עוף בבוטנים עם פטנט

נחשב אצלי: ארוחה זריזה

הכל התחיל כשגל סיפר לי על מנה משוגעת שהוא רוצה לנסות עם איזשהו חטיף נוסטלגי מהסופר (ואני לא אספר איזה. כשהיקום יהיה מספיק בשל לכך, גל יחליט ויספר בעצמו!). עברתי על אותו המדף בסופר והחלטתי גם אני להשתגע עם חטיף נוסטלגי אחר. הכוכב של סלסלת הקקמייקות בסופר – חטיף בוטנים בקרמל! יושב לו ובוכה כי אפילו ב5.99 אותו אף אחד לא רוצה. אז אספתי עוד כמה מרכיבים (חמישה סך הכל, יחי הפשטות, ביצ'ז!) והכנתי לי מוקפץ מטריף עם טעם כמעט כמו של פד תאי, ברבע מכמות העבודה והלכלוך. הכמות: 4 מנות.

  • לעוף:
  • 500 גר' רצועות דקות חזה עוף
  • 1 חטיף בוטנים בקרמל (100 גר'. אין? ראו תחליף בפינת התכל'ס)
  • 2 שיני שום
  • מיץ מלימון שלם
  • 2 כפות רוטב דגים או סויה
  • לשדרוג ההגשה (לא חובה):
  • רבע בצל סגול קצוץ דק
  • עלי בזיליקום
  • פלחי לימון

עלות משוערת:

24 שקלים

עבודה נטו:

12 דקות

ההכנה

אוקיי, אתם יושבים? אז קבלו:

מבקשים מהקצב הנחמד בסופר שייקח חזה עוף אחד שלם (שזה בערך 500 גר', וזה בסדר אם יוצא קצת יותר), ויחתוך לכם אותו לרצועות למוקפץ. הוא כבר ידע מה לעשות. בזמן שהוא פורס וקוצץ, עשו לכם סיבוב ואספו את שאר המרכיבים. היחיד המיוחד מביניהם הוא חטיף בוטנים בקרמל, שמגיע בחבילה של 100 גר'.

אפשר למצוא אותו בכל קיוסק או בסופרים ליד איפה שכל המרמלדות / קוקוסים וורודים ושאר חטיפי האייטיז שפעם הייתן אוכלות כשהייתן קטנות, בדיוק אחרי שיעור בלט כשחיכיתם שאח שלכם יצא משיעור ג'ודו בבית הנוער בירושלים. או שזה רק אני? :(

רוטב דגים הוא מעין רוטב תאילנדי מלוח עם טעם מאוד מיוחד. אפשר להשיג אותו בסופרים גדולים, חנויות מתמחות, ובחנויות טבע. אם אין לכם, אל תקנו במיוחד, אפשר להחליף אותו ברוטב סויה רגיל. זה יצא קצת פחות מיוחד, אבל עדיין יצא מצויין. צריך גם מיץ לימון שסוחטים מבערך לימון אחד. הוא מאזן את המתיקות של חטיף הבוטנים ויווצר לכם רוטב חמוץ-מתוק-מלוח מדהים בטעמו, שירגיש כאילו עבדתם עליו לפחות רבע שעה, ולא השתי דקות שעבדתם עליו באמת.

לקצוץ שום אתם יודעים? מה, לא?

טוב, אז זה הכי קל בעולם. קוטמים לו את הקצוות, נותנים לו זפטה עם החלק הרחב של הסכין (או אפילו בסיס של קופסת שימורים או בקבוק כבד כלשהו), ואחרי ששן השום מתפצלחת קצת, הקליפה שלה יורדת בקלי קלוטו.

קוצצים את השום עד כמה דק שהסבלנות שלכם מאפשרת. סוחטים גם את הלימון לתוך קערית קטנה בצד, כדי שהכל יהיה מוכן. קוצצים גם את חטיף הבוטנים דק.

אפשר לעשות את זה עם סכין גדולה, או שפשוט מטיחים לו את הצורה על הקצה של השיש, כשהוא עדיין ארוז באריזה, כדי לפורר אותו כמה שאפשר ולעשות את הקיצוץ יותר קל.

בזמן שאתם עושים את כל ההכנות הקצרות האלה (כי ההקפצה עצמה לוקחת כלום זמן, אז הכל צריך להיות מוכן מראש אחרת העוף יתבשל יותר מידי ויצא יבש), שימו את המחבת הכי כבדה וגדולה שלכם על הלהבה הכי גדולה ופשוט חממו אותה על ריק, בלי שמן ובלי כלום, עד שהיא חמה כמו אש הגהינום. הקטע הזה קריטי לכיריים ביתיות, גם אם הן חזקות ומגניבוליות. אצלי אשכרה לוקח 3-4 דקות עד שהמחבת חמה כמו שצריך, ויש מצב שאצלכם זה ייקח גם 5 דקות, ואפילו יותר. אל תפחדו מזה. רוצים עוף עסיסי מבפנים ופריך מבחוץ? הוא צריך לחטוף מכת חום הגונה. ולכן אני גם ממליצה להוציא את העוף מהמקרר 20 דק' לפני ההכנה, כי אם הוא יהיה קר קר מהמקרר, הוא יקרר את המחבת ברגע שייגע בה ויהרוס את כל האפקט.

אז בקיצור, שורה תחתונה, מוציאים את העוף מהמקרר 20 דק' לפני הזמן, ומחממים את המחבת על אש גבוהה, כשהיא ריקה ובלי כלום, למשך 3 דקות לפחות. בינתיים תתקתקו את הקיצוציאדה הקצרה.

אוקיי, הכל מוכן? המחבת לוהטת? יופי. רק עכשיו מוסיפים את השמן, בערך 2 כפות. זורקים את רצועות העוף פנימה, שיפלו כמובן בגוש אחד וידבקו אחת לשנייה.

משתמשים במלקחיים או בשתי כפות עץ כדי להפריד בין רצועות העוף ולפזר אותן באחידות על תחתית המחבת כדי שכולן ישחימו כהוגן.

משתדלים לא לגעת בהן למשך דקה אחת, כדי לתת להן לתפוס צבע.

בזמן שרצועות העוף משחימות ואתם מתאפקים לא לשקשק אותן בקצב הזומבה, תעסיקו את עצמכם בלתבל את הכל בקצת מלח ופלפל מלמעלה.

אחרי דקה שלא נגעתם, בתקווה שהכל הלך כשורה, העוף יתפוס קצת צבע. הופכים את הרצועות לצד השני. כאן בתמונות אין לי מי יודע מה צבע בעוף כי הייתי עצלנית והשתמשתי בעוף קר מהמקרר בלי לתת לו לשבת קצת בחוץ. אל תחזרו על הטעות שלי! תראו מה קרה – העוף מיד התחיל להפריש מיצים והתחיל להתכבס במיצים של עצמו במקום להשחים:

כשהמחבת מתמלאת מיצים ההשחמה הסתיימה ושלום על ישראל. אין דרך חזרה. תצטרכו להתפלל שיצא טעים ולא מכובס.

כשמגיע הזמן (אחרי דקה, כן?), אפשר להפוך את הרצועות אחת אחת אם יש לכם סבלנות, ואם לא, פשוט מערבבים קצת עד שרובן הפוכות. מניחים להן שוב דקה אחת מבלי לגעת. תנסו להמנע מהדחף לערבב את זה נונסטופ כמו שהשפים עושים בסינייה האהובה עליכם. להם יש אש לוהטת כמו מנוע של מטוס קרב, והפתילייה המצ'וקמקת שלכם בבית לא מדגדגת לעוף שלכם את הקצה של הפופיק, גם אם היא מנירוסטה מבריקה ויש לה לוגו מבריק ולוח מכוונים של חללית של נאסא. ציפי, חברה שלי, תמיד אומרת לי לא לתפוס תחת, והנה אני אומרת גם לכם – אל תתפסו תחת ותהיו שאננים: תנו לעוף שלכם להשחים כמו שצריך בלי להזיז אותו כל שנייה.

אחרי שרצועות העוף קיבלו כ-2 דקות צלייה (אחת מכל צד, פחות או יותר), הן כמעט מוכנות מבפנים ואפשר להוסיף את השום וחטיף הבוטנים הקצוץ, שיתחיל ישר לבעבע והקרמל שלו יתסוס וימס לרוטב סמיך משגע.

מערבבים את חטיף הבוטנים הקצוץ עם העוף כ-30 שניות, או עד שנוצר ציפוי חום ומבעבע שעוטף את הכל במחבת, ואז מוסיפים את מיץ הלימון ואת רוטב הדגים (או הסויה). מערבבים את הכל ביחד עוד 30 שניות, ומוכן.

אם אתם לחוצים ולא בטוחים אם רצועות העוף מוכנות מבפנים, פשוט עברו לאש קטנה לרגע, ושלפו רצועה עבה במיוחד החוצה, חתכו אותה באמצע, ותוודאו שהיא לא וורודה (אם היא לבנה שקופה זה כבר בסדר… בחיאת, אל תכבסו לעוף את הצורה – כשהוא יבש הוא לא טעים!!!)

אם במקרה קורה שהתזמון שלכם קצת התפקשש ובועות הקרמל במחבת מתחילות להיות גדולות וסמיכות מאוד ונדמה לכם שהעסק מתחיל להשרף, אל דאגה, פשוט הוסיפו למחבת בערך רבע כוס מי ברז, וערבבו טוב טוב. המים יאטו את תהליך הבישול במקרה שהרוטב הצטמצם יותר מידי.

מגישים את היופי הזה על אורז לבן, או הכי טוב, נודלס מבושלות ברגע! איך? ככה!
לוקחים נודלס (אטריות ביצים, להשיג בסופר ליד האטריות למרק).

מוזגים עליהן שפע של מים רותחים מהקומקום, עד שהן מכוסות לגמרי.

מחכים בערך 4 דקות.

מערבבים טוב טוב, מסננים, וזוללים! אם את ממש מרגישים חרוצים, אתם יכולים לערבב את הנודלס פנימה לתוך העוף כדי שיספגו טוב טוב את הרוטב (אבל אל תנסו לערבב פנימה יותר משתי פקעות של נודלס… אם ערבבתם את הנודלס פנימה ואתם רואים שאין מספיק רוטב כדי לצפות את הכל, פשוט הוסיפו למחבת עוד סויה+מיץ לימון+סוכר בכמויות שוות, וחממו על אש בינונית עד שהכל מתחבר).

למטיבי לכת יש שדרוג מגניב בהגשה – אני אוהבת לקצוץ בצל סגול דק דק (אפשר גם בצל לבן, ואפילו בצל ירוק), ולפזר אותו ככה, נא, מלמעלה. אם יש לכם קצת בזיליקום, מתבקש לגמרייייי.

לבריאות!

הנה התמונה של הניסיון הראשון שעשיתי למתכון – עם פרגית. יצא הורססס. כאן הגשתי את זה עם גריסי פנינה שבישלתי כ-20 דק' במים רותחים (כמו פסטה, כולל הסינון בסוף):

פינת התכל'ס
מחממים מחבת גדולה על אש גבוהה ללא שמן עד שהיא חמה כמו אש הגהינום. כשהיא חמה, מוסיפים 2 כפות שמן ומשחימים 500 גר' רצועות עוף (לבקש מהקצב להכין רצועות למוקפץ), מבלי לגעת בהן יותר מידי, דקה על צד אחד, ודקה על צד שני. מוסיפים 1 חטיף בוטנים בקרמל (100 גר'), קצוץ, ו-2 שיני שום קצוצות דק. מערבבים 30 שניות או עד שמבעבע. מוסיפים מיץ מלימון אחד (בערך רבע כוס), ו-2 כפות רוטב דגים (או רוטב סויה). מבשלים עוד דקה. מגישים על אורז או נודלס, עם פלחי לימון בצד. אם רוצים: מפזרים מלמעלה בצל סגול קצוץ דק (נא!!) ובזיליקום.

שדרוגים והחלפות
כפי ששמתם לב אין פה כל כך ירקות, כי המנה הזו אמורה להיות מוכנה צ'יק צ'ק בלי לבזבז זמן על קיצוצים. אבל אם אתם רוצים, אפשר בכיף להוסיף פה חצי פלפל אדום ו/או גזר ו/או נבטים סיניים, קצוצים דק דק, יחד עם הבוטנים והשום. אפשר גם להוסיף פתיתי צ'ילי חריף אם אתם בקטע – בערך חצי כפית תוסיף חריפות נחמדה ביותר. אין לכם חטיף בוטנים?! הוסיפו חצי כוס בוטנים קצוצים (אפשר גם קלויים) + 2 כפות סוכר (חום או רגיל) במקום.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




45 תגובות בינתיים:

  1. נראה כיפי ומגניב. אבל אני צמחונית – אפשר להחליף את העוף בטופו? ואם כן, אז איך להתנהל איתו?

    מאיה עונה: הממ… לא ניסיתי, אבל הטופו כנראה יצטרך טיפול קצת יותר אינטנסיבי מהעוף. הייתי פורסת אותו לפרוסות ומשרה בתערובת של סויה, מיץ לימון ודבש לשעה-שעתיים (או לילה במקרר), מסננת, מספיגה שאריות נוזלים (כדי שישחים טוב), ואז משחימה כמו העוף וממשיכה כרגיל. אפשר גם עם קוביות. ספרי איך יצא!

  2. כתוב נהדר,
    נוסטלגי – אש.
    מקסים מקסים מקסים.
    בטוח עושה את זה, בביקור הבא בסופר, אני יודע עם מה אני חוזר.

  3. מקסים וממש מגניב!!!!!!
    יש לך הברקות מגניבות לאללה!!
    ישר כוח!!!

  4. נראה מעניין! ואם אחליף את החטיף הנוסטלגי בחמאת בוטנים + סוכר\דבש, עד כמה זה יכול להיות נורא?

    מאיה עונה: זה יצא חיה אחרת לגמרי, אבל עדיין טעים. לא יותר מכף, אגב. הייתי מוסיפה גם שליש כוס מים, אחרת תצא לך יציקה.

  5. אני לא מבינה את הכיף בבישול אוכל, אם אי אפשר להציק לו תוך כדי [נגיד כל שנייה וחצי בממוצע] ;)

    עשית לי חשק פסיכי לעוף מוקפץ, אין מצב שאני לא מנסה את המתכון הזה :)

  6. אני פשוט חולה על הצורת כתיבה שלך!!
    את הבלוגרית אוכל היחידה שאני טורחת גם לקרוא מה שהיא כותבת ולא רק לעבור על התמונות (שמיותר לציין שהן מדהימות תמיד גם כן!)

    הולכת לנסות את המתכון המדליק הזה כבר מחר, תודה! :)

  7. אלופה !! מחר ננסה מכיוון שכל מתכון שנוסה היה מוצלח ואומץ !

  8. טוב, הדלקת לי את כל בלוטות הטעם עם המוקפץ העסיסי הזה והתמונות המגרות.
    ויש מצב שאפילו צמד הטרחנים הקטנים שאני מגדלת יסכימו לטעום. ארוחת שישי, היר איי קאם!

  9. אני מתה על עוף מוקפץ, וממש הדלקת אותי על הגרסה הזאת!
    יש לי שאלה, שהיא גם כללית – לגבי שום:
    אני לא מחסידי שיני השום (עצלנית!), ומחזיקה בבית עיסת שום במקפיא וגם אבקת שום יבשה..
    יש לך במקרה מושג איך ניתן להמיר שן שום לכמות אבקה / עיסה?

    תודה!

    מאיה עונה: את האבקה אני לא מחבבת במיוחד והייתי משתמשת בה, אם בכלל, רק ברטבים או במרקים, ולא במוקפצים במקום שום. את עיסת השום (יש גם טבליות קפואות כאלה של דורות שהן לא רעות בכלל) הייתי ממירה עם בערך כפית שטוחה על כל שן. עם הטבליות של דורות צריך להיות יותר נדיב בד"כ כי הטעם של השום מאוד נחלש בפריזר. הייתי שמה כאן 3 או אפילו 4 טבליות קפואות של שום.

  10. היי מאיה,
    שוב תודה על מתכון פשוט וטעים.
    חבר שלי אלרגי לבוטנים (אבל מאוד אוהב את טעמם מניסיון העבר הקשה…) האם אפשר לפצות עם קשיו? אולי יש לך רעיון לתחליף אחר? בקיצור איך אפשר לקרב את זה לטעם המקורי בלי להשתמש בבוטנים…
    תודה!

    מאיה עונה: פשוט להשתמש באגוז אחר במקום. אני הייתי הולכת על קשיו או שקדים קצוצים + סוכר לפי הפירוט בפינת התכל'ס.

  11. נהדר!

  12. גאונות. פשוט גאונות :)

    תודה רבה!

  13. הכנתי עכשיו. יצא מעולה
    איזה ביאוס שאני צריכה לשמור גם לבן זוגי :)

  14. וואוו נה מדהים!!

    את חושבת שזה יכול ללכת טוב עם פירה?

    מאיה עונה: עניין של טעם, אבל בעיני לא כל כך…

  15. את כה מוצלחת שאני קוראת את הפוסטים שלך לפרטי פרטים גם כשהם מדברים על בשר שאני בכלל לא אוכלת…

  16. הכנתי אתמול בערב ויצא מ-ע-ו-ל-ה!
    את אלופת הארץ למרחקים ארוכים ומתכונים קצרים.

  17. אני חייב לציין שלפני חודשיים חזרתי מברצלונה עם בוטנים מקורמלים מדהימים שמוכרים שם בשווקים, ואחרי שעמדו חודשיים (בשקית סגורה) החלטתי לעשות מעשה, ועשיתי איתם נודלס דיי קרובים לשלך.
    אחרי שנשארו לי עוד בוטנים…. הכנתי מהם קראסט לסלמון, ויצא מדהים, אני ישמח לשתף מתכון..

  18. היי רציתי לשאול במה אפשר להמיר את הכרמל /סוכר
    האם אפשר להחליף בדבש או פשוט לא להכין …..?
    תודה אשמח לתגובה :)

    מאיה עונה: אפשר כמובן גם דבש.

  19. ניסיתי, יצא כישלון אדיר, הלימון הרס לאללה :(

  20. מאיה יקרה. אני מכיר אותך עוד מכיתה ג' – אך רק התחחלת.. השתבחת עם הזמן – תענוג לקרוא אותך

  21. משעשע! הסבר מצוין למה לא צריך לערבב יתר על המידה (מחלה של גברים). בית הנוער הוא הדובדבן שבפוסט (תחרות קשה עם המילה זפטה).

  22. אי אי אי, איזו ארוחת ערב ארגנת לנו אתמול! הכנתי את המעדן הזה, ביחד עם שברי הבוטנים הוספתי "גפרורים" משני גזרים גדולים.
    כל כך טעים!
    אני בטוחה שהמתכון ימשיך איתנו לנצח…
    תודה

  23. היי מאיה,

    נשמע מעולה!!! בהנחה ואני רוצה ירקות באיזה שלב להכניס אותם? הם אמורים להיות "חיים" או להקפיץ אותם עם העוף ?

    ועוד שאלה, ברוקולי גם תופס?
    תודה רבה

    מאיה עונה: ברוקולי גם תופס, תחתכי אותו קטן כדי שיתבשל מהר, מקפיצים אותם יחד עם העוף.

  24. המתכון נראה עשר!
    רצועות הודו במקום עוף – הולך?

  25. אפשר אולי מתכונים של ארוחה זריזה שלא מבוססים על עוף? לא כולם אוהבים עוף, ונראה לי שרוב האנשים פה הבינו את השטיק של "ללכת לקצב, לקנות חזה עוף ולבקש ממנו שיחתוך לרצועות למוקפץ". מוקפץ כולם יודעים להכין…

  26. הכנתי היום ויצא מעולה!!! למרות שכנראה בישלתי קצת יותר מידיי את העוף והוא יצא דיי יבש :(
    הרוטב פיצה על זה :)
    הוספתי גם גזר אחד ופלפל קטן אחד חתוכים למקלות- זה ממש העשיר את הטעם.
    את הנודלס (2 פקעות כמו שהמלצת- הספיק בול!) הוספתי למחבת וערבבתי- ליקקו את האצבעות!
    (הכל הספיק ל-3 מנות לא גדולות)

  27. הכנתי את המתכון הזה אתמול בערב בשינויים קלים ויצא פשוט מצוין!

    – לא הוספתי לימון (אני לא אוהבת טעם של לימון באוכל והייתה לי הרגשה שיהיה לו טעם מודגש מידי) – חסרונו לא הורגש בעיניי

    – הוספתי רצועות דקות של גזר, מעט נבטים, ושלוש פטריות פורטבלו גדולות חתוכות לפרוסות דקות – מוסיף מאוד בעיניי

    – במקום שתי כפות סויה, שמתי ארבע (בגלל שהוספתי את הירקות)

    – הוספתי עוד מעט סוכר חום במהלך הבישול במחבת (לא יצא מתוק מידי, אבל אני אוהבת מתוק אז אולי אני לא אובייקטיבית)

    יחד עם ארבע-חמש פקעות נודלס קטנות יצא לי מספיק לשתי מנות משביעות, הרוטב השתלב בצורה מצוינת עם העוף והאטריות, ואין ספק שהמתכון הזה נכנס לרשימת המתכונים המוצלחים (בעצם, כל המתכונים שלך ברשימה הזו) שאנסה שוב בעתיד.

    תודה רבה לך על מתכון מעולה, כמו תמיד (:

    * דרך אגב, יש לי שאלה קטנה, בבקשה – אני שוקלת לנסות בפעם הבאה עם רוטב דגים, אך אני לא מתקרבת לדגים בשום צורה (לא אוהבת את הטעם, את הריח, אפילו לא דגים באקווריום) – האם יש לרוטב הזה ריח או טעם של דגים? האם הוא מהווה טוויסט משמעותי או שכדאי להיצמד לסויה?

    שוב תודה ויום מקסים (:

    מאיה עונה: כל עוד תימנעי מלהריח את רוטב הדגים לפני השימוש, את תהני ממנו מאוד. יש לו ריח מחריד (גם למי שאוהב דגים), אבל בבישול הריח נעלם והטעם שלו נפלא – הטעם האופייני של אוכל תאילנדי.

  28. יצא מעולה.
    אי אפשר להפסיק לנשנש.

  29. מצאתי את חטיף הבוטנים הקטן זנוח בפינת הפיצוחים של הסופר. עשיתי עם רוטב סויה ויצא מצוין. למחמיאים אמרתי: זה מבצק אלים!

  30. אחלה מתכון !
    נראה ממש טוב

  31. יצא מדהים כרגיל ;)

  32. עשיתי והתמכרתי! טעים טעים! הלימון כל כך מוסיף במתכון. מאיה האתר מקסים, הלוואי תעלי מתכונים בתדירות גבוה יותר….

  33. הי מאיה :)
    הכנתי והוספתי רצועות דקות של גזר, גמבה וקישואים – ויצא ממש טוב. גם אהבתי לגמרי את התוספת של הלימון.
    לצערי כנראה שיבשתי קצת את העוף (רציתי שהירקות יתבשלו..) אבל בכל מקרה – אפילו שהשארתי את העוף מחוץ למקרר מספיק זמן – הרצועות הוציאו לי מלא נוזלים כשטיגנתי אותן.
    מה אפשר לעשות כדי שזה לא יקרה?

    מאיה עונה: המחבת לא הייתה מספיק חמה, או שהעוף עדיין היה קר. בפעם הבאה אפשר לקווצ'ץ' אותו קצת עם הידיים דרך השקית כל 10 דקות כדי לוודא שהוא לא קר למטה או באמצע.

  34. הרוטב לא משחים! למה?

  35. היום אני מכין את זה פעם שניה. פשוט טעים ומדוייק. תודה.

  36. הי, האם אפשר להחליף את העוף ברצועות סינטה?

    מאיה עונה: כן!

  37. טעים!! וממש מהיר. רק צריך להוציא את העוף מספיק זמן מראש שיפשיר כמו שצריך. הכנו עם אורז ויצא סוף.

  38. נראה בהחלט משהו שאפילו אני יכולה להכין… אבל- למה אין אפשרות לשתף את המתכון? (מייל, לשמור באוורנוט, ועוד שלל אפשרויות)

  39. היי
    גם הפעם (כמו תמיד), שיחקת אותה! המתכון מעולה!
    כבר מלא זמן אני רוצה לנסות אותו, אבל לא הצלחתי למצוא חטיף בוטנים כזה בשום מקום :( איפה את קונה אותו?!
    בסוף התפשרתי והכנתי עם בוטנים וסוכר, ואני מאוד שמחה שעשיתי את זה כי גם זה יצא נהדר! לטובת הכלל אשתף בשינויים שעשיתי מאילוצי צמחונות ומחסור במצרכים:
    במקום עוף השתמשתי ב-500 גרם סייטן (קפוא) – לסייטן התייחסתי בדיוק כמו שכתבת על העוף, חוץ מזה שהפשרתי אותו לילה במקרר לפני כן
    במקום 1/2 כוס בוטנים השתמשתי ב3/4 כוס (שמתי הרבה כי זה נראה לי כל כך טעים)
    במקום מיץ לימון שמתי טיפה חומץ
    במקום סויה רגילה שמתי כף אחת של סויה שחורה

    מדהים! תודה לך! עשית לי חשק לנסות עוד מלא מתכונים של עוף עם סייטן…

  40. הכנתי כבר 4 פעמים ותמיד יוצא טעים (כמו כל המתכונים באתר הטוב בעולם).

    ד"א השתמשתי בעוד סויה במקום רוטב הדגים כי הב"ז הטיל וטו :)

    תודה לך על שדרוג מסיבי ועקבי לארוחות הערב שלנו, בזכותך אני יודעת לבשל :)

  41. הכנתי ושדרגתי קצת עם רצועות פלפל וקוביות חציל אפויות, יצא מעדן, רק לא ממש מתוק, נאלצתי להוסיף מלא סילאן.
    אז תודה :) ותמשיכי לתת לנו מתכונים מעולים!

  42. היי מאיה, קודם כל אני ממש אוהבת את הבלוג שלך, אני פה כל יום :)

    הכנתי את העוף אתמול ויצא ממש טעים, רק שלא יצא מספיק רוטב שיעטוף את הנודלס.. מה אפשר לעשות בשביל שיצא יותר רוטב, כדאי להגדיל כמויות או פשוט לצמצם אותו פחות במחבת?

    (אה ועוד שאלה, השתמשתי ברוטב סויה כי לא הצלחתי להבין- הרוטב דגים הזה עשוי מדגים? או שהוא סתם נקרא ככה..? :)

    מאיה עונה: להוסיף פשוט עוד סוכר חום + מיץ לימון + רוטב סויה עד שיש מספיק רוטב, להרתיח טוב טוב ולהסיר מיד מהאש.

  43. טעים טעים טעים!
    קל ומהיר להכנה.
    כיף, אני נורא נהנתי (גמעתי את הכל לפני 2 דקות)
    תודה

  44. יצא נפלא. תודה :-)

  45. אפשר להשתמש בחמאת בוטנים במקום החטיף?

    מאיה עונה: כן. יש לדלל עם טיפה מים ולהוסיף קצת סוכר או דבש



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!