלוש פעמים (עם מסקרפונה) ויצא מעולה. אבל יש ל הצעת יעולשעושה את כל העסק הרבה יותר פשוט. 1. קודם מכינים את העוגיה הענקית כפי שהצעת ונותנים לה להצטנן לגמרי רצוי אפילו להקפיא ואח"כ מכינים את הגלידה ומורחים אותה על העוגיה הקרה, לפני ההקפאה, שהיא עדין במצב קרם. סוגרים עם מחצית העוגיה הנותרת. מהדקים את נייר הכסף סביב הקוקילידה ומקפאים כך. זה הרבה יותר פשוט לא מלכלכלים ולא מסתבכים עם מריחת גלידה קפואה על עוגיה וזה!
    אתר מעולה – תמשיכי כך.

  59. אם יש לך רעיונות דומים למתכון ללא גלוטן – אשמח לקבל הצעות. המתכון נראה ממש מפתה.

  60. כל הכבוד על האתר! את מגניבה ומצחיקה לגמרי. אהבתי, לירון :-)

  61. היוש, אפשר לשים במקום השמן תירס (בפאדג' שוקולד) קורנפלור?

    מאיה עונה: היי, לא הבנתי את השאלה. על איזה פאדג' את מדברת? בבקשה להבא לשאול שאלות על מתכונים בפוסט הרלוונטי, אחרת אני לא מבינה.

  62. שבת שלום:)
    קודם כל תודה ענקיתת!
    יש לי שאלה, אחרי שאני עוטפת את הקוקילידה בנייר כסף אני צריכה לחתוך לפרוסות, או לפני ההגשה אני יכולה לפרוס…?
    זה משנה??

    מאיה עונה: בגלל שהפריסה לפרוסות לוקחת זמן, הגלידה מתרככת בזמן הזה ועד שתגיע לאורחים היא עלולה כבר להתחיל להתפרק להם בידיים. לכן אני ממליצה לחתוך לריבועים, להקפיא שוב, ואז ישר להגיש, כדי שכל אחד יקבל ריבוע קפוא ויציב בלי שיימס לו בידיים בגלל ההמתנה בחוץ.

  63. אני עשיתי ניסוי, לקחתי את המתכון המושלם שיש לי לבראוניז, ובמקום לשפוך לתבנית ולאפות קיררתי את הבצק, ובעזרת כפית הכנתי עוגיות. בהשראתך ילאתי בגלידה וניל (home made, כמובן). יצא מושלם.

    מאיה עונה: איך הם היו אחרי הקפאה? והאם הם התפרקו כשהגלידה התרככה? זו תמיד הבעייה בקוקילידות.

  64. לפני ההקפאה הן היו נחמדות, אבל אחריה העוגיה התרככה וספגה טעמים (הקפאתי איזה 40 שעות ככה) והיה מעולה. הגלידה אגב, לא הספיקה להתרכך, היא נזללה מהר מידי… ;)
    שבוע הבא אנסה עוד הפעם לכבוד יום הנישואין של ההורים שלי, הפעם אכין את הגלידה ב"כדור גלידה" שמעת על זה? המצאה גאונית! ושלי ורוד, אז בכלל…

  65. הכנתי עם גבינת נפוליאון ויצא מהמםםםםםםםם!!!
    זה ניראלי בא טוב עם איזה סירופ תותים או משו בסגנון… יש לך איזה מתכון למשו כזה?
    תודה רבה!!!!!!באמתתת!!

  66. אומייגאד, לקחת את הרעיון שלי להפוך בלילת בראוניז לעוגיות ופירסמת בזמנים מודרניים, אני מרגישה מיוחדת :)

    מאיה עונה: הממממ, לא ממש :) זה רעיון די ידוע. או שאולי "חלמתי עליו בלילה?"

  67. היי מאיה!
    אני ממש רוצה לנסות את הגלידה! (בלי הקוקי) למרות שיורד גשם בחוץ:) במקרה סבתא שלי הביאה לנו פחית של חלב מרוכז (אין לי מושג בשביל מה!) אז חשבתי לעצמי- למה שאני לא אכין גלידה?
    אז ככה- אם אני לוקחת שוקולד מריר וטוחנת אותו במעבד מזון ומוסיפה אותו לגלידה יצא טוב? הכוונה היא כמו גלידת וניל צ'יפ של שטראוס..
    מה את אומרת?

    מאיה עונה: עדיף לך להכין את גלידת השוקולד, יש בה פחית אחת של חלב מרוכז והיא יוצאת מ-ד-ה-י-מ-ה.

  68. […] הגיע, בואו תתקררו עם קוקילידה ביתית! הטעים טעים הזה כיכב אצלנו בשבת האחרונה ויכול גם לככב […]

  69. היי מאיה
    בשעה טובה הכנתי את הגלידה. לא מצאתי פילדלפיה והתחליף היחידי שמצאתי היתה גבינת קרם אמריקאית שנקראת הריטאג" .
    היא התערבבה מצוין עם החלב המרוכז ולאחר כמה ערבולים טובים עם מקצףיד התערובת היתה הומגנית.לטעמי היתה עוד טיפה חמצמצות אז הוספתי עוד 2 כפיות גדושות חלב מרוכז ומעט וניל.כרגע העיסה נחה במקרר עד שהפאדג התקרר. היא תוגש כגלידה ללא הקוקי לשיפוטם המחמיר של בני הבית בארוחת שישי.

  70. היי מאיה,
    הכנתי את המתכון הזה כבר מספר פעמים והוא מצוין בעיניי. חשבתי להכין את הגלידה בגרסת ארטיקים. האם יש לך המלצה לציפוי מתאים?
    ושאלה נוספת – אני אישית אוהבת את החמצמצות של הגלידה, אבל יש מי שמעדיפים מתוק יותר. האם יש לך המלצה להוספת מתיקות מעודנת?
    תודה!

    מאיה עונה: אני לא ממליצה להשתמש במתכון בדיוק כמו שהוא בשביל ארטיק (למרות שהמחשבה נכונה והגיונית!!). הסיבה היא שהאווריריות של הבלילה תגרום לארטיק להתפרק ולהקרע כשתנסי להוציא אותו מהתבנית. ההצעה שלי היא לא להקציף את השמנת המתוקה ולהשמיט את החלבונים. ז"א פשוט לערבב חלב מרוכז, גבינת שמנת, ושמנת מתוקה, ואז להקפיא. ציפוי? המיסי שוקולד מריר על ביין מארי וטבלי כל ארטיק. וודאי שציננת את תערובת השוקולד לטמפ' החדר, ושהארטיקים קפואים בטירוף לקראת הטבילה, כדי שלא יימוס. ספרי איך יצא!!!

  71. היום אני בשוונג של תגובות למתכונים שלך :) עשיתי שילוב של שני מתכונים והתוצאה היתה מאוד מוצלחת, אז אני חייבת לשתף.
    הכנתי את הגלידה עם גבינת שמנת, אבל הטעם של התערובת היה לי קצת סתם. אז הכנתי את רוטב הטופי המדהים מריבועי הטוויקס וקיבלתי לתערובת והיידה לפריזר. יצא מעולה, גלידה עם קצת טעם ריבת חלב שכזה. אום נום נום.

  72. את קטלנית !! תמשיכי ככה
    אהבתי את הכתיבה שלך ובכלל את הפרטים הקטנים שהשקעת בקוראים שלך שעושים את ההבדל
    תודה רבה לך !

  73. פשוט מעדן! הכנתי עם מסקרפונה, היה קשה מאוד להפסיק לטעום מהגלידה לפני שנכנסה למקפיא. בגלל שרציתי צורה חגיגית הכנתי את עוגיות השוקולד (המהממות!) כשהן חתוכות בעזרת רינג עגול כדי לייצר עוגת קוקילידה. מחכה בקוצר רוח למחר לטעום את זה שלם.

  74. היי,

    המתכונים שלך מקסימים!! יש מצב שאת מביאה מדי פעם מתכונים של דברים שווים ללא גלוטן?
    אשמח מאד!!!

  75. היי, המילוי הזה נראה יאמי. אני רוצה לזלף אותו לתוך קנולים קנויים. נראה לך שהם ישרדו הקפאה, או שעדיף רק לצנן במקרר?
    תודה!

  76. שאלה: יש לי אוכמניות בפריזר ואני מתה להשתמש בהן. ראיתי שהזהרת באחת התגובות לא להשתמש בפירות כמו שהם כתוספת לגלידה בגלל עודף הנוזלים. אם אבשל את האוכמניות ואצור מהן רוטב ואז אשלב אותו בגלידה, את חושבת שזה יעבוד?

    מאיה עונה: אם תסמיכי קלות עם קורנפלור זה יעלה את הסיכוי שזה לא יהפוך לקרח בעסה בהקפאה…

  77. טוב, רציתי לעדכן שהכנתי את הגלידה מתוך כוונה להקפיא בתוכה תוספות ולהגיש אותה בצלוחיות, אבל ברגע האחרון הבנתי שהכמות לא תספיק למספר האנשים שרציתי להאכיל, אז קניתי עוגיות ג'ינג'ר (Ginger Snaps – אני גרה בארה"ב) והכנתי מיני-קוקילידות. החריפות הקלה של הג'ינג'ר השתלבה מדהים עם המתיקות המעודנת של הגלידה. הצלחה!

  78. […] דרך אגב מבצק אלים לאהוב את זה:אהבתי טוען… רשומה זו פורסמה בקטגוריה […]

  79. אהלן! מה לגבי הוספת סירופ שוקולד (רגיל שקונים בסופר, של הרשיס לצורך העניין) לתערובת הגלידה לפני הקפאתה? או שזה עלול לקפוא ולהיות לא משהו?
    אני פשוט חולה על גלידת סנדיי של מקדונלד'ס (זו שמוסיפים לה סירופ שוקולד חם ובוטנים) בא לי לנסות משהו בסגנון. רעיון?(:

    תודה, כיף פה…!!!(:

    מאיה עונה: נשמע לי אחלה רעיון. סביר להניח שיישאר רך בהקפאה. זהירות לא לערבב יותר מידי, שיישאר משוייש יפה.

  80. פעם ראשונה שאני נתקל באתר הזה
    חזק!!! השם, המטרה, והביצוע!!!
    תודה רבה!

  81. הי מאיה,
    הלינק שאמור להוביל למתכון לעוגיות סנדוויץ׳ מוביל לפסטו גזר (!)
    ולא הצלחתי למצוא באתר דרך חיפוש. תוכלי אולי לפרסם אותו כאן?

    תודה
    איריס!

    מאיה עונה: הלינק תוקן. תודה

  82. עשיתי עם קוטג׳ ויצא מדהים. תודה רבה!!!



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!