עוף א לה גווינית'

נחשב אצלי: ארוחה זריזה

חוץ מלהיות מגה-סלבית, מסתבר שגווינית' פלטרו יודעת גם לבשל, ולבשל מעולה! לפני כמה שנים מצאתי את הבלוג הצנוע שלה, goop, אותו היא כתבה בשקט בשקט, עד שהתגלה והפך לאימפריית לייפסטייל ממוסחרת. מאז, גווינית הופיעה בתכניות אוכל משלה, ואפילו הוציאה ספר בישול (מעולה בפני עצמו. הידעתם? היא חיה במשטר תזונה מקרוביוטי למשך 7 שנים!!). המגזין האמריקאי Bon Appetit הקדיש לה כתבה שלמה בשנה שעברה, ופרסם כמה מתכונים מעולים שלה. אחד מהם, מתכון לחזה עוף בגריל עם רוטב "ברביקיו" אפרסק, תפס אותי, ולמרות שהוא היה נראה מוזר (חצי כוס קטשופ? בעעע?!) ניסיתי אותו כלשונו והוא יצא משגע. גווינית' הסבירה שהיא מכינה שתי גרסאות של הרוטב הזה – אחת למבוגרים (עם פלפל צ'יפוטלה חריף) ואחת לילדים (עם רוטב סויה במקום – ואותה ניסיתי). הרוטב הנהדר הזה, אותו מכינים על הכיריים תוך שבע דקות, הפך להיות ההתמכרות הגדולה שלי, ויהפוך להיות גם שלכם כי אתם תרצו למרוח אותו על כל דבר שזז. הוא מבוסס על המתכון של גווינית' עם כמה שינויים שלי. אני שידכתי לו סלט אורז קר ומרענן, אבל אתם יכולים לשדך לו כל מיני דברים אחרים. הכמות: 4 מנות.

  • לרוטב ברביקיו נקטרינות:
  • 4 נקטרינות צהובות גדולות
  • 2 שיני שום
  • חצי כוס קטשופ (או עגבניות מרוסקות מקופסה, אם אין. אסור להחליף בסתם רסק!!!)
  • 1 כף רוטב סויה
  • מיץ מלימון שלם
  • אם אוהבים: חצי כפית פתיתי צי'לי חריף (לא חובה, אפשר גם פחות)
  • לעוף:
  • 1-2 כפות שמן
  • 500 גר' נתחי עוף פרוסים דק ("שניצלים")
  • לסלט אורז:
  • 1.5 כוסות אורז לבן
  • 1 נקטרינה גדולה
  • חופן נדיב של נענע ו/או בצל ירוק
  • חצי בצל סגול בינוני
  • מיץ מחצי לימון עד לימון שלם

עלות משוערת:

21 שקלים

עבודה נטו:

24 דקות

אחד היתרונות (המועטים!!!) של הקיץ: הפירות המתפקעים ממיץ עסיסי, שינתרו בגיל ושמחה לעגלתכם מכל דוכן בסופר או בשוק. והנקטרינה, אחת מהבולטים שבהם, מככבת כאן ברוטב הפשוט והגאוני הזה. אל תפחדו מהעובדה שהרוטב כולל קטשופ. אפילו אני, שמתעבת קטשופ או כל תבשיל שמכיל אותו, השתכנעתי.

תכינו אותו עכשיו. זה קל וזה טעים.

אני גרה בדירה תל אביבית ממוצעת ואין לי מנגל בחצר האחורית, ולכן צרבתי קצת נתחי חזה עוף במחבת והצפתי אותם ברוטב. אם אתם מתכננים לעשות ברביקיו, אתם יכולים להשרות את נתחי העוף או הפרגיות שלכם ברוטב כמרינדה (לא יותר מידי, כדי שהמרינדה לא תישרף על העוף בזמן הצלייה), לצלות על המנגל, ואז למרוח עליהם עוד מהרוטב. וזה יוצא יאמי יאם.

הנה המרכיבים:

שימו לב שהכוונה כאן היא לנקטרינות צהובות ולא נקטרינות לבנות. אני באופן כללי לא מתה על נקטרינות לבנות כי הן הרבה פחות חמוצות והטעם שלהן עדין מידי לטעמי. ברוטב הן לגמרי תלכנה לאיבוד. גם אפרסק עובד כאן, אם אתם לא מוצאים נקטרינות – וגם במקרה הזה עדיף אפרסק צהוב (שהוא מעדן גן עדן ומאוד קשה לי למצוא אותו. נקטרינות צהובות, לעומת זאת, מוצאים בלי בעייה). את הנקטרינות הצהובות מזהים לפי הקליפה – אדום וצהוב, ובלבנות הקליפה היא אדומה-ירוקה-בהירה.

חותכים מהנקטרינות את כל בשר הפרי ונפטרים מהגרעין. אני כבר מזמן לא מצפה שאחצה את הפרי באמצע ואסובב את הלחיים עד שהגרעין יקפוץ החוצה. כי זה כבר לא קורה יותר!! למה?! למישהו יש הסבר למה פעם הגרעינים היו נפרדים בקלות והיום אם מנסים לשלוף אותם חצי מהפרי נקרע יחד איתם? enlighten me, will ya

בכל אופן, בלי להתעסק עם הגרעין יותר מידי, אני פשוט חותכת עם סכין קטנה מסביב לגרעין, כמה שיותר קרוב וככה מפרידה את לחיי הפרי בלי יותר מידי טררם.

קוצצים את בשר הנקטרינות ושמים בסיר בינוני.

קולפים את שתי שיני השום (איך? נותנים להם זפטה עם החלק השטוח של סכין רחבה עד שהן נסדקות, ואז הקליפה מתעופפת מהם בקלות) וקוצצים אותן דק דק. שמים גם אותן בסיר.

מוסיפים לסיר את שאר המרכיבים: קודם הקטשופ. אם אין לכם, או שקטשופ לא נכנס אליכם הביתה בשום תירוץ, אפשר להחליף בכמות זהה של עגבניות מרוסקות מקופסת שימורים, או בפסאטה (רסק עגבניות איטלקי). אל תנסו להחליף ברסק עגבניות כי זה יצא דוחה. חראם על הזמן שלכם.

מה עוד? רוטב הסויה (אותו גווינית' אומרת שאפשר להחליף בפלפל צ'יפוטלה, שאפשר להשיג בצנצנות או פחיות קטנות במעדניות נבחרות או בסופרים מאובזרים) –

ומיץ הלימון. אין צורך להוסיף סוכר, כי הנקטרינות והקטשופ כבר מתוקים מספיק.

אם רוצים, אפשר להוסיף טיפונת פתיתי צ'ילי חריף. לא צריך לשים הרבה אם לא אוהבים חריף, גם קצת מוסיף מאוד.

שמים את הסיר על אש בינונית, מביאים לרתיחה, ואז עוברים לאש קטנה ומבשלים כ-5-6 דקות תוך כדי ערבוב מידי פעם.

הנקטרינות אמורות להתרכך וקצת להתפרק לתוך הרוטב.

זהו. מוכן.

עכשיו כדי להפוך את זה לרוטב של ממש, מעבירים את זה לצלחת גדולה ומועכים טוב טוב עם מזלג.

אפשר גם למעוך עם מועך תפוחי אדמה, אם יש לכם. בכל מקרה, עוברים על הרוטב כמה פעמים איתו כדי שהוא יצא כמה שיותר חלק ובלי גושים.

אם יש לכם את צעצוע כמו שלי – בלנדר מוט – פשוט תתקעו אותו ישירות בתוך הסיר ותטחנו לרוטב את הצורה עד שהוא נראה שוב כמו קטשופ, רק צהבהב יותר.

האופציה הזו עדיפה, כמובן, כי רוטב חלק הוא רוטב נאה יותר.

אבל גם עם סתם מעכתם אותו עם מזלג והוא קצת צ'אנקי – זה טעים באותה מידה ועדיין יעבוד למטרותינו כאן.

ועכשיו לשימושים. קודם כל הרוטב הזה טעים מאוד כמטבל לשניצל האפוי שלי. יאמי.

בלי שום קשר, כפי שהזכרתי למעלה, אפשר להשתמש בו כמרינדה לעוף במחבת או במנגל. אל תשתמשו ביותר מידי ממנו, כי הוא נוטה להישרף מהר בגלל הסוכר של הנקטרינות. כף אחת של רוטב מספיקה כמרינדה לחצי קילו של חזה עוף.

אם אתם רוצים לחסוך ניקיון של צלחת או קערה, פשוט ערבבו את העוף עם המרינדה כבר בתבנית הפלסטיק שהוא הגיע בתוכה. או בשקית הפלסטיק, אם אין תבנית.

בשביל המנה הזו אני לרוב קונה חצי קילו עוף פרוס (שזה אומר חזה עוף שלם שפרסו אותו באמצע לנתחים דקים יותר – והקצבים קוראים לזה "נתח שניצל"), ואם יש, אפילו פילה עוף (שזה רצועות גדולות ועבות של חזה עוף), ומשרה את זה בכף אחת של רוטב הנקטרינות למשך חצי שעה בטמפ' החדר. כן, כן, אפילו בחום הזה. וכי למה?

כשאני הולכת לטגן את העוף במחבת אני לא רוצה שהוא יהיה קר מהמקרר, כי ככה הוא ישר יפריש את המיצים שלו למחבת ויקבל מרקם מכובס. הסוד לחזה עוף פריך ושחום מבחוץ ורך ועסיסי מבפנים הוא שילוב של שני דברים – עוף שהוא לא קר מידי מהמקרר, ומחבת חמה כמו אש הגהינום.

ולכן, את המחבת מחממים על אש גבוהה למשך חמש דקות רצופות, בלי שמן ובלי כלום בתוכה. ככה, כשהיא ריקה. אם יש לכם כיריים מצ'וקמקות עם אש "פתילייה" שכזו, הצעד הזה הוא חובה. אם יש לכם כיריים חדשות עם להבה גדולה וחזקה, יש מצב שיספיקו רק 2-3 דקות של חימום על ריק.

רק כשהמחבת לוהטת בטירוף ואפילו מעלה קצת עשן, ואי אפשר לקרב אליה את היד, היא מוכנה לטיגון. רק עכשיו מוסיפים כף או שתיים של שמן קנולה (עדיף מאשר שמן זית כי הוא לא נשרף מהר כ"כ). שומרים עדיין על להבה גבוהה, ומוסיפים פנימה בערך חצי מכמות חזה העוף. למה חצי? כי אם מצופפים את העוף יותר מידי במחבת זה יגרום לו להתכבס. ובשביל עוף מכובס לא היינו צריכים לטרוח כ"כ, יכולנו לרדת קומה למטה לבקש מסבתא זוריקה קצת שאריות מהמרק המכובס של שבוע שעבר. ואולי קצת צויקה ומיץ של מלפפון חמוץ.

הממ. איפה הייתי? אה, כן. אסור לצופף את העוף! תנו לו מרווח נשימה והשחמה, ואתם תודו לי על זה. וגם הוא יודה לכם. או שלא. אם צריך, אפשר לטגן גם בשלוש או אפילו ארבע נגלות. תלוי כמה המחבת שלכם גדולה.

כשהעוף שחום מלמטה (זה ייקח בערך דקה וחצי-שתיים), הופכים אותו ומטגנים את אותו הזמן מהצד השני. אם החתיכה של העוף עבה במיוחד, ייקח לה יותר זמן להיות מוכנה מבפנים ביחס לחתיכות הדקות יותר. אז כל חתיכה שמוכנה אפשר להוציא לצלחת בצד כדי לפנות מקום במחבת לנגלה הבאה. אם אתם בלחץ מההשחמת היתר של העוף בגלל המרינדה הדביקה, אתם יכולים לטגן אותו נקי, בלי המרינדה, ורק למרוח עליו את הרוטב כשהוא מוכן. זה גם טעים, למרות שבעיני העוף יוצא יותר טוב וקריספי כשיש עליו קצת מרינדה דביקה.

תעשו לי טובה. אל תבשלו את העוף יותר מידי מתוך פחד שהוא לא יהיה מוכן. אם יש משהו שמבאס אותי זה חזה עוף יבשושי וסיבי. זה אמנם לוקח קצת ניסיון כדי לדעת מתי הנתחים מוכנים, וזה גם תלוי בעובי שלהם, אבל לאט לאט אתם תתפסו ותוכלו לדעת בעצמכם. סימן לכך שחזה העוף *לא* מוכן, אגב, הוא שכשלוחצים עליו עם כף העץ הוא רך מאוד ונמחץ בקלות. עוף יבש וסיבי קשה מאוד כשלוחצים אותו. אתם צריכים למצוא את נקודת האמצע. אם צריך, תעשו חתך קטן עם סכין חדה, עוד כשהעוף במחבת, בחלק הכי עבה שלו, כדי לוודא שהוא לא וורוד מבפנים.

לבנבן-שקוף זה כבר בסדר!!!! אל תשכחו שהוא עדיין ממשיך להתבשל מהחום של עצמו.

בחיאת דינק, אל תייבשו את העוף. תמיד אפשר להחזיר אותו לעוד שישים שניות במחבת אחר כך. אבל עוף יבש אי אפשר להציל.

כשכל נתחי העוף טוגנו מכל הצדדים עד השחמה ועברו לצלחת, שמים עליהם 2 כפות גדושות של רוטב הברביקיו ומערבבים עד שהוא מצפה את כל הנתחים בשכבה דקה.

מגישים את העוף עם עוד רוטב בצד, שכל אחד יוכל להוסיף לעצמו לצלחת, או לכוס הקפה, או לדייסת הבוקר. זה עד כדי כך טעים.

ומה מגישים ליד העוף, אתם שואלים?
סלט אורז כמובן. עם נקטרינות, כמובן! כן, מלוח!!! למה סלט קר? כי קיץ עכשיו ואנחנו מעדיפים לאכול כמה שפחות דברים חמים שיעשו לנו אדים על המשקפיים. יש לנו מספיק מזה.

שמים בסיר בינוני כוס וחצי אורז ו-3 כוסות מים. מוסיפים חצי כפית מלח. מביאים לרתיחה על אש גבוהה, וכשהכל מבעבע חזק עוברים לאש קטנה. מבשלים 9-10 דקות, או עד שכל המים נספגים באורז. מעבירים את האורז לצלחת רחבה ומשטחים לשכבה אחידה. השיטוח יעזור לצנן את האורז מלא. הסלט לא יוצא טוב כשמכינים אותו מאורז חם, כי הוא משנה את הטעם של הנקטרינות, ומשחיר את עשבי התיבול. הסלט פי אלף יותר טעים מאורז קר (או פושר, לצורך העניין. אפשר גם להכין את זה משאריות אורז מבושל שיש לכם כבר במקרר! גם פתיתים מבושלים עובדים, אגב).

אני ממליצה להתחיל להכין את האורז לפני העוף, ורק כשמשטחים אותו לצלחת להתחיל עם טיגון העוף, וככה הוא יספיק להצטנן בול בזמן בשביל לבוא יחד עם העוף. אז כשהאורז הצטנן מספיק, שמים אותו בקערה, סוחטים עליו מיץ מחצי לימון או אפילו לימון שלם (לפי הטעם שלכם), ואז מוסיפים לו את שלושת הדברים הטעימים הבאים:

חופן נאה של נענע, קצוצה דק (אפשר גם שניים-שלושה בצלים ירוקים במקום, או בנוסף), חצי בצל סגול קצוץ דק, ונקטרינה גדולה ועסיסית, קצוצה לקוביות בינוניות.

מערבבים את הכל ביחד, וטועמים. כאן עשיתי את זה עם פתיתים מבושלים (קרים!!!), וזה עבד לא רע בכלל. מכינים פשוט לפי ההוראות על האריזה, מצננים, ומערבבים פנימה את שאר המרכיבים.

אם זה לא מספיק טעים, צריך עוד מלח או פלפל או מיץ לימון.

מגישים את העוף עם רוטב אקסטרה בצד, וערימה נדיבה של סלט אורז (או פתיתים!) קר.

פינת התכל'ס
הרוטב: קוצצים 4 נקטרינות גדולות לקוביות בינוניות ושמים בסיר. מוסיפים גם שתי שיני שום קצוצות דק, יחד עם חצי כוס קטשופ, מיץ מלימון אחד, וכף אחת של רוטב סויה. אפשר גם חצי כפית פתיתי צ'ילי חריף, אם רוצים. מביאים לרתיחה, מבשלים על אש קטנה 5-6 דקות עד שהנקטרינות מתרככות. טוחנים בבלנדר מוט או מועכים עם מזלג. שומרים במקרר עד השימוש.

העוף: משרים חצי ק"ג נתחי עוף דקים בכף אחת של הרוטב (יותר מזה, והעוף יישרף במהרה. אם אתם לחוצים מזה שהעוף יישרף וידבק, אפשר לטגן אותו גם בלי מרינדה ולעטוף אותו ברוטב רק כשהוא מוכן). מחממים מחבת גדולה וריקה למשך 3-5 דקות (בלי שמן!). כשהמחבת רותחת רק אז מוסיפים 1-2 כפות שמן ומטגנים את נתחי העוף בנגלות כדקה וחצי-שתיים מכל צד, עד שהעוף שחום מכל הצדדים ומפסיק להיות ורוד מבפנים. מוסיפים על נתחי העוף המוכנים 2-3 כפות של הרוטב ומערבבים לציפוי אחיד.

סלט האורז: מבשלים כוס וחצי אורז בשלוש כוסות מים וחצי כפית מלח על אש גבוהה עד שרותח. עוברים לאש קטנה ומבשלים 9-10 דק' עד שהמים נספגים. משטחים את האורז על צלחת עד שהוא מתקרר. מערבבים אותו עם מיץ מחצי לימון או יותר, חופן נענע קצוצה דק, חצי בצל סגול קצוץ דק, ונקטרינה גדולה קצוצה לקוביות. מגישים פושר או קר.

עדכון – 20.8.12
קיבלתי כמה הערות בתגובות על כך שלרוטב יש טעם "קטשופי". קחו בחשבון שאני השתמשתי בקטשופ היינץ שהוא יותר עדין ועגבנייתי בטעמו מהקטשופים הישראלים דוגמת ויטה – שיש לטעם שלהם "דריסת רגל" אופיינית ותוקפנית למדי (אגב, עוד מישהו חוץ ממני תמיד מריח את הקטשופ הזול בפינה הדרום-מזרחית של כיכר רבין?!). עם קטשופ כזה הייתי ממליצה לצמצם את הכמות שלו לרבע כוס בלבד, ולשים קצת יותר מיץ לימון.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




86 תגובות בינתיים:

  1. בדיוק עמדתי לנסות להכין רוטב שזיפים לבאו ברווז. נראה לי שאני אתבסס על המתכון שלך (רק שיש לי ריבת שזיפים, אז כנראה שאני אצטרך להכין עם פי מליון יותר חריף כדי שלא יצא סתם ריבת שזיפים מדוללת). את אומרת שהקטשופ מתוק מספיק, אבל באיזה את משתמשת? יש הבדלים ממש גדולים בין היינץ (שהוא חמוץ יחסית), אסם (מתוק), ויטה (מתוק ~מאוד~) וקטשופ-דוכני-נקניקיות-מסתורי (מתוק ~מאוד מאוד~, וכנראה לא ראה עגבנייה בחיים שלו).

    מאיה עונה: אני משתמשת בהיינץ.

  2. לגבי "פילה עוף" אצל הקצב בסופר: כשמפרידים חזה עוף (פרפר) לשני חלקים ומכל אחד מהם מכינים שניצלים, בין שני החלקים יש עוד נתח שאי אפשר לחתוך לשניצל כי הוא קטן מדי. הקצבים אוספים את הנתחים האלו וקוראים להם "פילה עוף" כי הנתחים קטנים ועדינים. אלו לא שניצלים חתוכים.
    הם נראים מעולה ואפילו נמכרים בזול, אבל הנסיון שלי איתם לא חיובי. מדובר בחלק שמנוני יותר ודל בטעם לעומת חזה עוף אמיתי. מי שאוהב, שיהנה.

  3. מזדהה לגמרי עם האדים על המשקפיים :)
    נראה מעולה! והנקטרינות האלה זה בכלל שיחוק בכל דבר ששמים אותם. השילוב עם האורז קנה אותי לגמרי!

  4. נשמע גאוני לגמרי!
    נקטרינות עם קטשופ? קניתי!
    צילומים מקסימים כמו תמיד..

  5. נראה מצויין, ינוסה בקרוב מאוד!

  6. הי! נראה טעים מאוד וינוסה בהקדם. שתי שאלות קטנות אם אפשר-
    1. אורז- את מכינה עם/בלי מכסה? (בדרך כלל אני מכינה אורז עם מכסה.. אבל רק לוודא)
    2. לצמחונים- אפשר להשרות טופו ברוטב כמרינדה? או שהוא לא יספוג מספיק טעם?

    תודה!

    מאיה עונה: לדעתי המרינדה סמיכה מידי בשביל טופו. אפשר להשרות אותו בסויה וג'ינג'ר, להקפיץ, ולהוסיף קצת מהרוטב ברגע האחרון. אני מכינה אורז בלי מכסה.

  7. :0 – גווינת' לא צמחונית?!

  8. זה נשמע לי כמו אחלה מרינדה לטופו!

    וגם, אוף טופיק: זה די מפתיע לגלות לכמה סלבס יש בלוגי בישול נסתרים. אני עדיין מחכה לבלוג הבישול של ליידי גאגא.

  9. נראה נפלא! לכמה זמן ניתן לשמור במקרר? האם ניתן להכין כמות ולשמור בצנצנת?

    מאיה עונה: מחזיק שבועיים-שלושה במקרר, מכוסה היטב.

  10. האם מי שסולד לא רק מקטשופ אלא בכלל מרטבי עגבניות למיניהם יאהב את המרינדה הזאת?‏ נראה ממש טעים אבל שואלת כדי להיות בטוחה…

    מאיה עונה: לדעתי כן.

  11. אני מפחדת מהמחבת- האם אפשר לאפות את כל הקונסטרוקציה בטוסטר אובן/ בתנור?

    מאיה עונה: אפשר, אבל העוף יצא על גבול המכובס…

  12. וואו! נראה מעולה! ינוסה בקרוב מאד (מאד). :)
    ואם את מגלה איפה אפשר למצוא אפרסק צהוב… תודיעי לי בבקשה, זה אחד הדברים האהובים עלי וחבל לי כל כך שהוא כזה נדיר (הוא לא תמיד היה כזה, נכון? היתה תקופה שהיה אותו כל הזמן…)

  13. נראה מעולה, תמונות נהדרות כרגיל.
    1.אפשר להשאיר מחבת טפלון על האש, בלי לגרום לעצמי/לה נזק?
    2. כמה זמן צריך להשרות את העוף במרינדה?

    מאיה עונה: 1. לפחות שתי דקות כשהיא ריקה, בכיף. 2. כמו שכתוב, יש להשרות כ-30 דק' בטמפ' החדר, ואפשר גם כמה שעות במקרר, כל עוד את מוציאה את זה לפחות 20 דק' לפני ההכנה.

  14. הי מאיה!

    אם משתמשים בפאסאטה במקום בקטשופ צריך להוסיף עוד סוכר?
    ואולי יש לך רעיונות לשימושים צמחוניים לרוטב (שנראה ממש ממש טעים)?
    ועוד ניג'וס קטן – איזה סוג של אורז? בתמונה הוא נראה ממש עגול, על גבול הפתיתים. זה משנה איזה סוג?

    המון תודה, ושיעבור כבר הקיץ!

    מאיה עונה: בתמונה הזו מדובר בפתיתים באמת! אני משתמשת באורז פרסי הכי פשוט שיש. לגבי שימושים צמחוניים, מישהי הציעה פה בתגובות להקפיץ עם זה טופו. אפשר גם להשתמש בזה כמטבל לכרובית אפויה, נניח, או לדלל עם קצת מים ולבשל ברוטב קציצות צמחוניות על בסיס סויה.

  15. עדכון רוטב השזיפים: אל תכינו את זה משזיפים! יוצא חמוץ בטירוף (שמתי פחות קטשופ כדי שיהיה לזה טעם אסייאתי ולא אמריקאי). הייתי צריכה להוסיף בערך רבע כוס סוכר חום כדי לעשות את זה פחות חמוץ. נראה לי שעדיף לדבוק בנקטרינות.

  16. שלום מאיה מה יקרה אם אשתמש במנגו במקום נקטרינות? (יש לי טונות מנגו) תודה.

    מאיה עונה: לדעתי מנגו יעבוד!

  17. יאמממ! נאכל ברגע זה :) אז ככה- דיווח טבעוני- ואל תעשי פרצוף- הרוטב הגאוני הזה נאכל ברגע זה עם סלט אורז מלא ו..שעועית לבנה. מקופסא. סיננתי טוב טוב את הרוטב האדום.
    חשבתי להחליף את העוף ב"סטייק" סויה אבל לא היה בחנות, אז החלטתי לנסות על קטניות, ושעועית לבנה נראה לי הכי מתאים.
    לא הספקתי למעוך לגמרי, ודווקא כיף שיש ביסים עם הפתעות של נקטרינה..

  18. הי מאיה! שאלה- הרוטב אולי מתאים גם לבשר בקר?? אני לא אוהבת עוף אבל ממש בא לי להכין תרוטב הזה…

    מאיה עונה: כן. אבל קחי בחשבון מה את עושה איתו. אם את לא מקפיצה אלא בונה על בישול ארוך, צריך לדלל אותו עם מים…

  19. הכנתי היום, יושבת עכשיו לאכול, לקחתי ביס ומיהרתי לבלוג… אז הנה הפידבק-
    ממממממממממ…
    נהדר!

  20. אני קצת שונאת את עצמי על השאלה שאני עומדת לשאול, אבל אני אשאל בכל זאת:
    האם לרוטב יש טעם חזק של נקטרינות / אפרסקים? כי כמו שיש רבים שלא חובבים קטשופ, אני משונאת האפרסקים, השזיפים וכל מה שביניהם… אולי אפשר להחליף עם פרי אחר? למשל מנגו, כמו שמישהו אחר הציע בתגובות?

    מאיה עונה: לכי על זה

  21. לא יודעת למה אבל יצא לי קצת תפל.. היה לזה בעיקר טעם של קטשופ והוספתי סוכר, מה ששיפר קצת את הטעם אבל עדיין לא היה להיט. אוף :(

  22. נראה נהדר!

    האם לדעתך יעבוד טוב גם עם כנפיים בתנור?
    וכשטחנת את הרוטב בבלנדר מוט, טחנת למחית חלקה או שהשארת קצת גושים? מה מומלץ?

    מאיה עונה: טחנתי למחית חלקה לגמרי, כי רציתי לצפות את העוף באחידות. יעבוד עם כנפיים!!!!

  23. ואגב, כבר המון זמן ישנה תופעה מוזרה בבלוג…
    כדי לראות את המתכון, צריך לגלול משהו כמו עמוד למטה, כי הוא לא מופיע למעלה. פשוט יש חלק ריק ורק אחרי הגלילה מגיעים למתכון.

    ידוע לך?

    מאיה עונה: בעייה באקספלורר, ידוע. יתוקן בעיצוב מחדש של הבלוג שיגיע בקרוב.

  24. היי מאיה,
    כרגיל, תענוג כאן.
    מה דעתך להחליף את האורז בבורגול? יעבוד? משהו באורז קר לא עושה לי נעים בפה.

    ואני מקווה שיוצאת עוד חוברת בקרוב, כי כבר לא נותרו לי מתכונים חדשים:)

    מאיה עונה: בורגול יעבוד בלי בעייה. למעשה, כל דגן או חיטה שתכיני: גריסי פנינה, כוסמין, גרגרי חיטה מלאה, וכד'. את כולם משרים במים כחצי שעה (זה מאיץ את תהליך הבישול וחוסך אנרגיה וחום מיותר במטבח) ומבשלים בהרבה מים עד שרך וטעים.

  25. תודה על התשובות.
    אני רגע רוצה לשים דגש על הכנפיים, כי הן בתנור, לא ייצא מכובס?…
    וכמה זמן מומלץ להשרות במרינדה? אפשר גם לילה?
    ועוד אחת…העיקרון של להוציא 20 דק' קודם מהמקרר כדי שלא יהיה קר מידי מומלץ גם כעובדים עם תנור או רק בטיגון?

    מאיה עונה: אני דווקא הייתי מושחת את הכנפיים בקצת שמן (בלי הרוטב), אופה עד שהן קריספיות, ורק אז מוסיפה את הרוטב ומקרמלת אותן איזה 2 דקות תחת גריל. הרוטב דביק ועלול להשרף ממש מהר, עוד הרבה לפני שהכנפיים יהיו מוכנות.

  26. שכחת את המיץ לימון בהוראות לרוטב בפינת התכלס'…
    חוץ מזה, נראה מעלף והולך להשתדך בקרוב למנת טופו עם קינואה בצד.

  27. רציתי רק לספר שהכנו את המרינדה הזאת על כרעיים ןיצא מדהים! "ריצפנו" את התבנית בתפוחי אדמה פרוסים, על זה את נתחי העוף על הכל שפכנו את המרינדה ולתנור לשעה.
    יצא ממש ממש טעים!

  28. הכנתי בול לפני המתכון..יצא נחמד אבל טעם קטשופי מדיי.
    עם כל הסופרלטיבים חשבתי שזה יהיה טעים לפחות כמו החזה עוף ברוטב קוקוס ובוטנים. :/

  29. לעניין סיבוב הנקטרינה:
    אלו הם האפרסקים הלבנים שבימינו עדיין, בהחלט, בחיתוך באמצע אפשר לסובב אותם.
    נקטרינות לא יכולות כי מבנה הגרעין שלהם אחר לגמרי ויש סביבו בשר פרי שלא נפרד.
    נראה לי שהתבלבלת בפרי.

  30. בוצע אתמול בערב עם שזיפים לבנים ומנגו ( וצ'ילי ). יצא נהדר. קבלתי בצהריים טלפון מתלהב ! אהבתי מאוד את הזמן השקעה הנמוך !

    תודה !!!

  31. תודה על המתכון המעולה! הכנתי לפני כשעה ויצא עסיסי ומשביע :)

  32. היי,
    מה דעתך על כרעיים (ללא עור) בשקית קוקי? יעבוד?
    כמה נוזלים להוסיף (מה היחס בין הרוטב לנוזלים?)?
    תודה!

    מאיה עונה: אין לי ניסיון עם בישול בשקית קוקי לצערי. בלי שקית הקוקי הייתי אופה את העוף בלי כלום ומוסיפה את הרוטב רק ב-10 הדקות האחרונות, כי הוא מאוד דביק ועלול להישרף.

  33. היי
    לא מסכים עם המשפט הזה :

    "מוסיפים כף או שתיים של שמן קנולה (עדיף מאשר שמן זית כי הוא לא נשרף מהר כ"כ)."

    שמן זית אמיתי נשרף בטמפרטורות גבוהות בהרבה מטמפרטורת שריפה של שמן קנולה.

    כנראה שלא נפלת על שמן זית איכותי :)

  34. הרוטב יצא טעים- השניצל מחכה עטוף במרינדה לחיילים שתכף מגיעים מהצבא.
    תודה.
    אוהבת את האתר שלך…
    אתי

  35. רוטב לעוף עם נקטרינות. נשמע מוזר, אבל לא מספיק בשביל לעצור אותי מלטעום! אני רוצה לנסותת!!

  36. מתכון ראשון שלך שאני עושה, ויצא מצוין!

    הערה קטנה: בפינת התכל'ס שכחת להזכיר את הלימון.

    מאיה עונה: האמנם, ניר?! :)

  37. דומני שהלימון נשמט מפינת התכל'ס.
    (עצלנית שכמוני תפסה את עצמה ברגע האחרון…)

    תודה, כמו תמיד!

  38. מאוד אהבתי! יצא טעים מאוד. ביום שבת אנחנו עושים עם חברים על האש ורציתי לשאול האם זה יעבוד כמרינדה לשיפודי חזה עוף? תודה

    מאיה עונה: כמו שכתבתי, כן. אבל לא יותר מידי כדי שלא יישרף. את רוב הרוטב מברישים על הבשר המוכן.

  39. הי מאיה,
    נראה ונשמע מ-ע-ו-ל-ה!

    נראה לך שהרוטב ילך עם קציצות (הודו או בקר)? אם כן, האם היית משנה משהו?
    תודה וסופ"ש נעים

    מאיה עונה: לבישול ארוך כמו של קציצות (נניך 20-30 דק') הייתי מדללת את הרוטב לפחות חצי חצי עם מים, או אפילו קצת יותר. כדי שלא יצטמצם מידי בבישול ויישרף.

  40. הי מאיה,

    אני רוצה לומר שאני עדיין שם עם החיתוך של הפירות וציפייה שהגרעין ייצא. כל פעם מתאכזבת מחדש וזה במקרה הטוב במקרה הרע אני גם מתאכזבת וגם כמעט נשברת לי הציפורן (ויש לי בנייה-זה כואב :) )

    שאלה:
    אם אכין קילו חזה עוף כדאי להכפיל את הרוטב? או שהוא יספיק גם לכמות כפולה של בשר?

    מאיה עונה: איך צורך להכפיל כמויות, הרוטב יספיק.

  41. הוספתי גם כמה כפות רוטב צ'ילי מתוק ויצא חמוץ-מתוק-חריף מצויין.

  42. היי, תכף ננסה את המתכון, שנראה טעים רצח. רק משה וקטן בנוגע לגווינת'- לפי מה שאני זוכר, היה איזה סקנדלצ'יק כשהתברר ש(גם)היא לא זאת שמבשלת ועושה את כל הדברים האלו שם. יש לה מעין 'שפית סתרים' (לא צוחק). כשהדבר הזה התחיל לעורר קצת רעש, גווינת' מיד הודיעה ש"זה ברור" ו"בכלל לא הסתרתי" או משהו כזה, ופרסמה צילום משותף שלה ושל הבשלנית האמיתית, שמצידה פרגנה וסיפרה שגם הבלונדה מבשלת נהדר והיא רק מסייעת קצת פה ושם.
    מחפש את הצילום, אולי נביא קישור.

    מאיה עונה: כתבתי על הסקנדל הזה באוף-טופיק כאן למטה. אני מניחה שהספר היה עבודה משותפת של השתיים. יש שתי משימות קשות כשכותבים ספר: לחשוב על רעיונות מתכונים מקוריים עם טוויסט מעניין, ולהפוך אותם למתכונים מלאים ובדוקים. אני מניחה שלגברת המתולתלת היה חלק לא קטן בספר, אבל היא קיבלה קרדיט מלא. הדבר היחיד שאולי קצת FISHY בכל זאת, הוא שהקרדיט כללי מידי ולא אומר עד כמה באמת היא שלטה באופי של הספר, או סתם עזרה ב"עבודה השחורה" של בדיקת וכתיבת המתכונים.

  43. הכנתי עם מנגו ויצא נחמד. אני לא יודעת באיזה קטשופ מאיה השתמשה, אבל אני הכנתי עם אסם והיה לו טעם קטשופי מדי אז הוספתי עוד מיץ מלימון שלם, עוד קצת סויה ופתיתי צ'ילי, ואז זה היה בסדר.
    דיללתי עם מים ושמתי טופו במרינדה שאח"כ שיפדתי עם ירקות
    וצליתי במחבת גריל. יצא טעים, אך עדיין לא שכנע את סרבן הטופו.

  44. כמה זמן הרוטב יכול להישמר במקרר?

    מאיה עונה: בערך שבועיים, אם הוא עטוף היטב בניילון נצמד או צנצנת אטומה.

  45. עוד שאלה: אפשר להקפיא?

    מאיה עונה: כן

  46. עוד שאלה: האם צריך להשרות את העוף כל הלילה במרינדה?

    מאיה עונה: מספיק חצי שעה.

  47. היי מאיה,

    את סלט האורז החלפתי בקינואה ונראה לי שהולך לצאת טוב.

    לא היה לי חזה עוף אבל היו פרגיות כך שגם העניין הזה סודר.

    רק דבר אחד-

    יש לי 4 נקטרינות לבנות שקצת התעייפו להן, האם יש לי מה להכניס אותן בנוסף לרוטב או שאני אפשל את הכל אם היחסים יהיו שונים?

    סתם חבל לי לחכות איתן עוד שלושה ארבעה ימים ואז לשלוח אותן לבית עולמן…

    מאיה עונה: לכי על זה, ותאזני עם קמצוץ סוכר ועוד שפריץ של מיץ לימון.

  48. לא היו נקטרינות צהובות, קניתי מנגו. :(

    האם אפשר לעבוד עם זה במקום?

    מאיה עונה: שימי לב בתגובות למעלה, אפשר.

  49. הכנתי עם אפרסקים לבנים בלתי-טריים, הרוטב יצא סבבה ואחלה חמודה!
    היה קצת פחדאלוהים לצרוב את העוף, אבל כנראה כי אני לא מתורגלת.

  50. כ"כ פשוט ויצא כ"כ טעים!

  51. שלום מאיה, רציתי לשאול אם ניתן להכין עם רצועות עוף ואם כן איך..? תודה

    מאיה עונה: פשוט להקפיץ את רצועות העוף בשמן (אני ממליצה לצפות אותן במעט קורנפלור לפני הטיגון, גורם לציפוי לצאת פריך יותר), וכשהן כמעט מוכנות להוסיף כמה כפות גדושות מהרוטב ואם צריך אז כמה כפות מים, כדי שלא יידבק לתחתית ויישרף.

  52. ניסיתי גרסה צמחונית – עם רוטב עגבניות לפסטה, ועם חומץ אורז במקום לימון וסויה (שחסרו לי). הוספתי חצי כוס מים ופתיתי סויה לגולאש – זה מין חתיכות מיובשות של סויה שצריך להשרות במים רותחים 10 דקות לפני שמבשלים איתם – ובישלתי עוד קצת. יצא מעולה, עם טעם חמאתי קטיפתי למרות שאין בכלל מוצרי חלב בפנים. אפילו הזוגי לא ידע לנחש את מרכיבי הרוטב.

    מאיה עונה: וואלה!! על מה הגשת את זה? אני חייבת לנסות פתיתי סויה.

  53. הי מאיה
    מה דעתך על סוגיית שטיפת העוף? אני שוטפת במים ומייבשת במגבת נייר .
    חווי דעתך בבקשה.

    מאיה עונה: אני לא טורחת… כמו בנוגע לירקות, שטיפה בלי סבון בעיני לא באמת יעילה.

  54. היי מאיה!
    האורז / פתיתים נשמע מהמם ומרענן
    אם אני רוצה להגיש אותו כארוחה על איזה תוספת חלבון את ממליצה? (גבינה או עדשים ואיזה סוג) ?

    מאיה עונה: קוביות קטנות של עוף מוקפץ, או גבינה בולגרית.

  55. אז למדתי מהפוסט שני דברים חדשים: שגווינית פלאטרו לסבית ושעוף צריך לטגן פושר. המתכון נראה מעולה, לדעתי יהיה אפילו יותר טוב אם בפינאלה שמים את חלקי העוף ברוטב כשהוא רותח במחבת. הסוכרים ברוטב מתקרמלים ונדבקים לעוף מכל פינה. זה עובד מעולה בכנפי עוף, אין סיבה שלא יעבוד עם חזה עוף

  56. הגשתי על אורז בר

  57. ואוו, בתור אחת שאת רוב הארוחות שלה אוכלת בחוץ.. המתכון היה הצלחה גדולה ולא בייש שום מסעדה!!
    קצת מחוץ לנושא, רציתי לדעת אם את עושה מפגשים. אני, ואני בטוחה שעוד הרבה אנשים יישמחו מאוד לפגוש אותך ולקבל טיפים.
    בנוסף, חשבת פעם להעלות סרטונים ליוטיוב? זה מאוד יעזור לקוראים ויהיה מאוד נחמד :)

  58. היי!
    אני מתה על הבלוג שלך והכנתי כמה וכמה מתכונים. יש לי ייסורי מצפון עם כך שאני כותבת רק כשלא הצליח, אז אני אתחיל בכך שאתמול הכנתי את טארט השוקולד שלך והוא זכה לשבחים עצומים.

    המתכון הזה היה פחות מוצלח מבחינתי – השתמשתי ברבע כוס של קטשופ אסם והטעם די משתלט, והתוצאה הסופית יצאה קצת חמוצה מדי לטעמי (זה בטח נבע מכך שהשתמשתי בנקטרינות שעוד היו קשות ויפות, אולי היה עדיף לקחת את אחיותיהן הבשלות יותר). שילוב טעמים נחמד אבל לא מתאים (בעיני) למסתייגי הקטשופ.

  59. יש לי שאלנ הפעם לא קשורה למתכון אבל אני יודעת שלך תהיה את התשובה!
    אני זוכרת שפעם נכנסתי דרך הבלוג לאיזה סרטון ביו טיוב שהראה איך לקלף תפוחי אדמה או לקצוץ גזר או משהו כזה ולחסוך שניות יקרות מהחיים (יש לזה עוד אלפי סרטונים כל אחד מראה לך כמה שניות אתה יכול לחסוך בחייך) אני יודעת שזו שאלה קצת מוזרה לשאול בפוסט של עוף גווינית' אבל אני נואשת! חיפשתי וחיפשתי ולא הצלחתי למצוא לבדי.

  60. הכנתי את הרוטב אתמול – השתמשתי בקטשופ היינץ (Simply Heinz), על פי המלצתך. הרוטב יוצא מן הכלל. אני חושבת שאם מישהו לא אוהב קטשופ אז יכול להיות שהרוטב לא ידבר אליו, מצד שני – לקטנטנים שלי הגשתי את הרוטב כקטשופ כתום.. והוא כיכב. תודה :-)

    מאיה עונה: זה באמת עניין של טעם, למרות שבתור שונאת קטשופ אני מתה על הרוטב הזה ואין לו כזה טעם של קטשופ בעיני :)

  61. הי מאיה, תודה רבה על המתכון – יצא מעולה והבנות שלי (לא אוהבות עוף בכללי) מאד התלהבו.
    עשיתי כמות וחצי, רק כח היו לי 6 נקטרינות…רציתי לשאול אם אפשר לדעתך להקפיא הרוטב, ואם כן, אם יש לך דרך מומלצת להפשרה.
    תודה רבה!

    מאיה עונה: אין בעייה להקפיא את הרוטב (את יכולה אפילו לחלק לשתי צנצנות או שקיות סנדוויץ' כדי שכל פעם תוכלי להפשיר רק אחת). להפשרה – פשוט מעבירים למקרר לילה קודם, וזה מפשיר לאיטו במשך הלילה. אפשר גם להוציא לשיש ושם לדעתי זה יפשיר תוך שעתיים-שלוש, תלוי כמה חם בחוץ.

  62. מתכון סוחט לבלוטת הריר, לגבי האורז או הפתיתים, אצלנו הם מוחלפים מדי פעם בגריסי פנינה או חיטה תפוחה.
    תודה

  63. הי מאיה, ילך עם פרגיות לדעתך?

    מאיה עונה: בוודאי

  64. מה עם מתכון לחג?
    מאכזב שאין כלום :(

    מאיה עונה: גם אני מבואסת מזה :( היו לי שני סמינרים להגיש ושני מבחנים השבוע אז הייתי מאוד לחוצה בזמן ולא הספקתי כלום. מקווה שמיד כשהחג יצא אפרסם מתכון חדש…

  65. היי. תודה על כתבה מאלפת כרגיל.
    שתי שאלות: 1.אני קונה את העוף בבוקר ורוצה להגיש באותו הערב. ביצד לשמור על העוף עד אז ומתי להוציא אותו טרם הטיגון? 2.אם אני מכין מנה ל 8-9 איך היית משלבת את האורז כהגשה כללית לכולם? הרי לא אכין צלחת אישית עם אורז שטוח לכל אחד..

    מאיה עונה: לשמור במקרר ולהוציא החוצה כ-45 דק' לפני ההכנה. הייתי מכינה פשוט סיר ענק של אורז לבן ומגישה למרכז.. לא ביג דיל…

  66. לעומת שאר המתכונים שלך שתמיד יוצאים כל כך טעימים ומדויקים, במתכון הזה, למרות שנעשה לפי ההוראות כולל קטשופ היינז, הרוטב לא מספיק טעים ובהחלט עם טעם קטשופי דומיננטי מאכזב משהו

  67. היי מאיה, אם כבר טוחנים, למה לא לטחון את כל הרוטב במעבד מזון לפני הבישול? זה חוסך את הזמן של חיתוך הנקטרינות…

    מאיה עונה: אני מעדיפה לטחון עם בלנדר מוט בסיר עצמו, כי זה פחות לכלוך, ואז חייבים לתת לנקטרינות להתרכך קצת בבישול. אם אתה בונה על בלנדר/פוד פרוססור בכל מקרה, אתה יכול לטחון מראש לפני הבישול.

  68. ממממ… איך את חושבת שיהיה הרוטב עם סטייק סלמון?.. מישהו ניסה כזה דבר?

    מאיה עונה: לדעתי סלמון הוא אצילי מידי בשביל רוטב כזה. חבל… טיפונת חרדל+דבש+מיץ לימון ומלח פלפל, ויוצא בובה.

  69. מדהים!!!! אין דברים כאלה !מנת שף ממש! עם קטצ'ופ של היינז יוצא טעים להפליא!!

  70. הקטשופ הזה, כנראה שמקורו בוולפנייטס שנמצאים בפינה.

  71. יצא ממש בטעם קטשופי. לא אהבתי :-(

  72. בלי קשר לקטשופ, גם אני השתמשתי בהיינץ, לא יצא טעים :(

  73. אני שואלת את עצמי ולא ממש יודעת לכעוס או להיות מאושרת. כמובן הכעס לא מופנה אליך רק אלי על כך שבמקום ללכת לישון עכשיו אני יושבת מרותקת לאתר וקוראת מתכונים. אני פשוט לא יכולה להפסיק ואני מודה לך על כך.

  74. כמה השקעה כמה כתיבה כמה יופי !! לפי התגובות בבלוג אפשר להבין שיש לך קהל מעריצים גדול מאוד ואני אחד מהם.

    תודה רבה
    ירון

  75. היי! אני לא מסוגלת לבשל בגרוש, אבל הבלוג הנפלא הזה והעיצוב המופתי שלו תמיד מעוררים בי השראה לקום מהכיסא ולנסות, גם אם זה בקטנה, במקום להכניס משהו קפוא למיקרוגל. אז תודה לך! את נהדרת.

  76. הי מאיה,
    האם יש המלצה לפרי חורפי, בהנתן זה שאין נקטרינות כרגע?
    תודה רבה!

    מאיה עונה: פילטים של תפוז (בלי קרום לבן). ממליצה להפחית 50% מכמות הסוכר.

  77. ניתן להוסיף פלחי אפרסקים משימורים במקום?….

    מאיה עונה: כן, אבל במקרה זה אני ממליצה להוסיף יותר מיץ לימון.

  78. הכנתי- ואני חייבת לומר שאפילו שיצא בסה"כ טעים- זה ממש לא משתווה למנת העוף בתותים שניסיתי והיתה ממש שוס הסטרי. הכנתי עם אפרסקים צהובים והרוטב יצא עם טעם של קומפוט של פעם וגם לא נתפס בעוף, הכמות של הרוטב היתה קצת גדולה מידי (בהנחה שהכנתי רק את העוף)וגם לא יצא לי דומה לתמונות אלא פשוט רוטב צהוב על עוף חיוור למדי… כנראה שהכל עניין של טעם.

  79. שאלה. בעלי לא ממש אובה בשר מתוק. האם הטעם יוצא מתוק או חמצמץ? לפני שאני הולכת להכין את ליום שישי בערב….

    מאיה עונה: חמוץ-מתוק. את יכולה לצמצם את כמות הסוכר ולהוסיף טיפה סויה.

  80. היי מאיה. אני רוצה להכין להיום בערב אבל רגישה לקויה. במה אפשר להחליף? סתם מלח? או. ה בעיה עם המתכון של הלביבות בטטה דרך אגב… תודה ;-)

    מאיה עונה: רוטב דגים אסייתי.

  81. נראה כזה טוב!!! אבל עכשיו חורף,ואין לי כוח לקלף תפוז…יש מצב לשים תפוח פינק ליידי?

  82. היי מאיה,
    עכשיו חורף והמתכון קורץ בכל מקרה.

    את חושבת שיתאים להחליף את הנקטרינות באפרסמונים?

    תודה!

    מאיה עונה: רעיון מעניין. נראה לי שכן.

  83. היי, אפשר עגבניות טריות מרוסקות?

    מאיה עונה: עדיף שלא. הרוטב יצא מימי מידי. אלא אם כן יש לך כוח לרסק אותן ולבשל אותן בנפרד 30-40 דק' לפני השימוש, וגם אז תצטרכי להוסיף תבלינים, סוכר, חומץ, כדי ליצור את אותו אפקט של קטשופ.

  84. היי מאיה!

    נראה מעולה ומתכננת להכין בשישי!
    יש לי שתי שאלות:
    1. יש לי מחבת חשמלית ענקית כזו.. האם יעבוד להכין את החזה עוף עליה?
    2. אם אני רוצה להכין כרעיים עם הרוטב בתנור- האם מומלץ? ואם כן איך את ממליצה להכין?

    תודה מראש, אנה

    מאיה עונה: 1. כן, למה לא! 2. הייתי אופה את הכרעיים על חום מאוד גבוה (200 מעלות) עד שהן 80% מוכנות, מערבבת פנימה את הרוטב ואופה עוד כמה דקות עד שהוא מסמיך ומתקרמל על העוף.

  85. המתכון יצא פצצה!!! אבל, נשאר לי מלא רוטב ולא נשאר יותר עוף..
    מה אפשר לעשות עם הרוטב? וכמה זמן מחזיק? ואם כדי להקפיא?

    תודה!
    יאנה

    מאיה עונה: אין בעיה להקפיא, אבל גם במקרר זה יחזיק הרבה זמן – לדעתי שבועיים לפחות. זה ילך טוב גם על סלמון, או כרוטב לנודלס מוקפצים עם ירקות, או כממרח בסנדוויץ עם פסטרמה או אפילו בשר בגריל, ואפשר לערבב את זה עם כמות שווה של מיונז ולהשתמש במטבל טעים לקרקרים או ירקות חתוכים. השמיים הם הגבול!

  86. הצעת ייעול קטנה בקשר לבישול העוף שמשדרגת את הטעם שלו פלאים תוך שהוא נשאר עסיסי וטעים:

    מחממים תנור ל200 מעלות צלזיוס,

    לוקחים את האסקלופים מכניסים לקערה עם שתי כפות שמן זית קצת מלח וקצת פלפל ועושים להם אמבטיה טובה טובה ככה שהם משומנים היטב.

    מחממים מחבת בלי שמן ובלי כלום עד שהיא כבר ממש רותחת. ועכשיו, על השעון:
    – מניחים את האסקלופים במחבת 2 דקות מצד אחד בלי שמן נוסף חוץ ממה שקיבלו בקערה
    – דקה וחצי מצד שני והופ! –
    – בתבנית / פיירקס לתנור ללא יותר מ12 דקות (תלוי בעובי)

    העוף *בחיים* לא ייצא יבש ככה (אלא אם כן הנתח ממש דק) והטעם משודרג אחרי שעושים ככה פעם אחת כבר מתמכרים ואי אפשר לטגן עוף אחרת. לטכניקה הזו קוראים Rissoler (ריסולה) בצרפתית או Searing באנגלית והיא הבסיס לבישול בשר במטבח הצרפתי.



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!