עוגת פודינג שוקולד גינס

נחשב אצלי: מתוק ומושחת

מה שמעצבן אותי באינטרנט זה שאפשר למצוא מיליון גרסאות לכל מתכון. ולכו תדעו אם הגרסה שנפלתם עליה טובה ובדוקה, ואם יש בה עוד חצי כוס שמן ופחות ביצה אחת ממתכון אחר – מה ההבדל בתוצאה. אז איך אחרי הקדמה כזו אני יכולה לפרסם עוד מתכון לעוגת שוקולד, כשיש באתר שלי כבר לפחות חמש כאלה?? א. כי יש בה שטיק מטורף שאין באף עוגה אחרת, שגורם לה להיפרד לשכבה עוגתית למעלה ושכבת פודינג סמיך למטה. ב. כי אין בה ביצים, וזה סוג של וואו. ג. כי כששאלתי אתכם בעמוד הפייסבוק מה אתם מעדיפים לפוסט הקרוב, היא ניצחה ברוב מוחץ של 105 לעומת 52. שימו לב, העוגה הכי טובה כשהיא חמה מהתנור, סבירה כשהיא פושרת, אבל ביום למחרת היא כבר לא כזו משהו. שום דבר שחימום קצר במיקרו והר של קצפת לא יכול להסוות. חג פורים וסט פטריק'ס שמח לכולם!

המתכון הוא עיבוד שלי לשילוב בין מתכון של נייג'לה למתכון של ג'יל אוקונור. אבל שתיהן אפילו לא השתמשו בבירה, מוהאהא. הכמות: תבנית עגולה בקוטר 24 ס"מ.

  • 100 גר' שוקולד מריר
  • 100 גר' חמאה
  • 1 גביע שמנת חמוצה (200 גר')
  • חצי כוס סוכר
  • 1 כפית תמצית וניל
  • חצי כפית מלח
  • 1 כף גדושה קקאו
  • חצי כפית אבקת סודה לשתייה
  • 1.5 כוסות קמח
  • לזיגוג פטנט:
  • חצי כוס סוכר
  • 1 בקבוק (330 מ"ל – ככוס וחצי) בירה כהה כמו גינס או מרפי'ז – אם אין, מחליפים במים רותחים וכף גדושה של קקאו
  • אופצייה: חופן נטיפי שוקולד צ'יפס

עלות משוערת:

31 שקלים

עבודה נטו:

13 דקות

ההכנה

כמו כל עוגה בצק-אלימית טובה גם העוגה הזו עשויה בעיקר ממוצרי מזווה. לא שבכל מזווה ממוצע יש מבחר של בקבוקי בירה כהה לכל דורש, אבל תודו שבירה זה לא כזה דבר שמתקלקל. וגם לא שוקולד מריר או קמח או קקאו או סוכר. אז לזה אני מתכוונת במוצרי מזווה. זה אומר שפעם בחודשיים אתם קונים אותם, ואז יש חופן של דברים שאתם יכולים להכין בלי שצריך להתלבש ולצאת מהבית ולעמוד בתור עם כל הדודות ולקלל את הרגע שנכנסת לסופר בשעה המקוללת 12 בצהריים, בה כל קשישי העיר נזכרים לעשות את הקנייה החודשית שלהם, להידחף לקופה המהירה, לשלם בתלושים, ולספור את הכסף הקטן בארנק תוך כדי שהם משלמים. ולהיאנח.

אה, כן, מה שניסיתי לומר זה שתחסכו לכם את הצרות האלה, ותוודאו שתמיד יש לכם בבית קמח, אבקת סודה לשתייה (שעולה שקל וחצי ומחזיקה לנצח, להשיג ליד מוצרי האפייה), חמאה, קקאו, ושוקולד מריר. זה אף פעם לא מזיק. אם אתם לא מצליחים למצוא גינס, גם בירה מרפי'ז עובדת במתכון הזה, אבל לא בירה רגילה (קרלסברג, טובורג, ושות'). אם אין לכם בירה כהה – החליפו בכמות זהה של מים רותחים (!). האורחים לא צריכים לדעת על החילוף. אם הם לא מרגישים טעם של גינס אז הבעייה היא בכלל אצלם.

העוגה היא בקערה אחת (הידד!) כך שלא מתלכלכים הרבה כלים. ומעבר לזה, במקום להוציא לכם את העיניים עם מאגר המטרפות שלי:

הכנתי את העוגה עם מזלג, רק כדי להראות לכם שגם חבר'ה בדירה סטודנטיאלית חסרת אמצעים יכולים להכין בלי תירוצים.

שוברים את השוקולד לקוביות בקערה, וחותכים את החמאה גם לקוביות ושמים בקערה. לא משנה גודל הקוביות – לא של החמאה ולא של השוקולד. זה רק כדי שהם יימסו בצורה אחידה ומהירה יותר. השוקולד, אגב, יכול להיות מריר פושטי של עלית, וניסיתי גם עם שוקולד משובח 52% וגם 70%. כולם יוצאים אחלה בחלה.

דוחפים למיקרוגל לדקה וחצי ועוצרים כל 30 שניות כדי לנסות לערבב.

כשרוב החמאה נמסה, והשוקולד מתחיל להיות רך ומבריק – אז אפשר לערבב את הכל לבלילה שוקולדית מבריקה וחלקה.

מוודאים שלא נותרו בשולי הקערה חלקים לא מעורבבים. אם במקרה יש לכם מרית (או "לקקן"), זה הכלי המושלם שאיתו אפשר "לסרק" את השוליים ולוודא שהכל אחיד.

זורקים לקערה גם את השמנת החמוצה, הסוכר, הקקאו, הוניל והמלח (כן!! גם את, אמא. לא… זה לא יוצא מלוח).

מערבבים טוב טוב. כן, אני יודעת שהעוגה הזו דומה קצת לפאדג' השפוייה, אבל זרמו איתי, זה שווה את זה.

כשהבלילה חלקה ואחידה, מוודאים שלא נותרו בשוליים חלקים לא מעורבבים. את זה עושים עם המרית הזו שהזכרנו מקודם. כלי שווה ביותר. חובה לכל אופה חובבן.

מערבבים פנימה את המרכיב לפני האחרון – הסודה לשתייה. מערבבים טוב טוב כדי שזה יתפזר בבלילה היטב.

ואחרון אחרון חביב – הקמח. עד עכשיו ערבבנו כמו משוגעים, אבל מעכשיו צריך להתקמצן עם הערבובים. כי ערבוב יתר של קמח בבלילה יניב עוגה עם מרקם קשה ודחוס ומגעיל.

מערבבים את הקמח היטב, אבל עוצרים רגע לפני שהוא נטמע לחלוטין בבלילה. הנה ככה:

רואים שיש קצת לבן פה ושם? לא להשאיר גושים וחלקים לא מעורבבים כמובן, אבל הימנעו מהדחף לערבב עד שנוצר קרם חלק ומושלם. ככה זה אמור להראות. גס וקצת לא אחיד.

מעבירים את הבלילה לתבנית. לא חובה להשתמש בתבנית עגולה 24 ס"מ מושלמת כמו שלי. אפשר להשתמש בתבנית המלבנית של הטוסטר אובן, אפשר גם להשתמש בתבנית עגולה 26 ס"מ, אפשר בתבנית מרובעת של בראוניז. בכל תבנית שנראה לכם שתכיל את הבלילה (ואת השטיק שיגיע אחריה) בנוחות מירבית. ושהבלילה תגיע לגובה מינימלי של בערך ס"מ וחצי אחרת התבנית גדולה מידי.

ועכשיו, לשטיק שכולנו חיכינו לו. מפזרים מלמעלה חצי כוס סוכר על הבלילה שבתבנית (שימו לב, הסוכר מבצבץ למעלה, בכוונה לא עירבבנו אותו פנימה! שכחתי לעשות את זה בתמונות כי נסחפתי עם הצילומים, אז תדמיינו כאילו יש סוכר על העוגה בתמונה הבאה).

לוקחים בקבוק בירה כהה (גינס או מרפי'ז בלבד), ושופכים את כולו (כמות של כוס וחצי בערך) על העוגה מלמעלה. הבקבוק צריך להיות בטמפרטורת החדר ולא מהמקרר, אחרת הוא יעכב את האפייה.

כן, אתם לא הוזים, זה באמת מה שעושים. שופכים בירה על העוגה. אם אתם רוצים להשקיע, פזרו חופן נדיב של שוקולד צ'יפס על העסק.

אם מצאתם רק פחית ולא בקבוק, אין בעייה, פשוט מדדו בערך כוס וחצי ושפכו פנימה (מרפי'ז מצאתי רק בפחית של חצי ליטר). אם לא הצלחתם להשיג בכלל בירה כהה (לא היה לי אומץ לנסות עם בירות אחרות, ואני ממליצה שגם אתם לא תנסו. חבל על המצרכים), אין בעייה. פשוט שפכו כמות זהה של מים רותחים מהקנקן. כדי לפצות על אובדן הטעם המיוחד של הבירה, פזרו על המים מלמעלה כף גדושה של אבקת קקאו.

לוקחים את יצירת האמנות הזו (נזהרים שלא יישפך) ותוקעים אותה בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות (התנור צריך להגיע כבר לטמפרטורה לפני שהעוגה נכנסת אליו, אחרת זמני האפייה שאני נותנת לכם לא יעבדו, ולא תוכלו להרגע עם ראש שקט).

אופים אותה למשך 22 עד 25 דקות. במהלך האפייה תיווצר שכבה עוגתית שוקולדית שתצוף למעלה, ולמטה יצטבר לו רוטב שוקולד-גינס מבריק ומפתה, שיבעבע גם בשוליים, ולפעמים יופיע בנהרות קטנים בבקעים שבעוגה. הרוטב מסמיך מאוד כשהעוגה מתקררת, אז כשאתם מוציאים אותה, זה ייראה כאילו היא צריכה עוד אפייה, אבל לא. מוציאים את העוגה כשהמרכז שלה יציב ותפוח, ורק השוליים של הרוטב מיטלטלים כשמזיזים את התבנית. אם חלק ממש קטן ממרכז העוגה מיטלטל בקטנה, זה גם בסדר. מצננים את העוגה לפחות 10 דקות לפני שחופרים בה.

כשהעוגה חמה זה ייראה כאילו יש ממש בריכה עמוקה של רוטב שוקולד, אבל הכל יסמיך ויצטמצם כשהעוגה תתקרר, אז אל חשש. אגב, אם לא מספיק מתוק לכם (חלקנו סובלים מתופעה כזו, שדברים לא מספיק מתוקים לנו), אפשר לפדר קצת אבקת סוכר מלמעלה. זה גם יפה.

מגישים את העוגה כשהיא עדיין חמימה, עם הרבה גלידה או קצפת, או – הכי טוב – שמנת חמוצה!! מעדן.

לרוטב שבתחתית התבנית עדיין יש טעם של גינס, אבל הוא עדין ומתקתק ומשתלב מעולה עם העוגה עצמה.

העוגה הכי טעימה בשעה שאחרי היציאה מהתנור, כשהיא עדיין חמימה. ביום שאחרי היא עדיין אכילה, אבל יש לה קצת טעמי לוואי של בירה.

ורק כדי להוכיח לכם שאני מלכת סט. פטריק הרשמית, הנה גזיר מ"ידיעות אחרונות" משנת 2005, שמוכיח לי מחדש כל שנה למה עדיף לי להתרחק מבירה (אני הימנית. אין לי מושג מי הבחורה השנייה).

פינת התכל'ס
ממיסים במיקרוגל בקערה 100 גר' שוקולד מריר שבור לקוביות יחד עם 100 גר' חמאה חתוכה לקוביות. מחממים לדקה וחצי ועוצרים כל חצי דקה ומנסים לערבב. עוצרים את החימום ברגע שאפשר לערבב את העסק לקרם חלק ומבריק. מוסיפים פנימה גביע שמנת חמוצה, יחד עם חצי כוס סוכר, כפית תמצית וניל, חצי כפית מלח, כף גדושה של קקאו, ומערבבים היטב לבלילה חלקה. כן, אין פה ביצים! מוסיפים חצי כפית סודה לשתייה ומערבבים היטב. מוסיפים כוס וחצי קמח ומערבבים רק עד שהקמח כמעט נטמע (היזהרו מערבוב יתר). מעבירים את הבלילה לתבנית, משטחים, ומפזרים מלמעלה עוד חצי כוס סוכר. שופכים מלמעלה כוס וחצי של בירה כהה (בקבוק אחד – גינס או מרפי'ז – לא בירה רגילה! אם אין בירה, מחליפים במים רותחים ומפזרים עליהם עוד כף גדושה של קקאו). אופים ל22 עד 25 דקות על 180 מעלות, או עד שהעוגה תפוחה ויציבה, וצפה ברוטב שוקולד מבעבע. מצננים 10 דקות ומגישים חם, עם קצפת או גלידה או שמנת חמוצה.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




81 תגובות בינתיים:

  1. גם שוקולד, גם בירה, גם קצפת??? you have done it again :D

  2. נראה מטריף ביותר וינוסה בקרוב(כי דווקא מחר יש חתונה! יא אללה). תודה רבה :)

  3. נראה שווה – ננסה אותו ביום שני במסיבה (ירושלמים, מה לעשות..)
    ואהבתי את החידוש בפינת התכל'ס – להדגיש את החומרים ולציין את הכמויות; מייעל אותה פלאים!

    פורים שמח :)

  4. מה לגבי בירה שחורה? הולך גם?

    מאיה עונה: דגדג לי לנסות, אבל חששתי. אם את מנסה, דווחי איך יוצא.

  5. רשעות זו לא מילה גסה! אני דורשת ביס

  6. וואו, נראה מדהים, אני מתה לנסות כבר ביום שישי!!
    אבל-
    מה עושה מי שאין לו מיקרו?

    מאיה עונה: ממיס בסיר קטן על אש פיצפונת תוך כדי ערבוב.

  7. טוב, אז חוץ מזה שהמתכון נראה מעולה, הצלחת להטריף אותי עם החתול המציץ הזה.
    לא נרגעתי עד שהצלחתי לעשות print screen בדיוק בשניה הנכונה, להדביק בציר, ולגלות מה כתוב שם… :)

  8. העם דורש לינק לתמונת הלולקאטס

    מאיה עונה: מיצי מכחיש כל קשר

  9. מצויין.
    עוגת גינס + קאפקייקס עם 3 שכבות אלכוהול (של שירלי נמש) ואני מוכנה לסיינט פאטריק! D:

  10. חתול!

  11. what do you say about adding irish cream instead of bear?

    מאיה עונה: זו כמות די פסיכית של אייריש קרים… את יכולה להוסיף 2-3 כפות לבלילה ולהסתפק בזה.

  12. יש לי מתכון מאוד דומה לבראוניז, והוא יוצא מוצלח גם עם בירה שהיא לא גינס, או יין לבן.
    כנראה שיתאים גם במתכון הזה.

  13. ובדיוק היום קניתי גינס ושוקולד מריר לבראוניז גינס של החבר (שנולד בסנט פטריקס וגם חובב גינס מושבע), ועכשיו אני לא יודעת מה להכין!! והגינס כבר במקרר כמה שעות!

    אפשר להשתמש באבקת אפייה במקום סודה לשתייה?

    מאיה עונה: אפשר, אבל אז צריך לשים כפית וחצי אבקת אפייה. את יכולה לנסות להכין את הבראוניז ועליהם לשפוך גינס מלמעלה באותה טכניקה. לדעתי זה יעבוד. רק תוסיפי להם חומר התפחה כנ"ל.

  14. מדהימה כרגיל…. רציתירק לשאול אם החתול גם ניכנס למתכון יחד עם המלח , הבירה וכל השאר…..
    love

  15. במה אפשר להמיר את השמנת החמוצה כדי שהמתכון יהיה פרווה?

  16. איך הצחקת אותי עם החתול…נזכרתי בקישור ששלחת פעם לסירטונים ביוטיוב. אפשר שוב? לכבוד פורים? פרררררר

    מאיה עונה: עדכנתי לאחרונה את עמוד הצור קשר, ויש שם כמה קישורים לסרטונים האהובים עלי.

  17. מקסים כרגיל!

    ד"א, תגידי, לאן נעלמו הדלישס? או שרק אצלי הם נעלמו?

  18. אני מכינה את העוגה הזו לכבוד ילדה שאלרגית לביצים – האם לדעתך האלכוהוליות של הגינס מורגשת? זו כמות קטנה שמתחלק אז נראה לי שזה יהיה בסדר? אני לא רוצה לשכר את הילדונת (בת שנתיים וחצי)

    מאיה עונה: אלכוהול מתאדה באפייה / בבישול אז אל דאגה.

  19. תבנית עגולה לא קפיצית והקץ לנזילות. איך לא חשבתי על זה מקודם!! ממילא לא יוצא כלום מהקפיציות האלה!

  20. אפשר להשתמש בבירה בהירה\ברנדי?

    מאיה עונה: נא לקרוא היטב לפני ששואלים. ציינתי במפורש שלא. אם אין בירה כהה, משתמשים במים חמים.

  21. נראה מעולה! אנסה בקרוב.

  22. אני אלרגית לחלב.. יש תחליפים פרווה לשמנת חמוצה??

  23. מאיה,
    העוגה היתה מהממת, והצילומים הורסים! כה לחי עם הפלאש, והחתול :)

  24. העוגה עדיין בתנור אבל אני חוששת שהיא לא תצא לי…
    אחרי 20 דקות עדיין היו שלוליות ענק של בירה למעלה, פיזרתי אותן בעזרת מברשת ויצרתי כמה ארובות קטנות שתשקע פנימה.
    כעבור 25 דקות היא עדיין מאוד רטובה מעל.
    מקווה שעוד 5 דקות ויהיה בסדר :)

  25. באיזה מין בית שוקולד מריר זה משהו שמחזיק מעמד במזווה? אצלי הוא שורד גג 3 ימים.
    (ולעניין עצמו – העוגה נראית נהדרת, תנוסה בקרוב.)

    מאיה עונה: אם הוא סתם זרוק בגלוי בארון ברור שהוא לא מחזיק. אם מחביאים אותו בצורה אסטרטגית הוא מחזיק גם מחזיק :)

  26. וווווואו
    מאיה, שוב שיחקת אותה!
    הכנתי בקאפקייקסים מאלומיניום (כדי לחלק לחברים במשלוחי מנות!). רק מה- נאגלה אחת הייתה "רטובה" מאוד, כמו שכתבת, ויצאה כמו עוגת פודינג מגניבה שאוכלים בכפית, ואת השנייה שמתי בתנור בלי לשים לב עד שיצאה כמו עוגת שוקולד "רגילה", שזה פחות מגניב אבל גם אחלה..
    ויודעת מה, המתכון הוגדר כהצלחה כבר אתמול כשעברתי בAMPM כדי לקנות את הגינס, והמוכרת ביקשה תעודת זהות. (ואני בת 28!)

  27. הכנתי וטעמתי לפני שעה קלה, יצא מצויין.
    הגינס (במקרה שלי מרפיס) מוסיף טוויסט מעניין!
    חובה לשלב עם השמנת החמוצה :)

  28. גם אצלי העוגה הפוכה- בירה למעלה, עוגה (?) למטה, וקרום נוזלי שמצפה הכל… :(

    מה עשיתי?

    מאיה עונה: מנסה לחשוב מה השתבש. יכול להיות התנור שלך – אולי הוא על טמפרטורה נמוכה מידי? האם הוא מדייק בדרך כלל? עוד אפשרות היא שלא שמת מספיק סודה לשתייה, או שלא דייקת באחד המרכיבים? יכול להיות שאפייה ארוכה יותר הייתה פותרת את הבעייה (אקסטרה 10 דקות עד רבע שעה להערכתי). ניסיתי את המתכון 6 פעמים והוא תמיד עבד לי פרפקט!

  29. איזה חמוד מיצי!!!

  30. נראה מדהים. האם אפשר להשתמש ביוגורט יווני במקום שמנת חמוצה? תודה

    מאיה עונה: בהחלט. יוגורט יווני הוא תחליף מצויין.

  31. ואו, הגעתי לבלוג הזה במקרה אבל נראה לי שאני הופך לקבוע …
    היום אני אופה את העוגה הזאת אני אגיד לך איך יצא … מהתמונות נראה מדהים!!

  32. נראה אחלה (H)
    וסתם לידע כללי, למה חייבים בירה כהה?

  33. אחת המנות הכי טעימות שאני אישית ראיתי!
    מתכון כתוב ומפורט ברמה גבוהה ביותר! כל הכבוד!
    וברור שאני הולך לנסות את זה עוד היום!

  34. היייי זה ניראה מעולה!!!!מאוד רוצה להכין רק שאלה
    האם לדעתך ניתן להמיר את הקמח בא.שקדים[לפסח]?
    אשמח לתשובה
    ותודה על המתכון המושחת והמשגע הזה בני ביתי ואני כמובן נהנהנהנהנה על בטוח

    שונטי

  35. נראה ממש מעולה!
    מה קורה אם מנסים לחמם בתנור את שאריות העוגה בתבנית ביום שאחרי? זה עדיין נשאר לא משהו או שזה משתפר?
    נראה לי שזה קצת יותר מדי עוגה כדי לסיים הכל בנגלה אחת, אלא אם מארחים…

  36. יאייייי עוגה חדשה! אוי היא נראית מהמם.
    אבל היא מתאימה לילדים? זאת אומרת גילאי 13-14…

  37. מסתבר שזה עובד גם עם סטאוט שוקולד (http://www.rogue.com/beers/chocolate-stout.php)

  38. הכנתי את זה עם 1.5 בערך אבקת אפיה ובמקום שוקולד צ'יפס שמתי שוקולד לבן ויצא פשוט מעווווווווולה !

    זה לא פעם ראשונה שאני מרוצה מהמתכונים שלך אז תודה רבה!

  39. היי מאיה, כתבת שאם מכינים את העוגה יום קודם להגשה, יש לה טעם לוואי, האם יש אפשרות להכין את הבלילה יום לפני, ורק להכניס לתנור ביום ההגשה?

    מאיה עונה: כן, אבל תכיני רק עד השלב של הסודה לשתייה מבלי להוסיף אותה (היא מאבדת את כוח ההתפחה שלה תוך זמן קצר בבלילה). הוציאי את הבלילה הקרה מהמקרר שעה לפני האפייה כדי שתתרכך קצת (היא תתקשה במקרר). ורק אז תערבבי פנימה את הסודה לשתייה, וכשהיא בפנים הוסיפי את הקמח ואפי לפי ההוראות. אין שום בעייה.

  40. נראה מתכון מעולה. מת לנסות אותו כשיהיה לי זמן…
    אגב התמונה המתחלפת עם החתלתול והתבנית המתמלאת בהדרגה כמעט גרמה לי התקף אפילפטי LOL

  41. יצא מעולה , תודה!
    :]

    נ.ב
    "אתה חייב להפסיק לאונן" אמר הרופא לדני
    "למה?" שאל דני
    "בשביל שאני אוכל לבדוק אותך" ענה הרופא
    1 באפריל שמח :]

  42. גם לי היתה בעיה עם זמני האפייה (לא חיממתי מספיק את הטוסטר אובן- אופס!) אבל אפיתי עוד 15 דקות ויצא נהדר! לא מתוק מדי ועם רוטב מצוין. תודה!

  43. עם מרפי היה מעניין, אבל היתה טיפה מרירות, עדין חגגנו סנט-פטריק דיי איתה בהצלחה
    אגב – יש מתכון של הבראוניז גינס (יעל גרטי, ynet) – שנוסה כמה פעמים בהצלחה יתירה.

  44. נוסה לכבוד היומולדת, ובצעד לא מחוכם השתמשתי באבקת אפייה בלי לבדוק קודם בתגובות, ולראות שצריך כפית וחצי – אז יצאה גירסא הפוכה כמו שציינו קודם, ובצד מטופש אחר ניסיתי (כשהעוגה היתה כבר בתנור) לערבב עוד אבקת אפייה ולהחזיר לעוד דקות אפיה – יצאה עוגה רטובה מלמעלה עם טעם מריר במיוחד…
    ינוסה בשנית לפני היומולדת הבא! :)

    שאלה – גם במתכון המקורי ישנה מרירות שכזו?

  45. הכנתי אתמול, אמנם עם מים רותחים, כי גינס הוא לא מוצר מזווה אצלי.
    המרקם יצא מעולה, עוגה נימוחה כמו ענן ומתחת רוטב-פודינג שוקולד חמים, מהמרקם לא התאכזבנו.
    העוגה עצמה (וכן גם הרוטב) יצאה קצת תפלה,
    טעם שוקולדי מפנק לא היתה לה, ובכלל לא היה מתוק.

    בשורה התחתונה,
    לא מפנק ועשיר כמו שחשבתי, בהשווה לפונדנט שוקולד שמלא בביצים..

    בבקשה עזרי לפתור את התעלומה,
    חצי כוס סוכר בבלילה עצמה, ועוד חצי כוס מפוזר מעל הבלילה לפני האפייה — הייתכן וחסר סוכר?!?

    מאיה עונה: במתכונים המקוריים היה הרבה יותר סוכר וצמצמתי אותו. מלמעלה פיזרו כוס שלמה של סוכר, וכשעשיתי את זה יצא מתוק ומחניק. הפתרון שלי למשהו שהוא לא מספיק מתוק הוא לפדר אבקת סוכר מלמעלה. הפתרון לבעיית ה"תפלות" הוא לאכול את העוגה חמה ולהגיש אותה עם שמנת חמוצה או קצפת. כשהעוגה מתקררת הטעמים שלה מתקהים מאוד.

  46. רותחים?

    אם כן אשמח לשמוע! תודה :)

  47. אפשר להזמין עוגת שמרים שוקולד (שושנים)?

  48. מהמם :)
    אשמח אם תפרסמי מתכונים נוספים שמותאמים לסטודנטים :)

  49. אפשרי עם לף בראון?

    מאיה עונה: אין לי מושג. אם את מנסה, אנא דווחי לנו איך יצא!

  50. יש תמונה של חתול שמופיע לשבריר שניה בקטע של השקופיות שרצות…

  51. מאיה יקרה :)
    אפשר לנסות את המתכון של עוגת שוקולד של אמא ולשדרג אותו עם בירה?או לחילופין תחליף פרווה לשמנת החמוצה?
    תודה ויום להיט :)

  52. עוגה מדהימה אבל טובה רק ליום אחד אז זה קצת מגביל!!!

  53. העוגה יצאה מעולה, השתמשתי בתחליף סוכר במקום סוכר רגיל, ולא הורגש.

  54. אפיתי 20, 25, 30, 35 דקות עד שהלמעלה נראה מספיק אפוי. מה שקרה זה שהעוגה תפחה מהצדדים ולכדה שלולית גינס במרכז, מה שלא איפשר למרכז להיאפות כמו שצריך. נראה לי שכששיטחתי את הבלילה בתבנית, הצמדתי אותה יותר מדי לקצוות ואז לגינס לא הייתה דרך לחלחל פנימה. בנוסף היא לא נאפתה אחיד, במרכז היה חצי די יבש וחצי ממש רטוב. כנראה זו אשמת התנור שלי.
    עם קצפת העוגה הייתה חביבה אבל ניכר בה טעם מלוח ומריר מדי לטעמי, יכול להיות שזו אשמת אפיית היתר.
    בקיצור המלצה למי שמנסה – אל תצמידו את הבלילה ממש עד לשוליים, ותהפכו את העוגה אחרי חצי מזמן האפייה. מקווה שזה יעזור.

    מאיה עונה: מנסיוני, אין משמעות לדרך שבה משטחים את הבלילה. אני מפזרת את הבלילה באחידות עד השוליים ושופכת את הבירה מלמעלה בלי להתרכז או להשקיע יותר מידי. לדעתי, אם עקבת אחרי ההוראות, האשמה היא בתנור שלך. כשזה נאפה בטמפ' הנכונה העוגה תופחת ועולה למעלה כך שרוב הנוזלים נספגים ועוברים מטה. אם זה לא קורה, אז משהו נדפק באפייה…
     

  55. לכל מי ששאל במה אפשר להחליף את השמנת החמוצה – אתמול הכנתי את העוגה (חצי כמות בתבניות אלומיניום אישיות של מאפינס).
    קניתי את כל המצרכים, ורק כשהגעתי הביתה אחרי יום מתיש גיליתי ששכחתי לקנות שמנת. וגם חלב לא היה לי. אבל כל כך נדלקתי על המתכון וכל כך לא יכולתי להתאפק שאלתרתי עם 2 כפות חמאת בוטנים טבעית חלקה מדוללות במעט מים (בשביל השומן) וכפית מיץ לימון (בשביל הסודה לשתייה).
    אמנם לא יצא לי הרוטב הנחשק הזה בבסיס (נראה לי שאפיתי קצת יותר מדי) אבל יצאו מאפים מקסימים עם מרכז לח ופאדג'י כזה, כמעט כמו הפונדנטים של בתי קפה. שאגב טעימים גם ביום אחרי, כמו בראוניז לחים במיוחד.

  56. לגבי השאלות על שימוש בבירה כהה אחרת- אני ניסיתי (לא זוכרת את שם הבירה), ויצא מר בצורה נוראית. רוב העוגה הלכה לפח :( לא ממליצה לנסות.

  57. ניסיתי עם לף בראון, יוצא נורא טעים אבל מריר מעט כשמתקרר.
    אני יודעת שאמרת להחליף רק עם מים רותחים אבל הייתי חייבת לנסות גם דברים אחרים.
    עם מיץ תפוזים יצא ממש מעולה!!! קצת חמצמץ מהתפוז בסוף אבל בכל זאת מדהים (!)
    עם קפה יצא ממש נחמד, למי שאוהב שילוב קפה ושוקולד (לי היה מר)
    עם מים+וויסקי יצא ממש טעים טעים שאי אפשר להפסיק.
    תודה על המתכון!!

  58. הכנתי פעמיים – בשני המקרים ליומולדת של גברברים מסוקסים (מסוג האירועים האלה שקאפקייקס הם לא אופציה לכיבוד). יצא מעולה (בעיקר בפעם השניה), בכלום עבודה.
    מסקנות ותובנות:
    1. כמות הסוכר המינימלית היא מה שרשום במתכון. בפעם הראשונה הכנתי את העוגה עם פחות סוכר (שליש כוס מלמעלה במקום חצי, פשוט כי נגמר לי באמצע) ויצא טיפונת מריר מידי.
    2. אם התנור שלכם לא "מאוזן" (רוב התנורים לא), תסובבו את העוגה באמצע האפיה אחרת תהיה לכם שלולית של רוטב רק בצד אחד.
    3. השוקולד צ'יפס מאוד מאוד מוסיפים למרקם – אל תוותרו עליהם! אם אין לכם שוקולד צ'יפס אתם יכולים לקצוץ קצת קוביות שוקולד ולפזר (כן, כמו בפאדג' השפויה) – יוצא שוס.
    4. הולך טוב בפאב עם בירה וצ'ייסר ליד.

  59. אז מה הסיכוי שיהיה אפשר להחליף את השמנת חמוצה בשמנת חמוצה כבשים/יוגורט? יהרוס הכל?

    מאיה עונה: במקרה הזה נראה לי שדווקא יעבוד.

  60. עוגה מצויינת! ואפשר לחמם קצת במיקרוגל ביום-יומיים שאחרי, היא מתרככת מחדש ועדיין מאוד טעימה. תודה על המתכון :)

  61. היי מאיה, הכנתי עם בירת KOZAL (עולה 8 שקלים) ושכחתי להוסיף את הסוכר לבלילה (אופסי) – אבל העוגה קצרה מחמאות, אומנם מקבוצת סטודנטים מורעבים אבל עדיין.. תודה על עוד מתכון מוצלח! אה, והכנתי את הצ'יקן פוט פאי לארוחת ערב, עם תוספת קישואים – גם שם התבנית חוסלה!

  62. ואם אני רוצה ציפוי שוקולד לעוגה, הולך? (רק כדי שתראה יותר מרשימה)
    אם כן על מה את ממליצה?

    מאיה עונה: לדעתי ציפוי לעוגה הזו זה אובר-קיל. כי גם ככה יש לך רוטב פודינגי בתחתית. אז חבל להשקיע ברוטב מלמעלה גם. הייתי משקיעה בטופינג מגניב – נניח קצפת, או חצי-חצי קצפת ושמנת חמוצה… אם את רוצה להוסיף קצת עניין או טוויסט, את יכולה להכין קצפת אספרסו – פשוט להוסיף לקצפת כשהיא נוזלית עדיין כפית אחת של אבקת קפה נמס, ו-2 כפות של אבקת סוכר. אפשר אפילו ליקר קפה – נניח כף.

  63. מאוכזבת מאוד אל תנסו בירה שחורה או בירה מרפיז ניסיתי את שניהם …עדיף מים חמים

  64. ראיתי ששאלו אם אפשר להמיר לפרווה ולא ענית.
    אז לכבוד יום הולדת של חברה טבעונית, שמאוד אוהבת שוקולד ובירה – אני ממש רוצה להכין את העוגה.
    במה אפשר בכל זאת להחליף את החמאה והשמנת, שיצא טבעוני וטעים? ניסית פעם עם שמן / מרגרינה (כן זה איכסה) / חמאת קוקוס טבעית? והיוגורט – יש מצב להחליף בסויה או במיץ חומצי?
    אשמח מאוד לתשובה, תודה

    מאיה עונה: בעוגה הזו לא הייתי ממליצה לעשות שינויי "פרווה". זה לא עובד בכל מתכון, ובמקרה הזה חבל על המרכיבים. עדיף למצוא מתכון אחר שהוא מלכתילה פרווה. את יכולה לנסות להכין עוגת שוקולד אחרת שהיא פרווה טבעית, ומלמעלה לתת לה את טיפול הסוכר+קקאו+גינס.

  65. היי זאת שוב אני מהשאלה הקודמת…
    איזה עוגת שוקולד פרווה את ממליצה לנסות עם הגינס? נגיד הקפקייקס שוקולד-גבינה שלך (כמובן בלי גבינה)יעבדו לדעתך עם הרוטב בירה?
    ואם לא – מה אפשר לשים שם שהוא טבעוני כדי לשדרג? ראיתי שמישהו שם הציע ריבת חלב אבל זה לא טבעוני ואין לי רעיון אחר. חמאת בטנים תעבוד? לא יצא מלוח מידי?
    מצטערת על החפירות, אין לי נסיון באפיה לטבעונים ואני ממש לא יודעת מה לעשות :(

    מאיה עונה: לא ניסיתי, אבל יש סיכוי לא רע שזה יעבוד עם בלילת השוקולד מהקאפקייקס. פשוט תאפי בתבנית עגולה רגילה, ותני לה את הטיפול מלמעלה כמו שאמרתי. נשמח לדיווח איך יצא. אם את רוצה ללכת על בטוח, בלי נסיונות והימורים מיותרים – מרק הרימונים והטפיוקה הוא קינוח טבעוני מעולה שתמיד סוחט מחמאות.

  66. מצטערת מאוד שלא קראתי את התגובות פה לפני שניגשתי להכנה. העוגה יצאה מרירה ואכילה בקושי, אולי כדאי להפחית משמעותית את הכמות של הבירה או פשוט לוותר עליה.

  67. הי מאיה, ניסיתי את המתכון אחרי תקופה ארוכה של אפיית מתכונים מהבלוג המדהים הזה שלך. בכל אופן חיכיתי בקוצר רוח לנסות את המתכון והתבאסתי מאוד מאוד! וגם האורחים שלי התבאסו מאוד. עשיתי את הכל ממש כמו שאת רושמת לעשות (למרות נטייתי הטבעית לשנות מתכונים לפי הזרימה.) אני יודעת שאפייה ומתוקים דורשים לעשות לפי מתכון… בכל אופן יצא נורא. הטעם היה מר בצורה בלתי רגילה, המרקם היה לא כפי שצפוי.. אלא מין משהו שלא ברור בין נוזלי למוצק.. והריח- זה החלק הכי נורא- כמו ריח של רגליים! איזה פאדיחות :)

    מה את אומרת? מה קרה??

    מאיה עונה: אין לי שום דרך לדעת מה קרה או מה השתבש. הכנתי את העוגה הזו המון פעמים ותמיד היא יצאה מצויינת, בלי שמץ של מרירות. אבל לא כל האנשים אוהבים עוגות כאלה. לפעמים יש עוגות שבעיני הן מדהימות ולדעת אמא שלי יש להן טעם של רגליים (מצחיק שהשתמשתן באותה מילה). זו לא זו ספציפית, אלא עוגת השוקולד השפוייה, שכולם עפים עליה ואמא שלי מתעבת אותה… מקווה שהמתכונים האחרים שניסית יצאו לטעמך.

  68. הי מאיה, שוב אני מהתגובה של ריח הרגליים. רציתי להגיד תודה על התגובה, למרות שלא הצלחנו לעלות על הבעיה. מבטיחה לך ששאר המתכונים נוחלים אצלי הצלחה. תמשיכי לעשות את מה שאת עושה כי זה כזה כייפי ומעורר השראה!
    בהצלחה

  69. אחלה קינוח יצא נהד!
    עם מים.
    פשוט וקל (הקטנה , בת 3, הכינה כמעט לבד…!)

  70. הכנתי!!!
    אני בשלב הזה של לחכות עשר דקות בתום האפייה!
    מתה מסקרנות
    איזה מתח
    תודה, את אלופה :)
    בכבוד רב,
    בושלין :)

  71. הכנתי עכשיו יצא מדהים שכחתי את זה קצת בתנור אבל עדיין יצא מעולה!!!-חבר שלי ואני אכלנו חצי תבנית מהתבנית איך שזה יצא מהתנור :)תודה

  72. את לא חוקית!

    קודם כל אני אתחיל בזה שגיליתי את הבלוג שלך לפני חודשיים בערך, מאז נוסו 5 מתכונים בהצלחה גמורה.
    זה מצחיק, כי אם את אומרת לשים טיימר, אני שמה טיימר. הכל בדיוק לגמרי. וזה קסם. אשכרה יוצא מושלם וגורף מחמאות.

    אבל!! בבקשה תתחשבי בנו שומרי הכשרות במתכונים המושחתים.
    תביני, את הקינוחים אוכלים בעיקר בשבת סביב ארוחה משפחתית.
    אממה.. הארוחות בדר"כ בשריות. והקינוחים שלך.. הם חלביים!!!!!

    איך מחליפים שמנת חמוצה במשהו פרווה? יש בכלל אופציה? (שמנת מתוקה מוחלפת בצמחית לרוב וחמאה במחמאה, גם אם אתם שאינכם שומרים כשרות חושבים שזה לא משהו, אנחנו שומרי הכשרות דווקא מחבבים ובעיקר אין לנו הרבה ברירה יו נואו..)

    תני לי להרשים אותם גם בקינוחים, פליזזז!!!!!

    נ.ב – אני רק אבהיר שאין לי בעיה עם זה שהמתכונים שלך לא כשרים (לא כל דבר אני חייבת להכין ולחלק יש אפשרות להמיר דברים כדי שיהיה כשר) יש לי רק רצון לקבל תחליפים לשמנת החמוצה כדי שיהיה לי קינוח לארוחה בשרית.

    ותמשיכי. בלוג מושלם! וכל כך טעים!

    מאיה עונה: הממ… אין כל כך תחליף פרווה לשמנת חמוצה. אבל העוגה הזו הולכת מצויין גם עם קצפת [צמחית, איף יו וויל].

  73. נכון שכתבת במפורש לא להשתמש בבירות בהירות וכו', אבל דיון במכולת הוביל לרכישת טובורג רד, תוך שכנוע שזו נחשבת כהה [כך גיליתי שאני בגירה צעירה למדי שאין לה מושג מהחיים בבירות]. אז.. פיזיקלית, קולינרית, אטומית – מה יקרה אם אשתמש בטובורג?

    מאיה עונה: אין לי שמץ – לא מכירה את הבירה הזו. הבירות שמאושרות לשימוש 100% כאן זה גינס או מרפיז. לא יכולה לתת אחריות על בירות אחרות. אולי תשפכי קפה רותח במקום…

  74. ****אזהרה****!!!!*****
    לא לביצוע עם תבניות אפייה מנייר…. הגינס פשוט הופך אותה לעיסת נייר ואז נשפך ממנה החוצה. מסקנה: תבניות אפיה מנייר לא מגיבות טוב לנוזלים כמו כוסות נייר…
    היה אסון קטן אבל אחרי שהעברתי לתבנית נורמלית את כל היופי הנשפך הזה ומשיתי את מה שנשאר מהנייר הרטוב- דווקא היה אחלה של עוגה למסיבה סטודנטיאלית.
    תודה!
    ואם אפשר שאלה ל(א)שפית: חשבתי על ויסקי או ברנדי במקום הגינס. שהמרירות המוגזמת שלהם תעשה משהו שעלול להיות נהדר לשוקולד. בטח יהיה צריך לשחק עם הכמויות אבל מה דעתך? ירגישו את האלכוהול יותר מאשר בגרסה עם הגינס ואז זה יהפוך לעוגת מסיבות אולטימטיבית! סקרנית לשמוע מה תחשבי…

    מאיה עונה: א. האלכוהול מתאדה באפייה, אז אף אחד לא יכול להשתכר מהעוגה אם על זה בנית :) ב. אני חושבת שוויסקי או ליקר בכמות היסטרית כזו (ואפילו חצי או שליש כמות) יהיה ממש מר ולא טעים. את יכולה לערבב לתוך הבלילה של העוגה 2-3 או אפילו 4 כפות (שזה רבע כוס) של כל ליקר לבחירתך, והטעם שלו יהיה טעים ועדין. לא ממליצה להסחף עם כמות מעבר לזו.

  75. די מאוהבת בך עכשיו.. ענק! עפנו על זה.. תודה

  76. הכנתי את העוגה השבוע והיא יצאה מטריפה !!! הרבה זמן חיפשתי אחר המתכון לעוגת שוקולד רכה בסגנון סופלה וזו עונה על משאלתי בהחלט! מתה על האתר שלך! תותחית

  77. עם כל הידיים השמאליות שלי, כישורי הבישול האומללים שלי וכל הפאשלות שעשיתי בתהליך הכנת העוגה (למשל, בטעות שמתי את הקמח ביחד עם הסוכר/קקאו/שמנת והייתי צריכה לגרד אותו החוצה עם כף ולהוסיף מחדש אחר כך) – העוגה עדיין קצרה מחמאות בין "סבבה, לא רע" ל-"תעשי לי ילדים שוקולדיים!!!!".

    ללא ספק נתת לי הרבה בטחון להתנסות במטבח.
    תודה =)

  78. הצלחה מסחררת ומעט עבודה!
    ממש מתכון היסטרי לחובבי שוקולד ובירה :)

  79. הי מאיה, אני מכורה למתכון הזה, אבל לאחרונה פיתחתי רגישות לחלב פרה. האם לדעתך אפשר להחליף את השמנת החמוצה ביוגורט כבשים (לא נוזלי)? אותו המרקם, אבל היוגורט הוא 4% שומן והשמנת היא 15% שומן. או שחשוב השומן הגבוה במתכון הזה? תודה!

  80. […] גבינות טובות, חמאה וטפנד, ולקינוח חיתוכיות לימון, עוגת פודינג שוקולד וגינס. והבונוס – כל אחד קיבל הביתה שקית עם נשנושי […]

  81. מתכון נהדר! הוספתי אגוזי לוז שקליתי קלות. יצא על הכיפאק!



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!