גספאצ'ו – מרק עגבניות קר

נחשב אצלי: ארוחה זריזה

המילקשייק שלי מביא את כל הבנים לחצר, והם כזה: "מה, זה בכלל לא מילקשייק!" ואני כזה: "אבל זה בריאא!! ויש בזה סיבים וויטמינים וצ'קרות, מה, לא תטעמו??@?". בגספאצ'ו מדובר, למעשה, במילקשייק סלט ערבי (חחח, יופי מאיה ירית לעצמך ברגל הרגע). אבל תנו לו צ'אנס ותנסו אותו לפחות פעם אחת, וכי למה? יש לו טעם מזוקק של קיץ. בין אם שותים אותו בחצר, או במטבח, או בחדר הכביסה. קצת חמוץ, קצת מתקתק מעגבניות הקיץ הבשרניות, אדום וסמוק ומוקצף מרוב עסיסיות. הבונוס הוא שאין בו כמעט קלוריות והוא ממלא כהוגן. והוא קר ומרענן ויאמי יאם. אז בנים בחצר, קומו ותורו אחר מי שיטלטלכם אנה ואנה.

יש אנשים מוזרים כאלה שאם ממש חם אז "לא בא להם לאכול" (דני הוא כזה). ודפ?! אני בחיים לא אפספס ארוחה. אבל יש משהו בדברם לפעמים, כי החום המעיק הזה הופך את כל נושא ארוחת הערב למעיק בפני עצמו. אפילו להכין חביתה הופך להיות תיק. בדיוק בשביל ערבים כאלה נולד הגספאצ'ו, מרק העגבניות הספרדי המפורסם. הוא מוכן תוך בדיוק 3 דקות עבודה, וטעמו עולה בהרבה על סכום חלקיו. אני מזהירה מראש שזה ממש לא מתכון תקני, אלא אדפטציה סופר-עצלנית וסופר-זרקנית שלי, שחותכת הרבה פינות בשם הנוחות והחסכון הקלורי. אבל אל תקטלו עד שלא תנסו. המקור, איך לא, מ-everyday food.  ברצינות. הכמות: מנה אחת, אבל אפשר להכפיל ולשלש בכיף.

  • למנה אחת:
  • 2 עגבניות גדולות
  • 1 מלפפון
  • רבע פלפל אדום
  • 1 שן שום
  • מיץ מחצי לימון

עלות משוערת:

5 שקלים

עבודה נטו:

3 דקות

ההכנה

כמו תמיד, יש קאצ'. חייבים להכין את זה עם בלנדר. העסק לא עובד עם פוד פרוססור, כי הירקות לא באמת נטחנים בו עד הסוף, והמרק נשאר צ'אנקי מידי, וממש לא כיף לאכול אותו כשאשכרה צריך ללעוס. אני מניחה שאפשר לאלתר משהו עם פומפייה אם אין לכם בלנדר בבית, אבל אז תיאלצו לוותר על המלפפון והפלפל וללכת על מרק עגבניות נטו (שלא יהיה פחות טעים! במיוחד אם תעבירו אותו במסננת כדי שיהיה חלקלק במיוחד). היופי בשימוש בפומפיה זה שהקליפה של העגבניה נשארת בחוץ! בבלנדר טוחנים את הכל טוב טוב אז הקליפה לגמרי מתפרקת ולא אמורה להתקע בין השיניים.

ובכן מה חסר כאן בתמונה? הו, עדיף שלא תשאלו. גספאצ'ו תקני מכיל גם לחם (למה?!?!!?), חומץ בן יין, ולרוב גם כמות נדיבה של שמן זית ופלפל חריף. ועוד כל מיני דברים. וכאן המקום למסור תודה לדוקטורית, שהייתה הראשונה שסיפרה לי על הפלא הקולינרי הזה, בעת שהיינו שתינו שרויות בגילופין לאחר כנס שקרכלשהו לפני כמה שנים (?) ברחוב הארבעה.

אבל חוץ מזה לא צריך הרבה. את הטופינגז מלמעלה תוסיפו לפי המרגש / החריצות. טעים גם בלי כלום. את שמן הזית, לדוגמה, אני אוהבת פשוט לזלף מלמעלה בכמות קטנה ואז אפשר להסתפק בממש מעט ממנו, במקום סתם לשפוך כמה כפות לתוך הגספאצ'ו ושהוא ילך לאיבוד בין כל הטעמים.

שנתחיל? טוב, אז ככה.

חותכים את העגבניות גס גס, ולא טורחים אפילו להסיר את העוקץ (כלומר, את החלק הירוק של הגבעול כן מעיפים, אבל לא צריך להוציא את החלק שבו הוא מחובר לעגבניה). כשהכל נטחן דק דק, לא תרגישו כלום בסוף. משום מה אני טורחת להסיר את העוקצים של המלפפון אבל תכל'ס גם לזה אין סיבה. הבלנדר טוחן את הכל למרק מוקצף וקטיפתי בכל מקרה. אם יש לכם עגבניות שרי, גם הן עובדות מעולה במרק. תצטרכו בערך כוס אחת. אפשר עגבניות בכל צבע, אפילו צהובות!! לקראת החורף, כשהעגבניות נהיות קמחיות ומבאסות, אני נוטה להשתמש רק בעגבניות שרי מחבילות פלסטיק שכאלה. אבל עכשיו אני פשוט מעמיסה 20 טונות של עגבניות כל פעם שאני בAMPM בכיכר רבין (כן, תירו בי. זה עולה שם 2 שקל לקילו דאמיט. ולא, AMPM לא משלמים לי כדי לכתוב את זה. AMPM לא יודעים שאני קיימת. עדיין).

צריך גם שן שום. לא צריך לקצוץ, אלא רק לקלף. אתם יודעים כבר איך מהפוסט הקודם, כן?

את המלפפון, לשם הנוחות של רוב הבלנדרים ביקום, חותכים לכמה חתיכות גסות.

למנה אחת צריך פיסה בינונית של פלפל (נניח, רבע פלפל, אם הייתי צריכה לאמוד). אבל אני מתעבת פלפל ולכן הכמות הקטנה הזו עובדת בשבילי.

אתם יכולים לשים שליש פלפל או אפילו חצי פלפל אם זה הקטע שלכם.

אבל הדרך הכי נוחה להסיר כמות קטנה שכזו של פלפל (יענו, את הלחי של הפלפל), היא לחתוך אותו עם סכין ככה:

ואז את שאר הפלפל לשמור במקרר לגספאצ'ו הבא, שכנראה תכינו כבר מחר (עוד תראו!!!)

אז אחרי שהכל חתוך לחתיכות גסות אפשר לעבור לשלב הבא.

תוקעים את הכל בבלנדר.

קודם שמים את העגבניות, ואח"כ את השאר.

סוחטים פנימה מיץ מחצי לימון. אני סוחטת בצד כי אני מתלהבת מהמסחטה הזו בצורה לא פרופורציונלית לכלום. היא גם שומרת שהגרעינים לא ייפלו פנימה. אתם יכולים לסחוט לתוך כף היד ולסגור עניין. מיץ מחצי לימון (בערך שתי כפות) מניב מרק עדין ומאוזן בטעמו. לפעמים אני מתפנקת עם מיץ מלימון שלם, יוצא עוד יותר טעים! לכו לפי הטעם שלכם.

לפעמים הבלנדר צריך קצת עזרה כדי לטחון את הכל. וכל מי שאין לו בלנדר אובר-מגה-יקר מהעתיד מכיר את הקטע הזה –

אני פשוט מטה אותו קצת הצידה באלכסון (מחזיקים את הפקק חזק כשעושים את זה!) ומטלטלת אותו קצת. עוד אפשרות זה להוסיף מים או מיץ עגבניות לנוסחה, שיעזרו להכל להיטחן יותר טוב – אבל תנסו להמנע מזה – המעדן הזה הכי טעים כשלא מדללים אותו! נטו ירק!! יאמי!!

ברגע שהבלנדר נסגר על עצמו תנו לו לעבוד בערך 20 שניות רצוף, כדי לוודא שהכל טחון כמו שצריך, כולל השום.

עוצרים רגע וטועמים עם כפית. צריך מלח? מוסיפים. צריך פלפל? שימו. חסר לזה קיק? מוסיפים עוד מיץ לימון!
אם המרק לא מספיק טעים ואתם לא יודעים למה, זה בדרך כלל כי חסר הרבה מלח והרבה מיץ לימון, סמכו עלי.

ועכשיו לחגיגה האמיתית – הטופינגז!!
המרק אמנם טעים מאוד בפני עצמו, אבל מה שהופך אותו לארוחה כל כך מענגת ומטריפה זה כל הדברים הטעימים שמפזרים עליו מלמעלה. וזה הכל תלוי בכם, במה שאתם אוהבים, ובמה שיש לכם במקרר!

השילוב המועדף עלי הוא בצל סגול קצוץ דק דק, וקוביות של פטה כבשים 5% (יקרה, אבל שווה שווה. אפשר כל גבינה מלוחה שאוהבים), וזילוף קטן של שמן זית.

אבל אפשר לפזר מלמעלה המון דברים אחרים, לפי המרגש:

שמנת חמוצה די שולטת ביקום מבחינתי, אז היא תוספת די טבעית כאן מבחינתי. גם יוגורט יווני הולך, אם אתם רוצים לחסוך קצת שומן. טוסט שום מכינים בצ'יק בטוסטר אובן –

פשוט מזלפים עליו שמן זית, מלח ופלפל, קולים אותו על 180 מעלות כמה דקות עד שהוא קריספי, אבל לא יותר מידי, ואז משפשפים אותו בשן שום חצויה (אפשר להכין את הטוסטונים לפני המרק ואז להשתמש באותה שן שום לשפשוף הטוסטים ולמרק).

ומילה לסיום – עצה ממני – הכי קל לנקות את הבלנדר אם עושים את זה מיד אחרי שמסיימים להכין ואפילו לפני שמתחילים לאכול. לא תמיד צריך סבון אפילו, רק לשטוף את זה במים זורמים (אם אפשר, אז חמים) בזרם חזק, וסגרנו עניין. זה לא הרבה לכלוך, נכון?

30 שניות וסיימתם עם זה. אל תחכו לאחר כך. מניסיון.

פינת התכל'ס
למנה אחת: טוחנים בבלנדר 2 עגבניות, מלפפון, ופיסת פלפל אדום יחד עם שן שום, מיץ מחצי לימון, ומלח ופלפל לפי הטעם. טוחנים עד שנוצרת תערובת אדמדמה בהירה וחלקה לגמרי. אוכלים מיד, או תוקעים בפריזר לכמה דקות לצינון. מפזרים טופינגז כיד המלך. אפשר להכין כמות כפולה או משולשת באותה הנגלה.

הכנתם ולא התחברתם? (נדיר, אבל קורה)
טגנו 2 שיני שום קצוצות בקצת שמן זית בסיר קטן על אש קטנה, וכשהן מעלות את ניחוחן לאוויר (אך לא משחימות), מוסיפים את כל המרק כולו, מביאים לרתיחה, עוברים לאש קטנה, מבשלים 10 דקות בול (עד שהמרק משנה את צבעו מורוד בהיר לאדום בוהק), וקיבלתם רוטב מעולה לפסטה.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




54 תגובות בינתיים:

  1. נראה מדהים. יעבוד עם בלנדר מוט?

    מאיה עונה: לפי הדיווחים פה, עושה רושם שכן! חשוב לטחון טוב טוב טוב כדי שגם יצא חלק לגמרי, וגם קצת מוקצף, כמעט כמו מילקשייק. זה משדרג את המרקם פי אלף.

  2. גם אני לא מבין למה צריך לחם!
    לעומת זאת יש תוספת שאני לא מוותר עליה – טבסקו. גם בתערובת, וגם מזליף קצת מעל.

  3. נראה אדיר!
    אני אוהבת להוסיף לגאספצ'ו קרח. זה אמנם מדלל קצת את המרק אבל מקרר אותו. לפעמים אחרי הבלנדר הוא יכול להיות פושר.
    בנוגע לבלנדר, הדרך הכי כיפית ומהירה לנקות אותו זה לשים קצת מים וסבון ולהפעיל אותו. עובד כמו קסם ומגיע מתחת ללהבים, מקום מעצבן ביותר.

  4. עובד עם בלנדר מוט! ניסיתי עכשיו ויצא מעולה :) רק צריך לחתוך את המלפפון לחתיכות קטנות יותר (אני חתכתי את שלי ל-5 חלקים בערך, אבל היה לי מלפפון קטן יחסית).

  5. מאיה, את קורעת מצחוק. אני לגמרי הייתי מטריחה את עצמי עד לחצר בשביל הגספאצ'ו הזה.

  6. אני כמו מור (-;

  7. יעבוד מעולה עם בלנדר ויטמיקס שהוא מאוד חזק.. כדאי להוסיף עגבניות מיובשות אורגניות שיובשו בשמש-
    ולא להוסיף מלח (כי יש מלח בעגבניות המיובשות)

  8. נראה מעולה-ננסה היום.
    פעם אכלתי באורנה ואלה מרק גספאצו מעולה !
    בצלחת תוספות היתה גם ביצה קשה מגוררת

  9. חברים שלי הכינו אתמול בהשראתך. זה היה הגאספצ'ו היחיד שאהבתי מכל הפעמים שאכלתי. עוד תוספת מעולה, שמשום מה לא הזכרת, היא ביצה קשה מגוררת גס ומלפפון חמוץ חתוך לקוביות. יופי של מנה לדיאטה שבדיוק התחלתי!

  10. מקסים וממש מגרה! ארוחת שישי של היום- הגספאצ'ו של מאיה!
    תודה רבה!

  11. זה נראה נהדר. יש לי רק הערונת – אני תמיד בגספצ'ו מוסיף מעט שמן זית ופרוסות לחם מושרה…

  12. את שומעת את הרעש?
    זו המשאית של המדליות ששלחתי אלייך.
    אליפות העולם, זה דקה ורבע ויש א. ערב שאין לתאר, סחטתי פה מחמאות כאילו בישלתי שנים…
    :)
    תודה

  13. איזה מוזר , שנים הכנתי בדיוק את המתכון הזה וקראתי לו רוטב סלסה

  14. יצא פשוט מעולה! (ואכן עובד מעולה גם עם המוט), תודה!

  15. היי מאיה,
    איזה הורסת את!!
    שאלה קטנה- על איזה פטה כבשים 5% את מדברת?
    אני מוצאת רק 20%…

    מאיה עונה: ה-20% מצויינת בהחלט אם את לא מוצאת 5% (בדרך כלל לידה). אני התחלתי לקנות את הדלה יותר סתם כדי לחסוך שומן. לא תמיד היא הייתה, זה קטע חדש, ואולי לא הגיע לכל הסופרים.

  16. שלוש פעמים הכנתי את המנה הזאת מאז שפירסמת, אני מאוהבת!

  17. יצא מעולללה! טנקס!

  18. יצא נהדר, כשונאת גמבה החלטתי להאמין לך ולא הצטערתי. כף שמנת חמוצה ובזיליקום ואורגנו מהעציץ שקצצנו לתוך השמן זית, והרגיש גורמה. ועניין הלשטוף מיד אכן היה טיפ מנצח. נכון לכל דבר עם עגבניות, לא רק בלנדרים…

  19. מאיה,
    בעקבות שני הפוסטים האחרונים – האם נרשמת חזרה למגמת המתכונים לעצלנים?? איי לייק איט!
    הגספצ'ו נשמע מעולה וינוסה בהקדם.
    Give us more, סטודנטים מסכנים בתקופת מבחנים שכמונו :)

  20. נראה לי שזה מה שאני אוכל כל הקיץ.

  21. מעלף! עשית לי חשק ממש.

  22. כל כך מתאים לי בחום הזה והתמונות מהממות והכתיבה שלך מהנה כרגיל ובאופן כללי פשוט מושלם

  23. יצא טעים!!!!! תודה!

  24. מהיום בו פרסמת את המתכון הכנתי אותו לפחות פעם ביום, וביום חם אחד אפילו פעמיים. אחרי שלושה חודשים שלא נגעתי בירקות המרק הזה לגמרי החזיר לי את הכיף! שתי דקות עבודה, אין שטיפת כלים – כל מה שעצלנית מדופלמת צריכה כדי ליהנות מפצצת ירקות.

    המון תודות על המתכון – מתכונים קצרצרים וקלילים זה -ה- דבר בקיץ – וכרגיל, הכתיבה, הצילומים וכל השאר הם חוויה בפני עצמם. העם (השבע) דורש עוד מתכונים כאלה!

    מאיה עונה: יאי!! שמחה שנהנית! גם אצלי זו ארוחת ערב קבועה לפחות 4 פעמים בשבוע.

  25. למה לא להוריד לעגבנית את העוקץ?
    כל הג'יפה שהעגבניה צברה בימי חייה מתרכז שם ודיי קשה לנקות את האיזור הזה.
    למה להסתכן בחיידקים וירוסים ועובש אם אפשר פשוט להוריד?

    ההמלצה פה http://anrcatalog.ucdavis.edu/pdf/8116.pdf
    אומרת:
    cut away the stem scar and surrounding area and discard it before slicing
    or chopping the tomato

  26. מאיה יצא מדהים!
    וחוץ מזה אני חייבת להגיב לעדי… חיידקים , עובשים וכו' נמצאים על כל העגבניה לא רק בעוקץ (סמכי עלי זאת העבודה שלי לבדוק אותם…) פשוט תשטפי את כל הפירות והירקות טוב עם סבון וזה אמור לפתור את הבעיה.

  27. בהחלט אפשרי עם בלנדר מוט אך מדובר במשימה לשרירנים… לפני שיש נוזלים מומלץ להתרחק בזמן הטחינה כי דברים משפריצים החוצה :) חוץ מזה היה מאוד טעים, ניסיתי עם ביצה קשה והלכתי גם על טוסט וגנים. תודה!!

  28. אני חייבת להתוודות שעד עצם הפוסט הזה לא טעמתי גספצ'ו, כי הקונספט נשמע לי מבחיל. אבל הפעם התמונות, פשטות ההכנה והמוניטין של המתכונים בבלוג עשו את שלהם, ומה אני אגיד – זה פשוט מעולה!
    הכנתי אותו כבר כמה פעמים מאז, ובכל פעם אני מרוצה מחדש – קל, טעים, משביע, בריא, טבעוני.
    ואני אעצור כאן, כי אני כבר נשמעת לעצמי כמו יחצ"נית….

  29. אי יי יי, כמה יפות התמונות, כמה קל וטעים זה נראה, כמה מתאים למזג האויר כאן בהולנד(!), 30 מעלות בשבוע הקרוב, בצל ובלי מזגן.

    שוב תודה, אני נהנית לקרוא אותך ואני בטוחה שיצא מעולה.

    נעמי

  30. יצא מצוין – הכנו בדיוק כמו שכתבת, לא זזנו ימינה או שמאלה וליקקנו את הקערות.
    המון תודה! מחר ננסה עם טופינג של צלפים!

  31. מגניב!!! תודה! בול מה שבא לי :) (כן, כבר דובר כאן על יכולות הטלפטתיה שלך, לא?)
    הכי כיף זה שקניתי די סתם את הבלנדר הזה (כן, אחרי 2-3 green smoothies הוא נשכח לו וסתם תופס מקום..) אז מגניב שסופסוף יש למה להשתמש בו, תודה!

  32. יאמי!!!
    הכנו אתמול, הוספנו למעלה שמן זית וקוטג'ויצא פשוט מעולה!!!
    השתמשנו בבראון בלנדר עם מיכל כך שכלום לא משפריץ ויוצא מרקם חלק משהו משהו.
    נחשו מה אוכלים היום?

  33. דווקא עבד לי מעולה עם פוד-פרוססור. הוא גם נראה בול כמו בתמונות. אולי זה פשוט תלוי בפוד פרוססור. זה יצא טעייייייםםםם, כמו להכין סלט נוזלי :)

  34. תודה רבה על המתכון, יצא טעים ומרענן. הכנתי עם בלנדר מוט פשוט ויצא מעולה, והוספתי כוסברה. אני הולכת לאמץ בגדול את המנת בריאות הזאת.

  35. יהההה איזה כיף! אחרי שתקעתי אתמול פיתה וחצי (כן…) קמתי בבוקר נחושה שלא לקנות ארוחת צהריים בעבודה (שניצל הללויה… טעים אבל מלא קלוריות) והנה הנה- נמצאה לי ארוחת הצהריים שלי :)

  36. יו זה לא יאומן!
    מי היה מאמין שמילקשייק סלט ערבי יכול להיות כל כך טעים!!!
    בדיוק המתכון לעצלנים כמוני, מנה בריאה, טעימה, משביעה ומרעננת. כן, גם לנו מגיע! :)
    איזו תגלית מעולה, ממש תודה לך מאיה!

  37. נראה מעולה, אבל יש לי שאלה: כמה זמן אפשר להכין מראש ולשמור במקרר וזה עדיין יהיה טעים ובמרקם כיפי?

    מאיה עונה: לפחות 4 שעות, בדוק. לדעתי אפשר גם למתוח את זה ל-12 שעות.

  38. בלי להישמע "עילאית ומתנשאת", כשהיינו בפרובאנס הזמנתי גספצ'ו כמנה ראשונה במסעדה כלשהי. עזבו שהוא היה מעולה, בתוך המרק התחבאה גבעה של גוואקמולי קרמי שנראה שטחנו לו את הצורה ותיבלו טוב טוב. כמעריצת אבוקדו מושבעת מעולם לא חשבתי להוסיף אבוקדו לגספצ'ו המוכן, אבל השילוב של הקרמיות של האבוקדו עם הקלילות של המרק הקר והחלק פשוט היה מושלם.
    כשתתחיל העונה ונמצא אבוקדו במחיר שלא דורש משכון של כל היקר לי אין ספק שאני אנסה את זה!

    (וגם התחבאו שם חתיכות אספרגוס, אבל זה באמת מותרות בימינו…)

  39. מאיה את ג-א-ו-נ-ה !! (זהירות תגובה משתפכת)
    הגספאצ'ו הזה הפך לארוחת הבוקר המשפחתית הרשמית שלנו
    אנחנו כל פעם מגוונים עם תוספות אחרות (עלי זעתר טריים, מנגולד טרי, ברוקולי …)מוסיפים מלאאא שמן זית וזה פשוט מעולה

    רציתי גם לומר שהבנתי מה סוד הגאונות שלך: את לוקחת מתכון ומזקקת אותו למינימום המצרכים והעבודה ושעדיין יצא טעים ממש!
    את יודעת כמה פעמים נתקלתי במתכונים לגספאצ'ו ויצא לי החשק להכין רק מרשימת הרכיבים (מאיפה אני אביא לחם כפרי איטלקי מיושן, חומץ בן אמממו ועלי טרגון ????)אבל המתכונים שלך הם פשוט תענוג :-)

    מאיה עונה: שמחה לשמוע!!!! תודההההעע!!!

  40. נשמע ממש טעים… שאלה קטנה: האם אפשר להכין כמות גדולה יממה מראש ולשמור במקרר? י נשאר טעים?

    מאיה עונה: בהחלט. נשאר טעים לגמרי.

  41. מעולה! הוספתי עלה נענע והשתדרג.
    בפעם הבאה מוותרת על השום

  42. עוד טיפ לשטיפת הבלנדר:
    שמים בבלנדר כוס מים עם כמה טיפות סבון כלים
    סוגרים את המכסה ומפעילים את הבלנדר לכמה שניות

  43. נראה מעולה, השאלה שלי היא האם אפשר לעשות את במכונה להכנת מיצים קשים ? אני יודע שכן, השאלה איך זה יצא לדעתכם ? כי זה לא יהיה סמיך. בקיצור, מה עדיף בבלדר או במכונת מיצים קשים ?

    מאיה עונה: בלנדר, ביי פאר.

  44. היי מאיה, מזמן כבר רציתי לנסות את המיקסר המשגע שלי (יש בו גם בלנדר מתפרק וגם מטחנת בשר!! למרות שבה דווקא עדיין לא נגעתי) ולהכין גספא'צו! בעלי הגיב בפרצוף מפקפק – "מה, אבל זה נראה כמו סלסה :-\ " הוספתי לעצמי עוד לימון, פלפלתי, ושדרגתי בפטה 5%. האמת, יצא מעט דליל, אבל לגמרי טעים! תודה על המתכון הקל (אני נבהלת ממתכונים מסובכים :P) ואמשיך לעקוב! שמעתי רק דברים טובים על בלוגך ושמחתי לגלות כי אכן המחמאות מוצדקות! :)

  45. היי מאיה!
    נראה מעולה!
    האם אפשר להכין היום גם למחר או צריך טרי-טרי?
    תודה! את אלופה

    מאיה עונה: אפשר להכין ולשמור במקרר בהחלט. לערבב היטב לפני ההגשה.

  46. הי, לצערי יש לי מוט ובלנדר ממש קטן . יש לך איזה רעיון איך בכל זאת להכין את המרק גספצ'ו הנדיר הזה?

    מאיה עונה: לא רואה סיבה למה לא להכין ישירות בקערה עם בלנדר מוט (אם הבנתי נכון). מהניסיון שלי, המיני בלנדר שמחברים לקצה של הבלנדר מוט לא טוחן מספיק חלק ולא משיג מרקם קטיפתי.

  47. בוקר טוב, בדיוק חיפשתי מתכון קל ויעיל, שמחתי למצוא את שלך, ובכלל האתר שלך מאד מתאים לקונספט שלי של מקסימום תוצאה במינימום מאמץ, ואני אוהבת את ההומור, התמונות והסחבקיות.

  48. הכנתי עכשיו עם בלנדר מוט, יצא פשוט מדהים… איזה כיף של ארוחת צהריים קיצית. אפשר לרסק את החומרים בכוס גבוהה ואז לשתות ממנה ("שייק סלט ערבי') למקסימום עצלנות בשטיפת כלים :) תודה על המתכון!

  49. הי מאיה (:
    גאוני. רציתי גספצ'ו איזה ערב היה במגזין קוקס אילוסטרייטד מזה מתכון מסובך והיה צריך לחכות שעתיים לפחות. חיפשתי בעברית והגעתי אלייך, גאוני ופשוט ופעם ראשונה שנחסך ממני הלחם וזה אפילו עוד יותר טעים. התוספות גאוניות (אכלנו עם פטה ובצל ירוק). אכן עשית כל יום עד שנגרמו שני הפלפלים (צהוב ואדום) מכל אחד לחי. גם חברתי הקוריאנית התלהבה לגמרי! תודה! אסנת

  50. את כותבת מדהים, כיף לקרוא :-)

  51. טעים בטירוף, טופינגס. יש מצב שכוסרה היתה משדרגת..

  52. ניתן להכין כמה שעות מראש ולשמור במקרר או שפחות טעים?

    מאיה עונה: אני לא יודעת למה, אבל זה משמעותית פחות טעים. כדי לחסוך לי הכנה מראש אני קוצצת את כל הירקות גס, שמה בבלנדר עם מיץ לימון ואז טוחנת ברגע האחרון.

  53. אחלה מתכון ופשוט אצלך כרגיל. עשיתי לפני שקראתי לצערי חח הרעיון היה לנצל קילו עגבניות שרי תמר יפות וטריות אבל ממש לא טעימות ויש לי רק מוט ולא שרירנית אז קילפתי ובישלתי שעה. יצא נחמד אבל הרבה! כמה זמן יחזיק במקרר מבלי להתקלקל והאם אפשר להקפיא? תודה

    מאיה עונה: אם מבושל אפשר להקפיא בכיף לחצי שנה לפחות. במקרר יישמר שבוע.

  54. טיפ… אם אין לימון אפשר חומץ. אני שמתי חומץ תפוחים ואכן נתן קי:-)



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!