רביולי מהיר בווינגרט בזיליקום

נחשב אצלי: ארוחה זריזה

הנחת המוצא שלי היא שבקרב אוכלוסיית בלוגרי האוכל קיימת שכיחות גבוהה מהרגיל של כמה הפרעות נפשיות. ולכן אני לא מרגישה רע במיוחד עם ההפרעה הפרטית שלי: חיבתי המטרידה להסתובבויות בסופרמרקטים. בין אם אני בחו"ל, או בין אם אני בדרך הביתה מזומבה ועוצרת רק להביא עגבניות לגספאצ'ו, אני אף פעם לא עומדת בפיתוי של לעשות סיבוב ולראות מה חדש. אולי חס וחלילה תיפול עלי איזו השראה לכתבה או פוסט חדש??! אז באחת מההסתובבויות הללו נפלתי על שטיק חמוד שממש ריגש אותי מסיבה לא ברורה – מיני רביולי מוכן במילוי גבינות! תוצרת איטליה! (יש גם מלית פטריות). הרביולי הזה, שאפשר למצוא אותו על מדפי הפסטה היבשה (רק בשופרסל, כי הם מייבאים אותו), עולה חצי מחיר מבן דודו שנמצא במקררים ליד מוצרי החלב. ואחרי כמה נסיונות שקיבל אצלי – המסקנה היא שהוא די מעולה. תכל'ס, הוא התאים בול למרשם שסימנתי לי, איך לא, מ-Everyday Food, גליון ספטמבר 2012.

יושבים? קבלו – רביולי קנוי (הו, לא!), מוטבע בשלולית של ווינגרט בזיליקום ביתי (שמכינים תוך דקה וחצי), ומעורבב עם ערימה עסיסית של עגבניות שרי. הרוטב מוכן בפחות זמן ממה שלוקח למים של הפסטה לרתוח, וזה בדוק. מחפשים ארוחה קיצית מהירה ולא מעיקה? הנה, זה בול בשבילכם. ואגב, אם אין לכם כוח לקנות רביולי במיוחד, או שלא הצלחתם להשיג, אותו הרוטב יעבוד גם עם פסטה מבושלת רגילה. במקרה כזה אני ממליצה לגרר שפע של פרזמן מלמעלה, לפיצוי. אין לכם בלנדר? לג'יט. פשוט קצצו דק את הבזיליקום וערבבו בקערה עם השמן והלימון. לא נספר לאף אחד. הכמות: 4-5 מנות.

  • 1 שקית רביולי קנוי (יבש, או טרי מאיזור המקררים)
  • 1 צרור בזיליקום
  • 3 כוסות עגבניות שרי
  • 4 כפות שמן זית
  • מיץ מלימון שלם

עלות משוערת:

23 שקלים

עבודה נטו:

12 דקות

ההכנה

אז כמה דברים שדחוף לי פה להגיד לכם: א. לא, זה לא פסטו, כי אין פה צנוברים ופרמזן, וגם לא צריך, כי הטעם הגבינתי מגיע מהרביולים. אבל אם מתחבאת לכם צנצנת פסטו במקרר או במקפיא, אפשר בהחלט לחסוך את הכנת הרוטב עם שליכטה נאה ממנה במקום. ב. את הרביולים האלה, עד כמה שהם טעימים, צריך לקחת בערבון מוגבל כי הם נוטים קצת להתפרק בבישול, ועדיף גם לא להסתכל על רשימת המרכיבים שלהם. בואו נגיד שגבינה, שמהווה 50% מהשם שלהם, מהווה בערך 4% מהמשקל שלהם.
אוף, יצאתי פופרית :(

טוב, תסלחו לי.
עוד הפרעה נפשית שלי היא לעבור על רשימת מרכיבים של "רביולי גבינה" וקצת להתפלא שהמרכיב הראשון במילוי הוא פירורי לחם או ביצים קשות.
אבל למרות החסרונות שלהם הם טעימים. רביולים, אתם סולחים לי, סי?

סולחים, סולחים.

אה, ועוד משהו. הרביולי עולה 13 ש"ח בשופרסל דיל בעזריאלי (נראה לי שעכשיו הוא במבצע ב-10 ש"ח), ו-16 ש"ח בסניף ליד הבית שלי. הכצעקתה, אנשי שופ' יקרים? אולי תעשו סיפתח ותורידו קצת את המחיר, הא? גראצי מראש.

טוב, אז מתחילים.
חמישה מרכיבים, בנוהל.

המתכון יעבוד, כאמור, גם עם פסטה רגילה (לא רביולי), ובדקתי אותו גם על הטורטליני של שופרסל ועבד מצויין. זה יוצא טעים עם כל המילויים, מן הסתם (כל עוד אתם לא מבשלים אותם כמו שכתוב על האריזה אלא רק 8 דקות!!). שימו לב שאם אתם משתמשים ברביולי טרי שמצאתם באיזור המקררים בסופר (הוא הרבה יותר יקר, יותר כמו 25-30 ש"ח לחבילה. אבל הוא גם יותר איכותי), זמן הבישול שלו מתקצר בהרבה, וצריך לבשל אותו כמה דקות, רק עד שהוא צף.

מבחינת הבזיליקום, מדובר בקופסה הסטנדרטית שיש בסופר. אם קונים אצל ירקן או בשוק – הצרור עלול להיות קצת יותר גדול, אז אם מודדים את העלים דחוסים בכוס, בלי הגבעולים, זה יוצא בערך כוס וחצי של עלי בזיליקום. ואם יש רק כוס, עדיין יעבוד. אם אין לכם עגבניות שרי, אגב, אפשר להחליף בכמות זהה (יענו, 3 כוסות, או 450 גר') של עגבניות רגילות קצוצות גס. שזה אומר בערך 4 עגבניות גדולות. זה הזמן לציין שכמובן לא חובה להשתמש בעגבניות שרי בצבעים שונים. זה חלק מהדברים שבלוגרי אוכל עילאיים ומתנשאים עושים כשהם מצלמים פוסטים, אבל כשאף אחד לא מסתכל הם משתמשים בסתם עגבניות שרי אדומות.

אז קודם כל לוקחים סיר גדול וממלאים בו המון המון מים. כמה מים צריך כדי לבשל פסטה? המון! סיר כמעט מלא! ככה כשתוסיפו את הפסטה למים הרותחים הם לא יתקררו פתאום והבישול יהיה יותר מהיר ויותר יעיל. שמים את המים על אש גבוהה כדי שירתחו. לא לשכוח להמליח היטב את המים! אני ממליחה ב-2 כפיות מלח. אם המים של הפסטה לא מספיק מלוחים, הפסטה תצא תפלה ולא משנה כמה מלח תוסיפו לה על הצלחת אח"כ.

בזמן שהמים על האש מכינים את הרוטב.
שוטפים את העגבניות טוב טוב כדי להפטר מאבק, לכלוך ועניינים. פורשים אותן על קרש החיתוך.

ועכשיו עוברים על כולם וחותכים לרבעים.

זה נשמע כמו ניג'וס אבל מדדתי וזה לוקח 3.5 דקות בול על השעון. כמו-כן, מחקרים הראו שהזמן עובר 22% מהר יותר במטלות מטבח רפטטיביות אם שומעים לוקומושן ברקע תוך כדי. בריפיט אינסופי.

אני לא נכנסת לרזולוציה של איך לחתוך עגבניית שרי לרבעים. זה לא יקרה.
הממממ. כן. דפנטלי לא יקרה.

אחרי שכל העגבניות קצוצות (בשיטה הרומנית המהפכנית שלי שלעולם לא אגלה לכם! כי אני לא נכנסת לרזולוציות כאלה!) מעבירים אותם לקערה ומכינים את הרוטב.

מעיפים את הגבעולים העבים מהבזיליקום.

את הגבעולים הדקים שמחוברים לעלים אפשר להשאיר. אם דוחסים את כל העלים חזק חזק לכוס מדידה אמורה להתקבל כמות של בערך כוס עד כוס וחצי. לא צריך להיות ממש מדוייקים כאן.

הכנת הרוטב בבלנדר (או פוד פרוססור):
דוחפים פנימה את כל עלי הבזיליקום.

מזרזפים מלמעלה את מיץ הלימון הסחוט (טרי, כן?). אם יש לכם סוחט לימונים מגניבו'ש כמו שלי, תחסכו קצת טררם ותסחטו איתו ישירות פנימה.

מוסיפים גם את שמן הזית וטוחנים.

זה בסדר אם הבלנדר מקרטע קצת, כי יש יחסית מעט נוזלים על הרבה מוצקים. אבל אם תתנו לו כמה שניות, ואולי אפילו תטלטלו אותו קצת תוך כדי שאתם מחזיקים את המכסה (שלא יעוף), זה עשוי לעזור.

טוחנים עד שנוצר ממרח דליל בצבע ירוק-צהוב זוהר. מוסיפים קורט נדיב של מלח ופלפל שחור וטוחנים שוב.

שופכים את רוב הרוטב על העגבניות.

החוכמה במקרה הזה היא להוציא את כל הרוטב החוצה, שבדרך כלל נמרח על הקירות והמכסה של המכשיר.

עושים את זה די בקלות עם מרית. זה בערך 30% מהרוטב מתחבא שם, וגם על הפקק, אז אל תוותרו עליו!

לניקוי מהיר פשוט טוחנים במכשיר קצת מים וסבון לכמה שניות, ומסיימים בזרם מים חזק בכיור.

הכנת הרוטב ידנית (בלי בלנדר):
קוצצים דק דק את הבזיליקום עם סכין חדה וגדולה:

מערבבים את הבזיליקום הקצוץ בקערה גדולה יחד עם שמן הזית ומיץ הלימון עד שנוצר רוטב אחיד. הוא יהיה קצת יותר דליל ופחות קרמי מגרסת הבלנדר, אבל יהיה לו את אותו הטעם, אז זה לא כזה משנה.

מערבבים את הרוטב עם רבעי העגבניות בקערה. זהו, הכל מוכן לרביולי!

אפשר ומומלץ לשמור קצת מהרוטב בצד כדי לזרזף מלמעלה על הצלחת בעת ההגשה (כמו שעשיתי בתמונה מלמעלה). כשמערבבים את הרביולי עם העגבניות לא מאוד רואים את הרוטב, אבל מרגישים אותו בטעם.

כשהמים רותחים בפראות (ובשלב זה, להבא, מומלץ להוסיף את המלח, כי הוא מעכב את תהליך הרתיחה) מוסיפים את הרביולים.

מבשלים ברתיחה על אש גבוהה עד שהם מוכנים. בעיני הוראות הבישול על עטיפות של פסטה תמיד מורות על זמן בישול ארוך מידי, והפסטה הזו במיוחד. סירייסלי פיפל, 14 דקות בישול? אר יו קידינג? תוך 8 דקות הם כבר היו מוכנים והיו על הגבול של להתפרק.

בכל אופן, כשהרביולים מתנפחים ותופחים בגודלם, אפשר להתחיל לשרבב החוצה איזה רביול אחד לבדיקת מוכנות:

שמים אותו על קרש חיתוך ומנסים לחתוך בסכין. אם הוא נחתך בקלות, הוא מוכן. היזהרו מבישול יתר, כי הרביולים פשוט מתחילים להתפרק וכל המילוי שלהם יוצא החוצה למים.

מסננים היטב את הרביולים (לא שוטפים במי ברז, ואין צורך לשמור ממי הבישול הפעם). מערבבים בעדינות את הרביולים עם העגבניות המתובלות והרוטב שבקערה (כדי לא לקרוע אותם, הם מתפרקים בקלות).

אני אוהבת לעשות את הערבוב עם מלקחיים, אבל אפשר גם עם כף עץ גדולה. שוב, בעדינות.

הרביולי קצת מחמם את העגבניות ובמקביל קצת מתקרר בעצמו כך שהמנה מוכנה לאכילה מיד, לא תשרוף לכם את הלשון ולא תגרום לכם להזיע יותר מידי. היא טעימה גם כשהיא פושרת לגמרי, אגב.

מגישים מיד ולא מאמינים כמה הפלא הפשוט הזה טעים.

שימו לב – הרוטב נוטה לאבד את הצבע הירוק היפה שלו תוך כחצי שעה מרגע ההכנה. לי זה לא כל כך מפריע, אבל המתכון המקורי הכיל הוראות לאיך להמנע מזה – פשוט טובלים את עלי הבזיליקום ל-10 שניות במים הרותחים שבסיר, לפני שמוסיפים לשם את הפסטה, שוטפים במי ברז לצינון מהיר, סוחטים טוב טוב, וממשיכים כרגיל עם המתכון. לדעתי הצעד הזה סתם מסרבל את המתכון ולא משפיע על הטעם. אם אתם בכל זאת רוצים רוטב ירוק ייצוגי, לדעתי הכי נוח יהיה להשתמש במסננת הפסטה כאמצעי לטבילת העלים. פשוט שמים את העלים במסננת, טובלים אותה בסיר, מחכים 10 שניות, מוציאים, וישר שוטפים. לא חובה, כאמור.

פינת התכל'ס
מבשלים 1 חבילת רביולי קנוי במים רותחים מומלחים עד שהם מוכנים (כ-8 דקות לרביולי היבש של שופרסל, או לפי ההוראות). בינתיים, טוחנים בבלנדר חבילה אחת של בזיליקום (ללא הגבעולים) יחד עם 4 כפות שמן זית, ומיץ סחוט מלימון שלם. מתבלים את הרוטב במלח ופלפל ומערבבים בקערה עם 3 כוסות עגבניות שרי חתוכות לרבעים. אם אין בלנדר, פשוט קוצצים את הבזיליקום דק ומערבבים עם השמן והמיץ בקערה עם העגבניות. מסננים את הרביולי ומערבבים לתוך הקערה עם העגבניות ברוטב.

אוף טופיק #1
לפני שבועיים השתתפתי עם חברים בהאקאתון של חברת פייפל, תחרות שבמהלכה עובדים רצוף ל-24 שעות ומפתחים אפליקציה סלולרית על המקום (ואוכלים קאפקייקס). האפליקציה שלנו, late bet (שזכתה במקום הראשון!) במהותה אומרת שאם חברים שלכם מאחרים לכם כשאתם קובעים איתם, הם יהיו חייבים לכם שקל על כל דקת איחור. שזה די שימושי פה בישראל (ובניגוד למה שאמרתי בכתבה בערוץ 10, סביר שיעלה לי יותר כסף מאשר לחברים שלי). הפרס שלנו הוא טיסה לגמר הגדול בקליפורניה, שיתקיים בנובמבר, שם נתחרה עם הפיינליסטים משאר 10 הערים שבהם התקיימו האקאתונים ברחבי העולם. אם מעניין אתכם, הנה סרטון הסיכום של ההאקאתון (בו ניתן לראות אותי מתעוררת מחרופ ב2:40 וקצת מפטפטת בסוף)

אוף טופיק #2
חדי העין מביניכם אולי שמו לב לכפתור חדש וירקרק שהתווסף שם למעלה בצד ימין, מתחת לתוסף הפייסבוק. flattr הוא מנגנון שמאפשר לכם לשים סכום כסף סמלי בצד כל חודש, אותו אתם יכולים לחלק בין כל יוצרי התוכן המגניב שאתם צורכים אונליין ומעריכים באותו החודש. כל אחד יכול לבחור מראש את הסכום שהוא שם בצד (נניח, 10 שקלים), ובכל פעם שהוא מוצא כפתור flattr במקום שהוא אוהב ומעריך, הוא יכול ללחוץ עליו, והסכום החודשי שלו יתחלק בין כל האנשים שהוא לחץ אצלם על flattr באותו החודש. אז מה זה אומר? דמיינו שיכולתם לזרוק לכל בלוגר שאתם אוהבים 10 אגורות על פוסט אם ממש נהניתם ממנו. לכם זה כלום, אבל בשבילם זה מצטבר ומצטבר, במיוחד אם הם משקיעים בתוכן שהרבה מהמבקרים שלהם אוהבים. אז אתם מחליטים כל חודש כמה spare change יש לכם לזרוק לבלוגרים האהובים עליכם, והם יתחלקו ביניהם על התקציב שלכם, לפי כמה סבבה הם היו באותו החודש. ככל שיותר בלוגרים וגולשים ישתמשו במנגנון הזה, לכם יהיה יותר תוכן איכותי, ולנו יהיה יותר חמאה וסוכר במקרר.



תגובות משמחות אותי מאוד, אז אל תתביישו!




41 תגובות בינתיים:

  1. נראה טעים מאוד. אגב, זה אמנם לא יתאים לרוטב הזה בכלל, כנראה (אולי בלי העגבניות), אבל שמעתי שבטיב טעם אפשר לקנות כזה רביולי מוכן מיובש עם פרושוטו בפנים. אני לא יודעת איך בשר מתמודד עם להיות על המדף של הפסטה (הוא בטח מרגיש מקופח לעומת אחיו במקרר הנקניקים) – אבל אני די רוצה לנסות.
    כמוכן: הקטע הם הסופרים… הבנזוג עדיין מתלונן על זה שבילינו חלק משמעותי-קלות מהחופש שלנו בניו יורק בסניף של wholefoods. סיפור חיי.

  2. טוב מאיה נראה נהדר!!! ממש ארוחת צהרים בעשר דקות!! הסתכלתי על התמונה של העגבניות ופשוט לא יכולתי להפסיק לבהות!!! מוכשרת שכמותך!!

  3. נראה מעולה, ינוסה בקרוב!
    אוף טופיק, איפה קונים סוחט כזה ממתכת לא צבועה? אני מוצאת רק כאלה בצבעים שמתקלפים לתוך האוכל…

    מאיה עונה: זה של קיטצ'ן אייד, אבל הוא כבד בטירוף ולא מאוד פרקטי. במקסיקו נתקלתי בהמון כאלה ממתכת (די מצ'וקמקים). אולי אפשר להזמין מהאינטרנט משם או משו.

  4. קצת כואב לי לראות במתכון רביולי קנוי, בד"כ הבצק לא מכיל ביצים אלא במקרה המאוד טוב אבקת ביצים ובד"כ קמח ומים ואיזה עמילן או חלבון צמחי, והמילוי עוד יותר נורא.

  5. לייק למתכון, לייק לאפליקציה!! ולייק לכפתור הירוק! לחצתי
    סופשבוע נעים נעים

  6. מעניין ומפחיד באותה מידה (לאנשים שלא אוהבים רביולי), תודה על השיתוף :)

  7. יש לי בצק פסטה קפוא שקיבלתי מחבר שתחביבו זה להכין פסטות ביתיות מהמכונה בבית.. מה המשקל של הרביולי שמצוין על האריזה?
    וד"א את לא היחידה עם האובססיה הזאת, ואור, את מספרת את סיפור חיי גם.. דבר ראשון שאני מגיע לביקור אצל אחי שגר בניו יורק זה ללכת לסניף של trader joe's שנמצא 4 בלוקים משם, ולקנות את האורגניק שיט שלא צורך קירור שאני יכול!

  8. קראתי, נהניתי כרגיל וארוץ להכין, אולי אפילו מחר עם פסטה רגילה כי זה מה יש בבית וסיקרנת אותי.
    לפני שבוע אגב עשיתי משהו דומה עם שעועית ירוקה שהקפצתי קצת על מחבת עם שמן זית ושום עד שהמים של הפסטה רתחו. יצא אחלה.
    שתהיה שבת כיפית!!

  9. אחח התמונות, התמונות… תענוג לעיניים!

  10. רביולי קנוי? לרגע חשבתי ושמחתי שאת נותנת מתכון להכנת רביולי
    אבל גם זה טעים, רצה להכין…ממממ יאמי נראה מעולה

  11. ממש עלוב שאת שמה מתכון עם רביולי קנוי… מה נסגר איתך?

    מאיה עונה: ניתן להחליף ברביולי ביתי מאיכות טובה. כמו-כן, ניתן להחליף במסמרים.

  12. מקסים, החלק ה(עוד יותר) פתטי הוא שאפילו לא היה לי איך לבשל שם, כי ישנו במלון, ושלא הייתי רעבה (כי יש ביוניון סקוור שוק איכרים, וגם סניף ממש שווה של מקס ברנר) אבל אובססיה זו אובססיה… יש שם גם אחלה בארנס & נובל.

  13. לי המתכון הזה היה טוב (אני ברמת מתחילים) אבל האמת הופתעתי שהשתמשת ברביולי מוכן.

  14. כל המופתעים למיניהם – אפשר להיות מופתעים גם בלב. תחשבו ארוחה ראשונה אצל אמא של החבר שמגישה לשולחן רגל קרושה – ככה.

    הרוטב נראה קליל ומרענן להפליא, ינוסה בהקדם!

  15. אני חושב שהתמונה הראשונה בפוסט היא אחת מתמונות האוכל הכי יפות שראיתי. ואו!

  16. מתכון ענק!! תמונות מהממותתתתת

  17. רביולי קנוי? אשמח לקבל גם מתכון לקורנפלקס.

  18. אויש איזה פוצים, אם המתכון הזה היה מתפרסם במקור עם פסטה רגילה זה היה נראה לכם בסדר גמור…
    כשיש מתכונים מסובכים יש מי שבוכה שכבר אין מתכונים פשוטים, כשיש מתכונים פשוטים מישהו אחר בוכה שאין מתכונים מסובכים.
    לא חייבים להתלונן על כל דבר שהוא לא בדיוק לטעמכם.

    ו, ה-flattr נראה רעיון מעולה!! פתרון מצוין להחדיר את עניין התשלום על תוכן שכבר התרגלנו לצרוך בחינם, בלי שיכאב לנו יותר מדי בכיס. טרם נתקלתי בזה, מקווה שיתחיל להיות נפוץ בבלוגיה.

  19. מאותה סדרה של המיני-רביולי יש גם טורטליני בכל מיני מליות, והם בעיני הרבה יותר מוצלחים.

    חוץ מזה אני מתה-מתה-מתה על זה שאת אומרת "מרשם".

  20. כמו כן, ברכות: ליקטת קהל קוראים עילאי ומתנשא ;)

  21. ומה עושים הפוצים שנראה להם מוזר לשים לימון ברוטב של הרביולי?
    אפשר להחליף במשהו פחות חמוץ?

    מאיה עונה: הלימון מאזן את המתיקות של העגבניות. המנה הסופית מאוד מרעננת אבל לא חמוצה. אם בכל זאת דחוף לך, את יכולה להכין משהו שיותר דומה לפסטו: להוסיף גבינת פרמזן מגוררת וקצת שקדים/אגוזי מלך/צנוברים, ולהגדיל את כמות שמן הזית בהדרגה עד שיווצר לך ממרח חלק. ממליצה במקרה זה להכין בפוד פרוססור ולא בבלנדר.

  22. מה יש לכם אנשים? לכולכם אני מבינה אין חיים? כלומר, עבודה כמה ילדים ובית? כולנו מחפשים ארוחות טעימות, מזינות ולפעמים כן כן גם חלקית מוכנות. בכל מקרה, מאיה לא אמרה לכם לא להשתמש ברביולי טריים או בסתם פסטה… היא פשוט נתנה אופציה אחרת ויותר זולה…

  23. גם אני ראיתי את הרביולי האלו בסופר, ולא הייתי בטוח אם לנסות אותם, כנראה שהגיע הזמן :)

    לטחון מים וסבון!! זה גאוני. מסוג הדברים של "איך לא חשבתי על זה לבד??!!" . את גאון!

    ואני מקווה שאת מדפדפת/משתעשעת מהתגובות. בחיי שהצלחת לאסוף קוראים ומגיבים מיוחדים ומעניינים :P

  24. נו, אז מה השיטה הרומנית לקיצוץ, באמת לא תגלי?
    מבטיחה לא לגלות…:-)

    מאיה עונה: סתם אמרתי.. אין לי שיטה :(((((

  25. היי מאיה, נראה לך שבלנדר מוט יעשה את העבודה ?

    מאיה עונה: בהחלט.

  26. אם כבר אנשים עילאיים ומתנשאים, רביולי ביחיד זה רביולו, ואין צורך לומר רביולים, כי רביולי זה כבר ברבים :)
    נראה מעולה, ינוסה בהקדם. תודה!

  27. ינוסה למחר לארוחת הצהריים שלי!חולה על פסטות מכל המינים והסוגים

  28. מת על הרביולי האלה! אני מכין מהם מאפה פסטה – מבשל, מסנן, מוסיף קצת שמנת (ולפעמים קצת בולגרית וזיתים שחורים), שם בתבנית, מפזר קצת גבינה מעל ואופה עד שהחלק העליון קראנצ'י. יאם.
    בקשר למתכון שלך, נתת לי רעיון מעולה לרביולי טרי שקניתי אתמול בסופר (זה היה במבצע, לא יכולתי להתאפק חח). מזל שנשארו עגבניות שרי במקרר :)

  29. עזבי את המתכון,סחטיין על הזכייה. (ראיתי את הסרטון( ; )

  30. הכנתי היום…
    לרוטב השתמשתי בחצי כוסברה חצי בזילקום יצא מדהים.
    מרענן

  31. אוקיי זה נראה מדהים! אנסה בהזדמנות (:
    פעם היו במגה רביולים מוכנים כאלה גם שהיו בסדר, אבל מחברה אחרת כנראה.

  32. ברוררררר שבלי ליהירות שעות בזיבארס אין טעם לבקר במנהטן בכלל!!!
    יש אפילו קומה ענקית של כלי מטבח.
    והם בכללי תמיד נראו לי מרחוק הרבה יותר נחמדים מהואל פודס
    לימון מוסיף המון! נשמע ונראה מהמם

  33. היי מאיה !

    אחלה רוטב, הכנתי אתמול ויצא מעולה.

    וכל אלו שבוכים על רביולי קנוי.. ברור, אתם בטח מכינים בבית רבילוי בכל פעם שמתחשק לכם רביולי.. ים זמן פנוי. כל הרעיון כאן היה פשוט לתת מתכון לרוטב טוב ולמנה מהירת הכנה.

    אבל הבלנדר שלי לא עבד כל כך טוב כמו הבלנדר שלך :( הייתי צריכה להעביר את כל מה שלא נטחן לקערה ולטחון עם מוט. איזו פירמה הבלנדר הזה?

    תודה !
    :)

    מאיה עונה: שלי פיליפס, הוא בסיסי וטוב ואפילו הגיע עם מטחנת תבלינים.

  34. מאיה, תודה על המתכון הקליל. זה ב ד י ו ק מה שצריך לעונה מהבילה זו (ולמגיב/ה רותם, ראוי היה לבחור במילים יותר עדינות מ"עלוב". לא מכבד אותך ולא את הבלוג הנהדר הזה!)

  35. לי יש שיטה (אמנם לא רומנית) לחיתוך מהיר של עגבניות שרי, ענבים, צנוניות ושאר מרגיזים. זה הולך ככה:
    שמים את המרגיזים על מגש. אפשר גם סתם כלי שאינו מגש כל עוד הוא שטוח ויש לו שוליים גבוהים כדי שהמרגיזים לא יברחו החוצה.
    שמים קרש חיתוך מעל המרגיזים. לוחצים בעדינות, לא למחוץ – חלק גדול מהמרגיזים הם רכים (ענבים, שרי) – אבל מספיק כדי שהמרגיזים לא יוכלו להתגלגל לשום מקום.
    לוקחים סכים גדולה וחדה ומפחידה. בתנועה חדה (טוב, בפעמים הראשונות זה יהיה בתנועות נפנוף נואשות, אח"כ זה יהפוך להיות בתנועה חדה) חותכים את כל המרגיזים לחצי.
    בשביל הרבעים אני פשוט מסדר את החצאים בשורות באורך סכין.

  36. אחלה מתכון. שאלה לא קשורה: הסכין הירוקה (בתמונה של הרבעי עגבניות) מה הקטע שלה? אני רואה אותה וזיופים שלה בהמון מקומות. בשביל מה היא טובה ?

    מאיה עונה: לא נראה לי שזה זיופים שלה. היא די זולה, 40 שקל, וחותכת כמו חיה רעה. מומלצת מאוד!!

  37. יואוווו זה נראה כל כך טעים! הנה עוד מתכון שלך שאני חייבת לנסות בהזדמנות.
    מזל טוב על הזכייה בתחרות בארץ! שיהיה בהצלחה גם בשלב הבא.
    לגבי ה-flatter- פעם ראשונה שאני שומעת על הרעיון הזה, והוא מגניב לגמרי

  38. יצא ממש טעים ודרש מעט עבודה – אהבתי!

  39. יצא אחלה. אכן קל מאוד להכין. בהתחלה חששתי שהרוטב חמוץ מידי אך כשהכול מתערבב יוצא מאוד טעים. אני שמתי חצי כמות לימון וזה יצא מעולה. תודה רבה

  40. הכנתי. התעלפתי. בדיוק מסוג המשהו בין מתכון לפטנט שאני כ"כ אוהבת לאמץ. תודה! (אגב, נכון להיום כבר אין להשיג את הרביולי האלה בשופרסל. הכנתי פסטה רגילה ובזקתי תועפות פרמזן. בעיני הלימוניות מהממת)

    מאיה עונה: לא שמתי לב שנעלם משופרסל, אבל כן שמתי לב שיש כאלה רביוליאים גם במגה עכשיו.

  41. יש פטנט לחיתוך עגבניות שרי (בינתיים רק חצאים :-))
    https://www.youtube.com/watch?v=CTK0mpniqPw



קראתם? נהנתם? הכנתם? (חליתם? נפצעתם?)
תגובות זה הדלק שלי!