גלידת קרמבו בקלי-קלות

נחשב אצלי: מתוק ומושחת

הו, כל מזג האוויר הגשום והסגרירי הזה עושה לי חשק עז לברוח אל הפוך ולהתכרבל עם איזה חתול צמרירי וספר טוב. העננים האפורים שבשמים מכניסים אותי תמיד למצברוח של אוכל מנחם. ומה יותר מנחם מאשר סיר גדול וכבד של מרק מהביל. אין הרבה דברים שאני אוהבת יותר מלקפץ בחוץ בין השלוליות ואז לרוץ הביתה להכין מרק חם ומהביל מגרביים רטובות. לפעמים לא צריך יותר מידי כדי להנות ממשהו מפנק ומנחם של ממש. מצטערת לעשות לכם את זה. אני יודעת שאני צריכה לפרסם עכשיו מתכון של משהו חורפי, אבל אתמול הייתה לי תגלית מרעישה. ראיתי כתבה בוואינט על איך מייצרים קרמבו, וכרגיל, המוח התחיל לעבוד. זה התחיל ממחשבות על איך שבא לי לעשות אמבטייה במיכל הקצף של הקרמבו במפעל, ואז זה התגלגל לזה שחשבתי שאני בטח אסתבך בצרות עם תעלול כזה. מישהו כתב שם בתגובות שהקצף למעשה עשוי מקצף ביצה ומייצבים, ואז חשבתי על איזה סבבה זה קצף ביצים כחומר גלם במתכונים. מפה לשם, לונג סטורי שורט, קפצתי לסופר וחטפתי חבילה של קרמבו. חזרתי הביתה ועשיתי את הדבר המתבקש – לנצל את קצף החלבונים שבקרמבו, שמתוחזק בחומרים מייצבים עלומי-שם, לחבר אותו לשמנת מתוקה מוקצפת כדי לייצר חיקוי די מוצלח לסמיפרדו (גלידה איטלקית רווית הקצפות), שיש בו שברי שוקולד ושברי עוגיות בילט אין. אנד וואט דו יו נואו. זה טעים עד בלי די, זה נשאר רך בהקפאה, וזה לוקח 2 דקות הכנה. אל תשכחו איפה ראיתם את זה קודם, לפני שיתחילו לחלום על זה בלילה וכאלה. (עדכון: מסתבר שחלמו על זה בלילה קודם!)

  • 250 מ"ל (מיכל אחד) שמנת מתוקה 38% או 32% שומן
  • 4 קרמבואים בטעם וניל
  • רבע כפית מלח (כן! – אם אתם מפחדים, שימו רק קורט, אבל שימו)

עלות משוערת:

16 שקלים

עבודה נטו:

5 דקות

ההכנה:

אז תשאלו, נו.
למה שבנאדם נורמלי ייקח יצירה מושלמת כל כך ויחרב אותה.

כי כשמקציפים קצפת וקרמבואים שלמים ביחד, המקצף מפרק אותם ומרסק אותם, כך שקצף הביצים יתערבב עם הקצפת וישאר אוורירי, בזמן שציפוי השוקולד (שהוא לא באמת שוקולד אמיתי אבל ניחא) והביסקוויט נשברים להם לפצפוצים קטנים שמתערבבים פנימה. התוצאה היא שלמות. אפילו עוד יותר מהקרמבו עצמו.
ולכן אני ממליצה להכפיל כמויות. כי בחבילה של קרמבו גם ככה יש שמינייה. אז לכו על 8 קרמבואים ו-2 חבילות שמנת מתוקה. כי חצי הליטר שיצא לכם מנגלה אחת יתחסל תוך שניות. ראו הוזהרתם.

אני יודעת שאתם אוהבים מתכונים כאלה (לפי הפידבק. וזה הזמן להזכיר שאני מאוד אוהבת פידבק! יענו, תגובות. אני מאוד אוהבת תגובות. זו הדרך שלי לדעת אם נהנתם). גם אני אוהבת מתכונים כאלה. שלושה מרכיבים בלבד ויש קינוח ליגה.

לגבי השמנת המתוקה – אני השתמשתי בשמנת עמידה 38%, כי אני תמיד קונה את הכי זול וזו השמנת הכי זולה משום מה. אפשר גם להכין עם שמנת מתוקה 32%, כי היא גם מתאימה לקצפת. שמנת מתוקה עם 15% (המכונה שמנת לבישול) לא תעבוד כאן, כי היא לא הופכת לקצפת כשמקציפים אותה (וחבל, לא?). תמיד משעשע אותי לראות בחורים אובדי עצות בסופר, עומדים בעיניים מזוגגות מול מדף השמנות ומתקשרים בפאניקה לבוס בבית ושואלים כמה אחוז צריך. אז כאן צריך או 38% או 32%. אבל בחיאת, פשוט תקנו את הכי זול.
וכן, אמא, יש פה מלח. כל העסק ממש מתוק והמלח מאזן את המתיקות ומוסיף מורכבות בלתי מוסברת כלשהי. זה לא יוצא מלוח, אמא. לא, אי אפשר לוותר על המלח, אחרת סתם יצא מתוק מידי.

אז נתחיל?
קודם כל מוודאים שהשמנת המתוקה ממש ממש ממש קרה מהמקרר. זה עוזר אם דוחפים אותה למקפיא ל-10 דקות לפני שמתחילים.

אם ממש רוצים להשקיע, אפשר גם לשים את הקערה והמקצף במקפיא.

כי קצפת ממש ממש קרה מקציפה מהר יותר וטוב יותר מקצפת שהוצאתם לפני 10 דקות והיא ישבה והתחממה לה בחוץ. אבל אם יש לכם מיקסר חשמלי זה לא כזה משנה כי הוא עושה את רוב העבודה.

אז מקציפים את השמנת המתוקה עד שהיא הופכת לקצפת יציבה.

בהתחלה היא תתחיל להעלות בועות, ולאט לאט תתחיל להסמיך.

אם אתם לא בטוחים, או שאין לכם ניסיון עם קצפת אתם יכולים לעצור מידי פעם ולבדוק את סמיכות הקצפת.

כשמרימים את המקצף קל לראות אם הקצפת רכה יחסית ונופלת בקלות מהמקצף. אם זה ככה, ממשיכים.

עוד רמז טוב למצבה של הקצפת הוא המרקם של השבילים שנוצרים מהמקצף. אם הם צפופים ומבולגנים (כמו בתמונה פה) אז היא מוכנה. אם הם מועטים ועדינים (לא עמוקים כאלה), אז צריך להקציף עוד קצת.

היזהרו מהקצפת יתר. בשלב מסויים הקצפת מתחילה להיות גרגרית ואם לא עוצרים, תוך שניות היא מתפרקת לגושי שומן שצפים בנוזל צהבהב. אתם לא רוצים שזה יקרה לכם כי אז תצטרכו לאכול את כל הקרמבואים מיד כעונש. (אגב, אם זה כן קורה לכם, לא נורא, זה חצי מהדרך לחמאה ביתית)

אוקיי אז יש קצפת? יש.

עכשיו מחזיקים חזק חזק, מעיפים את העטיפות, וזורקים לתוך הקצפת ארבעה קרמבואים שלמים, כולל הכל. כן, כן.

לא מפרקים ולא מפרידים ולא מועכים. פשוט זורקים אותם כמו שהם. כן, אני יודעת, זה צובט קצת בלב. אבל עוד שתי דקות אתם תודו לי, וממש לא תצטערו.

להתראות חמודים שלי. נעמתם לי מאוד. זה לא אתם, זה אני, וגו'.

מקציפים לקרמבואים את הצורה יחד עם הקצפת. בגלל שהם רכים, המיקסר הבריון שלכם יפרק אותם במהרה (בין אם הוא מיקסר עומד או ידני). תתחילו במהירות נמוכה כדי שלא יעופו לכם שברי קרמבו לתוך העין, ואח"כ עברו למהירות הכי גבוהה שיש ופשוט הקציפו ל-30 שניות רצוף. ככל שתקציפו יותר, כך שברי הקרמבו יהיו קטנים יותר, אבל צריך מינימום זמן של הקצפה כי אחרת החלבון לא יתערבב טוב עם הקצפת והגלידה תצא קשה מידי ולא אוורירית (כשמקפיאים קצפת היא מתקשה מאוד. החלבון עוזר לשמור עליה רכה).

מומלץ לעצור באמצע ההקצפה כדי לגרד את שולי הקערה עם מרית או לקקן. לביסקוויטים יש נטייה להתחבא שם כי הם מפחדים מגורלם כפירורים. עזרו להם.

לקראת סוף ההקצפה מוסיפים גם את המלח. אל תוותרו עליו. אם אתם ממש מפחדים שימו רק קורט, אבל אני מבטיחה שזה לא יצא מלוח. רק רבע כפית. אחריות עלי.

בסיום התהליך, תקבלו מוס קרמבו אוורירי, שעדיף לא לנסות לטעום ממנו, כי אי אפשר להפסיק.

אם כן תטעמו, אגב, תראו שהקרם הוא מתוק, למרות שלא הוספנו סוכר לקצפת. וזה סימן טוב כי זה אומר שהקצף התערבב טוב אל תוך השמנת והוא ישמור על המרקם הרך לאחר ההקפאה. נסו פעם להקפיא מרנג ותראו – הוא לא ממש קופא. כמו וודקה. מממ… גלידת קרמבו וודקה… מממממ? נהה.

את המוס הזה אפשר לחלק בין כוסות הגשה (כמות אחת מספיקה לבערך 4-5 מנות. מומלץ להכפיל כמויות ולהכין עם שתי שקיות שמנת וחבילה שלמה של 8 קרמבואים! אתם תודו לי אח"כ), לשמור במקרר ולהגיש אותו כמו שהוא.

אבל למה לא לקחת את זה צעד קדימה? העבירו אותו לקופסת פלסטיק עם מכסה ודחפו אותו לפריזר ל-4 שעות לפחות.

מתקבלת גלידה נהדרת, בטעם קרמבו של ממש!

רכה וכיפית, עם פיסות קטנות של ביסקוויטים ושוקולד. פשוט מעולה! מומלץ להוציא אותה מהמקפיא 10 דקות לפני ההגשה כדי שתתרכך מעט ויהיה יותר קל לגרוף ממנה כדורים.

אני הייתי במצברוח חגיגי והגשתי עם רוטב שוקולד חם. פשוט חיממתי 50 גר' של שוקולד מריר (שבור לקוביות) יחד עם חצי כוס שמנת מתוקה במיקרוגל לדקה, ערבבתי טוב טוב, ומזגתי מעל כדורי הגלידה, יחד עם קצת תותים קצוצים.

תהנו לכם. אה, ושיהיה לכם יום חמים ויבש וכאלה…

פינת התכל'ס
מקציפים 250 מ"ל שמנת מתוקה (שזה מיכל אחד [או קרטונית, לצורך העניין] של 32% או 38% שומן) לקצפת יציבה. מוסיפים 4 קרמבואים שלמים (אין צורך לפרק או למעוך) ומקציפים 30 שניות נוספות עד שהקרמבואים מתפרקים לתוך הקצפת. מערבבים פנימה רבע כפית מלח (אל דאגה, לא יוצא מלוח). מקפיאים ל-4 שעות לפחות לקבלת גלידה (מומלץ להוציא מהפריזר 10 דק' לפני ההגשה), או שומרים במקרר אם סתם רוצים מוס קרמבו.

עדכון – 7.2.13 – קיבלתי הרבה הערות על כך שהגלידה יוצאת מלוחה מידי. פליז דונט שוט מי, אבל בעיני היא מושלמת עם כמות המלח הזו. אם אתם רגישים לדברים כאלה, שימו רק קורט במקום רבע הכפית שהמלצתי.

מצטערים פתאום שאתם גרים בחו"ל ואין לכם קרמבו?
יש מצב שיש ואתם לא יודעים. עיינו בערך קרמבו בוויקיפדיה באנגלית ואולי תופתעו.  בארה"ב יש דברים די דומים כמו moon pie או mallomars. אם ימות העולם ואין, תהיו יצירתים. אולי oatmeal cream pies? אולי עוגות טווינקיז? קשה לי להאמין שיצא מזה משהו רע.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




111 תגובות בינתיים:

  1. אוהו, כתיבה מקסימה, מזכירה לי אותי, גם אני ראיתי את הכתבה המדוברת, כך שזהו פוסט בליץ, אני מניח שהטוב ביותר יוצא כשדברים נעשים במהירות, הכתיבה שונה מאוד מהרגיל, עוקצנית והומוריסטית. שאפו, שאפו, שאפו! ועל התוצאה מה אומר? כבר אמרת עליה הכל! מאוד נהניתי, תודה רבה.

  2. מקסים, קליל ומשעשע :] כמו תמיד :]]
    נהניתי מאוד

  3. תענוג לפתוח אתך את הבוקר.

  4. מפנק!

  5. מפתה.
    מחר אני רצה לקנות ולהכין, חולה על קרמבו.
    וכדי לא לבזבז כלום, מדריך להכנת סביבונים (לשנה הבאה) מעטיפות של קרמבו:
    http://www.youtube.com/watch?v=fWznYdk4D78

  6. נראה מפתה מאוד על הבוקר,ננסה מחר בבוקר.תודה.

  7. עוד משהו שהתווסף לרשימה של דברים שצריך להכין מבלוג שלך! נראה ממש טעים וקל – שזה כידוע הכי טוב….

  8. רעיון גאוני!!
    אבל אני ייחלתי למתכון לקרמבו נטול מייצבים ועם שוקולד אמיתי…. פליזזזזז :)

  9. נראה מעולה. כל הכבוד

  10. מאיה, את גאון!

    זה נראה מגניב, ובהחלט מתחרה על תואר הקינוח האולטימטיבי למי שלא יודע להכין כלום בערך :)

  11. וואי וואי וואי

    חבל שהסופר סגור היום…

  12. מנסה עוד היום, פשוט כי אי אפשר שלא. מבטיחה לדווח!

  13. מיקסר ידני זה זה עם השני פלוקלוקים העגולים?

    מאיה עונה: אכן. אפשר גם להכין ידנית עם מטרפה גדולה. קצפת ידנית לוקח בערך 2-3 דקות, לא כזה ביג דיל. אבל תתכונני לאימון ידיים אינטנסיבי במיוחד :)

  14. הבעיה היחידה שלי עם המתכון הזה היא שאם אכין אותו, אהפוך לדובון שמנמן באופן סופי ומוחלט ולא אצליח לצאת מדלת הבית. ולכן, רק אציין שזה נראה נהדר ונשמע נהדר, ושאין עלייך. (כשאצליח להכניס פעילות גופנית סדירה ללו"ז השבועי שלי,נשבעת שבתור פרס לעצמי אכין את הגלידה הזאת P:)

  15. גאונה!!
    נראה כמו הגלידות האימתניות של האמריקאים..אלו עם המארס והסניקרס והטויקס

    יש לי שאלה כללית לגבי קרמבו אם כבר בקרמבו עסקינן..החלבונים עוברים חימום קל כדי להוציא חיידקים או שקרמבו זה בעצם ממתק שורץ סלמונלה ושאר חיידקות?

    גם אם כן אני בהחלט מתכוונת להכין! דרך אגב, זה הולם את הבקשה שלי לפרסם מתכונים ברוח תקופת המבחנים אז תודה!

    מאיה עונה: קרמבו עובר כל מיני סוגים של תווי תקן מחמירים. אחד מהם, לדוגמה, הוא תקן הפרווה'איות. קשה לי מאוד להאמין שיצרני הקרמבו הגדולים היו מסתבכים עם אזהרות לנשים בהריון בגלל ביצים לא מבושלות. לדעתי קצף הביצים מורתח בתהליך כימי כלשהו, או שהם משתמשים בסירופ סוכר סופר רותח, ולכן, אאל"ט, אין חשש לסלמונלה. go wild.

  16. גאונה!!!!
    מתחרה בכבוד בפנקוטת המרשמלו :)
    אנחנו מתפתים להכין, ואת יודעת כמה הרבה זה אומר

    (אני אלגרי לקרמבו, אפשר להמיר בתאנים יבשות או קינואה?)

  17. חבל שלא ראיתי את המתכון לפני שכבר פירקנו 4 קרמבואים מתוך החבילה. טוב נו, כנראה שאין ברירה – לחסל את ה-4 שנותרו ולשלוח את הבחור לקנות עוד חבילה :)
    המתכון נשמע ונראה גאוני!

  18. שיאווווו איזה מהמם! אבל…מה עם הדיאטה???

    חשבתי על אלה שלא יכולים מסיבות כלשהן לאכול קרמבו – מה דעתך:
    אפשר לנסות לרסק עוגיות שאוהבים, למשל עוגיות אוראו, או שוקולד-צ'יפ ואפילו לערבב אותן עם חמאת-בוטנים (למכורים, כמוני…)
    אה? יש?

    מאיה עונה: יעבוד רק בתור מוס, לא כגלידה. כל החוכמה כאן היא שמקפלים, למעשה, קצף ביצים לתוך הקצפת. אם מקפיאים קצפת לבד בלי קצף ביצים היא מתקשה כמו אבן.

  19. וווווווווואו!!!! פצצת עולם! אין דברים כאלה.. איזה כיף לפתוח את השבת עם תמונות הורסות כאלה!!! :)
    מתה על הבלוג שלך!! שהוא מקסים וכתוב בצורה אדירה (כן כן, את מצחיקה.. אבל בטח אומרים לך הרבה!)
    בקיצור ינוסה בקרוב!! :)

  20. דווקא בחו"ל יש מקומות בהם הקרמבו הפך להיות יצירת אומנות. יצא לי לראות בשווקים בגרמניה קרמבואים שמציתים את הדימיון ומחממים את הלב. הנה תמונה מייצגת:
    http://farm9.staticflickr.com/8479/8267436635_0fae9e5b86_z.jpg

    מאיה עונה: ואוו!!!!!!!

  21. אוף אוף לא רק שאני מתגעגעת לקרמבו בטירוף עכשיו אני מתגעגעת למשהו שטרם אכלתי או טעמתי בחיים.
    במקסיקו אין קרבו וגם אין שום תחליף לקרמבו….ואני בטוחה שצילי ממש לא יעזור לי כרגע.

  22. ואוווווווווו
    מהממת את

  23. בארצות הברית יש
    marshmallow fluff
    שזה בעצם ממרח קצפת קרמבואים.

    ואפשר להוסיף בנפרד שבבי שוקולד, שברי אוריאו ועוד כל מיני שחיתויות שיש בזול בוול-מארט

    מאיה עונה: צודק!!! רעיון מעולה.

  24. רץ לכפר במורד ההר לרכוש כמה קרמבואים לניסוי.
    אגב, צ'יפס צ'יפס קליפות התפוחים מפוסט קודם נטרף, הרסק משמש אותי כבר שלושה שבועות בעוגות שמרים-תפוחים – נפלא!
    אה, וכן, הכתיבה כיפית לאללה.

  25. מנסה בקרוב
    מה עם מתכון לחמין לעצלנים? משתוקקת לאחד כזה מימך

  26. OMG!!! מאיה, את גאונה!!!
    ושירי כאן העלתה איזו נקודה מעניינת. אולי לזרוק לשם איזה סניקרס / מארס / טוויקס חסר מזל ולערבל גם אותו?
    זה ייצא Legen-dairy !!! הבנתם? Dairy???

    מאיה עונה: בוב'ז! אפשר לערבוב גם סניקרס וכאלה, אבל חייבים גם קרמבו כדי שזה יישאר רך.

  27. אחלה פוסט!

    נראה מעולה וינוסה בהקדם!!! :)

    אפשר להשתמש בקרם על עוגה? הוא יציב? ( ללא הקפאה כמובן… )

    תודה!

    מאיה עונה: אחלה רעיון, יציב לגמרי בשביל עוגה. החלבון ביצה הופך את הקצפת הרכה יחסית לקצת יציבה יותר.

  28. ואו.
    קודם כל התמונה פשוט מקסימה.
    אני כבר מתה לנסות להכין. מקווה שהשבוע יהיה לי זמן ואני אכין :)
    תודה על הרעיון ובאופן כללי על הבלוג הוא מקסים.
    אגב, ראיתי את אותה הכתבה אתמול בערב ב YNET וגם אני חשבתי בדיוק את אותה המחשבה "איך בא לי להתגלגל בכל הקצף המתוק והדביק הזה..אז הצחיק אותי לקרוא שחלקנו את אותה המחשבה :)

  29. הכל נראה מצוין, אבל ללא ספק המשפט הטוב ביותר בכתבה הוא:

    "אל תשכחו איפה ראיתם את זה קודם, לפני שיתחילו לחלום על זה בלילה וכאלה."

    טושיי!!!
    ירקתי ברסס את שלוק הקפה של הבוקר כשחשבתי על כוהנת החלומות הגדולה מבשרת על ההתגלות הנבואית האחרונה.

  30. וואו רעיון מגניב רצח! יש לי שתי שאלות אחת שאני מתארת לעצמי שלא תאהבי ממש.. ראשונה אין סיבה שלא יעבוד עם קרמבו שמכינים לבד וכאלה עם שוקולד אמיתי נכון?
    שנייה את חושבת שיעבוד עם קצפת פרווה? הכנתי כבר גלידה פרווה ויצא לא רע השאלה אם לא יהפוך לאבן?

    מאיה עונה: אין לי ניסיון עם הקפאת שמנת פרווה. אני מניחה שהיא קופאת בצורה דומה. אין בעייה לנסות להכין עם שמנת פרווה. לדעתי יעבוד בסדר. לגבי קרמבו ביתי, אם הוא מורכב ממרנג צרפתי/איטלקי (יענו, שהסוכר בו עובר חימום או הרתחה), אז יעבוד. אם הקצף של הקרמבו עשוי מקצפת בעיקר אז אין ערך מוסף בשימוש בו וזה יהיה קצת בזבוז, כי זה לא ייצב את התערובת והיא עדיין תקפא כמו אבן.

  31. וקרמבו במיקרו, ניסית?
    לוקחים קרמבו, מורידים לו את נייר הכסף, שמים על צלחת, מכניסים למיקרו ל5-10 שניות. שווה להתחיל ב 5 ולהוסיף כל פעם שניה.
    כשהקרמבו קצת נפוח והחלק העליון של השוקולד מבריק ומתחיל להנמס לעצור את המיקרו להוציא את הקרמבו ולאכול.
    נשמע מוזר אבל זה מעולה!

  32. אומגגגגגגגגגגגגגגגגגגג

  33. אין. שום. סיכוי. בעולם!!! שאני מכינה את זה. אין לי מספיק כסף כדי לחדש את כל המלתחה, ואני משערת שזה מה שיצטרך לקרות אחרי שאכין את הדבר הזה ואוכל ישירות מהקערה במשך שבוע ברצף.
    תודה רבה לך באמת על שהכנסת לי לתודעה את הדבר הנפלא ונורא הזה!!

    **הולכת להכין בובת וודו בדמותך ו-to go all בצק אלים on it**

  34. אני פה בשביל לתדלק, כדי שתמשיכי לנסוע חלק ומהר לנצח. חולה על הבלוג שלך. בא לי שתהיי חברה שלי, אהה וגם בא לי לנסוע איתך לחו"ל (אני בטוחה שזה יקרה כי זה מה שחברות עושות…). ממש אבל.

  35. כמה פעמים כבר כתבתי לך שאת גאון ומלכה וכל זה?
    אם כך אין שום בעיה לכתוב את זה שוב:
    את ג-א-ו-ן!!!
    התמונות של המטרפה עם שברי הקרמבו הרגו אותי…

  36. עקב רגישות מבאסת לחלב, נראה לך זה יהיה טעים עם קצפת צמחית?

    מאיה עונה: סביר להניח.

  37. אני רוצה להצטרף לדבריו של גל ולשאול: האם יש הבדל בין מייצבי הקרמבו למייצבי המרשמלו? אם אחמם קרמבו הוא יתנהג יפה כמו המרשמלו?

  38. ואני כבר חושבת על פסח, האם יש קרמבו עם תחתית כשרה לפסח כדי שאוכל לעשות בו שימוש לאורחים ששומרים כשרות.

  39. נעמדנו כל המשפחה מול הפוסט נוטפי ריר והבטחנו לעצמנו שזה הקינוח של שבת הבאה.

  40. נראה נהדר!

    למי ששאל על הביצים הלא-מבושלות – על פי החוק בארץ, כל מוצר משווק חייב לכלול ביצים מפוסטרות. לא יודעת איך מפסטרים, אבל זה אומר שבמוצרים סגורים (בניגוד לסושיות וכאלה) אין בעיה – כולל מיונז, למשל.

  41. וואוו – זה נשמע מ ד ה י ם !! אני חייבת לנסות!!!! :-)

  42. חלפו חמש דקות מרגע קריאת הפוסט עד שהגעתי למיקסר. מזל שהיתה לי אריזה של 8 קרמבו בבית. צילום של התוצר הסופי (בגביע) הועלה לפייסבוק של הבנים שלי -בקרת האיכות האמינה ביותר- מעוטר בדובדבנים מסוכרים, שוקולד ומקל כיף-כף (שידרוג כיפי)… תודה על סיום מתוק ומופלא לשבת.

  43. הכנתי כרגע ויצא מהמם!!!!!!!!

  44. איזה כיף שאת מעדכנת הרבה את הבלוג! אני מניח שסיימת ללמוד?
    התמונות מגרות, כמו תמיד.

    אבל אני חייב להגיד, שאת הרעיון של הכנסת קרמבואים למוס/גלידה ראיתי כבר אצל פירגה, ואת ייצוב הגלידה בעזרת קצף הביצים [פלאף כמו שאמרו מעליי] ראיתי מזמן, אולי אפילו באתר של BBC..

    מאיה עונה: לינקים, אנשים, לינקים!

  45. אפשר עם קרמבו מוקה ? הפייבוריט שלי הוא דווקא המוקה….

    מאיה עונה: אין סיבה שלא…

  46. הממ… חזון הקרמבו בהתגלמותו!!
    תני לי לנחש תוך כמה זמן יחלמו על זה בלילה ;)

  47. ראיתי אותך לפני כמה שבועות על אפניים בתל אביב ורציתי לרוץ אחריך ולחבק אותך, איך זה בשביל פידבק?! בסוף התביישתי וגם החבר שלי (שהיה איתי) אמר שאם הייתי עושה את זה הוא היה נפרד ממני ברחוב. כרגיל, את גאון!

    מאיה עונה: בפעם הבאה תקראי לי ותעצרי אותי, מצחיקולה

  48. האמת שכן חלמו את זה בלילה לפנייך – סמי פרדו של קרמבו http://www.mako.co.il/food-cooking_magazine/Article-4ac415cde8b7531006.htm

    מאיה עונה: המממ. סוג של.

  49. בכל אירופה יש קרמבו שגורם לקרמבו הישראלי להראות (או לפחות להיות) בטעם של קלקר.

    אבל מבין כולם אין על הקרמבו הדני!

  50. סוג של? שמנת מתוקה + 4 קרמבואים + שדרוגים שלה. המתכונים שלך פצצה, אבל על המתכון הספציפי הזה כבר חשבו לפנייך

  51. נראה אדיר!!! ינוסה בקרוב
    רק הערה לשונית קטנה- בפסקה הראשונה והמחוקה, גרביים רטובים, לא רטובות…

  52. יקירתי,

    מגיב בעיקר על מנת שתדעי שיש כאלו כמוני שמכורים קשות לבלוג שלך אבל מעולם לא טרחו להגיב עד היום…

    ירון

  53. אם אתם בבריטניה Tunnock teacakes זה הכי קרוב. רק שימו לב שהגדלים שונים.
    http://www.tunnock.co.uk/
    בעוגיות תה אחרות יש יותר מרשמלו מאשר קצף ביצים, אז לדעתי לא יעבוד…

  54. מאיה, אני עושה משהו דומה, עם עוגיות לוטוס. אני קורא לזה "עוגת גלידת קרמל מלוח" וזה ממש טעים. שמים ניילון נצמד בתחתית תבנית/קופסה קטנה, על הניילון שכבה של פירורי עוגיות לוטוס, מעל זה ממלאים בתערובת הגלידה (שמנת מוקצפת עם שברים בינוניים של העוגיות, קצת אבקת סוכר, טיפטיפונת מלח ושוט של אמרטו או רום). מכסים את הכול בקצוות הניילון הנצמד ולמקפיא. מגישים את זה הפוך כמו עוגה. יאמילישס :)

  55. האם במקום קרמבו אני יכולה להקציף חלבונים כדי להימנע מהמיצבים? ואיזו כמות חלבונים למיכל של 250 מיל

    מאיה עונה: 3 חלבונים יספיקו, בין חצי ל-3/4 כוס סוכר, תלוי כמה מתוק את רוצה. ממליצה להוסיף גם חצי כפית תמצית וניל במקרה זה.

  56. הכנתי, יצא מעולה, אפשר במקום קרמבו לשבור עוגיות אוראו?

  57. הי מאיה,
    א. בעניין סוגי השמנת המתוקה (אני מתפלא שלא כתבו את זה לפני, ועוד יותר – שלא הבחנת בעצמך) – השמנת 38%, עם הקופסה השחורה, היא *לא מתוקה*. כמו שכתוב עליה, היא שמנת להקצפה. ה-32% לעומת זאת היא מתוקה. טעימה קטנה על קצה האצבע תבהיר את העניין. (ואולי זו גם הסיבה לשוני במחיר? מי יודע).
    ב. שמתי רבע כפית מלח – ויצא מלוח!!!! כאילו, לא פשטידת בצל, אבל המלח מורגש, ולדעתי די חירב את הגלידה.. :-/ נחכה שתצא מהפריזר, אולי ההקפאה תרכך את המליחות.. אבל אני סקפטי.
    אנשים! לא אומר לכם לא להקשיב למאיה, אבל שימו ממש ממש מעט מלח, פחות מרבע כפית..

  58. אהובה, ראיתי אותך… ורציתי לחבק אבל את שמה מלח בכל דבר יה מעצבנת אחת. די עם זה

  59. יצא ממש מעולה – תודה!
    פעם הבאה ננסה עם טיפה פחות מלח…

  60. תודה על התשובה אני אוסיף עוד דברים "טובים" רק עניין אותי נושא החלבון ואז שוב תודה על התשובה. מאוד אוהבת לקרוא את הבלוג שלך וגם מישמת בהצלחה

  61. הא!!! תודה אורי ב. בדיוק מה שחיפשתי!

  62. יאמי, בערך כמו כל דבר שאת מעלה פה.
    לגבי תחליפי קרמבו ראויים בארצות הניכר:
    באנגליה יש tea cakes ממש דומה למקור רק פחות קצפת
    http://www.british-food-shop.de/Tunnocks-Milk-Chocolate-Tea-Cakes-6s-6x24g/en

  63. אופטופיק אך מה זה נכתב בשבילך קבלי בבקשה(אם לא קראת לבד עדיין)
    http://www.nytimes.com/2013/02/06/dining/the-best-in-the-box-chocolate-covered-salted-caramels-for-valentines-day.html?hp

  64. ואו, מאיה. כל פוסט אצלך מתעלה על הפוסט הקודם, איך את עושה את זה? אדיר אדיר אדיר.

  65. את אלופת האלופות!!!
    מעריצה אותך….
    חיה

  66. היי מאיה!
    אני עוקבת אחרי הבלוג שלך כבר זמן רב והוא פשוט נפלא.
    האם המתכון של גלידת הקרמבו יתאים לסנדוויץ' גלידה?
    אם כן, על איזו עוגייה היית ממליצה?
    תודה מראש!

    מאיה עונה: חפשי בארכיון את עוגיות הסנדוויץ' שוקולד. מרקם מושלם לסנדוויץ' גלידה, וחפשי גם גלידה ביתית שם הכנתי בדיוק סנדוויץ' גלידה כזה.

  67. היי ,

    אתר מדהים עם צילומים והסברים פשוט להוריד את הכובע.

    שאלה לי אליך, באנגליה יש שמנת של 50 % או פחות משמעותית 25 % או 12% שומן.

    האם ב 25 % זה יעשה את העבודה?

    אני רוצה לעשות את זה טעים אבל לא שמן מידי :)

    מאיה עונה: כל שמנת שמתאימה לקצפת. נייג'לה תמיד משתמשת ב-double cream לקצפת למיטב זכרוני.

  68. מדהים!! הכנה הכי קלה בעולם (המיקסר עשה הכל ואני הסתכלתי…) וגם יצא טעים רצח וממכר! מזל שהתערובת הצליחה בכלל להגיע לפריזר כי טעמתי ולא יכולתי להפסיק…
    מה שכן, יצא לי קצת מלוח :) אבל לא נורא, עדיין גלידה מעולה! אין עלייך!

  69. הי מאיה!

    יצא טעים כל כך! התאבן קצת (טוב, קצת יותר מקצת) בפריזר למרות שהוצאתי אפילו יותר מעשר דקות מראש. אולי בכל זאת להוסיף כף או שתיים של משהו אלכוהולי?

    מאיה עונה: רום! ליקר קפה!

  70. וואו, יצא מדהיםםםםם
    חובב הקרמבו בבית התעלף מעונג במצב המוס ומחכה לשניה שתצא הגלידה

  71. קודם כל – וואו. זה כל כך מושלם. אצלנו בבית אהבו אבל קיטרו על המלח. בתור חובבת מתוק-מלוח לא הייתה לי בעיה :)

    מה שכן, בתור שונאת קרמבואים סדרתית חששתי קצת אבל הניסיון הוכיח את עצמו כשווה.

  72. אתמול אכלתי את הגלידה המהממת הזאת אצל זוג חברים שמעריצים אותך כבר הרבה זמן.
    מדהים. פי מיליון יותר טעים מה"גלידה קרמבו" של נסטלה או שטראוס או מה שזה לא היה שקנינו פעם בסופר. (שלהם באמת היתה מתוקה מידי ודחוסה בטירוף.)

    וכאן, זאת פשוט הייתה גלידה איכותית עם שברי עוגיות ושוקולד ופשוט בטעם של קרמבו!!
    פיצוץ! תודה רבה! (והפצתי כמובן)

  73. מתכון מעלף וממש בצק אלימי. מדהים שאני יכולה לקמבן קינוח לארוחה בזמן המבחנים בלי להרגיש אשמה יותר מידי גדולה.
    יצא לי להשתמש בקרמבו שהוא לא של שטראוס (שקר כלשהי בסופר של חרדים) וכמה הערות שאלות:
    א. הקרמבו של שטראוס הוא קצת יותר גדול ממה שיש בשוק. הוא שוקל 30 גרם לעומת הרבה אחרים ששוקלים 25. אני זרקתי 5 קרמבואים לשמנת (125 ג') במקום 4 ושווה לעדכן.
    ב. יצא לי טעם חזק של פרווה. אני די בטוחה שכל הקרמבואים פרווה, השאלה אם הקרמבואים של שטראוס עם טעם לוואי פחות חזק ואם שווה להשקיע בהם בפעם הבאה.
    ג. הקפאתי את הגלידה בקופסת גלידה ישנה של קרמיסימו. היא דווקא שמחה שיש בה גלידה לשם שינוי. בכל אופן, כשהגעתי בערב הסתבר לי שהקופסת גלידה היתה של גלידת קרמבו של קרמיסימו! בכלל לא שמתי לב. והיה כזה טעים שאף אחד לא האמין שאני עשיתי.

  74. יצא מעולה! וממש קל להכין!
    עכשיו אני רק חוששת שאתפתה להכין שוב את השחיתות הזו….

  75. ניסיתי את גלידת הקרמבו למנה אחרונה בסעודת השבת, מפאת טעמי כשרות, ניסתי עם שמנת צמחית-
    יצא סוף!!!
    ליקקנו ת'אצבעות, וזה רעיון גאוני!

    אימצתי לתמיד!

    ובכלל האתר שלך מדהים, מעורר השראה וכייפי!
    ובתור מעצבת גרפית שמכלה את זמנה הכאילו חופשי בבישול ובאתרי מתכונים ואוכל, מצאתי פה בית!

    תודה לך!

  76. לא, זה לא ברור איך לא עלו על זה לפני כן.
    תשמעי, אני תמיד נהנית להכין את המתכונים שלך, אבל הפעם הפצצת! וכן, גם אני חשבתי שזה טיפה מלוח ושמתי טיפה פחות מלח בפעם השניה שהכנתי את זה. האורחים לא הפסיקו לאכול, מנה כפולה חוסלה ממש מהר…
    תודה תודה!!!

  77. מאיה,
    קראתי, התלהבתי, הלכתי, קניתי, הכנתי ו….
    נראה לי שמשהו אצלי בחוש הטעם מקולקל ):
    יצא מתוק בטירוף..
    שמתי 7 קרמבואים בקצפת מ400 מ"ל שמנת מתוקה והוספתי גם את המלח.

  78. גיליתי לפני כמה שבועות את הבלוג שלך,ומאז קשה לי להרפות ממנו…
    שאלה-כמה זמן מחזיקה הגלידה בפריזר (עם טעמה המקורי),?
    ובאותה הזדמנות-כמה זמן מחזיק הריבועי ה twix?
    תודה על ההשקעה המדהימה שלך.

  79. טוב, את הסיבוב הראשון לא הצלחתי להתאפק ואכלתי כמוס. יצא כבד מתי ולא מתוק מספיק. החצי השני נמצא בפריזר עכשיו ונראה איך יצא…

  80. טוב,
    אני מציעה בחום לא לנסות את המתכון עם קרמבואים של מנבו.
    מאכזב להפליא.

  81. עוד תובנות לגבי פרווה: ניסיתי לעשות עם קצפת ריץ' פרווה, ואני חושבת שיצא טעם די חזק של הקצפת. המרקם דווקא יצא ממש גלידתי. אולי כדאי לנסות יותר קרמבואים על מיכל של קצפת פרווה, או להשתמש בקצפת פרווה עם טעם פחות דומיננטי (נראה לי שלקצפת פרווה של תלמה יש טעם פחות חזק. הוא פחות טעים לכשעצמו לדעתי, אבל אולי יהיה יותר טוב כבסיס לטעם הקרמבואים).
    סה"כ מתכון סבבה לגמרי! פחות מ-10 דקות כולל שטיפת כלים… ויצא קינוח טעים!

  82. מקרה מצער שקרה לי
    ראיתי התלהבתי השתוקקתי
    הלכתי לכלבו של הקיבוץ והם הכריזו על סוף עונת הקרמבו!!!
    זה כל בו זה? שערורייה!
    הלכתי גם לסופר הקרוב- וגם שם הכריזו על סוף העונה!!

  83. יצא מצויין! גם בדיוק התאים לי ליום האהבה… השוקולד הופך להיות קרנצ'י כזה כמו בגלידה וניל עם פצפוצים. דווקא הטעם של הקרמבו לא מאוד דומיננטי יותר מרגיש כמו וניל אבל ממש טעים ועם מרקם מעולה בשביל גלידה בייתית ללא מכונה. הדבר היחידי שהיה מבאס היה החיפוש אחר הקרמבו, ברוב המקומות נגמר בכלל או לפחות הוניל. בסוף נאלצתי לקנות קופסה שאיזה אדם מגעיל אחד פתח ולקח ממנו את אחד הקרמבואים והשאיר את הקופסה ככה.

  84. הכנו את הגלידה. המרקם יצא מהמם, לטעמי קצת פחות מרגישים את טעם הקרמבו אבל למחרת עשינו גירסה משודרגת עם שוט כפול של אספרסו ויצא מדהים.
    תודה על שיתוף הטריק המגניב חבל שאין קרמבו בקיץ…

    איזה עוד טעמים אפשר להוסיף לדעתך?
    תותים צריך למעוך למחית?

    תודה רבה!!

  85. ואוו. ממש מעולה!!
    זה נגמר מהר מידיי!!!
    אחד הרעיונות הפשוטים והמעולים שלך!

  86. יצא מדהים!!!!!!!!!!

  87. אני לא מאמינה שחיכיתי כל כך הרבה זמן להכין את זה, אבל הרגע הכנסתי למקפיא (את מה שנשאר אחרי שליקקתי את כל הקערה :@)
    שוקלת לא לספר על זה לבעלי כדי שישאר לי יותר..

  88. את גאונה, נקודה.

  89. הי מאיה, כרגיל הפוסט הזה משגע כמו כל הפוסטים שלך ואת בכלל מדהימה!! חבל שאת לא שכנה שלי..אני גרה בצפון..
    בדיוק סיימתי להכין את הגלידת קרמבו (שימי לב לשעה הא? חרוצה שכמותי..) והיא טעימה בטירוף.. רק הערה קטנה:
    שמתי מלח ויצא אחלה אבל הייתי מוסיפה עוד 3 קרמבואים לפחות כי לי ולבעלי לא היה מספיק מתוק (-:
    והמלצה בקטנה: אני מקציפה שמנת מתוקה ומערבבת עם נשיקות ושקדים מסוכרים (אחרי שגרסתי אותם במעבד מזון כמובן) וזה יוצא סוף סופני..בקיצור עוד ורסיה מומלצת.
    המון תודה, לילה טוב ופורים שמח (-:

  90. That's awesome… not something I can make here, but I would if I could (and ate dairy!)

  91. אלה שכמוך!!!
    אליפות!

  92. נוסה ונחל הצלחה מסחררת. בעיקר בקרב המבוגרים (הילדים לא ממש אהבו את החתיכות בפנים). אבל הסיפור המעניין הוא, שבתור עוקבת קבועה אחרי הבלוג שלך בוודאי יעניין אותך, שבמכולת שלנו נשארו רק 7 קרמבואים מצ'וקמקים שעמדו לחנווני (איזה מילה יפה) בהחזרות וקיבלנו אותם ב-2 ש"ח בלבד! אז קודם כל זה עובד גם רק עם שבעה קרמבואים על 2 שמנת ודבר שני זה מתכון שמאפשר גם ניצול החזרות של חנוונים!

  93. אה, ומכיוון שזו גם התגובה הראשונה שלי פה, אז הרשי לי להחמיא לך על הבלוג היפיפה שלך

  94. את מגניבת על, את!

  95. עוד מתכון מדהים – קל טעים וקינוח רושם.
    אלה- מה עושים בקיץ כשאין קרמבו- מה התחליף לכך?

  96. מה היינו עושים בלעדייך אני שואלת את עצמי ?

    טרם ניסיתי אבל מצב הרוח שלי השתפר פלאים רק מהמחשבה שאני הולכת לנסות את זה השבוע !!

    תודה יקרה. יפה

  97. זהירות! רבע כפית מלח זה המון!
    גם אני אוהבת מלח בכל דבר, וזה אמנם אכן מעדן את המתיקות שהייתה מוגזמת בלעדיו, אבל ממש מרגישים את המלח וזה הרס לגמרי את הגלידה אז הייתי צריכה להוסיף עוד קרמבואים.

  98. גם אנחנו הכנו… יצא מ-ע-ו-ל-ה!!!
    לאור התגובות, שמתי מעט מלח (לא יודעת איך זה היה יוצא עם רבע כפית).

  99. אפשרי גם עם שמנת צימחית? לאלו שרוצים פרווה…

  100. מאיה יצא טעים ממש :)
    אבל עכשיו כבר אין קרמבו!! מה עושים? אפשר להחליף בפשוט קצת ביסקוויטים ושוקולד ציפס או ש..לא?

    מאיה עונה: היופי בקרמבו זה שהוא מכיל קצף ביצים בילט אין שמונע מהגלידה לקפוא קשה מידי. אם מקפיאים סתם קצפת היא הופכת לאבן. אז יש כמה תחליפים בדרגות שונות של טררם: א. לקפל לתוך קצפת אחת (יענו ממיכל אחד) רבע פחית של חלב מרוכז (בערך 50 גר') שימנע ממנה להתקשות בהקפאה. ב. לקפל לתוך קצפת אחת (ממיכל אחד) 2 חלבונים מוקצפים למרנג עם כמה כפות סוכר. לתוך תערובת הגלידה המוכנה את יכולה לערבב קצת ביסקוויטים ושוקולד צ'יפס, שניהם קצוצים דק.

  101. שלום רב, בין כל השאלות והתשובות לא ראיתי התייחסות לעניין הפיכת המתכון לפרווה. האם ניתן להחליף את השמנת המתוקה בריצ'.

    מאיה עונה: אפשר, אבל קחי בחשבון שזה יצא יותר מתוק.

  102. הכנתי היום..
    בתור מוס יצא מהמם! עדין לא טעמתי כגלידה.
    והמליחות מוסיפה מאוד!
    תודה

  103. הכנתי לשבת…החלפתי את השמנת בריצ' פרווה ויצא מעולה !
    אחלה מתכון :)

  104. גם אני מאיה נעים מאוד
    הכנתי ושמתי במקפיא מחכה לקהל שיגיע לאכול (בעלי ובתי)
    אני חיה בגרמניה ויש כאן קרמבו והוא מעולה
    זה נקרא: schaumküsse שזה בתרגום חופשי "קצף נשיקות"
    השוקולד שלו הוא מהמעולים שיש לצערי הביסקוויט לא, אז הפרדתי בינם.
    מתכון מצוין!
    ממליצה בחום, בקור, במינוס 5 במה שיש…

  105. מאיה יקרה, זה היה פשוט מהמם, האורחים טרפו את זה! (ועשיתי מנה כפולה)
    מתכון נהדר!! :)

  106. רציתי רק להגיד תודה על האתר המדהים! אני עושה כל שבוע מתכון אחד, והפשטות של ההסברים פשוט הופכת את המטבח למשחק ילדים..פשוט אין על הפטנטים שלקחתי ממך(את יודעת כבר כמה עטגות שכבות מהממות הכנתי בזכות הטיפ שלך מהפוסט על עוגת היער השחור? והרעיון של הקצפת עם הקרמבו גאוני..הלכתי איתו צעד קדימה והוא הפך למילוי של עוגת קרמבו, עם בסיס עוגת שוקולד וציפוי שוקולד ושברי עוגיות. אין מילים להסביר כמה זה טעים…תודה!צ

  107. היי תגידי יש בעינייך דרך טיפה להפחית את כמות השומן? לא בהרבה…רק טיפה פחות משמין…

    מאיה עונה: לצערי לא. מה שכן, את יכולה אולי לנסות להכין חלופה עם קצף חלבונים במקום חצי מהשמנת המתוקה (נניח 2-3 חלבונים מוקצפים עם 2-3 כפות סוכר).

  108. הלוואי היו מוכרים ביצים מפוסטרות בישראל חלבונים בקרטון וחלמונים..ודרך אגב לא יכלתי להתאפק והכנתי את זה…כמה שאוכל לא דיאטטי הוא נפלא…

  109. הכנתי כמות כפולה והוספתי חטיף סינקרס אחד שקצצתי וזה יצא מעולה
    מה שכן היה חסר לי עוד קצת תוספות אז פעם הבאה הייתי שמה עוד שניים שלושה קרמבואים או עוד עוגיות.
    דבר נוסף זה שהיה מין טעם לוואי קצת מוזר של שמנוניות אולי הקצפתי יותר מידי? או שלא חיכיתי מספיק זמן שיפשיר?

    דרך אגב קוראת באדיקות כבר שנים אז תודה על כל המתכונים המעולים

  110. היי , כתבת שזה מתאים להיות מוס לעוגה. יש מתכון מומלץ לעוגה שתוכל להתאים כבסיס למוס?
    שלא תתפרק ושתשתלב טוב עם המוס המתוק והטעמים הייחודים שלו?
    משהו שיצא לך אולי לנסות ביחד באמת..

    מאיה עונה: עוגת השוקולד שהיא הבסיס לעוגת היער השחור – מצויינת כבסיס לעוגת שכבות



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!