אם כבר ברצלונה – כמה המלצות

נחשב אצלי: חו"ל

הלוואי שיכולתי להתלהב מברצלונה כמו כל מיליוני האנשים שסיפרו לי עליה בהתלהבות (כולל אתכם, שעזרתם לי עם המלצות מעולות בפייסבוק. תודה!). בפועל, היא הרבה פחות סחפה אותי מערים אחרות שביקרתי בהן: כמו פריז, או רומא, או סאן פרנסיסקו. יש מצב שזה קשור לעובדה שברצלונה ותל אביב קצת דומות – שתיהן ערים גדולות עם חוף ים וחיי לילה תוססים. הבעייה בברצלונה היא שאם נופלים, אז נופלים חזק. רוב המסעדות יקרות, המנות קטנות, ואם לא מגיעים עם המלצות טובות מראש, זה כואב מאוד לזרוק 300 שקל לזוג על ארוחה בינונית וסתמית. ולכן, למי שבכל זאת נוסע, הנה כמה המלצות מעולות שליקטתי בעזרתכם (תודה מיוחדת לאלכס! תודה מיוחדת לחן! וכמובן להילה קריב האלופה, שרוב המקומות כאן הופיעו בפוסט המצויין שלה) למקומות היותר מומלצים בעיר בעיני. אם אתם בברצלונה, אל תפספסו.

לא אוכל
– הבתים של גאודי יפהפיים. אנחנו עשינו סיור מודרך פרטי עם אדריכל ברחבי העיר (25 יורו לאדם), שהסביר לנו המון דברים מאחורי הקלעים והראה לנו פינות חמד קטנות ומגניבות. לדוגמה – הידעתם, דמותו של הארכיטקט המיתולוגי ממטריקס 2 מבוססת על גאודי? איזה פסטיש.

– אם יש לכם יום ספייר לשרוף – יש לונה פארק במרחק 45 דק' נסיעה מהעיר שנקרא Port Aventura. אני ממליצה ללכת לשם רק אם קונים כרטיס אקספרס (22 יורו נוספים), אחרת תבלו את רוב היום בתורי הסללום של רכבות ההרים ויימאס לכם מהר.
– ממליצה לקנות כרטיסיית מטרו המכונה T10, שיצאה לנו הכי משתלמת – עם 10 נסיעות שאפשר גם לחלוק בין שני אנשים.
– בסופ"שים יש מופע אור-קולי מגניב עם השקיעה במזרקה הגדולה במונטג'ויק. מומלץ.

– הסגרדה פמיליה, אחת הכנסיות ההזויות והמפחידות שיצא לי לראות (גאודי, אלא מה), אמנם נמצאת בשיפוצים כבר 150 שנה, אבל היא מרהיבה גם מבפנים (השיפוצים כרגע מבחוץ, החלק הפנימי גמור). שווה לקנות כרטיסים מראש באינטרנט (אתר ההזמנות בספרדית בלבד, אבל תשתמשו בTRANSLATE של כרום), אחרת תעמדו בתור שעה וחצי.

כן אוכל – מנות חובה בסיסיות בכל מקום
פטטס ברבאס (Patatas Bravas)


בכל מסעדה המנה הזו תהיה קצת שונה, אבל בכולם היא תכלול ערימה של תפוחי אדמה שחומים וקריספיים, שעליהם יזרזפו רוטב אדום חריף ואיולי (מיונז שום – לפעמים ביתי, לפעמים לא. תמיד טעים).

פאן קון טומאט (Pan Con Tomate)

לא ברור איך לחם קלוי עם קצת שום ועגבניה יכול להזיז משהו למישהו. אבל כשזה עשוי כמו שצריך זה יפוצץ לכם את המוח מרוב טעם ופריכות. האיכות משתנה, כאמור, ממקום למקום. הפאן קון טומאט הכי טוב שאכלנו היה בטאפס 24 (ראו בהמשך).

שלוש מסעדות חובה

BAR MUT
מהרגע שהתיישבנו המוח הרומני שלי התחיל להזיע: אין תפריט, המלצרים תופסים עלי תחת, אין היום שרימפס, ואין לי מושג מה להזמין. איכשהו הצלחנו להסתדר והזמנו ממה שבלוח על הקיר בפנים, וכמובן את ה standby classics שאיתם כבר התרגלנו לפתוח כל שולחן – הפטטס והלחם בעגבניות.

ואז כשהגיע האוכל נרגעתי.

אמנם השרימפס עם החלמונים שבשבילו הגעתי נגמר (כי כל האוכל בתפריט טרי מהשוק באותו היום), אבל כן הגיעו מעדנים טובים לא פחות:

סטייק פילה לבן פרוס עם צ'יפס חצילים, מחית חצילים ודמי גלאס (ציר בקר מצומצם לאמ-אמא שלו).

סטייק אנטריקוט פרוס עבה עם רוטב בלסמי מצומצם חמוץ-מתוק.

הפטטס היו פריכים ומעולים, ולוו ברוטב עשבי תיבול חריף (בשבילי יותר מידי, אבל דני התלהב בטירוף).

ולקינוח, גולת הכותרת של הטיול: הפרנצ' טוסט הכי טעים שאכלתי בחיים שלי.
בקיצור: לא זול, יחס לא מי יודע מה מסביר פנים (יצפו מכם לדעת בדיוק מה אתם רוצים), אבל האוכל עשוי ברמה עילאית. הארוחה הכי טובה בטיול.
שימו לב, המנות משתנות מיום ליום לפי המצאי בשוק ולפי מה שטרי.
רוב המקומות מוזמנים ולכן מומלץ להגיע מוקדם.

BAR MUT
C/ Pau Claris, 192

TAPERIA LOLITA
המקום הזה (או בשמו הקודם: Inopia) קיבל המלצות כפולות ומכופלות מכל מי שדיברתי איתו. האווירה תוססת וקצת רועשת, וגם עומדים בתור קצת (הגענו ב23:00), אבל ישבנו על הבר וקיבלנו שירות כיד המלך. האוכל מצויין והבירה זורמת, ויש גם תפריט באנגלית שזה תמיד שדרוג. זו הייתה הארוחה הכי טובה לדעת דני. מה אכלנו?

נגיסוני עוף פריכים עם תפוצ'יפס בציפוי (גאונות) – מכונים בתפריט goujons (מילה שלמזלי הכרתי מנייג'לה). מוגשים עם איולי צהוב מאוד (לא דל בחלמונים או בשומן רווי, זה).

את הנתחי הסלמון הנא על טוסט עם יוגורט סמיך וטפטופי דבש כמהין הייתי חייבת להזמין אחרי איך שהילה קריב תיארה אותו, למרות שאני לא מחובבי הכמהין (יש לו ריח של דלק!). זה לא היה הדבר הכי טעים שאכלתי, אבל מי שאוהב כמהין יתעלף על זה. המנה הייתה עשויה טוב מאוד והסלמון היה ממש טרי.

דני אכל שיפוד טלה מטריף חושים, ומיד הזמין עוד אחד אחריו. חובה חובה חובה.
לקינוח רציתי להזמין את פרוסות האננס הטרי (שאמור היה להגיע עם קליפת ליים וסירופ מולסה לטבילה), אבל בדיוק נגמר, אז התפשרתי על הפלאן הביתי שהיה טוב, אבל לא מספיק מתוק לטעמי.

TAPERIA LOLITA
(למרות שבאינטרנט, משום מה, אפשר רק למצוא אותה תחת השם הקודם: Inopia)
C/ Pau Claris, 192

TAPAS 24


זו המסעדה הטובה הראשונה שאכלנו בה, שהייתה גם חוויה מתקנת לכמה ארוחות בינוניות ביותר שאכלנו ביומיים הראשונים של הטיול. חיכינו 20 דקות בתור המסודר שבחוץ, אבל מה שאכלנו בפנים הצדיק גם המתנה של פי שתיים. יש תפריט באנגלית והאוכל מ-צ-ו-י-י-ן. האווירה כיפית ורועשת, והושיבו אותנו בשולחן יחד עם כמה חבר'ה שממש התפרעו על המנות וככה ידענו מה להזמין. הסנגריה היא תמצית אמנות השיווק: קאווה זול עם מיץ תפוזים קנוי, אך מוגשת בקנקן יפהפה עם עם כף עץ ופרוסות תפוז למעיכה – וכך נמכרת ב-16 יורו. יקר, אבל טעים ועושה את העבודה.

התחרענו על צלחת ענקית של שרימפס, שהיינו צריכים לקלף לבד אבל הם היו מתוקים כמו סוכריות מרוב שהם היו טריים.

זללנו פרוסות של סטייק מעולה, ואני נשנשתי ערימה של דגי אנשובי טריים מטוגנים. זה כמו צ'יפס.

שיפוד הטלה היה מצויין, אבל בדיעבד השיפוד בINOPIA היה קצת יותר טוב. אבל עדיין השיפוד הזה היה מצויין, וממש נמס על הלשון. הפאן קון טומאט היה ללא ספק הכי טוב בכל הטיול. איזה עילוי, אלוהים. איך זה יוצא להם כל כך טעים?!?!

לקינוח אכלנו (לפי המלצתו של יניב, המרצה שלי למימון, כי כולם הרי היו בברצלונה, אמרתי!) – קבלו – שלושה כדורים של מוס שוקולד חלקלק עם שמן זית ומלח גס. הבקעה רצינית שכבר נתקלתי בה בעבר.

לסיכום: מומלץ מאוד! טעים ביותר. יש כמה סניפים נוספים, וזה הזול שביניהם.
Tapaç 24
C/ Diputació, 269

שוק לה בוקרייה

שוק עתיק וגדול, בו אפשר למצוא כל מצרך מזון, וכל בעל חיים (ים /יבשה) שתוכלו לחשוב עליו בכל מצב צבירה. כולל סרטנים שעדיין מנסים להימלט על חייהם, ודגים שמסתכלים לכם עמוק בעיניים.

המון המון פירות טריים נהדרים (אננס טרי לנשנוש, פטל טרי, וכד'). נישנשנו שיפוד סטייק סביר ב"בר פינוקיו" – סמוך לכניסה (חפשו את הברמן הזקן שלבוש כמו סבא ג'פטו), שם היו גם פטטז מצויינים עם אבוקדו.

לקינוח פלאן מדהים שהיה בו גם המון המון גבינת שמנת לדעתי. מעדן. מיד כשנכנסים לשוק אני ממליצה לפנות שמאלה וללכת עד הסוף – שם יש בר פירות ים עמוס ומצויין.


השרימפסים מצויינים, אם כי דורשים הרבה עבודת קילוף. הצדפות והקלמארי יותר זלילים בצורה מיידית, וטעימים עד מאוד.

ארבע המלצות פושרות (לא חובה)

CAL PEP

על המקום הזה שמעתי המלצות מפה ועד הודעה חדשה, ובאמת כשהגענו חצי שעה לפני זמן הפתיחה כדי להמנע מהתור, כבר עמדו לפנינו שני ישראלים שהגיעו 10 דקות לפנינו (אי אפשר להזמין מקום לפחות מארבעה אנשים, וליותר מכך מומלץ להזמין שבוע מראש אם לא יותר). מיד אחרינו התחילו לטפטף בהמוניהם עשרות אנשים ותוך פחות מ-20 דקות נוצר תור של בלוק שלם. חלק מהחבר'ה מאחורינו התלוננו על כך שהגיעו אתמול, חיכו שעתיים בתור, ובסוף לא הצליחו להכנס ("this place better be good" סינן האמריקאי, שהתברך בסבלנות רבה, כראוי לארץ מוצאו). ברגע שנפתח המקום הכניסו אותנו תיק תק והושיבו אותנו על הבר לפי סדר ההגעה. אחרי ששואלים אתכם מה אתם אוהבים (דגים? פירות ים? בשר? צמחוני?) יתחילו הברמנים להזרים לכם טפאס לפי מה שיתחשק להם, ועד שתגידו די. את מחירי המנות אין דרך לדעת, ובסוף כשתבקשו חשבון רק אז תדעו כמה יצא לכם (הממוצע הצפוי הוא כ-35 יורו לבן אדם). שאר חבריי לבר דווקא התלהבו מהברבוניות המטוגנות, הארטישוקים המטוגנים, הקלמרי המטוגן והצ'וריסו (יש כאן דפוס חוזר, אם שמתם לב). והאמת, גם בעיני האוכל היה חביב – מיוחדת חביתת תפוחי האדמה עם הצ'וריסו. אבל זה ממש לא שווה את כל הטררם עם התור, ולדעתי גם את המחיר.

CAL PEP
PLAÇA OLLES, 8

Vaso de Oro
עליו המליצה לי חן (וגם קיבל המלצות מכמה מדריכי ברצלונה). בר טפאס מקומי, קטן וצפוף, אך מלא חן, ובעיקר חף מתיירים – שזה משהו נדיר בשכונת ברצלונטה החביבה, שקצת מזכירה את טיילת תל אביב (כולל מסעדות התיירים). מזמינים מהבר ואומרים תודה אם יש מקום לאכול בעמידה בכלל. הצ'וריסו מצויין, וגם הפלפלים החריפים הקלויים, וגם קוביות האנטריקוט. הרבה אנשים זללו פואה גרה, אבל אנחנו לא בקטע. היה טעים, היה נחמד, והיה אותנטי. נחמד לקפוץ אם אתם בסביבה.

El Vaso De Oro
C/ BALBOA, 6

Kaiku
מסעדה שיושבת ממש על חוף הים בשכונת ברצלונטה האמורה, ופתוחה לשעתיים ספורות בכל יום.

פירות הים והדגים טריים מאוד והפאייה שאכלנו הייתה מאוד טעימה, אם כי קצת קמצנית בפירות ים. יכול להיות שעדיף להזמין גם דברים אחרים. הילה קריב היללה את לחם העגבניות, אבל לדעתנו הוא היה הרבה פחות טוב משלושת המסעדות המומלצות שלנו. השירות היה מצויין, והיה תפריט באנגלית. שימו לב, רוב השולחנות מוזמנים מראש, אז חובה להגיע לזמן הפתיחה על הדקה.

Kaiku
Plaça del Mar 1- 4

BUBO – פטיסרי מפורסם וחמוד שכדאי לעבור דרכו אם אתם בסביבה. העיצוב של כל הקינוחים מהמם (כפי שרואים גם באתר שלהם) אבל הטעם? המממ. בואו נגיד שטעמתי דברים יותר טובים (ניסיתי מילפיי חביב וקצת ספוגי, טארט מוס לימון תפל וחסר טעם, וטארט מוס פסיפלורה משעמם).

המחירים הם שליש ממה שעולה במאפיות המקבילות בפריז. את הדברים השוקולדיים לא ניסיתי כי אני לא בקטע, אז יכול להיות שפספסתי. כל הרחובות הקטנים שסביב המאפייה, אגב, מאוד נחמדים וכיף להסתובב שם.

Bubó
C/ Caputxes, 10

שתי אזהרות – BIG NO NOS

Quimet I Quimet – גווינית' פלטרו ומארק ביטמן המליצו, אבל תכל'ס זה לא היה שווה את ההגעה. מקום קטן וחמוד, וגם ממש זול, אבל כל הטאפאסים מוטבעים ברוטב חמוץ שהם משום מה נורא אוהבים, והפטטס יצאו משקית מרשרשת. הטונה הביתית שהם כבשו לבדם הייתה חביבה, אבל ממש לא הצדיקה את הזמן שלנו. וותרו, בחיאת.

Can Paixano
מסעדה טרנדית שקיבלה המון המלצות בכל מקום, אבל נעלמה מעל פני האדמה. אל תטרחו לחפש אותה, כי היא נסגרה.

את כל המסעדות אתם יכולים למצוא במפת הגוגל שהרכבתי, כולל מיקומים ושעות פתיחה. נכנסנו אליה כל הזמן תוך כדי הטיול דרך הסמארטפון והאפליקציה של גוגל מאפס הציגה לנו את המיקום שלנו על גביה עם ה GPS – תענוג למאותגרי ניווט. מומלץ.


View barcelona food joints in a larger map

אם אתם נוסעים, שווה להעיף מבט בפוסט היפהפה של נטשה חיימוביץ' ויוסי סליס. גם גווינית' פלטרו כתבה בבלוג שלה פוסט מאוד מפורט על ברצלונה.
יש לכם עוד המלצות? הייתה לכם חוויה אחרת משלי? טקבקו ושתפו.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




57 תגובות בינתיים:

  1. כמעט בכיתי מהתיאורים! ומהתמונות. אני לעומתך, נוסעת עכשיו מיד, המזודה ליד הדלת..:)

    כמהין- דלק- איך???
    שימי לב שהלחם האהוב עלי לא היה ב- Kaiko מעולם לא טעמתי אפילו, אלא ב-Lolita ואני עדיין מתעקשת!
    שמחה שאהבת את רוב ההמלצות כי זה הרי כל כך עניין של טעם אישי. אני למשל, חשבתי שטאפאס 24 נחמד ולא יותר בפעמיים שהייתי שם.ומסכימה איתך, כי גם לא הבנתי מה הקטע עם Cal Pep.

  2. בא לי גם, בא לי גם, בא לי גם!

  3. אוח מאיה, את מוציאה לנו את העיניים עם הטיולים שלך!!
    אני מאוהבת בבלוג שלך!

  4. מצטרפת לעלמה – גם לי בא!
    ואיזה באסה שלא נהנית בבובו – כל מה שאכלנו שם היה נפלא כשהיינו :(
    ניסיתי את המקרונים?

    נטלי

    מאיה עונה: ישר חשבתי עלייך כשהייתי שם! ולא, לא ניסיתי את המקרונים, כי אם בפייר הרמה / לאדורה הם לא היו משהו, אז חבל לטרוח :)

  5. בדיוק חזרנו מברצלונה לפני שבועיים וחצי… היו חסרות לנו המלצות טובות וכמה מבאס לראות שבדיוק עכשיו פרסמת את הפוסט היפייפה הזה.
    מלבד תחום המשקאות האלכוהולים (תחביב. מצאנו מציאות) נפלנו לא מעט פעמים בזירה הקולינרית. מאוד קל להגיע לתחתית של התחתית בברצלונה והמחירים בשמיים.
    ברצלונה – Not my cup of tea…

  6. וואי! זה בדיוק מה שאני חשבתי על ברצלונה! יפה-אבל.. ממש לא מהערים המובילות שהייתי ממליצה באירופה.. שמחה לשמוע שיש עוד שחושבים (או חושבות) כמוני.. התיאורים שלך מעלפים! אנחנו התקשנו מאוד עם האוכל-ואנחנו יודעות לאכול! קשיי השפה היו בלתי נסבלים הפעם (יותר מפריז המושמצת, שלא בצדק לטעמי)

  7. אפילו מבלי שהייתי או תכננתי בעתיד הקרוב על ברצלונה, התמונות נהדרות ומעוררות תיאבון. בעיקר הן עושות לי חשק יום אחד לנסוע לטיולון כזה רווי אוכל ומסעדות שייגמר בפוסט כזה – מה שדי היה קשה תקציבית ועניינית ברוב המסעות שלי (כן, זה לא מקרה שאף אחד לא כותב פוסט מסעדות מושקע על אוגנדה או פוקלנד).

  8. המלצה קטנה לגבי הפאן קון טומאט, שלמדתי מספרדים אסלים בפרברי ספרד.
    עושים טוסט פשוט מלחם איכותי (אבל גם לחם לבן הולך), עם קצת שום כתוש (אפילו זה לא חובה). שמים קצת שמן זית, חותכים עגבנייה לחצי ופשוט משפשפים את העגבניה על הלחם – כמו על פומפייה.
    קצת מלח ומדובר בגן עדן לא הגיוני.

  9. מצויין. לגזור ולשמור.
    אני קורא קבוע כאן אבל בד"כ לא מגיב.
    תודה!

  10. את ממש ליצנית, נוסעת לברצלונה ולא שואלת אותי? אפילו לא מתייעצת ברשימת המקומות המומלצים שפרסמתי בבלוג?

    מאיה עונה: הלו הלו, את בכלל למדת בגרמניה, לא? אבל צודקת, הייתי צריכה לעשות את הקישור עם כל הידע שלך בגספאצ'ו :(

  11. יצא לך אחלה המלצה לברצלונה!!! אני מאוד אהבתי את האווירה שלה, לא התאהבתי באוכל… ההצלחות הגדולות נרשמו דוקא במסעדות קטנות, בניהול משפחתי, ברחובות צדדיים…

    החוויות שלי מברצלונה כאן:
    http://www.lametayel.co.il/%D7%91%D7%A8%D7%A6%D7%9C%D7%95%D7%A0%D7%94+42

    תודה על הצילומים הנפלאים.

  12. ERGO!!!!!

  13. מה עם מתכון לפלאן? :)

  14. שבע שנים (פלוס) בברצלונה, זה לא הולך ברגל! חצי שנה בגרמניה לא מוחק את זה!

    לא נורא, לפעם הבאה :)

  15. יופי יופי של המלצות!
    ישמר במועדפים, אני דווקא מאד מאד אוהבת את ברצלונה.

  16. היי היי
    ממש משמח לקרוא את הפוסט הזה.
    גם כי הוא כתוב טוב וגם כי הוא בדיוק מה שחיפשתי לקראת הנסיעה לברצלונה בקיץ..
    נשתמע כאילו 4 הימים שלי שם יעברו עלי בשמחה גדולה :)

  17. יש למישהו מתכון לרוטב של הפוטטס בראבאס?

  18. יופי של המלצות וצלומים. אנחנו חזרנו מברצלונה לפני שלושה שבועות והיה כיף נורא. חבל שכבר חזרנו ולא נוכל לטעום את המקומות שהייתם בהם. פעם הבאה…
    אני מזמין אותך לראות את הסרט על הביקור שלנו בברצלונה שערכנו כאן:
    http://kudada.com/blog/archives/2058

    תודה
    גיא

  19. יצא לי לטעום פטאס ברבאס, אחד הטעימים, פשוט ציפס במיונז, טעים ביותר, ממליץ.

  20. פוסט נהדר שעושה חשק (ובעיקר רעב)
    מה עם לארגן לנו איזה מתכון לנגיסוני עוף פריכים עם תפוצ'יפס בציפוי ?

  21. תודה רבה! גם אני מצרה על שהפוסט מגיע אחרי שחזרתי…
    הנה שתי המלצות קטנות מבורה פשוטה כמוני:
    http://shotefet.blogspot.com/2011/05/blog-post.html

  22. תוספות:

    מסעדת 2 כוכבי משלן למי שיכול להרשות לעצמו, קחו את התפריט טעימות: Comerç 24 שם הרחוב וגם המסעדה. יש להם גם טאפס ברמבלה עם אותו שם שלא תתבלבלו אני לא מדבר על הטפאס.

    Champaneria מסעדה מאוד מוכרת אצל המקומיים. כוס קואה עולה 0,7 סנט!!!! טפאס זרוק שאוכלים בו בעמידה. אוכל פשוט טעים וזול לאללה! Calle Reina Cristina 13
    אין שם על הדלת ומאוד קשה למצוא את המקום גם עם הכתובת הנכונה.

  23. אבל יש טעות בכתובות! (של bar mut ו-taperia lolita זהות). אני מתרגשת מהטעות כי אני טסה עוד מעט והייתי מאוד רוצה לדעת את הכתובות המדויקות. תודה!

  24. במסגרת זה שהעברת אותי מתפריטי טייקאוואי לבשלנות כפייתית וגרמת לי לחשוב שאולי פיספסתי את פריז בביקור שלי שם, גם גרמת לי להרהר מחדש באקסטזה שהייתה לי בבארסה, שזכורה לי כעיר קייצית ומהממת עם ברים קטנטנים וכייפים.
    אבל אז פיצית על הכל עם הגוגל מפ. את אשת חיל.

  25. הבשר הכי טוב והסטייקים הכי אלוהיים מחכים במסעדת לוס אסאדורס.

    לוס אסאדורס (Los Asadores) – כתובת: Avenida del Principe de asturias 4

    סגארדי יש מבחר מטורף של פינצ'וס – טאפאסים על באגט כשעל כל אחד יש קיסם. בסוף הארוחה משלמים לפי מספר הקיסמים שבצלחת. בערך 1.40 יורו.

    קצת מתוירת אבל שווה.
    סגארדי (Sagardi Gotic‏) – כתובת: Carrer de l'Argenteria, 6

    עוד המלצות כאן: http://www.mouse.co.il/world/CM.world_articles_item,1190,209,50559,.aspx

  26. מאיה'לה, אנחנו רוצים מתכון לפאן קון טומאט!
    זה נשמע לי מתכון כלבבי, ואין כזה בשום מקום באינטרנט…
    תודה. :)

  27. מאיה, את פשוט שיחקת אותה עם ההמלצות!

    חזרנו לפני יומיים מברצלונה, והעיר הזו פשוט מדהימה. היתה חופשה מושלמת. נוף אורבני, ארכיטקטורה, קניות, מלא אלכוהול וכמובן אוכל טוב. איך אפשר לא להתלהב מהעיר הזו????

    BAR MUT זו המסעדה הכי טובה שאכלתי בה בחיים שלי! כל מנה היתה מדהימה, ופשוט התמוגגתי. זכרון הקרפציו ביצה והפילה בקר עם כבד האווז ישארו לנצח :) וגם הצוות היה מאוד אדיב ונחמד עם אנגלית מושלמת. מה שכן- 170 יורו לארוחה. לא זול…

    הTAPA 24 היה גם הוא מאוד נחמד. הומה, מלא אנשים שמחים, אוירה נחמדה והאוכל היה מצויין. נתחי הסטייקים ודג הטונה הצרוב מומלצים בחום,מומלץ לוותר על שיפוד הכבש, בארץ לא רואים אותו ממטר.

    תודה על ההמלצות, עזרת מאוד…

  28. פוסט מעולה ומגרה כתמיד! הטרגדיה של הספרדים היא שיש להם חומרי גלם מצוינים אבל הם לא תמיד יודעים מה לעשות איתם..
    חזרתי לא מזמן בברצלונה ולא הייתי במסעדות שציינת, לרוב פשוט בישלנו בדירה השכורה אבל ערב אחד השקענו ויצאנו לערב פלמנקו – ארוחה והופעה (ואיך אפשר להיות בברצלונה ולא לראות פלמנקו??). הארוחה הייתה סבבה לגמרי, מאד מפנקת וטעימה ואחריה ההופעה פשוט מדהימה! ממליצה בחום לכל מי שרוצה חווית פלמנקו אמיתית ולא תיירותית. אנחנו הזמנו מראש דרך הפייסבוק שלהם-
    http://www.facebook.com/FlamencoSelecto

  29. תודה על הפוסט המפורט (והיפה, כרגיל) :)
    תוכלי לתת עוד פרטים על הסיור שעשיתם? חיפשתי סיורי גאודי והגעתי לדברים ממש יקרים. זה סיור שהכניס אתכם גם לסגרדה פמיליה, או ששם לא צריך סיור מודרך / יש סיורים במקום?

    תודה!

    מאיה עונה: נתתי לינק לחברה איפה שכתבתי על זה, תקראי שוב. זה לא כלל את הסגרדה. שם יש סיור מודרך רשמי בתוספת 3 יורו. הוא נחמד מאוד ושווה את התוספת לדעתי.

  30. אה, נפלא. העתקתי את הכל לוורד בלי התמונות והקישורים.
    רוב תודות :)

  31. אני קצת המומה ממה שאמרת על קימט. הייתי בברצלונה באוקטובר האחרון, תחת המלצה-אזהרה חמורה מקולגה שאסור לי לחזור לארץ בלי שאכלתי בקימט. הלכנו, עייפים ורעבים, הגענו ראשונים, עמדנו *על* הבר, והתעלפנו. כל מה שאכלנו היה מדהים, כולל המון דברים משונים שלא חשבנו בכלל לא לאכול. הייתי כל כך המומה מהטעמים עד שאפילו לא צילמתי את האוכל, כפי שעשיתי בהרבה מקומות אחרים במהלך הטיול. הגענו לשם יחסית לקראת סוף הטיול, אחרת בטוח היינו חוזרים עוד פעם אחת לפחות. אחד מהמקומות היותר מפליאים שהייתי בהם בעיר, מבחינת אוכל, וטרחתי היטב להגיע גם למסעדה עם כוכב מישלן (יש כמה וכמה וכמה כאלה בעיר, הידעת?).
    בקיצור,
    אני לא יודעת באיזה קימט היית. אני יודעת שאני אמשיך להמליץ עליהם בחום. איזה מוזר.

    מאיה עונה: אני הייתי בקימט קטן, עם המון בקבוקים על הקירות, ושניים וחצי שולחנות. על הכל הם שפכו רוטב מגעיל עם טעם מאוד תוקפני של חומץ, והפטט'ז היו כמו שילוב של פיתה יבשה ותפוצ'יפס. מה שכן, היה מאוד זול.

  32. רק תיקונון, אליאולי זה לא בדיוק מיונז, כי אין שם ביצים
    זה נטו שום ושמן זית כמו שמרמז השם all (שום) i (עם) oli (שמן).

  33. אני עוקבת אחרי הבלוג כבר המון זמן (שנתיים, משהו כזה לדעתי), ופעם ראשונה שאני מגיבה כי לברצלונה מקום חם בליבי :)
    אני מתה על העיר הזו והיה ממש כיף לקרוא ולראות המלצות של אחרים.
    יש לי הערה וקצת תוספות-
    לוליטה (פעם אינופיה) אכן מסעדה מעולה, וכיפית ממש (כתבת שם על הלוח הענק?), אבל ממקורות יודעי דבר, אינופיה היתה יותר טובה. עדיין, כשהיינו שם מאוד נהנינו, היה טעים, הריוחה זרמה והחיוכים גברו.

    תוספות של 3 מסעדות מדהימות שאני ממש התפלאתי שלא הוזכרו בפוסט הזה:
    1. Cerveceria Catalana: מסעדה מדהימה, פופולרית בטירוף, אנחנו הלכנו לשם פעמיים וכל פעם חיכינו שעה והסתובבנו עד שהתפנה לנו מקום. טעים, המון המון מנות, פשוט כיף. אחת המסעדות המוכרות בברצלונה וביחס למחיר, באופן יחסי אני לא חושבת שהכי זול שם, אבל יש תמורה מטורפת לכסף.

    2. Ciudad Condal: עוד מסעדה מעולה, מרכזית, גם ממש מוכרת בעיר וגם שם צריך לחכות בתור. יש קומה שנייה מגניבה, שירות טוב, אוכל מדהים. אותו טווח מחירים כמו הסרווסריה קטאלנה.

    3. Can Majo: זו מסעדה בטווח מחירים קצת יותר גבוה, נמצאת ממש על הים, מסעדת פירות ים ודגים עם פאייה מדהימה. הכי טעימה שיש. מצאנו אותה במקרה בשיטוט אינטרנטי, בחיפוש אחר פאייה טובה בברצלונה. לא התאכזבנו. המסעדה היתה מלאה באמצע השבוע בצהריים, שירות מקצועי ואוכל מטריף. אכלנו גם קינוח של תותי יער בשמנת שהיה גן עדן.

    זה הכל, מקווה שתרמתי למישהו :) עכשיו אני מתה לנסוע לברצלונה שוב!!!

  34. אני ממש ממליץ על Los Caracoles גם.
    ללא ספק, זו המסעדה הכי טובה שהייתי בה בחיי.

  35. יופי של המלצות על מסעדות ויופי של צורת ניווט! נהנהתי לקרוא.
    לגבי ההמלצות שהם לא קולינריות פארק אוונטרה הוא נחמד, אך לדעתי מי שלא אם ילדים הוא לא מצדיק נסיעה (יש פארקים טובים ממנו באירופה). ולגבי כטיס הT10 יש גם קרטיס ברצלונה קארד שהוא שווה למי שאוהב קניות/מסעדות או מתכנן ללכת לאטרקציות המרכזיות של העיר. מצד שני לסטודנטים או כאלה שמתכננים לראות בעיקר את מה שהעיר מציאה בחינם אין להם מה לעשות עם כרטיס זה והT10 הוא מושלם עבורם.
    וכמובן יש עוד המלצות רבות מהקאמפ נאו ועד מויזאון פיקאסו בקיצור עיד אדירה מהאוכל ועד לציורים!
    (אפשר לקרוא עוד על העיר, באתר שלנו הכל על ברצלונה)

  36. אפשר לקבל מתכון לפאן קון טומאט?

  37. את הפאון קון טומאט אפשר למצוא גם במסעדת הטאספים של השוק בנמל ת"א- ממש טעים!

  38. […] שלישית – בר מוט לאחר שקראתי פוסט ברצלונה של ביסים ושל בצק אלים הספקנו ביום האחרון הגיע לבר מוט שהיה קרוב יחסית למלון […]

  39. אהבתי נוסע השבוע אנסה ואספר

  40. בר הטאפס הראשון שנפתח בברצלונה נפתח שנתיים אחרי הבר טאפס הראשון שנפתח ת"א.לא, ברצינות, טאפס הם לא תופעה קטלונית בכלל. לאוכל ספרדי מעורר חושים, צריך להגיע לחבל הבסקים, לנבארה, לאסטוריאס, קנטבריה, לגליסיה או למדריד. קטלוניה נחמדה, אבל העוצמה התרבותית העצומה של ספרד בכלל לא נמצאת שם.

  41. can paixano לא נסגר פשוט יש לו שעות גחמניות במקצת ואין שום סיכוי למצוא אותו כשהמקום סגור, הדלת נראית כמו חזית של מוסך או משהו. (המקום הוא אותה Champaneria שעלתה כבר פה בתגובות)

  42. אני חייבת לסייג את ההמלצה החמה לגבי Bar Mut. היינו שם אתמול – היה פשוט מביך. זה השירות הכי דוחה שנתקלתי בו בברצלונה (ואחד הלא נעימים שנתקלתי בהם בחיי). בתור התחלה לא רצו להושיב אותנו בכלל כי לא הזמנו מקום, ואז אחרי שהתעקשנו על מקום בחוץ עשו כל מה שאפשר כדי שנלך ובעיקר התעלמו מאיתנו לגמרי.
    והכי גרוע: מה שכן קיבלנו ממש לא הצדיק את היחס הזה. קיבלנו פטאטאס שהיו לא פריכים בכלל וממש טבעו במיונז, סלט תרד נחמד אבל לא מרגש בשום אופן (אכלתי טובים ממנו בבתי קפה בתל אביב), וצלחת חמון סתמית שהוגשה עם פאן קון טומאט סתמי אף הוא. אחרי שעה וחצי שבמהלכה נמאס לנו לראות אוכל ״אמיתי״ ולא רק נשנושים מגיע לשולחנות של כולם חוץ מאיתנו – נשברנו והלכנו, שלא על מנת לחזור. והתענוג המפוקפק הנ״ל, כולל שתי כוסות יין, עלה כמעט 60 יורו. לא יאומן…
    בקיצור – לדעתי אין טעם לטרוח ולקבל יחס מעליב מהמלצרים בשביל אוכל מאוד בינוני וסתמי.
    היום ננסה ללכת ל-Inopia, מקווה שתהיה חוויה מתקנת.

  43. פוסט מעולה,
    כשחיפשתי המלצות על ברצלונה היה זכור לי שכתבת פעם בבלוג שלך על זה, ואם כבר לקחת המלצות על אוכל אז ממי אם לא ממך?
    נוסעת מחרתיים רשמתי לי את כל המלצותייך

  44. אז עקבתי אחר כל המלצותייך בקפידה,
    ולהלן הסיכום:
    מסעדת bar mut, אין ספק שהאוכל שם משובח ! הזמנו חתיכות פילה ומעל כבד אווז, זה היה פשוט חלום ! ובהתחלה את השרימפס עם החלמון.. מעדן !! חובה להזמין!
    הפרנץ' טוסט היה נחמד, היה לו קצת טעם של גריל (כאילו של הבשר) אבל הוא היה בסדר גמור סך הכל..
    הזמנו עוד מנה שהייתה מאוד יפה אבל אני פחות אהבתי. לא זוכרת את שמה. משהו עם דג, בן זוגי מאוד אהב.
    מסעדה מעולה אם כי קצת יקרה (אם ברוב המקומות טאפס עולה 4 יורו שם הוא עולה 20).
    טאפס 24- המתנה ארוכה מאוד! המנות נחמדות, לא היה שם משהו שנפלנו ממנו.. אוירה נחמדה סך הכל.
    inopia- הלכנו לשם ביום ראשון וכשהגענו התבשרנו כי המסעדה סגורה בראשון! אכזבה..
    הבר של פינוקיו בשוק- כל מה שהזמנו היה מעולה.. הפירות ים שלהם מושלמים. טריים בטירוף והשרימפס מתוק וטעים.
    והמסעדה המנצחת של הטיול היא. . .
    catalana !
    היינו בה פעמיים מרוב שנהננו !
    אוכל מעולה !!!!!
    אבל ההמתנה.. אוי ההמתנה…
    בכל מקרה שווה כל דקה שהמתנו.
    ממליצה בחום על שיפודי הגבינה המצופים בשקדים עם הריבה מעל.. מדהים..
    ההמבוגרים הקטנים שלהם, נמסים בפה !!!
    שיפודי השרימפס מעוליםםםם..
    הפילה טעים בטירוף..
    הדבר היחיד שלא כדאי להזמין שם זה את הבגטים הקטנים. (למשל רשום נקניקה ומביאים לכם סנדויץ' עם נקיק.. לא משהו ).
    כל שאר הדברים פשוט מעולים.. והאווירה כיפית ביותר.
    גם המחירים סבירים לגמרי.
    מומלצת בחום !
    תודה על ההמלצות, והמלצה חמה ,
    עשינו שם סדנת בישול במקום שנקרא cook and taste
    אחת הסדנאות הטובות שהיינו..
    רמה גבוהה מאוד.
    קצת יקרה, 60 יורו לאדם, אבל בהחלט שווה את הכסף.
    מריה השפית פשוט מעולה.

  45. שלום לכולם,
    חלק מההמלצות אימצתי, גם מהאתר וגם מהגולשים, והנה כמה המלצות משלי מהחופשה שלי..מקווה שתוכלו ליהנות מהם

  46. והנה הקישור לבלוג שפתחתי על הטיפים שלי לברצלונה
    http://www.tapuz.co.il/blog/net/UserBlog.aspx?FolderName=tips4vacation&skip=1

  47. הייתי חייב להגיב, כי אני חושב שהתקלקלת קצת.
    הפוסט של ברצלונה מריח מאוד כמו טור בלונלי פלאנט, או כמו מדור המלצות בלאישה. סליחה שאני מבאס, אבל אני מאוד אוהב את הבלוג שלך וחשוב לי להגיד גם דברים כאלה. אין מה להשוות למשל, לפוסט שכתבת בזמנו על ניו יורק ושלפני שבוע בדיוק עקבתי אחרי המקומות שציינת ואכלתי בכל אחד ואחד מהם.

    מאיה עונה: הסיבה היא שפשוט לא התלהבתי מברצלונה כמו מניו יורק. בכ"ז יצאו לי תמונות טובות והעדפתי לפרסם פוסט פושר מלא לפרסם בכלל.

  48. ראשית,תודה על ההמלצות.
    bar-mut -אכלנו תבשיל תמנונים מדהים ואת מנת הדגל שלהם-קרפציו שרימפס עם חלבון.לקינוח את הפרנץ טוסט. הכל היה מאוד טעים אבל באמת באמת לא שווה 51 יורו.
    קוומיט-קווימיט – צודקת. יכול היה להיות טעים אבל רוטב החומץ שהם משפריצים לפני הגשת המנה דיי הופך את הכל לסתמי.לא להגיע במיוחד.
    דווקא בברצלונטה בפנים,לא על הים,קיימות מסעדות "פועלים" מאוד אוטנטיות המבוססות על טהרת הדגים ופירות הים.la bombeta למשל. המחירים הם כעשירית בערך מbar mut וההנאה גדולה יותר.
    ממליץ בחום על 7 portes. קיימת מ1820 בערך.פאיות הכי טובות שאכלתי בחיים. יותר יקרה מהממוצע אבל שווה את זה.ממוקמת ליד ברצלונטה.

  49. כפי שנכתב כאן קודם בתגובות רבות – ברצלונה עיר עם אוירה מאד מאד מיוחדת. היינו בברצלונה בירח דבש שלנו ויצא לנו ירח דבש פשוט מהמם ובלתי נשכח. לא סתם ברצלונה – יעד תיירותי הפופולארי ביראל

  50. cal pap, טוב ששמת בהמלצות הבינוניות. הייתי שם לפני כמה שנים ויהיה יקר ומופלא (100 יורו לזוג) כל כך נהנינו למרות המחיר אז חזרתי שוב לפני שנתיים והיה פשוט בינוני ומטה. הם ישר קלטו שאנחנו ישראליות (ישבנו על הבר) ושאלו אותנו אם גם אנחנו קראנו את ההמלצה של גידי גוב…אנחנו לא נחזור לשם שוב.

  51. אני ביקרתי בברצלונה פעמיים בחודש האחרון ונהנתי מאוד.
    בפעם הראשונה באמת התאכזבתי מהאוכל ולא הצלחתי לשבת במסעדה שממש נהנתי ממנה,בפעם השניה כבר הצלחתי להתמצא יותר בתחום האוכל..אני ממליצה לנסות להיכנס לסמטאות ולהאבד קצת בעיר,לעצור במקומות שנראים מיוחדים ולטעום מכל דבר,ההמלצה הכי גדולה שלי היא-בשום פנים ואופן לא לאכול על שדרת הרמבלה!!!! האוכל מזעזע,מאגיש כמו מלכודות תיירים זולותודוחות.
    מקום ספציפי שאני יכולה להמליץ עליו הוא מסעדה במקום לא רחוק מהרמבלה,אמנם לא מדובר באוכל ספרדי או אוכל שאופייני למקום אבל בכל זאת,נהנתי מהאוכל הטעים,מהאווירה הנעימה ומהשירות המלבב..המקום נמצא ברחוב פרינססה מספר 9 והוא נקרא Bar Piadina,זהו בר בבעלות שני איטלקית מקסימים ובו אפשר למצוא פיאדינה טעימה ביותר (מאכל איטלקי טעים טעים).
    מעבר לזה אני יכולה להמליץ לא להתייאש מברצלונה כל כך מהר כי המקומות הלא מתויירים יכולות להיות מדהימים!!

  52. ישבנו ב-BarMut והיה מעולה תודה על ההמלצות החמות!!!

  53. ראשית, תודה על ההמלצות – הביקור בטאפאס24 היה אחד מרגעי השיא של הביקור בברצלונה. תודה רבה!

    והמלצה משלי, לאוהבי המתוקים שמשולבים במלוחים…. (מאיה – בשבילך!)
    ליד השוק (לה בוקריה) יש חנות שוקולד קטנה, שנפתחה ב-2013. יש שם כל מיני שוקולדים, דונאטס, קרונאטס (איזו המצאה אדירה, הא?!) ואפילו קפה נחמד (לבאצה). השוס הוא כל מיני שילובים של מתוק-מלוח כמו תפוצ׳יפס עם שוקולד, דונאט עם שוקולד וקארי צהוב, ועוד כל מיני דברים טובים טובים. העובדים היו כולם ממש נחמדים וזו באמת פנינה. מומלץ בחום!!
    http://www.chokbarcelona.com

  54. היי,
    יכול להמליץ לכם על מקום שהיינו בו והיה ברמה גבוהה מאוד, לא מסעדת גורמה, "קפה ביער". עוצב ע"י קבוצת אמנים שהפכו אותו למקום שנראה כמו מקום מהאגדות, כאילו אתם אוכלים ושותים באמצע היער.
    וחוץ מהעיצוב האוכל ממש אחלה :)
    לא חושב שיש להם אתר, אבל מצאתי את ההמלצה פה ועוד כל מיני מקומות שמוכרים רק למקומיים.
    http://www.lacasamia-barcelona.com/he/category/featured-he/

  55. שלום שלום,

    לאחר ביקור לאחרונה בעיר. אמליץ על מקום המוכר פלאפל מבין הטובים שאכלתי. ממליץ בחום

    http://www.falafelboqueria.com

  56. לאחר מספר ביקורים בעיר אני יכול בכייף להמליץ על מקום מעולה לטאפס Cerveceria catalana – career Del Mallorca 236



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!