עוגת היער השחור

נחשב אצלי: השקעה

הגיע הזמן לשים סוף למשטר הטרור הקונדיטורי! מעכשיו כל אחד יכול להכין עוגת שכבות. לא צריך מיקסר, לא צריך כלים מיוחדים, ואפילו לא צריך לפרוס עוגה לשכבות. את עוגת השוקולד תכינו בקערה אחת עם כף או מזלג (כן. זה אומר שיהיה בבצק אלים עוד מתכון לעוגת שוקולד. אבל ההבדל הוא שזאתי יציבה מספיק כדי שתוכלו לשנע את השכבות שלה מבלי שיתפוררו או ישברו, והיא תספוג היטב את טעמי המילוי). את הקצפת תקציפו עם מטרפה (או עם מיקסר, אם אתם עצלנים), ואת פודינג הדובדבנים שנכנס בין השכבות תכינו, חכו לזה… במיקרוגל! אז כן, העוגה היא לא ג'נואז כמו במתכון הקלאסי, והליקר לא יהיה קירשוואסר (ליקר דובדבנים מאיזה יער שכוח אל איפשהו בגרמניה. די טעים, אבל למי יש כזה בבית), אבל התוצאה היא קינוח חלומי, מושלם לכל אירוע חגיגי. הגיע הזמן להפציץ עם קינוח סטייל קפולסקי 1994, אבל עם פי אלף יותר קלאסה. הכמות: עוגת 3 שכבות עם כ-12 מנות.

  • לעוגה:
  • 3 ביצים
  • 1 מיכל יוגורט או שמנת חמוצה או לבן
  • 3/4 כוס שמן
  • 1 כוס סוכר
  • 3 כפות קקאו
  • 1 כפית חומץ
  • 1 כפית תמצית וניל
  • 1 כפית סודה לשתייה
  • 1.5 כוסות קמח
  • למילוי וציפוי:
  • 500 מ"ל שמנת מתוקה לקצפת (32 או 38% – 2 קרטוניות)
  • סה"כ 5 כפות סוכר
  • 1 כפית תמצית וניל
  • צנצנת אחת דובדבנים חמוצים משומרים (500 גר')
  • 1 כף קורנפלור
  • חצי כוס חלב
  • 3 כפות ליקר כרצונכם

עלות משוערת:

41 שקלים

עבודה נטו:

50 דקות

ההכנה

כריסטינה טוסי, כפי שכבר ידוע לכם, היא די אלילה בעיני. כולם מחזיקים ממנה בעיקר בזכות הקראק פאי וחלב הקורנפלקס (ובצדק), אבל ספציפית, השיטה המדליקה שלה להרכבת עוגות שכבות (אותן היא בונה מעיגולים שהיא קורצת עם רינגים ממשטחי עוגה) הכי העיפה לי את המוח. טוסי מדגימה את השיטה המהפכנית בוידאו כאן. היא משתמשת בשקף אפייה כדי לרפד את הדפנות, שופכת מלאתלפים דברים טעימים וסופר נוזליים בין שכבות העוגה, תוקעת בפריזר, וכשהיא מוציאה את הרינג ומקלפת את השקף מתקבלת יצירת אמנות אלגנטית, שהשכבות מככבות בה במלוא הפאר שלהן, מבלי להתחבא – והכי חשוב, בלי לנזול או להתפרק.

אז אם בא לכם להשקיע 40 ש"ח ברינג מקצועי, סבבה. אם לא – השתמשו בקופסת פח של עוגיות כדי לקרוץ את עיגולי העוגה. אפשר גם להשתמש בצלחת ואז לחתוך עם סכין חדה וככה לקבל עיגולים. זה יצא פחות מושלם, אבל עדיין יהיה טעים.

ואם אתם לא רוצים להסתבך, פשוט תכינו עוגה שכבות מלבנית. הנה, כזו:

גם אותה אפשר להרכיב בקלות מאותו משטח העוגה שתאפו בתבנית הגדולה הסטנדרטית של התנור – פשוט גוזמים את הקצוות הלא ישרים וחותכים את השאר לשלושה מלבנים שווים.

אם אתם ממש לא רוצים להלחיץ את עצמכם עם אתגר של בניית עוגת שכבות – קחו קיצור דרך והכינו טרייפל יער שחור.

מה זה טרייפל? קינוח שכבות של פיסות עוגה, קצפת, ודובדבנים. ואם מגישים אותו בכוסות שקופות אישיות, הוא לא פחות חגיגי ומהודר, והרבה פחות מלחיץ להכנה (ראו הוראות למטה ליד פינת התכל'ס).

שנתחיל? יש לנו ארבע קומפוננטות להכין.
1. עוגת שוקולד (פססט… אם אתם לא רוצים לטרוח אתם יכולים לקנות בסופר עוגת טורט שוקולד מוכנה לשימוש ופרוסה לשלוש שכבות. איפה שכל מוצרי האפייה. just saying)
2. קצפת
3. דובדבנים + פודינג דובדבנים (במיקרוגל!)
4. נוזל הרטבה לעוגה (אל דאגה, סופר פשוט)

עוגת השוקולד
לשמחתכם הרבה מדובר בעוגה בחושה סופר קלה – זורקים את כל המרכיבים לקערה, מערבבים, ומוכן. לא צריך להקציף שום דבר.


שמים את כל מרכיבי העוגה למעט הקמח והסודה לשתייה בקערה גדולה ומערבבים טוב טוב. עם מזלג או עם כף עץ (לא צריך מעבר לכך). בגלל שזה סופר פוטוגני אני מראה לכם את ההוספה של המרכיבים אחד אחד. אבל תדעו שאין שום משמעות לסדר של המרכיבים (למעט הקמח והסודה לשתייה, אותם מוסיפים רק בסוף), ובסך הכול צריך לערבב אותם ביחד בקערה עד שנוצרת תערובת קרמית ואחידה.

שמים את הסוכר, הביצים והיוגורט (אפשר גם להשתמש בשמנת חמוצה או לבן או רוויון ואפילו גם ב-3/4 כוס חלב, במקום).

מערבבים ומוזגים פנימה את השמן.

אם אין לי כוח ללכלך כלים אני מודדת את השמן בקופסה הריקה של היוגורט. מיכל שלם זה בערך 3/4 כוס (מספיק קרוב).

את הקקאו אני ממליצה להוסיף כף אחר כף, ולא להתפתות לשפוך ישירות מהחבילה. לא משנה כמה בעדינות עושים את זה, הקקאו תמיד יתפזר לכל עבר. עדיף לתקוע את הכף בחבילה וכך למדוד כף אחת אחרי השנייה. אלא אם כן אתם רוצים לנקות עננת קקאו.

צריך לערבב קצת בעקשנות עד שהקקאו נבלע לחלוטין. תעשו את זה בעדינות, אחרת תקבלו עננת קקאו שתעוף לכל עבר, כאמור.

אוקי זה כבר מתחיל להראות טעים.

ורק בשלב הסופי מוסיפים את הסודה לשתייה (מערבבים אותה פנימה טוב טוב) ואז את הקמח. כאן בתמונה הוספתי את הסודה קודם לכן, יחד עם החומץ, כדי להדגים מה זה עושה (קצף!!). אל תחזרו על הטעות הזו – ערבבו פנימה את החומץ היטב, ורק אז הוסיפו את הסודה.

הסיבה שמוסיפים אותה בנפרד מהשאר, זה כי אם היא והחומץ נוגעים אחד בשני נוצרת תגובה כימית שגורמת לעוגה לתפוח פי 2, וזו תמיד תפיחה לא אחידה שגורמת לשכבות לצאת עקומות. ואנחנו לא רוצים שכבות עקומות.

אחרון חביב – עכשיו רק נשאר לערבב פנימה את הקמח ולהשתדל לא לערבב יותר מידי (למרות שזה כיף וזה דורש את זה).

ברגע שנבלעת כל האבקה הלבנה של הקמח מפסיקים לערבב, גם אם התערובת גושית ולא לגמרי חלקה. ערבוב יתר יגרום לעוגה לצאת קשיחה כמו דיקט.

מומלץ לוודא, בכל זאת, שלא נשארו שאריות יבשות של קמח בשולי או בתחתית הקערה.

מוודאים שהתנור התחמם מראש לטמפ' האמורה (180 מעלות – על טורבו. וכשהתנור חם זה אומר שהנורת החימום נכבתה – ברוב התנורים זה לוקח בערך רבע שעה עד 20 דקות מהרגע שמדליקים אותו).

מוזגים את הבלילה לתבנית התנור הסטנדרטית הגדולה, שריפדתם בנייר אפייה (הו, אתם כל כך לא רוצים לנקות כזה דבר מהתבנית).

מיישרים ומפזרים את הבלילה עד הקצוות בצורה כמה שיותר אחידה ומשתדלים שהשוליים לא יהיו דקיקים (שוב, אנחנו רוצים שכבות אחידות יחסית, כדי שהעוגה שלנו לא תהיה עקומה / אלכסונית). זה בסדר אם העוגה נראית לכם קצת דקה ביחס לעוגות השוקולד שאתם רגילים. תזכרו שהולכות להיות לנו 3 שכבות!

אופים את העוגה 10 – 15 דק' בלבד, או עד שהיא יציבה וקפיצית למגע.

אם היא עדיין רכה, אופים עוד דקה-שתיים ובודקים שוב. מצננים את העוגה לטמפ' החדר ובינתיים מכינים את שאר הקומפוננטות. אם רוצים, אפשר לעטוף את העוגה המקוררת בכמה שכבות של ניילון נצמד ולהקפיא עד חודש. אפשר להרכיב את העוגה עם שכבות קפואות לגמרי ואין צורך להפשיר (זה אפילו יותר נוח ככה כי הן עוד יותר יציבות ונוחות לשינוע. הן לא מתקשות בהקפאה).

בזמן שהעוגה בתנור מכינים את קרם הדובדבנים.

אני משתמשת כאן בדובדבנים משומרים בצנצנת. גם אם הייתה עכשיו עונת הדובדבנים, אני לא בטוחה שהייתי עומדת בגלעון מייגע של דובדבנים בנוסף לשאר העבודה על העוגה. המשומרים מגיעים מגולענים, והסירופ שלהם שימושי במיוחד כי ממנו נכין את הפודינג (או curd, שנקרא לו?). שימו לב – מומלץ לקנות דובדבנים חמוצים, כי המתוקים מתוקים מידי!

צנצנת אחת מספיקה לי בדרך כלל לעוגת שכבות אחת, אבל אם אתם רוצים להיות סופר נדיבים (או סתם רוצים לנשנש בדרך) – קנו 2 צנצנות ליתר בטחון.

מסננים את הדובדבנים לתוך קערה (אני עושה את זה לתוך הקערה שנשארה מבלילת העוגה. לא קריטי אם יש בה קצת שאריות). מחזיקים את הדובדבנים לרגע במסננת מעל הכיור ומחזירים את המיץ לצנצנת של הדובדבנים. עכשיו אפשר להניח את הדובדבנים בחזרה מעל הקערה. תכף תבינו את השטיק.

מוסיפים לצנצנת כף אחת לא גדושה של קורנפלור, ו-2 כפות סוכר.

סוגרים את המכסה ומנערים טוב טוב. התערובת תלבין קצת. מורידים את המכסה ודוחפים למיקרוגל לחימום של דקה אחת. עוצרים, מערבבים עם כף, ומחממים עוד דקה. עוצרים, מערבבים (זה אמור להתחיל להסמיך), ואם צריך מחממים עוד 30-40 שניות עד שהתערובת מסמיכה.

וככה באפס עבודה קיבלנו עוד תוספת לעוגת השכבות שלנו, שמוסיפה לחות וחמצמצות עדינה. יש!

הלאה.
קצפת.

אני אוהבת להשאיר את השוליים של העוגה חשופים, ואחרי כמה נסיונות הגעתי למסקנה שאפשר להסתפק ב-500 מ"ל שמנת מתוקה בלבד. זה מספיק מעל ומעבר למילוי וציפוי עליון של שלוש שכבות עוגה (כולל זילוף, אם רוצים! ואפילו אפשר לגנוב כמה לקים). אם אתם רוצים לצפות את השוליים של העוגה תצטרכו להוסיף עוד חבילה אחת לסה"כ 750 מ"ל שמנת. אני פחות ממליצה על ציפוי חיצוני כי אז צריך לייצב את הקצפת עם ג'לטין, אחרת הוא נוזל כמו מרק, וזה מאוד מביך כשאנשים צריכים לראות את זה קורה.

תחסכו את זה מעצמכם. כשהקצפת יושבת בתוך העוגה בין השכבות היא לא נוזלת ואין צורך בייצוב. ואף מילה על אבקת פודינג, פליז.

כל מה שהקצפת צריכה זה 2-3 כפות סוכר, ואם אתם רוצים להשקיע, אז קצת תמצית וניל (כפית אחת). מקציפים אותה במטרפה למשך 3-4 דקות (זו עבודת ידיים רצינית, אז תתכוננו! ותשימו את הקערה והמטרפה והשמנת בפריזר ל-10 דק' לפני. זה עוזר), או במיקסר עד שנוצרת קצפת יציבה (את הסוכר והוניל מוסיפים תוך כדי ההקצפה בהדרגה). נזהרים לא להקציף את הקצפת יותר מידי. ברגע שהיא הופכת להיות גרגרית זה עניין של שניות עד שהיא מתפרקת לחמאה! (פירטתי על כך בפוסט החמאה הביתית). ברגע שהקצפת מוכנה אפשר לשמור אותה במקרר למשך שעתיים-שלוש.

נוזל ההרטבה, אותו מספיגים בנדיבות בכל שכבה של עוגה לפני המילוי, נותן לחות לשכבות העוגה וגורם להן להיות יציבות יותר (בלעדיו העוגה תתפרק ותימעך כשתנסו לחתוך והשכבות יזוזו ויחליקו – אל תשכחו אותו!!!). הגרמנים מרטיבים את העוגה רק בליקר דובדבנים (קירש), אבל בעיני זה הארדקור מידי ואני אוהבת להשתמש בתערובת של חלב וליקר במקום (אפשר גם קפה מוכן במקום החלב). אני מוסיפה פה גם חצי כפית וניל (לא חובה). 2-3 כפות ליקר יספיקו על חצי כוס חלב. אם אין לכם ליקר דובדבנים, תוכלו להחליף אותו בשקט בשקט ברום או ליקר שקדים / קפה (לא אותנטי!!!!!!! ניין!! משטרת הקירשוואסר תעצור אתכם!!!1 אכטונג אכטונג!!).

כל הצקצקנים מוזמנים להחליף את נוזל ההשרייה במיץ מלפפון חמוץ וללכת לשבת בפינה.

אוקיי! אז כל הקומפוננטות מוכנות! 1 – עוגה, 2 – פודינג דובדבנים, 3 – דובדבנים מסוננים, 4 – קצפת, 5 – נוזל הספגה. הידד! מוכנים לאתגר הגדול?

השלב הראשון הוא להחליט איזה צורה של עוגה אתם רוצים. עיגול או מלבן. החלטתם? יופי.

לפני שחותכים וקורצים צריך לשחרר את העוגה מנייר האפייה התחתון, אחרת היא תידבק ותיקרע לכם כשתנסו להרים (ראו הוזהרתם!). מניחים מלמעלה נייר אפייה נקי ומעליו קרש חיתוך או עוד תבנית, מצמידים את הכל טוב טוב, הופכים, ואז מקלפים את נייר האפייה התחתון (שעכשיו נמצא למעלה). משאירים ככה הפוך ועכשיו אפשר לחתוך. החלק התחתון של העוגה סופג יותר טוב את תערובת החלב.

קרצו את הצורות האמורות. אם אתם משתמשים ברינג תראו שלא בדיוק יוצאים שלושה עיגולים מושלמים (אני ממליצה על רינג של 22 ס"מ – קטן יחסית, אבל נוח לקרוץ איתו והעיגולים יוצאים כמעט מושלמים), ולכן משתמשים פה בשיטת ההלוואות.

אם יש לכם קרחת בעיגול של העוגה, פשוט דחפו לשם כמה חתיכות קטנות מהשוליים שנשארים, וקיבלתם עיגול. נוזל ההספגה שתפזרו בנדיבות יגרום לכל ההלוואות להתמזג יחד למקשה אחת, ואחרי כמה שעות במקרר אף אחד לא יוכל להבחין בקניבליזציה הבוטה שביצענו בעוגה (אם לא הבנתם את הטריק של ההלוואות – צפו בוידאו של כריסטינה ותבינו הכל). אחרי שקורצים את כל העיגולים (כולל ההלוואות), מתחילים לבנות את השכבות.

אם בונים ברינג, מרפדים את הבפנים שלו בשקף. אפשר לקנות שקף של קונדיטורים, מיוחד לעוגות שכאלה, בחנויות מתמחות כגול 4שף או מר קייק או קוקסטור וכד'. אבל אפשר גם ללכת לאופיס דיפו, לקנות כמה גליונות שקף A4, לגזור אותם לפסים לאורכם, ולהשתמש כרגיל. תאמינו לי שזה בול אותו דבר.

אם אתם רוצים שאעזוב אתכם באמאשלכם, תכינו עוגת מלבן. גזמו את שולי העוגה הלא ישרים:

את המלבן שהתקבל חלקו לשלושה מלבנים שווים.

כדי לוודא שהם שווים ברוחב (כי אנחנו לא מרת'ה ואין לנו סרגל במטבח):

אפשר להניח אותם אחד על גבי השני (כשהרחב ביותר למטה) ואם הם לא שווים לגמרי – מיישרים עם סכין ארוכה לפי הצר ביותר:

שמים את המלבן הרחב ביותר למטה, ואת הצר ביותר למעלה – ואז גוזמים את השאריות עם סכין (הממ!!! שאריות!!! יאם! בונוס לשף. מישהו אמר טרייפל שאריות?).

מניחים את השכבה התחתונה על צלחת הגשה או על קרטון מיוחד של עוגה (כמה שקלים בחנויות אפיה או בשוק). אם עובדים עם רינג, מצפים את הבפנים שלו בשקף לפני שמניחים את העוגה בפנים. במקרה כזה, השכבה התחתונה שלכם תהיה העיגול הכי פחות מושלם, עם הכי הרבה הלוואות.

מספיגים את העוגה ב-3-4 כפות של תערובת החלב. אפשר גם יותר, אבל לא להגזים. רק עד שכל העוגה נראית לחה.

לוקחים בערך שליש מהדובדבנים וקוצצים אותם גס על קרש חיתוך. הקיצוץ לא הכרחי אבל כמו שאתם רואים בתמונה הוא עוזר להם להתפזר בצורה אחידה יותר (כך שבכל ביס יש קצת דובדבן, במקום שיהיה ביס עם וביס בלי) וככה הם גם לא מתגלגלים לכל עבר. אחרי כמה פעמים שהכנתי את העוגה הזו הבנתי שלמרות שזה פחות פוטוגני, אם שמים את הקצפת על הדובדבנים ולא ההפך, היא הרבה פחות נוזלת מהשוליים כשמניחים את השכבות הבאות.

מפזרים את הדובדבנים הקצוצים באחידות כך שיכסו את כל שטח העוגה המוספגת. מזרזפים כ-3-4 כפות מפודינג הדובדבנים (אל תשכחו אותו!)

מלמעלה עורמים 4-5 כפות גדושות מהקצפת המוכנה.

מורחים את הקצפת בשכבה אחידה עם סכין או מרית או כף.

ועכשיו חוזר חלילה.

שמים עוד שכבת עוגה (כולל הלוואות, אם עובדים ברינג), מספיגים כהוגן בנוזל ההספגה, מפזרים עוד דובדבנים קצוצים (משאירים כ-15 דובדבנים שלמים בצד לקישוט), מזרזפים עוד פודינג דובדבנים ומורחים עוד קצפת. מיישרים ושמים עוד שכבה. כדאי לכם לעשות לכם פתק קטן בצד עם תזכורת לכל הדברים שצריכים להכנס בכל שכבה – אני תמיד שוכחת משהו! זה הולך ככה: שכבת עוגה / מספיגים בתערובת חלב / שמים דובדבנים קצוצים / מזרזפים פודינג / מורחים קצפת – ושוב.

שימו לב שאם במקרה יצא והשכבות שלכם עקומות (כלומר, לא ישרות לגמרי) – אזנו אותן אחת עם השנייה: הניחו אותן בעוגה כך שכל שכבה עקומה לכיוון אחר. אפשר לרמות עם כמה דובדבנים וככה להוסיף גובה לאיזור נמוך יותר – כדי שהעוגה לא תצא עקומה כולה.

את השכבה האחרונה (שהיא העיגול הכי מושלם שלכם, אם אתם משתמשים ברינג) שמים מלמעלה. מספיגים גם אותה בנוזל ההספגה אך לא מפזרים דובדבנים. עוברים ישר לשכבה דקה של קצפת. אני אוהבת ליישר לגמרי את הקצפת למעלה ואת כל מה שנשאר בקערה להעביר לשקית זילוף עם צנתר ולזלף גבעות קטנות.

אחרי שזילפתי את הגבעות, את המרכז אני פשוט ממלאת בכמה כפות נדיבות של פודינג דובדבנים (בזהירות, שלא ייזל על הגבעות או על הצלחת! החזיקו את הצנצנת מעל) כך שתיווצר מעין בריכה במרכז – שתסמיך בצינון כמעט כמו ג'לי. על כל גבעת קצפת אני שמה דובדבן.

אם אין לכם שקית זילוף פשוט תמרחו את שארית הקצפת בצורה חופשית ומרושלת ופזרו את הדובדבנים מלמעלה. אם אתם רוצים לצפות את שולי העוגה, הגדילו את כמות הקצפת ל-3 שקיות (750 מ"ל + 5 כפות סוכר) וייצבו אותה עם כפית וחצי ג'לטין (ראו הוראות לשימוש בג'לטין כאן בפירוט)

בשלב זה העוגה נשמרת היטב במקרר לחמישה ימים, וטעמה אף משתבח למחרת (וגם מרקמה מתייצב).
אפשר גם להקפיא אותה, כמו שהיא, עד שלושה שבועות (כן!) כל עוד היא מכוסה היטב היטב. קודם כל זורקים לפריזר ללילה שלם, ואחרי שהיא קשיחה לחלוטין, עוטפים בשכבות של ניילון נצמד. כשרוצים להפשיר מסירים את הניילון הנצמד ונותנים לה לשבת במקרר ל-24 שעות רצוף. היא תהיה טעימה ונהדרת.

מטיבי לכת יכולים לגרר קצת שוקולד מריר ולפזר למעלה. בעיני זה דווקא מכער ואני אוהבת עוגה לבנה ואצילית בלי שברי שוקולד. עוד אפשרות להוסיף שוקולדיות זה לזרזף על הדובדבנים גנאש במקום (או בנוסף) לפודינג הדובדבנים.

אם אתם רוצים לשנע אותה באוטו, אני ממליצה להקפיא אותה ל-3-4 שעות כך שתהיה נאה ויציבה. היא תחזיק כך בערך שעתיים מחוץ למקרר. ברגע שמגיעים ליעד, מיד שמים במקרר, כמובן.

לעצלנים במיוחד – טרייפל
מפוררים את העוגה לפיסות גסות (אפשר גם להשתמש בעוגת שוקולד קנויה, גם מהסוגים התעשייתיים ביותר!) ומחלקים בין 8 עד 10 כוסות זכוכית אישיות. אפשר גם להכין 2-3 טרייפלים אישיים רק משאריות הגיזום של העוגה הגדולה (שימושי כשאי אפשר לטעום מהעוגה עד שהאורחים מגיעים!). עושים שכבות: קצת עוגה (מספיגים בתערובת החלב כרגיל), מעליה דובדבנים, קצת פודינג דובדבנים, קצפת, ואז שוב פעם קרעי עוגה, נוזל הספגה, דובדבנים, פודינג דובדבנים, ובסוף קצפת. עוטפים את הכל בניילון נצמד, ושולחים למקרר. סוף סיפור! טעים באותה מידה. אפשר גם להכין טרייפל גדול בקערת זכוכית גדולה אחת.

שימושים לשאריות פודינג הדובדבנים
משתמשים כרוטב לכל קינוח שנראה לעין (גלידה / פבלובה / עוגת גבינה). או מוסיפים פנימה קצת מי ורדים ומשתמשים כסירופ למלבי. אפשר גם לערבב אותו לתוך יוגורט עם גרנולה. או סתם לזרזף על טוסט עם קוטג' או גבינה לבנה – מעדן!

גרסה ללא מוצרים מן החי
מכינים את בלילת השוקולד מכאן (ללא מלית הגבינה) במקום. לנוזל ההספגה משתמשים בחלב סויה במקום חלב פרה, ובמקום השמנת המתוקה מקציפים קרם קוקוס קר מהמקרר (שמים את הפחית במקרר עד שהחלק העליון מתקשה ונפרד מהנוזל השקוף). מקציפים רק את החלק הלבן הקשיח, עם סוכר, עד שהוא אוורירי. תצטרכו לפחות 3 פחיות קרם קוקוס. אני לא אוהבת קצפת צמחית, אבל זה גם יעבוד כאן (רק לא להוסיף לה סוכר, כי היא ממותקת כבר). כל השאר בול אותו דבר.

פינת התכל'ס
מכינים עוגה: מערבבים בקערה 3 ביצים1 מיכל יוגורט/שמנת חמוצה/לבן (200 גר'), 3/4 כוס שמן1 כוס סוכר3 כפות גדושות קקאו1 כפית חומץ, 1 כפית תמצית וניל, קורט מלח, ומערבבים לתערובת אחידה. מערבבים פנימה 1 כפית סודה לשתייה, ואח"כ 1.5 כוסות קמח. נמנעים מערבוב יתר. מוזגים לתבנית גדולה של תנור (עם נייר אפייה) ואופים על 180 מעלות כ10 עד 15 דקות, או עד שהעוגה קפיצית למגע. מצננים לגמרי, הופכים ומסירים את נייר האפייה.

מכינים את השאר: מקציפים 2 שקיות שמנת מתוקה 38% לקצפת יציבה יחד עם 3 כפות סוכר וכפית תמצית וניל. מסננים צנצנצת (כ-500 גר') אחת של דובדבנים חמוצים ומסמיכים את נוזל השימור ישירות בצנצנת עם 1 כף קורנפלור+ 2 כפות סוכר במיקרוגל בפולסים של דקה, תוך כדי ערבוב, עד שמסמיך. מצננים. מכינים בכוס נפרדת חצי כוס חלב יחד עם 3 כפות ליקר (דובדבנים / רום / שקדים / קפה), וטיפונת וניל.

מרכיבים: חותכים את העוגה הצוננת לשלושה מלבנים שווים (מומלץ לגזום את השוליים לפני-כן) או קורצים עיגולים (עם רינג בקוטר 22 ס"מ). מניחים שכבה של עוגה, מספיגים במעט מתערובת החלב עד שהיא לחה, מפזרים שליש מהדובדבנים המסוננים (מומלץ לקצוץ אותם גס כדי שלא יתגלגלו), מפזרים מעליהם כמה כפות פודינג דובדבנים שהכנו בצנצנת במיקרו, ומורחים מלמעלה 4-5 כפות גדושות קצפת. מיישרים וחוזרים שנית. על השכבה העליונה של העוגה רק מספיגים בתערובת החלב ומורחים קצפת. מקשטים בשאר הדובדבנים. שומרים במקרר עד 5 ימים או במקפיא עד 3 שבועות.

הערה חשובה: מניסיוני, בכל צנצנת דובדבנים מגולענים יש לפחות דובדבן אחד סורר שמתחבא בו חרצן וזה עלול לשבור שן. בבקשה לאכול את העוגה בזהירות, או להקפיד לקצוץ היטב את הדובדבנים כדי למצוא את החרצן הסורר. מומלץ להזהיר את הסועדים!

אוף-טופיק חדשות משמחות!
א – ווהו!! בצק אלים מועמד לפרס הבלוג הטוב ביותר בתחרות של טיים אאוט! הצביעו והשפיעו.

ב – ווהו!! הקבוצה שלנו ב-hackathon של פייפל זכתה מקום שני בגמר העולמי בשבוע שעבר!

 



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




77 תגובות בינתיים:

  1. השיטה של טוסי אכן גאונית, והעוגה כל כך יפה. עכשיו אני צריכה למצוא מישהו שאוהב דובדבנים ושוקולד (כלומר, לא אני) כדי להכין לו אותה. אה, ותנור. אני גם צריכה למצוא תנור :-(

  2. היי מאיה. איה כיף!!! שאלה: אפשר לעשות את עניין הצנצנת מיקרו בסיר על אש נמוכה במקום? (פשוט אין לי מיקרו) חוצמיזה שאני כבר שבועיים מבשלת 100% מתכונים שלך מהאתר/ מהחוברות כולל זה שבשישי האחרון לקחתי איתי לקפה של הבוקר את החוברות לבחור מה להכין לערב והשולחן לידי המליץ לי מנסיון על אחד המתכונים. הרגשתי שאני חלק מכת סודית :) (בקטע טוב…)

    מאיה עונה: אין שום בעייה להכין על אש בינונית ולטרוף עד שמסמיך.

  3. איזה יופי! כשנכנסתי לפוסט אמרתי לעצמי שרק אסתכל ואין סיכוי שאכין כזה סיבוך, אבל גרמת לי להאמין שזה ממש פשוט, וזה יוצא כלך כך יפה שאולי זה שווה את זה! הממ.. כדאי שאקנה דובדבנים..
    אוף טופיק- ווהו!! מזל טוב כפול לך :)

  4. את מלכה! הצילומים כל כך יפים שזה כואב בעיניים,
    ותהני מניו יורק… אחח ניו יורק..:)

  5. אבל העוגה לא יוצאת בקוטר נורא קטן ככה? מה קורה אם רוצים עוגה בקוטר 26 שתספיק ליותר אנשים? לא נראה לי שיש מספיק עוגה לזה

    מאיה עונה: בגלל שהעוגה סופר גבוהה, היא מספיק בכיף להמון אנשים, כי כל פרוסה דקה מאוד מאוד ממלאת. נראה לי שהכנתי פעם עם רינג בקוטר 26 (זה התמונה של ההלוואות הקיצוניות) – זה עובד, אבל צריך להנדס חצאי עיגולים ושאר שיפצורים מקוריים כדי להגיע לשלושה עיגולים כי השטח שלהם הרבה יותר רחב. אבל לדעתי זה אפשרי. במקרה הכי גרוע אפשר לעשות רק שתי שכבות ומהשאר לעשות טרייפל.

  6. מהמם :) אגב, כדי להקציף קצפת ממש מהר אפשר להניח את השמנת בקערה, להעמיד את המקצף במרכז ואז לגלגל אותו בין כפות הידיים ממש מהר. כאילו את נבל בסרט של דיסני. זה לוקח הרבה פחות זמן, בערך דקה וחצי +-, וגם את יכולה לתרגל את הצחוק המרושע שלך.

  7. היער השחור ללא מוצרים מהחי! את מלכה!!!

  8. אמאאאאאאאאא

  9. OMG,yummy:)

  10. וואו, עשית על העוגה דוקטורט!! היא נראת מדהים =) אה, ואני חייבת להשיג צנתר כזה..!
    מזל טוב על הזכיה!

  11. אם אני ממש שונאת טעם של אלכוהול בקינוחים (בלתי מורגש ככל שיהיה), אפשר רק חלב? משהו אחר להרטיב את השכבות?

    מאיה עונה: מבטיחה לך ש-2 כפות לא יורגשו ויתנו טעם מאוד מאוד עדין. את מוזמנת להשמיט לחלוטין אם לא בא לך ולתבל את החלב במעט וניל בלבד. התפקיד של החלב בעיקר להפוך את העוגה לנוחה לפריסה וליציבה יותר. הטעם של האלכוהול לא קריטי.

  12. מהמם, לא יאמן לאיזה פרטים את מגיעה בהסברים!

  13. עוד מתכון מגרה ומדהים בפשטותו מהבלוג הכי מגניב (כן, הצבעתי. בהצלחה!).
    הפטנט של הפודינג במיקרוגל ינוסה בהקדם. מה זה אהבתי.
    שאלה קטנה לי לגבי הבליל הטבעוני: בכל המתכונים שראיתי עד עתה, כולל הכי ותיק שמצאתי, של קמח קינג ארתור, משתמשים בכוס אחת בלבד של מים. כבר הכנתי את העוגה כך ולא ראיתי שצריך יותר. האם העוגה לא יוצאת רכה מדי עם תוספת המים?

    מאיה עונה: זה מתכון קצת שונה, משום מה. כל פעם אני מופתעת מחדש מכמות המים שהבלילה הזו אוכלת, ועדיין יוצאת רכה, עסיסית ועוגתית להפליא בסוף. כן. כל המים.

  14. ייאי, עכשיו אני יודעת מה אני מכינה בנוביי-גוד (ליל השנה החדשה :) )

  15. את ענקית! ממש נהניתי והצטחקתי לקרוא, ומצפה כבר להכין את העוגה, יאמי!

  16. משקיענית!

  17. אני יודעת שיש לי עוד מיליוווווון זמן, אבל הראש שלי במשלוחי מנות לפורים. חשבתי להכין טרייפלים ולשלוח אבל אני זקוקה לעוד מנה (משלוח מנות = שתי מנות מינימום)…
    מה אפשר לשדך לכזו מנה מהממת?

  18. פסססס מאיה, בחנות של נעמן במלכי ישראל (ממש על כיכר רבין) יש חיסול מטורף ומוכרים שם רינגים בכל גודל אפשרי ב10 ש"ח!

    וכמובן מזל טוב:)

  19. כפרה עליך, איך ידעת להעלות פוסט של עוגה חגיגית בול ביומולדת שלי!
    נראה מהמם כרגיל, אנסה בהזדמנות הראשונה.
    וכמובן כמובן שאצביע לך לתחרות בטיים אאוט.

  20. מתה על העוגה הזאת ושיטת ההלוואות גאונית, לא חשבתי על זה, ינוסה בהקדם :)
    אם מישהו צריך הוראות מפורטת+ תמונות לקצפת קוקוס, יש כאן קישור לבלוג "פרפראות":http://parperaot.wordpress.com/2013/08/29/%D7%A7%D7%A6%D7%A4%D7%AA-%D7%A7%D7%95%D7%A7%D7%95%D7%A1/
    כל הכבוד לך, תמונות מהממות ביותר!

  21. כמובן שיש לי סרגל במטבח….אלמנטרי, לא?

    אהבתי מאוד את ההסברים והתמונות – העוגה היתה בעבר על קטנתי ליום ההולדת שלה (עכשיו זו עוגת תפוחים) אז יצא לי לאלתר עליה די הרבה – שנה אחת, כשאותה קטנה היתה בת 7, חיפפתי ולא הכנתי טורט שוקולד אלא עוגת-שוקולד-של-ימי-הולדת-בגן והפספוסה טועמת ואומרת לי "זה לא באמת היער השחור, זה עוגת שוקולד כאילו היער השחור, אבל זה טעים בכל זאת" (-:

    (אני לצערי לא יכולה לאכול ביצים או חלב פרה אז זה מחוץ לתחום עבורי)

  22. מאיה, אני קוראת מסורה מאוד ושקטה באתר, אבל הפעם אחרוג ממנהגי
    אני אפילו לא אוהבת את עוגת היער השחור (לא מסתדרת עם שוקולד ופירות ביחד, או זה, או זה – לא ביחד!!!) ובטח לא ליקרים בעוגות, ובכל זאת אחרי שאת כותבת את זה, אני רוצה להכין את זה!!! משהו לא ברור..
    כמו כן אחת התגובות כאן גרמה לי לשנס מתנים וסוף סוף לעשות מעשה, אני גאה להכריז שזה עתה הזמנתי את שתי החוברות ואני מחכה בכיליון עיניים שיגיעו כבר!!! (האם יש איזשהו סיכוי שמתישהו בעתיד יהיה אפשרי להזמין את החוברת הראשונה שאזלה..?)
    חוץ מזה (אמרו לך את זה מיליון פעם, אבל גם לי בא) האתר שלך מצוין ונהדר והרבה אנשים (ואני בתוכם) חבים לך תודה עמוקה..!

  23. לא הבנתי מהקישור איך לייצב את הקצפת עם ג'לטין.
    אפשר בבקשה הסבר למתקשים?

    מתה על הבלוג שלך ועל ההסברים המפורטים עם התמונות!

    מאיה עונה: שמים בקערה בערך 4 כפות חלב או מים ומפזרים מלמעלה את אבקת הג'לטין. מערבבים וממתינים כ-5 דקות עד שכדוריות הג'לטין מתנפחות. מחממים את התערובת במיקרוגל בפולסים קצרים של 10 שניות, עד שהתערובת חמה מאוד, אך לא רותחת. מערבבים היטב בין פולס לפולס, עד שהתערובת אחידה והג'לטין נמס לחלוטין. מוסיפים לקצפת בשניות האחרונות של ההקצפה. חשוב לוודא שהקצפת מאוד קרה בזמן שמקציפים. כשהתערובת אחידה הקצפת מוכנה לשימוש מיידי.

  24. העוגה ניראת מדהים! אני מחכה לאירוע חשוב כדי להכין אותה..
    יש לי שאלה.. את מכירה אולי חנויות מתמחות בפראג לכל כלי האפייה היפים שיש לך?

    מאיה עונה: לא, אבל חפשי בגוגל prague thrift stores. אני בטוחה שיש גם שווקי פשפשים. זה הסוד. אני כבר לא קונה כלים חדשים כמעט. רק יד שנייה.

  25. מדוע ההערה על הפודינג בקצפת?

    מה רע בזה, בעצם?

    מאיה עונה: אני דווקא ממעריצי הפודינג, אבל הטעם שלו יהיה כאן כל כך דומיננטי, שהוא יגנוב את כל ההצגה מהדובדבנים ועוגת השוקולד, וחבל.

  26. וואו, סחטיין על ההנגשה לעצלנים, אני מעריכה כל פעם שאת כותבת דברים כמו 'אפשר להשתמש בקערה המלוכלכת מהעוגה' או איך להכין פודינג דובדבנים במיקרוגל. תמיד רציתי להכין את העוגה הזאת ופחדתי מהסתבכות רצינית.
    אבל תמיד אפשר להתעצל עוד יותר, ואני שואפת תמיד ליותר, אז שתי שאלות:
    יש לי בבית מלית דובדבנים של מימונס, זה אותו דבר או שאני צריכה למצוא פחית של שימורי דובדבנים? אין לי משהו אחר לעשות עם המלית הזאת.
    ואני יודעת שזה כבר בגדר כפירה, אבל אפשר פשוט להשתמש בקצפת ממיכל? אין לי מקציף חשמלי חלבי ו'עבודת ידיים רצינית' זה לא בשבילי. אבל אני אתאמץ אם תגידי לי שאחרת זה יצא גרוע. לפחות אני יודעת שאין טעם לנסות עם קצפת ריצ' פרווה..
    ותודה שוב! כל כך כיף לקרוא, ועוד יותר להכין, כל מה שיש לך פה.

    מאיה עונה: לא העליתי זאת על דעתי אפילו, אבל מניחה שאין בעייה להשתמש בקצפת ממיכל, תכל'ס. לא רואה סיבה למה לא. זו לא הקצפת הכי איכותית, אבל את יודעת מה אומרים: באין ציפור שיר… לגבי המלית של מיימונס, לגמרי תעבוד.

  27. טוב, זה רשמי. ה"פודינג" לא מתגבש לי! הוספתי עוד כף קורנפלור וחיממתי עוד ועוד ועדיין- נאדא…אם את כאן במקרה עכשיו, יש לך איזה רעיון אס או אס מה לעשות? (במקרה הכי גרוע אשים ריבת דובדבנים במקום, יש לי בבית…)

    מאיה עונה: יכול להיות שאת לא על עוצמה מקסימלית? אין מצב שזה לא מסמיך כל עוד זה מתחמם כמו שצריך.

  28. הי מאיה,
    אני כבר שנים קוראת, נהנית ומכינה מהאתר שלך מתכונים לרוב.
    לא יכולתי להתאפק ולכן אני מתקנת שגיאת "הגהה".
    בפתיח הפוסט את כותבת "בלי מיקסר" – זה מעלה ציפיות שהעוגה הזו תהיה עוגה פשוטה להכנה מאוד.
    ואז – איך מכינים את הקצפת???
    בסדר, אני קטנונית, אבל אי אפשר להבטיח ולא לקיים…
    באהבה רבה,
    שרון

    מאיה עונה: הסיבה שהפוסטים שלי כל כך ארוכים היא כדי למנוע שאלות מיותרות שכאלה. אם תקראי טוב תראי שכתבתי שאפשר להקציף ידנית עם מטרפה, ואם עושים זאת, מומלץ לתקוע את הכל בפריזר לכמה דקות. אין מה להרחיב מעבר לכך. פשוט מקציפים ידנית כמה דקות עד שנוצרת קצפת, וזהו.

  29. היי :)
    אז כרגיל העוגה הורסת ומגרה בטירוף!
    עכשיו כמה שאלות…
    אני מתכננת להכין את העוגה לסופ"ש ליומולדת של אחייניתי (בת 3) שבטח לא תוותר ותרצה לטעום מהיצירה, קראתי שניתן להשמיט את האלכוהול, אבל אם בכל זאת אחליט לשים גם פורט בא בחשבון?
    ועכשיו לשאלת השאלות, לא קיבלתי אישור לשים את הדובדבנים, האם אפשר להחליפם בתותים? כמובן שמדובר רק על הפרי עצמו, כל השאר לפי המתכון המהמם שלך. ואם כן, לערבב אותם קודם עם סוכר/ לבשל אותם? שוב תודה רבה, דיווחים בהמשך. :)

    מאיה עונה: אפשר פורט. אפשר לחלוטין להחליף בתותים. הייתי חותכת אותם גס, מערבבת עם קצת סוכר, נותנת לזה לשבת חצי שעה-שעה, מסננת, שומרת את המיץ הניגר להספגת שכבות העוגה (יחד עם הפורט אם תרצי), ומשתמשת בתותים בין השכבות. אם יש מספיק מיץ תותים, אפשר להסמיך אותו עם טיפה קורנפלור, כאמור, אבל לא חובה, כי התותים קצת יותר עסיסיים מהדובדבנים המשומרים. בהצלחה ומז"ט!

  30. היי! אני מעריצה של הבלוג כבר כמה שנים אבל הפעם גם התחשק לי להגיב :)
    הטריק של תבנית האפיה – גאוני! אחרי שנים של חיתוך עוגות או אפייה בשבע תבניות זה ללא ספק הולך להקל על חיי.
    הכנתי את העוגה בטוסטר אובן והיא שרדה את זה יפה -יש לי רינג יחסית קטן אז יצאה עוגת ארבע שכבות בקוטר 16 ס"מ בערך, ובנוסף נשאר לי עוד בצק (בגלל גודל התבנית של הטוסטר אובן…) אז הכנתי קאפקייקס בשתי שכבות ומיני קאפקייקס רק עם תוספת קצפת ודובדבן….
    בתפקיד הליקר כיכב אירייש קרים שהתחבב אפילו על ילדה בת 4! והוספתי אותו גם לקצפת! אני אוהבת את האורחים שלי שיכורים.
    גם לי פודינג הדובדבנים לא הסמיך (למרות שזה לא הרס את הטעם הנהדר של העוגה) ובטח לא היה יפה כמו בשכבה העליונה של העוגה אצלך… רעיונות מה אפשר לעשות פעם הבאה?

    מאיה עונה: להוסיף עוד חצי כף קורנפלור, לטרוף פנימה ולהמשיך לחמם עד שמסמיך.

  31. טיפ שיישמתי בהצלחה לשלב אפיית העוגה:
    כדי שהקצוות של נייר האפייה לא יתקווצ'צ'ו בפינות חותכים אותם במספריים- עושים חתך אלכסוני קצר של 5-10 ס"מ מהפינה של הנייר לכיוון מרכז הדף. ככה הנייר אפיה נצמד טוב גם לפינות של התבנית.

  32. שלום מאיה, הכנתי מתכונים שלך מספר לא מבוטל של פעמים אבל רק עכשיו יש לי משהו להוסיף…
    הכנתי את העוגה בגרסא הטבעונית שלה (רגישות ללקטוז, באסה) ובסופו של דבר יצא ממש מוצלח.
    בסופו של דבר – הבסיס לעוגה לא יצא לי טוב, המרקם שלו לא היה לטעמי אז הכנתי בסיס נוסף, מפה
    http://thevlog.co.il/%D7%A2%D7%95%D7%92%D7%AA-%D7%A9%D7%95%D7%A7%D7%95%D7%9C%D7%93-%D7%9E%D7%A4%D7%AA%D7%94/

    (עם חצי סוכר חום חצי לבן, חלב סויה ותפוח מרוסק)
    את הבסיס הרטבתי עם קפה (ששש… לא לספר למשטרת הקירשוואסר) והכנתי קצפת מקרם קוקוס בפעם הראשונה!
    אני חושב שאכין שוב, רק בלי הקצפת כי היה לה טעם מלאכותי קצת (אולי פעם הבאה גנאש שוקולד טבעוני, יאם יאם)

    תודה על ההשקעה! ממש כיף לקבל השראה מהמתכונים שלך!

    מאיה עונה: בכיף, ותודה על הדיווח

  33. הכנתי… נראה פשוט ואכן כך היה. ההסברים מעולים! הילדים נהנו לעזור וללקק. ויצא מופלא. מופלא!! תודה.

  34. מאיה, מעבר למתכונים, הצילומים וההשקעה שמדהימים אותי כל פעם מחדש, את קורעת מצחוק. ישבתי אתמול בערב והתגלגלתי. פשוט כשרון!!! מגיע לך לזכות! המון ברכות :)

  35. אפשר להכין את זה בתבנית עגולה רגילה נשלפת? ואז לחתוך ל3? כמה זמן בתנור?

    מאיה עונה: 160 מעלות, ובערך 40-50 דק'.

  36. היי מאיה,
    שאלה קטנה: צריך להשתמש בקמח רגיל או קמח תופח?

    מאיה עונה: אלא אם כן מצויין "תופח" בצורה מפורשת, תמיד מדובר בקמח רגיל.

  37. נראה לי שפצחתי את בעיית ההסמכה – ייתכן שהמשקל הנקי של הדובדבנים משתנה בין המותגים, מה שמשנה את כמות הנוזל בצנצנות. אני השתמשתי בדבדבנים החמוצים של שופרסל והייתי צריך שתי כפות קורנפלור במקום אחת, וכ-4 דקות בחום גבוה במיקרו.

    תודה רבה רבה על המתכון המפורט, יצא מצוין!

  38. כשראיתי את הפוסט בפעם הראשונה אמרתי לעצמי שאין סיכוי בחיים שאני נכנסת לכל הפצ'קראי הזה.
    אבל ביום שבת סגרירי במיוחד (בפנים ובחוץ) עם קרייב היסטרי למתוק המתכון שלך היה הראשון שחשבתי עליו.

    אז ככה- גם אצלי כל עניין ההסמכה לא כ"כ עבד, אז חיממתי בפולסים של דקה עד שנמאס לי.
    העוגה עצמה יצאה עקומה- מאוד הררית במרכז ככה שכל פעם שמזגתי נוזל הוא נזל למטה מהצדדים.
    ופספסתי את הנקודה שבשכבה האחרונה לא שמים דובדבנים והקצפת לא יצאה לי יפה בגלל זה…

    הטעם- טעים! אבל כל עוגת שוקולד עם קצפת תזכה לתגובה הזאת.
    האמת שעקבתי אחרי כל הרכיבים והכמויות, ועדיין העוגה יצאה לי עם פחות מדי טעם של שוקולד ויותר מדי טעם של דובדבנים, כאילו היה חסר איזון ביניהם.

    בכל מקרה- זאת כנראה לא תהיה הפעם האחרונה שהעוגה הזאת משתזפת לי במקרר…

  39. הקצפת לא נהרסת אם העוגה עומדת ימים במקרר (ידוע לי שקצפת לבדה נהרסת)? והאם היא תיהרס בהקפאה? אני מתכננת להכין יום מראש ולנסוע עם העוגה לצפון. האם היא תהיה יפה וטעימה כמו ביום שהכנסתי (בהנחה שהיא תוקפא)?

    מאיה עונה: בגלל שיש שכבות של עוגה בין השכבות של הקצפת, הן תספוגנה את השיירים הנוזליים שנוטה להפריש הקצפת כשהיא ממתינה במקרר. ולכן העוגה כנראה תחזיק במקרר כמה ימים (כל עוד היא מכוסה היטב בניילון נצמד). בהנחה והעוגה תוגש כשהיא מופשרת לגמרי, אך עדיין קרה – היא תהיה נהדרת בדיוק כמו ברגע שסיימת להכין אותה. אני ממליצה לצאת איתה לדרך כשהיא קפואה כדי שתהיה יציבה בנסיעה.

  40. כמו שכבר נאמר בתגובות, הפודינג לא מסמיך כלל, לא משנה כמה מחמים וכמה מוסיפים קורנפלור, גם הצבע ממש לא יוצא כמו בתמונות (השתמשתי בלפתן דובדנים של מגה בדיוק כמו שבתמונות).

    שיטה נחמדה אם אין רינג – 3 תבניות חד פעמיות עגולות, כשהעוגה מתקררת חותכים עם מספריים או סכין (כל 5 ס"מ בערך) ובסוף משטחים את כל הלשוניות, העוגת קופצת החוצה בקלות.

    מאיה עונה: נסי להרתיח בסיר קטן במקום. אין מצב שלא מסמיך!!!!!!

  41. היי,
    אולי ענית על זה ולא שמתי לב ואולי לא…. אבל אם אני רוצה לאפות את העוגה בתבנית קפיצית 25, כמה זמן צריך לאפות והאם לדעתך זה יעלה לגובה שיאפשר לי לחתוך ל- 3…?
    תודה!

  42. היי מאיה, האם ניתן להשתמש במתכון לבסיס העוגה, ללא הקקאו, על מנת ליצור עוגת שכבות טורט לבנה? (אהבתי את העובדה שלא צריך להקציף ביצים…) תודה!

    מאיה עונה: לא ממליצה. עדיף שתקחי מתכון לעוגה בחושה לבנה – חפשי "עוגת מייפל", זה בדרך כלל מתכון די פשוט ללא הקצפות וסיבוכים. פשוט וותרי על הספגת סירופ המייפל בסוף ואפי בתבנית גדולה.

  43. היי,
    יש מצב להשתמש בריבת דובדבנים במקום? איך אפשר לדלל אותה?

    מאיה עונה: אפשר, לדלל עם טיפונת מים רותחים או מעט מיץ פרי כלשהו.

  44. אם אופים את העוגה בתבנית קפיצית ואחר כך חותכים לשכבות, באיזה גודל תבנית להשתמש? אם אני רוצה להשתמש בתבנית בגודל 26, אני צריכה להגידל כמויות? איך משתנה זמן האפיה והטמפרטורה?

  45. התכוונתי לתבנית בגודל 28

  46. הכנתי ליום ההולדת של אבא שלי, על-פי בקשתו, ויצא ממש טעים! ההוראות ממש מדויקות. זה גם ממש מפשט את יתר המתכונים שיש באינטרנט לעוגה הזאת – כל הכבוד!

  47. היי,
    שוב תודה רבה על עוד מתכון מוצלח.
    יצא ממש טעים,
    תודה

  48. אהבתי גם העוגה כ מתכון בסיסי לעוגת שוקולד , אך באיזה תבנית מכינים? (כ עוגה רגילה)

  49. היי מאיה!

    איך אפשר להפוך את המתכון לפרווה?

    במה אפשר להחליף את היוגורט/שמנת חמוצה?

    תודה רבה!

    רותם

    מאיה עונה: חלב קוקוס או קפה מוכן חזק וחם.

  50. תודה תודה תודה תודה תודה!!!
    הכנתי את העוגה לכבוד חברה בעבודה שמתחתנת. לא רק שהעוגה הזו היתה הדבר הכי יפה שהכנתי בחיים שלי אלא היא גם היתה טעימה להפליא. והחלק הכי חשוב- ההכנה באמת היתה קלי קלות.

    מאיה – את גדולה!

  51. מה עושים מאותגרי מיקרוגל?

    מאיה עונה: מבשלים על אש בינונית בסיר עד שמסמיך

  52. מאיה יקרה, אני מכורה לפוסט הזה, קראתי אותו 10 פעמים לפחות ונהנתי כל פעם מחדש. יש לי שאלה לגבי פודינג הדובדבנים, הכנתי עוגת דובדבנים בחושה פשוטה וחשבתי להוסיף לה זיגוג מעל. האם פודינג הדובדבנים יכול להתאים פה? אם כן, האם אפשר להכין ולשפוך אותו על העוגה יום מראש או רק לפני ההגשה? (חוששת שהוא יספג בה במהלך הלילה ואז לא יהיה לו זכר)
    תודה רבה :)

    מאיה עונה: גם אני ממש אוהבת את הפוסט הזה :) לדעתי אם תצנני את הזיגוג תוכלי לשפוך אותו על העוגה עם פחות חשש שיספג. מקסימום את יכולה לשמור חצי בצד (בטמפ' החדר. כי במקרר הוא מתגבש למעין ג'לי) ולהוסיף עוד לפני ההגשה, אם נספג.

  53. חייבת לעדכן שהשתמשתי בפודינג הדובדבנים לזיגוג העוגה הבחושה ויצא נהדר (שפכתי על העוגה אחרי שהצטנן והתקשה מעט והוא באמת לא נספג).
    יוצא זיגוג מטריף ושימושי ביותר, יכול להתאים מאוד גם לעוגות גבינה. אחלה טריק מאיה תודה!

  54. היי מאיה

    הכנתי את העוגה בעבר וגם לי הייתה בעייה עם סירופ הדובדבנים אך הסתדרתי.

    רציתי לשאול לגבי ייצוב הקצפת עם ג'לטין, הקישור שלך מפנה למתכון אחר ולא להסבר על כך.
    תודה על העוגות שהכנתי לא פעם ותמיד הן נהדרות. יישר כוח!!

    מאיה עונה: קראי היטב, בתוך מתכון האחר יש הסבר. כשאת שם לחצי ctrl+f והקישי "ג'לטין"

  55. היי מאיה.
    הכנתי היום את העוגה לכבוד יום ההולדת של אבא שלי (שמת על כל דבר שיש בו דובדבנים). עוד לא אכלנו אותה אבל היא נראית ממש ממש טוב.

    הייתה לי קצת בעיה עם הקצפת. כשניסיתי לעשות גבעות קטנות עם הקצפת בעזרת שקית זילוף זה ממש לא החזיק. הקצפת ישר נמסה\נמרחה. אז ניסיתי להכניס למקרר לשעתיים-שלוש ולנסות שוב והיא עדיין לא הייתה יציבה מספיק.
    בסוף מצאתי דרך יצירתית לקשט את העוגה עם הקצפת אך אשמח לדעת מה עלי לעשות להבא.

    תודה רבה על העבודה המדהימה שאת עושה בבלוג הזה :) :)

    מאיה עונה: להבא, כמו שאמרתי, ג'לטין! :)

  56. הי, זה לא ממש ברור ממה שכתבת אם אני צריכה גם להשאיר את התנור על טורבו כשאני מכניסה את העוגה? או שזה על טורבו רק עד שהתנור מתחמם?
    תנקס

    מאיה: גם בחימום וגם במהלך האפייה תמיד על טורבו, וזה תקף לכל המתכונים שלי

  57. היי, לאור זה שבאמת יש דובדבנים טריים עכשיו, איך בכל זאת כדאי להכין מהם את החלק של הדובדבנים? ותודה על המתכון ועל ההסברים הנפלאים.

    מאיה עונה: אפשר לגלען כמות דומה (כ-680 גר'), לקצוץ גס, לערבב עם קצת סוכר ולהניח במסננת כשעה, ואת המיץ שניגר בתחתיתלהסמיך עם טיפונת קורנפלור.

  58. תודה:)

  59. בת ה-11 שחגגה יומולדת השבוע בחרה בעוגה הזו בתור עוגת יומולדת. לבקשתה, החלפנו את הדובדבנים בתותים,וכדי לא להסתבך עם חיתוכי עיגולים, הכנו בצורת מלבן. יצאה עוגה אליפות – גם יפה וגם טעימה! החברים לכיתה התפעלו וחיסלו כמעט עד הפירור האחרון – מזל שהצלחתי להציל חתיכה כדי שאוכל לטעום גם אני. ללא ספק תוכן שוב.

  60. היי, אם אני רוצה לייצב עם ג'לטין, אם כמה מים לערבב אותו לפני כן?

    מאיה עונה: בערך 2-3 כפות מים על כל כפית ג'לטין

  61. היי מאיה,
    הצילומים והמתכונים שלך כל כך יפים טעימים ותענוג לקרוא!
    רציתי לשאול האם יש אפשרות למזוג את כל תערובת העוגה לתבנית בקוטר 22, לאפות, ולאחר מכן לפרוס עם סכין ל3 חלקים?
    אני מפחדת שהתבנית של התנור שלי לא גדולה מספיק…
    תודה!

    מאיה עונה: אין בעיה, אבל הבלילה מספיקה להרבה יותר מתבנית אחת של 22 ס"מ. אל תמלאי אותה הרבה מעבר ל-2/3 גובה, כי הבלילה תופחת ועלולה לגלוש. את כל השאר את יכולה למזוג לתבנית של התנור או לאינגליש קייק ליד.

  62. היי
    פוסט מדהים עושה חשק ממש !!! שאלה
    אם אני רוצה להכין את העוגה עם דובדבנים רגילים…כדאי לשים משהו במקום הסירופ ?

  63. היי! מאוד אוהבת מתכונים שלך אבל חייבת עזרה, איזה שמן הכי כדאי להשתמש בו בעוגה?
    כל פעם שאני שמה קנולה יוצא טעם מוזר… וכל השמנים נראים לי לא מתאימים לעוגה.

    מאיה עונה: אני כבר המון זמן מחרימה שמן קנולה. משתמשת אך ורק בשמן חמניות. אבל אפשר להחליף בכמות זהה של חמאה מומסת (100 גר' חמאה מומסת = חצי כוס שמן)

  64. הי מאיה!
    הלוואי שאת עונה גם בסופש!
    אני מתרגשת מאד להכין את העוגה המהממת הזאת!
    שאלה קטנה – האם אפשר להפוך אותה ללבנה ולוותר על הקקאו?
    אם כן – אז סוכר או קמח במקום…?

    מאיה עונה: סורי על העיכוב, לא ממליצה לעשות שינויים גדולים כאלה במתכונים. הקקאו יוצר אינטראקציה באפייה עם חומרי ההתפחה והשמטתו עלולה לגרום לתוצאה בלתי צפוייה. הייתי מכינה מתכון אחר – אולי עוגת קצפת? פשוט לאפות שכבה נמוכה בתבנית גדולה ולקרוץ באותו האופן. זמן האפייה יתקצר מאוד, כמובן.

  65. הכנתי את העוגה הזו כבר מספר דו ספרתי של פעמים, ובא לי לגוון.
    יש לך רעיון לקרם יותר "קרמי" מאשר סתם קצפת?

    מאיה עונה: קרם פטיסייר שלתוכו קיפלת קצפת? אם את מחובבי הז'אנר אפשר מוס וניל על בסיס אבקת פודינג (אני לא מחבבת את טעם הלוואי).

  66. איזה מתכון והסבר מעולה :)
    יש מצב להחליף את העוגה בבשקוטים אם אני עושה טרייפל???
    תודה!!

    מאיה עונה: כן, זה רעיון מעולה! מומלץ להספיג אותם בממש טיפה שוקו ו/או קפה.

  67. היי מאיה!

    הכנתי את העוגה פעם אחת לפני מספר חודשים, היא יצאה מהממת וטעימה בטירוף! אני מתכננת להכין אותה שוב מחר ולשמור אותה במקרר עד מחרתיים. אני קצת בדילמה, עם מה אפשר לכסות אותה? מכיוון שהיא גבוהה אי אפשר לכסות אותה בפעמון סטנדרטי של עוגה – יש לך רעיונות?

    המון תודה מראש!

    את תותחית, ישר כוח :)

  68. בסוף החלפתי את הקצפת בקרם מסקרפונה (מכאן: http://happykitchen.co.il/%D7%A2%D7%95%D7%92%D7%AA-%D7%94%D7%99%D7%A2%D7%A8-%D7%94%D7%A9%D7%97%D7%95%D7%A8).

    יוצא הרבה יותר יציב, הרבה יותר קרמי וממש טעים!

  69. הכנתי.
    עפו עליה.
    תודההההה.

  70. היי, נראה לך שיעבוד בתבנית 24 ובמידה ואחתוך לשני חלקים ולא שלוש?
    וגם.. שאלה קצת מעצבנת אבל לא כ"כ אוהבים אצלנו דובדבנים, אפשר לוותר? תצא עוגת שכבות עם קרם שתהיה מרשימה מספיק?

    מאיה עונה: כן וכן על שתי השאלות.

  71. העוגה יצאה מדהימה… תודה :)

    שאלה – האם אפשר להכין את העוגה בתבנית עגולה ואחרי כן פשוט לחתוך אותה ל3 חלקים עם מסורית?

    מאיה עונה: אפשר, אבל די קשה לחתוך ישר. במקרה זה אופים על 160 מעלות וזמן האפייה יתארך מאוד לכ-40 עד 50 דק' לפחות (יש לוודא מוכנות עם קיסם). ממליצה להקפיא את העוגה ל-5 שעות לפחות לפני שמנסרים, זה מייצב אותה מאוד (היא עדיין נשארת רכה אבל פחות מתפרקת ומתפוררת)

  72. מעבר למתכון ולמה שיצא ממנו.. פשוט מחייכת וצוחקת תוך כדי קריאה.. מקסים.

  73. היי

    האם אפשר להפוך את העוגה כשרה לפסח? כלומר את הקמח במה ניתן להחליף תודה וחג שמח

  74. תודה על המתכון!!
    שאלה קטנה: נאפשר להחליף את הג'לטין באגר אגר? אם כן- באיזה כמויות?

  75. הי מאיה, אני רוצה להכין את העוגה אך חוששת מההתעסקות של קריצת עיגולים מהבסיס.
    אם אחלק את התערובת ל-3 תבניות 24 ואאפה כל אחת בנפרד יכול לעבוד? כמה זמן לאפות?
    תודה!

    מאיה עונה: בהחלט אפשרי! יש להעלות את הטמפ' ל-180 ולדעתי זמן האפייה יהיה קצר מאוד – בערך 10 דקות. סימני המוכנות זהים.

  76. הי מאיה! אני מתכננת להכין את העוגה המהממת שלך ליום הולדת של הבן שלי מחרתיים. רק לוודא שאכן אפשר להשתמש בשמנת 32%? כשהייתי בסופר ראיתי את האופציה ברשימת המצרכים, אבל אחר כך קלטתי שבכל שאר הפוסט מופיע 38%

    תודה רבה!!!

  77. עוגה מדהימה!!
    תודה רבה לך על כל המתכונים שפרסמת אי פעם.
    כמעט ואי אפשר לפספס- הכל ממש ממש טעים!
    אשמח אם תחזרי לכתוב שוב 3>



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!