הכרובית של אייל שני

נחשב אצלי: ארוחה זריזה

מידי פעם קופץ עלי איזה שגעון, ואז אני מכינה את אותו מתכון שוב ושוב לכמה ימים ברציפות. שבוע שעבר זה היה הפריקי של הילה קריב (טעים!!), והשבוע חזר עלי הטירוף של הכרובית הזו של אייל שני. להגיד "כרובית של אייל שני" זה להטיל פצצה בשני מובנים, כי א. זו לא באמת הכרובית של אייל שני אלא הכרובית של אמא של שחר סגל (השותף שלו). ב. אייל שני, אתם יודעים. אז קודם כל, אני אכריז בקול גדול שאין מה לעשות, בעיני האוכל שלו טעים (אפשר להגיד עליו הרבה דברים אחרים בלי שום קשר). שנית, הבנאדם צלם גאון, ואני לא מדברת על האינסטו'ש שלו. כל מי שהיה קורא את המדור המיתולוגי שלו במוסף הארץ, שהוא היה גם מצלם, היה רואה כל שבוע מחדש עד כמה זה נכון. ולענייננו, הכרובית. המתכון הכי מינימליסטי שתטעמו בזמן הקרוב. ובעיני הוא תחליף לגיטימי לחלוטין לארוחת ערב. אני מפרקת אותה עם האצבעות ואוכלת כמו חורנית. וזה טעים כאילו זה עבר טיגון עמוק ונמרח בתועפות של חמאה. כי הטעם של הכרובית הוא חמאתי באופן טבעי. נסו ותופתעו. מעולם לא פגשתם כרובית כל כך טעימה, באחריות.
אין רשימת מרכיבים. צריך רק כרובית, שמן זית, מלח ופלפל.

את שני וסגל יצא לי לפגוש לפני כמה חודשים, כשהוזמנתי לסט הצילומים של סדרת היוטיוב שלהם. בה הם מראים בכל פרק איך מכינים מנה נבחרת מהמסעדות שלהם.

את סגל זיהיתי מאיפשהו, ואז נזכרתי שהוא הופיע בסרט "יומהולדת שמח מר מוגרבי" שהקרינו לנו בחוג לקולנוע!

ולגבי אייל, ואם אתם מצפים לinsight עסיסי עליו, אין לי.
הוא מאוד נחמד, אם כי הוא קצת close talker

בסדרה המצויינת שלהם אפשר למצוא, בין היתר, גרסה ארוכה ופיוטית במיוחד של המתכון הזה. אם אתם הרפתקנים (וסבלניים), נסו את סלט הסשימי שלו.

זה יצא טעים לאללה וכולם בסט רבו על השאריות.

ושוב בחזרה לענייננו:
הכרובית מתבשלת כאן בשני שלבים.

קודם כל שולקים את האמ-אמא שלה בסיר עם מים רותחים, אחר כך היא מקבלת זץ בתנור.
הטיפול הזה מאפשר לנו לחסוך המון טררם של קיצוץ, להשאיר אותה שלמה ולקבל קצוות מקורמלים וקצת שרופים, ושהבפנים יהיה רך וטעים כל כך, שאפשר לאכול עם כפית.

יאי, אפילו לא צריך הרבה!

שימו לב שלא צריך לעשות כלום לכרובית. לא לחתוך, ואפילו לא להעיף את העלים שלה או לקצץ את השורש שלה. משאירים אותה ככה כמו שהיא.

מוצאים סיר שיכול להכיל את הכרובית בשלמותה.

ממלאים אותו במים ומוודאים שכשהכרובית הפוכה בתוך המים, היא מכוסה כמעט כולה, למעט הטוכעס, שיכול לבצבץ החוצה כס"מ-שניים.

שמים את הסיר על אש גבוהה ומביאים את המים לרתיחה. מהרגע שהמים רותחים מוסיפים כפית גדושה של מלח (חשוב! אחרת הכרובית תצא תפלה, לא משנה כמה תמליחו אותה על הצלחת) ומבשלים בין 10 דקות לרבע שעה, תלוי בגודל של הכרובית.

המטרה היא להגיע לכרובית שהגבעולים העבים שלה רכים, אבל היא לא סמרטוטית לגמרי, כי היא עוד הולכת לעבור אפייה בתנור. זה מזכיר לי, אגב, שבזמן שהכרובית מתבשלת תתחילו לחמם את התנור שלכם לטמפ' הכי גבוהה שהוא יכול להגיע אליה. נניח 250 או 300 מעלות. לוקח זמן עד שהוא מתחמם אז תתחילו עם זה מראש.

איך בודקים שהכרובית מוכנה? תוקעים סכין קטנה באחד הגבעולים העבים של הכרובית שמבצבצים בין העלים (הגבעולים העבים ממש). אם הסכין נכנסת פנימה בקלות (יענו, לא צריך להפעיל הרבה לחץ כדי לתקוע אותה), אפשר להוציא את הכרובית. אם לא, מבשלים עוד דקה-שתיים ובודקים שוב.

הדרך הכי קלה בעיני להוציא את הכרובית החוצה היא לתפוס לה את השורש עם מלקחיים ולשלוף החוצה.

אפשר גם להרים אותה מלמטה עם שתי כפות גדולות או כף מחוררת. אפשר גם לשפוך למסננת מעל הכיור אם אתם ממש מתעקשים, אבל כנראה שכחתם איפה אתם נמצאים כי  יש לי כמובן שימוש למי הבישול הללו. רומניזם זה כאן. אבל חכו לסוף עם זה.

לא נשאר הרבה עבודה.
מניחים את הכרובית הלוהטת על תבנית גדולה מצופה בנייר אפייה.
בשלב זה אני אוהבת להוסיף קצת פוזה ולקמט טוב טוב את נייר האפייה שלי לפני שאני פורשת אותו על התבנית.

סתם כי זה מגניב וזה מה שעושים באברקסס ובמזנון.

ועכשיו ככה:
נותנים ליטוף לכרובית עם קצת שמן זית.

אם הייתי צריכה לאמוד הייתי אומרת שבערך כף. מנסים לזלף את השמן בזרזיף דק ובאחידות על כל הכרובית כדי שלא יישארו חלקים עירומים. אייל שם את השמן על כף היד ועושה לכרובית מסאז', שזו גם אפשרות, אבל צריך לשטוף ידיים אחרי זה.

מלח פלפל בנדיבות, והיידה לתנור.

הכרובית כבר מבושלת, אז המטרה של הצריבה בתנור זה לתת לה קראסט כיפי ולהוציא ממנה קצת טעמים מקורמלים. ולכן לא צריך לפחד מטמפ' גבוהות כי צריך לצלות לה את הצורה עד שהיא כמעט נשרפת. למעשה, כשהיא מגיעה לדרגת המוכנות הנכונה העלים שלה אמורים להיות כמעט שרופים לגמרי, וזאת האינדיקציה שלכם להוציא אותה.

היא אמורה גם להיות שחומה וצרובה היטב לכל אורכה. אם היא לא מוכנה, תשאירו אותה עוד בתנור ואל תפחדו. זה עושה את כל ההבדל בטעם.

כשהכרובית מפוחמת בשוליים, מוציאים. ממתינים כמה דקות לפני שמפרקים באצבעות וזוללים. אפשר גם לאכול את הגבעול העבה! הוא רך ונהדר.
זה טעים ומעולה כמו שזה, אבל יש כמה דברים קטנים שילכו עם זה טוב.

עוד זילוף של שמן זית / ערימה קטנה של שמנת חמוצה לטבילה בצד (יאמי!).

נסו ותהנו, לא תצטערו.

אז מה עושים עם מי הבישול הטעימים?

הם באמת טעימים. אז עושים מהם מרק עדשים פשוט פשוט.

רק מוסיפים חצי כוס עדשים אדומות, מרתיחים שוב, עוברים לאש קטנה, ומבשלים בין 25 ל-30 דק', עד שהעדשים רכות מאוד וכמעט מתפרקות לתוך המים. טועמים. זה אמור להיות מלוח בול, אבל אם זה יותר מידי בשבילכם, דללו עם עוד כוס-כוס וחצי של מים והרתיחו שוב. מוסיפים חופן נאה של פטרוזיליה או כוסברה קצוצה, ומגישים במאגים גדולים עם פלחי לימון בצד.

פינת התכל'ס
מכסים ראש גדול של כרובית, ככה כמו שהוא, בסיר עם מים, מרתיחים, מוסיפים כפית מלח (חשוב!) ומבשלים כ-10 עד 15 דקות עד שהגבעולים הגדולים רכים. מסננים, מזלפים בערך כף שמן זית, זורים מלח ופלפל, ואופים בתנור שחומם מראש ל-250 עד 300 מעלות למשך כ-רבע שעה עד 20 דקות, או עד שהיא צרובה ושחומה כהוגן, והעלים שרופים.


אוף טופיק – אם כבר בענייני מאסטר שף
בחשדנות מה ניגשתי לספר החדש של מיכל אנסקי, אבל אין להכחיש שמדובר בשיחוק. העיצוב עותק נשימה (סטודיו מיכל ודקל), נוטף צבע ועסיסיות מכל עמוד ועמוד, גם בזכות הצילומים המבריקים של הצלם דן פרץ, וגם בזכות נייר נטול עץ שמפיל אותי מהרגלים בכל פעם שאני רואה אותו בספר בישול (וזו ההזדמנות לפנות להוצאות הספרים – רוצים יותר נטול עץ!). הספר מלא במתכונים נהדרים, חלקם פשוטים יותר, וחלקם פחות, אבל כולם נראים מצויין ויש פה ושם כמה רעיונות מגניבים ומקוריים שאני בהחלט הולכת לאמץ (רביולי דלעת עם עוגיות אמרטי?! מרק תרד ורוזמרין? גלידת יוגורט מנגו וליים? בהחלט על הכוונת שלי!). אחלה ספר.

מומלץ.


תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




145 תגובות בינתיים:

  1. מאחר ואני העירה היחידה כנראה :) זכיתי למקום הראשון והמכובד.
    הכרובית נראת מעלפת והיא באמת טעימה ברמות!
    העובדה שהספר של מיכל אנסקי הוא נטול עופרת (שזה פי מליוני מליונים יותר שווה ואופנתי) אחרי כל הקרבות האבודים שניהלתי בכתר בעבור הספר שלי (ללא הצלחה כאמור), מראה שבסוף מלחמות לפעמים עוזרות, גם אם הן לא מזכות אותך- אלא את הבאים אחריך

  2. לול!! פוסט קורע ומעולה:) האם שווה לנסות לעשות משהו דומה עם ברוקולי?

    מאיה עונה: לא מומלץ. הברוקולי הרבה יותר יבשושי בקצוות והוא פשוט ייחרך לגמרי.

  3. אחד הירקות אם ל א "ה"! למרות שאני לא מחסידי הלבשל לפני התנור, (יותר מדי כלים ללכלך, את יודעת)זה נשמע טעים במיוחד וינוסה בקרוב. תודה!

  4. אישתי (שלא מבשלת, הרי אני מבשל) שואלת למה מקמטים את נייר האפייה לפני ?

    "סתם ככה" זה לא תשובה מספקת :)

    מאיה עונה: לצערי זה סתם ככה. הנייר נשרף בצורה יותר סקסית ככה, ואפשר לזרוק את הכרובית על השולחן ככה עם הנייר ובלי צלחת.

  5. היי!
    קודם כל ממש כיף לקרוא!
    בדיוק קניתי לשבת כרובית ופתאום ראיתי את הפוסט שלך!
    יש לי שאלה אליך, או לכל מי שהכין ככה את הכרובית… אני סטודנטית ולכן רוצה להכין מאכלים שטעימים גם אחרי יום יומיים במקרר. הכרובית כאן תהיה טעימה אם לא אוכל את כולה כשאכין אותה?
    תודה!

    מאיה עונה: לדעתי כן. ממליצה לחמם לפני האכילה, כמובן.

  6. איזה כיף לקרוא! את כותבת נהדר! ולעניין הבישול, המתכון נראה סופר קל וטעים. ממש אהבתי!

  7. הי
    יש לי הערה קצת לא טריוויאלית:
    מנסיוני כרובית היא ירק בו מתחבאות חיות ממינים שונים, ולכן אני דווקא מקפידה לפרק אותה ולנקות אותה היטב, מה שלא מאפשר ממש את הבישול שלה בשלמותה.
    לכן כשאני מכינה מתכונים עם אופי דומה אני מפרקת אותה לחתיכות גדולות שמאפשרות בחינה של מה שחי בין העלים והענפים.
    הבישול אמנם הורג את כל מה שחי בה, אבל כדאי לבשל אותה דווקא עם הראש כלפי מעלה, כדי שאם פספסת תולעת או חיפושית הן יצופו מעלה בבישול ולא יישארו כלואות בין הענפים…

    מאיה עונה: מניסיוני, נתקלתי בבע"ח כאלה רק באביב, משום מה.

  8. יתרון נוסף של קמטוט נייר האפייה הוא שהם הנייר שלך בא בגליל ולא בדפים, הקמטוט יעזור לו לשכב בנוחות בתבנית בלי לקפוץ בצדדים.

  9. יו!!! תודה רבה!

    שנים שאנחנו רודפים אחרי המתכון הזה, שניסנו לשחזר עם הצלחה חלקית בלבד. ינוסה עוד השבוע.

  10. נייר כסף הולך גם או שזה ידבק? (אין לי נייר אפיה, אבל ממש בא לי להכין)

    מאיה עונה: יעבוד, יעבוד. שמני אותו היטב, רק.

  11. איזה פוסט כייפי, מרגיש כאילו הגעתי הביתה. גם אני קוראת למנה זו "הכרובית של אייל שני", וכמוך גם אצלנו היא מתחסלת בידיים בעודה על השיש, וגם אני התחלתי לעשות אותה אחרי ביקור באברקסס.
    בכל זאת למדתי שני דברים היום: שאת הכרובית שמים בסיר הפוך, עם הפרצוף למטה. הגיוני באמת, יותר קל לשלוף אותה ככה.
    והכיווצוץ' של נייר האפייה. חמוד.

  12. נראה כמו משהו שיכול להשביע את הרעב במהירות בתקופת המבחנים :] פשוט וקל!
    יש לך אולי עוד רעיונות כאלה לדברים שלא גוזלים זמן למידה??

    תודדדה!

  13. מיפ, כתבתי תגובה ותופעת קריסת-האתר-עם-פרסום-פוסט-חדש מחקה לי אותה. סומומו.
    בכל מקרה, הכרובית נראית כמו פתרון לארוחת ערב ללפחות ערב אחד השבוע (דיאטה = אין יותר סנדוויצ'ים או פיצה :-( ).
    בספר של מיכל אנסקי דפדפתי אבל עוד לא בחנתי את סוג המתכונים. אני אוהבת ספרים עם הרבה תמונות והרבה טקסט "אקסטרה", אז הוא נראה דווקא טוב, אבל מכיוון שיש לי כבר ארבעה ספרים בוויש-ליסט, נראה לי שהוא יאלץ להמתים לפחות עד שאימא של הבנזוג תרכוש אותו (היא אוספת ספרי בישול) ואני אוכל לעלעל בו לעומק ולשקול את רכישתו בכובד ראש.

  14. אה כן (שכחתי – כי האתר מחק לי, כבר אמרתי?): אפשר הסבר אופטופיק-לחלוטין-אבל-ישמח-את-החנונית-שבי על חומרים שיש או אין בנייר ואיך זה משפיע על המראה שלו?

    מאיה עונה: נייר נטול עץ הוא כמו נייר עיתון, רק עבה ועמיד יותר. וזה בניגוד לנייר כרומו מבריק, כמו שיש במגזינים וכד'. יש לו ריח שונה, feel שונה, הוא הרבה יותר סופג צבע, ותמונות אוכל מקבלות עליו תחושה ביתית וחמימה שאין כמוה. זה הנייר שעליו הדפסתי את החוברת, ולא היה מצב שאדפיס על נייר אחר.

  15. I love baked caulielfower..I advice you to sprinkle it with honey dressing and use in salad! It's just great :)

  16. אהבתי, אהבתי, אהבתי!!
    למרות שהקטע עם בע"ח בכרובית קצת הפחיד אותי..
    אפשר, אגב להשתמש במים של הבישול גם כסוג של ציר לכל מרק ירקות לא?

    מאיה עונה: יעבוד כציר לכל דבר, למעשה.

  17. ועוד שאלה. המתכון הזה עובד רק לכרובית שלמה או שאפשר גם לחצי?

    מאיה עונה: לדעתי יעבוד, אבל עדיף מראש להשתמש בכרובית יותר קטנה.

  18. ואו, נראה מדהים!
    כתוב ומצולם נפלא, כהרגלך בקודש :)
    רק חבל שאין כרגע כרובית בבית..
    ינוסה בקרוב!!

  19. אני מתארת לעצמי שזה לא יהיה אותו הדבר, אבל מה את אומרת על שימוש בכרובית קפואה?

    מאיה עונה: הבעייה איתה זה שהיא חתוכה לחתיכות והיא לא שלמה. אז אני לא ממליצה.

  20. מעולה!
    רציתי להכין את הסשימי ברוקולי מהחוברת יחד עם עוף, אבל כנראה שתהיה לנו ארוחת צהריים צמחונית, והעוף יחכה לערב.

    רק שאלה אחת, ודווקא בקשר למרק: האם ניתן להשתמש בעדשים חומות/ירוקות?

    המון תודה ושבת שלום :)

    מאיה עונה: עדשים חומות/ירקות כבדות יותר בטעם שלהן ופחות יתאימו למרק פה. מה גם שלוקח 40 דקות לבשל אותן, ותוך 40 דקות המים כל כך יצטמצמו, שאם בכלל ישאר נוזל בסיר הוא יהיה מלוח בצורה בלתי אכילה. אז בקיצור, לא :)

  21. איזה כיף שקצב העדכונים גבר מאוד בתקופה האחרונה! המטבח שלי מאוד מרוצה מכל העניין.

  22. את חושבת שזה יעבוד גם בטוסטר אובן?

    מאיה עונה: כל עוד לכרובית יש שם מספיק מקום בלי לגעת ישירות בגוף החימום, אז כן.

  23. יצא נהדר! המון תודה!

  24. למי ששאל – עשינו עם חצי כרובית, יצא מצוין.

  25. את סוגיית החרקים אפשר לפתור אם משרים את הכרובית בתוך קערה עם מים וחומץ לחצי שעה.
    כל החיות אמורות למות ולצוף למעלה.

  26. אם תשימי לב, בסרטון הוא מודה שהיה צריך לבשל אותה עם הפרחים כלפי מעלה, ולא כפי שהוא (ואת) עשיתם….

  27. אם כבר דיברת על טעם חמאתי ,
    האם אפשר לשים חמאה במקום שמן זית.
    מה את אומרת, יעבוד ?

    מאיה עונה: הו, יס. רעיון טוב.

  28. הי
    זהו מתכון מאד טעים, אימי נהגה להכין לנו אותו עודה כשהיינו ילדים ונהגה להגיש אותו עם יוגורט סמיך וחמצמץ מתובל במעט זעתר..

  29. שאלה לגבי פוסט "רסק התפוחים". (לא יודעת אם את קוראת תגובות של פוסטים קודמים)

    האם אפשר להשתמש בטריק קליפות התפוחים- צ'יפסים גם עם פרוסות תפוחים דקיקות?

    כלומר, האם ניתן להכין צ'יפסים גם מרצועות עם בשר פרי?

    מאיה עונה: אני כמובן קוראת תגובות של פוסטים ישנים ולהבא נא להגיב בפוסט הרלוונטי, אחרת אף אחד אחר לא יראה את התגובה הזו בהקשר שלה. אפשר בהחלט להכין צ'יפסים דקיקים מתפוח שלם. פשוט פורסים דק דק ומייבשים בתנור. יש סיכוי שזה ייקח כמה שעות טובות כדי להגיע לרמה של צ'יפס פריך באמת (אפילו 4 שעות, אם לא יותר). אפשר גם לייבש תותים בצורה כזו. רק פורסים דק ומייבשים על חום נמוך בתנור.

  30. אני כבר שנים חושדת שכל תורת הבישול של אייל שני היא שמן זית מלח גס ותנור לוהט (; העניין הוא שזה תמיד עובד (((:

  31. את נייר האפייה מקמטים משום שכך הוא מקבל את צורת התבנית בקלות ולא ״קופץ״ חזרה בצדדים.
    בגלל האלסטיות/קריספיות של הנייר הוא לא מקבל בקלות את צורת התבנית -אלא אם היא שטוחה כמובן.
    לגבי המתכון הנ״ל זה ממש לא משנה !
    אבל להגיד ״סתאם כי זה מגניב״ או כי זה מה שעושים באברקסס ובמזנון.
    נו באמת ??!!
    נסו להישמע קצת יותר מקצועיים גם אם מדובר ב ה׳ כרובית של אייל שני…

  32. פוסט כיפי ומשמח לבב אנוש :)
    שבוע מעולה שיהיה!

  33. אני מכין את זה די הרבה מאז שלימדת אותי! וקוצר מחמאות :)
    טיפ שלי – אני מעדיף לבשל את הכרובית עם החלק העליון כלפי מעלה כשחלק מהפרחים אפילו בולטים מעל פני המים, כך ההגבעול המרכזי מתבשל באותה מידה כמוהם, והפרחים שסופגים פחות מים נשרפים יותר (יאם מבחינתי)

    הרומניזם של מרק העדשים אדיר!!

  34. הו, זה מתכון בשבילי. אני מכורה לכרובית, בכל מצב צבירה שהוא.

  35. מאיה שלום, אני קוראת אותך המון ומגיבה פעם ראשונה.
    את מקסימה , האתר מקסים ומה שניסיתי ממך עד היום טעים! (כולל שתי החוברות, אשמח לעוד מתנה כזו לפסח, אגב).
    את הכרובית הזו אהבתי גם (ראיתי ביוטיוב), ואת תבשיל הכרובית שלך עם החומוס עדיין לא הצלחתי להכין, ניסיתי כבר 3 פעמים
    וכל פעם נכשלתי מיד בתום השלב של להוציא את הכרובית מהתנור,
    אי אפשר רק לטעום מהכרובית!

  36. אוח..אוח… כמה יפה (הצילומים,כמובן…) ככה טעים !!!

  37. עשינו כזה והיה המון אושר בבית. תודה לגברת מרום.

  38. מאיה יקרה, תודה על הבלוג המופלא ועל המתכון הזה בפרט.
    תודה גם על הטיפ לגבי החרקים. אני מפרקת אותה תמיד לחתיכות קטנות ממש כדי לא לפספס. עדיין המתכון יצא מעולה, גם בחתיכות. אם יש עוד טיפים בעניין,אני אשמח.
    ונייר מקומט בתנור מסייע לאגירת הנוזלים. הם לא מתגלצ'ים לשוליים והופכים לשכבה דקיקה אלא מצטברים בשקעים הקטנים. כך הירקות יכולים להתבשל בתוכם כשהם בשכבה עבה יותר: )

  39. מעולה

  40. אחלה מתכון, כתיבה, צילומים, ובכלל- כרגיל.
    רוצה רק להוסיף, שאם כבר חיממנו את התנור, רצוי להוסיף עוד איזו תבנית של ירקות, למשל, סתם כדי לא לבזבז אנרגיה. ירוקה שכמוני …

  41. ממ נראה ממש טוב, מה דעתך על תוספת סומאק בנוסף למלח פלפל בשלב האפייה?

    מאיה עונה: לכי על זה.

  42. למחוסרי גז בבית (זמנית, זמנית) – אפשר לרכך את הכרובית במיקרוגל?

    מאיה עונה: תכל'ס, למה לא?

  43. אללי! היום התחלק ל"לפני" ו"אחרי".
    נשאר לי שמן זית עם שיני שום כתושות מטוסטונים שהכנו לילדים אז הוא נמרח בשמחה על הכרובית.
    יצא פשוט מעולה!!!
    :)

  44. וואווו! איזה טעים זה!! תודה לחגיתי שלי על ההמלצה.

  45. אוקיי,
    אז קודם כל מאיה,
    ת ע נ ו ג לקרוא אותך, לראות את הצילומים ולנסות את המתכונים. אז סחתיין.

    ולעניין: אז הדלקת אותי לגמריי ולמרות שמעולם לא אכלתי אצל איל שני אני לחלוטין סאקרית של כרובית.
    אז אמרתי יאללה ננסה.

    יצא בנזונה. פשוט נבלע תוך שניות שזה מביך.

    לגבי החרקים: מיד לאחר שהוצאתי מהתנור מצאתי תולעת ירוקה קטנה מתחבאת בין הפרחים. היא היתה במצב מצוין אז הדחקתי את נוכחותה והראיתי לה את הדרך לפח. ובאמת זה מוזר כי בכלל לא אביב עכשיו. פעם הבאה אולי אנסה להשרות במי חומץ לפני.

    הגבר, שתמיד צריך משהו ליד, לא ממש ידע איך לאכול את זה אז רמזתי לו שהוא יכול להכין טחינה לנגב ליד. ומה את יודעת, זה אפילו יותר טעים עם טחינה. (אה, נכון, יש דבר כזה כרובית בטחינה והוא אפילו די מוצלח לפעמים :)

    אז זהו, ותודה. רבה.
    :)

  46. זה גאוני כמה שזה טעים ופשוט!!!

    רוצים עוד מתכונים לתקופת המבחנים!

  47. היי מאיה,

    הכנתי אתמול את הכרובית שיצאה נהדרת. רק משהו קטן הפריע לי. נייר האפיה עומד בטמפ' של 180-200 מעלות בתנור. בטמפ' המקסימליות – 250 – 300 מעלות הוא כבר נשרף ומתפורר ונדבק לכרובית, וזה קצת מקלקל.

    מאיה עונה: הוא אמנם קצת נשרף, אבל לא מתפורר וממש לא נדבק לכרובית. אם תנסי להרים את כל העסק מהקצה של הנייר, אז כן, הוא יקרע וקצת יתפורר. אז נסי להמנע מלעשות זאת. אין שום בעייה לאפות כך את הנייר בעיני.

  48. רק שתדעו הכרובית של עליזה התבשלה הרבה לפני שאדון שני ידע מה התפקיד של המערוך.
    וברגע שהכרובית עשתה צרות, עליזה תקעה אותה בפרורי לחם בשמן עמוק.

  49. האם אפשר להוסיף בנוסף לעדשים גם ברוקולי? מה ילך עם זה טוב?

    מאיה עונה: אפשר להוסיף מה שרוצים. ברוקולי זו אפשרות אחת, אפשר גם לקצוץ דק גזר וסלרי ולהוסיף, ואפילו חופן גריסי פנינה (דורשות בישול של 20 דקות נוספות, מומלץ להוסיף עוד קצת מים לצורך העניין).

  50. Clearly this is food AND art. I love the attention given at every point, even the wrinkling of the paper… just because it is cool. I have never cooked a cauliflower this way but it looks so elegant. Next time a cauliflower is in our home, I know what I am doing.

  51. זה אחד הבלוגים הטובים אם לא ה.
    הכתיבה, התמונות, פינת התכל'ס – הכל בול. וכמובן התוכן, מתכונים מעולים.
    האמת שפעם ראשונה שאני אשכרה מנסה לבשל משהו מהמתכונים שלך אבל זה יצא פשוט פצצה. תכננתי לאכול בעצמי כי מי מהילדים כבר ירצה לאכול כרובית. באתי לקחת עוד מנה ולא נשאר כלום – חיסלו הכל.
    בעצם לא פעם ראשונה, גם ניסיתי את העוף בזעתר שהיה מעולה.

  52. הי,
    הכנתי אתמול שניה לפני שבת. אח"כ הדלקתי נרות. עד שהגענו לארוחת השבת כבר לא נשאר מה להגיש… כולנו טרפנו…

    יוצא מדהים. כ"כ טעים!!!

    אפילו הבן שלי בן שנתיים לא עזב עד שנגמר…

    תודה רבה!! אין עליך!!

  53. בעיה – שאלה – הערה לתשומת לבך

    אסור להשתמש בנייר אפיה בחום שמעל 200 מעלות.

    אפשר כמובן לשים בתבנית בלי נייר אפיה אבל גם אני רומניה ולא בא לי לנקות את התבנית…

    מה יקרה אם אאפה בחום של 200 מעלות? אולי לשים קצת על גריל?

  54. שלום!

    אני וחברתי אהבנו מאוד את מרק העדשים, ודווקא את הכרובית אנחנו אוהבים קצת יותר קריספית ופחות רכה…
    אפשר להכין את המרק בלי הכרובית?

    תודה!

    מאיה עונה: אפשר, ואז אני ממליצה לטגן קצת בצל קצוץ בשמן עד שהוא מזהיב, להוסיף מים, להרתיח, ואז את העדשים.

  55. אין…. את אלופה!
    הכנתי את המתכון… יצא מושלם- כמובן… לא חשבתי אחרת!

  56. כרובית היא ללא ספק הירק האהוב עלי.
    אבל היא הירק הכי הכי בעייתי מבחינת חרקים- בין אם מטעמי כשרות, מטעמי צמחונות או סתם מאסטניזם.
    השריה בחומץ ומלח לא מדגדגת בכלל לתולעים הירוקות החביבות שדרות בה, והדרך היחידה לוודא שאוכלים כרובית נטו ולא כרובית פלוס זוחלים, היא לפרק אותה לגורמים ולבדוק- או לקנות אותה בדוקה וקפואה.
    על כן נותר לי רק להזיל ריר על המתכון המגרה בטירוף.

  57. הצלחת להדביק גם אותי, ומאז שפירסמת את הפוסט בא לי רק כרובית.
    היום הכנתי ויצא טעים טעים…
    ניסיתי להעלות תמונה גם לפייסבוק אבל אי אפשר…

  58. וואו! לא הגיע עד השולחן . התאהבתי בכרובית

  59. אכן, לא פחות ממושלם!

  60. אוי איזה רעיון עם התותים (למגיב על רסק התפוחים). הבנות שלימשוגעות על תותים מיובשים-קפואים, אבל כל כך קשה להשיג אותם. לגבי הכרובית, לא היה לי שמן זית אז שמתי טחינה במקום. יצא טוב מאוד.

  61. "אייל שם את השמן על כף היד ועושה לכרובית מסאז', שזו גם אפשרות, אבל צריך לשטוף ידיים אחרי זה." איזו מצחיקה שאת
    חולים פה על כרובית, ברור שאנסה !

  62. מאחר ובגינה בדיוק פרחו לנו הכרוביות (הסגולות!) הייתי חייבת לנסות. יצא מעולה אם כי לא מספיק רך, יכול להיות שלא בישלתי מספיק או שהכרובית הסגולה קשה יותר. בכל מקרה, מאחר ואני מכורה לכרוביות (אפילו שהן עושות לי כאבי בטן נוראיים) ניסיתי שוב למחרת רק שהפעם פוררתי את הכרובית לפרחים (לא קטנים מדי). אז נכון שאין לזה את הקסם של כרובית שלמה, אבל זה פשוט מעולה! ויש יותר חלקים שרופים שזה הכי טעים. בקיצור- למחרת הכנתי שוב ולמחרת שוב, ואני חווה שבוע של כאבי בטן מכרובית אבל זה כל כך שווה את זה! עד שייגמרו הכרוביות בחצר…

  63. אז עכשיו סופסוף קראתי את הספר של מיכל אנסקי (מזל שאימא של הבנזוג אוספת ספרי בישול) – ואני מסכימה איתך שהוא מהמם (הצילומים יפים והנייר בהחלט יפה), אבל לא כל כך בנוגע למתכונים. למרבה הצער, אף אחד לא גרם לי לעזוב הכל וללכת לקנות חומרים (למרות שההוא עם הליים נשמע מעניין. וגם הפאד קפאו, אבל אני מעדיפה את הגרסה של עדי עליה). מה גם שהעובדה שלא כתוב כמה מנות, בערך, יוצאות מכל מתכון ממש מרגיזה.

  64. היי מאיה,
    אז ככה. ניגשתי למלאכת הכנת הכרובית הכי בתהלהבות, אבל לא לקחתי בחשבון שהתנור שלנו משוגע. אחרי חמש דקות בתנור על טמפרטורה גבוהה כל הסיפור התחיל להעלות עשן, וכשהתעקשתי להשאיר את התנור דולק לעוד חמש דקות העשן כבר יצא למסדרון. בעלי שכנע אותי לכבות את התנור, ומאחר ובאותן דקות הוא עמד עם מאוורר מול גלאי העשן, נאלצתי להסכים. השארנו את הכרובית בתנור החם והכבוי לעוד איזה חצי שעה. היא אמנם לא יצאה חרוכה לפי ההוראות, אבל היא הייתה רכה וטעימה וזכתה למחמאות רבות מחברים שבאו לאכול אצלנו. בקיצור – הצלחה!

  65. פוסט מעולה

  66. הכנתי את כל החבילה כולל המרק ויצא מוצלח (פעם ראשונה שאני מכינה משהו מהבלוג ולא רק מסתכלת, אני חדשה כאן)

    שאלה: האם יש אפשרות לשדרוג המרק? אנחנו אוהבים טעמים מעט יותר עזים ממה שיצא..
    מה יעבוד טוב לדעתך? (תבלינים, ירקות או חיות אחרות)

    תודה!

    מאיה עונה: להוסיף גזר קצוץ, סלרי קצוץ, ובצל קצוץ (הכי טוב לטגן אותם בנפרד עד שהם קצת משחימים ואז להוסיף למרק, או להוסיף את המרק אליהם). מבחינת תבלינים הייתי מוסיפה טימין או אורגנו. אפשר גם ברגע האחרון לפני שהמרק מוכן לטגן בצד כפית גדושה של בהרט בכף שמן לכמה שניות עד שזה תוסס, ואז להוסיף למרק (טריק של מרקים תימניים).

  67. יצא מעדן של ממש. כל הכבוד מאיה !

  68. יצא מ ע ו ל ה!!!
    חוצמזה שאת כותבת פשוט מצחיק ומעניין ואני מאוד נהנית לקרוא את הבלוג שלך ,חלק נכבד מהמתכונים שלך הפכו להיות קבועים בבית שלנו

  69. למי שלא חובב עדשים: מה עוד אפשר לזרוק למים של הכרובית? אולי אפונה?

    מאיה עונה: אפשר! הייתי מוסיפה גם שן שום אחת.

  70. […] עד שמאיה, מהבלוג הטעים "בצק אלים" פרסמה לא מזמן את הכרובית של אייל שני, ומאז לפחות פעם בשבוע נכנסת הכרובית לעגלת הקניות… […]

  71. הכנתי את הכרובית, יצא יפהפה והטעם… חבל"ז!
    הגשתי לשולחן, חיסלו בדקה גם את השרוף. אוףףף, שוב קניתי כרובית קטנה מדי…

  72. יש בעיה עם לבשל בערב ולשים בתנור רק למחרת?

    מאיה עונה: אין שום בעייה. להיפך.

  73. […] גם רק התכנסות והסתפקות בבסיסי הפשוט של מנוחה, ספר, פרח כרובית אביבי וריח לחם טרי או עוגיות בתנור. עבודה פנימית […]

  74. כמה זמן אפיה בערך? תודה

    מאיה עונה: בין 10 ל-20 דק'

  75. איך לא אמרו את זה קודם? טחינה ביתית (ירוקה ו/או עם המון שום )ליד. שדרוג אלוהי שחגגנו עליו כל החורף.

  76. מאיה יקרה!
    אני חובבת בישול ואפיה ועוקבת אחריך זמן רב.
    המתכונים שלך הם הדבר הכי מפורט, מוסבר, מובן, מצחיק ונעים שפגשתי. לפעמים שיש לי שעה פנויה אני גולשת להנאתי ומתרפקת על הפוסטים…
    מצחיק שדווקא היום שהחלטתי לכתוב לך, הגעתי לסוף המתכון וראיתי את הספר של מיכל שיש לי חלק בהפקה שלו. אומנם אני לא זו שמחליטה על איזה נייר ידפיסו אבל אני זו שדואגת (בין היתר) להזמין את הנייר ולבדוק שההדפסה יוצאת עליו יפה או במילים אחרות – מפיקת דפוס.
    ובגלל שאני יודעת שאת אחראית לכל שלבי ההפקה בחוברות שלך אני מניחה שאת יודעת עד כמה חשובה הפקת דפוס לתוצאה הסופית של הספר :-)
    אז בטח כבר שמעת את זה, אבל תמיד כיף לשמוע שוב – את נהדרת!
    תמי

  77. טיפ לעיניין נייר האפיה. אני נוהגת להרטיב את תבנית האפיה במעט מים כשהתבנית רטובה הנייר יושב היטב בתבנית ולא זז ממקומו.

  78. מדהים וטעים נהניתי מאד< ברצוני לשאול האם אפשר מהמים של הכרובית לשים עדשים ירוקים במקום אדומים< תודה ושמחתי

    מאיה עונה: לא מומלץ. זמן הבישול שלהם ארוך מאוד והמים מאוד יצטמצמו ויהיו מלוחים יתר על המידה…

  79. מעולה!
    תודה.

  80. מדהים! פשוט להכנה וממש ממש טעים!

  81. תודה על כרובית טעימה במיוחד, יצא בדיוק כמו שאכלנו אצל אייל שני בשבוע שעבר. אהבתי כל כל, אכלתי עם כל האצבעות, טבלתי בטחינה חריפה ועגבניות מרוסקות. גם המרק מדהים. בנוסף מתכון מעולה לשומרי משקל אפס נקודות הכרובית. אין ספק שמעולה לטבעונים. יישר כוח! אמהר לקנות את הכרוביות הבאות….

  82. בתור אחת שבעבר לא אהבה כרובית, המתכון הנוכחי שינה את כל השקפתי בנושא. יצא מעולה! בהזדמנות זו רוצה גם לתת קרדיט מעולה על המתכון של סלט הבטטה. נפלא! המשיכי כך. בלוג מעולה.

  83. אחלה שבאחלה! טעים בטרוף, הכנתי וחיסלתי חצי כרובית לבד בדרך לשולחן…

  84. היי מאיה, קודם כל המתכונים שלך פשוט מושלמים, סופסוף מצאתי את מה המתאים לי! את המנה הזו אני אכין היום בערב ורציתי לדעת,אם אני רוצה להכין 4 מנות מהמרק, כמה עדשים ומים אני צריכה להוסיף? תודה ושבת שלום!

  85. היי
    תודה על המתכון! וגם צחקתי … :)
    2 שאלות, איך מנקים קודם את הכרובית במים? האם מחקים שתתקרר או שלקרר תחת מים קרים?
    תודה
    יוני

  86. אני חולה עליך עושה מסאג לכרובית .
    אני חייבת להכין את כל המתכון מא׳ עד ת׳

  87. קניתי כרובית מהממת בסופר… כבר פינטזתי על המנה הזאת… מילאתי סיר מים… ונגמר הגז.

    תמיד ברגעים הכי לא מתאימים.
    אוף :(

  88. היי!! מתכון מדהים!! יש אפשרות לעשות גם עם ברוקולי?

    מאיה עונה: הברוקולי יגיב לזה פחות טוב לדעתי. הקצוות החרוכים שלו לא יהיו טעימים אלא מרים, בניגוד לכרובית שהם מתקתקים.

  89. […] אייל שני עשה את זה קודם, אבל אני עושה את זה טוב יותר. כרובית אחת יפה, כף של פפריקה, שום, מלח ושמן זית. וטחינה טובה ליד. […]

  90. אפשר להחליף את העדשים הכתומות לעדשים חומות?

    מאיה עונה: עדשים חומות פחות מתחברות לי במרק שכזה. בנוסף, לוקח 40 דק' לבשל אותן והמים יתאדו כמעט לגמרי בזמן הזה. בקיצור, לא מומלץ

  91. מקסים! שאלה לאירוח… אני רוצה לעשות את שלב הבישול מוקדם יותר. כדאי להשאיר במים עד האפיה או בחוץ על השיש בהמתנה לתנור?

    מאיה עונה: בחוץ על השיש, בדיוק כמו שעושים במסעדה.

  92. איזה יופי של פוסט!
    ונייר האפיה המקומט, לוקח הצילום לגמרי לכפריות מוארת. עונג. טוב אז עכשיו חייבת לנסות, כשיגיעו הירקות לקיבוץ. יום רביעי.

  93. יצא נפלא, הוספתי גרעיני כוסברא. עובד טוב עם טעמה הנימוח של הכרובית.
    ניסינו גם את המרק, עדיין מתבשל.. עוד טריק של תימנים, זה להוסיף חוויג׳ של מרק. נדמה לי שיש בזה כבר בהרת.
    תודה על המתכון

  94. יצא נהדר! תודה!

  95. כמה פשוט – ככה טעים!
    לצד המנות המתיימרות שהכנתי לאירוח, בספונטניות של כרובית תקועה במקרר הכנתי וזו הייתה ההצלחה הגדולה.
    תודה!! התמכרתי לאתר. ואני רוצה את כל הגיליונות שפורסמו עד היום.יש אופציה כזו?

    מאיה עונה: ניתן להזמין את כל החוברות למעט חוברת מס' 1 שאזלה מהמלאי לצערי…

  96. אלוהים, הכרובית! אבל אני מרגישה שהמרק לא קיבל את המקום הראוי לו וחייבת את חלקי בתיקון- הוא אלוהי, טעים בטירוף ומביך בקלות ומשך ההכנה. שמרתי את מי הכרובית, ולמחרת – רצו שוב כרובית – איך לא – בישלתי עוד כרובית במים אלו, כולל העדשים. הוספתי גם שן שום או שתיים. יצא מרק עדשים במי כרובית בריבוע. אין לתאר את גודל ההפתעה משום שזה נראה כמו דאל די דלוח, אבל הטעם, הו, הטעם…

  97. מתכון מעולה ופשוט, תודה!

  98. הכרובית גדולה או שהסיר ממש קטן?//

    מאיה עונה: הסיר קטן

  99. היה מצוין! המון תודה :)

  100. כתבת שאת לא ממליצה על כרובית קפואה… האם זו המלצה חד משמעית או שפשוט עדיף כרובית שלמה? (שואלת השקית הנעלבת במקפיא שלי)

    מאיה עונה: עדיף כרובית שלמה. לא ניסיתי עם קפואה ואני חשדנית למדי. אבל יתכן ויעבוד…

  101. עובד מצויין גם בלי כל העלים (ויותר נוח להעמיד על הבסיס בתנור כדי לא למעוך את הפרחים).
    כמו כן, אפשר גם להרתיח בסיר באיזה כיוון שרוצים, לא חייב להיות כלפי מעלה או הצידה או וואטאבר.
    חוץ מזה, מומלץ להוסיף יותר מכפית גדושה של מלח כשיש רתיחה.

  102. המטרה של קווצ'וץ' של נייר האפייה היא לאפשר לנייר האפייה לקבל את צורת הכלי (יותר בא לביטוי כשהכלי הוא תבנית עוגה וכד').

  103. 1 חבל לפתוח תנור רק לכרובית אחת לכן על בסיס אותו תבלון הכנסתי קוביות חצילים שמיניות בצל אדום ורבעי גמבה – יצא מצויין
    2 לטעמי מי כרובית מבושלת בעלי ריח נורא אז עדיף להיפטר מהם כמה שיותר מהר
    בברכה
    מירי

  104. יצא טעים מאד מאד.
    כתוב נהדר, גם משעשע ובעיקר מדויק קצר ולעניין.
    תודה

  105. האם אפשר לרכך את הכרובית במיקרו , במקום לבשל בסיר ?

    מאיה עונה: אין לי ניסיון עם זה, אבל אם את יודעת איך, אז כנראה אפשר.

  106. תענוג גדול לבשל עם המתכונים שלך. סוף סוף הסברים להדיוטות. פתאום גם אני (עם הידים השמאליות, חסרת ה״חוש״ הטבעי) הפכתי לסוג של בשלנית. תודה רבה!

  107. אז עד כמה זה בזוי להכין עם כרובית קפואה?! :)

    מאיה עונה: לא בזוי בכלל!

  108. שלום
    הפוסט נהדר והצילומים יפיפים
    לידיעה כללית
    אייל מכניס אותה למים רותחים וחולט אותה דקות בודדות….

  109. הי מאיה, ממש התלהבתי ורצתי להכין ובאמצע האפיה נייר האפיה החל להשרף מהחום והשתרר ריח רע בכל הבית. יש לך רעיון איך להמנע מלבד לעשות על טמפרטורה יותר נמוכה?

  110. במקום לעסות שמן עם הידיים (חם) הברשתי עם מברשת אפייה מסיליקון. וגם אצלי נייר אפיה עישן והפעיל את גלאי העשן אז העברתי לנייר כסף.
    נראה לי שהייתי כל כך נלהבת לאכול את זה כבר שלא צליתי מספיק. יצא בטעם של כרובית מבושלת… אבל אני מתה על כרובית אז בסדר.

  111. הי..תודה על המתכון!!נראה מעולה!מכינה ברגעים שאלה קטנה לגבי כרובית איך אמורים לנקות אותה לפני שמבשלים פעם קאאתי משהו לגבי חומץ עם מים אבל ניסיתי ונשאר טעם של חומץ, מצד שני הנחתי שההרתחה על הגז תחסל ותוריד כל מה שלא אכיל ואז השאלה היא איך אפשר להשתמש במים למרק( כי בא לי לנסות גם אותו) סליחה על החפירות ותודה!

    מאיה עונה: אפשר לחתוך לחתיכות מאוד גסות ולהשרות סתם במים. לדעתי זה ישיג את אותו האפקט. אפשר להניח צלחת מלמעלה כדי להשאיר את פרחי הכרובית מוטבלים 100% במים.

  112. עשית חשק לקרוא עוד דברים שלך. תכף אעשה סיבוב באתר לראות דברים נוספים. תודה!

  113. טוב אז קודם כל הבלוג שלך מטריף! נתקלתי בו כבר מזמן אבל השבוע התלבשתי עליו והתחלתי ממש להכין ממנו דברים (אפס ניסיון במטבח)
    עוגת הגבינה של טלי יצא מעולה. שוב, אפס ניסיון באפיה! הכל בזכות ההסברים הפשוט מעולים שלך.
    היום הכנתי את הצ'יקן פאי עם בצק העלים (שבא לי לחסל בעצמי ממש עכשיו) ואת הכרובית, אך לצערי לא הם מיועדים לארוחת הערב של מחר.
    טיפים לגבי החימום של הדברים?
    את הפאי חשבתי לחמם בתנור כשעטוף בנייר כסף על חום נמוך ובסוף כדי להחזיר את הפריכות לבצק, להוריד את נייר הכסף ולתת עוד זמן בתנור, כנ"ל לגבי הכרובית.
    מה את היית עושה?
    תודה!

  114. יש מצב שיש לך גם את המתכון לשעועית הירוקה של אייל שני (או של אמא אחרת של אחד הטבחים שלו?) כמה פשוט, לא הצלחתי מעולם להגיע לטעם. ותודה, נהניתי מהתמונות והקריאה הזורמת והקלילה

  115. יצא מושלם והמרק ללקק אצבעות, מעולה

  116. בישלתי פעם כרובית שלמה, ולפני שהיגשתי ראיתי שיש שבלול גדול צמוד לפנים של אחד הגבעולים. מאז אני מעדיפה לפרק את הכרובית כדי לנקות טוב יותר למרות שזה פחות יפה

  117. זו הפעם הראשונה שאני מנסה מתכון מהאתר שלך ולא סתם בוהה בתמונות – חיסלתי כרובית שלמה בפחות מעשר דקות. יצא מדהים!
    הערה לגבי המתכון: הוספתי למים 2 כפיות מלח במקום אחת ואני שמחה שעשיתי זאת, יצא טעים וממש לא מלוח מדי.
    טיפ: את השמן התזתי מתרסיס שמן זית (רק שמן זית, לא זה של פאם שמכיל סיליקון) וכך קל מאוד לכסות את כל הכרובית בלי להציף אותה.
    אני מאוד אוהבת את התמונות והליווי לאורך הבישול, זה ממש עוזר לבשלנים חסרי מוטיבציה אך גרגרנים כמוני.
    תודה רבה!!

  118. […] בנוסח מרוקאי מסורתי,  שופלור – מקור המילה היא כרובית בצרפתית, השופלור יכול ללכת עם עוף, קציצות כבש או אפילו […]

  119. קודם כל תודה רבה על המתכון!:)
    כמה שאלות- קטנות על סף הדביליות:)
    1. לבשל את הכרובית עם/ בלי מכסה? מהתמונות הבנתי שללא כיסוי אבל הכרובית שלי על האש כבר כמעט חצי שעה ועדיין קשה מאוד:(
    2. על איזה מצב תנור- רגיל או טורבו (עם המאוורר)?
    תודה רבה!

    מאיה עונה: 1. כעקרון בלי, אבל אני מניחה שכיסוי במכסה יאיץ את התהליך. אם הכרובית שלך לא מתרככת הרבה זמן אז כנראה אין מספיק מים בסיר או שהאש לא מספיק גבוהה. 2. טורבו (עם מאוורר)

  120. הי, פוסט מעולה ואיזה כייף שאת ממשיכה לענות לתגובות שלוש שנים אחרי…

    אפשר לדעתך לעשות את החלק של הבישול יום קודם או שחשוב מהמים ישר לתנור?
    (מנסים כאן לפזר משימות לפני ערב החג)!

    תודה!
    תמר

    מאיה עונה: לא רק שאפשר, זה מה שעושים במזנון!

  121. היה שווה להכין את האושר הזה ולו רק בשביל מרק מי הכרובית המושלם!
    מתה על הבלוג שלך
    תודה ושבת שלום :)

  122. הי! תודה על הפוסט המושקע.

    שאלת חג- אפשר לצלות מראש (נגיד בבוקר
    ) ואז להכניס לצלייה אחרונה קצרצרה לפני ההגשה?

    תודה רבה

    מאיה עונה: ב-ה-ח-ל-ט, וככה גם עושים במזנון עצמו.

  123. הי,
    שאלה לגבי הנקודות השחורות שיש על הכרובית : את יודעת מה הן? האם צריך לנקות / לחתוך אותן לפני הבישול או שאפשר לאכול אותן?
    תודה

    מאיה עונה: אני מעיפה אותן.

  124. היי מאיה:)
    הבלוג שלך הוא אחד הדברים הכי כיפיים ברשת, גם טעים, גם ברור וגם צילומים מרהיבים!
    יש לי שאלה, כמה מים בערך אמורים להשאר אחרי בישול הכרובית? (בכמה מים להשתמש למרק) 2 ליטר זה סביר או יותר מידי?
    תודה רבה,
    רות

    מאיה עונה: בערך ליטר וחצי, אולי טיפה פחות.

  125. […] עד שמאיה, מהבלוג הטעים "בצק אלים" פרסמה לא מזמן את הכרובית של אייל שני, ומאז לפחות פעם בשבוע נכנסת הכרובית לעגלת הקניות… […]

  126. הכרובית יצאה מעולה! תודה על המתכון
    עם המים בישלתי קינואה נפלאה :*

  127. הי מאיה,
    עשיתי את המתכון אבל בתנור ממש נהיה עשן מהשמן זית וכל הבית התמלא עשן גם. אולי זה כי השתמשתי בטורבו של התנור?

    מאיה עונה: יכול להיות שהתנור היה חם מידי, ויכול להיות שנשפך לך בטעות שמן זית ישירות על התבנית. אצלי זה מעולם לא קרה.

  128. אכלתי את זה ביום ההולדת שלי בבית רומנו. אני מאד אוהבת ירקות, אבל אפילו אותי הכרובית הזאת הפתיעה לטובה. אין דברים כאלה! תודה על המתכון.

  129. את כותבת ממש יפה, הרגשתי כאילו את כאן ליידי מספרת לי בע"פ איך להכין את הכרובית…חחח כיף לקרוא את המתכון שלך.
    אנסה להכין לשבת בצהריים נחגוג יומהולדת שנה לקטנצ'יק ונעדכן ☺

  130. גיליתי במקרה את הבלוג – תענוג. תודה רבה!

  131. היי מאיה,
    אני חושבת על דרכים לשדרוג שולחן החג. נראה לך יזרום עם רוטב הולנדייז בהגשה?

    מאיה עונה: בטח יזרום, אבל חבל לעבוד קשה! לכי על שמנת חמוצה או טחינה. זה מעולה. אייל שני מגיש במסעדות שלו חלק מהמנות עם אשכרה גביע שמנת חמוצה כולל האריזה, בקטע הכי מודע לעצמו!

  132. הכנתי לארוחה היום ויצא מושלם!!
    הגשתי עם 3 רטבים ליד- טחינה עם הרבה לימון,עגבניה מתגוררת עם לימון סחוט
    יצא מושלם!!
    תודה על מתכון על כך פשוט ומאודדד טעים :)

  133. שאלה קצת טרחנית: אנחנו מארחים היום לחג, ואני מכינה את הכרובית שהוכיחה את עצמה כלהיט פעמים רבות בעבר. אבל! התנור שלנו קצת בעייתי וכשמפעילים אותו בטמפרטורה גבוהה הוא נוטה מאוד לחמם ולפעמים גם לעשן את החדר. אידיאלית, הייתי רוצה לסיים להכין את הכרובית חצי שעה לפני שהאורחים באים. עם כל העיכובים של ערב חג זה אומר כשעה לפני שתכלס אוכלים אותה. מה דעתך? אפשרי להכין ולכסות בנייר כסף? יש שיטה אחרת שהיית ממליצה לשמור עליה חמה?

    מאיה עונה: אפשר לאכול בטמפ' החדר ואין עם זה בעייה בעיני. אפשר לכסות גם בכמה שכבות צמודות של נייר כסף וזה ישמור קצת על החום (תניחי על זה כמה מגבות גם), אבל קצת יפגע בקריספיות.

  134. היי מאיה, פוסט יפייפה!
    אשמח לעצה.. הכנתי לפי ההוראות והכרובית יצאה רטובה מבפנים.
    האם יש דרך לגרום לה להיות יותר יבשה ? (אין לנו טורבו בתנור..)

    מאיה עונה: מה ז"א רטובה? היא אמורה לצאת רכה ויחסית לחה… את יכולה יותר להשקיע בסינון ולתת לה קצת להתקרר ולהוציא את האדים לפני שאת עוברת לשלב האפייה.

  135. הי מאיה,
    האם אפשר להכין יום מראש?

    מאיה עונה: כן! אפשר גם עד לשלב שלפני האפייה, ואפשר גם לאפות חצי אפייה (שלא ישחים עד הסוף) ולעשות את החצי השני של האפייה לפני ההגשה (ככה הם עושים ב"מזנון" שם המנה המקורית מוגשת).

  136. הכנתי שבוע שעבר, וחוזרת לזה שוב השבוע. הוראות ברורות והצלחה בטוחה! מה שכן, אפשר להוציא מהמים הרותחים גם אם הסכין לא יוצא בקלות לגמרי, כי באמת יש את החלק של האפייה וזה קצת רך מדי אם מבשלים את זה עד הסוף בסיר ורק אז מעבירים לתנור.

  137. הכנתי את הכרובית ויצאה יפה וטעימה מאד. יש לי שאלה לגבי המרק: אנחנו רוצים אותו מרק מוקרם. זה יכול ללכת עם המרק עדשים הזה? פשוט להוסיף קצת שמנת מתוקה ואגוז מוסקט?

    מאיה עונה: בטח! ילך מעולה

  138. לכל מי שדאג בעניין החרקים
    יש הרבה ירקניות שמחזיקות כרובית שלימה כשרה למהדרין שגודלה בגידול על מצע מנותק מה שאומר שזה ללא חרקים ומפוקח הלכתית.
    אני קונה ככה כל הזמן.
    תנסו להשיג ירקניות של אזורים חרדיים

  139. חוזרת למתכון זה שוב ושוב, לבקשת המשפחה. לא נמאס אף פעם

  140. הכל טוב ויפה עם מתכון הכרובית אבל למה שפה כל כך בוטהעד אלימה??

  141. שנים אני עושה את המתכון הזה ולפעמים גם את מרק הכרובית עדשים החמוד. בפעם האחרונה הוספתי משהו שנפוץ במטבח הדרום הודי וזה הקפיץ את המרק לרמות אחרות. חיממתי כף שמן קוקוס, כשהשמן היה חם שמתי כפית זרעי חרדל, כשהתפוצצו הוספתי עלים מגבעול של עלי קארי (אין קשר לתבלין קארי. אני גרה בארהב וכאן קל להשיג טרי, בישראל יש רק בחנויות של עובדים זרים מהודו ובמזרח מערב אבל אם משיגים אותם אפשר להקפיא). שפכתי את השמן עם הטעמים לתוך המרק וזה יצא פשוט נפלא.

  142. באיחור מה. אלתור/תוספת למתכון

    ביחד עם השמן זית ומו״פ להוסיף גם צילי מתוק ופירורי לחם בנדיבות.
    ואז להמשיך בעיסוי הכרובית ולתנור.

    יצא מטורף!

  143. אז היום היתה חברה של הילדה ואמא שלה. הכנתי תוך כדי האירוח, שזה נחמד, אבל לא הספקתי אפילו לטעום ):
    לפי המהירות שנעלמה כרובית שלמה כנראה שהיה טעים…..

  144. היי תודה רבה לך על המתכון הנפלא!
    המים של הכרובית- אפשר להכין משהו אחר? אולי עדשים ירוקות? האם יש עוד אופציות חוץ מעדשים אדומות?

  145. הכנתי לפי ההוראות ככתובן וכלשונן, אבל הכרובית לא יצאה חרוכה ולא קריספית.
    השארתי חמש דקות נוספות בתנור ועוד חמש ועוד עשר – לשווא.
    מה אני עושה לא נכון?



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!